KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
In plaats van modemreset kan je ook gewoon via de webinterface disconnecten en weer connecten.
Is sneller en je hoeft niet helemaal naar beneden te lopen als je op zolder leest dat je de nieuwe snelheid pas echt hebt na een reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 09:07
DjStefan schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:04:
Hmm.. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik ben nu ook geupgrade naar 6mbit (planet adsl comfort), maar ik haal maar een max download via ftp / usenet van 466 kb/s :S
intrainsnelheid? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik ben nu ook geupgrade naar 6mbit (planet adsl comfort), maar ik haal maar een max download via ftp / usenet van 466 kb/s :S
Kan met je afstand te maken hebben naar de centrale, 6mbit is je bandbreedte die je maximaal kan hebben, maar ze bieden niet de garantie dat jij de volle 6mbit kan halen, probeer het eens zonder splitter en andere routers of switches/hubs/etc.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:58
Titusvh schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:16:
In plaats van modemreset kan je ook gewoon via de webinterface disconnecten en weer connecten.
Is sneller en je hoeft niet helemaal naar beneden te lopen als je op zolder leest dat je de nieuwe snelheid pas echt hebt na een reset...
Je kan ook via telnet je modem/router rebooten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Hmm raar.. heb nu mijn router (een netgear) ertussenuit gehaald en nu haal ik wel de volle snelheid..
Hoe kan dat nou:S
Mijn router is toch gewoon 100mbit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:27

S2S

Ik hoop dat alles goed gaat. Ik dacht laat ik is even kijken of er een upgrade is geweest doormiddel van speedtest. Nu haal ik ~380 en eerst had ik rond de 330 hier wordt ik natuurlijk niet echt blij van. (planet comfort) Nu maar hopen dat ik nog geen upgrade heb gehad. Mn modem traint al wel een paar weken in op 6.1 Mbps.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

DjStefan schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:24:
[...]

Hmm raar.. heb nu mijn router (een netgear) ertussenuit gehaald en nu haal ik wel de volle snelheid..
Hoe kan dat nou:S
Mijn router is toch gewoon 100mbit :S
Heb er geen verklaring voor, maar dit is al algemeen bekend dat sommige switches/routers problemen geven voor je volledige bandbreedte.

Gelukkig doet mijn SMC Wlan router zijn werk wel goed :9

S2: Heb je routers na je modem? zoja verwijder die eens en test dan. En probeer het eens zonder splitter :)

[ Voor 11% gewijzigd door Meneer iCy op 14-12-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
DoctorV64 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:09:
[...]

Dure grap elke keer als er een upgrade komt om een nieuwe modem te kopen. Ik heb mijn 580i via xs4all actie vorig jaar gekocht met de gedachte dat deze voor de toekomst voorbereid was. Als ik in de toekomst nu dus ook naar een soort van fast of ultra abbo zou gaan dan moet ik weer een andere modem halen? Dat wordt dan mijn 4e modem in 5 jaar dan (of was het al 6 jaar sinds mxstream?). Ik wacht wel met upgraden.
Ik heb sinds een week de 4.3.2.9.0 firmware draaien, die wel adsl2 ondersteunt. Deze draait gewoon stabiel nix geen problemen mee gehad, alleen de webinterface is kompleet verandert en is iets langzamer geworden. Maar je kan het wellicht proberen of het effect heeft op je snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dreuser/580i.png

[ Voor 4% gewijzigd door koekkoek op 14-12-2005 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

iCy schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:49:
[...]

Heb er geen verklaring voor, maar dit is al algemeen bekend dat sommige switches/routers problemen geven voor je volledige bandbreedte.

Gelukkig doet mijn SMC Wlan router zijn werk wel goed :9

S2: Heb je routers na je modem? zoja verwijder die eens en test dan. En probeer het eens zonder splitter :)
Ik heb een ISDN aansluiting! Waar moet ik de kabel dan indrukken? In de NT1? Ik heb echt geen flauw idee. Ik heb geen router er achter btw.

Met andere verhogingen ging het wel goed!

edit: ik heb eeb speedtouch isdn usb

[ Voor 12% gewijzigd door S2S op 14-12-2005 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Modem gereset, train nu in op 4576, speedtest komt ongeveer uit op 460 kb/s oid. Ik heb nu ff een usenet downloadje gestart, maar dat gaat zwaar onstabiel. Zou dit aan een een te hoge intrain snelheid liggen of moet ie gewoon ff wennen?
Zou ik de intrain speed nog hoger kunnen krijgen door m'n modem te updaten met nieuwe firmware? Ik heb nu een 510 met 4.2.3.0.0, ik zit redelijk ver van de centrale volgens mij. Heeft er iemand een linkje naar een proggie/tooltje om je exacte afstand te achterhalen oid?

Edit:
Ik heb usenet ff stop gezet, ik probeer nu 2 HD trailers binnen te halen vanaf de apple site. Hier word ik een stuk blijer van, hij lijkt bij 467 kb/s tegen een plafond te zitten, met hobbels naar de 480.
Ik zal vanmiddag ff kijken naar die firmware, je raakt dan al je instellingen kwijt toch? (ik moet ff goed alles saven, m'n pa heeft hier een server draaien)

[ Voor 28% gewijzigd door Boeiend op 14-12-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Zet alleerst is de nieuwe firmware erin http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe

Hier kan je de afstand bepalen http://www.dslportaal.nl/snelheid/

[ Voor 27% gewijzigd door koekkoek op 14-12-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
W00t!
Ook hier met planet adsl comfort de nieuwe snelheid na mijn speedtouch 546 uit en aan te hebben gezet.
Ik haal max 650 kb/s rond , mag toch niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Vraag: Heeft de Speedtouch 330 ISDN USB ook zoiets als telnet of webinterface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 23:40

K-Jay

Klaas Jan

S2S schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:53:
[...]

Ik heb een ISDN aansluiting! Waar moet ik de kabel dan indrukken? In de NT1? Ik heb echt geen flauw idee. Ik heb geen router er achter btw.
Gewoon de hoofdlijn in het modem prikken, zodat het modem het enige is dat aan de lijn hangt.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 31-08 23:46
S2S schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:09:
Vraag: Heeft de Speedtouch 330 ISDN USB ook zoiets als telnet of webinterface?
Nee zo'n oude USB-barrel heeft dat niet. Gewoon de USB-stekker eruit pluggen en er weer in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Westereen schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:17:
[...]

Nee zo'n oude USB-barrel heeft dat niet. Gewoon de USB-stekker eruit pluggen en er weer in. ;)
heehheheeh was ik al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen in Veenendaal die de senlheids verhoging hebben, want bij adslcentrale zegt hij dat hij geupgrade is maar zit nog met oude snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

heb je je modem al uit en aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:41:
heb je je modem al uit en aangezet?
Dit heb ik al wel geprobeerd maar was geen oplossing, daarom vroeg ik mij dus af of hij al wel geupgrade was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:28

BBrunekreeft

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:39:
Zijn er al mensen in Veenendaal die de senlheids verhoging hebben, want bij adslcentrale zegt hij dat hij geupgrade is maar zit nog met oude snelheid.
Hierbij bevestigd. Ik heb wel mijn moden (speedtouch home, jaja) even uit en weer aan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Volgens speedtouch kan mijn modem: Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream.

Nou das dan lekker, ik train in stabiel al een paar weken op 6.1 mbps en mn download is van 330 naar ~380 echt fantastisch, verder heb ik nooit eerder problemen gehad met een upgrade.

edit: en ik zit maar 1.2 km van de centrale.

[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 14-12-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier lunteren vlakbij veenendaal ook geupgrade las ik maarja denk niet dat het wat uit maakt voor mij zit meer als 7 km van de centrale :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBrunekreeft schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:52:
[...]

Hierbij bevestigd. Ik heb wel mijn moden (speedtouch home, jaja) even uit en weer aan gezet.
Vreemd heb het net nog is geprobeerd maar hij blijft op 8 mbit staan, wat 12 mbit zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet wat er gaat gebeuren met centrale die nog niet ADSL2 ready zijn?
Krijgen die mensen korting op hun abo oid?

Ik heb een KPN Extra abo, 8 Mbit dus
maar de centrale in Slagharen is nog niet ADSL2 ready.
Ik vind dat wat unfair tov mensen die hetzelfde abo hebben, hetzelfde betalen maar meer snelheid halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:00:
[...]

Vreemd heb het net nog is geprobeerd maar hij blijft op 8 mbit staan, wat 12 mbit zou moeten zijn.
Niet als je centrale nog niet ADSL2 ready is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

S2S schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:55:

Nou das dan lekker, ik train in stabiel al een paar weken op 6.1 mbps en mn download is van 330 naar ~380 echt fantastisch, verder heb ik nooit eerder problemen gehad met een upgrade.
Ik denk eerder dat het komt door je capaciteit van je usb modem, kan je niet een ethernet modem lenen van iemand om daar mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:03:
[...]

Niet als je centrale nog niet ADSL2 ready is
Hmm ja dan zou ik dat als oorzaak moeten nemen wat overigens vreemd is want als ze toch in de centrale zijn kunnen ze het toch net zo goed gelijk afmaken ?

of zie ik dat weer verkeerd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:00:
[...]

Is er al een melding geweest van iemand met een advanced abbo van 8mbit waarvan ze modem al op 12mbit staat?? Volgens mij niet hoor :?
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:03:
Iemand die weet wat er gaat gebeuren met centrale die nog niet ADSL2 ready zijn?
Krijgen die mensen korting op hun abo oid?

Ik heb een KPN Extra abo, 8 Mbit dus
maar de centrale in Slagharen is nog niet ADSL2 ready.
Ik vind dat wat unfair tov mensen die hetzelfde abo hebben, hetzelfde betalen maar meer snelheid halen.
Uhmm waarom kom je nu al met die vraag :? ze hebben tot 31-12-2005 de tijd. Dus wacht gewoon af m8. News flash!! het is pas 14-12-2005 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 11:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:06:
[...]

Hmm ja dan zou ik dat als oorzaak moeten nemen wat overigens vreemd is want als ze toch in de centrale zijn kunnen ze het toch net zo goed gelijk afmaken ?

of zie ik dat weer verkeerd dan.
Ik geloof dat ze nu maar 70% van de centrales gereed maken voor ADSL2
Ik snap ook niet waarom, maar ja KPN logica ofzo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:06:
[...]

Is er al een melding geweest van iemand met een advanced abbo van 8mbit waarvan ze modem al op 12mbit staat?? Volgens mij niet hoor :?

[...]

Uhmm waarom kom je nu al met die vraag :? ze hebben tot 31-12-2005 de tijd. Dus wacht gewoon af m8.
Oke heb je opzich gelijk in.
Maar waarom gaan ze eerst een deel ADSL2 ready maken.
Vervolgens de profielen aanpassen, daarna de snelheid echt doorvoeren.
Waarom dan niet meteen alle centrales klaarmaken? Wat zou daar de logica voor zjin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:08:
[...]

Oke heb je opzich gelijk in.
Maar waarom gaan ze eerst een deel ADSL2 ready maken.
Vervolgens de profielen aanpassen, daarna de snelheid echt doorvoeren.
Waarom dan niet meteen alle centrales klaarmaken? Wat zou daar de logica voor zjin?
Hmm ik denk eerlijk gezegd dat het een indicatie is van hoeveel% ze in een bepaalde tijd ADSL2+ ready kunnen maken.. En als nog hoort de snelheids verhoging (dus ADSL2+) op 31-12-2005 doorgevoerd te zijn.
Dus laten we afwachten ;) we kunnen niet anders..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:07:
[...]

Ik geloof dat ze nu maar 70% van de centrales gereed maken voor ADSL2
Ik snap ook niet waarom, maar ja KPN logica ofzo 8)
Het is misschien heel erg ingewikkeld om je voor te stellen dat dat geld kost en wellicht niet zo rendabel is, als je bij kleine centrales nog net adsl1 apparatuur hebt geinstalleerd. Maar om dat te snappen moet je idd wel minimaal bedrijfseconomie hebben gestudeerd op WO niveau :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:11:
[...]

Het is misschien heel erg ingewikkeld om je voor te stellen dat dat geld kost en wellicht niet zo rendabel is, als je bij kleine centrales nog net adsl1 apparatuur hebt geinstalleerd. Maar om dat te snappen moet je idd wel minimaal bedrijfseconomie hebben gestudeerd op WO niveau :P.
Denk je echt dat het om geld gaat? :o
Zou kunnen.. Maar KPN beloofd toch echt voor 2006 verhoogd te zijn.. Ik denk echt dat het gewoon te veel werk is om nu al alles ADSL2+ klaar te hebben :?
Maar hopelijk wel op de 31ste ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:11:
[...]

Dus het is goedkoper om het in twee keer te doen? Dus twee keer dezelfde handelingen dan het in één keer te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zo moeilijk kan het niet zijn als ze op het zelfde moment als ze de centrale sneller zetten ook adsl2 apparatuur installeren, dan lijkt me dat een stuk logischer dan eerst bepaalde centrales aanpassen en dan weer wat anders gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:17:
[...]

Dus het is goedkoper om het in twee keer te doen? Dus twee keer dezelfde handelingen dan het in één keer te doen?
Ja als je het zo wil lezen, moet je dat vooral doen. Ik vind het een bijzonder knappe manier van interpreteren. KPN heeft in rond 2004-2005 ongeveer alle telefooncentrales voorzien van adsl apparatuur (ook centrales met maar 500 telefoonlijnen erin). Een hoop ervan zijn waarschijnlijk minder rendabel, maar als je ze wat langer exploiteerd, gaat dat wel. Die centrales zijn overigens niet achterhaald, maar kunnen alle abonnementen behalve fast op de hoogst mogelijke snelheid leveren.

Nu hebben ze de afgelopen maanden in heel veel centrales de apparatuur geupdate (en nee natuurlijk niet in twee keer omdat dat goedkoper is :z), maar doen ze dat eerst bij de grootste centrales, daarna middelgrote en als laatste (of misschien wel helemaal niet) de allerkleinste centrales, net zoals bij de oorspronkelijke uitrol van het adsl netwerk.

Overigens heeft kpn nog steeds van alle leveranciers het grootste netwerk, ook voor adsl2+.
Nou zo moeilijk kan het niet zijn als ze op het zelfde moment als ze de centrale sneller zetten ook adsl2 apparatuur installeren, dan lijkt me dat een stuk logischer dan eerst bepaalde centrales aanpassen en dan weer wat anders gaan doen.
Ik denk dat jij maar bij de strategie van kpn moet gaan werken. Een centrale sneller zetten doe je ten eerste volgens mij gewoon van afstand en apparatuur anders instellen is toch echt heel wat anders dan compleet andere apparatuur installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 14-12-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ze gaan niet met 100.000 man tegelijkertijd alle centrales doen.. Ga jij in 100 straten bij elk huis aan bellen. Dan ben je b.v. in een uur op 70%.. De rest duurd langer.. Voor die 70% is toch een bepaalde datum gegeven? Nouja de rest komt wel.. Volgens KPN voor 2006 :?
Dus ja wacht gewoon af ;)
Het gaat imo niet om geld.. Ik denk wel dat ze na die 70% met minder man op pad gaan of iets dergelijks. Maar op 31-12-2005 moet het gewoon geupgrade zijn.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ging er even van uit dat ze dan in de centrale iets aan zouden moeten passen maar dat weet ik verder ook niet en het was maar een idee

Nou oke we zullen zien vind het alleen apart dat ik meer betaal en maar weer moet wachten terwijl de rest wel geupgrade is / word.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:23:
[...]

Ja als je het zo wil lezen, moet je dat vooral doen. Ik vind het een bijzonder knappe manier van interpreteren. KPN heeft in rond 2004-2005 ongeveer alle telefooncentrales voorzien van adsl apparatuur (ook centrales met maar 500 telefoonlijnen erin). Een hoop ervan zijn waarschijnlijk minder rendabel, maar als je ze wat langer exploiteerd, gaat dat wel. Die centrales zijn overigens niet achterhaald, maar kunnen alle abonnementen behalve fast op de hoogst mogelijke snelheid leveren.

Nu hebben ze de afgelopen maanden in heel veel centrales de apparatuur geupdate (en nee natuurlijk niet in twee keer omdat dat goedkoper is :z), maar doen ze dat eerst bij de grootste centrales, daarna middelgrote en als laatste (of misschien wel helemaal niet) de allerkleinste centrales, net zoals bij de oorspronkelijke uitrol van het adsl netwerk.

Overigens heeft kpn nog steeds van alle leveranciers het grootste netwerk, ook voor adsl2+.
Voel je je persoonlijk aangevallen ofzo?
Niet iedereen is zo "slim" als jij :/

Overigens was mijn vraag alleen maar wat ze met de mensen gaan doen die nog geen ADSL2 hebben.
Of die dan korting krijgen ofzo.
Mochten ze na 31-12-2006 nog niet de beschikking hebben over ADSL2.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Hoi,

Ik heb een Alcatel 570(i) 11 Mbps. Mijn centrale is geupdate maar ik haal max. 160 Kb/s download met een KPN Lite 3 Mb down /512kb up.

1. Kan mijn moden deze snelheid niet aan?
2. Heb nog niet mijn modem gereset, doe je dit terwijl de modem aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Eperium schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:28:
Hoi,

Ik heb een Alcatel 570(i) 11 Mbps. Mijn centrale is geupdate maar ik haal max. 160 Kb/s download met een KPN Lite 3 Mb down /512kb up.

1. Kan mijn moden deze snelheid niet aan?
2. Heb nog niet mijn modem gereset, doe je dit terwijl de modem aan staat?
Reset je modem idd ff ;) dan gaat die vast 300Kb/s.. Gewoon ff uit en daarna aandoen. Als dat niet werkt lees je boekje van je modem haha ;)
Meestal zit er een reset knop op.. er zijn ook andere manieren. Kan doormiddel van een kop een paar seconden ingedrukt houden (das meestal complete reset, niet verstandig dus) Het kan vaak ook wel met de firmware in je modem/router

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 11:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mooi! Na de reset haal ik ook max 650kb/s op usenet. Vanavond nog even goed testen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ja gewoon even de stroom er afhalen en er weer instoppen met 1 minuut kan je genieten van je nieuwe snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:26:
[...]

Het gaat imo niet om geld.. Ik denk wel dat ze na die 70% met minder man op pad gaan of iets dergelijks. Maar op 31-12-2005 moet het gewoon geupgrade zijn.
Nee nee nee, de upgrade van de huidige abonnementen zullen voor 1 januari gedaan zijn. Dat houdt in: degene die van 1,5 naar 3, van 3 naar 6 enzo gaan. De adsl fast abonnee's zullen ook allemaal geupgrade worden (indien mogelijk uiteraard), mits de centrale een adsl2+ centrale is. En dat zijn ze dus lang niet allemaal op 1 januari en dat worden uiteindelijk in de loop van het eerste kwartaal 70% van de adsl centrales wel (ik heb geen idee hoeveel procent dat nu is).
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:28:
[...]

Voel je je persoonlijk aangevallen ofzo?
Niet iedereen is zo "slim" als jij :/
Ik voel me helemaal niet persoonlijk aangevallen, ik kan me alleen wel ergeren aan mensen die denken iets te weten en dan de meest stellige uitspraken gaan doen en alles zo krom mogelijk interpreteren. Ik praat toch geen chinees...
Overigens was mijn vraag alleen maar wat ze met de mensen gaan doen die nog geen ADSL2 hebben. Of die dan korting krijgen ofzo.
Mochten ze na 31-12-2006 nog niet de beschikking hebben over ADSL2.
Die mogen hoogstwaarschijnlijk gratis downgraden naar een basic abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:40:
[...]

Nee nee nee, de upgrade van de huidige abonnementen zullen voor 1 januari gedaan zijn. Dat houdt in: degene die van 1,5 naar 3, van 3 naar 6 enzo gaan. De adsl fast abonnee's zullen ook allemaal geupgrade worden (indien mogelijk uiteraard), mits de centrale een adsl2+ centrale is. En dat zijn ze dus lang niet allemaal op 1 januari en dat worden uiteindelijk in de loop van het eerste kwartaal 70% van de adsl centrales wel (ik heb geen idee hoeveel procent dat nu is).
[...]
Ik voel me helemaal niet persoonlijk aangevallen, ik kan me alleen wel ergeren aan mensen die denken iets te weten en dan de meest stellige uitspraken gaan doen en alles zo krom mogelijk interpreteren. Ik praat toch geen chinees...

[...]

Die mogen hoogstwaarschijnlijk gratis downgraden naar een basic abonnement.
Dat is tenminste een relevant antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:40:
[...]

Ze zeggen dat ongeveer nu al 70% geupgrade is? of heb ik dat fout :?
Daar mag ik toch uit concluderen dat +- de 31ste wel bijna 100% is gedaan?
En zo niet toch wel minimaal 80 a 90%??? Zo niet.. gaan de klanten het niet leuk vinden. En aangezien KPN gebasseerd is op klanten vertrouwen en service wat tegenover de hoge prijs staat.. Denk ik wel dat ze er voor gaan zorgen dat bijna 100% geupgrade is. En zo niet echt zo snel mogenlijk.
En mja natuurlijk eerst de lite en basic abbo's omdat de grootste doelgroep die heeft.
Maar als nog de klanten en alle providers die bij KPN aangesloten zijn gaan het echt niet leuk vinden als de snelheid niet doorgevoerd is..

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 11:57 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:48:
[...]

En zo niet toch wel minimaal 80 a 90%??? Zo niet.. gaan de klanten het niet leuk vinden. En aangezien KPN gebasseerd is op klanten vertrouwen en service wat tegenover de hoge prijs staat.. Denk ik wel dat ze er voor gaan zorgen dat bijna 100% geupgrade is. En zo niet echt zo snel mogenlijk.
En mja natuurlijk eerst de lite en basic abbo's omdat de grootste doelgroep die heeft.
Maar als nog KPN en alle providers die bij hun aangesloten zijn gaan het echt niet leuk vinden als de snelheid niet doorgevoerd is..
Als je als ADSL2+ klant gaat zeuren na 1 januari, ben je toch echt verkeerd bezig :/
KPN geeft duidelijk aan dat ADSL2+ langer op zich laat wachten, daarvoor moet immer fysiek apparatuur veranderd worden. (zo'n leverancier heeft ook niet even 1 2 3 alle apparatuur op voorraad).

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 10:23

PeaceNlove

Deugleuter

Hoera. Nu is mijn internet officieel sneller dan mijn netwerk. Ik heb een basic abbo van 6Mbit en mijn draadloos van 11Mbit haalt maar 4,5 effectief. Had ik nou toch maar voor de Alcatel 580 gekozen ipv de 570.
Eigenlijk vond ik die 3Mbit al overkill, we zitten met zn zessen op een lijn, maar of je nu 10 of 20 seconden op je bestand wacht maakt ook niets meer uit.
Ik ga dus lekker downgraden, dat kost toch maar 25 euro en daarna bespaar ik iets van 15 euro per maand :)

Update: Via een UTP-kabel haal ik zo'n 670KBp/s. Het is wel duidelijk dat mijn draadloos de bottleneck is.

[ Voor 11% gewijzigd door PeaceNlove op 14-12-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk ook wel aan waarmee je die snelheid test.
Speedtest.nl is niet echt een goede indicatie, daar haal ik namelijk z'on 530 kb's p/s en als ik download van nieuwsgroepen, daar kan ik pas echt de max snelheid meten dan haal ik 625 kb's p/s dat is dus mijn max!

Ga dus niet teveel van speedtest uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:48:
[...]

Waar zeggen ze dat 70% van de adsl centrales nu al naar ads2+ geupgrade is? En hoezo kan je daaruit concluderen dat op 1 jan alle centrales naar adsl2+ appratuur geupgrade zijn? Je blijft maar met vage "feiten" komen en je blijft er maar vage conclusies uit trekken en het wordt vermoeiend om het je aan je verstand te krijgen hoe het wel zit.

De upgrade van de fast abonnementen is wat bijzonderder, omdat daar niet alleen de snelheid omhoog moet, maar ook de apparatuur (zowel bij klant als bij kpn) geschikt gemaakt moet worden voor adsl2+. En daarnaast is adsl2+ niet op elke centrale beschikbaar en gaat kpn het ook niet voor 1 jan beschikbaar maken (ga vanaf nu maar zoveel redeneren als je zelf wil, ik ga er verder niet op in).
De fast abonnee's die op een centrale aangesloten zitten die geen adsl2+ apparatuur heeft, kunnen niet geupgrade worden. Die mogen (zoals ik al zei) waarschijnlijk downgraden naar een basic abonnement.
Maar als nog de klanten en alle providers die bij KPN aangesloten zijn gaan het echt niet leuk vinden als de snelheid niet doorgevoerd is..
Dat is niet omdat dat de meeste klanten zijn, dat is omdat daarvoor niet nieuwe apparatuur geinstalleerd moet worden.

Snap je het verschil tussen de upgrades van go, lite en basic abonnee's en dat van fast abonnee's nu? Bij de laatste groep moet er dus apparatuur vervangen worden en dat zal niet overals gegarandeerd voor 1 jan gebeurd zijn en zal ook niet bij elke centrale heel snel (als in binnen 2 maanden) gebeuren, simpelweg omdat dat niet rendabel is.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 14-12-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:19:
[...]
Waar zeggen ze dat 70% van de adsl centrales nu al naar ads2+ geupgrade is? En hoezo kan je daaruit concluderen dat op 1 jan alle centrales naar adsl2+ appratuur geupgrade zijn? Je blijft maar met vage "feiten" komen en je blijft er maar vage conclusies uit trekken en het wordt vermoeiend om het je aan je verstand te krijgen hoe het wel zit.

De upgrade van de fast abonnementen is wat bijzonderder, omdat daar niet alleen de snelheid omhoog moet, maar ook de apparatuur (zowel bij klant als bij kpn) geschikt gemaakt moet worden voor adsl2+. En daarnaast is adsl2+ niet op elke centrale beschikbaar en gaat kpn het ook niet voor 1 jan beschikbaar maken (ga vanaf nu maar zoveel redeneren als je zelf wil, ik ga er verder niet op in).

[...]
De fast abonnee's die op een centrale aangesloten zitten die geen adsl2+ apparatuur heeft, kunnen niet geupgrade worden. Die mogen (zoals ik al zei) waarschijnlijk downgraden naar een basic abonnement.

[...]
Dat is niet omdat dat de meeste klanten zijn, dat is omdat daarvoor niet nieuwe apparatuur geinstalleerd moet worden.

Snap je het verschil tussen de upgrades van go, lite en basic abonnee's en dat van fast abonnee's nu? Bij de laatste groep moet er dus apparatuur vervangen worden en dat zal niet overals gegarandeerd voor 1 jan gebeurd zijn en zal ook niet bij elke centrale heel snel (als in binnen 2 maanden) gebeuren, simpelweg omdat dat niet rendabel is.
Lol ik snap het precies hoor m8. Volgens mij snap jij niet wat ik bedoel. Ik zie toch echt mensen posten van een bepaald aantal % centrales die mogelijk upgegrade zijn naar ADSL2+. En die kunnen dus vervolgens hun snelheid verhogen naar 12mbit.
Dus ik snap niet waar jij dan over praat :?
En het lijkt me dat ze niet gaan stil zitten met upgraden. Met jou verhaal wil je zeggen dat ze het op een aantal centrales houden en dan maar de bijtel erbij neer gooien hahaha dat is dus echt onzin. Uiteindelijk worden alle centrales ADSL2+ compatable. En mja men weet niet wanneer dat precies is. Ik denk alleen dat dat sneller is dan dat jij denkt. Dus ga niet de slimme joker uit hangen ;)
Ik snap onderdehand echt wel hoe het zit. (no offence)

ff een vraagje wat halen de mensen hier met hun huidige ADSL 8mbit lijn?? (aantal KB/s)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 12:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:25:
[...]
Ik zie toch echt mensen posten van een bepaald aantal % centrales die mogelijk upgegrade zijn naar ADSL2+. En die kunnen dus vervolgens hun snelheid verhogen naar 12mbit.
Hoe zie jij mensen posten van een adsl2+ centrale? Leg me dat eens uit, ik kan dat namelijk niet zien. En hoe kom je er dan bij dat dat 70% van het aantal centrales is? En hoezo zou je daaruit concluderen dat dan 1 jan alle centrales naar adsl2+ geupgrade zijn?
En het lijkt me dat ze niet gaan stil zitten met upgraden. Met jou verhaal wil je zeggen dat ze het op een aantal centrales houden en dan maar de bijtel erbij neer gooien hahaha das echt onzin. Uiteindelijk worden alle centrales ADSL2+ compatable. En mja met weet niet wanneer dat precies is. Ik denk alleen dat dat sneller is dan dat jij denkt. Dus ga niet de slimme joker uit hangen ;)
Dit schreef ik:
Bij de laatste groep moet er dus apparatuur vervangen worden en dat zal niet overals gegarandeerd voor 1 jan gebeurd zijn en zal ook niet bij elke centrale heel snel (als in binnen 2 maanden) gebeuren, simpelweg omdat dat niet rendabel is.
Dat is iets anders dan de bijl erbij neergooien na een paar centrales geupgrade te hebben. Ik geef alleen aan dat niet alle fast abonnee's snel adsl2+ zullen hebben, maar dat dat in sommige gevallen nog wel even kan duren.

Als je me nu ook nog onzin in de mond gaat leggen...
Ik snap onderdehand echt wel hoe het zit.
Goedzo, beantwoord dan ook even mijn vragen van deze post.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 14-12-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:30:
[...]
Hoe zie jij mensen posten van een adsl2+ centrale? Leg me dat eens uit, ik kan dat namelijk niet zien. En hoe kom je er dan bij dat dat 70% van het aantal centrales is? En hoezo zou je daaruit concluderen dat dan 1 jan alle centrales naar adsl2+ geupgrade zijn?

[...]
Dit schreef ik:
[...]
Dat is iets anders dan de bijl erbij neergooien na een paar centrales geupgrade te hebben. Ik geef alleen aan dat niet alle fast abonnee's snel adsl2+ zullen hebben, maar dat dat in sommige gevallen nog wel even kan duren.

Als je me nu ook nog onzin in de mond gaat leggen...

[...]
Goedzo, beantwoord dan ook even mijn vragen van deze post.
Als je mijn posts goed leest zie je dat ik zeg dat het grootste gedeelte wel op 1 jan upgegrade zal zijn. En de rest heel snel daarna. Sneller dan jij denkt.
Maja laten we deze discussie stoppen ok :P heeft geen nut meer imo.
We merken het vanzelf wel ;)
_/-\o_

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

KappeNou schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:25:
[...]

ff een vraagje wat halen de mensen hier met hun huidige ADSL 8mbit lijn?? (aantal KB/s)
Ik download hier in Utrecht Centrum (+/- 500 meter van centrale)

een bestand van 100mb met een snelheid van 837 kB/Sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
rkroeks schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:38:
[...]

Ik download hier in Utrecht Centrum (+/- 500 meter van centrale)

een bestand van 100mb met een snelheid van 837 kB/Sec
Met een download accelerator?? Ik haal ook +- 850Kb/s als ik DAP gebruik en dat is met een groot bestand. Als ik dan vervolgens in mIRC bandwitch check doe dan zie ik +- 870KB/s staan :)
Ik zit ongeveer 2 a 2.5 KM van de centrale.. En ik heb in me huis zo'n +- 20 meter lopen voordat het me modem berijkt.. En nog is 10 meter kabel van me modem naar me pc :P

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 12:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Ik download gewoon 1 bestandje van www.kpnbroadbandvalley.nl met IE. niks geen fratsen.
Ik heb zo'n leip experiadoosje.. heb zo'n vermoede dat in utrecht-centrum nog geen adsl2 kaartje in de centrale zit. Dat ervaringsdoosje moet adsl2 ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo heel gelukkig met de verhoging (3.2/768 naar 6.1/768 in mijn geval).
Vandaag wat geexperimenteerd en de upload lijkt een grotere invloed te hebben op de download-snelheid dan eerder het geval was.
Kan liggen aan een config-issue bij mij, maar zou zelf niet weten wat ik er aan kan doen.

De downloadsnelheid eerst haalde 320kb/s, terwijl tegelijk de upload dan nog steeds 62kb/s kon zijn.
Op dit moment moet ik om zo'n 570kb/s te halen, de upload tot 40kb/s verlagen! Als ik hem op 62 zet, verlaagt de download zich tot 220. Zonder enige upload komt er een goede 600kb/s binnen.

Hiertussen heeft de upload/download combinatie een lineaire verhouding.

Erg opvallend en niet helemaal wat ik had verwacht.

Zijn er meerdere mensen die dit zien, en nog belangrijker, die het weten te fixen zodat de upload toch weer een stukje omhoog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:19:
De downloadsnelheid eerst haalde 320kb/s, terwijl tegelijk de upload dan nog steeds 62kb/s kon zijn.
Op dit moment moet ik om zo'n 570kb/s te halen, de upload tot 40kb/s verlagen! Als ik hem op 62 zet, verlaagt de download zich tot 220. Zonder enige upload komt er een goede 600kb/s binnen.

Zijn er meerdere mensen die dit zien, en nog belangrijker, die het weten te fixen zodat de upload toch weer een stukje omhoog kan?
Ik zie hier exact hetzelfde; originele speedtouch home (sync 6144/768) met daarachter een linksys wrt54g. Marge rond de 12dB. Haal hier 550KB down bij 40KB up.

De 3mbit haalde ik strak; nu blijft alles continue schommelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
@JvS,

Ik woon in een dorp met +- 4000 tel aansluiting op onze centrale. Toch is de centrale sinds 2 maanden voorzien van een nieuwe kaart Het ADSL2+ signaal komt ook netjes binnen op mijn speedtouch 516. Helaas heb ik nog niet upgrade naar 12 mbit.

Ik wil hier wel mee zeggen dat er waarschijinlijk al een behoorlijke hoeveelheid centrales geschikt is gemaakt. Anders was het hier niet leverbaar. Wij hebben ook pas in 2002 ADSL gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik het nou goed begrepen dat de upgrade van de fast abo's naar ADSL2+ in principe los staat van de upgrade van de overige langzamere abo's omdat er voor ADSL2+ andere profielen nodig zijn??
Ik vraag dit omdat volgens adslcentrale mijn centrale sinds vanochtend is geupgrade en volgens de adsl2+ check op adslcentrale zou mijn centrale ADSL2+ ready moeten zijn. Als ik echter in mijn modem kijk zie ik dat die nog steeds intrained op 7996 Kb/s down en 1023 Kb/s up. Ik heb een Linksys wag54g V2 ingesteld op multimode, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestrial schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:32:
@JvS,

Ik woon in een dorp met +- 4000 tel aansluiting op onze centrale. Toch is de centrale sinds 2 maanden voorzien van een nieuwe kaart Het ADSL2+ signaal komt ook netjes binnen op mijn speedtouch 516. Helaas heb ik nog niet upgrade naar 12 mbit.

Ik wil hier wel mee zeggen dat er waarschijinlijk al een behoorlijke hoeveelheid centrales geschikt is gemaakt. Anders was het hier niet leverbaar. Wij hebben ook pas in 2002 ADSL gekregen..
Kijk dat klinkt dan weer positief heeft de rest daar al wel een verhoging gehad of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:19:
Ik merk dat de upload naar mijn website wel hoog is (rond de 77), maar bij testen op internet haal ik maar 30? Ik upload verder vrij weinig, maar volgens mij moet er nog wat aan gewerkt worden schat ik in (het ligt niet aan de test, ik heb nog een werkende @home verbinding en die haalt wel max. upload op hetzelfde moment bij de testen).

Is er trouwens ergens een overzicht van adsl2 centrales die aangepast gaan worden? Ik vind het allemaal zo vaag. De website www.adslcentrale.nl is ook niet betrouwbaar in deze. Heeft kpn geen site? Of zit er een database met gegevens hierover gekoppeld aan de aanvraag voor adsl2 zodat alleen mensen die straks een centrale hebben die het aankan dit kunnen aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Jahoor de rest van de abo's zijn netjes verhoogd.. die hadden eerder ook al de nieuwe linesync (zoals praktisch iedereen) en sinds gisteravond daadwerkelijk de nieuwe snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Zoals het er nu uitziet ben ik niet verhoogd! planet comfort
Die site van kpn stukje terug haal ik ~280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Terrestrial schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:32:
@JvS,

Ik weet dat er al een behoorlijk aantal centrales geschikt gemaakt is voor adsl2+. Ik heb bijna heel 2005 op de helpdesk van adsl van kpn gewerkt en heb centrale na centrale voorbij zien komen waar "onderhoud" gepleegd wordt.

Ik geef alleen aan dat kpn niet alle centrales geschikt heeft voor adsl2+ en dat ze dat ook niet hebben op 1 jan. Wat ik heb gehoord, is dat 70% van de centrales is wel geschikt gemaakt worden voor adsl2+, maar dat dat in de loop van het jaar gaat gebeuren.

en overigens is een centrale met 4000 aansluitingen nog wel redelijk groot, er zijn iets van 1350 centrales, waarvan er meer dan 800 zijn die minder dan 4000 aansluitingen hebben, bijna 550 van die 1300 hebben zelfs 1000 of minder aansluitingen.

Het is trouwens wel grappig, als ze 70% van alle aansluitingen adsl2+ geschikt maken, dan hoeven ze alleen alle centrales met 6000 of meer aansluitingen te upgraden en als ze 70% van alle centrales upgraden (wat ik begrepen heb dus :)), dan is 95% van alle aansluitingen geschikt voor adsl2+ (de 400 kleinste centrales hebben samen dus maar 5% van de 6miljoen telefoonaansluitingen!).

Het zou me dus niet verbazen als inderdaad voorlopig "maar" 70% van alle adsl centrales omgezet wordt naar adsl2+.

PS: ik haal mijn gegevens overigens uit deze tabel: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/all.cfm
en dit excell sheetje

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 14-12-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:52:
En hier is hij er ook door :D

333KB/s strak aan de lijn met ADSL lite!! :)

De tip:

Het modem resetten, dat hielp hier ook! had meteen nieuwe snelheid :)
I owe you one, dear sir :)

* gaat even lekker genieten van 6 megabit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
voor de luie mensen, je kunt de alcatel modems ook rebooten vanaf je pc... telnet 10.0.0.138 system reboot
voor iedereen die dit al 7 jaar wist sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn centrale is geupgrade volgens de site adslcentrale.nl
alleen dat ik nu zeg joepie ik heb mijn beloofde 6mbit/sec nou nee

ik kom sterker nog niet eens hoger dan 4128 of 4160 kbit/sec (trainings waarde modem)
modem is overigens een speedtouch 510i (isdn)

met het downloaden van het test bestand van die kpn site, haal ik ong. 425kb/sec
dit zou toch echt wat hoger moeten zijn..... zal het komen dat mijn lijn gewoon niet meer aan kan?

ik zit over de weg ongeveer 1000 meter van de centrale, alleen zit er een kanaal tussen dus zou niet weten waar de kabel langs ligt.

zal het oeverigens nog verbetering geven met een nieuw modem? want dan is dat altijd de moeite nog waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 12-09 22:00

OMD

gister nieuw modem gekocht bij Primafoon, zo een speedtouch geval

3x speedtest + 1x download 50mb

speedtest 1: 648 kb/s
speedtest 2: 713 kb/s
speedtest 3: 702 kb/s

download 50 mb: 709 kb/sec

best blij zeg maar :o

261 meter van de centrale

[ Voor 62% gewijzigd door OMD op 14-12-2005 14:42 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12-09 19:05

Shunt

Boe

en ook aan jou waar heb je het modem aan gesloten.
hoe lang is de kabel van isra naar splitter en van splitter naar modem.
probeer het eens zo kort mogelijk te maken

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:42:
en ook aan jou waar heb je het modem aan gesloten.
hoe lang is de kabel van isra naar splitter en van splitter naar modem.
probeer het eens zo kort mogelijk te maken
ik neem aan dat je daar mee doelt op mijn post, daar zit inderdaad wel een stukje tussen, vooral van splitter naar modem, dus ik zal eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
OMD schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:40:
gister nieuw modem gekocht bij Primafoon, zo een speedtouch geval

3x speedtest + 1x download 50mb

speedtest 1: 648 kb/s
speedtest 2: 713 kb/s
speedtest 3: 702 kb/s

download 50 mb: 709 kb/sec

best blij zeg maar :o

261 meter van de centrale
Welk type modem had je eerst en welke nu? En wat is het verschil qua snelheid?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist modem direct achter de splitter gezet, er zit nu alleen nog een kabel van ong. 4 meter tussen isra en splitter, maar dit is wel een kabel met masieve koper kernen.
het is nogal lastig die even zo te veranderen, maar ik zal wel eens even kijken.

maar et is nu nog om te huilen, tis zelfs minder, zit nu op trainings waarde van 4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

bjck schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:18:
[...]

Welk type modem had je eerst en welke nu? En wat is het verschil qua snelheid?
ik had die spermacel maar die kwam niet verder dan 345 kb/s
nu heb ik de Multi-pc PSTN ST546 ongewijzigde software... na 3 minuten installatie werkte het :-)

ik had mazzel met primafoon, normaal hebben ze die modem niet, maar kwam net toevallig iemand zo een modem terugbrengen en alles zat er bij...ze hadden de verkeerde.. ohh lucky me :9
mag ook wel na dagen lang gezeik met planet :'(

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:55:

edit: en ik zit maar 1.2 km van de centrale.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook precies dezelfde aantallen snelheden. OOk precies op 380 kb nu. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:31:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook precies dezelfde aantallen snelheden. OOk precies op 380 kb nu. Heel raar.
Zie de reactie net boven je. Daar ook een USB modem (beetje vreemd verwoord) en vervangen voor een ethernet Speedtouch 546 modem. En weg probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de livebox binnengehad, geinstalleerd, en ik heb opeens de nieuwe snelheden van 3mbit:)
Woon in zeeuws-vlaanderen in axel.
Nog meer mensen die na het installeren van de livebox opeens hun nieuwe snelheid hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Sinds gisteren in regio Nederweert ook upgrade gehad. ADSL Lite doet nu ruim 3Mbit down en 512k up. Ondanks dat ik zowat naast de centrale zit (afstand <50meter) krijg ik die ellendige speedtouch niet verder getrained dan 512, hoewel het 640 moest zijn bij mijn weten. Anyway, ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dat is niet raar, dat is gewoon zo met die modems. KPN heeft trouwens een regeling voor mensen met zo'n USB unit die de snelheid niet haalt. Dus: Op je ISRA testen, snelheid niet halen, je ISP bellen, die geven het aan kpn door en samen doen ze jou (als het goed is) een aanbieding voor een vervangend modem (evt met verlenging van je contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik heb alles geprobeert, de modem ligt nu naast de isra, met alleen de splitter er tussen.

en ik zit nog maar op 4096kbit/sec trainings waarde.
ik weet het nu ook niet meer waar het nog aan kan liggen, heb zo'n beetje alles gehad nu wel.

iemand een idee wat te doen?
zal een nieuw modem goed doen, of zal mijn telefoon lijn gewoon slechte signaal geven.
voor meer informatie moet je even mijn posts van de vorige pagina lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuck dit (sorry) maar ik ga echt niet 8 pages door lezen over mensen die zeggen dat hun snelheid verhoogd is. Hoopte nog wat interessante info op te vangen over de modems die mensen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:46:
Fuck dit (sorry) maar ik ga echt niet 8 pages door lezen over mensen die zeggen dat hun snelheid verhoogd is. Hoopte nog wat interessante info op te vangen over de modems die mensen gebruiken.
bedankt voor het melden en tot ziens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:46:
Normaal is het ook niet de bedoeling en kunnen er OW's voor gegeven worden. Echter is op dit soort dagen iedereens enthousiasme niet te temmen blijkt uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 12-09 19:05

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:43:
zo ik heb alles geprobeert, de modem ligt nu naast de isra, met alleen de splitter er tussen.

en ik zit nog maar op 4096kbit/sec trainings waarde.
ik weet het nu ook niet meer waar het nog aan kan liggen, heb zo'n beetje alles gehad nu wel.

iemand een idee wat te doen?
zal een nieuw modem goed doen, of zal mijn telefoon lijn gewoon slechte signaal geven.
voor meer informatie moet je even mijn posts van de vorige pagina lezen.
heb je toevallig geen 4096 bij 256 mbit abbo ? dit is namelijk een nieuw abbo :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 08:15

DoctorV64

Cosmopoliet

dannyreuser schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:53:
[...]

Ik heb sinds een week de 4.3.2.9.0 firmware draaien, die wel adsl2 ondersteunt. Deze draait gewoon stabiel nix geen problemen mee gehad, alleen de webinterface is kompleet verandert en is iets langzamer geworden. Maar je kan het wellicht proberen of het effect heeft op je snelheid.

[afbeelding]
DannyReuser,

Waar staat deze firmware? Gevonden, alleen ik lees op de UK-site dat je je modem opnieuw moet instellen en dat je niet je ini file van je 4.2.7.30 kan uploaden (jammer). Heb jij daarnaast nog andere dingen gezien qua voordelen in de nieuwe firmware?

[ Voor 18% gewijzigd door DoctorV64 op 14-12-2005 16:28 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:59:
[...]

heb je toevallig geen 4096 bij 256 mbit abbo ? dit is namelijk een nieuw abbo :P
nope, heb nog altijd adsl comfort, dus zou rond de 6000kbit/sec moeten zitten.
ook de upload is 768kbit sec, wat dus niet overeen komt met dat abbo.

maar traind een modem nu op de snelheid die de lijn aan kan, of op de snelheid die hem opgedragen word?
en kan ik er vanuit gaan dat als de download snelheid hoger is, de centrale de upgrade heeft gehad?
het staat btw ook op adslcentrale.nl dat hij verhoogt is, dus het zal wel zo zijn.

ik denk dat ik maar eens een hartig woordje met planet/kpn moet gaan spreken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:00
Waar in je modem kun je zien welke upload/download snelheid hij toegewezen heeft gekregen?

Onder Advanced>Diagnostics>WAN>DSL zie ik wel staan: Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 192 / 3072

Ik heb een standard dus het zou 256/3072 moeten zijn.

Even test gedaan op speedtest.nl en download haal ik nu 312KB/sec en upload echter maar 20KB/sec. Dat laatste baart me zorgen want er zou toch wel een hogere uploadsnelheid moeten zijn.

Zou iemand dat aub eens willen vergelijken in zijn Speedtouch 510 met provider Planet?

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-12-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vaak als je upload beroerd is kan dit komen door verstoring in die frequenties. En wanneer dat het vaakst voorkomt is als je splitter niet als eerste op de telefoonlijn is aangesloten.

Haal 'telefoon' of 'phone' los uit je splitter en bel je eigen nummer met een mobiele telefoon. Als er dan nog een toestel rinkelt is het foute boel.

En denk ook aan alarmsystemen, nummermelders, faxmachines, analoge inbel modems!! etc. Deze moeten allemaal geen kiestoon meer hebben als je dat stekkertje/kabeltje uit je splitter los hebt gemaakt.

En apparaat aangesloten op de telelfoonlijn voor je splitter al geeft verstoring en laat een DSL verbinding instabiel zijn en de upload laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hmm heb dus ook nu die nieuwe snelheid 630kb haal ik :P dit haal ik alleen als ik direct inlog op de SpeedTouch modem (home) zodra ik met mij router weer connect haal ik mijn oude snelheid weer van 340kb.

Ik las in dit topic dat er meer mensen zijn met dit probleem, zijn er al eventueel oplossingen voor?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Op mijn xs4all lite abbo zou ik 3000 kbit/sec down moeten hebben, maar als ik via speedtest het controleer, dan kom ik niet hoger dan 2550 kbit/sec. Is de rest "overhead"? 15% vind ik best veel eigenlijk. Of komt het door mijn afstand, bijna 3 km, tot de centrale? De modem zit rechtstreeks op het isra punt aangesloten, telefoonkabel is doorgemeten, en testpc zit rechtstreeks op de modem.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmarchal
  • Nu online
haha, ik had toenet een probleem met me verbinding!
Alles laad traag enzovoorts, dus ik dacht reset me modem even.
Na de reset kreeg ik ineens een ip waar ik nog nooit van gehoord had(of iig niet in me modem heb gezien) en als ik ging internetten kreeg ik een leuke pagina van kpn. Waarop stond, Er is niks mis met uw modem, er is niks mis met uw verbinding er is alleen geen verbinding met je provider |:(

Na 5 min weer opnieuw geconnect en nu heb ik weer me verbinding, vind het beetje raar had er ook nog nooit van gehoord dus denk meld het even hier:)

||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:16:
[...]

nope, heb nog altijd adsl comfort, dus zou rond de 6000kbit/sec moeten zitten.
ook de upload is 768kbit sec, wat dus niet overeen komt met dat abbo.

maar traind een modem nu op de snelheid die de lijn aan kan, of op de snelheid die hem opgedragen word?
Als jouw modem consequent op 4096/256 verbinding maakt, staat de centrale met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid per ongeluk op en snelsurfen profiel van hetnet.

Als het een beetje fluctueert, dan is de afstand/kwaliteit van de lijn gewoonweg niet goed genoeg.
en kan ik er vanuit gaan dat als de download snelheid hoger is, de centrale de upgrade heeft gehad?
het staat btw ook op adslcentrale.nl dat hij verhoogt is, dus het zal wel zo zijn.

ik denk dat ik maar eens een hartig woordje met planet/kpn moet gaan spreken
Ik zou er geen hardtig woordje over gaan spreken, maar het gewoon relaxed melden. Sterket nog: ik zou daar even mee wachten tot na 1 jan, dan weet je zeker dat ze er niet nog meer mee bezig zijn.
Nitroglycerine schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:42:
Op mijn xs4all lite abbo zou ik 3000 kbit/sec down moeten hebben, maar als ik via speedtest het controleer, dan kom ik niet hoger dan 2550 kbit/sec. Is de rest "overhead"? 15% vind ik best veel eigenlijk. Of komt het door mijn afstand, bijna 3 km, tot de centrale? De modem zit rechtstreeks op het isra punt aangesloten, telefoonkabel is doorgemeten, en testpc zit rechtstreeks op de modem.
Je haalt gewoon 2 keer zoveel als eerst. Vroeger haalde je 150-160kbyte/sec en nu iets van 300kbyte/sec. Dat is dus gewoon een verdubbeling en ja dat is dus normaal (en al 5 keer eerder gezegd in dit topic) en dat was altijd al zo en ja dat is best veel en nee daar kan kpn niets aan veranderen voor je.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 14-12-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Jeuj, hier (regio emmen) ook 3Mbit ongecapt down. Was blijkbaar al eerder, maar moest m'n router ff resetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
DoctorV64 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:09:
[...]

DannyReuser,

Waar staat deze firmware? Gevonden, alleen ik lees op de UK-site dat je je modem opnieuw moet instellen en dat je niet je ini file van je 4.2.7.30 kan uploaden (jammer). Heb jij daarnaast nog andere dingen gezien qua voordelen in de nieuwe firmware?
Klopt, modem moet je opnieuw instellen, ik krijg met deze firmware maar niet voor erlkaar om een port te forwarden om de een of andere manier. Maar goed je kan het even proberen met deze firmware en om te testen of het invloedt heeft op de snelheid. Ik kreeg overigens met die firmware betere signale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:45:
[...]
Als jouw modem consequent op 4096/256 verbinding maakt, staat de centrale met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid per ongeluk op en snelsurfen profiel van hetnet.

Als het een beetje fluctueert, dan is de afstand/kwaliteit van de lijn gewoonweg niet goed genoeg.

[...]

Ik zou er geen hardtig woordje over gaan spreken, maar het gewoon relaxed melden. Sterket nog: ik zou daar even mee wachten tot na 1 jan, dan weet je zeker dat ze er niet nog meer mee bezig zijn.
nou hij flucuteert, wel een beetje, hij gaat van 4061 tot 4160 down, maar upload staat altijd op 768 dus dan staat hij dus niet op snelsurfen abbonement.

ik denk dat ik dan tot in iedergeval even wacht tot na 20 december, dan zou alles wel een beetje klaar moeten zijn.
en dat hartig woordje spreken moet je niet te letterlijk opvatten ;) het is meer van dat ik er dan eens achteraan wil bellen.

Het kan best aan de lijn liggen, voor een paar jaar terug was hij voor ons huis helemaal aan gort de kabel (vocht er in, en dat geeft problemen met alleen de kabeltjes in een papieren mantel)
dus het is niet ondenkbaar dat de kabel gewoon niet helemaal lekker meer is.

de afstand tot de centrale lijkt me helemaal niet zo heel erg veel, tenzij ze kabels aan het rondleggen zijn geweest, de centrale ligt ongeveer 1000 meter hier vandaan, maar alleen met een kanaal er tussen, en ik ga er een beetje vanuit (lijkt me het logischte) dat ze hem over die route van 1000 meter hebben gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik ben na een reboot nu van de 3008 naar de 3136 kbits, bijna weer mn oud esnelheid van 3200 kbits, En mn modem was dus niet 100 pct in gebruik bij de 3008 zoals die zei, er is dus misschien nog hoop dat ik de 6mbit ga halen? centrale van arnhem centrum nog niet updated voor zover ik weet.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:20:
[...]

de afstand tot de centrale lijkt me helemaal niet zo heel erg veel, tenzij ze kabels aan het rondleggen zijn geweest, de centrale ligt ongeveer 1000 meter hier vandaan, maar alleen met een kanaal er tussen, en ik ga er een beetje vanuit (lijkt me het logischte) dat ze hem over die route van 1000 meter hebben gelegd.
Ze hebben op 1 plek een overgang zitten, de kans dat dat bij die centrale is, is het grootst, maar dat hoeft niet. Dat is overigens iets waar je je totaal niet druk om moet maken, je haalt gewoon je snelheid niet en je isp moet daar iets aan doen of een gratis downgrade aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Laatst online: 08:08
Heb nu ook mijn nieuwe 546 speedtoucb binnen voor adsl2+, zoals verwacht geen verhoging, maar mijn 8 mbti lijn draait nu wel stukken beter weer. namelijk 8000/ 1024 tegenover 7100/896 wat ik toch wel merk bij downloaden.

Alleen jammer dat die port range loze bagger firmware er weer op staat :X

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:26:
[...]

Ze hebben op 1 plek een overgang zitten, de kans dat dat bij die centrale is, is het grootst, maar dat hoeft niet. Dat is overigens iets waar je je totaal niet druk om moet maken, je haalt gewoon je snelheid niet en je isp moet daar iets aan doen of een gratis downgrade aanbieden.
ik zal er aan denken, als ik er een gesprek mee heb.

en dat die overgang dicht bij de centrale zal liggen is het logischte daar zit namelijk een brug, die zit aan de zelfde straat als de centrale. en ongeveer 150 meter van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Rataplan_ schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:38:
Sinds gisteren in regio Nederweert ook upgrade gehad. ADSL Lite doet nu ruim 3Mbit down en 512k up. Ondanks dat ik zowat naast de centrale zit (afstand <50meter) krijg ik die ellendige speedtouch niet verder getrained dan 512, hoewel het 640 moest zijn bij mijn weten. Anyway, ik ben tevreden!
Hoe zo moest dat 640 zijn? :?
De upload wordt verhoogd hoor.
En voor lite zijn dat correcte snelheden. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.