KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 6.001 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
dannyreuser schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:13:
Is er iemand met een 12mbit G992.5 adsl lijn die even zijn ping wil testen naar de volgende 2 servers?

212.97.202.82
195.54.132.53

Ben benieuwd of de ping tijden van adsl2+ anders zijn.
Die vraag kan je natuurlijk niet zo algemeen stellen. Je krijgt nu verschillende latency doordat iedereen verschillende ISP's heeft en dus verschillende routes naar die servers.

Je kan wel vragen of iemand met ADSL2+ (dus 12/1) even een server (www.ispnaam.nl of een nameserver) wil pingen. Misschien weet die persoon die test(en) ook nog wat het was en of het veranderd is.

Door het pingen van een server dicht bij (pas op met de wanadoo servers, die staan in frankrijk en spanje sommige!!) krijg je de latency van de lijn zelf te zien.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Vandaag de nieuwe modem ontvangen, ff snel geinstalleerd, duurde 5 minuten, alleen ff de kabeltjes overprikken van de ene naar de andere modem.

nou van info die www.adslcentrale.nl klopt ook geen reet, daar staat aangegeven dat onze centrale al is geupdate (Maarssen), maar het ziet er toch niet zo uit.

Met speedtest.nl haal ik ook ongeveer Down: 720 Kb/s, Up 100 Kb/s

Ik heb Planet internet ADSL Advanced, en de modem 5 minuten geleden ff uit/aan gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
----------------------
[adsl]=>info
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.992.3 Annex A (L)
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  1
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              6.0             11.0
Attenuation  [dB]     :             29.5             14.5
OutputPower  [dBm]    :             20.0             12.0

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            15790             6695
  Upstream            :             2408             1021
----------------------

is me Margin, Attenuation en Outputpower ook nog een beetje te doen voor 1500meter van de centrale?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
@kneuter.. de info van www.adslcentrale.nl kan ook niet meer kloppen aangezien de fast abo's als laatst worden geupgrade. Waarschijnlijk is jouw centrale voor de lagere abo allang geupgrade.

Je bent trouwens al wel verbonden via een ADSL2 signaal (mode 992.3) dus het is een kwestie van dgn

EDIT: ik zie net wat voor slecht signaal je eigenlijk hebt 6 db margin... ADSL2+ is wel een verbetering van je signaal (zie mijn vorige bericht) maar de 12 mbit zul je niet halen. Is alles wel correct aangesloten (splitter en modem bij isra punt?)

[ Voor 32% gewijzigd door Terrestrial op 17-12-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149165

Beste mensen,

Geen idee of dit de goede plaatst is voor mijn vraag, maar aangezien ik problemen heb sinds mijn snelheidsverhoging lijkt het mij van wel ;) .

Het zit zo, sinds 2 dagen is mijn ADSL Xs4all Basic abbonnement versneld. Van +/- 325 kb/sec naar 625 kb/sec. Alles werkt perfect, totdat ik newsleecher opstartte en even lekker wou gaan downloaden.
Binnen de minuut kreeg ik een melding: controleer of een van de netwerkkabels is aangesloten.
Na alles even uitgezet te hebben (msn, sites enz) werkte alles weer na ongeveer een minuut. Zodra ik weer ga downloaden valt de download heel snel weer uit.

Nu vraag ik jullie mening wat ik het beste kan doen. KPN bellen of ze mijn internet nog even willen nalopen, of mijn inmiddels al vier jaar oude Speed Touch Home Alcatel modem vervangen?

Voor de snelheidsverhoging, nooit problemen gehad.

mvg BizZz

PS: router is een Draytek Vigor 2200e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Anoniem: 21738 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:21:
Ik heb zojuist een aanbieding gekregen om mijn XS4ALL Fast abbo te verlengen voor een jaar met een nieuw gratis MultiPC modem: een Thompson ST546. Dit omdat de snelheid verhoogd is naar 12.000 KBit, en ik hiervoor een nieuw ADSL2+ modem nodig voor heb. Ik maak nu nog gebruik van een oud SpeedTouch Home ISDN modem, en mijn SMC WBR14T-G router maakt de verbinding aan dmv. van PPTP op dit modem.
Nu wil ik dus natuurlijk ook mijn nieuwe modem kunnen gebruiken met mijn wireless router, alleen ik denk dat de nieuwe Thompson de verbinding al zelf aanmaakt.
Hoe moet dit gaan werken met mijn wireless router, en wat zal ik moeten instellen?
Ook bijvoorbeeld met het kabels aansluiten, de kabel die normaal naar mijn netwerkkaart zou moeten gaan vanaf de Thompson, waar moet die in bij de SMC router? In de WAN of één van de LAN poorten? Ik kom er niet echt uit. Het lijkt me wel dat dit moet werken want het zijn allebei 2 best nieuwe dingetjes en het lijkt me dat die wel moeten kunnen samenwerken.
Modem hang je aan de WAN poort van de router.
DHCP in modem uit.
Router geef je in de internet settings een statisch IP, gebruikelijk is 10.0.0.150.
Subnet mask 255.0.0.0, gateway 10.0.0.138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hier ook nog oude snelheid (zwijndrecht).
al geeft adslcentrale.nl anders aan.

heb modem uit en aan gehad.

ik heb ook dat groene/blauwe USB modem. kan dus waarschijnlijk niet 6Mbps aan.
ik heb Planet gemaild of ze me een nieuw modem kunnen aanbieden anders ga ik downgraden naar 3Mbps als m'n modem de nieuwe snelheid niet aankan.

je moet Planet laten weten dat je wilt downgraden een maand voor de nieuwe contractperiode, anders moet je een jaar wachten om te downgraden.

upgraden kan elke maand.

[ Voor 8% gewijzigd door Caesu op 17-12-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:52
Door de noisemargin waarde in mijn modem (4dB !!) werd ik geadviseerd om de kabeltjes na te kijken. Dat heb ik gedaan maar ik zie niets raars. Kabeltjes gewoon goed erin gedrukt. (in de splitter) Wat zal ik nu dan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Fernoráto op 17-12-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Fernoráto schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:28:
Door de noisemargin waarde in mijn modem (4dB !!) werd ik geadviseerd om de kabeltjes na te kijken. Dat heb ik gedaan maar ik zie niets raars. Kabeltjes gewoon goed erin gedrukt. (in de splitter) Wat zal ik nu dan doen?
Dat kan je niet zien met het blote oog.. Omdat te zien moet je daadwerkelijk gaan testen met andere kabels

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Zitten splitter en modem direct bij het isra punt? Als dat niet het geval is weet je waar het probleem zit. Anders zou ik het modem eens direct op het isra punt aansluiten. (zonder splitter) Welke linesync snelheid staat er in je modem en hoever woon je van je de centrale? Het kan natuurlijk dat je splitter of modem stuk is. Anders KPN eens vragen het lijntje door te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 07:49
KRASH schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:36:
Ik heb sinds KPN is begonnen met het verhogen van de intrain snelheden af en toe problemen met het regelmatig wegvallen van mijn verbinding (om de 1-2 minuten, vaak alleen rond 7-9 uur, de drukke tijden dus), maar sinds gister de upgrade hier ook daadwerkelijk doorgevoerd is krijg ik geen normale verbinding meer, hij flikkert gewoon om de 1-2 minuten uit, zwaaar irritant.

Het gaat hier om een ADSL over ISDN aansluiting zonder splitter (direct op NT1) aangesloten, heb het al met 2 verschillende modems geprobeerd (E-tech en speedtouch 510i), maar beide geven precies hetzelfde probleem.

Heb vandaag een mailtje richting XS4ALL gestuurd, maar ben bang dat ik pas na het weekend bericht terug krijg, dus mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad en / of al een oplossing hiervoor hebben. Zit nu op mijn kabel abbo te surfen, maar die is bagger traag, niet zo relaxed dus.
Had hier het zelfde probleem, heb een kennis van KPN zover gekregen om ons nieuwe koperdraadjes van de centrale naar het verdeelpunt hier en van het verdeelpunt naar ons huis te geven, werkt nu weer als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:52
Terrestrial schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:50:
[...]

Zitten splitter en modem direct bij het isra punt? Als dat niet het geval is weet je waar het probleem zit. Anders zou ik het modem eens direct op het isra punt aansluiten. (zonder splitter) Welke linesync snelheid staat er in je modem en hoever woon je van je de centrale? Het kan natuurlijk dat je splitter of modem stuk is. Anders KPN eens vragen het lijntje door te meten.
Hij zit inderdaad direct aan de ISRA.
Direct aansluiten ga ik zeker even proberen, bedankt voor je tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:59
Aaaaaarg, het wordt steeds erger!

Voorheen met mijn light abo de volle 160kB/s, na de lijn upgrade ook, maar nadat de snelheid echt is opgekrikt (en ik modem gereset heb) zwabbert het usenet leechen (nova.planet.nl) als een dweil tussen 80 en 230. Dat had ik al gezegd hier.
Maar vandaag zit ik bijna de hele tijd op 50-100.

Speedtest.nl geeft wel ruim 300kB/s aan, dus het zal dan wel aan die newsserver liggen. Maar 50 kB/s, da's toch schandalig?? Zo krijg ik de zooi niet eens binnen de retentietijd binnen.

Maar (hopelijk) tijdelijk over naar een payserver.
En als het ruk blijft overstappen naar directadsl en dan de besparing op abokosten maar uitgeven aan een permanent abo op een payserver.

Iemand tips voor betaald usenet (in volgorde van belangrijkheid: retentie, prijs, snelheid)

[ Voor 11% gewijzigd door Titusvh op 17-12-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat heeft dat in vredesnaam met snelheidsverhogingen van kpn te maken? Zullen we gewoon ontopic blijven?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157031

Da's een testserver (dat je 't effe weet), en om je snelheid accuraat te testen zou ik een 10(0)mb.bin bestand downloaden ergens. Speedtest komt in de richting, maar om het maximale uit je lijn te persen zou ik bovenstaande met een download-accelerator downloaden (GetRight, DAP, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
4dB Kan prima werken, zelfs 3dB kan nog prima werken. Als het niet zou werken gaat je modem vanzelf constant opnieuw verbinden. Doet hij dit niet gaat het prima.

Verder mbt usenet

Daar is een ander topic over en hoort hier niet thuis! Dat je de nieuwe snelheid niet overal volledig haalt is best heel normaal. Dan ga je naar een payserver die je kan aanspreken op hun performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 19:09
Kan iemand mij vertellen of de Noise Margin goed is? Snap trouwens niets precies wat het is :? Weet wel dat het stukken hoger ligt dan dat ik met ADSL1 had :?

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a258/Boogieman82/modem.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boogieman82 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:10:
Kan iemand mij vertellen of de Noise Margin goed is? Snap trouwens niets precies wat het is :? Weet wel dat het stukken hoger ligt dan dat ik met ADSL1 had :?

[afbeelding]
Dat laatste is volgens mij juist goed, maar hang me hier niet aan op. Verder zit alles nog ruim boven de 6dB, en hoe hoger hoe beter volgens mij. Verder haal je netjes de snelheid die je zou moeten halen (althans je modem trained goed), dus als je verbinding verder stabiel is zou ik zeggen geen vuiltje aan de lucht, toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 157031 op 17-12-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:11

epo

Imperium schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:22:
Wie heeft er nog meer last van dat op Newszilla (Xs4all nieuwsgroepen) zn download speed heel erg schommelt? ene keer 440 kb\sec dan weer 630 kb\sec en zo om de paar seconden..

iemand?

foto ter illustratie:

[afbeelding]
Ja gek he, nu iedereen bijna verhoogd is krijgt de newserver bijna 30 tot 50 procent meer verkeer, van mij mogen ze het basic abbo lekker cappen :) Bij mij schommelt hij ook van 900 tot 1180kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Laatst online: 12:59
JvS schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:57:
Wat heeft dat in vredesnaam met snelheidsverhogingen van kpn te maken? Zullen we gewoon ontopic blijven?
Het is wel erg toevallig dat dit meteen na de snelheidsverhoging misgaat.
En wat nog vreemder is, is dat (zoals ik ook noemde) de problemen pas kwamen nadat de werkelijk hogere snelheid beschikbaar was (dus niet al toen de intrainsnelheid hoger werd). En zelfs niet toen KPN ze verhoogde, maar op de seconde gelijk met mijn modemreset.

En het gaat er niet om dat ik mijn max. snelheid niet haal, maar dat die juist veel minder is.

En OK, ik had wat minder kunnen uitwijden over usenet. Maar om dan meteen te klagen...

[ Voor 24% gewijzigd door Titusvh op 18-12-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epo schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:36:
[...]

Ja gek he, nu iedereen bijna verhoogd is krijgt de newserver bijna 30 tot 50 procent meer verkeer, van mij mogen ze het basic abbo lekker cappen :) Bij mij schommelt hij ook van 900 tot 1180kb/s.
Ik heb precies hetzelfde met mijn basic abbonnement. Helaas crasht mijn verbinding ook nog eens regelmatig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 08:27
Heeft iemand ook Demon(8 Mbit), ik zit vandaag te downloaden en zie opeens dat ik tussen de 1200Kb a 1500Kb /sec opeens draai:)? Ik wist geeneens dat deze ook omhoog zouden gaan ?

[ Voor 3% gewijzigd door Carel op 18-12-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Wat is dat noisegain precies? Kwaliteit van de lijn begrijp ik?

Zou dat hierin moeten staan?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/madani/kpn.jpg

Zijn dat 'normale' (goede) waardes?

Heb sinds een paar dagen ADSL, echter paste de draden van de KPN leiding niet echt lekker in het RJ11 blokje (te dik), als ik er tegen aan stoot doet de telefoon het niet meer (ADSL wel :+ ).
Dus ik moet oppassen dat ik er niet iets tegen aan schuif of zet als ik in de meterkast aan het rommelen ben.

Vandaar mijn vraag, of deze 'slechte' aansluiting invloed heeft op de noisegain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
20 om 13dB, zou mij niet druk maken om deze waardes. Ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:23:
20 om 13dB, zou mij niet druk maken om deze waardes. Ziet er prima uit.
is er ergens een FaQ die aangeeft hoe je deze waardes kan interpreteren?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 17:23
Dat is signaal ruisverhouding dus als de ruis op de lijn -50dB is en je signaal -40dB dan is je SNR verhouding 10dB

Mijn lijn is tussen de 6 en 7.1dB niet super ik woon 2800Mtr van de centrale af en ik krijg m'n Vigor 2500 niet hoger dan 3.6Mbit :-S
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OCTiMod schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:15:
Dat is signaal ruisverhouding dus als de ruis op de lijn -50dB is en je signaal -40dB dan is je SNR verhouding 10dB
Is eigenlijk geen FAQ over, staat wel een duidelijke uitleg bij ZyXEL op de support pagina's voor verdere informatie: http://www.zyxel.nl/support/a006.html#afentoe
Mijn lijn is tussen de 6 en 7.1dB niet super ik woon 2800Mtr van de centrale af en ik krijg m'n Vigor 2500 niet hoger dan 3.6Mbit :-S
iemand een idee?
Ander modem aansluiten, en liefst gelijk één met ADSL2 mogelijkheid. KPN-DSL maakt gebruik van Alcatel DSLAMs en hierin wordt voor ADSL2 een Broadcom chipset gebruikt. Beste resultaat komt dus ook uit een modem met Broadcom chip zoals nieuwste Speedtouch reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:40:
Ander modem aansluiten, en liefst gelijk één met ADSL2 mogelijkheid. KPN-DSL maakt gebruik van Alcatel DSLAMs en hierin wordt voor ADSL2 een Broadcom chipset gebruikt. Beste resultaat komt dus ook uit een modem met Broadcom chip zoals nieuwste Speedtouch reeks.
Zou dit (nieuwere Speedtouch) ook effect kunnen hebben op een normale ADSL1 lijn? Remote vendor is Alcatel, dus geen BDCM. Ik zit eraan te denken een 546i te kopen i.p.v. mijn 510i, maar als jij van te voren kan vertellen dat dit niks uit gaat maken ga ik er geen moeite in steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste mensen,

Ik ga denk ik toch maar mijn vier jaar oude Speed Touch Home modem vervangen. Ik hoop dat mijn problemen dan weg zijn. Maarja nu ik dus een nieuwe modem ga kopen, moet die wel gelijk ready zijn voor adsl2+. Wat denken jullie van een Alcatel SpeedTouch 546 modem?

Dit in combinatie met een Xs4all basic abbo + een Draytek Vigor 2200e router.
Weten jullie of dit mogelijk is of raden jullie misschien toch een andere (zo goedkoop mogelijke :P ) modem aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 157031 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:17:
[...]

Zou dit (nieuwere Speedtouch) ook effect kunnen hebben op een normale ADSL1 lijn? Remote vendor is Alcatel, dus geen BDCM. Ik zit eraan te denken een 546i te kopen i.p.v. mijn 510i, maar als jij van te voren kan vertellen dat dit niks uit gaat maken ga ik er geen moeite in steken. :)
Als remote nog Alcatel is heeft het geen enkele zin of mogelijk juist negatief ;)

Als daar straks BDCM staat, kan het wel voordelen gaan hebben. Valt ook op dat als mensen geen FAST hebben ze toch op G.992.3 (ADSL2) verbinden met hun modem. Als je met je 510 ook al de maximale snelheid haalt van je abonnement (dus 6M bij Basic) wordt het niet meer natuurlijk ;)
Anoniem: 149165 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:44:
Ik ga denk ik toch maar mijn vier jaar oude Speed Touch Home modem vervangen. Ik hoop dat mijn problemen dan weg zijn. Maarja nu ik dus een nieuwe modem ga kopen, moet die wel gelijk ready zijn voor adsl2+. Wat denken jullie van een Alcatel SpeedTouch 546 modem?

Weten jullie of dit mogelijk is of raden jullie misschien toch een andere (zo goedkoop mogelijke :P ) modem aan?
Alle modems zijn wellicht heel interessant, maar vergeet een enorm belangrijk punt niet in je keuze. Als je problemen hebt/krijgt met je verbinden en een ander modem hebt dan door je ISP/KPN standaard uitgeleverd worden (dus ander modem dan de Speedtouch of het Ericsson USB ding) is ondersteuning niet mogelijk of ernstig bemoeilijkt. Ze zullen dan ech altijd naar je modem gaan wijzen!

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 157031 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:17:
[...]

Ik kan je van te voren vertellen dat dit niets uit gaat maken.
Een adsl(1) lijn gebruikt G.992.1 modulatie. De DSLAM zal je dus ook lekker een G992.1 signaaltje sturen.

Nu kun je er wel een Speedtouch 546i neer hangen. Die praat zowel G.992.1, G992.3 en G993.5. Hij zal echter gewoon G992.1 blijven praten, omdat de DSLAM dat wil.

Een voordeel is wel dat als de DSLAM wordt geupgrade naar .3 of .5, jij de eerste bent die er profijt van heeft, want na een restart zal automatisch de hoogste modulatie genegotiate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 00:36

VIPER2001

[GOT]The Source

Beste mensen,

verleng je abbo van xs4all met een jaar , krijg je hem gratis de 546. ;)

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:03:
Als remote nog Alcatel is heeft het geen enkele zin of mogelijk juist negatief ;)

Als daar straks BDCM staat, kan het wel voordelen gaan hebben. Valt ook op dat als mensen geen FAST hebben ze toch op G.992.3 (ADSL2) verbinden met hun modem. Als je met je 510 ook al de maximale snelheid haalt van je abonnement (dus 6M bij Basic) wordt het niet meer natuurlijk ;)
Hehe, dat begrijp ik. Een nieuw modem is natuurlijk geen wondermiddel. ;)

Ik heb hier thuis wat dingen zitten optimaliseren zegmaar, modem naar meterkast, 10cm kabeltje geknepen, modem trained nu inmiddels op 4992kbit (was 4600, dus scheelt echt best wel). Mijn abonnement is 6144kbit/s, en daar zit ik dus een megabit onder. Mijn waarden zijn vrij laag, rond de 6dB, dus ik vraag me überhaupt af of een ander modem wel verbetering gaat geven, maar toch wil ik het uitsluiten. Wil natuurlijk wel het maximale uit mijn lijn persen. :)

Ga morgen dus even langs de PMF om te vragen wat de mogelijkheden zijn, als een nieuw modem geen positief effect heeft laat ik het lekker zo; 5 megabit vind ik ook lekker, en mijn verbinding is verder heerlijk stabiel. Als ze hier aan ADSL2 beginnen heb ik waarschijnlijk de volledige 6 megabit wel, maar da's afwachten natuurlijk (en dan nog, 5 of 6, het is mij om het even als het niet hoger kan).

Edit:

Dirk-Jan, dank voor het antwoord. Ik ga denk ik toch de 546i aanschaffen (of een andere, met ingebouwde draadloze mogelijkheden), dus we zullen zien... en als het niks uitmaakt ben ik - zoals je zegt - wel één van de eerste die het dalijk gaat merken als de centrales hier omgebouwd worden. Win/win! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 157031 op 18-12-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

http://www.speedtouch.com/prod546.htm
• ADSL: G.hs, ANSI, ETSI, G.dmt, G.lite, Annex A, B
EDIT:
Ze zijn niet overal even consequent met de termen.
ADSLG.dmtG.992.1
ADSL2G.dmt2G.992.3
ADSL2+G.dmt2+G.992.5

[ Voor 41% gewijzigd door JackBol op 18-12-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Beste mensen,

Die router heeft op de WAN poort een maximale doorvoer van 6,5 Mbit, dus al heb je een ADSL2+ geschikt modem, kun je er nog niks mee.
(Tenzij je dat modem weer op de een of andere manier aan een andere poort hangt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dirk-Jan schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:49:
[...]

http://www.speedtouch.com/prod546.htm

[...]

EDIT:
Ze zijn niet overal even consequent met de termen.
ADSLG.dmtG.992.1
ADSL2G.dmt2G.992.3
ADSL2+G.dmt2+G.992.5
In princiepe is ADSL2 en ADSL2+ ook G.DMT. Dus ongelijk hebben ze niet. Makkelijkste is wel om het afzonderlijk aan te duiden met G.992.3 .5 of ADSL2 of ADSL2+ inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Kan je er vanuit gaan dat als je nu G992.3 (ik, nu dus) hebt, dat je dan binnenkort naar G992.5 gezet wordt. Of kan je dat niet zo stellen?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Br@m schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:16:
Kan je er vanuit gaan dat als je nu G992.3 (ik, nu dus) hebt, dat je dan binnenkort naar G992.5 gezet wordt. Of kan je dat niet zo stellen?
KPN is inderdaad nu bezig met de upgrade van hun centrales naar ADSL2+.
Overigens zegt de modulatie niets over de snelheid, maar een fast abo kan alleen gehaald worden op G992.3 of G.992.5.

Max speeds:

G.992.1 <8M
G.992.3 <12M
G.992.5 <24M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zijn er al veel mensen met de 12mbit ADSL2+ lijn??

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:11
Ik heb even een vraag,

Voor de (daadwerkelijke) snelheidsverhoging, trainde mijn modem prima op 6144/768, en had ik zeer stabiel internet en haalde ik altijd mijn maximum.

Gister kreeg ik mijn daadwerkelijke upgrade. Het viel mij op dat internet merkbaar trager was, paginas werden niet weergegeven het opvragen duurde lang. Ik ging in mijn modem kijken en zag het volgende:

768 up / 5440 down

Dat is natuurlijk een aardig verschil met 6144/768. Maar het rare is dat ik met die 5.4Mbit lang niet boven de 200kb/s uitkom...

Mijn modem geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchirc.nl/help.JPG

Toch maar ff bellen naar KPN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Br@m schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:16:
Nee, lijkt mij niet. Als je nu G.992.3 ziet is het reeds omgezet. Blijkbaar gaat KPN-DSL (nog) geen G.992.5 (ADSL2+) gebruiken. Is ook niet nodig immers ook al zou je verbindingen die op ADSL2 net de 12/1 niet halen wel naar 12/1 kunnen helpen hiermee (met gemak vermoedelijk voor 90% van de verbindingen die het niet halen 12/1).

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 19:09
bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:13:
[...]

Nee, lijkt mij niet. Als je nu G.992.3 ziet is het reeds omgezet. Blijkbaar gaat KPN-DSL (nog) geen G.992.5 (ADSL2+) gebruiken. Is ook niet nodig immers ook al zou je verbindingen die op ADSL2 net de 12/1 niet halen wel naar 12/1 kunnen helpen hiermee (met gemak vermoedelijk voor 90% van de verbindingen die het niet halen 12/1).
Ik draai dus echt wel op G992.5... (12006/1031) Alleen capped op 8mbit :( Laat ze eens opschieten... Haal trouwens wel 860kb/sec ipv 840kb/sec eerst :+

[ Voor 8% gewijzigd door Boogieman82 op 18-12-2005 19:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Boogieman82 schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:43:
[...]

Ik draai dus echt wel op G992.5... (12006/1031) Alleen capped op 8mbit :(
Volgens mij had bjck het over mijn specifieke geval en niet in het algemeen. :)

[edit]
Dus toch niet.. :o

[ Voor 18% gewijzigd door Br@m op 18-12-2005 20:38 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Maar Boogieman82 komt wel met een (voor mij thans) zinnige input. Had het idee dat alleen G.992.3 gebruikt ginig worden, maar blijkbaar ook gewoon de + :+

Beetje jammer dat ze z'n login nog niet op nieuwe snelheid hebben gezet blijkbaar ;)

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:40
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Alcatel 20150 chipset information
                ATU-R (DS)                      ATU-C (US)
Modem Status:    Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode:        ITU G.992.1 (G.DMT)
ITU STD NUM:     0x01                            0x1
Vendor ID:       'ALCB'                          'BDCM'
Vendor Specific: 0x0000                          0x618A
Vendor Country:  0x00                            0xB5
Capacity Used:   34%                             54%
Noise Margin:    32.5 dB                         21.0 dB
Output Power:    20.0 dBm                        11.5 dBm
Attenuation:     17.5 dB                          8.0 dB
Defect Status:   None                            None
Last Fail Code:  None
Selftest Result: 0x00
Subfunction:     0x15
Interrupts:      2753 (0 spurious)
PHY Access Err:  0
Activations:     5
Init FW:         embedded
Operation FW:    embedded
SW Version:      3.8131
FW Version:      0x1A04

Interleave             Fast    Interleave              Fast
Speed (kbps):             0             3072             0               512
Reed-Solomon EC:          0                0             0                 0
CRC Errors:               0                0             0                 0
Header Errors:            0                0             0                 0
Bit Errors:               0                0
BER Valid sec:            0                0
BER Invalid sec:          0                0

DMT Bits Per Bin
00: 0 0 0 0 0 0 0 0 3 5 6 6 7 7 8 8
10: 8 8 7 7 8 9 8 8 8 7 6 6 6 5 0 0
20: 0 0 0 0 0 0 2 2 2 2 3 4 4 4 4 5
30: 5 5 5 5 5 5 5 6 6 6 6 6 6 6 6 6
40: 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6
50: 6 6 6 6 6 5 5 5 5 2 5 5 5 5 5 5
60: 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
70: 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
80: 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4
90: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
A0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
B0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
C0: 4 4 4 4 4 4 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3
D0: 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
E0: 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 2 3 3 2 2 2
F0: 3 3 3 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

DSL: Training log buffer capability is not enabled

Nu blijkt dus dat ik wel geupgrade ben naar 3mbit maar dat de centrale nog niet ADSL2+ is. Ik dacht dat het allemaal tegelijk zou gaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Ook ik kan bevestigen dat je van 992.3 (ADSL2) omgezet gaat worden naar 992.5 (ADSL2+) Kan een paar dgn duren maar het het gebeurt wel.
Anoniem: 149165 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:59:
Beste mensen,

Geen idee of dit de goede plaatst is voor mijn vraag, maar aangezien ik problemen heb sinds mijn snelheidsverhoging lijkt het mij van wel ;) .

Het zit zo, sinds 2 dagen is mijn ADSL Xs4all Basic abbonnement versneld. Van +/- 325 kb/sec naar 625 kb/sec. Alles werkt perfect, totdat ik newsleecher opstartte en even lekker wou gaan downloaden.
Binnen de minuut kreeg ik een melding: controleer of een van de netwerkkabels is aangesloten.
Na alles even uitgezet te hebben (msn, sites enz) werkte alles weer na ongeveer een minuut. Zodra ik weer ga downloaden valt de download heel snel weer uit.

Nu vraag ik jullie mening wat ik het beste kan doen. KPN bellen of ze mijn internet nog even willen nalopen, of mijn inmiddels al vier jaar oude Speed Touch Home Alcatel modem vervangen?

Voor de snelheidsverhoging, nooit problemen gehad.

mvg BizZz

PS: router is een Draytek Vigor 2200e
Jou probleem is je draytek router en niet zozeer het speedtouch modem. (hoewel vervanging niet verkeerd is) Je zegt zelf dat je netwerk verbdining wegvalt. Dit betekend dat de draytek blijft rebooten. Omdat dit een ouder type is zal deze de doorvoer snelheid niet meer aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
kevertje1977 schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:39:

Nu blijkt dus dat ik wel geupgrade ben naar 3mbit maar dat de centrale nog niet ADSL2+ is. Ik dacht dat het allemaal tegelijk zou gaan ? :)
Maakt dat voor jouw wat uit dan? Je hebt maar 3 mbit en meer dan voldoende signaal. Maakt dan niet uit of het nu ADSL1,2 of 2+ is. Je snelheid blijft toch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Terrestrial schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:39:
[...]

Jou probleem is je draytek router en niet zozeer het speedtouch modem. (hoewel vervanging niet verkeerd is) Je zegt zelf dat je netwerk verbdining wegvalt. Dit betekend dat de draytek blijft rebooten. Omdat dit een ouder type is zal deze de doorvoer snelheid niet meer aankunnen.
Ik heb 2 maanden een Draytek 2200E gebruikt op een 8 Mbit verbinding. De Draytek kan de doorvoersnelheid inderdaad niet aan (maximaal 6,5 Mbit) maar dat ie daarom gaat rebooten was bij mij niet het geval. Het enige wat ie doet is de maximale snelheid limiteren, verder draaide dat ding perfect.

Om te controleren of ie inderdaad blijft rebooten kun je even de uptime controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Roeltjuh schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:58:
[...]

Ik heb 2 maanden een Draytek 2200E gebruikt op een 8 Mbit verbinding. De Draytek kan de doorvoersnelheid inderdaad niet aan (maximaal 6,5 Mbit) maar dat ie daarom gaat rebooten was bij mij niet het geval. Het enige wat ie doet is de maximale snelheid limiteren, verder draaide dat ding perfect.

Om te controleren of ie inderdaad blijft rebooten kun je even de uptime controleren.
Hij zegt "Binnen de minuut kreeg ik een melding: controleer of een van de netwerkkabels is aangesloten" Daaruit kun je opmaken dat de draytek reboot. Anders krijg je die melding niet. Die router is hoe dan ook aan vervanging toe... Je wilt toch niet dat je router de snelheid beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

kevertje1977 schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:39:
code:
1

de snelheidsvehoging en de DSLAM-upgrades zijn twee hele verschillende zaken, die (niet geheel toevallig) tegelijkertijd gedaan worden. De snelheidsverhogingen zijn een setting in de computer bij de KPN, ongeacht welke modulatie je gebruikt. Nu is het zo dat de oude ADSL(1 dus) modulatie niet geschikt is voor snelheden tot 12mbit (slechts 8 ) dus mensen die een fast abo hebben, moeten zowel een nieuwe DSL-CPE kopen, EN wachten totdat de DSLAM is geupgrade, voordat ze van hun hogere snelheid kunnen genieten.

Overigens gaat volgens mij morgen de cap eraf, maar zijn nog niet alle DSLAMs zijn geupgrade, dus voor sommige mensen begint de kerst morgen, en voor anderen later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Weet iemand of ze vanmiddag toevallig ook nog aan het sleutelen zijn geweest?
Ik zat namelijk minimaal een uur zonder internet.. had wel signaal maar wilde niet connecten.
Modem reset e.d. werkte allemaal niet.
Toen ben k een filmpje gaan kijken en daarna was hij weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134215

Dirk-Jan schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:10:
[...]

[knip]

Overigens gaat volgens mij morgen de cap eraf, maar zijn nog niet alle DSLAMs zijn geupgrade, dus voor sommige mensen begint de kerst morgen, en voor anderen later...
Volgens mij is voor heel veel mensen afgelopen week de cap er al afgegaan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08
Mogge,

Hier op de zaak hebben we een "oude" E-Tech adsl router, die kan 't volgens mij allemaal niet meer aan.
We hebben een 8Mb aansluiting maar kom nu niet hoger dan 6Mb.
Wat is tegenwoordig een "goed" adsl-routertje (4-poort) ISDN ??

Dre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37

Shunt

Boe

de speedtouch 546i. dit is een mooie 4 poorts ADSL2+ router en hij kan dus ook de nieuwe 12mbit verbinding aan ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 16:08
Shunt schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:33:
de speedtouch 546i. dit is een mooie 4 poorts ADSL2+ router en hij kan dus ook de nieuwe 12mbit verbinding aan ;)
Geschikt voor ISDN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
the_nowhereman schreef op maandag 19 december 2005 @ 08:23:
Mogge,

Hier op de zaak hebben we een "oude" E-Tech adsl router, die kan 't volgens mij allemaal niet meer aan.
We hebben een 8Mb aansluiting maar kom nu niet hoger dan 6Mb.
Wat is tegenwoordig een "goed" adsl-routertje (4-poort) ISDN ??

Dre
Mja dat had ik ook met mijn oude modem.. Met die nieuwe alcatel 546 (die je gratis krijgt als je planet of xs4all 1 jaar verlengt)
Eerst ging ik 750Kb/s en nu 870Kb/s (dus van +- 6mbit naar 7mbit, ik zit 2.5KM van de centrale, en kabels in huis zijn ook heel lang)

Maareh voor de 100ste keer zijn er al wat mensen die ADSL2+ 12mbit hebben?? :P en welke omgeving :? Mijn centrale "schijnt" upgegrade te zijn, maar ik heb nog steeds mijn oude 12mbit.. De ingetrainde waarde wordt toch automatisch 8mbit? of moet je ook daarvoor je modem resetten??

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 09:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37

Shunt

Boe

ja ? daar staat dat "i" tje voor :P je weet wel voor iSDN
KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:47:
[...]

Mja dat had ik ook met mijn oude modem.. Met die nieuwe alcatel 546 (die je gratis krijgt als je planet of xs4all 1 jaar verlengt)
Eerst ging ik 750Kb/s en nu 870Kb/s

Maareh voor de 100ste keer zijn er al wat mensen die ADSL2+ 12mbit hebben?? :P en welke omgeving :? Mijn centrale "schijnt" upgegrade te zijn, maar ik heb nog steeds mijn oude 8mbit.. De ingetrainde waarde wordt toch automatisch 8mbit? of moet je ook daarvoor je modem resetten??
nee de sync snelheden veranderen niet na een reboot van het modem.
ik denk dat je centrale nog niet helemaal omgegooid is (ik zie namelijk al een aantal mensen met het nieuwe 12mbit profiel alleen nog niet heel veel.

[ Voor 65% gewijzigd door Shunt op 19-12-2005 09:50 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Shunt schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:47:
[...]

ja ? daar staat dat "i" tje voor :P je weet wel voor iSDN

[...]

nee de sync snelheden veranderen niet na een reboot van het modem.
ik denk dat je centrale nog niet helemaal omgegooid is (ik zie namelijk al een aantal mensen met het nieuwe 12mbit profiel alleen nog niet heel veel.
Dus als ik b.v. straks 12mbit in me modem heb staan, maar de snelheid nog niet heb dan moet ik hem pas resetten? :o

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:55:
[...]

Dus als ik b.v. straks 12mbit in me modem heb staan, maar de snelheid nog niet heb dan moet ik hem pas resetten? :o
Dat zou kunnen werken ja, maar gezien de berichten hier in deze thread wordt de snelheid nog steeds geknepen op 8 megabit, dus 100% zekerheid heb je niet. Af en toe eens resetten is mijn devies advies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138480

Erg lang heb ik niet van m`n 12mbit lijn kunnen genieten.

Toen ik gister ff in m`n modem aan het kijken was zag ik dat de snelheid was terug gezet.
DSL Modulation Mode: T1413
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 8224 Kbps
Upstream Rate: 1024 Kbps

Dit was de afgelopen dagen de snelheid.
DSL Modulation Mode: ADSL2+
Downstream Rate: 12006 Kbps
Upstream Rate: 1031 Kbps

Iemand dezelfde ervaring?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 138480 op 19-12-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 08-02 20:37
Anoniem: 138480 schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:47:
Erg lang heb ik niet van m`n 12mbit lijn kunnen genieten.

Toen ik gister ff in m`n modem aan het kijken was zag ik dat de snelheid was terug gezet.
DSL Modulation Mode: T1413
Downstream Rate: 8224 Kbps
Upstream Rate: 1024 Kbps

Dit was de afgelopen dagen de snelheid.

Iemand dezelfde ervaring?
Zorg dat je modem gebruik maakt van de volgende mode: DSL Modulation Mode: ADSL2+, T1413 is namelijk niet geschikt voor de hoge snelheden die DSL2+ aankan.

Probeer dat eens te veranderen, waarschijnlijk zal je snelheid weer 12Mbit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ff de stekker eruit getrokken en nu staat er weer 12 mbit.
Zullen ze met m`n profiel bezig zijn geweest?

Btw, hij staat op multimode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Anoniem: 138480 schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:55:
Heb ff de stekker eruit getrokken en nu staat er weer 12 mbit.
Zullen ze met m`n profiel bezig zijn geweest?

Btw, hij staat op multimode.
Waarschijnlijk heeft de modem zich opnieuw ingetrained en toen de ''beste'' modulatie op dat moment gekozen. Verander multimode is in DSL2+ (heb geen idee hoe dat heet met jou modem) en kijk of de lijn stabiel is/blijft. If not.. dan switch je m weer terug naar multimode

Zoja.. dan heb je geen last meer van een terugschakelende lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij heeft al die tijd op multimode gestaan. (linksys wag54g)

Merkte wel dat de lijn na de verhoging niet erg stabiel was, vaak een wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Anoniem: 138480 schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:01:
Hij heeft al die tijd op multimode gestaan. (linksys wag54g)

Merkte wel dat de lijn na de verhoging niet erg stabiel was, vaak een wegvallende verbinding.
Precies.. daarom heeft het modem dus een andere modulatie (T1413, in jou geval) gekozen, zodat de lijn wel stabiel is xD.

Dat is ook de reden dat ik zeg, zet hem vast op DSL2+ mode en kijk hoe stabiel alles is/blijft. Post anders is wat lijnwaardes uit je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
kan je zulke dingen ook instellen in je 546 modem :? maar het lijkt me toch dat die dat automatisch doet.. Anders zou KPN wel meer info over ADSL2+ moeten geven imo..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111340

Zijn er meer mensen hier op GoT die een Speedtouch 546 hebben die _alleen_ intrained hoger dan de nieuwe snelheden? Dus als je 6mbit krijgt dat 'ie dan ook op 6mbit intrained? Mijn speedtouch blijft intrainen totdat ie op 6mbit zit. Dus als 'ie 5555mbps heeft dan disconnect ie zich na 30 secs weer en blijft ie intrainen totdat ie de 6mbit heeft. Daarna is mijn lijn ook super instabiel... (Ik woon 4 km van de centrale). Firmware 5.2 heb ik in het modem zitten (5.3 word niet vrijgegeven ofzo.. :?).

Reboot helpt ook niet en de dB marges zijn rond de 8/9 (het kennet ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik snap er niks meer van .. mijn modem (Speedtouch 580, firmware 4.2.7.30.0) geeft als operation mode "G.DMT Annex A" (adsl1 dus?) maar m'n snelheid en intrainwaardes zijn gewoon hoger als de max van 8/1 :/

Operation Mode : G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]
Channel Mode : interleaved
Number of resets : 1

Downstream Upstream
Margin [dB] : 8.0 9.0
Attenuation [dB] : 18.5 8.0
OutputPower [dBm] : 19.5 12.0

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 23471 9952
Upstream : 2415 1024

Downloaden gaat via Usenet nu met 1025-1050KB/s stabiel (voorheen 825-850). Voor de rest ook geen problemen.
Ik was van plan een ADSL2+ modem aan te schaffen maar zit nu te twijfelen of dit wel nut heeft : de operationmode is toch nog steeds ADSL1 of redeneer ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
CHeeCH schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:33:
Ik snap er niks meer van .. mijn modem (Speedtouch 580, firmware 4.2.7.30.0) geeft als operation mode "G.DMT Annex A" (adsl1 dus?) maar m'n snelheid en intrainwaardes zijn gewoon hoger als de max van 8/1 :/

Downloaden gaat via Usenet nu met 1025-1050KB/s stabiel (voorheen 825-850). Voor de rest ook geen problemen.
Ik was van plan een ADSL2+ modem aan te schaffen maar zit nu te twijfelen of dit wel nut heeft : de operationmode is toch nog steeds ADSL1 of redeneer ik nu verkeerd?
Kan zijn ja, sommige modems kunnen dat in G.DMT modulatie wel. de officiele maximum van ADSL1 @ G.DMT is 8064/832, waar sommige modems toch een stuk hoger er uit weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Chutney schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:38:
[...]

Kan zijn ja, sommige modems kunnen dat in G.DMT modulatie wel. de officiele maximum van ADSL1 @ G.DMT is 8064/832, waar sommige modems toch een stuk hoger er uit weten te krijgen.
Dus een ADSL2+ modem aanschaffen heeft hier geen zin want zowel modem als centrale staan nog op ADSL1?? Wel grappig trouwens dat ik bijna 2mb boven een standaard uitkom :D , dacht altijd dat die 8/1mb voor adsl1 wel 'harde' waardes waren (iets meer of minder ok, maar 2Mb is toch wel ERG veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
CHeeCH schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:53:
[...]

Dus een ADSL2+ modem aanschaffen heeft hier geen zin want zowel modem als centrale staan nog op ADSL1?? Wel grappig trouwens dat ik bijna 2mb boven een standaard uitkom :D , dacht altijd dat die 8/1mb voor adsl1 wel 'harde' waardes waren (iets meer of minder ok, maar 2Mb is toch wel ERG veel)
Nou als je centrale DSL2+ ready is.. en de profielen geupgrade naar 12/1 dan is het wel aan te raden een DSL2+ modem te gebruiken, die zal waarschijnlijk nog wat harder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Chutney schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:59:
[...]

Nou als je centrale DSL2+ ready is.. en de profielen geupgrade naar 12/1 dan is het wel aan te raden een DSL2+ modem te gebruiken, die zal waarschijnlijk nog wat harder gaan.
Daar probeer ik dus achter te komen ;) . IS m'n centrale nu wel geupgrade naar ADSL2+?? Ik snap echt niet hoe ik dat nu met zekerheid kan stellen... Ik dacht dat "Operation Mode : G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]" die m'n modem aangeeft stelt dat de centrale NIET is geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159251

Afbeeldingslocatie: http://geert.straatrap.nl/foto/adsl2.JPG
ziet dit er een beetje goed uit ?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 159251 op 19-12-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40391

@ch(ri)z/s dus

Heb hetzelfde met newsbin steeds uitvallende newsgroepserver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40391 schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:08:
@ch(ri)z/s dus

Heb hetzelfde met newsbin steeds uitvallende newsgroepserver..
Hetzelfde wat? En valt je verbinding met de nieuwsgroepserver weg, of de verbinding met het internet? In het eerste geval moet je in een ander topic zijn vrees ik, tweede geval graag wat meer info. :)
Ja, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat iedereen hier z'n modemwaarden gaat neerknallen zonder enige problemen te ondervinden. Als ik hier fout zit sta ik open voor verbetering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96403

Anoniem: 153331 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:30:
[...]

Ik heb dit ook nog steeds. Er staat in mijn modem dat ik een snelheid heb van 703/4713 terwijl dit natuurlijk hoger zou moeten zijn. Eerst met mijn speedtouch home haalde ik ook 380 kb, nu heb ik een speedtouch 546 en haal ik 500, maar dus toch nog niet de max. Ik heb planet hierover gebeld en ik zou moeten bellen als dit na 19 dec nog steeds zo is.
Al gebeld ? Nog steeds hetzelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb totaal geen verstand van modem internet etc.. Is dit goed? :o
Alcatel 546

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 20.0
Attenuation (dB) up/down = 15.5 / 32.0
Noise Margin (dB) up/down = 11.5 / 6.0

Ik haal 870Kb/s dus +- 7mbit en ik zit zo'n 2.5KM van de centrale.. (op welke site kan je goed de afstand meten?)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 18:15 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159251

Ja, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat iedereen hier z'n modemwaarden gaat neerknallen zonder enige problemen te ondervinden. Als ik hier fout zit sta ik open voor verbetering. :)
Nee oke dat snap ik, maar aangezien mijn internet sinds dat hij hierop staat wel eens uitvalt :)...
Enige idee wat dit kan zijn mensen ? Of zijn ze gewoon nu nog aan het werk ? (anderhalf uur zit op deze waarde)

Mijn modem is aangeslote aan de ISRA met een kabeltje van 1 meter...dus dan probleem kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:15:
Ik heb totaal geen verstand van modem internet etc.. Is dit goed? :o
Alcatel 546

Properties

Ik haal 870Kb/s dus +- 7mbit en ik zit zo'n 2.5KM van de centrale.. (op welke site kan je goed de afstand meten?)
Beetje te summier om iets zinnigs over te zeggen; Zit je met een probleem? Zonee dan is dit goed, maar lees even een paar posts terug... :)

Als antwoord op je tweede vraag: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm - ik garandeer niks, maar dit zou je wel een aardige impressie moeten geven lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 157031 op 19-12-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Laatst online: 15-05 09:30
Vandaag is bij mij de snelheid omhoog gegooit :)
Aleen jammer dat ik zover van de centrale afwoon dat ik nu heel veel peiken en dalen heb.

Dus in omgeving boxmeer (noord-brabant) is het van kpn omhoog gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Anoniem: 157031 schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:30:
[...]

Beetje te summier om iets zinnigs over te zeggen; Zit je met een probleem? Zonee dan is dit goed, maar lees even een paar posts terug... :)

Als antwoord op je tweede vraag: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm - ik garandeer niks, maar dit zou je wel een aardige impressie moeten geven lijkt me.
mja ik vindt 8mbit en dan 870Kb/s halen minimaal :( ik zit volgens die site 1974 meter van de centrale.. maja het zal wel :? laat ze maar is een keer dat ADSL2+ in laten gaan..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je vindt 870Kbytes/sec minimaal? Mag ik heel even lachen... Dat is heel normaal hoor. vergelijk anders met andere 8mbit abonnee's...

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 19-12-2005 18:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
870 x 9,5 (8+overhead) = 8265

Je mag niet klagen dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:48:
[...]

mja ik vindt 8mbit en dan 870Kb/s halen minimaal :( ik zit volgens die site 1974 meter van de centrale.. maja het zal wel :? laat ze maar is een keer dat ADSL2+ in laten gaan..
Het is heel normaal om maar 80% te halen van wat KPN aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1978
  • Laatst online: 15-05 16:33
JvS schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:52:
Je vindt 870Kbytes/sec minimaal? Mag ik heel even lachen... Dat is heel normaal hoor. vergelijk anders met andere 8mbit abonnee's...
Precies, ik zit nog 500 meter korter bij de centrale en dat heb ik nog nooit gehaald. Max 640Kbytes/sec

Hmmm kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik ISDN heb. Ach ja nog ff wachten op me nieuwe modempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik zit anders op 2.5km van de centrale met isdn en ik haal ook gewoon 840kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Stimpy1978 schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:01:
[...]

Precies, ik zit nog 500 meter korter bij de centrale en dat heb ik nog nooit gehaald. Max 640Kbytes/sec

Hmmm kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik ISDN heb. Ach ja nog ff wachten op me nieuwe modempje.
denk dat het aan je modem ligt dan :P ik ging met mijn oude modem 750kb/s..

Maja fijn om te horen dat het normaal is :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1978
dannyreuser schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:05:
Ik zit anders op 2.5km van de centrale met isdn en ik haal ook gewoon 840kb/s
Misschien toch maar eens bij KPN gaan zeuren of ze niet een nieuwe koperdraad willen leggen. En als ze toch bezig zijn meteen glasvezel ervan willen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Stimpy1978 schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:11:
[...]

Misschien toch maar eens bij KPN gaan zeuren of ze niet een nieuwe koperdraad willen leggen. En als ze toch bezig zijn meteen glasvezel ervan willen maken
Heb je heel toevallig een router achter je modem? Kans is dan groot dat die de snelheid capt.

Glas legt KPN alleen nog aan in nieuwbouwwijken (aldus een krantenbericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

Ik weet wel dat het niet de bedoeling is hier te melden dat je geupgrade ben. Maar misschien toch handig voor de WAG54G v2 gebruikers te weten dat ik nu na twee weken (in multimode) op not trained en down 7996 up 1023 kb, eindelijk een adls2+ profiel in mijn modem heb staan:

DSL Status: UP
Downstream Margin: 19 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 9
Upstream Line Attenuation: 5

Mooie waardes dacht ik zo. Helaas nog wel gecapped want ik haal nog steeds mijn oude snelheid...

Met mijn 54 Mbits draadloos netwerk moet ik die 12 Mbits toch moeiteloos kunnen halen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:06

weebl

YARR!

Ik heb iets vreemds met mijn speedtouch 516i. Standaard staat de "opermode" op "multimode" nu begreep ik van een aantal posts terug dat dit "multi_adsl2plus" moet zijn. Zodra ik nu m'n modem reset gaat ie weer terug naar "multimode" ik heb de patch gedraaid als ik me niet vergis, dus in principe zou ie nu op "multi_adsl2plus" moeten blijven staan. Of zie ik dat nu verkeerd? Ondersteund mijn modem nu ADSL2+ (wat we ook hebben, als de centrale geupgrade is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70824

Anoniem: 87604 schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:43:
Ik weet wel dat het niet de bedoeling is hier te melden dat je geupgrade ben. Maar misschien toch handig voor de WAG54G v2 gebruikers te weten dat ik nu na twee weken (in multimode) op not trained en down 7996 up 1023 kb, eindelijk een adls2+ profiel in mijn modem heb staan:

DSL Status: UP
Downstream Margin: 19 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 9
Upstream Line Attenuation: 5

Mooie waardes dacht ik zo. Helaas nog wel gecapped want ik haal nog steeds mijn oude snelheid...

Met mijn 54 Mbits draadloos netwerk moet ik die 12 Mbits toch moeiteloos kunnen halen ??
ik heb gezien dat de snelheden voor mijn buurt ook omhoog zijn gegaan. nu heb ik dus een 8mbit verbinding met een WAG54G v2 net als jij... mare uh.. heb je een andere firmware nodig om ADSL2+ te kunnen krijgen? Met de huidige firmware zie ik niet dat het kan... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67654

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:15:
Properties
Aan deze waarden te zien zit je op ruim 3 km van de centrale, qua kabellengte dan.
(<> hemelsbrede afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

Anoniem: 70824 schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:03:
[...]

ik heb gezien dat de snelheden voor mijn buurt ook omhoog zijn gegaan. nu heb ik dus een 8mbit verbinding met een WAG54G v2 net als jij... mare uh.. heb je een andere firmware nodig om ADSL2+ te kunnen krijgen? Met de huidige firmware zie ik niet dat het kan... ?
Volgens mij heb je geen andere firmware nodig, de originele firmware (1.00.19) staat volgens mij standaard ingesteld multimode (kun je bij 1.00.19 niet zien of instellen. Heb zelf firmware 1.01.22 er ingeflashed en kreeg toen wel de optie op de eerste pagina om verschillende modes in te stellen (g.dmt, multimode T1 etc) maar volgens mij is dat dus niet nodig. Zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je centrale niet adsl2+ ready is. Moet je even kijken bij de tab status en dan dsl connection wat voor waardes je daar hebt staan.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 87604 op 19-12-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:11:
[...]

denk dat het aan je modem ligt dan :P ik ging met mijn oude modem 750kb/s..

Maja fijn om te horen dat het normaal is :D
"Normaal" is wellicht nog een understatement, "goed" past m.i. beter. ;)

Even een update van mijn eigen situatie: ik heb vandaag bij de Primafoon een 546i gekocht (netjes terugbrengen was geen probleem), rotzooi aangesloten, modempje aan, telnet 10.0.0.138, en... geen enkele verbetering qua trainingwaardes. ;)

Ik verwachtte dit al wel een klein beetje (hoopte natuurlijk van niet), maar het ziet er naar uit dat ik gewoon echt te ver van de centrale afwoon/lijn te brak is om 6144kbit/s te kunnen trekken. Dan maar (bijna) 5, 't is niet anders. :) Ik denk wel dat ik het modem hou, dan ben ik in ieder geval voorbereid op ADSL2+ en na het omzetten van de centrale hier (Bra) zal ik wellicht wel op de 6 megabit uitkomen. Ik kan mezelf in ieder geval niet verwijten dat ik het niet heb geprobeerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy1978
Roeltjuh schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:35:
[...]

Heb je heel toevallig een router achter je modem? Kans is dan groot dat die de snelheid capt.

Glas legt KPN alleen nog aan in nieuwbouwwijken (aldus een krantenbericht).
Ja dat wel, maar snelheid blijft hetzelfde met of zonder router. Maar in het modem staat ook dat ie maar 832 up / 5536 down is. Misschien eens een andere firmware proberen (modem is een SpeedTouch 510i Firmware 4.0.2.0.0). Maar kan ook wel nog ff op het nieuwe modem wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 16:34

KatirZan

Wandelende orgaanzak

topic begint weer lekker vol te raken :P

zit hier nu op een redelijke maximum snelheid van 650kb/s down en 78kb/s up :) ik heb niets te klagen :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:11

epo

JvS schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:52:
idd, met 8mbit en adsl haal je absoluut niet meer, vooral met die afstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 13:09

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Er wordt hier in Huizen nu wat gerommeld in de centrale. Verbinding is al de hele avond bij vlagen zeer traag, en dan weer gewoon. Ik heb het modem gereset en hij traint nu in op 8224/1024 (was strikt 8000/1024), maar nog steeds bij een G.991.annex B (Adsl 1 over ISDN). Wel staan er nu geen gegevens mee bij remote vendor etc.

Hopelijk zijn ze niet aan het kijken of ze de oude meuk (adsl1) kunnen overklokken tot 12 Mbit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

superduper schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:47:
Er wordt hier in Huizen nu wat gerommeld in de centrale. Verbinding is al de hele avond bij vlagen zeer traag, en dan weer gewoon. Ik heb het modem gereset en hij traint nu in op 8224/1024 (was strikt 8000/1024), maar nog steeds bij een G.991.annex B (Adsl 1 over ISDN). Wel staan er nu geen gegevens mee bij remote vendor etc.

Hopelijk zijn ze niet aan het kijken of ze de oude meuk (adsl1) kunnen overklokken tot 12 Mbit... :)
Leuk dat we ook informatie van het front binnenkrijgen, hehe :) Mogelijk (hopelijk!) zijn ze je centrale aan het omkatten naar ADSL2+, is wel interessant om te weten of dit nou daadwerkelijk zo is. Laat het even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 14-05 11:39

Korakal

Up up up!

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.