bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:03:
Als remote nog Alcatel is heeft het geen enkele zin
of mogelijk juist negatief
Als daar straks BDCM staat, kan het wel voordelen gaan hebben. Valt ook op dat als mensen geen FAST hebben ze toch op G.992.3 (ADSL2) verbinden met hun modem. Als je met je 510 ook al de maximale snelheid haalt van je abonnement (dus 6M bij Basic) wordt het niet meer natuurlijk

Hehe, dat begrijp ik. Een nieuw modem is natuurlijk geen wondermiddel.
Ik heb hier thuis wat dingen zitten optimaliseren zegmaar, modem naar meterkast, 10cm kabeltje geknepen, modem trained nu inmiddels op 4992kbit (was 4600, dus scheelt echt best wel). Mijn abonnement is 6144kbit/s, en daar zit ik dus een megabit onder. Mijn waarden zijn vrij laag, rond de 6dB, dus ik vraag me überhaupt af of een ander modem wel verbetering gaat geven, maar toch wil ik het uitsluiten. Wil natuurlijk wel het maximale uit mijn lijn persen.
Ga morgen dus even langs de PMF om te vragen wat de mogelijkheden zijn, als een nieuw modem geen positief effect heeft laat ik het lekker zo; 5 megabit vind ik ook lekker, en mijn verbinding is verder heerlijk stabiel. Als ze hier aan ADSL2 beginnen heb ik waarschijnlijk de volledige 6 megabit wel, maar da's afwachten natuurlijk (en dan nog, 5 of 6, het is mij om het even als het niet hoger kan).
Edit:
Dirk-Jan, dank voor het antwoord. Ik ga denk ik toch de 546i aanschaffen (of een andere, met ingebouwde draadloze mogelijkheden), dus we zullen zien... en als het niks uitmaakt ben ik - zoals je zegt - wel één van de eerste die het dalijk gaat merken als de centrales hier omgebouwd worden. Win/win!
[
Voor 11% gewijzigd door
Anoniem: 157031 op 18-12-2005 17:21
]