KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 6.005 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40008

Mijn centrale (Rt-c) staat volgens adslcentrale op adsl2.
Mijn modem is een speedtouch 580 die volgens xs4all het niet aankan, maar volgens de specs van speedtouch zelf: 'software upgradeable to adsl2' is.
Er is op de nieuw-zeelandse site van speedtouch een nieuwe firmware release te vinden die volgens sommigen op Engelse forums wel adsl 2 mogelijk maken.

Vraag: De modem geeft aan gewoon op 7200kb te staan. Is dat omdat hij niet adsl2 is of omdat de centrale TOCH nog niet goed is?
Moet ik die nieuwe firmware hebben voordat ik nieuwe snelheden zie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik lees net op de support pagina van http://www.speedtouch.nl dit:

De 516/546 ondersteunen naast de al gangbare ADSL standaarden nu ook de ADSL2+ standaard ITU G992.5 incl. G992.3 Annex L (Annex L = ReachExtendedADSL2 = READSL).

[edit]
De SpeedTouch 516/516i en 546/546i zijn ADSL2+ routers met de volgende belangrijkste features:
» ondersteunt ADSL2+ en lager (ADSL2 en ADSL) en ADSL2 Annex L (READSL)
» in uitvoeringen voor POTS- en ISDN-lijn
» met één (516) of vier (546) 10/100BaseT Ethernet aansluitingen
» NAT-router met PPPoA, PPPoE, IPoA, Classical IP en RFC1483 (bridged en routed)
» DHCP- en DNS-server
» ingebouwde Packet filter Firewall
» Command Line Interface (via Telnet)
» configureren via web interface (HTTP)
» Configuratie wizard for Windows
» UPnP incl. NAT-traversal voor MSN en XP Messenger
» NAT-helpers voor FTP client, Netmeeting, IRC, RAUDIO, VPN-IPsec, VPN-PPTP, IP-telefonie
» poort-mapping voor lokale server toepassingen
» Quality Of Service voor IP (IP-QOS)

[ Voor 64% gewijzigd door CycloneX op 16-12-2005 18:19 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vermoed dat die tool gewoon verkeerd zit. Het lijkt me niet dat kpn modems levert die geen adsl2+ snelheid op hun eigen netwerk aankan :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37

Shunt

Boe

volgens een andere mederwerker hier zijn ook de 546i's gewoon ADSL2+ ready.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 19:09
Centrale hier in Eerbeek nu ook ADSL2, modem geeft 12006/1031 aan maar nog wel capped :'(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Shunt schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:44:
volgens een andere mederwerker hier zijn ook de 546i's gewoon ADSL2+ ready.
JvS schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:23:
Ik vermoed dat die tool gewoon verkeerd zit. Het lijkt me niet dat kpn modems levert die geen adsl2+ snelheid op hun eigen netwerk aankan :).
http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#546i

ik heb dus een 516i met R5.2 en xs4all fast.
Is er iemand met een 516i met R5.3, en zou die zo vriendelijk kunnen zijn om de R5.3 beschikbaar te maken? Ik heb die 2+ tool gebruikt, maar die veranderd niets aan mijn verbinding. (nog steeds G992.3)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:52
Ik heb al gezocht maar kon geen verklaring vinden voor de dingen die mijn modem zegt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate      :  6100 kbit/sec
Attainable Atm rate       :  5632 kbit/sec
Used line rate            :  6076 kbit/sec
Fast used Atm rate        :  5632 kbit/sec
Interleaved used Atm rate :     0 kbits/sec
Rel. capacity occupation  :   100
Noise Margin              :     4 dB
Line attenuation          :    41 dB
Output Power              :    19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
No data available.
Type 'help golden' for more information.

Wat zeggen die waarden nou precies? En is het goed/slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Dirk-Jan schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:11:
[...]

[...]

http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#546i

ik heb dus een 516i met R5.2 en xs4all fast.
Is er iemand met een 516i met R5.3, en zou die zo vriendelijk kunnen zijn om de R5.3 beschikbaar te maken? Ik heb die 2+ tool gebruikt, maar die veranderd niets aan mijn verbinding. (nog steeds G922.3)
G922.1 = G.DMT (ADSL1)
G922.3 = ADSL2
G922.5 = ADSL2+

algemeen

Pas op met firmware uit Australië of UK etc. Hele andere lijnstandaarden kunnen daar in gebruik zijn en specifieke andere dingen die hier niet of slecht werken.

En "ADSL2+ upgradable" (of welke term dan ook) modem zal je dus moeten wachten op een upgrade mogeijkheid vanaf de fabrikant/importeur/leverancier/verkoper tot hij het echt kan.

En sowieso als een modem 12 maanden geleden al verkocht is als: "ADSL2+ geschikt" zit er toch wel zulke monsterlijk oude software/firmware in die er toen nog was dat ze net zo goed "ADSL2+ upgradable" hadden kunnen verkopen.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 16-12-2005 19:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:32:
[...]

G922.1 = G.DMT (ADSL1)
G922.3 = ADSL2
G922.5 = ADSL2+
Moet het niet zijn:

G992.1 = G.DMT (ADSL1)
G992.3 = ADSL2
G992.5 = ADSL2+

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Br@m op 16-12-2005 19:45 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Fernoráto schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:23:
Ik heb al gezocht maar kon geen verklaring vinden voor de dingen die mijn modem zegt.

Wat zeggen die waarden nou precies? En is het goed/slecht?
Het is dus o.a. de noisemargin die erg slecht is. Mij is aangeraden mijn bekabeling te checken. Ga ik dan maar even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 13:09

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb voor de 546i net van de speedtouch helpdesk de laatste 5.3xx firmware gekregen (ZZTXAA5334.bin) maar krijg niet gevonden hoe ik de 546 kan flashen :? In het webmenu kan je alleen een config file erin schieten, en op de cdtjes staat alleen een tool die via inet checked of je de laatste fw hebt. En aangezien de 5.3 nog niet gereleased is vind ie niets....

In de handleiding vind je alleen: In het webbased configuratie scherm kunt u oa:
- bla
-bla
- de firmware updaten

Briljant!! Alleen staat er niet hoe..

Via het UK forum een windows flashtool gevonden die niet op de cd wordt meegeleverd. Helaas bied de tool geen optie om de huidige firmware te backuppen. |:( Ik laat het dus nog maar even zitten. :(

[ Voor 17% gewijzigd door superduper op 16-12-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119007

CycloneX schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:59:
[...]

[ontopic]
ff tussen neus en lippen door ik heb die ST546 modem besteld via KPN met korting niet veel maar ach, hoe is het met die levertijd volgens mij is er een run op die dingen in mijn mailtje stond levertijd 2 dagen maar dat geloof ik dus niet. Mensen met info :? of mensen die al weken wachten :X
1 pagina voor jouw post zelf nog geplaatst: Anoniem: 119007 in "KPN Snelheidsverhogingen - Deel II"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

Na het doorlezen van alle antwoorden begin ik me toch af te vragen of ik mijn WAG54G v2 wel goed heb ingesteld...Ik lees hier namelijk vrij veel over G 992.3 etc. Die instellingen kan ik echter helemaal niet selecteren. Ik kan wel g.dmt kiezen dan krijg ik bij DLS modulation Fast en Down 8000 en up 1024 . Ik kan ook voor multimode kiezen (ik dacht dat voor ADSL 2+ was ??) dan krijg ik bij modulation mode not trained en bij down 7997 en up 1023 . Ik dacht dat dit zo hoorde maar begin nu te twijfelen. BTW mijn centrale is geupgrade en ADSL2+ ready ... Kortom heb ik nu geen ADSL2+ snelheden omdat mijn centrale nog geen ADSL2+ "profielen" heeft of heb ik wat verkeerd ingesteld ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou als ik jullie was over dat onderwerp misschien even een apart topic openen. Lijkt me wel een belangrijk genoeg onderwerp om echt even de aandacht te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67654

Het kan zijn dat de centrale al wel ADSL2+ geschikt is, maar dat jouw lijn nog niet is ge-upgrade naar het ADSL2+ profiel. Dit moet namelijk per klant gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Anoniem: 30386 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:41:
[...]

Stom
Met 11mbit wireless zit je rond de 3 a 4 mbit in werkelijkheid! Ik zal het zaakje maar even bekabelen.
En nu hebben we dus 665kb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135134

Ik zie dat er veel onduidelijkheid is over de 5x6(i) en het ADSL2+ compatible zijn ervan. De 5x6 is WEL ADSL2+ compatible. Het niet compatible zijn betreft hier enkel een foutieve instelling in de ISDN ( ANNEX B ) versies ervan. Het betreft hier om de volgende regel die fout staat ingesteld:

[ adslisdn.ini ]
config opermode=multi_adsl2plus

Als de mensen goed lezen op de site ook van SpeedTouch, zien ze dat het probleem zich enkel onder bepaalde voorwaarden voordoet:
alleen bij het SpeedTouch modemtype 516i en 546i
alleen bij de ISDN versie van bovengenoemd type modem
alleen bij firmware versie R5.2
na configuratie vanuit de fabrieksinstellingen
na configuratie met behulp van de Setup Wizard van de SpeedTouch CD
na configuratie met behulp de in de modem ingebouwde Easy Setup Wizard
Wat is nou het geval. De bovengenoemde regel, adslisdn.ini, is niet opgenomen in de standaard configuratie bestanden, setup wizard of in de fabrieksinstellingen. Allen geleverd door speedtouch, NIET KPN. Het gaat dus ook alleen maar fout, zodra je je modem configureert met de setup bestanden welke afkomstig zijn van SpeedTouch en zijn meegeleverd bij de 5x6i. Gebruik je dus de profielen die je kunt downloaden van SpeedTouch, of de installatie wizard die op hun site staat, dan is er niets aan de hand.

De genoemde problemen, met betrekking tot het niet hebben van een ADSL2+ verbinding met de 5x6 familie modems, hebben niets te maken met het niet compatible zijn van de modems, maar enkel met het nog niet het hebben omgezet van het profiel van 8mbit -> 12mbit door KPN, of het niet geschikt zijn van de wijkcentrale voor ADSL2+. De 5x6(i) functioneert verder ook prima met ADSL2+, er is enkel bij de ISDN versie ( ANNEX B ) oftewel de 5x6i vergeten in de standaard settings en bijgeleverde software de adslisdn.ini regel toe te voegen. Het gebruiken van de patch, het laden van de profielen die je kunt gebruiken die op speedtouch.nl staan of het gebruiken van de wizard (met tevens de juiste profielen) lost het probleem op. Ook het flashen naar 5.3 kan het probleem oplossen, maar het enige wat er dus gebeurd/nodig is die de bovengenoemde regel toevoegen aan je configuratie bestand en je modem werkt dus naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Is er iemand met een 12mbit G992.5 adsl lijn die even zijn ping wil testen naar de volgende 2 servers?

212.97.202.82
195.54.132.53

Ben benieuwd of de ping tijden van adsl2+ anders zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door koekkoek op 16-12-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41

DoctorV64

Cosmopoliet

ST18, weet jij of dit ook geldt voor de 580i serie? niet dat ik fast heb, maar voor het geval.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21738

Anoniem: 21738 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:21:
Ik heb zojuist een aanbieding gekregen om mijn XS4ALL Fast abbo te verlengen voor een jaar met een nieuw gratis MultiPC modem: een Thompson ST546. Dit omdat de snelheid verhoogd is naar 12.000 KBit, en ik hiervoor een nieuw ADSL2+ modem nodig voor heb. Ik maak nu nog gebruik van een oud SpeedTouch Home ISDN modem, en mijn SMC WBR14T-G router maakt de verbinding aan dmv. van PPTP op dit modem.
Nu wil ik dus natuurlijk ook mijn nieuwe modem kunnen gebruiken met mijn wireless router, alleen ik denk dat de nieuwe Thompson de verbinding al zelf aanmaakt.
Hoe moet dit gaan werken met mijn wireless router, en wat zal ik moeten instellen?
Ook bijvoorbeeld met het kabels aansluiten, de kabel die normaal naar mijn netwerkkaart zou moeten gaan vanaf de Thompson, waar moet die in bij de SMC router? In de WAN of één van de LAN poorten? Ik kom er niet echt uit. Het lijkt me wel dat dit moet werken want het zijn allebei 2 best nieuwe dingetjes en het lijkt me dat die wel moeten kunnen samenwerken.
iemand hier een antwoord op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoctorV64 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:21:
ST18, weet jij of dit ook geldt voor de 580i serie? niet dat ik fast heb, maar voor het geval.
Helaas weet ik dat niet. Voorzover de 580 zou hij naar ADSL2 te upgraden zijn, maar is dit nog nooit gedaan. Waarschijnlijk ook gezien de releases van de échte ADSL2(+) modems is de software update er bij ingeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:41

DoctorV64

Cosmopoliet

mmh dat is wel minder ja. Ik heb nu toch de UK versie 4.3.2.9.0 erop gezet en ik merk geen verschil qua snelheid. Interface en gemak van portforwarding zijn wel een vooruitgang.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
Ik kom er net achter dat mijn modem nu op 992.5 draait en niet meer op 992.3??? :o

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 13:35

KRASH

Juist ja...

Ik heb sinds KPN is begonnen met het verhogen van de intrain snelheden af en toe problemen met het regelmatig wegvallen van mijn verbinding (om de 1-2 minuten, vaak alleen rond 7-9 uur, de drukke tijden dus), maar sinds gister de upgrade hier ook daadwerkelijk doorgevoerd is krijg ik geen normale verbinding meer, hij flikkert gewoon om de 1-2 minuten uit, zwaaar irritant.

Het gaat hier om een ADSL over ISDN aansluiting zonder splitter (direct op NT1) aangesloten, heb het al met 2 verschillende modems geprobeerd (E-tech en speedtouch 510i), maar beide geven precies hetzelfde probleem.

Heb vandaag een mailtje richting XS4ALL gestuurd, maar ben bang dat ik pas na het weekend bericht terug krijg, dus mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad en / of al een oplossing hiervoor hebben. Zit nu op mijn kabel abbo te surfen, maar die is bagger traag, niet zo relaxed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Even een vraagje: ik heb adsl Comfort van planet, dus mijn max upload snelheid zou zo rond de 76kb/sec moeten liggen ja? Maar nu ben ik sinds een paar dagen overgestapt van Bitcomet 0.60 naar Azureus, en ik zie zeer vaak dat mijn uploadsnelheid regelmatig tussen de 85 en 105kb/sec ligt. Ligt dit nou aan Azureus, en ben ik dus al die tijd een beetje genaaid door Bitcomet, want daar haalde hij nooit meer dan 80kb/sec upload, of ligt het aan die recente snelheidsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KRASH schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:36:
Ik heb sinds KPN is begonnen met het verhogen van de intrain snelheden af en toe problemen met het regelmatig wegvallen van mijn verbinding (om de 1-2 minuten, vaak alleen rond 7-9 uur, de drukke tijden dus), maar sinds gister de upgrade hier ook daadwerkelijk doorgevoerd is krijg ik geen normale verbinding meer, hij flikkert gewoon om de 1-2 minuten uit, zwaaar irritant.

Het gaat hier om een ADSL over ISDN aansluiting zonder splitter (direct op NT1) aangesloten, heb het al met 2 verschillende modems geprobeerd (E-tech en speedtouch 510i), maar beide geven precies hetzelfde probleem.

Heb vandaag een mailtje richting XS4ALL gestuurd, maar ben bang dat ik pas na het weekend bericht terug krijg, dus mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad en / of al een oplossing hiervoor hebben. Zit nu op mijn kabel abbo te surfen, maar die is bagger traag, niet zo relaxed dus.
Je moet ook niet een mailtje sturen om ff te melden dat "het het elke 2min niet doet", je moet gewoon kpn bellen op 0900-0244 en je probleem daar uiteenzetten, dan gaat kpn het onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Probeer je modem eens met splitter VOOR de NT1 te hangen. Dit is nl. de officiele configuratie, en het kan zijn dat door de snelheidsverhoging je NT1 onverwachts gaat handelen.

Ik heb dit zelfde probleem ook gehad bij de vorige snelheidsverhoging icm. mijn S1-NT1. Deze vervolgens vervangen door een S5-NT1 en de splitter ervoor. sindsdien draait die als een zonnetje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 107573 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 02:26:
Even een vraagje: ik heb adsl Comfort van planet, dus mijn max upload snelheid zou zo rond de 76kb/sec moeten liggen ja? Maar nu ben ik sinds een paar dagen overgestapt van Bitcomet 0.60 naar Azureus, en ik zie zeer vaak dat mijn uploadsnelheid regelmatig tussen de 85 en 105kb/sec ligt. Ligt dit nou aan Azureus, en ben ik dus al die tijd een beetje genaaid door Bitcomet, want daar haalde hij nooit meer dan 80kb/sec upload, of ligt het aan die recente snelheidsverhoging?
Dit zijn ook niet dermate goede maatstaven om een uploadsnelheid te testen. Probeer de speedtest website eens, of eventueel een ftp upload van een bestand van 10mb ofzo, dan heb je een veel duidelijker gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:14
Bij mij is de snelheidsverhoging ook reeds voltooid.

Maar, ik zit met iets....
Op de computer die rechtstreeks op de router zit (kabel) haalt zeker 680 a 700kb/s.
Ik zelf heb een pc op draadloos internet (11mbps) en ik haal maar 520kb/s.

Heeft dit te maken met een storing ofzo?
Voorheen had ik nooit zoveel verlies.

Ohja, ik heb ADSL Comfort van Planet Internet

[ Voor 8% gewijzigd door MarkieNL op 17-12-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70804

bjck schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:18:
[...]

Bij zo'n groot verschil heb je hele grote kans op een verstoring op je lijn intern. Iets tussen je hoofdaansluiting en modem wat niet juist/optimaal is.

Elke keer modem herstarten heeft geen enkele zin omdat hij vanzelf opnieuw verbindt op lagere snelheid door de lijnconditie. Kijk eens of je alles echt hebt zitten zoals het hoort.
Dank je voor de tip, ga ik straks eens naar kijken.

Er is mij wel iets opgevallen:
Gisterenavond ( 21:00) trainde mijn modem in op 3200 bkit download.
Ik heb de modem een paar keer gereset, maar hij bleef op de 3200 kbit.
De volgende morgen (10:00) reset ik mijn modem 1 keer, en hij zit weer op de 5400 kbit.

Het is me al vaker opgevallen dat de modem 's avonds altijd traint op +- 3200, en dat hij 's morgens veel hogere waarden kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

superduper schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:07:
Wat een gedoe met die speedtouch 546(i). Ik heb ook een ISDN variant en krijg met de util inderdaad ook te zien: uw modem is niet geschikt voor ADSL2+. Dat zou ronduit belachelijk zijn, aangezien hij wel zo verkocht wordt, en het ook zo op de doos staat!! MAW wie brengt hier duidelijkheid in?

Het zou toch wel moeten kunnen aangezien vele partijen dit modem verkopen als geschikt voor ADSL2+ (oa XS4all) en OOK bij ISDN.
Welke utility?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

MarkieNL schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:23:
Bij mij is de snelheidsverhoging ook reeds voltooid.

Maar, ik zit met iets....
Op de computer die rechtstreeks op de router zit (kabel) haalt zeker 680 a 700kb/s.
Ik zelf heb een pc op draadloos internet (11mbps) en ik haal maar 520kb/s.

Heeft dit te maken met een storing ofzo?
Voorheen had ik nooit zoveel verlies.

Ohja, ik heb ADSL Comfort van Planet Internet
Dat heeft meer te maken met de beperking van jou wireless verbinding van 11mbps ;) meestal haal je 600kb op 11mbps al staat die zender naast je. Dus volgens mij is 520kbb opzich een nette snelheid.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40008

hetzelfde vraag ik me af voor de 580, die zou ook geschikt gemaakt moeten kunnen worden voor adsl 2..
Maar niemand die ik daar nog over hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

tweeplusupdate.exe van een paar post hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:14
CycloneX schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:14:
[...]

Dat heeft meer te maken met de beperking van jou wireless verbinding van 11mbps ;) meestal haal je 600kb op 11mbps al staat die zender naast je. Dus volgens mij is 520kbb opzich een nette snelheid.
aha, bedankt in ieder geval voor je antwoord :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:48
Anoniem: 135134 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:46:
Ik zie dat er veel onduidelijkheid is over de 5x6(i) en het ADSL2+ compatible zijn ervan. De 5x6 is WEL ADSL2+ compatible. Het niet compatible zijn betreft hier enkel een foutieve instelling in de ISDN ( ANNEX B ) versies ervan. Het betreft hier om de volgende regel die fout staat ingesteld:

[ adslisdn.ini ]
config opermode=multi_adsl2plus

Als de mensen goed lezen op de site ook van SpeedTouch, zien ze dat het probleem zich enkel onder bepaalde voorwaarden voordoet:

[...]

Wat is nou het geval. De bovengenoemde regel, adslisdn.ini, is niet opgenomen in de standaard configuratie bestanden, setup wizard of in de fabrieksinstellingen. Allen geleverd door speedtouch, NIET KPN. Het gaat dus ook alleen maar fout, zodra je je modem configureert met de setup bestanden welke afkomstig zijn van SpeedTouch en zijn meegeleverd bij de 5x6i. Gebruik je dus de profielen die je kunt downloaden van SpeedTouch, of de installatie wizard die op hun site staat, dan is er niets aan de hand.

De genoemde problemen, met betrekking tot het niet hebben van een ADSL2+ verbinding met de 5x6 familie modems, hebben niets te maken met het niet compatible zijn van de modems, maar enkel met het nog niet het hebben omgezet van het profiel van 8mbit -> 12mbit door KPN, of het niet geschikt zijn van de wijkcentrale voor ADSL2+. De 5x6(i) functioneert verder ook prima met ADSL2+, er is enkel bij de ISDN versie ( ANNEX B ) oftewel de 5x6i vergeten in de standaard settings en bijgeleverde software de adslisdn.ini regel toe te voegen. Het gebruiken van de patch, het laden van de profielen die je kunt gebruiken die op speedtouch.nl staan of het gebruiken van de wizard (met tevens de juiste profielen) lost het probleem op. Ook het flashen naar 5.3 kan het probleem oplossen, maar het enige wat er dus gebeurd/nodig is die de bovengenoemde regel toevoegen aan je configuratie bestand en je modem werkt dus naar behoren.
behalve de profielen heb ik alles gedaan wat jij hierboven vermeldt:
de wizard gebruikt en alles opnieuw ingesteld, daarna de instellingen gechecked met de tweeplusupdate patch, nog steeds hetzelfde mijn 546i (adsl over isdn met FAST abo XS4all)
is NIET geschikt voor Adsl2+ :(
Het zou kunnen liggen aan die 5.2 firmware
Ik denk dat ik die 5.3 firmware moet hebben om dit wel werkende te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Een 546i is toch echt wel geschikt voor adsl2+, het lijkt me sterk dat ze ff voor de gein op de speedtouch site hebben gezet dat de 546i adsl2+ ondersteunt.

Log eens via telnet op je modem in en typ dan in 'adsl config opermode=multi_adsl2plus'.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1074 op 17-12-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Dirk-Jan schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:10:
[...]

Dit zijn ook niet dermate goede maatstaven om een uploadsnelheid te testen. Probeer de speedtest website eens, of eventueel een ftp upload van een bestand van 10mb ofzo, dan heb je een veel duidelijker gemiddelde.
Ja idd want op speedtest geeft ie wel keurig 76kb/sec opload aan. Na ja vindt het wel goed zo, eerder een iets hoger upload dan een te lage nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Anoniem: 1074 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:48:
Een 546i is toch echt wel geschikt voor adsl2+, het lijkt me sterk dat ze ff voor de gein op de speedtouch site hebben gezet dat de 546i adsl2+ ondersteunt.

Log eens via telnet op je modem in en typ dan in 'adsl config opermode=multi_adsl2plus'.
en dan? Cursor wacht weer op input.... Als ik dan bij config kijk blijft de opermode staan op multimode
Als ik eerst menu ADSL pak, daarna config opermode=multi_adsl2plus doe, dan krijg ik:

parameter opermode has wrong setting.
Bad value for parameter 'opermode'
unknown command,

klote gedoe :(

[ Voor 29% gewijzigd door superduper op 17-12-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23
superduper schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:40:
[...]

en dan? Cursor wacht weer op input.... Als ik dan bij config kijk blijft de opermode staan op multimode
Dat heb ik ook.
Zodra ik "adsl config opermode = multi_adsl2plus" heb ingegeven en ik weer adsl config doe laat hij zien dat de ADSL line down is (initializing). Vervolgens komt hij weer up met als mode gewoon multimode. Zou het misschien komen omdat hij aan de kant van de centrale nog op G.992.1 Annex B staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 70804 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:24:
[...] Gisterenavond ( 21:00) trainde mijn modem in op 3200 bkit download.
Ik heb de modem een paar keer gereset, maar hij bleef op de 3200 kbit.
De volgende morgen (10:00) reset ik mijn modem 1 keer, en hij zit weer op de 5400 kbit.

Het is me al vaker opgevallen dat de modem 's avonds altijd traint op +- 3200, en dat hij 's morgens veel hogere waarden kan halen
Lijkt me een typisch geval van overspraak. Ik heb daar eerder vandaag in een ander topic iets over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wie heeft er nog meer last van dat op Newszilla (Xs4all nieuwsgroepen) zn download speed heel erg schommelt? ene keer 440 kb\sec dan weer 630 kb\sec en zo om de paar seconden..

iemand?

foto ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hebero/graph.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Imperium op 17-12-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:33

Priet

To boldly do what no one has..

ff een gedachtenkronkel uit de weg helpen:

Als de modem intraint op de maximale waarde, is er toch niks mis met de bekabeling/modem/aansluitingen/oid?

Maar als je dan alsnog niet de bijbehorende snelheid haalt... waar ligt dan dan aan?

M'n modem traint in op 6100-7100kbit/s (welke waarde moet je hier noemen, attainable line/atm rate of used line rate/fast used atm rate :?), maar ik haal maar 550KB/sec maximaal. Maar als ik die intrainwaardes moet geloven zou 650KB/sec haalbaar moeten zijn :?

@Imperium: dat ligt denk ik eerder aan Newszilla dan aan jouw verbinding. Probeer eens een van die 100MB downloads van eerder genoemde FTP-sites. Die zijn een stuk betrouwbaarder :)

[ Voor 18% gewijzigd door Priet op 17-12-2005 17:30 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Priet schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:29:
ff een gedachtenkronkel uit de weg helpen:

Als de modem intraint op de maximale waarde, is er toch niks mis met de bekabeling/modem/aansluitingen/oid?

Maar als je dan alsnog niet de bijbehorende snelheid haalt... waar ligt dan dan aan?

M'n modem traint in op 6100-7100kbit/s (welke waarde moet je hier noemen, attainable line/atm rate of used line rate/fast used atm rate :?), maar ik haal maar 550KB/sec maximaal. Maar als ik die intrainwaardes moet geloven zou 650KB/sec haalbaar moeten zijn :?

@Imperium: dat ligt denk ik eerder aan Newszilla dan aan jouw verbinding. Probeer eens een van die 100MB downloads van eerder genoemde FTP-sites. Die zijn een stuk betrouwbaarder :)
Ja. maar voor de verhogingen was dat nog niet.. en ik was benieuwd of andere mensen hier ook hinder van ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Atteman schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:58:
[...]

Dat heb ik ook.
Zodra ik "adsl config opermode = multi_adsl2plus" heb ingegeven en ik weer adsl config doe laat hij zien dat de ADSL line down is (initializing). Vervolgens komt hij weer up met als mode gewoon multimode. Zou het misschien komen omdat hij aan de kant van de centrale nog op G.992.1 Annex B staat?
Nog lang niet alle centrales zijn omgebouwd naar ADSL2+ mogelijkheid in het KPN-DSL netwerk. Het kan dus zijn dat je gewoon daarop nog moet wachten.
Imperium schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:22:
Wie heeft er nog meer last van dat op Newszilla (Xs4all nieuwsgroepen) zn download speed heel erg schommelt? ene keer 440 kb\sec dan weer 630 kb\sec en zo om de paar seconden..

iemand?

foto ter illustratie:

[afbeelding]
Newzilla is een extra en unsupported dienst van XS4all.

Als je de xs4all.general en xs4all.adsl nieuwsgroepen even uitpluist van de laatse week staat daar het antwoord. Newzilla zit momenteel aan z'n max capaciteit in de piekuren. Er komt 5Gigabit per seconde uit en loopt tegen een grens. Nieuwe apparatuur is in aantocht om hier capaciteit te vergroten.

Vergeet niet dat Newzilla tot niet al te lang geleden zelfs nog capped was voor XS4all users ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157031

Ik heb toch nog even getest met mijn modem (510i) in de meterkast (danku JvS) in plaats van 't modem op zolder (7, 8 meter kabel) en nu maakt het wél uit. Ik had eerder (nadat mijn modem op hogere snelheid intrainde maar deze nog niet haalbaar was) ook getest, maar toen had ik geen verschil in intrainwaarde.

Nu wel dus, en het scheelt ook redelijk wat. Als het modem boven staat trek ik ~500kb/s, staat het beneden in de meterkast pakt 'ie ~540kb/s. Morgen als het weer licht dus even verhuizen. Ik kan ook bijna niet wachten totdat ik een 546i in m'n handen heb, ben erg benieuwd hoeveel ik er nog uit kan persen aangezien ik best wel een eindje van de centrale afzit. I'll keep you posted. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 157031 op 17-12-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GRUMBLER schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:16:
[...]

de wizard gebruikt en alles opnieuw ingesteld, daarna de instellingen gechecked met de tweeplusupdate patch, nog steeds hetzelfde mijn 546i (adsl over isdn met FAST abo XS4all)
Het is al vaker voorbij gekomen, maar dat de modem het nog niet aangeeft of gelijk op 992.5 springt, wil niet zeggen dat hij niet ADSL2(+) is. Het profiel in de KPN centrale is gewoon nog niet omgezet )of je zit niet op een ADSL2(+) centrale, daarom heb je nog niet je ADSL2(+) intrain waarde en 992.5 verbindings type. Het modem is gewoon helemaal ADSL2(+) compatible, OOK de ISDN versie, OOK met versie 5.2. De wizard (versie 5) die je gedownload hebt, bevat trouwens ook de nieuwe profielen, die los te downloaden zijn.
Dat heb ik ook.
Inderdaad, dat zou heel goed en is ook waarschijnlijke het geval. Het niet hebben van ADSL2(+) is op dit moment dus nog niet te wijden aan je modem, maar puur en alleen aan de KPN, en ze hebben nog wel even de tijd. Wacht gewoon geduldig af.

En voor de mensen die in telnet de opermode willen aanpassen. Dit kan je in princiepe alleen doen als je DSL verbinding niet verbonden is, en je line dus down is. Dus disconnect of haal even je telefoon stekker eruit, want zodra je bent ingetrained op de centrale, kun je de opermode niet wijzigen, althans, dan neemt hij de wijzigingen niet mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 135134 op 17-12-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
dannyreuser schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:13:
Is er iemand met een 12mbit G992.5 adsl lijn die even zijn ping wil testen naar de volgende 2 servers?

212.97.202.82
195.54.132.53

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
GRUMBLER schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:16:
[...]

Man chill!!!! Ook jouw modum is gewoon geschikt voor ADSL2+ KPN doet echt elk stapje apart. Gisteren is mijn linesync van 8000 omhoog gegaan naar 12004 mbit. :) Vandaag ben ik van 992.3 (ADSL2) naar 992.5 (ADSL2+) gegaan. Scheelt enorm voor de signaal ging van 9.5 naar 13.5 dB. Helaas ben ik nog wel gecapped op de 8 mbit....

Trouwens mijn speedtouch 516i geeft bij advanced diagnostics nog steeds aan dat het "ADSL over ISDN" is... daar moet je dus niet naar kijken! Gebruik liever telnet 10.0.0.138 > adsl > info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:46:
[...]

Nog lang niet alle centrales zijn omgebouwd naar ADSL2+ mogelijkheid in het KPN-DSL netwerk. Het kan dus zijn dat je gewoon daarop nog moet wachten.

[...]

Newzilla is een extra en unsupported dienst van XS4all.

Als je de xs4all.general en xs4all.adsl nieuwsgroepen even uitpluist van de laatse week staat daar het antwoord. Newzilla zit momenteel aan z'n max capaciteit in de piekuren. Er komt 5Gigabit per seconde uit en loopt tegen een grens. Nieuwe apparatuur is in aantocht om hier capaciteit te vergroten.

Vergeet niet dat Newzilla tot niet al te lang geleden zelfs nog capped was voor XS4all users ook.
Bedankt voor de info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dannyreuser schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:13:

212.97.202.82
195.54.132.53

Die vraag kan je natuurlijk niet zo algemeen stellen. Je krijgt nu verschillende latency doordat iedereen verschillende ISP's heeft en dus verschillende routes naar die servers.

Je kan wel vragen of iemand met ADSL2+ (dus 12/1) even een server (www.ispnaam.nl of een nameserver) wil pingen. Misschien weet die persoon die test(en) ook nog wat het was en of het veranderd is.

Door het pingen van een server dicht bij (pas op met de wanadoo servers, die staan in frankrijk en spanje sommige!!) krijg je de latency van de lijn zelf te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Vandaag de nieuwe modem ontvangen, ff snel geinstalleerd, duurde 5 minuten, alleen ff de kabeltjes overprikken van de ene naar de andere modem.

nou van info die www.adslcentrale.nl klopt ook geen reet, daar staat aangegeven dat onze centrale al is geupdate (Maarssen), maar het ziet er toch niet zo uit.

Met speedtest.nl haal ik ook ongeveer Down: 720 Kb/s, Up 100 Kb/s

Ik heb Planet internet ADSL Advanced, en de modem 5 minuten geleden ff uit/aan gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
----------------------
[adsl]=>info
Modemstate            :  up
Operation Mode        :  G.992.3 Annex A (L)
Channel Mode          :  fast
Number of resets      :  1
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :              6.0             11.0
Attenuation  [dB]     :             29.5             14.5
OutputPower  [dBm]    :             20.0             12.0

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :            15790             6695
  Upstream            :             2408             1021
----------------------

is me Margin, Attenuation en Outputpower ook nog een beetje te doen voor 1500meter van de centrale?

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
@kneuter.. de info van www.adslcentrale.nl kan ook niet meer kloppen aangezien de fast abo's als laatst worden geupgrade. Waarschijnlijk is jouw centrale voor de lagere abo allang geupgrade.

Je bent trouwens al wel verbonden via een ADSL2 signaal (mode 992.3) dus het is een kwestie van dgn

EDIT: ik zie net wat voor slecht signaal je eigenlijk hebt 6 db margin... ADSL2+ is wel een verbetering van je signaal (zie mijn vorige bericht) maar de 12 mbit zul je niet halen. Is alles wel correct aangesloten (splitter en modem bij isra punt?)

[ Voor 32% gewijzigd door Terrestrial op 17-12-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149165

Beste mensen,

Geen idee of dit de goede plaatst is voor mijn vraag, maar aangezien ik problemen heb sinds mijn snelheidsverhoging lijkt het mij van wel ;) .

Het zit zo, sinds 2 dagen is mijn ADSL Xs4all Basic abbonnement versneld. Van +/- 325 kb/sec naar 625 kb/sec. Alles werkt perfect, totdat ik newsleecher opstartte en even lekker wou gaan downloaden.
Binnen de minuut kreeg ik een melding: controleer of een van de netwerkkabels is aangesloten.
Na alles even uitgezet te hebben (msn, sites enz) werkte alles weer na ongeveer een minuut. Zodra ik weer ga downloaden valt de download heel snel weer uit.

Nu vraag ik jullie mening wat ik het beste kan doen. KPN bellen of ze mijn internet nog even willen nalopen, of mijn inmiddels al vier jaar oude Speed Touch Home Alcatel modem vervangen?

Voor de snelheidsverhoging, nooit problemen gehad.

mvg BizZz

PS: router is een Draytek Vigor 2200e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Anoniem: 21738 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:21:
Ik heb zojuist een aanbieding gekregen om mijn XS4ALL Fast abbo te verlengen voor een jaar met een nieuw gratis MultiPC modem: een Thompson ST546. Dit omdat de snelheid verhoogd is naar 12.000 KBit, en ik hiervoor een nieuw ADSL2+ modem nodig voor heb. Ik maak nu nog gebruik van een oud SpeedTouch Home ISDN modem, en mijn SMC WBR14T-G router maakt de verbinding aan dmv. van PPTP op dit modem.
Nu wil ik dus natuurlijk ook mijn nieuwe modem kunnen gebruiken met mijn wireless router, alleen ik denk dat de nieuwe Thompson de verbinding al zelf aanmaakt.
Hoe moet dit gaan werken met mijn wireless router, en wat zal ik moeten instellen?
Ook bijvoorbeeld met het kabels aansluiten, de kabel die normaal naar mijn netwerkkaart zou moeten gaan vanaf de Thompson, waar moet die in bij de SMC router? In de WAN of één van de LAN poorten? Ik kom er niet echt uit. Het lijkt me wel dat dit moet werken want het zijn allebei 2 best nieuwe dingetjes en het lijkt me dat die wel moeten kunnen samenwerken.
Modem hang je aan de WAN poort van de router.
DHCP in modem uit.
Router geef je in de internet settings een statisch IP, gebruikelijk is 10.0.0.150.
Subnet mask 255.0.0.0, gateway 10.0.0.138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hier ook nog oude snelheid (zwijndrecht).
al geeft adslcentrale.nl anders aan.

heb modem uit en aan gehad.

ik heb ook dat groene/blauwe USB modem. kan dus waarschijnlijk niet 6Mbps aan.
ik heb Planet gemaild of ze me een nieuw modem kunnen aanbieden anders ga ik downgraden naar 3Mbps als m'n modem de nieuwe snelheid niet aankan.

je moet Planet laten weten dat je wilt downgraden een maand voor de nieuwe contractperiode, anders moet je een jaar wachten om te downgraden.

upgraden kan elke maand.

[ Voor 8% gewijzigd door Caesu op 17-12-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Door de noisemargin waarde in mijn modem (4dB !!) werd ik geadviseerd om de kabeltjes na te kijken. Dat heb ik gedaan maar ik zie niets raars. Kabeltjes gewoon goed erin gedrukt. (in de splitter) Wat zal ik nu dan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Fernoráto op 17-12-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Fernoráto schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:28:
Door de noisemargin waarde in mijn modem (4dB !!) werd ik geadviseerd om de kabeltjes na te kijken. Dat heb ik gedaan maar ik zie niets raars. Kabeltjes gewoon goed erin gedrukt. (in de splitter) Wat zal ik nu dan doen?
Dat kan je niet zien met het blote oog.. Omdat te zien moet je daadwerkelijk gaan testen met andere kabels

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Zitten splitter en modem direct bij het isra punt? Als dat niet het geval is weet je waar het probleem zit. Anders zou ik het modem eens direct op het isra punt aansluiten. (zonder splitter) Welke linesync snelheid staat er in je modem en hoever woon je van je de centrale? Het kan natuurlijk dat je splitter of modem stuk is. Anders KPN eens vragen het lijntje door te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:03

Had hier het zelfde probleem, heb een kennis van KPN zover gekregen om ons nieuwe koperdraadjes van de centrale naar het verdeelpunt hier en van het verdeelpunt naar ons huis te geven, werkt nu weer als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
Terrestrial schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:50:
[...]

Zitten splitter en modem direct bij het isra punt? Als dat niet het geval is weet je waar het probleem zit. Anders zou ik het modem eens direct op het isra punt aansluiten. (zonder splitter) Welke linesync snelheid staat er in je modem en hoever woon je van je de centrale? Het kan natuurlijk dat je splitter of modem stuk is. Anders KPN eens vragen het lijntje door te meten.
Hij zit inderdaad direct aan de ISRA.
Direct aansluiten ga ik zeker even proberen, bedankt voor je tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:59
Aaaaaarg, het wordt steeds erger!

Voorheen met mijn light abo de volle 160kB/s, na de lijn upgrade ook, maar nadat de snelheid echt is opgekrikt (en ik modem gereset heb) zwabbert het usenet leechen (nova.planet.nl) als een dweil tussen 80 en 230. Dat had ik al gezegd hier.
Maar vandaag zit ik bijna de hele tijd op 50-100.

Speedtest.nl geeft wel ruim 300kB/s aan, dus het zal dan wel aan die newsserver liggen. Maar 50 kB/s, da's toch schandalig?? Zo krijg ik de zooi niet eens binnen de retentietijd binnen.

Maar (hopelijk) tijdelijk over naar een payserver.
En als het ruk blijft overstappen naar directadsl en dan de besparing op abokosten maar uitgeven aan een permanent abo op een payserver.

Iemand tips voor betaald usenet (in volgorde van belangrijkheid: retentie, prijs, snelheid)

[ Voor 11% gewijzigd door Titusvh op 17-12-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat heeft dat in vredesnaam met snelheidsverhogingen van kpn te maken? Zullen we gewoon ontopic blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's een testserver (dat je 't effe weet), en om je snelheid accuraat te testen zou ik een 10(0)mb.bin bestand downloaden ergens. Speedtest komt in de richting, maar om het maximale uit je lijn te persen zou ik bovenstaande met een download-accelerator downloaden (GetRight, DAP, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
4dB Kan prima werken, zelfs 3dB kan nog prima werken. Als het niet zou werken gaat je modem vanzelf constant opnieuw verbinden. Doet hij dit niet gaat het prima.

Verder mbt usenet

Daar is een ander topic over en hoort hier niet thuis! Dat je de nieuwe snelheid niet overal volledig haalt is best heel normaal. Dan ga je naar een payserver die je kan aanspreken op hun performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
Kan iemand mij vertellen of de Noise Margin goed is? Snap trouwens niets precies wat het is :? Weet wel dat het stukken hoger ligt dan dat ik met ADSL1 had :?

Afbeeldingslocatie: http://i13.photobucket.com/albums/a258/Boogieman82/modem.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boogieman82 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:10:
Kan iemand mij vertellen of de Noise Margin goed is? Snap trouwens niets precies wat het is :? Weet wel dat het stukken hoger ligt dan dat ik met ADSL1 had :?

[afbeelding]
Dat laatste is volgens mij juist goed, maar hang me hier niet aan op. Verder zit alles nog ruim boven de 6dB, en hoe hoger hoe beter volgens mij. Verder haal je netjes de snelheid die je zou moeten halen (althans je modem trained goed), dus als je verbinding verder stabiel is zou ik zeggen geen vuiltje aan de lucht, toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 157031 op 17-12-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19

epo

Imperium schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:22:

iemand?

foto ter illustratie:

[afbeelding]
Ja gek he, nu iedereen bijna verhoogd is krijgt de newserver bijna 30 tot 50 procent meer verkeer, van mij mogen ze het basic abbo lekker cappen :) Bij mij schommelt hij ook van 900 tot 1180kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:59
JvS schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:57:
Wat heeft dat in vredesnaam met snelheidsverhogingen van kpn te maken? Zullen we gewoon ontopic blijven?
Het is wel erg toevallig dat dit meteen na de snelheidsverhoging misgaat.
En wat nog vreemder is, is dat (zoals ik ook noemde) de problemen pas kwamen nadat de werkelijk hogere snelheid beschikbaar was (dus niet al toen de intrainsnelheid hoger werd). En zelfs niet toen KPN ze verhoogde, maar op de seconde gelijk met mijn modemreset.

En het gaat er niet om dat ik mijn max. snelheid niet haal, maar dat die juist veel minder is.

En OK, ik had wat minder kunnen uitwijden over usenet. Maar om dan meteen te klagen...

[ Voor 24% gewijzigd door Titusvh op 18-12-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

epo schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:36:
[...]

Ja gek he, nu iedereen bijna verhoogd is krijgt de newserver bijna 30 tot 50 procent meer verkeer, van mij mogen ze het basic abbo lekker cappen :) Bij mij schommelt hij ook van 900 tot 1180kb/s.
Ik heb precies hetzelfde met mijn basic abbonnement. Helaas crasht mijn verbinding ook nog eens regelmatig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:34
Heeft iemand ook Demon(8 Mbit), ik zit vandaag te downloaden en zie opeens dat ik tussen de 1200Kb a 1500Kb /sec opeens draai:)? Ik wist geeneens dat deze ook omhoog zouden gaan ?

[ Voor 3% gewijzigd door Carel op 18-12-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Wat is dat noisegain precies? Kwaliteit van de lijn begrijp ik?

Zou dat hierin moeten staan?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/madani/kpn.jpg

Zijn dat 'normale' (goede) waardes?

Heb sinds een paar dagen ADSL, echter paste de draden van de KPN leiding niet echt lekker in het RJ11 blokje (te dik), als ik er tegen aan stoot doet de telefoon het niet meer (ADSL wel :+ ).
Dus ik moet oppassen dat ik er niet iets tegen aan schuif of zet als ik in de meterkast aan het rommelen ben.

Vandaar mijn vraag, of deze 'slechte' aansluiting invloed heeft op de noisegain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
20 om 13dB, zou mij niet druk maken om deze waardes. Ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:23:
20 om 13dB, zou mij niet druk maken om deze waardes. Ziet er prima uit.
is er ergens een FaQ die aangeeft hoe je deze waardes kan interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:29
Dat is signaal ruisverhouding dus als de ruis op de lijn -50dB is en je signaal -40dB dan is je SNR verhouding 10dB

Mijn lijn is tussen de 6 en 7.1dB niet super ik woon 2800Mtr van de centrale af en ik krijg m'n Vigor 2500 niet hoger dan 3.6Mbit :-S
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OCTiMod schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:15:
Dat is signaal ruisverhouding dus als de ruis op de lijn -50dB is en je signaal -40dB dan is je SNR verhouding 10dB
Is eigenlijk geen FAQ over, staat wel een duidelijke uitleg bij ZyXEL op de support pagina's voor verdere informatie: http://www.zyxel.nl/support/a006.html#afentoe
Mijn lijn is tussen de 6 en 7.1dB niet super ik woon 2800Mtr van de centrale af en ik krijg m'n Vigor 2500 niet hoger dan 3.6Mbit :-S
iemand een idee?
Ander modem aansluiten, en liefst gelijk één met ADSL2 mogelijkheid. KPN-DSL maakt gebruik van Alcatel DSLAMs en hierin wordt voor ADSL2 een Broadcom chipset gebruikt. Beste resultaat komt dus ook uit een modem met Broadcom chip zoals nieuwste Speedtouch reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:40:
Ander modem aansluiten, en liefst gelijk één met ADSL2 mogelijkheid. KPN-DSL maakt gebruik van Alcatel DSLAMs en hierin wordt voor ADSL2 een Broadcom chipset gebruikt. Beste resultaat komt dus ook uit een modem met Broadcom chip zoals nieuwste Speedtouch reeks.
Zou dit (nieuwere Speedtouch) ook effect kunnen hebben op een normale ADSL1 lijn? Remote vendor is Alcatel, dus geen BDCM. Ik zit eraan te denken een 546i te kopen i.p.v. mijn 510i, maar als jij van te voren kan vertellen dat dit niks uit gaat maken ga ik er geen moeite in steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste mensen,

Ik ga denk ik toch maar mijn vier jaar oude Speed Touch Home modem vervangen. Ik hoop dat mijn problemen dan weg zijn. Maarja nu ik dus een nieuwe modem ga kopen, moet die wel gelijk ready zijn voor adsl2+. Wat denken jullie van een Alcatel SpeedTouch 546 modem?

Dit in combinatie met een Xs4all basic abbo + een Draytek Vigor 2200e router.
Weten jullie of dit mogelijk is of raden jullie misschien toch een andere (zo goedkoop mogelijke :P ) modem aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 157031 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:17:
[...]

Zou dit (nieuwere Speedtouch) ook effect kunnen hebben op een normale ADSL1 lijn? Remote vendor is Alcatel, dus geen BDCM. Ik zit eraan te denken een 546i te kopen i.p.v. mijn 510i, maar als jij van te voren kan vertellen dat dit niks uit gaat maken ga ik er geen moeite in steken. :)
Als remote nog Alcatel is heeft het geen enkele zin of mogelijk juist negatief ;)

Als daar straks BDCM staat, kan het wel voordelen gaan hebben. Valt ook op dat als mensen geen FAST hebben ze toch op G.992.3 (ADSL2) verbinden met hun modem. Als je met je 510 ook al de maximale snelheid haalt van je abonnement (dus 6M bij Basic) wordt het niet meer natuurlijk ;)
Anoniem: 149165 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:44:
Ik ga denk ik toch maar mijn vier jaar oude Speed Touch Home modem vervangen. Ik hoop dat mijn problemen dan weg zijn. Maarja nu ik dus een nieuwe modem ga kopen, moet die wel gelijk ready zijn voor adsl2+. Wat denken jullie van een Alcatel SpeedTouch 546 modem?

Weten jullie of dit mogelijk is of raden jullie misschien toch een andere (zo goedkoop mogelijke :P ) modem aan?
Alle modems zijn wellicht heel interessant, maar vergeet een enorm belangrijk punt niet in je keuze. Als je problemen hebt/krijgt met je verbinden en een ander modem hebt dan door je ISP/KPN standaard uitgeleverd worden (dus ander modem dan de Speedtouch of het Ericsson USB ding) is ondersteuning niet mogelijk of ernstig bemoeilijkt. Ze zullen dan ech altijd naar je modem gaan wijzen!

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 157031 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:17:
[...]

Ik kan je van te voren vertellen dat dit niets uit gaat maken.
Een adsl(1) lijn gebruikt G.992.1 modulatie. De DSLAM zal je dus ook lekker een G992.1 signaaltje sturen.

Nu kun je er wel een Speedtouch 546i neer hangen. Die praat zowel G.992.1, G992.3 en G993.5. Hij zal echter gewoon G992.1 blijven praten, omdat de DSLAM dat wil.

Een voordeel is wel dat als de DSLAM wordt geupgrade naar .3 of .5, jij de eerste bent die er profijt van heeft, want na een restart zal automatisch de hoogste modulatie genegotiate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Laatst online: 08-05 00:36

VIPER2001

[GOT]The Source

Beste mensen,

verleng je abbo van xs4all met een jaar , krijg je hem gratis de 546. ;)

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:03:
Als remote nog Alcatel is heeft het geen enkele zin of mogelijk juist negatief ;)

Als daar straks BDCM staat, kan het wel voordelen gaan hebben. Valt ook op dat als mensen geen FAST hebben ze toch op G.992.3 (ADSL2) verbinden met hun modem. Als je met je 510 ook al de maximale snelheid haalt van je abonnement (dus 6M bij Basic) wordt het niet meer natuurlijk ;)
Hehe, dat begrijp ik. Een nieuw modem is natuurlijk geen wondermiddel. ;)

Ik heb hier thuis wat dingen zitten optimaliseren zegmaar, modem naar meterkast, 10cm kabeltje geknepen, modem trained nu inmiddels op 4992kbit (was 4600, dus scheelt echt best wel). Mijn abonnement is 6144kbit/s, en daar zit ik dus een megabit onder. Mijn waarden zijn vrij laag, rond de 6dB, dus ik vraag me überhaupt af of een ander modem wel verbetering gaat geven, maar toch wil ik het uitsluiten. Wil natuurlijk wel het maximale uit mijn lijn persen. :)

Ga morgen dus even langs de PMF om te vragen wat de mogelijkheden zijn, als een nieuw modem geen positief effect heeft laat ik het lekker zo; 5 megabit vind ik ook lekker, en mijn verbinding is verder heerlijk stabiel. Als ze hier aan ADSL2 beginnen heb ik waarschijnlijk de volledige 6 megabit wel, maar da's afwachten natuurlijk (en dan nog, 5 of 6, het is mij om het even als het niet hoger kan).

Edit:

Dirk-Jan, dank voor het antwoord. Ik ga denk ik toch de 546i aanschaffen (of een andere, met ingebouwde draadloze mogelijkheden), dus we zullen zien... en als het niks uitmaakt ben ik - zoals je zegt - wel één van de eerste die het dalijk gaat merken als de centrales hier omgebouwd worden. Win/win! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 157031 op 18-12-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

http://www.speedtouch.com/prod546.htm
• ADSL: G.hs, ANSI, ETSI, G.dmt, G.lite, Annex A, B
EDIT:
Ze zijn niet overal even consequent met de termen.
ADSLG.dmtG.992.1
ADSL2G.dmt2G.992.3
ADSL2+G.dmt2+G.992.5

[ Voor 41% gewijzigd door JackBol op 18-12-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Beste mensen,

Die router heeft op de WAN poort een maximale doorvoer van 6,5 Mbit, dus al heb je een ADSL2+ geschikt modem, kun je er nog niks mee.
(Tenzij je dat modem weer op de een of andere manier aan een andere poort hangt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dirk-Jan schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:49:
[...]

http://www.speedtouch.com/prod546.htm

[...]

EDIT:
Ze zijn niet overal even consequent met de termen.
ADSLG.dmtG.992.1
ADSL2G.dmt2G.992.3
ADSL2+G.dmt2+G.992.5
In princiepe is ADSL2 en ADSL2+ ook G.DMT. Dus ongelijk hebben ze niet. Makkelijkste is wel om het afzonderlijk aan te duiden met G.992.3 .5 of ADSL2 of ADSL2+ inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Kan je er vanuit gaan dat als je nu G992.3 (ik, nu dus) hebt, dat je dan binnenkort naar G992.5 gezet wordt. Of kan je dat niet zo stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Br@m schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:16:
Kan je er vanuit gaan dat als je nu G992.3 (ik, nu dus) hebt, dat je dan binnenkort naar G992.5 gezet wordt. Of kan je dat niet zo stellen?
KPN is inderdaad nu bezig met de upgrade van hun centrales naar ADSL2+.
Overigens zegt de modulatie niets over de snelheid, maar een fast abo kan alleen gehaald worden op G992.3 of G.992.5.

Max speeds:

G.992.1 <8M
G.992.3 <12M
G.992.5 <24M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Zijn er al veel mensen met de 12mbit ADSL2+ lijn??

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:11
Ik heb even een vraag,

Voor de (daadwerkelijke) snelheidsverhoging, trainde mijn modem prima op 6144/768, en had ik zeer stabiel internet en haalde ik altijd mijn maximum.

Gister kreeg ik mijn daadwerkelijke upgrade. Het viel mij op dat internet merkbaar trager was, paginas werden niet weergegeven het opvragen duurde lang. Ik ging in mijn modem kijken en zag het volgende:

768 up / 5440 down

Dat is natuurlijk een aardig verschil met 6144/768. Maar het rare is dat ik met die 5.4Mbit lang niet boven de 200kb/s uitkom...

Mijn modem geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchirc.nl/help.JPG

Toch maar ff bellen naar KPN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Br@m schreef op zondag 18 december 2005 @ 18:16:
Nee, lijkt mij niet. Als je nu G.992.3 ziet is het reeds omgezet. Blijkbaar gaat KPN-DSL (nog) geen G.992.5 (ADSL2+) gebruiken. Is ook niet nodig immers ook al zou je verbindingen die op ADSL2 net de 12/1 niet halen wel naar 12/1 kunnen helpen hiermee (met gemak vermoedelijk voor 90% van de verbindingen die het niet halen 12/1).

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:13:
[...]

Nee, lijkt mij niet. Als je nu G.992.3 ziet is het reeds omgezet. Blijkbaar gaat KPN-DSL (nog) geen G.992.5 (ADSL2+) gebruiken. Is ook niet nodig immers ook al zou je verbindingen die op ADSL2 net de 12/1 niet halen wel naar 12/1 kunnen helpen hiermee (met gemak vermoedelijk voor 90% van de verbindingen die het niet halen 12/1).
Ik draai dus echt wel op G992.5... (12006/1031) Alleen capped op 8mbit :( Laat ze eens opschieten... Haal trouwens wel 860kb/sec ipv 840kb/sec eerst :+

[ Voor 8% gewijzigd door Boogieman82 op 18-12-2005 19:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Boogieman82 schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:43:
[...]

Ik draai dus echt wel op G992.5... (12006/1031) Alleen capped op 8mbit :(
Volgens mij had bjck het over mijn specifieke geval en niet in het algemeen. :)

[edit]
Dus toch niet.. :o

[ Voor 18% gewijzigd door Br@m op 18-12-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Maar Boogieman82 komt wel met een (voor mij thans) zinnige input. Had het idee dat alleen G.992.3 gebruikt ginig worden, maar blijkbaar ook gewoon de + :+

Beetje jammer dat ze z'n login nog niet op nieuwe snelheid hebben gezet blijkbaar ;)

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:40
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
Alcatel 20150 chipset information
                ATU-R (DS)                      ATU-C (US)
Modem Status:    Showtime (DMTDSL_SHOWTIME)
DSL Mode:        ITU G.992.1 (G.DMT)
ITU STD NUM:     0x01                            0x1
Vendor ID:       'ALCB'                          'BDCM'
Vendor Specific: 0x0000                          0x618A
Vendor Country:  0x00                            0xB5
Capacity Used:   34%                             54%
Noise Margin:    32.5 dB                         21.0 dB
Output Power:    20.0 dBm                        11.5 dBm
Attenuation:     17.5 dB                          8.0 dB
Defect Status:   None                            None
Last Fail Code:  None
Selftest Result: 0x00
Subfunction:     0x15
Interrupts:      2753 (0 spurious)
PHY Access Err:  0
Activations:     5
Init FW:         embedded
Operation FW:    embedded
SW Version:      3.8131
FW Version:      0x1A04

Interleave             Fast    Interleave              Fast
Speed (kbps):             0             3072             0               512
Reed-Solomon EC:          0                0             0                 0
CRC Errors:               0                0             0                 0
Header Errors:            0                0             0                 0
Bit Errors:               0                0
BER Valid sec:            0                0
BER Invalid sec:          0                0

DMT Bits Per Bin
00: 0 0 0 0 0 0 0 0 3 5 6 6 7 7 8 8
10: 8 8 7 7 8 9 8 8 8 7 6 6 6 5 0 0
20: 0 0 0 0 0 0 2 2 2 2 3 4 4 4 4 5
30: 5 5 5 5 5 5 5 6 6 6 6 6 6 6 6 6
40: 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6 6
50: 6 6 6 6 6 5 5 5 5 2 5 5 5 5 5 5
60: 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
70: 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
80: 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4
90: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
A0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
B0: 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
C0: 4 4 4 4 4 4 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3
D0: 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
E0: 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 2 3 3 2 2 2
F0: 3 3 3 2 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0

DSL: Training log buffer capability is not enabled

Nu blijkt dus dat ik wel geupgrade ben naar 3mbit maar dat de centrale nog niet ADSL2+ is. Ik dacht dat het allemaal tegelijk zou gaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Ook ik kan bevestigen dat je van 992.3 (ADSL2) omgezet gaat worden naar 992.5 (ADSL2+) Kan een paar dgn duren maar het het gebeurt wel.
Anoniem: 149165 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:59:
Beste mensen,

Geen idee of dit de goede plaatst is voor mijn vraag, maar aangezien ik problemen heb sinds mijn snelheidsverhoging lijkt het mij van wel ;) .

Het zit zo, sinds 2 dagen is mijn ADSL Xs4all Basic abbonnement versneld. Van +/- 325 kb/sec naar 625 kb/sec. Alles werkt perfect, totdat ik newsleecher opstartte en even lekker wou gaan downloaden.
Binnen de minuut kreeg ik een melding: controleer of een van de netwerkkabels is aangesloten.
Na alles even uitgezet te hebben (msn, sites enz) werkte alles weer na ongeveer een minuut. Zodra ik weer ga downloaden valt de download heel snel weer uit.

Nu vraag ik jullie mening wat ik het beste kan doen. KPN bellen of ze mijn internet nog even willen nalopen, of mijn inmiddels al vier jaar oude Speed Touch Home Alcatel modem vervangen?

Voor de snelheidsverhoging, nooit problemen gehad.

mvg BizZz

PS: router is een Draytek Vigor 2200e
Jou probleem is je draytek router en niet zozeer het speedtouch modem. (hoewel vervanging niet verkeerd is) Je zegt zelf dat je netwerk verbdining wegvalt. Dit betekend dat de draytek blijft rebooten. Omdat dit een ouder type is zal deze de doorvoer snelheid niet meer aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
kevertje1977 schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:39:

Nu blijkt dus dat ik wel geupgrade ben naar 3mbit maar dat de centrale nog niet ADSL2+ is. Ik dacht dat het allemaal tegelijk zou gaan ? :)
Maakt dat voor jouw wat uit dan? Je hebt maar 3 mbit en meer dan voldoende signaal. Maakt dan niet uit of het nu ADSL1,2 of 2+ is. Je snelheid blijft toch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Terrestrial schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:39:
[...]

Jou probleem is je draytek router en niet zozeer het speedtouch modem. (hoewel vervanging niet verkeerd is) Je zegt zelf dat je netwerk verbdining wegvalt. Dit betekend dat de draytek blijft rebooten. Omdat dit een ouder type is zal deze de doorvoer snelheid niet meer aankunnen.
Ik heb 2 maanden een Draytek 2200E gebruikt op een 8 Mbit verbinding. De Draytek kan de doorvoersnelheid inderdaad niet aan (maximaal 6,5 Mbit) maar dat ie daarom gaat rebooten was bij mij niet het geval. Het enige wat ie doet is de maximale snelheid limiteren, verder draaide dat ding perfect.

Om te controleren of ie inderdaad blijft rebooten kun je even de uptime controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Roeltjuh schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:58:
[...]

Ik heb 2 maanden een Draytek 2200E gebruikt op een 8 Mbit verbinding. De Draytek kan de doorvoersnelheid inderdaad niet aan (maximaal 6,5 Mbit) maar dat ie daarom gaat rebooten was bij mij niet het geval. Het enige wat ie doet is de maximale snelheid limiteren, verder draaide dat ding perfect.

Om te controleren of ie inderdaad blijft rebooten kun je even de uptime controleren.
Hij zegt "Binnen de minuut kreeg ik een melding: controleer of een van de netwerkkabels is aangesloten" Daaruit kun je opmaken dat de draytek reboot. Anders krijg je die melding niet. Die router is hoe dan ook aan vervanging toe... Je wilt toch niet dat je router de snelheid beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

kevertje1977 schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:39:
code:
1

de snelheidsvehoging en de DSLAM-upgrades zijn twee hele verschillende zaken, die (niet geheel toevallig) tegelijkertijd gedaan worden. De snelheidsverhogingen zijn een setting in de computer bij de KPN, ongeacht welke modulatie je gebruikt. Nu is het zo dat de oude ADSL(1 dus) modulatie niet geschikt is voor snelheden tot 12mbit (slechts 8 ) dus mensen die een fast abo hebben, moeten zowel een nieuwe DSL-CPE kopen, EN wachten totdat de DSLAM is geupgrade, voordat ze van hun hogere snelheid kunnen genieten.

Overigens gaat volgens mij morgen de cap eraf, maar zijn nog niet alle DSLAMs zijn geupgrade, dus voor sommige mensen begint de kerst morgen, en voor anderen later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Weet iemand of ze vanmiddag toevallig ook nog aan het sleutelen zijn geweest?
Ik zat namelijk minimaal een uur zonder internet.. had wel signaal maar wilde niet connecten.
Modem reset e.d. werkte allemaal niet.
Toen ben k een filmpje gaan kijken en daarna was hij weer online :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.