KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.136 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 22:58
Wie heeft er een ADSL-abbonement op het KPN-netwerk en vindt nog een snelheidsverhoging interessant?

De geruchten dat er een voorhanden is steken steeds meer de kop op, maar willen klanten eigenlijk wel een hogere snelheid of willen ze meer service, andere diensten, etc??

update 09/09/2005:
PierreAronnax schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:34:
En dan nog de officiële bron op de site van KPN:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=381944/sc=229ce3

Nieuwe ADSL-snelheden
Abonnement

Oud
downstream/upstream
Nieuw
downstream/upstream
Slim288 / 128375 / 128
Go800 / 2561,5 Mb / 256
Lite1600 / 5123 Mb / 512
Basic3200 / 7686 Mb / 768
Extra8000 / 102412 Mb / 1024
edit:
Enige aanpassingen/toevoegingen.

Voor meer informatie: www.adslcentrale.nl

Snelheids verhoging staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006

Sommige centrales zijn nog niet geschikt gemaakt voor ADSL2+ en daar zal de snelheids verhoging van FAST langer op zich laten wachten tot begin 2006.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 22:58
Let op dat we hier niet gaan slowchatten. Ja, je modem zal hoger intrainen en pas later de juiste snelheid bereiken. Dat hoort zo, het is niet interessant om te melden dat dat bou jou ook het geval is.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het vreemd dat ze geen upload snelheid verdubbeling aanbieden tegen betaling. Daar was toch ooit sprake van?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Cubix schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:47:
Ik vind het vreemd dat ze geen upload snelheid verdubbeling aanbieden tegen betaling. Daar was toch ooit sprake van?
Dat staat me ook bij. Ik wil best iets meer betalen als daarmee mijn upload omhoog gaat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Cubix schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:47:
Toen de uploadsnelheden lager waren was hier inderdaad sprake van (ik meen dat het zelfs even mogelijk is geweest). Nu is het echter zo dat het ADSL Extra abonnement aan de uploadgrens zit en het abonnement daar onder geen verdubbelings mogelijkheid heeft (hooguit een kleine verhoging).

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nog even 1 vraagje van mij. In het eerste topic wordt gesproken, dat als je bij Remote Vendor BDCM hebt staan, dat je centrale ADSL+2 geschikt gemaakt is al.
Maar ik lees in het zelfde topic ook, dat ADSL+2 je dan ook G.992.5 moet hebben, maar daar heb ik G.992.3 staan.
Dus, wat is het nu? :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
beetje vreemd maar wel grapig.
Mijn tante heeft sinds vandaag Direct ADSL Go.
Blijkbaar is de centrale in de woonplaats waar mijn tante woont al geupgrade. :)
Alleen traind die modem (na een paar resets) niet in op 256/1536 in maar op 260/1541 niet echt een noemenswaardig verschil maar wel grappig :)
Meer mensen die dit hebben?

Ow ja zie hier voor een screenshot

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

Henkie-Jan schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:45:
beetje vreemd maar wel grapig.
Mijn tante heeft sinds vandaag Direct ADSL Go.
Blijkbaar is de centrale in de woonplaats waar mijn tante woont al geupgrade. :)
Alleen traind die modem (na een paar resets) niet in op 256/1536 in maar op 260/1541 niet echt een noemenswaardig verschil maar wel grappig :)
Meer mensen die dit hebben?

Ow ja zie hier voor een screenshot
ik zie die speeds bij steeds meer mensen.
weet niet wat dit is maar jah het is tja anders :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Zou het niet 1500 moeten zijn?
De gewoonte was tot nu toe bijvoorbeeld 3,2Mbps*1000=3200
Of gaan ze nu met *1024 rekenen?

• Henkie-Jan
offtopic:
Nog ff ander vraag.
In de SpeedTouch 546 heb je onder het kopje system (zie de screenshot in mijn vorige bericht) iets van boarder staan.
Maar staat daar de regio in of zow? :)
Ik zag bij mijn tante namelijk de naam van een dorpje vlakbij en van een grote plaats vlakbij de 1e 2 letters :)

Anoniem: 154012

Is het mogelijk dat die ouwe groene USB speedtouch modem de nieuwe snelheden niet aankunt, en daarom gewoon helemaal niet werkt?

Of zou je gewoon het maximum moeten krijgen wat de modem aankan? Een vriend van me heeft namelijk het probleem dat ze modem het helemaal niet meer doet, maar het lijkt mij stug dat dit door de nieuwe snelheden komt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klopt toch, gewoon even contact met je ISP opnemen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
JeroenM_tbs schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:56:
Zou het niet 1500 moeten zijn?
De gewoonte was tot nu toe bijvoorbeeld 3,2Mbps*1000=3200
Of gaan ze nu met *1024 rekenen?
In het persbericht van kpn hebben ze het over X Mb/s.
X * 1024 dus.

• ewoudalexander
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 19:36
Ik ben er ook geweldig blij mee! Ze hebben dus blijkbaar vandaag bij ons ook gewerkt aan de centrale in Loosdrecht.
Een vriend met een lite abonnement heeft nu de nieuwe basic snelheid( dat geeft z'n router al aan iig), en ik als trouwe basic klant mag het sinds vandaag doen met de snelheid van het nieuwe "GO" abo (deze werkt dus wel al bij mij).
Top! Daarvoor betaal ik natuurlijk graag m'n 54 euro de maand

Iedereen gratis sneller, en ik langzamer :+

[ Voor 4% gewijzigd door ewoudalexander op 17-11-2005 21:31 ]

certified prutser

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 154012 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:11:
Is het mogelijk dat die ouwe groene USB speedtouch modem de nieuwe snelheden niet aankunt, en daarom gewoon helemaal niet werkt?

Of zou je gewoon het maximum moeten krijgen wat de modem aankan? Een vriend van me heeft namelijk het probleem dat ze modem het helemaal niet meer doet, maar het lijkt mij stug dat dit door de nieuwe snelheden komt.
het kan zijn dat hij een te lange kabel van te slechte kwaliteit er aan heeft hangen (van isra naar modem) en dit kan problemen geven. en vaak kan een usb in de praktijk niet hoger dan 6mbit komen.
ewoudalexander schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:29:
Ik ben er ook geweldig blij mee! Ze hebben dus blijkbaar vandaag bij ons ook gewerkt aan de centrale in Loosdrecht.
M'n vriend met een lite abonnement heeft nu de nieuwe basic snelheid( dat geeft z'n router al aan iig), en ik als trouwe basic klant mag het sinds vandaag doen met de snelheid van het nieuwe "GO" abo (deze werkt dus wel al bij mij).
Top! Daarvoor betaal ik natuurlijk graag m'n 54 euro de maand

Iedereen gratis sneller, en ik langzamer :+
eventjes tot morgen aan kijken en daar na bellen naar KPN.

[ Voor 33% gewijzigd door Shunt op 17-11-2005 21:31 ]

Game PC

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 09:06
Shunt schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:30:
het kan zijn dat hij een te lange kabel van te slechte kwaliteit er aan heeft hangen (van isra naar modem) en dit kan problemen geven. en vaak kan een usb in de praktijk niet hoger dan 6mbit komen.
Ik heb hier die groene rog aan mijn linux bakkie hangen om adsl te delen, de modem trained op ruim 3KM van de centrale nog keurig op 6144/768 met mijn adsl comfort abbo bij planet. Hij lijkt het dus gewoon te kunnen trekken. Alleen of hij die snelheid ook maximaal kan benutten heb ik aan de praktijk nog niet kunnen testen :)

Eve char: Warock <TEST>

Anoniem: 159251

Anoniem: 154012 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:11:

KPN heeft in het hele begin (mxstream), ook 4mbit modems gebruikt. Dus moet de persoon zelf op de doos kijken :).

Anoniem: 135134

Br@m schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:16:
Nog even 1 vraagje van mij. In het eerste topic wordt gesproken, dat als je bij Remote Vendor BDCM hebt staan, dat je centrale ADSL+2 geschikt gemaakt is al.
Maar ik lees in het zelfde topic ook, dat ADSL+2 je dan ook G.992.5 moet hebben, maar daar heb ik G.992.3 staan.
Dus, wat is het nu? :)
Ik neem aan dat je modem nog niet trained op 12mbit.. dus kan het goed kloppen dat hij nog op 992.3 staat. Je adsl2+ geschikte modem en de dslam gebruiken dit nu gewoon nog voor gewoon adsl, 992.3 is voor adsl/adsl2 te gebruiken. Zodra je modem trained op 12 mbit, dus als je dslam is omgezet (niet alleen dus de vendor van de dslam is aangepast maar ook je daadwerkelijke verbinding), moet je nog maar is kijken, dan zal hier 992.5 staan. Als er dan nog 992.3 staat, dan zal kpn dus gebruik maken van adsl2 met de max van 12mbit, maar verwacht het niet, denk gewoon dat ze overgaan op adsl2+, en dus tzt op 992.5.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 135134 op 17-11-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157031

Eergisteren is ook in mijn woonplaats (centrale Zuilichem/Brakel) de train-snelheid omhooggekrikt. Ik had van te voren al via de noise margin en attenuation waarden van m'n modem de ~maximale snelheid berekend, en deze kloppen dus eigenlijk perfect met waar m'n modem nu op intraint. Ik moet officiëel op ongeveer 6mbit intrainen, maar hoger dan 4,5mbit komt 'ie niet... maar dat had ik dus al berekend. :)

Verder vind ik dat mijn downloads zich wat abnormaal gedragen, maar dit heeft ongetwijfeld te maken met de verhoging van de lijnsnelheid. Voorheen bleef 'ie bijvoorbeeld met Grabit netjes constant op 333kb/s, nu pakt 'ie eerst een tijdje ~330kb/s, daarna stopt 'ie met doorvoer, en daarna komt er een burst van een aantal seconden waarin ~450kb/s wordt gehaald. Iemand anders die dit is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-06 11:27
Om optimaal van de verhoogde snelheid te genieten, is het van belang dat u over een goed modem beschikt. We hebben twee snelle modems voor u geselecteerd.

Gratis voor ADSL Advanced-abonnees
1. Verleng uw abonnement met 1 jaar:
U ontvangt een gratis ADSL Multi-PC modem.

2. Verleng uw abonnement met 2 jaar:
U ontvangt een gratis Alcatel Wireless modempakket.

Met dit aanbod slaat u dus twee vliegen in een klap: én u bent verzekerd van een supersnelle betrouwbare ADSL-verbinding, én u ontvangt een gratis modem. Lees hieronder meer over beide modems.

Klik hier als u uw abonnement wilt verlengen en een gratis modem wilt ontvangen.
Planet heeft een aanbod aan zijn klanten gedaan voor een nieuw modem.
Zit alleen te twijfelen of ik dit zal doen.

Planet meldt ook nog dat de snelheidsverhoging voor 20 december klaar zal zijn

[ Voor 7% gewijzigd door michelc85 op 18-11-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149447

Hmm vaag iets. zojuist viel me internet weg, ik dacht oh ik krijg een upgrade :P ff me speedtouch opnieuw opgestart en ja hoor 3mbit voor me lite abbo :)

Maar nu het vreemde, ik haal precies dezelfde snelheden als daarvoor :? 160kb/s downloaden dus ipv iets van 300kb/s :? Hij geeft bij bij me internet verbinding en in de speedtouc gewoon 3mbit aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 149447 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:23:
Hmm vaag iets. zojuist viel me internet weg, ik dacht oh ik krijg een upgrade :P ff me speedtouch opnieuw opgestart en ja hoor 3mbit voor me lite abbo :)

Maar nu het vreemde, ik haal precies dezelfde snelheden als daarvoor :? 160kb/s downloaden dus ipv iets van 300kb/s :? Hij geeft bij bij me internet verbinding en in de speedtouc gewoon 3mbit aan..
Heb je de rest van dit topic of het vorige gemist ofzo? |:(
michelc85 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:12:
[...]

Weet je toevallig om wat voor een modem het gaat? (Ik heb het ook gezien, maar kan niet vinden om wat voor een modem het gaat.)

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 18-11-2005 11:26 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112558

Wat mij opvalt is sinds dat de lijn versnelt is ik voor het eerst de volle breedte van mijn oude snelheid trekt. Dat haalde ik vroeger nooit. Als ik nu met Azureus iets download gaat het zo met 360K, de snelheid van 3mbit. Als ik vroeger iets downloade ging het nooit sneller dan 250 met geluk. Zal het met de 6mbit ook zo gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Laatst online: 20-06 11:27
pven schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:25:
[...]

[...]

Weet je toevallig om wat voor een modem het gaat? (Ik heb het ook gezien, maar kan niet vinden om wat voor een modem het gaat.)
Thomson Alcatel Speed Touch 546 voor een 1 jaar abbo
Thomson Alcatel Speed Touch 716 Wireless voor 2 jaar abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

net nog maar een keertje gechecked...maar ik zit met mijn advanced abo van planet ook nog op
6508/734 kbit.....

wat wel vreemd is...mijn modem geeft aan 1024kbit upload en 8000kbit download.....

wil dit nu zeggen dat mijn (net nieuwe) router/modem de max snelheid van 12mbit niet aan kan?

(volgens de site van mijn router/modem combinatie kan deze dat ook niet, maar lijkt me stug dat een adsl modem geen 10mbit aan kan...want dit werd wel altijd aangegeven....)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

10 mbit is adsl2(+) terein. Een regulier adsl modem houdt op bij 8 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Anoniem: 81352 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:49:
10 mbit is adsl2(+) terein. Een regulier adsl modem houdt op bij 8 Mbit.
dan had ik het verkeerd begrepen.....

dan maar weer even een nieuwe modem aanschaffen binnenkort...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119007

Vandaag een mail gahad van Planet Internet met de volgende info:

-------
ADSL snelheidsverhoging
Goed nieuws! Uiterlijk 20 december is het zover. Dan is de snelheid van uw ADSL-verbinding verhoogd zodat u nog meer van internet kunt genieten. U kunt dan nog gemakkelijker muziek, video's, grote bestanden en foto's downloaden én uploaden. De werkzaamheden kunnen echter tot gevolg hebben dat uw ADSL-verbinding tijdelijk wordt verbroken. In de meeste gevallen wordt de verbinding automatisch hersteld. Mocht dit niet het geval zijn, schakel uw modem dan 30 seconden uit. Als de verbinding niet opnieuw tot stand komt, kan het zijn dat uw wachtwoord niet meer correct is en dat u het moet aanpassen.
-------

Dus uiterlijk 20 december is het zover.

-------
Om optimaal van de verhoogde snelheid te genieten, is het van belang dat u over een goed modem beschikt. We hebben twee snelle modems voor u geselecteerd.

Gratis voor ADSL Advanced-abonnees
1. Verleng uw abonnement met 1 jaar:
U ontvangt een gratis ADSL Multi-PC modem.

2. Verleng uw abonnement met 2 jaar:
U ontvangt een gratis Alcatel Wireless modempakket.

Met dit aanbod slaat u dus twee vliegen in een klap: én u bent verzekerd van een supersnelle betrouwbare ADSL-verbinding, én u ontvangt een gratis modem. Lees hieronder meer over beide modems.
-------

Dus als je een Advanced (8000x1024) verbinding hebt zoals mij krijg je keuze uit 2 modems als je verlengt. Doe je dat niet dan moet je blijkbaar zelf een modem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 14:46
Anoniem: 112558 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:32:
Wat mij opvalt is sinds dat de lijn versnelt is ik voor het eerst de volle breedte van mijn oude snelheid trekt. Dat haalde ik vroeger nooit. Als ik nu met Azureus iets download gaat het zo met 360K, de snelheid van 3mbit. Als ik vroeger iets downloade ging het nooit sneller dan 250 met geluk. Zal het met de 6mbit ook zo gaan?
Dat is bij mij exact hetzelfde zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 16:03
michelc85 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:12:
[...]

Heeft er iemand een idee om welk alcatel wireless modem router het gaat ?

edit:
Ik heb al uitgevonden dat het of de speedtouch 570 of 580 zou moten zijn, maar ik wil echt zeker zijn dat ik de 580 krijg, gezien het feit dat ik hier al een wlan heb en die toch wel op 54mbit wil hebben , of iig zo snel mogelijk.

edit2:
Ik weet vrijwel zeker dat het de speedtouch 580 moet zijn , de 570 ondersteund voor zover ik kan vinden geen adsl2.
Is er hier nog iemand die dat kan bevestigen, want tot zover is het alleen een vermoeden.

[ Voor 37% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 18-11-2005 12:13 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119007

Alcatel ST 716G

http://www.planet.nl/planet/show/id=1896461

Edit: De gewone modem wordt de Speedtoucht 546

http://www.planet.nl/planet/show/id=1899891

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 119007 op 18-11-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Dat mailtje heb ik nog niet binnen, zal zo nog eens kijken....Denk dat ik dan wel de modem/router combinatie als alleen router ga gebruiken :) dan kan ik deze modem daarop aansluiten und dan ist dat klaar :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
Bedankt. Raar trouwens dat dat modem niet op de alcatel pagina stond en dat ze dat er bij planet niet even gemakkelijk bij konden zetten. Ik heb daar nl. ook nog gekeken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb Xs4all Fast en dit gaat van 8M/1M naar 12M/1M. Allemaal leuk en wel, maar ik had liever ook een verhoging van de uploadsnelheid gezien, vooral omdat ik hier een website en een forum draai. Helaas hebben praktisch alle providers 1Mbit als de maximum uploadsnelheid.

Ik heb overigens een Linksys WAG54G(A)v2, dus deze is klaar voor ADSL II :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 18-11-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
BalusC schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:29:
Ik heb Xs4all Fast en dit gaat van 8M/1M naar 12M/1M. Allemaal leuk en wel, maar ik had liever ook een verhoging van de uploadsnelheid gezien, vooral omdat ik hier een website en een forum draai. Helaas hebben praktisch alle providers 1Mbit als de maximum uploadsnelheid.

Welke standaard gaat KPN dan eigenlijk gebruiken van ADSL2(+)?
van Wiki
Standard name Standard type Downstream rate Upstream rate
ITU G.992.3/4 ADSL2 12 Mbit/s 1.0 Mbit/s
ITU G.992.3/4 Annex J ADSL2 12 Mbit/s 3.5 Mbit/s
ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.0 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex L ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 135134 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:22:
[...]

Ik neem aan dat je modem nog niet trained op 12mbit.. dus kan het goed kloppen dat hij nog op 992.3 staat. Je adsl2+ geschikte modem en de dslam gebruiken dit nu gewoon nog voor gewoon adsl, 992.3 is voor adsl/adsl2 te gebruiken. Zodra je modem trained op 12 mbit, dus als je dslam is omgezet (niet alleen dus de vendor van de dslam is aangepast maar ook je daadwerkelijke verbinding), moet je nog maar is kijken, dan zal hier 992.5 staan. Als er dan nog 992.3 staat, dan zal kpn dus gebruik maken van adsl2 met de max van 12mbit, maar verwacht het niet, denk gewoon dat ze overgaan op adsl2+, en dus tzt op 992.5.
Oké, duidelijk verhaal. Dank je.

Ik heb hier idd 992.3 (Channel mode: fast) staan en als remote vendor BDCM. wordt nog niet getraind op die 12000. Maar wat me de laatste weken wel opvalt is dat de upload in het modem altijd op 1021 traind. Voorheen kwam ik nooit hoger als 928 of 960. :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
BalusC schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:29:

ik ken het , ik wil ook een fatsoenlijke upload , ik had liever iets van 8M/4M dan de 12M/1M die we kun krijgen. Ik draai een gameserver en daar wil ik toch wel een lekkere up voor hebben eigelijk. En natuurlijk voor het uploaden van bepaalde zaken naar ftps ed. ;)
De enige manier om thuis meer dan 1 mbit te krijgen lijkt wel door duur sdsl te nemen of nog duurdere huurlijnen oid. :(

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Waarom kan men blijkbaar via bbned wel een hogere uploadsnelheid aanbieden?
Zie --> http://www.gakijken.nl/si...y_bestand.php?id=10001300

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 23:12
slaay schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:57:
Waarom kan men blijkbaar via bbned wel een hogere uploadsnelheid aanbieden?
Zie --> http://www.gakijken.nl/si...y_bestand.php?id=10001300
Zijn de prijzen ook wel naar en dat voor maar 0,3 Mbit meer. Fast is dan een stukje goedkoper.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69203

pven schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:25:
[...]

Kun je dan ons uitleggen hoe dit inelkaar steekt? We zijn namelijk niet allemaal van die diehards die weten wat intrainen is en weten hoe dit in z'n werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 14:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 69203 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:21:
[...]

Kun je dan ons uitleggen hoe dit inelkaar steekt? We zijn namelijk niet allemaal van die diehards die weten wat intrainen is en weten hoe dit in z'n werk gaat.
Lees het vorige topic dan eens door.. Daar is het al diverse malen uitgelegd.

Vanmorgen viel hier de adsl-verbinding diverse malen weg en rond de middag was de centrale dus ook geupgrade (central Thorn that is).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Anoniem: 119007 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:56:
-------
ADSL snelheidsverhoging
Goed nieuws! Uiterlijk 20 december is het zover. Dan is de snelheid van uw ADSL-verbinding verhoogd zodat u nog meer van internet kunt genieten. U kunt dan nog gemakkelijker muziek, video's, grote bestanden en foto's downloaden én uploaden.
Hoe komen ze daar nou weer bij? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Case-Modderaar schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:32:
Ik baal van deze verhoging nu. Ik heb een 3200 / 768 abbo en sinds gister ben ik omgezet. Ik kon altijd rond de 400KB/s downloaden (ik weet is teveel eigenlijk maar vond ik nooit erg) maar nu behaal ik maar 240KB/s (met moeite). Diverse snelheidtesten op divere site's geven ook aan dat mijn verbinding ongeveer 2400kb/s is. Hoop dat dit na de gehele omzettinng weer normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Cave_Boy: heb hier exact hetzelfde probleem, sinds het omzetten (zo'n 10 dagen geleden). Zelfs het laden van pagina's gaat soms hakkelig. Voor het omzetten was er geen vuiltje aan de lucht en had een prima verbinding. Meer mensen die hier last van hebben toevallig?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb nog geen mailtje gekregen (maar zal wel komen in de loop van de dag), maar hoe moet je je keuze eigenlijk doorgeven?

[edit] begin me serieus af te vragen of ik wel dat mailtje ga krijgen.
Misschien wordt ISDN toch niet overgeheven naar adsl2+?

[ Voor 35% gewijzigd door MeNTaL_TO op 18-11-2005 16:33 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141636

Ik heb een erg vreemd probleem, ik lijk geupgrade te zijn (modem geeft nu 6.1 mbit aan ST570) maar ik kom niet boven mijn oude snelheid uit. Het is gewoon nog even snel als met 3.2 mbit namelijk 350 KB/s.

Ben ik gecapped bij de provider ofzo of waardoor komt dit, meer mensen die dit meegemaakt hebben. Als mijn modem verbind met 6.1 lijkt me toch dat hardware, kabels e.d. in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-05 13:58
Anoniem: 141636 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:26:
Ik heb een erg vreemd probleem, ik lijk geupgrade te zijn (modem geeft nu 6.1 mbit aan ST570) maar ik kom niet boven mijn oude snelheid uit. Het is gewoon nog even snel als met 3.2 mbit namelijk 350 KB/s.

Ben ik gecapped bij de provider ofzo of waardoor komt dit, meer mensen die dit meegemaakt hebben. Als mijn modem verbind met 6.1 lijkt me toch dat hardware, kabels e.d. in orde zijn.
kerel je hebt echt de vorige delen gemist... zoek maar eens even rond. dan komt je direct de reden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:18
Anoniem: 141636 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:26:

Heeft dat niet te maken met dit:
Xandrios schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:44:
Let op dat we hier niet gaan slowchatten. Ja, je modem zal hoger intrainen en pas later de juiste snelheid bereiken. Dat hoort zo, het is niet interessant om te melden dat dat bou jou ook het geval is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141636

shakedown schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:28:
[...]

kerel je hebt echt de vorige delen gemist... zoek maar eens even rond. dan komt je direct de reden tegen.
Oke ik zal de vorige eens even doorkijken, heb alleen dit topic bekeken aangaande dit probleem. Ik heb het bij vorige upgrades nooit gemerkt iig. Heb mijn modem al gereset maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 13:18
Lees eens wat ik quote... Iedereen heeft dat probleem, je modem lijkt al op nieuwe snelheid te zitten, maar je haalt nog geen hogere snelheden, dat komt vanzelf goed.

[ Voor 74% gewijzigd door Hahn op 18-11-2005 16:36 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-06 21:51

The_Scarabial

MTB for life!

nou ik haal sinds vandaag bedroevende snelheden, ik kom niet meer boven de 100 kB/s uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

The_Scarabial schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:39:
nou ik haal sinds vandaag bedroevende snelheden, ik kom niet meer boven de 100 kB/s uit :?
Welke centrale en provider gaat het om?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Laatst online: 31-07-2024
Off-Topic (en toch ook weer niet): Planet en KPN nodigen middels een brief moi uit 3 maanden VDSL (max 30Mb/s internet + telefoneren + digitale TV) gratis te proberen >:).
De zoekfunctie hier komt alleen met Belgische Topic Starters. Is dit nieuw in Nederland?

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08

MeNTaL_TO

The future is not set

JeanLeGrand schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:15:
Off-Topic (en toch ook weer niet): Planet en KPN nodigen middels een brief moi uit 3 maanden VDSL (max 30Mb/s internet + telefoneren + digitale TV) gratis te proberen >:).
De zoekfunctie hier komt alleen met Belgische Topic Starters. Is dit nieuw in Nederland?
Gezien dit ( http://www.webwereld.nl/articles/38410 ) denk ik van wel. TV via IP is bij KPN iig wel nieuw, Voip test hebben ze al wat langer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

slaay schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:56:
[...]

Welke centrale en provider gaat het om?
Vriezenveen, XS4all Lite abbo, maar het lijkt nu iets beter te gaan, nog steeds niet de 170 kB/s die ik normaal altijd haalde. Het fluctueert nu heel erg tussen de 100 en 150 kB/s. Erg raar, maar het zal zichzelf wel oplossen, hoop ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
ik kom net thuis, en nu blijkt me verbinding er uit gevlogen te zijn. dus ik check me stats met telnet en krijg het volgende te zien.

Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex B [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode : fast
Number of resets : 8

Vendor Local Remote
Country : 0f 00
Vendor : TMMB leeg
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 00

Downstream Upstream
Margin [dB] : 6.5 7.0
Attenuation [dB] : 42.0 23.5
OutputPower [dBm] : 19.0 13.0

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18867 8000
Upstream : 2415 1024

Nu is me margin 6.5 bij 7 dB terwijl dit altijd eerst 2,5x zo hoog was en verder is er te zien dat ik nog steeds op adsl1 zit aangesloten. Hoop nu wel dat ik de 12mbit ga redden, had er goede hoop op maar nu een stuk minder :(

edit: na een reboot van het modem geeft hij nu 7.5 bij 10 dB aan ;(

[ Voor 5% gewijzigd door koekkoek op 18-11-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dannyreuser schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:59:
ik kom net thuis, en nu blijkt me verbinding er uit gevlogen te zijn. dus ik check me stats met telnet en krijg het volgende te zien.

Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex B [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode : fast
Number of resets : 8

Vendor Local Remote
Country : 0f 00
Vendor : TMMB leeg
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 00

Downstream Upstream
Margin [dB] : 6.5 7.0
Attenuation [dB] : 42.0 23.5
OutputPower [dBm] : 19.0 13.0

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18867 8000
Upstream : 2415 1024

Nu is me margin 6.5 bij 7 dB terwijl dit altijd eerst 2,5x zo hoog was en verder is er te zien dat ik nog steeds op adsl1 zit aangesloten. Hoop nu wel dat ik de 12mbit ga redden, had er goede hoop op maar nu een stuk minder :(

edit: na een reboot van het modem geeft hij nu 7.5 bij 10 dB aan ;(
en ook voor jou eventjes test je modem DIRECT op je ISRA.
en kijk je waardes dan even goed na.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
tussen me isra en me splitter zit 10cm telefoon kabel en tussen me splitter en me modem ook 10cm. Maar ik zal het modem ff rechtstreeks aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dannyreuser schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:06:
tussen me isra en me splitter zit 10cm telefoon kabel en tussen me splitter en me modem ook 10cm. Maar ik zal het modem ff rechtstreeks aansluiten.
doe dat even. het splittertje kan namelijk ook storen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
ok inmiddels geprobeerd. maar de waardes blijven exact hetzelfde helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dannyreuser schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:30:
ok inmiddels geprobeerd. maar de waardes blijven exact hetzelfde helaas
dan zit je denk ik aan de max van je verbinding.
op wat voor afstand zit je van de centrale +- en met isdn of PSTN ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
ik heb ISDN en zit op ongeveer 2.5km van de centrale, maar kan je mij dan verklaren dat ik tot vanavond een margin had van 16 bij 23dB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

heb je nu last van een klapperende verbinding ?
zo ja bel met de kpn helpdesk en geef duidelijk aan dat in eens je db waardes naar beneed zijn gedonderd. dan kom je uit eindelijk bij mij of een van me colega's uit ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik heb nergens last van verder, ik download gewoon nog met fullspeed 840kb/s en de verbinding blijft intact. Overings de margin verspingt elke keer. Nu zit hij bijvoorbeeld op 3.0 dB bij 10.0 dB.
Ik kijk het nog ff aan en wacht af totdat de update volledig klaar is. En waarom kan je het niet meteen zo checken scheeld een hoop wachttijd en ergenis :>

Postcode 4007ZC
Nummer 13

[ Voor 18% gewijzigd door koekkoek op 18-11-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
Allemaal leuk enzo die snelheidsverhoging in december, maar ik las hier dus over intrainen, nu zie ik op me modem page ipv 3200 kbits 3296 kbits staan, Krijg ik nu maar 96 kbits extra zodra die snelheidsupgrade er is? of is t gewoon een fluke en moet die 6 mbits nog komen? het gaat om een EthernetSpeedtouch 500 series en ik zit 1251 meter van de centrale af

[ Voor 6% gewijzigd door Tiduz op 19-11-2005 01:19 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

en ook voor jou hoe ver zit je modem van je isra (hoofd aansluiting) en met wat voor kabel.
sluit hem ook eens zo dicht op je hoofdaansluiting aan om te testen waar hij dan op synct.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Shunt schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:17:
heb je nu last van een klapperende verbinding ?
zo ja bel met de kpn helpdesk en geef duidelijk aan dat in eens je db waardes naar beneed zijn gedonderd. dan kom je uit eindelijk bij mij of een van me colega's uit ;)
Is die KPN helpdesk ook beschikbaar voor klanten van Planet, xs4all e.d.? Zo ja, wat is het tel.nummer? Mijn router zit praktisch bovenop de isra (meterkast), ook nog direct aangesloten op de isra, maar dit maakt geen verschil, nog dezelfde lage dB waardes (download op dit moment: 10,5, waar het voorheen, toen de verbinding nog goed was, ergens in de 20 zat).

[ Voor 24% gewijzigd door KillerBee op 19-11-2005 09:46 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111340

Al sinds gisterenavond 21:00 klapt mijn verbinding om de 30 seconden een minuut uit. Begint nu wel irritant te worden. Meer mensen hier last van (die eventueel op de centrale Beverwijk-noord zijn aangesloten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

man anders lees je even wat er allemaal al gemeld is.
ook jij even je modem DIRECT aan het ISRA aansluiten om te controleren of het in de bekabeling zit.
of anders bellen naar je provider of direct naar kpn.

en ja van iedere provider die kpn domein gebruikt kan je naar de kpn desk bellen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Shunt schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:42:

en ja van iedere provider die kpn domein gebruikt kan je naar de kpn desk bellen.
Kun je het telefoonnummer dan even zeggen? Ik heb nl. weleens vaker gebeld met KPN, maar dan hoor je een bandje waarbij je toch weer doorverwezen word naar je eigen ISP (en zelfs word doorverbonden met je eigen ISP!), in dit geval wil ik dus graag een KPN medewerker spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111340

man anders lees je even wat er allemaal al gemeld is.
ook jij even je modem DIRECT aan het ISRA aansluiten om te controleren of het in de bekabeling zit.
of anders bellen naar je provider of direct naar kpn.

Yo gast, ik ben niet scheel ofzo.

Ik heb me modem al direct op me ISRA aangesloten en dan blijft het precies hetzelfde. Ik ga ook zo bellen naar KPN, wou alleen even weten of er meer mensen waren die om de 30 seconden een minuutje worden gedisconnect...

Edit: Ironisch. Verbinding lijkt er nu wel in te blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111340 op 19-11-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144229

Ik heb nogal wat probleemen ondervonden zins die snelheidsverhoging :(

Het grootste probleem is dat ik in eerste instantie niet de mogelijkheid heb om 2 meter van mijn telefoon aansluiting mijn modem aan te sluiten omdat ik in apartement woon en de telfoonaansluiting bij mijn huisbaas ligt.

Maar het is dus wel verijst om 2 meter van je telefoonaansluiting je modem aan te sluiten anders werkt die 6 Mb snelheid niet goed.

In eerste instantie zorgte dit ervoor dat mijn internetverbinding telkens weg viel. Dat heeft KPN uiteindelijk gedeeltelijk gefikst door een altenatiefe snelheid in te voeren waneer de modem die 6Mb niet kan paken.

Helaas is dit maar een snelheid van 600 Kb en mijn modem blijft nu eigenlijk constand op deze snelheid hangen :(

Weet iemand meschein hoe ik dit probleem op een andere manier kan fiksen in plaats van die 2 meter limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

KillerBeeForEver schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:03:
[...]

Kun je het telefoonnummer dan even zeggen?
Als ik 0900-0244 bel, krijg ik weer dat klote bandje waarmee je uiteindelijk doorverbonden word met je eigen ISP. Kan iemand a.u.b. even het juiste telefoonnr. van KPN Helpdesk hier vermelden? b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57381

Xandrios schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:43:
Wie heeft er een ADSL-abbonement op het KPN-netwerk en vindt nog een snelheidsverhoging interessant?

De geruchten dat er een voorhanden is steken steeds meer de kop op, maar willen klanten eigenlijk wel een hogere snelheid of willen ze meer service, andere diensten, etc??
Ik vind meer snelheid altijd intressant! Meer is altijd beter. Ik heb XS4All Lite maar eigenlijk vind ik dat zonde. Als ADSL direct van KPN nou bijvoorbeeld ook de mogelijkheid had van je eigen hostname kiezen dan kon ik Xs4All er uit gooien. e-mail heb ik onder eigen domein en nieuwsgroepen gebruik ik in de praktijk eigenlijk toch niet. Prijs omlaag zou ook leuk zijn maar is ook prima zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik ben nu nog HCC lid met basis abbo en dit is overgenomen door XS4ALL echter als de prijs van wat ik nu betaal naar de prijs naar een vergelijkbaar abbo word getrokken van XS4ALL dan zeg ik op en ga ik naar KPN direct. Dit scheelt namelijk dan per maand 10 euro. En hostname kun je dan ook wel finacieren hiermee. Natuurlijk XS4ALL heeft leuke extra's (virusscanner, firewall, spamscanner hotspots enzo) maar ik heb mijn eigen software al voor bescherming en hotspots doe ik (nog) niks mee omdat ik nog geen PDA heb of notebook. (Zit te wachten tot die 100 dollar laptop of iets vergelijkbaars hier komt lekker om een zonnig daggie beetje lopen en af en toe bij gebouwen effe kijken en geen gezeur om accu meer enzo)

Cave_boy zou best de ADSL upgrade knop willen indrukken... gewoon het idee 1 knop indrukken en alle modems reseten eventjes voor de nieuwe snelheid. (geld nu niet omdat men nog met oude ADSL kaarten werktte maar met de volgende verhoging kan dat volgens mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100235

Mijn verbinding is upgegrade en ik wordt ook geknepen. Maar nu vroeg ik me het volgende af. Als ik het goed begrijp is KPN tegelijk bezig de achterliggende infrastructuur te verbeteren en ik neem aan dat ze zichzelf niet knijpen. Dat betekent dat achter de geknepen lijnen dus relatief meer infrastructuur ligt.

Kan dit verklaren waarom ik de laatste tijd het gevoel heb dat mijn i-net veel snellere respons geeft (pagina's zijn toch sneller geladen, verbindingen lijken sneller tot stand te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja van iedere provider die kpn domein gebruikt kan je naar de kpn desk bellen.
*Kuch* sinds wanneer is dat zo? Naar mijn allerbeste weten is kpn alleen voor installatiehulp 1e installatie (alle ISP's) bedoeld en alleen voor klanten van xs4all en ddsl om storingen te melden. Alle andere mensen moeten dit bij de ISP melden die vervolgens kpn inschakelen (in principe ook wel logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153331

JvS schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:58:
[...]

*Kuch* sinds wanneer is dat zo? Naar mijn allerbeste weten is kpn alleen voor installatiehulp 1e installatie (alle ISP's) bedoeld en alleen voor klanten van xs4all en ddsl om storingen te melden. Alle andere mensen moeten dit bij de ISP melden die vervolgens kpn inschakelen (in principe ook wel logisch).
Neehoor je kan gewoon met kpn contact erover opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
0800-0407 (is storingsdienst nummer) en dan in het keuze menu (na het invoeren van je telefoonnummer) 3 kiezen voor ADSL storingen/problemen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Henkie-Jan op 19-11-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 18-06 09:06
sPENKMAN schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:50:
Ik heb hier die groene rog aan mijn linux bakkie hangen om adsl te delen, de modem trained op ruim 3KM van de centrale nog keurig op 6144/768 met mijn adsl comfort abbo bij planet. Hij lijkt het dus gewoon te kunnen trekken. Alleen of hij die snelheid ook maximaal kan benutten heb ik aan de praktijk nog niet kunnen testen :)
Tot nu toe werkt de modem goed, maar sinds de upgrade heb ik last van een constant wegvallende lijn. Dit echt tot 10-tallen keren per dag, voor mijn klacht bij planet maar even keurig een samenvatting gemaakt van de uitvallen en in een txt bestandje online gezet.

Toevallig ook anderen die dit probleem hebben?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Fijn die snelheidsverhoging, download is nu 11KB (ipv 333KB die ik normaal heb, en 600KB die het moet worden) en de upload is nog wel gewoon 68KB (nooit veel hoger geweest). de modem staat ongeveer 10 meter van de splitter af. en ik heb geen idee hoe ver van de centrale. weet iemand wat er aan de hand is? (ik heb wel een bejaarde modem, maar deed het tot nu toe altijd goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 17:43
Ook zitten er hier nu 5 pc's op draadloos, zou dat een probleem vormen? De speedtouch staat wel ongeveer 20m van de splitter af, maar voorheen hadden we 1.6 mb en haalden rond de 170 :P

[ Voor 36% gewijzigd door Pendulum op 19-11-2005 14:58 . Reden: Stome vraag :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
waarschijnlijk ben ik gewoon niet updated en zijn ze nog bezig ofzo, want nu is me modemspeed
768 / 3072 terwijl die altijd
768 / 3200 Stabiel is geweest... hoop dat ze nog bezig zijn, als het na 20 december nog zo is bel ik ze wel ofzo :p

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46104

Hallo allemaal,

wie kan me helpen. Mijn router (draytek 2500W annex a) geeft aan dat ik een downspeed heb van 6144000. Als ik ga downloaden vanaf deze site: http://speedtest.cistron.nl/download/ dan gaat mijn download niet sneller dan ongeveer 350 kb. Volgens de site van kpn is de centrale in Huizen waar ik woon nog niet geupdate, dat gebeurt pas 3 december. Waarom geeft mijn router dan toch de geupdate snelheid aan? Dan zou ik toch de volledige snelheid moeten hebben?

Thanks... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Misschien eerst ff wat beter het topic en het vorige topic doorlezen. Dit is al meer dan 20x uitgelegd.

Zie ook:
Let op dat we hier niet gaan slowchatten. Ja, je modem zal hoger intrainen en pas later de juiste snelheid bereiken. Dat hoort zo, het is niet interessant om te melden dat dat bij jou ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132564

Sinds een paar dagen heb ik telkens loss of signal. Dus ik een paar keer modem resetten, maar in 20 uur tijd minimaal 7 keer loss of signal met een versatel 3 (6) mbit verbinding.

Zo te zien ben ik niet alleen met mijn probleem als ik dit topic zo doorlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb naar planet gebeld, bellen ze over 3 dagen terug vanwege grote drukte :( 3 dagen met 10KB/s is niet leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 15:19
Mijn snelheid is al een tijdje terug omhoog gegaan,
maar hier is echter niets van te merken in de praktijk ik dl nog steeds met dezelfde snelheid en volgens speedtest.nl is dat ook daadwerkelijk de max

Mijn verbinding geeft echter wel netjes 6mb ipv 3mb aan :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

TLRnZ schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:20:
Mijn snelheid is al een tijdje terug omhoog gegaan,
maar hier is echter niets van te merken in de praktijk ik dl nog steeds met dezelfde snelheid en volgens speedtest.nl is dat ook daadwerkelijk de max

Mijn verbinding geeft echter wel netjes 6mb ipv 3mb aan :(
echt lees AUB nu eens dit en het vorige topic.
dit is dus NORMAAL.
de echte upgrade komt nog dit is enkel intrainen van de modems.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Shunt schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:29:
[...]

echt lees AUB nu eens dit en het vorige topic.
dit is dus NORMAAL.
de echte upgrade komt nog dit is enkel intrainen van de modems.
volgens mij moeten we gewoon stoppen met het beantwoorden van deze zinloze vragen, het is nu al 100-en keren gevraagd, als iedereen nou gewoon afwacht dan merk je het vanzelf wanneer je sneller kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

The_Scarabial schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:36:
[...]

volgens mij moeten we gewoon stoppen met het beantwoorden van deze zinloze vragen, het is nu al 100-en keren gevraagd, als iedereen nou gewoon afwacht dan merk je het vanzelf wanneer je sneller kan downloaden
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

BlackJack schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:17:
Ik heb naar planet gebeld, bellen ze over 3 dagen terug vanwege grote drukte :( 3 dagen met 10KB/s is niet leuk :(
En hou eens op te bellen... elke dag dat je werkt een wachtrij hebben van 80 man is ook vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aarsbuds0r schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:08:
[...]

En hou eens op te bellen... elke dag dat je werkt een wachtrij hebben van 80 man is ook vervelend :(
moah, als er iets aan de hand is moet er uiteraard wel gebeld worden, anders kan het niet opgelost worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135134

Misschien een idee... maar misschien kan de TS misschien even z'n start post aan te passen met een nog meer bekende feiten erin betreffende de snelheidsverhogingen en dus ook zaken als 6mbit trainen maar 3mbit downloaden. Of zet het erbij in de waarschuwing die gegeven wordt bij het posten van een bericht. Er zijn nog altijd mensen die niet alle pagina's doorlezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 135134 op 20-11-2005 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Aarsbuds0r schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:08:
[...]

Zou nóg handiger zijn als Planet iets zou vermelden op de Mededelingen pagina, hoeven wij 'vervelende klanten' ook niet zo snel naar de telefoon te grijpen, om vervolgens het (zo'n beetje) standaard antwoord te krijgen dat het aan ons ligt, de router is kapot bijvoorbeeld. Als ik al die keren moet optellen dat een Planet medewerker me dit vertelde, dan was mijn router al 20x kapot geweest :( , vandaar dat ik liever met KPN bel...

Moest ff kwijt, nu weer ontopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het was ook geen serieuse opmerking van mij hoor over dat bellen :p En ik vind het ook inderdaad nogal knap dat mijn collegas vanaf afstand kunnen concluderen dat je router kapot is. Wel is het zo dat het 99 van de 100 keer aan de klant ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dan ben ik zeker die ene waarbij het niet het geval is?

Me snelheid is nu nog lager gezakt. Als dit in dit tempo doorgaat dan gaat een brief versturen nog sneller voor 20 december.. :(

Had 3200 / 768 haalde 420 / 80
Werd 6144 / 768 haalde 240 / 80
Nu 6144 / 786 haal 80 / 80 (SDSL?) (soms met veel pijn en moeite 100 / 80)

Nu gaat hier een discussie over bellen en niet bellen. Wat moet ik in dit geval doen? Afwachten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 14:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Cave_Boy schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:51:
Dan ben ik zeker die ene waarbij het niet het geval is?

Me snelheid is nu nog lager gezakt. Als dit in dit tempo doorgaat dan gaat een brief versturen nog sneller voor 20 december.. :(

Had 3200 / 768 haalde 420 / 80
Werd 6144 / 768 haalde 240 / 80
Nu 6144 / 786 haal 80 / 80 (SDSL?) (soms met veel pijn en moeite 100 / 80)

Nu gaat hier een discussie over bellen en niet bellen. Wat moet ik in dit geval doen? Afwachten of niet?
Je moet natuurlijk zelf weten of je gaat bellen of niet (als het een 0900 nummer is ga je het natuurlijk weer direct zien op de telefoonrekening). Het is dus uiteindelijk toch voor jouw rekening.

Sowieso zou je met die 3200/768 geen 420KB/s down gehaald hebben. Eerder rond de 320/330. (3200/8 = 400 en dan zou jij er nog boven zitten? Echt niet.. En bij adsl heb je ook nog wat extra overhead waardoor je beter door 9,5 kunt delen en dus op zo'n 336 uitkomt.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
De hele buurt haalde hier ruim over de snelheid van wat je werkelijk zou halen. Modem gaf 3200 aan maar download was altijd te hoog.

De centrale zit hier binnen 60 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Ja, je modem zal hoger intrainen en pas later de juiste snelheid bereiken. Dat hoort zo, het is niet interessant om te melden dat dat bou jou ook het geval is.
Waarom hoort dat eigenlijk zo? En hoeveel tijd zit er tussen "de al hogere snelheid op 10.0.0.138" en de daadwerkelijke snelheidsverhoging?
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.