KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.142 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich hier in dit topic druk maken. De KPN heeft toch aangegeven dat de verhoging DIT JAAR plaats zal vinden. En het jaar is toch niet voorbij?

Misschien toch dit nog een keer goed doorlezen?

http://www.webwereld.nl/articles/38272/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 08:58
Anoniem: 30386 schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:17:
[...]

Waarom hoort dat eigenlijk zo? En hoeveel tijd zit er tussen "de al hogere snelheid op 10.0.0.138" en de daadwerkelijke snelheidsverhoging?
Omdat KPN het dit keer anders aanpakt. Daar waar eerder de snelheid in de centrale direct werd verhoogd, wordt het dit keer wel verhoogd maar ook afgeknepen. Dit om te kijken of de backbone ook de verhoging aankan of om problemen een keer voor te zijn. Providers hebben al aangegeven dat ze blij zijn met deze werkwijze. KPN heeft haar woord ook nog niet gebroken, omdat het jaar nog niet om is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Anoniem: 8733 schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:47:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen zich hier in dit topic druk maken. De KPN heeft toch aangegeven dat de verhoging DIT JAAR plaats zal vinden. En het jaar is toch niet voorbij?

Misschien toch dit nog een keer goed doorlezen?

http://www.webwereld.nl/articles/38272/
Wie maakt zich daar druk om dan? Ik lig er geen seconde langer van wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
ik heb op mijn basic lijntje nu dus 88 pct, en 82 pct, als ik dus naar 6mbit ga is dit niet mogelijk op mijn lijntje ? of is dit maar een schatting ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160897

KillerBeeForEver schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:41:
@Cave_Boy: heb hier exact hetzelfde probleem, sinds het omzetten (zo'n 10 dagen geleden). Zelfs het laden van pagina's gaat soms hakkelig. Voor het omzetten was er geen vuiltje aan de lucht en had een prima verbinding. Meer mensen die hier last van hebben toevallig?
Bij mij hier in Leeuwarden is het nog erger. Sinds de aanpassing van de centrale op 9 november valt mijn verbinding in de loop van de avond constant weg. De downloadsnelheid die mijn modem aangeeft gaat in de loop van de avond steeds verder naar beneden. Van 6144 kbps naar rond de 5400 kbps. Alles wordt ook steeds trager. Ik baal als een stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:27
Hier Planet Internet, ADSL Comfort/Basic, haal niet meer als 250 kb/sec terwijl dat voorheen 350 kb/sec was. Het modem geeft nog alles zoals voorheen weer. Echt niet leuk meer.
En de ping tijden zijn ook veel hoger als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:19
nickvd schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:06:
Hier Planet Internet, ADSL Comfort/Basic, haal niet meer als 250 kb/sec terwijl dat voorheen 350 kb/sec was. Het modem geeft nog alles zoals voorheen weer. Echt niet leuk meer.
Anoniem: 160897 schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:08:
[...]

Bij mij hier in Leeuwarden is het nog erger. Sinds de aanpassing van de centrale op 9 november valt mijn verbinding in de loop van de avond constant weg. De downloadsnelheid die mijn modem aangeeft gaat in de loop van de avond steeds verder naar beneden. Van 6144 kbps naar rond de 5400 kbps. Alles wordt ook steeds trager. Ik baal als een stekker.
Ik vind dat je in zulke gevallen toch echt maar moet bellen met de helpdesk hoor. Wellicht heeft dat te maken omdat jullie op ADSL2 centrale's zitten? Hier heb ik geen last van slechtere ping/verbinding toen de line-sync naar boven is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik zal morgen eens even contact op nemen met de helpdesk.
Het is hier overigens in een weekend nog erger geweest dat de ping naar google.nl boven de 160 lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 11:20
zoals bij de meeste is bij mij de snelheid verhoogd maar wordt ik nog steeds afgeknepen....

helaas zijn er wel mensen die op adslcentrale de verhoogde snelheid hebben doorgegeven van "mijn" en hun adslcentrale....

is het geen idee om deze dingen op te splitsen en de afgeknepen verhoging te kunnen opgeven en de daadwerkelijke snelheidsverhoging...

daarmee kun je veel beter zien hoe ver kpn is met de upgrade....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 20:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Cave_Boy schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:51:
Dan ben ik zeker die ene waarbij het niet het geval is?

Me snelheid is nu nog lager gezakt. Als dit in dit tempo doorgaat dan gaat een brief versturen nog sneller voor 20 december.. :(

Had 3200 / 768 haalde 420 / 80
Werd 6144 / 768 haalde 240 / 80
Nu 6144 / 786 haal 80 / 80 (SDSL?) (soms met veel pijn en moeite 100 / 80)

Nu gaat hier een discussie over bellen en niet bellen. Wat moet ik in dit geval doen? Afwachten of niet?
Ik zou wel even bellen, want het lijkt er toch echt op dat je een speedissue hebt. Probeer eerst even de volgende zaken, dat scheelt een enorme bult tijd :)

-- Modem rechtstreeks aan hoofdaansluiting, dus zonder splitter en andere randapparatuur, kijken of je modem dan nog steeds netjes intraint op 6144/768, en of je dan wel rond de 350 kb/s haalt.
-- Zo niet: reset je modem (Wat voor modem heb je eig'k?) en herinstalleer m aub opnieuw met de KPN cd.
-- sluit een andere pc aan (bij voorkeur een mac, daar kan veel minder mis mee gaan dan een windows bak :P )

Zorg sowieso dat je router er tussen uit is als je die hebt.

Werkt bovenstaande niet, ligt het niet bij jou thuis, en gaat er vanaf onze kant een melding naar KPN dat ze de zooi eens op moeten lossen :P

Ohw, en zorg aub dat je firewall/virusscan van je pc af zijn. Scheelt een hoop gezeur met de KS medewerker :P Scan ook even op spyware, dan heb je bijna alles nagekeken.

Advies mbt bellen: vroeg op de dag, of rond het middag uur.

[ Voor 7% gewijzigd door _Mystikal_ op 21-11-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

Shunt

Boe

lol en jij bent van ? planet ? het net ? toegang voor iedereen ?
veel adsl medwerkers hier :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
  • Laatst online: 25-06 07:43
nickvd schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:06:
Volgens adslcentrale.nl is Groningen Centrum ook geupgrade en sindsdien gaat idd ook traag als stront, pagina's laden duurt langer. Is echt heel irritant. Maar als ik moet bellen met Planet dan kost me dat behoorlijk wat duiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 12:50
@Shunt: Om nog even terug te komen op het probleem uit het vorige topic dat ik 'maar' met 640KB/s kan downloaden met een 8Mb verbinding (i.i.g. te langzaam voor 8Mb en 952m vanaf centrale), ik heb de modem nu beneden staan met een korte 4-aderige kabel tussen splitter en modem en dan direct op de modem de PC aangesloten maar als ik een 10MB of 100MB test bestand download van XS4ALL kom ik nog steeds op een zelfde gemiddelde, soms zelfs veel lager.

Ik zag wel dat de snelheid behoorlijk fluctueerde zelfs met uitschieters naar beneden van 200KB/s, ik heb Leechget gebruikt als downloadmanager. Ook speedtest.nl geeft een lagere downloadsnelheid aan van 597KB/s. Die fluctuatie zou misschien kunnen komen omdat KPN bezig is met die upgrades of is dat ook niet mogelijk? Maar waar zit het probleem? In welke richting moet ik zoeken?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

kijk de upgrade even af.
als dit niets veranderd kan je eventjes naar kpn gaan bellen (je kan het nu natuurlijk ook al doen) en dan even duidelijk melden wat het probleem is.
waarschijnlijk komt er dan eerst een monteur langs die eventjes alles controleert op je locatie en dan het verder naar de centrale gaat zoeken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gisteren nog even nagekeken en alleen mensen met xs4all of direct-adsl kunnen storingen rechtstreeks bij kpn melden, voor de rest gaat dat gewoon via de ISP, dus Shunt, niet mensen naar kpn sturen, aangezien die helpdesk alleen installatiehulp is voor alle ISP's (1e installatie + kabeltjes aansluiten en dergelijke) en de isp's zelf aanspreekpunt zijn voor alle overige zaken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JvS schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:22:
Gisteren nog even nagekeken en alleen mensen met xs4all of direct-adsl kunnen storingen rechtstreeks bij kpn melden, voor de rest gaat dat gewoon via de ISP, dus Shunt, niet mensen naar kpn sturen, aangezien die helpdesk alleen installatiehulp is voor alle ISP's (1e installatie + kabeltjes aansluiten en dergelijke) en de isp's zelf aanspreekpunt zijn voor alle overige zaken.
hmm mijn nederige excuses.
ik heb het niet geweten. :X

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

MeNTaL_TO

The future is not set

JvS schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:22:
Is dat dan tegenwordig anders? Want toen mijn vriendin bij SNT wegging waren ze net bezig om van de ADSL helpdesk een algemene te maken (alle KPN-adsl providers konden daar dan storingen aanmelden, alleen XS4ALL bleef volgens mij appart).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, eigenlijk moet kpn niet een losse helpdesk hebben en dan de ISP's er ook nog eentje, da's een beetje een vage constructie waarbij je altijd heen en weer gestuur krijgt, maar komt omdat kpn al heel veel aan de isdn-support deed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160897 schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:08:
[...]
Vandaag contact gehad met KPN. Een ander modem maakt volgens hen niets uit. Moest het maar eens zonder splitter proberen, kijken of de verbinding dan ook nog wegvalt. Zo ja, kon ik weer bellen en zouden ze mijn probleem doorschuiven naar de technische dienst. Ben nu al een week aan het heen en weer mailen met de support van Zyxel (mijn modem is een Zyxel Prestige 650R-31). Verschillende instellingen gewijzigd, geen resultaat. Bekabeling vernieuwd en terugebracht van 15 a 20 meter naar nog maar 7 meter. Geen resultaat. Afgelopen weekend een error rapport van het modem naar Zyxel gestuurd. Kreeg vandaag antwoord terug, dat het niet aan het modem ligt. De verbinding wordt extern verbroken, zogenaamde remote drops (netMakeChannDial : err=-3001 .....). Ook nu weer tijdens het typen van dit bericht vliegt de verbinding er weer uit. Wordt er een beetje moe van. Probleem ligt dus bij KPN (centrale) of daarna. Ga morgen direct weer met KPN bellen en hen dit meedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is dit nou een uiting van een klacht? De helpdeskprocedure ziet er degelijk uit: Gelijk een goed advies (Op ISRA testen) en bij bijven van het probleem op de ISRA doorsturen naar de technische dienst om het te onderzoeken en op te lossen.
Ook nu weer tijdens het typen van dit bericht vliegt de verbinding er weer uit. Wordt er een beetje moe van. Probleem ligt dus bij KPN (centrale) of daarna. Ga morgen direct weer met KPN bellen en hen dit meedelen.
Ik zou het dan wel even vantevoren op de ISRA testen zonder die 7m kabel, anders kan je daarna nog een keer bellen. Standaard 1e test bij wegvallend signaal: Uitsluiten dat het niet aan de splitter of een brak stekkertje ligt (en ja, ook als het altijd al gewerkt heeft, kan dat de oorzaak zijn).

Tenzij je graag van een welles nietus spelletje met de helpdesk houdt, dan moet je het niet doen en jezelf morgen extra gaan ergeren. Je probleem wordt er namelijk alleen maar langzamer van opgelost als je niet meewerkt met storingsoplossing. De helpdesk kan namelijk niets met zo'n rapport van je modem, die kennen ze niet en daarnaast belt iedereen om alleen 'ff' te melden dat er een probleem is en dat dat ff moet worden opgelost en blijkt ongeveer 90% aan spullen/config/bekabeling bij mensen thuis te liggen, dus dat uitsluiten is wel handig.

[ Voor 68% gewijzigd door JvS op 21-11-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 160897 schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:28:
[...]

Vandaag contact gehad met KPN. Een ander modem maakt volgens hen niets uit. Moest het maar eens zonder splitter proberen, kijken of de verbinding dan ook nog wegvalt. Zo ja, kon ik weer bellen en zouden ze mijn probleem doorschuiven naar de technische dienst. Ben nu al een week aan het heen en weer mailen met de support van Zyxel (mijn modem is een Zyxel Prestige 650R-31). Verschillende instellingen gewijzigd, geen resultaat. Bekabeling vernieuwd en terugebracht van 15 a 20 meter naar nog maar 7 meter. Geen resultaat. Afgelopen weekend een error rapport van het modem naar Zyxel gestuurd. Kreeg vandaag antwoord terug, dat het niet aan het modem ligt. De verbinding wordt extern verbroken, zogenaamde remote drops (netMakeChannDial : err=-3001 .....). Ook nu weer tijdens het typen van dit bericht vliegt de verbinding er weer uit. Wordt er een beetje moe van. Probleem ligt dus bij KPN (centrale) of daarna. Ga morgen direct weer met KPN bellen en hen dit meedelen.
7 m is direct op het isra ?
:D

nee maar serieus het kan ook zijn dat de max van je verbinding gewoon een abbo lager is.
als dat zo is wel kunnen wij er niet veel meer aan doen hoor ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jawel, een gratis downgrade is dan wat je er aan kan doen he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoudalexander
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 19:36
Het is inmiddels al weer vorige week donderdag dat ik hier mijn mening over de snelheidsverhoging (vertraging in mijn geval) heb gegeven. Ik zit nog steeds met mijn xs4all basic abo op een snelheid van 1536 / 256, ongeveer de snelheden van een nieuw Go abo.
Ik heb met xs4all gebeld, die stuurde me door naar Kpn. Kpn heb ik inmiddels 2x aan de lijn gehad, en ik zou worden gebeld, dat zou vandaag zijn. Gelukkig worden klanten bij KPN niet serieus genomen en doen ze ook niets aan mijn verbinding, gelukkig wordt dan nog wel van mij verwacht dat ik keurig mijn +/- 20 euro meer betaal ten opzichte van de kosten van een GO abo.
Ik weet in ieder geval dat ik het zat ben dat KPN haar beloftes niet nakomt, en mij afscheept met: " er is een ticket aangemaakt". Dat ticket kunnen ze van mij wat mee! Ik weet wel wie hier de rekening deze maand niet gaat betalen als het morgen na mijn 3de telefoontje niet opgelost is, of er tenminste een verontschuldiging is gemaakt.

(** En nee, normaal heb ik meer geduld, maar ik word heen en weer geslingerd door de KPN)

[ Voor 3% gewijzigd door ewoudalexander op 21-11-2005 19:32 ]

certified prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
ewoudalexander schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:32:
Het is inmiddels al weer vorige week donderdag dat ik hier mijn mening over de snelheidsverhoging (vertraging in mijn geval) heb gegeven. Ik zit nog steeds met mijn xs4all basic abo op een snelheid van 1536 / 256, ongeveer de snelheden van een nieuw Go abo.
Ik heb met xs4all gebeld, die stuurde me door naar Kpn. Kpn heb ik inmiddels 2x aan de lijn gehad, en ik zou worden gebeld, dat zou vandaag zijn. Gelukkig worden klanten bij KPN niet serieus genomen en doen ze ook niets aan mijn verbinding, gelukkig wordt dan nog wel van mij verwacht dat ik keurig mijn +/- 20 euro meer betaal ten opzichte van de kosten van een GO abo.
Ik weet in ieder geval dat ik het zat ben dat KPN haar beloftes niet nakomt, en mij afscheept met: " er is een ticket aangemaakt". Dat ticket kunnen ze van mij wat mee! Ik weet wel wie hier de rekening deze maand niet gaat betalen als het morgen na mijn 3de telefoontje niet opgelost is, of er tenminste een verontschuldiging is gemaakt.

(** En nee, normaal heb ik meer geduld, maar ik word heen en weer geslingerd door de KPN)
Relax. Ze schepen je niet af. De helpdesk kan gewoon niets meer doen dan een ticket aanmaken, en ja, dan moet je wachten. En dat duurt misschien wat langer dan normaal, maar kom op. Vaak bellen zorgt er trouwens alleen maar voor dat de medewerkers wat geïrriteerder reageren, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ewoudalexander schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:32:

dude
denk je dat jij de enige bent met een probleem in de wereld ?
je hebt teminste nog een verbinding. de gemiddelde wacht tijden zijn nu wat langer ja (en heb het hier over heel wat langer) dit komt simpel weg omdat we het op het moment LETTERLIJK 3x zo druk hebben. en om heel eerlijk te zijn er zijn mensen die grotere problemen hebben.
en je hebt een klacht snap ik goed wat ik je kan aan raden is een brief te sturen naar Klanten Reacties maar die reageren ook niet super snel omdat die het ook super druk hebben. en als je aan de tel ook zo'n toon aan slaat zal niet echt helpen hoor.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:43:
Is dit nou een uiting van een klacht? De helpdeskprocedure ziet er degelijk uit: Gelijk een goed advies (Op ISRA testen) en bij bijven van het probleem op de ISRA doorsturen naar de technische dienst om het te onderzoeken en op te lossen.

[...]
Ik zou het dan wel even vantevoren op de ISRA testen zonder die 7m kabel, anders kan je daarna nog een keer bellen. Standaard 1e test bij wegvallend signaal: Uitsluiten dat het niet aan de splitter of een brak stekkertje ligt (en ja, ook als het altijd al gewerkt heeft, kan dat de oorzaak zijn).

Tenzij je graag van een welles nietus spelletje met de helpdesk houdt, dan moet je het niet doen en jezelf morgen extra gaan ergeren. Je probleem wordt er namelijk alleen maar langzamer van opgelost als je niet meewerkt met storingsoplossing. De helpdesk kan namelijk niets met zo'n rapport van je modem, die kennen ze niet en daarnaast belt iedereen om alleen 'ff' te melden dat er een probleem is en dat dat ff moet worden opgelost en blijkt ongeveer 90% aan spullen/config/bekabeling bij mensen thuis te liggen, dus dat uitsluiten is wel handig.
Sorry, liet mij even gaan. Heb vanavond geprobeert zonder splitter. Binnen 10 minuten verbinding weg.
Ben vervolgens met mijn laptop (gelukkig dat ik die heb, want ik zie mij nog niet een verdieping lager gaan met mijn desktopPC op mijn nek) en het modem naar het ISRA punt gegaan en heb alles daar rechtstreeks aangesloten. Ook nu werd de verbinding spontaan verbroken. Had de laptop aangezet en ben vervolgens wat anders gaan doen. Heb dus helemaal niet geinternet. Nu weet ik zeker dat het niet aan de bekabeling en het modem ligt. Morgen weer even bellen met KPN, zodat ze het probleem aan de technische dienst kunnen doorgeven en dan maar rustig afwachten. Als dit mijn limiet is en ik terugkan naar een lager abbo, dan heb ik daar persoonlijk geen moeite mee. Het is voor mij snel genoeg. Scheelt ook nog eens 20 Euro per maand.

En ja, 7 meter kabel vanaf het ISRA punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoudalexander
  • Laatst online: 11-06 19:36
Ik blijf altijd heel beleefd aan de telefoon, maar als die mensen van de helpdesk dan gaan doen alsof ik eigenlijk hun tijd verdoe (terwijl zij er toch voor zitten om je te helpen) dan snap ik dat niet?
Ik ben niet de enige in de wereld met het probleem, dat klopt. Ik moet maar wachten, ik weet het niet hoor. Als ik aan het werk ben, en iemand heeft een probleem dan ga ik dat ook oplossen. Ik zeg niet tegen die persoon dat hij maar moet afwachten totdat ik een keer tijd heb.
En als ze het dan zo druk hebben dat ze je niet snel genoeg kunnen helpen, dan zit er wat mis daar bij kpn.

Maargoed, ik ga mijn energie wel in mijn brief steken. Sorry als ik op tenen heb getrapt van helpdesk medewerkers, ik weet ook wel dat jullie er niets aan kunnen doen:) Zo was het niet bedoeld.

certified prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

zo veel bellen heeft geen zin echt niet.
ik moet heel eerlijk zijn en het kan tot nu gewoon dagen duren tot zo'n probleem opgepakt word (het is triest ik weet het maar het is nu extreem druk en we doen er alles aan (letterlijk) om dit naar beneden te krijgen) wat je verder nog even kan proberen is in de buurt kijken wat mensen met adsl ongeveer halen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ewoudalexander schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:54:
Als ik aan het werk ben, en iemand heeft een probleem dan ga ik dat ook oplossen. Ik zeg niet tegen die persoon dat hij maar moet afwachten totdat ik een keer tijd heb.
En wat als er nou 10 iemanden een probleem hebben? Dan ga je ze stuk voor stuk af lijkt me. En moet degene die als laatste meldt dus wachten, ofniet :) Maar je hebt wel gelijk. In elk geval bij Planet is de wachttijd voor klanten belachelijk lang. Schaam me er beetje voor elke keer als ik een gesprek met een klant begin... maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 09:06
Waar komt die drukte vandaan dan bij planet? Een combinatie van Tiscali -> Planet en de snelheidupgrades waardoor eventuele problemen ontstaan?

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 08:30
Ik heb zojuist via de planet site een upgrade in laten voeren van comfort naar advanced. :) joepie, 12mbit :)
Maar kan iemand mij vertellen of we nog in de tijd leven dat dit gepaard gaat met een downtime van een maand bijv. ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Conan schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:35:
Ik heb zojuist via de planet site een upgrade in laten voeren van comfort naar advanced. :) joepie, 12mbit :)
Maar kan iemand mij vertellen of we nog in de tijd leven dat dit gepaard gaat met een downtime van een maand bijv. ?? :?
Nee, enige wat je merkt is dat je lijn even offline gaat en dan komt ie daarna weer online op je nieuwe snelheid :) (zelfs isp -> isp verhuizingen gaan zo :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

sPENKMAN schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:55:
Waar komt die drukte vandaan dan bij planet? Een combinatie van Tiscali -> Planet en de snelheidupgrades waardoor eventuele problemen ontstaan?
Uhm, Tiscali -> Planet, Freeler -> Het Net, Steeds meer a-technische klanten met draadloos modem, upgrades/onderhoud aan centrales die problemen veroorzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zet ook in op de tiscali->planet overstap, veel klanten met een draadloos modem en een wat gaardere pc die veel problemen opleveren (ik vermoed dat dat de allergrootste tijdvreter van de storingsdienst is) en de snelheidsverhoging die sowieso de TD een stukje extra belasten. Als ik een ISP was, had ik in elk geval nooit zoveel support op wlan gegeven. Maarja, kpn kan nu wel als ongeveer enige dsl leverancier leuk reclame maken met draadloos internetten (wat dan ook behoorlijk vergaand gesupport wordt).

Als er eenmaal een melding is gemaakt voor de TD heeft het inderdaad geen zin om er achteraan te blijven bellen en dat "kastje naar muur" sturen is dan ook niet echt een goede term. Er wordt dan gewoon aan gewerkt om het op te lossen en dat kan je niet versnellen door de helpdesk vaak te bellen (die zullen je alleen maar vertellen dat het al in behandeling is). Dit betekent dus helemaal niet dat het niet opgelost wordt overigens (wat ik wel slecht vindt, is dat de helpdesk die info helemaal niet heeft en dus gewoon de standaard uitspraak "u wordt binnen 48/72u teruggebeld over dit probleem" terwijl dit blijkbaar niet gehaald wordt)...

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 22-11-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-06 14:50
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:52:
[...]

Uhm, Tiscali -> Planet, Freeler -> Het Net, Steeds meer a-technische klanten met draadloos modem, upgrades/onderhoud aan centrales die problemen veroorzaken...
En deze a-technische laten alles installeren door een monteur.
en als er een probleem is dan zijn echt de rapen.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Laatst online: 24-06 14:50
daanski82 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:24:
[...]

en als er een probleem is dan zijn echt de rapen gaar.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Bij mij staat er in mijn modem-info nog steeds 512/ 1600, de oude snelheid dus. Zou hier niet eigenlijk al de nieuwe snelheid moeten staan, ondanks dat er nog geknepen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

daanski82 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:24:
[...]

en als er een probleem is dan zijn echt de rapen gaar.
Inderdaad, vooral als de monteur het zo installeert dat gewoon de interne wireless kaart van de laptop bijvoorbeeld gebruikt wordt ipv de meegeleverde adapter. Het kan wel werken, maar zogauw het niet meer werkt en ze de HD bellen, krijgen ze te horen dat het niet onderteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111340

Begint nou wel vervelend te worden, al sinds 14:00 valt m'n verbinding steeds uit, 30 seconden up, en dan klapt 'ie er weer uit. Misschien toch maar een beter idee van KPN om de volgende keer het weer op de oude wijze te doen? Dit zuigt... Sorry dat ik het zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

eh tegen de 100000e klanten die eerst problemen hadden en begonnen te zeuren dat hun verbinding nog niet verhoogd was tegen de 10000 die nu problemen hebben en zitten te zeuren vind ik dit een verbetering hoor. enne kijk het eens een dagje of 1 2 aan en bel dan even met kpn.
want hier zeuren dat het niet werkt en dan niets proberen kan iedereen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Shunt op 22-11-2005 18:16 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 111340 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:03:
Begint nou wel vervelend te worden, al sinds 14:00 valt m'n verbinding steeds uit, 30 seconden up, en dan klapt 'ie er weer uit. Misschien toch maar een beter idee van KPN om de volgende keer het weer op de oude wijze te doen? Dit zuigt... Sorry dat ik het zeg.
Het had hetzelfde gedaan als op de oude manier, als de verbinding achter de dslam niet was geknepen was je dsl lijn ook instabiel geworden. Dit heeft niets te maken met de manier waarop de snelheid verhoogd is, maar alles met de kwaliteit van de kabels tussen jouw modem en dat van kpn (dus op ISRA testen om te kijken of het de jouwe zijn is altijd een goeie test).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

Aarsbuds0r schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:52:
[...]

En wat als er nou 10 iemanden een probleem hebben? Dan ga je ze stuk voor stuk af lijkt me. En moet degene die als laatste meldt dus wachten, ofniet :) Maar je hebt wel gelijk. In elk geval bij Planet is de wachttijd voor klanten belachelijk lang. Schaam me er beetje voor elke keer als ik een gesprek met een klant begin... maarja.
De wachttijden zijn geen probleem, maar het probleem is (voor mij althans) dat je tijdens het (lange) wachten wel steeds per minuut best veel geld betaald, als ze daar nu eens iets op zouden verzinnen, dan zou het wachten tot je geholpen wordt, een stuk minder erg zijn.
Dat je betaald voor een helpdesk kan ik namelijk wel inkomen, maar voor zo'n stom muziekje heb ik geen zin om te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Update: Ik heb nog geen contact gehad met planet maar zag vanavond in mijn adsl modem staan:
768 / 5760, dus centrale Bergschenhoek is pas net geupdate naar de nieuwe snelheid alleen nog gelimiteerd op de oude snelheid.
Helaas haal ik door de lange afstand niet de volledige snelheid.
Verder is de verbinding nog steeds niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 118213 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:47:
[...]De wachttijden zijn geen probleem, maar het probleem is (voor mij althans) dat je tijdens het (lange) wachten wel steeds per minuut best veel geld betaald, als ze daar nu eens iets op zouden verzinnen, dan zou het wachten tot je geholpen wordt, een stuk minder erg zijn.
Dat je betaald voor een helpdesk kan ik namelijk wel inkomen, maar voor zo'n stom muziekje heb ik geen zin om te betalen.
Dan kan ik als tip geven dat de laatste paar dagen er geen wachtrij was tussen 13.00h en 14.30h en tussen 17.30h en 19.00h, bij benadering. Overigens, wellicht overbodig, maar KPN is absoluut niet blij met wachtrijen voor de helpdesk. Ze verdienen er zo goed als niets aan, maar levert wel een slechte naam en klant-ontevredenheid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 24-06 23:11
* Mastermind werkt bij de KPN ADSL Helpdesk

De snelheidsupgrades hebben tot gevolg dat inderdaad verbindingen met een lange kabel tussen IS/RA -> splitter en splitter -> modem vaak niet meer werken of vaak de verbinding eruit klapt. Ook kan het zijn dat het @-lampje (of Linesync/DSL) lampje gaat knipperen. Dit is een Linesync probleem.

Doe dan het volgende:
Sluit je modem kaal met een kabel van max. 2m op het IS/RA aan. Brandt het DSL-lampje? Dan is het een bekabelingsprobleem.

Adviesbekabeling:
Van IS/RA tot splitter max. 2m
Van splitter tot modem max. 2m
Van modem tot netwerkkaart max. 100m UTP cat. 5 kabel.

Verder mag er tussen het IS/RA en de splitter geen aftakking naar wat voor apparaat dan ook zitten (vaak zitten er aftakkingen in de lasdoos naar boven toe. Deze dient doorgeknipt te worden en op de Phone-Out aangesloten te worden). Alle telefoontoestellen dienen via de PHONE-OUT van de splitter aangesloten te zijn middels een eventueel verdeeldoos.

Verder zijn er kennelijk nog wat problemen met de nieuwe SpeedTouch 716.
Hierbij bieden we alleen ondersteuning als de originele SpeedTouch 121g Wireless-Adapter gebruikt wordt.

Als je geen verbinding krijgt:
Reset het modem door een paperclip 5 sec. in het resetgaatje te doen. Wacht 20 sec. tot de lampjes weer groen zijn.
Let op: De beveiligde verbinding staat nu uit.

Zet alle virusscanners/firewalls uit.

Omdat de beveiligde verbinding uitstaat, moet ook in de 121g USB-monitor de Security op OFF staan. Dubbelklik op het 121g icoon en zet het uit.

Doe de Setup door 10.0.0.138 in te typen in IE. Via het menu links Speedtouch en dan de link Set Up. Klik op Next om door de pagina's te gaan.
Kies: "Router" en geen "Voice Router".
Kies VPI/VCI 8.48
Kies PPPoA (over ATM).

Type je username/pw in inclusief de suffix (bijv. @direct-adsl).
Save het.

Ga in het menu links naar de Toolbox, dan Configuration (de link rechtsboven) en set de beveiliging beneden aan de pagina op WPA/PSK.
Type de key in die onder het modem staat. Sla het op.

Nu moet ook de USB-stick op deze beveiliging staan. Open de USB-monitor en zet de security on en de WPA/PSK key op de key van die onder het modem staat.

Andere fouten die bij wireless modems ontstaan:
- Mijn bereik is slecht

Controleer of je niet op de modem van je buren bent ingelogd!
Doe dit door de SSID code onder je modem te vergelijken met de SSID code achter de netwerknaam in je USB-monitor. Bij "SpeedTouch 28E387" is de netwerknaam. Dit "28E387" moet ook onder je modem staan.

Betonnen muren zijn niet goed.
Zie je geen trappetje? Uninstall de 121g software en Installeer de SpeedTouch 121g cd.

Zie je bij de installatie "Druk op de Associatieknop" terwijl er inderdaad geen Associatieknop op je modem zit?
De-installeer dan de 121g software. Zorg dat het modem aanstaat. Virusscanners en firewalls uit. Haal de USB-stick eruit. Doe de USB-stick er pas in, als de software erom vraagt. Helpt dit nog steeds niet? Annuleer dan de installatie.
Stel bij Netwerk Verbindingen de 121g adapter in op
IP: 192.168.1.64
Subnet masker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254
voor de rest zie bovenstaande beschrijving of kijk op:
Meest gestelde vragen over de 716 + antwoorden:
http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-st716.html

[ Voor 24% gewijzigd door Mastermind op 23-11-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

@ Mastermind.

Werk je toevallig in Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mastermind schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:01:
* Mastermind werkt bij de KPN ADSL Helpdesk
[..]
Zie je bij de installatie "Druk op de Associatieknop" terwijl er inderdaad geen Associatieknop op je modem zit?
De-installeer dan de 121g software. Zorg dat het modem aanstaat. Virusscanners en firewalls uit. Haal de USB-stick eruit. Doe de USB-stick er pas in, als de software erom vraagt. Helpt dit nog steeds niet? Annuleer dan de installatie.
Stel bij Netwerk Verbindingen de 121g adapter in op
IP: 192.168.1.1
Subnet masker: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254
voor de rest zie bovenstaande beschrijving of kijk op:
Meest gestelde vragen over de 716 + antwoorden:
http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-st716.html
Volgens mij moet het ip adres van de pc 192.168.1.64 (en verder) zijn. Niet .1. Op het moment dat het automatisch gaat, begint het in ieder geval pas met dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22:28

MeNTaL_TO

The future is not set

Metalium- schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:32:
@ Mastermind.

Die is recent opgeheven. Volgens mij heb je er nu nog maar 2, in Breda en Enschede.
Erik_van_H schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:41:
Weet iemand of XS4ALL ook met een actie komt voor bestaande abonnee's (zoals die mail van Planet die in het topic gezet is)??
Geen idee, al valt het me op dat ik die mail van planet ook nog steeds niet heb gehad.

[ Voor 41% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-11-2005 17:02 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Weet iemand of XS4ALL ook met een actie komt voor bestaande abonnee's (zoals die mail van Planet die in het topic gezet is)??

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100235

Wat ik niet helemaal terug kan lezen is wat nu precies deze hausse aan storingsmeldingen voorzaakt. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Waarschijnlijk de lijnsnelheden die omhoog zijn gezet, waardoor veel mensen linesync helemaal kwijtraken (signaal wordt te zwak), of even modem moeten herstarten om weer linesync te krijgen. Zoals eerder gezegd: ook de toename in het aantal draadloze modems zorgt voor erg veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 10:18
Aarsbuds0r schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:08:
[...]

En hou eens op te bellen... elke dag dat je werkt een wachtrij hebben van 80 man is ook vervelend :(
Ontzettend vervelend :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 20:24
werkt ook voor kpn adsl callcentre zijn er nog 3 enschede,groningen,en utrecht.
maar utrecht is al dicht groningen gaat volgend jaar dicht enschede is hoofdvestiging.

greets Amd Boy @support

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik lees hier wel steeds dat de daadwerkelijke upgrade pas later plaatsvindt (modem traint al op de nieuwe snelheden), maar weet iemand wanneer later is? Zal ongetwijfeld al gevraagd zijn, maar heb het topic vluchtig doorgekeken en geen antwoord gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

amdboy1983 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:14:
werkt ook voor kpn adsl callcentre zijn er nog 3 enschede,groningen,en utrecht.
maar utrecht is al dicht groningen gaat volgend jaar dicht enschede is hoofdvestiging.

greets Amd Boy @support
Nou aanstaande zondag ga ik toch echt nog ff de telefoon opnemen in Utrecht hoor :P. Na week 50 is utrecht definitief dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 08:30
Ik heb 2 dagen geleden een upgrade aangevraagd bij Planet Internet naar ADSL Advanced.
Dit omdat ik toch ook wel graag 12mbit wil. :)
Nu staat de nieuwe snelheid in mn router (nog wel de 8mbit snelheid).
De upload heb ik al van 105kb/sec, alleen mn download is nog steeds 330kb/sec.

Is dit niet een beetje vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darthroy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06-2022
Over gecappte snelheden: http://www.webwereld.nl/articles/38272. Echter, ik heb vandaag gesproken met een medewerker van de KPN ADSL helpdesk en die zegt: "als je modem intraint op de nieuwe snelheid dan moet je die ook behalen. Wij hebben het geregeld in de wijkcentrale, neemt u maar contact op met uw ISP" Hebben anderen ook al een dergelijke afwijkende reactie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 24-06 15:40

Pubbert

random gestoord

Er staat nu 5400 (schommelt) in mijn modem als downstream (heb Basic) ik zit op 4km van de centrale. Heb een E-Tech modem, dus die tooltjes werken niet helaas. Maar denk dat dit gewoon de max is op 4km.

[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 23-11-2005 23:33 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Metalium- schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:32:
@ Mastermind.

Nee, in Groningen (btw voor mij a.s. zaterdag de laatste dag).

Van de klanten die geen KPN Direct ADSL hebben helpen we ze alleen als het de eerste installatie betreft. Anders dienen ze contact op te nemen met hun ISP (die overigens overbelast is de laatste tijd). Ook voor factuurvragen, monteursbestellingen e.d. dienen de klanten contact op te nemen met hun eigen ISP, en niet met ADSL service.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

darthroy schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:45:
Over gecappte snelheden: http://www.webwereld.nl/articles/38272. Echter, ik heb vandaag gesproken met een medewerker van de KPN ADSL helpdesk en die zegt: "als je modem intraint op de nieuwe snelheid dan moet je die ook behalen. Wij hebben het geregeld in de wijkcentrale, neemt u maar contact op met uw ISP" Hebben anderen ook al een dergelijke afwijkende reactie gehad?
Bullshit, die was gewoonweg niet op de hoogte. Dat gebeurt overigens bij elke helpdesk, echt prettig is het niet, maar het is nu eenmaal te duur om full time goed geschoolde mensen op zo' baan te zetten.

• Mastermind
JvS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:24:
[...]

Bullshit, die was gewoonweg niet op de hoogte. Dat gebeurt overigens bij elke helpdesk, echt prettig is het niet, maar het is nu eenmaal te duur om full time goed geschoolde mensen op zo' baan te zetten.
It wasn't me :X

• wishmaster1986
  • Laatst online: 17:46
dus nu zeg je van dat elk persoon die achter een helpdesk zit van adsl (including myself) eigenlijk een dikke noob is qua adsl? :?

er zitten idd altijd wel een paar noobs tussen ja maar om nou te zeggen van ga er geschoolde mensen op zetten :X

nofi trouwens

[ Voor 7% gewijzigd door wishmaster1986 op 24-11-2005 02:11 ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ach zogoed hoef je niet geschoold te zijn om te begrijpen dat dat bullshit was. Gewoon goed de dagelijkse meldingen lezen kom je al een heel end mee.

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:27
Hier stond niets zinnigs 8)7 8)7 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door Intergalactrick op 24-11-2005 09:42 ]

• ksborg
  • Laatst online: 25-06 10:18
Mooi, dan hoeven we daar ook niet op te letten.

Ik heb even een hele andere vraag, ik heb in mijn modem nog niet kunnen zien dat de snelheid al omhoog is, maar op adslcentrale staat hierover ook nog niets vermeld. Ik heb echter gekeken en ik zit 5 kilometer van de centrale af. Wat voor snelheid zou ik ongeveer gaan halen? Ik heb een lite abonnement (hoger was destijds in verband met de afstand niet mogelijk :(). Ik vermoed daarom ook dat ik die 3 mbit niet ga halen. Download nu ligt trouwens op ~165 - 170 dus dat is wel netjes.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:24

Aapje

Opel-beun
Omdat ik al een paar jaar bij mijn provider zit...
Heb ik een email gestuurd of hun mijn Groene Usb speedtouch niet konden vervangen :)
En guess what... :)

Kreeg net een telefoontje van me provider waarin verteld werd dat ik 100 euro te besteden had voor een nieuwe modem :)

(ik vertel effe de naam van me provider er nie bij.. omdat ik wel aanneem dat hun niet zitten te wachten op meer van mijn categorie meels :P)

* Aapje is een happy persoontje

• afterburn
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ik heb sinds gister geen linesync meer op mijn xs4all fast adsl verbinding. Ik heb een Speedtouch 510 v4 isdn modem. Herstarten van het modem biedt geen soelaas, modem direct aansluiten op het isra punt zonder splitter met een kabeltje van 50cm ook niet. Ander modem geprobeerd maar maakt ook niet uit. Is dit iets wat veroorzaakt kan worden door de snelheidsverhoging (en kan ik dit oplossen), of is er iets anders aan de hand?

Heb het al aangemeld bij de helpdesk, maar die zeggen doodleuk dat ik binnen 3 werkdagen teruggebeld wordt. En daar wordt ik zo voor het weekend dus niet vrolijk van.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
afterburn schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:12:
Ik heb sinds gister geen linesync meer op mijn xs4all fast adsl verbinding. Ik heb een Speedtouch 510 v4 isdn modem. Herstarten van het modem biedt geen soelaas, modem direct aansluiten op het isra punt zonder splitter met een kabeltje van 50cm ook niet. Ander modem geprobeerd maar maakt ook niet uit. Is dit iets wat veroorzaakt kan worden door de snelheidsverhoging (en kan ik dit oplossen), of is er iets anders aan de hand?

Heb het al aangemeld bij de helpdesk, maar die zeggen doodleuk dat ik binnen 3 werkdagen teruggebeld wordt. En daar wordt ik zo voor het weekend dus niet vrolijk van.
Volgens mij heb je gedaan wat je kunt doen. Evt. zou je nog een ander modem kunnen proberen, maar ik ben bang dat je het telefoontje van KPN moet afwachten. En niet om je te pesten, maar zoals in dit topic staat zegt de kpn helpdesk (soms) 48/72 uur, maar is het vaak toch wel wat langer...

Anoniem: 107573

Aah eindelijk vandaag ook mijn niewe snelheden in me modem. 768 up/ 6144 down Planet Comfort. Nog een goeie maand wachten helaas :O Moest idd even me modem resetten want linesync lampje knipperde vanochetend.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 24-11-2005 15:37 ]

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
Anoniem: 107573 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:35:
Aah eindelijk vandaag ook mijn niewe snelheden in me modem. 768 up/ 6144 down Planet Comfort. Nog een goeie maand wachten helaas :O Moest idd even me modem resetten want linesync lampje knipperde vanochetend.
zo erg is het niet. KPN zou begin december beginnen met vrijgeven van de snelheden. Dit moet 20 december klaar zijn...

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 16:52
BaBoOn schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:08:
Omdat ik al een paar jaar bij mijn provider zit...
Heb ik een email gestuurd of hun mijn Groene Usb speedtouch niet konden vervangen :)
En guess what... :)

Kreeg net een telefoontje van me provider waarin verteld werd dat ik 100 euro te besteden had voor een nieuwe modem :)

(ik vertel effe de naam van me provider er nie bij.. omdat ik wel aanneem dat hun niet zitten te wachten op meer van mijn categorie meels :P)

* Fernoráto is een happy persoontje
XS4ALL toevallig? :P (gokje ;))

Netjes van ze :)

Anoniem: 119615

ik heb sinds een paar dagen de nieuwe snelheid in mn modem (ST 580i) staan: 6.144 / 768 .

alleen heb ik sinds vandaag nog maar de helft van mn oude upload snelheid :'(

enig idee hoe dit komt en of er iets aan te doen is ?

mn download snelheid is nog wel normaal (320/330 kb/s)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 119615 op 24-11-2005 18:43 ]

Anoniem: 107573

MMAN schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:51:
[...]

zo erg is het niet. KPN zou begin december beginnen met vrijgeven van de snelheden. Dit moet 20 december klaar zijn...
Nee hoor heb er ook geen problemen mee verder. Wist dat het pas eind december gerealiseerd zou worden. Is alleen zo verlijdelijk, die nummertjes in je modem, maar er dan verder niks mee kunnen doen ;)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:52
Anoniem: 119615 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:42:
ik heb sinds een paar dagen de nieuwe snelheid in mn modem (ST 580i) staan: 6.144 / 768 .

alleen heb ik sinds vandaag nog maar de helft van mn oude upload snelheid :'(

enig idee hoe dit komt en of er iets aan te doen is ?

mn download snelheid is nog wel normaal (320/330 kb/s)
mijn basic lijntje is ook voor het eerst in 4 jaar niet vooruit te branden. haal nog maar 110KB down en vreselijk instabiel.

Anoniem: 119615

t is toch wel erg vaag dit... bij mij is dit nog nooit voorgekomen, ook niet bij eerdere snelheidsverhogingen, waar er toch behoorlijk wat van zijn geweest.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja logisch, bij elke verhoging kom je dichter tegen de grens van wat je lijn aankan. Eens moet de eerste keer zijn dat je dat gebeurt, dat het de vorige keren niet gebeurd is, zegt natuurlijk helemaal niets 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
afterburn schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:12:

Ah, leuk je gesproken te hebben ;) Ik ben namelijk de enige die 3 werkdagen zegt ipv "72 uur".
Je zei dat je het dringend nodig hebt voor je studie.
Ik weet dat het heel vervelend is, maar je zult toch nog even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja als ergens echt een storing in zit, dan kan je van een helpdesk niet verwachten dat die ff ter plekke het probleem verhelpen. Het enige dat je kan doen is het doorgeven aan een afdeling die het oplost en dan wordt het opgelost.

adsl is een consumentenproduct dat weleens storingen kan/mag hebben en die worden dan 'zo snel mogelijk' opgelost. Ik neem aan dat iedereen wel op de een of andere manier een oplossing kan bedenken voor het "ik heb het voor de studie nodig" probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Mastermind schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:33:
[...]

Ah, leuk je gesproken te hebben ;) Ik ben namelijk de enige die 3 werkdagen zegt ipv "72 uur".
Je zei dat je het dringend nodig hebt voor je studie.
Ik weet dat het heel vervelend is, maar je zult toch nog even geduld moeten hebben.
Dat zal ik niet geweest zijn, want ik heb al een jaar of 15 geen klaslokaal meer van binnen gezien. ;)

Heb vandaag nog even met de helpdesk gebeld, en deze wisten mij na ruggespraak met KPN te vertellen dat KPN de fout gevonden heeft, dat het een fout bij KPN betrefd, en dat het binnen 24 opgelost zal zijn. Ik moet het nog zien, en we wachten af, maar we zijn benieuwd.

Verder ook niks te klagen van ADSL, want dit is de eerste serieuze storing in 3 jaar die ik heb gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door afterburn op 25-11-2005 12:19 ]

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

En het werkt weer, maar niet op de nieuwe snelheden. Dondert niet, zodra tweakdsl is opgeleverd zeg ik het toch op. Ben al lang blij dat ik weer verbinding heb.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Storing dus in een dag opgelost? Wel netjes toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

JvS schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:28:
Storing dus in een dag opgelost? Wel netjes toch
Woensdag - donderdag - vrijdag: iets meer dan een dag... maar toch netjes, gezien de drukte van de laatste paar dagen.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:29

TAA

Liever IRC

Fernoráto schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:53:
[...]

XS4ALL toevallig? :P (gokje ;))

Netjes van ze :)
Goh... heb hier nog de eerste speedtouch home... zouden ze mij ook een bijdrage geven in een ADSL2+ compatible modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159251

Ik had een verbinding die 10x op een dag uitviel en terug trainde op lagere snelheiden, veel packetloss, slechte verbindingen naar allemaal dingen. En dit heb ik opgelost doormiddel van de modem binnen 2 meter op je binnenkomende telefoonaansluiten tezetten. Dus mensen met een instabiele modem, of lagere getrainde snelheid....probeer dat even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Ik snap eigenlijk niet dat er nog steeds mensen zijn die zo eigenwijs zijn om meters kabel tussen hun modem te plempen (even de slimheid van de usb-adsl modem periode daargelaten). Vroeger in dialup periode was dat ook al in 90% van de gevallen de oorzaak van instabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ligt denk ik aan de situatie.

Als ik mijn modem bij de isra plaats (zyxel prestige met 4 prts switch)
Dan zou ik 4 kabels moeten trekken en nu maar 1

Anders kan ik ook de modem bij de isra plaatsen en dan die ene kabel gebruiken met een andere switch.

hmmm misschien maar doen als ik problemen krijg.

Andere noobvraag: wat is precies je modem "intrainen"??
Moet ik dat met mijn zyxel doen en zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je modem traint zichzelf in =P Dat is dat ie gaat kijken op welke snelheid hij het beste kan verbinden met externe apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Anoniem: 26298 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:46:
Ik snap eigenlijk niet dat er nog steeds mensen zijn die zo eigenwijs zijn om meters kabel tussen hun modem te plempen (even de slimheid van de usb-adsl modem periode daargelaten). Vroeger in dialup periode was dat ook al in 90% van de gevallen de oorzaak van instabiliteit
Dat heeft neit zozeer met eigenwijs te maken, als wel met de situatie in veel huizen die gewoon zo is dat je niet anders kúnt. En de meeste normale mensen gaan niet hun hele huis herinrichten om een hoge(re) snelheid te halen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

nare man schreef op zondag 27 november 2005 @ 02:29:
[...]

Dat heeft neit zozeer met eigenwijs te maken, als wel met de situatie in veel huizen die gewoon zo is dat je niet anders kúnt. En de meeste normale mensen gaan niet hun hele huis herinrichten om een hoge(re) snelheid te halen.
t gaat hier alleen niet om een hogere snelheid, maar om een uberhaupt werkende verbinding. En daarin ben ik t eens met de persoon die quotte. Er zit ook niet voor niets een vrij korte telefoonkabel in het installatiepakket om t modem mee aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is geen argument, in het installatiepakket zit ook maar een hele korte netwerkkabel, dat betekent niet dat je je pc in een stral van 3x1m van de meterkast moet zetten hoor :P

(kpn weet niet hoever je je pc van de ISRA vandaan hebt staan, dus doen ze er maar allemaal korte kabels bij, dan is het tenminste altijd te kort :7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Die korte netwerkkabel zit er gewoon in omdat KPN t te duur vind om een langere te geven :P (en vervolgens krijg je bij Planet voor 19.95 een monteur die 20 meter utp mee neemt 8)7 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
Hmm, ik weet dat het nog niet tijd is, en ik zit nog gewoon op de oude speed, maar ik vraag me af, wat is de "deadline" van upgegrade centrales zodat me modem gaat intrainen ? want het is nu bijna 1 december en ik ben nog niet DC Gegaan en heb nog geen nieuwe intrain waardes, moet ik me nu zorgen gaan maken of is er nog tijd zat?

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Voor 01-01-2006 moeten ze klaar zijn.
Daarna zou je in principe pas kunnen bellen dat je nog niet verhoogd bent..
Maar, mocht je hele dorp/stad op dezelfde centrale wel al verhoogd zijn en jij niet dan kun je natuurlijk ook bellen en dit duidelijk aangeven.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

slaay schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:33:
Voor 01-01-2006 moeten ze klaar zijn.
Daarna zou je in principe pas kunnen bellen dat je nog niet verhoogd bent..
Maar, mocht je hele dorp/stad op dezelfde centrale wel al verhoogd zijn en jij niet dan kun je natuurlijk ook bellen en dit duidelijk aangeven.
Tjah, als ik die call zou krijgen... zou er weinig mee kunnen denk ik. Als ik m doorgooi naar de 2e lijn worden ze toch boos ;) Krijg je weer zo'n fijn klachtenticket over je binnen. En op die manier zorgen ze dus dat 1e lijners braaf de eikels blijven die ze moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 24-06 15:40

Pubbert

random gestoord

Dus wat jullie hierboven zeggen: Ik heb nu een 5400/768 verbinding in mijn modem (4km van de Centrale)

De Kabel van de inkomende lijn naar de splitter is 10cm, en vanuit de splitter gaat er zo'n 5/6 kabel naar de modem. Zou ik meer halen als ik mijn modem dichterbij de splitter zet? Om het te proberen moet ik namelijk wel moeilijk gaan doen, maar áls het daadwerkelijk kan schelen, wil ik het natuurlijk wel ff proberen ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Laatst online: 24-06 13:31
Vanochtend kwam ik het internet maar niet op en vroeg me dus af waarom. Even later kwam ik heel af en toe op een site, dus maar even m'n adsl status etc bekijken op mijn router en wat zie ik daar tot mijn verbazing: adsl verbinding is geupgrade :*) Vandaar dat ik eventjes niet op internet kon.
BTW ik woon in Heerhugowaard dus dan zal deze regio (Alkmaar) wel zijn geupgrade of dat gebeurt nog één dezer dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159251 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 02:49:
Ik had een verbinding die 10x op een dag uitviel en terug trainde op lagere snelheiden, veel packetloss, slechte verbindingen naar allemaal dingen. En dit heb ik opgelost doormiddel van de modem binnen 2 meter op je binnenkomende telefoonaansluiten tezetten. Dus mensen met een instabiele modem, of lagere getrainde snelheid....probeer dat even :)
Mazzel, dat het bij jou werkt. Heb ik ook geprobeerd op ongeveer 20 cm van het ISRA punt, maar helaas. Heb nu al 4 weken last van wegvallende verbinding en terugtrainen op lagere snelheden, soms zelfs nog maar 5200 kbps. Heb vorige week dinsdag KPN gebeld. TD zou na 3 tot 4 dagen contact met mij opnemen. Tot op heden nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 20:02

K-Jay

Klaas Jan

Anoniem: 160897 schreef op maandag 28 november 2005 @ 11:43:
[...]

Mazzel, dat het bij jou werkt. Heb ik ook geprobeerd op ongeveer 20 cm van het ISRA punt, maar helaas. Heb nu al 4 weken last van wegvallende verbinding en terugtrainen op lagere snelheden, soms zelfs nog maar 5200 kbps. Heb vorige week dinsdag KPN gebeld. TD zou na 3 tot 4 dagen contact met mij opnemen. Tot op heden nog niets gehoord.
Ja, sorry, het is hier nogal druk. Heb je ook andere kabeltjes geprobeerd, en aansluiten zonder splitter? Wat voor modem heb je?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, op aanraden van KPN ook zonder splitter geprobeerd en rechtstreeks op het ISRA punt. Als dit niet zou helpen, kon ik weer terugbellen, dan zou het naar de TD gaan. Dat is dus vorige week dinsdag gebeurd. Ik heb een Zyxel Prestige 650R-31 ethernet modem. Heb al contact gehad met Zyxel en de error-logs opgestuurd. Hieruit blijkt dat de verbinding extern wordt verbroken. Probleem zit dus ergens voor mijn ISRA punt. Mijn buurman, die 10 meter verderop woont (zelfde abonnement als mij, nl. Planet Comfort) heeft nergens last van, dus het kan niet de afstand zijn.
Hij heeft zelfs nog een hele oude speedtouch ethernet modem. Ik ben dus bang dat het probleem in de bekabeling zit, voor mijn ISRA punt, of ergens in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Leen de modem eens van de buurman en sluit die eens aan. Haal je dan wel de snelheid?
Ik heb namelijk al 2 modems in mijn handen gehad die de snelheid niet aankonden (na 2jaar versleten ofzo?). Bijde speedtouch modems vervangen voor nieuwe en het probleem was opgelost.
Je kan gewoon de modem van de buurman bij jou erin prikken en de snelheids waarde uit lezen. Mocht deze dus sneller zijn dan weet je welk product vervangen moet worden :)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.