KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.146 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik zit hier ook met het een verbinding die aan z'n top zit denk ik. Ik heb ADSL basic, dus hij zou nu 6000 down moeten zijn, het hoogste wat ik tot nu toe gezien heb is 4683 volgens mij. De eerste paar dagen na de upgrade van de centrale was ie nogal onstabiel, nu draait ie al bijna 4 dagen dus dat is wel mooi. Maar hij draait nu op 3968, niet echt wat ik wil. Nou wil ik zelf wel een keertje de modem reboten, en dan proberen zo dicht mogelijk bij de 6mbit proberen te komen. Nou vraag ik me af of het nog uitmaakt wanneer je zoiets zou moeten doen, als het juist rusitg is op internet/telefoon netwerk of maakt dat niet uit. Logisch lijkt mij dus echt midden in de nacht, of heel 's ochtends vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:08
Boeiend schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:05:
Ik zit hier ook met het een verbinding die aan z'n top zit denk ik. Ik heb ADSL basic, dus hij zou nu 6000 down moeten zijn, het hoogste wat ik tot nu toe gezien heb is 4683 volgens mij. De eerste paar dagen na de upgrade van de centrale was ie nogal onstabiel, nu draait ie al bijna 4 dagen dus dat is wel mooi. Maar hij draait nu op 3968, niet echt wat ik wil. Nou wil ik zelf wel een keertje de modem reboten, en dan proberen zo dicht mogelijk bij de 6mbit proberen te komen. Nou vraag ik me af of het nog uitmaakt wanneer je zoiets zou moeten doen, als het juist rusitg is op internet/telefoon netwerk of maakt dat niet uit. Logisch lijkt mij dus echt midden in de nacht, of heel 's ochtends vroeg.
Het zal wat iets helpen, maar de modem zal zich op de drukke momenten vanzelf terug zetten naar lagere snelheden als hij veel fouten op de lijn krijgt als ik me niet vergist. Dus echt nuttig is het niet :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom traind een Linksys WAG354G wel altijd in op 1021/7990 en blijft daar ook op. En sluit ik mijn Speedtouch 716 aan dan traind die in op 1021/7999 (meestal). Maar na een verloop van tijd, de laatste keer was het iets van 6 uur, wordt de DSL verbinding verbroken en wordt er ingetraind op 1021/6900.

Bij de Linksys totaal geen last daar van, blijft op 1021/7990 staan, beide zijn ADSL+2 modem's.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04 19:09
Hier staat hij nog steeds op 7996/1023, de modem betreft een SMC SMC7904BRA (adsl2+ modem/router) :O

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
Inmiddels heb ik, hier in Dordrecht, ook de nieuwe snelheden in mn modem (linksys WAG54G) staan. Nu nog maar afwachten tot we er gebruik van mogen maken!

Wat me wel opviel.. mn snelheid wordt 3000/512 maar mn modem ziet 3065/517. Ik lijk dus meer snelheid te krijgen dan de bedoeling is.
Is het gebruikelijk dat er iets hoger dan je beloofde snelheden doorgegeven wordt? Hebben anderen toevallig ook een dergelijk verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161430

Enig idee als demon ook snelheden gaat verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Stefangrp schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:03:
Wat me wel opviel.. mn snelheid wordt 3000/512 maar mn modem ziet 3065/517. Ik lijk dus meer snelheid te krijgen dan de bedoeling is.
Is het gebruikelijk dat er iets hoger dan je beloofde snelheden doorgegeven wordt? Hebben anderen toevallig ook een dergelijk verschijnsel?
Je zou 3 Mbit * 1024 = 3072 krijgen.
Je hebt dus minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160897

Vanmiddag gebeld door KPN. Ze hebben wat metingen en testjes uitgevoerd en het blijkt dat de afstand tot de centrale 3,8 km is i.p.v. de 2317 meter die ik op de volgende website terugvindt: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm.

Hierdoor kan ik dus geen gebruik maken van de nieuwe snelheden. Ik heb nu een downgrade gekregen naar 512/3072 (was 768/6114). Vanaf dat moment is de verbinding weer stabiel. Ik ga dus iets terug in upload, maar download blijft ongeveer gelijk met wat ik tot nu toe had.

Zoals ik al eerder in dit topic heb gemeld, heb ik hier geen moeite mee. Ik ben toch geen (online) gamer en zware dowloader. Daarnaast scheelt het mij ook nog eens 20 Euro in de maand. Ik hoef zelf verder niets te doen. KPN gaat het regelen met mijn provider (Planet). Het kan wel enkele weken tot een maand duren voordat het abonnement is aangepast. Als ik maar een stabiele verbinding heb, dan vindt ik het prima. Ik ben bang dat als de nieuwe snelheden straks daadwerkelijk worden vrijgegeven, het modem bij mij helemaal op hol zou slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
Roeltjuh schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:40:
[...]

Je zou 3 Mbit * 1024 = 3072 krijgen.
Je hebt dus minder :P
Wel weinig verlies dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161683

een vraagje:

ik heb planet adsl advanced, 8/1 mbit. er staat in mn speedtouch downstream 7488 kbit/sec.
bij een kennis van mij, ong. 3 straten verder is de snelheid in zijn modem al verhoogd.(3mbit geen planet(

ik merk wel in newsleecher dat mn downloadsnelheid nu stabieler is deze wordt afgevlakt op ong. 790 kb/sec.

betekent dit dat ik al aan mn maximale snelheid zit?
of aan de snelheid van mn speedtouch 510? (gezien de afvlakking v/d download snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54
Dit staat er in mijn Speedtouch bij sestem:
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 288 / 3072

Dus de verbinding is geupdate alleen nog niet actief. Maar is 288 voor een Planet standard abbo niet erg weinig? moet toch 512kbit/s zijn :? Die 3072 klopt exact (3*1024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik zeg: een verkeerd ingesteld profiel of problemen met bekabeling. Test eens op je ISRA om te kijken of het dan nog steeds zo is?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Anoniem: 161683 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:00:
een vraagje:

ik heb planet adsl advanced, 8/1 mbit. er staat in mn speedtouch downstream 7488 kbit/sec.
bij een kennis van mij, ong. 3 straten verder is de snelheid in zijn modem al verhoogd.(3mbit geen planet(

ik merk wel in newsleecher dat mn downloadsnelheid nu stabieler is deze wordt afgevlakt op ong. 790 kb/sec.

of aan de snelheid van mn speedtouch 510? (gezien de afvlakking v/d download snelheid)
Kijk eens op http://www.dslportaal.nl/snelheid/, hier kun je zien of je aan het maximale van je lijn zit.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Anoniem: 160897 schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:45:Hierdoor kan ik dus geen gebruik maken van de nieuwe snelheden. Ik heb nu een downgrade gekregen naar 512/3072 (was 768/6114). Vanaf dat moment is de verbinding weer stabiel. Ik ga dus iets terug in upload, maar download blijft ongeveer gelijk met wat ik tot nu toe had.

Zoals ik al eerder in dit topic heb gemeld, heb ik hier geen moeite mee. Ik ben toch geen (online) gamer en zware dowloader.
Een gamer merkt echt geen verschil tussen die 2 snelheden lijkt me, dus ookal was je gamer, maakt nog niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-06 09:00
Misschien gewoon een limiet op de snelheid door de newsprovider?

Ik merk wel in m'n omgeving dat er een stapel brakke Alcatel 510's zijn, die trainden normaal in op bv 3 mbit en nu op 3.5 ipv 6, paar elco's in de voeding vervangen en voilá, 6 mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Anoniem: 161683 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:00:
een vraagje:

Je meldt dat je een ADSL modem (ST-510) hebt en dan klopt het dat je aan je max. zit. Wil je gebruik maken van de 12 mbit dan heb je een ADSL2+ modem nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
hm, sachem get_data near_line en far_line gedaan, zegt die dat ik met me download 100pct gebruik, terwijl ik nix download? ,dit krijg ik, geen idee of dit slecht is en ik de 6 mbit ga halen, haal wel 342 kb/s max voor zover ik zie, en heb geen connectie problemen lig er nooit uit

Download:

RelCapacity downstream = 100 pct
NoiseMargin downstream = 6.5 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 30.0 dB
Operational Mode = 2

Upload:
relCapacity upstream = 84 pct
noiseMargin upstream = 9.0 dB
outputPower downstream = 19.5 dBm
Attenuation upstream = 13.5 dB

speedtouch 510 Ethernet modem*
Firmware Version 4.2.7.16.0

planet internet Comfort

[ Voor 24% gewijzigd door Tiduz op 30-11-2005 15:43 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-06 16:34

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Van de week (volgens mij maandagavond) viel mijn internetverbinding voor een paar minuutjes uit. Was bezig een websiteje up te loaden met een nieuw ftp-programmatje dus twijfelde eerst aan mijn eigen handigheid. Daarom ook niet gecontroleerd of mijn modem aan het resetten was of dat er lampjes knipperden of branden die dat niet hoorden te doen. Na paar minuutjes werkte alles weer. Dus verder geen aandacht aan besteed.

Ik heb mijn modem/router (speedtouch 580i) zo ingesteld dat ik mijn eigen computer via WOL (www.depicus.com) aan kan zetten (Wake over the Internet). Daarnaast heb ik de 580i ook zo ingesteld dat ik via VPN op deze zelfde computer in kan loggen. Jullie voelen hem al aankomen, dit werkt dus allebei niet meer. Controle van de 580i wijst uit dat hij inderdaad een uptime van nu ongeveer twee dagen heeft (heb hem al zeker een jaar niet meer aangeraakt). Telnet -> adsl -> info geeft aan dat de nieuwe snelheden er inderdaad in staan. Ik heb alleen geen idee of de nieuwe snelheden er misschien al eerder in stonden (zat er niet zenuwachtig op te wachten ofzo ;) )

Dus nu de eigenlijke vragen:
1. Is de centrale Rotterdam Noord inderdaad afgelopen maandagavond geupdate (geeft nieuwe snelheid aan, maar haalt de snelheid overigens nog niet).
2. Kunnen dergelijke NAT instellingen (VPN forwards en WOL forwards) door deze update van KPN ongedaan gemaakt worden?
3a. Zo ja, hebben meer mensen hier last van en wat had ik hier tegen kunnen doen?
3b. Zo nee, wat zou er dan gebeurt kunnen zijn, ik heb nog nooit problemen met de 580i gehad?

Het heeft me redelijk veel tijd gekost om alle instellingen goed te krijgen en aangezien het al weer een jaartje geleden is weet ik niet meer precies hoe ik het gedaan heb. Maar ja dat is mijn eigen stomme 8)7 schuld, had ik het maar even op moeten schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Raar verhaal,

ik heb net een mail gekregen van Planet over de verhoging.Daarin staat een linkje naar een site van planet over deze verhoging en wat de toekomst brengt. http://www.planet.nl/toekomsteditie
Als je op vraag 1 klikt zie je daar de snelheden staan,de oude en de nieuwe.Ik heb zelf adsl mfort,en naar mijn weten zou de upload gelijk blijven,ofwel 768kb/s.Maar volgens diezelfde site word de upload verhoogd naar 1 mbit :?
Wat word het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18162

vanenkelen schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:48:
Dus nu de eigenlijke vragen:
1. Is de centrale Rotterdam Noord inderdaad afgelopen maandagavond geupdate (geeft nieuwe snelheid aan, maar haalt de snelheid overigens nog niet).
Check.

i.d.d. na afgelopen weekend ook de nieuwe snelheden in het modem dus Rotterdam-Noord is ook geupgrade (nu nog iemand die de schakelaar "iedereen op hogere" snelheid nog even omzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
Corona schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:22:
Raar verhaal,

ik heb net een mail gekregen van Planet over de verhoging.Daarin staat een linkje naar een site van planet over deze verhoging en wat de toekomst brengt. http://www.planet.nl/toekomsteditie
Als je op vraag 1 klikt zie je daar de snelheden staan,de oude en de nieuwe.Ik heb zelf adsl mfort,en naar mijn weten zou de upload gelijk blijven,ofwel 768kb/s.Maar volgens diezelfde site word de upload verhoogd naar 1 mbit :?
Wat word het nou?
wow..... als dat zo is dan ben ik verry happy, mits ik de snelheid haal ofcourse o_O

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Wouw same here!! Ik hoop dat die 1mb upload waarheid is :P En dat Triple Play pakket zie ik ook wel zitten, maar daar zal je ADSL2 voor nodig hebben? Heb nu Comfort.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 30-11-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik vermoed een oplettendheid tijdenshet maken van die pagina, maar als het echt zo is dan is dat natuurlijk wel geweldig nieuws. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:59

K-Jay

Klaas Jan

Anoniem: 107573 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:06:
Wouw same here!! Ik hoop dat die 1mb upload waarheid is :P En dat Triple Play pakket zie ik ook wel zitten, maar daar zal je ADSL2 voor nodig hebben? Heb nu Comfort.
Volgens mijn gegevens blijft de upload 768, helaas. Zal wel een foutje op die site zijn.
Voor Triple Play heb je inderdaad ADSL2 nodig.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een fout op de site van planet. KPN bepaalt die profielen en het basic profiel wordt gewoon 768kbps.

Overigens zou ik niet weten waarom je voor triple play perse adsl2+nodig zou hebben. tot 8mbit down en 1mbit up is voldoende om met 4 man tegelijk te telefoneren, 2 verschilldende TV kanalen van behoorlijke kwaliteit (PAL 2mbit H.264 codec) tegelijkertijd te bekijken en tot 4mbit adsl te hebben tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Ok duidelijk wat betreft de upload. Jammer, maar helaas.

Wat betreft Triple Play: ik heb dat formulier op de site ingevuld, ik wacht nog wel even op dat mailtje, daar zal vast het een en ander duidelijk in worden gemaakt. Het is tog allemaal nog in voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De upgrade is begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-06 21:26
nou merk er nix van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-06 16:00
JvS schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:38:
Dat is een fout op de site van planet. KPN bepaalt die profielen en het basic profiel wordt gewoon 768kbps.
Euhm, hoe kan het dan dat Het Net een abbo met 4mb down/256 up heeft?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Henkie-Jan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 07:42:
[...]

Euhm, hoe kan het dan dat Het Net een abbo met 4mb down/256 up heeft?
omdat dat geen adsl-basic is en omdat kpn die uploadsnelheid ook gewoon bepaalt. Planet heeft ook een nieuw abonnement (easy) wat niet in de oorspronkelijke profielen viel. Time, go, lite, basic en fast waren de oorspronkelijke profielen, daar is nu voor planet adsl-easy en voor hetnet snelsurfen bij gekomen. Dat zijn de nieuwe profielen voor nieuwe klanten, voorderest gebruikt elke isp gewoon de door kpn opgelegde snelheid voor de oude internetverbindingen.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 01-12-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Ik vindt het een beetje jammer van KPN.. Ik betaal 80€ per maand en ik ga van 8/1mbit naar 10-12/1mbit.. niet echt om wakker van te liggen. Die upload mag van mij ook wel omhoog :? ik zit steeds meer te overwegen om naar een lagere abbo over te gaan

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
1 dec 2005 De upgrade is begonnen, de database gereset! KPN begint nu met het verhogen van de daadwerkelijke snelheden! Let op dat u vanaf nu alleen speedtest resultaten invult (dus niet de gegevens uit uw modem)! De gegevens van voor vandaag zijn off-line gezet voor nadere analyse t.b.v. volgende voorspellingen.
Nu maar wachten op de eerste mensen met die daadwerkelijk de nieuwe snelheden halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Waarom altijd speedtest. Het werkt zelden goed bij snellere lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:30
Idd, je kan beter met FTP een bestand van 10MB downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 11:22
KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:15:
Ik vindt het een beetje jammer van KPN.. Ik betaal 80€ per maand en ik ga van 8/1mbit naar 10-12/1mbit.. niet echt om wakker van te liggen. Die upload mag van mij ook wel omhoog :? ik zit steeds meer te overwegen om naar een lagere abbo over te gaan
Gaat een beetje moeilijk he, DSL1 is 1Mbit up max en DSL2 1,3Mbit max...

Wat in de praktijk rond de 1024kbit uit komt..dus veel valt er niet te verhogen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chutney schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:51:
[...]

Gaat een beetje moeilijk he, DSL1 is 1Mbit up max en DSL2 1,3Mbit max...

Wat in de praktijk rond de 1024kbit uit komt..dus veel valt er niet te verhogen xD
Dus jij denkt nog steeds dat dat de max is :D sorry maar ik denk toch echt dat het wel hoger kan.. ze zeiden ook 8 mbit is max download, nu ineens 12mbit? Ik geloof gewoon echt niet dat ze niet hoger kunnen geven dan 1 mbit up. imo gewoon markering. Ze kunnen het misschien niet garanderen net zoals met de download (10 tot 12 mbit) maar als nog vindt ik wel dat je voor 80€ gewoon de max moet krijgen wat de verbinding aan kan. Ze doen het ook met de download dus why not met de upload :(

Btw als je echt goed je download snelheid wil weten moet je van een goede source een redelijk groot bestand downloaden met een download accelerator zoals bv DAP. Dan haal je echt de max. En de upload test ik met me eigen ftp, ik laat iemand max downloaden en dan vervolgens doe ik bandwich test in mIRC. Want er gaat altijd wel wat verloren aan bv MSN, spyware etc.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 01-12-2005 11:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 26-06 22:48
KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:06:
[...]

Dus jij denkt nog steeds dat dat de max is :D sorry maar ik denk toch echt dat het wel hoger kan.. ze zeiden ook 8 mbit is max download, nu ineens 12mbit? Ik geloof gewoon echt niet dat ze niet hoger kunnen geven dan 1 mbit up. imo gewoon markering. Ze kunnen het misschien niet garanderen net zoals met de download (10 tot 12 mbit) maar als nog vindt ik wel dat je voor 80€ gewoon de max moet krijgen wat de verbinding aan kan. Ze doen het ook met de download dus why not met de upload :(

Btw als je echt goed je download snelheid wil weten moet je van een goede source een redelijk groot bestand downloaden met een download accelerator zoals bv DAP. Dan haal je echt de max. En de upload test ik met me eigen ftp, ik laat iemand max downloaden en dan vervolgens doe ik bandwich test in mIRC. Want er gaat altijd wel wat verloren aan bv MSN, spyware etc.
Ze kunnen bij adsl2+ tot 3 mbit upload geven waar het bij adsl1 maar 1mbit max is. Toch is er door kpn een limiet gezet op 1 mbit bij adsl2+. Dit doen ze bewust om in de toekomst meerdere dsl soorten naast elkaar te laten werken. Bij een hogere upload zouden die technieken op elkaar storen waardoor de snelheden nooit gehaald zouden kunnen worden.

De kunnen dus gewoon niet hoger dan die 1mbit upload en voor die €80,- per maand kan je zoveel willen. Als KPN beslist dat jij die snelheden krijgt voor die prijs is dat de keuze van KPN. Ben je het hier niet mee eens neem je een andere aanbieder. Dat heet nou concurrentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Laatst online: 17-05 09:33
eindelijk...

Eerste KPN-klanten profiteren van hogere adsl-snelheid

Donderdag 1 december 2005, 10:20 - Na de nodige voorbereidingen is KPN donderdag begonnen met het doorvoeren van de aangekondigde snelheidsverhogingen voor zijn adsl-abonnees.

Geen reacties Door Laurens Verhagen
In de voorbije weken heeft KPN zijn centrales al aangepast aan de nieuwe snelheden. Het telecombedrijf koos er, anders dan voorgaande keren, voor om de snelheid bij de eindgebruiker pas later aan te passen. Inmiddels zijn de snelheden bij de dslam-modems in de centrales aangepast, alsmede de routers.

"We hebben geen Batman-knop om heel Nederland tegelijk te versnellen", zo verklaarde een woordvoerder van KPN eerder al tegenover Webwereld de te volgen strategie.

Via de site adslcentrale.nl kan iedereen zien wanneer hij aan de beurt is. Dit is overigens geen officiële KPN-site, maar een site die gevuld wordt door gebruikers. De kwaliteit is afhankelijk van de hoeveelheid ingezonden data, zo benadrukken de initiatiefnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Weps schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:12:
[...]

Ze kunnen bij adsl2+ tot 3 mbit upload geven waar het bij adsl1 maar 1mbit max is. Toch is er door kpn een limiet gezet op 1 mbit bij adsl2+. Dit doen ze bewust om in de toekomst meerdere dsl soorten naast elkaar te laten werken. Bij een hogere upload zouden die technieken op elkaar storen waardoor de snelheden nooit gehaald zouden kunnen worden.

De kunnen dus gewoon niet hoger dan die 1mbit upload en voor die €80,- per maand kan je zoveel willen. Als KPN beslist dat jij die snelheden krijgt voor die prijs is dat de keuze van KPN. Ben je het hier niet mee eens neem je een andere aanbieder. Dat heet nou concurrentie ;)
Ik ben me bewust van deze informatie.. Maar dat zeiden ze toch ook met de download snelheid? of heb ik dat mis :? Ik las namelijk tijden terug dat de max voor deze adsl 8mbit down en 1mbit upload was.. Maar nu wordt ineens de download verhoogd van 8 mbit naar 10~12Mbit.. En dit is geen adsl2.. Dus klopt dan wel het max upload van 1 mbit? Ik weet het niet maar zo kijk ik er tegen aan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 01-12-2005 11:32 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:29:
Ik ben me bewust van deze informatie.. Maar dat zeiden ze toch ook met de download? of heb ik dat mis :? Ik las namelijk tijden terug dat de max voor deze adsl 8mbit down en 1mbit upload was.. Maar nu wordt ineens de download verhoogd naar 10-12Mbit.. En dit is geen adsl2.. Dus klopt dan wel het max upload van 1 mbit? Ik weet het niet maar zo kijk ik er tegen aan ;)
Voor de snelheden boven 8mbit down heb je wel degelijk ADSL2+ nodig. Dat is ook de reden waarom deze snelheidsverhoging niet simpelweg een knopje omzetten betreft, maar ook meteen een uitrol van ADSL2+ naar zo veel mogelijk centrales....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Croga schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:32:
[...]

Voor de snelheden boven 8mbit down heb je wel degelijk ADSL2+ nodig. Dat is ook de reden waarom deze snelheidsverhoging niet simpelweg een knopje omzetten betreft, maar ook meteen een uitrol van ADSL2+ naar zo veel mogelijk centrales....
uhmm ik dacht toch echt te lezen op de KPN site dat die 10-12 mbit geen adsl2 is :?
En als dat niet zo is zou je mij misschien een link kunnen geven? want ik vindt dit wel interresant :p
En als het dus wel volgens jou ADSL2 is dan kunnen ze ook de upload verhogen.. En ook meer dan die miezerige 2~4mbit download.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 01-12-2005 11:42 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Die 12 mbit kan in principe ook via ADSL2 maar ze gebruiken ADSL2+ . ADSL gaat tot 8 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:42:
[...]

uhmm ik dacht toch echt te lezen op de KPN site dat die 10-12 mbit geen adsl2 is :?
En als dat niet zo is zou je mij misschien een link kunnen geven? want ik vindt dit wel interresant :p
Wees maar gerust, alles boven de 8mbit is adsl2+, je bent gewoon niet goed geinformeerd. Waarom zou het ineens wel interessant zijn als het nu adsl2+ heet. Wat boeit het nou wat voor naam er aan gegeven wordt? :?. Wat eerder gezegd werd klopt prima: adsl kan maar tot 8mbit. Je gaat zelf allerlei rare conclusies trekken uit halve info en dan zeggen dat je het stom vindt dat ze de snelheid up niet verder verhogen,
En als het dus wel volgens jou ADSL2 is dan kunnen ze ook de upload verhogen.. En ook meer dan die miezerige 2~4mbit download.
Tuurlijk, en met adsl1 konden ze ook meer dan die miezerige 512kbps download van het begin of die miezerige 0,25mbit die adsl lite ooit was maar waarom zouden ze? Ze hebben nu een heel scala aan productprofielen en de meeste mensen willen gewoon zo goedkoop mogelijk een goed werkend dsl lijntje zonder gezeik en met een behoorlijk goeie service: Precies wat kpn levert.

Ik zou jou eerder in het profiel van tweakdsl of speedlinq klant scharen. Minder support, meer "bang for your bucks". Ikzelf hou meer van betrouwbaarheid en degelijkheid en zou eerder geneigd zijn te kiezen voor een miezerige 3mbit voor 30 euro in plaats van 20mbit voor 25 bij bijvoorbeeld wanadoo.

[ Voor 55% gewijzigd door JvS op 01-12-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mja dat moet dan wel zo zijn. Er stond namelijk eerst op de KPN site dat dit jaar nog de snelheid wordt verhoogd naar 10~12mbit en er stond een link naast dat ADSL2 ergens in 2006 doorgevoerd zou worden, maar dat is dus niet zo :p

Btw op de KPN site staat nu niet meer 10~12 mbit :o maar 12mbit down :D
JvS schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:45:
[...]
Tuurlijk, en met adsl1 konden ze ook meer dan die miezerige 512kbps download van het begin of die miezerige 0,25mbit die adsl lite ooit was maar waarom zouden ze? Ze hebben nu een heel scala aan productprofielen en de meeste mensen willen gewoon zo goedkoop mogelijk een goed werkend dsl lijntje zonder gezeik en met een behoorlijk goeie service: Precies wat kpn levert.

Ik zou jou eerder in het profiel van tweakdsl of speedlinq klant scharen. Minder support, meer "bang for your bucks". Ikzelf hou meer van betrouwbaarheid en degelijkheid en zou eerder geneigd zijn te kiezen voor een miezerige 3mbit voor 30 euro in plaats van 20mbit voor 25 bij bijvoorbeeld wanadoo.
Ja dat snap ik wel.. Maar het is gewoon jammer dat ze niet een leuke verhoging geven van en de download en de upload.. Dat zou je toch wel verwachten :? maja..

En ik hou van betrouwbaarheid.. Waarom denk je dat ik deze verbinding heb? Ik heb deze verbinding vanaf het begin toen Mxstream net uit kwam.. Dus nu al zo'n 4 jaar denk ik. Dus ik spek ze al 4 jaar lang 80€ per maand :P Dus ik verwacht gewoon van ze dat ze een leuke verhoging geven. dat kleine beetje download erbij vindt ik namelijk niet echt interresant :/

[ Voor 66% gewijzigd door KappeNou op 01-12-2005 11:53 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Down ja, ik dacht dat je net up had staan.

[ Voor 74% gewijzigd door JvS op 01-12-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JvS schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:53:
Down ja, ik dacht dat je net up had staan.
ow ok haha ff me post veranderd :p was typ foutje
(ik was alweer een verhaal aan het tikken, ik dacht dat je het over die andere link had haha)

Btw kep een leuk cadeautje binnen door 1 jaar me abbo te verlengen :P

[ Voor 82% gewijzigd door KappeNou op 01-12-2005 11:59 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:06:
[...]

Dat denk ik niet, dat weet ik :)

Bij DSL2+ is de upload inderdaad 3,5Mbit/s maximaal. Maar dit gaat over een te hoge frequentieband waardoor de lijnen te veel overspraak zouden hebben/storing. Vandaar de 1,3Mbit/s maximaal bij DSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chutney schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:03:
[...]

Dat denk ik niet, dat weet ik :)

Bij DSL2+ is de upload inderdaad 3,5Mbit/s maximaal. Maar dit gaat over een te hoge frequentieband waardoor de lijnen te veel overspraak zouden hebben/storing. Vandaar de 1,3Mbit/s maximaal bij DSL2+.
ja maar er wordt me dus net verteld dat die 12mbit download die ik ga krijgen alleen haalbaar is met ADSL2.. Dus dat wil zeggen dat ik dit jaar nog adsl2 heb :? en dat betekent vervolgens ook dat ze me upload wel iets hoger kunnen maken.. En waarom doen ze dat nou niet :( iets hoger maakt toch niet uit? zucht..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:06:
[...]

ja maar er wordt me dus net verteld dat die 12mbit download die ik ga krijgen alleen haalbaar is met ADSL2.. Dus dat wil zeggen dat ik dit jaar nog adsl2 heb :? en dat betekent vervolgens ook dat ze me upload wel iets hoger kunnen maken.. En waarom doen ze dat nou niet :( iets hoger maakt toch niet uit? zucht..
Wil je gebruik maken van DSL2+, dan heb je een een DSL2+ modem nodig.. misschien moet je maar is gaan bellen met de KPN en vragen waarom ze een cap van 1Mbit aanhouden (net als de meeste DSL2+ leveranciers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 26-06 22:48
KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:06:
[...]

en dat betekent vervolgens ook dat ze me upload wel iets hoger kunnen maken.. En waarom doen ze dat nou niet :( iets hoger maakt toch niet uit? zucht..
Je qoute zelfs t antwoord.... Het is verstandig dat je het andere deel van dit topic ook even leest en verder meer informatie gaat zoeken over dit onderwerp. Er is meer dan voldoende over te vinden waarom up/download snelheden wel of niet verhoogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chutney schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:09:
[...]

Wil je gebruik maken van DSL2+, dan heb je een een DSL2+ modem nodig.. misschien moet je maar is gaan bellen met de KPN en vragen waarom ze een cap van 1Mbit aanhouden (net als de meeste DSL2+ leveranciers).
Ik heb gelukkig gratis een nieuwe adsl2 modem binnen van planet door 1 jaar te verlengen :p

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Zijn er al mensen hier geupgrade??

[ Voor 10% gewijzigd door Amd-xP op 01-12-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 12:23

Baziz

Smokey Nutz

Vorige week donderdag is mijn snelheid omhoog gegaan en ik had direct weer een onstabiele verbinding. Dit zelfde had ik ook bij de vorige upgrade van de snelheid (vorig jaar zomer), mijn aansluiting zit te ver van de centrale om een stabiele verbinding op hoge snelheid te houden :(
Beetje jammer dus.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:13:
[...]

Ik heb gelukkig gratis een nieuwe adsl2 modem binnen van planet door 1 jaar te verlengen :p
Ik heb dat mailtje dus gewoon niet gehad :(

Hoe moet je doorgeven dat je ook in aanmerking wil komen ervoor?
Ik zie in mijn 510i dat mijn centrale wel omgezet is naar adsl2+ (remote BDCM vendor 618a).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 26-06 19:59

K-Jay

Klaas Jan

Baziz schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:21:
Vorige week donderdag is mijn snelheid omhoog gegaan en ik had direct weer een onstabiele verbinding. Dit zelfde had ik ook bij de vorige upgrade van de snelheid (vorig jaar zomer), mijn aansluiting zit te ver van de centrale om een stabiele verbinding op hoge snelheid te houden :(
Beetje jammer dus.
Even storingsdienst bellen, dan zetten we je weer een stapje terug. Scheelt weer in abonnementskosten :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:22:
[...]

Ik heb dat mailtje dus gewoon niet gehad :(

Hoe moet je doorgeven dat je ook in aanmerking wil komen ervoor?
Ik zie in mijn 510i dat mijn centrale wel omgezet is naar adsl2+ (remote BDCM vendor 618a).
Uhmm ik denk als je hier inlogd dat je ergens een link ziet om hem te bestellen.
Ik weet verder niet of het alleen bij het planet abbonement is van 80€.. Iedergeval ik kreeg gewoon een mail.. toen heb ik 1 jaar velengd en kreeg vervolgens een paar dagen later de nieuwe modem/router binnen :) Als je 2 jaar verlengd krijg je een wireless modem/router.

Als je er niet uitkomt zou je de klantenservice kunnen bellen.
Btw het schijnt toch als je ver van de centrale afzit dat je met ADSL2 nog meer last hebt dan met de huidige ADSL, vanwege andere frequenties..

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 01-12-2005 12:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:30:
[...]

Uhmm ik denk als je hier inlogd dat je ergens een link ziet om hem te bestellen.
Ik weet verder niet of het alleen bij het planet abbonement is van 80€.. Iedergeval ik kreeg gewoon een mail.. toen heb ik 1 jaar velengd en kreeg vervolgens een paar dagen later de nieuwe modem/router binnen :) Als je 2 jaar verlengd krijg je een wireless modem/router.

Als je er niet uitkomt zou je de klantenservice kunnen bellen.
Btw het schijnt toch als je ver van de centrale afzit dat je met ADSL2 nog meer last hebt dan met de huidige ADSL, vanwege andere frequenties..
Hartelijk dank, dat was idd de goede link, 2 jaar verlengd en dus de wireless (nu hoop ik dat het echt de speedtouch 716i is.)

[edit/update] Overigens kunnen mensen met adsl comfort hier ook een modem kopen (met korting).
Planet Internet trakteert u op de volgende aantrekkelijke modemaanbiedingen. Vink nu uw keuze aan en krijg uw modem zo snel mogelijk thuisbezorgd!

Multi-PC modem van EUR 79,- voor EUR 56,99
Wireless modem van EUR 199,- voor EUR 152,50

[ Voor 17% gewijzigd door MeNTaL_TO op 01-12-2005 20:02 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:41:
[...]

Hartelijk dank, dat was idd de goede link, 2 jaar verlengd en dus de wireless (nu hoop ik dat het echt de speedtouch 716i is.)
ik hoop het ook voor je :) Ik weet echt totaal niet wat voor modem ik heb binnengekregen.. Maar op de doos stonden een aantal series en ik had de hoogste iederegeval :)

misschien heb je geen mail gekregen vanwege dit:

Moet ik een nieuw modem kopen om de hogere snelheid aan te kunnen?

Nee, in principe kunt u uw huidige modem blijven gebruiken. Uw modem stelt zich automatisch in op de nieuwe snelheid. Er zijn enkele uitzonderingen, deze gebruikers zullen persoonlijk geïnformeerd worden over eventuele wijzigingen.

Of heb je niet je main a-mail gecheckt van planet?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 10:27

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:47:
[...]

ik hoop het ook voor je :) Ik weet echt totaal niet wat voor modem ik heb binnengekregen.. Maar op de doos stonden een aantal series en ik had de hoogste iederegeval :)

Nee, in principe kunt u uw huidige modem blijven gebruiken. Uw modem stelt zich automatisch in op de nieuwe snelheid. Er zijn enkele uitzonderingen, deze gebruikers zullen persoonlijk geïnformeerd worden over eventuele wijzigingen.

Jij hebt een 546 multipc modem gekregen als t goed is. De persoon voor je die het wirelessmodem bestelt heeft krijgt bijna zeker het 716g modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:16

cruncher

wanna crunch someone?

Ik heb een ander probleem. Sinds 2 dagen fluctueert de upload enorm.

Kheb een basic Xs4all abo, standaard dus +/-70 kb/up.
Nu fluctueert de upload tussen 60 en 100 kb....... heel vreemd ik heb dit nog niet eerder gelezen hier.

Is er trouwens nu al iemand die echt de nieuwe snelheden heeft?!?
Op adslcentrale staan wel een aantal centrales als zijnde geupgrade, maar wat is de waarde daarvan?

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 11:11
Weps schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:12:
[...]

Dat is niet helemaal waar. ADSL1 (G.DMT) gaat officieel tot (voor annexA!) 832Kbps upstream. In de praktijk wijkt iedereen van de standaard af en rekt het op tot maximaal 1024Kbps en zetten dat zelfs op de doos van een modem (dat is pas marketing!).

Gemiddeld haalt iedereen zo'n 800Kbps op z'n lijn. Alleen als de combinatie modem + dslam beide kanten optimaal is (Alcatel chip in DSLAM + ST510 met Alcatel). Of de nieuwe ADSL2 van KPN die op de Broadcom chip gebaseerd is en je raad het al wat er in de nieuwe ST 516, 546, 716 zit.

Wel mits je lijn het toelaat en je aansluitkunsten inorde zijn natuurlijk.

ADSL2+ gaat tot 1.3 standaard. De 3Mbps upstream is een aparte annexM variant en is niet gewoon standaard voor ADSL2+.

Voordeel en verschil is dus dat de marketing eerst 1024Kbps upstream heeft geroepen waar iedereen gemiddeld op ~800Kbps uit komt. En nu roepen ze weer 1024Kbps upstream en haalt iedereen gemiddeld dat of net iets hoger wellicht.

Had een hoop GoT discussies gescheeld als ze met ADSL1 nooit 1024Kbps upstream verkocht hadden :+

Laatse zin geldt natuurlijk voor alle ISP's die via DSL techniek aanbieden.
_Mystikal_ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:02:
[...]

Jij hebt een 546 multipc modem gekregen als t goed is. De persoon voor je die het wirelessmodem bestelt heeft krijgt bijna zeker het 716g modem.
Die 716G wordt niet meer gemaakt en was een tijdelijk model. De reguliere/huidige/gangbare is de 716(WL). Die heeft ook dezelfde webinterface als de 516 en de 516 ook. De 716G wijkt hierin ook af bijvoorbeeld.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 01-12-2005 13:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

KappeNou schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:47:
[...]

Ik heb alle mail account van planet gechecked. Maar als ik niet in aanmerking kwam, hadden ze de link ook niet op mijn persoonlijke site moeten zetten.
Ik weet zeker dat mijn speedtouch home en 510i niet op 12 Mb kunnen trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:18:
[...]
Ik heb alle mail account van planet gechecked. Maar als ik niet in aanmerking kwam, hadden ze de link ook niet op mijn persoonlijke site moeten zetten.
De mail wordt niet naar iedereen tegelijk gestuurd. Ongetwijfeld krijg je eens dezer weken ook nog een persoonlijke mail hierover. Je kan eventueel ook zelf naar Planet bellen, maar ik zou adviseren de mail gewoon even af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:14:

Die 716G wordt niet meer gemaakt en was een tijdelijk model. De reguliere/huidige/gangbare is de 716(WL). Die heeft ook dezelfde webinterface als de 516 en de 516 ook. De 716G wijkt hierin ook af bijvoorbeeld.
Zit daar verschil in joh? Ik weet dat kpn die 716's die zij verkopen in interne info allemaal 716g noemt en alle klanten die ik aan de lijn gehad heb op de helpdesk hadden zo'n totaal afwijkende webinterface ten opzichte van de 510, 546, 580, etc. De 716 gaat dus uiteindelijk ook weer een "normale" webinterface krijgen?
Tropos schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:34:
[...]

De mail wordt niet naar iedereen tegelijk gestuurd. Ongetwijfeld krijg je eens dezer weken ook nog een persoonlijke mail hierover. Je kan eventueel ook zelf naar Planet bellen, maar ik zou adviseren de mail gewoon even af te wachten.
Normaal gesproken zou ik adviseren: Bel de helpdesk even, maar bij planet is het sinds een week of 5 zo'n dikke crisis op de helpdesk dat ik daar even mee zou wachten :P.

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 01-12-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:18:
[...]
De 510i? Is dat niet de ISDN-variant? Kan ADSL2+ van KPN inmiddels al met ISDN overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

http://www.xs4all.nl/alle...gang/adsl/faqultra.php#13

adsl ultra van xs4all is over adsl2+ van kpn

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 09:57
1 December vandaag en de normale werkdag is inmiddels voorbij :P Zijn er al berichten van mensen die daadwerkelijk al de nieuwe snelheid hebben?
adslcentrale.nl werkt niet helemaal goed, of er zijn nog geen nieuwe resultaten ingevult :') ook de voorspelling pagina ligt eruit :/

[ Voor 33% gewijzigd door MewBie op 01-12-2005 17:03 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

eeh even over de 716.
716 WL (wireles lan) ??
716 G (B of G standaard ?? )
ik je wel even zeggen dat alle 716 modem's die uit geleverd worden door kpn het zelfde menu hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 01-12-2005 17:09 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
MewBie schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:01:
1 December vandaag en de normale werkdag is inmiddels voorbij :P Zijn er al berichten van mensen die daadwerkelijk al de nieuwe snelheid hebben?
adslcentrale.nl werkt niet helemaal goed, of er zijn nog geen nieuwe resultaten ingevult :') ook de voorspelling pagina ligt eruit :/
Inderdaad; in mijn router staat al dat ik de nieuwe snelheid heb, maar als ik test op speedtest.nl geeft die nog gewoon de oude snelheid weer.
Ik daarover een mailtje gestuurd naar m'n ISP, zegt die dat hun ook nog wat om moeten zetten 8)7
Iemand al daadwerkelijk de nieuwe snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Shunt schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:08:
eeh even over de 716.
716 WL (wireles lan) ??
ik je wel even zeggen dat alle 716 modem's die uit geleverd worden door kpn het zelfde menu hebben.
IK heb hier een 716 v5 WL, en heb het volgende menu

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8194806b6d0397c900e080aee39d16f7/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Laatst online: 11-05 08:09
Ik heb een vraagje.. weten jullie misschien wanneer Planet begint met adsl2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

dat is idd ook het menu dat op ieder 716(WL)/(G) zit.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:52
Ik heb iets heel vaags nou, mijn centrale is nog niet geupgraded, maar mijn modem geeft wel aan: Connection: 3Mbps down 512Kbps up

Maar toch download ik noghmet 1,6 Mbps.. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 22:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mcandor schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:31:
Ik heb iets heel vaags nou, mijn centrale is nog niet geupgraded, maar mijn modem geeft wel aan: Connection: 3Mbps down 512Kbps up

Maar toch download ik noghmet 1,6 Mbps.. Hoe kan dit?
Anders lees je het topic even door :)

Maar om antwoord te geven op je vraag;

Je modem traint al wel in op de nieuwe snelheden alleen wordt die nog gecapped ergens tussen jou en je ISP, dat is bij iedereen zo.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
al mensen met de nieuwe snelheden hier op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 21:21

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Klopt, KPN staat niet meer toe. Zal voor eind dit jaar gefixt zijn!

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Nu online

MeNTaL_TO

The future is not set

scorpion303 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:22:
[...]

De 510i? Is dat niet de ISDN-variant? Kan ADSL2+ van KPN inmiddels al met ISDN overweg?
Volgens KPN medewerkers wel en volgens berichten zou mijn centrale aangepast zijn als ik de vendor BDCM zou zijn (alleen geen idee wat de 618a inhoud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 04:41
Ik haal niet de volledige 6 Mb/s down in de lijn sync terwijl ik ervan uitging dat ik die wel zou kunnenn halen. Ik krijg 5184/768 ipv 6144/768.

Waarom zou ik de volle 6 Mb/s moeten kunnen halen:
Ik zit 1100 meter van de centrale. (Van Schevichavenstraat/Nijmegen centrum)
Met dit script gan DSLportaal, van september jl., zou ik de volgende snelheden moeten kunnen halen op de lijn:
De geschatte maximaal haalbare snelheid:
Download: 8205.13 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 855 KB/sec (kbps)
Upload: 1010.53 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 105 KB/sec (kbps)

Bij mijn vader die op 2km van dezelfde centrale zit, ook KPN/Planet, wil de modem niet naar 1,5 Mb/s en blijft steken 932kb/s.

Ik kan helaas niet meten op het ISRA punt bij mezelf. In het studentenhuis waar ik woon zit zo'n grijze, niet te openen ISRA, doos waarop 10 of meer lijnen kunnen worden aangesloten. Planet laat nu een lijnmeting doen.....

Maar goed. Herkent iemand de klacht dat je niet de snelheid krijgt die je redelijkerwijs zou kunnen verwachten. In Nijmegen of waar dan ook. Voor zover mijn oog op de dB waardes van de modem viel heb ik de indruk (heb nooit bewust gekeken) dat de signalen misschien zachter binnenkomen. Wellicht moeten ze iets meer signaal op de lijn zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

Imperium schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:41:
al mensen met de nieuwe snelheden hier op GoT?
ok anders lees het topic eventjes.
NEE de sync is nu alleen nog maar op de nieuwe snelheden de echt behaalde download snelheden zijn nog gewoon op de oude snelheden ingesteld.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 09:57
Shunt schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:52:
[...]

ok anders lees het topic eventjes.
NEE de sync is nu alleen nog maar op de nieuwe snelheden de echt behaalde download snelheden zijn nog gewoon op de oude snelheden ingesteld.
Maar vanaf 1 december gingen ze de snelheid toch daadwerkelijk verhogen?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
JvS schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:54:
[...]

Zit daar verschil in joh? Ik weet dat kpn die 716's die zij verkopen in interne info allemaal 716g noemt en alle klanten die ik aan de lijn gehad heb op de helpdesk hadden zo'n totaal afwijkende webinterface ten opzichte van de 510, 546, 580, etc. De 716 gaat dus uiteindelijk ook weer een "normale" webinterface krijgen?
510, 580, etc heeft interface serie 4.*.*
516, 546, 716v5 heeft interface serie 5.*.*

De 716G wijkt af en komt ook nergens terug die interface. Modem zal je ook niet meer tegen komen in de winkels als die voorraad overal op is wat ik begrijp. Denk ook dat KPN 716v5's uitstuurt en misschien een enkele 716G heeft verzonden als het al zo is.
Shunt schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:08:
eeh even over de 716.
716 WL (wireles lan) ??
516, 546, 716v5(WL) met 5.*.* serie software:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/716v5s.jpg
716G serie:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/ST716G/wizard1s.png
Shunt schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:25:
dat is idd ook het menu dat op ieder 716(WL)/(G) zit.
Wat je nu noemt is wel een wonderlijk model en bestaat ook niet. Zie ook www.speedtouch.nl:

• SpeedTouch 716g R1.1
• SpeedTouch 716v5, 716iv5, 716v5 WL en 716iv5 WL

Er is dus ook geen i versie voor ISDN van de 716G geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 01-12-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

nou die G is hier bij KPN dus nooit geleverd.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 22:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
EricJH schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:52:
Ik haal niet de volledige 6 Mb/s down in de lijn sync terwijl ik ervan uitging dat ik die wel zou kunnenn halen. Ik krijg 5184/768 ipv 6144/768.
KNIP
Wat voor adsl modem heb je? Toevallig een speedtouch 510 die een jaar of 2/3 oud is? Zo ja, dan denk ik dat die aan vervanging toe is.
Ik had namelijk tot 2 weken geleden ook een ST510 van bijna 3 jaar oud en die trainde op 3467/768 in i.p.v. de 6144/768. Op een gegeven moment was mijn internetverbinding helemaal weggevallen (gebeurde de laatste tijd steeds vaker, wat achteraf dus een teken van overlijdend modem was) en daarom had ik mijn modem maar eens uitgezet om er vervolgens achter te komen dat ie niet meer wou "booten". Nieuw modem gehaald (weer een ST510) en die had direct verbinding met de goede snelheid. (Ik zit hier zo'n 1200m van de centrale af..)
Dus probeer, als je kan, eens een ander nieuwe modem.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
_Mystikal_ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:02:
[...]

Idd de 546 :o Van het weekend maar ff installen :) kep nu draadjes met de hand aan elkaar gedraaid 8)7 dus waarschijnlijk verhoog ik straks me snelheid zelf ook :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85560

Hallo,

even een vraag.

Als ik inlog op mijn speedtouch 510 zit ik al dat er iets staat van 6144 down and 768 up of ziets.

MAar ik haal met downloaden nergens hoger dan ong. 340 kb/s ofwel lijkt nog steeds de oude snelheid, hoe kan dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:14:
[...]

Wat voor adsl modem heb je? Toevallig een speedtouch 510 die een jaar of 2/3 oud is? Zo ja, dan denk ik dat die aan vervanging toe is.
Ik had namelijk tot 2 weken geleden ook een ST510 van bijna 3 jaar oud en die trainde op 3467/768 in i.p.v. de 6144/768. Op een gegeven moment was mijn internetverbinding helemaal weggevallen (gebeurde de laatste tijd steeds vaker, wat achteraf dus een teken van overlijdend modem was) en daarom had ik mijn modem maar eens uitgezet om er vervolgens achter te komen dat ie niet meer wou "booten". Nieuw modem gehaald (weer een ST510) en die had direct verbinding met de goede snelheid. (Ik zit hier zo'n 1200m van de centrale af..)
mijn speedtouch home(jaja dat allereerste ding omgebouwd tot pro) traint wel gewoon op 6144/768, dus het lijkt me sterk dat een nieuwer typ wel een probleem hierin kan zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
Anoniem: 85560 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:25:
Hallo,

even een vraag.

Als ik inlog op mijn speedtouch 510 zit ik al dat er iets staat van 6144 down and 768 up of ziets.

MAar ik haal met downloaden nergens hoger dan ong. 340 kb/s ofwel lijkt nog steeds de oude snelheid, hoe kan dit???
MisteRMeesteR schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:33:
[...]

Anders lees je het topic even door :)

Maar om antwoord te geven op je vraag;

Je modem traint al wel in op de nieuwe snelheden alleen wordt die nog gecapped ergens tussen jou en je ISP, dat is bij iedereen zo.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is gecapped?? is dat zoiets dat ze de poort nog dicht houden zeg maar... en dat Wanadoo in mijn geval bv nog iets moet doen voor ik het wel heb,

Dus mijn modem is wel oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 22:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Rev! schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:25:
[...]

mijn speedtouch home(jaja dat allereerste ding omgebouwd tot pro) traint wel gewoon op 6144/768, dus het lijkt me sterk dat een nieuwer typ wel een probleem hierin kan zijn? :?
De eerste lading ST510's waren een beetje een dubieus geval.. Een groot aantal viel binnen een jaar of net erna uit omdat er een of meerdere condensatoren defect waren. Misschien dat een of meerdere defecte of niet 100% goed werkende condensatoren dus ook zorgen voor het niet goed intrainen op de juiste snelheid.
Ik weet niet of het klopt wat ik zeg, maar bij mij was het dus dat het oude modem absoluut niet wou intrainen op de nieuwe snelheid (toen ik zag dat de snelheid verhoogd was heb ik mijn modem een keer compleet gerest (wat ook al enige problemen opleverde)) en het nieuwe modem sloot ik aan en had direct de juiste snelheden staan.
Anoniem: 85560 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:32:
wat is gecapped?? is dat zoiets dat ze de poort nog dicht houden zeg maar... en dat Wanadoo in mijn geval bv nog iets moet doen voor ik het wel heb,

Dus mijn modem is wel oke?
Sorry hoor, maar is het nu zo veel gevraagd om even te zoeken?

In ieder geval, ja, je modem is goed. KPN (niet Wanadoo (dacht ik toch)) beperkt je snelheid nog en dit zal deze maand opengegooid worden.

[ Voor 22% gewijzigd door FlipFluitketel op 01-12-2005 19:34 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke bedankt voor je snelle reacties, ps, had wel gezocht maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden op me vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

bjck schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:02:
[...]

510, 580, etc heeft interface serie 4.*.*
516, 546, 716v5 heeft interface serie 5.*.*

De 716G wijkt af en komt ook nergens terug die interface. Modem zal je ook niet meer tegen komen in de winkels als die voorraad overal op is wat ik begrijp. Denk ook dat KPN 716v5's uitstuurt en misschien een enkele 716G heeft verzonden als het al zo is.

[...]

516, 546, 716v5(WL) met 5.*.* serie software:
[afbeelding]
716G serie:
[afbeelding]

[...]

Wat je nu noemt is wel een wonderlijk model en bestaat ook niet. Zie ook www.speedtouch.nl:

• SpeedTouch 716g R1.1
• SpeedTouch 716v5, 716iv5, 716v5 WL en 716iv5 WL

Er is dus ook geen i versie voor ISDN van de 716G geweest.
Ik zie dat bij de speedtouch 546 er nieuwe firmware is dan (5.3.2.6.0). Ik heb hier de 5.2.7.19.0 firmware van de speedtouch 546. Kan je me vertellen waar ik de nieuwe firmware kan vinden? De nieuwe webinterface spreekt me wel aan.

Bvd.

//edit: nog een klein dingetje, bij mij in de woonplaats zijn de snelheden al verhoogd (in ieder geval syncen de modems hoger). Maar als ik naar de type adsl aansluiting (operation mode) kijk krijg ik 992.1 (gewoon ADSL). Hebben ze in mijn woonplaats alleen de snelheid verhoogd maar geen nieuwe hardware (ADSL2+) geplaatst of hoe moet ik dit zien?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 100904 op 01-12-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

koninklijk plezier nederland gooi die snelheid nu is omhoog ik w8t al zo lang 8)7
maarja ze w8tten zeker tot 31-12 ofzo rare snuiters :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hoezo wacht je al zo lang?? Alleen maar omdat ze het vroeg aankondigen, moeten ze dus eerder de snelheid omhoog doen? De belofte is: voor het eind van het jaar en dat is het nog niet. Niet zo zeuren dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 100904 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:11:
[...]

Ik zie dat bij de speedtouch 546 er nieuwe firmware is dan (5.3.2.6.0). Ik heb hier de 5.2.7.19.0 firmware van de speedtouch 546. Kan je me vertellen waar ik de nieuwe firmware kan vinden? De nieuwe webinterface spreekt me wel aan.

Bvd.
Pas op dat firmware versies voor de diverse modems niet gelijk loopt. Screenshot is de 716v5 wellicht en jij hebt een 546.
//edit: nog een klein dingetje, bij mij in de woonplaats zijn de snelheden al verhoogd (in ieder geval syncen de modems hoger). Maar als ik naar de type adsl aansluiting (operation mode) kijk krijg ik 992.1 (gewoon ADSL). Hebben ze in mijn woonplaats alleen de snelheid verhoogd maar geen nieuwe hardware (ADSL2+) geplaatst of hoe moet ik dit zien?
Lang niet alle centrales (300 van de 1300 ofzo) zijn ook hardware technisch naar ADSL2+ geupgrade momenteel bij KPN. Dus overige lijnen lopen gewoon op ADSL1 standaard met nieuwe snelheden dan natuurlijk. En FAST blijft 8/1.

Dit is voor zover ik de status weet van KPN-DSL qua fysiek upgraden naar ADSL2(+). En ik begrijp dus dat ze alle lijnen (ook lagere snelheden) ADSL2(+) verbinden toelaten, alleen met de bij abonnement maximale snelheid dan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 100904 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 20:11:
[...]

Versie 5.3.2.6.0 is van mijn 716. Neem niet aan dat die hetzelfde is als een 546! En is gewoon te vinden op www.speedtouch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

bjck schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:04:En ik begrijp dus dat ze alle lijnen (ook lagere snelheden) ADSL2(+) verbinden toelaten, alleen met de bij abonnement maximale snelheid dan natuurlijk.
Dat is wel fijn, ADSL2+ heeft minder last van langere afstand centrale -> huis, toch?. Zo kunnen sommige klanten die anders bijvoorbeeld niet 6Mbits kunnen halen met hun 510 dat wel halen met een 546.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-06 15:40

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Kan iemand mij het telnet commando vertellen hoe ik op mijn oude SpeedTouch home de intrain speed kan vinden?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aarsbuds0r schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:12:
[...]

Dat is wel fijn, ADSL2+ heeft minder last van langere afstand centrale -> huis, toch?. Zo kunnen sommige klanten die anders bijvoorbeeld niet 6Mbits kunnen halen met hun 510 dat wel halen met een 546.
ADSL2+ is juist meer afhankelijk van afstand en wordt snel minder >2000m. Alleen komt er wel wat anders bij kijken wat jij bedoelt. ADSL2 (niet de +, hogere frequenties) kan in dezelfde frequenties als ADSL 12Mbps halen. En dan de nieuwere apparatuur die het binnenwerk vormen van de nieuwe 546 werkt al beter en nog meer optimaal samen met de nieuwe ADSL2+ apparatuur van KPN.

Zo kan het gebeuren dat je met een 510 5Mbps haalt en met een 546 op dezelfde lijn wel stipt de 6Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

JPR

Zo kan het gebeuren dat je met een 510 5Mbps haalt en met een 546 op dezelfde lijn wel stipt de 6Mbps.
Ik had het al eerder vermeld, maar ik had bij mijn 510i 6Mbit en met mijn nieuwe 546i de volle 8Mbit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 04:41
FlipFluitketel schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:14:
[...]

Het modem is van voorjaar 2003 en het is idd een 510v4. Ik denk dat ik wel een Speedtouch kan lenen van iemand waarvan ik denk dat die misschien net iets jonger is. Dat wordt dan in de tweede helft van december aangezien ik morgen voor ruim veertien dagen wegga...

Toch maf dat de modem dan ineens binnen duidelijk verslechtert..... Iemand hier opperde wat over condensatoren. Ik ben handig genoeg met de soldeerbout. Heeft er iemand nog suggesties wat voor condensatoren te gebruiken? Elna's bijvoorbeeld?

Dat andere modem brengt misschien meer duidelijkheid.

[ Voor 15% gewijzigd door EricJH op 02-12-2005 00:46 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.