Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
mjah je brengt het een beetje vaag. Adsl2+ is ten opzichte van adsl1 altijd beter. Op korte afstanden is de maximaal haalbare snelheid extreem veel hoger en een hoge snelheid van bijvoorbeeld 6mbit is bij adsl2+ op een veel grotere afstand mogelijk dan bij adsl1, dus is adsl2+ veel geschikter voor hoge snelheden op grotere afstanden.
Jij vergelijkt adsl en adsl2+ door de maximale snelheid te vergelijken met de snelheid waarmee dat afneemt en dat is bij adsl2+ inderdaad percentueel gezien meer en het gebeurt sneller, maar daarmee is adsl+2 nog steeds altijd voordeliger dan adsl1
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Here you areMrJ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:44:
Kan iemand mij het telnet commando vertellen hoe ik op mijn oude SpeedTouch home de intrain speed kan vinden?
klik hier
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
Ik weet niet of dit alleen om Planet Abbonee's gaat.
Ik dacht ik zeg het maar even.
Staat in de nieuwsbrief van deze maand.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 15:54 ]

ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Speedtest/ geeft hetzelfde resultaat, niet geupgrade dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Jape op 02-12-2005 15:51 ]
de upgrade is nu nog bezig. ik zou begod niet weten hoe ze aan het upgraden zijn per kaart of per complete centrale (lijkt me niet) maar kijk het eens uit tot in 2006
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Yup same here in Tilburg-Centrum. En ik gister dolblij op het werk toen ik op adslcentrale.nl mijn centrale erbij xag staan. Ik heb het flauwe vermoeden dat het nog nergens verhoogd is.Jape1985 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:51:
Werkt lekker op adslcentrale, mijn centrale (hvgd) staat als geupgrade, dus de een of andere sukkel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heeft weer niet getest op speedtest.nl want ik ga echt niet harder dan eerst.
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Speedtest/ geeft hetzelfde resultaat, niet geupgrade dus.
Dan maar proberen wat Shunt zegt: geduldig wachten tot 1-1-2006 en dan pas klagen. Zal moeilijk worden
Tnx bro!
Godfather Bodybuilding topic reeks
hoe doen ze dit? een professionele Netlimiter/netpeeker ? of sturen ze een fake bestandje naar je router waardoor die denkt dat je die snelheid hebt?
en wat ik daarna begrijp is dat ze dit doen om te testen of de backbones al dat dataverkeer wel aankunnen en er dus niet vrolijk mee stoppen als kpn overal de snelheid omhoog gooit,.. maar waarom doen ze dan niet rustig per centrale de snelheid omhoog, net al nu dus zeg maar, mochten de eerste paar centrales er mee stoppen weet je dat ook meteen...? toch?
verder hoor je mij niet klagen hoor, ik ben tevreden en het zal allemaal welg goedkomen, maar vraag me af hoe ze het doen en waarom technisch gezien.
[ Voor 11% gewijzigd door Opperhoof op 02-12-2005 16:39 ]
de snelheid gaat pas vanaf maandag as, 5 december omhoog. degene die nu adslcentrale invullen kijken niet verder dan hun modem...Fidai schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:16:
Helaas zijn er een aantal mensen geweest die in de modem de nieuwe snelheid hebben zien staan en meteen op adslcentrale.nl hebben ingevoerd dat de centrale geupgrade is, (wat dus nog nergens het geval is?)
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Ik zit nu bijvoorbeeld op 76% (6144kbit/sec) en zou dus maximaal +-8000kbit kunnen halen...
de verhoging is ook maar tot 6144 hoor.. hoe kom je op 8 mbit dan? of heb je FAST?Fidai schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:04:
Je nieuwe snelheid staat wel in je modem, daar is die 100% ook op gebaseerd. Je modem is nu ingetrained op de hoogst haalbare snelheid voor jou, deze snelheid haal je nu nog niet maar ga je pas halen als kpn de snelheids verhoging ook echt bij jou doorvoert.
Ik zit nu bijvoorbeeld op 76% (6144kbit/sec) en zou dus maximaal +-8000kbit kunnen halen...
hoger als 8 mbit zal hij niet kunnen halen. (beperkingen van afstand en dat soort dingen.)
Game PC
ik snap er nog steeds nix van eerlijk gezegd..

[ Voor 16% gewijzigd door Tiduz op 02-12-2005 21:45 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Door gewoon op de apparatuur die jij niet ziet in het netwerk de snelheid per lijn nog niet aan te passen. Hierdoor wordt je fysieke DSL verbinding wel sneller (dat kan jij zien) maar effectief de datadoorvoer snelheid niet op de gehele verbinding.Opperhoof schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:38:
mm, toch apart vind ik het. Wat is begrijp is dus dat ze wel je verbinding omhoog gooien, maar je nog niet de snelheid geven.
hoe doen ze dit? een professionele Netlimiter/netpeeker ? of sturen ze een fake bestandje naar je router waardoor die denkt dat je die snelheid hebt?
Backbones test je hier niet mee natuurlijk. Maar je kan wel per regio/centrale lijnsnelheden gaan verhogen en zo niet een te hoge belasting op de diverse helpdesks leggen voor verbindingen die instabiel zijn geworden.en wat ik daarna begrijp is dat ze dit doen om te testen of de backbones al dat dataverkeer wel aankunnen en er dus niet vrolijk mee stoppen als kpn overal de snelheid omhoog gooit,.. maar waarom doen ze dan niet rustig per centrale de snelheid omhoog, net al nu dus zeg maar, mochten de eerste paar centrales er mee stoppen weet je dat ook meteen...? toch?
verder hoor je mij niet klagen hoor, ik ben tevreden en het zal allemaal welg goedkomen, maar vraag
me af hoe ze het doen en waarom technisch gezien.
Ondertussen is er geen oneerlijkheid over de upgrade omdat mensen niet al weken eerder en andere twee maanden later een upgrade krijgen
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door MDadm op 02-12-2005 23:15 ]
M6N 1,7 Banias M10 1024MB Travelstar 7K60 IPW2100 Combi en nu ook MacBook C2D 2,0Ghz 2048MB
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
of mss ff je modem van de stroom af halen en er weer op zetten. kan wel eens helpen.rimave schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:21:
Ik had al een tijdje de nieuwe snelheid in mijn modem staan: 6144. Ik heb een basis abbo, maar ik deed net een speedtest en die komt ineens op 150 Kb uit. Dus ik kijk in mijn modem en daar staat nu ineens 1536/256. Schijnbaar ben ik dus gedowngrade ipv geupgrade.Ik moet maar even bij mijn provider aan de bel trekken.
D2 acc: *Mrboomblasterhc
Dat dacht ik inderdaad ook, dus dat had ik al geprobeerd, maar geen succes helaas.mrboomblaster schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:25:
[...]
of mss ff je modem van de stroom af halen en er weer op zetten. kan wel eens helpen.
Misschien dat KPN een foutje heeft gemaakt bij het definitief doorgeven van de snelheid?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
heb ondertussen bij planet een nieuwe besteld (adsl2+), na 3 dagen binnen. modem aangesloten traint in op 8000 mbit, met een advanced abonnement. alles gaat nu stukken beter en stabieler. maar nog steeds geen 12 mbit?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:47:
[...]
Je meldt dat je een ADSL modem (ST-510) hebt en dan klopt het dat je aan je max. zit. Wil je gebruik maken van de 12 mbit dan heb je een ADSL2+ modem nodig.
Ik zie vandaag inderdaad geen KPN-ers overwerken, wat ik de vorige 2 nachten wel zag. Ik heb alleen geen idee of zij van de adsl upgrades zijn, zal het maandag wel even vragen.Imperium schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 03:26:
nu pas weer vanaf maandag toch? aangezien ze in het weekend niet verhogen ofzo? (alleen werkdagen toch?)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Welke modem heb je? De mijn zgt nog steeds untrained.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 01:49:
[...]
heb ondertussen bij planet een nieuwe besteld (adsl2+), na 3 dagen binnen. modem aangesloten traint in op 8000 mbit, met een advanced abonnement. alles gaat nu stukken beter en stabieler. maar nog steeds geen 12 mbit?
het kan ook nog eens zijn dat er een klein breukje in je kabel zit, iig dat had ik van de week toen wilde de modem ook niet op de juiste snelheid verbinding maken. Toen maar een nieuwe kabel er tussen gelegd en het probleem was opgelost.rimave schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:52:
[...]
Dat dacht ik inderdaad ook, dus dat had ik al geprobeerd, maar geen succes helaas.
Misschien dat KPN een foutje heeft gemaakt bij het definitief doorgeven van de snelheid?
D2 acc: *Mrboomblasterhc
Mijn modem weet niet waar die op moet trainen. Meestal is het 4.3 mbit maar af en toe ook lager en het dieptepunt is 2.5 mbit. Net even geprobeerd andere kabels aan te sluiten maar het blijft hetzelfde.
Nu weet ik dat de nieuwe snelheid nog niet werkt maar daar wordt ik ook niet zo gek van. De lijn valt af en toe gewoon uit en het modem geeft heel veel CRC Errors en Errored Seconds aan. Niet echt normaal volgens mij.
Ik heb trouwens een SMC 7204BRB router met ingebouwd modem. Kan het daar ook nog aanliggen of ligt het er gewoon aan dat ze met de centrales bezig zijn?
edit: basic abbo trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Bart op 03-12-2005 16:20 ]
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Ik heb bijna precies hetzelfde met mijn nieuw speedtouch 716. veel CRC en HEC error's.Bart schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:16:
blerg ik word gek van de verbinding.
Mijn modem weet niet waar die op moet trainen. Meestal is het 4.3 mbit maar af en toe ook lager en het dieptepunt is 2.5 mbit. Net even geprobeerd andere kabels aan te sluiten maar het blijft hetzelfde.
Nu weet ik dat de nieuwe snelheid nog niet werkt maar daar wordt ik ook niet zo gek van. De lijn valt af en toe gewoon uit en het modem geeft heel veel CRC Errors en Errored Seconds aan. Niet echt normaal volgens mij.
Zet ik daarentegen via telnet mijn modem op "multimode" dan traind tie in op 8000/1024 en is er niks aan het handje. Maar zet ik hem weer standaard naar "multi_adsl2plus" dan traind tie eerst in op 7999/1021. Maar na een tijdje wordt dat 6921/1021.
Dus ik wacht maar af tot daadwerkelijk de update geweest is, en als het dan nog zo is ga ik maar eens aan de bel trekken bij KPN.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Ja dat was ik ook van plan. Eerst maar even wachten dan tot de upgrades officieel zijn doorgevoerd. Maar "goed" om te zien dat er meer mensen zijn met problemen.Br@m schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:34:
[...]
Ik heb bijna precies hetzelfde met mijn nieuw speedtouch 716. veel CRC en HEC error's.
Zet ik daarentegen via telnet mijn modem op "multimode" dan traind tie in op 8000/1024 en is er niks aan het handje. Maar zet ik hem weer standaard naar "multi_adsl2plus" dan traind tie eerst in op 7999/1021. Maar na een tijdje wordt dat 6921/1021.
Dus ik wacht maar af tot daadwerkelijk de update geweest is, en als het dan nog zo is ga ik maar eens aan de bel trekken bij KPN.
[ Voor 3% gewijzigd door Bart op 03-12-2005 16:42 ]
ik zou daar niet mee wachten, of die snelheid nou hoog wordt of niet, aangezien je modem (op isra!?) niet op de goede snelheid verbinding maakt, kan het zijn dat de afstand gewoon te hoog is en dat je pas weer een stabiele verbinding krijgt, als je abonnement gedowngrade wordt.Bart schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:42:
[...]
Ja dat was ik ook van plan. Eerst maar even wachten dan tot de upgrades officieel zijn doorgevoerd. Maar "goed" om te zien dat er meer mensen zijn met problemen.
Neem dus gewoon direct contact met je ISP op (niet met kpn, tenzij je xs4all of ddsl hebt!), dan kunnen zij dit aan kpn doorgeven/
Ik denk dat ik wat anders bedoelde dan hoe jij reageert, het was meer dat ik enigzins onbegrijpend ben tegenover mensen die niet lezen op adslcentrale.nl en dus maar de gegevens uit hun modem invoeren.Shunt schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:06:
anders LEES even.
de upgrade is nu nog bezig. ik zou begod niet weten hoe ze aan het upgraden zijn per kaart of per complete centrale (lijkt me niet) maar kijk het eens uit tot in 2006
Ik kan niet tegen mensen die niet eerst lezen.
Melding die je ziet als je een reply doet typen:Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 01:49:
[...]
heb ondertussen bij planet een nieuwe besteld (adsl2+), na 3 dagen binnen. modem aangesloten traint in op 8000 mbit, met een advanced abonnement. alles gaat nu stukken beter en stabieler. maar nog steeds geen 12 mbit?
dus wat betekent dat: het kan kloppen dat je nog GEEN 12 mbit haalt...Waarschuwing:
[knip]
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.

Same here, alleen staat in mijn modem nog wel 768 up / 6144 down. Weird...rimave schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:21:
Ik had al een tijdje de nieuwe snelheid in mijn modem staan: 6144. Ik heb een basis abbo, maar ik deed net een speedtest en die komt ineens op 150 Kb uit. Dus ik kijk in mijn modem en daar staat nu ineens 1536/256. Schijnbaar ben ik dus gedowngrade ipv geupgrade.Ik moet maar even bij mijn provider aan de bel trekken.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Dus geen woorden maar daaden Kpn
[ Voor 5% gewijzigd door Tiduz op 03-12-2005 22:02 ]
mag jij me eens vertellen wie van KPN jou wijs gemaakt heeft dat de upgrade nu al afgerond zou moeten worden ??Thesilence07 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:38:
Ja wat mij betreft ook wel.. k`ben nu al lang genoeg lekker gemaakt met de nieuwe snelheid die wel in het modem staat maar nog niet "echt" te gebruiken is
Dus geen woorden maar daaden Kpn
Game PC
Verwijderd
ik heb de speedtouch 546.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:44:
[...]
Welke modem heb je? De mijn zgt nog steeds untrained.
dus van nu tot dan zullen de snelheden om hoog gegooid worden.
Game PC
Ik heb dus de volgende waarden in mijn e-tech modem/router staan:
SNR Margin 15.9 17.0 dB
Line Attenuation 38.9 19.0 dB
Errored Seconds 166 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 309 0
Data Rate 6144 768 kbps
Latency FAST FAST
Zoals je kan zien,heb ik veel errored seconds en crc errors na de laatste reboot van mijn router,op dit moment 14 1/2 uur geleden(ivm een poortforwarding)
Ligt het nou aan de bekabeling in mijn huis,of aan de verbinding zelf?Want voorheen had ik dit niet.
Verwijderd
Vraag me af waarom mensen het topic niet doorlezen en gaan vragen wanneer het verhoogd zal worden of waarom er in hun modem xxxx/xxxx staat maar dan ze hun 'oude' snelheid halen...ADSL snelheidsverhoging
Goed nieuws! Uiterlijk 20 december is het zover. Dan is de snelheid van uw ADSL-verbinding verhoogd zodat u nog meer van internet kunt genieten.
ik kijk even in mijn glazen bol en zie ......Corona schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:03:
Ik heb even een vraag over de verbinding,en of meerdere mensen nu meer crc errors hebben dan dat ze hadden.
Ik heb dus de volgende waarden in mijn e-tech modem/router staan:
SNR Margin 15.9 17.0 dB
Errored Seconds 166 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 309 0
Data Rate 6144 768 kbps
Latency FAST FAST
Zoals je kan zien,heb ik veel errored seconds en crc errors na de laatste reboot van mijn router,op dit moment 14 1/2 uur geleden(ivm een poortforwarding)
Ligt het nou aan de bekabeling in mijn huis,of aan de verbinding zelf?Want voorheen had ik dit niet.
helemaal niets.
juist

geef eventjes wat meer info ?
hoe zit je bekabeling inelkaar en probeer het eens op de hoofd aansluiting aan te sluiten.
Game PC
Downstream UpstreamShunt schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:20:
[...]
ik kijk even in mijn glazen bol en zie ......
helemaal niets.
juist![]()
geef eventjes wat meer info ?
hoe zit je bekabeling inelkaar en probeer het eens op de hoofd aansluiting aan te sluiten.
SNR Margin 15.6 17.0 dB
Errored Seconds 197 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 343 0
Data Rate 6144 768 kbps
Latency FAST FAST
Ok,zo nu beter?
Het is vooral dus downstream dat ik deze fouten heb,dit is van net 5 minuten geleden,en in het tussenliggende uur heb ik al meer crc errors en errored seconds in mijn router staan.
Daarom vroeg ik ook of dit aan de bekabeling in mijn huis zou kunnen liggen,want voorheen had ik dit aantal pas na een maand of 3.
En helaas heb ik geen ruimte meer in de buizen waar de kabels doorheen lopen,dus een cat kabel gaat niet lukken.Tevens heb ik geen stroom in mijn meterkast.
Daarom vroeg ik ook of dit met de snelheidsverhoging te maken zou kunnen hebben,en of meerdere mensen hier last van hebben.
Want voor hetzelfde geld ligt het niet aan ons maar bv kpn.
edit,de cijfers slaan dus op downstream en upstream.En ik krijg het niet voor lekaar om dit in een tabel te krijgen.Sorry,noobie wat dit betreft
[ Voor 5% gewijzigd door Corona op 04-12-2005 15:25 ]
Nou dat is een heel simpel antwoord: Het kan aan alles liggen tussen jouw modem en dat van kpn, inclusief jouw modem en dat van kpn zelf.Daarom vroeg ik ook of dit aan de bekabeling in mijn huis zou kunnen liggen,want voorheen had ik dit
Laat ik dan het schot voor open doel ook maar gelijk intrappen: Ja, het kan dus aan je eigen bekabeling liggen en ja het kan aan de snelheidsverhoging liggen en ja het kan ook aan kpn liggen maar ook aan je modem of aan iets anders.
Dus: test het direct aangesloten met een kort telefoonkabeltje op je ISRA, zijn er dan nog fouten, dan werden ze blijkbaar niet door je interne bekabeling veroorzaakt. Geowon een kwestie van logisch uitsluiten.
[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 04-12-2005 15:32 ]
Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? ADSL2+ test van KPN?
Ik had dit verheen nooit
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik weet zeker dat er op het moment dat alles plat ligt niemand zeurf, want niemand kan dan t internet op (ongeveer)Sideshowbobbie schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:11:
Wat een hoop gezeur over kpn die nog niet de snelheid daadwerkelijk verhoogd heeft. Heb gewoon geduld het komt vanzelf. Of willen sommigen het liever zien dat als kpn alles tegelijk 'overschakelt' , de hele boel komt plat te liggen? Dan zeurt iedereen ook weer. Het overschakelen is niet even simpel een knopje indrukken.
Ik heb een thomson speedtouch 510 modem maar ik kan nergens info over deze modem vinden wat betreft intrainen.
Ah okay =) ik vond het al een beetje raar dat je een chip moet trainenJvS schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:09:
intrainen kan je lezen als "maakt verbinding"
Kan wel inloggen op het modem en config dingetjes bekijken maar weet niet goed waar ik moet zoeken heb btw firmware 2.81 erop gezet.
Gr. Wingie
Ik heb 't toevallig vanmiddag nog gedaan met een SpeedTouch Home (ja zo'n oude origineleWingie schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:40:
Weet iemand hoe je de in dit topic genoemde waarde's bij een speedtouch home uit kunt lezen of te wel waar traind je modem op etc.
Kan wel inloggen op het modem en config dingetjes bekijken maar weet niet goed waar ik moet zoeken heb btw firmware 2.81 erop gezet.
Gr. Wingie
Hier staat 't uitgelegd: http://www.userbase.be/fo...ut&cat=hardw&sub=lijntest
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Dat is heel simpel. Het wordt tweakers geleerd om eerst in de startpost te lezen. Het idee van een startpost is dat daar alle informatie in staat die je nodig hebt en niet eerst een avond het hele topic hoeft te bestuderen. Dat jij en ik nu toevallig weten dat op 20 december de boel sneller wordt gezet komt ook omdat je dit topic volgt.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 14:04:
Vraag me af waarom mensen het topic niet doorlezen en gaan vragen wanneer het verhoogd zal worden of waarom er in hun modem xxxx/xxxx staat maar dan ze hun 'oude' snelheid halen...
Maar bepaalde menschen vinden het fijner wanneer ze de startpost niet updaten. Geen idee waarom.
Thanks very much door jou info + een beetje weethet.nl + google heb ik de info bovenwater weten te halen. Het is alleen jammer dat ie bij mij de upstream waarde's niet laat zien.
Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------
Attainable line rate : 8168 kbit/sec
Attainable Atm rate : 7712 kbit/sec
Used line rate : 6584 kbit/sec
Fast used Atm rate : 6144 kbit/sec
Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec
Rel. capacity occupation : 81
Noise Margin : 11 dB
Line attenuation : 20 dB
Output Power : 19 dBm
Operational data report : far end (Upstream)
--------------------------------------------
No data available.
http://www.dslportaal.nl/snelheid/
http://www.nubz.org/old/alcatool.html
http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php
Regards,
Wingie
(kwam niet echt veel hoger dan 650kb/sec)
ik dus inloggen op mijn modem :
Speed (Kbit/sec) 864 up / 6720 down
Duration 2d 01:34
terwijl ik altijd 8000/992 had
ook na modemreset blijf ik de snelheid houden
oftewel kpn heeft mijn abonnement dus maar even verlaagd naar basic ofzo ?
morgen maar even met xs4all bellen..
Denk niet dat KPN je gedowngrade heeft, die waardes zijn nml geen basic abbonement. Bespaar jezelf in ieder geval 1 telefoontje en test je modem eens direct op ISRA. Doet ie dan hetzelfde, dan kan je het beste direct KPN bellen. XS4ALL kan / wilt deze storing nml niet doorgeven aan KPN en verwijzen je door.DDX schreef op maandag 05 december 2005 @ 00:54:
Dat je modem al jarenlang op dezelfde bekabeling wel altijd goed gewerkt heeft is dus geen argument om niet op ISRA te testen.
direct op isra bedoel je zonder splitter ?Tropos schreef op maandag 05 december 2005 @ 01:05:
[...]
Denk niet dat KPN je gedowngrade heeft, die waardes zijn nml geen basic abbonement. Bespaar jezelf in ieder geval 1 telefoontje en test je modem eens direct op ISRA. Doet ie dan hetzelfde, dan kan je het beste direct KPN bellen. XS4ALL kan / wilt deze storing nml niet doorgeven aan KPN en verwijzen je door.
zit nu nml 1 meter kabel ofzo naar splitter en dan 1 meter naar adsl modem
(heeft verder nooit een telefoon op de splitter gezeten)
Btw heeft hier iemand verstand van de nieuwe alcatel 546 modem/router die ik binnen heb gekregen
Ik ga trouwens wel sneller met deze nieuwe modem
Ik heb nog 1 probleem.. In een andere kamer van mijn huis valt ook elke keer de verbinding weg.. Als ik dan opnieuw met die installatie cd-rom van kpn het internet "installeer" heb ik vervolgens weer verbinding.. Overigens heb ik op de kamer waar de modem staat wel gewoon goede verbinding
Kan het zijn dat er in de kabel een kabelbreuk zit? Het is namelijk een lange kabel die door een deuropening gaat.. Dus de kabel wordt elke keer geplet.. Het ligt overgens al 2 jaar zo en ik had hiervoor ook geen problemen er mee.
Wie zou mij kunnen helpen

[ Voor 60% gewijzigd door KappeNou op 05-12-2005 09:41 ]
Verwijderd
Mijn nog niet maar ben in Emmen vaak een van de laatsten die de doorvoering krijgt.KappeNou schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:32:
Is iemands internet snelheid al verhoogd?
Btw heeft hier iemand verstand van de nieuwe alcatel 546 modem/router die ik binnen heb gekregen
Ik ga trouwens wel sneller met deze nieuwe modemvan 750kb/s down naar 850kb/s down en van 85 kb/s up naar 105 kb/s up.. Misschien omdat me andere modem alweer meer dan 4 jaar oud is. Maja wel leuk zelf je snelheid verhogen.
In een andere kamer van mijn huis valt ook elke keer de verbinding weg.. Als ik dan opnieuw met die installatie cd-rom van kpn het internet "installeer" heb ik vervolgens weer verbinding.. Overigens heb ik op de kamer waar de modem staat wel gewoon goede verbinding![]()
Kan het zijn dat er in de kabel een kabelbreuk zit? Het is namelijk een lange kabel die door een deuropening gaat.. Dus de kabel wordt elke keer geplet.. Het ligt overgens al 2 jaar zo en ik had hiervoor ook geenproblemen er mee.
Verder jou vraag mbt de 546 dit is gewoon de opvolger van de oudere 510, waarom men er weer alcatel voor plant is mij een vraag daar deze nog altijd niet door alcatel maar door Thompson worden gemaakt. de 546 is de ADSL2+ en ondersteund snelheden hoger dan de 8MB die de 510x ondersteunen.
over het feit dat je verbinding wegvalt in je andere kamer en je denkt dat dit komt door een breuk in de kabel test het met een nieuwe kabel die je dan zorgt niet te pletten. verder moet je wel even je instellingen nog na lopen dat je alles ook op PPPoE of PPPoA heb ingesteld en niet op Dynamique bridge router for multiple pcs.
Want de modem traint namelijk niet op de volle nieuwe snelheid in:
{Administrator}[adsl]=>info Modemstate : up Operation Mode : G.992.1 Annex A Channel Mode : fast Number of resets : 6 Vendor Local Remote Country : 0f 0f Vendor : TMMB ALCB VendorSpecific : 0000 0000 StandardRevisionNr : 00 01 Downstream Upstream Margin [dB] : 6.0 12.0 Attenuation [dB] : 30.0 16.0 OutputPower [dBm] : 19.5 11.5 Intrinsic/Actual Bandwidth % Upstream : 73 Downstream : 99 Available Bandwidth Cells/s Kbit/s Downstream : 13584 5760 Upstream : 1811 768 Transfer statistics Errors Received FEC : 0 Received CRC : 70 Received HEC : 28 Transmitted FEC : 0 Transmitted CRC : 6 Transmitted HEC : 6 Near end failures since reset Loss of frame: 0 failures Loss of signal: 0 failures Loss of power: 0 failures Errored seconds: 9534 seconds Near end failures last 15 minutes Loss of frame: 0 seconds Loss of signal: 0 seconds Loss of power: 0 seconds Errored seconds: 1 seconds Near end failures current day Errored seconds: 105 seconds Near end failures previous day Errored seconds: 1012 seconds
SNR margin is erg laag voor de download (6), dus ik vroeg me af of het aan de afstand ligt dat er een lichte ruis te horen is. (Ook met telefoon direct op IRSA)
Modem ook direct aan irsa geprobeert en dan geeft hetzelfde resultaat, dus ik neem aan dat de kabels hier binnen goed zijn. Ik gebruik de standaard kabels van KPN die bij het ADSL pakket zaten.
Ik las ook dat de 546 +- het zelfde is als de 510. Maar de firmware is toch iets anders.. Ik heb echt alles doorgelezen.. Maar ik kan echt nergens iets vinden hoe ik precies me poorten moet open gooien voor eigen FTP server en DCC voor mIRC.. ( Poorten Openen van de Alcatel 546 ADSL2+ modem/router )Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:44:
[...]
Mijn nog niet maar ben in Emmen vaak een van de laatsten die de doorvoering krijgt.
Verder jou vraag mbt de 546 dit is gewoon de opvolger van de oudere 510, waarom men er weer alcatel voor plant is mij een vraag daar deze nog altijd niet door alcatel maar door Thompson worden gemaakt. de 546 is de ADSL2+ en ondersteund snelheden hoger dan de 8MB die de 510x ondersteunen.
over het feit dat je verbinding wegvalt in je andere kamer en je denkt dat dit komt door een breuk in de kabel test het met een nieuwe kabel die je dan zorgt niet te pletten. verder moet je wel even je instellingen nog na lopen dat je alles ook op PPPoE of PPPoA heb ingesteld en niet op Dynamique bridge router for multiple pcs.
Verder heb ik het internet ingesteld met de KPN installatie cd-rom die ik erbij heb gekregen.. De andere pc doet het gewoon goed en valt niet weg.. Dan zou het toch niet kunnen zijn dat er instellingen verkeerd staan? of wel?
Verwijderd
Bekabeling in je huis of naar je huis? of je modem? persoonlijk scheelde bij mij me modem heel erg (5 jaar oude modem, naar huidige alcatel 546. Ik zit ook zo'n 2km van de centrale, wat overigens best wel ver is)Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:13:
Mijn lineattenuation is 44DB, maar ik woon slechts 2km van de centrale, dat lijkt me een beetje hoge waarde, attainable atmrate is dan ook maar 4704kbit/s. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 10:40 ]
heb je ook nog die modem van 5 jaar geleden?Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:39:
Bedankt dan zal ik toch eens haast achter dat nieuwe modem zetten en nu je het zegt de bekabeling is idd vrij oud en 5 jaar geleden in het enthousiasme even snel aangelegd. 2km is idd niet echt om de hoek, met slechts 2 km bedoelde ik natuurlijk ook 'slechts' in tegenstelling tot de 44DB die 4,4km suggereerde
Bij mij ging het namelijk van Down: van 750kb/s naar 850kb/s UP: van 85kb/s naar 105kb/s
met online games is me ping ook gedaalt met iets van 20.
(ik denk persoonlijk dat de bekabeling niet zo veel uit maakt.. of is het helemaal aangelegd vanaf de binnekomende kabel? verder denk ik dat je modem het meeste verschil maakt.. Ik kreeg toevallig gratis bij planet met verlenging van 1 jaar een gratis modem)
[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 05-12-2005 10:49 ]
Verwijderd
Speed Touch Home naar Pro met de bekende hackKappeNou schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:46:
[...]
heb je ook nog die modem van 5 jaar geleden?
Bij mij ging het namelijk van Down: van 750kb/s naar 850kb/s UP: van 85kb/s naar 105kb/s
met online games is me ping ook gedaalt met iets van 20.
(ik denk persoonlijk dat de bekabeling niet zo veel uit maakt.. of is het helemaal aangelegd vanaf de binnekomende kabel? verder denk ik dat je modem het meeste verschil maakt.. Ik kreeg toevallig gratis bij planet met verlenging van 1 jaar een gratis modem)
Mijn Noise Margin is trouwens ook slechts 5DB terwijl Userbase.be daarover het volgende zegt.
Ruismarge: deze moet minimum 6dB zijn om te kunnen synchroniseren, anders gaat de lijn aan een lagere bitrate proberen te synchroniseren tot er een bitrate is gevonden waar de noise margin > 6 dB is (tot 32 kbps)
Je komt volgens mij alleen in aanmerking als je fastadsl hebt aangezien de oude modems de 12 mbit niet kunnen halen.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 10:58:
[...]
Speed Touch Home naar Pro met de bekende hackIk zit sinds het begin al bij planet maar ben niet bekend met het gratis modem bij verlenging van een jaar actie
toch maar eens informeren
Mijn Noise Margin is trouwens ook slechts 5DB terwijl Userbase.be daarover het volgende zegt.
[...]
Ik zou 3000kbit / 512kbit moeten krijgen, maar hij staat nu op 2432kbit / 512kbit.
Er staat mij iets van bij dat ADSL over ISDN niet zulke hoge snelheden aankunnen, weet iemand wat de max moet zijn?
Op dit moment
Ik heb nu 1.6mbit en daarmee haal ik als top 173kbit/s dus dat is nog netjes.
Ik zit +/- 1252M van de centrale af, heb een Speedtouch 510i en de bekabeling is CAT5e en 1 jaar oud.
bij mij staat de snelheid goed, 6144 down, 768 up. 510i, v.4TrafeX schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:52:
Hoe zit het met de mensen die ISDN hebben? Staat de train snelheid goed?
Ik zou 3000kbit / 512kbit moeten krijgen, maar hij staat nu op 2432kbit / 512kbit.
Er staat mij iets van bij dat ADSL over ISDN niet zulke hoge snelheden aankunnen, weet iemand wat de max moet zijn?
Op dit moment
Ik zit +/- 1252M van de centrale af, heb een Speedtouch 510i en de bekabeling is CAT5e en 1 jaar oud.
ook zo'n 1200 meter van de centrale...
(nu alleen nog echt die 6144 halen...)
Net de KPN storingsdienst gebeld en die hebben een lijnmeting gedaan. Er lijkt iets mis te zijn met de lijn dus ze komen morgen langs om het één en ander uit te zoeken. Aangezien het probleem er ook is als ik mijn telefoon en modem direct op het IRSA had aangesloten verwachte zij dat het een probleem is voor het irsa punt.RAJH schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:51:
Niet echt een probleem, maar ik vraag mij af of het normaal is dat je een lichte ruis op je telefoonlijn hebt als je rond de 2357meter van de centrale zit.
<knip>
Morgen maar even afwachten dan.
Verwijderd
Ik zit op 1842m van de centrale en mijn modem (570i Speedtouch) staat correct op 6144 Kbit/sec.TrafeX schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:52:
Op dit moment
1648 meter van centrale en modem weet niet waar die op moet trainen. Op moment van typen 4320.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:14:
[...]
Ik zit op 1842m van de centrale en mijn modem (570i Speedtouch) staat correct op 6144 Kbit/sec.
ik heb een speedtouch 580i over isdn dus met een afstand van ongeveer 2.5km. Mijn modem waardes zijn 8000/1024 en dat is dus ook wat ik haal 840kb/s/105kb/sTrafeX schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:52:
Op dit moment
Nu op een abbootje lager en weer een constante verbinding (wat is dat heerlijk na 2 weken instabiliteit zeg)
Eve char: Warock <TEST>
Hier helaas nog steeds me modem niet op de 3 mbit, maar op ong 24 mbit:?.
Kijken hoe het na de echte verhoging is, anders maar is een nieuw modem proberen.
Dat zijn waardes waar ik blij van wordt (ben al blij dat ik van mijn speedtouch home (640 kb/s) naar 510i (786 kb/s) up ging, zal leuk zijn als ik met mijn aankomende 780i ook de echte adsl waarden ga halen (ik zit op 1800m).dannyreuser schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:25:
[...]
ik heb een speedtouch 580i over isdn dus met een afstand van ongeveer 2.5km. Mijn modem waardes zijn 8000/1024 en dat is dus ook wat ik haal 840kb/s/105kb/s
word vanaf vanacht 5 december tot 19 december verhoogd.
deze info heb ik van kpn zelf(gezien ik er zelf werk)
het word s'nachts gedaan om de mensen zoveel mogelijk te ontzien.
de via routers worden dan gereset zodat mensen de NIEUWE snelheid echt gaan merken
dus vanaf vanacht gaan de eerste mensen om welke en waar nog niet bekend.
dus et word de komende week druk met deze topic
Greets Your
Friend Amd
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
amdboy1983 schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:25:
De snelheid van adsl
de via routers worden dan gereset zodat mensen de NIEUWE snelheid echt gaan merken
Greets Your
Friend Amd
Niet gaan vertellen dus, dat je snelheid is verhoogd
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag).
Dus het gaat deze week gebeuren? Chilluhh!!
Thx voor deze concrete mededeling.amdboy1983 schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:25:
De snelheid van adsl
Greets Your
Friend Amd
Word dit gedaan vanaf het KPN cybercentre op het Fokkerterrein Oude Meer?amdboy1983 schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:25:
De snelheid van adsl
Greets Your
Friend Amd
that i don't know weet aleenMeNTaL_TO schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:36:
[...]
Word dit gedaan vanaf het KPN cybercentre op het Fokkerterrein Oude Meer?
dat het s'nachts gebeurt denk idd via cybercentre probeer morge eve wat meer info te winnen.
in elk geval vanaf vanacht gaat het LOOS de snelheidverhoging gaat wel gefaseerd tot 19 december
greets
amdboy
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Bedankt Sinterklaasje....amdboy1983 schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:25:
De snelheid van adsl
Greets Your
Friend Amd
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
vanmiddag modem reset gedaan en weer netjes 8000/992DDX schreef op maandag 05 december 2005 @ 00:54:
wtf ik had net het idee dat m'n download wat langzamer was dan ik altijd haalde
(kwam niet echt veel hoger dan 650kb/sec)
ik dus inloggen op mijn modem :
terwijl ik altijd 8000/992 had
ook na modemreset blijf ik de snelheid houden
morgen maar even met xs4all bellen..
toch maar eens binnenkort soort monitoring erop zetten
tis natuurlijk niet de bedoeling dat het vaker aantal dagen lager staat....
is het verstandig om een ander modem te nemen?? bijv. een smc met adsl2+ modem ingebouwd??
of ga ik daar niks van merken
1337
> www.xs4all.nl -> ADSL -> wijzigen -> overstappen -> inloggen ->
> klik op je bestaande abonnement -> volgende -> gratis modem.
Verdomme, net gisteren een nieuwe modem besteltDDX schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:31:
modem is trouwens gratis bij xs4all (mits je het abonnement een jaar verlengt)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Maar wel €25,- lichterDDX schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:31:
modem is trouwens gratis bij xs4all (mits je het abonnement een jaar verlengt)
Anders begin ik even een handeltje
edit: Toch maar niet. Betaal nu €51 ofzo en dan €59
[ Voor 12% gewijzigd door Copycat op 05-12-2005 21:56 ]
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Nee. Die kosten betaal je enkel bij een downgrade. De ST546 is dus gratis.Copycat schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:51:
[...]
Maar wel €25,- lichter
Anders begin ik even een handeltje
edit: Toch maar niet. Betaal nu €51 ofzo en dan €59
Wel nice, voor 80 euro kun je een Wifi router bestellen met ADSL2+ en VoIP support
🌞🍃
Je vermoeden klopt nietAlleen moet ik je wel vertellen dat het
ordersysteem niet weet dat jij korting hebt op je ADSL. Hierdoor krijg
je iets anders op je scherm te zien dan op je factuur.
Pas als je van abonnementsvorm wijzigt of xs4all besluit dat de korting
moet komen te vervallen, vervalt de korting.
Joepie een "gratis" modem voor 7 euro per maand meerjustifire schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:44:
[...]
Verdomme, net gisteren een nieuwe modem bestelt
Zij raadden iig aan om nog even te wachten met de aanschaf van een nieuw modem.
[ Voor 59% gewijzigd door Henk op 05-12-2005 23:52 ]
1
2
3
4
5
6
7
| Intrinsic/Actual Bandwidth % Upstream : 83 Downstream : 250 Available Bandwidth Cells/s Kbit/s Downstream : 16327 6923 Upstream : 2408 1021 |
Bij Downstream staat 250%. wat moet ik me daar bij voor stellen? Als het 100% is of minder snap ik wel, maar 2,5x zoveel?
[edit]
Vreemd, even mijn modem uit en aan gezet. downstream staat nu op 77% en 7999Kbit/s
[ Voor 9% gewijzigd door Br@m op 06-12-2005 09:35 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Nu ineens van 750Kb/s down naar 850Kb/s. En van 85Kb/s up naar 105Kb/s up
lekker me snelheid zelf verhoogd, kvondt het te lang duren bij KPN
Dit topic is gesloten.
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.