KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.141 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 133816

Splendid schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:47:
Mijn centrale (Dronten) is al gereed voor ADSL2+. Ik heb het FAST abbo van XS4ALL. Maar ik haal nog steeds de oude snelheiden. Gisteravond had ikz elfs helemaal geen internet meer.

Ik vind het ook raar dat ik ook helemaal niks van XS4ALL heb gehoord over de upgrade en dat ik ook helemaal niks kan terug vinden op de site. Ik heb mijn router al 5x gereset maar verschil blijft uitgesloten, nouja, niet helemaal. Ik haal nu nog maar 600kb/s in plaats van 680kb/s eergisteren.

Nog meer mensen die helemaal niks gehoord hebben van XS4ALL? Is er misschien ene upgrade voor de Speedtouch 510i voor deze update ofzo?
Ik heb dit net in de bus gekregen... :Y)
nu weet ik het zeker :*)
---LINK---

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
nog steeds geen 12Mbit??? Dan maar slotje :D

[ Voor 75% gewijzigd door KappeNou op 15-12-2005 15:30 ]

>PC specs<

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-06 10:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

prutser001 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:54:
Zijn er mensen die b.v. een adsl "fast" (8192/1024) abbo hebben, die gratis van hun isp een nieuwe modem krijgen? Ik moet bij xs4all of mijn abbo voor minimaal 1 jaar verlengen a 79 euro per maand (ik ga verhuizen binnen 6maanden) of zelf een modem kopen die adsl2+ ondersteund.

Als je nou al 5 jaar gebruik maakt van adsl fast dan zou je toch wel gratis verwachten, ze verdienen toch zat aan je.

Als ik een nieuw abbo neem krijg ik em ook gratis :X , daar komt bij dat xs4all fast nou niet bepaald een goedkoop abbo is.

Wat zijn jullie meningen daarover?
Mee eens! Jarenlang € 80,- betaald voor een overigens prima provider. Maar nu laten ze op punten van informatie en service wel het een en ander liggen...

Anoniem: 63676

Splendid schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:47:
Mijn centrale (Dronten) is al gereed voor ADSL2+. Ik heb het FAST abbo van XS4ALL. Maar ik haal nog steeds de oude snelheiden. Gisteravond had ikz elfs helemaal geen internet meer.

Ik vind het ook raar dat ik ook helemaal niks van XS4ALL heb gehoord over de upgrade en dat ik ook helemaal niks kan terug vinden op de site. Ik heb mijn router al 5x gereset maar verschil blijft uitgesloten, nouja, niet helemaal. Ik haal nu nog maar 600kb/s in plaats van 680kb/s eergisteren.

Nog meer mensen die helemaal niks gehoord hebben van XS4ALL? Is er misschien ene upgrade voor de Speedtouch 510i voor deze update ofzo?
Toevallig vandaag bericht dat de snelheidsverhoging eraan komt...afwachten dus maar..

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

superduper schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:31:
[...]

Mee eens! Jarenlang € 80,- betaald voor een overigens prima provider. Maar nu laten ze op punten van informatie en service wel het een en ander liggen...
Flauw idd, gemiste kans zelfs.

Ik overweeg een downgrade, met ISDN kan ik de volledige upload toch niet uitnutten....

BTW, sinds vandaag staat de centrale in zuidland als ugraded te boek. Alleen hier de snelheid nog niet. Thuis eens kijken, volgens mij zit er hier nog een wijkkkast tussen (als dat uberhaubt uitmaakt)

One of the animals has left its cage today.

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 13:07
Ja ik las het. ik heb ook even op de site gekeken. je kan dus wel een gratis modem krijgen. Mij hoor je niet meer klagen. Even je abbo verlengen en je krijgt nieuwe modem.

Al heb ik wel 1 puntje van kritiek op xs4all; waarom nu pas die brief? Doe dit 2 weken eerder en iedereen heeft zijn nieuwe modem al binnen zodra je upgrade er is. Kunnen we tenminste meteen van de nieuwe snelheid gebruik maken.

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 07:29
Net planet ff gebeld, en medewerker verzekerde me dat het 100% lijngebruik en 3008 kbits aan de verhoging ligt, hij garandeerde me als het ware dat ik 1 januari de 6 mbit haal, dat word afwachten dan.

overigens volgens adslcentrale is arnhem-centrum al updated, maar ik wacht wel af.

[ Voor 18% gewijzigd door Tiduz op 15-12-2005 15:53 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:09

weebl

YARR!

Splendid schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:49:
Ja ik las het. ik heb ook even op de site gekeken. je kan dus wel een gratis modem krijgen. Mij hoor je niet meer klagen. Even je abbo verlengen en je krijgt nieuwe modem.

Al heb ik wel 1 puntje van kritiek op xs4all; waarom nu pas die brief? Doe dit 2 weken eerder en iedereen heeft zijn nieuwe modem al binnen zodra je upgrade er is. Kunnen we tenminste meteen van de nieuwe snelheid gebruik maken.
Hoeveel mensen denk je dat het ze iets uitmaakt wanneer ze een nieuw modem hebben? Bijna geen. Wij als tweakers zijn de enige die hier zo hard achteraan gaan. Als mensen uberhaupt al een nieuw modem kopen gaan ze er van uit dat ze meteen sneller internet hebben. En wanneer heb je dat? Als de upgrades (bijna) klaar zijn! Anders krijgt kpn klachten van: "Ja, ik heb nu wel zo'n nieuw modem, maar ik merk nog niks." Dan moeten ze iedereen uitleggen dat het nog 2/3 weken duurt. Nu zijn de upgrades er (bijna) en als mensen nu een nieuw modem kopen merken ze dat ook meteen.

Tweakers zijn iig niet de hoofddoelgroep voor ADSL providers en het aantal mensen met Fast ADSL is ook erg klein, 80 euro per maand voor internet 8)7...
offtopic:
ok, wij hebben het ook, maar tis wel duur..
Terwijl dat de enigen zijn die een nieuw modem moeten hebben.

Ik heb gister trouwens al een nieuw ADSL2+ modem besteld, maar dat had vooral te maken met het feit dat onze huidige modem nogal gaar is. Het is gewoon een eenpoorts versie. Vandaag zag ik dat ik voor dezelfde prijs een vierpoorts versie kon krijgen, maar dat heb ik toch niet nodig. Ik had ook een gratis modem kunnen krijgen van xs4all, maar dat had ws. een paar weken geduurd.

Anoniem: 138480

KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:29:
nog steeds geen 12Mbit??? Dan maar slotje :D
M`n snelheid is vandaag verhoogd naar de 12 mbit.

De gacapte snelheid heeft er een dagje ingestaan, nu is de rem eraf _/-\o_

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:12

S2S

Vandaag toch maar een nieuwe router/modem gekocht. De Linksys WAG354G-EI voor isdn (adsl2+). En ja hoor wat ik al dacht de boel is lekker sneller, in plaats van ~380 wat ik gister haalde zit ik nu tegen de 663 aan. En dat is dus :9 _/-\o_

Prachtig ding trouwens de Linksys WAG354G-EI, mn X360 kon er zo op wireless, Xbox live werkte ook in 1 keer. Er blijken pre-settings voor in te zitten. En mn DS wil ook zo online.

Mn Speedtouch USB isdn kan dus weg, heeft zn werk goed gedaan tot we deze snelheid kregen. Verder heb ik geen problemen met mijn lijn upload en download zijn nu stabiel.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Anoniem: 89068

Anoniem: 138480 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:02:
[...]

Heb hetzelfde sinds afgelopen nacht.

DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 12006 Kbps _/-\o_
Upstream Rate: 1031 Kbps
Hoe kan je dat zien dan?

Heb overigens alles gereset en uit en aan gedaan maar geen nieuwe snelheid hier terwijl erop de site staat dat ie al geupgrade is. Lekker betrouwbaar is dat dan...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 15-12-2005 16:18 ]

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Splendid schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:49:

Wel een beetje heel erg jammer dat je een multi-PC modem krijgt en niet de wireless versie ... pfff ...

Had ik niet verwacht van XS4ALL ...

:|

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• KappeNou
Anoniem: 138480 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:11:
[...]

M`n snelheid is vandaag verhoogd naar de 12 mbit.

De gacapte snelheid heeft er een dagje ingestaan, nu is de rem eraf _/-\o_
pardon dus jij hebt nu een download snelheid van 12mbit? dus adsl2+? En hoeveel KB/s down ga je nu dan :D omg vertel vertel vertel!
En welke regio woon jij? grote stad?

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 15-12-2005 16:26 ]

>PC specs<

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 14:20

beany

Meeheheheheh

weebl schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:00:
Ik had ook een gratis modem kunnen krijgen van xs4all, maar dat had ws. een paar weken geduurd.
6 december besteld op de website van xs4all, 8 december stond de postmeneer aan me deurbel te jengelen! _/-\o_

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 13:07
beany schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:34:
[...]

6 december besteld op de website van xs4all, 8 december stond de postmeneer aan me deurbel te jengelen! _/-\o_
Nou dan moet ik straks ook maar even bestellen he. Heb ik het misschien zaterdag alwel :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:24

Shuriken

Life is all about priorities

[...]

Nou ik heb em op 9 december besteld en moet em nog krijgen.

Ik heb in Alkmaar in elk geval al wel de nieuwe snelheid. Zelfs met mn oude speedtouch home loopt het vrij rap.

Op het werk hebben we een Fast abo. Maar die is nog niet omgezet.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• beany
  • Laatst online: 21-06 14:20

beany

Meeheheheheh

@Shuriken: op de dag dat de modem arriveerde kreeg ik ook een brief van de KPN dat de order was ontvangen maar dat de levertijd een week was.

Ik was er snel bij bij xs4all, de optie om op deze manier een nieuwe modem te krijgen stond er maar net. Maar ik was de week ervoor getipt door een xs4all medewerker over deze optie. Dus ik denk dat ik voor de drukte begon heb besteld.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 23:46

Priet

To boldly do what no one has..

Hmm dit vind ik wel raar, haal lang niet de 660KB/sec terwijl de modem (SpeedTouch Home) dit geeft:
Downstream:
---------------------
Attainable line rate: 7100 kbit/sec
Attainable Atm rate: 6624 kbit/sec
Used line rate: 6600 kbit/sec
Fast used Atm rate: 6144 kbit/sec
Interleaved used Atm rate: 0 kbit/sec
Rel. capacity occupation: 93
Noise Margin: 7 dB
Line attenuation: 28 dB
Output Power: 19 dBm

Upstream:
---------------------
No data available
Deze waardes zijn toch gewoon goed voor de 6Mbit verbinding? Waarom kom ik dan niet boven de 520KB/sec uit? Ik kan er nog wel een stuk telefoonlijn uithalen, maar als deze waardes nu al zo hoog zijn, maakt dat toch niks meer uit :?

[ Voor 3% gewijzigd door Priet op 15-12-2005 17:51 ]

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Anoniem: 149165

Beste mensen,

Geen idee of dit de goede plaatst is voor mijn vraag, maar aangezien ik problemen heb sinds mijn snelheidsverhoging lijkt het mij van wel ;) .

Het zit zo, sinds 2 dagen is mijn ADSL Xs4all Basic abbonnement versneld. Van +/- 325 kb/sec naar 625 kb/sec. Alles werkt perfect, totdat ik newsleecher opstartte en even lekker wou gaan downloaden.
Binnen de minuut kreeg ik een melding: controleer of een van de netwerkkabels is aangesloten.
Na alles even uitgezet te hebben (msn, sites enz) werkte alles weer na ongeveer een minuut. Zodra ik weer ga downloaden valt de download heel snel weer uit.

Nu vraag ik jullie mening wat ik het beste kan doen. KPN bellen of ze mijn internet nog even willen nalopen, of mijn inmiddels al vier jaar oude Speed Touch Home Alcatel modem vervangen?

Voor de snelheidsverhoging, nooit problemen gehad.

mvg BizZz

PS: router is een Draytek Vigor 2200e

Anoniem: 157031

Tiduz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:53:
Net planet ff gebeld, en medewerker verzekerde me dat het 100% lijngebruik en 3008 kbits aan de verhoging ligt, hij garandeerde me als het ware dat ik 1 januari de 6 mbit haal, dat word afwachten dan.

overigens volgens adslcentrale is arnhem-centrum al updated, maar ik wacht wel af.
Zelfde hier, ik zou naar 6100 nog wat moeten gaan maar m'n modem (510i) geeft 4800 nog wat aan. Vind het niet erg eerlijk gezegd (5 megabit vind ik ook prima :)), maar heb toch even gebeld met de vraag of ze me hier wat meer over konden vertellen.

Overigens zei diezelfde Planet-medewerker ook dat het absoluut niet aan het modem kan liggen. Met andere woorden: ik kan een 546 kopen maar zou daar geen betere verbinding door krijgen. Hier twijfel ik nog over, ik zit er toch aan te denken dit eens te proberen, maar dan wel na 1 januari. Dan heb ik ook weer geld. ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

impact99 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:35:
Nou heb net met een medewerker gesproken van kpn. Hij vertelde mij dat de totale upgrade op 31-12 afgerond zou zijn en ik dan mijn nieuwe snelheid zou halen. En de 4352Kb die ik nu haal te maken heeft met voorbereidingen. Dus ik wacht nog maar ff af tot volgend jaar.
Mjah, dat is natuurlijk onzin. Ik heb (3 jaar ervaring 2e lijn helpdesk kpn) al 4 verhogingen meegemaakt, en dit probleem (niet de hogere of zelfs een lagere snelheid halen) ligt altijd OF aan het feit dat je gewoon te ver woont of dat de kwaliteit van de telefoonlijn in de grond niet voldoende is om die snelheid te halen (het vaakst) OF aan de bekabeling /splitter thuis (vaak) OF aan de modem (USB gedrochten of gare 510's), en soms is er een echt probleem met de modem in de wijcentrale.

Het is niet zo dat ze het nu voorbereiden en het op 4352kbps zetten ofzo, maarja.
Tiduz schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:53:

mjah ook bullshit dus, dit ligt gewoon aan je modem, aan je bekabeling of aan de afstand/kwaliteit van de kpn lijn naar je huis.
Anoniem: 157031 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:51:
[...]

Zelfde hier, ik zou naar 6100 nog wat moeten gaan maar m'n modem (510i) geeft 4800 nog wat aan. Vind het niet erg eerlijk gezegd (5 megabit vind ik ook prima :)), maar heb toch even gebeld met de vraag of ze me hier wat meer over konden vertellen.

Overigens zei diezelfde Planet-medewerker ook dat het absoluut niet aan het modem kan liggen. Met andere woorden: ik kan een 546 kopen maar zou daar geen betere verbinding door krijgen. Hier twijfel ik nog over, ik zit er toch aan te denken dit eens te proberen, maar dan wel na 1 januari. Dan heb ik ook weer geld. ;)
Ook onzin, mijn god wat zitten daar voor mensen? Een 546 levert duidelijk wel betere resultaten op, dat heb ik in dit topic nu al meerdere malen meegemaakt. Een 546 "matcht" vaak een stuk lekkerder met de modem van kpn. Maar je kan het niet zeker weten. Misschien ligt het wel aan de afstand, misschie ligt het aan de modem, misschien ligt het aan je eigen bekabeling... Dat kan niemand je vertellen, totdat je het test met een 546 (misschien eentje bij PMF aanschaffen en vragen of je hem terug mag brengen als het niet de gewenste resultaten oplevert).

Overigens als je door de snelheidsverhoging problemen hebt, moet je dit altijd even met 1 meter kabel zonder splitter op de hoofdaansluiting van kpn aansluiten (in de meterkast of in de woonkamer ergens) en kijken of het dan wel snel is, zoniet dan kan het aan de afstand liggen, maar dus ook aan de modem! Als het aan de afstand ligt is er maar een oplossing: downgraden, dat mag dan wel altijd gratis.

Overigens dat de helpdesk zegt: wacht maar tot 1 jan, kan ik me wel voorstellen. Zij weten ook niet precies wat waar nu precies wel en niet verhoogd is, maar dat ze garanderen dat het dan op 1 jan wel werkt is gewoon dom van zo'n iemand... Zolang je er geen last van hebt, zou ik lekker op 1 (of 2 :P) jan terugbellen...

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 15-12-2005 18:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb toch wel een raar verschil gemerkt tussen een vriend van mij die gewoon nog geen 50 meter van me af woont. Ik haal met speedtest continu 610kb/s.
En als hij test haalt hij met gemak meer als 700kb/s. We hebben beide t zelfde abbo, zelfde modem.
Beetje raar toch, als je zo dichtbij elkaar woont, zou je denken zelfde afstand tot centrale...
Maar dat gaat niet op dus. Ik vraag me af waar t aan ligt,

-= Very annoying forum person =-

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Om mezelf te quoten:
ligt altijd OF aan het feit dat je gewoon te ver woont of dat de kwaliteit van de telefoonlijn in de grond niet voldoende is om die snelheid te halen (het vaakst) OF aan de bekabeling /splitter thuis (vaak) OF aan de modem (USB gedrochten of gare 510's), en soms is er een echt probleem met de modem in de wijcentrale.
Aan een van deze zaken dus.

KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:25:
[...]

pardon dus jij hebt nu een download snelheid van 12mbit? dus adsl2+? En hoeveel KB/s down ga je nu dan :D omg vertel vertel vertel!
En welke regio woon jij? grote stad?
Welke regio.. Drenthe, coevorden.

Woon iets van 1400 meter van de centrale en haal 1,21 mB/sec volgens het windows popupje en volgens de du meter: 1,26 mB/sec. (bestandje van 100mb http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin)

JvS schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:03:
Ook onzin, mijn god wat zitten daar voor mensen? Een 546 levert duidelijk wel betere resultaten op, dat heb ik in dit topic nu al meerdere malen meegemaakt. Een 546 "matcht" vaak een stuk lekkerder met de modem van kpn. Maar je kan het niet zeker weten. Misschien ligt het wel aan de afstand, misschie ligt het aan de modem, misschien ligt het aan je eigen bekabeling... Dat kan niemand je vertellen, totdat je het test met een 546 (misschien eentje bij PMF aanschaffen en vragen of je hem terug mag brengen als het niet de gewenste resultaten oplevert).
Jij neemt me de woorden uit de mond. ;)

Dat was dus exact mijn plan; en meestal doen ze bij de Primafoon niet zo gek moeilijk. Kan me ook niet voorstellen dat als ik mijn beredenering vertel - en ik dit vertel tegen iemand die er een klein beetje verstand van heeft - dat ze dan nee zeggen, maar dat zien we vanzelf.

Ik heb geen problemen door de snelheidsverhoging ondervonden, lijn is perfect stabiel, ik haal alleen de snelheid niet (maar dat zei ik al: vind ik geen punt, 5mbit pompt ook prima door). Wel heb ik al getest of dit snelheidsprobleem wellicht door mijn bekabeling kwam (ik heb denk ik 7 meter telefoonkabel tussen splitter en modem zitten), maar ik kwam op exact dezelfde trainingswaarden uit. Getest met een 50cm patchkabel direct op 't ISRA-punt.
Overigens dat de helpdesk zegt: wacht maar tot 1 jan, kan ik me wel voorstellen. Zij weten ook niet precies wat waar nu precies wel en niet verhoogd is, maar dat ze garanderen dat het dan op 1 jan wel werkt is gewoon dom van zo'n iemand... Zolang je er geen last van hebt, zou ik lekker op 1 (of 2 :P) jan terugbellen...
Exactly my thoughts! Bedankt voor de hints toch, nu ga ik dus zeker even langs de Primafoon één dezer dagen :)

• KappeNou
Anoniem: 138480 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:28:
[...]

Welke regio.. Drenthe, coevorden.

Woon iets van 1400 meter van de centrale en haal 1,21 mB/sec volgens het windows popupje en volgens de du meter: 1,26 mB/sec. (bestandje van 100mb http://www.kpnbroadbandvalley.nl/mxarena/downloads/100mb.bin)
Omg ik wil ook :(
Btw die link die je me gaf is echt een trage server. Als ik in IE download dan gaat die 650 en alleen maar langzamer.. En als ik het Via DAP doe gaat die maar 780 :? Ik hou het gewoon op een groot bestand downloaden bij een Site als bv MS of Nvdida.. Dat werkt 10 keer beter.

Moest jij trouwens je modem uit en aan doen? in mijn modem staat namelijk gewoon 8000kbps

>PC specs<

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08

The Legend

*Plop*

JVS, wat gebeurd er met snelheids klachten die door gaan naar de 2e lijn waar het probleem ligt bij de KPN lijn in de grond dan :? De klant kan hier niets aan doen lijkt me, maar het lijkt me ook sterk dat KPN de lijn uit de grond gaat halen en een nieuwe komt leggen? :P

Ik ben toch malle pietje niet!

KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:38:
[...]

Btw die link die je me gaf is echt een trage server. Als ik in IE download dan gaat die 650 en alleen maar langzamer.. En als ik het Via DAP doe gaat die maar 780 :? Ik hou het gewoon op een groot bestand downloaden bij een Site als bv MS of Nvdida.. Dat werkt 10 keer beter.

Moest jij trouwens je modem uit en aan doen? in mijn modem staat namelijk gewoon 8000kbps
Ja, die server is hier ook niet erg snel en de snelheid is erg instabiel. ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/10mb.bin werkt beter, en die pak ik met 503.61kb/s (modem trained op 4864kbit/s). Een halve megabyte per seconde vind ik best te doen, en al helemaal als ik terugkijk naar 2 jaar geleden toen hier nog geen ADSL of kabel te krijgen was en ik nog lekker met ISDN aan het ploeteren was. Toen was je al blij dat je met twee lijnen 15kb/s kon trekken (!) als het meezat, hehe. Enne, tik tik tik. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157031 op 15-12-2005 19:01 ]

KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:38:
[...]

Ik heb gister de stekker eruit getrokken en 5 minuutjes gewacht. Voor de rest heb ik helemaal niks gedaan.

• KappeNou
Anoniem: 138480 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:25:
[...]

Ik heb gister de stekker eruit getrokken en 5 minuutjes gewacht. Voor de rest heb ik helemaal niks gedaan.
Maar stond die ook al ingetraind op 12000kbps voordat je de stekker eruit trok??
bij mij staat er dit nog steeds: Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 1021 / 7999

>PC specs<

Anoniem: 153331

Is het eigenlijk zo dat de waarden van up en downstream in je modem gegevens zijn die afhankelijk zijn van de afstand tot de centrale? Of zijn deze waarden gewoon voor iedereen hetzelfde? Ik woon namelijk 3,5 km van centrale en mijn gegevens staan op 703/4763 kbit.

Anoniem: 100259

Wil dit toch ff kwijt in het topic, had hierzo ipv een upgrade meer een downgrade gehad.
Uiteindelijk lag het duZz aan een gare Speedtouch 510v4 zie dit topic; http://gathering.tweakers...message/24802187#24802187

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
The Legend schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:40:
JVS, wat gebeurd er met snelheids klachten die door gaan naar de 2e lijn waar het probleem ligt bij de KPN lijn in de grond dan :? De klant kan hier niets aan doen lijkt me, maar het lijkt me ook sterk dat KPN de lijn uit de grond gaat halen en een nieuwe komt leggen? :P
Als jij door de kwaliteit van de lijn (of de afstand tot de centrale) je snelheid niet kan halen, beidt je ISP je over het algemeen een gratis downgrade aan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Legend schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:40:
Die klanten mogen gratis downgraden naar een lager abonnement of kiezen om de situatie zo te laten als-ie is.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:19

justifire

Shut up and squat !!

[...]

6 december besteld en op 10 december is ie afgeleverd.
Alleen jammer dat er helemaal niets afgeleverd is :(
Na veel bellen en kastjes naar de muur werd mij verteld dat dit vaker voorkomt.
Dan staan ze dus nog in bestelling maar zegt de KPN dat hij al afgeleverd is.
Ondertussen al bijna weer een week verder en nog steeds geen modem, beetje jammer van xs4all, ben ik niet van ze gewend.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Heeft iemand ervaring met de Etech Anex a Multi pc modem ADRT03.
ik woon in Amsterdam bij de nieuwmarkt en haal maar 380 kbps terwijl in me modem wel al 6144 staat.

kan mij modem dit niet aan ?

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem gevonden.
SNelheidsverhoging is hier doorgevoerd. Als ik modem direct o'p m'n pc aansluit zie ik vrolijk een snelheid van 600 kb/s. Maar als ik mijn router er weer tussen stop : rond de 300 kb/s.
Modem: Speedtouch home Router : Sweex Broadband Router + 4 port switch .LB000021.
Ik weet het, het is niet de beste router maar dat is het probleem toch niet? Heb nog een oudere router liggen en aangesloten en daarmee werkt het wel. Het ligt dus wel aan de router.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Het ligt niet aan een dubbele dhcp, en heb de nieuwste firmware.

• Br@m
  • Niet online
Jaeger schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:25:
Ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem gevonden.
SNelheidsverhoging is hier doorgevoerd. Als ik modem direct o'p m'n pc aansluit zie ik vrolijk een snelheid van 600 kb/s. Maar als ik mijn router er weer tussen stop : rond de 300 kb/s.
Modem: Speedtouch home Router : Sweex Broadband Router + 4 port switch .LB000021.
Ik weet het, het is niet de beste router maar dat is het probleem toch niet? Heb nog een oudere router liggen en aangesloten en daarmee werkt het wel. Het ligt dus wel aan de router.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Zo te lezen wil je geen oplossing :?

Want het zit toch duidelijk in die sweex router. Dus een nieuwe router kope!

[ Voor 7% gewijzigd door Br@m op 15-12-2005 20:28 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Jaeger
Aan zulke opmerkingen heb ik vrij weinig.
Ja het zit in de sweex router ja, dat zie ik ook wel :?
Maar misschien is er iemand met ook zo'n soort probleem en een oplossing weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaeger op 15-12-2005 20:32 ]

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 13:21

TAA

Liever IRC

Voor iedereen die twijfelt aan zijn SPEEDTOUCH HOME.... 8)7

Sluit hem direct aan je pc ZONDER router ertussen; bij mij ging de download snelheid van 500KB naar de gewenste 625KB/s. Duidelijk GEEN probleem in de Speedtouch Home maar in mijn Linksys WRTG54G (V1.1). Eerder in het topic gepost dat deze combo maar dan met V3 Linksys geen problemen heeft.

Oplossing: maak van de Speedtouch Home een Pro en laat 'm zelf inloggen... Router opnieuw configureren om de nieuwe Pro als gateway te gebruiken in plaats van zelf een conn via de WAN poort op te zetten. De kabel wel omsteken dus... kosten: 1 LAN poort _/-\o_

Strak boven de 600KB nu met een bijna 5 jaar oude Speedtouch Home en een al bijna even antieke Linksys WRT54G :D

Anoniem: 70804

Sinds enkele dagen heb ik de nieuwe snelheid, Maar:
De ene keer traint mijn modem in op bijna de nieuwe snelheid ( 5400 kbit down, daar klaag ik niet over)
Maar andere keren traint hij in op (3160 kbit down, de oude snelheid)
Als ik de modem dan reset laad hij de ene keer de 3160 kbit/s in, de andere keer weer de 5400.
Nu (20:41) heb ik de modem al 3 keer gereset, en telkens traint hij in op de oude snelheid :'(

• KappeNou
TAA schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:37:

Sluit hem direct aan je pc ZONDER router ertussen; bij mij ging de download snelheid van 500KB naar de gewenste 625KB/s. Duidelijk GEEN probleem in de Speedtouch Home maar in mijn Linksys WRTG54G (V1.1). Eerder in het topic gepost dat deze combo maar dan met V3 Linksys geen problemen heeft.

Oplossing: maak van de Speedtouch Home een Pro en laat 'm zelf inloggen... Router opnieuw configureren om de nieuwe Pro als gateway te gebruiken in plaats van zelf een conn via de WAN poort op te zetten. De kabel wel omsteken dus... kosten: 1 LAN poort _/-\o_

Strak boven de 600KB nu met een bijna 5 jaar oude Speedtouch Home en een al bijna even antieke Linksys WRT54G :D
Ik heb daar nooit problemen mee gehad.. Mijn speedtouch home van 5 jaar oud haalt 760Kb/s, Dat is denk ik het maximale wat die aankan. Ik heb nu een alcatel 546 en nu haal ik 870Kb/s :D nu maar wachten op de ADSL2+ verhoging :P

>PC specs<

• Cubix
  • Niet online
Bij mij is de snelheidsverhoging sinds vandaag actief. Helaas heb ik iets van 12 uur lang geen internet gehad toen het omgezet werd.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jaeger schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:30:
Aan zulke opmerkingen heb ik vrij weinig.
Ja het zit in de sweex router ja, dat zie ik ook wel :?
Maar misschien is er iemand met ook zo'n soort probleem en een oplossing weet.
Wat zit je nu te emmeren man, het is overduidelijk, dat apparaat veroorzaakt het, bel de leverancier op en meld het.

Wat wil je dat er gebeurt? Jij plempt je probleem neer (wat al duidelijk is) en gaat dan wachten tot wij het oplossen en als iemand een terechte opmerking maakt, ga jij gepikeerd zitten reageren? Wil je dat wij zeggen "draai er 5 rondjes omheen en dan doet-ie het weer"? Je hebt gewoon een defecte of een cheap-ass kutrouter en die veroorzaakt het probleem. Heeft verder ook weinig met dit topic te maken en het helpt al helemaal niet als je mensen die je antwoord gaat afblaffen.

• bjck
  • Laatst online: 19-06 11:10
Anoniem: 70804 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:41:
Sinds enkele dagen heb ik de nieuwe snelheid, Maar:
De ene keer traint mijn modem in op bijna de nieuwe snelheid ( 5400 kbit down, daar klaag ik niet over)
Maar andere keren traint hij in op (3160 kbit down, de oude snelheid)
Als ik de modem dan reset laad hij de ene keer de 3160 kbit/s in, de andere keer weer de 5400.
Nu (20:41) heb ik de modem al 3 keer gereset, en telkens traint hij in op de oude snelheid :'(
Bij zo'n groot verschil heb je hele grote kans op een verstoring op je lijn intern. Iets tussen je hoofdaansluiting en modem wat niet juist/optimaal is.

Elke keer modem herstarten heeft geen enkele zin omdat hij vanzelf opnieuw verbindt op lagere snelheid door de lijnconditie. Kijk eens of je alles echt hebt zitten zoals het hoort.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Jaeger
JvS schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:14:
[...]

Wat zit je nu te emmeren man, het is overduidelijk, dat apparaat veroorzaakt het, bel de leverancier op en meld het.

Wat wil je dat er gebeurt? Jij plempt je probleem neer (wat al duidelijk is) en gaat dan wachten tot wij het oplossen en als iemand een terechte opmerking maakt, ga jij gepikeerd zitten reageren? Wil je dat wij zeggen "draai er 5 rondjes omheen en dan doet-ie het weer"? Je hebt gewoon een defecte of een cheap-ass kutrouter en die veroorzaakt het probleem. Heeft verder ook weinig met dit topic te maken en het helpt al helemaal niet als je mensen die je antwoord gaat afblaffen.
Nee, ik ben al tevreden, de oplossing is namelijk al gegeven!
Een reactie als de post van TAA , daar zat ik op te wachten! Dat is een goed alternatief.
En wat nou "afblaffen" ik zocht gewoon naar een goede oplossing en heb ik nu gevonden.
Bedankt TAA :)

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Hallo medetweakers,ik ben helaas nog niet geupgrade (planet advanced 8mbit)
2 maten van mij hier in de zelfde straat zijn wel geupgrade,betreffende wanadoo en zonnet geloof ik (standaard abo's).
Heb geprobeerd om de modem te resetten,modem opnieuw te installeren,echter geen 1 van deze handeling zorgt ervoor dat ik de geupdate snelheid haal.
Het betreft een speedtouch 716 modem (zonder wireless uitvoering).
Dus de vraag vanuit mijn kant is het volgende:moet ik misschien een bepaalde setting in de modem veranderen?

Hier wat specs vanuit 10.0.0.138:

Uptime: 0 days, 2:51:00
Modulation: G.992.3 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 320,06 / 236,42
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 9,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 16,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 376 / 0
HEC Errors (Up/Down): 640 / 0

Of kan het zijn dat ik op een andere 'server' inlog,dat wanadoo zeg maar een andere gebruikt?
Alvast bedankt _/-\o_

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 08:30
fragcompany schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:24:
Hallo medetweakers,ik ben helaas nog niet geupgrade (planet advanced 8mbit)
2 maten van mij hier in de zelfde straat zijn wel geupgrade,betreffende wanadoo en zonnet geloof ik (standaard abo's).
Heb geprobeerd om de modem te resetten,modem opnieuw te installeren,echter geen 1 van deze handeling zorgt ervoor dat ik de geupdate snelheid haal.
Het betreft een speedtouch 716 modem (zonder wireless uitvoering).
Dus de vraag vanuit mijn kant is het volgende:moet ik misschien een bepaalde setting in de modem veranderen?

Hier wat specs vanuit 10.0.0.138:

Uptime: 0 days, 2:51:00
Modulation: G.992.3 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 320,06 / 236,42
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 9,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 8,0 / 16,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 13,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 376 / 0
HEC Errors (Up/Down): 640 / 0

Of kan het zijn dat ik op een andere 'server' inlog,dat wanadoo zeg maar een andere gebruikt?
Alvast bedankt _/-\o_
Nog niet alle ADSL2+ centrales (als je centrale hier al geschikt voor is gemaakt) hebben het nieuwe profiel staan. Dus het duurt nog ff voordat je fast wordt geupgrade.

Mijn centrale heeft ook al de upgrade gehad, alleen ga ook nog maar met 8mbit.
Nog ff geduld dus :)

offtopic:
dit is al overigens al de 102e keer dat dit gevraagd wordt :P

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41
Conan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:48:
[...]

Nog niet alle ADSL2+ centrales (als je centrale hier al geschikt voor is gemaakt) hebben het nieuwe profiel staan. Dus het duurt nog ff voordat je fast wordt geupgrade.

Mijn centrale heeft ook al de upgrade gehad, alleen ga ook nog maar met 8mbit.
Nog ff geduld dus :)

offtopic:
dit is al overigens al de 102e keer dat dit gevraagd wordt :P
Yup same here, ik wacht geduldig, of het nou 8 of 12 is, het is en blijft snel (genoeg) :P

If it aint broke, fix it till it is!

Is dit niet raar. Ik zit tussen twee abonnementen in ofzo met mijn 4691 downstream terwijl het 6000 zou moeten zijn?

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 773 / 4691

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 26.0 / 49.5
Noise Margin (dB) up/down = 15.5 / 6.0

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 52 / 0
Loss of link (remote) = 0

Anoniem: 124171

Zevenaar upgraded (nu heerlijk leechen met 634kb/sec....gotta love Xs4all :D)

KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:30:
[...]

Maar stond die ook al ingetraind op 12000kbps voordat je de stekker eruit trok??
bij mij staat er dit nog steeds: Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 1021 / 7999
Dit exacte instelling laat mijn Modem/Router ook zien (Linksys:WAG54GX2-ADSL2+)

Status: Up
Downstream Rate: 7999 Kbps
Upstream Rate : 1021 Kbps

Heb al 2x gereset maar ik krijg de niewe waardes van
Downstream Rate: 12000 Kbps
Upstream Rate : 1024 Kbps
-nog- niet in me modem.

De wijkcentrale die is al wel geupgrade tot ADSL2+
we wachten maar af... :O
TAA schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:37:

Dit zelfde merkte ik ook een maand geleden toen ik mijn combinatie van

--Speedtouch Home-- naar --Linksys WRT54G-- naar --PC--

had vervangen door

--Linksys WAG54GX2-ADSL2+-- naar --PC--

Merkte dat ik dan Extra van 200KB/s eruit kon perse.
Het voornamelijke verlies lag tussen het verbinding Speedtouch Home en WRT54G
---LINK---

Modem/Router ---LINK---

• Shunt
  • Laatst online: 20-06 23:31

Shunt

Boe

Anoniem: 153331 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:18:
Is dit niet raar. Ik zit tussen twee abonnementen in ofzo met mijn 4691 downstream terwijl het 6000 zou moeten zijn?

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 773 / 4691

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 19.0
Attenuation (dB) up/down = 26.0 / 49.5
Noise Margin (dB) up/down = 15.5 / 6.0

Statistics
Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 52 / 0
Loss of link (remote) = 0
zoals iedereen die niet zijn voledige snelheden haald sluit je modem eens zo dicht mogelijk op je Hoofdaansluiting van KPN aan met en zonder splitter en kijk dan nog eens. :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• bjck
Ander/nieuwer modem zou de lijn mogelijk ook beter kunnen oppakken en er meer uit halen. Of anders als niets helpt is het de lijnlengte die je parten speelt. Die 49dB geeft aan dat het toch richting de 4000m koperlijn gaat. Dan is deze snelheid best netjes eigenlijk.

@NiscoRacing

Staat de dsl modulation op multimode?

Anoniem: 135134

Even voor de mensen met een 5x6 speedtouch en een FAST versie van het abo, die gebruik maken van een ISDN ( ANNEX B ) modem.. deze staan niet goed geconfigureerd voor ADSL2+. Misschien is het al eens voorbijgekomen en is het mij ontgaan in deze thread, maar de meeste mensen lezen toch niet de hele thread door, dus bij deze.

Zie hieronder een quote van speedtouch.nl
Geen ADSL2+ instelling bij 516i/546i.

ADSL2+ maakt ADSL-abonnementen met download snelheden boven de 8 Mbps mogelijk.
ADSL2+ modems van het type SpeedTouch 516i/546i (alleen ISDN versies dus) met firmware versie R5.2 zijn standaard niet ingesteld voor ADSL2+.
Dit is het geval in onderstaande situaties:

alleen bij het SpeedTouch modemtype 516i en 546i
alleen bij de ISDN versie van bovengenoemd type modem
alleen bij firmware versie R5.2
na configuratie vanuit de fabrieksinstellingen
na configuratie met behulp van de Setup Wizard van de SpeedTouch CD
na configuratie met behulp de in de modem ingebouwde Easy Setup Wizard
Modems worden wel goed voor ADSL2+ ingesteld:
bij alle overige SpeedTouch ADSL2+ modems
bij firmware versies R5.3 en hoger
indien Configuratie Wizards van de SOFTWARE/DRIVERS pagina van www.speedtouch.nl zijn gebruikt
indien de bijgeleverde CD van KPN is gebruikt (bij gebruikers op het KPN netwerk)

Volg onderstaande instructies om reeds werkende en geconfigureerde 516i/546i modems alsnog voor ADSL2+ in te richten, hierbij blijven alle overige instellingen van het modem ongewijzigd.
Klik hier voor download van het programma TweePlusUpdate en bewaar het op de harde schijf.
Start het programma.
Als het programma klaar is, is de modem ingericht voor ADSL2+ (Ook na uit- en weer aan-zetten van de modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Volgens Adsl-centrale is mijn centrale ook geupgrade.

Ik heb een wag54g v2 en bij modulation mode staat not trained.
Gaat de modem automatisch naar adsl2 of moet ik dat instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21738

Ik heb zojuist een aanbieding gekregen om mijn XS4ALL Fast abbo te verlengen voor een jaar met een nieuw gratis MultiPC modem: een Thompson ST546. Dit omdat de snelheid verhoogd is naar 12.000 KBit, en ik hiervoor een nieuw ADSL2+ modem nodig voor heb. Ik maak nu nog gebruik van een oud SpeedTouch Home ISDN modem, en mijn SMC WBR14T-G router maakt de verbinding aan dmv. van PPTP op dit modem.
Nu wil ik dus natuurlijk ook mijn nieuwe modem kunnen gebruiken met mijn wireless router, alleen ik denk dat de nieuwe Thompson de verbinding al zelf aanmaakt.
Hoe moet dit gaan werken met mijn wireless router, en wat zal ik moeten instellen?
Ook bijvoorbeeld met het kabels aansluiten, de kabel die normaal naar mijn netwerkkaart zou moeten gaan vanaf de Thompson, waar moet die in bij de SMC router? In de WAN of één van de LAN poorten? Ik kom er niet echt uit. Het lijkt me wel dat dit moet werken want het zijn allebei 2 best nieuwe dingetjes en het lijkt me dat die wel moeten kunnen samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-06 18:47

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik zit ook met iets vreemds. Sinds enkele dagen is mijn verbinding ook geupgrade. Tenminste, dat zegt mijn modem. In de praktijk heb ik helemaal geen snelheidsverhoging (maar dan ook helemaal niks). Ik heb een XS4ALL basic abo, en zit op de centrale in Veenendaal aangesloten. Ik kan me niet voorstellen dat het te maken heeft met de afstand tot de centrale of kwaliteit van de kabel, anders zou ik toch in ieder geval wát verschil moeten merken sinds de upgrade. Kan het dus zijn dat mijn verbinding ergens nog steeds gecapped is op 3,2Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119007

Nou dan moet ik straks ook maar even bestellen he. Heb ik het misschien zaterdag alwel
Succes, ik heb een nieuw modem besteld op 8/12 maar nog niets mogen ontvangen en TNT heeft ook geen pakket voor mijn adres. Wat blijkt, KPN heeft het modem niet meer op vooraad, of ik 3 weekjes wil wachten.

Ach, modem komt vanzelf en die 3 weekjes op de lange periode dat ik deze snelhied hou is natuurlijk niets.

Mocht iemand wel een modem gekregen hebben die besteld heeft vanaf 08/12 dan mag hij zich gelukkig prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138480 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:52:
@NiscoRacing

Staat de dsl modulation op multimode?
Ik kan het modulation modes nergens vinden...???
Ik heb zelfs de Userguid PDF na gezocht, met search op het woord -modulation- geen hits.. :?
BladePHQ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:17:

BladePHQ: kan je mij vertellen waar die modulation mode zich bevindt in het menu bij jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BladePHQ schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:17:

Als je nu online bent is die melding gewoon compleet fout. Die melding geeft aan dat je modem niet verbonden is en geen DSL signaal heeft.
tijn.online schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:29:
Ik zit ook met iets vreemds. Sinds enkele dagen is mijn verbinding ook geupgrade. Tenminste, dat zegt mijn modem. In de praktijk heb ik helemaal geen snelheidsverhoging (maar dan ook helemaal niks). Ik heb een XS4ALL basic abo, en zit op de centrale in Veenendaal aangesloten. Ik kan me niet voorstellen dat het te maken heeft met de afstand tot de centrale of kwaliteit van de kabel, anders zou ik toch in ieder geval wát verschil moeten merken sinds de upgrade. Kan het dus zijn dat mijn verbinding ergens nog steeds gecapped is op 3,2Mbit?
Modem al even uit gezet voor 10 seconde zodat hij daarna opnieuw gaat inloggen (PPTP tunnen opnieuw opbouwen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 135134 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:58:
Even voor de mensen met een 5x6 speedtouch en een FAST versie van het abo, die gebruik maken van een ISDN ( ANNEX B ) modem.. deze staan niet goed geconfigureerd voor ADSL2+. Misschien is het al eens voorbijgekomen en is het mij ontgaan in deze thread, maar de meeste mensen lezen toch niet de hele thread door, dus bij deze.

[...]
Na het runnen van die update verbindt m'n modem (516i) met operation mode: G.922.3 Annex B
Dit is ADSL2 over ISDN. Mijn verbindingssnelheid is 9673 kbit down en 1029 kbit up.
Ik vind het vreemd dat ik verbonden ben met ADSL2 en niet met ADSL2+ (G.922.5).
Misschien verklaart dit ook waarom ik geen 12 mbit haal :? Ik woon minder dan een kilometer van de centrale :/

[edit]

Never mind.
Na een 2e reboot van m'n modem ben ik wel verbonden met ADSL2+ en geeft m'n modem 12004 kbit aan. Jammergenoeg haal ik deze snelheid nog niet, maar dat is blijkbaar nog even afwachten.
Blijft toch typisch van dat ADSL2 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Wouter op 16-12-2005 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 01:34:
[...]

Als je nu online bent is die melding gewoon compleet fout. Die melding geeft aan dat je modem niet verbonden is en geen DSL signaal heeft.
http://img190.imageshack.us/my.php?image=adsl6vw.jpg

Heb een screenie geupload van de status.

De verbinding werkt wel gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt hem op multimode zetten:

Setup->basic setup en dan 1 plaats boven waar je je username in moet vullen. Je kunt daar kiezen uit 4 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87604

De melding not trained, is volkomen normaal als je de wag54g v2 in multimode draait en je nog geen asdl2+ profiel hebt !! Ik heb dat nl ook al een aantal weken met de waardes 7996 Down en 1023 Up. Zet ik hem echter op G.dmt dan zie ik gewoon bij modulation mode FAST staan met de waardes 8000 Down en 1024 Up. Ook mijn centrale is al geupgrade maar ik heb ook nog geen ADSL2+ snelheid, gewoon even afwachten totdat ze de profielen er in zetten denk ik.

Het zou trouwens kunnen dat je die instelling om de WAG54G v2 op andere modes te zetten niet ziet op de eerste pagina. Bij de originele firmware (uit mijn hoofd de 1.019) is die optie er namleijk helemaal niet en staat hij standaard op multimode. Pas nadat ik hem had geflashed met een nieuwere firmware ( de 1.01.22 ) kon ik andere waardes instellen. De nieuwere firmware is hier:
ftp://ftp.biuro.fen.pl/st...s/Linksys%20WAG54G%20v.2/ te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:23
Ik heb planet lite, eerst downloadde ik met constant 160 kb/s van nova.planet.nl. Maar sinds de verhoging is de snelheid heel vreemd geworden. Continu zwabbert de snelheid tussen de 150 en 320 kb/s met een gemiddelde van 260 kb/s. Jammer dat nova het er een beetje moeilijk mee heeft, want downloaden via ftp geeft een mooie constante 325 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
Ik heb hetzelfde probleem met newszilla van XS4ALL.
Voor de snelheidsverhoging was het constant 320 kb/sec,maar het gebeurd nu zelden dat ik in totaal meer dan 450 kb/sec haal, terwijl 1 connectie wel 200 kb/sec trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou

[...]
Betekent dit dat ik wat moet veranderen om van ADSL2+ gebruik te kunnen maken?? Ik heb een alcatel 546. Op dit moment zijn me waardes nog 7999/1021.
:?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shunt schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:43:
[...]

zoals iedereen die niet zijn voledige snelheden haald sluit je modem eens zo dicht mogelijk op je Hoofdaansluiting van KPN aan met en zonder splitter en kijk dan nog eens. :>
Ok dat ga ik vanmiddag even testen. Maar wat ik dan toch vreemt vind is dat een vriend van me die ongeveer 2 km verderop woont vroeger even snel downloade als mij. Allebei 330 kb En nu haalt hij 620 terwijl ik maar 495 haal. Komt dit door dat er meer door de lijn gaat of hoor ik dan zelfde als hem te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 12:41

charrel

Cortisol4life..

Eddos schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:32:
Voor de snelheidsverhoging was het constant 320 kb/sec,maar het gebeurd nu zelden dat ik in totaal meer dan 450 kb/sec haal, terwijl 1 connectie wel 200 kb/sec trekt.
Download hier gewoon met 645KB/s continu, wel je modem even gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
Ja, eerst software matig, daarna hardware matig.
Mischien dat het vanzelf bijtrekt, of dat het aan mijn apparatuur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:26
KappeNou schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:18:
[...]

Betekent dit dat ik wat moet veranderen om van ADSL2+ gebruik te kunnen maken?? Ik heb een alcatel 546. Op dit moment zijn me waardes nog 7999/1021.
:?
Ik heb hier hetzelfde: Adsl Fast van Xs4all met een SpeedTouch 546i:
operation mode: G.922.3 Annex B, 1021/7999. Geen 12Mbit nog dus.

De opmerking op http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#546i over het wijzingen van de instellingen van het modem heeft alleen betrekking op de firmware 5.2. Ik heb het modem onlangs gekocht, en het kwam al met firmware 5.3.

Hier trouwens ook een ADSL2 in plaats van ADSL2+ operation mode (G.922.3), na een extra reboot blijft hij hier gewoon op G.922.3 staan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 16:58
Zo net even ISP gebeld. Want modem blijft op verschillende snelheden intrainen maar niet de goeie snelheid (6mbit). Kreeg daar niets te horen over dat hun het door kunnen geven aan de KPN wat hier een paar keer is aangegeven.

Oplossing was om te downgraden wat 30 euro kost. Of wachten tot het contract afloopt, wat pas in april is, en dan gratis naar een ander abbo gaan.

Maar ja wat zal ik doen, 30 euro betalen voor een downgrade en dan maar hopen dat het stabiel is. Of nog aanzien en volgend jaar naar een andere ISP gaan. Zit ook te denken aan die aanbiedingen met telefonie erbij etc.

Mijn ISP is trouwens Wanadoo met een Basic ADSL abbo.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

zou ik eens met KPN bellen om eerst eens een afstands meeting te doen en even te kijken waar het probleem precies zit.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Shunt schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:01:
zou ik eens met KPN bellen om eerst eens een afstands meeting te doen en even te kijken waar het probleem precies zit.
adviseer dat nou niet de hele tijd. De helpdesk van kpn kan alleen door direct-adsl en xs4all klanten direct gebruikt worden. Iedereen moet dit gewoon via de eigen ISP regelen. Maar wacht gewoon even tot na 1 jan. Daarnaast kan de 1e lijn adsl volgens mij helemaal geen lijntest doen en moet de isp gewoon een ticket inschieten.

Aan mensen die zeggen dat ze het niet aan kpn willen doorgeven: Wijs medewerkers van de ISP helpdesk er op dat downgraden gratis is als je de snelheid niet haalt en dit door de ISP aan kpn is doorgegeven.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 16-12-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:02
Eddos schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:32:
per thread heb je maar 150kb/s hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 08:42
Fernoráto schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:26:
[...]

per thread heb je maar 150kb/s hoor :)
nee hoor ik haal zo 300kB+ per tread..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

JvS schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:19:
[...]

adviseer dat nou niet de hele tijd. De helpdesk van kpn kan alleen door direct-adsl en xs4all klanten direct gebruikt worden. Iedereen moet dit gewoon via de eigen ISP regelen. Maar wacht gewoon even tot na 1 jan. Daarnaast kan de 1e lijn adsl volgens mij helemaal geen lijntest doen en moet de isp gewoon een ticket inschieten.

Aan mensen die zeggen dat ze het niet aan kpn willen doorgeven: Wijs medewerkers van de ISP helpdesk er op dat downgraden gratis is als je de snelheid niet haalt en dit door de ISP aan kpn is doorgegeven.
ik doel er dus op dat als zijn ISP niets wil doen dat hij het zo maar moet proberen.
en nee de 1e lijn kan dat niet nee daar moet een ticket voor aangemaakt worden en dan kan ik die meeting gaan doen ;).

volgens mijn suprivisor kan een klant die POWERD by KPN is gewoon voor Line sync problemen bij de SNT helpdesk terecht :? ajga ik weet het niet psies meer maar probeer het eerst via je ISP.

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 16-12-2005 14:24 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:55:
[...]
volgens mijn suprivisor kan een klant die POWERD by KPN is gewoon voor Line sync problemen bij de SNT helpdesk terecht :? ajga ik weet het niet psies meer maar probeer het eerst via je ISP.
In principe zijn de afspraken met de providers zo dat KPN (SNT) de eerste installatie doet. Voor alle problemen (dus ook linesync problemen) na de eerste installatie is de provider verantwoordelijk, incl. het melden van storingen aan KPN. Alleen DDSL en XS4ALL klanten worden altijd door KPN (SNT) geholpen. De reden waarom JvS aangeeft dat men bij hun eigen provider moet zijn, is omdat de klant bij de KPN Helpdesk ook wordt doorverwezen naar de provider, ofschoon de KPN helpdesk op zich best een ticket zou kunnen (maar het dus oficieel niet mag) aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Shunt schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:55:
[...]
Sja, dan is die procedure of na 1 dec veranderd, of je manager is niet op de hoogte van wat er bij de helpdesk speelt en wat de procedures daar zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

/me Shunt mompelt iets over interne cominucatie :P
agja dus gewoon je ISP lastig gaan vallen dan komt het van zelf weer bij ons terecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 16-12-2005 14:52 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:09
Sorry hoor maar wat een pauperhelpdesks hebben KPN-ISP's zeg als ik het zo lees, bij mij op de afdeling spreken we gewoon 1 ding af en dát vertellen we de klant. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En waar is "bij mij op de afdeling" dan? En hoeveel mensen werken daar? Bij alleen al de installatiehulp van kpn-adsl moet je al aan 300-400 mensen denken namelijk. En dan komen alle individuele ISP's er nog bij, zit je zo aan een mannetje of 800-1000 1e lijn medewerkers...

Valt wel mee hoe pauper het is, de negatieve verhalen komen sneller op een forum en kpn is gewoonweg de allergrootste en dus krijg je ook de meeste negatieve verhalen. Toch is er geen "groot planet topic" ofzo, integenstelling tot topics van casema, wanadoo, versatel, speedlinq en meer van dat soort rand-ISP's die de zaken toch echt een stuk en een HEEL stuk slechter voor elkaar hebben dan kpn :).

Tuurlijk weet niet elke 1e lijns medewerker exact van de hoed en de rand, dat is wel jammer, maar kpn heeft naar mijn mening geen pauper helpdesk.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 16-12-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

JvS schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:38:
En waar is "bij mij op de afdeling" dan? En hoeveel mensen werken daar? Bij alleen al de installatiehulp van kpn-adsl moet je al aan 300-400 mensen denken namelijk. En dan komen alle individuele ISP's er nog bij, zit je zo aan een mannetje of 800-1000 1e lijn medewerkers...

Valt wel mee hoe pauper het is, de negatieve verhalen komen sneller op een forum en kpn is gewoonweg de allergrootste en dus krijg je ook de meeste negatieve verhalen. Toch is er geen "groot planet topic" ofzo, integenstelling tot topics van casema, wanadoo, versatel, speedlinq en meer van dat soort rand-ISP's die de zaken toch echt een stuk en een HEEL stuk slechter voor elkaar hebben dan kpn :).

Tuurlijk weet niet elke 1e lijns medewerker exact van de hoed en de rand, dat is wel jammer, maar kpn heeft naar mijn mening geen pauper helpdesk.
Helemaal mee eens ik vind KPN echt super ook Planet trouwens, maar in 4 jaar tijd 1x een avondje eruit met mijn verbinding voor de rest nix.

Maar wat jij zegt negatieve verhalen komen sneller aan het licht, geld ook voor Dell (ik heb juist goeie ervaring mee) en andere grote bedrijven.

[ontopic]
ff tussen neus en lippen door ik heb die ST546 modem besteld via KPN met korting niet veel maar ach, hoe is het met die levertijd volgens mij is er een run op die dingen in mijn mailtje stond levertijd 2 dagen maar dat geloof ik dus niet. Mensen met info :? of mensen die al weken wachten :X

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan maar nog een keer. Hoe lezen jullie die snelheden uit je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Anoniem: 89068 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:01:
Dan maar nog een keer. Hoe lezen jullie die snelheden uit je modem?
Dat is hier inmiddels ook al een paar 100 keer gevraagd, ff terug bladeren a.u.b :'(

Of deze reply niet nutteloos te maken:
Via de webinterface van het modem of de router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Welke modem heb je?

Dit is voor de SpeedTouch Home (oer adsl modem): klik hier

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46

epo

ADSL2 geupgraded in Schoonhoven :

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1163.5 KByte/sec (=9308 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 100.5 KByte/sec (=804 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Westereen schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:15:
[...]

Dat is hier inmiddels ook al een paar 100 keer gevraagd, ff terug bladeren a.u.b :'(

Of deze reply niet nutteloos te maken:
Via de webinterface van het modem of de router ;)
Als je het niet erg vind doe ik dat dus juist niet. Ik vind dit een beetje een chat-topic aan het worden over wie wanneer zijn nieuwe router/modem heeft besteld en binnen heeft gekregen. Dus vertel mij aub niet wat ik moet doen heb wel wat beters te doen...
CycloneX schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:16:
Welke modem heb je?

Dit is voor de SpeedTouch Home (oer adsl modem): klik hier
Dank u!

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 89068 op 16-12-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 23-04 07:48

[...]
Ik heb het programma gedownload omdat ik ook een 5.2 versie firmware heb.
Draai ik dat programma (TweePlusUpdate.exe) wat de oplossing zou moeten bieden en mijn modem
546i dus geschikt moet maken voor Adsl2+, geeft dat programma aan:
Uit controle is gebleken dat uw modem niet geschikt is voor ADSL2+
8)7 8)7 8)7
Dat zou dan nu toch verholpen moeten zijn?????? |:( |:(
Opnieuw opstarten modem biedt ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
GRUMBLER schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:26:
[...]

Ik heb het programma gedownload omdat ik ook een 5.2 versie firmware heb.
Draai ik dat programma (TweePlusUpdate.exe) wat de oplossing zou moeten bieden en mijn modem
546i dus geschikt moet maken voor Adsl2+, geeft dat programma aan:
Uit controle is gebleken dat uw modem niet geschikt is voor ADSL2+
8)7 8)7 8)7
Dat zou dan nu toch verholpen moeten zijn?????? |:( |:(
Opnieuw opstarten modem biedt ook geen soelaas.
Ik heb het advanced abbo van planet met een nieuwe 546 modem/router. Moet ik deze zelf adsl2+ ready maken? Ik hoef hem toch alleen te reseten :? of heb ik het fout?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 23-04 07:48
Weet ik niet dit verhaal is gaat dus alleen op voor mensen met een FAST abo zoals ik bijv bij XS4all heb en die een 546i hebben dus adsl over isdn, maar dit werkt dus niet bij mij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

waar heb je het in hemelsnaam over? Die 546 is sowieso geschikt voor adsl2+. Ow wacht, de i variant niet.

Die door kpn geleverd is toch wel mag ik hopen?

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 16-12-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JvS schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:03:
waar heb je het in hemelsnaam over? Die 546 is sowieso geschikt voor adsl2+. Ow wacht, de i variant niet.

ik heb de normale.. En op de doos staat gewoon 10x mega groot ADSL2+ modem.. Lijkt me dat het wel goed is :P
Maar ff een vraagje, zie je die upgegrade intrain waardes al voordat je gereset hebt?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

eh ja.
de paginas van af Pagina 6 ofzo gaan daar over :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

MeNTaL_TO

The future is not set

JvS schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:03:

Geld dat ook voor de 576i? Want die heb ik juist genomen voor de eventuele adsl2+ upgrade.
Waarom bied KPN/Planet deze modem (546i) dan aan, als hij geen adsl2+ aankan?

[edit]Als ik hier (http://www.speedtouch.com/pdf%5Cdatasheet576_R53.pdf) kijk, dan zie ik niet staan dat de i versie geen adsl2+ aankan.

Voor de 546 (http://www.speedtouch.com/pdf%5Cdatasheet546.pdf) staat dat er ook niet bij, behalve! dat de adsl 2+ annex M, alleen door de 546m ondersteund wordt.
ADSL 2+ g.dmt2+, annex a,b en l wel.

Oftewel, hopelijk gaat KPN niet voor annex B en als ze dat wel doen, maar goed dat ik dan de 546i niet gekozen heb.

[ Voor 35% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-12-2005 17:57 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hier op site van SpeedTouch zelf klik hier

Staat de i tussenhaakjes 546(i) met ADSL 2+ support volgens mij is er maar 1 versie hoor :? wij krijgen gewoon ook ADSL 2+ support neem ik aan. Hmm zie net dat SpeedTouch zelf ook over een 546 en een 546(i) praat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

MeNTaL_TO

The future is not set

CycloneX schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:53:
Hier op site van SpeedTouch zelf klik hier

Staat de i tussenhaakjes 546(i) met ADSL 2+ support volgens mij is er maar 1 versie hoor :? wij krijgen gewoon ook ADSL 2+ support neem ik aan. Hmm zie net dat SpeedTouch zelf ook over een 546 en een 546(i) praat :X
Ik zou het megaslecht vinden als KPN deze aan zou bieden aan advanced klanten als de (i) versie geen adsl2+ zou ondersteunen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 21-06 10:57

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat een gedoe met die speedtouch 546(i). Ik heb ook een ISDN variant en krijg met de util inderdaad ook te zien: uw modem is niet geschikt voor ADSL2+. Dat zou ronduit belachelijk zijn, aangezien hij wel zo verkocht wordt, en het ook zo op de doos staat!! MAW wie brengt hier duidelijkheid in?

Het zou toch wel moeten kunnen aangezien vele partijen dit modem verkopen als geschikt voor ADSL2+ (oa XS4all) en OOK bij ISDN.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.