aha de 1e !
Verwijderd
Hier nu 325kb/ps.....
Moest wel eerst router resseten voordat ik de nieuwe snelheden kreeg
Heb trouwens wanadoo lite
Moest wel eerst router resseten voordat ik de nieuwe snelheden kreeg
Heb trouwens wanadoo lite
Hier ook 325kb/s scheelt wel een hele hoop!
Versatel lite
Versatel lite
Hoe kan dat nou? ADSL is max 8mbit toch?. w o u t e r . schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:20:
Sinds vandaag geeft m'n modem (speedtouch 516) aan:
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 1024 / 9248
Dus nog geen ADSL2(+), maar wel sneller dan 8000 kbps.
Typisch.

A.u.b. moderator dit bericht verwijderen.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
[ Voor 145% gewijzigd door Henkie-Jan op 13-12-2005 21:57 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Kan je zien met welk operationmode hij nu verbonden is?. w o u t e r . schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:20:
Sinds vandaag geeft m'n modem (speedtouch 516) aan:
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 1024 / 9248
Dus nog geen ADSL2(+), maar wel sneller dan 8000 kbps.
Typisch.
Opmerkelijk dat dat zn verhoging, dat het netwerk een heel stuk voller komt, de ping echt stabiel rond de 15 ms blijft!! Ik zie hier in ieder geval geen verhoging van de ping!
Petje af hoor mensen van KPN, hoezo erg goed onder controle en weten waar je mee bezig bent! Laten we eerlijk zijn, het is een flinke verhoging.
Petje af hoor mensen van KPN, hoezo erg goed onder controle en weten waar je mee bezig bent! Laten we eerlijk zijn, het is een flinke verhoging.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Me w8 nog steeds vol spanning op adsl 2+
ach jah eve wachten tot nieuwjaar denk ik
op dit moment
(via newsleecher en nieuwgroepdownload)]
snelheid van 840 kb/s
en up 101 kb/s
ping standaard met battlefield 2 9MS!!!
super ping
go kpn go kpn:Pnu nog de prijs goedkoper:D
ach jah eve wachten tot nieuwjaar denk ik
op dit moment
(via newsleecher en nieuwgroepdownload)]
snelheid van 840 kb/s
en up 101 kb/s
ping standaard met battlefield 2 9MS!!!
super ping
go kpn go kpn:Pnu nog de prijs goedkoper:D
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Verwijderd
Sommige mensen krijgen adsl geinstaleerd door een monteur...Hoe weten die mensen nu dat ze hun modem moet restarten. Ik heb het hier ook maar vandaan..
Ik bedoel onwetende mensen zullen hun moden niet zo snel resetten.
Ik denk eerder, omdat 99% van de mensen, en denk dat dat misschien niet eens zo overdreven is, niet meer doet dan mailen/surfen, sommige zullen nog wat online gamen, maar slechts een kleine groep download vrij constant, en vrij snel.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
ik merkte zojuist dat mijn snelheid hoger is dan normaal, niet zo veel nieuws zou je zeggen, ware het niet dat hij hoger zou moeten zijn.
ik heb het 1 na hoogste abonement dus zou nu op 6000kbit/sec moeten zitten.
alleen geeft mijn modem 4096kbit/sec aan, dus nog te weing.
wel download ik nu sneller (420kb/sec tegen 330kb/sec eerst), kan ik hieruit nu concluderen dat de centrale is geupdate, alleen dat mijn lijn niet hoger komt?
ik heb de stroom al van mijn modem af gehad, dus ik neem aan dat hij wel gereset is.
edit:
het lijkt of ik op dit moment word geupgrade word, verbinding was net even weg, en nu is de modemsnelheid weer veranderd.
misschien komt het dus toch goed
ik heb het 1 na hoogste abonement dus zou nu op 6000kbit/sec moeten zitten.
alleen geeft mijn modem 4096kbit/sec aan, dus nog te weing.
wel download ik nu sneller (420kb/sec tegen 330kb/sec eerst), kan ik hieruit nu concluderen dat de centrale is geupdate, alleen dat mijn lijn niet hoger komt?
ik heb de stroom al van mijn modem af gehad, dus ik neem aan dat hij wel gereset is.
edit:
het lijkt of ik op dit moment word geupgrade word, verbinding was net even weg, en nu is de modemsnelheid weer veranderd.
misschien komt het dus toch goed
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 22:28 ]
Centrale Bedum-Centrum is ook over. Mijn Lite abbo heeft de verdubbeling te pakken.
Meteen ff een download aanzetten vannacht
Meteen ff een download aanzetten vannacht
Hoppa, bij mij ook verhoogd
En idd ook even het modem moeten resetten
Apart dat je eerst je modem moet resetten, misschien even een melding op adslcentrale zetten? Anders gaan de "niet-tweakers" straks alle snelheden op adslcentrale terugzetten naar de oude snelheid
Same here....Sideshowbobbie schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:20:
Hoppa, bij mij ook verhoogd![]()
dus nog steeds geen advanced abbo omhoog
snik..
Wij zullen wel tot volgend jaar moeten wachten,,,,KappeNou schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:27:
dus nog steeds geen advanced abbo omhoogsnik..
Iemand waarbij het nog niet verhoogd is? Lijkt erop dat iedereen nu gewoon in 1 keer is verhoogd (na experimenteren met de nieuwe snelheden alleen in de modem)...
Netwerk houd zich iig gewoon goed, ping laag, upload en download stabiel
Netwerk houd zich iig gewoon goed, ping laag, upload en download stabiel
dit vroeg ik me dus ook al af. dit is eerder nooit nodig geweest. zeker vreemd omdat het modem al de nieuwe snelheid aangaf en alleen kpn nog een instelling moest doen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:
Sommige mensen krijgen adsl geinstaleerd door een monteur...Hoe weten die mensen nu dat ze hun modem moet restarten. Ik heb het hier ook maar vandaan..
zou fijn zijn als degenen die melden dat ze geupdate zijn ook ff hun woonplaats/centrale bij de post in willen editen?
anders word het wel een heeeel nutteloze opsomming hier
[Signature]
Verwijderd
Even wat anders. Is het mogelijk om in de nieuwe speedtouch modems (de 716's) gegevens uit te lezen over de afstand tot de centrale en dergelijke? Ik kom er niet helemaal uit. Ik krijg op de site waar je je postcode e.d. kan invullen ook geen resultaat...
Ik heb op dr. speedtouch gezocht, maar kan die voor de nieuwe modems niet vinden?
Ik heb op dr. speedtouch gezocht, maar kan die voor de nieuwe modems niet vinden?
Ze hebben de batman knop dus alsnog wel gevonden
Vreemd overigens dat er eerst gereconnect moet worden.
Ik snap dat principe niet helemaal...
Vreemd overigens dat er eerst gereconnect moet worden.
Ik snap dat principe niet helemaal...
Het lijkt me handiger om het alleen te vermelden als je nog niet geupgrade bent na de reset van je modem...woest85 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:39:
zou fijn zijn als degenen die melden dat ze geupdate zijn ook ff hun woonplaats/centrale bij de post in willen editen?
Tja dat dacht ik ook.Boogieman82 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:29:
[...]
Hoe kan dat nou? ADSL is max 8mbit toch?![]()
Mijn maximale download snelheid is overigens nog steeds 800 KB/s.
Als ik wist waar ik moet kijken misschien wel.dannyreuser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:32:
[...]
Kan je zien met welk operationmode hij nu verbonden is?
Onder diagnostics staat het iig niet.
Bij deze de laatste waarschuwing: Posts als "Ik ben nog niet geupgraded :(" of "Jippie het werkt, zie mijn snelheid!!!" zijn NIET de bedoeling.
Nutteloze posts in die orde zullen vanaf nu direct een staartje krijgen (In de vorm van een OW).
Nutteloze posts in die orde zullen vanaf nu direct een staartje krijgen (In de vorm van een OW).
Heb ook geprobeert om het modem eens te resetten en idd het werkt.
Met planet comfort haal ik bij eweka 550 kb/sec, is dit een normale snelheid?
Omdat ik er een draytek 2200e achter heb hangen welke ook niet overweg kan met 8mbit vandaar de vraag.
Omdat ik er een draytek 2200e achter heb hangen welke ook niet overweg kan met 8mbit vandaar de vraag.
[ Voor 27% gewijzigd door StaticZ op 13-12-2005 22:48 ]
Nee, ik neem aan dat je modem gewoon intrained op 6144kbit/sec download, dan zou je meer dan 550kBps moeten kunnen halen, de normale snelheid zal ergens rond de 640kBps moeten liggen. Het zou best kunnen dat je verouderde draytec de beperkende factor is. Kan je je modem niet gewoon als router gebruiken of heb je geen speedtouch?StaticZ schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:46:
Heb ook geprobeert om het modem eens te resetten en idd het werkt.
Als je modem intrained op de goede waarden (6144/768) voor je abo is de snelheid van 550KB/s lager dan wat andere gebruikers halen, zo rond de 630KB/s zou haalbaar moeten zijn volgensmij. En het kan natuurlijk ook nog aan eweka liggen. Test het eens met de 100MB files die een paar pagina's geleden zijn gepost 
edit:
spuit 11
spuit 11
[ Voor 7% gewijzigd door RAJH op 13-12-2005 22:56 ]
Laat maar
[ Voor 139% gewijzigd door Yohost! op 13-12-2005 22:59 ]
Mensen zeggen nu wel dat het netwerk het stabiel houd. maar 99% van de mensne hun modem is nog niet gereset he. dat gebeurd waarschijnlijk automatisch vannacht via KPN. dus morgen weten we echt of het netwerk het houd
Even via telnet inloggen. w o u t e r . schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:45:
[...]
Tja dat dacht ik ook.
Mijn maximale download snelheid is overigens nog steeds 800 KB/s.
[...]
Als ik wist waar ik moet kijken misschien wel.
Onder diagnostics staat het iig niet.
telnet 10.0.0.138
=>adsl
=>info
Kort verhaaltje:
Ok, nu zit beetje rond te vragen aan me buren die ook allemaal adsl comfort hebben van planet.
Hun zitten allen op 6mbit nu en kunnen ook 600kb/s halen (Ook net als mij analoge lijnen)
Ik zit als enige van dit blok met een usb speedtouch
Nu vraag ik me af zijn er nog meer mensen die nu (dat ze zeker weten dat de omgeving geupgrade is) niet de volle snelheid kunnen halen..
Mijn snelheid met me usb speedtouch hangt nu dus rond de 350kB/s (kleine verbetering dus
)
Kabel naar splitter is ong 20m, maar zodra ik de modem bij het aansluitpunt heb doet ie nog niet de hogere snelheid pakken.
Samengevat:
Modem dialoog geeft aan dat hij 6144kbps down heeft... Haalt het dus niet, terwel de rest van dit woonblok het wel kan (zelfde abo, allemaal analoge lijnen).
Mijn vraag:
Zijn er meer mensen met de usb speedtouch (groene..) die blijven hangen rond de 350kB/s
Ok, nu zit beetje rond te vragen aan me buren die ook allemaal adsl comfort hebben van planet.
Hun zitten allen op 6mbit nu en kunnen ook 600kb/s halen (Ook net als mij analoge lijnen)
Ik zit als enige van dit blok met een usb speedtouch

Nu vraag ik me af zijn er nog meer mensen die nu (dat ze zeker weten dat de omgeving geupgrade is) niet de volle snelheid kunnen halen..
Mijn snelheid met me usb speedtouch hangt nu dus rond de 350kB/s (kleine verbetering dus
Kabel naar splitter is ong 20m, maar zodra ik de modem bij het aansluitpunt heb doet ie nog niet de hogere snelheid pakken.
Samengevat:
Modem dialoog geeft aan dat hij 6144kbps down heeft... Haalt het dus niet, terwel de rest van dit woonblok het wel kan (zelfde abo, allemaal analoge lijnen).
Mijn vraag:
Zijn er meer mensen met de usb speedtouch (groene..) die blijven hangen rond de 350kB/s
Ik haal 665 kb/s strak met (6144/768). 550 kb/s is dus echt te laag.RAJH schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:54:
Als je modem intrained op de goede waarden (6144/768) voor je abo is de snelheid van 550KB/s lager dan wat andere gebruikers halen, zo rond de 630KB/s zou haalbaar moeten zijn volgensmij. En het kan natuurlijk ook nog aan eweka liggen. Test het eens met de 100MB files die een paar pagina's geleden zijn gepost
edit:
spuit 11![]()
Verwijderd
Zevenhuizen (ZH) hier. Bij mij is ook na een reset van router mijn snelheid omhoog. (ADSL lite)
G.992.1 Annex Bdannyreuser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:59:
[...]
Even via telnet inloggen
telnet 10.0.0.138
=>adsl
=>info
Google leert mij dat dat gewoon ADSL over ISDN is, zoals de webinterface ook al aangaf
Wel vreemd van die 9248 kbps dan
Aha ok ik connect ook met dezelfde operation mode, hoever zit je van de centrale?
In een rechte lijn < 1 km.dannyreuser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:05:
Aha ok ik connect ook met dezelfde operation mode, hoever zit je van de centrale?
Verwijderd
Waarom zou 630 eigenlijk haalbaar moeten zijn en niet meer 6144/8=768KB/sec bijvoorbeeld? Het verschil tussen die 2 is zo groot namelijk.RAJH schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:54:
Als je modem intrained op de goede waarden (6144/768) voor je abo is de snelheid van 550KB/s lager dan wat andere gebruikers halen, zo rond de 630KB/s zou haalbaar moeten zijn volgensmij.
Vriend van mij in Haarlem heeft nu wel 12mbit
Omdat je de overhead vergeet dus je kan beter delen door 9 of 10 waardoor je een stuk beter in de richting komt.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:08:
[...]
Waarom zou 630 eigenlijk haalbaar moeten zijn en niet meer 6144/8=768KB/sec bijvoorbeeld? Het verschil tussen die 2 is zo groot namelijk.
Zoek maar eens op overheadVerwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:08:
[...]
Waarom zou 630 eigenlijk haalbaar moeten zijn en niet meer 6144/8=768KB/sec bijvoorbeeld? Het verschil tussen die 2 is zo groot namelijk.
Ben er zelf ook 'ingetrapt' toen ik van @Home (kabel) naar adsl basic ben overgestapt. @Home houd namelijk rekening met de overhead en daar haalde ik 630KB/s met een 5Mbit abo, maar bij adsl ligt dat anders.
Verwijderd
Als je wilt melden dat je geupgrade bent kan dat op http://www.adslcentrale.nl . Deze site hebben we juist gemaakt om dit topic te ontlasten van deze opmerkingen!Xandrios schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:45:
Bij deze de laatste waarschuwing: Posts als "Ik ben nog niet geupgraded :(" of "Jippie het werkt, zie mijn snelheid!!!" zijn NIET de bedoeling.
Verwijderd
Er bestaat toch geen groene speedtouch? Bedoel je niet de Alcatel of Thomson USB Modem?BaBoOn schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:59:
Mijn vraag:

Zo ja, dan heb je dikke pech. De max. snelheid daarvan is namelijk 350KB/sec... (zie deze link: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/ )
1 keer raden waar ik eerst een abonnement hadRAJH schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:13:
Ben er zelf ook 'ingetrapt' toen ik van @Home (kabel) naar adsl basic ben overgestapt.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 23:15 ]
Volgens mij zijn ze in mijn centrale bezig, ik resette net me modem en haal nu nog maar 160kbyte downstream en gewoon me volle upstream nog (iets van 70~75kbyte) terwijl ik 6mbit (voorheen 3mbit) hoort te hebben,.
En ze hebben nu alle poorten gesloten behalve 80, dus kan nu ook niet ircen en downloaden en al die rattaplan.
btw zit bij planet en hebben meer mensen last van dit probleem? Zit in omgeving tiel
En ze hebben nu alle poorten gesloten behalve 80, dus kan nu ook niet ircen en downloaden en al die rattaplan.
btw zit bij planet en hebben meer mensen last van dit probleem? Zit in omgeving tiel
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik woon zelf in Tiel en heb verders nergens last van kan gewoon ircen/msnen internet alles.
[ Voor 30% gewijzigd door koekkoek op 13-12-2005 23:23 ]
Ik blijf hangen op de 520KB/sec, terwijl modem toch intraint op ongeveerd 6144kbit/sec...Fidai schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:51:
[...]
Nee, ik neem aan dat je modem gewoon intrained op 6144kbit/sec download, dan zou je meer dan 550kBps moeten kunnen halen, de normale snelheid zal ergens rond de 640kBps moeten liggen. Het zou best kunnen dat je verouderde draytec de beperkende factor is. Kan je je modem niet gewoon als router gebruiken of heb je geen speedtouch?
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
ook na reset van modem dan? ik woon zelf in maurik bij de centrale van eck en wiel dus. Ik ben dus met me downloadsnelheid na reset gedowngraded en gedwongen om te internetten en niet meer te downloadendannyreuser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:21:
Ik woon zelf in Tiel en heb verders nergens last van kan gewoon ircen/msnen internet alles.
nope, nix aan de hand na een reset
misschien ben ik later vanavond aan de beurt
Verwijderd
Ik ben benieuwd of er iemand is die nu al van 8 naar 12 Mbit is gegaandannyreuser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:26:
nope, nix aan de hand na een resetmisschien ben ik later vanavond aan de beurt
oke i'm done kan nu met 600kbyte downen, als je ineens niet kan ircen en je wordt gedowngraded van snelheid ff, schrik niet en wees blij 
correctie, 625 kbyte
correctie, 625 kbyte
[ Voor 11% gewijzigd door Meneer iCy op 13-12-2005 23:29 ]
Paar post omhoog zijn er al enkele die melden verbinding op 12mbit te hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:28:
[...]
Ik ben benieuwd of er iemand is die nu al van 8 naar 12 Mbit is gegaan
Mijn modem staat ingetrained op 5532kbit. Ik haal max in du meter 555kB/ps
Voorheen haalde ik 332kB/ps, en was mijn modem getrained op 32XXkbit
De theorie aantal kbps delen door 10 klopt bij mij dus zo'n beetje exact. Ik denk dus ook niet dat mensen waarvan de waardes op 6144kbps liggen dik 640kB/ps halen.
De theorie aantal kbps delen door 10 klopt bij mij dus zo'n beetje exact. Ik denk dus ook niet dat mensen waarvan de waardes op 6144kbps liggen dik 640kB/ps halen.
Het is ook niet exact 10 meer iets van 9.5 en hoe hoger de download snelheid hoe meer het verschilt.
gelukkig woon ik binnen 900 meter van de adsl centrale haal maximale snelheid geloof ik
wanadoo basic
eerste test:
: Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Dec 13 2005 om 23:31:06 UTC+0100)
Download : 625.4 KByte/sec
Upload : 76.2 KByte/sec
Connection : 1004.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms
edit: me newsleecher verbruikt ineens 10/15% meer cpu power
wanadoo basic
eerste test:
edit: me newsleecher verbruikt ineens 10/15% meer cpu power
[ Voor 13% gewijzigd door evilpin0 op 13-12-2005 23:33 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Na al de positieve reacties in dit topic over dat de internetsnelheden eindelijk zijn verhoogd, dacht ik: even testen of dit ook bij mij het geval is. Ik las wat over modem resets, dus het eerste wat ik doe is even mijn modem op mijn pc aansluiten ( zonder router er tussen) , stel even alles in, en ja hoor, snelheidsverhoging is doorgevoerd
Download nu vrolijk rond de 600, daarvoor rond de 300.
Alles zag er goed uit, dus ik sloot het weer aan zoals eerst, modem --> router --> pc's.
Maar nu heb ik weer m'n oude snelheid ( ok, net ietsje sneller)
.
Zou mijn router de snelheid tegen houden
Lijkt me erg sterk.
Ik heb een speedtouch home + goedkope sweex router ( perfect ding overigens).
Iemand enig idee?
Alles zag er goed uit, dus ik sloot het weer aan zoals eerst, modem --> router --> pc's.
Maar nu heb ik weer m'n oude snelheid ( ok, net ietsje sneller)

Zou mijn router de snelheid tegen houden
Iemand enig idee?
Toevallig na het resetten van het modem de dhcp server aan laten staan, waardoor je er nu 2 hebt draaien?
dat zijn nette waardes! dit is zo'n beetje full speed denk ik.evilpin0 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:31:
gelukkig woon ik binnen 900 meter van de adsl centrale haal maximale snelheid geloof ik
wanadoo basic
eerste test:
Verwijderd
Ja sry maar echt wel dus hoor mijn modem trainde in op 6144 en ik haal exact 641kb/sec op die 100mb test van een aantal pagina's terug.
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 625.4 KByte/sec
(=5003 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 75.5 KByte/sec
(=604 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1554.0 Conn/min
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 625.4 KByte/sec
(=5003 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 75.5 KByte/sec
(=604 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1554.0 Conn/min
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 23:37 ]
Nee, DHCP server staat gewoon uitdannyreuser schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:32:
Toevallig na het resetten van het modem de dhcp server aan laten staan, waardoor je er nu 2 hebt draaien?
Ik haal anders overigens met 6144/768 op mn modem.salvador4 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:29:
Mijn modem staat ingetrained op 5532kbit. Ik haal max in du meter 555kB/ps
650-665 kb\sec hoor.. zit zo'n 1.5 km van de centrale.
mm het ziet er naar uit dat er een aantal mensen al het nieuwe 12 mbit profiel hebben.
het kan maar nog niet in grote getallen denk ik. ik krijg hier als het goed is donderdag meer over te horen ik zal eens kijken of er dan iets meer duidelijk gaat worden.
btw er zijn van af 5 december al een beperkt aantal mensen geupgrade maar krijg de indruk dat pas van af nu voledige centrales los gegooid zijn
het kan maar nog niet in grote getallen denk ik. ik krijg hier als het goed is donderdag meer over te horen ik zal eens kijken of er dan iets meer duidelijk gaat worden.
btw er zijn van af 5 december al een beperkt aantal mensen geupgrade maar krijg de indruk dat pas van af nu voledige centrales los gegooid zijn
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Zou kunnen maar waar meet je deze waardes mee?Imperium schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:34:
[...]
Ik haal anders overigens met 6144/768 op mn modem.
650-665 kb\sec hoor.. zit zo'n 1.5 km van de centrale.
Verwijderd
Ik had vanavond diverse e-mailtjes van mensen die me tipten dat ze de nieuwe snelheden hadden gekregen nadat ze hun modem uit en aan gezet hadden. Ik heb dit zelf even getest.
1) speed test -> oude snelheid
2) modem uit en aan
3) speed test -> nieuwe snelheid!
Ik heb deze tip ook op http://www.adslcentrale.nl gezet en nu maar doorgeven aan elkaar want KPN verteld dit er niet bij!
2) modem uit en aan
Ik heb deze tip ook op http://www.adslcentrale.nl gezet en nu maar doorgeven aan elkaar want KPN verteld dit er niet bij!
Verwijderd
Ik deel in jullie verdriet, snif.Boogieman82 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:32:
[...]
Wij zullen wel tot volgend jaar moeten wachten,,,,![]()
wisten wel. lees topic maar doorVerwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:43:
Ik had vanavond diverse e-mailtjes van mensen die me tipten dat ze de nieuwe snelheden hadden gekregen nadat ze hun modem uit en aan gezet hadden. Ik heb dit zelf even getest.
2) modem uit en aan
Ik doelde op het pakketje waar je die waardes uitleest (ie, wsftp whatever). Dat wil het verschil wel eens verklaren. anyway still nice. ik ben iig happy ik was die 330kB al even beu:DImperium schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:41:
Hoe bedoel je dat?
met een 100 mb bestandje van xs4all
Ok mensen, ik heb nog steeds 3008 kbits ipv 3200 en ik moet dus upgraded naar 6 mbit worden, kan het misschien niet hier aan liggen, een speedtouch 510 single ethernet op:
Operation Mode : G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]
en operational mode : 2
want ik heb pas 2-3 weken geleden die nieuwe firmware van KPN erop gegooid en sinds toen is het gezeik eigenlijk begonnen of het kan ook toevallig zijn dat ze toen met de centrales begonnen, het gaat om de centrale van Arnhem centrum
[modem aan uit ook niet geholpen]
Operation Mode : G.DMT Annex A [POTS Overlay Mode]
en operational mode : 2
want ik heb pas 2-3 weken geleden die nieuwe firmware van KPN erop gegooid en sinds toen is het gezeik eigenlijk begonnen of het kan ook toevallig zijn dat ze toen met de centrales begonnen, het gaat om de centrale van Arnhem centrum
[modem aan uit ook niet geholpen]
[ Voor 4% gewijzigd door Tiduz op 13-12-2005 23:56 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
De tip van modem aan en uit heeft gewerkt.
Verwijderd
In cuijk is de snelheidsverhoging er ook al door. In ieder geval in Padbroek (Cuijk-zuid).
Volgens http://www.adslcentrale.nl/ is er echter nog geen snelheidsverhoging door gevoerd.
Volgens http://www.adslcentrale.nl/ is er echter nog geen snelheidsverhoging door gevoerd.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 23:56 ]
Het is dat het hier verteld werd, maar anders had ik ook totwel 100 dagen nog op de oude snelheid kunnen blijven hangen (ja, ik haal hier lange uptimes).
Nu is mijn doorvoersnelheid ook hoger.
Wat mij echter tegenvalt is dat de intrainwaarde van 5600 naar nu plm. 5000 is gegaan. Ik zal mijn modem later nog eens opnieuw opstarten om een hogere waarde proberen te halen.
Ik vind het erg jammer dat KPN nergens vermeld heeft dat je dit maal je modem wel even moet herstarten. Allicht dat ze dat alsnog doen wanneer ze zeker weten dat voor iedereen de hogere doorvboersnelheid er moet zijn.
Ik benieuwd hoe alles verder loopt als echt iedereen de juiste doorvoersnelheden heeft.
Nu is mijn doorvoersnelheid ook hoger.
Wat mij echter tegenvalt is dat de intrainwaarde van 5600 naar nu plm. 5000 is gegaan. Ik zal mijn modem later nog eens opnieuw opstarten om een hogere waarde proberen te halen.
Ik vind het erg jammer dat KPN nergens vermeld heeft dat je dit maal je modem wel even moet herstarten. Allicht dat ze dat alsnog doen wanneer ze zeker weten dat voor iedereen de hogere doorvboersnelheid er moet zijn.
Ik benieuwd hoe alles verder loopt als echt iedereen de juiste doorvoersnelheden heeft.
Goeie informatie voor in de TSVerwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:13:
[...]
Er bestaat toch geen groene speedtouch? Bedoel je niet de Alcatel of Thomson USB Modem?
[afbeelding]
Zo ja, dan heb je dikke pech. De max. snelheid daarvan is namelijk 350KB/sec... (zie deze link: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/ )
Morgen effe nieuwe modem halen dus :<
Dacht dat ie wel tot de 8mbit aankon...
Usb bandbreedte: 10mbit
Downstream: 8mbit
Upstream: 0.9mbit
Dat geeft 't speedtouch usb dialog nmlk aan(en toen ik de modem gekocht had, had ie echt de naam: Speedtouch USB zelfs de drivers hebben dat ;P)
Verwijderd
Klopt. Dat werkte net bij mij ook. Tnx for de tip.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:43:
2) modem uit en aan
Het zou best kunnen, ik had een brakke Sitecom router die niet harder wilde dan 175kB/s maar als ik mijn PC direct aan mijn SpeedTouch Home aansloot haalde ik wel de 300kB/s (dat was met de verhoging van toen).Jaeger schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 23:31:
Zou mijn router de snelheid tegen houdenLijkt me erg sterk.
Iemand enig idee?
Hier hetzelfde. Merkte dat ik opeens iets sneller kon downloaden maar blijf rond maximaal 360 kbyte steken. Dat terwijl de doos nog wel zo mooi wist te melden dat ie tot 8 Mbit aankanBaBoOn schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:02:
[...]
Goeie informatie voor in de TS
Morgen effe nieuwe modem halen dus :<
Dacht dat ie wel tot de 8mbit aankon...
Usb bandbreedte: 10mbit
Downstream: 8mbit
Upstream: 0.9mbit
Dat geeft 't speedtouch usb dialog nmlk aan(en toen ik de modem gekocht had, had ie echt de naam: Speedtouch USB zelfs de drivers hebben dat ;P)
hier ook de snelheid, gewoon de volledige snelheid
Na een modem reset heb ik nu ook de nieuwe speeds. Ik haal precies 641,6 kb/s down(gemeten met flashfxp). Dat is 5,1 mbit. Toch jammer dat er kennelijk 1mbit aan overhead is.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Je betaalt nog altijd met een t en dat is bij elke dsl provider en was altijd al zo. overhead is overhead. Waarom daar nu ineens opnieuw over gemekkerd wordt is me een beetje onduidelijk.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
656kB/s was het maximale wat mijn modem (speedtouch 510i) eruit kon persen na een modem reset. Woon niet zo gek ver van de centrale, volgens routeplanner 900 meter maar zal nooit erachter komen waar al die koperkabels precies langslopen.pingkiller schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:15:
Na een modem reset heb ik nu ook de nieuwe speeds. Ik haal precies 641,6 kb/s down(gemeten met flashfxp). Dat is 5,1 mbit. Toch jammer dat er kennelijk 1mbit aan overhead is.
Nou nou,mekkeren? Het word gewoon weer pijnlijk duidelijk als je na een snelheids upgrade weer even gaat zitten rekenen.JvS schreef op woensdag 14 december 2005 @ 00:39:
Je betaalt nog altijd met een t en dat is bij elke dsl provider en was altijd al zo. overhead is overhead. Waarom daar nu ineens opnieuw over gemekkerd wordt is me een beetje onduidelijk.
@tcd
Volgens de routeplanner zit ik 300m van de centrale,maar je weet natuurlijk niet of de koper net zo loopt.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
USB modem haalt ook de lijnsnelheid gewoon wel. Alleen een paar nadelen heeft het wel en effectief kan je het niet gebruiken.
USB is 11Mbps en dat geeft vaak een enorme CPU load (USB is software matig en modem ook!). Dus effectief haal je echt maximaal maar zo'n 5 a 6Mbps maximaal door je USB modem heen.
Eigenlijk USB alleen gebruiken tot 4Mbps DSL en niet hoger.
USB is 11Mbps en dat geeft vaak een enorme CPU load (USB is software matig en modem ook!). Dus effectief haal je echt maximaal maar zo'n 5 a 6Mbps maximaal door je USB modem heen.
Eigenlijk USB alleen gebruiken tot 4Mbps DSL en niet hoger.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Mensen, bedankt voor alle reacties.
Ik ga morgen de oude draytek er maar eens tussen heen halen en de router in de 510 gebruiken.
Op dit moment haal ik zon 590 soms 600 kb/sec.
Ik ga zo ook nog even een 100mb.bin downloaden om te kijken of het aan eweka ligt.
Ik ga morgen de oude draytek er maar eens tussen heen halen en de router in de 510 gebruiken.
Op dit moment haal ik zon 590 soms 600 kb/sec.
Ik ga zo ook nog even een 100mb.bin downloaden om te kijken of het aan eweka ligt.
edit:
Met de 100mb.bin haal ik 623 kb/sec toch morgen de draytek er maar eens tussen heen halen.
Met de 100mb.bin haal ik 623 kb/sec toch morgen de draytek er maar eens tussen heen halen.
[ Voor 18% gewijzigd door StaticZ op 14-12-2005 01:27 ]
Gewoon je 510 als router gebruiken inderdaad en waar nodig een €20 8 poorts switch d'r tussen hangen
Die 8 ports switch heb ik hier zo liggen.
Maarja ik vondt de draytek 2200e icm de pptp.ini voor de speedtouch altijd zo fijn draaien.
VPN, makelijk porten mappen duidelijke webinterface enz enz.
Dan wordt het toch tijd om een draytek 2900 aan te schaffen.
En in tussen tijd de router functie van de 510 maar even gebruiken.
Maarja ik vondt de draytek 2200e icm de pptp.ini voor de speedtouch altijd zo fijn draaien.
VPN, makelijk porten mappen duidelijke webinterface enz enz.
Dan wordt het toch tijd om een draytek 2900 aan te schaffen.
En in tussen tijd de router functie van de 510 maar even gebruiken.
Of genoegen nemen met ~6Mbps maximale downstream 
Beetje jammer als je FAST hebt, dan heb je 50% van wat mogelijk is (zou je een ADSL2+ modem hebben)
Beetje jammer als je FAST hebt, dan heb je 50% van wat mogelijk is (zou je een ADSL2+ modem hebben)
Nee ik heb geen fast maar een 6Mbps verbinding (comfort van planet internet) .
Maar om toch het maximale uit mijn verbinding te krijgen, moet ik maar tijdelijk de 510 gebruiken.
Ik vindt het ook zonde om je verbinding niet optimaal te benutten terwijl je er wel voor betaald.
Maar om toch het maximale uit mijn verbinding te krijgen, moet ik maar tijdelijk de 510 gebruiken.
Ik vindt het ook zonde om je verbinding niet optimaal te benutten terwijl je er wel voor betaald.
Hier Eindhoven, Woensel, is de lijn vannacht geupgrade!
Met 'n HetNet Instap surfen ADSL abbo haal ik nu 150 down ipv 80.
Ik ben tevreden!
Met 'n HetNet Instap surfen ADSL abbo haal ik nu 150 down ipv 80.
Ik ben tevreden!
offtopic:
Vergeleken met chello dat ik tot voor kort had is ADSL veel stabieler! Mediastreams blijven gewoon lekker gaan, bij chello steeds buffer underruns bij classic...
Vergeleken met chello dat ik tot voor kort had is ADSL veel stabieler! Mediastreams blijven gewoon lekker gaan, bij chello steeds buffer underruns bij classic...
Ik heb hier een Xs4all Fast abo en zie ook net dat er geupgrade is 
Modem traint in op 10016/1024 . Maar is dit niet een beetje vreemd voor een Speedtouch 580 die geen adsl2+ ondersteund?
Downloaden gaat nu ook met 1050-1075KB/s (ftp en usenet getest)

Modem traint in op 10016/1024 . Maar is dit niet een beetje vreemd voor een Speedtouch 580 die geen adsl2+ ondersteund?
WinSock 2.0
Connecting to ftp.xs4all.nl
Connected to ftp.xs4all.nl -> IP=194.109.21.26 PORT=21
220 XS4ALL ftpd DCLXVI
USER anonymous
331 Anonymous login ok, send your complete email address as your password.
PASS (hidden)
230-
Welkom op de FTP server van XS4ALL
----------------------------------
*****KNIP******
227 Entering Passive Mode (194,109,21,26,16,238).
RETR 100mb.bin
150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete.
Transferred: 100mb.bin 100.00 MB in 03:37 (471.45 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 100.00 MB in 03:37 (471.45 KBps)
Mijn modem staat nu op 704/4512 met een XS4all-basic over isdn. De afstand vanaf mijn postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 100 meter volgens de site "http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm".
Wellicht is de afstand langer (zeker weten volgens mij), maar voor de upgrade had ik nog voordat de nieuwe waardes in mijn modem stonden 584/3200 staan. Ik heb een Speedtouch 580i met de laatste firmware erop (4.2.7.30). Modem staat in de meterkast bij de splitter.
Connecting to ftp.xs4all.nl
Connected to ftp.xs4all.nl -> IP=194.109.21.26 PORT=21
220 XS4ALL ftpd DCLXVI
USER anonymous
331 Anonymous login ok, send your complete email address as your password.
PASS (hidden)
230-
Welkom op de FTP server van XS4ALL
----------------------------------
*****KNIP******
227 Entering Passive Mode (194,109,21,26,16,238).
RETR 100mb.bin
150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete.
Transferred: 100mb.bin 100.00 MB in 03:37 (471.45 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 100.00 MB in 03:37 (471.45 KBps)
Mijn modem staat nu op 704/4512 met een XS4all-basic over isdn. De afstand vanaf mijn postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 100 meter volgens de site "http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm".
Wellicht is de afstand langer (zeker weten volgens mij), maar voor de upgrade had ik nog voordat de nieuwe waardes in mijn modem stonden 584/3200 staan. Ik heb een Speedtouch 580i met de laatste firmware erop (4.2.7.30). Modem staat in de meterkast bij de splitter.
[ Voor 41% gewijzigd door DoctorV64 op 14-12-2005 08:22 ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Leiden Centrum hier ook geupgrade, maar blijf rond de 512kbytes/s gaan... kan met aantal dingen te maken hebben.
• Ik heb het eerste ADSL ISDN modem van Alcatel, de Speedtouch ISDN, de oudste variant...
• Mn telefoonkabel naar mn modem gaat van meterkast naar zolder, daar pas modem in -> door naar router.
Aan mn afstand tot centrale zou het niet moeten liggen, volgens de test van adslcentrale.nl is mn afstand tot de centrale 1100 meter, das opzich niet zo ver toch?
Andere mensen met het oude modem ook deze problemen of is het echt de lange telefoonkabel? Kga ff kijken hoe ik dit het best kan oplossen zonder helemaal een kabel naar beden te moeten leggen en er dan achter te komen dat mn modem het is. Of ik moet mn modem beneden erin prikken en een computer meeslepen en dan waardes eruit trekken ofzo. Magoed, eerst ff naar school
• Ik heb het eerste ADSL ISDN modem van Alcatel, de Speedtouch ISDN, de oudste variant...
• Mn telefoonkabel naar mn modem gaat van meterkast naar zolder, daar pas modem in -> door naar router.
Aan mn afstand tot centrale zou het niet moeten liggen, volgens de test van adslcentrale.nl is mn afstand tot de centrale 1100 meter, das opzich niet zo ver toch?
Andere mensen met het oude modem ook deze problemen of is het echt de lange telefoonkabel? Kga ff kijken hoe ik dit het best kan oplossen zonder helemaal een kabel naar beden te moeten leggen en er dan achter te komen dat mn modem het is. Of ik moet mn modem beneden erin prikken en een computer meeslepen en dan waardes eruit trekken ofzo. Magoed, eerst ff naar school
Verwijderd
De 580 is software upgradeable naar ADSL2CHeeCH schreef op woensdag 14 december 2005 @ 07:05:
Ik heb hier een Xs4all Fast abo en zie ook net dat er geupgrade is
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.speedtouch.com/prod580.htm
Wellicht heb jij dat een keer gedaan dus
Nope .. ik ben me bewust van de upgrades die ik doorvoerVerwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:30:
[...]
De 580 is software upgradeable naar ADSL2
http://www.speedtouch.com/prod580.htm
Wellicht heb jij dat een keer gedaan dus
Draait nog op originele 4.2.7.30.0 firmware. Er is een (beta?) firmware voor ADSL2 support beschikbaar maar dat zie ik niet zitten. Wacht wel op een officiele en anders komt er gewoon een nieuw modem.
Hmm.. iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik ben nu ook geupgrade naar 6mbit (planet adsl comfort), maar ik haal maar een max download via ftp / usenet van 466 kb/s
Ik ben nu ook geupgrade naar 6mbit (planet adsl comfort), maar ik haal maar een max download via ftp / usenet van 466 kb/s
Dure grap elke keer als er een upgrade komt om een nieuwe modem te kopen. Ik heb mijn 580i via xs4all actie vorig jaar gekocht met de gedachte dat deze voor de toekomst voorbereid was. Als ik in de toekomst nu dus ook naar een soort van fast of ultra abbo zou gaan dan moet ik weer een andere modem halen? Dat wordt dan mijn 4e modem in 5 jaar dan (of was het al 6 jaar sinds mxstream?). Ik wacht wel met upgraden.CHeeCH schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:40:
[...]
Nope .. ik ben me bewust van de upgrades die ik doorvoer
Draait nog op originele 4.2.7.30.0 firmware. Er is een (beta?) firmware voor ADSL2 support beschikbaar maar dat zie ik niet zitten. Wacht wel op een officiele en anders komt er gewoon een nieuw modem.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.