Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Is ook gewoon bullshit, dat zie je altijd als er een persoon van iemand die "een monteur" van kpn is iets gehoord heeft. Hell, er zijn genoeg mensen die mij de afgelopen jaren " monteur van kpn" genoemd hebben, omdat ik niet op de 1e lijn van de helpdesk werkte, maar op de 2e lijn en er zijn zat mensen die maar wat beweren.Jape1985 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:41:
Lekker figuur is dat dan die gaat melden dat het maandag ging gebeuren, ik geloofde er zo en zo al niet veel van. Eerst zien, en dan pas geloven
Mijn laatste info: Het vrijgeven van de snelheid gebeurt tussen 5 en 22 december, de planning is dat het voor kerst gefixt is. De officiele communicatie is dat het voor 1 januari gefixt wordt. Ga uit van dat laatste, dan zal de rest allemaal wel meevallen. (overigens werk ik niet meer voor kpn sinds anderhalve week, dus vraag mij niets meer).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Idd^^ dus het is vanaf nu pas nutig om te posten als je daadwerkelijk een verhoogde snelheid hebt??JvS schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:13:
[...]
Is ook gewoon bullshit, dat zie je altijd als er een persoon van iemand die "een monteur" van kpn is iets gehoord heeft. Hell, er zijn genoeg mensen die mij de afgelopen jaren " monteur van kpn" genoemd hebben, omdat ik niet op de 1e lijn van de helpdesk werkte, maar op de 2e lijn en er zijn zat mensen die maar wat beweren.
Mijn laatste info: Het vrijgeven van de snelheid gebeurt tussen 5 en 22 december, de planning is dat het voor kerst gefixt is. De officiele communicatie is dat het voor 1 januari gefixt wordt. Ga uit van dat laatste, dan zal de rest allemaal wel meevallen. (overigens werk ik niet meer voor kpn sinds anderhalve week, dus vraag mij niets meer).
Vaage bronnen etc hebben we niks aan imo, en die gaan ook niet helpen
Ik denk dat ze dat eerst zoveel mogelijk proberen op te lossen en daarna echt de snelheden omhoog gooien.
Oi, toch niet eruit geschopt wegens het lekken van geheime informatie op GoT hoop ik?JvS schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:13:
[...]
(overigens werk ik niet meer voor kpn sinds anderhalve week, dus vraag mij niets meer).
[...]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
SNT UtrechtShunt schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:02:
ik denk eerder omdat ze zijn complete afdeling gesloten hebben.
Vandaag was ik eindelijk weer eens thuis en zag dat de SpeedTouch 746i binnen was.
1021 up, 7999 down, 96% van downlijn gebruikt.
Nu weet ik dat adsl2+ anders werkt, maar kan ik hiermee in de problemen komen met de upgrade naar 12 Mb?
Ik kan nog wel 7 a 10 meter kabel inkorten en de modem ergens anders neerzetten, maar vraag me af of daar echt de winst inzit.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
met het zwaarste abbo zie je vaak dat iedere meter te veel is.
dus ik zou zeggen doe gek en sluit hem even op de ISRA aan en test eventjes
Game PC
Via de planet actie (2 jaar abbo verlengd, was toch al niet van plan weg te gaan en met stilzwijgend verlengende abbo Planet zat ik er sowieso nog een jaar aanvast.Shunt schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:17:
met dat abbo heeft 1 meter kabel weg halen nog wel nut.
met het zwaarste abbo zie je vaak dat iedere meter te veel is.
dus ik zou zeggen doe gek en sluit hem even op de ISRA aan en test eventjesenne een 746 heb je die via kpn ?
Ik merk wel wanneer de upgrade heeft plaats gevonden, mocht ik dan problemen krijgen verplaats ik de modem wel (oftewel, moet ik een nieuwe plug aanknijpen en kabel inkorten). Ik begreep uit eerdere posts dat ADSL2+ minder storingsgevoelig zou zijn dan adsl).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 508.5 KByte/sec
(=4068 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 33.5 KByte/sec
(=268 kbps)
Ik heb XS4ALL basic abonnement trouwens en de verbinding schommelt nu nog heel erg.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 18:04 ]
Als je nu niet die fluttest gebruikt maar gewoon een bestand van 100MB o.i.d. download zal de snelheid nog hoger zijn gok ik. Met 6 Mbit zou je in de praktijk rond de 650 KB/s kunnen zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:34:
Jongens, de verhoging is er door in Harlingen, althans gedeeltelijk...
[...]
Ik heb XS4ALL basic abonnement trouwens.
Edit: het loopt nu zelfs op naar 600KB/sec
Verwijderd
Upload test ik later nog wel een keer, ik moet nu helaas weg. Maar ik ben heel benieuwd wie nog meer de hoge snelheid al heeft.
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 18:05 ]
Ik ken iemand met XS4all basic in den haag. die heeft nu ook strak 630KB/sec.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 17:39:
Met nieuwsgroepen even getest (zit bij Giganews). Ik haal nu een strakke 630KB/sec (geen schommelingen meer) met xs4all basic account
Upload test ik later nog wel een keer, ik moet nu helaas weg. Maar ik ben heel benieuwd wie nog meer de hoge snelheid al heeft.
Hij is er erg blij mee
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!
Verwijderd
Verwijderd
das mooi, (of niet) dan zitten we niet op een adsl2+ centrale in hardinxveld. ik heb een planet internet advanced abbo. maar in mn modem staat heel netjes, down 8000.KoenFaro schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:05:
Centrale HVGD (Hardinxveld-Giessendam) ook geupgrade.
ik moet dus nog ff geduld hebben. hopen dat de centrale nog wordt aangepast.
Sommige klanten geven aan een te lage downloadsnelheid te hebben. Vaak wordt dit gemeten met de bekende site www.speedtest.nl.
Aangezien het op die site steeds drukker wordt is de site ook minder betrouwbaar. Beter is dan ook om de klant van één van de volgende locaties een bestand te laten downloaden. De gemiddelde snelheid die hierbij wordt aangegeven geeft over het algemeen een betrouwbaarder beeld dan www.speedtest.nl omdat het bestanden zijn van 100 mb
ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin
31December uiterlijk same als JvS zegt 1januari zelfde...
Dus na 31decem gaan bellen als je geen hogere snelheid heb...
Over het bovenstaande stukje tekst:
Klanten die bellen van "ja heb trage download" waar dan Meneer? "ja op speedtest"
Die klanten zullen met moeite door het systeem komen 1ste lijns zal ze oppikken 2de lijns zal je ook die 2links geven die ik hier boven al gaf...
Check of je firmware up2date is ook dat wil helpen om problemen te voorkomen
dus plz gebruik speedtest niet scheelt "ons" hoop werk
Suc6 met de rest van je Carrière JvS
[ Voor 5% gewijzigd door Pimmuz op 13-12-2005 19:39 ]
Euh, niet dus!KoenFaro schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:05:
Centrale HVGD (Hardinxveld-Giessendam) ook geupgrade.
Niet volgens speedtest, en ook niet volgens een bestand van 100 mb van ftp.tudelft.nl/pub/speedtest.
Heb planet Lite, en ik haal nog steeds 170 down en 50 up.
Snik snikHelp!!!! schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 18:29:
[...]
Ik ken iemand met XS4all basic in den haag. die heeft nu ook strak 630KB/sec.
Hij is er erg blij mee![]()

I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Verwijderd
ik zit ook nog op 835 KB/S (advanced) in de westwijk.Jape1985 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:34:
[...]
Euh, niet dus!
Niet volgens speedtest, en ook niet volgens een bestand van 100 mb van ftp.tudelft.nl/pub/speedtest.
333KB/s strak aan de lijn met ADSL lite!!
De tip:
Het modem resetten, dat hielp hier ook! had meteen nieuwe snelheid
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
lezen is moeilijk ??Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:49:
[...]
ik zit ook nog op 835 KB/S (advanced) in de westwijk.
als je iets post staat daar duidelijk dat de FAST mensen langer moeten wachten en je modem + centrale moeten wel adsl 2+ aan kunnen om ook maar in de buurt van 12 mbit te komen.
Game PC
thx Jassy!!
[ Voor 11% gewijzigd door Imperium op 13-12-2005 20:04 ]
Hier (Nieuw-Lekkerland) is het ook gebeurdLet op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Edit:
Inderdaad, ff je modem resetten: werkte bij mij ook
[ Voor 11% gewijzigd door TheovdS op 13-12-2005 19:58 ]
Voor jouw is lezen inderdaad moeilijk. Dat staat er namelijk helemaal niet. Er staat dat je langer moet wachten als je centrale nog geschikt gemaakt moet worden voor ADSL2+Shunt schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:56:
[...]
lezen is moeilijk ??
als je iets post staat daar duidelijk dat de FAST mensen langer moeten wachten en je modem + centrale moeten wel adsl 2+ aan kunnen om ook maar in de buurt van 12 mbit te komen.
Wow, tnxJassy schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:52:
En hier is hij er ook door
333KB/s strak aan de lijn met ADSL lite!!
De tip:
Het modem resetten, dat hielp hier ook! had meteen nieuwe snelheid
Werkte hier ook
Hoefde bij de vorige upgrade's niet...
EDIT:
Ik haal ~310kB/s vrij strak met nieuwsgroepen
[ Voor 9% gewijzigd door Westereen op 13-12-2005 20:06 ]
Verwijderd
Bedankt diegene met de tip om het modem te resetten
Verwijderd
ede (klaphek?) is in ieder geval geupgrade.
edit:
als ik het hier zo lees is volgens mij iedereen geupgrade...
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 20:08 ]
Ik denk dat ze die reset bij iedereen nogmaals s'nachts gaan uitvoeren ofzo...............
can you read my mind?
* MisteRMeesteR is tevreden
www.google.nl
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
ja nu is het andersom.. wie is er NIET geupgrade?
[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 13-12-2005 20:11 ]
can you read my mind?
Verwijderd
ik denk dat ik alleen te ver van de centrale zit voor m'n max snelheid (basic)
m'n modem geeft aan dat de lijn op 100% zit

ik zit op +/- 3.1km
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 20:15 ]
Planet comfort 650 up
Hiero... M-Limburg nog niet geupgrade. Modem net gereset...Imperium schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:11:
[...]
ja nu is het andersom.. wie is er NIET geupgrade?
hij schiet nu door naar 620kb. vreemd. bleef een paar minuten hangen op 330, toen opeens naar 620. ok, resetten werkt dus toch...MMAN schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:17:
[...]
Hiero... M-Limburg nog niet geupgrade. Modem net gereset...
[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 13-12-2005 20:21 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
[ Voor 92% gewijzigd door weekend warrior op 13-12-2005 20:24 ]
Verwijderd
nee voor u of jou dus zonder de W. en nogmaals de adsl FAST abbos moeten langer wachten PUNT dit is gewoon een feit er zijn nog geen mensen die al het nieuwe profiel hebben (ik werk bij de 3e lijn helpdesk en heb er nog geen een gezien) enkel de nieuwe abbo's hebben de nieuwe 12 mbit profielen de rest moet langer wachten.Terrestrial schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:01:
[...]
Voor jouw is lezen inderdaad moeilijk. Dat staat er namelijk helemaal niet. Er staat dat je langer moet wachten als je centrale nog geschikt gemaakt moet worden voor ADSL2+
Game PC
Verwijderd
Verwijderd
Yule, met welke progje kun je dat zien?Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:14:
Modem resetten en woppa![]()
ik denk dat ik alleen te ver van de centrale zit voor m'n max snelheid (basic)
m'n modem geeft aan dat de lijn op 100% zit![]()
[afbeelding]
ik zit op +/- 3.1km
Ik heb wel een verhoging maar niet de beloofde 6mbit. Zit nu op 4352 Kbit/s

Misschien wel handig om te melden dat ik xs4all - basic over ISDN heb.
[ Voor 22% gewijzigd door DoctorV64 op 13-12-2005 20:31 ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl
Inderdaad, je zegt et zelfVerwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:28:
Misschien een stomme vraag, maar hoe reset ik het ding correct? gewoon stekker eruit? offe?
ADSLcentrale.nl is nog niet echt bijgewerkt.
Verwijderd
Dr. Speedtouch, link kwam ik hier ergens tegen in het topic.DoctorV64 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:29:
[...]
Yule, met welke progje kun je dat zien?
Ik heb wel een verhoging maar niet de beloofde 6mbit. Zit nu op 4352 Kbit/s
slaay in "KPN Snelheidsverhogingen - Deel II"DoctorV64 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:29:
[...]
Yule, met welke progje kun je dat zien?
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Vier reactie's boven je.. Shunt in "KPN Snelheidsverhogingen - Deel II"Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:34:
Zijn er eigenlijk al wel mensen hier die inmiddels op 12mbit zitten?
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
320kb/s @ XS4ALL adsl lite.
WOEI
En om niet té off topic te gaan: ja, modem reset = stroomkabeltje eruit trekken en terug erin doen. En dit was bij mij ook nodig om de snelheidsverhoging te krijgen.
Verwijderd
Welk gedeelte. er zijn verschillende.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:36:
Er staat weer op adslcentrale.nl dat Amsterdam geupgrade is?? Ik merk er niks van.
Modem al aan en uit gezet zoals hier word gemeld?Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:36:
Er staat weer op adslcentrale.nl dat Amsterdam geupgrade is?? Ik merk er niks van.
Leegte
Gewoon ff je modem loskoppelen (USB dan).Kiwiknaapje schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:41:
Dus alleen je telefoon stekkertje eruit trekken en er weer in duwen? Ik heb USB modem dus die krijgt stroom van usb poort, geen netstekker dus. Telefoonlijnstekkertje eruit voor 'reset'?
daar heb ik echt blij mee
Verwijderd
Ik heb de 546 en er staat na restart via 10.0.0.138 en aan/uit knopje nog steeds 1021/7999.Westereen schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:38:
[...]
Modem al aan en uit gezet zoals hier word gemeld?
Maakt het wat uit als ik bij de configuratie van KPN netwerk 'Router met PPOA standaard' heb gekozen?
Waarschuwing:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.
Ik heb nu voor de 2e keer (vorig jaar ook al) mijn abonnement ge-downgrade (dus minder betalen), terwijl de snelheid constant blijft (ok, ok... up is iets lager).
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Zo kan je het natuurlijk ook zienGarBaGe schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:48:
Tja, grappig dat iedereen deze snelheidsverhogingen leuk vindt. Ik zie dit meer als een prijsverlaging.
Ik heb nu voor de 2e keer (vorig jaar ook al) mijn abonnement ge-downgrade (dus minder betalen), terwijl de snelheid constant blijft (ok, ok... up is iets lager).
Who made you mod?wimpie007 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:47:
Waarschuwing:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Utrecht Noord (Ut-N)
Jij hebt dus een extra abbo. Die word 12/1mbit maar via ADSL2(+) en die worden begin 2006 geupgradeVerwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:44:
[...]
Ik heb de 546 en er staat na restart via 10.0.0.138 en aan/uit knopje nog steeds 1021/7999.
Maakt het wat uit als ik bij de configuratie van KPN netwerk 'Router met PPOA standaard' heb gekozen?
Lees de Topic-waarschuwing eens
Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.
Vinnienerd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:50:
[...]
Who made you mod?![]()
[afbeelding]
Utrecht Noord (Ut-N)
Planet Lite van 160-170 naar 310-320, volledige snelheid dus
Leegte
Zo bijzonder is het niet, IEDEREEN krijgt een update, ze slaan je heus niet over ofzo.
Misschien iets voor de waarschuwing: Reset allen uwen modem om den hedendaagse snelheden te bemachtigen. Wees snel, want op = op.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Om wat voor snelheid synct je modem?krijgnuwat schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:52:
Yeeh, hier in maasland is die ook vehoogd, na de router ff te resettenik heb wanadoo Lite, maar hij gata niet hoger dan de 230.. iemand suggesties?
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Eu dat kan ik dus ff net niet zien, kheb zo'n oude verotte speedtouch pro.. newsleecher gaat nu 280..
Daarmee kan je het ook zien. Het is eerder gevraagd in dit topic. Denk dat je dit topic even moet doorbladeren...krijgnuwat schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:12:
[...]
Eu dat kan ik dus ff net niet zien, kheb zo'n oude verotte speedtouch pro.. newsleecher gaat nu 280..
Errr, sorry, foutje van mij. Had mijn modem nog niet gereset, en dus nog oude snelheid.Jape1985 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:34:
[...]
Euh, niet dus!
DSL Flavour = ADSL over ISDN
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 1024 / 9248
Dus nog geen ADSL2(+), maar wel sneller dan 8000 kbps.
Typisch.
Dit topic is gesloten.
Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.