KPN Snelheidsverhogingen - Deel II

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 6.260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar "in-trainen" is toch afhankelijk van je afstand en andere omstandig heden?
Ik zit op grofweg 700 meter van de centrale dus op zich goed.
Ga ik dus ook op 10Mb of wat ever in-trainen met m'n wag54g ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij mij maken ze het ook spannend.

In juli van comfort naar standaard aangevraagd (dit ging alleen op 1 december want op dat moment lipe het huidige abbo af.

1 december van 333, naar 320 gezakt in snelheid (ik gekeken op modem , adsl lijn was bijgesteld van 3200 naar 3072 . ik dacht mooi, ze hebben me gedowned en gelijk weer bijgesteld voor de verhoging, Niet dus.
Woensdag ochtend een vastloper, router gereset en nu zit ik tijdelijk op 167 KB/s nu maar afwachten wanneer we "weer" omhoog gaan.

3 jaar geleden betaalde ik al 52 voor 512/512. na 3 jaar betaal je 35 euro voor 3072/512,.
Het beginnen wel wat "betaalbare" prijzen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of kpn het voor elkaar krijgt om iedereen up te graden in december. Volgens mij is er nu nog niemand geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nou en? Een keer de config aanpassen van alle routers en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:30:
Maar "in-trainen" is toch afhankelijk van je afstand en andere omstandig heden?
Ik zit op grofweg 700 meter van de centrale dus op zich goed.
Ga ik dus ook op 10Mb of wat ever in-trainen met m'n wag54g ?
nee dat gaat niet je modem kan het ADSL2+ profiel niet aan en zal dan ook GEEN abbo hoger krijgen als 8 mbit. of teminste dit is wat ons gemeld is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Godsamme hey.. dit is kut.. ik wil mn verhoging haha :') als je dr eenmaal op wacht wil je het hebben ook..

Chello is nu alweer aan het verhogen geslagen..

Chello Classic
Snelheid* Kbps
8192/1024
Maandprijs
€49,95

Chello Extreme
Snelheid* Kbps
20480/2048
Maandprijs
€79,95

[ Voor 51% gewijzigd door Imperium op 10-12-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik vind het wel vreemd. De verhoging zou plaats vinden van 5 tm 19 december..
Dan hebben ze volgende week veel te doen.

Waarom ze er zo lang me wachtern is mij echt een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Die upgrade kost toch geld, hoe langer je zo'n uitgave uitstelt hoe beter...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
RobertJ schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 00:30:
Die upgrade kost toch geld, hoe langer je zo'n uitgave uitstelt hoe beter...
Hoe meer klanten je verliest aan UPC Chello. die nu de verhogingen heeft doorgevoerd. (mensen uit mn MSN lijst hebben al 8 mbit met classic nu :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:13:
Ik heb een linksys wag54g modem en heb het fast abo van xs4all.
Ik ga dus binnen kort van 8Mb naar 12Mb , nu kan mijn modem dat dus niet aan, maar gaat mijn modem wel "in-trainen" op die snelheid als de centrale is aangepast ?
Maw kan ik in mijn modem zien dat ik ben geupgrade naar 12Mb?.
Of kan de wag54g linksys dit niet omdat hij uberhaupt die snelheid niet aan kan ?
Heb je V1/1.2 of V2.0 want alleen 2.0 ondersteund adsl2/2+, maar dat moet nog ff getest worden hoe stabiel het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat KPN eigenlijk vrijwel niets lijkt te doen. Op http://www.adslcentrale.nl zit niet echt vooruitgang in de upgrades. Het aantal 'ja' stemmers zou statistisch gezien zelfs mensen kunnen zijn die niet kunnen lezen en dus snelheid uit hun modem overnemen. Gelukkig zijn er een heleboel mensen die het wel snappen en het gevolg is dat er door meer invullers de lijst met geupgrade centrales dus steeds korter wordt (omdat het steeds meer de waarheid gaat bevatten).

Er lezen hier veel KPN'ers met inside info. Kan iemand misschien vertellen of ze uberhaupt al wel bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Ik las wel van iemand dat ie op de nieuwe snelheid zat, maar die is nu weer teruggeplaatst.
heeft ruim anderhalve week gebruik kunnen maken van de nieuwe snelheden.
KPN kent de nieuwe DSLAM's nog niet echt volgens mij :P

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 02:16:
[...]

Heb je V1/1.2 of V2.0 want alleen 2.0 ondersteund adsl2/2+, maar dat moet nog ff getest worden hoe stabiel het is.
Het is een v1.0 die dus niet adsl2+ aan kan. Maar ik dacht dat hij misschien wel intraint op een hogere snelheid maar in de praktijk gewoon max 8Mb haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

de upgrade is al uitgevoerd.
iedereen heeft zijn nieuwe profiel zo'n beetje het enige wat er nog gedaan moet worden is de achterliggende routers open gooien dat is werk van een seconde. ik vermoed dat ze dit pas doen als alles goed getest is ipv zo als andere providers gewoon open gooien en hopen voor het beste.
en denk je nu echt dat een gewone gebruiker het iets intereseert dat chello zijn snelheden van het hoogste abbo verhoogt heeft ? nee alleen de 50 tweakers die hier ongeduldig zitten te zijn maken zich hier druk om. nogmaals in mijn ogen is dit de beste upgrade ooit.
de 1e lijn heeft er minder last van want bijna niemand weet dat er een upgrade nu doorgevoerd gaat worden of dat ze al zo ver zijn. en de meeste grote problemen zijn er ondertussen al tussen uit gehaald hebben een downgrade gehad of de bekabling is aangepast.

alles wat nu nog rest is de routers open gooien en dan is het klaar dus wacht nu maar mooi en braaf af tot 2006 dan zie je vanzelf wel dat je de nieuwe speeds haalt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Ja, ik weet dat ik ik voor 2006 kan genieten van de nieuwe snelheid, en heb er opzich ook best geduld voor.
Maar vindt het alleen intressant om te volgen hoe het toe gaat. :)
Vandaar die vragen dus ;)
KPN heeft tot nog toe idd de snelheidverhogingen het beste doorgevoerd, en dat zal nu ook wel zo zijn.
Alleen heeft kwaliteit tijd nodig. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjeez Shunt, wat loop je toch iedereen af te blaffen. Als mensen er over willen discussieren laat ze lekker. En mocht het antwoord eventueel al ergens staan.... wat dan nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

jongens KAP AUB.
de upgrade is al uitgevoerd.
iedereen heeft zijn nieuwe profiel zo'n beetje het enige wat er nog gedaan moet worden is de achterliggende routers open gooien
Het staat het vrij om dit onderwerp te bespreken en als dat je niet bevalt dan hoef je echt helemaal niet te reageren.

[ Voor 19% gewijzigd door Brakkie op 10-12-2005 12:16 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

rclahsen schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 09:13:
*grmbl* :(

[afbeelding]

Ik heb een Lite-abonnement (512 up/1600 down, oude snelheden) en ik constateer tot mijn verbazing dat mijn snelheid naar beneden is bijgesteld. Eerder zijn deze snelheden wel verhoogd (naar 512/3000), maar ik begrijp niet waarom nu ineens mijn upstream geknepen wordt. Zou ik teruggezet zijn naar een Go-abonnement? Dat meisje bij Planet Internet had volgens mij ook geen idee (want ze begon over spyware, virussen en dergelijke).

Hebben meer mensen last dat hun upstream ineens geknepen wordt?
Ik had exact hetzelfde. Een oude Thompson 510i was het probleem. Ik ben opnieuw een jaarcontract aangegaan bij xs4all en kreeg dan gratis een nieuw modem (de 546). Nu kan ik wel connecten op 3076 (nog niet de snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
@shunt, Ik kan het niet met je eens zijn. Vertel mij is waarom niemand het nieuwe ADSL2+ 12 mbit profile heeft? Al deze abonnee's (met nieuw modum en adsl2 centrale) staan nog op 8 Mbit terwijl de rest al wel een nieuwe profile hebben. Kortom KPN gaat het druk krijgen de komende week.

En juist met dit hoogste abo zullen de meeste technische problemen onstaan dus die helpdesk gaat het rond kerst/jaarwisseling meer dan druk krijgen!

Ik vind persoonlijk de manier waarop KPN nu de upgrades doorvoert waardeloos. Ik hoor veel meer slechte verhalen in mijn omgeving. (storingen, tests, spontaan lage snelheid) De consument heeft het idee alsof er maar wat wordt aangeprutst en de verbinding minder betrouwbaar is. Bij de oude methode had je de nieuwe snelheid of je had 'm niet. Werkte het niet naar behoren bel je provider of KPN. Nu zit men 2 maanden in onzekerheid en dat merk je. Kijk naar de discussies hier en trek je conclusie. Dit was marketing technisch geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Sorry dat ik zo kort ben maar het is simpel het enige wat er hier op het moment gedaan word is zeggen dat KPN op moet schieten. en dat het erger is dat is gewoon NIET waar we zien het aan de hoeveelheid update gerelateerde problemen. en nogmaals het aantal mensen dat een adsl FAST abbo heeft is in verhouding met de lagere abbo’s zeer laag. dus daar zullen in verhouding zo goed als geen problemen mee zijn.

Het enige wat er voor het 12 mbit gedaan moet worden is het nieuwe profiel inladen en daar hebben ze tot voorbij 2006 voor. Genoeg tijd geen problemen.
En het is heel simpel de nieuwe adsl fast abbo’s hebben al 12 mbit profielen dus dat werkt in ieder geval.

Nogmaals sorry dat ik zo kort ben maar zeggen dat ze niet opschieten bij KPN dat er geen werk verricht word is gewoon geen discussie maar in mijn ogen gewoon een beetje zeuren. Ik zal verder ook niets meer melden tenzij het iets bijdraagt aan de rest van de discussie

En nogmaals de enkele mensen die naar de 1e lijn bellen met vragen over de snelheden zijn of tweakers of mensen die iets hebben gehoord via nu.nl maar hoofdzakelijk mensen die ergens iets gelezen hebben. (dit zijn er in verhouding met andere upgrade aanzienlijk minder.)

btw alle mensen die een oude snelheid dus lager als het oude (ietsjes) en niet zo hoog als het nieuwe in hun modem hebben staan reset het modem even. werkt dit niet bel even met je provider want dan heb je namelijk wel het nieuwe profiel maar nog niet het goede dan heb je er eentje onder (oude snelheid min een beetje) dit is vrij makkelijk op te lossen door een nieuw profiel in te laden (het zal zichzelf ook wel oplossen bij de auto update van het systeem maar dan moet je wel even geduld hebben)

[ Voor 31% gewijzigd door Shunt op 10-12-2005 13:07 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
't enige waar ik mee zit is dat me line usage nu 100 pct is, en heb dus geen nieuw profile in mn modem, Maarja ik wacht wel gewoon rustig af.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

probeer hem eens direct aan het isra.
en wat is ongeveer je afstand van de centrale.
hoe zit het modem nu op dit moment aan gesloten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Basic abbo, in mijn router (Draytek Vigor 2600 Plus) staat 3776, ik denk dat 6144 niet haalbaar is, ik heb 't al direct op 't ISRA punt getest, maar daar kwam 't niet hoger dan 4069... Ik zit dan ook 4,5 km van de centrale af, dus dat zal een downgrade gaan worden...

Alleen 't gekke is weer dat de overburen wel alle abonnementen tot hun beschikking hebben en ik niet, bij mij is eigenlijk alleen Go beschikbaar en dan ook nog onder voorbehoud van een lengtetest, terwijl ik nu een jaartje Basic heb. (heb dit abonnement wel via een 'omweg' gekregen, zullen we maar zeggen :)) En dan zitten we ook nog op dezelfde centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
En het is heel simpel de nieuwe adsl fast abbo’s hebben al 12 mbit profielen dus dat werkt in ieder geval.
Ik denk het eerlijk gezegd niet, want meer als de helft van de centrales in Nederland ondersteunt geen ADSL2+. Dan kan dus ook nooit dat nieuwe profiel erin zitten..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem van mij aan dat de verhogingen van a.s maandag worden doorgevoerd je zult het merken verder zeg ik niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jassy schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:30:
[...]

Ik denk het eerlijk gezegd niet, want meer als de helft van de centrales in Nederland ondersteunt geen ADSL2+. Dan kan dus ook nooit dat nieuwe profiel erin zitten..
hoe concludeer je dat? Zeker aan de hand van het feit dat versatel en wanadoo daar geen adsl2+ leveren gok? (en dan met zoveel zekerheid zeggen dat iets zo is, schitterend).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:34:
neem van mij aan dat de verhogingen van a.s maandag worden doorgevoerd je zult het merken verder zeg ik niks :P
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Offtopic: hij scheet vanmorgen groen :P

OT: als iedereen nou ophoud met speculeren, die verhoging komt vanzelf, just wait :+
en volgens mij kan KPN volgende keer beter nix aankondigen, dan heb je van de ene op de andere dag sneller internet en is al dat gezeur er rondomheen er ook niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Jassy schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:30:
[...]

nee idd maar denk je niet dat daar naar gekeken is ??
geloof me nu maar als ik je vertel dat ik klanten geholpen heb met een 12 mbit profiel.
en ja er zijn nog een hoop dislams zijn nog lang geen adsl2+ en dat duurt nog wel eventjes tot dat allemaal geregeld is maar alle andere profielen kunnen ook gewoon op een adsl1 centrale.
dus heel het adsl2+ gedoe heeft helemaal NIETS te maken met de upgrade van snelheden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BRON: kpn monteurs....

ps meld het alleen even ik heb zelf geen haast met update gebeurt toch vanaf maandag tot eind 2005 dus we zien idd wel maar maandag volgen de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
shunt, speedtouch 510 home ethernet single port, Heb hem nu met een switch ertussen maar ook Direct op de pc geprobeerd en Zonder de splitter ertussen en zonder telefoon, Zelfde speeds, ik zit 1250 meter van de centrale af en haalde altijd 3200 kbits en nu nog 3008, had planet gebeld ivm verhuizing en toen ook meteen dit gevraagd en ze zeggen dat het er aan kan liggen dat de upgrade nog niet af is, maar me modemline is dus 100pct en dat was vroeger maar 46 ofzo, dus als het aan mij ligt lijkt me sterk? denk dat ze nog bezig zijn anders in de centrale (Arnhem).

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ik zie dat sommige mensen problemen hebben met de nieuwe instellingen icm Speedtouch 510. Ik zelf heb deze modem (icm Linksys WRT54G) maar heb geen problemen met de instellingen voor als nog. Aangezien de snelheden nog niet daadwerkelijk door gevoerd zijn.

Eerst stond er 768 / 3200 nu 768 / 6144 dus dat lijkt me gewoon goed.

Ik vroeg me echter af of ik me misschien zorgen moet maken? Misschin wat voorbarig maar goed. Zo ver ik weet is de Speedtouch 510 niet ADSL2+ compatible.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Graham schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:40:
Ik zie dat sommige mensen problemen hebben met de nieuwe instellingen icm Speedtouch 510. Ik zelf heb deze modem (icm Linksys WRT54G) maar heb geen problemen met de instellingen voor als nog. Aangezien de snelheden nog niet daadwerkelijk door gevoerd zijn.

Eerst stond er 768 / 3200 nu 768 / 6144 dus dat lijkt me gewoon goed.

Ik vroeg me echter af of ik me misschien zorgen moet maken? Misschin wat voorbarig maar goed. Zo ver ik weet is de Speedtouch 510 niet ADSL2+ compatible.
dus zal hij nooit hoger komen als het 8mbit profiel.
dat is verder het enige waar je zorgen over moet maken als je ooit wil upgraden naar een fast abbo dat je een ander modem moet hebben voor de rest moet je oude trouwe 510 alles nog perfect doen. ook met adsl2+

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
ADSL2+ check op adslcentrale.nl is klaar zie ik..

Uw centrale is reeds geschikt gemaakt voor ADSL2+ !

mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Tiduz schreef op zondag 11 december 2005 @ 00:10:
shunt, speedtouch 510 home ethernet single port, Heb hem nu met een switch ertussen maar ook Direct op de pc geprobeerd en Zonder de splitter ertussen en zonder telefoon, Zelfde speeds, ik zit 1250 meter van de centrale af en haalde altijd 3200 kbits en nu nog 3008, had planet gebeld ivm verhuizing en toen ook meteen dit gevraagd en ze zeggen dat het er aan kan liggen dat de upgrade nog niet af is, maar me modemline is dus 100pct en dat was vroeger maar 46 ofzo, dus als het aan mij ligt lijkt me sterk? denk dat ze nog bezig zijn anders in de centrale (Arnhem).
Hoe lang heb je dat modem al? De eerste levering van de 510's hadden namelijk wat vage problemen. Mijn modem is paar weken geleden ook overleden en daar stond ook niet de juiste snelheid meer in en het gebruikte percentage stond ook op 100%. Ik heb nu weer een ST510 en die geeft wel de correcte snelheid aan het het percentage staat ook op 65% (ongeveer) en ik woon ook een 1200m van de centrale af.
Als je dus de mogelijkheid hebt om een nieuwer modem van iemand te lenen, probeer dat eens.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op zondag 11 december 2005 @ 02:53:
ADSL2+ check op adslcentrale.nl is klaar zie ik..

Uw centrale is reeds geschikt gemaakt voor ADSL2+ !

mooi :)
Hmm klopt die checker wel, want bij wanadoo en versatel blijft ie zeggen dat het voor mij niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

The_Scarabial schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:03:
[...]

Offtopic: hij scheet vanmorgen groen :P

OT: als iedereen nou ophoud met speculeren, die verhoging komt vanzelf, just wait :+
en volgens mij kan KPN volgende keer beter nix aankondigen, dan heb je van de ene op de andere dag sneller internet en is al dat gezeur er rondomheen er ook niet :Y)
Dan had ik dus allang gebeld waarom ik zoveel errors op mijn lijn heb, nu weet ik dat ze bezig zijn en wacht dus af.
M.a.w. er hadden veel meer mensen gebeld als ze niets bekend hadden gemaakt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij loopt niet alles bij mij zoals het hoort.
Ik heb ADSL comfort.

Tot een paar dagen geleden was de snelheid in mijn modem:
Down: 3100
Up: 544
Als ik een test deed wat het maximale van mijn verbinding is, kreeg ik dat ik niet sneller kon.

Maar, tot mijn grote verbazing is de snelheid van mijn modem momenteel:
Down: 5472
Up: 544

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

:X

Tja.... Lees het topic eens een klein beetje door zou ik zeggen. Dit is echt al enorm vaak gevraagd. :/

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Ga ik gelijk even adsl hier beter aansluiten. Heb het net een week en ik moet even wat draden omwisselen omdat ik nu nog ruis op de telefoonlijn heb... ik dacht: dat doe ik wel over een week of 2, maar als het maandag al klaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

El Martino schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:22:

Tja.... Lees het topic eens een klein beetje door zou ik zeggen. Dit is echt al enorm vaak gevraagd. :/
Kan de TS niet aangepast worden met deze info :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:56:
[...]

Hmm klopt die checker wel, want bij wanadoo en versatel blijft ie zeggen dat het voor mij niet beschikbaar is.
Die leveren adsl via een heel ander (eigen!) netwerk. KPN netwerk is overal beschikbaar en wordt tegenwoordig feitelijk met name alleen door planet, xs4all, hetnet en direct adsl verkocht (andere isp's ook, maar die doen liever hun eigen netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
adslcentrale.nl geeft ook bij mijn centrale aan waar ik op aangesloten zit, dat deze adsl2+ ready is. Maar ik verbind nog steeds op de oude settings namelijk:

Operation Mode : G.DMT Annex B [ISDN Overlay Mode]

Vendor Local Remote
Country : 0f 00
Vendor : TMMB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr : 00 00

Klopt het dan wel dat de centrale adsl2+ ready is??

[ Voor 6% gewijzigd door koekkoek op 11-12-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen trainde mijn modem nog op de nieuwe snelheden.
Nu, een paar uur later (en na een reset van de modem), train ik weer op de oude snelheid?

Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe moeten wij dat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:21:
Vanmorgen trainde mijn modem nog op de nieuwe snelheden.
Nu, een paar uur later (en na een reset van de modem), train ik weer op de oude snelheid?

Hoe komt dit?
Zoals degene onder je vorige vraag al zei..
El Martino schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:22:

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
De modem reset gebeurt toch snachts :P is dat dan maandag op dinsdag of zondag op maandag nacht :P

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
heb de modem vanaf 15/01/2004 hij is dus nog niet eens zo oud daarom snap ik er geen zak van... maar als die het nu niet goed doet heb ik dan geen garantie van planet zodat ik dezelfde nieuw terug krijg als ik deze inlever ofzo? want om nou weer 70 euro ofzo aan een modem uit te geven zie ik niet echt zitten

[ Voor 16% gewijzigd door Tiduz op 11-12-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

5 dec 2005 Bronnen binnen KPN vertellen ons dat KPN tussen 5 en 19 december snachts de upgrades zal doorvoeren! Ze doen dit om overlast overdag te beperken.

Bron adslcentrale.nl

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Lampie1979 schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:26:
5 dec 2005 Bronnen binnen KPN vertellen ons dat KPN tussen 5 en 19 december snachts de upgrades zal doorvoeren! Ze doen dit om overlast overdag te beperken.

Bron adslcentrale.nl
Dit was al lang bekend hier ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Evil M@V schreef op zondag 11 december 2005 @ 18:29:
[...]

Dit was al lang bekend hier ;)
Bovendien is dus gebleken dat het niet waar is. (iig niet de start datum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Leuk! Ik heb gisteren ADSL aangesloten, alles werkt maar vraag niet hoe langzaam, de modem trained op 260 up / 1543 down maar mijn snelheden zijn bedroevend laag, 647 down en 69 up :( dag met de snelheidverhoging. K heb alles gechecked (modem direct achter de IS/RA e.d. config al10x opnieuw gedaan volgens het boekje), alleen hij heeft een hoop HEC error. Bah wat kan dat betekenen?

Abbo: XS4all start

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 0 days, 7:04:57
Modulation: G.992.3 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    260 / 1.543
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   7,80 / 45,22
Output Power (Up/Down) [dBm]:   11,5 / 3,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    8,5 / 16,0
SN Margin (Up/Down) [dB]:   38,0 / 28,5
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   0 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   0 / 0
HEC Errors (Up/Down):   46 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ah om nog even terug te komen op mijn post van vanmiddag, ik heb er een nieuwe firmware ingeflashed 4.3.2.9.0 . Officieele versie is 4.2.7 , nu krijg ik wel andere waarders

Operation Mode : G.992.1 Annex B

Vendor Local Remote
Country : 0f b5
Vendor : TMMB BDCM
VendorSpecific : 0000 ff8a
StandardRevisionNr : 00 01

Alleen me upload is van 1024 naar 800 gegaan maar goed als ik hiermee het 12mbit profiel haalt vindt ik het best natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door koekkoek op 11-12-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Ik heb trouwens een Speedtouch 716, mijn vermoeden na wat gezoek is dat de upload van de DSLAM gaar is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm...

Van die snelheden bij KPN kan op je router al hoger ingesteld staan dan je werkelijke snelheid dat komt door je provider. De provider knijpt je snelheid nog terwijl kpn al je snelheid doorgevoerd heb.
Dus vrees niet dat als je je nieuwe snelheid nog niet hebt dat krjg je zeker deze maand en kun je je backups van de newsserver's sneller op je hdd plaatsen :)

en als ik het fout heb meld het dan :)

greetzzzz trooper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:32:
hmm...

Van die snelheden bij KPN kan op je router al hoger ingesteld staan dan je werkelijke snelheid dat komt door je provider. De provider knijpt je snelheid nog terwijl kpn al je snelheid doorgevoerd heb.
Dus vrees niet dat als je je nieuwe snelheid nog niet hebt dat krjg je zeker deze maand en kun je je backups van de newsserver's sneller op je hdd plaatsen :)

en als ik het fout heb meld het dan :)

greetzzzz trooper!
Je kan wel sneller ingesteld staan maar als je nog geen eens de huidige snelheden haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Gvd, dit is niet normaal!

Ik heb ADSL Lite via XS4ALL.

Oude snelheid: 1600/512
Centrale was recent geupgrade, dus toonde de 3072/512 (ja, ik weet dat ik dus moet wachten op de daadwerkelijke omzetting) al.
En nu kijk ik in mijn modem: 736 / 512

Ik zit nu dus ineens op de helft van mijn oude snelheid! Dit is echt klote...

Als het morgen niet opgelost is, dan *denk* ik dat ik XS4ALL maar effe ga bellen...

[edit] Modem reset lostte het idd op, maar ze zijn blijkbaar niet echt bezig geweest: nog altijd geen snelheidsupgrade gehad...

[ Voor 26% gewijzigd door Helsie op 11-12-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Helsie schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:18:
Gvd, dit is niet normaal!

Ik heb ADSL Lite via XS4ALL.

Oude snelheid: 1600/512
Centrale was recent geupgrade, dus toonde de 3072/512 (ja, ik weet dat ik dus moet wachten op de daadwerkelijke omzetting) al.
En nu kijk ik in mijn modem: 736 / 512

Ik zit nu dus ineens op de helft van mijn oude snelheid! Dit is echt klote...

Als het morgen niet opgelost is, dan *denk* ik dat ik XS4ALL maar effe ga bellen...
Gewoon ff router/modem resetten, er komen met het testen blijkbaar aardig wat errors over de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:32:
Volgens mij doet KPN dit 'knijpen' gewoon en niet je provider. KPN "heb" de snelheid dus nog niet doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer zeg, dat kpn er zolang mee wacht, zou graag van me nieuwe 3mbit lijn willen genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Laten ze vannacht maar is de handen uit de mouwen steken dan. tis nu maandag. en vandaag zou het geupgrade worden toch? nou.. let it be.. luie ramzakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Nou, week vastgezeten op 3008 kbits ook na modem reboots, reboot ik hem net krijg ik 3104 kbits... en hij zei met die 3008 al dat ik 100 pct gebruikte, denk dus dat het gewoon aan mn centrale ligt dat ze niet klaar zijn want ik zit nu dus hoger dan die 3008 kbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op maandag 12 december 2005 @ 01:55:
Laten ze vannacht maar is de handen uit de mouwen steken dan. tis nu maandag. en vandaag zou het geupgrade worden toch? nou.. let it be.. luie ramzakken :)
Het is voor 1 januari klaar, hoe kom je erbij dat het vandaag klaar zou zijn? Omdat 1 user dat zegt? Dit soort topics hebben weinig nut als de enige bijdragen zijn van "het is nog niet klaar"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
voor de tweede keer het wordt geupgrade op de dag en tijd 31-12-2005 @ 23:59 :P
Dus wees nog eventjes gedult mensen ;) ik maak deze snelheids verhogingen al 4a5 jaar mee en het is bijna altijd 1 tot 5 dagen voor de laatste dag :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:06:
Dus wees nog eventjes gedult mensen ;) ik maak deze snelheids verhogingen al 4a5 jaar mee en het is bijna altijd 1 tot 5 dagen voor de laatste dag :P
Ik kom van @home af en daar gebeurde de verhoging altijd op de laatste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:17:
[...]

Ik kom van @home af en daar gebeurde de verhoging altijd op de laatste dag.
Bij mij was het ook bijna elke keer de laatste dag :( Het is natuurlijk voor iedereen verschillend.. Maar ik verwacht dat het weer zo is, aangezien dit keer de upgrade ingewikkelder is door ADSL2
Maja mij maakt het niet zo veel uit.. Ik download met 870kb/s.. de enige keren dat ik die snelheid haal (en nodig heb) is als ik wat via een website binnenhaal met DAP.. Dat is 1 keer per week 170MB, binnen 4 min.. :? (voor de mensen met lagere abbo's kan ik het wel snappen ;) )
Die upload interreseerd mij meer.. 110kb/s wat ik nu haal is nog een beetje langzaam voor een eigen FTP maja

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 12-12-2005 10:36 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Geloof me dan zitten alle medewerkers van KPN (uitzonderingen daargelaten) lekker oud en nieuw te vieren ;)

Volgens Planet (waar ik zit) gebeurt het tussen 5 en 20 december ;) maja ik val nu in de herhaling, lees dit topic maar terug :X

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
CycloneX schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:55:
[...]

Geloof me dan zitten alle medewerkers van KPN (uitzonderingen daargelaten) lekker oud en nieuw te vieren ;)

Volgens Planet (waar ik zit) gebeurt het tussen 5 en 20 december ;) maja ik val nu in de herhaling, lees dit topic maar terug :X
Ik zit ook bij planet.. Maar bij mij is het altijd tegen aan de laatste datum gebeurd :? maja ik voorspel gewoon dat het bij mij minimaal 5 dagen voor de 31ste wordt geupgrade :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:33
Ik zit ook bij planet, tot nu zijn de snelheidsverhogingen bij mij snel doorgevoerd. Op t moment heb ik geen stabiele verbinding, maar dat neem ik maar even voor lief :P. Ik wacht het rustig af tot het moment daar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tiduz schreef op maandag 12 december 2005 @ 04:30:
Nou, week vastgezeten op 3008 kbits ook na modem reboots, reboot ik hem net krijg ik 3104 kbits... en hij zei met die 3008 al dat ik 100 pct gebruikte, denk dus dat het gewoon aan mn centrale ligt dat ze niet klaar zijn want ik zit nu dus hoger dan die 3008 kbits.
Da's gewoon een kleine fluctuatie. Als jij een 6114 profiel zou moeten hebben, ligt dit niet aan de centrale, maar aan de bekebaling tussen de centrale en jouw modem (de afstand is dus groot of jouw bekabeling kwaliteit is dus niet goed).

Altijd leuk, mensen ongehinderd door enige kennis van dsl eigen conclusies gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
ik zou idd 6 mbit moeten hebben, maar zoals ik al een paar keer heb gezegd vroeger was mn lijn gebruik @ 3200 kbits 42% ofzo... en sinds de verhogingen is die nu 99% @ 3108 .. en ik heb ook zonder splitter aangesloten helpt nix... dus dat ik "zomaar" conclusies trek is niet helemaal waar. het is gewoon raar. en ik zit maar 1250 meter van de centrale af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik neem aan dat je zonder splitter bedoelt het modem op de plaats van de splitter aan sluiten ?
is je verbinding wel stabiel ? zo niet gewoon bellen naar KPN of je ISP.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
me verbinding is gewoon helemaal stabiel, enigste wat er is is dat ik 6 mbit hoor te krijgen als intrainingswaarde en dat krijg ik niet, wil eigenlijk alleen weten of dat nog kan komen omdat ik vaker lees "iedereen traint de nieuwe waarden in" nou ik dus niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tiduz schreef op maandag 12 december 2005 @ 14:12:
me verbinding is gewoon helemaal stabiel, enigste wat er is is dat ik 6 mbit hoor te krijgen als intrainingswaarde en dat krijg ik niet, wil eigenlijk alleen weten of dat nog kan komen omdat ik vaker lees "iedereen traint de nieuwe waarden in" nou ik dus niet |:(
Jij ook, alleen haalt jouw aansluiting die waarden niet en gaat-ie automatisch terug naar een wel goede waarde (die eventueel lager kan zijn door overspraak van andere hogere lijnen). Dat kan aan vanalles liggen. De kwaliteit of de lengte van de lijn tussen jouw modem en die van kpn kan het veroorzaken, een probleem met jouw modem en een probleem in de centrale of een verkeerd ingesteld profiel (maar dat is het niet, want dan zie je altijd 'mooie' te lage waarden). Jij trekt gelijk de conclusie, gebaseerd op een postcode afstandstabelletje (die bij mijn pa 1,5km weergeeft wat in werkelijkheid 2,5km is, en die bij mij 2,7km zegt terwijl "mijn koper" slechts 800m lang is) en dat zegt niet altijd alles. Jij trekt de conclusie "het zit in de centrale" direct, het kan ook aan een hele hoop andere zaken zitten.

Jij moet dus gewoon even je modem met 1m kabel direct op je ISRA aansluiten en als je dan de waarden niet haalt, contact met je ISP opnemen en die gaan het dan voor je uitzoeken. Niet zelf conclusies trekken en dan hier gaan klagen :o.

Als ze niet klaar zouden zijn (wat je toch echt concludeert!), had je gewoon 3200 gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 12-12-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Mijn verbinding is ook (alweer) instabiel, maar het valt voor de rest wel mee, vorige keer was erger met Planet (Zie begin dit jaar het planet adsl topic).

Heb nu alweer regelmatig last van choke's/packetlosses met gamen in de spitsuren, erbuiten niet :). Zoals het nu gebeurd kan ik er mee leven (choke is soms rond de 5 a 6 en soms met een packetloss van 1 a 2 erbij)

Ik heb nog niet de volle 6 mbit, heb adsl planet comfort maar komt eerdaags wel goed :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
iCy schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:06:
Mijn verbinding is ook (alweer) instabiel, maar het valt voor de rest wel mee, vorige keer was erger met Planet (Zie begin dit jaar het planet adsl topic).

Heb nu alweer regelmatig last van choke's/packetlosses met gamen in de spitsuren, erbuiten niet :). Zoals het nu gebeurd kan ik er mee leven (choke is soms rond de 5 a 6 en soms met een packetloss van 1 a 2 erbij)

Ik heb nog niet de volle 6 mbit, heb adsl planet comfort maar komt eerdaags wel goed :)
ik heb deze verbinding nu 4a5 jaar van planet.. Vanaf het begin, toen het nog mxstream hete. En mijn verbinding is nog nooit instabiel geweest :? en hij is geloof ik 1 keer in die 5 jaar uitgevallen.. De rest allemaal met snelheids verhoging..
Maybe licht het aan de plek waar jij woont.. Ik woon in het westen :o

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik weet zeker dat het niet aan de plek lag, er was zelfs een irc channel op quakenet met een XX aantal gamers die hetzelfde probleem had uit verschillende regio's, na 3 of 4 maanden had planet eindelijk erkent dat ze met een capaciteits probleem kampte in de piekuren (19:00~23:00), en het was door heel nederland.

Me verbinding viel niet weg, enkel instabiel met daardoor hogere pings + packetloss met spellen en een lagere downloadsnelheid.

kick de topics hieronder liever niet, anders worden de modjes boos :)
[rml][ Planet] Capaciteitsproblemen/Slowdown ADSL in de avond[/rml] Wat is er aan de hand met PLANET?

[ Voor 19% gewijzigd door Meneer iCy op 12-12-2005 16:16 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Ok ok, ik geef je helemaal gelijk, Maar als je nou zonder splitter en telefoon gewoon direct aansluit is dat dan het ISRA? Want dat gaf gewoon dezelfde speeds, en waarom ik het raar vind is dat ik Altijd precies 3200 kbit/s haalde.. rond de 342 kb/s max. En gebruikte geen 100 pct .. Nu had ik laatst 3008 kbit/s en zei die dat ik 100 pct gebruikte, nu heb ik 3108 en zegt die dat ik 99 pct gebruik, daarom snap ik het zelf niet meer, en heb nooit problemen gehad in 2 jaar tijd en sinds de upgrade gaat het dus niet meer op 3200 kbit/s Vandaar dat ik die conclusie trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is vanalles wat dit kan veroorzaken. Gewoon je ISP bellen en dit doorgeven, het hoort niet.
KappeNou schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:53:
[...]

ik heb deze verbinding nu 4a5 jaar van planet.. Vanaf het begin, toen het nog mxstream hete. En mijn verbinding is nog nooit instabiel geweest :? en hij is geloof ik 1 keer in die 5 jaar uitgevallen.. De rest allemaal met snelheids verhoging..
Maybe licht het aan de plek waar jij woont.. Ik woon in het westen :o
Hij heeft het niet over een instabiele dsl lijn, hij heeft het over packetloss en iets hogere pingtijden in de avond-uren. Iets waar je alleen last van hebt als je wacht op een download (die 30% lager ligt), er op let (zoals veel tweakers doen :P) of online games speelt (dan heb je er echt last van met pingtijden boven de 200ms toen zelfs af en toe).

Met normaal surfen had je er geen last van en zodoende had bijna niemand er dus echt last van (ik ook niet, zat destijds wel bij planet). Het had ook helemaal niets met adsl te maken (en ook niet met overboeking van de adsl lijn :P), maar met een router van planet naar de rest van de wereld die vol zat in de avonduren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
ok bedankt, ik had vorige week al een keer gebeld zeiden ze kan aan de upgrade liggen, ik wacht tot 1 januari heb ik dan nog hetzelfde probleem bel ik weer dan kunnen ze geen smoesjes meer verzinnen. thx again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het ligt ook aan de upgrade :P. Ze moeten alleen wel kpn op de hoogte stellen van het feit dat jij je snelheid niet haalt. Naja, dan maar wachten tot na 1 jan, zolang je er geen echt last van hebt (instabiele lijn), dan is het wel te overleven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
ben ik het wel mee eens ja het is wel te doen zo. als ik 1 januari die 6 mbit haal ben ik tevreden begrijp me niet verkeerd maar ik vroeg het hier omdat ik misschien dan 3 mbit hield en dus voor nix wachtte, maar thanks for clearing that up :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CycloneX schreef op maandag 12 december 2005 @ 10:55:
[...]

Inderdaad, zo'n beetje alles gaat dan dicht.
Wel jammer dat ze het in September aankondigen en mij dan zo lang laten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:14:
Ik weet zeker dat het niet aan de plek lag, er was zelfs een irc channel op quakenet met een XX aantal gamers die hetzelfde probleem had uit verschillende regio's, na 3 of 4 maanden had planet eindelijk erkent dat ze met een capaciteits probleem kampte in de piekuren (19:00~23:00), en het was door heel nederland.

Me verbinding viel niet weg, enkel instabiel met daardoor hogere pings + packetloss met spellen en een lagere downloadsnelheid.

kick de topics hieronder liever niet, anders worden de modjes boos :)
[rml][ Planet] Capaciteitsproblemen/Slowdown ADSL in de avond[/rml] Wat is er aan de hand met PLANET?
Dat klopt dat verhaal, ik had er ook toendertijd verschrikkelijk last van, en nee dat heeft niets te maken met de plek waar je huisje staat, die van mij staat namelijk in Rotterdam :) Dat waren idd ook de enigste problemen die ik met Planet heb meegemaakt in een goeie 4 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:46
mijn centrale staat op 4 dec en dat is ook gebeurd, maar ik dowload nog steeds met 170Kb maar op mijn modem staat wel 3Mbit :/

hebben veel mense dit of hoort dit of krijg ik pas echt de 3 Mbit rond 1 jan??

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Bschnitz schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:17:
mijn centrale staat op 4 dec en dat is ook gebeurd, maar ik dowload nog steeds met 170Kb maar op mijn modem staat wel 3Mbit :/

hebben veel mense dit of hoort dit of krijg ik pas echt de 3 Mbit rond 1 jan??
:? :X 8)7

Lees dit topic ff door dan, je bent de zoveelste die dit vraagt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
anders lees je het topic gewoon eventjes... Het is bekend dat de modems intrainen op hogere snelheden, maar de centrale's zijn nog niet geupgrade, dus je gaat toch niet harder downloaden dan je eerst deed..
theovds schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:18:
[...]

:? :X 8)7

Lees dit topic ff door dan, je bent de zoveelste die dit vraagt :|
Wat voegt je opmerking nu eigenlijk toe dan aan het topic? Zijn vraag is zinloos, maar je reply is eigenlijk nog zinlozer... Geef dan op z'n minst antwoord, een kleine moeite.

[ Voor 50% gewijzigd door RobertJ op 12-12-2005 20:20 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:07
Wat voegt je opmerking nu eigenlijk toe dan aan het topic? Zijn vraag is zinloos, maar je reply is eigenlijk nog zinlozer... Geef dan op z'n minst antwoord, een kleine moeite.
Nou ik vind het ook supervervelend om telkens weer dezelfde vraag te lezen. Eerst lezen voordat je wat post. :r

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
-roberth- schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:25:
[...]

Nou ik vind het ook supervervelend om telkens weer dezelfde vraag te lezen. Eerst lezen voordat je wat post. :r
Inderdaad :Y)

Sorry, hoor, maar ik heb het gewoon een paar keer te veel gelezen denk ik. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:46
sorry wist niet dat met intraine dit werd bedoelt :P en er waaren zo veel posts over zo veel dinge :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
Ik ben beniewd of het al gebeurt is, ik zie er nog niks van in ieder geval? Moest het dan afgelopen nacht gebeurd zijn of vorige nacht?

(Zit op stage, dus kan niks checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

Noop, geen verhogingen doorgevoerd... Bij mij niet en bij niemand lijkt mij, anders was dit forum al bedolven onder de meldingen.................

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke morgen stiekem toch even speedtest bezoeken om te kijken of de snelheden al zijn doorgevoerd. :)

Maargoed, maakt mij niet zoveel uit. Ben tevreden met xs4all basic accountje maar wel mooi zijn als ze einde deze week / begin volgende week worden doorgevoerd want dan heb ik een week vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
Lekker figuur is dat dan die gaat melden dat het maandag ging gebeuren, ik geloofde er zo en zo al niet veel van. Eerst zien, en dan pas geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Ze mogen van mij wel opschiete. Ze laten je gewoon dik 2 maanden w88.
Hoe erg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:13
Vorige keer had ik het 2 maanden voor de daadwerkelijke datum (van 1,1 naar 1,6 mbit), maar we wachten inderdaad nog vrolijk af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ID-College schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 14:11:
Ze mogen van mij wel opschiete. Ze laten je gewoon dik 2 maanden w88.
Hoe erg :/
eh hebben ze al iets aangekondigd aan de klanten dan ?
hebben zij beloof (letterlijk een mannetje met een KPN truitje aan) dat het 2 maanden geleden klaar zou zijn ? nee volgens de kpn bronnen is het rond begin 2006 klaar.
:>

offtopic:
was breazah taal niet verboden hier op got ?

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 13-12-2005 14:23 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
volgens deze site zou het dus VOOR 2006 gerealiseerd moeten zijn:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=381944/sc=229ce3

Dat is wat anders dan ron begin 2006 meen ik....

[ Voor 19% gewijzigd door Brainwaste op 13-12-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

rond is alles er om heen dus ook voor :>

Game PC

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Dit topic is bedoeld voor het discussieren over de snelheidsverhogingen. NIET om aan te geven dat je eventueel al verhoogd zou zijn. Hetzelfde geldt voor snelheidsresultaten: Nergens voor nodig als de snelheid niet bijzonder is. (Extreem hoog / laag). Hier zullen OW's voor worden uitgedeeld!

Voor meer informatie kan ook www.adslcentrale.nl bezocht worden.

Snelheids upgrade staat gepland tussen: 01-11-2005 en 01-01-2006. Niet alle centrales zijn geschikt gemaakt nog voor ADSL2+ en daar zal de upgrade van FAST dan ook langer op zich laten wachten tot begin 2006.