Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:25:
[...]
For a start: de moeilijkheidsgraad. Ik heb genoten van SoT en een keer of 5 moeite gehad met het spel en een punt meer dan 5x moeten proberen.
Bij WW heb ik alleen al die griet in het begin meer dan 5x moeten doen voordat ik er langskwam. Daarna wordt het er niet makkelijker op. Als ik elk stuk van een spel meer dan 5x moet proberen omdat het of te moeilijk of te onduidelijk is (trial&error gehalte in WW is veeeel te hoog), dan vergaat bij mij snel de lol.
Dat gezeik over de sfeer, vind ik ook gelul, de sfeer spreekt me zeker aan en daarom wil ik heb best boven gemiddeld vaak proberen, maar ik heb nu gewoon al geen zin meer om WW alleen al op te starten
ps. ik ga ook niet aan TTT beginnen voordat ik WW heb uitgespeeld

oh oh, ik vond 't juist leuker dat 'ie moeilijker was

. Ik hou wel van 'n uitdaging, het zat qua moeilijkheid nog niet aan Devil May Cry, maar het was al stukke beter.
Eindbaas van Sands of Time vond ik namelijk echt tegenvallen, ik had bijna mijn ogen dicht. Deze laatste 2 bazen in WW heb ik wel per stuk iets van 10 keer geprobeerd, op een gegeven moment weet je wel hoe je moet reageren.
Ik vind het trial & error gehalte overigens wel meevallen. Eerst goed kijken om je heen voor je wat gaat doen, een paar stukjes waren meer van 't caliber snel reageren, dat kon je niet van een afstand zien, maar dat hoort nu eenmaal bij een spel, maar ik wist van te voren wel wat ik deed.
Misschien die achtervolgingen, dan moest je snel reageren, lukte over het algemeen wel. Wat wel bij old skool games hoort, is dat je stukken meerdere keren speelt en ze zo uit je hoofd kunt, en dat zit in deze serie ook wel. Maar echte trial&error onder het motto we doen maar wat, dat viel wel mee, was niet meer of minder dan in SoT.
TTT zitten ook wat nieuwe dingen in, o.a. dat je via 2 muren dicht op elkaar naar boven/beneden kunt bewegen. Maar ook hier zitten stukken in waar je zelf snel beslissingen moet nemen, ik hou daar wel van eigenlijk, houdt je scherp. En ik vind het ook niet erg sommige stukken vaker te doen, ook dat hoort bij old skool. Het is toch niet de bedoeling dat je overal langsloopt zonder dingen over te doen omdat ze te makkelijk zijn?

.
Maar nu hebben ze het helemaal goed bekeken, net als in Devil May Cry eindelijk moeilijkheidsgraden, easy / normal / hard .... ikzelf heb normal gekozen, neem nooit easy (hoewel ik games asl Resident Evil 0 & 1 op de Cube in Easy mode nog moeilijk vond

).
En als ik een spel uitspeel, dan is een spel niet te moeilijk, dat is 'ie echt niet. Koop en PS2, koop Devil May Cry, en we praten verder!!! Die game is f****** moeilijk, zelfs Ninja Gaiden vond ik makkelijk. Ik was juist blij dat het spel moeilijker was!!!
Anti-vloekbond mag bij mij ook langskomen, ook dat hoort erbij .... heerlijk toch

.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 02-01-2006 15:32
]