Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?
Dat is ook wel bij iedereen zo, maar niemand stoort zich er aan als de tijd na het afsluiten van zijn pc blijft branden. Je hebt toch ook een wekker in je kamer die zeer vermoedelijk digitaal is en ook licht geeft?Zucht schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:00:Kan iemand mij vertellen of jullie hier ook last van hebben?
Als je het ernstig storend vind, dan zou je er voor kunnen kiezen om het systeem volledig af te sluiten. Door bijvoorbeeld de schakelaar op de achterkant van de PC om te zetten of een schakelaar op een schakeldoos. Maar ik weet niet of dat goed is voor de PC.
De andere oplossing heb ik al gegeven, de voeding van het display verhuizen van de (volgens mij USB momenteel) naar een aansluiting waar de spanning gelijk van is maar die wel uit gaat na het afsluiten van de PC. Zou je aan een speciaal iemand moeten vragen, want ik weet er ook niet alles van.
Derde oplossing is uitzoeken hoe dat het display precies werkt (aansturings signalen van de poort) en zelf een programmatje erbij schrijven wat je uitvoert bij het afsluiten van de PC dat de juiste signalen stuurt om het display af te sluiten. Gok alleen dat dit nog de meest lastige is. Ik zou zeggen kies er ééntje uit.
Ongetwijfeld, echter reken je dan alleen de hardware. Niet de eenvoudige service van één centraal punt en het software paket wat er bij zit dat vlekkeloos geinstalleerd is en makkelijk terug te draaien is op het momente dat je het verknalt hebt. De vergelijking voor 1200 euro kan ik iets mooiers maken is dus vanuit tweakers (computer expert) oogpunt goed te volgen. Vanuit consumenten oogpunt... niet__xeno__ schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:13:
voor 1200 euro kan je zelf een leuker systeem samenstellen...

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?
Erg leuk omdat je dan met een eigen programma het display kan bedienen. Kortom COM2: is het magische woord voor het front display.
Wel even het "Medion info" display trayicon in de systray taakbalk afschakelen.
Mij is het al gelukt op allerlei teksten neer te zetten. Waar ik nog naar op zoek ben, is hoe je die andere symbolen kan schakelen (TV, play, volume etc.).
Mocht je dit allemaal niets zeggen of interesseren, suc6 verder met het gebruik van de PC zoals je hem hebt en je mist dan beslist de leuke, tweakers zaken
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Nou er komt behoorlijk veel licht vanaf.cyspoz schreef op zondag 27 november 2005 @ 22:54:
[...]
Dat is ook wel bij iedereen zo, maar niemand stoort zich er aan als de tijd na het afsluiten van zijn pc blijft branden. Je hebt toch ook een wekker in je kamer die zeer vermoedelijk digitaal is en ook licht geeft?
Als je het ernstig storend vind, dan zou je er voor kunnen kiezen om het systeem volledig af te sluiten. Door bijvoorbeeld de schakelaar op de achterkant van de PC om te zetten of een schakelaar op een schakeldoos. Maar ik weet niet of dat goed is voor de PC.
De andere oplossing heb ik al gegeven, de voeding van het display verhuizen van de (volgens mij USB momenteel) naar een aansluiting waar de spanning gelijk van is maar die wel uit gaat na het afsluiten van de PC. Zou je aan een speciaal iemand moeten vragen, want ik weet er ook niet alles van.
Derde oplossing is uitzoeken hoe dat het display precies werkt (aansturings signalen van de poort) en zelf een programmatje erbij schrijven wat je uitvoert bij het afsluiten van de PC dat de juiste signalen stuurt om het display af te sluiten. Gok alleen dat dit nog de meest lastige is. Ik zou zeggen kies er ééntje uit.
[...]
Ongetwijfeld, echter reken je dan alleen de hardware. Niet de eenvoudige service van één centraal punt en het software paket wat er bij zit dat vlekkeloos geinstalleerd is en makkelijk terug te draaien is op het momente dat je het verknalt hebt. De vergelijking voor 1200 euro kan ik iets mooiers maken is dus vanuit tweakers (computer expert) oogpunt goed te volgen. Vanuit consumenten oogpunt... niet
Vind ik persoonlijk erg vervelend
heb nadat ik de pc gekocht heb gelijk Win xp Pro erop gezet met alle drivers van medion, nou krijg ik alleen mijn afstandsbediening niet aan de praat, heb alle drivers geprobeerd maar niks werkt, heeft iemand dit ook en misschien ook een oplossing?
is deze wel zichtbaar in de device manager..?bobje1986 schreef op maandag 28 november 2005 @ 08:53:
Ik ben ook een van de trotse bezitters van de Aldi pc, tot nu toe geen klachten, ben er tevreden over.
heb nadat ik de pc gekocht heb gelijk Win xp Pro erop gezet met alle drivers van medion, nou krijg ik alleen mijn afstandsbediening niet aan de praat, heb alle drivers geprobeerd maar niks werkt, heeft iemand dit ook en misschien ook een oplossing?
Thnx! Tsja.. ik had de focus gelegd op een hardware issue maar kennelijk kan software ook nog een hoop veranderenVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:29:
[...]
Driver update:
Software-update voor de "PowerCinema 4.7" software.
Verbeteringen:
Het uitvoeren van deze update verbetert de algemene stabiliteit van de applicatie zoals ook de ontvangstkwaliteit van TV kanalen, bij het gebruik van de TV Tuner kaart.
Ramon Smits
Verwijderd
-welke tool heb je gebruikt om die inf file te modden? voor ATI drivers kende ik zo een tool maar voor Nvidia helaas (nog) niet.SithWarrior schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:11:
Hmm als je die drivers van NVIDIA installeerd krijg je 1 of ander wazig Display Control panel in 1 window, weet iemand hoe je de oude look restored, die nieuwe bevalt me namelijk voor geen meter
Voor de duidelijkheid, ik krijg nu de hele tijd dit te zien:
[afbeelding]
*edit *
Hmm laat maar zitten heb met modded inf file maar de nieuweste offical Nvidia drivers 81.95 geinstalleerd want die drivers die bij dat ding kwamen trok ik effe niet meer.
-met chrisTV heb ik intussen al beeld maar nog geen geluid. Heeft er iemand dat al aan de praat gekregen? Ik wordt namelijk hoorndol van die Powercinema. Op 1 of andere manier mute hij automatisch alle audio als ik ChrisTV opstart. En na het unmuten doet hij nog niks.
Aunt bunny is coming to get me!
Ik heb er 1 van http://www.laptopvideo2go.com/ geplukt, deze bijvoorbeeld voor de laaste offical driver 81.95 http://laptopvideo2go.com/infs/80series/8195inf/nv4_disp.inf daar staat die kaart die in dat ding van de ALDI zit ook bij.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 12:20:
-welke tool heb je gebruikt om die inf file te modden? voor ATI drivers kende ik zo een tool maar voor Nvidia helaas (nog) niet.
Kwestie van inf filtje downloaden, en offical driver en deze uitpakken en installeren alleen krijg je dan error omdat hij kaart niet herkend en dan breekt hij installatie af. Maar hij laat wel uitgepakte versie achter op c:\nvidia en als je dan dat inf filtje over de gene gooit die in die map staat en dan setup.exe draaid die ook in die map zit werkt het prima
Ik zal straks effe voor je kijken. (als nog niemand anders het voor 16:00 en gedaan heeft)iH8 schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:43:
heeft er nu al iemand de geheugentimings voor me bekeken?en het merk? bvd.
[ Voor 20% gewijzigd door SithWarrior op 28-11-2005 13:56 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Met mijn tft op een resolutie van 1280*1024 rukt hij het niet echt alleen op de 1 na laagste detail level hang de hele pc zich niet op.
En nee rsolutie omlaag betekend:
Blokken en hoeken.
Het spel ziet er opzich goed uit. Maarja had wel verwacht dat dit ging problemen op ging leveren.
Hierbij:iH8 schreef op maandag 28 november 2005 @ 13:43:
heeft er nu al iemand de geheugentimings voor me bekeken?en het merk? bvd.
Verwijderd
mja ik weet het niet..henkleerssen schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:01:
wat is dat toch met die game/3dmark specs? Valt wel tegen op deze manier.. van de hardware verwacht je het niet..drivers niet optimaal?
Zou het wel fijn vinden als dit perfect werkte..
To boldly go where no man has gone before...
Als je problemen hebt moet je het nummer bellen dat op die kaart staat, opsturen hoeft dus niet afaikfjs schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:24:
Iemand enig idee hoe het werkt met garantie? Stomme vraag maar moet je de kaart insturen die bij de pc zat? Volgens mij alleen maar als je problemen hebt.
Verwijderd
Is het niet zo dat als de fsb en het geheugen op dezelfde snelheid lopen dat de boel dan een stuk sneller draait
Op de Medion-site is een nieuwe driver voor het display te downloaden. Daarmee kun je een wachtstandtekst invoeren ipv een datum/tijd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:21:
Wanneer mijn pc uit is gezet...
Blijft de LED-Display aan met de datum / tijd.
Vind ik erg vervelend aangezien dit ding in mijn slaapkamer staad en zou dit graag compleet uit zien.
(zonder de kabels lostemaken)
Verwijderd
Waar ik persoonlijk zeer in geinteresseerd ben, is dat SCART-gedoe. Iemand meer info hierover of dit ook los beschikbaar is?
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:00:
/me heeft er eentje laten opzij zetten in z'n lokale Aldi, inclusief 19" TFT, bij wijze van cadeau voor z'n zusterEen dezer maar 'ns gaan ophalen.
Waar ik persoonlijk zeer in geinteresseerd ben, is dat SCART-gedoe. Iemand meer info hierover of dit ook los beschikbaar is?
Ik wil ook wel jouw zus zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-11-2005 22:09 ]
Verwijderd
Ff rekenen... +/- 8000 voor de operatie, een goede 3000 voor het aanpassen van de geboorteregisters. Laten we zeggen dat je voor een kleine 12k officieel m'n zus zou kunnen worden. Helaas zal dat niet voldoende wezen om een PC van mij te krijgenAdmiral Freebee schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:09:
[...]
offtopic:
Ik wil ook wel jouw zus zijnDie krijgt zomaar een computer van je!
Is jouw nick trouwens niet copyrighted? (en dan niet door jou)
Jij weet niets over de SCART die in deze comp zit btw? (kwestie van een beetje ontopic-gehalte in m'n post te hebben
Verwijderd
Heb net die laatste final NVidia Drivers geinstalleerd volgens die beschrijving hierboven en haal nu met 3DMark 3700 punten....Virus.NL schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:06:
Heb de 8800 net aangesloten, 3Dmark05 gedaan. 2005 punten, niet al te hoog volgens mij?
Is dit resultaat wel acceptabel???
En .. vreemd .. muis-problemen. Todat we de batterij vervangden
eagle
Je hebt windows messenger zo ingesteld dat deze niet op de achtergrond mag draaien of zelfs gedeinstalleerd... hierdoor komt dit. Alleen heb ik nog geen oplossing gezien.Zucht schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:10:
Dat hij de tijd weer blijft geven was iemand anders zijn probleemIk heb een probleem dat het programma om de seconde iets doet, updaten ofzo? en daarom zie je ook elke keer naast je muis om de seconde het zandlopertje verschijnen...
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Verwijderd
@Brothar: je weet dat de batterijen van de muis / toetsenbord oplaadbaar zijn? Die van mij heeft het precies 3 dagen volgehouden.
Iemand al Gmail i.c.m. het display aan de praat gekregen? Ook met de laatste update lukt het mij niet.
Bij mij zat het klepje voor op de USB drive er niet bij.
waarom probeer je er dan niet andere cooling op te zetten, arctic, zalman, asus allemaal fabrikanten die stillere coolers leveren dan veel stock coolers.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:41:
Heeft er iemand intresse om mijn videokaart over te kopen..?
NVIDIA® GeForce 6700 XL High End Videokaart
Videokaart MSI MS-V035 (Geforce 6700XL, 128 MB GDDR3)
TV-Out Aansluitbaar via: SCART, S-Video, Composite of Component (YUV; YPrPb) High Definition.
Supersnelle GDDR3 Opslag met 1100MHz. NVIDIA® GeForce 6700 XL Videoprocessor met 525 MHz 128 MB PCI-Express x16 Bus-concept.
Die maakt mij namelijk teveel lawaai.
ben van plan er een andere in te duwen.
Verschilt niet heel erg veel met wat ik zelf eerder met de orginele drivers haalde.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:06:
Heb net die laatste final NVidia Drivers geinstalleerd volgens die beschrijving hierboven en haal nu met 3DMark 3700 punten....
Ben je niet de enige. Zal bij mij dan ook wel panna zijn geweest. Heb draadloze spul zoiezo weggedaan want heb een hekel aan het gebruik van de batterijen er in.Brothar schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:43:
Ik kon wel gewoon in de Bios komen en had ook geen problemen met het booten vanaf Windows XP CD-Rom. Probeer eens een klassiek PS2 toetsenbord. Misschien is er namelijk iets met je toetsenbord.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:07:
Ik wil Windows XP Pro instaleren maar hij leest de cd niet vóór dat XP Home opstart. Ik kan ook niet de Bios openen door de Del toets ingedrukt te houden. Hoe hebben mensen Win XP Pro nou precies geinstaleerd?
Het is de naam van een groep ja. Maar het klonk ook wel lekker en aangezien ik zelf niet zing (tenzij bij uitzondering onder de douche) en geen commerciële activiteiten uitoefen lijkt het mij dat er geen probleem isVerwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:40:
Is jouw nick trouwens niet copyrighted? (en dan niet door jou)![]()
Jij weet niets over de SCART die in deze comp zit btw? (kwestie van een beetje ontopic-gehalte in m'n post te hebben)
Over de SCART aansluiting. De Medion 8083 had er eentje en ik geloof dat dat een IN en OUT was. De 8080 had in ieder geval vivo mogelijkheden maar dan met 3 tulpstekkers (de naam ontschiet me even).
Zal dit dalijk als ik thuis ben proberen...Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:06:
[...]
Heb net die laatste final NVidia Drivers geinstalleerd volgens die beschrijving hierboven en haal nu met 3DMark 3700 punten....
Ook dat met die display probeer ik direct.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 09:06 ]
Verwijderd
met DSCALER krijg ik al veeeeeel beter beeld en zelfs ook geluid.
Het programma heeft veel opties die ik nog moet ontdekken.
Ik heb wel gemerkt dat eenmaal dat POWERVIDEO opgestart is geweest dat op 1 of andere manier de tv tuner 'in gebruik' is en dat geen andere programma's de tuner kunnen aanspreken.. vervelend...
de geupdate drivers van NVIDIA met de modded inf file werken idd.
klein vraagje hierover: kan ik die modded .inf file voor volgende versies ook gebruiken? of moet ik dan een andere versie van de inf file gaan zoeken?
mss nog even multires aanbevelen: met deze tool kan je de refresh rates van je videokaart locken. Anders gaat ie elke keer terug naar 60Hz nadat van schermresolutie verandert. Dit is niet nodig als je met een TFT scherm werkt.
http://www.entechtaiwan.net/util/multires.shtm
Nu nog die afstandbediening customizen...
In de zoom player FAQ heb ik het volgende gevonden: Girder
http://www.inmatrix.com/articles/girder.shtml
iemand dit al aan de praat gekregen met een Medion remote? Voor mij is dit hetzelfde verhaal als met DCALER, veel opties en zo weinig tijd om het uit te zoeken
Dat de email functie niet werkt voor Gmail heeft dat er niet mee te maken dat de GMAIL POP met SSL gecheckt wordt en de ingebouwde functionaliteit dit niet ondersteunt?
Verwijderd
Mijn afstandbediening heb ik aan de praat gekregen met de drivers die op je harde schijf te vinden zijn of op de CD.
D:\DRIVER\Remote Control\Others.
Als je de "setup standaard" uitvoert moet deze het gewoon weer doen.
Heeft iemand al een goed werkend (met afstandbediening) alternatief gevonden voor powercinema ?
Misschien een domme vraag maar hoezo kun je er geen MCE op draaien?
Worden de tv-kaarten niet ondersteund?
Verwijderd
Kun je er op een of andere manier er voor zorgen dat je op die manier via de afstandsbediening i.c.m. PowerCinema Films etc vanaf de harde schijf kunt afspelen op TV?
Intresant, nog aparte dingen ingesteld met Dscaler...?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:19:
kleine update:
met DSCALER krijg ik al veeeeeel beter beeld en zelfs ook geluid.![]()
Het programma heeft veel opties die ik nog moet ontdekken.
Ik heb wel gemerkt dat eenmaal dat POWERVIDEO opgestart is geweest dat op 1 of andere manier de tv tuner 'in gebruik' is en dat geen andere programma's de tuner kunnen aanspreken.. vervelend...
de geupdate drivers van NVIDIA met de modded inf file werken idd.
klein vraagje hierover: kan ik die modded .inf file voor volgende versies ook gebruiken? of moet ik dan een andere versie van de inf file gaan zoeken?
mss nog even multires aanbevelen: met deze tool kan je de refresh rates van je videokaart locken. Anders gaat ie elke keer terug naar 60Hz nadat van schermresolutie verandert. Dit is niet nodig als je met een TFT scherm werkt.
http://www.entechtaiwan.net/util/multires.shtm
Nu nog die afstandbediening customizen...
In de zoom player FAQ heb ik het volgende gevonden: Girder
http://www.inmatrix.com/articles/girder.shtml
iemand dit al aan de praat gekregen met een Medion remote? Voor mij is dit hetzelfde verhaal als met DCALER, veel opties en zo weinig tijd om het uit te zoeken
Dat de email functie niet werkt voor Gmail heeft dat er niet mee te maken dat de GMAIL POP met SSL gecheckt wordt en de ingebouwde functionaliteit dit niet ondersteunt?
MVFD_ClearTextDisplay MVFD_Deinitial MVFD_DisplayClock MVFD_HomeTextDisplayCursor MVFD_Initial MVFD_Reset MVFD_SetCharacterFont MVFD_SetClock24HourStyle MVFD_SetClockDateTime MVFD_SetDimm MVFD_SetFrameOn MVFD_SetMailBlink MVFD_SetMailOn MVFD_SetMailReady MVFD_SetMailWorkly MVFD_SetMediaContainAnimate MVFD_SetMediaContainBlink MVFD_SetMediaContainType MVFD_SetMediaSourceAnimate MVFD_SetMediaSourceBlink MVFD_SetMediaSourceType MVFD_SetMute MVFD_SetPlayReady MVFD_SetPlayState MVFD_SetRecordBlink MVFD_SetRecordOn MVFD_SetRecordReady MVFD_SetSoundReady MVFD_SetSymbolLightness MVFD_SetTextAnimation MVFD_SetTextDisplayOn MVFD_SetTextDisplayType MVFD_SetVolume MVFD_TextDisplayOut
Kun je hem niet decompile..?bommel schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:15:
Het lijkt erop dat de DLL MdionVFD.dll het info display aan stuurt. De DLL is gemaakt met Visual C++ en kent de volgende functies/procedures (parameters onbekend):
MVFD_ClearTextDisplay MVFD_Deinitial MVFD_DisplayClock MVFD_HomeTextDisplayCursor MVFD_Initial MVFD_Reset MVFD_SetCharacterFont MVFD_SetClock24HourStyle MVFD_SetClockDateTime MVFD_SetDimm MVFD_SetFrameOn MVFD_SetMailBlink MVFD_SetMailOn MVFD_SetMailReady MVFD_SetMailWorkly MVFD_SetMediaContainAnimate MVFD_SetMediaContainBlink MVFD_SetMediaContainType MVFD_SetMediaSourceAnimate MVFD_SetMediaSourceBlink MVFD_SetMediaSourceType MVFD_SetMute MVFD_SetPlayReady MVFD_SetPlayState MVFD_SetRecordBlink MVFD_SetRecordOn MVFD_SetRecordReady MVFD_SetSoundReady MVFD_SetSymbolLightness MVFD_SetTextAnimation MVFD_SetTextDisplayOn MVFD_SetTextDisplayType MVFD_SetVolume MVFD_TextDisplayOut
Ben niet zo thuis in dat DLL gebeuren...
Verwijderd
Wel, ik zeg het, het ziet er goed uit maar ik moet het nog leren gebruiken. Helaas vrees ik dat het geen echte vervanger voor het media center lijkt te worden. Enorm veel functionaliteit maar (logischerwijs mss) niet zo gebruiksvriendelijk. Ik laat wel iets weten als ik er iets interessants mee heb kunnen doen
Dscaler.. kun je anders veel mee...Bekwaam je vooral ff in de key shortcuts. Is heel erg handig!Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:52:
Quote: Intresant, nog aparte dingen ingesteld met Dscaler...?
Wel, ik zeg het, het ziet er goed uit maar ik moet het nog leren gebruiken. Helaas vrees ik dat het geen echte vervanger voor het media center lijkt te worden. Enorm veel functionaliteit maar (logischerwijs mss) niet zo gebruiksvriendelijk. Ik laat wel iets weten als ik er iets interessants mee heb kunnen doen
Maar idd het is geen app die zomaar ff de media center functionaliteit overneemt.
mja zolang als de pc aanstaad werkt dit idd.ingevoerde_nick schreef op maandag 28 november 2005 @ 21:52:
[...]
Op de Medion-site is een nieuwe driver voor het display te downloaden. Daarmee kun je een wachtstandtekst invoeren ipv een datum/tijd.
Maar wanneer deze dan uit is. verschijnt er weer netjes de tijd /datum
Verwijderd
NFS - MW resolutie 1024*768 Beste Kwaliteid:
Dit is voor mij de beste instelling..!!

En met een resolutie van 1280*1024 reageerde het beeld soms langzaam kwaliteid level 3:

Ik raad dus iedereen aan om deze drivers te updaten, Ik heb er een mooi paketje van gemaakt:
http://members.home.nl/is...inxp2k_english_MD8800.rar
ff uitpakken en installeren, dat is alles helemaal gemodificeerd voor de medion MD8800.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 18:54 ]
Verwijderd
Waarom staan de fsb en de snelheid van het geheugen niet op dezelfde snelheid?
is het niet zo dat de boel dan een stuk sneller zou draaien
Hello and welcome to the LCD Smartie site. LCD Smartie is software for Windows that you can use to show lots of different types of information on your LCD/VFD. It supports LCD/VFD's with a Hitachi HD44780 Controller, a Matrix Orbital Serial/USB LCD, Crystalfontz Serial/USB LCD, and PalmOS devices (when used with PalmOrb).
It can display: MBM stats (your CPU temp, fan/cooler speed, etc), BBC World News (or any other RSS feed!), WinAmp stats (currently playing tracks title, length, position, etc), Network stats (speed, total bytes, etc), CPU Speed, Disk available/free, memory usage, Email details, game stats, and many more...
This great program is absolutely free to download right here
Als je mooi beeld hebt in DScaler kan je Mediaportal, wel een volledige MC, installeren (freeware). Daarin kan je instellen dat'ie Dscaler op de achtergrond moet gebruiken voor TV postprocessing.henkleerssen schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:35:
[...]
Dscaler.. kun je anders veel mee...Bekwaam je vooral ff in de key shortcuts. Is heel erg handig!
Maar idd het is geen app die zomaar ff de media center functionaliteit overneemt.
1
2
3
4
5
6
| COMM Port = 2 Baud Rate = 9600 Byte Size = 8 Flow Control = NO Parity Check = NO Stop Bits = ONE |
Alleen krijg ik met hyperterminal niets als ik erheen connect..
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Maar geen tv zenders..
Met smartie LCD, lukt het me idd wat op het scherm te krijgen maar hier moet nog wat gespeeld worden.Hij heeft er moeite mee.
ik krijg wel het beste resultaat met Crystalfontz
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 22:18 ]
Ook na installatie van de PowerCinema update blijft het beeld mega veel ruis en artifacts bevatten. Ik snap niet wat het probleem kan zijn.
Zijn er mensen met ideeën?
Ramon Smits
wat bedoel je met een volledige MC..?onkl schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:53:
[...]
Als je mooi beeld hebt in DScaler kan je Mediaportal, wel een volledige MC, installeren (freeware). Daarin kan je instellen dat'ie Dscaler op de achtergrond moet gebruiken voor TV postprocessing.
Ik ben nu namelijk aan het proberen om MediaPortal aan de praat te krijgen.
Inmiddels heb ik het euvel te pakken. In een oude schoenendoos vond ik nog een signaal versterker met voeding. Deze heb ik er tussen geprikt en nu heb ik op m'n MD-8800 perfect beeld! Nu moet ik alleen die rot versterker nog ergens mooi wegwerken.Exyll schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:06:
TV kwaliteit blijft bij mij beroerd
Ook na installatie van de PowerCinema update blijft het beeld mega veel ruis en artifacts bevatten. Ik snap niet wat het probleem kan zijn.
Zijn er mensen met ideeën?
Ramon Smits
Ik heb gisteren MediaPortal 2.0.x gedownload en geinstalleerd en moet zeggen dat het er redelijk goed uit zien. De animaties lopen niet mooi smooth maar acceptabel :-)Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:49:
[...]
wat bedoel je met een volledige MC..?
Ik heb de TV-tuners alleen nog niet aan de praat. Wel erg mooi dat via MediaPortal gewoon je TV settings opgevraagd kunnen worden. Heel vet, gewoon Netherlands, Rotterdam en zo alle UPC kanalen binnen.
Iemand al enige idee met welke instellingen de TV-tuners te gebruiken zijn?
Ramon Smits
Het ziet er idd leuk uit, Maar ik zou het helemaal geweldig vinden als MCE (Windows Media Center Edition 2005)Edit: Na lang zoeken wordt me duidelijk dat dit nooit gaat werken, jammer.Exyll schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:44:
[...]
Ik heb gisteren MediaPortal 2.0.x gedownload en geinstalleerd en moet zeggen dat het er redelijk goed uit zien. De animaties lopen niet mooi smooth maar acceptabel :-)
Ik heb de TV-tuners alleen nog niet aan de praat. Wel erg mooi dat via MediaPortal gewoon je TV settings opgevraagd kunnen worden. Heel vet, gewoon Netherlands, Rotterdam en zo alle UPC kanalen binnen.
Iemand al enige idee met welke instellingen de TV-tuners te gebruiken zijn?
Zou kunnen werken, we hebben trouwens de volgende tuners:
Bus 2, Apparaat 1, Functie 0 Philips SAA7135HL Multimedia Capture Device
Bus 2, Apparaat 4, Functie 0 Philips SAA7135HL Multimedia Capture Device
MediaPortal kan oveweg met de volgende tuners:
Medion SAA7134 DVB-S DVB-S Philips SAA7134 PCI Yes Yes Yes DVB
Medion SAA7134 DVB-T DVB-T Philips SAA7134 PCI Yes Yes Yes DVB
Aangezien in de MD8800 een 7135 zit lijkt het verschil klein en zou dit moeten kunnen werken..?!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 10:09 ]
MC-MediaCenter. Mooie bling bling voor je afstandsbediening. Dat wat MCE meer is dan XP.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:49:
[...]
wat bedoel je met een volledige MC..?
-edit- @Stivo:
De Philips SAA 713x chipset lijkt DVB. Bezien de specs van deze PC zit er ergens ook een analoge kaart/functie in. Weet je zeker dat het allemaal hetzelfde windows-systeembeheer-apparaat is?
[ Voor 22% gewijzigd door onkl op 30-11-2005 10:19 ]
onkl schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:07:
[...]
MC-MediaCenter. Mooie bling bling voor je afstandsbediening. Dat wat MCE meer is dan XP.
-edit- @Stivo:
De Philips SAA 713x chipset lijkt DVB. Bezien de specs van deze PC zit er ergens ook een analoge kaart/functie in. Weet je zeker dat het allemaal hetzelfde windows-systeembeheer-apparaat is?

OK ik heb een testprogje in elkaar geknutseld:Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:50:
Kun je hem niet decompile..?
Ben niet zo thuis in dat DLL gebeuren...

Kan iemand deze testen? Ik ben nu nl niet thuis en heb dus geen info display in de buurt
Bedoeling is denk ik om eerst initialize te klikken, probeer dan ns ClearDisplay en daarna DisplayClock tenslotte DeInitialize om de dll weer af te sluiten.
Je moet wel het progje van Medion eerst afsluiten...markvt schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:16:
voor de display gebruikt het medion programma deze settings:
...
Alleen krijg ik met hyperterminal niets als ik erheen connect..
Het aansturen van het display gaat via het versturen van escape codes (deze code zitten iig in de dll), ik weet alleen (nog) niet welke code welke functie activeert.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| 0:0B0S0X0i0o0 151J1P1V1`1e1o1 1-252:2G2L2Q2[2`2e2m2r2 3=3H3[3g3z3 4'4D4W4u4 <-<h<l<p<t<x< <A=O=a=z= 2#262<2B2H2N2T2Z2`2f2l2r2x2~2 3!3.363@3f3t3y3 4$4.4;4A4K4P4i4s4{4 7&757B7H7U7c7 9&9K9X9k9q9}9 =,=A=J=l= 777>7M7U7`7f7l7v7 :4;;;J;m;s; </<5<<<I<P<X<^<d<o<w< ?*?<?O?Z?`?e?k?x? 3 3)3C3T3Z3m3 6Y7_7x7/8<8K8 >%>>>F>K>W>\>y> ?*?:?@?H?f?l?}? 2C2R2a2 1$111>1Q1Z1f1 2#2:2O2U2]2e2p2 4 4>4L4Y4i4 50575?5D5H5L5u5 7M7T7X7\7`7d7h7l7p7 8#8)858:8D8K8S8Y8`8e8v8 9N9b9v9 D0J0X0 81D1d1t1 1D2L2T2\2d2l2t2|2 9 9$9(9,9094989<9@9D9H9L9P9T9X9\9`9d9h9l9p9t9x9|9 |
Verwijderd
Waarom verving je zo snel je batterij? Even opladen met het bijbehorende snoer via USB en je kon prima werken.Brothar schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:43:
Afgelopen woensdag een goede kennis geholpen met het overzetten van data op de op mijn aanraden aangeschafte Medio-PC.
Verwijderd
verkeerd gelezen, sorry
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 16:31 ]
Ik heb alles al gebprobeerd...
Doet het hier goed. Als je via de desktop de properties opvraagd voor TV staat de uitgang dan juist? Dus niet op scart maar b.v. op auto of op S-video?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:56:
aahrggg waarom krijg ik via die S-vide kabel alleen zwart/wit beeld...
Ramon Smits
MediaPortal laat de volgende mogelijkheden zien :
- 713x BDA Analog Capture (General S/W encoding card)
- 713x BDA Digital Capture (General S/W encoding card)
- 713x BDA Analog Capture (General H/W encoding card)
Elk laat deze twee maal zien (waarschijnlijk vanwege de twee tuners). Echter als ik de bovenste selecteer dan krijg ik geen beeld. Misschien wordt de tuner wel helemaal niet ondersteund door MediaPortal natuurlijk.
Ramon Smits
Verwijderd
waarschijnlijk ondersteund je tv geen svideo. althans, niet op de ingang die je nu gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:56:
Ja zou je zeggen, instellingen staan allemaal goed,Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:17:
[...]
waarschijnlijk ondersteund je tv geen svideo. althans, niet op de ingang die je nu gebruikt.
Als ik met mijn oude pc dit deed werkte het wel en met mijn laptop ook.
Denk niet dat het aan de tv ligt of net aan het signaal dat de pc wegstuurt maarja ik ga er vanuit dat dat hetzelfde is..?
Ik heb hem idd nog niet aan de praat gekregen. Begint wel met scanne maar loopt op 6% vast.Exyll schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:03:
[...]
MediaPortal laat de volgende mogelijkheden zien :
- 713x BDA Analog Capture (General S/W encoding card)
- 713x BDA Digital Capture (General S/W encoding card)
- 713x BDA Analog Capture (General H/W encoding card)
Elk laat deze twee maal zien (waarschijnlijk vanwege de twee tuners). Echter als ik de bovenste selecteer dan krijg ik geen beeld. Misschien wordt de tuner wel helemaal niet ondersteund door MediaPortal natuurlijk.
daarom vraag ik me af wat ONKL bedoeld met deze post:
Ik zie media Portal wel als alternatief.onkl schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:53:
[...]
Als je mooi beeld hebt in DScaler kan je Mediaportal, wel een volledige MC, installeren (freeware). Daarin kan je instellen dat'ie Dscaler op de achtergrond moet gebruiken voor TV postprocessing.
Ik heb het vermoeden dat je kabel niet goed is. Heb je al een andere kabel geprobeert. Ik dacht namelijk dat S-Video kleuren via een appart kanaal verstuurt en die nu niet doorkomen.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:56:
Mja, Maar ik gebruik deze kabel altijd...cyspoz schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:50:
[...]
Ik heb het vermoeden dat je kabel niet goed is. Heb je al een andere kabel geprobeert. Ik dacht namelijk dat S-Video kleuren via een appart kanaal verstuurt en die nu niet doorkomen.
Met kleur....
Je kan in Mediaportal helaas maar een beperkt aantal kaarten aan de praat krijgen. Maar, als je je kaart aan de praat hebt, dan kan je met alle filters uit Dscaler het beeld vrijwel altijd perfect krijgen (postprocessing. Mediaportal kan niet de capture functies van dscaler "lenen", wel de filters.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:16:
Ik heb hem idd nog niet aan de praat gekregen. Begint wel met scanne maar loopt op 6% vast.
daarom vraag ik me af wat ONKL bedoeld met deze post:
[...]
Ik zie media Portal wel als alternatief.
Het is niet zo dat MP alleen H/W decoding kaarten ondersteunt, hoewel het zeker de voorkeur heeft. Maar, de ondersteuning voor S/W kaarten is wel minder uitgebreid (als in: minder ondersteunde kaarten)
Misschien kan je in het mediaportal forum een topic openen om die kaart aan de gang te krijgen, ze zijn altijd wel enthousiast daar.
Bedankt man!! NFS draait nu als een speer!Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:53:
Ik heb zojuist de driver geupdate:
NFS - MW resolutie 1024*768 Beste Kwaliteid:
Dit is voor mij de beste instelling..!!
[afbeelding]
En met een resolutie van 1280*1024 reageerde het beeld soms langzaam kwaliteid level 3:
[afbeelding]
Ik raad dus iedereen aan om deze drivers te updaten, Ik heb er een mooi paketje van gemaakt:
http://members.home.nl/is...inxp2k_english_MD8800.rar
ff uitpakken en installeren, dat is alles helemaal gemodificeerd voor de medion MD8800.
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
Probeer anders eens het compositie signaal te gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:25:
Mja, Maar ik gebruik deze kabel altijd...
Met kleur....
Heb jij je Medion PC in de orginele configuratie gelaten? Kijk eens in de eventlog of in een log file die de installer heeft gemaakt. Mogelijk vind je daar meer informatie.hansvanzet schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:16:
Iemand trouwens al Paint Shop Pro 9 of X geinstalleerd op dit systeem? Als hij bijna klaar is met installeren nokt hij ermee en gebeurt er niks meer. De enige manier om dat schermpje weg te krijgen is door opnieuw op te starten. Ook als je daarna weer iets wil installeren geeft dat problemen. Iemand enig idee/ervaring?
PC is nog in originele configuratie. Het enige wat ik dus ge-update heb is de videodriver. Heb even gechecked maar kan helaas geen logfile vinden (heb windows zelf laten zoeken).cyspoz schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:53:
[...]
[...]
Heb jij je Medion PC in de orginele configuratie gelaten? Kijk eens in de eventlog of in een log file die de installer heeft gemaakt. Mogelijk vind je daar meer informatie.
Een batterij opladen ?Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:38:
[...]
Waarom verving je zo snel je batterij? Even opladen met het bijbehorende snoer via USB en je kon prima werken.
Welk USB-snoer ?
eagle
Verwijderd
[...]
Probeer anders eens het compositie signaal te gebruiken.
Ja dat lukt wel scart ook.Alles behalve S-video...
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 10:44 ]
Zefram66
zefram66
Hee zou dit aan de pc liggen? Ik heb het met versie 10 ook. Op het laatst met registreren, loopt hij vasthansvanzet schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:16:
Iemand trouwens al Paint Shop Pro 9 of X geinstalleerd op dit systeem? Als hij bijna klaar is met installeren nokt hij ermee en gebeurt er niks meer. De enige manier om dat schermpje weg te krijgen is door opnieuw op te starten. Ook als je daarna weer iets wil installeren geeft dat problemen. Iemand enig idee/ervaring?
[ Voor 12% gewijzigd door fjs op 02-12-2005 11:40 ]
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd

De BIOS herkent zowel de RAID controller alsook de Maxtor 200 GB (6Y200P0) schijf als Primary. In het config scherm staat een vraagteken bij een onbekend apparaat
Zowel de drivers updaten via de meegeleverde cdrom als via de laatste drivers van de site, krijg ik de mededeling dat de hardware niet geconfigureerd kan worden omdat de benodigde software niet wordt gevonden.
Wat doe ik fout? Zie ik hier iets overhet hoofd? Ben redelijk nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen.
Het is gelukt om in studio9 svhs in kleur te krijgen. Homecinema blijft vast lopen bij instellen op svhs invoer ;-(zefram66 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:54:
Ik heb mijn video op de pc aangesloten (Svhs), echter als ik powercinema op tv, videoinvoer s-vhs zet loop het programma vast, bij composiet ook. Als ik bij studio 9 kijk heb ik met s-vhs zwart wit beeld en met composiet(gele stekker) wel kleur. Ik snap er geen pepernoot meer van. Zijn er nog meer gebruikers van deze computer die daar last van hebben?
Zefram66
[ Voor 68% gewijzigd door zefram66 op 02-12-2005 11:56 ]
zefram66
Zitten er eigenlijk voedingsaansluitingen in de kast voor extra IDE schijven?Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:44:
Heb een Q-tec IDE RAID133 PCI Card 2 Port (http://www.qtec.info/prod...t.htm?artnr=13237&specs=1) aangesloten op de MD8800 om mijn oude IDE schijven te kunnen gebruiken. Het lukt mij echter niet om dit kaartje (Plug and Play) goed te installeren (lees: de drivers).
Splitter gebruiken ?bommel schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:05:
[...]
Zitten er eigenlijk voedingsaansluitingen in de kast voor extra IDE schijven?
zefram66
Video bewerken, internettten en een beetje gamen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:55:
vraagje? hoe bevalt de pc en wat doe je er mee
Bevalt goed op tuner en bijbehorende software na.
zefram66
Verwijderd
Is de ontvangst slecht?
of is de kaart gewoon bagger?
Heeft iemand al een schotel er op aangesloten?
en hoe is de ontvangst daar van dan ?
Ik weet vanuit ervaring dat voor een tv tuner wel een goed singnaal afgegeven moet worden .dus goede coax en F-conectors gebruiken en geen antenne versterkers gebruiken (die versterken ook vaak de ruis namelijk) en de meeste kabel aanbieders hebben nou niet echt een goede doorgifte van de singnalen. en zitten vaak onder de minimale norm .
Hier in amsterdam bijvoorbeeld zijn er een aantal kanalen die gewoon sterk ruisen op de tv valt het nog wel mee maar, zodra je dat op een pc monitor gaat bekijken word het al erg iritant.
Ik heb deze drivers ook geinstalleerd en ......totaal in de soep. Resolutie naar 800x600 gezet door het systeem en niet meer wijzigbaar. Ook de nvidia-tools in het config-scherm starten niet meer op. Vreselijk beeld om te zien natuurlijk.hansvanzet schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:10:
[...]
Bedankt man!! NFS draait nu als een speer!
Stivo....what to do?
"We're not computers, Sebastian. We're physical."
Zonder versterker is het beeld hier juist knudde. Met versterker erg goed. Om niet in een discussie te verwikkelen zal ik proberen straks even een screenshot te maken ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 09:08:
Ik weet vanuit ervaring dat voor een tv tuner wel een goed singnaal afgegeven moet worden .dus goede coax en F-conectors gebruiken en geen antenne versterkers gebruiken (die versterken ook vaak de ruis namelijk) en de meeste kabel aanbieders hebben nou niet echt een goede doorgifte van de singnalen. en zitten vaak onder de minimale norm .
Ramon Smits
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de oude drivers NIET eerst heb gedeinstaleerd!Roy Batty schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:12:
[...]
Ik heb deze drivers ook geinstalleerd en ......totaal in de soep. Resolutie naar 800x600 gezet door het systeem en niet meer wijzigbaar. Ook de nvidia-tools in het config-scherm starten niet meer op. Vreselijk beeld om te zien natuurlijk.
Stivo....what to do?
Ik heb de drivers idd ook niet ge-deinstalleerd. Zou eigenlijk toch ook niet hoeven lijkt me.hansvanzet schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:48:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de oude drivers NIET e
erst heb gedeinstaleerd!Maar alles draait als een zonnetje, ook het NVida tooltje.
Dit is echt ellende, alle tips zijn van harte welkom.
"We're not computers, Sebastian. We're physical."