Origineel(jaar geleden ofzo, toen de gewone 6800 al uit was) was het de bedoeling een "nieuwe" 6800(de NV41 met 12 pipes en niet de NV40 met 16 en 4 uitgeschakeld) als 6700 uit te brengen. Het zou kunnen zijn dat het een 12 pipeline ontwerp is.
En ik ga 'm gewoon mooi kopen morgen!
Om 8:00u voor de deur, knappe verkoper die tegen mij zegt dat ik te laat ben!
En dan maar hopen da'k ook tv uitzendingen kan opnemen in een beetje kwaliteit.
Mis alleen wel een hele belangrijke feature!!! Er zit geen diskdrive in, grggghghgh!!!
Om 8:00u voor de deur, knappe verkoper die tegen mij zegt dat ik te laat ben!
En dan maar hopen da'k ook tv uitzendingen kan opnemen in een beetje kwaliteit.
Mis alleen wel een hele belangrijke feature!!! Er zit geen diskdrive in, grggghghgh!!!
In de vorige 2 modelen ook al niet meer hoor, al kan je die er wel heel makkelijk zelf bij zetten. (lang leve de USB stick!)
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Boot via USB idd. Of zoals de vorige medion zal er wel weer een tooltje bijzitten om via flashcard (SD, CF) te booten.
Apart, volgens eerdere verhalen [somewhere hierboven] zou deze er wel bij moeten zittenbommel schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:22:
Net de pc gekocht, ziet er goed uit. Helaas geen klepje voor de "asbak" aan de bovenkant
Zonder klepje ziet de pc er niet uit, dan maar toch een externe harde schijf kopen
PSN: TDBtje
En in welke stad/plaats stond je ?!Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:36:
Net ook een gekochtvrij druk daar.
Maar idd geen klepje. ga er nu ff mee spelen.
PSN: TDBtje
Zit er bij de NL versie nu wel een DVB-T ontvanger? maar adverteren ze er niet mee omdat je er zonder smartcard in nl niks mee kan?
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Als ik zo de plaatjes bekijk heeft dit systeem hetzelfde probleem als de Medion 8080XL, namelijk ongelooflijke warmteproblemen.

Ik zie namelijk op bovenstaand plaatje geen in,- of outtakefans, net als met de 8080 XL. En bij dit systeem hebben we het nog wel over een dual-core, die gekoeld wordt met een "semi-passieve-koeling". Een beetje airflow is zeer zeker noodzakelijk dus. Zo te zien zit alleen een fan in om lucht langs de "semi-passieve koeler" te trekken, maar die warme lucht gaat uiteindelijk nergens heen (net als de warmte van de graka).
Ik heb nu een 8080 XL van een vriend bij mij staan, en zelden zo'n goede electrische kachel gezien. In de komende week ga ik daar echt een en ander aan veranderen en modden. De 808XL had niet eens een opening voor intake,- of outtakefans, en er zijn ook geen headers voor fans op het moederbord aanwezig. Ik vrees zelfs dat ik aan een andere kast moet gaan denken.
Deze Titanium MD 8800 heeft gelukkig wel openingen voor een paar fans. Mijn tip: Meteen een paar fans installeren, hopelijk heeft dit bord wel headers overigens . . . (hoewel ik die op de plaatjes niet kan vinden)
Mijn ervaringen met het systeem wat ik nu "onder handen heb" zijn van dien aard, dat ik persoonlijk niet op een Aldi-aanbod voor een PC zal ingaan. Zelf bouwen is mss iets duurder, maar dan heb je wel een systeem waar de gangbare "basisfouten" niet is zijn gemaakt.
Bovendien weet je van elk afzonderlijk onderdeel de fabrikant, kan je dus makkelijk bios/firmware/driver-upgrades vinden, ben je niet afhankelijk van een service door Aldi (die er geen verstand van hebben, en dus de hele PC maar opsturen).
Kortom . . . leuke aanbieding, alleen te nemen nemen op eigen risico. En calculeer in ieder geval wat extra kosten in voor noodzakelijke veranderingen. Reken er ook op dat je alleen met moeite aan de juiste (al dan niet gehackte) firmwares/drivers/biossen kan komen.
Tot slot:

Niet eens een ATX 12V / ATX 2.1 voeding

Ik zie namelijk op bovenstaand plaatje geen in,- of outtakefans, net als met de 8080 XL. En bij dit systeem hebben we het nog wel over een dual-core, die gekoeld wordt met een "semi-passieve-koeling". Een beetje airflow is zeer zeker noodzakelijk dus. Zo te zien zit alleen een fan in om lucht langs de "semi-passieve koeler" te trekken, maar die warme lucht gaat uiteindelijk nergens heen (net als de warmte van de graka).
Ik heb nu een 8080 XL van een vriend bij mij staan, en zelden zo'n goede electrische kachel gezien. In de komende week ga ik daar echt een en ander aan veranderen en modden. De 808XL had niet eens een opening voor intake,- of outtakefans, en er zijn ook geen headers voor fans op het moederbord aanwezig. Ik vrees zelfs dat ik aan een andere kast moet gaan denken.
Deze Titanium MD 8800 heeft gelukkig wel openingen voor een paar fans. Mijn tip: Meteen een paar fans installeren, hopelijk heeft dit bord wel headers overigens . . . (hoewel ik die op de plaatjes niet kan vinden)
Mijn ervaringen met het systeem wat ik nu "onder handen heb" zijn van dien aard, dat ik persoonlijk niet op een Aldi-aanbod voor een PC zal ingaan. Zelf bouwen is mss iets duurder, maar dan heb je wel een systeem waar de gangbare "basisfouten" niet is zijn gemaakt.
Bovendien weet je van elk afzonderlijk onderdeel de fabrikant, kan je dus makkelijk bios/firmware/driver-upgrades vinden, ben je niet afhankelijk van een service door Aldi (die er geen verstand van hebben, en dus de hele PC maar opsturen).
Kortom . . . leuke aanbieding, alleen te nemen nemen op eigen risico. En calculeer in ieder geval wat extra kosten in voor noodzakelijke veranderingen. Reken er ook op dat je alleen met moeite aan de juiste (al dan niet gehackte) firmwares/drivers/biossen kan komen.
Tot slot:

Niet eens een ATX 12V / ATX 2.1 voeding
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 11:54 ]
Ik stond in roermond man of 60 voor me eerste pallet was direct leeg.
Heb em net ff laten renderen me 3DS lekker snel
9 minuten Filmpje van 10 seconde.
op een dual proc amd 1800+ Duurde dit 22 minuten
Nu ff opnieuw installeren
Alle nieuwe drivers staan gewoon op een rijtje op de medion site. Aldi weet er inderdaad geen zak van maar Medion en een servicebedrijf handelen alles af. Ze sturen helemaal niks op ze komen bij je thuis langs, erg vage beweringen. Aldi heeft eigenlijk NIKS met de hele computer te maken ze zijn alleen een verkooppunt voor Medion. Het wordt inderdaad wel wat warmpjes, ik draai toch makkelijk 2 jaar lang weken lang emule. Het gaat niet smelten, geen brandlucht, geen vastlopers, zelfs al gaat het stuk maken ze het gratis 3 jaar lang. Ja het is echt op eigen risico gokken met je 1000 euroVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:57:
Als ik zo de plaatjes bekijk heeft dit systeem hetzelfde probleem als de Medion 8080XL, namelijk ongelooflijke warmteproblemen.
[afbeelding]
Bovendien weet je van elk afzonderlijk onderdeel de fabrikant, klan je dus makkelijk bios/firmware/driver-upgrades vinden, ben je niet afhankelijk van een service door Aldi (die er geen verstand van hebben, en dus de hele PC maar opsturen).

BARACUS schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:26:
[...]
Alle nieuwe drivers staan gewoon op een rijtje op de medion site. Aldi weet er inderdaad geen zak van maar Medion en een servicebedrijf handelen alles af. Ze sturen helemaal niks op ze komen bij je thuis langs, erg vage beweringen. Aldi heeft eigenlijk NIKS met de hele computer te maken ze zijn alleen een verkooppunt voor Medion. Het wordt inderdaad wel wat warmpjes, ik draai toch makkelijk 2 jaar lang weken lang emule. Het gaat niet smelten, geen brandlucht, geen vastlopers, zelfs al gaat het stuk maken ze het gratis 3 jaar lang. Ja het is echt op eigen risico gokken met je 1000 euroEr zullen best nadelen zijn aan dit systeem maar sommige mensen overdrijven nogal erg snel.
Goed gezegd, en dit topic is te info en niet om een alleen afkrakende post neer te leggen.
Dan zeg niets. beetje kritiek mag...
Verwijderd
Kortom met emulen belast jij je systeem met maar liefst ca. 5% load . . . stel je voor dat je een flinke game gaat draaien en je CPU gebruik opvoert naar 100% voor een paar uurtjes, en dus ook je graka eens aan het werk zet. Dat is wel andere koekBARACUS schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:26:
[...]
Het wordt inderdaad wel wat warmpjes, ik draai toch makkelijk 2 jaar lang weken lang emule.
[...]
Mijn systemen (zie sig) draaien nu meer dan 2 jaar 24 / 7 @ 100% load, en geen van de CPU's wordt warmer dan een graad of 50 (55, als het buiten > 25 graden is). En dat alleen door een goede airflow te creeren . . . en nee, mijn systemen zijn wèl degelijk stil door gebruik van 120 mm Papst-fans!
2 jaar lang e-mulen kan ik ook met een p3-1000 trouwens . . . stuk goedkoper
Beetje kritiek mag, maar een goede duidelijke omschrijving van de problemen die ik varwacht (na ervaringen met meer medionsystemen) mag dan weer niet. Wees blij dat iemand een tenminste beschrijft waar je naar moet kijken/op moet letten, en dan ook nog eens tips geeft om ea op te lossen. Wauw, je zou eens een goede afweging kunnen maken van een aankoop van 1000,--Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:33:
[...]
Goed gezegd, en dit topic is te info en niet om een alleen afkrakende post neer te leggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 11:46 ]
Dank uVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:33:
[...]
![]()
Ik word ook gek van mensen die steeds blijven hameren op het toetsenbord/muis/speakers wat inderdaad matig budget is. Dat spul doen ze er gewoon bij om het bruikbaar uit de doos te verkopen, dat zou echt 2 tientjes schelen

Er gebeurd wel meer als emulen natuurlijk. 500 cd's overgezet naar mp3, rar's uitpakken, newsserver en ook alles nog tegelijk willen doenVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:38:
[...]
Kortom met emulen belast jij je systeem met maar liefst ca. 5% load . . . stel je voor dat je een flinke game gaat draaien en je CPU gebruik opvoert naar 100% voor een paar uurtjes, en dus ook je graka eens aan het werk zet. Dat is wel andere koek
Mijn systemen (zie sig) draaien nu meer dan 2 jaar 24 / 7 @ 100% load, en geen van de CPU's wordt warmer dan een graad of 50 (55, als het buiten > 25 graden is). En dat alleen door een goede airflow te creeren . . . en nee, mijn systemen zijn wèl degelijk stil door gebruik van 120 mm Papst-fans!
2 jaar lang e-mulen kan ik ook met een p3-1000 trouwens . . . stuk goedkoper
Het ging mij vooral over alle andere claims niet de warmte[...]
Beetje kritiek mag, maar een goede duidelijke omschrijving van de problemen die ik varwacht (na ervaringen met meer medionsystemen) mag dan weer niet. Wees blij dat iemand een tenminste beschrijft waar je naar moet kijken/op moet letten, en dan ook nog eens tips geeft om ea op te lossen. Wauw, je zou eens een goede afweging kunnen maken van een aankoop van 1000,--
[ Voor 52% gewijzigd door BARACUS op 23-11-2005 12:04 ]
Heeft de 6700 een 128 bit of 256 bit busnelheid en hoeveel geheugen heeft hij?
Ik krijg hen later op de dag ook binnen. Ik doe hem zelf opnieuw installeren en vroeg me af waar ik de drivers kan vinden. Heb net op de medion website gekeken en kon daar niks anders vinden dan één grafische driver en de drivers voor de video kaart. Zitten die er soms op CD-Rom bij? Kan mij herinneren van een laptop van Medion dat alles ook op de website stond.
P.S. Hier voor de mensen die de machine niet hebben of nog meer informatie willen de handleiding van het systeem: http://download1.medion.d...leitungen/bdapc8800nl.pdf
Héhéhé, heb het antwoord inmiddels gevonden in de handleiding. Staan in D:\Driver
P.S. Hier voor de mensen die de machine niet hebben of nog meer informatie willen de handleiding van het systeem: http://download1.medion.d...leitungen/bdapc8800nl.pdf
Héhéhé, heb het antwoord inmiddels gevonden in de handleiding. Staan in D:\Driver
[ Voor 9% gewijzigd door cyspoz op 23-11-2005 12:24 . Reden: Drivers gevonden ]
er zit ook een DVB-S op, dus voor satteliet, als je al n schotel hebt.. kan je hem dus voor digitale satteliet gebruikenHenk007 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:38:
Toch lijkt met die DVB-T stug voor de NL-versie. Daar kun je dus precies nul-komma-nada mee ontvangen hier, omdat KPN/Digitenne een smartcard nodig heeft om het te kunnen decrypten.
Edit:
Staat dus helemaal niet in de folder, maar wel in de startpost, erg slordig.
Overigens vind ik het ontbreken van Gbit-LAN ook een tekortkoming.
offtopic:
oops... had niet gezien dat ik op pagina 1 van de 5 zat
haha
oops... had niet gezien dat ik op pagina 1 van de 5 zat
[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 23-11-2005 12:33 ]
Heb er net 1 bij de Aldi Nieuw-Vennep gehaald, daar stonden er nu nog 8 op een pallet 
Oja, en vergeet niet je Aldi-kassabonnetje te kopiëren want die is binnen een paar weken vervaagd, dus die houdt het geen 3 jaar uit
Oja, en vergeet niet je Aldi-kassabonnetje te kopiëren want die is binnen een paar weken vervaagd, dus die houdt het geen 3 jaar uit
Moet je geen copy opsturen naar Medion met een invulkaart? Ik kan me zoiets herinnerenVirus.NL schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:41:
Heb er net 1 bij de Aldi Nieuw-Vennep gehaald, daar stonden er nu nog 8 op een pallet
Verwijderd
En wat is er voor extra's???Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:07:
vond wel op de medion website
een nieuw programmatje ff testen
Heb de pc ook gekocht. Echt fijn ding zeg. Net nieuwe install erop gegooit al die stomme zooi eraf en wat meer partities gemaakt. Lekker stil ding! (alleen harde schijf ratelt nog wel wat)
Nu eens ff alle grafische progjes er weer op gooien...
Vanaaf eens kijken wat BF2 doet :D:D:D:D
Helaas niets.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:21:
[...]
En wat is er voor extra's???
Heb de pc ook gekocht. Echt fijn ding zeg. Net nieuwe install erop gegooit al die stomme zooi eraf en wat meer partities gemaakt. Lekker stil ding! (alleen harde schijf ratelt nog wel wat)
Nu eens ff alle grafische progjes er weer op gooien...
Vanaaf eens kijken wat BF2 doet :D:D:D:D
weten jullie hoe ik de nieuwste forceware erop krijg? Die van nvidia's site zegt dat er niets compatibles in mijn pc te vinden is? Ik wil graag de auto overclock functie hebben
Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?
Ik twijfel trouwens nog of ik de Medion zelf ga gebruiken of dat ik hem beneden voor mijn broertjes neerzet.
Ik heb nu een P4 2.8 met Ati Radeon 9600 en 2x 120 gb.
Ik heb nu een P4 2.8 met Ati Radeon 9600 en 2x 120 gb.

[ Voor 22% gewijzigd door ChrisW op 23-11-2005 18:19 ]
Ik heb hetzelfde probleem met een laptop van hun. Het lijkt er op dat ze iets doen met de firmware van de hardware waardoor die niet meer door de NVidia drivers wordt herkent en je persé de drivers van Medion moet gebruiken. Nadeel is dat die niet altijd even recent zijn.Zucht schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:08:
weten jullie hoe ik de nieuwste forceware erop krijg? Die van nvidia's site zegt dat er niets compatibles in mijn pc te vinden is? Ik wil graag de auto overclock functie hebben
Verwijderd
Ik kijk al uit naar de volgende computer van de Aldi of Lidl 
Over een maandje of twee, nog beter dan deze
Heeft er al iemand 3dMark 2005 gebruikt?
Wat waren de resulaten van de 6700XL?
Over een maandje of twee, nog beter dan deze
Ik ga er morgen ook een proberen te halen, ze zullen ze toch nog wel hebben? Toevallig iemand die weet of er in Baarn nog genoeg zijn?
Heb hem net binnen en eens even een test gedaan. 3DMark 2005 levert 3682 punten op. Ik heb het programma gewoon geinstalleerd bovenop de installatie van Medio zelf. Dus was misschien niet helemaal optimaal, maar geeft wel een grove indicatie.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 19:17:
Ik kijk al uit naar de volgende computer van de Aldi of Lidl
Over een maandje of twee, nog beter dan deze![]()
Vast niet, anders had Medion dat niet gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:44:
Heb je geen Windows XP Pro nodig om gebruik te kunnen maken van de Dual Core?
Ik zie trouwens op mijn display in de kast niet de HD activiteit zoals je die zou verwachten en is afgebeeld op de doos. Moet ik iets aan zetten wat ik niet kan vinden, of hebben meer mensen dit?
Als je de machine opstart door niet op de normale rechter opstart knop te drukken maar de linker knop dan veranderd dat monster in een compleet media center. Ik heb het idee dat de software daarvan wel op de HD staat, dus ik moet nog eens even kijken hoe ik dat ga oplossen met een nieuwe installatie. In iedergeval, super mooie machine. Alleen in de handleiding en documentatie zitten erg veel typfouten en spellings fouten. Ze zullen wel haast hebben gemaakt daarmee. Verder erg mooi en volledig.
[ Voor 8% gewijzigd door cyspoz op 24-11-2005 00:16 ]
Even een vraagje; ik wil 1 of 2 HD's uit m'n oude pc bijplaatsen, ik zag eerder in dit topic dat er nog plek is, echter de disken hebben nog een parallele aansluiting. Ik heb gekeken naar een SATA-->IDE converter deze kosten zo'n €20,- daar komt dan nog een SATA kabel bij. Daarom dacht ik dat het goedkoper zou zijn een PCI IDE controller te kopen, echter weet iemand of er wel power connectors voor paralle IDE hd's zijn?
Verwijderd
Gisteren dit systeem aangeschaft. Ouders zochten een nieuwe PC. Eerste indrukken zijn prima. Alleen de draadloze muis zorgde al snel voor een hoop frustratie. Cursor valt steeds weg waarna je een schermpje krijgt met kanaal of ID veranderd. En daarna doet de muis helemaal niets meer. Receiver reageerd alleen op de muisbuttons, niet op de bewegingen. Meer mensen met dit probleem?
Doet mij weer denken aan Packard Bell, daar had ik ook steeds problemen met hun draadloze muis. Maar misschien moet ik gewoon maar even een nieuw toetsenbord/muis setje kopen van Logitech. Heb ik zelf ook en nooit problemen mee gehad.
Doet mij weer denken aan Packard Bell, daar had ik ook steeds problemen met hun draadloze muis. Maar misschien moet ik gewoon maar even een nieuw toetsenbord/muis setje kopen van Logitech. Heb ik zelf ook en nooit problemen mee gehad.
Verwijderd
Het zit mij toch nog een beetje dwars dat mijn post (een paar pagina's terug meteen werd "afgekraakt", terwijl ik probeerde de andere kant van dit Medion-systeem-verhaal te vertellen.
Ik schreef:
Ik schreef:
En als ik nu een aantal posts op een rijtje zet kan je zien dat ik er niet helemaal naast zat . . . .Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:57:
[...]
En calculeer in ieder geval wat extra kosten in voor noodzakelijke veranderingen. Reken er ook op dat je alleen met moeite aan de juiste (al dan niet gehackte) firmwares/drivers/biossen kan komen.
[...]
Zucht schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:08:
cyspoz schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:25:
[...]
Het lijkt er op dat ze iets doen met de firmware van de hardware waardoor die niet meer door de NVidia drivers wordt herkent en je persé de drivers van Medion moet gebruiken. Nadeel is dat die niet altijd even recent zijn.
bommel schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:49:
Even een vraagje; ik wil 1 of 2 HD's uit m'n oude pc bijplaatsen, ik zag eerder in dit topic dat er nog plek is, echter de disken hebben nog een parallele aansluiting. Ik heb gekeken naar een SATA-->IDE converter deze kosten zo'n €20,- daar komt dan nog een SATA kabel bij. Daarom dacht ik dat het goedkoper zou zijn een PCI IDE controller te kopen, echter weet iemand of er wel power connectors voor paralle IDE hd's zijn?
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:54:
[...]
Alleen de draadloze muis zorgde al snel voor een hoop frustratie. Cursor valt steeds weg waarna je een schermpje krijgt met kanaal of ID veranderd. En daarna doet de muis helemaal niets meer. Receiver reageerd alleen op de muisbuttons, niet op de bewegingen. Meer mensen met dit probleem?
[...]
Maar misschien moet ik gewoon maar even een nieuw toetsenbord/muis setje kopen van Logitech.
NBK schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:07:
[...]
Dat ding slaat constand op CPU throttle om te voorkomen dat ie oververhit raakt. Om nog maar te zwijgen van FSB limitaties.
[...]
Dat zijn gewoon een soort Trust producten om het compleet te maken zonder enorme kosten. Ook al zou het werken iemand die enigzins serieus is koopt alsnog een Logitech oid. Je kunt ook even bij de Aldi kijken of ze het toetsenbord kunt omwisselen als ze nog een pakket hebben staan. In ieder geval een keer een nieuwe eisen bij Medion want je hebt er immers voor betaald. Je kunt dit over 2.5 jaar doen dan krijg je waarschijnlijk het betere setje wat ze dan meeleverenVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:54:
Gisteren dit systeem aangeschaft. Ouders zochten een nieuwe PC. Eerste indrukken zijn prima. Alleen de draadloze muis zorgde al snel voor een hoop frustratie. Cursor valt steeds weg waarna je een schermpje krijgt met kanaal of ID veranderd. En daarna doet de muis helemaal niets meer. Receiver reageerd alleen op de muisbuttons, niet op de bewegingen. Meer mensen met dit probleem?
Je bedoelt de opmerking dat het op eigen risico gokken is met 1100 euro terwijl je het hele boeltje binnen 30 dagen terug kunt brengenVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:12:
Het zit mij toch nog een beetje dwars dat mijn post (een paar pagina's terug meteen werd "afgekraakt", terwijl ik probeerde de andere kant van dit Medion-systeem-verhaal te vertellen.
Ik schreef:
[...]
En als ik nu een aantal posts op een rijtje zet kan je zien dat ik er niet helemaal naast zat . . . .
[...]
[ Voor 29% gewijzigd door BARACUS op 24-11-2005 09:28 ]
Verwijderd
Selectief lezen is ook een kunst, duidelijk.BARACUS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:15:
[...]
Je bedoelt de opmerking dat het op eigen risico gokken is met 1100 euro terwijl je het hele boeltje binnen 30 dagen terug kunt brengen![]()
[...]
Het is idd op eigen risico;
- Je neemt aldi-service op de koop toe
- Je neemt op de koop toe dat je extra kosten moet maken om alles 100% correct te laten werken
- Je neemt op de koopt toe dat je vast zit aan de driver/bios/firmware-support van Medion
Dus als je goe leest dan geef ik een waarschuwing voor de mensen die dit systeem serieus willen hebben. En die mensen die er dus eventueel een paar jaar mee willen doen, en dan ook af en toe eens met de tijd willen meegaan door er een "upgrade" voor willen kopen (graka bijvoorbeeld). Deze mensen verdienen ook de mogelijkheid hun aankoop serieus te overwegen/vergelijken, want voor sommige mensen is 1000,00 een hele hoop geld.
Ik schreef mijn reply dus niet voor die lui die hem binnen 30 dagen gaan terugbrengen.
Kortom: Als jij het schijnbaar niet aankan dat je ook een ander geluid hoort, of kritiek ergens op ziet . . . tja, da's echt jou probleem.
Ik baseer mij op een jarenlange ervaring met PC's; Het bouwen/repareren/onderhouden van diverse systemen etc. En ter vergelijk: Mijn DUAL XEON kostte mij minder dan die hele MedionPC.
Begin je weer met je Aldi service op de koop toe nemen met een hele negatieve ondertoon. Zoals je duidelijk kunt lezen is die service TOP en heeft Aldi verder niks met je aankoop te maken. Mijn 30 dagen geld terug service slaat op jouw "eigen risico" alsof je na aankoop naar je centen kunt fluiten als er iets mis is. Er is precies 0% risico om het te kopen want je kunt het terug brengen als het systeem niet werkt zoals jij het wilt. Daarna heb je nog 3 jaar garantie op het hele ding dus als het niet werkt dan zullen ze het moeten maken. Als je zegt dat het ding weleens erg warm kan worden zal iedereen je gelijk geven maar het gaat om dat hele Aldi bashen eromheen. Wil je een perfect afgestelde computer die je helemaal wilt aftweaken tot elk draadje dan moet je uberhaupt niet voor een kant en klaar pakketje gaan dat weet iedereen. Ik juich negatieve dingen graag toe maar ga niet onzin lopen vertellen. Je kunt wel jarenlange ervaring hebben maar je klinkt meer als zo'n gefrustreerde pcboer die ziet dat de Aldi toch wel een mooi pakket verkoopt voor de massa en niet meer bij jouw komen shoppen. Leuk dat je Dual Xenon goedkoper is, open een zaak en ga goud geld verdienen als jij een beter pakket kan samenstellen voor de klant voor minder geld. En nu ga ik even naar de Aldi om aan de kassajuf te vragen of ze wat nieuwe drivers heeftVerwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:42:
[...]
Selectief lezen is ook een kunst, duidelijk.
Het is idd op eigen risico;
- Je neemt aldi-service op de koop toe
- Je neemt op de koop toe dat je extra kosten moet maken om alles 100% correct te laten werken
- Je neemt op de koopt toe dat je vast zit aan de driver/bios/firmware-support van Medion
Dus als je goe leest dan geef ik een waarschuwing voor de mensen die dit systeem serieus willen hebben. En die mensen die er dus eventueel een paar jaar mee willen doen, en dan ook af en toe eens met de tijd willen meegaan door er een "upgrade" voor willen kopen (graka bijvoorbeeld). Deze mensen verdienen ook de mogelijkheid hun aankoop serieus te overwegen/vergelijken, want voor sommige mensen is 1000,00 een hele hoop geld.
Ik schreef mijn reply dus niet voor die lui die hem binnen 30 dagen gaan terugbrengen.
Kortom: Als jij het schijnbaar niet aankan dat je ook een ander geluid hoort, of kritiek ergens op ziet . . . tja, da's echt jou probleem.
Ik baseer mij op een jarenlange ervaring met PC's; Het bouwen/repareren/onderhouden van diverse systemen etc. En ter vergelijk: Mijn DUAL XEON kostte mij minder dan die hele MedionPC.
Heb ik ook last van gehad. Maar ben toch niet van plan muis en toetsenbord te gaan gebruiken. Dus dat valt wel mee. Maar mijn eerste draadloze ervaring is hiermee meteen negatief getint.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:54:
Alleen de draadloze muis zorgde al snel voor een hoop frustratie. Cursor valt steeds weg waarna je een schermpje krijgt met kanaal of ID veranderd. En daarna doet de muis helemaal niets meer. Receiver reageerd alleen op de muisbuttons, niet op de bewegingen. Meer mensen met dit probleem?
Weet iemand al iets meer over dat media center. Ik wil hem namelijk opnieuw gaan installeren maar zonder de media center functionaliteit te slopen. En hoe wordt dat gedaan tijdens het opstarten. Hoe weet die machine welke opstart knop ingedrukt is. Geeft de bios dat door aan een special boot loader die nog voor de windows XP boot loader komt?
En de bios is nogal kaal. Lijkt mij dat je meer opties zou moeten hebben voor het geheel. En heeft deze processor geen Hyper Threading? Verwachte namelijk 4 processor schermpjes in de Task Manager.
[ Voor 8% gewijzigd door cyspoz op 24-11-2005 10:58 ]
Als je het systeem wilt herinstalleren maar de restore functionalieit wilt behouden dan kun je het beste de inhoud van de E (Restore) partitie even backuppen. Vervolgens het systeem opnieuw installeren en partitioneren naar eigen inzicht. Als je dan zorgt dat er één FAT32 partitie is waar je de restore inhoud weer op terug vind dan kun je weer met de CD de boel herstellen. Door de partitie vervolgens geen letter toe te geven zul je hem niet eens meer terug zien en kan een normale gebruiker (die daar geen rechten toe heeft) niet eens erbij en de boel er dus ook niet afgooien.
iemand een idee hoe ik het van het volgende afkom:
Dat iri kleine blauwe scherpje dat aangeeft of er capslock is ingedruk.
(deze verschijnt na iedere reboot op mijn wallpaper)
C media usb2.0 cardreader taskbar icon
Verwijderd
vraagje:
weet er iemand of de pc in duitseland of de os ook in het nederlands is (software van windows) of is dit aleen in het duits
en kan de nederlandse versie ook dvb-t aan? want volgens mij kun je wel aleen nederland 2 vrij ontvangen die zit namelijk diet achter een decoder
weet er iemand of de pc in duitseland of de os ook in het nederlands is (software van windows) of is dit aleen in het duits
en kan de nederlandse versie ook dvb-t aan? want volgens mij kun je wel aleen nederland 2 vrij ontvangen die zit namelijk diet achter een decoder
het enige wat me echt tegenvalt aan dit systeem is de ontiegelijke kabelzooi denk dat dit toch wel wat netter en georganizeerder had kunnen zijn..verder ben ik sowieso geen fan van dit soort systeempjes aangezien er altijd wel aanpassingen in het systeem gemaakt zijn waardoor het moeilijk wordt om je eigen dingetjes te kunnen doen en zoals al eerder gezegd de aldi service hé
Verder ben je volgens mij altijd wel beter (en goedkoper) af om je eigen systeem te bouwen....

Verder ben je volgens mij altijd wel beter (en goedkoper) af om je eigen systeem te bouwen....
VoorbeeldenDeathscythehell schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:02:
en zoals al eerder gezegd de aldi service hé

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 24-11-2005 15:11 ]
Voor de mensen die nog steeds niet de moeite hebben genomen te lezen, aldi geeft geen service, medion geeft de service. Aldi doet slechts de verkoop van modellen zo nu en dan.BARACUS schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:10:
[...]
Voorbeeldenhielden ze je handje niet vast tijdens het winkelen
Ik had eens mijn X740XL opgeblazen met UT2k4 (
) en toen Medion gebeld, en binnen 4 dagen zat er een nieuwe X740XL in, jammer dat ze geen upgrade voor me konden doen
Dit gaat om de Aldi PC van Maart dit jaar.
Verwijderd
Hey,
ik ben op zoek naar software om het onderste uit de kan te halen op deze PC.
Om te beginnen andere PVR software. zelf ben ik aan het experimenteren met ChrisTV. Want de bijgeleverde software is enorm traag in het wisselen van kanalen en de interface is echt voor kinderen. (zeker niet voor tweakers)
Ander OS: Win XP pro heb ik er al opgezet maar hoe moet ik nu dat 'pre-boot'-media center terug aan de praat krijgen... enige ervaring hiermee?
Er blijft ook 1 onherkend apparaat in terwijl ik alle drivers al heb geinstalleerd.
De afstandsbediening in bv. Zoom Player aan de praat krijgen
Unread emails voor Gmail aan de praat krijgen lijkt me ook wel handig
Mss geen slecht idee om het topic meer in deze richting te duwen ipv een eindeloze discussie over de goede/slechte service van Aldi/Medion/GSC aan te houden.
Alle tips welkom!
ik ben op zoek naar software om het onderste uit de kan te halen op deze PC.
Om te beginnen andere PVR software. zelf ben ik aan het experimenteren met ChrisTV. Want de bijgeleverde software is enorm traag in het wisselen van kanalen en de interface is echt voor kinderen. (zeker niet voor tweakers)
Ander OS: Win XP pro heb ik er al opgezet maar hoe moet ik nu dat 'pre-boot'-media center terug aan de praat krijgen... enige ervaring hiermee?
Er blijft ook 1 onherkend apparaat in terwijl ik alle drivers al heb geinstalleerd.
De afstandsbediening in bv. Zoom Player aan de praat krijgen
Unread emails voor Gmail aan de praat krijgen lijkt me ook wel handig
Mss geen slecht idee om het topic meer in deze richting te duwen ipv een eindeloze discussie over de goede/slechte service van Aldi/Medion/GSC aan te houden.

Alle tips welkom!
Mooie Re start post.
idd een goed idee..
Gmail heb ik nog niets voor gevonden.
Maar wat driver betreft..Hier heb ik ook XP pro erop gezet en alle apparaten aan het werken.
(heb je ook de exe files geinstalleerd..? Zoals bijv het geluid..?)
Idd is die tv software kut.Daar zoek ik nog iets voor maar ben nog aan het zoeken.
idd een goed idee..
Gmail heb ik nog niets voor gevonden.
Maar wat driver betreft..Hier heb ik ook XP pro erop gezet en alle apparaten aan het werken.
(heb je ook de exe files geinstalleerd..? Zoals bijv het geluid..?)
Idd is die tv software kut.Daar zoek ik nog iets voor maar ben nog aan het zoeken.
zo zo, een i945P BTX boardje? * iH8 heeft niets gezegd. dan moeten al die mensen die hier beginnen over dat hij wel eens heel warm zou kunnen worden, nog een keer nadenken. zou er misschien iemand een screenshot kun posten van cpu-z incl de geheugentimings aub? ik ben erg benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door iH8 op 24-11-2005 18:21 ]
Aunt bunny is coming to get me!
Verwijderd
CNYHkey.exe regel verwijderen uit de RUN sectie in je registry om die irritante blauwe keyboard led pop-up weg te krijgen en eveneens voor het bestand CmUCReye.exe voor dat cardreader ding :-)Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:47:
iemand een idee hoe ik het van het volgende afkom:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 19:41 ]
Hallo,
Ik wilde ook een nieuwe computer, nu had ik dit uitgezocht, maar ik wilde weten of de Aldi PC dan beter is. Ik wil hem gebruiken om te gamen
779 BenQ FP931 19 inch, Zilver 1 € 228,57 € 228,57
3356 Antec Sonata II 450 Watt, Zwart 1 € 94,96 € 94,96
3214 AMD Athlon 64 San Diego 3700+, Socket 939, Boxe.. 1 € 208,40 € 208,40
1064 Kingston KVR400X64C3AK2/1G DDR SDRAM, 1 GB, PC3.. 2 € 76,47 € 152,94
3031 Samsung Spinpoint 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA.. 1 € 100,84 € 100,84
2628 Asus A8N-E 1 € 81,51 € 81,51
2367 Asus EN6800GT 256 MB, PCI Express x16 1 € 225,21 € 225,21
3229 BenQ DW1640 16 x, 6 x, 16 x, Zwart, OEM 1 € 36,98 € 36,98
4449 Logitech UltraX Media Keyboard Zilver, OEM 1 € 18,49 € 18,49
4182 Logitech G5 Laser Mouse Zwart, zilver, Retail 1 € 51,26 € 51,26
2308 LeadTek TV2000 XP Expert 1 € 34,45 € 34,4
Ik wilde ook een nieuwe computer, nu had ik dit uitgezocht, maar ik wilde weten of de Aldi PC dan beter is. Ik wil hem gebruiken om te gamen
Ik denk dat je aan bovenstaande pc wat meer snelheid aan board hebt.DJChristiaan schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:46:
Hallo,
779 BenQ FP931 19 inch, Zilver 1 € 228,57 € 228,57
Maar die prijzen, zijn dat prijzen van 1 toko, of van verschillende ?
[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 24-11-2005 19:48 ]
Van eentje, hoezo? Ze weten alleen de levertijd van de 3700+ nog niet helaasSandeR schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:48:
[...]
Ik denk dat je aan bovenstaande pc wat meer snelheid aan board hebt.
Maar die prijzen, zijn dat prijzen van 1 toko, of van verschillende ?
Omdat er anders nog aardig wat verzendkosten bij zouden kunnen komen, maar dat terzijde.DJChristiaan schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:51:
[...]
Van eentje, hoezo? Ze weten alleen de levertijd van de 3700+ nog niet helaas
€8,50SandeR schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:52:
[...]
Omdat er anders nog aardig wat verzendkosten bij zouden kunnen komen, maar dat terzijde.
Nee 2Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:06:
Zie je bij task manager nu 4 CPU's met deze PC?
Iemand een idee hoe je winxp prof erop kan zetten en toch het media center behouden ?
[ Voor 23% gewijzigd door markvt op 24-11-2005 20:11 ]
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Dual boot is geen optie?markvt schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:09:
[...]
Nee 2
Iemand een idee hoe je winxp prof erop kan zetten en toch het media center behouden ?
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Iemand enig idee hoe ik signaal krijg met CrisTV. Ik probeer ook andere tv software.
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
Ik heb net een AMD 64 3200+ systeem in elkaar gezet met een X850 XT P.E. op een Asus A8N-E met 1024 mem. (ja, ik ben nog steeds restjes aan het wegwerken).cyspoz schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:34:
[...]
Heb hem net binnen en eens even een test gedaan. 3DMark 2005 levert 3682 punten op. Ik heb het programma gewoon geinstalleerd bovenop de installatie van Medio zelf. Dus was misschien niet helemaal optimaal, maar geeft wel een grove indicatie.
Dit systeem scoort standaard + 6000 3DMark 2005 punten.
Blijkbaar voegt het hele DC (nog) niet veel toe en ligt de 6700 qua prestatie dus echt tussen een 6600 en 6800(GT)?
Al met al vind ik de 3D prestatie van deze Aldi-PC aardig tegenvallen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 21:43 ]
Waarom zou je dit willen ? Mediacenter is toch al gebaseerd op XP Pro.markvt schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:09:
[...]
Nee 2
Volgens mij is dat net als het moederbord een speciale kaart van MSI. Zo niet dan moet je een beetje in de Duitse sfeer kijken omdat twee van die ingangs signalen alleen in Duitsland bruikmaar zijn dacht ik. (correct me if I'm wrong)Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:30:
Weet iemand al welk merk, fabrikant ,tv kaar er in zit
en ook het type nummer aub.
Je kan gewoon Windows XP installeren en daarna op de CD-Rom de installatie van PCM Linux V4 uitvoeren. Als je dan de machine opstart met de linker knop boot die netjes naar je Media Center.markvt schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:09:Iemand een idee hoe je winxp prof erop kan zetten en toch het media center behouden ?
Als je ook nog de FAT32 partitie truc uit haalt die ik al eerder in dit topic heb beschreven en daar je RESTORE bestanden opzet, dan kun je met de machine altijd terug naar zijn orginele staat en kun je verder gewoon lekker partitioneren en installeren naar eigen inzicht.
Weet er iemand of er andere programma's zijn die ook overweg kunnen met dat Display. Aangezien ik vind dat onder Windows er maar weinig gebruik van gemaakt wordt. En ik mis ook een lampje dat aangeeft of die machine nog HD activiteit heeft. Iemand hier al succes in gehad?
[ Voor 27% gewijzigd door cyspoz op 24-11-2005 23:01 ]
Ik heb alle led al werkend gehad,cyspoz schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:37:
[...]
Volgens mij is dat net als het moederbord een speciale kaart van MSI. Zo niet dan moet je een beetje in de Duitse sfeer kijken omdat twee van die ingangs signalen alleen in Duitsland bruikmaar zijn dacht ik. (correct me if I'm wrong)
[...]
Je kan gewoon Windows XP installeren en daarna op de CD-Rom de installatie van PCM Linux V4 uitvoeren. Als je dan de machine opstart met de linker knop boot die netjes naar je Media Center.
Als je ook nog de FAT32 partitie truc uit haalt die ik al eerder in dit topic heb beschreven en daar je RESTORE bestanden opzet, dan kun je met de machine altijd terug naar zijn orginele staat en kun je verder gewoon lekker partitioneren en installeren naar eigen inzicht.
Weet er iemand of er andere programma's zijn die ook overweg kunnen met dat Display. Aangezien ik vind dat onder Windows er maar weinig gebruik van gemaakt wordt. En ik mis ook een lampje dat aangeeft of die machine nog HD activiteit heeft. Iemand hier al succes in gehad?
Wanneer je een mp3 via media player vanaf da HDD speelt brand het hdd lampje en laat hij netjes de titel zien en of de track op pauze / play / stop staad
doe je ditzelfde van usb brand de usb led.
Andere software nog niet gevonden ben de orginele wel aant nakijken op mogelijkheid tot modificatie.
(xp support / winamp / msn / irc / rss / xml
verder is media center xp nietmeer dan een xp versie, waarbij naa het booten media center (aparten EXE) opstart.
bij mij in idle time is er alvanaf het begin als ik mijn muis gewoon niet beweeg en niets met de pc doe dat er naast mijn muiscursor om de seconde een zandlopertje verschijnt voor een halve seconde... waar is die pc meebezig dan? de pc voelt ook echt niet snel aan...
Zeer irritant met het instaleren van skins en soundpacks want die voegen een geluidje toe aan een"gebeurtenis" hoor je dat dus elke seconde
Zeer irritant met het instaleren van skins en soundpacks want die voegen een geluidje toe aan een"gebeurtenis" hoor je dat dus elke seconde
Ik heb gewoon een XP Pro upgrade gedaan, en alles werkt nog als een zonnetje. Vervolgens selectief de zooi verwijderd die ik toch niet gebruik.Iemand een idee hoe je winxp prof erop kan zetten en toch het media center behouden ?
Wanneer mijn pc uit is gezet...
Blijft de LED-Display aan met de datum / tijd.
Vind ik erg vervelend aangezien dit ding in mijn slaapkamer staad en zou dit graag compleet uit zien.
(zonder de kabels lostemaken)
Vind ik erg vervelend aangezien dit ding in mijn slaapkamer staad en zou dit graag compleet uit zien.
Ja ok, dat heb ik inmiddels ook ja. Ik had alleen gedacht dat het display dit ook gewoon zou weergeven tijdens het werken in Windows, het opstarten van de pc enz. Maar ik heb inmiddels ook al gezien dat de power led en hdd led die op het moederbord zitten niet aangesloten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:51:
Ik heb alle led al werkend gehad,
Wanneer je een mp3 via media player vanaf da HDD speelt brand het hdd lampje en laat hij netjes de titel zien en of de track op pauze / play / stop staad
Wat je zou kunnen proberen is via de display manager het display uit te zetten en dan de pc uitschakelen. Alleen is dat denk ik lastig te automatiseren. Wat je verder nog zou kunnen proberen is even uitzoeken hoe het display aan zijn stroom komt en hoe het verder is aangesloten. Volgens mij zit het op een com port en op een USB port voor de voeding. Misschien kun je een alternatief vinden voor die USB poort waar de spanning wel vanaf gaat op het moment dat je de pc uit zet.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:21:
Wanneer mijn pc uit is gezet...
Voor de mensen die klagen over de service van aldi (medion) zonder ooit een pc te hebben gehad van aldi moeten niet zeuren. Ik heb een pc van de aldi gehad, mijn vrienden en familie. Op het moment gebruik ik een apple. In de 3 jaar tijd dat ik een medion pc heb gehad heb ik tot 3 jaar perfecte service gehad. Als er iets kapot is komen ze het thuis gewoon vervangen/repareren. Altijd perfect geholpen. Ik denk dat de meeste a merken veel minder service bieden. Dat geld ook voor de zelf bouw zaken. De meeste die ik ken komen echt niet thuis bij je om de boel te repareren en dat 3 jaar lang. Weet waar je over praat. Ik ben zelf uiteraard niet weg van de rest van de medion spullen. De pc wordt bijna volldig met A merk onderdelen gevuld. De rest van de medion spullen die worden verkocht zoals laptops, foto toestellen, tv's muizen, lcd's en dergelijke vind ik gewoon rotzooi. Die dingen liften dan ook puur mee op het succes van de medion pc.
ola
De kwaliteit van de analoge tv tuner laat bij mij zeer te wensen over. Enorm veel ruis dat eigenlijk het niet loont om te kijken of om op te nemen.
Dezeflde kabel komt uit m'n tv die wel perfect beeld weergeeft.
Iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen of te verbeteren is?
Kabel is vanaf de muur nog geen 2 meter lang.
Dezeflde kabel komt uit m'n tv die wel perfect beeld weergeeft.
Iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen of te verbeteren is?
Kabel is vanaf de muur nog geen 2 meter lang.
Ramon Smits
Verwijderd
probeer eens dscaler
http://deinterlace.sourceforge.net/
als TV kijker ik vind em perfect weet niet of ie ook op de medion werkt
als TV kijker ik vind em perfect weet niet of ie ook op de medion werkt
Ik heb zelf er nog niet naar gekeken omdat ik het nog niet heb aangesloten. Echter weet ik wel dat je op een PC al snel minder mooi beeld hebt omdat het scherm gewoon scherper is en je daardoor storingen eerder en duidelijker ziet...
Mijn setup is coax kabel -> Medion 880 -> via scart naar tv
Windows beeld is wel goed behalve dan dat de tv niet echt geschikt is voor dergelijk hoge resoluties.
Het beeld van de tv tuner lijkt alsof je een coax kabel van 100m tussen de wandaansluiting en een tv hebt zitten
Ik dacht eerst dat de plug er misschien niet diep genoeg in zit maar hij zit goed. Althans.. zoals de plug zou moeten zitten.
Windows beeld is wel goed behalve dan dat de tv niet echt geschikt is voor dergelijk hoge resoluties.
Het beeld van de tv tuner lijkt alsof je een coax kabel van 100m tussen de wandaansluiting en een tv hebt zitten
Ik dacht eerst dat de plug er misschien niet diep genoeg in zit maar hij zit goed. Althans.. zoals de plug zou moeten zitten.
Ramon Smits
heeft iemand dat ding al open gehad en gekeken hoeveel ide sloten erin zitten ( die althans nog vrij zijn)
Geen. Alleen nog 3 SATA connectors. Zit volgens mij ook geen IDE meer op voor floppy drive.jozy schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:41:
heeft iemand dat ding al open gehad en gekeken hoeveel ide sloten erin zitten ( die althans nog vrij zijn)
Verwijderd
je kunt nog wel natuurlijk een ide controler kaartje bij plaatsen daar is nog ruimte voor.
Ja, maar komt wel lastig uit met de kabels volgens mij. Die HD's zitten niet echt op de meest practische plek in de kast.
Er zit wel een FDD aansluiting op het mobo. Ik dacht eerst dat het de 2e ATA aansluiting was maar helaas 
Je ziet de connector bijna niet zitten maar zit op de rand. Kan even niet visualiseren of dat onder of boven was. Ik was al zo verbaasd dat het mobo aan de andere kant van de kast gemonteerd was.
Je ziet de connector bijna niet zitten maar zit op de rand. Kan even niet visualiseren of dat onder of boven was. Ik was al zo verbaasd dat het mobo aan de andere kant van de kast gemonteerd was.
Ramon Smits
ik heb er een 250 GB Sata 2 bij geduwt..cyspoz schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:33:
Ja, maar komt wel lastig uit met de kabels volgens mij. Die HD's zitten niet echt op de meest practische plek in de kast.
Die bracket waar ze inzaten heb ik eruit gesloopt en opgehangen aan rubbers
Hoor ze allebei nietmeer..
Verwijderd
Dan heb je andere geluidsbronnen die teveel geluid makenVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:59:
[...]
ik heb er een 250 GB Sata 2 bij geduwt..
Die bracket waar ze inzaten heb ik eruit gesloopt en opgehangen aan rubbers
Hoor ze allebei nietmeer..
oke ik heb ontdekt dat het weg is als ik medion display het programma uitschakelijk, maar dan kan ik dus niet van mijn display gebruik maken... Niemand er last van? hoort volgens mij op alle pcs zo te zijn!Zucht schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 00:35:
bij mij in idle time is er alvanaf het begin als ik mijn muis gewoon niet beweeg en niets met de pc doe dat er naast mijn muiscursor om de seconde een zandlopertje verschijnt voor een halve seconde... waar is die pc meebezig dan? de pc voelt ook echt niet snel aan...
huh..?Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 17:50:
[...]
Dan heb je andere geluidsbronnen die teveel geluid maken
To boldly go where no man has gone before...
Verwijderd
Driver update:Exyll schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:34:
Mijn setup is coax kabel -> Medion 880 -> via scart naar tv
http://www1.medion.de/dow...7&type=treiber&lang=be_be
Medion AG
Power Cinema
4.7.1115
Win XP
Uitgegeven op 23.11.2005
Aantal downloads 1148
Software-update voor de "PowerCinema 4.7" software.
Verbeteringen:
Het uitvoeren van deze update verbetert de algemene stabiliteit van de applicatie zoals ook de ontvangstkwaliteit van TV kanalen, bij het gebruik van de TV Tuner kaart.
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het beeld van het linux media center op de TV te krijgen. Verder moet ik zeggen dat mijn eerste indruk van het Linux media center ok was, maar tijdens gebruik vind ik het maar een tegenvaller. Beeld schokt nog wel eens en mist een aantal belangrijke mogelijkheden. Heeft iemand al alternatieve gevonden die ook met de Hardware overweg kunnen?
Verwijderd
Het was meer een grapje, maar normale 3/1/2" hardeschijven zijn in combinatie met de juiste componenten de grootste geluidsproducenten. Dus de enigste reden dat je ze niet hoort is omdat ze overstemd worden.
Dat klopt inderdaad niet helemaal. Ik heb eerder al meer punten gehaald. Namelijk 3682.Virus.NL schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 10:06:
Heb de 8800 net aangesloten, 3Dmark05 gedaan. 2005 punten, niet al te hoog volgens mij?
Ik snap het nu nog niet, volgens mij klopt het nog steeds niet wat je zegt. Maar ik ben wel met je eens dat die HD veel lawaai maakt, zeker als de rest van het systeem in idle toestand is.Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:22:
Het was meer een grapje, maar normale 3/1/2" hardeschijven zijn in combinatie met de juiste componenten de grootste geluidsproducenten. Dus de enigste reden dat je ze niet hoort is omdat ze overstemd worden.
Bovendien is de HD zwaar de beperkende factor in performance. Met RAID 1 of 0 (afhankelijk van je gebruik) zou de performance zwaar omhoog kunnen. Maar de onboard SATA controller ondersteund helaas geen RAID.
[ Voor 58% gewijzigd door cyspoz op 26-11-2005 11:52 ]
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen, ik heb een (redelijk) rustig systeem met een aantal samsung schijven, deze zijn de grootste geluidsbron in de computer. De enige andere actieve componenten zijn 3 120mm fans(nexus) en 1 92mm(nexus, op cpu). De voeding en videokaart zijn passief. En de hardeschijf kooi zit in rubbers. (hardeschijf ophangen in elastiek lijkt me nog niet echt nodig) Ik kan soms zelfs de schijf van mijn laptop horen. (western digital scorpio, behoort (imo) tot de stilste laptop schijven(dit is toeval dat die erin zit, ik heb de laptop er niet speciaal op gekocht)) Ik wou alleen zeggen dat als je reguliere hardeschijven niet kunt horen, dat je dan iets anders hebt wat teveel geluid maaktcyspoz schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:50:
[...]
Dat klopt inderdaad niet helemaal. Ik heb eerder al meer punten gehaald. Namelijk 3682.
[...]
Ik snap het nu nog niet, volgens mij klopt het nog steeds niet wat je zegt. Maar ik ben wel met je eens dat die HD veel lawaai maakt, zeker als de rest van het systeem in idle toestand is.
Bovendien is de HD zwaar de beperkende factor in performance. Met RAID 1 of 0 (afhankelijk van je gebruik) zou de performance zwaar omhoog kunnen. Maar de onboard SATA controller ondersteund helaas geen RAID.
met de medion tuner..?fjs schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:25:
Werkt perfect Thanks
Zou jij jou configuratie eens kunnen posten ik krijg het niet aan de praat.
Heeft er iemand intresse om mijn videokaart over te kopen..?
NVIDIA® GeForce 6700 XL High End Videokaart
Videokaart MSI MS-V035 (Geforce 6700XL, 128 MB GDDR3)
TV-Out Aansluitbaar via: SCART, S-Video, Composite of Component (YUV; YPrPb) High Definition.
Supersnelle GDDR3 Opslag met 1100MHz. NVIDIA® GeForce 6700 XL Videoprocessor met 525 MHz 128 MB PCI-Express x16 Bus-concept.
Die maakt mij namelijk teveel lawaai.
ben van plan er een andere in te duwen.
NVIDIA® GeForce 6700 XL High End Videokaart
Videokaart MSI MS-V035 (Geforce 6700XL, 128 MB GDDR3)
TV-Out Aansluitbaar via: SCART, S-Video, Composite of Component (YUV; YPrPb) High Definition.
Supersnelle GDDR3 Opslag met 1100MHz. NVIDIA® GeForce 6700 XL Videoprocessor met 525 MHz 128 MB PCI-Express x16 Bus-concept.
Die maakt mij namelijk teveel lawaai.
ben van plan er een andere in te duwen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 12:41 ]
Ik heb inmiddels al de nodige opmerkingen voorbij zien komen omtrent de service van Medion. Ik kan mededelen dat ik er binnenkort achter kom aangezien vanmorgen mijn pc geen beeld meer gaf. Eerst leek het probleem zich alleen op lage resoluties voor te doen (tijdens booten niks en dan in windows in eens wel) Maar uiteindelijk gaf de pc geen enkel beeld meer. Heb zowel analoog als digitaal geprobeert. Ook analoog een andere monitor aangesloten, maar nog steeds geen resultaat.
Uiteindelijk dus de helpdesk gebeld. Tot mijn verbazing waren die zelfs op zondag bereikbaar tegen een redelijk tarief. 0,15€ /m Had daar nog geen klant nummer omdat garantie kaartje nog niet was aangekomen, maar dat was binnen 1 minuut geregeld. Daarna werd ik doorverbonden en moest vervolgens een kleine 15 minuten wachten. Al met al nog wel te doen vind ik. (maar daar mag iedereen zelf over oordelen) Na wat proberen kwamen ook hun tot de conclusie dat de kaart mogelijk de geest had gegeven. Er zou een monteur binnen de komende 3 dagen telefonisch contact opnemen met mij voor een afspraak om het euvel te verhelpen.
Tot op heden nog niets te klagen dus... Ik zal wel een update posten om te kijken hoe het afloopt, maar tot op heden geen op of aanmerkingen.
Uiteindelijk dus de helpdesk gebeld. Tot mijn verbazing waren die zelfs op zondag bereikbaar tegen een redelijk tarief. 0,15€ /m Had daar nog geen klant nummer omdat garantie kaartje nog niet was aangekomen, maar dat was binnen 1 minuut geregeld. Daarna werd ik doorverbonden en moest vervolgens een kleine 15 minuten wachten. Al met al nog wel te doen vind ik. (maar daar mag iedereen zelf over oordelen) Na wat proberen kwamen ook hun tot de conclusie dat de kaart mogelijk de geest had gegeven. Er zou een monteur binnen de komende 3 dagen telefonisch contact opnemen met mij voor een afspraak om het euvel te verhelpen.
Tot op heden nog niets te klagen dus... Ik zal wel een update posten om te kijken hoe het afloopt, maar tot op heden geen op of aanmerkingen.
Hmm als je die drivers van NVIDIA installeerd krijg je 1 of ander wazig Display Control panel in 1 window, weet iemand hoe je de oude look restored, die nieuwe bevalt me namelijk voor geen meter 
Voor de duidelijkheid, ik krijg nu de hele tijd dit te zien:

*edit *
Hmm laat maar zitten heb met modded inf file maar de nieuweste offical Nvidia drivers 81.95 geinstalleerd want die drivers die bij dat ding kwamen trok ik effe niet meer.
Voor de duidelijkheid, ik krijg nu de hele tijd dit te zien:
*edit *
Hmm laat maar zitten heb met modded inf file maar de nieuweste offical Nvidia drivers 81.95 geinstalleerd want die drivers die bij dat ding kwamen trok ik effe niet meer.
[ Voor 48% gewijzigd door SithWarrior op 27-11-2005 16:26 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Aldi service? Waar heb je het over!Deathscythehell schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:02:
het enige wat me echt tegenvalt aan dit systeem is de ontiegelijke kabelzooi denk dat dit toch wel wat netter en georganizeerder had kunnen zijn..verder ben ik sowieso geen fan van dit soort systeempjes aangezien er altijd wel aanpassingen in het systeem gemaakt zijn waardoor het moeilijk wordt om je eigen dingetjes te kunnen doen en zoals al eerder gezegd de aldi service hé![]()
Ik heb 3 jaar terug een laptop bij aldi van medion gekocht, na een jaar was de voeding kapot (mijn schuld, maar das offtopic verder). Dus ik bel MEDION op (niet de aldi) en moest ik hem opsturen, had al snel een nieuwe teruggestuurd gekregen.
ontopic
Verder heeft mn vader ook deze PC gekocht. Er zitten wat haken en ogen aan en dan doel ik vooral op dat frontpaneel met die aansluitingen: de eerste keer dat ik een sony memorystick erin deed herkende hij hem niet (gebeurde helemaal niets). Vervolgens werkt die afstandbediening niet altijd en de muis deed in het begin raar, maar die doet het nu wel. De speakers zijn kut maar verder vind ik het een mooi apparaat.
Wat we ook nog opviel: Ik liet hem voor de gein eens een 3d studio max scene renderen. Bij het bekijken van de belasting stonden de cores niet op 100%. Beiden op 70-80 ofzo. Wel vreemd want ik dacht dat 3d max wel dualcore ondersteund.
Mixed Reality dev
voor 1200 euro kan je zelf een leuker systeem samenstellen...