[ALDI] Medion Titanium MD 8800 Design PC [Dual Core]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 79.627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 17:11
Rene een vraag:

Ook ik zit te overwegen om een ATI 2400 of 2600 te kopen in mijn md8800. Maar ik hoor wat vreemde verhalen(vanuit AVSforum de 2400 serie, driver bug?) dat het geluid niet mee wordt gestuurd. Mijn vraag heb je wel geluid via je plasma scherm? en maakt de ATI kaart releatief "veel" geluid bij het afspelen van een film.

Thanks luck,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
luck schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 09:47:
Rene een vraag:

Ook ik zit te overwegen om een ATI 2400 of 2600 te kopen in mijn md8800. Maar ik hoor wat vreemde verhalen(vanuit AVSforum de 2400 serie, driver bug?) dat het geluid niet mee wordt gestuurd. Mijn vraag heb je wel geluid via je plasma scherm? en maakt de ATI kaart releatief "veel" geluid bij het afspelen van een film.

Thanks luck,
Het geluid werkt idd niet via HDMI direct op mijn plasma, dat is een kwestie van wachten op een nieuwe driver.
Ik zit sinds 3 weken met Vista Ultimate op de 8800 en had eerst geen geluid uit de optische uitgang die naar mijn versterker gaat, inmiddels is dit opgeost met een nieuwe driver van Realtec.
Ik laat het geluid zowieso via mijn reiciver lopen dus voor mij is er geen probleem.

Ik vind dat de kaart erg weinig herrie maakt eerlijk gezegd, en dat terwijl mijn kast nog volledig openstaat.
Via een budget PCI satelietkaart kijk ik naar een paar high definition demo kanalen die 21mb/sec streams versturen en dat ziet er superstrak uit.

Overigens zijn er lekker veel settings voor de HD 2600 XT in te stellen.
Het type plasma werd direct herkent (is al weer 2 jaar oud), vervolgens kun je kiezen tussen 720P of 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 17:11
Rene bedankt voor je antwoordt, alleen ik zal de meeste dvd's qua geluid over mijn plasma sturen.

mijn vraag,
-indien de drivers binnen zijn en het werkt wel via de plasma, zou je me dan een seintje kunnen geven.
- welke drivers versie van realtec heb je geïnstalleerd, website?
- wat is je O/S mce 2005 of vista?

luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
luck schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 12:14:
Rene bedankt voor je antwoordt, alleen ik zal de meeste dvd's qua geluid over mijn plasma sturen.

mijn vraag,
-indien de drivers binnen zijn en het werkt wel via de plasma, zou je me dan een seintje kunnen geven.
- welke drivers versie van realtec heb je geïnstalleerd, website?
- wat is je O/S mce 2005 of vista?

luck
Alle antwoorden zijn al gegeven, hier nog een keer.
O/S Vista Ultimate.
Driver Realtec 1.7

Het testen van de nieuwe drivers voor de videokaart om te weten te komen of er een audiosignaal naar mijn plasma word gesteurd zal nog een paar belemmeringen kunnen geven.
Mijn plasma is namelijk een van de eerste HDMI versies, ik ben er bijvoorbeeld al achter gekomen dat de nieuwste HDMI standaard niet vanzelfsprekend werkt met een oude versie.
Het zou daarom goed mogelijk zijn dat de HD 2600 XT wel zou werken op een nieuwere plasma die een nieuwere HDMI standaard ondersteund.
Ik zou lekker een zaak zoeken waar je de kaart kan terugbrengen mocht het niet werken.
Een andere optie is om evt. de audiouitgang van de PC in je plasma te prikken mocht daar ruimte voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
Ik kwam net deze uitgebreide test nog tegen van de HD 2600 XT kaart.
In de test komt duidelijk naar voren dat dit een perfecte kaart is voor het afspelen/verwerken van HD of BR video's.
Ik kan dat enkel maar beamen.

http://www.hardware.info/...D_2600_XT__2400_XT_test/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-04 20:25
bij het testen van mark05 test bleek mijn computer het laagste van alle zelfde pc's te zijn.

1 pc had stiekem 2 gb geheugen doh.

http://service.futuremark...pe=13&XLID=0&UID=10095113

mijn score 3916
andere zelfde pc 4398 o.0

win xp sp2, bios geupdate, nieuwe graphic drivers. desktop reso 1200x1024. vrije geheugen zonder msn is ruwweg 530 mb
.

atm heb ik 1gb standaard 533 mhz. zou vervanging van 667 mhz betere presentatie geven? misschien 2 gb?

kwam een programma tegen http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_coolbits/ best cool ding.
kijken of die nu sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-05 19:52
Ziasod schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:01:
bij het testen van mark05 test bleek mijn computer het laagste van alle zelfde pc's te zijn.

kwam een programma tegen http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_coolbits/ best cool ding.
kijken of die nu sneller is.
Dat is geen programma, maar de alom bekende Coolbits registry wijziging.
Hiermee kun je makkelijk via de extra TAB je videokaart overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
3926 score met 1.15 ghz en 560 mhz.
standaard was 1100 en 525 mhz.

zal defragmentatie veel uit maken, HD is belangrijk onderdeel in de test.

Als je niet weet hoe je bij de FSB instelling komt:

start de pc, druk op f11. Je krijgt een melding "druk op esc om verder te gaan". Dan tik je "am8888eg" in. Dan zit je in de BIOS waar je de FSB ed kan instellen

werkt dit ook op de phenix 1.0p (na update van firmware)? volgens mij doe ik iets fout.

ik ram f11 paar keer, dan am8888eg en enter. maar ik zie geen extra opties om dingen aan te passen.

[ Voor 62% gewijzigd door Ziasod op 15-07-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
hmm duitsers hebben zelfde probleem als mij

http://www.pcwelt.de/foru...os-update-bei-medion.html

oh damn snap er geen drol van :)

de fransen hebben tenmiste dezelfde 1.0P phoenix award bios

http://imedion.free.fr/fo...f7c0926b0a61c191c40fa3d1f

kunnen die fransen niet maal engels gebruiken :D

versie 2.0 ??

http://www1.medion.de/dow...g=fr&type=TEXT&param=7204

bleh der is al een versie 3.0 via medion.nl zoeken op ms 7204

http://www1.medion.de/dow...Field.x=31&imageField.y=1

Bleh all firmware update werken niet. als je problemen met usb hebt bios op 1.1 en afblijven van die firmware.

[ Voor 69% gewijzigd door Ziasod op 16-07-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841

Topicstarter
aan: Ziasod
Ik begrijp je probleem niet goed, maar heb jij wel een BIOS update gevonden?

is dit de Update voor de MD8800:
Bios Update MS 7204
Reprogrammation du Bios MS 7204
(Version 3.0 + RAID)
21.05.2007 - Ver: 3.0J

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 91841 op 16-07-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
3.0J werkt voor geen meter. nu selecteer die exterene hd als master hd. en me c en d drivers zijn compleet genegeert.

k heb die s-ata instellingen van raid naar ide verandert. nu werkt de hd weer.
maar bios password am8888eg werkt nog steeds niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Ziasod op 16-07-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4300

Denk ik een super deal gemaakt te hebben met mijn collega door de 6700XL te ruilen met een 7800GTX, pas de videokaart niet!

Het is er één met een enorme fan, dus twee bays. ooooo wat baal ik nu toch. Wat moet ik nu met dat ding doen? Ruilen of verkopen? Verkopen tegen welke prijs?

AAaarrrggghhhh wilde van t weekend ff lost planet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:42

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Is het niet mogelijk een andere koeler er op te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
ik had volgens mij een link gezien dat 8600 gts paste leuke prijs/kaart.
8600 gts koeler is veel anders dan die van de gs.

de 8600 gts kost tussen de 160 en 220 € afhankelijk van de fabrikant :P. Om het leuk te maken; is dat zowat elk merk een andere koeler heeft:D

als het echt een 7800 gtx is --> dr00l. De 7800 gtx is het zeker nieuwe fan waard :P.

zo ff de zin structuur aangepast }:O m0000000w. beter nu?

[ Voor 40% gewijzigd door Ziasod op 21-07-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-05 19:52
Ziasod schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:34:
had volgens mij link gezien dat 8600 gts paste leuke prijs/kaart.
8600 gts is koeler veel anders dan gs.

160 t/m 220 € afhankelijk van merk :P om het leuk mee te maken is elke merk zowat andere koeler :D

als het echt een 7800 gtx is dr00l, zeker nieuwe fan waard :P
Probeer a.u.b. normaal te tikken, dat is voor iedereen wat duidelijker.

De 8600GTS past inderdaad. Ik heb vandaag een POF 8600GTS ingebouwd in een MD8800.
De 3dmark06 score is nu 5159 en dat was 1756 (op een rommelig Windows XP systeem).

Verder lukt het mij ook niet om via F11 is de "advanced" bios te komen.
De BIOS versie die op het systeem staat is 1.0p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227375

René van Gaalen schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Ik heb de kaart vandaag opgehaald na zowel de ruimte in de kast als de uiteindelijke afmetingen van de kaart opgemeten te hebben.
Het is de HD 2600 XT geworden die H 2.64 streams probleemloos afspeelt via de HDMI uitgang op een Panasonic 50 inch plasma.
Het beeld is werkelijk subliem en ik kan niet anders zeggen dan dat de software van de kaart er erg goed uitziet.
In combinatie met de Microsoft HD DVD speler die eigenlijk voor de XBox 360 is gemaakt maar die ik via een USB poort op mn Vista PC heb aangesloten heb ik nu een waanzinnig mooie oplossing voor relatief erg weinig geld.
Ik gebruik de MD8800 (nog steeds in originele staat) nu ruim 1,5 jaar als media center/HTPC gekoppeld aan een gewone TV (via S-VHS). De beeldkwaliteit valt natuurlijk te verbeteren en daarom wil ik nu een LCD-TV kopen zodat ook internet wat beter te gebruiken is. Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een LCD-TV aan de medion (originele grafisch kaart)? Welke aansluiting geeft het beste beeld VGA, of bv Component (YUV; YPrPb) die High Definition schijnt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 227375 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:15:
[...]
Welke aansluiting geeft het beste beeld VGA, of bv Component (YUV; YPrPb) die High Definition schijnt te zijn?
Hoe kom je erbij dat dit zo schijnt te zijn?
De kwaliteit van Scrat / Component maakt niet veel uit, maar ik heb dit nooit getest op een LCD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91841 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:34:
[...]

Hoe kom je erbij dat dit zo schijnt te zijn?
De kwaliteit van Scrat / Component maakt niet veel uit, maar ik heb dit nooit getest op een LCD tv.
Anoniem: 91841 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:05:
het grote: Titanium MD 8800 Design PC - Topic
(...)
Volledige specs:
(...)
NVIDIA® GeForce 6700 XL High End Videokaart
Videokaart MSI MS-V035 (Geforce 6700XL, 128 MB GDDR3)
TV-Out Aansluitbaar via: SCART, S-Video, Composite of Component (YUV; YPrPb) High Definition.
Supersnelle GDDR3 Opslag met 1100MHz. NVIDIA® GeForce 6700 XL Videoprocessor met 525 MHz 128 MB PCI-Express x16 Bus-concept.
(...)
Ik ben nog een beginner met alle definities & formaten. Je mag mij graag corrigeren/leren. Geeft scart en component niet gewoon het standaard PAL video formaat 576*720?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
old skool 1.0d bios die met advance settings werkte is gepost bij http://medion.adslweb.co....ewtopic.php?p=55401#55401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167659

Ik heb net een nieuwe pc gekocht en wil nu mijn 'oudere' MD8800 gebruiken als mediacenter om aan te sluiten op mijn tv...

Kan dit me de standaard configuratie ?
Ik zou er graag MediaPortal op gebruiken als open source mediacenter, maar ben niet zeker dat de tvtuner compatibel is met de software...

Zijn er mensen die hetzelfde deden met deze pc ?
Tips ?

thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
hmmm is de medion 8800 niet een beetje omslachtig voor dat. Als eerste maakt het geluid, ten tweede vreet dat kreng met 130 watt cpu en ten derde ik had zoiets gemaakt e nnaar een tijdje starte ik de pc gewoon niet meer op (lui).

wat ik er van denk ;)

binnen een 2-3 jaar heb je een WII er uit gespaart door de md 8800 niet gebruiken, veel leuker speelgoed.

[ Voor 19% gewijzigd door Ziasod op 03-08-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167659 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:06:
Ik heb net een nieuwe pc gekocht en wil nu mijn 'oudere' MD8800 gebruiken als mediacenter om aan te sluiten op mijn tv...

Kan dit me de standaard configuratie ?
Ik zou er graag MediaPortal op gebruiken als open source mediacenter, maar ben niet zeker dat de tvtuner compatibel is met de software...

Zijn er mensen die hetzelfde deden met deze pc ?
Tips ?

thnx !
Ik gebruik hem nu al bijna 2 jaar als media center (met bijgeleverde PowerCinema software) en dat werkt gewoon prima. Bedenk wel dat je met de tv een slechtere beeld kwaliteit krijgt dan een monitor. Je moet gewoon even kijken wat het beste beeld geeft, scart of s-vhs of een van de andere aansluitingen. Als dit je bevalt dan zul je daarna willen investeren in een LCD tv of grote widescreen monitor. Dat is echt de moeite waard want dan krijg je een mooie beeldje. Ook de tv-kwaliteit wordt beter.
Voordeel van powercinema is dat deze goed overweg kan met de dubbel tuner. Dus een kanaal opnemen en een ander kijken/timeshiften. Het is niet zeker dat dit gaat met ander mediacenter software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02-2022

Esa

Wat is de eigenlijk de laatste firmware voor dit moederbord ?

• Ziasod
1.0p is voor mobo met 1.0A erop.

er is 3.0J versie als je zoekt op ms 7204 medion.nl

ben zelf vandaag weer overgestapt op 1.0d aangezien deze advance opties heeft, 3.0J draait wel op de 1.0A btw. maar fixes de usb herkenning niet.

1.0d is te verkrijgen op medionsupport.com, btw zet die smart cpu fan speed uit. De airflow is niet al te goed laat staan als die cpu fan half gaat :D

Anoniem: 4300

Hoeveel zullen ze nu ongeveer waard zijn op de 2e hands markt die md 8800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221113

Hallo mensen,

ik zie dat er een ''Seagate 250 GB Harde schijf 8MB Cache S-ATA 150 Interface Supersnelle 7200 U/Min.'' in zit..

maar ik wil dus een 500gb extra erbij doen :) kan het ook eentje zijn die S-ATA2 is of eentje die 300 interface heeft of 16 mb etc? of moet het egt precies dezelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 221113 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:20:
Hallo mensen,

ik zie dat er een ''Seagate 250 GB Harde schijf 8MB Cache S-ATA 150 Interface Supersnelle 7200 U/Min.'' in zit..

maar ik wil dus een 500gb extra erbij doen :) kan het ook eentje zijn die S-ATA2 is of eentje die 300 interface heeft of 16 mb etc? of moet het egt precies dezelfde zijn?
Volgens mij kan deze de Sata2 300 interface nog niet aan, hij zal wel werken maar niet op volledige snelheid. Heb je al bedacht waar je deze schijf neer gaat duwen?
Ik heb namelijk mijn hele case moeten verbouwen om 1 schijf er bij te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:54
Ik heb deze pc ook en hij is nu bijna 2. Nu is hij voor wat probleempjes terug naar Medion, maar ik stel alvast wel een paar vragen. Aangezien ik een beetje game wil ik dit systeem wat upgraden naar een 8600GT en 3 of als het mogelijk is (lees: Als xp het ondersteund?) 4 gb werkgeheugen. Het werkgeheugen draait standaard op 533 mhz, maar het mobo ondersteund ook 667. Ik kan in bios niets vinden om te switchen tusse die 2 mogelijkheden. Gebeurt dit automatisch of moet ik iets instellen? Zou zonde zijn als hij die extra snelheidswinst niet gebruikt(niet dat deze enorm is ofzo). Ik had ergens gelezen dat xp 32 bit (dat is deze neem ik aan...) maar 3.2 gb werkgeheugen ondersteund ofzo klopt dit? En dan tot slot, waarschijnlijk de belangrijkste vraag; Past er een 8600GT in? Natuurlijk ga ik dit zelf ook nog even checken maar omdat ik hem ruim 20 dagen kwijt ben gaat het nu even niet. Alvast erg bedankt allemaal! ;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Dat van dat geheugen klopt wel een beetje, voor de feiten kun je even hier kijken. De upgrade van het geheugen naar 4 gig kun je wel doen zodat het in dual channel opstelling kan blijven draaien. Geheugen kost op dit moment tenslotte ook niet zo heel veel. Hou wel rekening met mogelijke samenwerkings problemen van geheugen combinaties.
Het geheugen kan alleen maar sneller lopen als ook de bus van de processor sneller loopt, dus zonder een processor upgrade zul je hier weinig van merken.
Zwaardere videokaart moet ja altijd opletten met fysieke afmetingen, extra warmte productie en de voeding. Vooral die laatste twee zouden wel eens kritische aandachtspunten kunnen zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door cyspoz op 09-11-2007 09:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Heb mijn medion vanmiddag binnengekregen. Ipv 15 dagen maar 7 dagen weg! Ze hebben het moederbord vervangen omdat het defect zou zijn en het zogenaamd uitgebreid getest. 'K heb nog geen tijd gehad om hem aan te sluiten maar verwacht er niet veel van... Ik zal hem binnenkort eens open maken voor de afmetingen....

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
ik heb nu 2x 1 g crosair CM2x1024-5400C4 (675 mhz) erbij ingeplaatst.

dit loopt soepel op 533 mhz samen met de oude memory modules.

http://www.medionsupport.com/phpbb2/viewtopic.php?t=5964 pictures van de memory op 675 mhz en 533 mhz (als 3 gb)

instellen van de geheugen is te doen volgens deze instructies http://www.medionsupport.com/phpbb2/viewtopic.php?t=2524

oh btw geheugen loopt nu op 1.85 volt 533 4 4 4 12 (bankcycle 16) (mijn timings waren helemaal verkeerd bij 1.80 volt geen idee warom.)
http://members.home.nl/rstegink82/geheugen.JPG

timing bij 1.80 volt http://members.home.nl/rstegink82/nerf.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door Ziasod op 19-11-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik snap niet echt veel van het medion bios op mijn 8800 en heb dus een paar vraagjes. In een van de forums die je aangeeft staat dat het werkgeheugen (de switch tussen 533 en 667) standaard op auto staat. Wanneer ik ze dus zou vervangen (alles) door in totaal 4 gb 667 mhz geheugen, zou het dan ook daadwerkelijk daarop werken? En ik vind het bios sowieso aan de matige kant bij dit oem bordje want je hebt geen mogelijkheid dingen appart in te stellen. Daar bedoel ik mee dat wanneer ik mijn fsb bijvoorbeeld clock op 222mhz wat gewoon verantwoord is aangezien hij dan maar 11% overgeklokt is en op 2x 3,3 ghz draait dan gaat de werkgeheugen klok ook mee. Bijvoorbeeld op 225 ofzo, toen blokeerde het werkgeheugen en dat met spread spectrum disabled (wat op een andere site aangegeven werd). De processor himself kan zonder problemen op 3,6 ghz stabiel draaien maar doordat het werkgeheugen dan veel te ver meeklokt komt het uit rond de 800 nog wat mhz voor het werkgeheugen. Tuurlijk is de baterij van het moederbord halen een kleine klus (dacht ik) maar zodra je de kast openmaakt kon ik hem eerst niet vinden en kwam er toen achter dat hij achter de videokaart verscholen zat. erg lastig om die er telkens tussenuit te halen. Dan nog een vraag over iets anders. Toen ik voor het eerst de pc zelf openmaakte kwam ik tot de ontdekking dat in tegenstelling wat ik van anderen hoorde is dat er wel ruimte vrij blijkt te zijn voorin waar de hd zit. Er is plek voor 3 hd's maar door de warmte is 2 beter aan te raden. Klopt dit of gaat het niet lukken als ik er een 2e bij zou doen? En de laaste: Zou de voeding een 8600GTS videokaartje trekken? Hij is 400 watt maar ik ben niet bekend met volts enz ervan. Alvast bedankt!

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
3 hd's passen wel maar dan moet je de externe bay eruit slopen.

533 mhz draait al niet vooluit door de bottle neck; CPU. 667 meerwaarde is verwaarloosbaar; kamer word misschien wat warmer door 2 volt requirement :D

zou voor 2 hd's gaan btw. en 3de extern.

oh btw mijn psu is 450 watt toch? 8600 gt was zuiniger dan de 7600 gt. zou niet echt bang zijn dat de 8600 gts opeens een monster is.

denk dat mijn 7950 gt meer gebruikt dan een 8600 gts en 2 harddisks ;)
http://www.medionsupport.com/phpbb2/viewtopic.php?t=5964 mijn bevindingen over geheugen.

kort samen gevat (te lui om te vertalen);
266 MHz x 2 (DDR) x 8 Bytes (64 bits memorybus) x 2 (Dual Channel)
= 8512 MB/s (calculated for 533 mhz).
medion 8800 bandwidth of van 200 MHz x 4 (QDR) x 8 Bytes (64bits memorybus) = 6400 MB/s (calculated) (220 mhz heeft niet zoveel meer snelheid, 216 = 6897 MB/s (shown by everest) )

[ Voor 59% gewijzigd door Ziasod op 24-11-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Bedankt, ik heb nu nog wat. Kunnen de zijkanten er afzonderlijk af? tot nu toe moest ik de bovenkant erbij af halen en dan kon het er nog niet helemaal af omdat de externe bay vast zit met kabels. En waarom is de CPU een bottleneck? Volgens mij is hij redelijk snel en hij kan zowat alle games aan tot nu toe. Maarja ik ben best wel een noob op dat gebied. Ergens anders is mij verteld dat een videokaart hoger dan de 8600GT oid geen nut heeft omdat de cpu dan een bottleneck zou zijn. Waarom? Omdat hij te weinig bandwith heeft? Alvast bedankt!

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
het is een btx dus moet je rechter paneel eraf halen. zit de eerste keer toch vreemd te knoeien om de linker kant eraf te krijgen (zoals bij een atx). hmmm ik heb een 7950 gt (die is ongeveer 2x zosnel als een 8600 gt) en mijn 3DMark05 bench score verdubbelde. 8800 gt is nauwelijks leverbaar nog, zal ook niet veel beter zijn bij ati versies ervan (3850 161 €).

ati 1950 pro of nvidia 7950 gt blijven opties (pro was 100 € en gt 142€)
8600 gt/gts hebben niet meerwaarde omdat ze nauwelijks directx 10 spellen goed draaien. kan je beter een snelere kaart hebben die directx 9 wel fatsoenlijk doet. voral leuk dat mensen 8800 gt of ati 3850 hebben gekocht en 2de hands verkopen :P zit je snel aan 75 en 100 :D

de moederboard is wel 1.0A, misschien dat de geheugen niet vol uit kan. geen idee zal daar niet echt zorgen om maken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ziasod op 25-11-2007 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Nou, ik heb pas DTM 3 gehaald om toch even wat te kunnen racen. Specs op het doosje zagen er goed uit moet hij kunnen draaien want reccomend = een Intel pentium D @ 2,4 ghz (hier draait ie op 3,3) werkgeheugen 512 mb is dus ook geen probleem, videokaart Geforce 4 and above moet ook geen pro zijn, nou hd ruimte maakte totaal niets uit. Nu werkt hij voor geen meter. Eerst verschillende malen configure met dat programma gedaan. Geluid op 22Khz, beeld op speed of op quality niets helpt, alle effects uit en alles wat op low kan staat op low. Resolutie geprobeerd in 1024 en 800 x 600 maakt ook niet uit. Elke fresh rate geprobeert niets helpt. Want wat is er nu; bij de intro zouden er teksten voorbij moeten vliegen. Niet dus het begint met wat blokkerige toontjes dan wordt het stil en bewegen de letters 1 cm per 8 seconde ofzo. Ik krijg hem haast niet in het taak beheer en de processor draait nog niet op 5% terwijl hij realtime van me krijgt... Ik heb ook nog wat met de affiniteit geprobeerd maar niets helpt. Het lijkt erop dat hij maar 1,9 nog wat mb van de pc trekt ofzo. Ik snap er niets meer van... Kan iemand me helpen? Ik meende ergens gezien te hebben dat mensen deze game ook speelden op een md8800? Hoe kom ik hiervan af? Alvast enorm bedankt!

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244057

Hallo,

Ik heb nu ook al 2 jaar een MD8800.
Nu heb ik laatst Windows XP 64 bit er opgeinstalleerd.
Toen heb vervolgens het bios geflasht met versie 3.
Maar als mijn pc nu opstart geeft hij aan boot disc failure, insert sytem disc.
Hij kan wel opstarten via de medion support aplication cd en de windows xp cd maar booten via andere weg doet hij niet.
Nu heb ik al geporbeerd om de pc te formateren en dat hij vervolgens windows installeert maar ik kom steeds terug in begin scherm van de windows boot cd.
Wat kan ik er aan doen om mijn pc weer normaal te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 244057 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:57:
Hallo,

Ik heb nu ook al 2 jaar een MD8800.
Nu heb ik laatst Windows XP 64 bit er opgeinstalleerd.
Toen heb vervolgens het bios geflasht met versie 3.
Maar als mijn pc nu opstart geeft hij aan boot disc failure, insert sytem disc.
Hij kan wel opstarten via de medion support aplication cd en de windows xp cd maar booten via andere weg doet hij niet.
Nu heb ik al geporbeerd om de pc te formateren en dat hij vervolgens windows installeert maar ik kom steeds terug in begin scherm van de windows boot cd.
Wat kan ik er aan doen om mijn pc weer normaal te krijgen?
Die van mij ben ik rrouwens af aan het schrijven, nieuwe aanwinst komt eraan:
http://store.apple.com/Ap...e/shop_mac/family/mac_pro

(L)

Het lijkt erop dat hij de Boot discs niet ziet.
Kom je wel in de bios?

Ik raad een downgrade van de bios, evt. reset.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 91841 op 05-12-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244057

Anoniem: 91841 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:42:
[...]

(L)

Kom je wel in de bios?

Ik kom wel in het bios.
Maar het probleem is dus dat ik het AUTOEXEC.BAT file niet kan aan roepen.
Hij boot namelijk niet meer via een usb of ander device en ik weet niet hoe ik de flash files van het oude bios kan laten starten of hoe ik die ergens moet neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
F#ck it, de 6700 xl kaart heeft het loodje gelegd.. iig, er zitten allemaal witte verticale strepen op door mijn beeld.. Medion gebeld; ja installeer windows maar opnieuw, oke dat wordt een handmatige install want de recovery files zijn verwijderd... Oke alles gelukt. Moederbord drivers en alles geïnstaleerd, behalve de videokaart drivers, die wil hij niet instaleren. Na dat hij bijna klaar is sluit de pc zichzelf af en start opnieuw op. Zonder te voltooien dus. Medion opnieuw gebeld; ja videokaart kapot... Nou make my day 2 weken geleden was hij ook al weg vanwege het defecte moederbord.. Echt geweldig....

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
tja bij een andere pc had je waarschijnlijk 1 jaar garantie gekozen :D welke mobo heb je gekregen btw? (zelfde of nieuwere versie?)

@ kneuf mobo heeft geen raid support, switch back to ide ofzo. Dan werkt deze harddisk weer feilloos. maar versie 3.0J is nuteloos volgens mij.
[als deze hd op raid staat in de bios, word deze Harddisk niet herkent. herkenning kan je zien in bios zelf.]

http://www.medionsupport.com/phpbb2/viewtopic.php?t=5967 orginele bios btw. (deze kan wel overclocken enzo.)

oh email geven is misschien niet erg handig zeker? je kan mij anders best ff een private message sturen op medionsupport.com site.

[ Voor 80% gewijzigd door Ziasod op 11-12-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221113

Anoniem: 91841 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:42:
[...]

(L)

Kom je wel in de bios?

doe je windows XP cd erin en boot hem via bios en doe dan Repair (R) in de setup.. als dat klaar is kom je in MSDOS als het goed is..

typen dan dit:

- fixboot
- fixmbr

en dan doet alles het gwn goed en misschien moet je XP dan opnieuw installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
het is ook handig als je bij je boot bestanden kan komen.
heb er zelf ook mee lopen knoeien. het niet zo eenvoudig zonder een disk drive :D

bootable cd en usb hielpen niet echt in deze situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245275

Ik heb onlangs een probleem met het geluid.
Nu heb ik een Creative 5.1 set op mijn pc aangesloten.
Het setje heeft altijd nog gewerkt tot dat ik Windows XP 64 Bit heb geinstalleerd.
De drivers zijn geinstalleerd en het icoontje van Realtek HD en het speaker icoontje zijn gewoon zichtbaar en het zou moeten werken.
Het volume is overal ingesteld op zijn hoogste.
De speakers zijn ook ingesteld op 5.1.
Nergens is dempen aangevinkt.
Nu als ik bij HD Realtek configratiemenu in het menu van de aantal speakers en aansluitingen kijk.
Dan kun je bij analoog een icoontje met een schroefdraaertje aanklikken.
Vink ik de bovenste optie uit dan doet mijn geluid het op eens.
Maar dan werken er maar twee boxen en als ik bij mij sub de gele kabel uittrekt werken er 3 boxen.
Als iik de aansluitingen van de boxen in de sub verwissel dan werkt er steeds een andere box.
Dus de boxen zijn niet kapot.
Nu heb ik er de normale Windows XP weer op gezet met weer de driver van de cd-rom maar nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem. zeer raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
kan je controleren of de voor en achter kant plugs beide niet doen bij dezelfde instellingen?

probeer alle auto detect instellingen te wegvinken.

[ Voor 22% gewijzigd door Ziasod op 17-12-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:45
Sinds twee maanden heb ik in mijn MD8800 een ATI HD 2600 XT geplaatst. Deze past precies en voldoet uitstekend! Ik kan heerlijk C&C3 spelen op full detail en Need For Speed Prostreet loopt als een zonnetje.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
Welke temperaturen zien jullie terug komen bij een MD8800?

Speedfan geeft bij mij de volgende waarden:
- System: 65C (altijd!) voor mijnn gevoel is deze stuk. Hebben andere eigenaren dezelfde readout?
- CPU: 50/52C idle (na dit in het bios ingesteld te hebben) anders 55-57
- AUX: 48-50
- Temp1: 65C (altijd)

Heeft iemand enig idee waar de sensors voor "system", "aux" en "Temp1" geplaatst zijn? "System" zal wel een sensor op het MB zijn maar wat is "aux" en "temp1"?

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Medion pc vandaag terug gekregen. Graka defect, hebben ze vervangen en getest. Geen 6700XL maar een 7650GS. In het begin dacht ik, alles beter dan hetgeen wat erin zat. Maar na everst op te hebben gestart, blijkt dat de GPU op 450 Mhz draait en het mem op 400(!). Beide lager dan de 580 mhz gpu (lichte overclock) en de 1100 mhz mem van de 6700XL.. Weet iemand een goed overclock programmatje? Of iig een manier om dtm3 te kunnen draaien?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kloksnelheid zegt niet alles. Zo heeft een 8600GTS een veel hogere kloksnelheid dan een 8800GTS maar toch is deze laatste een flink stuk sneller door meer verwerkingseenheden (stream processors).

De enige manier om te weten te komen of hij sneller/trager is, is door te testen. Een gewone 7600GS is ongeveer even snel als een 6600GT maar van de Medion kaarten weet ik niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Volgens velen is de 7650GS ook zo'n own created medion baksel. Ik had hem net op GPU 540 (wat een klein beetje overeenkwam met mijn overgeklokte 6700XL (wat dus eigenlijk weer een overgeklokte 6600GT is (kun je het nog volgen?:P)) en memory 550. Bij 3dmark03 beetje paarse en groene spetters dus had ik de gpu naar 525 (fabrieksinstellingen 6700XL) en de memory naar 500. Qua temperaturen kon ik de kaart nog wel veel hoger zetten maar de rest werkte niet mee. Het komt erop neer dat deze kaart maar net te vergelijken is met de 6700XL. Ik had veel liever dat ze de kaart van de nieuwe md 8828 ofzo hadden gebruikt (8600GS:P). Dat is sowieso al een verbetering. Uiteindelijk zou ik nooit voor een GS versie gaan...

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246789

Ik heb me net een 32' HDTV aangeschaft met HDMI aansluiting. Denken jullie dat met de dvi aansluiting op de GeForce 6700 XL en een dvi-hdmi kabel mijn tv als monitor zou kunnen gebruiken? Met een beeld dat toch minstens even goed is als dat van m'n oude 17' monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247172

Hallo ben net nieuw hier. Ben ook in het bezit van de medion 8800 ik heb het alleen helemaal gehad met vista. Ben aan het proberen xp pro te installeren, maar dit wil maar niet lukken. Net voordat ik de schijf moet gaan formatteren krijg ik een BSOD. Ik ben er inmiddels achter dat het iets met die S-ATA schijf te maken heeft en dat mijn xp cd hier drivers voor mist, maar geen idee waar ik deze kan vinden en de medion site bied ook geen uitkomst. Heb ook ergens gelezen dat ik wellicht iets in de bios moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Als je in de Bios legacy support voor je schijven aanzet heb je kans dat Windows daarna wel wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
Weet iemand wat voor PCI express poort in de MD8800 zit? Overweeg inmiddels weer een nieuwere grafische kaart te nemen met PCI express 2.0 maar als het MSI moederbord van de MD8800 geen PCI express 2.0 slot heeft is het misschien de moeite waarde om gewoon een heel nieuw moederbord er in te gooien.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Vrijwel zeker geen 2.0. in 2005 was dat er nog niet..

[ Voor 28% gewijzigd door Only op 05-07-2008 15:29 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik draai al vanaf de aanschaf van m'n MD8800 Vista en vanaf ongeveer het moment dat de builds Beta gingen heten t/m nu heb ik last van crashes, gemiddeld elke 10 dagen. Als ik Vista 64 installeer is het vele malen erger, zeker 2 crashes per dag. Geen BSOD, maar 'hij bevriest' zeg maar. In het logboek is niks te vinden dat uitsluitsel geeft, iemand suggesties?
Verder speel ik met de gedachte om de processor die van de eerste generatie dualcore is (eigenlijk 2 singlecores op elkaar geplakt) en dus stroom vreet, te vervangen. Weet iemand welke processors makkelijk de oude Smithfieldcore kunnen vervangen op dit bord of is dat niet rendabel op deze configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
Ik heb de mogelijkheid deze comp van mijn stiefbroer over te kopen voor een vriendenprijsje. Nu blijkt alleen dat de videokaart het begeven heeft. Voor het prijsje dat ik deze comp kan kopen, kan ik niets vergelijkbaars kopen. Dus ben ik van plan een nieuwe videokaart erin te prikken. Ik heb alleen geen idee wat voor een kaart. Hier zou ik graag wat hulp bij gebruiken.

Wat zijn mijn eisen: iets vergelijkbaars met wat er nu in zit. In staat zijn mediacentersoftware aan te kunnen. HD filmpje (720p) afspelen. 1080p afspelen zou mooi zijn, maar is geen vereiste.

Het budget hiervoor wil ik laag houden (50 euro). (2e hands omgeving Eindhoven is een optie).

Ik ben dus nieuwsgierig wat voor een serie ik hier dus in kan plaatsen. Er zit momenteel een 6 serie in, maar wellicht ben ik goedkoper uit met een 7 of 8 serie die misschien nog sneller is ook. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ehh nou gewoon een / elke PCI-E video kaart. Aangezien PCI-E 2.0 gewoon backwards compatible is.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb jaren terug de goedkoopste die ik kon vinden erin gestopt, een ati 9250.
Speelt 720p met gemak af, daar heb je echt niet veel voor nodig.

Ik vraag me wel af of er nog goede tips zijn voor compatibel geheugen wat ook nog goedkoop is, 2 x 512mb ofzo. Ik zag bij interngeheugen.com wel iets staan maar vind het iets te duur. 20/30 euro lijkt me genoeg om te verkachelen aan dit ouwe ding.

[ Voor 17% gewijzigd door BARACUS op 06-11-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
FIFO schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:32:
Ik heb de mogelijkheid deze comp van mijn stiefbroer over te kopen voor een vriendenprijsje. Nu blijkt alleen dat de videokaart het begeven heeft. Voor het prijsje dat ik deze comp kan kopen, kan ik niets vergelijkbaars kopen. Dus ben ik van plan een nieuwe videokaart erin te prikken. Ik heb alleen geen idee wat voor een kaart. Hier zou ik graag wat hulp bij gebruiken.

Wat zijn mijn eisen: iets vergelijkbaars met wat er nu in zit. In staat zijn mediacentersoftware aan te kunnen. HD filmpje (720p) afspelen. 1080p afspelen zou mooi zijn, maar is geen vereiste.

Het budget hiervoor wil ik laag houden (50 euro). (2e hands omgeving Eindhoven is een optie).

Ik ben dus nieuwsgierig wat voor een serie ik hier dus in kan plaatsen. Er zit momenteel een 6 serie in, maar wellicht ben ik goedkoper uit met een 7 of 8 serie die misschien nog sneller is ook. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb nog een originele liggen (Medion 6700 XL), die zorgt er o.a. voor dat je SCART aansluiting blijft werken op de achterzijde. De eerste 3 minuten na de start ratelt de ventilator, daarna draait ie stil. Je kunt 'm hebben voor 15,- (regio Weert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

ewf

Iemand nog een moederbord te koop?? Die van mij is overleden...
Welke neiuwere Dual 2 Cores werken er eigenlijk in na een BIOS update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
ewf schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:22:
Iemand nog een moederbord te koop?? Die van mij is overleden...
Welke neiuwere Dual 2 Cores werken er eigenlijk in na een BIOS update??
Op een ander forum zei iemand dat alleen Pentium D processoren gaan werken op dit bord, dus beter is upgraden want die D serie is niet echt wat je wil vandaag de dag (is dacht ik de eerste generatie Intel dual cores, eigenlijk 2 op elkaar geplakte singlecores met dito warmte-ontwikkeling en energie-verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een vriend van mij wil zijn standaard 2x512MB 533 Mhz geheugen vervangen door 2x1GB 800 Mhz geheugen. Aangezien dit soort PC's vaak nogal afwijkende chipsets hebben vroeg ik me af of het dus ondersteund wordt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-05 23:16
SithWarrior schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:41:
Ehh nou gewoon een / elke PCI-E video kaart. Aangezien PCI-E 2.0 gewoon backwards compatible is.
klopt, de 6700xl heeft ook hier het loodje gelegd, en is toen vervangen door een ati hd2600xt, en dat werkte prima. Nu zit er een 4850 in en ook die werkt goed (dit is wel met een corsair hx520 watt voeding, standaard ding was overleden)
finsdefis schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:54:
Een vriend van mij wil zijn standaard 2x512MB 533 Mhz geheugen vervangen door 2x1GB 800 Mhz geheugen. Aangezien dit soort PC's vaak nogal afwijkende chipsets hebben vroeg ik me af of het dus ondersteund wordt. Iemand hier ervaring mee?
volgens de handleiding ondersteund de MD8800 max 4GB ddr2 667 geheugen. zelf heb ik er gewoon 2x1GB ddr2 667 corsair geheugen naast geprikt, en dat werkt. ddr2 800 weet ik niet, maar ben bang dat ie dat niet pikt.

ps: beetje een oud topic maar ik dacht ik zet het er effe neer, misschien heeft iemand er nog wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04 11:58
Hallo... Oud topic.. Maar hopelijk leest iemand dit nog. Gisteren heeft mijn 6700XL de geest gegeven. Alleen in veilige modus kan ik er nog mee werken..Tja, tijd voor iets nieuws dus

Mijn oog is gevallen op de ati 4770, maar mijn keuze staat zeker nog niet vast. Lijkt dit jullie een goede vervanging? Ik speel graag Battlefield 2, en ik zoek toch een kaartje dat dit spel op een hoog niveau kan draaien :)

Als ik dan toch bezig ben met geld uit te geven, kan ik best maar wat meer RAM kopen zeker? Nu zit er de standaard 2x512 in. Kan ik hiernaast upgraden, of haal ik deze er best gewoon uit?

Alvast bedankt.. Hopelijk leest iemand dit nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Ik heb ook nog steeds deze PC met de Geforce 6700 XL er nog in en heb in het verleden ook BF2 gespeeld, met 1 GB geheugen was dat dramatisch kwa laadtijden. Na plaatsen van nog 2 bankjes van 512 MB had ik dus 2 GB wat net genoeg is voor BF2. Een vette kaart heb je voor het oude BF2 niet nodig. Overigens heb ik nog een 6700 XL liggen, destijds onder garantie laten vervangen omdat het ventilatortje de eerste minuut na de start ratelde. Die mag je hebben voor 10,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Iemand hier al Windows 7 op draaien? En 32 of 64 bit? Wil namelijk overstappen op Windows 7 maar weet niet of het goed draait en of alle drivers werkend ga krijgen onder 32 of zelf 64 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Ik heb hier windows 7 32 bit draaien :). Bij mij werkt het prima, heb geen last van een diashow door te trage processor ofzo. Ik heb wel 2GB geheugen bijgeplaatst en een andere videokaart (4850) gekocht. ik krijg onder windows 7 de draadloze netwerkkaart niet werkend, maar die gebruik ik toch niet dus dat maakt me niet zoveel uit. Ben toevallig net aan het uitzoeken of ik de tv-kaart aan de praat kan krijgen icm Mediaportal (vandaar dat ik in dit topic terecht ben gekomen :P). Win7 64bit zou ook moeten werken maar tenzij je er 4GB ram in hebt gestopt is dat vrij nutteloos. Voor de 32bit versie werken namelijk meer oude programma's dan voor de 64 bit versie (heb de 64 bit versie op een nieuwe pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Zowel Windows 7 32 bit als 64 bit geven bij mij problemen met de oorspronkelijke videokaart (na een seconde een crash van de videodriver en dan 20 sec. een zwart beeld en dat onophoudelijk). Daarom draai ik nog steeds Vista. Het probleem zit bij de Direct 3D driver: Windows\System32\nvd3dumx.dll. Als ik die driver uitschakel kan ik Windows 7 wel draaien, maar dan werken teveel zaken niet, bv. Aero, TV kaart, games.

@ accountabc
Heb je de TV kaart wel werkend onder Vista gehad? Ik wel en gebruik daarvoor PowerCinema 5.1. Onlangs de versie 6.0 geprobeerd maar daar kan je Timeshift niet uitzetten en dat resulteert bij mij in storingen in het geluid door het continue schrijven naar de HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
ik heb zelf Vista nooit gebruikt op deze pc. Onder windows 7 kan ik met mediaportal wel kanalen scannen en het geluid van de kanalen beluisteren, maar het is me nog niet gelukt om beeld te krijgen. Geen idee of powercinema onder win7 wil werken. Ik zal ook eens proberen of Windows Mediacenter met de tvkaart wil werken.
Wel raar dat die videokaart niet met windows 7 wil werken trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ accountabc.
Windows Media Center werkt uitstekend voor de TV kaart onder de Windows 7 (32 bit versie), nu wordt het voor mij interessant om toch maar een andere grafische kaart te gaan halen want ik moet nu iedere keer opstarten zonder de driver nvd3dumx.dll om de videokaart niet te laten crashen. En die driver is nodig voor WMC.
Overigens werkt bij mij de wireless kaart wel met de XP driver, mogelijk werkt ie bij jou niet omdat je de 64 bit versie van Windows 7 gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 20:38
ik draai de stock md 8808 (is hetzelfde als 8800) en daar draait windows 7 32bit op als een mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ HBSVDK.
Heb jij de originele videokaart er nog in? Bij mij is dat een 6700 XL en ook een ander exemplaar van een 6700 XL (garantiegevalletje, ratelende ventilator) zorgt voor onophoudelijk crashen van de videodriver.

EDIT: probleem opgelost, zodra ik de S-video kabel uit de PC neem die op de TV is aangesloten doet de storing zich niet voor. Ik draaide de pre-beta's al van Windows 7 en heb tot de dag vandaag noodgedwongen Vista moeten draaien omdat ik dit probleem niet opgelost kreeg...

[ Voor 38% gewijzigd door Megalodon_67 op 20-03-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Het probleem blijkt toch maar deels opgelost. System interrupts (DPC's en ISR's) in de Resourcemonitor loopt soms op tot 50% CPU gebruik en daalt direct naar gemiddeld 3% zodra ik de displaydriver uitschakel via Devicemanager. Iemand enige kennis van dit soort problemen? Ik wil zeker weten dat het aan de grafische kaart zelf ligt of bv. aan iets anders zoals de PCIe drivers voordat ik de kaart vervang.

Overigens is het raadzaam om het koelblok te verwijderen en goed schoon te blazen bij deze PC, de CPU temperatuur daalde bij stevig gebruik met ca. 35 graden....

EDIT: probleem opgelost, zowel bij Windows Vista als bij Windows 7 zorgt het gebruik van oudere drivers voor de grafische kaart (ik gebruik die van eind 2007, opgehaald via de updatecatalog van Windowsupdate) dat er geen system interrupts meer plaatsvinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Megalodon_67 op 06-05-2010 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 21:20

zerocool82

Ignorance causes chaos

De oorzaak van het crashen van mijn Titanium MD 8800 PC gevonden: de fan van de 6700XL draait gewoon helemaal niet meer... Kwestie van enkele minuten voordat deze te heet is en de computer vastloopt... Bekend probleem? Heeft iemand deze kaart nog liggen of is het te adviseren om er een andere koeling op te plaatsen. En zo ja, welke zouden op deze kaart passen?

Megalodon_67, heb je dat tweede kaartje nog liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door zerocool82 op 17-04-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ zerocool82, ja heb er nog een liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Hey all,

dit was vroegah mijn eerste serieuze computer.
ik heb hem ondertussen al zeker10x uit elkaar gehad en in elkaar.
nu na een tijd heb ik met deze kast, mobo en cpu hem weer tot 1 pc gebouwd.

ik heb wel wat problemen gehad met de sound drivers, ik kan me herinneren dat ik
vroeger mijn microfoon had lopen via de digital (dacht ik dat die zo heet) oftewel de blauwe
plug achterop omdat daar geen mic plug (roze) zit. nu heb ik windows 7 erop lopen (meer ram, betere vid kaart)
en die had problemen met de onboard sound. nu heb ik realtek drivers gevonden, maar nu werkt
me mic niet op de achterkant in de blauwe plug, heeft iemand nog de originele drivers van de cd of op de pc op de D drive of iemand die me kan vertellen waar ik de juiste drivers vandaan kan halen zodat
ik de blauwe plug weer aan de gang krijg, nu zegt die bij opname apparatuur dat de voorkant gebruikt
wordt, maar ik kan niet meer kiezen voor de achterkant.

ik heb nog een andere vraag, en dat is of iemand een md8800 kast overheeft waar die niks mee doet, en de voorkant (het zwarte plastic dus) kan missen voor een vergoeding? (zie mijn V&A verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fras
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-03-2023
opgelost

[ Voor 96% gewijzigd door fras op 06-12-2010 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 327064

OPSTARTPROBLEEM MD8800

Hallo,

Daarstraks zette ik mijn pc op en viel precies even uit maar startte nadien automatsich weer op zonder enig probleem, nu een paar uur later probeer ik opniew op te starten en wil hij wel voor 5 a 10 sec maar valt weer stil, na enkele seconden probeert hij dit steeds opnieuw. De ventilatoren en ik denk ook de harde schijf draaien maar vallen dan ook weer stil.
Heeft er iemand dit probleem ook al voorgehad of weet hier iemand raad mee?
Ik heb ook al geprobeerd van alles af te koppelen enkele de stekker van de voeding te laten zitten en zo op te starten maar nog steeds hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Is de koeler van de CPU kapot gesprongen?

Blijkbaar is het normaal dat de pootjes na jaren spontaan afbreken en dan schiet de hendel los. Ik heb het met tie wraps vastgezet aan het moederbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Handig om op een forum je probleem en oplossing weg te halen zodra je bent geholpen, niet erg vriendelijk naar anderen toe die mogelijk hetzelfde probleem hebben he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Zou iemand mij ram kunnen aanraden om bij te steken (ga windows 7 proberen)? Ik werk momenteel nog met de standaard setup.

Zelf zou ik denken dat ddr2 het beste is, maar nu zie ik dat ddr3 even duur is.
Mss 2 van deze erbij? http://www.afuture.nl/pro...DR3_Non-ECC_CL9_DIMM.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
phpkid schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:27:
Zou iemand mij ram kunnen aanraden om bij te steken (ga windows 7 proberen)? Ik werk momenteel nog met de standaard setup.

Zelf zou ik denken dat ddr2 het beste is, maar nu zie ik dat ddr3 even duur is.
Mss 2 van deze erbij? http://www.afuture.nl/pro...DR3_Non-ECC_CL9_DIMM.html
ddr3 past niet.
Eigenlijk zonde om nog geheugen erbij te prikken, koop een nieuw systeem. Windows 7 gaat ook een probleem worden met drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 18-02-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Mee eens Baracus, hoewel er niet zo zeer een driver probleem zal zijn (bij mij werd alle hardware geïnstalleerd) zal Windows 7 32 bit zeer regelmatig crashen op deze pc. Windows 7 64 bit nog vaker, nl. meerdere keren per dag. Ook is de standaard grafische kaart problematisch met Windows 7, alleen de Windows Vista driver uit 2007 is stabiel. Dat en het crashen was de reden dat ik deze pc na 5 jaar heb verkocht, ik kreeg er zelfs nog 200,- voor (zat 2 GB geheugen in, verder origineel). Ik heb de nieuwe eigenaar er op gewezen dat het een XP pc is, maar die wist al dat dit type pc ongeschikt is voor Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb een keer win7 erop gezet, het draaide wel maar met een aantal driver meldingen. Het was traag als stront dus niet meer naar gekeken.

Het systeem is gewoon een diepe geldput geworden. Meer geheugen is vrij nutteloos, de processor is de bottleneck. Gaat je IDE schijf nog kapot, dubbele prijs. Het stroomverbruik is hoog voor minimale prestaties.

De prijzen zijn zo laag tegenwoordig, voor 200 euro heb je een nieuw systeem dat prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Oke, bedankt voor de hulp. Ik ga 'm gewoon nogmaals in de kooptoestand herstellen en dan wat verdersparen voor een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verstandig phpkid, als XP pc is het apparaat als computer en mediacenter (ik keek dagelijks tv op deze Medion) nog goed te gebruiken. Door de aanwezigheid van een tv kaart met afstandbediening, kaartlezer, wireless netwerkkaart en vele in- en uitgangen heeft ie nog een behoorlijke restwaarde zoals je regelmatig kan zien op Marktplaats. Voor 200,- vind je geen nieuw systeem met allemaal die extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Megalodon_67 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:13:
Verstandig phpkid, als XP pc is het apparaat als computer en mediacenter (ik keek dagelijks tv op deze Medion) nog goed te gebruiken. Door de aanwezigheid van een tv kaart met afstandbediening, kaartlezer, wireless netwerkkaart en vele in- en uitgangen heeft ie nog een behoorlijke restwaarde zoals je regelmatig kan zien op Marktplaats. Voor 200,- vind je geen nieuw systeem met allemaal die extra's.
Ja was uiteindelijk wel een goeie computer. Duur in aankoop maar heeft altijd heel goed gemarcheerd. Maar mss toch nog een latje ram bijsteken voor xp dan? Of gewoon niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Dat kan ik niet beoordelen voor jou want dat ligt aan waarvoor je de pc gebruikt, ik heb destijds 1 GB bijgeprikt omdat het spel Battlefield 2 niet prettig liep met maar 1 GB geheugen en omdat ik veel multitask met de pc. Als je in taakbeheer kijkt en met jouw gebruik regelmatig in de buurt van de 1 GB geheugengebruik zit (800 MB of meer) is het zeker de moeite waard om geheugen bij te plaatsen. Als je alleen maar wat internet, mailt, enz. is het weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363223

weet iemand welk sata aansluiting de medion md 8800 heeft? ik zou mijn HDD vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threster be
  • Laatst online: 18-05 14:53

Threster be

Do or do not, there is no try

Kun je de tv kaart uit deze pc ook in een andere pc plaatsen? Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Weet iemand hier waar ik de drivers kan vinden van de tv kaart? Dus niet de driver updates van de medion site maar puur de install files. ik heb namelijk een nieuwe harde schijf + nieuw os en ben mijn installatie-cd kwijt.

[ Voor 255% gewijzigd door hoyvoy op 24-01-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin4397
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
Hey allemaal. Ja, ik weet dat dit een kick is, maar ik heb even een belangrijk vraagje.
1. Kan er in de 8800 ddr of ddr2 geheugen ?
2. Past er de volgende videokaart in: Club3D HD5450 (512MB GDDR3 PCI) ?
Alvast bedankt.
P.S: ik ga Woensdag die pc halen, vandaar de vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvgsel
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Even de kick beantwoorden :

PC heeft DDR2 geheugen; 533Mhz; meeste DDR-667 past ook, maar zal met de standaard BIOS settings op 533 draaien.

De voorgestelde videokaart, wel PCI-E, past erin en werkt. Je raakt dan wel je scart-aansluiting kwijt, want die is specifiek voor de kaart die standaard ingebouwd is.
Het kan zijn dat het BIOS logo wat vervormd weergegeven wordt, maar de PC start verder normaal door.

Wellicht moet je overigens de eerste keer even een clear CMOS doen via de jumper op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 22:53
Ik heb op deze pc al sinds den beginne en functioneerde sinds een maand geleden nog prima. Toen begonnen de problemen. Het begon dat bij er een BSOD was, nvlddmkm.sys. Toen ik daarna opstarten was het pentium 'D' teken vervormd was en het beeld bleef zwart.
Enige manier was in safe mode de videokaart drivers deïnstalleren, en dan elke keer voordat je de pc afsluit de videokaart driver eraf te halen.

Windows 7 32 Bit runt al sinds eind 2009 probleemloos, dus ik kan niet bevatten waarom hij het ineens niet zo doen. Ik heb bijna elke driver geprobeerd, zonder resultaat.

Ik heb de 7650GS (passief gekoeld). Voor de duidelijkheid, de 6700XL was al vervangen door Medion.
Verder heb ik de hele pc stofvrij gemaakt en gekeken of er kabeltjes loszaten, ook niet het geval.

Kan ik hieruit concluderen dat het driver issues zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponytail-WME
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-05 01:37
Na ruim 7 jaar, eigenlijk probleemloos gebruikt, is-tie ermee gestopt:
Na een opstart bleek de muisbesturing/toetsenbord dood en het schermbeeld was bevroren.
Herstarten lukte niet meer: na een seconde of zo valt alles weer stil. De ventilatoren draaien dan even, enkele ledjes branden even en dan alles weer stil. :?
Vermoedelijk is mijn moederboard overleden, maar dan zou er toch niks meer gebeuren als de spanning erop komt?
Dus denk ik dat de processor het begeven heeft.
Zou deze erin kunnen: 'intel p4 SL7PU 3 ghz socket 775'

Heeft iemand dezelfde ervaring en wellicht een oplossing.
Het Mobo vervangen geeft dan ook weer een gedwongen vervanging van WinXP... :'(

Mvg.
Willem.

[ Voor 4% gewijzigd door Ponytail-WME op 10-01-2014 11:18 . Reden: aanvulling ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

mjl

Ugh

Zo ik haal even wat uit de oude doos.

Ik ben een "vintage" PC aan het herconstrueren en heb de 6700 XL videokaart in de nominatie om aan te sluiten.(komt voor zover ik kan vinden uit een Medion MD8800 PC).

Het leuke aan deze kaart is dat ik ook de analoge en SCART inputs en nog bij heb en zou deze willen kunnen gebruiken in WIndows 10 of zelf s 11 ;)

Ik moet dan echter wel een werkende driver en de software zien te vinden, iemand die op Tweakers dat nog heeft liggen en zou willen delen?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zo dit is een rare om hoog in mijn topics lijst te zien. Dit was een oude pc van mijn vader, ik heb denk ik de drivers nog wel in een archief. Maar volgens mij had ik er mijn oude 9600GT ingezet om dit beestje nog naar Windows 10 te tillen.
Heb je wel de oude drivers? Die kan ik evt nog wel opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:41

mjl

Ugh

Nvidia heeft de legacy drivers nog wel, ik zoek meer de software voor de analoge inputs/capturing. Maar alles wat je nog toevallig hebt, graag :)

Gister een hele lading legacy drivers geprobeerd in Windows 10, helaas werken de Windows 7/8/8.1 drivers niet goed. Ik ben bang dat ik deze moet opgeven ..

[ Voor 35% gewijzigd door mjl op 03-01-2024 11:16 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ja ik herinner me ook dat ik de 6700XL moest vervangen voor mijn oude 9600GT die nog ergens lag om naar Windows 10 te kunnen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste