PHiXioN schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:30:
Hoi,
Het aantal mb's aan geheugen op een videokaart zegt niet veel over de prestaties van die kaart. Op een goedkope videokaart met 256mb aan geheugen is het geheuger veel trager dan op een kaart met 128mb van dezelfde prijs. Ik zou zeggen van kijk of vraag even rond op dit forum voordat je besluit een pc aan te schaffen, want vaak in die standaard pc pakketten wordt enorm bezuinigd op de videokaart en vermelden ze met grote letters dat er wel 256mb videogeheugen in zit. Als je games speelt is het met name van belang dat het geheugen snel is, en dat staat er nooit bij.
Weet wat voor videokaart erin zit en zoek dan naar benchmarks. Een betere optie is om misschien zelf een pc samen te stellen. Die X1600 pro die in die Lidl pc zit is wel een redelijke budget kaart, kost los denk ik rond de 140 euro. De meeste games zullen er wel op draaien, maar verwacht niet dat je een spel als TES: Oblivion met al het detail op maximaal kan spelen. Dan moet je denken aan kaarten van 300 of meer euro (of iets minder als je een goede deal weet te vinden met bijvoorbeeld een Geforce 68XX als uitlopend model).
harstikke bedankt voor je reactie

, ik heb nog een vraag over zelf een pc samenstellen.
Bedoel je op dell of mycom? Want aangezien ik nergens iets vanaf weet kan ik ni echt bepalen welke kaarten goed bij elkaar passen. Zo had ik bij dell dus een enorm goede pc samengesteld die heeft deze eigenschappen:
- Intel® Viiv™ technology -Intel® Pentium® D 930 Dual Core(3.00GHz,800MHz,2x2MB)
- 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Geheugen
- 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
- 16x DVD+/-RW & 16x DVD Drives
- 256MB nVidia™ GeForce™ 7300LE Turbocache graphics card
-> voor 131 euro kan deze ook: 256MB nVidia GeForce 6800 (DVI/VGA/TV-out)
Dit voor 1069 euro.. (als ik de videokaart verander naar de GeForce 6800 haal wordt de processor 2.8 GhZ anders wordt het me te duur

, dus de prijs blijft hetzelfde)
Is dit een leuke pc voor de komende jaren games?
Een andere optie zou zijn
https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=1608
Hier laat ik het maar bij, ik zou heel erg blij zijn als er nog iemand is die me kan zeggen of de pc die ik bij dell heb samengesteld goed genoeg is (of wat er veranderd zou moeten worden)
Bedankt iig, en ik kijk nog ffkes rond overal.
grts