Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:47:
[...]

Beste moderator,

Waarom blijft die mythe dat dat illegaal is toch telkens rondzingen? Naar mijn beste weten is dit gewoonweg niet het geval!!

Om meteen een eind te maken aan alle unlock-vragen: de scene is nu al ruim een jaar bezig met het nieuwe systeem van simlocks van nokia (BB5), en het is nog steeds niet gelukt.

Vandaag heb ik bij Vodafone de code voor mijn 6630 besteld. Die is nu een jaar oud, en na een jaar zijn ze wettelijk verplicht de code te geven. Binnenkort kan ik 'm dus verpatsen =]
Wettelijk gezien is het in veel gevallen inderdaad legaal, naar mijn weten echter nog steeds niet in elk geval. Op GoT zijn deze praktijken echter niet toegestaan en hier wordt het dan ook gezien als illegaal. Hier zijn echter al genoeg discussies over deze policy geweest welke je gerust even kunt opzoeken mocht je dit willen.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 21:03
In de tv reclame die nu steeds uitgezonden wordt, zit er een zwart hoofdtelefoontje bij de N70.
Ik kreeg er een witte hoofdtelefoon/headset bij, met een soort vierkante oordopjes niet nooit in m'n oren blijven zitten.
Door de vreemde aansluiting kan ik ook geen gewone hoofdtelefoon aansluiten.
Hoe doen jullie dat?
k heb de Nokia AD-15 besteld, dat is een klein verlengsnoertje die je in je Nokia (N70) plugt zodat je ieder willekeurig andere hoofdtelefoon erop kan aansluiten... foto hier:

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000ARGRN2.03.LZZZZZZZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
zomaar ff een vraagje. ik zit nu te twijfelen tussen dit : of mijn k750i houden, of een d600 kopen, of een n70. waarom zou ik een n70 moeten halen? mischien kunnen jullie mij overtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjdjong schreef op maandag 13 februari 2006 @ 21:02:
[...]

k heb de Nokia AD-15 besteld, dat is een klein verlengsnoertje die je in je Nokia (N70) plugt zodat je ieder willekeurig andere hoofdtelefoon erop kan aansluiten... foto hier:

http://images-eu.amazon.com/images/P/B000ARGRN2.03.LZZZZZZZ
Ideaal, ik heb er eentje op ebay gekocht. €3,50 incl. verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norbertvdl schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:38:
zomaar ff een vraagje. ik zit nu te twijfelen tussen dit : of mijn k750i houden, of een d600 kopen, of een n70. waarom zou ik een n70 moeten halen? mischien kunnen jullie mij overtuigen :)
Probeer nog ff geduld te hebben en ga dan voor de n80 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
@ bounzer

maar bij de belcompany hebben ze nu een mooie aanbieding 8)
een n70 met 1 jaar abbo is best goedkoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bounzer geeft goed advies. Als je het uithoudt om te wachten, krijg je veel, heel veel meer pixels op je scherm, en wifi! Daarnaast nog SD ipv MMC, en als het goed is (veel) betere mp3-kwaliteit. En dan nog een 3mp camera =]

Ik hield het niet uit, omdat die aanbieding van belcompany zo goed was... De n80 wordt vast onbetaalbaar, maar ja, dat dacht ik ook van de n70.

Voordeel van een symbian-telefoon boven andere is in elk geval dat je er zo veel meer mee kan. Het is dan nog de vraag of je daar behoefte aan hebt. Ik chat er veel mee op irc, en ik vindt de echte web (niet wap) browser fijn. Kijk eens op handango.com bv wat er te krijgen is.

Iig ben ik echt heel blij met m'n n70; mooi gebouwd, geweldig scherm, veel software. De n80 scoor ik wel over een jaartje voor een prikkie, tenzij er weer iets veel mooiers is dan =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had PRECIES hetzelfde als Julianus. Abo deze maand afgelopen en waarschijnlijk is N80 met release DUUR. Dit in combinatie met die aanbieding van Belcompany (1 jarig Flex30 T-Mobile, toestel nagenoeg gratis) heeft mij ertoe gezet om vandaag ook een N70 te halen.

Ik had een 6600 die wel goed beviel (traag alleen) en daarna een D500 die SUPER beviel. Weliswaar niet de opties van S60 phones, maar ik vind em MOOI en erg functioneel. Maargoed, toch maar weer terug bij S60 phones omdat die extra features toch ook wel leuk zijn.

Ben heel benieuwd naar het internetten op de N70 (wacht nog op activatie van dat onbep. inetten voor 9,50 per maand).

Verder vind ik het toestel wel mooi, alleen die KNOPJES!!!! Ik heb geen grote handen, maar druk regelmatig de verkeerde in. Verder blijven de menu knop en die knop met dat potloodje wel es "haken" -> ZOo irritant.

Verder hartstikke leuk dat dat knopje om een foto te maken er rechts op zit, opdat je als een echte digicam bezitter een foto kan maken, maar volgens mij kan het beeld niet in landscape mode :?

MP3 klinkt een stuk beter dan op de D500, maar welke grapjas heeft die headset ontworpen? 8)7 Een oerwoud van draad. Ik zit er over te denken om te proberen dat microfoonkastje open te maken om vervolgens 25cm draad eraf te knippen en dan weer vast proberen te krijgen. Misschien dat de radio dan een minder goede ontvangst heeft, maar so be it.

Verder mis ik een volumeknop (zoals links bij de d500, waarmee je ook MP3 volume kon veranderen als ie op keylock staat).

En verder zit ik met 297 telefoonnummers van m'n D500 die ik volgens mij niet makkelijk naar de N70 kan verplaatsen. Als iemand hier een oplossing voor heeft... _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
hmmmm:)

ik denk dat ik van de week ook maar eens om dat abbo moet bij de belcompany met de n70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Voor de N80 betaalbaar gaat worden is mijn abonnement al lang weer afgelopen en wanneer je zou wachten tot de release komt er echt al wel weer een opvolger hiervan.
Je kunt zo wel eeuwig wachten. De N70 is een goeie telefoon en straalt status uit. Je moet niet verwachten dat je de meest handzame telefoon koopt die licht in gewicht is maar je schaft een telefoon aan met zo enorm veel mogelijkheden; je krijgt er geen spijt van.

Omdat ik de oude firmware nog had ben ik geweest bij next telecom in roosendaal voor een firmware update (had wat klachten). Ik moet zeggen; de telefoon was in ik denk 15 minuten upgedate en de kosten worden betaald door Nokia :P. Prima service al vraag je het mij.

Met die actie van T-Mobile zou ik het persoonlijk wel weten. Hoe kun je die laten liggen?! Het is dat ik de telefoon al heb maar anders was ik echt meteen naar de winkel gerend! 8)

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De belcompany actie loopt nog t/m de 19e geloof ik.

@Cusem: ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat het menu-knopje bleef hangen, verder niet. Geen probs ook met 2 knopjes tegelijk indrukken, maar ik heb dan ook geen dikke vingers ;+) Maar de knopjes zijn inderdaad wel aan de kleine kant.

Wat voor firmware-problemen had je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 01:36:
Wat voor firmware-problemen had je eigenlijk?
Bluetooth liep wel eens vast, telefoon was al paar keer uit zichzelf opnieuw opgestart, ik kreeg een tijdje geen smsjes behalve als ik telefoon reboote (was achteraf blijkbaar netwerk prob.) en navigatie werkte niet meer correct na een tijdje gebruik (nog niet uitgetest of het nu wel werkt).

Eerder de vraag of je bestanden uit kunt sluiten om opgenomen te worden in de galerij; ik zit met hetzelfde probleem maar volgens mij is er niks aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Over de knopjes; ik vind ze ook tamelijk klein hoor. Ze zijn kleiner dan die van de 6600, maar goed dat geeft me weer aanleiding m'n nagels op tijd te knippen (anders druk ik steeds verkeerde toets in).

Maar wat ik wel vreemd vind is dat niemand hier rept over het toch, nou ik mag het wel belachelijk noemen, instabiele/lochte geheugenkaartafdekklepje. Dat ze dat zo gedaan hebben vind ik wel schande, maar goed wanneer je nu voor de keuze staat een telefoon te kopen (en ik neem aan dat sommige mensen dat staan/stonden die dit forum betreden); het BLIJFT een goede keuze naar mijn mening aangezien het toch een telefoon is welke een van de toppers in het gehele segment is.

offtopic:
sorry voor de dubbelpost, zoek het niet weer in te loggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Eggy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:04:
[...]

Wettelijk gezien is het in veel gevallen inderdaad legaal, naar mijn weten echter nog steeds niet in elk geval. Op GoT zijn deze praktijken echter niet toegestaan en hier wordt het dan ook gezien als illegaal. Hier zijn echter al genoeg discussies over deze policy geweest welke je gerust even kunt opzoeken mocht je dit willen.
Het is in Europa als volgt geregeld. Een toestel mag unlocked worden alleen als de provider daar schriftelijk toestemming voor geeft en de benodigde codes. In alle andere gevallen in is het verboden om een toestel te unlocken of dergelijke.

Dus als je contract is afgelopen kan je die codes aanvragen inderdaad, ik weet overgins niet of de provider verplicht is het te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:39

Ankh

|true

Ik ga waarschijnlijk dat abbonement van T-mobile bij de belcompany nemen, waardoor ik dus de n70 krijg.
Ik heb zelf thuis een bluetooth GPS (dat adapt ding)
zou deze in combinatie met Tom tom 5 mobile gewoon werken?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:13:

En verder zit ik met 297 telefoonnummers van m'n D500 die ik volgens mij niet makkelijk naar de N70 kan verplaatsen. Als iemand hier een oplossing voor heeft... _/-\o_
Als de N70 een beetje dezelfde functies heeft als een 6681 (en dat heeft ie vast) moet het volgens mij mogelijk zijn om je N70 op te starten in offline modus (en dus zonder je simkaart erin). Vervolgens doe je je simkaart in je d500 en open je je contacten. Die kan je (hoop ik voor je) allemaal selecteren en via bluetooth verzenden naar je N70. Ik heb geen idee of dit kan met de D500 maar een beetje telefoon zou dit toch moeten kunnen. Laat je even weten of het is gelukt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede aanbieding waarbij de N70 gratis is met een vodafone of kpn abbonement? Bij t-mobile krijg je em al gratis bij 20 euro per maand, 2 jaar lang. Is er ook zoiets te krijgen bij andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeduldige ik :S

Ben vanacht tot 03:30 bezig geweest om ze handmatig over te tikken (wel via PC Suite invoeren hoor). Maar dat bluetooth verhaal klinkt aannemelijk inderdaad.

Ik had gisteren namelijk al lekkere blunders omdat ik telefoonnummers niet herkende, dus ik dacht GELIJK overtikken!

Ik zit alleen echt nog met die belachelijke headset. Zodra ik weer in m'n appartement ben (door de week zit ik op kamers), gelijk doorknippen die draden en 30 cm van iedere cord afhalen.

Zit toch nog een beetje te twijfelen om toch ook nog een iPod Nano aan te schaffen. Ik vraag me af hoe comfortabel de N70 met hardlopen is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:52:
Ik ga waarschijnlijk dat abbonement van T-mobile bij de belcompany nemen, waardoor ik dus de n70 krijg.
Ik heb zelf thuis een bluetooth GPS (dat adapt ding)
zou deze in combinatie met Tom tom 5 mobile gewoon werken?
Yep 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

admiral866

The King Personality Disorder

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:09:
Zit toch nog een beetje te twijfelen om toch ook nog een iPod Nano aan te schaffen. Ik vraag me af hoe comfortabel de N70 met hardlopen is namelijk.
Ik wist niet dat er zo'n convertertje was om een normale koptelefoon aan te sluiten. Niet aan gedacht |:( 8)7
Dus heb een nano gekocht nadat m'n shuffle gestolen was.
Maar ik denk dat zo'n telefoon wat zwaar is met sporten dus vandaar ook maar een nano gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik het opstart geluidje kan uitzetten? Dus die nkia tune bij het opstarten want die staat mega hard en als ik dus 's morgens thuis wegloop en de foon aanzet is gelijk de rest van de familie wakker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Bij mijn 6681 werkt het als ik de waarschuwingsgeluiden uitzet. Ik heb alleen in het profiel Algemeen deze geluiden aanstaan en als ik in dit profiel opstart krijg ik het nokia-deuntje. In alle andere profielen staan de waarschuwingsgeluiden uit en hoor ik ook het nokia deuntje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn nog meer waarschuwingsgeluiden? Of is dit alleen dat begin deuntje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Waarschuwingsgeluid is bijv. ook het piepje dat je batterij bijna op is.
Wat je ook kunt doen is bij instellingen -> telefooninstellingen het opstartscherm veranderen.

@qpers: waarom zou je 2 jarig abonnement pakken als je 'm met 1 jarig al bijna gratis krijgt? Wanneer je 1 jarig pakt heb je volgend jaar weer een nieuwe tel./korting. :7

Mensen die 'm willen aanschaffen bij Belcompany kunnen het beste héél erg opschieten want op de website issie al niet meer beschikbaar en in de winkels is de voorraad bijna op! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx. Ik heb idd de opstartscherm niet meer op standaard staan maar op tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er nu ook een :D Ziet der geweldig uit :) weet iemand hoe ik mms-jes kan versturen met kpn? Moet een geldig toegangspunt definieren ofzo? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
McLatey schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:46:Mensen die 'm willen aanschaffen bij Belcompany kunnen het beste héél erg opschieten want op de website issie al niet meer beschikbaar en in de winkels is de voorraad bijna op! B)
Ik heb em besteld bij de BelCompany (gewoon in de winkel) en als het goed is komt ie vrijdag binnen. Ben benieuwd hoe t-mobile gaat bevallen en misschien nog belangrijker: Hoe gaat mijn eerste Nokia bevallen na 6 jaar (Sony)Ericsson.

Zijn er mensen die em gebruiken als apparaat om filmpjes mee te kijken onderweg?
Zo ja, hoe bevalt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:40:
[...]

Ideaal, ik heb er eentje op ebay gekocht. €3,50 incl. verzendkosten :)
Kun je misschien een URL posten? Ik vind 'em namelijk niet voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een T-Mobile branded N70 en ik vroeg me af of het mogelijk is om het T-mobile opstartplaatje en de T-Mobile Screensaver (? Ik weet niet zeker of dit de screensaver is. Hij staat standaard op datum en tijd, maar ik af en toe zie ik die 3 T-mobile vierkantjes die grijs/roze knipperen -> deze laatste bedoel ik) te veranderen?

Heb van Mobile9 een ONTZETTEND leuk puppy'tje gedownload die je scherm schoon likt. Is een animated gif. iemand enig idee hoe ik die installeer als screensaver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg het niet voor elkaar om de telefoon met de pc verbinding te laten maken :S Heb de nokia pc suite geinstalleerd, maar elke keer als ik de kabel aansluit zegt windows dat er nieuwe hardware is gevonden. Hij herkent dan ook wel dat het de N70 is, maar kan em verder dan ook niet installeren want er staan geen stuurprogrammas op de cdrom. Iemand dezelfde problemen of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ging bij mij in een keer goed eigenlijk.

Ik heb nou alleen wel dat zodra ik de telefoon maar iets beweeg dat hij de verbinding verliest en als ik dan even wat beweeg, heeft ie em meer. Alsof het contact (aan de telefoonzijde) niet goed is.

Iemand anders dit probleem toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:26
Sinds 3 weken naast mijn W800I ook in het bezit van een N70. Allebei supergoede telefoons, alleen heb ik de nodige kleine probleempjes met mijn N70 (ook met mijn W800 overigens), waaronder inderdaad het hieronder genoemde probleem. Zodra ik de telefoon aanraak als hij is verbonden met de pc, wordt de verbinding verbroken...erg gevoelig.

Voorts heb ik nog het probleem dat ik mijn smsberichten bij het wisselen van telefoongeheugen > extern geheugen niet meer kan kopieren....deze optie kreeg ik eerst wel, maar heb denk ik een verkeerde knop ingedrukt met mijn dikke vingers...iemand een idee hoe ik deze optie weer oproep?

Verder tot nu toe weinig problemen ervaren gelukkig...
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:07:
Nee, ging bij mij in een keer goed eigenlijk.

Ik heb nou alleen wel dat zodra ik de telefoon maar iets beweeg dat hij de verbinding verliest en als ik dan even wat beweeg, heeft ie em meer. Alsof het contact (aan de telefoonzijde) niet goed is.

Iemand anders dit probleem toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:01:
Krijg het niet voor elkaar om de telefoon met de pc verbinding te laten maken :S Heb de nokia pc suite geinstalleerd, maar elke keer als ik de kabel aansluit zegt windows dat er nieuwe hardware is gevonden. Hij herkent dan ook wel dat het de N70 is, maar kan em verder dan ook niet installeren want er staan geen stuurprogrammas op de cdrom. Iemand dezelfde problemen of een oplossing?
Heb je in pc suite al op dat "verbinding maken" knopje gedrukt? dan kan je nog wat dingen instellen enzo

t.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@qpers: je kan via KPN of via de site van Nokia een configuratie-sms naar je toestel laten sturen, waarmee alles in orde komt.

@Rox_NL: smartmovie is het meest gebruikte programma, dat speelt xvids. Er zijn veel xvids te krijg voor symbian als je weet waar je moet zoeken. Voor toons is het perfect =]

@Cusem: je kan bij de instellingen van je theme instellen welke screensaver hij gebruikt. Die van t-mobile is erg irritant inderdaad.

Ik heb nog nooit probs gehad met de verbinding, misschien ligt het eraan dat ik w2k gebruik ipv XP, anders zou ik het niet weten. Dat de N70 wel herkend werd, maar de drivers niet geïnstalleerd werden, had ik alleen toen ik nog een te oude versie van de Nokia PC Suite gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DaannO schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 02:37:
[...]

Het is in Europa als volgt geregeld. Een toestel mag unlocked worden alleen als de provider daar schriftelijk toestemming voor geeft en de benodigde codes. In alle andere gevallen in is het verboden om een toestel te unlocken of dergelijke.

Dus als je contract is afgelopen kan je die codes aanvragen inderdaad, ik weet overgins niet of de provider verplicht is het te geven.
offtopic:
Volgens mij heeft een provider er niks mee te maken of het unlocken wel of niet legaal is. Het is wel in Nederland door de OPTA geregeld dat een een provider verplicht is om een toestel te unlocken naar één jaar. In België daarintegen is SIMlocken verboden. Maar daar zijn de toestellen met abonnement dat ook een stuk duurder.

Betreffende het verhaal of het legaal of illegaal is om je toestel SIMlock vrij te maken. Er zijn 2 manieren om je toestel SIMlock vrij te maken:

1: De unlockcode berekenen aan de hand van een alghoritme waarin het IMEI, netwerkcode en nog andere codes in verwerkt zijn. Met die code schakel je SIMlock uit. Zie het als een (licht)knopje :Y)

2: Het besturingssysteem (in welke vorm dan ook) met SIMlock verwijderen en vervangen door een besturingssysteem zonder SIMlock. Ook wel flashen genoemd. Hiermee maak je inbreuk op de auteursrechten die op het besturingssysteem van kracht zijn.

Manier 1 is niks mis mee, maar manier 2 is in strijd met de auteursrechten, dus illegaal. Simpel

GoT Policy:

Omdat het voor de moderators van Internet & Telefonie niet duidelijk is wie welke manier gebruikt en dit moeilijk is om steeds uit te zoeken, zijn beide manieren hier verboden.

Dat is dus eigenlijk heel duidelijk.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Geweldig, dank voor de heldere uitleg!!

Bizar dat de mods hier het verschil niet kunnen zien tussen twee dingen die zo duidelijk anders zijn, maar nu begrijp die policy eindelijk.

Tip voor een hele goeie theme, met mooie icons:

http://symbian.mobilethemes.com/downloads/info/5374.jsp

Ff registreren eerst natuurlijk.

Verwijderd

Helaas is met de tip van de vorige pagina het opstart geluid niet weg. Dus als iemand nog suggesties heeft dan graag. Ik bedoel dus het geluid dat je krijgt als je de telefoon aanzet. Nadat de "nokia handjes" elkaar geschud hebben komt er een melodietje. DAT moet eraf.

Verder heb ik ook de contacten van Outlook gesynchroniseerd. Deze staan nu dus door de normale telefoonnummers heen. Ik zou deze graag gescheiden houden. Dus als ik op contacten druk wil ik alleen de nummers hebben. Echter zou ik ook ergens graag de email adressen en dergelijke (dus de outlook contacten) willen opslaan. Kan dat?

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@ Cusem: Je kunt niet zomaar een afbeeldingbestand als screensaver gebruiken, wel kun je de screensaver veranderen (zoals eerder al gezegd).

@Qpers: Heb je al geprobeerd de Nokia software te de-installeren, en in apparaatbeheer het onbekende apparaat te verwijderen en vervolgens opnieuw eerst de software te installeren en dan je telefoon aan te sluiten? Gebruik je een usb-hub/verlengkabel? Probeer het eens voor de gein zonder (heb ik soms last van met pocket pc dat het dan niet werkt).

@Cusem: Poppoort is gewoon heel irritant. Dat het niet goed werkt en instabiel is wil nokia zelf niet geloven maar dit is al zo vanaf de 6610.

@MarkW: Wanneer je het opstartscherm verandert blijft het geluid? Dan is de enige mogelijkheid denk ik dat je de waarschuwingssignalen toch uit zet. Ook kun je voordat je de telefoon uit zet het profiel op 'stil' zetten, dan maakt ie 's morgens ook geen geluid bij opstarten.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
@MarkW:
ik heb in outlook een tweede adressenbestand staan speciaal voor m'n telefoon. Ik vind dat handiger werken, zo kun je in Outlook wel een beetje kopieren tussen je outlook bestand en je telefoon bestand (wel even in pc sync instellen dat hij de juiste map synct!)

• jobcohen
McLatey schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 02:01:

@MarkW: Wanneer je het opstartscherm verandert blijft het geluid? Dan is de enige mogelijkheid denk ik dat je de waarschuwingssignalen toch uit zet. Ook kun je voordat je de telefoon uit zet het profiel op 'stil' zetten, dan maakt ie 's morgens ook geen geluid bij opstarten.
En dat komt dus omdat in het profiel Stil de waarschuwingssignalen standaard uit staan...

Verwijderd

Nee hoor meneer Cohen, als je in het profiel algemeen de waarschuwingsgeluiden uitzet, krijg je nog steeds de vrolijke nokia-tune alstie opstart. De enige mogelijkheid is profiel stil gebruiken.

Verwijderd

Helemaal gek wordt ik ervan. Het komt er dus op neer dat het niet uit te zetten is?

• jobcohen
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:09:
Nee hoor meneer Cohen, als je in het profiel algemeen de waarschuwingsgeluiden uitzet, krijg je nog steeds de vrolijke nokia-tune alstie opstart. De enige mogelijkheid is profiel stil gebruiken.
Vreemd, daar heb je idd gelijk in. Maar als je in een ander profiel (ik heb ook een profiel Discreet) de waarschuwingsgeluiden uitzet dan doet ie het niet. Ik was er vanuit gegaan dat dat in het profiel Algemeen ook wel zou gelden... Niet dus! Je kan dus wel proberen een ander profiel aan te maken wat aan jouw eisen voldoet en dan de waarschuwingsgeluiden hierin uit zetten. Dan zou het wel moeten werken.

Verwijderd

jobcohen schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:31:
[...]

Maar als je in een ander profiel (ik heb ook een profiel Discreet) de waarschuwingsgeluiden uitzet dan doet ie het niet. Ik was er vanuit gegaan dat dat in het profiel Algemeen ook wel zou gelden... Niet dus! Je kan dus wel proberen een ander profiel aan te maken wat aan jouw eisen voldoet en dan de waarschuwingsgeluiden hierin uit zetten. Dan zou het wel moeten werken.
Juh! Heb ik ook weer wat geleerd.

Verwijderd

Nog wat vraagjes:

Ik zoek verder ook nog een thema boven heel donkerblauw is en wegloopt naar een iets lichtere kleur blauw. En dan zonder verdere poespas. Dus gewoon de witte letters achtergrond zoals dat ook standaardis ingesteld op de N70. Ik vind de standaard achtergrond (thema) best aardig alleen zouden die bellen eruit moeten zijn en niet naar de kleur groen lopen maar naar licht blauw.

Alsik een agenda item mis (doordat de telefoon ergens anders ligt) dan gaat nadat ie 1 minuut is afgegaan weer uit. Na 6 minuten komt er nog een keer een melding op het scherm. Maar ik zou graag hebben dat er een melding BLIJFT staan op het voorblad. Zeg maar hetzelfde als Outlook doet. Je krijgt een popup op je beeldscherm van de afspraak en die blijft taan totdat je het weg klikt.

Wat zijn must-have programma's voor de N70? Denk bv aan een andere agenda (wel te syncen met Outlook). Dus geen games want dat ie voor iedereen verschillend....

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 15:55 ]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Vandaag heb ik de houder voor in de auto binnen gekregen.
Het gaat hier om de CR27 houden van Nokia. Is orgineel niet voor de N70, maar voor de 6680.

Hij past verder wel, al is de N70 wel iets smaller. Dit heb ik opgelost door 2 stoelviltjes aan de linkerkant te plakken, nu past het perfect.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 17:33
hmmm die aanbieding van de Belcompany nog niet gezien. Kan iemand me de bron vertellen of is het gewoon kijken in de winkel???

ik pak anders een 2 jaar Flex 20 abbo, maar 1 jarig 30 is ook leuk natuurlijk

Verwijderd

Staat gewoon op hun site, bij 1-jaar-aanbiedingen oid. Gewoon in de winkel kan ook altijd. Maar pas op: de actie eindigt de 19e.

/me is nog steeds heel tevreden met z'n N70 =]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Een vraag van een medetweaker :9

Ik heb een W800, maar ben altijd redelijk snel op telefoons uitgekeken. Ik kocht die toen voor zijn camera, maar heb ondertussen een digicam gekocht, dus camera functie is niet meer belangrijk in een telefoon. Ik kan gratis bij mijn abonnnement een N70 krijgen als ik wil. Is dat de moeite waard? Ik weet dat de camera van de W800 beter is, maar dat is dus niet belangrijk. Op andere funties wint de N70??????? Ik speel graag met mijn phones, maar zal geen gps ofzo installeren (gps module is prijzig)
Kortom mijn vraag, is het omruilen de moeite waard? 8)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:19:
Staat gewoon op hun site, bij 1-jaar-aanbiedingen oid. Gewoon in de winkel kan ook altijd. Maar pas op: de actie eindigt de 19e.
De actie was tot en met gister. Ik wilde een exemplaar voor een vriend van me halen en zowel in den Bosch als wel Helmond zeggen ze dat je 100 eui bij moet betalen nu. In Helmond was het zelfs zo dat ze er pas achter kwamen nadat ze 'm inscanden en 'm niet meer voor 0 eui weg konden doen. :(
Omdat m'n maat het te druk had die dag ervoor hadden ze gezegd dat ze 'm apart zouden leggen voor dag erop (dat dit kon), ze hadden echter niet gezegd dat hij dan wel ineens 100 moest bijbetalen! :r.

Wat betreft TomTom 5.2. Ik heb het vandaag eens uitgestest en dit keer met de laatste firmware update voor telefoon icm tomtom 5.2 maar ik vind het nog steeds waardeloos. Veelal vindt ie de bt-gps muis niet, de achtergrond verlichting gaat uit hoewel ik ingesteld heb dat dit niet gebeurt. Het is langzaam, stemmen haperen enz enz. Route 66 werkt wel als een zonnetje, dus voor de mensen die met navigatie bezig zijn een aanrader :Y) (route 66-nl is wel niet op huisnummer, das het nadeel)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

nomad85 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:13:
Een vraag van een medetweaker :9

Ik heb een W800, maar ben altijd redelijk snel op telefoons uitgekeken. Ik kocht die toen voor zijn camera, maar heb ondertussen een digicam gekocht, dus camera functie is niet meer belangrijk in een telefoon. Ik kan gratis bij mijn abonnnement een N70 krijgen als ik wil. Is dat de moeite waard? Ik weet dat de camera van de W800 beter is, maar dat is dus niet belangrijk. Op andere funties wint de N70??????? Ik speel graag met mijn phones, maar zal geen gps ofzo installeren (gps module is prijzig)
Kortom mijn vraag, is het omruilen de moeite waard? 8)
GPS modules zijn helemaal niet zo prijzig meer hoor, 75 eui heb je er een. Kijk eens op www.pdashop.nl ofzo. Pak je een geheugenkaartje van 512 erbij voor 40 euro, mooi navigatie.

Omruilen is zeker de moeite waard als je iets om telefoons geeft en de nieuwste/mooiste/stijlvolste wil hebben. Er zitten een hoop tierelantijnen op, maar goed, je kunt dan altijd zeggen dat je 'het hebt', dat vind ik persoonlijk het belangrijkste, of je het ooit gebruikt maakt niet echt uit imho.
Geweldig, dank voor de heldere uitleg!!

Bizar dat de mods hier het verschil niet kunnen zien tussen twee dingen die zo duidelijk anders zijn, maar nu begrijp die policy eindelijk.

Tip voor een hele goeie theme, met mooie icons:

http://symbian.mobilethemes.com/downloads/info/5374.jsp

Ff registreren eerst natuurlijk.
Heb dit thema nu ook geinstalleerd en het is VET. _/-\o_
Ook de Firefox thema's die erbij staan op deze site zien er erg gelikt uit.
Tnx voor de link! :+

• cavey
  • Laatst online: 29-05 01:29
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:01:
Dit probleem had ik ook, versie 6.6 ofzo van PC Suite.

Wat je gewoon moet doen, is naar de nokia website gaan en daar de laatste PC Suite voor je N70 downloaden. Daarna werkt het prima.

Eventueel kan je ook nog de driver-profielen voor de CA-53 / DKU-2 (eesrte typenummer weet ik zeker die heb ik op m'n usb kabel staan :P tweede weet ik niet zeker, maar is dacht ik het artikelnummer van nokia zelf) downloaden en installeren.

Daarna zou het prima moeten werken. Eventueel je telefoon nog rebooten voor je hem weer heraansluit (ja, dat moest ik gek genoeg doen. Zelfs in Linux zag m'n usb poort de telefoon niet meer.. na een reboot wel. Naja, dat was in mijn geval. Beetje lam vond ik het wel. Hehehe niks aan te doen).

Good luck jo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLatey schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:15:
[...]
De actie was tot en met gister. Ik wilde een exemplaar voor een vriend van me halen en zowel in den Bosch als wel Helmond zeggen ze dat je 100 eui bij moet betalen nu.
Ow :X Blij dat ik er 1 heb dan =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 13:48
Tomtom werkt bij mij nu wel goed.. Belangrijkste blijft om de POI's uit te zetten en je telefoon even opnieuw op te starten voor je auto instapt.. (dit moet ik meestal bij Route66 ook).

Voordeel van Tomtom zijn toch wel de flitspalen.. Als je die als waarschuwingssignaal laat weergeven werkt het wel goed.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De truuk voor het opstart geluid is om zodra je de pin ingtoetst heb op een knop te drukken waardoor dat nokia scherm niet komt maar ie gelijk naar het bureaublad gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
McLatey schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:15:
[...]

De actie was tot en met gister. Ik wilde een exemplaar voor een vriend van me halen en zowel in den Bosch als wel Helmond zeggen ze dat je 100 eui bij moet betalen nu. In Helmond was het zelfs zo dat ze er pas achter kwamen nadat ze 'm inscanden en 'm niet meer voor 0 eui weg konden doen. :(
Omdat m'n maat het te druk had die dag ervoor hadden ze gezegd dat ze 'm apart zouden leggen voor dag erop (dat dit kon), ze hadden echter niet gezegd dat hij dan wel ineens 100 moest bijbetalen! :r.
Oef, dan ben ik benieuwd of ik em nog gratis krijg. Heb hem woensdag in principe 'gekocht'. Hij was alleen niet op voorraad en moest besteld worden. En als het goed is komt ie vandaag binnen. Maar ja, ik heb wel een bon waar op staat dat ie gratis is, dus kan altijd nog herrie schoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog en vraagje. Ik wil eigenlijk dat bij syncen alle aslarmen van de afspraken gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

* azteke heeft ook een vraagje :)

Het is mogelijk om bij je contacten een verjaardag mee te geven, maar deze komt niet tevoorschijn in de agenda. Ligt dat aan mij of is dit gewoon niet mogelijk?

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Hiervoor kan je het programma SmartBirthday downloaden. Deze bekijkt automatisch welke contacten een verjaardag hebben meegekregen en zet ze in de agenda. Als je wil kan je zelfs instellen dat er een alarm afgaat op de dag (of de dag voor)dat de persoon jarig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Ik zit even te kijken naar die schermresolutie, 176 x 208 pixels. Dit is nog lager dan de 6230i (208 x 208). Maar op alle plaatjes die ik zie lijkt het scherm veel groter dan de 6230i, of ligt dat aan mij?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Goed gezien, het scherm van de N70 is groter ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Ja maar klopt die resolutie dan wel? Of heeft de N70 grotere pixels ofzo?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is meer dat de 6230i kleinere heeft =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik deze telefoon in ontvangst mogen nemen. Alles leek prima... todat ik de 2e camera wou gebruiken. Ik kreeg de melding - Hardwarefout: start de camera opnieuw.

Na een aantal keer proberen geen succes. Als je goed kijkt op de lens van de camera aan de voorzijde zie je een soort barstje in de vorm van een halve maan, of het is een klepje dat niet helemaal wilt inschuiven. Klopt het de de camera met een klepje is beschermd, (onder de buitenste laag bescherming van de camera) dat het klepje bijvoorbeeld dichtgaat als je de camera niet gebruikt, en open gaat als je hem wel gebruikt.

Is dit misschien de reden waarom ik de foutmelding krijg, of doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:16:
Sinds gisteren heb ik deze telefoon in ontvangst mogen nemen. Alles leek prima... todat ik de 2e camera wou gebruiken. Ik kreeg de melding - Hardwarefout: start de camera opnieuw.

Na een aantal keer proberen geen succes. Als je goed kijkt op de lens van de camera aan de voorzijde zie je een soort barstje in de vorm van een halve maan, of het is een klepje dat niet helemaal wilt inschuiven. Klopt het de de camera met een klepje is beschermd, (onder de buitenste laag bescherming van de camera) dat het klepje bijvoorbeeld dichtgaat als je de camera niet gebruikt, en open gaat als je hem wel gebruikt.

Is dit misschien de reden waarom ik de foutmelding krijg, of doe ik wat fout?
Hoe dan ook, het klopt niet. Als jij hem gewoon start door het programma te starten, dan moet ie werken. Zo niet, dan klopt er iets niet lijkt mij. Terugsturen en vragen om een nieuw exemplaar, gevalletje Death On Arrival denk ik.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderTje! schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:28:
[...]

Hoe dan ook, het klopt niet. Als jij hem gewoon start door het programma te starten, dan moet ie werken. Zo niet, dan klopt er iets niet lijkt mij. Terugsturen en vragen om een nieuw exemplaar, gevalletje Death On Arrival denk ik.
Okee, dank je :P

Ik heb het besteld bij 2call. Kan ik dan zomaar een nieuwe krijgen? Of moet ik weer weken wachten op reparatie. Dat zij eigenlijk niet kunnen, want ik heb een 25,- UMTS abonnement. Moet ik zeker doorbetalen terwijl ik het toestel niet eens heb.

Ik woon in Amstelveen. Weet iemand misschien, mits ik geen nieuwe krijg, een dichtsbijzijnde service reparatie point?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het toestel weer terug sturen naar Den Haag, we hebben het adres gekregen van 'The Phone House' :? Dan sturen ze weer een nieuwe terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vandaag ook de N70! wat een heerlijke telefoon! :)

mijn volgende vraag was over het navegatie, heb je daarbij perse die draadloze gps ontvanger van nokia nodig? die circa 150eu kost? of kan je ook andere gebruiken?

en je kan toch gewoon een rs-mmc kaart erin stoppe... die beginnen op de Pricewatch van rond de 1gig 48eu. of heb je een bepaald type nodig?

-sla me er niet op dood als dit al keer in topic stond, kon het niet 1 2 3 vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WietBoer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03-2024

WietBoer

Just Chill

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:23:
Nog wat vraagjes:

Ik zoek verder ook nog een thema boven heel donkerblauw is en wegloopt naar een iets lichtere kleur blauw. En dan zonder verdere poespas. Dus gewoon de witte letters achtergrond zoals dat ook standaardis ingesteld op de N70. Ik vind de standaard achtergrond (thema) best aardig alleen zouden die bellen eruit moeten zijn en niet naar de kleur groen lopen maar naar licht blauw.

Alsik een agenda item mis (doordat de telefoon ergens anders ligt) dan gaat nadat ie 1 minuut is afgegaan weer uit. Na 6 minuten komt er nog een keer een melding op het scherm. Maar ik zou graag hebben dat er een melding BLIJFT staan op het voorblad. Zeg maar hetzelfde als Outlook doet. Je krijgt een popup op je beeldscherm van de afspraak en die blijft taan totdat je het weg klikt.

Wat zijn must-have programma's voor de N70? Denk bv aan een andere agenda (wel te syncen met Outlook). Dus geen games want dat ie voor iedereen verschillend....
Hey, ik denk dat ik dan het perfecte thema voor jou weet, check deze maar eens:
http://symbian.mobilethemes.com/downloads/info/5316.jsp

Erg vette skin, ik gebruik hem zelf ook al een hele tijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:46:
sinds vandaag ook de N70! wat een heerlijke telefoon! :)

mijn volgende vraag was over het navegatie, heb je daarbij perse die draadloze gps ontvanger van nokia nodig? die circa 150eu kost? of kan je ook andere gebruiken?

en je kan toch gewoon een rs-mmc kaart erin stoppe... die beginnen op de Pricewatch van rond de 1gig 48eu. of heb je een bepaald type nodig?

-sla me er niet op dood als dit al keer in topic stond, kon het niet 1 2 3 vinden.
Beide vragen zijn idd al een keertje aan bod gekomen, maar geeft niet.

- GPS ontvanger hoeft niet van Nokia te zijn, mag bijvoorbeeld ook een Adadpt zijn van ongeveer 79 euro.

- Wat betreft de mmc, let op dat je een reduced size (rs) en dual voltage (dv) neemt!! Alleen rs is niet voldoende.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Laatst online: 29-05 01:29
iemand een idee hoe ik slechts 1 smsje uit m'n phonememory kan halen... en op de memorycard kan zetten?

Flink aan zitten kloten met PC-suite en FSexplorer, maar geen sjoege. PC Suite leverde wel iets op, een smsje op m'n hardeschijf, maar als ik het dan naar m'n inbox wil slepen na het wisselen van geheugen... kan dat weer niet.

(Uberhaupt, vind ik het van den zotte dat er niet een optie is om smsjes van de ene geheugen locatie naar de andere te transporteren..... of om het terug te zetten op de SIM bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die eerder genoemde skin is wel mooi idd.

Bij de map personal staat ook een ikoon "chat". Ik zit bij orange. Hoe kan ik nu de chat instellen. Hij vraag nl om een webadres, een gebruikersnaam en een wachtwoord. Iemand een idee. MSN werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft TomTom 5.2. Ik heb het vandaag eens uitgestest en dit keer met de laatste firmware update voor telefoon icm tomtom 5.2 maar ik vind het nog steeds waardeloos. Veelal vindt ie de bt-gps muis niet, de achtergrond verlichting gaat uit hoewel ik ingesteld heb dat dit niet gebeurt. Het is langzaam, stemmen haperen enz enz. Route 66 werkt wel als een zonnetje, dus voor de mensen die met navigatie bezig zijn een aanrader :Y) (route 66-nl is wel niet op huisnummer, das het nadeel)
Werkt zelf nu ook al aantal weken met tomtom 5.2 heb nog geen 1 probleem gehad ook niet met pio's. Heb wel de tomtom gps module ( bluetooth ding ) werkt allemaal als een tietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 01:35:
[...]

Werkt zelf nu ook al aantal weken met tomtom 5.2 heb nog geen 1 probleem gehad ook niet met pio's. Heb wel de tomtom gps module ( bluetooth ding ) werkt allemaal als een tietje.
En nu de beruchte vraag, welke firmware? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik heb sinds gister ook een N70 maar ik heb er nogal problemen mee moet ik zeggen :( Ik heb nu misschien in totaal een dik half uur ff met de telefoon gespeeld, maar zodra ik bijvoorbeeld m'n algemene profiel ga aanpassen (andere beltoon bijv.) dan begint te rebooten na een paar wijzigingen. Dit rebooten gebeurt ook op veel andere plekken, kortom is ie zo instabiel als maar kan :'(

Zolang ik hem op standby laat gaat het goed, maar zodra ik wat in de menu's zit te neuzen ofzo gaat ie weer rebooten. Ik bedoel 6x opnieuw booten in een half uur is toch niet normaal.

Herkent iemand dit probleem ?

P.S. Ik heb firmware versie 3.0546.2.3, 18-11-05. Is er nog nieuwere firmware te krijgen en kan ik zoiets zelfs installeren zonder dat m'n garantie vervalt ?

[ Voor 14% gewijzigd door ProgrammerX op 18-02-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown98
  • Laatst online: 17:20
ProgrammerX schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:51:
Ik heb sinds gister ook een N70 maar ik heb er nogal problemen mee moet ik zeggen :( Ik heb nu misschien in totaal een dik half uur ff met de telefoon gespeeld, maar zodra ik bijvoorbeeld m'n algemene profiel ga aanpassen (andere beltoon bijv.) dan begint te rebooten na een paar wijzigingen. Dit rebooten gebeurt ook op veel andere plekken, kortom is ie zo instabiel als maar kan :'(

Zolang ik hem op standby laat gaat het goed, maar zodra ik wat in de menu's zit te neuzen ofzo gaat ie weer rebooten. Ik bedoel 6x opnieuw booten in een half uur is toch niet normaal.

P.S. Ik heb firmware versie 3.0546.2.3, 18-11-05. Is er nog nieuwere firmware te krijgen en kan ik zoiets zelfs installeren zonder dat m'n garantie vervalt ?
Dat is idd niet normaal :|
Je kunt niet zelf je firmware upgraden maar laten doen bij een Nokia service point. Maar dit lijkt meer op "stuk". Ik zou ermee teruggaan en om laten ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:51:

edit: woops tekst kwijt..

nee je hebt een dongle nodig om te flashen...gaat enkel in een servicepoint

klinkt wel als een software probleem...
even met teruggaan en het is gefixed.

laatste (minor versie) dateert van 3/2/2006
je draait reeds de meest recente major versie...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Vandaag langs de belcompany gegaan. De actie was eigenlijk gister al afgelopen volgens hun.. Maar op de website stond tot en met morgen (de 19de) dus ze maakte voor me een uitzondering!

op het eerste oog een prettig toestel.
Alleen 1 nadeel, mijn software die er op staat is van t-mobile. waardoor er dus logo's van t-mobile op staan. Door middel van een nieuwe firmware (zie hier onder) gaan deze dan weg?

Mijn flash versie is uit het jaar kruik (*#0000# geeft V 2.0539.1.2 van 19-10-05!!) deze zal dus geflashed moeten worden bij een nokia store als er problemen voor doen.. (vast en zeker.. bij zo'n oude build)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ding nu een aantal weken, maar hij valt me eigelijk zwaar tegen. Hij is TRAAG! Weinig mogelijkheden. (had eerst een 6230 die veel fijner in gebruik was). Groot gemis is de volume knop. Nu moet je de volume regelen met de 5-weg knop, zodat je tijdens het bellen diep in je menu moet graven om bv je agenda of telefoonboek te openen. De accu gaat maar 2 dagen mee. Veel storing tijdens 't bellen, heb vol berijk maar zelfs veel onverstaanbaarheid met het bellen naar een vaste lijn. En als klapper op de vuurpijl, gaat het met enige regelmaat mis met de MMC kaart. Ik gebruik m'n tel ook als MP3-speler. Gebruik hiervoor de cardreader van m'n pc om muziek op m'n 512MB kaart te zetten. Als ik deze probeer te openen in de N70 maakt ie 'm onleesbaar voor zowel tel. als pc. Met als gevolg dat alle apps, foto's en muziek op de kaart corrupt raken. Alles kwijt dus. Mooi kloten!
Misschien doe ik iets niet goed, en zijn sommige dingen makkelijk te verhelpen. Anders trap ik 'm in de kast en bel weer lekker met m'n 6230. Heeft iemand een oplossing voor deze problemen? Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps. heb firmware v2.0539.1.2 19-10-05. (is dat 't probeem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:51:
Ik heb dit ding nu een aantal weken, maar hij valt me eigelijk zwaar tegen. Hij is TRAAG! Weinig mogelijkheden. (had eerst een 6230 die veel fijner in gebruik was). Groot gemis is de volume knop. Nu moet je de volume regelen met de 5-weg knop, zodat je tijdens het bellen diep in je menu moet graven om bv je agenda of telefoonboek te openen. De accu gaat maar 2 dagen mee. Veel storing tijdens 't bellen, heb vol berijk maar zelfs veel onverstaanbaarheid met het bellen naar een vaste lijn. En als klapper op de vuurpijl, gaat het met enige regelmaat mis met de MMC kaart. Ik gebruik m'n tel ook als MP3-speler. Gebruik hiervoor de cardreader van m'n pc om muziek op m'n 512MB kaart te zetten. Als ik deze probeer te openen in de N70 maakt ie 'm onleesbaar voor zowel tel. als pc. Met als gevolg dat alle apps, foto's en muziek op de kaart corrupt raken. Alles kwijt dus. Mooi kloten!
Misschien doe ik iets niet goed, en zijn sommige dingen makkelijk te verhelpen. Anders trap ik 'm in de kast en bel weer lekker met m'n 6230. Heeft iemand een oplossing voor deze problemen? Thanx
Lijkt met niet een algemeen N70 probleem maar je toestel deugt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik ben op zoek naar themes voor de N70, dus niet gewone themes die ook geschikt zijn
voor bv. de 6680 of 6600, maar themes speciaal gemaakt voor de mogelijkheden van de
N70. Dit mogen ook de standaad Nokia themes zijn.
Wie weet waar die te vinden zijn ?

cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 13:42
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:18:
[...]

beter zet je mp3 speler onder een sneltoets in hoofdmenu, ben je maar twee toetsen weg van je volume regeling!
of je zet autolock erop, springt hij net zoals 6230 in mp3speler op lock, hoef je alleen maar te unlocken en je bent er! nog een voordeel is dat je ook nog kan zien welk nummer er speelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link xxxx
yeah vet veel spelletjes :D

Die op de frontpage staat werkt niet meer.. :/
Heeft iemand nog een site met games? :9~

[ Voor 97% gewijzigd door Xandrios op 20-02-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn N70 nu een weekje en hij bevalt me goed. Tot nu toe geen uitval gehad. Soms even wachten op een menu. Hiervoor had ik de 6230i en die beviel me ook goed. Ik miste een stopwatch en een timer. Maar dat is middels een applikatie wel weer opgelost. Ik zou ook nog wel wat meer mogelijkheden hebben om het "bureaublad" aan te passen. Ook zou ik graag wat willen veranderen aan de manier van melden van kalender zaken.Helaas is dat niet mogelijk. Het syncen gaat prima.

Kortom: tot nu toe tevreden. Ook tomtom werkt (tot nu toe) goed met een adapt 300 bt muis. Morgen ga ik er wat langer meerijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:03:
De link xxxx

site weghalen!!

staat warez op en je hebt hem ook nog verkeerd gespeld/gespelt :P

is idd wel een goeie site maar de laatste week een beetje vaak down :(

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 20-02-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:03:
De link xxxx

Check je email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Recentelijk vroeg ik of het logisch is om van een W800i over te stappen naar een N70. Hierbij gaf ik aan dat de camera functie van geen belang is. 1 iemand reageerde hierop met een uitleg dat het zeker de moeite waard is. Ik zou graag van meer mensen willen horen dat dit inderdaad een goede upgrade is. Het upgraden van W800i naar N70 kost me niks (vanwege abonnement). Wat zijn voordelen van de N70, tov (toch wel een bestseller) W800i (cq K750 etc). Het is niet dat ik trouwens zelf niet gezocht heb, ik weet de specs van beide telefoons. Ik zoek ook meer meningen van anderen, niet zozeer een lijstje met specs. Tenzij je daarbij aangeeft wat je belangrijk vindt in een telefoon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:32:
Recentelijk vroeg ik of het logisch is om van een W800i over te stappen naar een N70. Hierbij gaf ik aan dat de camera functie van geen belang is. 1 iemand reageerde hierop met een uitleg dat het zeker de moeite waard is. Ik zou graag van meer mensen willen horen dat dit inderdaad een goede upgrade is. Het upgraden van W800i naar N70 kost me niks (vanwege abonnement). Wat zijn voordelen van de N70, tov (toch wel een bestseller) W800i (cq K750 etc). Het is niet dat ik trouwens zelf niet gezocht heb, ik weet de specs van beide telefoons. Ik zoek ook meer meningen van anderen, niet zozeer een lijstje met specs. Tenzij je daarbij aangeeft wat je belangrijk vindt in een telefoon :9
Ik ben van een W800 overgestapt op een N70.
Beide toestellen zijn aan elkaar gewaagd.
Ik vind 3G/UMTS vrij belangrijk, daarnaast vind ik de applicaties die je op een N70 kan draaien een zeer groot pluspunt. EN je kan heel makkelijk multitasken en copy/pasten, 2toepassingen die je na een tijdje wel gaat apprecieren :)

Als je de N70 enkel als mp3 speler of 2megapixel cam gaat gebruiken, dan blijf je beter bij je w800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Thnx for fast reply!

Ik gebruik de camera helemaal niet, heb een digicam daarvoor. De N70 heeft inderdaad symbian, ik hou wel van een beetje pielen met je telefoon, dus dat leek me vooral fijn. Wat was jou reden om over te stappen? Muziek luister ik er wel mee inderdaad, maar ben zeker van plan er meer mee te doen. Dit wordt dan mijn eerste symbian phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

nomad85 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:09:
Thnx for fast reply!

Ik gebruik de camera helemaal niet, heb een digicam daarvoor. De N70 heeft inderdaad symbian, ik hou wel van een beetje pielen met je telefoon, dus dat leek me vooral fijn. Wat was jou reden om over te stappen? Muziek luister ik er wel mee inderdaad, maar ben zeker van plan er meer mee te doen. Dit wordt dan mijn eerste symbian phone.
Hoe de telefoon smsjes kan handelen (wachtrij, grote inbox, etc.) is geen groot pluspunt. Ook de menusturing en de vele opties op de telefoon, die de software biedt zijn bij mij de grote punten geweest dat ik de telefoon aangeschaft heb. Het is moeilijk uit te leggen maar eenmaal gewend aan symbian (nokia) wil je niet zo gauw meer terug (het is een gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ik heb ook de n70 sinds vorige week. Over 3 maanden gaat hij over op mijn nieuwe abbo en kan k gebruik maken van internet.
Nu heb ik I-mode, moest even ingesteld worden maar werkt nu.

Mijn vraag is. wat is het verschil tussen internet en i-mode?

En nog een vraag; ik heb een site met een heleboel ingezonden 3GP filmpjes. Sommige doen het maar bij sommige heb ik alleen beeld, geen geluid. Bekend probleem?

[ Voor 25% gewijzigd door Artwido op 20-02-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ok thanks iedereen voor uitleg en reactie meningen etc. Ik ga nu voor de N70, N91 of de E60. E60 heeft ook zo zijn voordelen, maar ik moet nog even zien of die niet wat te làng is.
Iig thnx, jullie info was waardevol voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:50:
Hoi,
Ik ben op zoek naar themes voor de N70, dus niet gewone themes die ook geschikt zijn
voor bv. de 6680 of 6600, maar themes speciaal gemaakt voor de mogelijkheden van de
N70. Dit mogen ook de standaad Nokia themes zijn.
Wie weet waar die te vinden zijn ?

cor
Hoi,

Heel veel gratis themes, etc. speciaal voor N70 (ook andere tfn's) kun je vinden op de side van Zedge.

http://www.zedge.net :9

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een sms sturen naar een 06 nummer zonder deze eerst in mijn telefoongeheugen te moeten zetten. Als ik een sms type kan ik bij "naar:" alleen een naam invullen en niet een nummer.

Zedge is idd een leuke site voor allerlei dingen (tones, wallpapers, theme's)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
Als ik direct begin te typen zie ik nummers verschijnen. Dus in het vak naar. gewoon je cijfer toetsen gebruiken.
Als ik er op klik (met joystick) dan kan ik idd een persoon uit het contactboek selecteren (of meerdere :) )

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:27:
Hoe kan ik een sms sturen naar een 06 nummer zonder deze eerst in mijn telefoongeheugen te moeten zetten. Als ik een sms type kan ik bij "naar:" alleen een naam invullen en niet een nummer.

Zedge is idd een leuke site voor allerlei dingen (tones, wallpapers, theme's)
Items verzonden per SMS zij niet gratis. Moeten per CreditCard worden betaald.

Gratis items zijn alleen te downloaden naar PC (N70 verbonden via internet).

Kies een thema uit "Public Gallery", stel N70 in bij "Phone" en maak een keuze en "Download to PC". Maximaal 20 per dag.

Succes ermee.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Zo vanochtend naar de Nokia Store in Alkmaar (TBA geweest, meteen om kwart voor 9 al. Mijn net nieuwe nokia N70 vertoonde wat rare problemen, het openen van gallerij ging traag en liep soms vast, bij het innemen van me telefoon typte ze de code in voor het opzoeken van de IMEI. En resoluut crashde me mobiel en ging ineens zijn eigen leven leiden... Dus ze had snel een probleem vast gesteld (hoefde ik zelf ook geen ergere problemen voor te doen, perfect dacht ik...)
Na een halfuurtje gezeten te hebben, belde ze even om te vragen of het lukte. Op dat moment kwam er net iemand naar beneden met een slechte mededeling voor me :'( me N70 kwam niet eens door de hardware controle heen! Die van mij zat dus een grote hardware fout in werd me verteld, ze waren dan ook al aan het bellen met Nokia Nederland.. Dus heb me mobiel er achter moeten laten en hopelijk hoor ik er snel wat van.. :D

Dit is de mobiel die bij de 1 jaar knaller van T-mobile en belcompany zat :)

[update]
Net gebeld met TBA, om me werk nummer door te geven. En hoorde van de werknemer daar dat er echt iets goed fout en hij naar Nokia verstuurd moest worden. Dus kwam hij met het briljante oplossing om naar de Belcompany te gaan om een nieuwe te vragen (om te ruilen dus).. Omdat hij simpel weg niet te gebruiken was.

Dus ik ga zo weer naar alkmaar toe:)

[ Voor 21% gewijzigd door Ankh op 21-02-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:27:
Als je in het vakje staat druk je op de potloodtoets en dan kies je Cijfermodus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:57:
Zo vanochtend naar de Nokia Store in Alkmaar (TBA geweest, meteen om kwart voor 9 al. Mijn net nieuwe nokia N70 vertoonde wat rare problemen, het openen van gallerij ging traag en liep soms vast, bij het innemen van me telefoon typte ze de code in voor het opzoeken van de IMEI. En resoluut crashde me mobiel en ging ineens zijn eigen leven leiden... Dus ze had snel een probleem vast gesteld (hoefde ik zelf ook geen ergere problemen voor te doen, perfect dacht ik...)
Na een halfuurtje gezeten te hebben, belde ze even om te vragen of het lukte. Op dat moment kwam er net iemand naar beneden met een slechte mededeling voor me :'( me N70 kwam niet eens door de hardware controle heen! Die van mij zat dus een grote hardware fout in werd me verteld, ze waren dan ook al aan het bellen met Nokia Nederland.. Dus heb me mobiel er achter moeten laten en hopelijk hoor ik er snel wat van.. :D

Dit is de mobiel die bij de 1 jaar knaller van T-mobile en belcompany zat :)

[update]
Net gebeld met TBA, om me werk nummer door te geven. En hoorde van de werknemer daar dat er echt iets goed fout en hij naar Nokia verstuurd moest worden. Dus kwam hij met het briljante oplossing om naar de Belcompany te gaan om een nieuwe te vragen (om te ruilen dus).. Omdat hij simpel weg niet te gebruiken was.

Dus ik ga zo weer naar alkmaar toe:)
Toen ik je verhaal begon te lezen dacht ik van.. tja, jij moet gewoon een nieuwe. Je gaat toch niet wachten op je nieuwe toestel wat stuk is geweest in het begin? Je kunt er immers helemaal niets aan doen. Eigenlijk vind ik het belachelijk dat ze je niet direct een nieuwe hebben gegeven.

Je hebt er gewoon recht op: weer Death on Arrival denk ik (al meer gezien in dit topic recentelijk). :)

[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 21-02-2006 13:33 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.