Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
die werkt alleen maar met andere symbian telefoons.StanTheMan schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 07:20:
kon het niet met de transfer toepassing (gewoon uit nieuwsgierigheid of dat programma werkt)?
Om je andere contacten over te stralen heb je toch pc suite nodig als tussenoplossing.
Ga vanmiddag een op zoek naar de CR-27 houder voor in de auto. Dit is een houder voor de 6680, maar ik had al gelezen dat deze ook te gebruiken is met de N70 (past bijna helemaal goed). Dan kan ik tenminste mijn carkit weer gebruiken.
Ik vindt de ondersteuning wat betreft toebehoren (auto) echt zwaar onder de maat bij Nokia. Als je zo'n mainstream telefoon uitbrengt, zorg je toch ook voor een goede autohouder??
Verder is het Carkit gedeelte van de N70 ook niet echt goed uitgewerkt. Zodra je de kabel van de C7W aansluit springt de telefoon op headset ipv carkit. Hierdoor werkt de mute van de radio niet meer en kan je het scherm niet laten branden..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
ik heb in mijn auto een bluetooth carkit Parrot ck 3100
nu komt het: ik wil tomtom mobile installeren en navigeren en bellen tegelijk, volgens tomtom kan het maar kan ik ook via mijn carkit bellen als ik navigeer?
houdt mijn bluetooth GPS ontvanger het bluetooth kanaal van de n70 bezet of kunnen er twee apparaten gekoppeld worden. nl de parrot en de gps ontvanger.
ik hoop het maar ik ben bang........
zou dit met de qtek misschien wel kunnen ?
Verwijderd
yep, das helemaal juist maar binnenkort niet meer. De nokia N80 zal de mogelijk hebben om gegevens te importeren van S40 toestelen ook...Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:29:
[...]
die werkt alleen maar met andere symbian telefoons.
Om je andere contacten over te stralen heb je toch pc suite nodig als tussenoplossing.
Verwijderd
Eerst en vooral: Nokia is nu al behoorlijk duur en als ge verlangt dat ze voor elk toestel nog eens een specifieke, compatibele carkit gaan maken dan zal de prijs van uw mobieltje nog een stukje de lucht in vliegen.Macer schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:41:
Inderdaad, was het ook eerst aan het proberen met die Data-transfer, maar dat werkt niet op een 6230..
Ga vanmiddag een op zoek naar de CR-27 houder voor in de auto. Dit is een houder voor de 6680, maar ik had al gelezen dat deze ook te gebruiken is met de N70 (past bijna helemaal goed). Dan kan ik tenminste mijn carkit weer gebruiken.
Ik vindt de ondersteuning wat betreft toebehoren (auto) echt zwaar onder de maat bij Nokia. Als je zo'n mainstream telefoon uitbrengt, zorg je toch ook voor een goede autohouder??
Verder is het Carkit gedeelte van de N70 ook niet echt goed uitgewerkt. Zodra je de kabel van de C7W aansluit springt de telefoon op headset ipv carkit. Hierdoor werkt de mute van de radio niet meer en kan je het scherm niet laten branden..
Ten tweede: wie werkt er nu nog met zo'n type carkit? Als ge zo'n telefoon koopt dan kunt ge u toch ook wel een bluetooth carkit permiteren of niet?
Ten derde: N70 is alles behalve een mainstream telefoon voor mij. Ik ken persoonlijk nog niemand die hem heeft. Niet iedereen kan het zich permiteren om een gsm van bijna 700 euro te betalen. En het overgrote deel van de mensen die het zich wel zouden kunnen veroorloven vinden het waanzinnig belachelijk.
ten tweede heb ik het over de bluetooth carkit.. Daar zit ook een kabel aan en aangezien dan de batterij ook wordt opgeladen vindt ik dat beter werken dan bluetooth wat alleen maar batterij energie kost.
Ze hoeven van mij echt niet voor elke telefoon een carkit uit te brengen (dat schrijf ik ook helemaal niet), maar een normale autohouder die ik kan aansluiten op de bestaande carkit lijkt me toch niet te veel gevraagd... Handig hoor navigatie, maar als mijn telefoon in mijn broekzak zit heb je er toch bar weinig aan.
Dus eerst even goed lezen en weten hoe de telefoonmarkt in Nederland werkt voordat je zo'n antwoord geeft.
@ de rest... Nog gezocht naar de houder voor de 6680, maar heb hem nog niet kunnen vinden vanmiddag..
[ Voor 6% gewijzigd door M@cer op 26-01-2006 16:43 ]
Verwijderd
Ik snap de nederlandse telefoonmarkt helemaal niet! Een gewone gsm als een 6230 kost 350 euro en de laatste nieuwe Symbian S60 kost 450 euro. WAANZIN! Dit is helemaal niet persoonlijk bedoelt maar ik vind dat de nederlandse gsm-markt (en alle andere gsm-markten waar ge met een abo voor een spotprijs een duur toestel kan kopen) oplichterij!! Mensen worden gemanipuleerd om abo's aan te schaffen en op lange termijn veel geld uit te geven aan gsm's. In België zijn deze praktijken zoals je weet bij wet verboden! Nu gaan we wel offtopic dus zouden we maar beter ophouden. Ik wou toch gewoon eens mijn gedacht hierover zeggen. (BTW: prijzen in België: nokia N70: gemiddeld 689 euro, 6230: gemiddeld 279 euro. Deze prijzen lijken mij veel logischer...)Macer schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:42:
@3ddfreak.. Ten eerste kost de telefoon geen 700 euro, maar 450.. Ook veel geld, maar toch een heel verschil en icm een abonnement wordt de telefoon alleen maar goedkoper. Een 6230 kost ook 350 euro en daar zie je ook iedereen mee lopen, dus wat is het probleem??
ten tweede heb ik het over de bluetooth carkit.. Daar zit ook een kabel aan en aangezien dan de batterij ook wordt opgeladen vindt ik dat beter werken dan bluetooth wat alleen maar batterij energie kost.
Ze hoeven van mij echt niet voor elke telefoon een carkit uit te brengen (dat schrijf ik ook helemaal niet), maar een normale autohouder die ik kan aansluiten op de bestaande carkit lijkt me toch niet te veel gevraagd... Handig hoor navigatie, maar als mijn telefoon in mijn broekzak zit heb je er toch bar weinig aan.
Dus eerst even goed lezen en weten hoe de telefoonmarkt in Nederland werkt voordat je zo'n antwoord geeft.
@ de rest... Nog gezocht naar de houder voor de 6680, maar heb hem nog niet kunnen vinden vanmiddag..
Over de bluetooth carkit: Je hebt gelijk maar er bestaan toch ook systemen waarbij uw telefoon gewoon in uw broekzak blijft steken. (Ge kunt altijd gewoon een lader inpluggen in uw auto als ge dat wilt) De batterij wordt in dat geval idd niet opgeladen maar voordeel is wel dat de batterij niet zo rap stuk is. Als je de batterij continu in de lader stopt en er weer uithaalt verkort de levensduur!
In Belgie kost de n70 ook gewoon rond de 500 (Proximus) en iets goedkoper bij smartphoneshop.be (unbranded) dus dat is natuurlijk onzin wat je zegt.. In NL ligt de prijs inderdaad iets lager, maar dat geldt voor bijna alle mobieltjes.
6230i in Nederland trouwens onder de € 300, en dat is ook een erg mooi dingetje (in ieder geval een stuk compacter)
Verder kan ik je echt geen gelijk geven wat betreft de telefoonmarkt, die is in NL toch echt wel concurrender... (ik heb ook 6 jaar in B gewoond)
[ Voor 55% gewijzigd door StanTheMan op 26-01-2006 18:21 ]
Verwijderd
http://www.phonehouse.be/...Provider_Id=4381f172e4df5
Op de meeste sites van de gsmwinkels staan geen prijzen vermeld maar geloof me: overal waar ik ga: 689 euro... Ik vind ook dat het teveel is en mss worden we hier opgelicht in alle winkels maar het is nu éénmaal zo!
Bang om de naam België uit te spreken mss? BTW: hoe lang is dat geleden dat je in België gewoond hebt. Waarschijnlijk nog van voor de tijd dat gsms bestonden. hahaha...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 18:42 ]
Verwijderd
Ik herhaal: ik wil helemaal niet beledigend overkomen, ik wil enkel dat jullie wat respect hebben voor andere mensen die er wat van kennen. Het zou ook leuk zijn als jullie eens over wat anders praten dan alleen maar de prijzen van toestellen en het er af halen van logootjes etc etc...Er bestaan wel degelijk mensen die enorm veel weten over gsms. En voor alle duidelijk: Ik reken mezelf niet bij die mensen! Ik wil helemaal niet de dikkenek uithangen ofzo...Ik weet er iets van maar niet alles! Ik hoop dat er mensen zijn die begrijpen wat ik bedoel.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 18:51 ]
kheb nou bijv een t-mobile verlenging:
24 maanden
10 euro in de maand
140 bij betalen voor het toestel.
over 2 jaar dus 380 euro.
ik vind dat toch wel meevallen.
ik bel niet veel maar zo heb ik toch een leuk toestel voor niet teveel geld.
EDIT:
kzag nou pas dat je het over belgie had
hoe het daar zit weet ik dus niet. (duur dus schijnbaar)
maar over de logotjes: waarom erop laten zitten als je het mooier vind als ze eraf zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Avvd op 26-01-2006 18:58 ]
Verwijderd
Mja das natuurlijk een kwestie van smaak. En iedereen is vrij om te doen wat hij wil. Ik wou enkel mijn mening eens kwijt...Spacejam schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:54:
maar over de logotjes: waarom erop laten zitten als je het mooier vind als ze eraf zijn
België is idd een behoorlijk duur land maar aan de andere kant vind ik het wel logisch dat je voor een degelijk toestel iets moet overhebben en dat het ene toestel duurder is dan het andere omdat het gewoon beter is. In het leven kun je ook niet alles hebben wat je wil
Verwijderd
Kan iemand mij misschien ook helpen hoe het precies zit met TomTom. Is het gewoon een zaak van installeren of de MMC kaart en dan doet hij het of moeten er extra programma's worden gedownload.
Bedankt alvast voor jullie reactie..
Arend
Ik heb hier al contact over gehad met Vodafone, maar daar kreeg ik een vreemde reactie op:
Geachte heer *******,
Hierbij ontvangt u handige informatie voor uw Vodafone toestel.
TOESTELINSTELLINGEN
Toestelinstellingen kunt u ontvangen door te bellen met onze
telefonische Klantenservice via 1200. Zij sturen u de instellingen
persoonlijk toe per e-mail of SMS.
DEFECT TOESTEL
Als uw Prepaid telefoon defect raakt, raden wij u aan hiermee terug te
gaan naar het verkooppunt. Van daaruit wordt u toestel ter reparatie
opgestuurd. Tijdens het reparatieproces biedt de Vodafone
Reparatieservice u inzicht in de status van uw reparatie(s) en bent u
altijd op de hoogte van de voortgang ervan. Kijk voor de status op
www.vodafone.nl > Prive > Mobiele diensten > Algemene diensten.
De kosten van de reparatie van uw mobiele telefoon hangen af van de aard
van het mankement.
Deze e-mail kunt u niet beantwoorden.
[ Voor 73% gewijzigd door mjszwo op 26-01-2006 22:14 ]
Ik wil ook niet beledigend zijn hoor, maar in mijn opinie is dit een topic voor mensen die geinteresseerd zijn in een telefoon met wat meer functies dan een ordinaire Samsung. Door ervaringen uit te wisselen is de keuze deze telefoon wel al dan niet aan te schaffen voor veel mensen een stuk gemakkelijker, althans voor mij wel.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:48:
Ik wil helemaal niet beledigend doen maar jullie kennen er hier niet veel van. Met die 'er' bedoel ik symbian. Er komen hier geen Symbianrelated quetions etc etc etc. Op de fora waar ik zit zouden jullie grote ogen trekken! Ik heb daar nog geen enkele actieve persoon van de lage landen gezien behalve mezelf. Dit zegt genoeg. BTW: die fora zijn niet allemaal illigaal zoals ze hier bij tweakers beweren en jullie zouden er aardig wat kunnen van opsteken.
Ik herhaal: ik wil helemaal niet beledigend overkomen, ik wil enkel dat jullie wat respect hebben voor andere mensen die er wat van kennen. Het zou ook leuk zijn als jullie eens over wat anders praten dan alleen maar de prijzen van toestellen en het er af halen van logootjes etc etc...Er bestaan wel degelijk mensen die enorm veel weten over gsms. En voor alle duidelijk: Ik reken mezelf niet bij die mensen! Ik wil helemaal niet de dikkenek uithangen ofzo...Ik weet er iets van maar niet alles! Ik hoop dat er mensen zijn die begrijpen wat ik bedoel.
Wanneer ik technisch over symbian zou willen praten, persoonlijk boeit het me geen zak, dan ga ik wel naar het forum van nokia of een ander technisch forum en hier lekker discussieren over symbian gerelateerde zaken. Ik ben gewoon benieuwd wat 'men' met de telefoon doet en wat de ervaringen zijn.
Je zegt bovendien dat route 66 wel op huisnummer navigeert. Dan moet jij mij maar eens vertellen hoe je dat doet, want hier doet ie het toch echt alleen op straatnaam.
Nu nog wat over die gebrande telefoons; omdat ik zelf de telefoon persé direct moest hebben heb ik 'm simlockvrij gekocht. Als ik 'm icm m'n huidige abonnement had genomen, t-mobile 400, zou me dat een korting hebben opgeleverd van 290,-. Nu weet ik uiteraard niet hoeveel geld iedereen hier heeft, maar je gaat voor 290,- toch niet kiezen voor een (simlockvrije) unbranded versie? Wat boeit zo'n logootje nou weer?!
Heb geinformeerd over firmware upgrade (wil wel persé NSP voor garantie) maar in Eindhoven moet ik de telefoon minimaal 24 uur inleveren (wel gratis) maar ik wacht er liever op, aangezien ik het nogal druk heb en ook de tel. nodig heb. Weet iemand waar het snel, officieel, kan gebeuren?
@Slaapje: Outlook express heet express omdat het slechts enkele functies heeft; mail toepassingen. Voor de agendabenodigdheden etc. moet je outlook installeren. Hiermee kan de telefoon synchroniseren.
@Jonkie2: De N70 (6680 ook) ondersteunt twee bluetooth verbindingen tegelijk (een van de weinige telefoons). In theorie moet je dus tegelijk kunnen navigeren en bellen via headset/carkit. Of het in praktijk allemaal goed werkt weet ik niet.
@Caponi: Volgens de Vodafone winkel waar ik wel eens kom zit er een verschil in simlocks tussen verschillende landen EN tussen abonnement en prepaid. Het zou dus kunnen zijn dat het idd niet werkt. Als ik jou was zou ik het even uitproberen (misschien dat je anders je telefoon kunt laten unlocken).
[ Voor 14% gewijzigd door Harrie_ op 27-01-2006 00:00 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Firmware upgrade klaar terwijl u wacht: Roosendaal (Next), Kreuze (Beek), Petit Telecom (Nuth)
Verwijderd
Ten eerste ben ik niet van plan een toestel te kopen dat nauwelijks beter is dan mijn 6630 (Ik wacht op N80) Ten tweede vind ik de N70 meer waard dan 460 euro... (natuurlijk is 460 euro al behoorlijk veel geld maar je moet de vgl maken met andere telefoons)Macer schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:28:
@3ddfreak, dan zou ik de telefoon gewoon in Nederland bestellen zonder abonnement voor 460 euro ofzo...
Verwijderd
Geen probleem, de N70 ondersteund die kaartjes maar je moet wel weten hoe meer data je op de kaart zet, hoe trager je telefoon zal werken en N70 is al niet van de snelste...Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:06:
Misschien is het al eerder gevraagd, maar ik zou graag willen weten of de N70 ook RS-MMC van 1 gig. aan kan?
Kan iemand mij misschien ook helpen hoe het precies zit met TomTom. Is het gewoon een zaak van installeren of de MMC kaart en dan doet hij het of moeten er extra programma's worden gedownload.
Bedankt alvast voor jullie reactie..
Arend
Tomtom is gewoon een kwestie van het programma op je mmc te gooien, geen verder progjes nodig
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 10:51 ]
Verwijderd
Daar heb je mss wel gelijk in maar zoals ik al zei geven de meeste sites van gsmwinkels geen prijzen en daar is het ook overal 689 euro...StanTheMan schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:42:
@3dfreak: tja dan moet je hem niet bij de phonehouse kopen hè.. De 6230i kost bij Phonehouse NL (nee ik ben niet bang om Nederland uit te spreken) ook 349,99, en via webwinkels soms bijna 100 euro minder! In België is de N70 gewoon voor minder dan 500 te krijgen. Phonehouse is goed voor een toestel icm abonnement, maar niet voor losse toestellen.
Unlocken is uiteraard in de meeste gevallen illegaal en mag enkel via de operator zelf. Het is echter begrijpelijk wanneer mensen willen weten of een toestel een sim lock heeft wanneer ze zo 300 euro kunnen besparen.
3ddfreak, zou je aub wel willen proberen minder double- en triple-posts te maken? Deze maken de thread er ook niet overzichtelijker op.
Edit: Quadruple posts vallen hier ook onder

[ Voor 4% gewijzigd door Eggy op 27-01-2006 11:02 ]
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
Ik bedoelde helemaal niet het technologische aspect en ook forum nokia bedoelde ik niet! Het technologische aspect boeit mij eerlijk gezegd ook niet hoor!!!! Blijkbaar weten jullie dus echt niet wat ik bedoel. Jullie beschouwen Symbian smartphones als telefoons die wat meer functies hebben dan een ordinaire samsung. Daar heb je maar gedeeltelijk gelijk in: een standaard S60 phone kan eigenlijk niet veel meer dan een ordinaire samsung. Btw: zo'n ordinaire samsung heeft ook behoorlijk wat functies en is bovendien veel compacter en veel mooier qua design.McLatey schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:51:
[...]
Ik wil ook niet beledigend zijn hoor, maar in mijn opinie is dit een topic voor mensen die geinteresseerd zijn in een telefoon met wat meer functies dan een ordinaire Samsung. Door ervaringen uit te wisselen is de keuze deze telefoon wel al dan niet aan te schaffen voor veel mensen een stuk gemakkelijker, althans voor mij wel.
Wanneer ik technisch over symbian zou willen praten, persoonlijk boeit het me geen zak, dan ga ik wel naar het forum van nokia of een ander technisch forum en hier lekker discussieren over symbian gerelateerde zaken. Ik ben gewoon benieuwd wat 'men' met de telefoon doet en wat de ervaringen zijn.
Je zegt bovendien dat route 66 wel op huisnummer navigeert. Dan moet jij mij maar eens vertellen hoe je dat doet, want hier doet ie het toch echt alleen op straatnaam.
Nu nog wat over die gebrande telefoons; omdat ik zelf de telefoon persé direct moest hebben heb ik 'm simlockvrij gekocht. Als ik 'm icm m'n huidige abonnement had genomen, t-mobile 400, zou me dat een korting hebben opgeleverd van 290,-. Nu weet ik uiteraard niet hoeveel geld iedereen hier heeft, maar je gaat voor 290,- toch niet kiezen voor een (simlockvrije) unbranded versie? Wat boeit zo'n logootje nou weer?!
Heb geinformeerd over firmware upgrade (wil wel persé NSP voor garantie) maar in Eindhoven moet ik de telefoon minimaal 24 uur inleveren (wel gratis) maar ik wacht er liever op, aangezien ik het nogal druk heb en ook de tel. nodig heb. Weet iemand waar het snel, officieel, kan gebeuren?
Ik raak niet wijs uit het prijzengezever in je post. Leg het aub een beetje duidelijker uit.
Verwijderd
Ik beweer ook helemaal niet dat dit topic over S60 alleen hoeft te gaan maar ik heb er hier nog bijna niets over gelezen... Anyway: je kan er niet rondom, N70 draait nu éénmaal op Symbian S60 en als je zo'n telefoon koopt moet je ook weten waarom je hem koopt. Als je het niet doet voor S60 moet je die telefoon helemaal niet kopen en kun je veel beter een SE kopen!!! De W800i en anderen zijn stukken goedkoper en hebben gelijkaardige specs...Eggy schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:00:
Dit topic gaat nou eenmaal niet enkel over Series 60 maar over het hele toestel. Je kunt hoe dan ook niet vermijden dat mensen ook deze gespreksstof behandelen. Wat de prijzen discussie betreft, waar jij overigens ook een niet bescheiden deel aan bijgedragen hebt, heb je echter wel gelijk. Het is niet de bedoeling dat deze hier zo uitgebreid aan bod komen. GoT blijft nog altijd gericht op de technische aspecten van hardware & software. Prijzen kunnen makkelijk gevonden worden via andere websites en zoekmachines.
Unlocken is uiteraard in de meeste gevallen illegaal en mag enkel via de operator zelf. Het is echter begrijpelijk wanneer mensen willen weten of een toestel een sim lock heeft wanneer ze zo 300 euro kunnen besparen.
3ddfreak, zou je aub wel willen proberen minder double- en triple-posts te maken? Deze maken de thread er ook niet overzichtelijker op.
Edit: Quadruple posts vallen hier ook onder![]()
Unlocken is meer dan illigaal: het is een beetje zielig vind ik en zeker als je niet eens weet dat het om S60 gaat. Ik kan uuren doorgaan maar jullie begrijpen het principe toch nooit. Het moreel besef is aan de lage kant in dit topic....
Defenitie van double post is tweemaal hetzelfde zeggen door per ongeluk tweemaal op verstuur bericht te klikken en dat doe ik niet!!! Persoonlijk vind ik niet dat het onverzichtelijk wordt, integendeel: 1 reply per post is nogal duidelijk vindt ik. Aan de andere kant post ik natuulijk veel dingen na elkaar, het is waarschijnlijk dat wat jouw stoort en niet de overzichtelijkheid.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 11:19 ]
Vanmiddag maar even verder proberen (poi's uitschakelen schijnt te helpne) en anders gaan we maar eens op zoek naar Route 66 mobile 7, misschien gaat dat beter.
@3ddfreak.. Ik denk dat de meeste mensen een S60- telefoon kopen om navigatie op te draaien.. Al die andere programma's zijn leuk, maar heb nog weinig echt nuttige programma's gezien.
[ Voor 18% gewijzigd door M@cer op 27-01-2006 11:18 ]
Verwijderd
Die indruk heb ik ook en het is inderdaad een zeer mooie, leuke en aantrekkelijke mogelijkheid die S60 heeft maar er is veel meer! Jullie kennen progjes als smartmovie waarschijnlijk ook wel maar er bestaan duizenden even handige en leuke toepassingen voor S60!Macer schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:17:
@3ddfreak.. Ik denk dat de meeste mensen een S60- telefoon kopen om navigatie op te draaien.. Al die andere programma's zijn leuk, maar heb nog weinig echt nuttige programma's gezien.
Als enkel navigatie telt dan koop je jezelf toch beter een PDA ofzo... niet?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 11:25 ]
Welk toestel mensen kopen, afgezien van het feit of ze wel of niet de functies zullen gebruiken, is hun keus. Of ze er goed aan doen is de vraag, maar niet een vraag waar wij ons mee bezig moeten houden.
Het moreel besef heeft hier ook niets mee te maken. Wie ben jij om te beslissen of dit zielig is? Nogmaals, dit is de keus van de persoon in kwestie en het is niet te bedoeling dat we hier het morele besef hiervan aan de tand gaan voelen.
Er bestaat geen werkelijke definitie van een double post, niet in een woordenboek althans. In de letterlijke betekenis van het woord zou dit wellicht een logischere conclusie zijn. Het wordt echter veelal gebruikt om ook dit soort situaties aan te duiden. Het ging hier in dit geval om twee (of meer) opeenvolgende posts. Ik vraag dan ook nogmaals of je hier op wilt letten aangezien je ook je post kunt editen.
En nee, ik erger me er niet aan wanneer ik een lange posts van je moet lezen. Totaal niet zelfs. Ik ben echter moderator en moet ervoor zorgen dat mensen zich volgens de policy en netiquette gedragen. Uiteraard komt het wel eens voor dat je liever 2 posts dan 1 zult maken wanneer deze anders te lang wordt. Vier posts achter elkaar gaat echter te ver en je dit is ook niet slechts één keer voorgekomen. Het probleem hierbij is ook dat het bij sommige mensen overkomt als spam. Er zijn namelijk genoeg mensen die graag hun postcount omhoog krikken. Hiernaast kost het geen moeite om je post even te editen wanneer je iets wilt toevoegen (waaronder een reactie op iemand anders zijn vraag).
Hoe dan ook, we gaan nu weer on topic. Wanneer je het niet eens met mij bent kun je me gerust bereiken per e-mail.
[ Voor 10% gewijzigd door Eggy op 27-01-2006 11:40 ]
Kom maar op met die leuke en handige toepassingenVerwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:23:
[...]
... Jullie kennen progjes als smartmovie waarschijnlijk ook wel maar er bestaan duizenden even handige en leuke toepassingen voor S60!...
Was het niet zo dat om Tomtom of route66 te gebruiken je telefoon in de offline modus moet staan, en dus niet kan bellen?McLatey schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:51:
@Jonkie2: De N70 (6680 ook) ondersteunt twee bluetooth verbindingen tegelijk (een van de weinige telefoons). In theorie moet je dus tegelijk kunnen navigeren en bellen via headset/carkit. Of het in praktijk allemaal goed werkt weet ik niet.
CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...
Nadat ik de Poi's had uitgezet in Tomtom is hij niet meer gecrashed in de rit naar huis (ongeveer 3 kwartier).. Vanmorgen met poi's crashte hij 4 keer in hetzelfde stukje. Dan maar geen flitspalen tot er een echte oplossing is.
Verwijderd
Het is niet toegelaten om software te posten op dit forum. Wat ik wel kan doen zijn enkele links geven naar officiële sites...LaborGardens schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 12:24:
[...]
Kom maar op met die leuke en handige toepassingen
Verwijderd
De standaard 5.0 werkt dus niet goed, geeft een hoop problemen, vandaar ook die update.
Met 2 bluetooth dingen tegelijk op mijn N70 heb ik geen ervaring, ik heb nog een oortje met een draadje.
Prima hoor, ik wil wel graag weten wat er allemaal mogelijk is met Series 60Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:43:
[...]
Het is niet toegelaten om software te posten op dit forum. Wat ik wel kan doen zijn enkele links geven naar officiële sites...
Ik heb hier ook 5.2, maar dat is nog niet alles.. Wat is de firmware van je N70? Hij doet het nu goed, maar als ik Tomtom heb afgesloten en weer opnieuw opstart vindt hij de GPS module niet. Pas als ik de telefoon weer helemaal opnieuw heb opgestart doet ie het dan weer.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:41:
TomTom werkt goed op een N70, mits het versie 5.2 is. tenminste bij mij wel i.c.m. een oasis gps module.
De standaard 5.0 werkt dus niet goed, geeft een hoop problemen, vandaar ook die update.
Met 2 bluetooth dingen tegelijk op mijn N70 heb ik geen ervaring, ik heb nog een oortje met een draadje.
Verwijderd
Zeg me gerust wat je wil doen met je telefoon en ik geef je een link naar de officiële site van het nodige programma.LaborGardens schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:44:
[...]
Prima hoor, ik wil wel graag weten wat er allemaal mogelijk is met Series 60
Jij bent toch de persoon die weet wat er allemaal nog meer mee te doen is, laat dat dan maar zien. Ik heb geen enkel idee wat de mogelijkheden zijn...Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:10:
[...]
Zeg me gerust wat je wil doen met je telefoon en ik geef je een link naar de officiële site van het nodige programma.
Verwijderd
Ik wou met dmv het geheugen kaartje in mijn computer te doen foto's eraf halen..
Opeens is heeeeel die kaart leeg en staat er opeens een map met system:s als ik een mp3 die op telefoon geheigen stond als beltoon wil zetten pakt ie hem niet meer en speelt ie de standaart nokia tune gewoon.. te raar!
ik heb niks geformateerd of anders ingesteld alleen het kaartje in mijn computer gedaan en het was over met de pret..
weet iemand wat ik hieraan kan doen?
ik vond het een goede telefoon tot dit incident nu had ik toch liever een andere gewild..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 23:19 ]
Verwijderd
Ik ben een al gewaarschuwd geweest omdat ik te veel post dus wil ik dit niet opnieuw riskeren. Het is ook onmogelijk om alles te posten dus zeg gewoon wat je wil zien...LaborGardens schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:35:
[...]
Jij bent toch de persoon die weet wat er allemaal nog meer mee te doen is, laat dat dan maar zien. Ik heb geen enkel idee wat de mogelijkheden zijn...
Ja maar dat weten we volgens jou dus niet.. Jij kan ons vertellen wat voor mooie programma's er allemaal wel niet zijn.. Geef maar eens een paar voorbeelden waar onze mond van open valt.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:25:
[...]
Ik ben een al gewaarschuwd geweest omdat ik te veel post dus wil ik dit niet opnieuw riskeren. Het is ook onmogelijk om alles te posten dus zeg gewoon wat je wil zien...
mee eensMacer schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:19:
[...]
Ja maar dat weten we volgens jou dus niet.. Jij kan ons vertellen wat voor mooie programma's er allemaal wel niet zijn.. Geef maar eens een paar voorbeelden waar onze mond van open valt.
Verwijderd
Enkele voorbeelden wat je met je symbian foon (heb zelf een 6680, maar dit geldt ook zeker voor de N70) zou kunnen doen:
- foto/video bewerking
- msn
- mobiel internet
- spellen (waaronder ook n-gage games, erg gaaf)
- tomtom navigatie
Voor al deze zaken en nog veeeel meer is software te vinden.
Bij mij werkt TT ook goed op m'n N70, met de 5.2 update. Als je ook nog handsfree bluetooth wil gebruiken kan dit niet tegelijkertijd. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar bij m'n vorige toestel Nokia 6260 icm TT onderbreekt het toestel je bluetoothverbinding met je gps voor een binnenkomend gesprek omdat een spraakverbinding kennelijk hoger prioriteit heeft. Je bent dan tijdens dat gesprek 'navigatieloos'.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:41:
TomTom werkt goed op een N70, mits het versie 5.2 is. tenminste bij mij wel i.c.m. een oasis gps module.
Verder wil ik aanbevelen om met een volgeladen GPS te werken. Het scheelt bij mij heel van storingen. Ik heb gemerkt dat een GPS met lege accu niet of nauwelijks werkt, ook al heb je 'm aan de lader hangen. Bij een lege accu moet de GPS bij mij minimaal al een half uur geladen hebben voordat het weer naar behoren werkt. Voorheen had ik nooit problemen, maar mijn partner vergeet na gebruik altijd de GPS uit te zetten vandaar...

1. Is de flits ook als zaklampje te gebruiken (eventueel met een programma)
2: kan de telefoon ook ingesteld worden als massaopslagapparaat (of eventueel een programma die daar voor kan zorgen)
Naar mijn weten kan de N70 twee bluetooth verbindingen tegelijkertijd maken, en dus zou dit wel moeten kunnen. Geen ervaring mee omdat ik tomtom nog niet heb uitgeprobeerd. (gister pas 1 Gb MMC kaartje gekocht)BellySM schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 14:09:
[...]
Bij mij werkt TT ook goed op m'n N70, met de 5.2 update. Als je ook nog handsfree bluetooth wil gebruiken kan dit niet tegelijkertijd. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar bij m'n vorige toestel Nokia 6260 icm TT onderbreekt het toestel je bluetoothverbinding met je gps voor een binnenkomend gesprek omdat een spraakverbinding kennelijk hoger prioriteit heeft. Je bent dan tijdens dat gesprek 'navigatieloos'.
Engineering
De PC met de BT verbinding staat als geauthoriseerd in de telefoon.
Weet iemand hoe hier voorbij te komen?
edit:
Ben bezig met "koppelen" Maar dan kan ie geen verbinding maken na het invoeren van de passkey "123", zowel op phone als pc die passkey ingevoerd.
edit2:
zo security op "low" in BT software instellingen en werkt nu wel iig. nouja nu vogel ik 't zelf wel verder
[ Voor 45% gewijzigd door admiral866 op 28-01-2006 20:00 ]
Hier heb ik nog versie 2.0536.0.2 en deze werkt niet helemaal soepel i.c.m. TomTom 5.2 en mijn CK-7W Bluetooth carkit. Het beste is eerst opstarten van TT en daarna auto starten, zodat ie op de carkit overgaat, andersom geeft vastlopers.
Verwijderd
dat van die flits lijkt me gaaf!Spacejam schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 15:15:
ik heb de N70 nu ook. maar ik heb nog 2 vragen:
1. Is de flits ook als zaklampje te gebruiken (eventueel met een programma)
2: kan de telefoon ook ingesteld worden als massaopslagapparaat (of eventueel een programma die daar voor kan zorgen)
Ik heb hier versie 3.0546.2.3 van 18-11-05 en heb nergens problemen mee, behalve dat af en toe bij het opstarten van de tweede camera er op het scherm komt te staan "hardware-fout, start camera opnieuw op". Verder heb ik nog nergens problemen mee ondervonden.NokiaFan schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:27:
Ik ben vorige week naar het Belcompany Maxcenter geweest, maar daar was nog geen goede update voor de N70 binnen. Ze hadden wel een versie liggen. 3.x.x.x maar die was door 1 klant getest en dat toestel was compleet vastgelopen. Ze hebben inmiddels contact met Nokia gehad voor een oplossing, maar hadden tot op heden nog geen oplossing.
Hier heb ik nog versie 2.0536.0.2 en deze werkt niet helemaal soepel i.c.m. TomTom 5.2 en mijn CK-7W Bluetooth carkit. Het beste is eerst opstarten van TT en daarna auto starten, zodat ie op de carkit overgaat, andersom geeft vastlopers.
Ik kan hieruit concluderen dat jij een symbian s60 telefoon niet aanziet voor 'een telefoon'? Want dat zeg je nu dus. Ik zie, op welk besturingsysteem de gsm ook draait, een gsm nog altijd aan voor een telefoon. Ok, deze telefoon heeft wat meer opties en uitbreidingsmogelijkheden dan andere modellen maar ik vind niet dat je dan automatisch mag concluderen dat het een 'apart apparaat' is.Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:07:
[...]
Ik bedoelde helemaal niet het technologische aspect en ook forum nokia bedoelde ik niet! Het technologische aspect boeit mij eerlijk gezegd ook niet hoor!!!! Blijkbaar weten jullie dus echt niet wat ik bedoel. Jullie beschouwen Symbian smartphones als telefoons die wat meer functies hebben dan een ordinaire samsung. Daar heb je maar gedeeltelijk gelijk in: een standaard S60 phone kan eigenlijk niet veel meer dan een ordinaire samsung. Btw: zo'n ordinaire samsung heeft ook behoorlijk wat functies en is bovendien veel compacter en veel mooier qua design.
Ik raak niet wijs uit het prijzengezever in je post. Leg het aub een beetje duidelijker uit.
Bovendien snap ik je posts over prijzen niet. Een prijs wordt bepaald door aanbod - vraag. Wanneer een telefoon bedrag x kost, dan kopen y mensen deze telefoon. Nou Nokia bepaalt prijs x in NL., dit genereert vraag y en hier zijn ze blijkbaar content mee, anders ging de prijs wel omlaag of omhoog.
Ik zal voor jou speciaal mijn prijsgezever even uitleggen:
Ik heb nu:
Nokia N70, 160 euro betaald. Abonnement 1jr 45,- (+7 smsbundel=52,-). Jaarbasis 700 (784) euro.
Met plekploatje zou het me gekost hebben:
Nokia N70, 49 euro. Abonnement 1jr 30,- (+7 smsbundel=37,-). Jaarbasis 409 (493) euro
Verschil = 700-409= 291,-
Verwijderd
Het programma Torch schijnt hier wel goed voor te werken maar zoek anders gewoon op google of op symbian software sites met het trefwoord "flashlight".
ik heb het programma bemused gedownload (voor de serie60 telefoons)
als ik de server opstart vraagt hij om een compoort op te geven. maar op de N70 is er geen service voor een seriele verbinding via bluetooth. op mijn 6230 kon ik zonder problemen een seriele (com) bluetooth verbinding maken.
als ik het programma geinstalleerd heb op mijn telefoon en hem dan opstart dan gebeurd er niets. hij laad hem maar is meteen weer weg.
ik gebruik een sitecom bluetooth stick met widcomm drivers (dit heeft altijd goed gewerkt op mijn 6230)
moet deze service soms aangezet worden op de N70 of werkt het op een andere manier?
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt en dat er iemand ervaring mee heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 30-01-2006 17:45 ]
Verwijderd
V 2.0539.1.2
19-10-05
rm-84
Mijn gsm is Vodafone "gepimpt".
Ik heb verder geen connectie problemen met mijn oasis gps module. Zodra ik in de auto stap, tomtom opstart, is er een connectie. 1 keer niet, en toen heb ik mijn gsm uit en aan gezet en toen gelijk verbinding (kan ik prima mee leven).
Nu heb ik alleen helemaal geen screensaver meer, hij staat bij thema's wel op datum en tijd ingesteld, maar hij komt met geen mogelijkheid meer in beeld. Hoe krijg ik dit weer aan?
To dare is to do
Ik heb dezelfde firmware, maar heb dus wel wat problemen met Tomtom 5.2.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 08:02:
voor de mensen die het wilde weten, ik heb de volgende firmware:
V 2.0539.1.2
19-10-05
rm-84
Mijn gsm is Vodafone "gepimpt".
Ik heb verder geen connectie problemen met mijn oasis gps module. Zodra ik in de auto stap, tomtom opstart, is er een connectie. 1 keer niet, en toen heb ik mijn gsm uit en aan gezet en toen gelijk verbinding (kan ik prima mee leven).
Vooral als ik de Poi's aanzet (flitsers) loopt de boel regelmatig vast.
Ik heb nu de poi's uitgezet en alleen als geluidswaarschuwing aangezet. Sindsdien geen problemen meer met vastlopers. Waar ik nog wel last van heb is dat hij regelmatig de GPS module niet kan vinden als ik hem al gebruikt heb.
Na het opnieuw opstarten van de telefoon doet Tomtom het dan wel goed en wordt de GPS module wel gevonden.
Vanavond Route 66 eens proberen en kijken of ik daar ook problemen mee heb of dat het aan Tomtom ligt.
Verwijderd
Laat me raden: Psiloc Screensaver? Als ik je een goeie raad mag geven (eigenlijk ook voor iedereen): Probeer psiloc programma's te vermijden!!! Ze zorgen voor heel wat problemen en er worden allerlei beveiligingsprogramma's meegeïnstalleerd bij het installeren van een Psiloc app. Doe maar eens de test met unmakesis dan zal je zien wat ik bedoel. Er bestaan tal van alternativen voor de psiloc applicaties, Zeker voor Psiloc screensaver!Slaapje schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:13:
Ok ik heb een (waarschijnlijk domme) vraag. Heb wat proggies geïnstalleerd waaronder eentje voor een andere screensaver... Nu vond ik dat niet fantastisch dus heb hem afgesloten.
Nu heb ik alleen helemaal geen screensaver meer, hij staat bij thema's wel op datum en tijd ingesteld, maar hij komt met geen mogelijkheid meer in beeld. Hoe krijg ik dit weer aan?
Om je probleem op te lossen: eerst een aantal vraagjes:
Heb je de software volledig verwijderd?
Heb je de telefoon al gerebooted? (eventueel in safe mode)
thnx in advance,
Het is WOWscreens... En nee hij staat nog steeds in mijn persoonlijk menu, software dacht ik wel te hebben verwijderd maar duidelijk dus niet.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 12:56:
[...]
Laat me raden: Psiloc Screensaver? Als ik je een goeie raad mag geven (eigenlijk ook voor iedereen): Probeer psiloc programma's te vermijden!!! Ze zorgen voor heel wat problemen en er worden allerlei beveiligingsprogramma's meegeïnstalleerd bij het installeren van een Psiloc app. Doe maar eens de test met unmakesis dan zal je zien wat ik bedoel. Er bestaan tal van alternativen voor de psiloc applicaties, Zeker voor Psiloc screensaver!
Om je probleem op te lossen: eerst een aantal vraagjes:
Heb je de software volledig verwijderd?
Heb je de telefoon al gerebooted? (eventueel in safe mode)
Weet ook niet hoe ik hem moet verwijderen eigenlijk.
Safemode.. hoe kom je daarin dan (mijn eerste symbian toestel, heb hem 3 dagen ofzo)
To dare is to do
Verwijderd
Normaal gezien verwijder je software door naar de appmanager te gaan en op opties, verwijderen te drukken maar het is mogelijk dat het in dit geval niet mogelijk is wegens actieve processen van Wowscreens die in je telefoon zijn geslopen.Slaapje schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:26:
[...]
Het is WOWscreens... En nee hij staat nog steeds in mijn persoonlijk menu, software dacht ik wel te hebben verwijderd maar duidelijk dus niet.
Weet ook niet hoe ik hem moet verwijderen eigenlijk.
Safemode.. hoe kom je daarin dan (mijn eerste symbian toestel, heb hem 3 dagen ofzo)
Oplossing: Schakel je telefoon uit en restart terwijl je de pencil key ingedrukt houdt. Houdt die knop ingedrukt tot je telefoon helemaal is opgestart (ook tijdens ingeven van je pin). Je telefoon is nu in safe mode gestart, je zult op het eerste zicht geen verschil merken maar dat doet er niet toe. Ga nu naar appmanager en verwijder Wowscreens.
Nu maar kijken of mijn screensaver het weer doet.
To dare is to do
Verwijderd
Je zou voor foto's en video's ook op de site van Mobile Review kunnen kijken. Of op New Mobile voor foto's hier en voor video's hier.nomad85 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:18:
Ik weet ook dat de N80 een andere camera heeft, maar ik ben zo benieuwd naar foto's die tweakers gemaakt hebben met hun N70. De enige foto's genomen met de N70 zijn die in de startpost. Wil graag zien hoe goed de foto's zijn van de mede tweakers. Zouden er een paar mensen wat shots kunnen showen?
ik heb nou de seriele verbinding aan de gang gekregen eindelijk. bijv puppetmaster werkt nou wel (net zoiets als bemused maar minder uitgebreid).Spacejam schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:51:
nog een vraag:
ik heb het programma bemused gedownload (voor de serie60 telefoons)
als ik de server opstart vraagt hij om een compoort op te geven. maar op de N70 is er geen service voor een seriele verbinding via bluetooth. op mijn 6230 kon ik zonder problemen een seriele (com) bluetooth verbinding maken.
als ik het programma geinstalleerd heb op mijn telefoon en hem dan opstart dan gebeurd er niets. hij laad hem maar is meteen weer weg.
ik gebruik een sitecom bluetooth stick met widcomm drivers (dit heeft altijd goed gewerkt op mijn 6230)
moet deze service soms aangezet worden op de N70 of werkt het op een andere manier?
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt en dat er iemand ervaring mee heeft.
maar nou wil ik dus graag bemused aan de gang krijgen. op welke manier ik hem ook installeer op de telefoon hij doet niks. als ik hem opstart dan geeft hij even (halve seconde) een leeg scherm weer en dan is hij weer weg. heeft iemand bemused wel aan de gang gekregen op de N70?
Verwijderd
Visual Radio is (nog) niet aanwezig in Nederland en zit nog in een testfase op de paar plekken in Europa waar het wel wordt aangeboden. In het kort is het een dienst waarmee je tijdens het luisteren naar de FM-radio een interactief informatiekanaal kan raadplegen. Je kan bijvoorbeeld informatie over het nummer en de artiest opvragen en zelfs gossip en data van optredens achterhalen. Klik hier voor uitgebreide info.BellySM schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:40:
[...]
Hoe werkt dat Visual Radio dan eigenlijk? Als ik via opties kies voor 'Vis. dienst opstarten', dan krijg ik de melding dat een ID vereist is. Deze kan ik dan vervolgens ophalen via toegangspunten van Vodafone. Mijn N70 is geen 'branded' toestel van Vodafone en ik gebruik 'm met een Telfort abo. Wat is het voor een functionaliteit. Is het zoiets als RDS op analoge radio's?
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 20:26 ]
Anyways, heeft iemand enig idee hoe ik m'n smsjes van MMSMMC naar phonememory kan krijgen? of naar een andere MMSMMC kan kopieren zonder dat ik naar windows moet gaan, pc suite installeren, en hopen dat het in een keer werkt... dus zonder nog eens een (wat was het? 70MB?) pc suite update te hoeven downloaden...
Ik had al op de gok een verbatim cp -a /n70 ~/n70 && cp -a ~/n70 /n70 gedaan, maar dat leverde een lees fout op bij de smsjes. Zo op het eerste gezicht werkte dat niet.
eh. ok, laat maar. Probeerde net m'n andere MMSMMC nog maar... en warempel het werkt. Als ik zeg maar m'n instellingen opnieuw doe waar de telefoon de smsjes kan vinden

Naja, misschien handig voor iemand anders om te weten
@StanTheMan: geef toe, ik was wel consequent fout
[ Voor 7% gewijzigd door cavey op 31-01-2006 08:49 ]
[ Voor 120% gewijzigd door StanTheMan op 31-01-2006 07:31 ]
Ik heb ze ooit geexporteerd naar ncc files en heb eventueel een mdb versie (waar die vandaan komt weet ik niet
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Kopieren van smsjes kun je ook doen door eerst mmckaart nr.1 in je tel. te doen, vervolgens zeggen bij opties bij berichten dat deze de berichten op het intern geheugen opslaat, vervolgens vraagt de telefoon of hij de berichten moet kopieren naar het intern geheugen, je kiest ja. MMC kaart nr. 2 in je telefoon, je zet de instellingen weer op opslaan op mmckaart en je kopieert de handel naar je nieuwe mmckaart.komakeef schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 00:06:
Anyways, heeft iemand enig idee hoe ik m'n smsjes van MMSMMC naar phonememory kan krijgen? of naar een andere MMSMMC kan kopieren zonder dat ik naar windows moet gaan, pc suite installeren, en hopen dat het in een keer werkt... dus zonder nog eens een (wat was het? 70MB?) pc suite update te hoeven downloaden...
Ik had al op de gok een verbatim cp -a /n70 ~/n70 && cp -a ~/n70 /n70 gedaan, maar dat leverde een lees fout op bij de smsjes. Zo op het eerste gezicht werkte dat niet.
eh. ok, laat maar. Probeerde net m'n andere MMSMMC nog maar... en warempel het werkt. Als ik zeg maar m'n instellingen opnieuw doe waar de telefoon de smsjes kan vinden![]()
![]()
![]()
Naja, misschien handig voor iemand anders om te wetenJe kan dus gewoon de complete inhoud van je ene MMSMMC naar een andere MMSMMC copieren..... maar stel dan wel je telefoon in om de juiste MMSMMC op te pikken (Wat maf dat je die MMSMMC dingen een volume naam kan geven en dat de telefoon daar dan ook over gaat miepen als je een kaart met een andere volume naam er in gooit. Naja, misschien niet zo raar, maar ik had toch eigenlijk verwacht dat het niet zozeer op volume naam de MMSMMC aan zou sturen, maar eerder op drive letter oid)
Ik had vandaag trouwens met T-Mobile dat ik geen enkel smsje kon ontvangen (wel versturen) dus ik zat me al weer de tering te ergeren. Blijkt het waarsch. een netwerkfout/simkaart fout te zijn aangezien m'n andere telefoon ook geen smsjes ontving (oeff...)
Heb hier eerder echter wel met deze telefoon last van gehad, dus ik hoop dat het geen telefoonfout is! Ik kijk het even aan, anders laat ik het hier weten..
Mensen met dezelfde ervaring graag posten!!!
Dat vraagt mijn N70 dus niet... ik heb 3 berichtjes staan in phonegeheugen... en 100+ op mmc... maar ik kan ze (ogenschijnlijk) niet heen en weer kopieren via de telefoon.McLatey schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:11:
[...]
Kopieren van smsjes kun je ook doen door eerst mmckaart nr.1 in je tel. te doen, vervolgens zeggen bij opties bij berichten dat deze de berichten op het intern geheugen opslaat, vervolgens vraagt de telefoon of hij de berichten moet kopieren naar het intern geheugen, je kiest ja. MMC kaart nr. 2 in je telefoon, je zet de instellingen weer op opslaan op mmckaart en je kopieert de handel naar je nieuwe mmckaart.
Althans, ik ga dus naar "Messages", ga naar "Options", "Settings" -> "Other" -> "Memory in Use" en zet die op Phone -> geen vraag over overzetten van berichten.
Maar misschien kijk ik verkeerd, zijn er nog andere mogelijkheden?
Dan had ik verder nog een vraag over de gallery. Ik gooi net m'n andere MMC erin, waar een hoop plaatjes in staan die bij een applicatie horen...... en m'n gallery gaat die doodleuk indexeren. Is er een manier om te zeggen "KIJK NIET BUITEN DIE IMAGES DIR STOM KRENG", zodat de telefoon dat ook gaat begrijpen? (Want het uitkramen van voornoemde zin is natuurlijk kinderspel
Als je in standby staat (volgens de onboard help file althansMacer schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:46:
Kan iemand mij vertellen hoe ik voice dailing kan instellen???
Press and hold the right selection key. After you have heard a tone and the Speak now prompt appears, say the voice command exactly as it is written in "Voice com.", or the name or nickname of a contact from the contact card.
Volgens mij kan je ook nog per "contactpersoon" dus een aparte voice dingest opnemen, standaard staat het dacht ik in "synthesizer" mode... naja, check "Tools" -> "Voice com".
(Ja, sorry, ik heb een engelse series 60
[ Voor 9% gewijzigd door cavey op 01-02-2006 16:33 ]
Voor zover ik weet kun je niet zelf de spraaklabels inspreken....heb er een tijd naar gezocht maar kan t niet vinden.komakeef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:52:
[...]
Als je in standby staat (volgens de onboard help file althans)
Press and hold the right selection key. After you have heard a tone and the Speak now prompt appears, say the voice command exactly as it is written in "Voice com.", or the name or nickname of a contact from the contact card.
Volgens mij kan je ook nog per "contactpersoon" dus een aparte voice dingest opnemen, standaard staat het dacht ik in "synthesizer" mode... naja, check "Tools" -> "Voice com".
(Ja, sorry, ik heb een engelse series 60)
Als je de synthesizer uitzet dan herhaalt de telefoon je spraakopdracht niet meer....Het schijnt dat de telefoon zich zelf aanpast aan je stem, dus dat de telefoon de opdrachten steeds beter gaat herkennen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr_DD op 01-02-2006 19:05 ]
Ik gebruik het vaak icm de 7W carkit, maar heb al een paar keer de verkeerde aan de lijn gehad..
[ Voor 28% gewijzigd door M@cer op 01-02-2006 20:44 ]
Nog eens starten: weer systeemfout.
Geheugenkaart eruit. Ja, nu start hij wel op maar ineens is het lettertype van de gehele telefoon veranderd in een heel lelijk, goedkoop ogend lettertype.
Fabrieksreset helpt niet en deinstalleren van geinstalleerde programma's heeft ook geen nut.
Waar kun je dat terugdraaien? Welk lettertype is het default eigenlijk? Mis ik misschien een bestandje?
M.a.w. wie weet raad? Zoals nu ziet het er niet uit namelijk.
[edit] ik heb een deel van de oplossing gevonden door het font (.grd) op c:\system\fonts te vervangen door een andere.
[ Voor 11% gewijzigd door arene op 02-02-2006 07:27 ]
@ arenearene schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 03:15:
vanavond was de batterij op. Dus ik mijn telefoon aan de oplader opnieuw gestart: systeem fout. Vreemd.
Geheugenkaart eruit. Ja, nu start hij wel op maar ineens is het lettertype van de gehele telefoon veranderd in een heel lelijk, goedkoop ogend lettertype.
Fabrieksreset helpt niet en deinstalleren van geinstalleerde programma's heeft ook geen nut.
Waar kun je dat terugdraaien? Welk lettertype is het default eigenlijk? Mis ik misschien een bestandje?
[edit] ik heb een deel van de oplossing gevonden door het font (.grd) op c:\system\fonts te vervangen door een andere.
Waarschijnlijk is je geheugenkaart defect. Ik heb het met mijn nokia 6680 ook gehad. De gsm starte raar op als je geheugenkaart erin zat. Deed ik de geheugenkaart eruit, was r niets aan de hand. (geen errorscodes of systeemfouten)
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Verwijderd
Ik weet niet hoe het bij de N70 zit maar normaal gezien staan de standaard fonts op de Z-drive en niet op de C... Als je in dat geval je standaard font terugwil moet je gewoon effe de fontsfolder in de C-drive deleten (na hem gerenamed te hebben) Oja, ook nog eventjes rebooten...arene schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 03:15:
vanavond was de batterij op. Dus ik mijn telefoon aan de oplader opnieuw gestart: systeem fout. Vreemd.
Als je telefoon lelijk doet is het soms aangeraden een Hardformat te doen ipv van een soft reset. Gewoon eventjes deze code (*#7370#) intikken gevolgd door je beveiligingscode. De c-drive wordt geformateerd en de oorspronkelijke bestanden worden via de Z-drive gerestored. Dit lost bijna in alle gevallen je problemen op.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 10:50 ]
inderdaad. Het deleten van de system/fonts-folder op c:\, zet het default lettertype weer terug. Ik heb nog wat andere lettertypes op internet gevonden overigens in mijn zoektocht. Als je deze in de c:\system\fonts directory zet, kun je je telefoon aardig personaliseren.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:47:
[...]
Ik weet niet hoe het bij de N70 zit maar normaal gezien staan de standaard fonts op de Z-drive en niet op de C... Als je in dat geval je standaard font terugwil moet je gewoon effe de fontsfolder in de C-drive deleten (na hem gerenamed te hebben) Oja, ook nog eventjes rebooten...
Met easy gdr-creator kun je overigens ALLE windows-lettertypes omzetten naar een voor de N-70 geschikte Gdr-file.
Leuk om mee te spelen...... .Bedankt voor het meedenken en de tips......
[ Voor 85% gewijzigd door Japser op 06-02-2006 17:30 ]
Neem eens een kijkje op bijvoorbeeld http://www.batteryuniversity.com
En die hele batterij-universiteit...ik snap de helft niet wat ze nou precies willen zeggen
(en ik heb zelf ook al gegoogled op batterij + oplaadtijd en n70+ batterij etc etc...kom alleen nie veel zinnigs tegen
[ Voor 23% gewijzigd door Japser op 06-02-2006 21:33 ]
Verwijderd
In ieder geval zit er op de N70 geen GPS. Je zult er dus een losse module bij aan moeten schaffen. TomTom heeft een pakket op hun website staan waar een GPS bij inzit. Het werkt ook wel met andere GPS modules zoals je elders hebt kunnen lezen in dit topic.
[ Voor 32% gewijzigd door SanderTje! op 08-02-2006 00:22 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
wat is dat kleine vierkantje linksbovenin het toestel, zeg maar links naast "N70"?
meer uit nieuwsgierigheid, misschien kan je wel hele vette dingen met dat vierkantje, zou zonde zijn als k dat niet wist. overigens kon k t ook niet in de handleiding terugvinden
lichtsensortje, om te zien of keypad licht aan moet
Correct.admiral schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:24:
gokje:
lichtsensortje, om te zien of keypad licht aan moet
mijn N70 slurpt mijn batterij binnen 10 uur leeg...
Geen BT, alles op "spaarstand"... Mag ik weer terug naar die idioten in de t-mobile winkel
Wise enough to play the fool
Ik vind het Live gebeuren van Vodafone leuk, maar had niet verwacht dat je nog zoveel moest betalen. Als die abbo's kan nog oplopen. Weten jullie niet toevallig een leuke portal met mobile-sites. (hoe heet dat eigenlijk). Of sites met streaming filmpjes.. maar dan gratis.
Ik hoop hier nog veel te leren en met plezier te lezen!
Verwijderd
Toevallig liep mijn contract bij Voda 13 maart af, dus ik heb 'm meteen gehaald
Enige minpuntje is de audio-kwaliteit. Ik gebruik m'n eigen Sennheiser koptelefoon ermee, en hoewel het spectrum wel breed genoeg is, maaktie van vooral gitaar en stemmen nogal een soep. Ik kan trouwens Alon MP3-speler aanbevelen om het blikkerige eruit te halen, die player heeft een equalizer die goed werkt, waarmee je de middentonen kan verlagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2006 17:58 ]
Verwijderd
Beste moderator,Eggy schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 11:00:
Waarom blijft die mythe dat dat illegaal is toch telkens rondzingen? Naar mijn beste weten is dit gewoonweg niet het geval!!
Om meteen een eind te maken aan alle unlock-vragen: de scene is nu al ruim een jaar bezig met het nieuwe systeem van simlocks van nokia (BB5), en het is nog steeds niet gelukt.
Vandaag heb ik bij Vodafone de code voor mijn 6630 besteld. Die is nu een jaar oud, en na een jaar zijn ze wettelijk verplicht de code te geven. Binnenkort kan ik 'm dus verpatsen =]
Ik kreeg er een witte hoofdtelefoon/headset bij, met een soort vierkante oordopjes niet nooit in m'n oren blijven zitten.
Door de vreemde aansluiting kan ik ook geen gewone hoofdtelefoon aansluiten.
Hoe doen jullie dat?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.