Het is geen vraag en aanbod hier doe dat dan ook niet.Steffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:40:
Dat wordt dus een ander proc halen, lekker is dat zeg, naja dan maar wat anders halen voor op dit bordje, iemand nog toevallig belangstelling voor een 3000+ hij is over, ongeveer 3 maanden oud en wacht op een nieuwe eigenaar
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2005 13:47 ]
de artic is beter hier komt de link
in deze test komt hij er beter uit nieuws: Vuur na aan de schenen van Arctic Freezer 64 Pro gelegd
maar past de nieuwe artic nu wel of niet op dit mobo kon namelijk niks erover vinden hiero of google
in deze test komt hij er beter uit nieuws: Vuur na aan de schenen van Arctic Freezer 64 Pro gelegd
maar past de nieuwe artic nu wel of niet op dit mobo kon namelijk niks erover vinden hiero of google
[ Voor 35% gewijzigd door jorisw86 op 30-11-2005 16:24 ]
Verwijderd
Big Typhoon en de Zalman CNSP9500 8 graden verschil terwijl dit in alle andere tests 1 graad of geen verschil is. Die test vind ik dus niet betrouwbaar. Zeker niet als je is met vol verstand nar die koeler kijkt. Dan kan die artic echt no way beter zijn!jorisw86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:10:
dus jij denkt dat ik beter die zalman 9500 kan halen dan die artic.
maar zalman is wel altijd gekut om te monteren je moederbord moet altijd uit je pc.
of bij de 9500 incombinatie met die moederbord niet want er hoeft geen backplate op???
maar zalman is wel altijd gekut om te monteren je moederbord moet altijd uit je pc.
of bij de 9500 incombinatie met die moederbord niet want er hoeft geen backplate op???
Koop jij lekker een Zalman voor €50 en laat hem (en mij en vele anderen) lekker een Arctic Freezer 64 Pro halen en er tevreden mee zijn en hou het verder Ontopic, mooi als je wilt zeiken ga dan een Zalman topic beginnen en ga daar lekker iedereen bashen met je reacties maar hier niet daar is dit topic niet voorVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:35:
[...]
Big Typhoon en de Zalman CNSP9500 8 graden verschil terwijl dit in alle andere tests 1 graad of geen verschil is. Die test vind ik dus niet betrouwbaar. Zeker niet als je is met vol verstand nar die koeler kijkt. Dan kan die artic echt no way beter zijn!
offtopic steffy past die artic freezer 64 pro op dit asrock mobo zonder moederbord eruit te slopen??Steffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:43:
[...]
Koop jij lekker een Zalman voor €50 en laat hem (en mij en vele anderen) lekker een Arctic Freezer 64 Pro halen en er tevreden mee zijn en hou het verder Ontopic, mooi als je wilt zeiken ga dan een Zalman topic beginnen en ga daar lekker iedereen bashen met je reacties maar hier niet daar is dit topic niet voor
Wat ik me afvraag is of de bracket van dit bord er niet langzaam naar boven wordt getrokken door dat de koeler kracht op de cpu zet en de koeler strak vast word gezet aan de bracket.jorisw86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:43:
dus jij denkt dat ik beter die zalman 9500 kan halen dan die artic.
Het is immers geen standaard bracket die door amd is ontworpen.
@Steffy
Ik vind de zalman ook te duur heb een zalman cnps7000b die ook al had op mijn S754 die toen voor 19,95 heb gekocht was een oem.(oems koop ik het liefst
Denk ook niet dat ik veel verder dan 2.7Ghz ga komen door net een iets beter koeler ga geen 45euro uitgeven voor x aantal Mhz.
[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2005 17:11 ]
Geen idee, het moet wel kunnen denk ik ja maar ik haal als ik iets nieuws erin zet altijd alles eruit om het ff schoon te maken dus geen idee maar denk het wel.jorisw86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:02:
[...]
offtopic steffy past die artic freezer 64 pro op dit asrock mobo zonder moederbord eruit te slopen??
Ik heb deze koeler ook overwogen, echter gezien deze niet in Frankrijk verkrijgbaar is, heb ik ook even naar de non-pro versie gekeken. En om wat meer over beide koelers te weten te komen, heb ik de installatieinstructies van Artic voor beide koelers gedownload. Als je dan kijkt hoe deze koeler in de test gemonteerd is, en wat Artic voorschrijft, kun je alleen maar tot de conclussie komen dat de testers niet goed wisten waar ze mee bezig waren. En dan kunnen de resultaten nog zo goed zijn, ik vertrouw ze dan niet meer. Zeer zeker als andere testen uitwijzen dat de plaatsing van de koeler, ventilator richting achterkant van de kast of richting voeding, ongeveer twee graden scheelt, in het voordeel als de richting met de luchtstroom mee richting de achterkant van de kast is. Ik heb dan ook weinig vertrouwens in deze test.jorisw86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:10:
Echter uit andere wel goed uitgevoerde tests, blijkt dat de Artic Freezer 64 Pro nagenoeg hetzelfde presteerd als de drie beste koelers die er op dit moment voor goed geld verkrijgbaar zijn:
- Thermaltake Big Typhoon
- Zalman CNPS9500LED
- Thermalright XP-120
En dat voor een zacht prijsje. En ja hij past op dit moederbord. Het is namelijk een van de weinige high-end Socket 939-koelers die gewoon gebruik maakt van het retentioningframe. Geen schroefjes of iets dergelijks, gewoon een hendeltje over zetten en klaar is kees!
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Maar mensen het reboot probleem zit het hem nu dus in bepaalde procs, das jammer want dan ben ik echt genoodzaakt om wat anders te gaan halen, wat kosten die Opterons eigenlijk? De moeite waard van het aanschaffen?
ja maar ikh oor dat eht alleen aan de venice cores light hiero en ik heb een san diego core hoe zit dat dan??
Zeker de moeite waard, maar ik probeer al 3 weken dat ding ergens te bestellen... nergens meer leverbaar...Steffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:41:
Maar mensen het reboot probleem zit het hem nu dus in bepaalde procs, das jammer want dan ben ik echt genoodzaakt om wat anders te gaan halen, wat kosten die Opterons eigenlijk? De moeite waard van het aanschaffen?
Ici kann uw Werbung staan
Dat is dus een E3 of E6 core dan denk ik dat jij een E6 in je socket heb zittenjorisw86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:59:
ja maar ikh oor dat eht alleen aan de venice cores light hiero en ik heb een san diego core hoe zit dat dan??
het ligt dus aan de E6 core geheugen controller en niet alleen aan de venice
@steffy
kan je ook ff zelf opzoeken maar hier een hint.
spoiler:
2000Mhz
@DaViDoViTsCh
Er komen ander athlon64 uit met de zelfde core als de opterons de E4 dus en die doen het goed op dit bordje en zullen denk ik ook heel goed oc.(deze zijn al verstuurt volgens het nieuws bericht)
[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2005 18:38 ]
Ligt niet aan de E6, ik heb een E3 en heb het probleem dus zoals we al 2 topics lang kunnen lezenmad_max234 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:33:
[...]
Dat is dus een E3 of E6 core dan denk ik dat jij een E6 in je socket heb zitten
het ligt dus aan de E6 core geheugen controller en niet alleen aan de venice
@steffy
kan je ook ff zelf opzoeken maar hier een hint.![]()
spoiler:2000Mhz
@DaViDoViTsCh
Er komen ander athlon64 uit met de zelfde core als de opterons de E4 dus en die doen het goed op dit bordje en zullen denk ik ook heel goed oc.(deze zijn al verstuurt volgens het nieuws bericht)
wat is je stepping?(de hele code)Steffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:45:
[...]
Ligt niet aan de E6, ik heb een E3 en heb het probleem dus zoals we al 2 topics lang kunnen lezen
Misschien heeft de E3 er ook last van dat weet ik niet maar de E6 zeker.
amd heeft hier ook al eens iets over naar buiten gebracht.zou ff kijken of ik het nog kan vinden.
[ Voor 27% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2005 18:51 ]
Ik maak een screenie, everest leest het hoop ik wel goed uit, en ik doe het zonder paint trouwens 
Deze werkt dus niet
Deze werkt dus niet
[ Voor 49% gewijzigd door Steffy op 30-11-2005 19:35 ]
Verwijderd
Dude wat is je probleem? Doe ff normaal oke. Ik zeg toch ook niks over 8 pagina's slowchat over 1t of 2t draaien? Dit is het enige topic over dit mobo dus iedereen met vragen omtrent dit mobo komt hier. Niemand maakt ergens een probleem van dus laten we dat zo houden.Steffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:43:
[...]
Koop jij lekker een Zalman voor €50 en laat hem (en mij en vele anderen) lekker een Arctic Freezer 64 Pro halen en er tevreden mee zijn en hou het verder Ontopic, mooi als je wilt zeiken ga dan een Zalman topic beginnen en ga daar lekker iedereen bashen met je reacties maar hier niet daar is dit topic niet voor
De Zalman of Artic sjit is offtopic, de slow chat over T1 en T2 niet, plus dat iedereen tenminste de moeite neemt om het probleem te achter halen, slow chat of niet dat is tenminste zinvol in plaats van een discussie over 2 koelers beginnen in een topic over een moboVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:53:
[...]
Dude wat is je probleem? Doe ff normaal oke. Ik zeg toch ook niks over 8 pagina's slowchat over 1t of 2t draaien? Dit is het enige topic over dit mobo dus iedereen met vragen omtrent dit mobo komt hier. Niemand maakt ergens een probleem van dus laten we dat zo houden.
jongens ik vind het niet zo erg dat het een beetje offtopic gaat(zolang het niet te erg wordt) maar wat ik wel erg vind dat iedereen zo onvrienderlijk is, hou het gezellig is het is voor iedereen toch een stuk leuker.
En voor de één is het één nou net iets intresanter dan het ander.
mijn kan het gelul over koeler gestolen worden maar de discusie over de bugs vind ik wel intresant.
en een beter koeler voor het oc is ook niet echt offtopic vind je wel.
@steffy
Wat is je stepping nou want je plaatje doet het niet, en welke everest gebruik je versie 2.20.405 gebruik ik.
maar ik bedoelden ook je hele stepping die op je cpu staat
En voor de één is het één nou net iets intresanter dan het ander.
mijn kan het gelul over koeler gestolen worden maar de discusie over de bugs vind ik wel intresant.
en een beter koeler voor het oc is ook niet echt offtopic vind je wel.
@steffy
Wat is je stepping nou want je plaatje doet het niet, en welke everest gebruik je versie 2.20.405 gebruik ik.
maar ik bedoelden ook je hele stepping die op je cpu staat
[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2005 19:33 ]
Hier het plaatje, E3 zoals ik het hier lees, dus het probleem lijkt het hem dus niet in de stepping te zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Steffy op 30-11-2005 19:38 ]
Schijf de stepping dan de volgende keer op als je een nieuwe cpu koopt dat doe ik namelijk altijd.
Ik gebruik everest versie 2.20.405 en deze leest bij mijn de DH-E6 uit.
Als je ff kijk of je deze versie ook gebruikt, dan kan je er van uitgaan dat het klopt.
Ik gebruik everest versie 2.20.405 en deze leest bij mijn de DH-E6 uit.
Als je ff kijk of je deze versie ook gebruikt, dan kan je er van uitgaan dat het klopt.
Zelfde versie, dan is het duidelijk dat het niet alleen aan de E6 ligt maar dat ook eerdere venice procs er last van hebben 
Toch is die Opteron wel een interessant proc zeg, ik ga toch eens zoeken of ik die nog te pakken kan krijgen, zaakjes in de pricewatch hebben het ding niet op voorraad, misschien is het een kwestie van afwachten tot ze weer op voorraad hebben, ik neem aan dat ze die proc niet 1malig gemaakt hebben das ook wat een zinloze actie

Toch is die Opteron wel een interessant proc zeg, ik ga toch eens zoeken of ik die nog te pakken kan krijgen, zaakjes in de pricewatch hebben het ding niet op voorraad, misschien is het een kwestie van afwachten tot ze weer op voorraad hebben, ik neem aan dat ze die proc niet 1malig gemaakt hebben das ook wat een zinloze actie
[ Voor 57% gewijzigd door Steffy op 30-11-2005 20:15 ]
Ik ben benieuwd of die T1 issue ook met Opterons naar boven komt. Ik draai overigens een DH-E6, en dus ook genoodzaakt T2 omdat de geheugencontroller mij nogal in de steek laat als ik 'm op T1 zet
Hier stond een dode link.
dat rma'en is wel stom, ik las namelijk op een ander forum dat 1T nooit gegarandeert word, het bios heeft gewoon standaard amd code, 1T hangt af van geheugen, vdimm, HT, etc...
Op mijn vorige bordje (A8V Deluxe) werkte T1 perfect en bij anderen werkt het ook maar niet bij iedereen, kennelijk zit er toch een hik in dit bordje dus RMA mag dan wel, die optie moet gewoon werken anders hoef je er ook geen PC3200 in te klappen want dan haal je snelheden waar je pc alleen maar langzaam van wordt. 
En waarom niet RMAen, Asus merkt echt niks van het feit dat er een paar mobos terugkomen, daar hebben ze enorme Container voor klaar staan waar ze allemaal in gaan, elke 5 minuten dat er iemand naar kijkt kost ze een vermogen dus reken er maar niet op dat ze zich druk maken om die paar mobo's, en deze werkt gewoon niet lekker, ik zal nog ff prutsen dit weekend en kijk dan ff verder, wil eigenlijk dit bordje wel houden als brug tussen AGP/PCI-E en S939/M2(DDR2).
Haal denk ik binnenkort iets van een 7800 GS ofzo als die leverbaar zijn, kan ik lekker weer gamen want een 9700 Pro is nou niet echt een feest in games als AoE3 want dan kom je toch het een en ander aan grafische rekenkracht tekort met mijn oude kaartje

En waarom niet RMAen, Asus merkt echt niks van het feit dat er een paar mobos terugkomen, daar hebben ze enorme Container voor klaar staan waar ze allemaal in gaan, elke 5 minuten dat er iemand naar kijkt kost ze een vermogen dus reken er maar niet op dat ze zich druk maken om die paar mobo's, en deze werkt gewoon niet lekker, ik zal nog ff prutsen dit weekend en kijk dan ff verder, wil eigenlijk dit bordje wel houden als brug tussen AGP/PCI-E en S939/M2(DDR2).
Haal denk ik binnenkort iets van een 7800 GS ofzo als die leverbaar zijn, kan ik lekker weer gamen want een 9700 Pro is nou niet echt een feest in games als AoE3 want dan kom je toch het een en ander aan grafische rekenkracht tekort met mijn oude kaartje
[ Voor 54% gewijzigd door Steffy op 30-11-2005 21:31 ]
ik denk dat het t1 probleem idd aan het moederbord ligt.
want iedereen heeft verschillede cpu en allemaal last dus jah dan is dat uitgesloten lijkt mij.
offtopic kan je die zalman 9500 er ook zo opzetten zonder mobo te verwijderen??
want iedereen heeft verschillede cpu en allemaal last dus jah dan is dat uitgesloten lijkt mij.
@steffy
Mag ik de bron ff hebben.
kan ook het geheugen zijn of iets anders
Mag ik de bron ff hebben.
kan ook het geheugen zijn of iets anders
[ Voor 40% gewijzigd door mad_max234 op 30-11-2005 23:53 ]
Verwijderd
jorisw86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:38:
offtopic:
Die 939 socket/bracket zit met van die plastic pennetjes vast die aan de onderkant van het mobo uitklappen, soort weerhaakjes dus, die moet je aan de onderkant samenknijpen om ze eruit te halen (en dat is nodig als ik zo na de Zalman instructies kijk voor een 9500Led), dat gaat dus moeilijk zonder het mobo los te halen.
[edit]Met die pennetjes zit de socket vast en die moet gewoon blijven zitten, die schroefgaatjes voor de Zalman zijn gewoon vrij, gaat wel lukken dus denk ik.[/edit]
Die 939 socket/bracket zit met van die plastic pennetjes vast die aan de onderkant van het mobo uitklappen, soort weerhaakjes dus, die moet je aan de onderkant samenknijpen om ze eruit te halen (en dat is nodig als ik zo na de Zalman instructies kijk voor een 9500Led), dat gaat dus moeilijk zonder het mobo los te halen.
[edit]Met die pennetjes zit de socket vast en die moet gewoon blijven zitten, die schroefgaatjes voor de Zalman zijn gewoon vrij, gaat wel lukken dus denk ik.[/edit]
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 22:18 ]
Verwijderd
je moet niks verwijderen, alleen boutjes aan de onderkant, blok erop en dan lange schroeven vast draaien!Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:14:
[...]
offtopic:
zover als ik het snap op het installatie filmpje moet je de 2 grote schroeven eruit draaien.
dan zalman cooler erop dan met zalman schroeven vastzetten thats is cpu bracket alles blijft zitten
dan zalman cooler erop dan met zalman schroeven vastzetten thats is cpu bracket alles blijft zitten
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:14:
[...]
offtopic:
offtopic:
Bij mijn Nexus koeler had ik geen z*k aan die schroefgaatjes in de gemonteerde bracket. Is alleen geschikt voor boxed koelers (misschien dat sommige andere koelers dezelfde schroeven hebben maar niet veel denk ik). Ik had een echte (metalen) backplate nodig om de schroeven van m'n heatsink te kunnen gebruiken.
Als je de bracket los wilt halen moet je zeker niet als eerste die zwarte pennetjes samenknijpen (heb je kans dat je met een tang uitschiet en je mobo beschadigt). Gewoon voorzichtig met een dun schroevendraaiertje die witte haakjes eruit drukken (kun je ze er aan de bovenkant uit pakken) en daarna kun je met je vingers die zwarte pennen samendrukken zodat ze door de vier gaten kunnen en de bracket los is.
Bij mijn Nexus koeler had ik geen z*k aan die schroefgaatjes in de gemonteerde bracket. Is alleen geschikt voor boxed koelers (misschien dat sommige andere koelers dezelfde schroeven hebben maar niet veel denk ik). Ik had een echte (metalen) backplate nodig om de schroeven van m'n heatsink te kunnen gebruiken.
Als je de bracket los wilt halen moet je zeker niet als eerste die zwarte pennetjes samenknijpen (heb je kans dat je met een tang uitschiet en je mobo beschadigt). Gewoon voorzichtig met een dun schroevendraaiertje die witte haakjes eruit drukken (kun je ze er aan de bovenkant uit pakken) en daarna kun je met je vingers die zwarte pennen samendrukken zodat ze door de vier gaten kunnen en de bracket los is.
Ja maar wélke? Ook de X2's? Want zo een was ik er wél van plan in te frottenSteffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 17:41:

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
En dat gaat juist niet. Het filmpje gaat er van uit dat er een metalen achterplaat op het moederbord zit waarin de schroeven vast zitten. Die heeft dit moederbord dus niet. De beste oplossing is dan ook gewoon om naast de koeler ook zo'n achterplaat aan te schaffen, zoals de OEM-achterplaat voor Socket 754 van Zalman te halen en deze te gebruiken. Je zult dus wel het retentionbracket van het moederbord af moeten halen. Dit heb ik ook gedaan en daarna zit de Zalman perfect vast.jorisw86 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:56:
zover als ik het snap op het installatie filmpje moet je de 2 grote schroeven eruit draaien.
Mestreechs volksleed:
Volgens mij waren het alleen Venice cores. Ik heb zelf een 3800+ X2 (Manchester) en totaal geen problemen mee.Rey Nemaattori schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:07:
[...]
Ja maar wélke? Ook de X2's? Want zo een was ik er wél van plan in te frotten
Mja, tot nu toe één iemand hier die wel op 1T kan draaien zonder de reboot bugs? Op andere fora zijn dus wel massa's mensen die gewoon op 1T draaien zonder reboots?Steffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:18:de overgrote meerderheid heeft nergens last van en een klein deel van de gebruikers heeft last van de T1 en T2 problemen.
Ik zal zo de bron ff opzoeken van die opteron die problemen gaf, ik zit ff met een herinstallatie van windows aangezien er weer iemand iets verkeerds had geinstalleerd op deze pc en het ding binnen een uur al onbruikbaar was door de hoeveelheid spyware en andere rommel

is die opteron ook E4 dan want ik heb met mijn opteron nergens last van.Steffy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:00:
Ik zal zo de bron ff opzoeken van die opteron die problemen gaf, ik zit ff met een herinstallatie van windows aangezien er weer iemand iets verkeerds had geinstalleerd op deze pc en het ding binnen een uur al onbruikbaar was door de hoeveelheid spyware en andere rommel
en ja er komen wel nieuwe opterons146 maar dat zijn waarschijnlijk ook E6 revisies en daarom denken ze ook dat ze niet zo goed overklokken als de E4 opterons.
Maar heeft er nog niemand een emailtje gestuurt naar asrock over dit probleem 1t/2t?
http://www.hardforum.com/...hp?t=957095&page=12&pp=20
2e post van Awdark geeft ie zijn specs, revisie zal ik ff kijken of ie die ook eerder gegeven heeft. Zit nu na de windows installatie met weer wat anders, ik zie geen plaatjes met IE, firefox wel weer, geen idee waar dit nu weer aan ligt
Wat ik trouwens niet snap is dat er mensen Coldboot problemen hebben, ik ben hier volgens mij nog niemand tegen gekomen met dat probleem, op veel forums kom je dat juist tegen en het T1/2 probleem wat hier de overhand heeft veel minder. Ik blijf het een vaag probleem vinden.
Met A64 Tweaker probeerde ik het mem trouwens van 2,5 naar 3,0 te veranderen, resulteerde in een reboot, probleem wordt steeds vreemder. Als het zo doorgaat ben ik straks nog gedwongen een andere VGA en Mobo te halen wat zonde is want ik wil dit bordje in combinatie met een 2e hands ALL IN WONDER kaartje gaan draaien voor de Tuner
. 2e hands AIW kaartje is goedkoper daan een losse Tuner vandaar, helaas lijkt er nog geen oplossing te zijn, en nu ook Opterons het probleem vertonen twijfel ik aan het feit of het Venice of Stepping problemen zijn, E3 en E6 geven problemen, een die Opterons zijn E4 op dit moment? Dan al 3 steppings die problemen zouden geven, klinkt niet alsof het een processor probleem is
2e post van Awdark geeft ie zijn specs, revisie zal ik ff kijken of ie die ook eerder gegeven heeft. Zit nu na de windows installatie met weer wat anders, ik zie geen plaatjes met IE, firefox wel weer, geen idee waar dit nu weer aan ligt

Wat ik trouwens niet snap is dat er mensen Coldboot problemen hebben, ik ben hier volgens mij nog niemand tegen gekomen met dat probleem, op veel forums kom je dat juist tegen en het T1/2 probleem wat hier de overhand heeft veel minder. Ik blijf het een vaag probleem vinden.
Met A64 Tweaker probeerde ik het mem trouwens van 2,5 naar 3,0 te veranderen, resulteerde in een reboot, probleem wordt steeds vreemder. Als het zo doorgaat ben ik straks nog gedwongen een andere VGA en Mobo te halen wat zonde is want ik wil dit bordje in combinatie met een 2e hands ALL IN WONDER kaartje gaan draaien voor de Tuner
[ Voor 63% gewijzigd door Steffy op 01-12-2005 13:02 ]
revisie staat er niet bij.Steffy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:53:
Dat had ik dus ook toen ik windows installeerde dat ie geen plaatjes liet zien op tweakers maarja ik gebruik toch nooit IE altijd firefox.
en trouwens als je ergens ziet dat de opterons weer op voorraad moet je als een gek naar de telefoon rennen want die dingen gaan zo snel over de toonbank is nie normaal.Gisteren hadden ze 10 opterons bij informatique waren binnen een paar uur uitverkocht.
[ Voor 3% gewijzigd door Jazekerrrrr op 01-12-2005 13:11 ]
Hij deed het eerst wel, ligt het misschien aan de Lan drivers ofzo, heb nu de asrock en de Uli drivers geprobeerd, geen resultaatJazekerrrrr schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:10:
[...]
revisie staat er niet bij.
Dat had ik dus ook toen ik windows installeerde dat ie geen plaatjes liet zien op tweakers maarja ik gebruik toch nooit IE altijd firefox.
en trouwens als je ergens ziet dat de opterons weer op voorraad moet je als een gek naar de telefoon rennen want die dingen gaan zo snel over de toonbank is nie normaal.Gisteren hadden ze 10 opterons bij informatique waren binnen een paar uur uitverkocht.

Ik weet het ook niet meer.Steffy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:53:
Met A64 Tweaker probeerde ik het mem trouwens van 2,5 naar 3,0 te veranderen, resulteerde in een reboot, probleem wordt steeds vreemder. Als het zo doorgaat ben ik straks nog gedwongen een andere VGA en Mobo te halen wat zonde is want ik wil dit bordje in combinatie met een 2e hands ALL IN WONDER kaartje gaan draaien voor de Tuner. 2e hands AIW kaartje is goedkoper daan een losse Tuner vandaar, helaas lijkt er nog geen oplossing te zijn, en nu ook Opterons het probleem vertonen twijfel ik aan het feit of het Venice of Stepping problemen zijn, E3 en E6 geven problemen, een die Opterons zijn E4 op dit moment? Dan al 3 steppings die problemen zouden geven, klinkt niet alsof het een processor probleem is

Ik heb ook geprobeerd met A64Tweaker de cl te veranderen maar dan reboot hij dus het ligt niet alleen aan jou bordje.
Maar mijn systeem werk echt goed nou geen één reboot meer gehad zins ik weet wat het probleem.
en in de praktijk merk je bijna er niks van dat 2T aan staat.
zit zelf al een paar weken te twijfelen voor de aanschaf van dit board....denk dat ik het maar ga doen
ondanks dat het oc-en niet overgeweldig is, maar ondertussen wel 1 van de weinige pci-e/agp boards
Wabbawabbawabbawabba
Of je er wat van merkt is idd een 2e ja, ik in de benchmarks zie je bij bepaalde chipsets toch een redelijk groot verschil, bij dit bordje in Everest ongeveer 200 Mbps maar met mijn oude bordje had ik 1100Mbps meer, of je het dan gaat merken weet ik niet, nooit op gelet maar het is een behoorlijk verschil van toch 20% in de tests. Maar goed het draait nu goed behalve met A64tweaker maar daar valt mee te leven denk ikmad_max234 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:45:
[...]
Ik weet het ook niet meer.ff wachten op nieuwe info zal ik maar zeggen.
Ik heb ook geprobeerd met A64Tweaker de cl te veranderen maar dan reboot hij dus het ligt niet alleen aan jou bordje.
Maar mijn systeem werk echt goed nou geen één reboot meer gehad zins ik weet wat het probleem.
Heeft iemand geprobeerd of de Rightmark clock utility (RM Clock) op dit bord werkt?
En hoe zit een Arctic freezer 64 pro op dit bord? Wordt de lucht naar achteren of naar boven geblazen?
En hoe zit een Arctic freezer 64 pro op dit bord? Wordt de lucht naar achteren of naar boven geblazen?
Rightmark clock werk goed heb het laats een tijdje gedraait.5KifArU schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:51:
Heeft iemand geprobeerd of de Rightmark clock utility (RM Clock) op dit bord werkt?
Arctic-Cooling heeft er voor gezorgt dat de klem op de Freezer 64 Pro gedraait kan worden. Hierdoor heb je zelf de keuze. Het raadt echter aan dat de lucht naar achteren wordt geblazen.KifArU schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:51:
TIP: De meeste koelerfabrikanten hebben gewoon een pdf-je op hun site staan met de installatieinstructies. Dit soort dingen kun je hier dus uithalen.
Mestreechs volksleed:
Scheelt toch weer een paar FPS in Quake 4, maar dat kun je ook wel draaien met 1T. Hij is nu ook al een keer gecrashed met 2T.mad_max234 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:45:
[...]

Verwijderd
werkt prima bij mij!KifArU schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:51:
Verwijderd
Werkt dit bord goed met pc4200 ddr2 geheugen? want ik wil msichien 2 gigh dualchannel kit kopen van kingston...Ik draai een amd64 3500+
nee want AMD socket 939 moedorborden ondersteunen geen ddr2.
cas3 werkt bij mij ook niet, ligt denk meer aan geheugen<->mobo ipv mobo alleenmad_max234 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:45:
[...]
Ik weet het ook niet meer.ff wachten op nieuwe info zal ik maar zeggen.
coldboot heb ik ook geen last van,
Mij bordje draait nu heeerlijk 250X10 @1.6, ocwb2 bios, geheugen op 2-3-3-5 1T @ 3.3v
oja draai nu ook winxp x64 pro (trial)
[ Voor 4% gewijzigd door Mister_X op 05-12-2005 11:12 ]
Verwijderd
ook geen coldboots hier, maar wel dat me 1T (gskill pc4400) reboots geeft bij plakken paint,msn space, en in games vastloopt (bf2)
Wat ik ook wel eens heb, is dat die bij het opstarten wel es blijft hangen (eindeloos het inlaadscherm van win xp) oplossing is resetten, en start dan wel goed/vlot door. weet niet of dit meer voorkomt bij de rest van jullie, heb er een maxlineIII 250gb aan hangen
Wat ik ook wel eens heb, is dat die bij het opstarten wel es blijft hangen (eindeloos het inlaadscherm van win xp) oplossing is resetten, en start dan wel goed/vlot door. weet niet of dit meer voorkomt bij de rest van jullie, heb er een maxlineIII 250gb aan hangen
Nog nooit boot problemen gehad hier geloof ik. Bij crashes in Quake 4 die ik soms heb blijft wel de harddisk in een of andere loop zitten maar dat kan ook aan het spel zelf liggen.
Wat jij beschijft het ik ook een paar keer gehad maar toen was ik aan het oc boven de 2.7Ghz(balkje blijft maar door gaanVerwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:27:
ook geen coldboots hier, maar wel dat me 1T (gskill pc4400) reboots geeft bij plakken paint,msn space, en in games vastloopt (bf2)
En bf2 springt nog steeds af en toe naar het desktop terug.(ligt denk k toch ergens anders aan want is echt alleen bij BF2 en BF2:SF)
[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 05-12-2005 12:16 ]
ik heb nou een paar uur laten primen op 2,9Ghz @1,440volt en dat doet ie zonder fouten.

dus voor de 3Ghz prime stable zal ik denk ik toch een voltmod moeten doen.
want bij de meeste mensen die dezelfde stepping als ik hebben zijn ook prime stable @1,5volt

want bij de meeste mensen die dezelfde stepping als ik hebben zijn ook prime stable @1,5volt
[ Voor 35% gewijzigd door Jazekerrrrr op 05-12-2005 12:21 ]
Mooi,Jazekerrrrr schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:20:
ik heb nou een paar uur laten primen op 2,9Ghz @1,440volt en dat doet ie zonder fouten.
[afbeelding]
Kijk uit met de andere chipjes dat daar geen silverlijm op komt te zitten.
Verwijderd
Ook in bf2 springt die idd wel es terug naar de desktop bij moi, maar das idd volgens mij driver prob ofzo, had eerst ook zeer veel last van haperingen in die game, opgelost door de nieuwste driver.mad_max234 schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:00:
[...]
Wat jij beschijft het ik ook een paar keer gehad maar toen was ik aan het oc boven de 2.7Ghz(balkje blijft maar door gaan), verder heb ik ook geen last van coldboot problemen.
En bf2 springt nog steeds af en toe naar het desktop terug.(ligt denk k toch ergens anders aan want is echt alleen bij BF2 en BF2:SF)
Wat mijn probleem ook kan zijn is het Black Screen Syndrone, waar mijn 6800 de dader dan van is......
Het Cold boot probleem schijnt echt het ergste probleem te zijn met dit bordje maar wat houdt het cool boot probleem eigenlijk precies in, ik heb ook nog nooit iets gehad met booten, alleen toen ik het bordje met kapot USB gebeuren had toen kon ik met windows de schijfcontrole niet overslaan maar verder niks.
Ik heb met een Abit NF7-S bordje dat hij nooit vanuit de uit-stand volledig wil booten als ik 'm aanzet (scherm blijft zwart), waardoor ik altijd eerst een keer moet resetten. Dat noem ik een cold boot probleem.
Ik zou graag gebruik maken van het overclock-potentieel van dit bord, maar ik zit nog met een probleem, ik krijg m'n X-Fi kaart niet geïnstalleerd. Zo gauw ik de drivers van dat ding installeer krijg ik een BSoD
(STOP 0x7E met ha20w2k.sys) Ik heb deze vraag ook gesteld in de X-Fi thread op GoT, met één gunstige reactie. Maar dat betrof een X-Fi Fatal1ty.
Wie van jullie heeft een Creative X-Fi XtremeMusic kaart werkend op dit bord?
Dan zijn mijn vragen:
* welke BIOS (voor de meeste zal dat wel die overclock BIOS beta 2 zijn
)
* welke mobo-drivers (standaard van ASRock-cd of de ULi-Integrated 210?)
* andere dingen waar ik aan moet denken? (ben geen complete n00b wat install betreft
)
'k Heb een compleet schone XP install gedaan t/m SP2 en alle updates enz. en toen pas de kaart gemonteerd. Bij driverinstall helemaal vastgelopen. "Gewoon" booten zorgde voor een hang in het laadscherm (balkje loopt niet meer door, dik 5 min. gewacht). Safe Mode booten lukt wel. Daar de drivers installen ging ook goed, maar normaal herstarten zorgde weer voor een vastloper. Als ik de kaart eruit haal (hij ligt nu voor me) boot het systeem wel normaal.
Specs:
ASRock 939Dual SATAII (bios 1.40) met 3200+ Venice, 1 GB Corsair XMS C2 (2x512), ASUS X800XT PE, 1x WD200EB HD, 2xSeagate 120GB in Raid 0 via Highpoint RocketRAID133
Wie van jullie heeft een Creative X-Fi XtremeMusic kaart werkend op dit bord?
Dan zijn mijn vragen:
* welke BIOS (voor de meeste zal dat wel die overclock BIOS beta 2 zijn
* welke mobo-drivers (standaard van ASRock-cd of de ULi-Integrated 210?)
* andere dingen waar ik aan moet denken? (ben geen complete n00b wat install betreft
'k Heb een compleet schone XP install gedaan t/m SP2 en alle updates enz. en toen pas de kaart gemonteerd. Bij driverinstall helemaal vastgelopen. "Gewoon" booten zorgde voor een hang in het laadscherm (balkje loopt niet meer door, dik 5 min. gewacht). Safe Mode booten lukt wel. Daar de drivers installen ging ook goed, maar normaal herstarten zorgde weer voor een vastloper. Als ik de kaart eruit haal (hij ligt nu voor me) boot het systeem wel normaal.
Specs:
ASRock 939Dual SATAII (bios 1.40) met 3200+ Venice, 1 GB Corsair XMS C2 (2x512), ASUS X800XT PE, 1x WD200EB HD, 2xSeagate 120GB in Raid 0 via Highpoint RocketRAID133
Verwijderd
heb je al geprobeerd om je onboard sound kaart op off te zetten in bios?Kahbouter schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:47:
Ik zou graag gebruik mak......oint RocketRAID133
Uiteraard, alle referenties in de BIOS naar onboard sound waren (zijn nog steeds) disabled, al voordat ik de nieuwe install van Windows deed om maar te vermijden dat ook maar enige audiodriver conflicten zou kunnen geven.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:24:
[...]
heb je al geprobeerd om je onboard sound kaart op off te zetten in bios?
Maar op de één of andere manier werkt ie nu!
Thx anyway
[ Voor 3% gewijzigd door Kahbouter op 05-12-2005 20:35 ]
Verwijderd
Misschien is dit wat voor jou, allemaal OC results op een AsrockDual-SataII.
http://www.ocworkbench.co...t_topic;f=30;t=004914;p=0
http://www.ocworkbench.co...t_topic;f=30;t=004914;p=0
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 20:59 ]
De resultaten van het bordje zijn best wel goed te noemen alleen is het jammer dat de Bios niet alle mogelijke Dividers van de Venice Memory controler aankan, het is slechts erin programmeren van de dividers aangezien andere merken zoals Asus voor de mobo's onder de naam van Asus zelf en DFI deze dividers wel kennen, helaas heeft Asrock geen prioriteiten bij Asus want ze zitten er nog niet in, heel jammer opzich maar helaas, A64 Tweaker lost wel wat op maar toch was het makkelijk als ook de bios deze extra dividers als mogelijkheid geef.
Begrijp me niet verkeerd, maar een budgetbordje van € 60,- moet natuurlijk geen concurrent zijn voor ASUS' eigen top-of-the-line moederborden. Ik denk dat dat de hoofdreden is om de BIOS-mogelijkheden een beetje af te knijpen. Bijv. de veel gehoorde max. HTT van ~ 270 MHz. De chipset lijkt het allemaal makkelijk aan te kunnen, maar het mag niet...
Waarom is het eigenlijk zo ingewikkeld voor derden om een BIOS te schrijven die wel hogere HTT kan halen??
Non taken
Ik moet zeggen dat ik mijn A8V Deluxe van Asus nou niet echt een topbordje vond met een maximale HTT van 274, voordeel waren de dividers die trouwens niet goed werkte met de Venice core maar dat ter zijdeKahbouter schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:51:
Begrijp me niet verkeerd, maar een budgetbordje van � 60,- moet natuurlijk geen concurrent zijn voor ASUS' eigen top-of-the-line moederborden. Ik denk dat dat de hoofdreden is om de BIOS-mogelijkheden een beetje af te knijpen. Bijv. de veel gehoorde max. HTT van ~ 270 MHz. De chipset lijkt het allemaal makkelijk aan te kunnen, maar het mag niet...
Toch hoop ik dat Asrock ook een bios met alle mogelijk dividers uitbrengt, dat zou toch leuk zijn
USB Legacy support aanzetten in je BIOS?Steffy schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:11:
Het Cold boot probleem schijnt echt het ergste probleem te zijn met dit bordje maar wat houdt het cool boot probleem eigenlijk precies in, ik heb ook nog nooit iets gehad met booten, alleen toen ik het bordje met kapot USB gebeuren had toen kon ik met windows de schijfcontrole niet overslaan maar verder niks.
Radiant schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:19:
[...]
USB Legacy support aanzetten in je BIOS?
mad max zou je mijn kunnen vertellen waar ze silverlijm hebben? Ben al bij een verfwinkel geweest en bij de bouwmarkten en daar zeiden ze dat ze het niet hadden.
was dat niet de max van wat de via chipset aankon?Steffy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:27:
[...]
Ik moet zeggen dat ik mijn A8V Deluxe van Asus nou niet echt een topbordje vond met een maximale HTT van 274, voordeel waren de dividers die trouwens niet goed werkte met de Venice core maar dat ter zijdeVerder vond ik het nou niet echt een top mobo hoor, het enige bordje wat bij mij van asus ooit top was dat was de A7N8X (Deluxe) zeg maar de hele Nfroce 2 serie daarbuiten niks.
Toch hoop ik dat Asrock ook een bios met alle mogelijk dividers uitbrengt, dat zou toch leuk zijn
modelbouw winkelJazekerrrrr schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:26:
mad max zou je mijn kunnen vertellen waar ze silverlijm hebben? Ben al bij een verfwinkel geweest en bij de bouwmarkten en daar zeiden ze dat ze het niet hadden.
[ Voor 19% gewijzigd door PASware op 08-12-2005 15:58 ]
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Je kan twee dingen doen of je gaat naar een electronica zaak of je gaat naar een autoschop en haalt daar een "achterruitverwarming reparatie kitje".(vraag wel ff of er "silver conductor" bij zit, weet niet zeker of dit de goede naam is)Jazekerrrrr schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:26:
oke bedankt voor de info.mad_max234 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:44:
[...]
Je kan twee dingen doen of je gaat naar een electronica zaak of je gaat naar een autoschop en haalt daar een "achterruitverwarming reparatie kitje".(vraag wel ff of er "silver conductor" bij zit, weet niet zeker of dit de goede naam is)
nieuw bios (1.50)
http://www.asrock.com/sup...dl_939Dual-SATA2.htm#bios
http://www.asrock.com/sup...dl_939Dual-SATA2.htm#bios
[ Voor 67% gewijzigd door benedictuz op 08-12-2005 20:01 ]
al mensen die hoger kunnen oce of t1kunnen draaien met de nieuwe bios???
Verwijderd
Een vraagje, heeft er al iemand geprobeerd om met 3 schermen te gamen op dit bord???
Ben van plan het te doen namelijk, heb nog een aantal crt's liggen, moet alleen een Pci-e kaartje in steken.
Gaat dit lukken?
Ben van plan het te doen namelijk, heb nog een aantal crt's liggen, moet alleen een Pci-e kaartje in steken.
Gaat dit lukken?
ik heb hem er al opstaan die nieuwe bios merk geen verschil
ik wou ook eens gaan proberen te overclocken heb cpu-nb link op 1000 gezet.
overclock mode cpu,pcie async.
geheugen draait 400 mhz dual channel.
maar hoe overclock je dit ding dat want zie nix om iets te verhogen??
[ Voor 66% gewijzigd door jorisw86 op 09-12-2005 12:20 ]
Boven de pcie async. staat 200 vul hier je htbus snelheid in,zeg 210Mhz en kijk ff of hij nog stabiel is en dan stapjes van +5Mhz verhogen.jorisw86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:12:
ik heb hem er al opstaan die nieuwe bios merk geen verschil
wordt hij toch instabiel zet je geheugen op 166 en ga weer verder met verhogen met stapjes van +5MHz.
suc6
ah oke thnx
maar als ik cpu z open stata er bij htt nog steeds 200 waarom gata dit niet naar 1000??
want heb die cpu-nb link tog op 1000 gezet
maar als ik cpu z open stata er bij htt nog steeds 200 waarom gata dit niet naar 1000??
[ Voor 19% gewijzigd door jorisw86 op 09-12-2005 14:55 ]
jorisw86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:54:
ah oke thnx

Je hebt de HT en de HT-busjorisw86 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:54:
ah oke thnx
HT = hypertransport link dit is de link tussen de onderdelen.
Deze vermemigvuldigt met de HT-bus
1000 = 5x
800 = 4x
600 = 3x
200 = 2x
HT-bus = "hypertransport-bus" deze verhoog je als je wilt oc (deze staat boven pcie async.)dit wordt door cpuz uitgelezen.(beschouw dit maar als de FSB)
dus je verhoogt de HT-bus naar 210Mhz dan wordt het dus
210 x5 = 1050Mhz voor je HT-link als je nou hoger oc dan moet je hem op 4x zetten want je meot met je HT-link niet hoger dan 1200 komen want dan wordt hij onstabiel.
cpuz leest HT-bus uit
en je cpu snelheid wordt bepaald door HT-bus x de multiepleir
[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 09-12-2005 15:12 ]
Dat is lekker verwarrend, noem het nu gewoon de HTT in plaats van de HT want dat is een beetje de standaard naam, de HTT x MP is je CPU snelheid en de HTT x de HT MP is je bus snelheid.
HTT = Intels Hyper-Threading TechnologySteffy schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:12:
Dat is lekker verwarrend, noem het nu gewoon de HTT in plaats van de HT want dat is een beetje de standaard naam, de HTT x MP is je CPU snelheid en de HTT x de HT MP is je bus snelheid.
HT = Hyper Transport link
Anders snapt hij er straks niks meer van als hij gaat google komt hij bij intel uit.
wij weten dat er met HTT HT bedoeld wordt, maar zo heet het niet.
Edit\
@jorisw86
Heb je dit topic al gelezen staat veel info in de start post [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 17
[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 09-12-2005 15:20 ]
mad_max234 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:16:
[...]
HTT = Intels Hyper-Threading Technology
HT = Hyper Transport link
Anders snapt hij er straks niks meer van als hij gaat google komt hij bij intel uit.
wij weten dat er met HTT HT bedoeld wordt, maar zo heet het niet.
Edit\
@jorisw86
Heb je dit topic al gelezen staat veel info in de start post [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 17
Geen idee maar aangezien het ook in het A64/Opeteron OC Topic staat is het mij wel best, of het is echt zo of het is een verzonnen feit, het zal mij wel goed wezen maar aangezien iedereen HTT x MP aanhoud voor de Proc snelheid doe ik dat ook maar dan onstaat er geen verwarring onder de OCers
[ Voor 22% gewijzigd door Steffy op 09-12-2005 15:49 ]
Ik zit er al vanaf het begin bij, en in begin zijn er al fouten gemaakt en die zijn ingeburgert en nooit meer hersteld.Steffy schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:39:
[...]
Ga voor de aardigheid elke OC topic waar AMD64ers worden gebruikt en er staat overal HTT, dat het niet helemaal klopt is waar maar toch, voor de OCers is HTT echt standaard, vooral de HT bus en de HT van de proc een beetje uit elkaar te houden denk ik. Maar je hebt wel gelijk
Maar je heb gelijk htt en ht-bus gebruik ik ook meestal, maar hij is nieuw en wou het hem niet verkeerd uitleggen.
Welke T van hyperTransport(HTT)
Hier hebben we al een voorbeeld dat HTT ook zo ook verwarrend is.
Misschien toch maar HT gebruiken.LOL
[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 09-12-2005 15:52 ]
Wat is verwarrend, jou uitleg hierboven was voor mij anders aardig verwarrend, maar goed ik heb kennelijk verkeerde voorlichting gehad wat dat betreft.
Maar 1.5 is niks nieuws onder de zon, T1 resulteerd nog steeds in een crash

Dat is jammer om te horen, ik wou net zelf de nieuwe bios gaan testen had mijn floppy drive al gepakt.Steffy schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:53:
Wat is verwarrend, jou uitleg hierboven was voor mij anders aardig verwarrend, maar goed ik heb kennelijk verkeerde voorlichting gehad wat dat betreft.
En omdat iemand het in een forum type dan hoeft het niet altijd te kloppen, maar als er genoeg mensen het overnemen(lees:iedereen) dan wordt het vanzelf waarheid.
Verwijderd
bestaat er ook iets dat je in windows je bios kan flashen?
net zoals asus ook heeft.
ik heb namelijk erg slechte ervaringen met het flashen van een floppy en ik wil niet zo'n lelijke floppy drive in me pc
ik heb namelijk erg slechte ervaringen met het flashen van een floppy en ik wil niet zo'n lelijke floppy drive in me pc

Handig tooltje om direct de effecten te zien van de instellingen van Multiplier, HT en geheugen
http://home.arcor.de/xxmartin/Calculator/
http://home.arcor.de/xxmartin/Calculator/
als je even naar de site van asrock was gegaan kon je het zelf ook wel vinden maar hier de linkVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:07:
bestaat er ook iets dat je in windows je bios kan flashen?
http://www.asrock.com/sup...OS_Inst_Win(Expect98).htm
dus eerst de bios voor windows downloaden en dan doen wat er staat in mijn link.
Verwijderd
Fijn die nieuwe bios, maar voor mij zal er zo te zien niks veranderen. Dan ga ik de gok niet wagen, al helemaal omdat Steffy zegt dat het het 1T probleem niet oplost.
Jammer.
Jammer.
ik had hem op 2.53 mhz gekregen me cpu maar toen boote die niet meer liet alleen dat zien.
ging niet verder dan mem testen
krijgt die te weinig stroom zeker??
ging niet verder dan mem testen
krijgt die te weinig stroom zeker??
mja, kwam ik net ook achter. Bij mij crasht ie alleen bij bepaalde sites, heb echter geen last van de paint bug. Toch wel erg raar.Steffy schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:53:
[ Voor 19% gewijzigd door benedictuz op 10-12-2005 01:24 ]
wat moet je doen als die na post scherm erop blijft staan dus niet verder gaat??
voltage verhogen??
cpu voltage kan niet hoger dan 1.45 in de bios mem kan op high
voltage verhogen??
cpu voltage kan niet hoger dan 1.45 in de bios mem kan op high
Das nog niet eens vreemd, bij mij crasht ie niet met flash (soms wel trouwens) maar bij willekeurige sites. Als ik bv op een msn profiel kom, ff kijken wat voor fotos mijn vriendin er op heeft te staan, alles gaat goed tot ik bij de fotos kom, er zit niet eens flash in die site van msn en toch reboot iebenedictuz schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 01:24:
[...]
mja, kwam ik net ook achter. Bij mij crasht ie alleen bij bepaalde sites, heb echter geen last van de paint bug. Toch wel erg raar.

Of als ik bv nieuwe Lp's wil bestellen kwam ik op mijn vaste verkoop site, pats reboot, zit ook geen flash in maar met T2 aan kan ik er prima op komen, maar dat had ik vaker gelezen dat het niet alleen flash was, zo reboot ie ook bij Office bij mij met T1, Probleem blijft in de bios zitten, ook geen nieuwe dividers, beetje een pruts bios om die nu uit te geven terwijl de processor die ondersteund wordt nog bijna 2 maanden duurt vooor ie op de markt komt. Hadden ze beter ff kunnen kijken naar het T1 probleem en de Dividers, en het voltage veranderen was ook heel aardig geweest
Dit topic is gesloten.