Ten eerste hartelijk welkom. Het is de bedoeling om hier de oc ervaring en kennis te delen van het ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695.Het bord staat vooral bekend om zijn agp en een pci-e interface deze zijn alle bij native! Verder is het een mooi bord voor de upgraders onder ons het bord beschikt over een future cpu port hier kan straks een uitbreidingbordje in, waar een m2 cpu op kan. Hou het beetje gezellig en ontopic. |
Het bord.
Q.Zit er agp/pci-e lock op, en waar zit deze dan? A.Ja,deze vind je onder "Advanced" menu" dan"CPU Configuration" dan "Overclock Mode" zet je op "CPU,PCIE Async.". Laat de PCI-E Frequency op 100 staan,dan is je pci-E/AGP en PCI gelocked op 100/66/33. Q.Waar kan ik HTT multiepleir instellen? A.Ga naar de bios dan naar “Advanced” menu >> “Chipset Configuration” Daar zie Je CPU-NB Link Speed. 1000MHz = 5X 800MHz = 4X 600MHz = 3X 400MHz = 2X 200MHz = 1X Q.Welke dividers kan ik gebruiken?en waar vind ik ze. A.Ga naar de bios "Advanced">>"CPU Configuration" >> "Memory Clock" 200MHz = 1/1 166MHz = 5/6 133MHz = 2/3 Met A64Tweaker Kan je nog eens 3 dividers instellen. 183MHz = 11/12 150MHz = 3/4 100MHz = 1/2 Q.Welke drivers kan ik het beste gebruiken? A.Je kan het beste ULi Integrated driver 2.1 gebruiken ULi Integrated driver 2.1 LET OP!! Doe deze stap 1 voor 1 in deze volgorde - uninstalleer alle video drivers. - reboot - installeer ULi integrated driver. - reboot - installeer de video drivers opnieuw. Q.Welke bios is het beste voor te oc? A.Op het moment is OCWBETA1 de beste keuzen,deze is ook boven de 270+ HT bus stabiel. LINK Q.Kan ik zonder problemen de nieuwe win flash van asrock gebruiken? A.Ja,maar kijk er wel mee uit, als de bios corrupt is reboot dan niet. maar herhaal de stap nog eens tot het wel goed gaat. Q.Ik heb last van reboots als ik iets plak in paint, wat kan ik er aan doen? A.Ga naar de bios "Advanced">>"CPU Configuration" zet "ma timing" op 2T |
Met de 1.10 bios kan je niet oc, daar voor heb je een ander bios nodig de 1.15 of hoger deze hebben wel oc mogelijkheden. link naar bios 1.15 en 1.20 Met bios 1.15 en 1.20 Hybrid Booster - CPU Multiplier (tot 25x) - ASRock U-COP - Boot Failure Guard (B.F.G) - Vcore is maar 0.05 te verhogen (bij mijn venice) - Vdimm normal/High (Normal = 2.6v, high = +4%) Beta biossen Op Ocworkbench zijn ze de nieuwe beta biossen aan het testen wat ik er nu van weet is: - CPU Frequency tot 400Mhz - Er zijn wat default instellingen veranderd - Het geheugen kan nu ook op 100Mhz draaien let op! Geluid,lan en usb staan standaard uit. OCW Beta 1\2\3 Bios met fix voor OCZ Geheugen Er zijn wat probemen met OCZ geheugen en dit bordje maar asrock heeft een fix uitgebracht. Ik heb hem zelf niet getest maar schijnt goed te werken link bios Met dank aan puresmoker voor het hosten. Vcore en Vdimm mods Met deze mod kan je 1.55 volt op je cpu zetten.Heb deze mod zelf gedaan is erg makelijk om te doen en werk goed. link mod Nog een vcore mod deze gaat tot 1.7volt. link vcore mod 1.7volt Vdimm mod van OCW voor asrock 939Dual sata2 bord Dit is een vdimm mod waarbij 3.04 volt op het geheugen komt te staan, door middel van een resistor dat vevangen moet worden door een ander met een andere waarden. lees hier meer |
Koelers XP-120 past goed pic1 Zalman CNPS7700-Cu /AlCu past goed Zalman CNPS9500 past goed Zalman CNPS7000b-cu /alcu past goed Tools De OCZ DDR Booster Diagnostic Device werkt ook op dit bordje weet er alleen niet het fijne van, maar heb al 3,5volt gezien. |
Voorbeeld van een future cpu port Bordje.(Deze heeft wel een ander slot maar het gaat om het idee
Dit kaartje is niet voor 939Dual-SATA2 bordje maar van het K7Upgrade-880* bord.
Hier wat reviews de review van Ocworkbench.com is erg goed verder is er nog wat info te vinden van bevoorbeeld een sli opstelling. Reviews: Ocworkbench Anandtech Tomshardware Solo's Reviews Au-Ja! Duits Pc-treiber Duits TechPowerUp TweakTown HWM Malaysia! PDF Info: De sli opstelling met een riser kaart FAQ DOC ver.2.0 Asrock ULi [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 16 CPU Support list Voorgaande deel: [OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695 Deel1 |
[ Voor 87% gewijzigd door mad_max234 op 29-11-2005 14:45 ]