[OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.587 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:53:
[...]

Je heb dus ook last van paint bug?of heb je last van spontanen reboots?
nee flash en paint bugs, geen spontane reboots ofzo, het zijn steeds dezelfde dingen waar het gebeurd, maar ook in office heb ik problemen. Volgens mij ben ik met die laatste een uitzondering. En hij doet dat ook op stockspeeds trouwens dus dat ie nu OCed is maakt niks uit.

Waarom hij reboot snap ik niet precies, de ene site is gelijk reboot, de andere site met flash is er niks aan de hand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Heb net ff mijn 9800pro erin gehad maar nog steeds reboots heb ook ff een ooude driver geprobeerd 77.77 maar hielp ook niet. Was wel erg toevallig dat de rest allemaal ati had en geen problemen,en toen kwam jij root in het eten gooie met je 9700. :9

welke biossen heb je zoal geprobeerd?

ik heb de 1.10 en de ocwb1 op deze bug getest.
en ocwb3 heb ik er wel op gehad maar niet op de bug getest maar op oc mogelijkheid.

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 19-11-2005 19:56 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

BFS schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:25:
Misschien hier niet geheel op zijn plaats maar ik wil dit bordje aangaan schaffen alleen vraag ik me af of een AMD Athlon 64 X2 3800+ hierop zou passen? Ik vind het juist vanwege de combi AGP/PCI-E een leuk bordje maar ik ben te lang 'uit' de hardware om met zekerheid te kunnen zeggen of deze CPU nu wel of niet op het bordje kan, ik lees dat het bordje AMD Athlon 64FX en Athlon 64 Sempron processors wel ondersteunt?
Toch maar even een quote van mezelf, kan een van de gebruikers van dit bordje misschien een antwoord geven op mijn vraag?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

BFS schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:55:
[...]

Toch maar even een quote van mezelf, kan een van de gebruikers van dit bordje misschien een antwoord geven op mijn vraag?
Ja volgens de plaatjes op de doos moet het kunnen, 'Dual Core CPU Ready' staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

Bedankt!

Ik zit zelf ook nog even te zoeken en inderdaad

CPU Support List
Model: 939Dual-SATA2

939 Athlon 64 X2 3800+ 2000 1000MHz 512KB+512KB E All

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
mad_max234 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:53:
[...]

Je heb dus ook last van paint bug?of heb je last van spontanen reboots?
Ik had ook al aangegeven dat het geen nVidia bug was, aangezien ik met een 9800 Pro reboots met bepaalde sites met flash elementen krijg. Plakken in Paint heb ik niet geprobeerd, maar ik geloof het zo wel dat ie dan reboot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:37:
[...]
Ik had ook al aangegeven dat het geen nVidia bug was, aangezien ik met een 9800 Pro reboots met bepaalde sites met flash elementen krijg. Plakken in Paint heb ik niet geprobeerd, maar ik geloof het zo wel dat ie dan reboot. :P
Daar was ik ook al achter, maar waarom bij de één wel en bij de ander niet. :?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, maar als ik de sata drivers wil instaleren zegt ie dat de Uli chipset niet gevonden kan worden :?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:57:
[...]

Daar was ik ook al achter, maar waarom bij de één wel en bij de ander niet. :?
Dat vragen ze zich op meer plekken af, misschien andere revisie of is er nog maar 1? Misschien toch de combinatie van driver en bios, hopelijk vandaag eindelijk tijd, gister niet meer toe gekomen aan testen. Is er trouwens iemand die de hele verzameling heeft, ook beta biossen als die er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:44
Iemand die ervaring heeft met de sata-II connector? Ik had ergens gelezen dat je die niet zomaar kon gebruiken. Want ik ben van plan om een 250GB Western Digital WD2500JS SATAII Caviar Special Edition te kopen (105 euro op e-bug.de). Of zou ik dit beter niet doen?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:59
Maar die problemen hebben de meeste mensen dus?
Dus het is niet zo dat als je die problemen hebt een brak moederbord hebt, maar als je ze niet hebt, een goede bord hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:28:
[...]

Dat vragen ze zich op meer plekken af, misschien andere revisie of is er nog maar 1? Misschien toch de combinatie van driver en bios, hopelijk vandaag eindelijk tijd, gister niet meer toe gekomen aan testen. Is er trouwens iemand die de hele verzameling heeft, ook beta biossen als die er zijn?
Ik heb nu weinig tijd maar als je ff post welke je al heb gehad dan doe ik er ook een paar er zijn nu

al getest.
1.10
1.15
0cwb1

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Reboots bij: 1.20 + AGP, audio, LAN, USB drivers (niet de ULi unified drivers). Videokaartdrivers lijken me irrelevant, maar in mijn geval Omega 2.6.75a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Zelf heb ik OCW 1,2 en 3 gehad, restulteerd allemaal in het zelfde, een reboot namelijk :'(

ik zal trouwens ff een clean install van windows uitvoeren dan weet ik zeker dat er geen driver rommel achter blijft, maak wel een ghost zodat ik niet steeds opnieuw hoef te installeren, scheeld weer een boel ellende :P

Hopelijk komt er eindelijk wat zinnigs uit waar iedereen mee geholpen is.

Iemand die A64Tweaker geprobeerd heeft voor die extra dividers?

[ Voor 14% gewijzigd door Steffy op 20-11-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:47:
Zelf heb ik OCW 1,2 en 3 gehad, restulteerd allemaal in het zelfde, een reboot namelijk :'(

ik zal trouwens ff een clean install van windows uitvoeren dan weet ik zeker dat er geen driver rommel achter blijft, maak wel een ghost zodat ik niet steeds opnieuw hoef te installeren, scheeld weer een boel ellende :P

Hopelijk komt er eindelijk wat zinnigs uit waar iedereen mee geholpen is.

Iemand die A64Tweaker geprobeerd heeft voor die extra dividers?
A64tweaker werk goed heb de 183Mhz uitgeprobeerd, memclk freq. kan je aanpassen in 100Mhz,150Mhz,183Mhz. :Y) (100Mhz kan ook met ocwbeta's)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:27:
[...]

A64tweaker werk goed heb de 183Mhz uitgeprobeerd, memclk freq. kan je aanpassen in 100Mhz,150Mhz,183Mhz. :Y) (100Mhz kan ook met ocwbeta's)
150 is interessant, die draaide ik dus ook op mijn oude A8V Deluxe, restulteerde in 2,4 Ghz met mem op 200 :9 wel jammer dat de bios ze zelf niet ondersteund, de Asus had dat bv wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemmand me uit deze impasse helpen a.u.b. ? :/

Ik ben van plan dit moederbord te kopen, en uit te rusten met een Athlon64 3700+,
dat is de San Diego core op 2.2 ghz, met 1 mb aan L2 cache,

ik moet met een CPU cooler de volgende 3 dingen kunnen doen zonder dat de proc te warm wordt;

- de cpu iets van 5 tot 10 % overclocken via de externe bussnelheden
- de memory timings ietswat verlagen
- wanneer mogelijk de T1 command rate instellen _/-\o_

Dit wordt waarschijnlijk mijn geheugen;
http://tweakers.net/pricewatch/123479?Landfilter=Ne

En ik ben aant twijfelen tussen deze 2 coolers,

Zalman CNPS7000B-Cu
en de
Zalman CNPS7700-Cu

hier kleeft een belangrijke voorwaarde aan dat ik wél al mijn 4 dimm banken kan blijven gebruiken (i.v.m. uitstekende stukken van de heatsink)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken voor een Arctic Freezer 64 (Pro) Heb ik zelf ook en stiller kan bijna niet, hij draaide op 2,4Ghz standaard voltage op beneden de 50 graden stressed terwijl het hier boven toen 45 was, nu blijft ie zelfs onder 40 stressed en je hebt geen enkel probleem met je mem, of hier moet iemand zijn die je precies kan vertellen of het past maar met die koeler(de Zalman dus) heb je zeker weten dat hij lekker kan klokken, goed stil is en past en hij kost je maar €19.

De Arctic gaat zeker weten passen. De Pro uitvoering heeft trouwens ook nog een leuk voordeel, geen idee of het met die Zalman ook zo iets maar de koeler is een kwart slag gedraaid waardoor de koeler de warme lucht gelijk uit je kast blaast, zou de Arctic site eens checken dan kun je zien wat ik bedoel, of je kijkt in het topic wat hier wel in DOC staat.

[ Voor 30% gewijzigd door Steffy op 20-11-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je reactie !

Ik moet helaas wel heel zeker weten of met ook deze cooler alle 4 de DIMM's (met normale hoogte) derin passen, dit i.v.m. toekomstige upgrades...

maar ik ga zeker eens kijken voor deze cooler, thnx ! :)

edit:

zal ik doen steffy, thnx.. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:44:
bedankt voor je reactie !

Ik moet helaas wel heel zeker weten of met ook deze cooler alle 4 de DIMM's (met normale hoogte) derin passen, dit i.v.m. toekomstige upgrades...

maar ik ga zeker eens kijken voor deze cooler, thnx ! :)

edit:

zal ik doen steffy, thnx.. _/-\o_
Waarom niet de Zalman CNPS9500??? Die is stukje beter, je kan alle bankjes gebruiken en hij zuigt de koude lucht over de geheugenbakjes heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:50:
[...]

Waarom niet de Zalman CNPS9500??? Die is stukje beter, je kan alle bankjes gebruiken en hij zuigt de koude lucht over de geheugenbakjes heen!
Wat dacht je van de prijs?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Lol voor die prijs kun zou ik het niet doen, meer dan €40 voor die koeler, blij dat ik de Arctic heb gehaald voor toen €18. Prestaties zullen niet veel meer dan 5 of 10% verschillen wat in dat geval een paar tiende graden verschil gaat opleveren, nou dan zou ik het wel weten. :Y) Maar goed dat ben ik, die Arctic Freezer 64 gaat 100% zeker geen problemen opleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Steffy op 20-11-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft iemand geprobeerd of de Rightmark clock utility (RM Clock) op dit bord werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb een 6800gt dus dit moederbord geeft alleen reboots bij ati lekker gaar dan.

ik ga voor de zalman 9500 die nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
jorisw86 schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:20:
ik heb een 6800gt dus dit moederbord geeft alleen reboots bij ati lekker gaar dan.

ik ga voor de zalman 9500 die nieuwe
Ook mensen met nV kaarten die reboots hebben hoor. Zowel AGP als PCIe denk ik (AGP iig wel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoop niet dat deze problemen ook voorkomen bij nVidia kaarten, heb zelf nu een Asus V9999GE (GeForce 6800 ) op agp bus... das ook een van de redenen waarom ik nar dit bordje ben aant kijken :D

mogelijk is het een problem met het OS / drivers ?
of mischien gewoon instabiliteit tijdens overclocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg tevreden over dit bordje
Ik had mij AGP 6800LE-videokaartje bijna over gepleurt maar na installatie van :
bios 1.40 en Uli drivers 2.10 loopt alles als een tierelier,
geen enkel hanger gehad, niks problemen met flash, niks met mspaint en plakken.
Voor dat ik die drivers erop had, had ik wel problemen met videoperformance, low fps in games etc. maar die zijn als sneeuw voor de zon verdwenen na updaten van de drivers.
(ik gebruik nu Nvidia 77.76 drivers), Voor diegene die video performance problemen heeft met een Nvidia-kaart onder Windows XP: verwijder de nvidia-drivers, start op in safemode, annuleer detectie van grafische kaart e.d start "Driver Cleaner Pro" verwijder overgebleven prut, verwijderd ook nvstrap.sys (als je rivatuner gebruikt), draai "Driver Cleaner Pro" zo vaak tot hij niets meer vind, reboot weer naar safe mode, annuleer alles wat Windows gevonden heeft, en installeer de ULI drivers 2.10 (ik heb alleen AGP-drivers geïnstalleerd, de rest werkte al naar behoren),
reboot weer naar normal mode, bij detectie van de videokaart, geef aan op opgegeven plaatsen zoeken en verwijs naar de plek waar de inf-file van je nvidia-drivers (eerst uitpakken dus) staat.
N.B. ik gebruik dus nooit een setup.exe van de driver.
performance is nu zeer goed alles op default (zie specs) en niets OC-ed, behalve mijn videokaart,
DUAL-channel werkt goed (stond niet in in de spec van mij leverancier) en snel, en geen vastlopers tot zover, dit is echt een budget-mobootje wat ik weer voor meerder pc's ga gebruiken (na de ECS-k7S5A(en pro), de AsRock K7S8XE, wordt het nu AsRock 939 Dualetc.).
Een cheap-mobo hoeft echt geen miskoop te zijn!!!! (Low budget rules)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes! thnx voor de how-to...
Je weet mar nooit wanneer je het nodig zult hebben :D

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Heb het probleem gevonden!!

Met bios 1.4 geen bugs meer i.v.m paint. :D
Maar nu heb ik geen vcore-mod meer, en kan niet hoger dan 274Mhz. :(

Edit/
Ben weer een stapje verder, toen ik de 1.4 bios had geflasht kon ik gewoon plakken in paint.
heb dit gelijk maar ff gepost maar toen ik de instellingen weer een beetje had staan zo als het was ging het weer mis in paint. :( Maar nu had ik wel een vermoeden dat het aan de instelling lag, weer alles op auto en kon weer plakken in paint,nu ik dit aan het type ben heb ik de ht-bus al weer verhoogt naar 274Mhz en kan nog steeds plakken,dus gaan we weer verder zoeken maar ik kan bijna met zekerheid zeggen dat het de geheuegn timers zijn.(deze staan nog op auto de rest niet)

bugs :(

edit\2
Het is de 1T bij mij als ik deze met a64tweaker 2T op enable zet, heb ik geen reboots meer in paint,maar wel balen geen 1T. :( wat wel raar is dat hij wel stabiel is met gamen)
Met de 1.4 bios lijkt het er op dat vcore-mod van ocw gewoon zijn werk doet. _/-\o_
morgen maar ff met ocwb1 testen of daar ook de bugs weg zijn als je 2T enable.

[ Voor 94% gewijzigd door mad_max234 op 22-11-2005 12:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op maandag 21 november 2005 @ 01:21:
Heb het probleem gevonden!!

Met bios 1.4 geen bugs meer i.v.m paint. :D
Maar nu heb ik geen vcore-mod meer, en kan niet hoger dan 274Mhz. :(

Edit/
Ben weer een stapje verder, toen ik de 1.4 bios had geflasht kon ik gewoon plakken in paint.
heb dit gelijk maar ff gepost maar toen ik de instellingen weer een beetje had staan zo als het was ging het weer mis in paint. :( Maar nu had ik wel een vermoeden dat het aan de instelling lag, weer alles op auto en kon weer plakken in paint,nu ik dit aan het type ben heb ik de ht-bus al weer verhoogt naar 274Mhz en kan nog steeds plakken,dus gaan we weer verder zoeken maar ik kan bijna met zekerheid zeggen dat het de geheuegn timers zijn.(deze staan nog op auto de rest niet)

bugs :(

edit\2
Het is de 1T bij mij als ik deze met a64tweaker 2T op enable zet, heb ik geen reboots meer in paint,maar wel balen geen 1T. :( wat wel raar is dat hij wel stabiel is met gamen)
Met de 1.4 bios lijkt het er op dat vcore-mod van ocw gewoon zijn werk doet. _/-\o_
morgen maar ff met ocwb1 testen of daar ook de bugs weg zijn als je 2T enable.
Probeer 1.2 die schijnt de minste problemen te geven.

Edit: 1.4 was al bekend dat die eigenlijk niet boven de 274 komen, er zijn mensen bij wie het wel lukt maar reken maar gewoon 100% niet, in de bios is de HTT gelokt op 274 net als bij de VIA chips. Maar met de A64tweakers moet je leuke resultaten halen dacht ik zo, daar zitten interessante dividers in. Zal zo ff back uppen, XP er opnieuw op, ff ghost maken en dan drivers en biossen proberen. Hopelijk vanmiddag mijn resultaten

[ Voor 15% gewijzigd door Steffy op 21-11-2005 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb een 6800gt agp 8x en iedereen die hier over de reboots vertelde hadden ati kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft dit probleem iets te maken met twee drivers die elkaar tegenwerken,
de ULi drivers en de graka drivers.

Probeer als je deze problemen hebt anders even de stappen uit die domst hier heeft beschreven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:14:
ik heb een 6800gt agp 8x en iedereen die hier over de reboots vertelde hadden ati kaarten
juist andersom! Meeste mensen met Nvidia hadden er last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:18:
[...]

juist andersom! Meeste mensen met Nvidia hadden er last van!
Niet alleen dus al is het met ATI minder volgens mij, format is gedaan, vanmiddag ga ik ghosten en drivers en bios versies proberen, hopelijkt komt er wat zinnigs uit. Die stappen van domst zal ik ook ff proberen, het hoeft geen garantie te zijn maar het is in ieder geval duidelijk wat ie geprobeerd heeft en het werkt bij hem dus ik zal het zeker ff proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 21-11-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dan maar eens kijken wat er gebeurt bij 2T... Als dat het is zou het toch wel klote zijn; zou betekenen dat het misschien alleen op te lossen is met een nieuwe revisie.

Volgens mij maakt het geen zak uit of je ATi of nV hebt. Verschil tussen AGP of PCIe qua reboots weet ik niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 21-11-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:44:
Dan maar eens kijken wat er gebeurt bij 2T... Als dat het is zou het toch wel klote zijn; zou betekenen dat het misschien alleen op te lossen is met een nieuwe revisie.

Volgens mij maakt het geen zak uit of je ATi of nV hebt. Verschil tussen AGP of PCIe qua reboots weet ik niet.
Het maakt ook niks uit nv of ati daar waren we gister ook achter, het ligt aan de 1T probeer maar eens.
en er is denk ik geen nieuwe revisie voor nodig, maar met een bios fix is het denk ik wel op te lossen, want hij doet het op vast momenten en niet spontaan.

2T
Heeft bij mijn de volgende bugs verholpen

plakken in paint
pdf crash
flash

deze bugs doen het alleen als 1T enable is.

edit\
Heb net ff ocwb1 getest en deze heeft ook geen bugs als je in de bios 1T uit zet.
kan ik teminsten nog 2.65Ghz draaien hoop wel dat het binnen kort wordt opgelost in een nieuwe bios.

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 21-11-2005 13:37 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 23:03

ictprutser

Schotse_Hooglanders

misschien toch wat selectiever geheugen uit gaan zoeken waar meer volt op kan en dan alsnog strakke timings trekt....
edit: en deze toevoegen aan de startpost?

[ Voor 16% gewijzigd door ictprutser op 21-11-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

T1 zei ik al dat het een probleem kon geven, zelf heb ik het idee dat T1 helemaal niet werkt, met T1 op mijn oude A8V deluxe haalde ik op 200(400)Mhz bijna 6100 Mbps en nu maar net 5100 wat ik dus op de A8V haalde met T2. Weet niet wat anderen halen mara tussen T2 en 1 zit bijna zo goed als geen verschil, beide keren met sisoft ronde de 4900/5100, het wisseld wel eens maar het is nooit wat het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
ictprutser schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:20:
misschien toch wat selectiever geheugen uit gaan zoeken waar meer volt op kan
Niet zonder voltmod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:36:
T1 zei ik al dat het een probleem kon geven, zelf heb ik het idee dat T1 helemaal niet werkt, met T1 op mijn oude A8V deluxe haalde ik op 200(400)Mhz bijna 6100 Mbps en nu maar net 5100 wat ik dus op de A8V haalde met T2. Weet niet wat anderen halen mara tussen T2 en 1 zit bijna zo goed als geen verschil, beide keren met sisoft ronde de 4900/5100, het wisseld wel eens maar het is nooit wat het moet zijn.
Werkt wel maar heeft nog bugs.

Net getest:

2T Bandbreedte 5428/5440 bandbreedte efficienty 72% :r
1T bandbreedte 6521/6445 bandbreedte efficienty 86%

Maakt wel veel uit zo als je kan zien.
en jij heb altijd al een hele lage bandbreedte

Als ik ga gamen dan zet ik 1T wel weer aan scheeld toch wel veel en als ik aan het gamen ben reboot hij toch nooit.

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 21-11-2005 13:49 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Vaag, aan het geheugen kan het niet liggen, het mobo slikt het wel want het gaat prima en mobos die geheugen niet slikken doen vaak hele anderen dingen maar dat ik maar 5100 haal valt me toch tegen, hopelijk komt er iets betere bios uit. Niet dat er verder verschil in zit, gamen gaat prima vergeleken met het vorige mobo, met een 9700 Pro is gamen toch al geen feest meer dus slechter dan slechter kan bijna niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
ictprutser schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:20:
misschien toch wat selectiever geheugen uit gaan zoeken waar meer volt op kan en dan alsnog strakke timings trekt....
edit: en deze toevoegen aan de startpost?
Ik heb wel 5 reepje(andere merken) gebruikt op dit bord 4 reepjes werkte gewoon, alleen dane-elec 256Mb wilde niet.
en bij alle 4 reboots in piant, dus de reboot heeft niks met type geheugen te maken en met oc ook niet.

edit\
wat toevoegen aan de SP? :?

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 21-11-2005 14:50 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ben dus van plan dit moederbord te kopen of een Asus A8N-E.
1. Wat is volgens jullie een betere keus? (ze komen allebei goed uit reviews)
2. Alleen dit bord heeft die reboot probleem, wat me niet echt bevalt. Weten jullie hiervan al een oplossing?
3. Of is het gewoon een "stuk" moederbord als je dat hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
matsume schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:53:
Ik ben dus van plan dit moederbord te kopen of een Asus A8N-E.
1. Wat is volgens jullie een betere keus? (ze komen allebei goed uit reviews)
2. Alleen dit bord heeft die reboot probleem, wat me niet echt bevalt. Weten jullie hiervan al een oplossing?
3. Of is het gewoon een "stuk" moederbord als je dat hebt?
Zo als je hier boven had kunnen lezen heb ik een oplossing gevonden of eerder het probleem.

Geheugen op 2T draaien en dan heb je geen last van reboots, denk ook wel dat het nog gefixt wordt in een later bios.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor 3d kaart heb je?

over dat booten: een aantal mensen hebben er last van en een hoop anderen weer niet. Het ligt volgens mij aan timing van het geheugen als dit op T1 draait dan heb je die bugs, op T2 niet! Ik vind het een super fijn mobo maar ik had nog mn R9800Pro en die wilde ik nog ff gebruiken en daarna pci-xpres dus vandaar mijn aanschaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
uh volgens my draait de mijne op t1 daar staat die tog stadnaard op??

ook een windows tool om te zien waarop die draait???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, download everest ff!

mijne draait standaard op T2

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
A64tweaker staat in de startpost in faq daar kan je ook de timmers mee uitlezen en veranderen.

Heb ook ff winflash van asrock geprobeerd en werk prima.

edit\
Nu snap ik ook waarom sommige mensen er wel last van hadden en ander weer niet
In de 1.4 bios staat de 'auto' functie van "MA TIMING" (1T command) op 2T, en bij OCW beta 1 niet daar staat de "auto" functie op 1T.

Heb een stukje toegevoegt aan de FAQ

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 21-11-2005 17:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

8)7 ik heb T2 aan staan in de bios maar A64Tweaker leest het uit alsof T1 aan staat, heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:46:
8)7 ik heb T2 aan staan in de bios maar A64Tweaker leest het uit alsof T1 aan staat, heel vaag.
Als er enable staat dan staat 2T aan,als er disable staat dan staat 1T aan

edit\
Staat mijn iets vaags bij dat er problemen waren met de geheugen controller van de E6 stepping, weet iemand hier iets meer van?

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 21-11-2005 18:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:58:
[...]

Als er enable staat dan staat 2T aan,als er disable staat dan staat 1T aan

edit\
Staat mijn iets vaags bij dat er problemen waren met de geheugen controller van de E6 stepping, weet iemand hier iets meer van?
zo ver was ik ook al, dat is nog nooit anders geweest het wordt zeker verkeerd uitgelezen ofzo, reset de bios straks wel ff maar heb nu een aantal downloads en updates openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Iemand problemen met het booten/installeren van Linux? Ik heb 2 verschillende versies van
SuSE proberen te installeren maar ik kom niet verder bij het bootscherm. Het keyboard wordt niet
herkend. Zowel USB als PS/2 keyboard wil niet lukken.

Ben nu Fedora core aan het downloaden, maar ik vermoed het ergste.

Ik gebruik bios versie 1.4, maar met OCb2 had ik hetzelfde probleem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb één keer gehad dat mijn toetsenbord niet meer aan wilde gaan, toen ik het tussen twee pc's aan het wisselen was. Ik moest een paar keer de ps/2 stekker erin en eruit doen en de voeding uitschakelen. Toen deed ie 't weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Aham brahmasmi schreef op maandag 21 november 2005 @ 20:46:
Ik heb één keer gehad dat mijn toetsenbord niet meer aan wilde gaan, toen ik het tussen twee pc's aan het wisselen was. Ik moest een paar keer de ps/2 stekker erin en eruit doen en de voeding uitschakelen. Toen deed ie 't weer.
Dit had ik ook reeds geprobeerd, maar helaas ;(. Ondertussen wel Fedora getest en die doet het wel.
Iemand die wel SuSE heeft draaien toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
bij my staat dit.

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/a64screen.JPG

is dit goed ingesteld zo??

t2 staat op enable als ik die op disble zet boot die dan via t1??

ik heb dit geheugen:

Corsair 2 GB TWINX CAS2 PC3200 DDR S
Geheugen kloksnelheid 400 MHz
Type geheugen DDR
Snelheid PC3200
Latency 2-3-2-6

link http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=85569&productType=1

maar op me ouwe mobo kan het ook niet op deze latencys booten gaf die geen groen lampje op scherm meer.

maar dit mobo zete het wel op deze latencys met ddr333 maar toen ik hem met de hand op ddr400 zette maakte die er weer c3 mem van hoe zit dit??? wat gebeurd er als ik hem op ze orginele latencys zet??
geen bios reset doen om me pc uberhaubt weer geboot te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jorisw86 schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:43:
bij my staat dit.

http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/a64screen.JPG

is dit goed ingesteld zo??

t2 staat op enable als ik die op disble zet boot die dan via t1??

ik heb dit geheugen:

Corsair 2 GB TWINX CAS2 PC3200 DDR S
Geheugen kloksnelheid 400 MHz
Type geheugen DDR
Snelheid PC3200
Latency 2-3-2-6

link http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=85569&productType=1

maar op me ouwe mobo kan het ook niet op deze latencys booten gaf die geen groen lampje op scherm meer.

maar dit mobo zete het wel op deze latencys met ddr333 maar toen ik hem met de hand op ddr400 zette maakte die er weer c3 mem van hoe zit dit??? wat gebeurd er als ik hem op ze orginele latencys zet??
geen bios reset doen om me pc uberhaubt weer geboot te krijgen??
Die screenie heb je naar dat je A64tweaker had opgestart nog iets veranderd aan de 2T?

Volgens mijn als je met A64tweaker iets veranderd en hij kan het niet aan dan loopt hij gewoon vast maar naar een reboot is alles gewoon zo als het in de bios is ingesteld.

Als je de latency in de bios op de opgegeven waarden zet kan er in het ergste geval dat je systeem niet meer boot.

Als dit gebeurd kan je het volgende doen.
gewoon je pc met de aanknop uitzetten en weer aanzetten als je dit 2x doet dan gaat B.F.G werken, en kan je weer met F2 de bios in.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 22-11-2005 00:15 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat BfG ja, toen ik het bord net had wist ik niet dat die functie erop zat, dus toen ik het geheugen te hoog geclocked had was ik al helemaal scared dat ik hem een enkeltje kliko kon geven.

Langleve BfG! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:13:
Dat BfG ja, toen ik het bord net had wist ik niet dat die functie erop zat, dus toen ik het geheugen te hoog geclocked had was ik al helemaal scared dat ik hem een enkeltje kliko kon geven.

Langleve BfG! :*)
:z bios reset kun je ook altijd nog uitvoeren bij mijn weet, gewoon met de jumper.

[ Voor 3% gewijzigd door Steffy op 22-11-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
[quote]mad_max234 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 00:13:
[...
Die screenie heb je naar dat je A64tweaker had opgestart nog iets veranderd aan de 2T?]

nee alles stond zo geen idee wat de helft inhoud maar ja.

vraag me af om me mem de latency gaat trekken wat die zou moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:40:
[...]

:z bios reset kun je ook altijd nog uitvoeren bij mijn weet, gewoon met de jumper.
Daar kan je echt moeilijk bijkomen zit echt op een onmogelijke plek.

edit\
Draai nu 2,7Ghz _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 22-11-2005 12:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
mad_max234 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:48:
[...]

Idd ja, zeker met een AGP erop. Gelukkig had ik nog van die extra lange jumpers van mijn DFI _/-\o_

Trouwens allemaal bedankt voor het ontrafelen van t T2 euvel. eindelijk van die klote reboots af

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Puresmoker schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:01:
[...]

Idd ja, zeker met een AGP erop. Gelukkig had ik nog van die extra lange jumpers van mijn DFI _/-\o_

Trouwens allemaal bedankt voor het ontrafelen van t T2 euvel. eindelijk van die klote reboots af
Ik heb er ook nog een geluids kaart in zitten in de onderste pci slot dan kan je er helemaal niet meer bij.
van die 2T dat heeft me een halve nacht gekost. :+ maar kan nu ook een stuk hoger klokken. :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 3500+ Venice 2.2 GHz wil ik nu nadat hij twee weekjes heeft gedraaid ook maar is gaan OC'en. Nu Zou ik graag van de mensen hier een paar tips willen krijgen hoe ik hem zo stabiel mogelijk kan laten lopen op de snelheid van een 3800+ wat 2.4 GHz is. Volgens mij moet dat geen probleem zijn met mijn Zalman CNPS9500. Moet ik nou die agp lock activeren? En welke multiplier is het beste om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:48:
[...]

edit\
Draai nu 2,7Ghz _/-\o_
Wat voor proc draai je? want als dat net als mij een 3000+ is dan is dat best wel netjes.

Van die jumper valt wel mee, kan er prima bij, zolang er meer niet meer dan een agp kaart in zit

[ Voor 14% gewijzigd door Steffy op 22-11-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Maar even kort samengevat, de reboot probleem komt dus door 1T? of zijn er mensen die het nog steeds hebben als ze het op 2T draaien?
En hoeveel verschil zit er nou in 1T en 2T?
En is dit probleem met een bios op te lossen? of zit dit echt in de bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
als t1 veel sneller is ga ik hem daar op proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Voor mij met dit bord niks, T2 is 5000mbps, T1 is 5000/5100mbps. Bij mijn oude Asus was het T2 5000 en T1 6100, conclusie voor mij is dat T1 niet werkt, maar goed misschien gaat het bij sisoft mis ofzo ik weet niet, qua prestaties merk ik niks tenopzichte van mijn vorige mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matsume schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:14:
Maar even kort samengevat, de reboot probleem komt dus door 1T? of zijn er mensen die het nog steeds hebben als ze het op 2T draaien?
En hoeveel verschil zit er nou in 1T en 2T?
En is dit probleem met een bios op te lossen? of zit dit echt in de bord?
Weinig verschil, maar goed een hoger benchmark score staat leuk! Dus als je het maximale mb's uit je geheugen wil trekken is T1 leuk. En ja waar het probleem zit? Als men het duidelijk wist dan kon er een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Het scheelt best wel veel hor,heb gister ff getest en dit waren de uitslagen had ik ook al eerder gepost.

2T Bandbreedte 5428/5440 bandbreedte efficienty 72%
1T bandbreedte 6521/6445 bandbreedte efficienty 86%

Het scheelt dus 1100MB's dat vind ik best veel,maar als ik het nodig heb bevoorbeeld met gamen dan zet ik met A64tweaker heel makelijk weer 1T aan want met game heb ik er geen last van reboots als ik 1T draai

@steffy
3000+ :D

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 22-11-2005 16:20 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotstreek, voorheen geen last van reboots, nu nieuw MDT geheugen en 1 t enabled, en ja hoor, jullie raden het al, reboots :@.

ook kan everest qua leesprestaties amper verschil zien tussen 1t en 2t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
echt heel raar dat jullie geen verschil hebben in 1T of 2T. :?

edit\
heb net ff everest gedraait en daar heb ik ook bijna geen veschil :? test maar eens met SiSoft Sandra.
Heb gelijk ook maar ff CS:S getest en daar heb ik het volgende vernomen.

CS:S stress test.

1T = 157.48
2T = 149.79

[ Voor 67% gewijzigd door mad_max234 op 22-11-2005 16:46 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, ik ben sisoft aan het downen.

Wel lekker is men geheugentoegangstijd nu: 42 ns :)

En dat met 75 euro geheugen van de alternate....

Test gedaan en het is met 2T nu : 5100 en met 1T 6000. Toch netjes dan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Wat is je bandbreedte efficienty?dat staat onder in dat lijstje als je de test heb gedaan

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 700%... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
als ik 2t uitzet in a64tweaker dan draait die tog op 1t of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep. Die moet je dus op disabled zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
en als dit alles goed blijft werken kan ik hem dan ook permanent op t1 zeten in bios??

want me fps is in source stress test van 184 naar 194 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mijn heeft ook 42ns toegangstijd.
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/XG515OQC72H4E0XP/7L39Z847L6TS/JPEG/1132675815//h1n7

@jorisw86
Zet hem eens op 1T en ga maar eens een paar uurtje game om te kijken of hij stabiel is met deze settings,wat een straf. 8) CS:S heb ik nog nooit een reboot gehad.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:18:
Mijn heeft ook 42ns toegangstijd.
.
Jouw geheugen is ook 75 euro...? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:35:
[...]

Jouw geheugen is ook 75 euro...? :P
Jouw geheugen loopt ook 255Mhz (DDR510Mhz).......? :9
65 euro per 512MB. :9 paar maanden terug gekocht

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 22-11-2005 17:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
mad_max234 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:48:
[...]

Jouw geheugen loopt ook 255Mhz (DDR510Mhz).......? :9
Toch niet op dit mobo cker?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
ja op dit bord 1:1 255Mhz, dat draai ik nu niet nu draai ik ht op 291Mhz en geheugen op 238Mhz.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:28:
ja op dit bord 1:1 255Mhz, dat draai ik nu niet nu draai ik ht op 291Mhz en geheugen op 238Mhz.
_/-\o_ Netjes, zeer netjes, mooi clock maar als je op die snelheid rond de 6000mbps haald in sisoft is niet zo vreemd, normaal had je veel en veel hoger moeten zitten, in het A8V topic waren mensen die dik 7000mbps halen dus zo laag is mijn bandbreedte dan niet eens, als jij tenminste die scores op die snelheid haald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Netjez, had jij modje gedaan?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Steffy schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:39:
[...]

_/-\o_ Netjes, zeer netjes, mooi clock maar als je op die snelheid rond de 6000mbps haald in sisoft is niet zo vreemd, normaal had je veel en veel hoger moeten zitten, in het A8V topic waren mensen die dik 7000mbps halen dus zo laag is mijn bandbreedte dan niet eens, als jij tenminste die scores op die snelheid haald
Het is normaal ook veel hoger maar heb flink zitten kloten met mijn drivers\os\bios..... dus nu een lagere score dan normaal.

Dit heb ik als alles goed draait. 68xxMB's :Y) heb dit al eerder gepost voor de mensen die het wel hebben gelezen. :+
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/NG95I79FAPJT/GXZ2RJ0GP5N2/BMP/1128259603//qj2l

De 7000MB's zou ik straks ff breken. :P

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 22-11-2005 19:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik heb gheugen dta op deze Latency 2-3-2-6 moet draaien.

maar in de bios heb je veel meer instellingen kan iemand even zeggen welke ik moet wijzigen dat me mem Latency 2-3-2-6 gaat draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jorisw86 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:57:
ik heb gheugen dta op deze Latency 2-3-2-6 moet draaien.

maar in de bios heb je veel meer instellingen kan iemand even zeggen welke ik moet wijzigen dat me mem Latency 2-3-2-6 gaat draaien
he'
Zet hem eerst ff op 2-3-3-6 met A64tweaker kijken wat hij doet als hij dan niet stabiel is hoef je allen maar te rebooten en alles staat weer goed. :Y)

2 cl cas latency (cl)
3 ras to cas (tcrd)
3 row precharge (trp)
6 min ras active time (tras)

suc6

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
dank u had al met a64tweaker gedaan cl naar 2.0 gezet reboote me pc toen ik set dee dus.

maar had alleen cl 2.0 vast ingesteld bios en draait prima dus, nu de rest nog ff proberen

het is gelukt me geheugen draait nu op 2-3-2-6 nu van de week maar zien of alles zo goed loopt.

heb ook de optie in de bios gevonden voor 1t of 2t en zag een optie voor geheugen compatibility ofsow iemadn die aanstaan???

[ Voor 39% gewijzigd door jorisw86 op 23-11-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jorisw86 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:45:
dank u had al met a64tweaker gedaan cl naar 2.0 gezet reboote me pc toen ik set dee dus.

maar had alleen cl 2.0 vast ingesteld bios en draait prima dus, nu de rest nog ff proberen
Draaai het ook stabiel?test het met memtest voor een paar uur en daarna gewoon wat game en wat je normaal ook doet maar als er na een tijdje iets raar gebeurd kijk dan eerst ff naar je timers

Nog ff mijn belofte waar maken 7203MB's. :+
Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/1G36N3BEYUW8G0G2/60342D746CX1/JPEG/1132700428//81jm
Kan nog hoger maar morgen weer een nieuwe dag. :P

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 23-11-2005 00:09 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
met die bech test in everest nergens last van tot nu toe draai morgen ochtend wel ff memtest.

game doet het ook goed.

het is officieel mem dat 2-3-2-6 moet draaien dus ja lijkt me no problemo dan he.

nu nog kijken of 1t ook goed draait bij my:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Je kan altijd problemen krijgen als je timers strakker zet al zijn de spec. goed, kan altijd roet in het eten gegooit worden door andere componenten zoals MoBo, geheugencontroller,......??

Ben benieuwd naar je 1T. :9
jorisw86 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:45:
[.....]

heb ook de optie in de bios gevonden voor 1t of 2t en zag een optie voor geheugen compatibility ofsow iemadn die aanstaan???
Met geheugen compatibility aan draai je geheugen op 166Mhz, was zeker een grapje van asrock. :+
had je ook zelf in kunnen stellen met je men divider.

[ Voor 61% gewijzigd door mad_max234 op 23-11-2005 01:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Geen overclock hier maar ik ga wel van 5400 naar 4700 MB/s als ik 'm op 2T zet. :| Geheugentimings op 2-2-2-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Aham brahmasmi schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:46:
Geen overclock hier maar ik ga wel van 5400 naar 4700 MB/s als ik 'm op 2T zet. :| Geheugentimings op 2-2-2-5.
sja, 1T is nou eenmaal veel sneller he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
mad_max234 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:12:
Je kan altijd problemen krijgen als je timers strakker zet al zijn de spec. goed, kan altijd roet in het eten gegooit worden door andere componenten zoals MoBo, geheugencontroller,......??

Ben benieuwd naar je 1T. :9

[...]

Met geheugen compatibility aan draai je geheugen op 166Mhz, was zeker een grapje van asrock. :+
had je ook zelf in kunnen stellen met je men divider.
sterker nog, het was d8t ik 133Mhz
mad_max234 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:06:
[...]

Draaai het ook stabiel?test het met memtest voor een paar uur en daarna gewoon wat game en wat je normaal ook doet maar als er na een tijdje iets raar gebeurd kijk dan eerst ff naar je timers

Nog ff mijn belofte waar maken 7203MB's. :+
[afbeelding]
Kan nog hoger maar morgen weer een nieuwe dag. :P
en in sisoft sandratje?

[ Voor 34% gewijzigd door Mister_X op 23-11-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ongeveer het zelfde 71xxMB's heb geen screenie gemmaakt kan het straks nog wel ff doen als ik nog tijd heb.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
7 uur memtest 86+ versie 1.65 gedraait 10 passes geen ene error en games cs:s en bf2 beide 2 uur gedaan nergens last van dus denk dat me mem wel goed loopt 2-3-2-6:D

nu 1t elke keer met alles aanzetten

ik heb geen ene reboot met flash sites/filmpjes kijken of dingen in paint plakken ook niet met games met t1 aan dus denk dat het stabiel draait:D:D

[ Voor 28% gewijzigd door jorisw86 op 23-11-2005 16:04 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jorisw86 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:58:
7 uur memtest 86+ versie 1.65 gedraait 10 passes geen ene error en games cs:s en bf2 beide 2 uur gedaan nergens last van dus denk dat me mem wel goed loopt 2-3-2-6:D

nu 1t elke keer met alles aanzetten

ik heb geen ene reboot met flash sites/filmpjes kijken of dingen in paint plakken ook niet met games met t1 aan dus denk dat het stabiel draait:D:D
Je hebt dus geen last van die bugs als je in de bios 1T enable?

-Andere hobby- -

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

mad_max234 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:02:
[...]

Je hebt dus geen last van die bugs als je in de bios 1T enable?
DAn is ie de goeie site nog niet tegen gekomen, zoals ik ook al eerder zei, niet bij elke flash site reboot ie, dat is het vreemde ook, sommige sites klapt ie er zomaar uit en bij anderen kun je rustig flash bekijken, veel vreemd 8)7

• Aham brahmasmi
Probeer w ww.razerpro.com maar eens. (Spatie die ik er voor de veiligheid tussen heb gezet even weghalen.)

[ Voor 46% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-11-2005 15:23 ]

• jorisw86
ik heb wel al 1x een blue screen gehad toen die op t1 stond verder nog nix
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.