[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel V) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.588 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmoquattro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:19

desmoquattro

Duwgatie

Sinds vandaag in Enschede en ut gaat nu als de.......

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17128 Kb
Afname Dichtbij : 29.7 (dB)
Ver weg : 10.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 22627
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3116
ES-teller van 1 dag 0

LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 23:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie: http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 22-11-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Anoniem: 161073 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:53:
[...]

Er loopt inderdaar wel een stuk coaxkabel langs de telefoonlijn, misschien is dat wel de onruststoker...??
Dat zal wel meevallen verder. Als je platsnoer gebruikt op lange lengtes stoort overigens alles wat ook maar een beetje straalt omdat het als antenne werkt.
sfund schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:12:
[...]

@bjck Thnks!
Ik ga toch eens die dradenzooi controleren, heb m voor de aanvraag al opengehad, om te kijken of er uberhaubt wel iets inzat, had hiervoor geen vaste aanslutiing nl.(het is btw die dubbele van de ptt in de muur)
er zitten daar 4 draadjes aangesloten :? en ik heb er dus maar 2 nodig? waarom zijn dan al die met de livebox meegeleverde stekkertjes ook 4-polig? of is dat gewoon standaard?
Stekkertjes zijn inderdaad (RJ11) 4 polig en soms RJ12 (6 polig, zelfde formaat verder). Binnen zo'n snoertje worden alleen de middelste twee gebruikt verder.
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:16:
sfund>

Dat is standaard ;) dat stamt nog uit het oude tijdperk met de telefoons met zo een bel erin (als ik het goed heb) volgens mij gebruikte die er 4.
En vaak kom je nog zo'n EB-lusje tegen, die kan ook weg gewoon. Een klein draadje dat B met EB verbindt en wat nodig was voor het belsignaal op de oude 'rinkeltoestellen' inderdaad.
Ik heb zelf al jaaaren ADSL en had ook het probleem dat ik dus geen ISRA punt heb, maar de kabel in de muur binnenkomt en gelijk al vertakt naar de bovenverdieping! Ik heb dus dat wandcontact beneden uit elkaar moeten slopen en de binnenkomende lijn gestekkerd die gaat dan op mijn splitter, de lijn die dan in de muur zit die naar boven gaat maar ook naar de telefoon beneden is ook gestekkerd en gaat op de phone-aansluiting van de splitter. Daarom zit bij mij nu tussen de livebox en de lijn nog steeds de splitter...
En dat is het probleem wat vele hebben met zo'n ISRA. Er zit in de muur al een aftakking naar een andere aansluiting en die moet inderdaad los en weg daar. Lijn moet eerst direct naar je splitter of LiveBox.

Je LiveBox heeft geen enkel hinder van die splitter. Eigenlijk is een ADSL splitter niets anders dan een 'telefonie filter' en doet dus niets tussen LINE & DSL poortje.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 22-11-2005 23:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160589

Voor mensen met snelheidsproblemen....Voor mij was de registry-fix die eerder werd aangeboden een uitkomst.

Verder vond ik ook de volgende pagina:

http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/OptimizeXP.html

Hierop kan je een tooltje downloaden (TCPOptimizer) om je tcp settings in het register aan te passen. Ik heb daar zelf voor optimal settings gekozen. Ik heb het niet gemeten oid. maar het voelt wel wat sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 160589 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:31:
Voor mensen met snelheidsproblemen....Voor mij was de registry-fix die eerder werd aangeboden een uitkomst.

Hierop kan je een tooltje downloaden (TCPOptimizer) om je tcp settings in het register aan te passen. Ik heb daar zelf voor optimal settings gekozen. Ik heb het niet gemeten oid. maar het voelt wel wat sneller aan.
:X [rml]n00bs in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
1500 is voor deze verbinding wel de juiste, is gewoon een ethernet verbinding zonder PPP gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160589

Oops, srry lezen is ook een vak apart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
geen mensen uit maastricht met deze verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Hier ook 1,666666MB/sec op ruim 1100 meter van de centrale. (Ehv)

Iemand nog wat gehoord over een nieuwe aanbieding of wordt het een dezer dagen aansluitkosten betalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94239

Anoniem: 160589 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:31:

Ik heb ook optimal settings gekozen en zit nu op ongeveer 1100-1200k/sec :P

- edit -
Nou zal wel eenmalig geweest zijn, snelheid zit nu weer rond de 995k/sec. Ik ga morgen maar eens gewoon via een kabel proberen ipv Wireless.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 94239 op 23-11-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Anoniem: 7175 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:50:

Iemand nog wat gehoord over een nieuwe aanbieding of wordt het een dezer dagen aansluitkosten betalen :X
Jij moet met gemak, net als ik, +2000KB/s halen. Download met een downlaod accelerator en merk het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MindedRaptor schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:59:
[...]

Jij moet met gemak, net als ik, +2000KB/s halen. Download met een downlaod accelerator en merk het verschil.
Natuurlijk niet als je lijn dat niet haalt. Kan je in je modem zien wat je lijnsnelheid is. Je moet niets, je kan mogelijk wel.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 23-11-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Jawel,
schommelt tussen de 19152 kbits/ps 19580 kbits/ps.
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1207 meter. Tel hier nog eens enkele tientallen meters bij op.
Met dat gewone IE download ding haal ik ook maar max 1.66-1.7MB. Maar met fresh download bv kom ik ruim boven de 2000 uit.

Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/2764/2077kb3fn.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Sayko op 23-11-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-07 09:51
Dik tevreden in 050, na enkele tests. Ik zag vanavond dat het modem op 20Mb/1Mb is getrained. Actuele download/upload is circa 1MB/s down , 75KB/s up.

code:
1
2
3
4
5
6
7
lijnwaardes:
Upstream    1020 Kb
DownStream  19128 Kb
Afname  Dichtbij : 21.8 (dB)] 
Ver weg : 5.8 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 7 (dB) 
Ver weg : 14 (dB)

Ik heb het idee dat mijn koper niet helemaal 100% is, aangezien het koper zich in een oud (verbouwd) huis bevindt. Waarbij de telefonie niet in met adsl in het achterhoofd is aangelegd. (huis kent begrip ISRA niet, wel telefoonkabel die uit de meterkast steekt)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
--23:56:56--  http://www.rapide.nl/downloads/100mb.bin
           => `100mb.bin'
Resolving www.rapide.nl... 193.138.249.12
Connecting to www.rapide.nl|193.138.249.12|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104,857,600 (100M) [application/octet-stream]
100%[====================================>] 104,857,600  995.85K/s    ETA 00:00
23:58:25 (1.12 MB/s) - `100mb.bin' saved [104857600/104857600]

Upload ligt volgens mordax.nl rond de 70 a 80 KB/s. Speedtest is op deze snelheden onbetrouwbaar vanwege de kleine bestandgrootes.

[ Voor 5% gewijzigd door kacee op 23-11-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53547

Ik zelf merk sinds vanavond de upgrade; zit op centrale hvs-c (Hilversum), maar kom met mijn Speedtouch 510 niet verder dan zo'n 560 up 81 down. Dit is op ongeveer 1500 meter van de centrale.
Is dat niet een ADSL 1 modem met een max van 8 Mb/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125170

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn als mijn livebox wél line-sync heeft maar geen ip krijgt toegewezen? Ik heb al verschillende Liveboxes gehad en ook de bekabeling al eens helemaal vervangen. De helpdek kan niets voor me doen (zie onder).
:( :( :( :(

Een kijkje in de wanadoo keuken:

Het is toch godsgeklaagd...

In ons registratiesysteem las ik dat u hier inderdaad al vaak over heeft
gebeld. U heeft inmiddels ook een nieuwe Livebox gekregen en aangesloten
en voor zover ik het begrepen heb is daarmee nog niets veranderd aan het
probleem. Dit is inmiddels doorgegeven aan de tweedelijns helpdesk,
zodat men daar weet dat uw probleem nog niet is opgelost. Helaas kan
onze afdeling nu niets meer voor u doen.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
Aan wie het betreft,

Al meer dan een maand komt er tussen livebox en de wanadoo servers geen
goede verbinding meer tot stand. Hiertoe is een case geopend rond 17
oktober. Dit heeft tot nog toe geen verbetering opgeleverd. Nog steeds
is er wél line-sync maar wordt er géén ip-adres toegewezen.

Bijna dagelijks heb ik contact met de helpdesk, wat een heel bedrag aan
belkosten heeft opgeleverd, terwijl de een bevredigend antwoord tot op
heden is uitgebleven.

De vraag om terugkoppeling van de technische dienst waar het probleem
ligt of wanneer er activiteit is gepland is ondanks herhaald verzoek nog
niet ingewilligd. Bij deze dus nogmaals de vraag:

Waarom komt er geen verbinding tot stand tussen livebox en wanadoo, wat
is er gedaan om dit probleem te analyseren en waarom blijft de beloofde
terugkoppeling hierover maar uit?

Verder wil ik bij deze een verzoek tot genoegdoening doen wegens het
niet adequaat reageren op het door mij gemelde probleem. Het lijkt me
alleszins redelijk de directe kosten geassocieerd met dit probleem te
verhalen. Dat betekent creditering van de facturen over de periode dat
er geen internet is geleverd alsook de gemaakte telefoonkosten die nodig
zijn geweest contact hierover te onderhouden. De telefoonkosten schat ik
op ongeveer 60 euro, een rekening zal hierover uitsluitsel geven.

Tevens verzoek ik Wanadoo mij de noties van de medewerkers in de nog
openstaande case alsook de verslagen van de gevoerde gesprekken te doen
toekomen, dit om mij de kans te geven een en ander te documenteren. Als
Wanadoo niet akkoord gaat met gedane verzoeken behoud ik mij het recht
voor opnieuw een verzoek tot genoegdoening te doen, waarin ook indirecte
kosten worden betrokken.

Als een verzoek hiertoe via andere weg dient te worden ingediend zou ik
daarvan graag op de hoogte worden gesteld.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heb je ooit een werkende verbinding gehad? en zoja wanneer hield deze op met werken?
Wat ik namelijk denk is dat KPN je verkeerd heeft aangesloten... dit zelfde was bij een maat van mij tot 3x gebeurt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136326

bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:48:

Er mag geen toestel of andere telefonie apparatuur (ook geen alarm etc) tussen je ISRA en je LiveBox zitten. Dat veroorzaakt storing en geeft een rot signaal op je DSL verbinding. Dat heb je wel door waarschijnlijk.

Of je toestel achter je LiveBox zodat die het signaal voor telefonie kan filteren van je DSL lijn af. Of je haalt een ADSL splitter en zet die tussen ISRA en je LiveBox. Dan zit daar een apart poortje op voor je telefoontoestel(len) aan te koppelen. Zo'n ADSL splitter is een filter dat zorgt dat ze elkaar dus niet storen.
Ik heb dus rood/blauw uit de muur wat in een kastje werd aangesloten op rood/blauw die naar me telefoonaansluiting loopt. Nu heb ik daar dus een doosje tussen gedaan waar je een telefoonstekker kan in doen en gaat naar de LB. Maar moet ik nou die andere 2 draden aansluiten op die ander 2 pootjes van die stekker of alle vier die draden bij elkaar. Als ik dat doe dan stort me snelheid in dus dat zal wel niet goed zijn?

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 23-11-2005 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125170

n00bs schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:58:
Heb je ooit een werkende verbinding gehad? en zoja wanneer hield deze op met werken?
Wat ik namelijk denk is dat KPN je verkeerd heeft aangesloten... dit zelfde was bij een maat van mij tot 3x gebeurt :Z
Het heeft twee weken gewerkt. Toen viel de telefonie uit, maar na een kwartier deed die het weer. Sinsdien doet ADSL het niet meer: wel line-sync, geen IP. Mijn modem meld zich wél aan bij de DHCP server van wanadoo en deelt een IP uit, maar ik ontvang géén IP. Er is een lijnmeting gedaan, waaruit bleek dat alles wat ik uitzend goed is, maar alles wat naar mij toegaat wordt gecorrumpeerd. De livebox zit rechtstreeks op het ISRA punt...

Zoals je leest doet Wanadoo niets aan het probleem, dus ik zou heel graag willen weten wat er aan de hand kan zijn en wie ik daarvoor moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

iemand anders ook dat de livebox vreselijk veel klikt soms ?
nu net wel iets van 10x binnen het uur, ook reboot de livebox dan :?
komt dit

a: omdat het half 6 in de ochtend is en wanadoo wil testen/spelen ?
b: omdat ik net poort 1-65535 heb geforward (livebox -> ap)
c: omdat iemand mij beld (mijn telefoon gaan niet over, en het is half 6 in de ochtend!)
d: geen van allen

* Anoniem: 158035 gaat nu slapen, ben het geklik zat.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 136326 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:59:
[...]

Ik heb dus rood/blauw uit de muur wat in een kastje werd aangesloten op rood/blauw die naar me telefoonaansluiting loopt. Nu heb ik daar dus een doosje tussen gedaan waar je een telefoonstekker kan in doen en gaat naar de LB. Maar moet ik nou die andere 2 draden aansluiten op die ander 2 pootjes van die stekker of alle vier die draden bij elkaar. Als ik dat doe dan stort me snelheid in dus dat zal wel niet goed zijn?
Je hebt er toch een handleiding bij gekregen? Als je geen adslsplitter hebt los (die levert Wanadoo niet omdat hij in de LB zit):

Telefoonlijn (rood & blauw) komt binnen in je huis, die rechstreeks (zo kort en netjes mogelijk) gelijk je LB in. Je toestellen moet je niet op deze lijn aansluiten dus tussen ISRA & LB! Deze moet je in je LB aansluiten op het speciale telefoonie poortje voor toestellen.

Of je haalt een ADSL splitter ergens en die heeft 3 poorten. Dan kan ISRA --> Line, LB --> Modem en Toestellen --> Phone van de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/226/dscf2655large0nd.jpg

Dit is mijn ISRA punt....

Wat is dat witte buisje?

Dat korte kabeltje gaat naar de telefoon in het huis. Daar ga ik in eerste instantie eerst de LB tussen zetten...

(plankje maken voor de LB) ik heb al 2 netwerk snoeren getrokken naar mijn "Computer Kamer".

iemand nog tips?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Witte buisje is een voorbereiding voor het later invoeren van een glasvezel. Rood Blauw is de eerste netlijn en Oranje Wit is een extra aderpaar voor een mogelijke 2e netlijn.

Als, je je LB nou op de plaats van het witte kabeltje aansluit en dat kabeltje in het telefoongedeelte van de LB dan gaat alles werken.

[ Voor 31% gewijzigd door renzap op 23-11-2005 09:05 . Reden: kleine tovoeging voor aansluiten LiveBox ]

Zappa Rulez :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8160

BFS schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:14:
[...]

Leuk die kinderlijke uitleg... :> Ik weet uit een stukje eigen ervaring dat het wel mogelijk is om dergelijke upgrade-trajecten ook overdag uit te voeren. Gezien het feit dat het particuliere abbo's zijn heb je niet te maken met bedrijfskritische applicaties die niet te bereiken zijn of SLA's of iets in die geest. Dus de stelling dat Wanadoo eventueel ook overdag kan upgraden is helemaal zo gek nog niet.

Daarbij: ik bedoel met mensen die hun verbinding monitoren de Tweakers die hier zitten :? Btw: Je kan je verbinding prima 24/7 monitoren hoor. SNMP + What's up Professional kan een hoop ;)
Je vergeet een x-aantal zaken, of ziet ze over het hoofd.

Je vergeet dat een bedrijf niet zomaar maintenance kan uitvoeren op platforms en/of services die klanten impacten, SLA of geen SLA. Je zoekt altijd tijdstippen uit die zo min mogelijk klantimpact hebben.

In dit geval zitten er ook telefonieklanten op het netwerk, en bestaat er dus een mogelijkheid dat je telefoongesprekken onderbreekt terwijl je DSLAM's upgrade. In de vroege uren van de dag is deze kans nog steeds aanwezig maar heb je (veel) minder gesprekken en is de klantimpact dus kleiner.

Verder, mochten er problemen optreden dan heb je in de vroege uren meer uitlooptijd om de problemen op te lossen zonder al teveel impact op je service.

M.a.w. het valt en staat met hoeveelheden klanten die je tijdens je maintenance impact. Hoe kleiner hoe beter. Dus is overdag maintenance uitvoeren een NO-GO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149865

Anoniem: 98760 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:31:
Iemand in Roosendaal al de nieuwe snelheid??

Ik iig nog niet... :( wacht met smart..
Hey mede-roosendaler! Nee, ik ook nog niet ge-upgrade. Verwacht dat dat ook nog wel ff duurt, mijn centrale is RSD_Centrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

bedankt renzap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151676

Wat een teleurstelling Centrale Marnix Den Haag "geupgrade"
Volgens mij zijn er meer upgrades in Den Haag teleurstellend!
Ik download eerst met 400 kb nu nog maar 300 Kb wat is dit nu weer?
Ik zit op 2Km van centrale had toch wat meer verwacht, dit is geen upgrade!

Kan iemand wat uit onderstaande waardes opmaken?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5412 Kb
Afname Dichtbij : 41.2 (dB)
Ver weg : 17.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 10
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 151676 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:41:

Lijnen in centrum Den Haag zijn allemaal aangesloten op Gv-Mx inderdaad (grootste van DenHaag en eigenlijk Gv-Centrum kunnen heten). Lijnlengtes in de postcodecheckers en tabellen kloppen alleen vaak niet daar en dat zie je ook aan deze demping. 41dB komt normaal voor bij 3000 a 3500 meter lijn. Enige oplossing om dit te verhelpen is verhuizen overigens, kan Wanadoo noch KPN iets aan doen.

Dat veel upgrades daar tegen vallen kan zijn omdat lijnen gewoon langer zijn dan verwacht en dus via minder directe lijnen (hemelsbreed) aankomen bij de huizen.

Of je hebt het heel beroerd aangesloten waardoor je zelf deze enorme demping veroorzaakt en ruis op je lijn waardoor je deze snelheid (maar) haalt. Of het zit gewoon in de grond in de kabel en is er niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 23:37
Anoniem: 151676 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:41:

Upstream 1020 Kb
DownStream 5412 Kb
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Zeker weten dat bij jou thuis de bekabeling 100% in orde is? Dus geen lange telefoon kabel van het ISRA punt naar de LB toe? Het is nl. verstandig je LB zo dicht als mogelijk bij het ISRA punt te plaatsen (kabel dus zo kort als mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 10:47

BFS

Rude awakening

Anoniem: 8160 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:00:
[...]

M.a.w. het valt en staat met hoeveelheden klanten die je tijdens je maintenance impact. Hoe kleiner hoe beter. Dus is overdag maintenance uitvoeren een NO-GO.
Ik kan niet anders dan je gelijk geven als ik dit zo lees, heb het telefonie gedeelte inderdaad over het hoofd gezien.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:24

Je LiveBox heeft geen enkel hinder van die splitter. Eigenlijk is een ADSL splitter niets anders dan een 'telefonie filter' en doet dus niets tussen LINE & DSL poortje.

Mijn situatie, Livebox zonder telefonie, en Alarm + Fax op de telefoonlijn.
Ik moet dus de huidige splitter van KPN (Planet) laten zitten en op de modem aansluiting van deze splitter de Livebox (plugje Line) aansluiten, en verder met UTP kabel naar de Switch.

Mocht ik het niet juist hebben graag reactie bjck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De Ruyter schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:18:
bjck schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:24

Mijn situatie, Livebox zonder telefonie, en Alarm + Fax op de telefoonlijn.
Ik moet dus de huidige splitter van KPN (Planet) laten zitten en op de modem aansluiting van deze splitter de Livebox (plugje Line) aansluiten, en verder met UTP kabel naar de Switch.

Mocht ik het niet juist hebben graag reactie bjck
Correct!

En zorg dat zowel Alarm als de FAX achter je splitter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 125170 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 02:35:
[...]

Het heeft twee weken gewerkt. Toen viel de telefonie uit, maar na een kwartier deed die het weer. Sinsdien doet ADSL het niet meer: wel line-sync, geen IP. Mijn modem meld zich wél aan bij de DHCP server van wanadoo en deelt een IP uit, maar ik ontvang géén IP. Er is een lijnmeting gedaan, waaruit bleek dat alles wat ik uitzend goed is, maar alles wat naar mij toegaat wordt gecorrumpeerd. De livebox zit rechtstreeks op het ISRA punt...

Zoals je leest doet Wanadoo niets aan het probleem, dus ik zou heel graag willen weten wat er aan de hand kan zijn en wie ik daarvoor moet hebben...
Het probleem lijkt bijna exact op wat een maat van mij had. Bij hem had hij na xs4all direct Wanadoo... maar toen bleek dat zijn gewone telefoon niet meer werkte, toen zou dit gecorrigeerd worden... toen had KPN hem fijn weer op XS4all aangesloten |:(
Wanadoo deed er telkens weinig mee. Hij moest toen wachten totdat officieel XS4all eraf zou gaan, naja je kan het raden: toen had hij geen internet meer. Daarna echt 3x verkeerd aangesloten. Geen IP adres wel line sync, toen weer line sync maar een totaal verkeerd netwerk :? etc etc

Uiteindelijk (Ik had hem al 3x eerder hierop aangedrongen) NIET BELLEN! gewoon een harde duidelijke, samengevatte email sturen. En voila: de volgende dag was het probleem verholpen.

Ik gok dat in de centrale gewoon iets niet goed staat. Als jij alle standaard dingen al hebt uitgeprobeerd. Livebox reset en rechtstreeks op LIJN zonder een Phone ertussen. Andere PC geprobeerd etc. Staat je DNS ingevuld bij je lokale netwerkinstellingen, staat er niet per ongeluk een oude proxy ingevuld in IE (zoja of is dit ooit geweest, clear de proxy cache). Kan je de livebox wel bereiken vanaf je PC, wat zijn de waarden die je krijgt etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Misschien een spuitje elf of ik heb hier eroverheen gelezen, dan alvast excuses mijnerzijds :)
Heeft iemand dit al gezien en kan iemand bevestigen of ontkrachten of dit betrekking heeft op Wanadoo & of de informatie klopt?
bron: forum FTD
--------------------------------------------------------------------------------

Op http://adslcentrale.nl kun je zien op welke centrale je zit en onder het kopje voorspelling kun je zien op welke datum het de bedoeling is dat de centrale geupgrade wordt, dus je downsnelheid omhoog zal gaan. De kans is groot dat dit pas in december plaats zal vinden.
Veels suc6 - *poster*
Ben erg benieuwd of met name de planning een juiste is, hetgeen dan wel zou inhouden dat Wanadoo niet in november klaar is. Maar dat is koffiedik, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:49
Damien schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:48:
Misschien een spuitje elf of ik heb hier eroverheen gelezen, dan alvast excuses mijnerzijds :)
Heeft iemand dit al gezien en kan iemand bevestigen of ontkrachten of dit betrekking heeft op Wanadoo & of de informatie klopt?

[...]

Ben erg benieuwd of met name de planning een juiste is, hetgeen dan wel zou inhouden dat Wanadoo niet in november klaar is. Maar dat is koffiedik, iemand?
Wil niet veel zeggen maar de geupgrade centrales en de voorspellingen daar zijn KPN ONLY en niet relevant aan Wanadoo (totdat ze daar een gedeelte voor toevoegen)

Het word meermalig gemeld op de site dat het alleen van betrekking is voor KPN-adsl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81394

bjck schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:52:
[...]

Dat veel upgrades daar tegen vallen kan zijn omdat lijnen gewoon langer zijn dan verwacht en dus via minder directe lijnen (hemelsbreed) aankomen bij de huizen.
Het kan hier natuurlijk iets anders zijn, maar dit is zeker een mogelijkheid. Ik ken iemand die woont in het centrum achter een gracht en heeft ze wel eens zien graven, die lijn loopt zo een km om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Laatst online: 24-01-2024
netvisions schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:53:
[...]

Wil niet veel zeggen maar de geupgrade centrales en de voorspellingen daar zijn KPN ONLY en niet relevant aan Wanadoo (totdat ze daar een gedeelte voor toevoegen)

Het word meermalig gemeld op de site dat het alleen van betrekking is voor KPN-adsl :)
Oke,

Ik dacht dat dat met elkaar te maken had, niet dus..
Mon excuse! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136326

bjck schreef op woensdag 23 november 2005 @ 06:17:
[...]

Je hebt er toch een handleiding bij gekregen? Als je geen adslsplitter hebt los (die levert Wanadoo niet omdat hij in de LB zit):

Telefoonlijn (rood & blauw) komt binnen in je huis, die rechstreeks (zo kort en netjes mogelijk) gelijk je LB in. Je toestellen moet je niet op deze lijn aansluiten dus tussen ISRA & LB! Deze moet je in je LB aansluiten op het speciale telefoonie poortje voor toestellen.

Of je haalt een ADSL splitter ergens en die heeft 3 poorten. Dan kan ISRA --> Line, LB --> Modem en Toestellen --> Phone van de splitter.
Je had helemaal gelijk _/-\o_ Ik had niet goed gelezen. Ik dacht dat je alleen je telefoon op de LB moest aansluiten als je ook wanadoo telefonie had. Maar die LB is dus als het ware je splitter. Probleem opgelost. Heb mega snelheid en ik kan nog bellen ook. Nou ja gebeld worden bellen doen we met voipbuster natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160698

Anoniem: 125170 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:50:
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn als mijn livebox wél line-sync heeft maar geen ip krijgt toegewezen? Ik heb al verschillende Liveboxes gehad en ook de bekabeling al eens helemaal vervangen. De helpdek kan niets voor me doen (zie onder).
:( :( :( :(

]
KNIP.

Ja, dit probleem heb ik eerder gehoord en dat heeft Wanadoo NIET opgelost, KPN WEL. Men kwam er na METEN !! (meten is weten...je kent het wel) achter dat ze de bedrading richting het ISA-punt niet goed hadden aangelegd. Met telefonie ging het goed maar met ADSL kreeg je dit soort problemen! 8)7, kom je niet echt op zeg maar.
Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nu mijn modem weer boven staan, door aanhoudende problemen met de spanning van de beneden groep (waardoor mn modem 4x per dag vastliep).

Kan ik nu mijn bestaande CAT5E kabel gebruiken als de lijnkabel voor de Livebox (neem aan van wel ;) ) en zoja hoe kan ik dan het beste de RJ-11 stekkers erop doen (welke aderparen).

Ik weet in ieder geval dat een telefoonlijn STRAIGHT is, maar soms worden er 4 aders gebruikt en soms 2. Wat is het beste voor de minste demping? en kan je dan beter 1 ader per paar gebruiken of juist niet?

[ Voor 25% gewijzigd door n00bs op 23-11-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 10:10
Een Livebox gerelateerde vraag, welke mij hier het meest toepasselijk lijkt:
is er al iemand die zn Nintendo DS heeft gekoppeld met de Livebox? Ik wil namelijk graag online met mn DS via wifi, maar ben er niet zeker van dat het gaat werken...

Mocht iemand toevallig Mario Kart hebben, en hem online krijgen met de livebox, laat het even weten ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
n00bs schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:08:
Ik heb nu mijn modem weer boven staan, door aanhoudende problemen met de spanning van de beneden groep (waardoor mn modem 4x per dag vastliep).

Kan ik nu mijn bestaande CAT5E kabel gebruiken als de lijnkabel voor de Livebox (neem aan van wel ;) ) en zoja hoe kan ik dan het beste de RJ-11 stekkers erop doen (welke aderparen).

Ik weet in ieder geval dat een telefoonlijn STRAIGHT is, maar soms worden er 4 aders gebruikt en soms 2. Wat is het beste voor de minste demping? en kan je dan beter 1 ader per paar gebruiken of juist niet?
RJ11 is 4 polig, maar alleen 2 & 3 (middelste 2) worden gebruikt.

Pak dus voor 2&3 een aderpaar uit de UTP die twisted is zoals: blauw & blauw-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135744

Hmm ik dacht dat als je 568B ethernet kabel hebt. Je het beste Blauw / blauw wit kon gebruiken.

damn je was me voor rare opera...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 135744 op 23-11-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Allebij bedankt ;) (waarom gebruiken de kabeltjes die bij de LB zaten 4 aders? zorgt dit niet voor een iets betere afscherming?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

weet iemand misschien "on-the-inside" wat de nieuwe actie van morgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:13
bjck schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:35:
[...]

RJ11 is 4 polig, maar alleen 2 & 3 (middelste 2) worden gebruikt.

Pak dus voor 2&3 een aderpaar uit de UDP die twisted is zoals: blauw & blauw-wit.
[zeikmodus]
uTp, UDP heeft niets met kabels te maken behalve dat het over een kabel getransporteerd wordt
[/zeikmodus]

Back on topic, morgen moet het bij mij gebeuren, hopen dat alles goed gaat. Alleen ben ik natuurlijk de hele dag weg en laat thuis, het zal ook niet :'(

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
n00bs schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:54:
Allebij bedankt ;) (waarom gebruiken de kabeltjes die bij de LB zaten 4 aders? zorgt dit niet voor een iets betere afscherming?)
Omdat die kabeltjes 4 aders hebben. De stekkertjes 4 aders hebben en het beter vast zit met 4 aders?
Soepie schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:58:

[zeikmodus]
uTp, UDP heeft niets met kabels te maken behalve dat het over een kabel getransporteerd wordt
[/zeikmodus]
offtopic:
Stomme typo was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Heya, iedereen die geupgrade is.. invullen die handel!

http://adsl.xandrios.net/add.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

bjck schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:07:
[...]

Omdat die kabeltjes 4 aders hebben. De stekkertjes 4 aders hebben en het beter vast zit met 4 aders?
Maar heeft dit dan een voordeel ivm interferentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb een vraag over de LB icm Wifi,
Ik haal op mijn desktop(gedraad) 1.3 MB/sec maar op mijn laptop(wifi) 600 KB/sec download. Ik gebruik een 802.11b ingebouwd kaartje. Als ik de bij de LB meegeleverde USB stick gebruik zit ik wel op 1.3 mb/sec. Waar zit de beperking want 802.11b moet toch theoretisch 1.5 MB/sec kunnen halen? Ik heb haal zonder de reg.tweak op mijn laptop zelfs maar 400 KB/sec. Weet iemand wat de bottleneck hier is? Oh ja ik gebruik vaste DNS server adressen een vast IP en WEP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Chutney schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:22:

Goede aanvulling, misschien iets voor de TS?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij is de norm voor 802.11b max 11Mb/s en de werkelijke datadoorvoer is dan een stuk lager natuurlijk dan 11/8, er zit behoorlijk wat overhead op, hoeveel weet ik niet exact en zal ook wel afhankelijk zijn van eventuele encryptie. En misschien is jouw standaard kaartje gewoon gaar of is die geknepen, slecht ontvangst I dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
BFS schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:50:
[...]

Hmm, ergens in dit verhaal heb je me zo ver gekregen dat ik het vermoeden krijg dat het niet zozeer bij Wanadoo ligt. :X
verklaar je zelf nader???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:51

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Been there, done that :) Blijkt dat ik aardig mazzel heb met de snelheid hier :*) (Dt-C)

Edit: @Mili Ik denk dat 'ie op je interpunctie doelt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SayWhatAgain! op 23-11-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
n00bs schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:11:
Volgens mij is de norm voor 802.11b max 11Mb/s en de werkelijke datadoorvoer is dan een stuk lager natuurlijk dan 11/8, er zit behoorlijk wat overhead op, hoeveel weet ik niet exact en zal ook wel afhankelijk zijn van eventuele encryptie. En misschien is jouw standaard kaartje gewoon gaar of is die geknepen, slecht ontvangst I dunno
Hmm, ik weet dat de werkelijke doorvoer lager zal zijn daarom vermeldt ik ook dat dit theoretisch mogelijk moet zijn. De ontvangst is goed ik heb het ook getest op 0.5 mtr vd LB. Een geknepen wifi kaartje heb ik nog niet eerder van gehoord maar ik zal eens Googelen. Ik dacht zelf eerder dat 't iets met een instelling te maken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

zijn er meer mensen uit groningen die "technische" problemen hebben waardoor oplevering van adsl2 langer duurt? verbaast me niks als KPN weer iets fout heeft gedaan.. *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als iedereen het nou ook naar waarheid invult hebben we er misschien ook nog iets aan.
van de site:
5000 Wanadoo (Orange) Annex A Draytek Vigor series Es-C 7531CP 19200

5km v/d centrale en toch 20mbit, netjes hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Lanfear28 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:04:
Ik heb een vraag over de LB icm Wifi,
Ik haal op mijn desktop(gedraad) 1.3 MB/sec maar op mijn laptop(wifi) 600 KB/sec download. Ik gebruik een 802.11b ingebouwd kaartje. Als ik de bij de LB meegeleverde USB stick gebruik zit ik wel op 1.3 mb/sec. Waar zit de beperking want 802.11b moet toch theoretisch 1.5 MB/sec kunnen halen? Ik heb haal zonder de reg.tweak op mijn laptop zelfs maar 400 KB/sec. Weet iemand wat de bottleneck hier is? Oh ja ik gebruik vaste DNS server adressen een vast IP en WEP.
Op een 802.11b verbinding is 700 KB/s ongeveer het maximale. Door finetuning zou er wellicht nog meer uit te halen zijn.
Deze 600 KB/s die jij haalt is dus een nette snelheid. De reden dat je op de Livebox een hogere snelheid haalt is omdat deze een 802.11g (54 Mbit/s) verbinding kan leggen met je laptop.

Weet je zeker dat je laptop niet 802.11b/g is?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Wanneer is de volgende upgraderonde? Iemand die daar iets meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:27:
[...]

als iedereen het nou ook naar waarheid invult hebben we er misschien ook nog iets aan.
van de site:
5000 Wanadoo (Orange) Annex A Draytek Vigor series Es-C 7531CP 19200

5km v/d centrale en toch 20mbit, netjes hoor :/
Tja zo heb je mensen die het altijd moeten verzieken.. we gaan er van uit dat men groot genoeg is om naar waarheid gegevens in te vullen. Waardoor er een mooi overzicht gegenereerd kan worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Anoniem: 125170 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 02:35:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier. Nu inmiddels een week. Ik zit ook direct op mijn buiten lijn met de livebox. Erg brak. Ik kan mijn werk niet doen en wanadoo lacht het gewoon weg als een tijdelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waardeloze upgrade

Kabellengte naar ISRApunt( oude lasdop?) is minder dan 50cm,
het meest irritante vind ik nog dat mijn downloadsnelheid een stuk minder is geworden, hoe kan dit nou?????? Zijn er meer mensen op Centrale GvMX (Den Haag Constant Rebeuqstraat) die dit ook hebben? :? :'( :'(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5648 Kb
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 246
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook iets vaags
na een tijdje houden NAT er in de livebox en linksys mee op
dit duurd ongeveer 5-10 min en lost zichzelf weer op
de webinterfaces zijn tijdens zo'n "crash" prima te openen
en wat mij opvalt is dat de downstream margin wel erg hoog is
na de "crash" is die waarde weer normaal
nu is dit geen ernstig probleem maar wel erg irritant
iemand hier ook last van (gehad) ?
modems staan op 30cm afstand van isra punt
zie copy/paste van de waarden tijdens zo'n "crash":

DSL Status : Up
DSL Modulation Mode : ADSL2+
DSL Path Mode : INTERLEAVED
Downstream Rate : 15037 Kbps
Upstream Rate : 809 Kbps
Downstream Margin : 2147483647 db
Upstream Margin : 9 db
Downstream Line Attenuation : 21

hij geeft dit probleem dus op de linksys EN de livebox.
kan het misschien iets te maken met dit probleem ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 23-11-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161157

Beste allemaal
ik ben nieuw hier en vraag eigenlijk jullie hulp bij het volgende:
ik heb sinds gister een livebox gekregen van wanadoo (sagem)
zat normaal op een standaard speedtouch ,
deze liep naar mijn linux bak toe en stond ingesteld op ip 10.0.0.150
dit gaat goed via de speedtouch maar helemaal niet met de livebox
die heeft een 192.* adres gezien ik wat eigen dingen draai zoals web en mail server was als eerste de vraag aan wanadoo of een overstap naar een livebox problemen zou opleveren
wanadoo garandeerde mij geen problemen te krijgen ik zou ook mijn eigen IP adres behouden dat laatste klopt heb gewoon zelfde ip adres maar verders kan ik dus totaal geen verbinding maken via linux gezien ik daar ook in vele scripts het 10.* adres in heb staan en moet dus alles laten aanpassen gezien ik zelf niet zo heel erg thuis ben met linux doet een kennis van mij dat voor me
maar die woont nogal ver weg dus dat is niet echt een optie,
gister wel even verbinding gehad via de livebox rechtstreeks op mijn pc werkt wel ook telefoon werkt maar dat ding slaat steeds vast i-net valt gewoon helemaal weg na paar minuten, moet vanavond een reset doen van wanadoo anders krijg ik een nieuwe, meteen de vraag hoe ik het DMZ probleem kon oplossen gezien de livebox geheel geen DMZ kent , wanadoo helpdesk stuurde mij naar tweakers omdat hier een firmware te krijgen is speciaal voor deze livebox zodat ik dus zonder problemen mijn linux bak aan de livebox kan hangen. wie weet waar ik die firmware kan halen en eventueel hulp kan geven bij het aanpassen.
Groetjes:
DiMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161157 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:52:
wanadoo helpdesk stuurde mij naar tweakers omdat hier een firmware te krijgen is speciaal voor deze livebox zodat ik dus zonder problemen mijn linux bak aan de livebox kan hangen. wie weet waar ik die firmware kan halen en eventueel hulp kan geven bij het aanpassen.
een speciaal tweakers firmware, goed idee, dat firmware wil ik ook wel ja :9
maar ik denk niet dat je hier zoiets zult vinden, enige firmwares hier zijn,
komen uit onze liveboxes en die komen weer van wanadoo zelf
check mijn site voor het laaste firmware (wat je waarschijnlijk er al in hebt)
zie hier voor een korte (windows based) firmware install instructies

je kan alles in je livebox omzetten in de 10.x ranges
maar dat gaat je tijd kosten en al je harde werk zal snel gewist worden
zodra er een firmware upgrade in je livebox geduwd wordt door wanadoo
wat je kan doen om dat optelossen is of je koopt een ander adsl2 modem
of je maakt een scriptje (zie mijn site, ojee-lb) die doet wat jij hebt moeten doen
om je livebox in 10.x te krijgen, sneller is vast om een aanpassing temaken in je scripts :)
suc6

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 23-11-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DeWaanzin schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:13:
Beetje stomme vraag, maar heeft hier iemand die webcam al gehad (je weet wel die van tussen de iPod akties). Ik zit er nl. met smart op te wachten (ahum, niet echt natuurlijk)
Vandaag kwam er een rood busje voorrijden met dit kostbare geschenk. 1 dag te laat (8 november is mijn lijn opgeleverd) maar dat is in dit geval meer een constatering dan dat ik er nou last van heb. :P

Oh ja, hij doet het... ;)

De specs zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:50:
ik heb ook iets vaags
na een tijdje houden NAT er in de livebox en linksys mee op
dit duurd ongeveer 5-10 min en lost zichzelf weer op
de webinterfaces zijn tijdens zo'n "crash" prima te openen
en wat mij opvalt is dat de downstream margin wel erg hoog is
na de "crash" is die waarde weer normaal
nu is dit geen ernstig probleem maar wel erg irritant
iemand hier ook last van (gehad) ?
modems staan op 30cm afstand van isra punt
zie copy/paste van de waarden tijdens zo'n "crash":

DSL Status : Up
DSL Modulation Mode : ADSL2+
DSL Path Mode : INTERLEAVED
Downstream Rate : 15037 Kbps
Upstream Rate : 809 Kbps
Downstream Margin : 2147483647 db
Upstream Margin : 9 db
Downstream Line Attenuation : 21

hij geeft dit probleem dus op de linksys EN de livebox.
kan het misschien iets te maken met dit probleem ?
Dat die waardes zo hoog zijn kan niet anders dan een misinterpretatie zijn. 't Kan immers helemaal niet deze getallen. Als NAT stopt op diverse modems is dat vaak door de enorme hoeveelheid connecties die een computer probeert te maken tegelijk. Virusjes en dat soort dingen en ook nog eens P2P software en voor gemak ook nog even een spel dat 1000 gameservers gaat listen voor online gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:13:
[...]
Dat die waardes zo hoog zijn kan niet anders dan een misinterpretatie zijn. 't Kan immers helemaal niet deze getallen. Als NAT stopt op diverse modems is dat vaak door de enorme hoeveelheid connecties die een computer probeert te maken tegelijk.
ja indd, dat dacht ik ook, het vage is dat het ook gebeurd als er niets gedownload wordt
ga straks de boel nog maar eens weer opnieuw aansluiten en isra punt checken
heb de laaste dagen zoveel lopen kloten dat er misschien ergens iets los is gegaan
hopelijk gaat het snel weg.. ik zou het anders ook niet meer weten hoe dit optelossen valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

bjck >

Maar heeft het nou zin om 2 aders te gebruiken van een UTP kabel voor de telefoonlijn ipv 1 ader? levert dit uteindelijk een zuiverder signaal op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
n00bs schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:26:
bjck >

Maar heeft het nou zin om 2 aders te gebruiken van een UTP kabel voor de telefoonlijn ipv 1 ader? levert dit uteindelijk een zuiverder signaal op?
Je hebt sowieso 2 aders nodig natuurlijk. En die moeten samen een aderpaar zijn.

Je hoeft er dus niet 4 vast te maken als je dat niet wilt. Maakt geen enkel verschil of je die wel of niet vast maakt aan een draadje. Wel belangrijk is dat die 2 adertjes die je gebruikt samen een aderpaar zijn (om elkaar gedraaid zitten die in de kabel) zoals bij voorkeur blauw & blauw-wit gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 23-11-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Is er 'per ongeluk' bekend wanneer de volgende batch centrales wordt omgeschakeld? Of zijn er misschien iets te veel problemen. Lijkt alsof er meer klachten zijn dan afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
wimpie schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:28:
[...]

Op een 802.11b verbinding is 700 KB/s ongeveer het maximale. Door finetuning zou er wellicht nog meer uit te halen zijn.
Deze 600 KB/s die jij haalt is dus een nette snelheid. De reden dat je op de Livebox een hogere snelheid haalt is omdat deze een 802.11g (54 Mbit/s) verbinding kan leggen met je laptop.

Weet je zeker dat je laptop niet 802.11b/g is?
Ik heb ook het idee dat ik nu wel aan mijn max zit met mijn 802.11b.Na wat aanpassingen zit ik nu constant op 715 KB/s. Hier ben ben ik wel happy mee, omdat ik tot op zolder nog een redelijke verbinding heb. Wat me overigens niet lukt met de bij de LB meegeleverde Dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151676 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:46:
Waardeloze upgrade

Kabellengte naar ISRApunt( oude lasdop?) is minder dan 50cm,
het meest irritante vind ik nog dat mijn downloadsnelheid een stuk minder is geworden, hoe kan dit nou?????? Zijn er meer mensen op Centrale GvMX (Den Haag Constant Rebeuqstraat) die dit ook hebben? :? :'( :'(

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5648 Kb
Helpdesk gebeld want ik baal hier stevig van, vertellen ze mij dat de lijn pas na 2 dagen gestabiliseerd is......., kan me dit niet zo goed voorstellen.....klopt dit?

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 23-11-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

bjck schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:37:
[...]

Je hebt sowieso 2 aders nodig natuurlijk. En die moeten samen een aderpaar zijn.

Je hoeft er dus niet 4 vast te maken als je dat niet wilt. Maakt geen enkel verschil of je die wel of niet vast maakt aan een draadje. Wel belangrijk is dat die 2 adertjes die je gebruikt samen een aderpaar zijn (om elkaar gedraaid zitten die in de kabel) zoals bij voorkeur blauw & blauw-wit gebruiken.
TYPO ;) was aderpaar en niet ader :p
Maar goed thnx :) ik ga even RJ-11 kopen en testen of alles daarna beter werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14548 Kb
Afname Dichtbij : 30.1 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 748
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 85
ES-teller van 1 dag 0

Ik heb ook al een upgrade gehad in Enschede, waarden staan hierboven.
Het valt mij op dat mijn downstream maar 14548 is :'(

Kan het liggen aan mijn netwerkkaart want ik heb nog steeds het meegeleverde netwerkkaart van @home erin zitten en dat was volgens mij een 10mbit netwerkkaart.
Ik neem aan dat ik dan een 10/100 netwerkkaart moet kopen om er volop gebruik van te maken.

Speedtest Resultaten
Download 591
Upload 94
connection 607
Ping 31ms |:(

Speedtest BBned
Your current bandwidth reading is: 5.12 Mbps which means you can download at 654.75 KB/sec. from our servers.

[ Voor 16% gewijzigd door lazrambo op 23-11-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

lazrambo schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:01:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14548 Kb
HEC-teller 748
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 85
ES-teller van 1 dag 0

Kan het liggen aan mijn netwerkkaart want ik heb nog steeds het meegeleverde netwerkkaart van @home erin zitten en dat was volgens mij een 10mbit netwerkkaart.
Ik neem aan dat ik dan een 10/100 netwerkkaart moet kopen om er volop gebruik van te maken.

Speedtest Resultaten
Download 591
Upload 94
connection 607

Speedtest BBned
Your current bandwidth reading is: 5.12 Mbps which means you can download at 654.75 KB/sec. from our servers.
Probeer een andere pc :P ?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 09-07 11:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/screenshots/snelheid20Mbit.png
Ik haal de volle 20Mbit volgens mij :)
Afbeeldingslocatie: http://www.priyantha.nl/screenshots/ingetraind20Mbit.png
Volgens de livebox config is die ook netjes ingetraind op 20Mbit.
Afstand tot de centrale is volgens het bbned tooltje 685 meter en volgens het testtooltje van spike.oli.tudelft.nl is de afstand 677 en hemelsbreed 573 meter. Ik zit in Groningen verbonden aan Groningen-Centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Woei! :*) je zit er maar 470kB/sec naast :P Dus je haalt 16mbit +/- :+

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 23-11-2005 16:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
lazrambo schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:01:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14548 Kb
HEC-teller 748
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 85
ES-teller van 1 dag 0

Speedtest Resultaten
Download 591
Upload 94
connection 607

Speedtest BBned
Ga niet uit van grafische speedtests! Download (liefst twee tegelijk) een 100mb testbestand (of liever 1000mb zoals van test.leaseweb.nl) en kijk wat je snelheid is.

~15Mbps haal je op je lijn, en nog ontevreden?
Anoniem: 151676 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:56:
[...]

Helpdesk gebeld want ik baal hier stevig van, vertellen ze mij dat de lijn pas na 2 dagen gestabiliseerd is......., kan me dit niet zo goed voorstellen.....klopt dit?
Dat klinkt als onzin. Stabiliseren kan, maar dan wel naar beneden toe en niet omhoog. Kan zijn dat je lijn op 10Mbps verbindt. Maar blijkt dat dit niet gaat en langzaam steeds lager gaat verbinden tot het wel stabiel is.
MensionXL schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:22:
[...]

Woei! :*) je zit er maar 470kB/sec naast :P Dus je haalt 16mbit +/- :+
Bij-de-hand ;)

Als men spreekt over een 20Mb DSL verbinding spreekt met over het 'halen van de snelheid' bij 20000 / 10 = 2000KByte/s natuurlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 23-11-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ik download via eweka usenet constant ongeveer tussen 1450 en 1800 kb in tog wel netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Aan je netwerkkaart ligt het zeker niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

bjck schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:35:

Bij-de-hand ;)

Als men spreekt over een 20Mb DSL verbinding spreekt met over het 'halen van de snelheid' bij 20000 / 10 = 2000KByte/s natuurlijk.
Ja zo beredeneerde ik ook eventjes simpel. Ik haalde meer als 2048 KB/s,.

1024 x 20 = 20480

20480 / 8 = 2560

Dus loop ik iets van 480 KB/s mis, maarja dat mag je mijn inziens toch wel aan de overhead toeschrijven, en misschien de verouderde bekabeling hier in huis. We zitten in een oud huis(gebouwd rond 1875), met oude bekabeling(denk jaren '60/'70).
Maargoed dan had hij natuurlijk wel gelijk, maar voor de gewone consument is 2 MB/s 20Mbit ;) Men weet niet beter he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 12:53
gisteren de hele tijd getrained op 12 mbit en nu inneens al de hele dag onder de 8 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 17:03
Anoniem: 101381 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:25:
zijn er meer mensen uit groningen die "technische" problemen hebben waardoor oplevering van adsl2 langer duurt? verbaast me niks als KPN weer iets fout heeft gedaan.. *zucht*
Het werkt hier wel, ik zit op de centrale in Groningen centrum.
D/upload zijn ok voor de afstand, alleen de ping is nu van 24ms naar 37ms gegaan! En dan reclame maken met een meisje wat aan het gamen is, of zou ze misschien offline spelen? 30+ms kreeg ik in de vorige eeuw bij @home op het com21 netwerk, en nu al bijna 2 jaar op het nieuwe netwerk rond de 14ms. Wellicht dat Wanadoo hier ook nog wat aan kan/gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had dus problemen met mijn lovebox beneden vanwege spanningspieken in de groep. Boven werkte die goed. Ik had hem alleen even voor de test omslachtig aangesloten: splitter->2 meter ronde telefoonkabel->aansluitdoosje->klein tel. kabeltje->tel stekker->tel haspel (7 meter)->aansluitdoosje->tel kabeltje->Loebox

Nu heb ik vanaf de splitter: CAT5e kabel (10 meter)-> Lovebox
En ik krijg EXACT dezelfde waardes :?

tatus ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 640 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 15.0 (dB)
Ver weg : 11.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 23-11-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9905

Nadat ik een keertje met het verkeerde w8woord op de advanced sectie van de websinterface probeerde in te loggen is mijn webinterface gecrasht. Na een reboot van de LB is dat probleem weer verdwenen. Is dat een bekend euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8160

Anoniem: 9905 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:58:
Nadat ik een keertje met het verkeerde w8woord op de advanced sectie van de websinterface probeerde in te loggen is mijn webinterface gecrasht. Na een reboot van de LB is dat probleem weer verdwenen. Is dat een bekend euvel?
Toevallig gister iets van gelijke aard gehad. Probeerde in te loggen, en toen deed ie niks meer. Reset en werkte weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Dat is inderdaad een bekend euvel.

@hieronder: dat is hier al ongeveer 10 miljoen keer gevraagd en beantwoord. Dus ik stel voor dat je zelf even moeite neemt om het een en ander door te lezen. :7

[ Voor 71% gewijzigd door Wortelsoep op 23-11-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogmatix
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-01-2024
Hallo allemaal,

Kan iemand die recent een wanadoo family abonnement opgeleverd heeft gekregen me vertellen hoeveel dagen voor/na de opleverdatum het modem is afgeleverd?
Mijn opleverdatum is 24 november (morgen dus) maar vooralsnog geen modem te zien...
Ik wou het alleen even weten ivm contact opname met wanadoo...

Als het normaal is dat je het modem wat later ontvangt, wacht ik nog even met contact opnemen!

bvd en mvgr

Bouwvakker

@Hierboven:

Ik volg het topic al vanaf deel IV begin, en ik heb besloten de vraag nog maar eens te stellen ivm de actie van Wanadoo met de iPod. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ze ineens heel veel (misschien te veel) aanmeldingen hebben gekregen en aangezien ze nu ook al druk zijn met de upgrade, er wel eens wat andere dingen zouden kunnen mislopen B) . Vandaar ook de vraag naar recente opleveringen, vooalsnog ging het perfect bij mijn aanvraag, en in het statusmenu (dat je nooit te letterlijk moet nemen) staat "rond deze datum ontvangt u tevens de livebox". Ik wacht rustig af...

[ Voor 40% gewijzigd door Dogmatix op 24-11-2005 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Anoniem: 7175 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:50:

MindedRaptor schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:59:
[...]

Getest met een ftp file van 100MB en dan de gemiddelde snelheid.
Modem is ingetraind om het maximum.
Pings net onder de 30ms.

Hoe krijg je meerdere draadjes voor de 1gig testfile van http://test.rbs.leaseweb.net/1000mb.bin via de commandline?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 23-11-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Dogmatix schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:55:
Hallo allemaal,

Kan iemand die recent een wanadoo family abonnement opgeleverd heeft gekregen me vertellen hoeveel dagen voor/na de opleverdatum het modem is afgeleverd?
Mijn opleverdatum is 24 november (morgen dus) maar vooralsnog geen modem te zien...
Ik wou het alleen even weten ivm contact opname met wanadoo...

Als het normaal is dat je het modem wat later ontvangt, wacht ik nog even met contact opnemen!

bvd en mvgr

Bouwvakker
opleverdatum van mij is 25ste, tot nu toe niks vernomen. dat van kameraad was de 22ste, hij heeft ook nog niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 19:24

vr6-only

Blub Blub

ik heb de livebox op de dag van oplevering gekregen. het was zo rond 5 uur

ik ben net gebeld trouwens door wanadoo (dat is het 3e keer) of ik telefonie erbij wou nemen en of ik tevreden was met me abbonement

telefonie=nee want wij bellen 99% van de tijd met een mobil
abbonement= ja

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ruyter
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
Hoelang zou de levering / aansluiting duren.
Een vriend van me heeft de bevestiging op 1-11 gekregen
16-11 zit hij zonder ADSL omdat Wanadoo de KPN opdracht heeft gegeven.
Maar nu 23-11 nog geen spoor van een modem en ook nog niet op de Site van Wanadoo een leverdatum
Is wel zuur om al een week zonder te zitten.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Anoniem: 7175 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:56:
Hoe krijg je meerdere draadjes voor de 1gig testfile van http://test.rbs.leaseweb.net/1000mb.bin via de commandline?
Ik gebruik zelf prozilla als download manager in de console, dat is iets vergelijkbaars als getright voor windows. Zorgt ervoor dat hij 4 verbindingen maakt, en kan resumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 00:40
Ok, ik ben er een halve dag niet en het topic is meteen 200 replies verder, ik ga ze even doorspitten of er iets tussen zit voor de SP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Lizard schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:49:
Ok, ik ben er een halve dag niet en het topic is meteen 200 replies verder, ik ga ze even doorspitten of er iets tussen zit voor de SP :)

http://adsl.xandrios.net/...e&updown=&adsltype=adsl2p

Zodat we een overzichtje krijgen van de Centrales die al ge-upgraded zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
renzap schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:56:
Witte buisje is een voorbereiding voor het later invoeren van een glasvezel. Rood Blauw is de eerste netlijn en Oranje Wit is een extra aderpaar voor een mogelijke 2e netlijn.
Goh, bij mijn ouders heeft de KPN (om een vage reden) een aansluitkast voor iets van 30 of 50 lijnen in de meterkast geknald, maar die ziet er lang zo profi niet uit als die "normale" kast van jouw. :D
Anoniem: 136326 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:08:
[...]
Maar die LB is dus als het ware je splitter.
Dat is een mooie omschrijving, want dat ding wil zich hier alleen als een normale splitter (of een directe koppeling wellicht) gedragen als hij uit staat (stekker eruit). Wanadoo reageert nogal vaag op mail hierover, maar als ik vertraging merk bij het bellen en een toestel wat domweg weigert, alsmede relais hoor schakelen als ik gebeld wordt, dan moeten ze me niet gaan volhouden dat het een ADSL splitter is zoals alle providers al jaren gebruiken..

Met die helpdesk valt dus echt NIET te praten. 100% een afpoeierdesk. :X Ik heb dus zelf maar een splitter besteld elders en hoop dat 't dan probleemvrij is. Belachelijk natuurlijk, daar Wanadoo een compleet installatiepakket belooft en je schrijft evt. splitters juist weg te halen, maar ja. :z Wanadoo lijkt 't zelf ook te weten want ze schrijven doodleuk in de algemene voorwaarden dat deze helpdesk niet namens Wanadoo spreekt (wie dan wel? - ik krijg toch echt alleen contact met die helpdesk; mails doorsturen is er kennelijk niet bij..).

Dit is probleem nummer vijf met mijn nieuwe abonnement, waarmee ze in die korte tijd al op drie verschillende manieren hun contract hebben gebroken. Ik moet het even kwijt: Wanadoo is een absoluut waardeloze organisatie. :r Ik kijk 't nog even aan, maar als mijn upload niet fatsoenlijk wordt, dan zoek ik wellicht toch maar wat anders.

Over die upload: waarom is het zo vreemd te veronderstellen dat de upgrades nog maar "half" gedaan zijn? Ik zie het hierboven vaker gezegd, maar dan volgt vaak een snelle "dat kan niet zijn" van een andere medwerker. De internet verbinding bestaat toch uit een aantal stukken? Waarom zou het niet zo kunnen zijn dat ze al wel (hier en daar) het ADSL2 stuk van central naar gebruiker op order hebben, maar dat de bandbreedte verderop in de pijp nog niet aan de plotseling veel hogere behoeftes is aangepast (een tijdelijk veel hogere overboeking, zeg 1:500 of zo, ipv de gebruikelijker 1:25) en dat er om de problemen daaromtrent te beperken ook nog caps in gebruik zijn op verschillende plekken? Als er geen caps per thread gebruikt worden, waarom levert multi-threaded werken dan voor velen zo'n sprong in totale snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
cheiron schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:19:
Een Livebox gerelateerde vraag, welke mij hier het meest toepasselijk lijkt:
is er al iemand die zn Nintendo DS heeft gekoppeld met de Livebox? Ik wil namelijk graag online met mn DS via wifi, maar ben er niet zeker van dat het gaat werken...

Mocht iemand toevallig Mario Kart hebben, en hem online krijgen met de livebox, laat het even weten ;)
Zie ook deze pagina op de wanadoo site. Deze is voor de PSP, maar moet je wel voldoende info kunnen geven.

edit: ok de SP en 2e post aangevuld met extra info, op/aanmerkingen zijn welkom!

[ Voor 8% gewijzigd door Lizard op 23-11-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 09:56

Amiet01

Master_A

Nou heb vandaag ff getest om ipv een ongeveer 20meter telefoonkabel een stukje kabel van 20 cm tussen de livebox en het isra punt te hangen. Ik moet zeggen. Ik ga van een best wel instabiele verbinding (schommelen tussen 550 en 630 KB/s) naar een verbinding die gewoon 1,2 MB/s gaat. Vond het best wel verrassend dat de bekabeling dus zoveel verschil kan uitmaken. Dus aan iedereen die een slechte verbinding heeft: Check of je bekabeling goed is!!!
BTW bij wanadoo staat onze centrale nog niet aangeschreven als geupgrade en op adslcentrale.nl staat dat er verwacht wordt dat de centrale pas 1 december geupgrade word. Ben benieuwd of ie nog sneller wordt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Amiet01 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:48:
Nou heb vandaag ff getest om ipv een ongeveer 20meter telefoonkabel een stukje kabel van 20 cm tussen de livebox en het isra punt te hangen. Ik moet zeggen. Ik ga van een best wel instabiele verbinding (schommelen tussen 550 en 630 KB/s) naar een verbinding die gewoon 1,2 MB/s gaat. Vond het best wel verrassend dat de bekabeling dus zoveel verschil kan uitmaken. Dus aan iedereen die een slechte verbinding heeft: Check of je bekabeling goed is!!!
BTW bij wanadoo staat onze centrale nog niet aangeschreven als geupgrade en op adslcentrale.nl staat dat er verwacht wordt dat de centrale pas 1 december geupgrade word. Ben benieuwd of ie nog sneller wordt.
ADSLcentrale.nl is alleen voor de KPN upgrades.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.