[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 14

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.969 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Sir_G-nius schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:46:
Ik zit nu al een tijdje moeilijk te doen met het instellen van m'n Contrast, Brightness en Gamma. :/
Is er ezelsbruggetje of iets dergelijks waarmee ik dit makkelijk kan doen?
In Deel 8 van dit topic stond een link naar zo iets dergelijks, maar die link is dood...
Ik maak gebruik van de Samsung 930BF.

Edit: Ik bedoel niet MagicTune wat Samsung standaar mee leverd. Ik bedoel iets waar ik vanuit moet gaan. Dus iets waarmee ik aan de hand van dat het in kan stellen.
Kijk eens op pagina 1 of 2 van dit topic. Ik heb een uitgebreide review geschreven waarin ik ook lig te hannessen met deze instellingen. Misschien dat jij iets kunt met mijn instellingen.

offtopic:
Owja, ik wilde trouwens een opmerking maken over het nederlandse taalgebruik in het algemeen op fora.....ik vind het echt schandalig als ik mensen hier een werkwoord in tegenwoordige tijd met een D zie typen....of ik wordt met DT.....Waar gaat het heen met de MSN jeugd :P

3 regeltjes:

1: Een werkwoord in tegenwoordige tijd na IK, moet altijd de STAM zijn: ik word
2: Een werkwoord in tegenwoordige tijd, waarvan de stam niet eindigt op D of T moet altijd met een T geschreven worden: Dat gebeurd niet -> Dat gebeurt niet.
3: gelijkwaardige trap = als, vergrotende trap = dan

vb: Hij is groter dan jij. -> vergrotende trap.

Just for the record

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
XiN schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:37:
[...]Hier kan ik trouwens(als ik heel goed mijn best doe) de A-balk al bij 1,5 zien, en de B-balk vanaf 1,2
Dat kan goed, ik zit achter een CRT :) (contrast max, helderheid 75%)
vb: Hij is groter dan jou.
Als je mensen corrigeert moet je zelf geen fouten maken. Het moet zijn "Hij is groter dan jij.".

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 28-11-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Makro in België volgende TFT

Siemens SCALEOVIEW W19-1

Gegevens:
19" (48,1 cm) LCD widescreen - helderheid: 300 cd/m² - contrast: 500:1 - reactietijd: 8 ms Typical - verbinding: video-input - VGA 15 pins - DVI-D - Data Cable (1,8 m) - D-sub 15 pins - Plug & Play en auto-adjust - 2 jaar garantie
Prijs: €320

Iemand ervaring met dit scherm? De zoekfunctie geeft niks en in de pricewatch komt deze ook niet voor.

Iemand een andere alternatief?

Eindelijk de datasheet gevonden:
http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/172/1305861195.pdf

Wel nog TCO99

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Yokozuna schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:22:
[...]

[...]

Als je mensen corrigeert moet je zelf geen fouten maken. Het moet zijn "Hij is groter dan jij.".
Mensen maken fouten dat is menselijk. Daar hoor je me ook niet over. Ik maak ook fouten zoals je ziet. Maar goed, ik moet idd mijn mond houden als ik zelf zulke miniscule foutjes maak.
Ik keek alleen naar deze 3 dingetjes, want die gebeuren "postelijks" :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Bij de 970P zit dus Magictune, aangezien dat alleen een stukje software is, heb ik de volgende vraag: is het mogelijk je instellingen aan te passen zodra je in een game zit?? Of moet je na elke kleine aanpassing, spel opstarten om te kijken hoe de nieuwe instelling eruit ziet? (onhandig dus)

offtopic:
@Deathchant: ikke nog op inburgeringscursus wachten 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

ck2000nl schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:23:
Bij de 970P zit dus Magictune, aangezien dat alleen een stukje software is, heb ik de volgende vraag: is het mogelijk je instellingen aan te passen zodra je in een game zit?? Of moet je na elke kleine aanpassing, spel opstarten om te kijken hoe de nieuwe instelling eruit ziet? (onhandig dus)

offtopic:
@Deathchant: ikke nog op inburgeringscursus wachten 8)
Je zal met ALT-TAB terug naar windows moeten gaan om magictune te gebruiken, of op de 1 of andere manier het spel in een venster draaien tijdens je aanpassingen. Zolang je spel dus fatsoenlijk met ALT-TAB om kan gaan dan is er niet zo'n groot probleem, gaat dit niet goed dan zal je inderdaad steeds het spel opnieuw moeten starten.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Beste bezitters van een Samsung 970P,

Ik zou jullie graag een verzoek willen doen. Zouden jullie, mits jullie in het bezit zijn van een goede digicam, een stelletje goede foto's willen maken van de 970P? Zowel overzicht als closeups van bepaalde details (waarvan jullie het waard vinden om ze te laten zien). Ik zou namelijk heel graag gewoon wat foto's willen zien van de monitor in een normale 'thuis-setup' om het maar even zo te zeggen. Zou ook heel graag willen zien wat nou precies de twee kleuren zijn, die gebruikt worden op deze monitor. De foto's van de 2 reviews die in dit topic staan, waren al erg fijn om te zien. Maar misschien zouden jullie er nog iets meer kunnen aanleveren?
Bij voorbaat alvast erg bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Rossi op 28-11-2005 19:45 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Ik heb een Iiyama TFT ProLite H481S-B besteld bij salland maar de verwachte leverdatum is 11-1-2006.
Weet iemand wat er mis is bij Iiyama, want las in een ander topic dat ze zowat falliet zijn.

(mad-dog in "Slechte service van Iiyama")

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

XiN schreef op maandag 28 november 2005 @ 16:38:
http://www.normankoren.com/makingfineprints1A.html
scroll naar beneden tot het kopje 'Black level (brightness)'
Daar staat uitgelegd in welke volgorde je het moet doen, maar jammer genoeg gebruiken niet alle fabrikanten dezelfde termen voor dezelfde instellingen.
Je moet in ieder geval met de instellingen 'contrast' en 'brightnes' zorgen dat het zwart zo diep mogelijk is, terwijl het donkergrijze balkje rechts in het volgende plaatje nog net zichtbaar is bij de 2,2.

vervolgens kan je bij het twede plaatje met de gamma-instelling spelen(haal eventueel je videokaartdrivers erbij zodat je een gamma-waarde per primaire kleur in kan stellen) tot het één egaal grijs vlak is.
Ik krijg het niet voor elkaar om de tweede afbeelding helemaal egaal grijs te krijgen.
Begrijp ik het niet goed, of moet het kunnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anonimoes schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:13:
[ 4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
In spellen (UT 2004 en NFS U) heb ik in elk geval geen last van ghosting, ik ben echter geen doorgewinterde gamer en niet super critisch wat dit betreft. In DVD films is alles dik in orde. Ga je echter DivX films kijken of Mpegjes dan heb je al heel snel last van enorme blokkerigheid.... (Door de overdrive in combinatie met compressie vermoedelijk)
Ik heb in PixPerAn zo'n tien foto's genomen van dat wagentje op volle snelheid en hieronder staat de beste en slechtste foto:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hierbij heb ik een sluitertijd gebruikt van 1/340 seconde. Van de foto's die ik genomen heb waren er iets meer die naar de slechte neigden dan naar de goede maar het zat er over het algemeen redelijk tussenin.
.
kan je nix tegen die blokkerigheid doen als je divx films kijkt, en is er sprake van ernstige blokkerigheid, dus is het onkijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjenarnold schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:34:
Beste bezitters van een Samsung 970P,

Ik zou jullie graag een verzoek willen doen. Zouden jullie, mits jullie in het bezit zijn van een goede digicam, een stelletje goede foto's willen maken van de 970P? Zowel overzicht als closeups van bepaalde details (waarvan jullie het waard vinden om ze te laten zien). Ik zou namelijk heel graag gewoon wat foto's willen zien van de monitor in een normale 'thuis-setup' om het maar even zo te zeggen. Zou ook heel graag willen zien wat nou precies de twee kleuren zijn, die gebruikt worden op deze monitor. De foto's van de 2 reviews die in dit topic staan, waren al erg fijn om te zien. Maar misschien zouden jullie er nog iets meer kunnen aanleveren?
Bij voorbaat alvast erg bedankt!
Hier alvst een paar meer volgen
http://home.planet.nl/~viss2935/970p

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die scherm is echt mooi.
Ik heb veel reviews gelezen hierzo, en dit scherm is mij favoriet. En hij staat in de categorie All Round schermen. Alleen las ik tijdens meerdere userreviews dat hij blokkerig beeld vertoont tijdens divx films. Toch wel een groot nadeel eigenlijk. Ik kijk namelijk veel divx en speel ook regelmatig spellen. Hebben al deze schermen last van dit blokkerig effect?
Heb jij hier ook last van martyno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Sir_G-nius schreef op maandag 28 november 2005 @ 20:20:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar om de tweede afbeelding helemaal egaal grijs te krijgen.
Begrijp ik het niet goed, of moet het kunnen? :?
Je begrijpt het goed en het kan echt, maar dan moet je waarschijnlijk wel de kleurcorrectie van je videokaartdrivers gebruiken.(en dan vooral de afzonderlijke gamma-correctie voor de primaire kleuren).

Laat me raden: je ziet drie blauwige balkjes met daar tussenin gelige balkjes? dan geeft je monitor grijs te blauwig weer en moet je de gamma-correctie voor blauw omlaag gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Hartstikke bedankt joh, dat zijn de soort foto's die ik bedoelde. Dit heeft me toch zo langzamerhand wel overtuigd om hem te gaan kopen. Heb dankzij oa jou foto's eindelijk goed kunnen zien hoe en waar de verschillende kleuren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:22:
[...]

...
Leuk, ik zit hier achter een MVA
Het verhaal van LCD = slecht met weergave donkere kleuren daar klopt tegenwoordig dus niets meer van als je met een goede LCD monitor vergelijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:43:
[...]

die scherm is echt mooi.
Ik heb veel reviews gelezen hierzo, en dit scherm is mij favoriet. En hij staat in de categorie All Round schermen. Alleen las ik tijdens meerdere userreviews dat hij blokkerig beeld vertoont tijdens divx films. Toch wel een groot nadeel eigenlijk. Ik kijk namelijk veel divx en speel ook regelmatig spellen. Hebben al deze schermen last van dit blokkerig effect?
Zoals eerder gezegd doet dit probleem zich vooral voor op overdrive schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

die scherm is echt mooi.
Ik heb het scherm nog maar een paar dagen in bezit, maar wat ik er tot nu toe van gezien heb is dik in orde
Heb een paar spellen gespeeld (FEAR, King Kong) en vind de kwaliteit echt goed.
Hiervoor had ik een iiyama 17 431s ook een goed scherm alleen kleuren van dit scherm zijn veel mooier, kijkhoek is ook beter.
Die iiyma is ook van 2003 dus dat scheelt wel veel natuurlijk.
Over blokkerig beeld in divx weet ik niet, ik speel nooit films af op m'n pc.
hier nog wat foto's

http://home.planet.nl/~viss2935/970p%202/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:10:
[...]

Zoals eerder gezegd doet dit probleem zich vooral voor op overdrive schermen.
Hoe zit het met dat blokkerig effect op de 930BF,.. valt dat een beetje mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Ik heb vandaag nog eens even naar de blokkerigheid gekeken op de 970P en deze foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.kasper/blokkerig.png
Links zie je goed de blokkerigheid, dit is echter wel een voorbeeld waarbij het behoorlijk erg is, vaak is er minder van te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb het net ook hier ff op een Mac/970p getest, stukje regen in Sin City/ DivX rip: ene grote blokkenbende...gadver!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Wow, de 970P staat momenteel voor EUR 400,- in de Pricewatch: pricewatch: Samsung SyncMaster 970P (19", 6ms g>g, DVI-I)
Klopt dit wel? Dat is wel een heel groot verschil met de volgende in de lijst.

In het Ultieme 17inch topic staat overigens dat de 770P een USB in de voet heeft gebouwd, geldt dit ook voor de 970P en klopt dit uberhaupt wel? Bij de specificaties op de website van Samsung wordt er niet over gerept?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anonimoes schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 12:16:
Ik heb vandaag nog eens even naar de blokkerigheid gekeken op de 970P en deze foto gemaakt:
[afbeelding]
Links zie je goed de blokkerigheid, dit is echter wel een voorbeeld waarbij het behoorlijk erg is, vaak is er minder van te zien.
is dit een DVD of een divx? Bij een (matige) divx heb ik er ook vrij veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TenshiNL schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:47:
Wow, de 970P staat momenteel voor EUR 400,- in de Pricewatch: pricewatch: Samsung SyncMaster 970P (19", 6ms g>g, DVI-I)

In het Ultieme 17inch topic staat overigens dat de 770P een USB in de voet heeft gebouwd, geldt dit ook voor de 970P en klopt dit uberhaupt wel? Bij de specificaties op de website van Samsung wordt er niet over gerept?!
Geen USB in de voet op mijn 770P hoor :) Er waren wel wat plaatjes te vinden van 770P/970P op een beurs, waar nog wel een USB hub in de voet zat.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
THW Arie schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:23:
[...]
Geen USB in de voet op mijn 770P hoor :) Er waren wel wat plaatjes te vinden van 770P/970P op een beurs, waar nog wel een USB hub in de voet zat.
Okay, duidelijk! Dan mag de startpost van het Ultieme 17inch TFT topic wel eens aangepast worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:14:
[...]

is dit een DVD of een divx? Bij een (matige) divx heb ik er ook vrij veel last van.
Dit is een DivX inderdaad, bij dvd heb je dit niet hoor, dan ziet het er allemaal wel goed uit.

Er zit inderdaad geen USB hub in de 970P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

TenshiNL schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:47:

Ik zie het al: Samsung 19" 970P zilver *1 Dead Pixel*
Ik weet niet wat jij wil, maar zo'n scherm wil ik niet met ook amar 1 dode subpixel, maar da's persoonlijk...
Ik vind trouwens dat dat zo ook niet hoort in de PW. Als alle beschadigde producten er in komen, gaan de prijzen wel omlaag ja. Van mij mag ie er uit gehaald worden, want dit geeft een vertekend beeld van de prijsstelling. Slechte move van iComputers als je het mij vraagt.

[ Voor 18% gewijzigd door SayWhatAgain! op 29-11-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
XiN schreef op maandag 28 november 2005 @ 22:58:
[...]Leuk, ik zit hier achter een MVA
Het verhaal van LCD = slecht met weergave donkere kleuren daar klopt tegenwoordig dus niets meer van als je met een goede LCD monitor vergelijkt...
Volgens mij vat je mijn post verkeerd op. Ik bedoel dat mijn CRT niet zo makkelijk fel wit weergeeft (want het is een CRT), met gevolgen dus in het gamma plaatje.
Dit is een DivX inderdaad, bij dvd heb je dit niet hoor, dan ziet het er allemaal wel goed uit.
Genoeg reden om de compressie te blaimen dus :)

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 29-11-2005 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
Dan zag je het sneller dan ik :)
En inderdaad, eruit met die rotzooi uit de Pricewatch. Ik ben zelf overigens wel geinteresseerd in het aanschaffen van schermen met dooie (sub-)pixels, maar dan mag het prijsverschil wel wat groter zijn dan EUR 50,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

die scherm is echt mooi.
970P
ik heb een 'gewone' film van dvd gekeken: harry potter and the prisoner of azkaban - met m'n vriendin
en een divx film Fear and loathing in Las vegas vanaf m'n HD, maar ik was zo moe dat ik in slaap viel halverwege
geen blokkerig effect gezien
___
helemaal eens met SayWhatAgain! betreft de dead pixel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan het me voorstellen als je harry potter bekijkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:48:
[...]

Volgens mij vat je mijn post verkeerd op. Ik bedoel dat mijn CRT niet zo makkelijk fel wit weergeeft (want het is een CRT), met gevolgen dus in het gamma plaatje...
Ik vraag me eigenlijk af of de wit/helderheid echt uitmaakt voor dat plaatje...
Het plaatje wordt namelijk ook door de lichte kleuren)wit enzo' omringt en je ogen passen zich een beetje aan aan de helderheid)kleiner worden van de pupillen enzo', dus volgens mij gaat het dan om de verhoudingen tussen het wit, het zwart, en het donkergrijs...

Bovendien zal het verschil tussen jouw monitor en mijn monitor niet enorm zijn, volgens de specs kan deze maximaal 250 nits, en ik heb em op ´eco mode 3´(handleiding zegt dat de backlight dan op 50% staat), dus dat wordt zo´n 125 nits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:23:
kan het me voorstellen als je harry potter bekijkt 8)7
Harry potter rules ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TenshiNL schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:29:
[...]

Okay, duidelijk! Dan mag de startpost van het Ultieme 17inch TFT topic wel eens aangepast worden ;)
Het schijnt dat die usb-hub er alleen bij de showmodellen in zat...

Ik wist trouwens niet dat mijn voorganger(in het 17"-topic) iets over de USB-hub in de startpost had gezet, maar nu is het in ieder geval weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Ben zelf op zoek naar een goede all-round 19" tft. Heb o.a. de laatste delen van dit topic wat bijgehouden. Ik game wel veel maar toch ook wel eens wat fotosoep e.d. Dus een puur game tft gaat het niet om. Meer neiging de all-round dus.

Ik kom uit op de Samsung 970P maar hij is eigenlijk wat te prijzig en helaas niet in zwart verkrijgbaar. Verder denk ik aan de Samsung 930BF. Deze staat dan wel als pure game tft aangeprezen maar heb hier en daar vernomen dat hij ook goed als all-round kan meekomen.

Het verschil tussen deze 2 is toch 150 euro! Dus zit nog een beetje te twijfelen en op het moment neig ik meer naar 930BF aangezien deze wel zwart in het design heeft, 150 euro goedkoper is en naar het schijnt ook goed te zijn voor all-round. Kan iemand nog extra bevestiging geven die in een soortgelijke situatie zit als mij?

Verder vraag ik mij nog af hoe het echt met de interpolatie zit bij deze schermen. Als ik wegens mijn videokaart spellen niet meer zal kunnen spelen op 1280x1024, ziet het er dan nog wel wat uit op bijvoorbeeld 1024x768. Ik weet dat het blokkeriger er uit ziet maar de mate van verschilt nogal bij schermen.

Ik hoor graag jullie mening. Mocht een ander scherm beter zijn dan hoor ik het natuurlijk ook graag :)

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hey, op de eerste pagina van dit topic staat een uitgebreide review van mij over die 930BF.
Misschien kun je er wat mee. Ik zat ook een beetje met die kleuren te stoeien en ik moet zeggen dat de kleuren erg mooi zijn ervan.

Maar het is idd een super gaming tft en daar gebruik ik het voor, dus ik denk dat je misschien beter af kunt vragen waar je het in eerste instantie voor gebruikt. Kijk als je meer games speelt dan allround-werk, ga dan voor die. Doe je meer allround werk zoals office, internet en wat met fotobewerkingen, pak dan een ander scherm, want ik geloof best dat non gaming schermen betere kleuren hebben dan deze. Maar ik moet echt lang kijken/zoeken voor deze verschillen. Kijk, als je een ervaren fotosoepgebruiker bent, dan zie je dat direct.

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 29-11-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Da_Killah schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:11:
Ben zelf op zoek naar een goede all-round 19" tft. Heb o.a. de laatste delen van dit topic wat bijgehouden. Ik game wel veel maar toch ook wel eens wat fotosoep e.d. Dus een puur game tft gaat het niet om. Meer neiging de all-round dus.

Ik kom uit op de Samsung 970P maar hij is eigenlijk wat te prijzig en helaas niet in zwart verkrijgbaar. Verder denk ik aan de Samsung 930BF. Deze staat dan wel als pure game tft aangeprezen maar heb hier en daar vernomen dat hij ook goed als all-round kan meekomen...
Een monitor als de 930BF zou ik niet All-round noemen vanwege de kleine inkijkhoek.
Maar als je denkt dat dat geen probleem voor je zal zijn(kijk even in de winkel, 95% van de monitoren daar zullen een TN-paneel hebben) dan kan je em ook wel om(naast het gamen) af en toe een film te kijken.

Als je echter wel struikelt over de kleine inkijkhoek dan kan je mischien nog de Belinea 101920 overwegen: voor zo'n 370,- kan je een monitor krijgen die ongeveer even snel is als die 970P(en aangezien je daar eerst op uit kwam denk ik dat dat snel genoeg voor je is), een grote kijkhoek, maar wel iets lager contrast dan de 970P en een klein beetje backlight bleeding zoms(maar die laatste twee heb je ook bij de 930BF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
Da_Killah schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:11:Verder vraag ik mij nog af hoe het echt met de interpolatie zit bij deze schermen. Als ik wegens mijn videokaart spellen niet meer zal kunnen spelen op 1280x1024, ziet het er dan nog wel wat uit op bijvoorbeeld 1024x768. Ik weet dat het blokkeriger er uit ziet maar de mate van verschilt nogal bij schermen.
Dat vind ik toch wel het grootste nadeel van TFT's, dat je vastzit aan de native resolutie.. Je bent idd nogal gedwongen om ervoor te zorgen dat je videokaart snel genoeg is om games in deze resolutie goed te kunnen draaien.. De interpolatie is wel bij de ene game duidelijk meer zichtbaar als de andere.. Zo vind ik het bij FEAR of Doom3 niet echt storend, maar ziet CoD2 of HL2 er echt niet meer uit, ik denk dus dat donkere games er minder last van hebben dan lichtere.. Ik heb zelf een Nvidia 6800GT 256MB i.c.m. de Samsung 930BF, en ik vind alles lager dan de native resolutie er toch wel duidelijk minder uitzien, of ik nou door de monitor of videokaart laat scalen maakt niet uit, het wordt gewoon veel minder scherp als op native.. Gelukkig kan ik wel alles nog goed in de native resolutie spelen, maar ik zou dus niet adviseren een TFT te kopen als je echt niet in 1280x1024 kan spelen omdat je videokaart te traag is.. Dit geldt dus voor elke TFT, niet alleen de Samsung 930BF.. Daar moet je dus wel goed rekening mee houden..

Verder denk ik dat de 930BF prima te gebruiken is voor all-round gebruik.. Ik gebruik hem zakelijk, en prive voor games en wat internetten etc.. Grafisch werk doe ik niet op mijn PC, dus daar kan ik niks over zeggen, maar voor gewoon wat normaal gebruik is ie dus prima, en voor games dus helemaal.. Kijkhoek vind ik ook prima, aangezien ik er toch altijd alleen en recht voor zit.. En qua design past ie mooi bij de rest van mijn spullen in zwart en silver..

[ Voor 17% gewijzigd door Inflatable op 29-11-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Laatst online: 18-01-2021
Hey jongens, bedankt voor alle info die jullie me hebben gegeven! Ik ben nu de trotse bezitter van de Samsung 970P. Ik ben nu vooral bezig met alles goed in te stellen, een heel gekloot maargoed :). De eerste indruk is zeer goed, review komt zo spoedig mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hmmm, normaal kost de 970P dus 478E bij iComputers. Ik heb maar een notificatie naar de PW moderators gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik heb na vele malen te twijfelen toch de stap genomen en heb mij een Samsung 960BF aangeschaft.
Ik ben niet tevreden over het scherm, ik hoop dan ook dat het een software instelling of een defect is.
Anders ga ik weer terug naar CRT. Wat ik dan toch zonde zou vinden, aangezien ik zeer zeker de voordelen ervan in zie. Ik zit met het volgende:

Ghosting is zeer veel aanwezig, ik zie dit het meeste bij films kijken
en bij Counter-strike 1.6 is het zo erg dat ik witte randen om de poppetjes heen zie met een blur effect..
Onspeelbaar gewoon, films kijken is zo ook niet te beginnen.
Nu vroeg ik mij af of dit te verhelpen is op een of andere manier?

Het volgende heb ik al geprobeerd:
Nieuwe videokaart drivers, 81.85whql (Elsa GF3 D-sub)
Resolutie 1280x1024@60hz / Resolutie 1280x1024@72hz
Verticale Synchronisatie aan/uit

Het volgende kan en ga ik nog proberen:
Aansluiten op DVI d.m.v. Leadtek 6800le.
Nieuwe windows xp install :? 8)7

Dus als iemand hierop een antwoord weet, gaarne.

p.s.
Ik heb ook dat pixperan programma geprobeerd,
maar dat maakt het alleen maar erger dan het standaard al was, wat ik ook probeer.

[ Voor 4% gewijzigd door RoadKill21 op 29-11-2005 18:28 . Reden: Begin ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
RoadKill21 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:27:
...p.s.
Ik heb ook dat pixperan programma geprobeerd,
maar dat maakt het alleen maar erger dan het standaard al was, wat ik ook probeer.
Dat PixPerAn is ook niet bedoeld om iets te verbeteren, maar om te kijken hoeveel/weinig ghosting je hebt.

Als je een digitale camera hebt dan kan je vastleggen hoeveel ghosting je ongeveer hebt zodat we kunnen kijken of je een defecte monitor hebt of gewoon veeleisend bent wat de snelheid betreft.
Om te kijken hoe snel/langzaam je monitor is kan je van het PixPerAn-autotje een paar foto's nemen met een vrij korte sluitertijd, en daarvan de beste en de slechtste uitzoeken.

die twee plaatjes kan je dan hiermee vergelijken.
De linker(Hyundai) heeft een 4ms Samsung TN, dezelfde als die in de 960BF zou moeten zitten, en de rechter(730BF) heeft de 17"-versie van dit paneel.

als nu blijkt dat ie veel trager is, dan kan je Samsung gewoon om een nieuwe monitor vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Ik heb hier 2 instellingen die ik dmv pixperan heb gemaakt, de een het beste, de andere het slechtste.

http://img383.imageshack....anschlierenbild0005uv.png

http://img383.imageshack....anschlierenbild0010kv.png

Als ik dat vergelijk met de link van die Hyundai en de 730BF, dan is dat een wel erg groot verschil?
Helaas is mijn digicam stuk, dus ik kan even geen foto maken.
Dus ik denk dat ik morgen dan even azerty opbel om om te ruilen, was dat sowieso al van plan, maar dacht dat iemand op het forum een uitweg wist.
Het spijt me dat mijn post nogal mager is kwa info, van wat men verwacht op GoT.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
klein vraagje tussendoor: heb je de snelheid wel op maximaal(16) laten staan?
iedereen kan de ghosting verminderen door het autotje langzamer te laten gaan, maar het idee achter het beste en slechtste foto is dat ie na zo'n 16ms(vlak voordat er een nieuwe frame komt) bij moderne monitoren nauwelijks ghostig heeft, maar als je bijvoorbeeld na 4ms een frame neemt dan is de ghosting vaak nog wel zichtbaar.

Uit de plaatjes die jij gemaakt heb begrijp ik dat je in het slechtste geval(hoogste snelheid?) de tekst nog net kan lezen? dan dan ik dat ie qua snelheid weinig afwijkt van andere 4ms monitoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje aan de 970P gebruikers: Heeft de 970P ook een "opwarmtijd"? Mijn 770P heeft zo ongeveer een half uur nodig om op kleur te komen, als ik hem pas op zet is er veel ghosting en mijn gamma staat met de "gamma chart" maar op 2,6, na ongev. een half uur is er geen sprake meer van ghosting en haalt hij de 2,2 gamma waar ik hem op gekalibreert heb.

Misschien is dit vooral te wijten aan het feit dat m'n kamer zowaar een koelkast is in de winter. Ik zet enkel de verwarming op als ik op m'n kamer ben, dus m'n 770P staat hier dan wel een nacht en een halve dag in de kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Een opwarmtijd komt wel vaker voor bij monitoren(niet alleen bij TFT's trouwens, sommige CRT's geven ook weer vervormt beeld en vreemde kleuren als ze te koud zijn), en aangezien de 970P en de 770P hetzelfde soort paneel gebruiken verwacht ik het bij de 970P eigenlijk net zo erg als bij de 770P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Nou gasten ik kan voor 200 euro's een Samsung 19" 913N kopen van iemand.(in goede staat).

Mijn prioriteiten:
Lekker kunnen gamen!!(CSS,CoD2)
Ook eeen beetje goed kunnen windows'sen

Is dit een goed monitor voor mijn systeem en mijn prioriteiten?(zie sig)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 913N heeft een TN paneel, eentje dat iets langzamer is dan dat van de 930BF, maar volgens de reviews nog steeds snel genoeg voor games(behalve als je superkritisch bent dan...)
Verder zijn de inkijkhoeken een klein beetje klein(zoals bij alle TN's) en heeft ie geen DVI aansluiting.

Als je met die paar minpuntjes kan leven(je kan het bij die bekende wel uitproberen zeker?) dan is €200,- eigenlijk belachelijk weinig voor die monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:19

MaxPoweR

-=StopTech=-

Heeft er iemand met zijn 930BF ook dat het beeld iets boven het midden en iets onder het midden donkerder van kleur is dan in het midden? Het viel me eerst niet op met de fabrieksinstellingen, maar nu ik mijn scherm heb afgesteld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:50:
Een vraagje aan de 970P gebruikers: Heeft de 970P ook een "opwarmtijd"? Mijn 770P heeft zo ongeveer een half uur nodig om op kleur te komen, als ik hem pas op zet is er veel ghosting en mijn gamma staat met de "gamma chart" maar op 2,6, na ongev. een half uur is er geen sprake meer van ghosting en haalt hij de 2,2 gamma waar ik hem op gekalibreert heb.

Misschien is dit vooral te wijten aan het feit dat m'n kamer zowaar een koelkast is in de winter. Ik zet enkel de verwarming op als ik op m'n kamer ben, dus m'n 770P staat hier dan wel een nacht en een halve dag in de kou.
970p
opwarmtijd? misschien 2 minuten bij mij? maar eigenlijk geen last van.
ook geen ghosting als ik direct ga CSS'en
en mijn pc kamer is ook ijskoud, heb zelfs al eens met handschoenen aan ge-gamed

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

MaxPoweR schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:04:
Heeft er iemand met zijn 930BF ook dat het beeld iets boven het midden en iets onder het midden donkerder van kleur is dan in het midden? Het viel me eerst niet op met de fabrieksinstellingen, maar nu ik mijn scherm heb afgesteld wel.
Misschien moet je hem dan weer op de fabrieksinstellingen terug zetten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
2ms AUO TN vs 4ms AUO TN(die eigenlijk hetzelfde paneel heeft als 6ms AUO TN) in 'Face à Face'

Wie gaat AUO vertellen dat 'betere' benchmarks niet voor snellere monitoren zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijking 770p en VP930

Hoewel ik een absolute leek ben op dit gebied heb ik wel smaak. In mijn ogen betekent deze vergelijking een zeer teleurstellende weergave voor de 770p (lees 970p)

Wat jullie?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als dat plaatje echt laat zien hoe het plaatje in het echt overkomt dan is dat inderdaad bedroevend, maar aangezien de 770P in de kleurkwaliteit voor de kalibratie(lagere balkjes is beter) een stuk beter scoort dan de VP930 denk ik dat er iets anders aan de hand is.

Dat plaatje van die film is met ee digitale camera genomen, en ook camera's kennen hun beperkingen.
laatst heb ik iets gelezen over een beperkt dynamisch bereik van camera's, waarbij het dynamische bereik te maken heeft met de verhouding tussen het lichtste object en het donkerste object(of met andere woorden: het contrast) op een foto waarbij de kleuren nog goed weergegeven worden.
Als het dynamische bereik van een te fotograferen afbeelding groter is dan dat wat de camera op kan nemen, dan kunnen donkere tinten zwart worden, of witte tinten kunnen wit worden

Ik denk dat het dynamische bereik van de 770P door het contrast van 1500:1 te groot is voor de camera waardoor de donkere tinten op de foto compleet zwart worden.
De VP930 haalt een stuk lager contrast(iets onder de 800:1 volgens THG), en blijft dus mischien net binnen, of maar een heel klein beetje buiten het dynamische bereik van de camera die ze gebruikt hebben...

Dit is trouwens alleen een theorie, ik ga in het 17 inch topic even kijken of ik kan ontdekken hoe het nou eigenlijk zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Haha, dan is de 970P ook een 2ms scherm als ze op zo'n manier de snelheid gaan uitdrukken, het beste plaatje van het autotje is even goed als mijn 970P en het slechtste plaatje is maar net iets beter (geen 2e, ongekleurde ghost maar alleen een 1e gekleurde ghost die ik ook heb. (zie voor de plaatjes van mijn 970P mijn review enkele pagina's terug) Dit maakt (zoals je al aangeeft) wel duidelijk dat ze inderdaad gewoon anders zijn gaan meten ofzo en niet zozeer een sneller scherm hebben geintroduceerd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Een sneller scherm introduceren dat nog steeds met overdrive werkt gaat ook vrij lastig, want zolang je monitor intern op 60Hz werkt kan je reactietijd nooit veel lager dan 16ms zijn voor grijs->grijs.
Het enige verschil in de snelheid tussen overdrive *VA en overdrive TN zit dus in de zwart->wit->zwart overgangen en in het feit dat *VA's nog steeds iets meer tijd nodig hebben om het laatste kleine beetje van de negatieve(en gedeeltelijk doorzichtige) ghost weg te werken.

Hier nog een stukje over hoe Viewsonic monitoren sneller maakt:
http://www.behardware.com...lains-3ms-and-vp930b.html
The explanation for the "new" 3 ms version VX924 is even simpler than we imagined. It isn’t a new monitor but just a different way to measure grey to grey response time. ViewSonic says to have improved their tests. Let’s help them a little bit: maybe if we closed one eye during the test, the result could fall to 2 ms?
Daarom verwachtte ik ook al niet zo heel veel van dit 'nieuwe' paneel en dacht ik: eerst zien en dan geloven.

ps. Als er mensen zijn die zo'n 2ms monitor gaan kopen, onthoud dat je dan wel 1 oog dicht moet houden.

[ Voor 44% gewijzigd door n-i-x op 30-11-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:56:
Als dat plaatje echt laat zien hoe het plaatje in het echt overkomt dan is dat inderdaad bedroevend, maar aangezien de 770P in de kleurkwaliteit voor de kalibratie(lagere balkjes is beter) een stuk beter scoort dan de VP930 denk ik dat er iets anders aan de hand is.

Dat plaatje van die film is met ee digitale camera genomen, en ook camera's kennen hun beperkingen.
laatst heb ik iets gelezen over een beperkt dynamisch bereik van camera's, waarbij het dynamische bereik te maken heeft met de verhouding tussen het lichtste object en het donkerste object(of met andere woorden: het contrast) op een foto waarbij de kleuren nog goed weergegeven worden.
Als het dynamische bereik van een te fotograferen afbeelding groter is dan dat wat de camera op kan nemen, dan kunnen donkere tinten zwart worden, of witte tinten kunnen wit worden

Ik denk dat het dynamische bereik van de 770P door het contrast van 1500:1 te groot is voor de camera waardoor de donkere tinten op de foto compleet zwart worden.
De VP930 haalt een stuk lager contrast(iets onder de 800:1 volgens THG), en blijft dus mischien net binnen, of maar een heel klein beetje buiten het dynamische bereik van de camera die ze gebruikt hebben...

Dit is trouwens alleen een theorie, ik ga in het 17 inch topic even kijken of ik kan ontdekken hoe het nou eigenlijk zit...
Deze verklaring klinkt in ieder geval plausibel, temeer aangezien je zou verwachten dat een hogere score op de 'Rendu des couleurs par defaut' ook een beter resultaat bij 'Film, vue generale' zou moeten betekenen?

Edit:
Eigenlijk heb je het antwoord al gegeven...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 21:34 . Reden: Latere ontdekking, laat t toch maar even staan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat zou ik wel verwachten ja...
Als een film namelijk echt slecht weergegeven wordt(bij stilstaand beeld) dan komt dat door de kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een domme vraag.
welke merken hebben een draaibaar scherm van 19 inch, waarbij je je monitor dus verticaal hebt.
Ik wil dit doen om oude arcade games to spelen via Mame etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:32:
ik heb een domme vraag.
welke merken hebben een draaibaar scherm van 19 inch, waarbij je je monitor dus verticaal hebt.
Dit zijn voor zover ik het uit mijn hoofd zeker weet in elk geval de samsung 970P en de Belinea 101920 ref 111919 uit de startpost maar kijk die nog even verder door zou ik zeggen, daar kan je al een hoop informatie uithalen dunkt me. Over het algemeen kunnen veel panelen wel pivoten dacht ik.

[ Voor 9% gewijzigd door anonimoes op 30-11-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:19

MaxPoweR

-=StopTech=-

hvangent schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:25:
[...]

Misschien moet je hem dan weer op de fabrieksinstellingen terug zetten... :?
Nou, dat is geen optie hier, dan is het scherm veel te licht en de kleuren zijn dan ook belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:32:
ik heb een domme vraag.
In de startpost kan je er 10 vinden:
Iiyama H481S
Hyundai LD90+
Viewsonic VP191
Viewsonic VP930
Belinea 101920
Fujitsu-siemens P19-2
Samsung 193P
Samsung 970P
Samsung 960BF
Philips 190P6E

Er zijn er vast nog wel meer, maar als je niet uit deze lijst kan kiezen dan mag je zelf bij de sites van de fabrikanten langs.

Voor meer informatie over de schermen kan je trouwens ook bij de startpost terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Laatst online: 18-01-2021
Hier mijn review van de Samsung 970P. Voordat ik begin wil ik zeggen dat ik zeer kritisch ben, ik kom van een zeer mooie CRT die nog niet zo oud is, en heb geen ervaring met tft's behalve een zeer oude van mijn vader.

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Zoals ik al zei kom ik van een 17" CRT van Samsung. Hij is zo'n 3 jaar oud denk ik en ik heb er toen 350 euro voor neergelegd. Echt hele goede kwaliteit, zeer scherp en plat beeld. Ik draaide hier 1024*768 op en dit komt qua grootte overeen met het 1280x1024 op dit scherm.
De scherpte van de 970P is echter nog een stuk beter. De kleinste details zijn zichtbaar en vooral letters zien er heel anders uit, maar zeker niet irritant om te lezen. Het beeld voelt echt heel erg rustig aan zoals op alle tft's, rustiger dan 85Hz op mijn oude CRT. Ik heb ook hele vage ogen daarvoor, ik kwam er laatst achter dat ik het verschil tussen 85 en 100 Hz kon merken.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb mijn monitor besteld bij Komplett, aangezien ik hier ook al mijn speakerset heb gekocht en de levering mij zeer goed beviel. Geen pixelgarantie genomen en ik zit uiteindelijk met 2 dode subpixels, een donkerblauwe en een cyan. Voor de mensen die twijfelen tussen een pixelgarantie, mij valt het totaal niet op. Ik ben zeer kritisch maar ik zie ze alleen op een zwarte achtergrond. De cyan zie ik wel iets duidelijker, maar ook deze alleen op een zwarte achtergrond. Hij zit overigens rechtsboven in de hoek dus ik heb er geen last van. Ik kan echter wel begrijpen dan het storend zou kunnen zijn als je er 3 van in het midden van je scherm zou hebben en je een donker spel speelt. Pixelgarantie is dus te overwegen, maar ik heb de gok genomen en ben blij met de keuze.

Ik heb nog wel iets heel raars gemerkt aan het beeld dat deze monitor geeft, wat misschien te maken heeft met de overdrive techniek. Als ik naar deze link ga en geleidelijk naar beneden scroll (op met muiswieltje klikken en de muis iets naar beneden bewegen) krijg ik een vreemd effect als ik aankom bij de gamma plaatjes die bestaan uit afwisselend grijs en witte strepen. Op de plek van de strepen gaat het beeld namelijk trillen en gaat het er ook anders uitzien dan wanneer ik het beeld stilzet. Dit effect is zeer storend..

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Kleurweergave is naar mijn gevoel zeer goed, beter dan op mijn CRT. Ik heb niks om het te testen helaas, dus dit antwoord is heel erg subjectief. Wel een heel gekloot op de brightness en contrast goed te zetten, maar dit is uiteindelijk goed voor elkaar. Ik kan nu op dit plaatje alle kleuren van elkaar onderscheiden.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ghosting is aanwezig en merkbaar. Een snelle beweging in een FPS voelt anders aan dat op mijn oude CRT. Als je een kladblok document snel heen en weer beweegt merk je dat de letters een klein beetje onscherp worden. Het effect is echter minimaal en ik heb er totaal geen last van. Ik denk dat veel mensen het niet eens zullen merken. Ghosting zou bij deze monitor in ieder geval geen factor moeten zijn om hem niet te kopen. Ik wil hieraan toevoegen dat ik tot een jaar geleden heel veel FPS speelde, en hier dus zeer goed kan oordelen.

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Enigzins teleurgesteld. Diepte van het zwart kwam vaak terug op dit forum, en ik ging er vanuit dat zwart ook echt zwart was op dit scherm. Helaas is dit niet zo. Je merkt duidelijk verschil tussen wanneer je monitor uitstaat en wanneer hij een zwarte achtergrond laat zien. Hier moet ik wel bij zeggen dat als je monitor eenmaal aanstaat, je het zwart als echt zwart gaat zien. Dit in tegenstelling tot TFT's die ik heb gezien, waar ik me echt ergerde aan de "grijsheid" van het zwart. Zoals ik al zei heb ik wel even wat aanpassingen moeten doen aan de brightness (omlaag) en het contrast om goed onderscheid te kunnen maken tussen de zwart- en wittinten.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Net meteen even getest in een donkere kamer en kan geen backlight leakage ontdekken.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De "vergeling" begint al snel als je de monitor vanaf iets meer naar de zijkant bekijkt, maar het neemt zeer langzaam toe. De ideale kijkhoek is dus in principe klein, maar het beeld blijft zeer redelijk bij grotere draaihoeken.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Super. Alles voelt heel stevig aan, de voet is mooi zwaar en het draaien gaat zeer soepel in welke richting dan ook.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Dit is natuurlijk puur een mening. Ik vind hem er in ieder geval fantastisch uit zien. Vooral de dunne onopvallende rand vind ik heel belangrijk. De constructie van de voet en de achterkant van het scherm zijn ook erg mooi, maar vooral die laatste zie je toch niet.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

Voordelen

- Ghosting
- Scherpte
- Kleuren
- Bouwkwaliteit

Nadelen

- Diepte van het zwart
- Vreemde effect besproken bij punt 2

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c332/MLancee/970P1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c332/MLancee/970P2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c332/MLancee/970P3.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Mlancee op 02-12-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
dat 'vreemde effect' komt op heel veel monitoren voor, en zolang niet alle kleurovergangen precies even snel gaan zal je het ook altijd houden...

Ik vindt het ook vrij storend, maar gelukkig hoef ik niet de hele dag naar scrollende streepjespatronen te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu een betrouwbare winkel in nederland die de 970P kan leveren met pixelgarantie?

Ik woon in Belgie dus liefst niet in het noorden van nederland ;)

Tenzij iemand een goede winkel in Belgie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

Heb het topic al een tijdje in de gaten gehouden, want ik zat ook aan een TFT te denken:
op me werk (Dynabyte op dit moment, maar per 1-1-06 iets anders :P )
zat ik eerst te kijken naar de Acer 1951, maar de reviews e.d. waren niet echt denderen.
we hadden ook nog de Philips 190X6 staan, en deze is het uiteindelijk geworden, ook voor een groot gedeelte vanwege de 3 fabrieksgarantie , en de 3 jaar pixelgarantie vanuit philips :D

de rest van mijn systeem:
CPU: Amd Athlon xp2600+
mem: 2 x 512 (dualchannel)
vga: Asus Radeon 9800XT.
rest is niet echt interessant

de review
1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
17 inch CRT van de aldi :P ( deze heb ik 2x voor een dual monitor setup)
de hoofdmonitor is nu dus vervanden door me Philips :D

2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
nou ja de verkoper was ik zelf :P, geen pixels, helemaal niks.
de speciale feature is Lightframe, maar ik moet me nog verdiepen in alle instellingen.
de features zijn:
*Lightframe
* sound (wat ik niet gebruik)
* usb aan de zijkant, kan opzich handig zijn :)

3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
het is zeker even wennen van CRT naar LCD, in bijv CSS, ziet alles er veel beter uit.
en zoals gezegd moet me nog even in alle kleuren verdiepen.

4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

het is een 8ms scherm, in bijv wow, CSS, Warhammer 40.000 Dawn of war Winter Assault heb ik geen enkel last van ghosting.
in de HL 1 mod esf www.esforces.com heb ik een klein beetje ghosting, maar dit is echt een mod waar alles heel erg snel gaat, denk nog wel sneller als Kwak 3 instagib.
het is in iedergevl niet hinderlijke.

5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
is goed, met lightframe aan, is wit ook echt wit.

6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
als er geen beeld is, dan is er bovenin een beetje blacklight leakage, zijkant eigenlijk nihil

7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

als ik ongeveer 85graden van het scherm ga staan, zie ik nog steeds alles :)

8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
zit een zware solide voet aan, knopjes voelen ook stevig aan :)

9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)

ik vond vormgeveing in het begin helemaal niks toen we hem in de winkel kregen, maar ik heb helemaal omgedraait, ook vanwege de specs :P, hoe de rest eruitziet boeit me dan niet.
maar ik vind het design helemaal niet verkeerd :D

10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

voordelen:
-ehm alles :D
- ik ben heel erg tevreden :D

Nadelen
- het is dus even wennen om van CRT naar LCD over te stappen :P
- in game moet de resolutie naar 1280x1024, dus moet nu eigenlijk de rest van bak upgraden :P

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/19/190X6FB_00_webImageFullSize.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Daar zou ik nou echt van balen, een monitor zonder pixels :P
Ik neem aan dat je 'geen dode pixels' bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:50
Mlancee schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:30:
Ik heb nog wel iets heel raars gemerkt aan het beeld dat deze monitor geeft, wat misschien te maken heeft met de overdrive techniek. Als ik naar deze link ga en geleidelijk naar beneden scroll (op met muiswieltje klikken en de muis iets naar beneden bewegen) krijg ik een vreemd effect als ik aankom bij de gamma plaatjes die bestaan uit afwisselend grijs en witte strepen. Op de plek van de strepen gaat het beeld namelijk trillen en gaat het er ook anders uitzien dan wanneer ik het beeld stilzet. Dit effect is zeer storend.
Ja, ik merk hetzelfde effect hier op m'n werk, zit op een Compaq 1520 (15") te werken. Ik denk dat dit bij vrijwel elke TFT voorkomt en dat het ligt aan de manier waarop het plaatje is gebouwd, als ik de kans krijg zal ik ff kijken wat het geeft op m'n CRT.

Mooie review btw :) .

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren na lang wikken en wegen een Samsung Syncmaster 960BF gekocht. Ben er meer dan tevreden mee, mijn review:

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Ik had hiervoor een iiyama Visionmaster Pro 410, dit is een 17'' scherm. Echt een wereld van verschil met deze 19'' TFT. Het beeld is niet alleen groter, maar ook een stuk helderder dan bij de Visionmaster.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Gekocht bij Bestel ICT in Delft, mocht het scherm van te voren controleren op defecte pixels, gelukkig was het helemaal in orde :)

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
In eerste instantie vond ik het beeld wat flets, maar na gebruik van het meegeleverde programmaatje 'Natural Color', zie ik qua kleurweergave geen verschil tussen mijn CRT en mijn TFT. Doordat ik het scherm nog niet precies goed heb geplaatst, is erg nog wel een licht kleurverloop tussen het beeld onderaan mijn scherm en bovenaan mijn scherm.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Totaal niet merkbaar. Gamen en DVD'tje kijken ging prima.

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Zoals eerder gezegd, na gebruik van 'Natural Color' was dit prima.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Het scherm is volkomen uniform, mits de positie ten opzichte van de gebruiker 'goed' is. Backlight leakage heb ik tot zover niet waargenomen.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Erg goed, 2 stappen naar links of rechts als ik voor het scherm sta en ik kan het beeld nogsteeds prima zien.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Erg goed. Was een beetje huiverig op dit gebied, omdat ik iiyama gewend ben. Moet echter zeggen dat het gehele product erg degelijk is, stevig en zo te zien is nergens bezuinigd op de behuizing.

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Kwestie van smaak, maar het blauwe ledje in combinatie met witte hoogglans scherm, kan ik maar met één woord omschrijven: geil!

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen:
- 4 ms resonsetijd >> geen ghosting
- Geen backlight leakage
- Goede ergonomie
- Degelijke behuizing
- Goede software van Samsung

Nadelen:
- Ontbreken toetsen op monitor, alles moet via software, alhoewel die prima is.
- Duurder dan 'your average 19'' TFT', maar dan heb je ook wat!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 09:49 . Reden: Lay-outje toegevoed, ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 22:50
Doordat ik het scherm nog niet precies goed heb geplaatst, is erg nog wel een licht kleurverloop tussen het beeld onderaan mijn scherm en bovenaan mijn scherm.
Het scherm is volkomen uniform, mits de positie ten opzichte van de gebruiker 'goed' is. Backlight leakage heb ik tot zover niet waargenomen.
Erg goed, 2 stappen naar links of rechts als ik voor het scherm sta en ik kan het beeld nogsteeds prima zien.
Hmm, ff voor de duidelijkheid... de inkijkhoek is goed, er is geen backlight leakage, maar er is wel een kleurverloop tussen de boven en onderkant. Mag ik hieruit vaststellen dat de horizontale inkijkhoek goed is maar de vertikale niet?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

MaxPoweR schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:04:
Ik heb daar totaal geen last van. Wel heb ik langs de randen IETS meer backlight leakage, maar totaal niet storend, ik zie het al bijna niet meer.

Kan iemand mij aub vertellen wat eigenlijk beter is: 60HZ of 75HZ op mijn 930BF? Ik zie namelijk eigenlijk geen verschil?

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 01-12-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Ik heb net mijn Samsung 970p ontvangen! Eergisteren om 19:00 besteld bij iComputers, meteen betaald, van Rabobank naar ABN Amro, en nu al binnen. Doos was al open geweest omdat ik pixelgarantie erbij had genomen. Deze winkel test het scherm dan eerst zelf op dode pixels, en sturen hem dan op. Dat vond ik toch wel belangrijk, dat ik niet zelf, mochten er dode pixels zijn, de hele doos etc terug moest sturen. Nog geen tijd gehad om hem neer te zetten want moet nu eerst heel hard werken aan mijn sinterklaassurprise ;) familieverplichtingen hè. Ik zal in de loop van volgende week een userreview schrijven. Ik kom van een Iiyama HM903DT (19'') wat toen echt het beste was volgens mij, heeft me in ieder geval een klein kapitaal gekost, dus ik hoop dat de monitor mijn verwachtingen waar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

jurjenarnold schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:43:
Ik kom van een Iiyama HM903DT (19'') wat toen echt het beste was volgens mij, heeft me in ieder geval een klein kapitaal gekost, dus ik hoop dat de monitor mijn verwachtingen waar kan maken.
Ik kwam ook van een HM903DTA en het enigste wat ik heb moeten inleveren is de 1600x1200@100HZ reso. Voor de rest bevalt het mij PRIMA!

Dat is het nadeel van een webwinkel he, je kunt niks zien/testen....ik heb mijn scherm ter plekke mogen testen/controleren op dode (sub) pixels. Wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Deathchant schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:30:
[...]

Ik kwam ook van een HM903DTA en het enigste wat ik heb moeten inleveren is de 1600x1200@100HZ reso. Voor de rest bevalt het mij PRIMA!

Dat is het nadeel van een webwinkel he, je kunt niks zien/testen....ik heb mijn scherm ter plekke mogen testen/controleren op dode (sub) pixels. Wel handig
Wordt het toch eens hoog tijd dat jij je sig aanpast ;)
Ik vind dit niet meer zo'n nadeel hoor, hoe het nu geregeld is. De webwinkel heeft het voor mij getest, en ik geloof wel dat ze dat naar eerlijkheid doen. Dat jij in ieder geval tevreden bent over je monitor, komende van een bijna identieke monitor als ik, dat geeft de burgur moed! :)

offtopic: Gaap, lijm drogen, zo schiet je surprise toch ook niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
XiN schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:03:
dat 'vreemde effect' komt op heel veel monitoren voor, en zolang niet alle kleurovergangen precies even snel gaan zal je het ook altijd houden...
Als ik het gamma plaatje aan de bovenkant van mijn CRT weergeef is het lichter dan beneden, echt slecht :) En ik krijg horizontale strepen door het gamme plaatje als je ermee naar boven/beneden scroll.

Nogal een moeilijk plaatje blijkbaar, hoewel deze CRT ook alweer 6 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:02:
[...]

[...]

[...]

Hmm, ff voor de duidelijkheid... de inkijkhoek is goed, er is geen backlight leakage, maar er is wel een kleurverloop tussen de boven en onderkant. Mag ik hieruit vaststellen dat de horizontale inkijkhoek goed is maar de vertikale niet?
Nee, dit is slechts een kwestie van een erg laag bureau in combinatie met hoge stoel. Heb nu een dik boek onder de standaard van het scherm liggen > problem solved. Mooiere oplossing moet ik nog zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:39:
[...]

Als ik het gamma plaatje aan de bovenkant van mijn CRT weergeef is het lichter dan beneden, echt slecht :) En ik krijg horizontale strepen door het gamme plaatje als je ermee naar boven/beneden scroll.

Nogal een moeilijk plaatje blijkbaar, hoewel deze CRT ook alweer 6 jaar oud is.
Hier geen last van met een iiyama 19 inch crt (VMP451).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook op mn oude crt monitor pyiama ls 902 ut :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Largamelion schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:02:
[...]

[...]

[...]

Dat kan ik inderdaad ook opmaken uit die drie quotes, en dat is ook vrij normaal voor TN-monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:42:
[...]

Nee, dit is slechts een kwestie van een erg laag bureau in combinatie met hoge stoel. Heb nu een dik boek onder de standaard van het scherm liggen > problem solved. Mooiere oplossing moet ik nog zien te vinden.
Ik dacht dat de 960BF in hoogte verstelbaar was...
Is ie zelfs op zijn hoogste stand nog te laag, of heb ik leugens in de startpost gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:35:
[...]

Ik dacht dat de 960BF in hoogte verstelbaar was...
Is ie zelfs op zijn hoogste stand nog te laag, of heb ik leugens in de startpost gezet?
Qua hoogte is er volgens mij niet erg veel in te stellen, of ik zie iets gigantisch over het hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nog even een vervolg geven op mijn aankoop van een Samsung SyncMaster 930BF. Mijn aankoop heeft de vervelende eigenschap dat hij een vervelende toon produceert als ik de brightness onder de 75% breng.

Ik heb inmiddels het Samsung servicecenter gebelt en deze zien het als een defect. Net een telefoontje gehad om een afspraak te maken voor het ophalen van deze monitor. Ik krijg gelijk een definitieve vervanging van Samsung.

Ik wilde dit toch even melden voor de mensen die service van een merk belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:50:
[...]

Qua hoogte is er volgens mij niet erg veel in te stellen, of ik zie iets gigantisch over het hoofd...
Dus de hoogte is niet aan te passen?
kan ie wel pivotteren, of liegt samsung.nl daar over?

Als ik hier kijk naar de behuizing, dan ziet het eruit alsof het mogelijk is om het paneel iets naar voren&naar beneden te verplaatsen
Ik moet alleen wel toegeven dat het maar een klein stukje is...

[ Voor 23% gewijzigd door n-i-x op 01-12-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanging voor mijn Iiyama VMPro 454 en dankzij dit bord ben ik tot het besluit gekomen om mezelf een Samsung 970p aan te schaffen. Mijn hobbies zijn gamen en digitale fotografie en de zoektocht naar een ideaal scherm was niet makkelijk ;)

Enig nadeel is de kleur ... ik hou niet van de wit/zilver kleurencombinatie, daar al de rest van mijn PC zwart is. Nu heb ik een mailtje naar Samsung gestuurd en de zwarte monitor is gewoon leverbaar! :*)

Geachte,

Graag had ik me een Syncmaster 970p aangeschaft, maar daar mijn PC en andere randapparatuur allemaal zwart is, vroeg ik me af of er een zwarte uitvoering beschikbaar is van de 970p?

Vriendelijke groeten,

Frank

Geachte meneer Lenaerts,

Dank u voor uw email met betrekking tot de syncmaster 970P.

Ik kan u vertellen dater inderdaad een zwarte uitvoering is van de Syncmaster 970P echter deze is optioneel en moet dus vermeld worden wanneer u dit type bestelt. Deze kunt hoogst waarschijnlijk gewoon bij uw dealer bestellen.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met onsop te nemen.

Met vriendelijke groet,

Rutger
Samsung Electronics

Ik woon in BE (tegen de NL grens) en Alternate is zowat mijn vaste hardwareboer. Spijtig genoeg kunnen zij geen zwarte uitvoering bestellen .... misschien omdat Alternate geen NL leverancier heeft voor de Samsung schermen. Nu nog een goede andere winkel vinden die met pixelgarantie levert ....

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen enkele Nederlandse winkel gevonden die de zwarte verkoopt hoor. In principe bestaat de zwarte versie ja, maar niet in de Benelux blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je een zwarte versie wil, dan zal die wel apart besteld moeten worden -> hogere prijs...

Maar ik begrijp hieruit dat het dus niet Samsung is die zwarte monitoren buiten de BeNeLux houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
XiN schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:16:Maar ik begrijp hieruit dat het dus niet Samsung is die zwarte monitoren buiten de BeNeLux houdt...
Geen idee. Alternate krijgt zijn schermen vanuit Duitsland geleverd en dan nog kon de zwarte niet besteld worden. Via deze thread heb ik deze zaak leren kennen: http://www.sallandautomatisering.nl. Ik ga het toch proberen alleszins. Wel een dure pixelgarantie tov Alternte ... anyways ... wish me luck ;)

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
merk wel op dat de 'levertijdindicatie' op 'langer dan 10 werkdagen' staat, en dat dat dus betekent dat ze em niet op voorraad hebben.
Succes met je zoektocht naar het zwarte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Na enig heen en weer gemail met Euromaxi heb ik toch besloten om de monitor (970P) op te sturen voor een nieuw exemplaar, die dode subpixel stoord me nu dan wel niet zo maar ik wil toch liever de zekerheid nemen om hem om te ruilen voor een pixelperfect exemplaar, ik heb tenslotte niet voor niks pixelgarantie betaald.

* anonimoes zit dus weer even zonder tft en gaat weer een tijdje naar zijn 17" CRT kijken.......

edit:
Zit nu weer achter die 17" CRT en dat is dan toch ineens wel erg klein weer zeg!

[ Voor 14% gewijzigd door anonimoes op 02-12-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Laatst online: 02-07 09:15
Nou, ik heb eindelijk de stap genomen om een Belinea 101920 te halen :)

Ben van plan om het scherm bij 4Launch te gaan halen. Heb er al naar gebeld over een aantal vragen te stellen alleen 1 punt stak er bovenuit, ze hebben een pixel garantie van 24 uur. Het scherm word nagekeken op fouten voordat het de deur uitgaat, en daarna heb je 24 uur de tijd om te melden of er als nog een fout in zit. Maar stel dat er na een week een fout in een pixel komt.....

Of kan dat nie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Laatst online: 02-07 09:15
zomaar jb schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:33:
Net de de Belinea 101920 (ref. 111919) binnen

mijn vorige scherm was een LG Flatron 795FT+ (17 inch CRT)
dit scherm bijna 5 jaar gehad en veel plezier aan beleeft

Ik heb de Belinea gekocht bij Alternate, inclusief 1 jaar pixelgarantie voor 35 euro
en een DVI kabel, in totaal 460 euro incl. transport
het enigste wat jammer is van Alternate is dat ze een DVI kabel erbij gedaan hebben waar ik niks mee kan.
Het is een DVI-I kabel en die past niet.
Nu is het wel een beetje mijn eigen schuld ook want het is wel degene die ik heb besteld (omdat ik dat niet doorhad) maar heb bij de order er bijgetikt of dit wel de goede kabel was!
--- KNIP---
Ik heb zitten kijken bij alternate maar daar staan 2x 101920 in de zelfde lijst. Schiet niet echt op dus, want welke moe je neme.....

Ik naar Alternate gebeld, zo'n vent met een heeel lul verhaal..... Maar iig, verhaal ff kort, hij zat op het kantoor en kon niet ff naar de doos lopen om te kijken welke refnr. er op staat....

Goed bezig Alternate :X :O

Welke heb jij dan genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Boogiman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:13:

Ben van plan om het scherm bij 4Launch te gaan halen. Heb er al naar gebeld over een aantal vragen te stellen alleen 1 punt stak er bovenuit, ze hebben een pixel garantie van 24 uur. Het scherm word nagekeken op fouten voordat het de deur uitgaat, en daarna heb je 24 uur de tijd om te melden of er als nog een fout in zit. Maar stel dat er na een week een fout in een pixel komt.....

Of kan dat nie...?
Goede keus, ik heb gisteren precies dezelfde bestelling gedaan (bij 4Launch) ;)
Ik heb ook voor de pixelgarantie gekozen, zeker nadat ze zeiden dat 70% v/d schermen een dode pixel had (70% v/d schermen van dit type die 4Launch binnekrijgt!).

Ik ga er zelf vanuit dat er geen dode pixel meer optreed na 24 uur. Hij wordt gecheckt bij 4Launch, en ik kan het scherm daarna ook nog een keer controleren. Mijn ervaringen met 4Launch zijn erg goed, dus ik verwacht nu ook geen problemen.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boogiman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:13:

Of kan dat nie...?
Alle pixelgaranties zijn maar een beperkt aantal dagen (meestal 2 of 7, wat dat betreft heeft 4launch een nog kortere). In ieder geval is het wel mogelijk dat er later nog een dode pixel optreed, maar de kans is heel erg klein. In principe is die kans verwaarloosbaar.

Daarom is het ook zo raar dat pixelgarantie niet gewoon een jaar geldig is imho, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Boogiman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:23:
[...]

Ik heb zitten kijken bij alternate maar daar staan 2x 101920 in de zelfde lijst. Schiet niet echt op dus, want welke moe je neme.....

Ik naar Alternate gebeld, zo'n vent met een heeel lul verhaal..... Maar iig, verhaal ff kort, hij zat op het kantoor en kon niet ff naar de doos lopen om te kijken welke refnr. er op staat....

Ik heb mijn Belinea ook bij Alternate vandaan en bij mijn bestelling konden ze precies zien welke de oude en welke de nieuwe was. Als ik me goed herinner staat er bij de nieuwe (111919) een romeinse II achter het type. Misschien kun je dat vermelden als je ze weer aan de lijn hebt. Volgens mij is de nieuwe ook niet echt goed leverbaar, dus wel goed op letten dat je niet per ongeluk een oude krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4launch net gemaild, zover nu bekend krijgt 4launch de zwarte 970p niet.
ik dacht toch ergens in dit topic anders gelezen te hebben maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

KingCrash schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:46:
[...]

Goede keus, ik heb gisteren precies dezelfde bestelling gedaan (bij 4Launch) ;)
Ik heb ook voor de pixelgarantie gekozen, zeker nadat ze zeiden dat 70% v/d schermen een dode pixel had (70% v/d schermen van dit type die 4Launch binnekrijgt!).

Ik ga er zelf vanuit dat er geen dode pixel meer optreed na 24 uur. Hij wordt gecheckt bij 4Launch, en ik kan het scherm daarna ook nog een keer controleren. Mijn ervaringen met 4Launch zijn erg goed, dus ik verwacht nu ook geen problemen.
Tja, als je zulke cijfers gaat verspreiden zul je wel veel pixelgarantie's verkopen :(
Ik geloof daar dus niet veel van. Ik ben blij dat ik dan bij de 30% zat (volgens 4Launch) die geen defecte pixels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

Maxow

Hidden Sound System

Boogiman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:23:
[...]

Welke heb jij dan genomen?
Je kunt aan de specs zien welke de oude en welke de nieuwe is, bij het nieuwe exemplaar staat namelijk een contrast van 1000:1 ipv 600:1. Reactietijd e.d. verschilt ook.
Het staat inderdaad erg wazig op de site, maar als je goed zoekt kun je de verschillen enigzins vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nog maar eens: niemand weet wat het beste is 60HZ of 75HZ? ik weet ook niet wat aanbevolen is, kep em op 75HZ staan maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Ik heb altijd gelezen dat er in de eerste dagen toch nog best een redelijke kans is dat er dode pixels ontstaan, mijn 970P die ik had bewijst dat in elk geval wel (na zo'n 2-3 dagen gebruik een dode subpixel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
het is de 2e belinea onderaan bij Alternate
de gene met 20 MS en 1000 contrast
Trouwens bij Alternate is de pixelgarantie 1 vol jaar (35 euro)
maar tot nu toe echt nergens last van (niet van dode pixels en backlight bleeding)

deze dus
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=V3LB14&

[ Voor 16% gewijzigd door zomaar jb op 02-12-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:57:
nog maar eens: niemand weet wat het beste is 60HZ of 75HZ? ik weet ook niet wat aanbevolen is, kep em op 75HZ staan maar ja....
op 75hz kan je hogere fps krijgen met vsync aan geloof ik (bij 60hz 60fps -- 75hz 75 fps), verder weet ik het ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 15:24 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.