[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 14

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.966 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik vraag me af of die pixelgaranties niet gewoon als een slim trukje gebruikt worden. Zullen ze niet gewoon doen dat;

1. Mensen met een pixelgarantie een monitor krijgen waarvan zij weten dat het dooie pixel vrij is zodat ze er geen extra kosten meer aan hebben.
2. Mensen zonder pixelgarantie de monitoren krijgen met doode pixels, omdat zij dan ook daar geen last meer van hebben. Ze kunnen immers zeggen dat ze geen pixelgaratie hebben afgesloten en het scherm laten staan.

Zo zou je eigenlijk niet meer de gok kunnen nemen, daarom zal dit wel niet altijd voorkomen omdat mensen toch wel regelmatig een doode pixel vrij scherm krijgen zonder pixelgarantie. Toch vraag ik me af of dit niet de gang van zaken wordt/is?

Btw, is dat echt zo dat je een scherm gewoon binnen 12 dagen kunt terugsturen. Dan zijn we toch helemaal van het doode pixel probleem af zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

Mijn 101920 is binnen. Driver Belinea_352.inf van de belinea site gehaald en geïnstalleerd. Geen dode pixels te zien maar de kwaliteit van de letters ziet er niet uit bij 1280x960 bij 60Hz. Voorbeeldje: http://eisbaer.sjeemz.nl/s400/101920-text.jpg
Ben benieuwd waar dat nou aan ligt. Ik neem aan dat het aan de analoge aansluiting via matrox g450 dualhead ligt. Dat wordt dan toch zoeken naar een dvi kaartje
Ben ook wel benieuwd wat anderen voor instellingen hebben gekozen.
Op dit moment sRGB instelling met Brightness 51 en Contrast 50.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@krouwen: Dode (sub)pixels kunnen ook na een paar dagen gebruik ontstaan (bij mij zelfs na 10 dagen). Wat betreft het terugsturen van de monitor geldt in Nederland de wet Koop op afstand.
eisb4er schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:43:
Mijn 101920 is binnen. Driver Belinea_352.inf van de belinea site gehaald en geïnstalleerd. Geen dode pixels te zien maar de kwaliteit van de letters ziet er niet uit bij 1280x960 bij 60Hz. Voorbeeldje: http://eisbaer.sjeemz.nl/s400/101920-text.jpg
Ben benieuwd waar dat nou aan ligt. Ik neem aan dat het aan de analoge aansluiting via matrox g450 dualhead ligt. Dat wordt dan toch zoeken naar een dvi kaartje
Ben ook wel benieuwd wat anderen voor instellingen hebben gekozen.
Op dit moment sRGB instelling met Brightness 51 en Contrast 50.
Dat komt waarschijnlijk omdat je monitor niet op de native resolutie van 1280x1024 werkt. Probeer die resolutie eens.

[ Voor 60% gewijzigd door Joni op 08-12-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
krouwen schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:20:
Ik vraag me af of die pixelgaranties niet gewoon als een slim trukje gebruikt worden. Zullen ze niet gewoon doen dat;

1. Mensen met een pixelgarantie een monitor krijgen waarvan zij weten dat het dooie pixel vrij is zodat ze er geen extra kosten meer aan hebben.
2. Mensen zonder pixelgarantie de monitoren krijgen met doode pixels, omdat zij dan ook daar geen last meer van hebben. Ze kunnen immers zeggen dat ze geen pixelgaratie hebben afgesloten en het scherm laten staan.

Zo zou je eigenlijk niet meer de gok kunnen nemen, daarom zal dit wel niet altijd voorkomen omdat mensen toch wel regelmatig een doode pixel vrij scherm krijgen zonder pixelgarantie. Toch vraag ik me af of dit niet de gang van zaken wordt/is?...
Zou best kunnen...
Als je dus een monitor zonder pixelgarantie wilt kopen dan moet je dat bij een winkel doen waar ze geen pixelgarantie leveren, of bij een winkel waarvan je zeker weet dat monitoren met dode pixels erop met korting worden verkocht, of bij een 'echte' winkel waar je kan vragen of je de monitor even mag zien.
krouwen schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:20:
...Btw, is dat echt zo dat je een scherm gewoon binnen 12 dagen kunt terugsturen. Dan zijn we toch helemaal van het doode pixel probleem af zou je zeggen?
Je hebt gelijk dat je een paar dagen na het kopen van iets via internet de koop terug mag draaien(zoek maar even op 'kopen op afstand' voor het precieze aantal dagen), maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit nog een aardig verschil.
Als je dit wilt gebruiken dan kan je dus beter een wat grotere winkel met een goede naam uitzoeken, of je kiest gewoon een winkel waarmee ze zelf met zo'n soort regeling adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

Joni schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:46:
Dat komt waarschijnlijk omdat je monitor niet op de native resolutie van 1280x1024 werkt. Probeer die resolutie eens.
Dat ziet er al een stuk beter uit. Thx.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 08 december 2005 @ 20:10:
Is de genomen foto echt perfect, of zie je daar soms ook twee autotjes door elkaar heen?(zoals hier)
Ik zie net als op die site 2 autootjes doorelkaar heen, maar de tekst kan ik bijna niet lezen zo wazig is die. Voor mijn gevoel ben ik iets vergeten in te stellen ofzo, maar ik weet niet wat. 8)7
res.1280x1024
drivers van monitor geinstalleerd en een update gedaan van videokaartdrivers.
Kn ik misschien in windows nog iets verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

XiN schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:18:
[...]

1. ik denk dat je de 970P bedoelt.
2. Of er met een dode subpixel valt te leven is inderdaad subjectief. Ik vindt het niet kunnen: ik vindt het ook niet goed als een van de toetsjes van mijn toetsenbord het niet doet.
Je hebt inderdaad gelijk, ik bedoel de Samsung Syncmaster 970p.

Inmiddels heb ik een nieuwe reactie ontvangen van 4Launch m.b.t. de aanwezigheid van 1 dode subpixel. Bij deze:

Blijkbaar een keuze van Samsung om dat als "goed" te beschouwen. Het is al echt 3 zendingen zo. Het komt inderdaad bij steeds meer merken voor. Blijkbaar hebben ze de norm in de fabrieken nu bij 1 dode subpixel gelegd.

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

Wat is wijsheid? een andere supplier raadplegen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Goliath op 08-12-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Lijkt mij wel. Ik heb hele goede ervaringen met 4Launch, maar als zij het door jou gewenste product (970P + pixelgarantie) niet kunnen leveren terwijl andere winkels dat getuige dit topic wel kunnen, dan lijkt mij de keus snel gemaakt. Kijk anders eens in de T.net Pricewatch en probeer het bij een andere winkel. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joni op 08-12-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Joni schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:08:
Lijkt mij wel. Ik heb hele goede ervaringen met 4Launch, maar als zij het door jou gewenste product (970P + pixelgarantie) niet kunnen leveren terwijl andere winkels dat getuige dit topic wel kunnen, dan lijkt mij de keus snel gemaakt. Kijk eens in de T.net Pricewatch en zoek een andere winkel uit zou ik zeggen. :)
Ik heb tot nu toe zeer goede ervaringen met 4Launch (niet als reclame bedoelt) en ze zitten lekker dichtbij.Maar een scherm in deze prijsklasse met 1 dode subpixel...nee, daar begin ik niet aan.
Ik zag elders op dit forum Alternate staan, zij zijn meer dan €40 duurder dan 4Launch en hebben deze pixelgarantie:

Voor dit product geldt een klasse 2 pixelgarantie. Dit houdt in dat volgens de NEN / ISO normering 2 oplichtende of 2 zwarte pixels of 5 defecte subpixels mogen voorkomen. (Dit geldt per 1 miljoen pixelst.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 08 december 2005 @ 18:13:
[...]

Waarom zou je 640x480 willen spelen?
Vooral als je serieus gamet dan zou ik denken dat je zoveel mogelijk details(en dus een zo hoog mogelijke resolutie) moe hebben...
Op 640*480 zijn karakters nog steeds perfect van de achtergrond te scheiden, daar is geen scherp beeld voor nodig. Framerate vinden ze belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Goliath schreef op donderdag 08 december 2005 @ 23:13:
[...]

Ik heb tot nu toe zeer goede ervaringen met 4Launch (niet als reclame bedoelt) en ze zitten lekker dichtbij.Maar een scherm in deze prijsklasse met 1 dode subpixel...nee, daar begin ik niet aan.
Ik zag elders op dit forum Alternate staan, zij zijn meer dan €40 duurder dan 4Launch en hebben deze pixelgarantie:

Voor dit product geldt een klasse 2 pixelgarantie. Dit houdt in dat volgens de NEN / ISO normering 2 oplichtende of 2 zwarte pixels of 5 defecte subpixels mogen voorkomen. (Dit geldt per 1 miljoen pixelst.)
Dat is de ISO norm die (bijna) elke winkel standaard hanteert. Alternate biedt zelf ook een pixelgarantie aan voor € 35,- die 1 jaar geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
500-grens is weer gepasseerd. Dicht :)

[rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 15[/rml]

[ Voor 45% gewijzigd door Pollewob op 09-12-2005 14:55 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.