Voor mensen die nog wat foto's willen zien van de Samsung 970P, ik heb er 3 bij mijn review gezet
Klik hier
Klik hier
Verwijderd
Sommigen beweren dat je in de eerste paar gebruiksuren nog dode pixels kan krijgen, maar die kans is veel kleiner dan de kans dat je er meteen eentje hebt.Boogiman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:13:
Nou, ik heb eindelijk de stap genomen om een Belinea 101920 te halen![]()
Ben van plan om het scherm bij 4Launch te gaan halen. Heb er al naar gebeld over een aantal vragen te stellen alleen 1 punt stak er bovenuit, ze hebben een pixel garantie van 24 uur. Het scherm word nagekeken op fouten voordat het de deur uitgaat, en daarna heb je 24 uur de tijd om te melden of er als nog een fout in zit. Maar stel dat er na een week een fout in een pixel komt.....
Of kan dat nie...?
75Hz geeft vloeiender beeld, en bij overdrive-monitoren wordt de overshoot(en daarmee de 'negatieve' ghosting) minder.Deathchant schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:57:
nog maar eens: niemand weet wat het beste is 60HZ of 75HZ? ik weet ook niet wat aanbevolen is, kep em op 75HZ staan maar ja....
[ Voor 23% gewijzigd door n-i-x op 02-12-2005 18:54 ]
Verwijderd
bij mij staat er toch duidelijk 1-10 dagen.-Tarantula- schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:01:
ondertussen staat de zwarte 770p op 1-5 werkdagen, en dat al voor meer dan een week...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 18:45 ]
Bij mijn OSD staat gewoon 80.0kHz 75Hz 1280x1024, maar deze optie is bij mij ook standaard verborgen. Maar ik heb er geen problemen mee tot nu toe. Ik zie alleen geen verschil met 60Hz....XiN schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:32:
[...]
75Hz geeft voeiender beeld, en bij overdrive-monitoren wordt de overshoot(en daarmee de 'negatieve' ghosting) minder.
Kijk van tevoren trouwens wel even in de handleiding of je monitor wel 75 Hz aankan, ik kan mijnes ook op 75Hz zetten maar het OSD van mijn monitor zegt dan dat ie nog steeds op 60Hz staat...(75Hz is standaard ook verborgen)
Verder kan je een analoog aangesloten monitor het beste op de aanbevolen refreshrate laten draaien(meestal 60Hz) omdat het automatisch uitlijnen dan waarschijnlijk beter gaat.(je mag het natuurlijk zelf uitproberen en kijken of het bij jou wel goed blijft gaan).
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Eeh, als je het scherm hebt kan je het toch zelf zien? Als het ZOU kunnen dan zie je heus wel ergens een scharniertje oid. Als je een beetje moeite doet (gotsearch, reviews, google) heb je het antwoord heel snel gevonden!_VooDooMen_ schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:33:
Ik heb vandaag net de samsung 930 bf gekocht. Kun je de voet nog verstellen van deze tft. Zodat het scherm meer naar voren of naar achter gaat..?
Ja, dat kan. Bij mij gaat het heel stroef, het lijkt net of het niet kan._VooDooMen_ schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:33:
Ik heb vandaag net de samsung 930 bf gekocht. Kun je de voet nog verstellen van deze tft. Zodat het scherm meer naar voren of naar achter gaat..?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
ik heb hem ook eerst via de gewone vga kabel gehad en ik zie eigenlijks heel weinig tot geen verschileisb4er schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:18:
Na het hele topic doorgeworsteld te hebben heb ik de Belinea 101920 besteld bij 4Launch met pixelgarantie. Het scherm gaat voornamelijk gebruikt worden voor office- en photoshopwerk en af en toe een dvdtje afspelen. M'n huidige iiyama vision master 400 kan de kelder in. Ik heb alleen geen videokaart met dvi (matrox g450) dus dat wordt nog ff zoeken naar een goeie kaart met passieve koeling. Snel hoeftie niet te zijn want games worden er niet mee gespeeld. Als ik het scherm binnen heb zal ik een review neerzetten.
En met welke monitor?(om te kijken of ie wel of niet overdrive heeft...)Deathchant schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:22:
[...]
Bij mijn OSD staat gewoon 80.0kHz 75Hz 1280x1024, maar deze optie is bij mij ook standaard verborgen. Maar ik heb er geen problemen mee tot nu toe. Ik zie alleen geen verschil met 60Hz....
[ Voor 8% gewijzigd door n-i-x op 03-12-2005 13:07 ]
je kan de monitor naar voren of naar achteren kantelen, maar je kaan geen hoogte aanpassen en je kan de monitor ook niet pivotteren._VooDooMen_ schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:33:
Uit zijn signature:XiN schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:39:
[...]
En met wlke monitor?(om te kijken of ie wel of niet overdrive heeft...)
met overdrive dus...Samsung SyncMaster 930BF, Asus P4C800Deluxe (BIOS 1016), P4 2.6GHz HT, Tagan480Watt, GainWard GeForce 6800GT GoldenSample, 2x512MB Kingston KHX3200AK2 DDR400 CL2 @ 2-3-2-6-1,Zalman CNPS7000A-AlCu, WD 120G 8MB Cache, ThermalTake Armor Silver
Verwijderd
Ja dit kan.. Is het mooi ? NEE! Het is diep triest.. Ik raad het dan ook af ( Dit word anders met de XBOX2 trouwens die een aparte output er voor heeft ).Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:30:
mooie foto's
ik zie daar een ps2 staan, is het ook mogelijk om die op de monitor aan te sluiten?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Service van Norrod, lijkt me...Bart218 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:27:
Ik heb zojuist mijn Samsung BF930 opgehaald bij de Norrod, voor de tweede poging.
Gisteren aan het einde van de middag de eerste poging: helaas een dode subpixel. Vanochtend weer naar de Norrod in Zwolle gereden en daar deden ze niet moeilijk: ander scherm gepakt en direct even getest. En nu zit ik te typen met mijn gezicht richting het nieuwe TFT-scherm.
Wat mij betreft HULDE voor deze service van Samsung!
Verwijderd
Banaan666
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 23:25 ]
Hier kan je em ook voor de Mac downloaden, dus ik denk het wel.Dancing_Animal schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:45:
Ik zie in de startpost dat de MagicTune software tegenwoordig ook voor MacOs beschikbaar is, klopt dat?
Ik hoop allen, maar voor de zekerheid kan je een emailtje richting Samsung sturen...Dancing_Animal schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:45:
En zo ja, voor welke monitoren
Hier probeert iemand het uit op OS X 10.4 met een 760BF en hij merkt op dat het niet zo erg werkt...Dancing_Animal schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:45:
Ik zie in de startpost dat de MagicTune software tegenwoordig ook voor MacOs beschikbaar is, klopt dat? En zo ja, voor welke monitoren en welke OSX-versies?
Ik zie het ja, inderdaad MagicTune voor de Mac, fijn, daar hebben we best wel lang op moeten wachten. Toen ik net op de Samsung-site was viel mij trouwens ook de 940T op, mooi scherm wel. Iemand dit ding in Nederland al in levende lijve kunnen aanschouwen? Ik ga denk ik toch liever voor een scherm met de controls er gewoon op, dat scheelt weer hopen op een nieuwe driver als er weer een nieuwe versie van OSX of Windows uit is.XiN schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:10:
[...]
Hier kan je em ook voor de Mac downloaden, dus ik denk het wel.
[...]
Ik hoop allen, maar voor de zekerheid kan je een emailtje richting Samsung sturen...
[...]
Hier probeert iemand het uit op OS X 10.4 met een 760BF en hij merkt op dat het niet zo erg werkt...
Ook hier geld dat je het het beste in een emailtje aan Samsung kan vragen.
Ik snap wel wat je bedoelt, eigenlijk vindt ik het ontbreken van toetsjes ook een vrij groot nadeel...Dancing_Animal schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:24:
[...]
Ik zie het ja, inderdaad MagicTune voor de Mac, fijn, daar hebben we best wel lang op moeten wachten. Toen ik net op de Samsung-site was viel mij trouwens ook de 940T op, mooi scherm wel. Iemand dit ding in Nederland al in levende lijve kunnen aanschouwen? Ik ga denk ik toch liever voor een scherm met de controls er gewoon op, dat scheelt weer hopen op een nieuwe driver als er weer een nieuwe versie van OSX of Windows uit is.
Voor zover het verleden een indicatie is. Onderaan staat een grafiekje.krouwen schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:16:
Denken jullie dat de prijs van de 970p nog daalt na een half jaar. Ik vraag me af hoe snel dat eigenlijk gaat met TFT schermen?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door Rossi op 04-12-2005 18:29 ]
Verwijderd
Ja maar ik kan niks openen, krijg ik dus errors. Ik denk dat dit gewoon een foute cd is. Ga morgen even contact zoeken met de winkel waar ik hem aangeschaft hebt. Kijken wat hun oplossing is.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:03:
Als het goed is staat er een html bestand in de root. Als je die kan openen zou je de software wel moeten kunnen installeren. Ik had overigens verder nergens problemen mee.
Verwijderd
Je had het alleen over de exe, vandaarjurjenarnold schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:40:
[...]
Ja maar ik kan niks openen, krijg ik dus errors. Ik denk dat dit gewoon een foute cd is. Ga morgen even contact zoeken met de winkel waar ik hem aangeschaft hebt. Kijken wat hun oplossing is.
Tenzij jullie me hier kunnen helpen aan de benodigde drivers/programma's.
Verwijderd
ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Kijk eens eerder in deze topic voor de oplossingen die ik bood.jurjenarnold schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:00:
Ik heb het volgende probleem met mijn 970P:
Ik kan de cd niet lezen. Ik heb geprobeerd in 5 verschillende drives. Sommige openen net de main map, maar verder kan je dan niet, dan blijft de cd gewoon hangen. Het lijkt alsof hij niet op snelheid komt. Waar kan ik alle dingen die op de cd staan downloaden?
Ik heb op de samsungsite al even gezocht, en ik kwam de volgende drivers tegen: http://www.samsung.com/nl...70P&filetype=DR&language=
Dit lijkt dus alleen om de Windows XP 64 bit en de professional te gaan. Ikzelf draai Win2kSP4. Werken deze drivers dan ook?
En waar kan ik de drivers vinden van MagicTune, MagicRotation, Natural Color etc
Update:
De cd werd nu wel gelezen, maar kan de autorun niet opstarten. Ik krijg errors als:
- E:\ (mijn dvd-drive) is geen geldige win32-toepassing
- mmonstar.exe (ongeveer, weet de naam niet precies, het install-bestand) heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten. Foutenlogboek wordt aangemaakt. (vrije vertaling, jullie kennen de foutmelding vast wel)
En toen kon ik eindelijk een keer de cd verkennen, opende ik de manual, greep DrWatson in:
- Unknown Hard Error
Toen besloot ik opnieuw op te starten, werd er ook helemaal een schijfcontrole uitgevoerd.
Allemaal niet erg prettig dus. Ik had al eens eerder gelezen dat iemand door deze cd de complete inhoud van zijn HDD was kwijt geraakt, dus ik stop even met deze cd te gebruiken. Heb de cd overigens in 5 verschillende drives geprobeerd, en werkte nergens.
Frank, waar heb je hem gekocht?Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:12:
Me 970P is binnen \o/. Geen defecte pixels zo te zien. Als ik er van de week een tijdje mee gewerkt heb zal ik een review plaatsen (met wat foto's). Geil ding.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 23:05 ]
Op de foto is het zwart van de 970P duidelijk dieper hoor, kun je ook gewoon meten. Waarschijnlijk komt dat, omdat er bij jou foto licht op beide schermen schijnt. CRT's geven altijd een grijs beeld als er licht op schijnt, bij TFT's blijft het redelijk zwart. Zal wel door de beeldbuis komen. Je kunt beter beide schermen aanzetten en op beide schermen een zwarte achtergrond laten draaien (terwijl de taakbalk op beide schermen even licht is), en DAN een foto nemen zonder dat er direct licht op de schermen schijnt. Dat is eerlijker.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:24:
Pff wat een klote software. Snap weinig van die calibratiezut enzo. Maar goed, heb 'm maar ingesteld zoals ik het er het beste uit vind zien. Ik kijk nog wel es naar de kleurencalibratie.
Ik heb ter vergelijking alvast een fotootje gemaakt van me CRT en de 970P naast elkaar met een zwarte achtergrond (de CRT staat dus aan). Zie:
http://home.planet.nl/~herrman/970p/zwart.jpg
Ja de foto is bewogen, maar ik kan moeilijk de flitser gebruiken voor deze vergelijking. Ik zal nog een keer bij daglicht goeie foto's maken.
Er is iig wel duidelijk te zien dat de iiyama CRT net iets beter zwart weer geeft, maar dat het haast verwaarloosbaar is.
Zoals verwacht, prijzen van Samsung schermen dalen, in tegenstelling tot die van Viewsonic. Viewsonic kan er net zo goed helemaal kappen wat mij betreft.Voor zover het verleden een indicatie is. Onderaan staat een grafiekje.
pricewatch: Samsung SyncMaster 970P (19", 6ms g>g, DVI-I)
Ik kan het zo snel niet vinden op hun site, maar het kan ook zijn dat cool-prices een dode pixel garantie verkoopt die dode SUBpixels niet dekt. Je kunt het scherm dan alleen inleveren bij een zwart of witte pixel, voor subpixels geldt dan gewoon de ISO norm. Hoe zit dat bij cool-prices?www.cool-prices.nl . De pixelgarantie kost hier 25 euro. Bij de meeste online shops is dat rond de 50 euro. Daardoor was cool-prices goedkoper uiteindelijk.
[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 05-12-2005 19:14 ]
Verwijderd
De linker is de CRT he? Volgens mij is de CRT daar toch echt donkerder zwart? Of bedoel je met dieper niet donkerder? Lichter zwart wordt ook meer grijs lijkt me. Maar ik zal binnenkort (nu nog even tentamensYokozuna schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:03:
Op de foto is het zwart van de 970P duidelijk dieper hoor, kun je ook gewoon meten. Waarschijnlijk komt dat, omdat er bij jou foto licht op beide schermen schijnt. CRT's geven altijd een grijs beeld als er licht op schijnt, bij TFT's blijft het redelijk zwart. Zal wel door de beeldbuis komen. Je kunt beter beide schermen aanzetten en op beide schermen een zwarte achtergrond laten draaien (terwijl de taakbalk op beide schermen even licht is), en DAN een foto nemen zonder dat er direct licht op de schermen schijnt. Dat is eerlijker.
Van de site:Ik kan het zo snel niet vinden op hun site, maar het kan ook zijn dat cool-prices een dode pixel garantie verkoopt die dode SUBpixels niet dekt. Je kunt het scherm dan alleen inleveren bij een zwart of witte pixel, voor subpixels geldt dan gewoon de ISO norm. Hoe zit dat bij cool-prices?
Kapotte pixels lijken mij dus subpixels. Zo bewijst ook het mailtje van de poster boven meDe pixelgarantie geldt t/m 8 dagen na de aankoopdatum van het product. Na deze 8 dagen zit er geen garantie meer op kapotte of dode pixels.
in [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11[/rml] staat de 913N nog in de startpost, daar kna je ook links naar de userreviews vinden.BlackJack schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:52:
Is er hier iemand met de Samsung 19" TFT 913N ? Hoe is de beeldkwaliteit ondanks dat er geen dvi op zit?
Het zou inderdaad leuk zijn als er iets verniewends zou komen, maar ik denk eigenlijk dat we er niet te hard op moeten rekenen...Yokozuna schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:03:
Het lijkt niet zo hard te gaan in dit topic, volgens mij omdat er niet zoveel nieuws is momenteel, iedereen zit zich te vermaken achter hun 970P/101920, zie dat de meesten er prima tevreden mee zijn, mooiHopelijk komt er met de kerst nog iets nieuws aan!...
Ik kom er net één tegen: http://www.xyzcomputing.c...task=view&id=482&Itemid=2XiN schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:25:
[...]Het enige wat we nog kunnen verwachten zijn reviews(met contrast- en snelheidsmetingen) van de 970P, maar eigenlijk weten we van de userreviews al dat ie vrij goed is.
Verwijderd
Dat voor 25 euro is heel erg netjes ja.zomaar jb schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:11:
ik heb cool-prices gemailed over hun pixel garantie en dit was het antwoord
Is ook voor subpixels
Met vriendelijke groet,
Cool-prices.nl
>
> mijn vraag is hoever de pixelgarantie strekt
> is dit ook voor sub pixels?
> Bvd.
Jup, en dat de prijs dalende isHet enige wat we nog kunnen verwachten zijn reviews(met contrast- en snelheidsmetingen) van de 970P, maar eigenlijk weten we van de userreviews al dat ie vrij goed is.
[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 06-12-2005 16:01 ]
Verwijderd
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Verwijderd
Niet alleen met dit scherm, maar ook met de Bellinea werd dit gezegd. Ik heb iig ook een pixelperfecte samsung 970p van www.cool-prices.nl (zoals eerder gezegd, 25 euro voor pixelgarantie).Kayce schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:32:
Heb gisteren ook een Samsung 970P besteld.
Kreeg vandaag het bericht van 4launch.nl dat dit scherm vrijwel niet zonder dode (sub) pixels te leveren valt. Vandaar dat ze mij geen pixelgarantie kunnen aanbieden.
Ook de concurrentie zou geen pixelperfecte schermen kunnen aanbieden.
Zijn er meer mensen die dit hebben vernomen?
Wat is verstandig te doen?
Ik begin me af te vragen of die uberhaupt wel bestaat....krouwen schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:49:
Heeft niemand de behoefte aan de zwarte 970P. Ik vraag me af hoe goed die leverbaar is?
Verwijderd
Verwijderd
dit beweerde 4launch ook ovrer de Belinea 101920 dit ik eerst bij hun had besteldKayce schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:32:
Heb gisteren ook een Samsung 970P besteld.
Kreeg vandaag het bericht van 4launch.nl dat dit scherm vrijwel niet zonder dode (sub) pixels te leveren valt. Vandaar dat ze mij geen pixelgarantie kunnen aanbieden.
Ook de concurrentie zou geen pixelperfecte schermen kunnen aanbieden.
Zijn er meer mensen die dit hebben vernomen?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 11:58 ]
Er werd bij mij verteld dat het om de Samsung 970P ging.Jape1985 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:28:
Gisteravond bij 4launch een Belinea 101920 besteld, met pixelgarantie, en ik heb niet gehoord dat dat niet zou kunnen.
Mijn geld wordt netjes terug overgemaakt.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:53:
[...]
dit beweerde 4launch ook ovrer de Belinea 101920 dit ik eerst bij hun had besteld
vervolgens lees ik hier toch wel een paar berichten van mensen die de monitor NA mij hebben besteld/gekocht en geen enkel probleem hebben met de 101920
ook wilde 4launch mijn geld nog even vasthouden zodat ik het niet meer hoefde over te maken als ik weer iets bij hun zou bestellen...
niet te vergeten het aanbod van: je mag de 101920 MET dode pixel(s) hebben voor de aankoopprijs + de halve pixelgarantie prijs!
hoe verzin je het om een klant te laten betalen voor een pixelgarantie die je niet waar kunt maken?
hahaha
dan kan je nog beter de bestelling annuleren en opnieuw bestellen zonder pixelgarantie
ik had hun eerst verkeerd begrepen en dacht dat ze me de 101920 aanboden voor de halve prijs waar ik al ontzettend over moest nadenken
wie gaat er nou 370 euro (plus bedrag dvi kabel + verzendkosten) neerleggen voor een imperfect product waarvan je echt last kan hebben van de imperfectie (dode pixels) ? over de halve prijs wil ik dan nog wel nadenken... maar dat vond ik dus al heeel moeilijk.
maw 4launch begint nogal onbetrouwbaar over te komen
ben nu in het bezit van een 970p
Verwijderd
Verwijderd
Wij hanteren de standaard fabrieksgarantie. Wij bieden verder geen extra pixelgaranties. |
Met vriendelijke groet, |
Het BestelICT Team |
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Een paar topics geleden kwam er iemand met een X486 die zij dat hij het wel prettig vondt werken met die infraroodsensor en lichtsensor, en hij zij dat hij er een review over zou schrijven als ie em iets langer had, en daarna hebben we niks meer van hem gehoord...Rubke schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:01:
Heeft er iemand al ervaringen met de X486 van Iiyama??
kan er nog niks over vinden!
Verwijderd
Verwijderd
Banaan666
Vrijdagavond heb ik een 101920 besteld bij 4launch (met pixelgarantie). Kreeg zonet (woensdagavond) een mailtje datie verzonden is dus ze worden inderdaad uitgeleverd.Jape1985 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:28:
Gisteravond bij 4launch een Belinea 101920 besteld, met pixelgarantie, en ik heb niet gehoord dat dat niet zou kunnen.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 21:41 ]
Als je in PixPerAn naar 'streaky pictures' gaat, dan zie je dat autotje van rechts naar links gaan en je ziet een heleboel schuifjes op het scherm.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:14:
...Maar het testen van het ghosting snap ik niet echt, heb het progje pixperan gedownload maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Is er iemand die mij kan vertellenhoe ik dit kan testen...
Dat het direct weer scherp is als je stilstaat klopt wel aardig(ok, niet helemaal meteen, maar die 4ms wachten merk je denk ik niet), het is ook normaal dat je iets meer van de ghosting ziet als je blijft bewegen, omdat je dan zo ongeveer twee plaatjes door elkaar krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:14:
...Want als ik een spel speel en kijk snel in het rond dan wordt het wel wazig, maar als ik dan stil sta is het direkt weer scherp??...
[ Voor 23% gewijzigd door n-i-x op 07-12-2005 23:02 ]
Er staan idd een beetje domme opmerkingen tussen ja, b.v. dat je een bepaalde aantal Hz moet hebben om goed te kunnen spelen, en alsof dat je 'feel' beinvloedt, echt complete onzin (in CS, en met een TFT boeit de Hz al helemaal niet, snuggere dodo's) .. Maar ze hebben opzich wel gelijk dat CRT's nog steeds sneller en dus het beste zijn voor gamen.. Maar de nieuwe 4ms TFT schermen komen tegenwoordig toch aardig in de buurt vind ik.. Waarschijnlijk hebben al die gasten alleen ervaring met tragere TFT's op toernooien, en nog niet die nieuwe schermen, vandaar die supernegatieve houding (al zijn ze in die scene meestal heel erg negatief over alles wat maar een beetje anders is)..Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:29:
Mjah staan ook een paar domme reacties op imho. Dat ze gewoon niet weten waar ze het over hebben. Maarjah, je hebt het hier wel over mensen die alles tot in de perfectie willen hebben. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je toch nog voor CRT kiest.
[ Voor 25% gewijzigd door Inflatable op 08-12-2005 04:09 ]
Hmm, das mooi, ik heb hem dinsdag besteld, dus hopen dat ik hem dan volgende week maandag of dinsdag krijg. Op het moment hadden ze hem zelf niet liggen, en de levertijd stond op 1-10 dagen.eisb4er schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:26:
[...]
Vrijdagavond heb ik een 101920 besteld bij 4launch (met pixelgarantie). Kreeg zonet (woensdagavond) een mailtje datie verzonden is dus ze worden inderdaad uitgeleverd.
En 10ms meer of minder kwa reactietijd maakt niet eens noemenswaardig verschil in je prestaties in shooters. Toen ik m'n VP912s had (12ms TN paneeltje, heel gemiddeld toen) was m'n accuracy in Quake1 nog steeds even hoog als met m'n CRT (rond de 33% met shaft). Lijkt me genoeg bewijs.Maar ze hebben opzich wel gelijk dat CRT's nog steeds sneller en dus het beste zijn voor gamen.. Maar de nieuwe 4ms TFT schermen komen tegenwoordig toch aardig in de buurt vind ik.. Waarschijnlijk hebben al die gasten alleen ervaring met tragere TFT's op toernooien, en nog niet die nieuwe schermen, vandaar die supernegatieve houding (al zijn ze in die scene meestal heel erg negatief over alles wat maar een beetje anders is)..
[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 08-12-2005 13:06 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Magnolia op 08-12-2005 14:06 ]
Ontspan.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Die link werd bovenaan deze pagina gegeven, daardoor ontstond juist de discussie.Magnolia schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:02:
Toevallig gaf een vriend van mij me laatst deze link: http://www.sk-gaming.com/feature/645/
Pixelgarantie kost over het algemeen tussen de 25 en 50 euro. Geen 100 euro. Ik ben het op zich met je eens, maar die 25 euro heb ik er wel voor over om een hoop gezeik te besparen. Qua communicatie en eventueel terugsturen. Dat is me wel 25 euro waard.Zelf ben ik al n tijdje op zoek naar een 20" breedbeeld scherm en dan vraag ik me soms echt af of de mensen bij zo'n webwinkel wel niet helemaal goed wijs zijn. Ik koop een scherm van meer dan 500 euro en dan willen ze me nog 100 euro extra laten betalen voor een 'dode pixelvrij scherm' Ik mag toch gvd hopen dat een scherm van meer dan 500 euro perfect is, en zoniet wil ik andere.
Dit is echter mijn bescheide mening
p.s. ik heb niet alle 14 delen doorgespit, dus wellicht is dit al eerder genoemd en enkel een dubbelpost.
Ontspan.
[ Voor 64% gewijzigd door Magnolia op 08-12-2005 14:25 ]
Ontspan.
I don't drive fast, I only fly low!
[ Voor 1% gewijzigd door Goliath op 08-12-2005 22:58 . Reden: typo ]
I don't drive fast, I only fly low!
Dat vind ik ook, een scherm van >€400 moet mijns inziens 100% in orde zijn.yonexfreak schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:51:
nah vind het niet kunnen eerlijk gezegt....als ik +300€ betaal voor een tft verwacht ik gewoon een goed scherm zonder defecten...
dat er tzt een dode (sub) pixel kan ontstaan is iets waar je niet echt onderuit komt..maar wil wel bij de aankoop een 100% werkend scherm
just my 2€
Waarom zou je 640x480 willen spelen?Inflatable schreef op donderdag 08 december 2005 @ 03:55:
...Ohja, en ze willen allemaal CS 1.6 spelen in 640x480, en dat ziet er niet uit op een TFT met een native resolutie van 1280x1024, da's denk ik ook een reden.. Kan je van denken wat je wilt..
Het 'Vroeger was alles beter'-fenoneem komt niet alleen bij gamers voor, maar zo ongeveer bij iedereen die gelooft dat ie ergens al een tijdje aan meedoet...Magnolia schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:02:
Toevallig gaf een vriend van mij me laatst deze link: http://www.sk-gaming.com/feature/645/
Zijn professional gamers aan het woord over gamen op TFT's. Alle 10 zijn erg negatief erover, maar ik denk ook dat het komt wat hierboven al gesteld was: 'alles wat verandert is kut' (heel typische houding van Counter-Strike gamers, bij elke update staat de hele 'scene' op haar achterste benen)...
1. ik denk dat je de 970P bedoelt.Goliath schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:12:
Momenteel overweeg ik de aanschaf van een Samsung 490p. Zo te lezen op dit forum is de meerderheid (zeer) positief over dit scherm. Aan 4launch heb ik gevraagd hoe het zit met dode pixels.
Dit was het antwoord
Ze hebben eigenlijk allemaal 1 dode subpixel. Niet meer. Daar valt mee te leven. Het is verder een super mooi scherm.
Met vriendelijke groet,
Guido Raaijmakers
4Launch
1 dode subpixel bij een nieuwe monitor? Hoe denken jullie daarover ? Of daarmee is te leven, lijkt mij een uiterst subjectief oordeel.
Verwijderd
Het plaatje komt overeen met de genomen foto, alleen is het waziger (het nagloeien van de pixels is hetzelfde). Zou het kunnen dat dit te maken heeft met mijn videokaart?(Radeon9800Pro 128mb).XiN schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:05:
[...]
Als je in PixPerAn naar 'streaky pictures' gaat, dan zie je dat autotje van rechts naar links gaan en je ziet een heleboel schuifjes op het scherm.
Er zijn nu twee manieren om de snelheid vast te leggen:
1. Je pakt een digitale camera, stelt em in op een korte sluitertijd(1/200sec of minder), en neemt een aantal foto's van het autotje(zonder aan de schuifjes op het scherm te zitten).
Uit de foto's die je genomen hebt zoek je de foto waarbij de minste ghosting plaatsvindt, en de foto waarbij de meeste ghosting plaatsvind uit, en die vergelijk je hiermee.(die twee monitoren gebruiken allebei hetzelfde paneel als de 930BF, maar je kan ook andere monitoren kiezen.)
2. Je schuift met de schuifjes en genereert plaatjes totdat je een plaatje hebt gemaakt dat zo goed mogelijk overeenkomt met wat je op je monitor ziet.
Dit plaatje kan je alleen niet echt goed vergelijken omdat er niet een site is waar ze die plaatjes verzamelen.
[...]
Dat het direct weer scherp is als je stilstaat klopt wel aardig(ok, niet helemaal meteen, maar die 4ms wachten merk je denk ik niet), het is ook normaal dat je iets meer van de ghosting ziet als je blijft bewegen, omdat je dan zo ongeveer twee plaatjes door elkaar krijgt.
De belangrijkste vragen zijn echter: Kan je er niet meer door gamen?, en went het als je er een tijdje achter gezeten hebt?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq