[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 14

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.971 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Voor mensen die nog wat foto's willen zien van de Samsung 970P, ik heb er 3 bij mijn review gezet

Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie foto's :)

ik zie daar een ps2 staan, is het ook mogelijk om die op de monitor aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Boogiman schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:13:
Nou, ik heb eindelijk de stap genomen om een Belinea 101920 te halen :)

Ben van plan om het scherm bij 4Launch te gaan halen. Heb er al naar gebeld over een aantal vragen te stellen alleen 1 punt stak er bovenuit, ze hebben een pixel garantie van 24 uur. Het scherm word nagekeken op fouten voordat het de deur uitgaat, en daarna heb je 24 uur de tijd om te melden of er als nog een fout in zit. Maar stel dat er na een week een fout in een pixel komt.....

Of kan dat nie...?
Sommigen beweren dat je in de eerste paar gebruiksuren nog dode pixels kan krijgen, maar die kans is veel kleiner dan de kans dat je er meteen eentje hebt.
Als je je monitor in die eerste 24 uur vrij veel aan hebt(24 uur bewegend beeld ofzo?) dan kan je er denk ik wel zeker van zijn dat er geen nieuwe bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Deathchant schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:57:
nog maar eens: niemand weet wat het beste is 60HZ of 75HZ? ik weet ook niet wat aanbevolen is, kep em op 75HZ staan maar ja....
75Hz geeft vloeiender beeld, en bij overdrive-monitoren wordt de overshoot(en daarmee de 'negatieve' ghosting) minder.
Kijk van tevoren trouwens wel even in de handleiding of je monitor wel 75 Hz aankan, ik kan mijnes ook op 75Hz zetten maar het OSD van mijn monitor zegt dan dat ie nog steeds op 60Hz staat...(75Hz is standaard ook verborgen)

Verder kan je een analoog aangesloten monitor het beste op de aanbevolen refreshrate laten draaien(meestal 60Hz) omdat het automatisch uitlijnen dan waarschijnlijk beter gaat.(je mag het natuurlijk zelf uitproberen en kijken of het bij jou wel goed blijft gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

http://www.sallandautomatisering.nl/ heeft de zwarte uitvoering van de 970p, alleen die staat op meer dan 10 dagen levertijd, wat meestal geen best teken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
ondertussen staat de zwarte 770p op 1-5 werkdagen, en dat al voor meer dan een week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
eindelijk uitsluitsel over de 16ms/12msGTG/16msGTG PVA panelen
Het is blijkbaar inderdaad niet zo snel als de monitoren met een 8ms GTG MVA van AUO, maar zo langzaam als een normale MVA?(1 2)(die Acer MVA valt trouwens wel weer mee...), en trager dan een IPS?(1 2 3)
Ik zou eerder zeggen: even snel als IPS ongeveer...
Tomshardware.fr geeft trouwens ongeveer hetzelfde beeld van 12ms GTG PVA...

De [url=http://www.lesnumeriques.com/duels.php?ty=6&ma1=41&mo1=67&p1=730&ma2=119&mo2=75&p2=804&ph=8]Kijkhoek van dat 12ms GTG PVA paneel is trouwens ook niet kleiner dan de kijkhoek van het AUO MVA paneel, terwijl Behardware dat wel beweerde in hun review...

Ook wel leek om te zien is dat de betere MVA blijkbaar ongeveer even snel is als een TN zonder overdrive...(KLIK)

Toch wel luek, zo'n vergelijkingssite met die foto's...

[ Voor 23% gewijzigd door n-i-x op 02-12-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Tarantula- schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:01:
ondertussen staat de zwarte 770p op 1-5 werkdagen, en dat al voor meer dan een week...
bij mij staat er toch duidelijk 1-10 dagen.
maar wel beter dat ze hem daar verkopen, wist ik niet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

XiN schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:32:
[...]

75Hz geeft voeiender beeld, en bij overdrive-monitoren wordt de overshoot(en daarmee de 'negatieve' ghosting) minder.
Kijk van tevoren trouwens wel even in de handleiding of je monitor wel 75 Hz aankan, ik kan mijnes ook op 75Hz zetten maar het OSD van mijn monitor zegt dan dat ie nog steeds op 60Hz staat...(75Hz is standaard ook verborgen)

Verder kan je een analoog aangesloten monitor het beste op de aanbevolen refreshrate laten draaien(meestal 60Hz) omdat het automatisch uitlijnen dan waarschijnlijk beter gaat.(je mag het natuurlijk zelf uitproberen en kijken of het bij jou wel goed blijft gaan).
Bij mijn OSD staat gewoon 80.0kHz 75Hz 1280x1024, maar deze optie is bij mij ook standaard verborgen. Maar ik heb er geen problemen mee tot nu toe. Ik zie alleen geen verschil met 60Hz....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21
Ik heb vandaag net de samsung 930 bf gekocht. Kun je de voet nog verstellen van deze tft. Zodat het scherm meer naar voren of naar achter gaat..?

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
_VooDooMen_ schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:33:
Ik heb vandaag net de samsung 930 bf gekocht. Kun je de voet nog verstellen van deze tft. Zodat het scherm meer naar voren of naar achter gaat..?
Eeh, als je het scherm hebt kan je het toch zelf zien? Als het ZOU kunnen dan zie je heus wel ergens een scharniertje oid. Als je een beetje moeite doet (gotsearch, reviews, google) heb je het antwoord heel snel gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ja, dat kan. Bij mij gaat het heel stroef, het lijkt net of het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:04

eisbaer

Zie signature

Na het hele topic doorgeworsteld te hebben heb ik de Belinea 101920 besteld bij 4Launch met pixelgarantie. Het scherm gaat voornamelijk gebruikt worden voor office- en photoshopwerk en af en toe een dvdtje afspelen. M'n huidige iiyama vision master 400 kan de kelder in. Ik heb alleen geen videokaart met dvi (matrox g450) dus dat wordt nog ff zoeken naar een goeie kaart met passieve koeling. Snel hoeftie niet te zijn want games worden er niet mee gespeeld. Als ik het scherm binnen heb zal ik een review neerzetten.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023
eisb4er schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:18:
Na het hele topic doorgeworsteld te hebben heb ik de Belinea 101920 besteld bij 4Launch met pixelgarantie. Het scherm gaat voornamelijk gebruikt worden voor office- en photoshopwerk en af en toe een dvdtje afspelen. M'n huidige iiyama vision master 400 kan de kelder in. Ik heb alleen geen videokaart met dvi (matrox g450) dus dat wordt nog ff zoeken naar een goeie kaart met passieve koeling. Snel hoeftie niet te zijn want games worden er niet mee gespeeld. Als ik het scherm binnen heb zal ik een review neerzetten.
ik heb hem ook eerst via de gewone vga kabel gehad en ik zie eigenlijks heel weinig tot geen verschil
dus ik zou eerst maar eens kijken wat je er van vind en misschien heb je nog geen eens een dvi kabel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Deathchant schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:22:
[...]

Bij mijn OSD staat gewoon 80.0kHz 75Hz 1280x1024, maar deze optie is bij mij ook standaard verborgen. Maar ik heb er geen problemen mee tot nu toe. Ik zie alleen geen verschil met 60Hz....
En met welke monitor?(om te kijken of ie wel of niet overdrive heeft...)
edit:
Ok, t was eigenlijk een nutteloze vraag...

[ Voor 8% gewijzigd door n-i-x op 03-12-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
je kan de monitor naar voren of naar achteren kantelen, maar je kaan geen hoogte aanpassen en je kan de monitor ook niet pivotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
XiN schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 00:39:
[...]

En met wlke monitor?(om te kijken of ie wel of niet overdrive heeft...)
Uit zijn signature:
Samsung SyncMaster 930BF, Asus P4C800Deluxe (BIOS 1016), P4 2.6GHz HT, Tagan480Watt, GainWard GeForce 6800GT GoldenSample, 2x512MB Kingston KHX3200AK2 DDR400 CL2 @ 2-3-2-6-1,Zalman CNPS7000A-AlCu, WD 120G 8MB Cache, ThermalTake Armor Silver
met overdrive dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:30:
mooie foto's :)

ik zie daar een ps2 staan, is het ook mogelijk om die op de monitor aan te sluiten?
Ja dit kan.. Is het mooi ? NEE! Het is diep triest.. Ik raad het dan ook af ( Dit word anders met de XBOX2 trouwens die een aparte output er voor heeft ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:49

Goverman

not loaded

Ik heb zojuist mijn Samsung BF930 opgehaald bij de Norrod, voor de tweede poging.

Gisteren aan het einde van de middag de eerste poging: helaas een dode subpixel. Vanochtend weer naar de Norrod in Zwolle gereden en daar deden ze niet moeilijk: ander scherm gepakt en direct even getest. En nu zit ik te typen met mijn gezicht richting het nieuwe TFT-scherm.

Wat mij betreft HULDE voor deze service van Samsung!

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Bart218 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:27:
Ik heb zojuist mijn Samsung BF930 opgehaald bij de Norrod, voor de tweede poging.

Gisteren aan het einde van de middag de eerste poging: helaas een dode subpixel. Vanochtend weer naar de Norrod in Zwolle gereden en daar deden ze niet moeilijk: ander scherm gepakt en direct even getest. En nu zit ik te typen met mijn gezicht richting het nieuwe TFT-scherm.

Wat mij betreft HULDE voor deze service van Samsung!
Service van Norrod, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me 970P is binnen \o/. Geen defecte pixels zo te zien. Als ik er van de week een tijdje mee gewerkt heb zal ik een review plaatsen (met wat foto's). Geil ding :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan666
  • Laatst online: 21-12-2024
Bestelling van twee 970P's is ontvangen door Euromaxi.nl, ik hoop dat ze snel binnen komen... Heeft iemand ervaring met het gebruik van twee van deze schermen? Ik vraag me af of het verschil tussen DVI op een scherm en D-sub op het andere een duidelijk zichtbaar verschil oplevert.

Banaan666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag ook een tweede 970P en hoewel het verschil wel zichtbaar is vind ik het vooralsnog niet nodig om extra geld uit te geven aan een extra PCI kaartje met DVI aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Zijn er nou eigelijk al 19" tft monitoren met een hogere resolutie dan 1280x1024?

sorry als het recent al gevraagt is maar ik kon het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ja die zijn er, maar prijstechnisch is het slimmer om een 20 inch monitor te kopen (normaal met 1600 * 1200 resolutie of breedbeeld met 1680 * 1050).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De H1900 van Iiyama gebruikt interpolatie om 1600x1200 weer te kunnen geven, maar is eigenlijk 1280x1024...

Verder was er een paar jaar geleden de Iiyama AU4831D die native 1600x1200 was, maar ik denk dat je die nu niet meer kan(en wilt) kopen...

Ik denk trouwens niet dat er ooit nog 19" monitoren op 1600x1200 komen, de meeste mensen vinden de lettertjes dan te klein.
Als je echt 1600x1200 nodig denkt te hebben dan moet je een mooie 20" monitor uitzoeken.
(en dan niet gaan zeuren dat die duurder zijn dan de goedkoopste 19" monitoren, als er een 1600x1200 19" zou komen dan was ie ook vast wel duur...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff wat een klote software. Snap weinig van die calibratiezut enzo. Maar goed, heb 'm maar ingesteld zoals ik het er het beste uit vind zien. Ik kijk nog wel es naar de kleurencalibratie.

Ik heb ter vergelijking alvast een fotootje gemaakt van me CRT en de 970P naast elkaar met een zwarte achtergrond (de CRT staat dus aan). Zie:
http://home.planet.nl/~herrman/970p/zwart.jpg

Ja de foto is bewogen, maar ik kan moeilijk de flitser gebruiken voor deze vergelijking. Ik zal nog een keer bij daglicht goeie foto's maken :).

Er is iig wel duidelijk te zien dat de iiyama CRT net iets beter zwart weer geeft, maar dat het haast verwaarloosbaar is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiman
  • Laatst online: 02-07 09:15
Zo, net de Belinea 101920 besteld bij 4Launch + pixel garantie.
Hopen dat hij zo snel mogelijk komt...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Ik zie in de startpost dat de MagicTune software tegenwoordig ook voor MacOs beschikbaar is, klopt dat? En zo ja, voor welke monitoren en welke OSX-versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dancing_Animal schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:45:
Ik zie in de startpost dat de MagicTune software tegenwoordig ook voor MacOs beschikbaar is, klopt dat?
Hier kan je em ook voor de Mac downloaden, dus ik denk het wel.
Ik hoop allen, maar voor de zekerheid kan je een emailtje richting Samsung sturen...
Dancing_Animal schreef op zondag 04 december 2005 @ 00:45:
Ik zie in de startpost dat de MagicTune software tegenwoordig ook voor MacOs beschikbaar is, klopt dat? En zo ja, voor welke monitoren en welke OSX-versies?
Hier probeert iemand het uit op OS X 10.4 met een 760BF en hij merkt op dat het niet zo erg werkt...
Ook hier geld dat je het het beste in een emailtje aan Samsung kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
XiN schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:10:
[...]

Hier kan je em ook voor de Mac downloaden, dus ik denk het wel.

[...]

Ik hoop allen, maar voor de zekerheid kan je een emailtje richting Samsung sturen...

[...]

Hier probeert iemand het uit op OS X 10.4 met een 760BF en hij merkt op dat het niet zo erg werkt...
Ook hier geld dat je het het beste in een emailtje aan Samsung kan vragen.
Ik zie het ja, inderdaad MagicTune voor de Mac, fijn, daar hebben we best wel lang op moeten wachten. Toen ik net op de Samsung-site was viel mij trouwens ook de 940T op, mooi scherm wel. Iemand dit ding in Nederland al in levende lijve kunnen aanschouwen? Ik ga denk ik toch liever voor een scherm met de controls er gewoon op, dat scheelt weer hopen op een nieuwe driver als er weer een nieuwe versie van OSX of Windows uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
@XiN& Hoedje
bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door -DG- op 04-12-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dancing_Animal schreef op zondag 04 december 2005 @ 01:24:
[...]

Ik zie het ja, inderdaad MagicTune voor de Mac, fijn, daar hebben we best wel lang op moeten wachten. Toen ik net op de Samsung-site was viel mij trouwens ook de 940T op, mooi scherm wel. Iemand dit ding in Nederland al in levende lijve kunnen aanschouwen? Ik ga denk ik toch liever voor een scherm met de controls er gewoon op, dat scheelt weer hopen op een nieuwe driver als er weer een nieuwe versie van OSX of Windows uit is.
Ik snap wel wat je bedoelt, eigenlijk vindt ik het ontbreken van toetsjes ook een vrij groot nadeel...

Verder heb ik nog geen 940T gezien, maar uit de specs kan ik afleiden dat het een 193P met knopjes is... en voor ervaringen met de 193P kan je in de startpost kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Denken jullie dat de prijs van de 970p nog daalt na een half jaar. Ik vraag me af hoe snel dat eigenlijk gaat met TFT schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

krouwen schreef op zondag 04 december 2005 @ 12:16:
Denken jullie dat de prijs van de 970p nog daalt na een half jaar. Ik vraag me af hoe snel dat eigenlijk gaat met TFT schermen?
Voor zover het verleden een indicatie is. Onderaan staat een grafiekje.
pricewatch: Samsung SyncMaster 970P (19", 6ms g>g, DVI-I)

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het probleem is alleen dat de 970P nog maar 2 maanden in de pricewatch staat...

Als je kijkt naar de 193P(de vorige 'PRO'-monitor van Samsung) kijkt, dan zie je de prijs gelijkmatig dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's Samsung 970P (wit) naast Iiyama VMP 450 (CRT). Helaas is het te donker buiten om goede foto's zonder flits te maken. En ik kan me statief nergens vinden. Dus jullie moet het maar met flitsfoto's en bewogen niet-flits foto's doen ;). Foto's zeggen weinig over de beeldkwaliteit, maar je kan iig zien hoe het er een beetje uit ziet in opstelling.

http://home.planet.nl/~herrman/970p/1.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/2.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/3.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/4.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/5.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/6.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/7.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/8.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/9.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/10.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/11.jpg
http://home.planet.nl/~herrman/970p/12.jpg

Nogmaals, review komt pas als ik er een tijdje mee gewerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ik heb het volgende probleem met mijn 970P:
Ik kan de cd niet lezen. Ik heb geprobeerd in 5 verschillende drives. Sommige openen net de main map, maar verder kan je dan niet, dan blijft de cd gewoon hangen. Het lijkt alsof hij niet op snelheid komt. Waar kan ik alle dingen die op de cd staan downloaden?
Ik heb op de samsungsite al even gezocht, en ik kwam de volgende drivers tegen: http://www.samsung.com/nl...70P&filetype=DR&language=
Dit lijkt dus alleen om de Windows XP 64 bit en de professional te gaan. Ikzelf draai Win2kSP4. Werken deze drivers dan ook?
En waar kan ik de drivers vinden van MagicTune, MagicRotation, Natural Color etc

Update:
De cd werd nu wel gelezen, maar kan de autorun niet opstarten. Ik krijg errors als:
- E:\ (mijn dvd-drive) is geen geldige win32-toepassing
- mmonstar.exe (ongeveer, weet de naam niet precies, het install-bestand) heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten. Foutenlogboek wordt aangemaakt. (vrije vertaling, jullie kennen de foutmelding vast wel)
En toen kon ik eindelijk een keer de cd verkennen, opende ik de manual, greep DrWatson in:
- Unknown Hard Error
Toen besloot ik opnieuw op te starten, werd er ook helemaal een schijfcontrole uitgevoerd.

Allemaal niet erg prettig dus. Ik had al eens eerder gelezen dat iemand door deze cd de complete inhoud van zijn HDD was kwijt geraakt, dus ik stop even met deze cd te gebruiken. Heb de cd overigens in 5 verschillende drives geprobeerd, en werkte nergens.

[ Voor 35% gewijzigd door Rossi op 04-12-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is staat er een html bestand in de root. Als je die kan openen zou je de software wel moeten kunnen installeren. Ik had overigens verder nergens problemen mee :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:03:
Als het goed is staat er een html bestand in de root. Als je die kan openen zou je de software wel moeten kunnen installeren. Ik had overigens verder nergens problemen mee :S.
Ja maar ik kan niks openen, krijg ik dus errors. Ik denk dat dit gewoon een foute cd is. Ga morgen even contact zoeken met de winkel waar ik hem aangeschaft hebt. Kijken wat hun oplossing is.
Tenzij jullie me hier kunnen helpen aan de benodigde drivers/programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hier kan je Magictune downloaden.(die link kon je trouwens ook uit de startpost halen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjenarnold schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:40:
[...]

Ja maar ik kan niks openen, krijg ik dus errors. Ik denk dat dit gewoon een foute cd is. Ga morgen even contact zoeken met de winkel waar ik hem aangeschaft hebt. Kijken wat hun oplossing is.
Tenzij jullie me hier kunnen helpen aan de benodigde drivers/programma's.
Je had het alleen over de exe, vandaar ;). MagicTune kun je iig downloaden. Ik wil ook wel een keer een isotje maken van het cdtje en online gooien, dan moet je even roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurjenarnold schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:00:
Ik heb het volgende probleem met mijn 970P:
Ik kan de cd niet lezen. Ik heb geprobeerd in 5 verschillende drives. Sommige openen net de main map, maar verder kan je dan niet, dan blijft de cd gewoon hangen. Het lijkt alsof hij niet op snelheid komt. Waar kan ik alle dingen die op de cd staan downloaden?
Ik heb op de samsungsite al even gezocht, en ik kwam de volgende drivers tegen: http://www.samsung.com/nl...70P&filetype=DR&language=
Dit lijkt dus alleen om de Windows XP 64 bit en de professional te gaan. Ikzelf draai Win2kSP4. Werken deze drivers dan ook?
En waar kan ik de drivers vinden van MagicTune, MagicRotation, Natural Color etc

Update:
De cd werd nu wel gelezen, maar kan de autorun niet opstarten. Ik krijg errors als:
- E:\ (mijn dvd-drive) is geen geldige win32-toepassing
- mmonstar.exe (ongeveer, weet de naam niet precies, het install-bestand) heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten. Foutenlogboek wordt aangemaakt. (vrije vertaling, jullie kennen de foutmelding vast wel)
En toen kon ik eindelijk een keer de cd verkennen, opende ik de manual, greep DrWatson in:
- Unknown Hard Error
Toen besloot ik opnieuw op te starten, werd er ook helemaal een schijfcontrole uitgevoerd.

Allemaal niet erg prettig dus. Ik had al eens eerder gelezen dat iemand door deze cd de complete inhoud van zijn HDD was kwijt geraakt, dus ik stop even met deze cd te gebruiken. Heb de cd overigens in 5 verschillende drives geprobeerd, en werkte nergens.
ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Kijk eens eerder in deze topic voor de oplossingen die ik bood.
Wat ik je aanraad is te kijken op google voor magictune, want de indeling van de samsung website daar begreep ik niks van. Door google kom je dan direct op de juiste link op hun website !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:12:
Me 970P is binnen \o/. Geen defecte pixels zo te zien. Als ik er van de week een tijdje mee gewerkt heb zal ik een review plaatsen (met wat foto's). Geil ding :P.
Frank, waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.cool-prices.nl . De pixelgarantie kost hier 25 euro. Bij de meeste online shops is dat rond de 50 euro. Daardoor was cool-prices goedkoper uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag net mijn nieuwe samsung 930bf gekocht bij Norrod in Leewarden voor 347,50 euro's.Dat is inclusief 5% sinterklaaskorting
Hier mijn review:
Het vorige scherm
Mijn vorige scherm was een samsung 700ift. Omdat deze toch al wat minder werd en niet mooi stond naast mijn nieuwe kast heb ik besloten om een mooie tft te kopen

Bijzonderheden
Ik heb geen dode pixels kunnen ontdekken. Mocht ik ze wel ontdekken dan kon er binnen 8 dagen probleemloos geruild worden. En van de aardige verkoper kreeg ik er nog 2 chocladeletters bij vanwege sinterklaas.

Kleurweergave
Ik vind de kleurweergave mooi, helder en beter dan op mijn CRT.

Ghosting
Getest met CS:source en Battlefield, totaal geen last van

Contrast & helderheid
Ik vind het contrast goed genoeg, zwart is naar mijn mening zwart en wit is heeeeeeeeeel erg fel wit.

Uniformiteit van het scherm
Na enig gebruik toch ben ik toch van mening dat ik wel een beetje backlight leakage heb, het is alleen niet echt hinderlijk te noemen

Kijkhoek

De kijkhoek is niet super , je moet redelijk recht voor het scherm zitten. Dit vind ik niet een probleem omdat ik toch geen films kijk achter de pc en altijd recht voor het scherm zit

Bouwkwaliteit
De afwerking is goed. alles is vrij stevig en ziet er netjes en verzorgd uit.

Vormgeving
Eigenlijk de voornaamste reden dat ik dit scherm gekocht heb. Het zwart met zilver past mooi bij mijn Antec P180 kast.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen

+ De prijs
+ DVI kabel en VGA kabel erbij in de doos
+ De looks van de monitor
+ De omruilgarantie van Norrod

- De te kleine knopjes van de monitor
- Een blauw ledje was mooier geweest.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn monitor

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Het lijkt niet zo hard te gaan in dit topic, volgens mij omdat er niet zoveel nieuws is momenteel, iedereen zit zich te vermaken achter hun 970P/101920, zie dat de meesten er prima tevreden mee zijn, mooi :) Hopelijk komt er met de kerst nog iets nieuws aan!
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 23:24:
Pff wat een klote software. Snap weinig van die calibratiezut enzo. Maar goed, heb 'm maar ingesteld zoals ik het er het beste uit vind zien. Ik kijk nog wel es naar de kleurencalibratie.

Ik heb ter vergelijking alvast een fotootje gemaakt van me CRT en de 970P naast elkaar met een zwarte achtergrond (de CRT staat dus aan). Zie:
http://home.planet.nl/~herrman/970p/zwart.jpg

Ja de foto is bewogen, maar ik kan moeilijk de flitser gebruiken voor deze vergelijking. Ik zal nog een keer bij daglicht goeie foto's maken :).

Er is iig wel duidelijk te zien dat de iiyama CRT net iets beter zwart weer geeft, maar dat het haast verwaarloosbaar is.
Op de foto is het zwart van de 970P duidelijk dieper hoor, kun je ook gewoon meten. Waarschijnlijk komt dat, omdat er bij jou foto licht op beide schermen schijnt. CRT's geven altijd een grijs beeld als er licht op schijnt, bij TFT's blijft het redelijk zwart. Zal wel door de beeldbuis komen. Je kunt beter beide schermen aanzetten en op beide schermen een zwarte achtergrond laten draaien (terwijl de taakbalk op beide schermen even licht is), en DAN een foto nemen zonder dat er direct licht op de schermen schijnt. Dat is eerlijker.
Voor zover het verleden een indicatie is. Onderaan staat een grafiekje.
pricewatch: Samsung SyncMaster 970P (19", 6ms g>g, DVI-I)
Zoals verwacht, prijzen van Samsung schermen dalen, in tegenstelling tot die van Viewsonic. Viewsonic kan er net zo goed helemaal kappen wat mij betreft.
www.cool-prices.nl . De pixelgarantie kost hier 25 euro. Bij de meeste online shops is dat rond de 50 euro. Daardoor was cool-prices goedkoper uiteindelijk.
Ik kan het zo snel niet vinden op hun site, maar het kan ook zijn dat cool-prices een dode pixel garantie verkoopt die dode SUBpixels niet dekt. Je kunt het scherm dan alleen inleveren bij een zwart of witte pixel, voor subpixels geldt dan gewoon de ISO norm. Hoe zit dat bij cool-prices?

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 05-12-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb cool-prices gemailed over hun pixel garantie en dit was het antwoord

Is ook voor subpixels

Met vriendelijke groet,

Cool-prices.nl

> Hallo info,
>
> mijn vraag is hoever de pixelgarantie strekt
> is dit ook voor sub pixels?
> Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er hier iemand met de Samsung 19" TFT 913N ? Hoe is de beeldkwaliteit ondanks dat er geen dvi op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:03:
Op de foto is het zwart van de 970P duidelijk dieper hoor, kun je ook gewoon meten. Waarschijnlijk komt dat, omdat er bij jou foto licht op beide schermen schijnt. CRT's geven altijd een grijs beeld als er licht op schijnt, bij TFT's blijft het redelijk zwart. Zal wel door de beeldbuis komen. Je kunt beter beide schermen aanzetten en op beide schermen een zwarte achtergrond laten draaien (terwijl de taakbalk op beide schermen even licht is), en DAN een foto nemen zonder dat er direct licht op de schermen schijnt. Dat is eerlijker.
De linker is de CRT he? Volgens mij is de CRT daar toch echt donkerder zwart? Of bedoel je met dieper niet donkerder? Lichter zwart wordt ook meer grijs lijkt me. Maar ik zal binnenkort (nu nog even tentamens ;)) nog even kijken of ik niet ergens het fototoestel op kan zetten en zo in het donker een goede foto kan maken volgens jouw verhaal hier boven. Imho geeft de CRT iig net iets dieper/donkerder zwart, maar veel minder fel wit, minder goede kleuren(!) en is het allemaal een stuk minder scherp.
Ik kan het zo snel niet vinden op hun site, maar het kan ook zijn dat cool-prices een dode pixel garantie verkoopt die dode SUBpixels niet dekt. Je kunt het scherm dan alleen inleveren bij een zwart of witte pixel, voor subpixels geldt dan gewoon de ISO norm. Hoe zit dat bij cool-prices?
Van de site:
De pixelgarantie geldt t/m 8 dagen na de aankoopdatum van het product. Na deze 8 dagen zit er geen garantie meer op kapotte of dode pixels.
Kapotte pixels lijken mij dus subpixels. Zo bewijst ook het mailtje van de poster boven me :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
BlackJack schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:52:
Is er hier iemand met de Samsung 19" TFT 913N ? Hoe is de beeldkwaliteit ondanks dat er geen dvi op zit?
in [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11[/rml] staat de 913N nog in de startpost, daar kna je ook links naar de userreviews vinden.

Verder ben ik ergens op GoT(niet in dit topic, las je het nog eens wilt nalezen dan gebruik je de zoekfunctie maar), die zei dat ie meerdere 913N's naast elkaar had gezien in de winkel, en dat de scherpte per monitor verschilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:03:
Het lijkt niet zo hard te gaan in dit topic, volgens mij omdat er niet zoveel nieuws is momenteel, iedereen zit zich te vermaken achter hun 970P/101920, zie dat de meesten er prima tevreden mee zijn, mooi :) Hopelijk komt er met de kerst nog iets nieuws aan!...
Het zou inderdaad leuk zijn als er iets verniewends zou komen, maar ik denk eigenlijk dat we er niet te hard op moeten rekenen...

Er zijn namelijk alleen maar aankondigingen voor nieuwe TN's met nog iets lagere reactietijden en een 'ander paneel'...

AUO's 2ms 'nieuwe paneel' blijkt echt helemaal niks sneller te zijn dan hun 4ms paneel(dat trouwens niets anders is dan hun 6ms paneel met een andere test), en aan de kijkhoek te zien is het ook niet echt een nieuw paneel.(de 4ms heeft een iets grotere kijkhoek naar beneden, maar dat komt waarschijnlijk door de spiegel-laag die er op zit.)

Verder had Samsung ook nog een 2,44ms paneel belooft(ook een 'nieuw paneel'), maar zelfs als dat wel een nieuw paneel is dan denk ik niet dat ie echt sneller zal zijn.
Door de overdrive zullen de GtG tijden namelijk rond de 16ms blijven, dus als er al een verbetering is dan is het in de zwart->wit->zwart tijd die al snel zat was.

Verder heeft BOE ons nog FFS(een soort verbeterde IPS)-panelen belooft met een reactietijd van 6ms of 12ms, een contrast van 1000:1, en een 180 graden kijkhoek, maar aangezien die alleen kleiner dan 15" en groter dan 20" gemaakt zouden gaan worden hebben we daar ook niet zoveel aan.

Het enige wat we nog kunnen verwachten zijn reviews(met contrast- en snelheidsmetingen) van de 970P, maar eigenlijk weten we van de userreviews al dat ie vrij goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
XiN schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:25:
[...]Het enige wat we nog kunnen verwachten zijn reviews(met contrast- en snelheidsmetingen) van de 970P, maar eigenlijk weten we van de userreviews al dat ie vrij goed is.
Ik kom er net één tegen: http://www.xyzcomputing.c...task=view&id=482&Itemid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil me ook een 970p gaan aanschaffen, maar hoe zit het met de dode pixels?

Neem je best pixelgarantie of verminderen de dode pixels per scherm naarmate het langer op de markt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
zomaar jb schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:11:
ik heb cool-prices gemailed over hun pixel garantie en dit was het antwoord

Is ook voor subpixels

Met vriendelijke groet,

Cool-prices.nl
>
> mijn vraag is hoever de pixelgarantie strekt
> is dit ook voor sub pixels?
> Bvd.
Dat voor 25 euro is heel erg netjes ja.
Het enige wat we nog kunnen verwachten zijn reviews(met contrast- en snelheidsmetingen) van de 970P, maar eigenlijk weten we van de userreviews al dat ie vrij goed is.
Jup, en dat de prijs dalende is :) Toch best netjes gezien het hun topmodel is, waarvan je normaal geen snelle prijsdaling zou verwachten, tenminste ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 06-12-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Voorstel voor wijziging in de TS:
in Stap 3 staat een link naar [rml]Chrasher in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 8"[/rml] om de helderheid en het contrast in te stellen, maar het programma dat crasher daarvoor gebruikt staat niet meer online.

Mijn voorstel is om daar een link naar deze site neer te zetten, omdat je daar de brightnes en contrast goed in kan stellen en omdat je daarmee een vrij goede kleurcorrectie kan doen.

Heeft iemand(die hier regelmatig komt) hier bezwaren tegen, of heeft iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 970p nu een 10 dagen en geen dooie pixels te zien
Ben heel tevreden over kleur en prestaties.
is ook een heel mooi scherm

een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Heeft niemand de behoefte aan de zwarte 970P. Ik vraag me af hoe goed die leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Laatst online: 01-01 20:16
Heb gisteren ook een Samsung 970P besteld.

Kreeg vandaag het bericht van 4launch.nl dat dit scherm vrijwel niet zonder dode (sub) pixels te leveren valt. Vandaar dat ze mij geen pixelgarantie kunnen aanbieden.
Ook de concurrentie zou geen pixelperfecte schermen kunnen aanbieden.

Zijn er meer mensen die dit hebben vernomen?

Wat is verstandig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
De concurrentie kan ook geen pixelperfecte schermen aanbieden? Waar baseren ze dat op? In dit topic zijn genoeg mensen die een pixelperfecte 970P hebben. Daarnaast zijn er nog genoeg winkels die de 970P wel in combinatie met dode pixelgarantie verkopen. Neem maar eens een kijkje in de T.net Pricewatch. Er zijn gelukkig meer winkels die de 970P verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Kayce: of 4 Launch besteld gewoon geen nieuwe 970P's meer voordat hun oude voorraad met dode pixels verkocht is. Misschien een "smoesje" van hun kant ;) Als je beetje logisch nadenkt dan zou jij dat ook niet doen, als je nog een flinke voorraad 970P's hebt in je magazijn :Y)
Kan me bijna niet voorstellen dat Samsung alleen 970P schermen kan leveren met dode pixels :?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayce schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:32:

Kreeg vandaag het bericht van 4launch.nl dat dit scherm vrijwel niet zonder dode (sub) pixels te leveren valt. Vandaar dat ze mij geen pixelgarantie kunnen aanbieden.

Wat is verstandig te doen?
Niet alleen met dit scherm, maar ook met de Bellinea werd dit gezegd. Ik heb iig ook een pixelperfecte samsung 970p van www.cool-prices.nl (zoals eerder gezegd, 25 euro voor pixelgarantie).

CK2000nl's theorie klinkt op zich vrij logisch. Zeker omdat het in beide gevallen toch over high-end monitoren gaat, waarbij mensen sneller een pixelgarantie afsluiten...(pixelgarantie wordt dan relatief goedkoper en eerder gewenst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
Ik heb hem gekocht bij iComputers. ook pixelgarantie. Ze testen de monitor zelf, wat ik wel zo prettig vind. Hoef je niet zelf je monitor terug te sturen, mocht je een dode pixel aantreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doen ze zo een beetje overal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
krouwen schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 20:49:
Heeft niemand de behoefte aan de zwarte 970P. Ik vraag me af hoe goed die leverbaar is?
Ik begin me af te vragen of die uberhaupt wel bestaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Heeft er iemand al ervaringen met de X486 van Iiyama??

kan er nog niks over vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de 4 keer: bij bestelict.nl betaal je NIET voor de pixelgarantie
en je mag bij hun testen en daarna nog 7 dagen thuis testen

de verkoopprijs van de 970p is wel 10 euro boven de laagste prijs op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kayce schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 21:32:

dit beweerde 4launch ook ovrer de Belinea 101920 dit ik eerst bij hun had besteld

vervolgens lees ik hier toch wel een paar berichten van mensen die de monitor NA mij hebben besteld/gekocht en geen enkel probleem hebben met de 101920
ook wilde 4launch mijn geld nog even vasthouden zodat ik het niet meer hoefde over te maken als ik weer iets bij hun zou bestellen...

niet te vergeten het aanbod van: je mag de 101920 MET dode pixel(s) hebben voor de aankoopprijs + de halve pixelgarantie prijs!
hoe verzin je het om een klant te laten betalen voor een pixelgarantie die je niet waar kunt maken?
hahaha
dan kan je nog beter de bestelling annuleren en opnieuw bestellen zonder pixelgarantie

ik had hun eerst verkeerd begrepen en dacht dat ze me de 101920 aanboden voor de halve prijs waar ik al ontzettend over moest nadenken
wie gaat er nou 370 euro (plus bedrag dvi kabel + verzendkosten) neerleggen voor een imperfect product waarvan je echt last kan hebben van de imperfectie (dode pixels) ? over de halve prijs wil ik dan nog wel nadenken... maar dat vond ik dus al heeel moeilijk.

maw 4launch begint nogal onbetrouwbaar over te komen

ben nu in het bezit van een 970p

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Laatst online: 14:26
Gisteravond bij 4launch een Belinea 101920 besteld, met pixelgarantie, en ik heb niet gehoord dat dat niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Jape1985 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:28:
Gisteravond bij 4launch een Belinea 101920 besteld, met pixelgarantie, en ik heb niet gehoord dat dat niet zou kunnen.
Er werd bij mij verteld dat het om de Samsung 970P ging.
Volgens de eerste pagina van dit topic, over deze monitor, heeft 4launch een hele zooi Samsung's binnengekregen met dergelijke dode pixels.

Nergens wordt dus hetzelfde beweerd over een belinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:53:
[...]

dit beweerde 4launch ook ovrer de Belinea 101920 dit ik eerst bij hun had besteld

vervolgens lees ik hier toch wel een paar berichten van mensen die de monitor NA mij hebben besteld/gekocht en geen enkel probleem hebben met de 101920
ook wilde 4launch mijn geld nog even vasthouden zodat ik het niet meer hoefde over te maken als ik weer iets bij hun zou bestellen...

niet te vergeten het aanbod van: je mag de 101920 MET dode pixel(s) hebben voor de aankoopprijs + de halve pixelgarantie prijs!
hoe verzin je het om een klant te laten betalen voor een pixelgarantie die je niet waar kunt maken?
hahaha
dan kan je nog beter de bestelling annuleren en opnieuw bestellen zonder pixelgarantie

ik had hun eerst verkeerd begrepen en dacht dat ze me de 101920 aanboden voor de halve prijs waar ik al ontzettend over moest nadenken
wie gaat er nou 370 euro (plus bedrag dvi kabel + verzendkosten) neerleggen voor een imperfect product waarvan je echt last kan hebben van de imperfectie (dode pixels) ? over de halve prijs wil ik dan nog wel nadenken... maar dat vond ik dus al heeel moeilijk.

maw 4launch begint nogal onbetrouwbaar over te komen

ben nu in het bezit van een 970p
Mijn geld wordt netjes terug overgemaakt.
Heb 1 goede ervaring gehad met 4launch.nl, dus veel kan ik er niet over zeggen. Maar de manier waarop dit afgehandeld werd was een beetje vreemd.

In de laatste mail die ik ontving werd ziets vermeld als; doe maar wat je wil, je vind nergens een een goed scherm.

Iets wat ik inmiddels bij iComputers.nl dus wel heb gedaan.
Morgen wordt ie getest, en daarna op gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag jullie mening horen.Ik ben aant twijfelen tussen de 930 bf of de 910 mp ze staan hier bij ons aan dezelfde prijs 399 euro.Ik zou dan de xbox360 erop willen aansluiten.Maar twijfel nog tussen 4ms of 8 ms of je dat verschil fel gaat zien.En bij de 910mp die scart heeft kan ik eventueel nog andere consoles aansluiten.De welke zouden jullie kiezen?

grtz Thierry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande kreeg ik op de vraag over Pixelgarantie voor de Belinea 101920 bij BestelIct:

Wij hanteren de standaard fabrieksgarantie. Wij bieden verder geen extra pixelgaranties.
Met vriendelijke groet,
Het BestelICT Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@mboss: SPA2TACU5 zei ook niet iets over een pixelgarantie. Hij gaf alleen aan, dat je de monitor bij hun kon testen (op van alles lijkt mij) en nog thuis 7 dagen mag testen.

Dus beter lezen! |:(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Rubke schreef op woensdag 07 december 2005 @ 08:01:
Heeft er iemand al ervaringen met de X486 van Iiyama??

kan er nog niks over vinden!
Een paar topics geleden kwam er iemand met een X486 die zij dat hij het wel prettig vondt werken met die infraroodsensor en lichtsensor, en hij zij dat hij er een review over zou schrijven als ie em iets langer had, en daarna hebben we niks meer van hem gehoord...

In [rml][ 17" TFT] De ultieme TFT - deel 3(2)[/rml] kan je een userreview van de X436 vinden, maar daarin wordt niks gezegd over de twee sensors.

De X486 gebruikt het bekende 8ms TN paneel van Samsung, dus voor ideeën over hoe het zit met de beeldkwaliteit en de snelheid kan je bij andere monitoren met dit paneel(LD90+, FP937S+, 913N, 930B, E480, E481, H481) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 'die-hard' gamers ons misschien wel een leuk en interessante feature van schroet.com
http://www.sk-gaming.com/feature/645/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik vraag me alleen af of ze ook allemaal achter de nieuwste monitoren hebben gezeten, een aantal zeggen dat de tournaments bij hun gelukkig nog op CRT zijn, en vervolgens zeggen ze dat CRT zltijd beter zou zijn dan CRT...

Hier kon je trouwens al zien dat CRT's nog steeds iets sneller zijn(kies bij 'etappe 3' eens 'Rendu jeu, au pire' en je ziet hoe ie op het slechts is, als je 'au mieux' kiest dan zie je hoe ie op zijn best is.), maar Hier kan je weer zien dat het verschil tussen de laatste(snelste) LCD's en de LCD's die e3en paar maanden geleden nog het snelste waren veel groter is.

Die meningen van die mensen zegt dus pas iets als je weet met wat voor monitoren ze te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah staan ook een paar domme reacties op imho. Dat ze gewoon niet weten waar ze het over hebben. Maarjah, je hebt het hier wel over mensen die alles tot in de perfectie willen hebben. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je toch nog voor CRT kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan666
  • Laatst online: 21-12-2024
Zo juist mijn 2 Samsung 970Ps ontvangen van de postbode... De eerste heb ik reeds aangesloten... wel even een verschil zeg met mijn 7 jaar oude Iiyama S702GT... Zo de tweede eens aansluiten en daarna eens kijken of ik dode pixels kan vinden.

Ik las hier op het forum dat de helderheid soms zo hoog ingesteld staat out of de box dat alles bijna onleesbaar was maar ik moet zeggen het ziet er bij mij goed uit.

Banaan666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Jape1985 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:28:
Vrijdagavond heb ik een 101920 besteld bij 4launch (met pixelgarantie). Kreeg zonet (woensdagavond) een mailtje datie verzonden is dus ze worden inderdaad uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn Samsung Syncmaster 930bf(4ms) binnen.
Ziet er prachtig uit, maar moet wel wennen aan het felle wit.
Getest op dode pixels= geen
Maar het testen van het ghosting snap ik niet echt, heb het progje pixperan gedownload maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Is er iemand die mij kan vertellenhoe ik dit kan testen.
Want als ik een spel speel en kijk snel in het rond dan wordt het wel wazig, maar als ik dan stil sta is het direkt weer scherp??
Ik heb mijn crt monitor eraf gehaalt en de tft eraan gezet en de drivers van de tft geinstalleerd, moet ik nu nog de drivers van de grafische kaart herinstaleren ???

thx

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:14:
...Maar het testen van het ghosting snap ik niet echt, heb het progje pixperan gedownload maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Is er iemand die mij kan vertellenhoe ik dit kan testen...
Als je in PixPerAn naar 'streaky pictures' gaat, dan zie je dat autotje van rechts naar links gaan en je ziet een heleboel schuifjes op het scherm.

Er zijn nu twee manieren om de snelheid vast te leggen:
1. Je pakt een digitale camera, stelt em in op een korte sluitertijd(1/200sec of minder), en neemt een aantal foto's van het autotje(zonder aan de schuifjes op het scherm te zitten).
Uit de foto's die je genomen hebt zoek je de foto waarbij de minste ghosting plaatsvindt, en de foto waarbij de meeste ghosting plaatsvind uit, en die vergelijk je hiermee.(die twee monitoren gebruiken allebei hetzelfde paneel als de 930BF, maar je kan ook andere monitoren kiezen.)
2. Je schuift met de schuifjes en genereert plaatjes totdat je een plaatje hebt gemaakt dat zo goed mogelijk overeenkomt met wat je op je monitor ziet.
Dit plaatje kan je alleen niet echt goed vergelijken omdat er niet een site is waar ze die plaatjes verzamelen.

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:14:
...Want als ik een spel speel en kijk snel in het rond dan wordt het wel wazig, maar als ik dan stil sta is het direkt weer scherp??...
Dat het direct weer scherp is als je stilstaat klopt wel aardig(ok, niet helemaal meteen, maar die 4ms wachten merk je denk ik niet), het is ook normaal dat je iets meer van de ghosting ziet als je blijft bewegen, omdat je dan zo ongeveer twee plaatjes door elkaar krijgt.
De belangrijkste vragen zijn echter: Kan je er niet meer door gamen?, en went het als je er een tijdje achter gezeten hebt?

[ Voor 23% gewijzigd door n-i-x op 07-12-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 13-09 02:17
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:29:
Mjah staan ook een paar domme reacties op imho. Dat ze gewoon niet weten waar ze het over hebben. Maarjah, je hebt het hier wel over mensen die alles tot in de perfectie willen hebben. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat je toch nog voor CRT kiest.
Er staan idd een beetje domme opmerkingen tussen ja, b.v. dat je een bepaalde aantal Hz moet hebben om goed te kunnen spelen, en alsof dat je 'feel' beinvloedt, echt complete onzin (in CS, en met een TFT boeit de Hz al helemaal niet, snuggere dodo's) .. Maar ze hebben opzich wel gelijk dat CRT's nog steeds sneller en dus het beste zijn voor gamen.. Maar de nieuwe 4ms TFT schermen komen tegenwoordig toch aardig in de buurt vind ik.. Waarschijnlijk hebben al die gasten alleen ervaring met tragere TFT's op toernooien, en nog niet die nieuwe schermen, vandaar die supernegatieve houding (al zijn ze in die scene meestal heel erg negatief over alles wat maar een beetje anders is)..

Ik denk dat het vooral een mentale kwestie is voor die gasten, het moet voor hun gevoel gewoon goed zijn, maar dat wil dus niet zeggen of het werkelijk ook echt iets uitmaakt in de praktijk.. Ik betwijfel dan ook zeer of het echt verschil maakt in de uitslag van toernooien als men op zo'n nieuw 4ms TFT scherm moet spelen i.p.v. een CRT.. Ik was ook altijd pietje precies wat betreft gamen op TFT's, ik vond het ook nooit wat, maar nu ik voor het eerst een TFT heb (Samsung 930BF 4ms) kan ik daar heel goed mee gamen.. Er is nog wel een klein beetje ghosting (of overdrive effect?) te zien, vooral als je er een CRT naast zet in clone-mode zie je het verschil nog duidelijk.. Maar ik zie het niet echt als ik aan het spelen ben, en ik heb zeker niet het idee dat het mijn prestaties negatief beinvloedt heeft, ik haal nog steeds dezelfde scores als toen ik nog met een CRT speelde.. En ik heb ook op redelijk hoog niveau gespeeld in o.a. CS op LANs etc, dus ik weet wel een beetje waar het over gaat met deze gasten..

Ohja, en ze willen allemaal CS 1.6 spelen in 640x480, en dat ziet er niet uit op een TFT met een native resolutie van 1280x1024, da's denk ik ook een reden.. Kan je van denken wat je wilt..

[ Voor 25% gewijzigd door Inflatable op 08-12-2005 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Laatst online: 14:26
eisb4er schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:26:
[...]

Vrijdagavond heb ik een 101920 besteld bij 4launch (met pixelgarantie). Kreeg zonet (woensdagavond) een mailtje datie verzonden is dus ze worden inderdaad uitgeleverd.
Hmm, das mooi, ik heb hem dinsdag besteld, dus hopen dat ik hem dan volgende week maandag of dinsdag krijg. Op het moment hadden ze hem zelf niet liggen, en de levertijd stond op 1-10 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maar ze hebben opzich wel gelijk dat CRT's nog steeds sneller en dus het beste zijn voor gamen.. Maar de nieuwe 4ms TFT schermen komen tegenwoordig toch aardig in de buurt vind ik.. Waarschijnlijk hebben al die gasten alleen ervaring met tragere TFT's op toernooien, en nog niet die nieuwe schermen, vandaar die supernegatieve houding (al zijn ze in die scene meestal heel erg negatief over alles wat maar een beetje anders is)..
En 10ms meer of minder kwa reactietijd maakt niet eens noemenswaardig verschil in je prestaties in shooters. Toen ik m'n VP912s had (12ms TN paneeltje, heel gemiddeld toen) was m'n accuracy in Quake1 nog steeds even hoog als met m'n CRT (rond de 33% met shaft). Lijkt me genoeg bewijs.

Het is gewoon perfectionistisch gezeur, terwijl je in de praktijk geen CRT nodig hebt om optimaal te presteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 08-12-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:17
Toevallig gaf een vriend van mij me laatst deze link: http://www.sk-gaming.com/feature/645/

Zijn professional gamers aan het woord over gamen op TFT's. Alle 10 zijn erg negatief erover, maar ik denk ook dat het komt wat hierboven al gesteld was: 'alles wat verandert is kut' (heel typische houding van Counter-Strike gamers, bij elke update staat de hele 'scene' op haar achterste benen)
Persoonlijk denk ik dat de TFT's de CRT's al aardig aan het inhalen zijn, en zoniet al op gelijke hoogte zitten, ook m.b.t. gamen.

Wat ik niet begrijp hier is de heisa over de pixelgarantie, dat sommige mensen gewoon daadwerkelijk 80 euro of meer betalen voor pixelgarantie.

Op basis van de Wet kopen op afstand, kunnen particulieren alle goederen gekocht op afstand (o.a. via internet) binnen 8 dagen zonder opgaaf van redenen retourneren. De koopovereenkomst is dan ontbonden en de ondernemer dient de aankoopsom, nadat de goederen teruggezonden zijn (mits onbeschadigd, spreekt voor zich) terug te storten.

Of te wel je koopt gewoon een TFT, kijkt thuis of hij dooie pixel vrij is, en retourneert mocht dat niet het geval zijn. En koopt hem vervolgens bij een andere winkel. Alle populaire TFT's hebben ze toch bij meer dan 10 winkels en de prijsverschillen zitten soms in een bereik van 10 euro. Nadeel is alleen dat je wat werk hebt met terugsturen enzo, en dat (web)winkels waarschijnlijk jou de verzendkosten terug (willen) laten betalen.

Zelf ben ik al n tijdje op zoek naar een 20" breedbeeld scherm en dan vraag ik me soms echt af of de mensen bij zo'n webwinkel wel niet helemaal goed wijs zijn. Ik koop een scherm van meer dan 500 euro en dan willen ze me nog 100 euro extra laten betalen voor een 'dode pixelvrij scherm' Ik mag toch gvd hopen dat een scherm van meer dan 500 euro perfect is, en zoniet wil ik een andere.

Dit is echter mijn bescheide mening :)

p.s. ik heb niet alle 14 delen doorgespit, dus wellicht is dit al eerder genoemd en enkel een dubbelpost.

[ Voor 26% gewijzigd door Magnolia op 08-12-2005 14:06 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Tja, ik ze kunnen ook gewoon iedereen 600 euro laten betalen, het is maar wat je liever wilt. Maar dit is een nogal eindeloze discussie. Het enige wat ik eraan kan toevoegen, is dat je sowiezo die verzendkosten heen-en-weer mag dokken. Daarnaast is recht hebben, niet gelijk aan recht krijgen. Dus ik zou daar vooraf zeker over informeren!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link werd bovenaan deze pagina gegeven, daardoor ontstond juist de discussie.
Zelf ben ik al n tijdje op zoek naar een 20" breedbeeld scherm en dan vraag ik me soms echt af of de mensen bij zo'n webwinkel wel niet helemaal goed wijs zijn. Ik koop een scherm van meer dan 500 euro en dan willen ze me nog 100 euro extra laten betalen voor een 'dode pixelvrij scherm' Ik mag toch gvd hopen dat een scherm van meer dan 500 euro perfect is, en zoniet wil ik andere.

Dit is echter mijn bescheide mening :)

p.s. ik heb niet alle 14 delen doorgespit, dus wellicht is dit al eerder genoemd en enkel een dubbelpost.
Pixelgarantie kost over het algemeen tussen de 25 en 50 euro. Geen 100 euro. Ik ben het op zich met je eens, maar die 25 euro heb ik er wel voor over om een hoop gezeik te besparen. Qua communicatie en eventueel terugsturen. Dat is me wel 25 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Door iedereen 600 euro te laten betalen blijf je nog steeds schermen met dode pixels houden. Althans ik weet niet precies hoe groot de fouten percentages zijn bij de productie van TFT schermen, alleen het lijkt me moeilijk om van al die '100 euro's extra' Alle kosten te dekken van de defecte schemen.

Want een andere reden kan ik niet bedenken, ik neem aan dat het personeel bij pc winkels geen 2000 euro per uur verdienen (gezien dan het controleren van een scherm 5min werk is).

Enfin je hebt wel gelijk dat recht hebben en krijgen twee verschillende dingen zijn, alleen persoonlijk zorg ik meestal ook voor dat laatste :p

Maarja kan ook wel begrijpen dat mensen gewoon zeggen, ik wil een perfect scherm meteen bij levering geen gezeik klaar. Ook mee eens.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
Meestal worden pixelgaranties ingedeeld naar grootte van de schermen, en de 20'' + pixelgaranties kosten regelmatig > 75 euro.

Enkele winkels hebben inderdaad een universeel pixelgarantie beleid (zoals Euromaxi de goedkoopste zaak met de Benq FP202w), en controleren ze je monitor gewoon even, voor 25 euro. Dat vind ik nog enigszins acceptabel. En zou ik misschien ook nog wel nemen maar meer dan dat echt niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Magnolia op 08-12-2005 14:25 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
wat dat betreft doen ze het bij de lokale mediamarkt dan ook wel netjes..
daar werd me keurig verteld dat als ik een tft shop en binnen 14dagen na aankoop een dode pixel ontdek ik zo terug kan met scherm en een andere meekrijg :)

toch netjes voor een lokale winkel :)

* yonexfreak moet nu alleen nog beslissen of ie voor 17 of 19inch samsung 930BF gaat :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Momenteel overweeg ik de aanschaf van een Samsung 970p. Zo te lezen op dit forum is de meerderheid (zeer) positief over dit scherm. Aan 4launch heb ik gevraagd hoe het zit met dode pixels.
Dit was het antwoord

Ze hebben eigenlijk allemaal 1 dode subpixel. Niet meer. Daar valt mee te leven. Het is verder een super mooi scherm.

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

1 dode subpixel bij een nieuwe monitor? Hoe denken jullie daarover ? Of daarmee is te leven, lijkt mij een uiterst subjectief oordeel.

[ Voor 1% gewijzigd door Goliath op 08-12-2005 22:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
nah vind het niet kunnen eerlijk gezegt....als ik +300€ betaal voor een tft verwacht ik gewoon een goed scherm zonder defecten...
dat er tzt een dode (sub) pixel kan ontstaan is iets waar je niet echt onderuit komt..maar wil wel bij de aankoop een 100% werkend scherm :)

just my 2€ ;)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Nou lekker is dat, maak ik vorige week een uitgebreide review, wordt ie niet in de startpost gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

yonexfreak schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:51:
nah vind het niet kunnen eerlijk gezegt....als ik +300€ betaal voor een tft verwacht ik gewoon een goed scherm zonder defecten...
dat er tzt een dode (sub) pixel kan ontstaan is iets waar je niet echt onderuit komt..maar wil wel bij de aankoop een 100% werkend scherm :)

just my 2€ ;)
Dat vind ik ook, een scherm van >€400 moet mijns inziens 100% in orde zijn.
Dat er na verloop van tijd / na intensief gebruik een dode subpixel komt, daar is mee te leven vind ik.
Ik heb 4Launch om nadere uitleg gevraagd. Zij zijn weliswaar niet de goedkoopste, maar de service is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Inflatable schreef op donderdag 08 december 2005 @ 03:55:
...Ohja, en ze willen allemaal CS 1.6 spelen in 640x480, en dat ziet er niet uit op een TFT met een native resolutie van 1280x1024, da's denk ik ook een reden.. Kan je van denken wat je wilt..
Waarom zou je 640x480 willen spelen?
Vooral als je serieus gamet dan zou ik denken dat je zoveel mogelijk details(en dus een zo hoog mogelijke resolutie) moe hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Magnolia schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:02:
Toevallig gaf een vriend van mij me laatst deze link: http://www.sk-gaming.com/feature/645/

Zijn professional gamers aan het woord over gamen op TFT's. Alle 10 zijn erg negatief erover, maar ik denk ook dat het komt wat hierboven al gesteld was: 'alles wat verandert is kut' (heel typische houding van Counter-Strike gamers, bij elke update staat de hele 'scene' op haar achterste benen)...
Het 'Vroeger was alles beter'-fenoneem komt niet alleen bij gamers voor, maar zo ongeveer bij iedereen die gelooft dat ie ergens al een tijdje aan meedoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Goliath schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:12:
Momenteel overweeg ik de aanschaf van een Samsung 490p. Zo te lezen op dit forum is de meerderheid (zeer) positief over dit scherm. Aan 4launch heb ik gevraagd hoe het zit met dode pixels.
Dit was het antwoord

Ze hebben eigenlijk allemaal 1 dode subpixel. Niet meer. Daar valt mee te leven. Het is verder een super mooi scherm.

Met vriendelijke groet,

Guido Raaijmakers
4Launch

1 dode subpixel bij een nieuwe monitor? Hoe denken jullie daarover ? Of daarmee is te leven, lijkt mij een uiterst subjectief oordeel.
1. ik denk dat je de 970P bedoelt.
2. Of er met een dode subpixel valt te leven is inderdaad subjectief. Ik vindt het niet kunnen: ik vindt het ook niet goed als een van de toetsjes van mijn toetsenbord het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:05:
[...]

Als je in PixPerAn naar 'streaky pictures' gaat, dan zie je dat autotje van rechts naar links gaan en je ziet een heleboel schuifjes op het scherm.

Er zijn nu twee manieren om de snelheid vast te leggen:
1. Je pakt een digitale camera, stelt em in op een korte sluitertijd(1/200sec of minder), en neemt een aantal foto's van het autotje(zonder aan de schuifjes op het scherm te zitten).
Uit de foto's die je genomen hebt zoek je de foto waarbij de minste ghosting plaatsvindt, en de foto waarbij de meeste ghosting plaatsvind uit, en die vergelijk je hiermee.(die twee monitoren gebruiken allebei hetzelfde paneel als de 930BF, maar je kan ook andere monitoren kiezen.)
2. Je schuift met de schuifjes en genereert plaatjes totdat je een plaatje hebt gemaakt dat zo goed mogelijk overeenkomt met wat je op je monitor ziet.
Dit plaatje kan je alleen niet echt goed vergelijken omdat er niet een site is waar ze die plaatjes verzamelen.

[...]

Dat het direct weer scherp is als je stilstaat klopt wel aardig(ok, niet helemaal meteen, maar die 4ms wachten merk je denk ik niet), het is ook normaal dat je iets meer van de ghosting ziet als je blijft bewegen, omdat je dan zo ongeveer twee plaatjes door elkaar krijgt.
De belangrijkste vragen zijn echter: Kan je er niet meer door gamen?, en went het als je er een tijdje achter gezeten hebt?
Het plaatje komt overeen met de genomen foto, alleen is het waziger (het nagloeien van de pixels is hetzelfde). Zou het kunnen dat dit te maken heeft met mijn videokaart?(Radeon9800Pro 128mb).
Ik kan er wel mee gamen maar het is echt wel even wennen en een groot verschuil met crt monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Is de genomen foto echt perfect, of zie je daar soms ook twee autotjes door elkaar heen?(zoals hier)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.