TFT's hebben standaard een veel hogere maximale helderheid dan CRT's en kunnen dus een veel feller wit weergeven, dat is niet zo bijzonderzelfs op mijn CRT niet eens zo wit
[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 25-11-2005 03:51 ]
TFT's hebben standaard een veel hogere maximale helderheid dan CRT's en kunnen dus een veel feller wit weergeven, dat is niet zo bijzonderzelfs op mijn CRT niet eens zo wit
[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 25-11-2005 03:51 ]
Verwijderd
Zeker van de kanten van GentVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:03:
Ook de splinternieuwe gigantische mediamarket vlak bij mijn woonplaats gaat dit scherm voorlopig niet verkopen ?!?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Klopt, zeker als je met zwarte balken (16:9 ofzo) kijkt.RumaNoV schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:19:
Voor films is het mss wat minder, omdat er toch wel wat backlight leakage te zien is en zwart is niet echt zwart.
Hangt er vanaf of je pixelgarantie hebt, anders krijg je helemaal geen andere. Ik ga er vanuit dat je dat hebt en dan moet je hem terugsturen naar de plaats van aankoop, daar heb je immers die garantie afgesloten en niet bij Samsung.Nu heb ik helaas één dode pixel (blijft altijd zwart), het is bijna niet te merken maar hij is er toch. Zou ik mijn exemplaar kunnen inruilen bij Samsung of moet is het scherm terugsturen naar Duitsland, plaats van aankoop?
[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 25-11-2005 15:35 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
we mogen aannemen van weldaffie82 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:38:
Ik heb de Belinea 101920 gekocht in de Cash & Carry in Duitsland en na nog geen 2 weken had ik een defecte pixel...
Ik heb toen gebeld naar het Belinea service nummer maar ze zeiden dat 1 pixel te weinig is en dat ze pas bij ten hoogste 2 defexte pixels iets kunnen ondernemen.
Nu heb ik hier geen probleem mee omdat dit ook zo is volgens hun gehanteerde ISO-2 norm.
Maar nu vraag ik mij iets anders af.
Ik heb op mijn scherm 3 jaar garantie. Wil dit nu ook zeggen dat als ik binnen pakweg een jaar nog 2 defecte pixels bijkrijg ik een nieuw scherm krijg volgens die ISO-2 norm?
Voor de rest zeer tevreden van het scherm
Lijkt me wel, die 'ISO-2' nrom hoort namelijk bij de garantie van Belinea.daffie82 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:38:
...Ik heb op mijn scherm 3 jaar garantie. Wil dit nu ook zeggen dat als ik binnen pakweg een jaar nog 2 defecte pixels bijkrijg ik een nieuw scherm krijg volgens die ISO-2 norm?...
neen het is helaas geen stofje. En met het tooltje om defecte pixels te testen zie je duidelijk dat het een defecte pixel isXiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:26:
[...]
Heb je al gekeken of het een stofje is(sommige stofjes lijken heel erg op een dode pixel)?
heb je al het knipperfilmpje gedraaid(zie startpost)?
[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 25-11-2005 16:46 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Verwijderd
waar heb je hem gehaald, want ik stuit tegen hetzelfde probleem (enkel ik wil wel pixelgarantie)
Verwijderd
Verwijderd
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
OMG i love this forum...XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:26:
heb je al het knipperfilmpje gedraaid(zie startpost)?
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 25-11-2005 20:40 ]
dat past ja... Een dvi-i aansluiting is namelijk eigenlijk gewoon een dvi-d met ook nog de analoge functies erbij. Dus een dvi-d zal altijd op een dvi-i passen maar een dvi-i past nooit op een dvi-d aansluiting omdat de dvi-d aansluiting het analoge gedeelte dus niet ondersteund.zomaar jb schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:30:
past een dvi-d kabel wel op een dvi-i aansluiting?
want wat voor kabel moet ik nu hebben ??
Een DVI-D kabel past inderdaad ook op een DVI-I aansluiting.zomaar jb schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:30:
een misschien wel hele domme vraag
maar ik wil wat weten over de DVI kabel
ik zit met een videokaart van asus deze heeft een dvi-i aansluiting
nu is mijn belinea uitgerust met een dvi-d aansluiting
ik heb nu thuis een dvi-i naar dvi-i maar die past dus niet op mijn tft
past een dvi-d kabel wel op een dvi-i aansluiting?
want wat voor kabel moet ik nu hebben ??
Iedereen die in de afgelopen paar maanden een LCD-monitor bij 4launch besteld heeft met pixelgarantie(en in dit topic of het 17" topic komt) kreeg te horen dat de monitor naar keuze niet zonder dode pixels geleverd kon worden(niet alleen de 970P en 770P, ook andere merken).Trax_Digitizer schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:06:
...
Heeft er nog iemand zoveel "pixelpech" gehad?
Verwijderd
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Daar wil ik even het volgende tegenin brengen.XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:49:
[...]
Iedereen die in de afgelopen paar maanden een LCD-monitor bij 4launch besteld heeft met pixelgarantie(en in dit topic of het 17" topic komt) kreeg te horen dat de monitor naar keuze niet zonder dode pixels geleverd kon worden(niet alleen de 970P en 770P, ook andere merken).
Ik begin dus sterk te vermoeden dat 4launch hardnekkige vuiltjes voor dode pixels aanziet...
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Hehe, Gent en omstreken is hier goed vertegenwoordigd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:25:
Ja, inderdaad van de kanten van Gent![]()
Ik heb hem gekocht op www.2Compute.net met afhaling in Gentbrugge. Ben hem gisterenavond gaan ophalen ( winkel is soms open tot 22h! ). Prima service. Hadden het scherm in hun catalogus maar was de eerste keer dat ze zo 1 zagen !?!
Morgen ga ik mijn Pc gaan ophalen bij www.vdhsoft.com, zij zitten ergens op de Kortrijkse steenweg. Zij hadden de 970p echter niet in hun produktportfolio staan.
En dan zijn we vertrokken
Ik geloof best dat een DVI-kabel je probleem niet verhelpt, maar ik denk eigenlijk dat het een software-probleem is.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:49:
Ja, die zit erbij. Ik gebruik hem nu, maar ik zie "zeker geen" verbetering ermee.
Ik heb wel een foto maar merk dat je alleen plaatjes via een url kan plaatsen, dat gaat niet lukken vrees ik, of doe ik iets verkeerd ?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:47:
zou je misschien foto willen postenWil hem wel eens op een bureau zien
Verwijderd
Tuurlijk, het account-probleem gaat daarmee niet weg... Maar de hele witte contrastlijntjes vlak naast hele zwarte zijn ook niet veranderd, maar ik heb één en ander toch al bij al wel ZEER bevredigend afgesteld gekregen. Ik ben geen mierenneuker; het is een zeer felle verbetering voor mij tgo de 17 inch CTXiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:11:
[...]
Ik geloof best dat een DVI-kabel je probleem niet verhelpt, maar ik denk eigenlijk dat het een software-probleem is.
Heb je toevallig(toen je nog een CRT had ofzo) aan de 'image sharpening'(of de nederlandse naamdaarvoor) in je nVidia drivers gezeten?Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:11:
... Maar de hele witte contrastlijntjes vlak naast hele zwarte zijn ook niet veranderd...
Verwijderd
Toen niet, maar nu wel. En het is dat dat wel iets lijkt te veranderen. Ik heb het nog niet uitgebreid geprobeerd, want ik was al snel tevreden met de schijnbaar subtiele verbeteringen, al vroeg ik me af of het niet enkel voor 3D was... Ik heb de nVidia Anti-aliasing gewoon uitstaan momenteel en de ClearType terug op (want dat had "de CD" blijkbaar ook afgezet). Ik ga het zo even aanzien en opkomende "klachten" afwachten ;-)XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:23:
Heb je toevallig(toen je nog een CRT had ofzo) aan de 'image sharpening'(of de nederlandse naamdaarvoor) in je nVidia drivers gezeten?
dat kan namelijk witte lijnen naast zwarte lijnen veroorzaken.
Verwijderd
Daar deed het effect mij idd ook "scherp" aan denken. Maar in mijn oudere driver heb ik enkel "scherpstelling patroon", en dat stond al af. [als ik een nieuwere driver installeer, begint de koelfan v/d graphics card gelijk luid op volle snelheid te draaien, hetgeen ik nergens af kan krijgen, ook niet door de prestaties op minimum te zetten]XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:42:
Tip: zet die 'image sharpening' niet aan op een LCD monitor die via DVI aangesloten is.
Verwijderd
Bedankt voor de wegbeschrijving !Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:59:
[...]
Hehe, Gent en omstreken is hier goed vertegenwoordigd.
Ik woon zowat tussen Mediamarket en 2Compute en vdh-soft in,.. lees Heusden,....
Vraagje,.. staat de Samsung 930BF in mediamarket ten toon,.... ik ga anders eens een kijkje nemen daar.
tuytje,... VDH is gelokaliseerd net na de Massive winkel, het smal straatje in als je van de Sterre komt,... ter info, .. goed opletten,.. je rijd er zo voorbij
[ Voor 10% gewijzigd door jeehaa op 26-11-2005 11:35 ]
Verwijderd
Verwijderd
MyCom geeft 8 dagen niet goed-geld terug garantie en 30 dagen omruilgarantie. Dus je hebt daar geen pixelgarantie nodig.jeehaa schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:34:
hmm ik zit dan nu ook te twijfelen om daar vandaag even langs te gaan![]()
bij paradigit zijn ze dus 379, en 40 euro per scherm vind ik best veel. dat scheelt me 80 euro in totaal! t enige is dat ik ze dan niet kan testen natuurlijk. hoe zit mycom in de pixelgaranties /prijzen?
edit: zijn dat de standaard prijzen daar op de stand?
[ Voor 42% gewijzigd door zomaar jb op 26-11-2005 13:20 ]
deze heb ik bij alternate vandaanXiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:22:
Volgens THG is dat de 'analog ground', dus ik denk dat je die niet nodig hebt voor het digitala signaal.
Maar een dual-link DVI-I kabel voor €9,-? waar heb je die vandaan?
Controleer ook op die site even of je inderdaad alle pinnen hebt, en of je eerst geen single link DVI-I of zelf een DVI-A connector had.
Dan heb je mooi geluk gehad.jeehaa schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:18:
HAHA even een dag verslagje
...blabla...
Sir_G-nious: held :D!!!
de DVI-I kabel die ik bij cash & carry had gekocht kwam ook 9€XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:22:
Volgens THG is dat de 'analog ground', dus ik denk dat je die niet nodig hebt voor het digitala signaal.
Maar een dual-link DVI-I kabel voor €9,-? waar heb je die vandaan?
Controleer ook op die site even of je inderdaad alle pinnen hebt, en of je eerst geen single link DVI-I of zelf een DVI-A connector had.
Verwijderd
MAKRO in Belgie is er ook zo één,.. ik passeer de vestiging in Eke steeds voor mijn woon-werkverkeer,.. ik er eens binnen en zag de 930BF er staan voor ...... meer dan 460€ OINKVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:56:
Idd mediamarkt is zeker niet van de goedkoopste, ik trof er een sony 19" xblack aan => 650 euro! Nu bij sony winkels zelf staat dat scherm 600 en bij comtechnology.be 570 ...
De meeste kreefels in belgie hebben ook wel een ruime keuze van schermen, ook de samsung 930BF stond daar tentoon, ik zou daar wel geen scherm kopen maar toch leuk om eens scherm te bezichtigen
Grtz Bart
Btw: de 970p aan analoge grafische kaart hangen, kan dit? want ik heb een laptop met enkel analoog dus niet gemakkelijk om dvi uitgang te maken ;-)
vogelaarke135
DVi heeft een beetje invloed op de beeldkwaliteit, het maakt het beeld iets scherper.vogelaarke schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:14:
Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort een TFT halen. Mijn oog is gevallen op de samsung 913V (19" ), omdat die voor 269€ in de aanbieding is bij ons in de buurt. Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met het scherm.Bovendien heeft het scherm geen DVI-aansluiting. Heeft dat veel invloed op de beeldkwaliteit? Of weten jullie een betere TFT (hoeft niet persé 19" 17" is ruim voldoende) die ook nog goedkoper is?
Eventjes alleen monitor 2 aansluiten?(de kabel er natuurlijk pas uittrekken als je PC uitstaat)jeehaa schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:43:
zo de schermen werkenwat een beeld. Heb de brightness van beide van 75 naar 50 moeten zetten omdat er zoveel meer licht vanaf komt... Op de primaire monitor heb ik geen defecten, maar dat programmaatje werkt alleen op monitor 1. Hor kan ik die testen voor monitor 2?
Bedankt, het is me geluktXiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:35:
Plaatjes moet je inderdaad eerst uploaden naar het internet voor je ze hier(of op een ander forum/webpagina) kan gebruiken.
Als je niet weet hoe dat moet of er geen zin in hebt, dan kan je dit mischien gebruiken.
Volgens mij wordt dit scherm in de topicstart ook wel genoemd. De 913N in ieder geval wel, da's de 8ms versie van dit scherm, voor zover ik weet. Op de 913N zit ook geen DVI, maar het beeld ziet er wat mij betreft zo ook wel haarscherp uit.vogelaarke schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:14:
Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort een TFT halen. Mijn oog is gevallen op de samsung 913V (19" ), omdat die voor 269€ in de aanbieding is bij ons in de buurt. Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met het scherm.Bovendien heeft het scherm geen DVI-aansluiting. Heeft dat veel invloed op de beeldkwaliteit? Of weten jullie een betere TFT (hoeft niet persé 19" 17" is ruim voldoende) die ook nog goedkoper is?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 23:13 ]
ik was er om 2 uur en had de laatste 2MaxPoweR schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:43:
Ik heb vandaag nog een Samsung 930BF gehaald bij Mycom, er werd mij wel verteld dat ze nog maar een paar van hadden en dit was om een uur of 12.
Verwijderd
Dat heb ik ook gedaan maar helaas geen verbetering. 'k Heb een screenshot gemaakt maar 'k weet helaas niet hoe ik die hier kan posten.XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:25:
Heb je ook eens gekeken hoe het er uit ziet zonder cleartype(en zonde font smoothing enzo)?
cleartype maakt de letters namelijk alleen maar waziger, en dus moet je het eigenlijk alleen maar gebruiken als je last hebt van de 'te' scherpe letters.
Hmm dan kan ik dat ook eens proberendaffie82 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:38:
[...]
OMG i love this forum...
Ik heb dat filmpje een 3tal uur laten lopen en ik zag de pixel nog steeds... Dus ik wou al teleurgesteld het filmpje afsluiten totdat ik me herinnerde dat iemand hier iets zei over aanwrijven. Ik besloot dus voordat ik het filmpje afsloot even met een doekje erover te wrijven... En ja hoor, hij was gewoon weg!!
Hopelijk ben ik nu voor een tijdje zonder defecte pixel
Nog eens bedankt voor de tip XiN!
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:56:
[...]
Dat heb ik ook gedaan maar helaas geen verbetering. 'k Heb een screenshot gemaakt maar 'k weet helaas niet hoe ik die hier kan posten.
Hopelijk lukt het hiermee wel...XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:35:
Plaatjes moet je inderdaad eerst uploaden naar het internet voor je ze hier(of op een ander forum/webpagina) kan gebruiken.
Als je niet weet hoe dat moet of er geen zin in hebt, dan kan je dit mischien gebruiken.
Verwijderd
Schroef je contast eens een eind terug terwijl je naar zo'n "slechte" pagina kijkt.....Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:08:
Werk nu inmiddels twee weken met mijn Fujitsu Siemens P19-2. Op zich een erg mooi scherm, maar zoals ik al eerder gepost heb, 'k ben absoluut niet tevreden met de kwalitiet hoe sommige pagina's worden weergegeven, een voorbeeld 'k weet niet of andere mensen dit probleem ook hebben, " als ik naar de site van de consumentenbond ga, is het alsof ik twee dagen achter elkaar aan de drank ben geweest, tis verschrikkelijk, letters zijn geen letters meer en worden weergegeven als een vaag tekstblok. De ene pagina is wel ok maar de ander weer niet. 'k Heb inmiddels het internet afgezocht maar kan niks vinden om dit probleem te verhelpen. Cleartype heb ik al geinstalleerd ( en font smoothing) maar het mag niet baten. Zijn er misschien mensen die de optimale instelling hebben gevonden voor dit scherm en dit mij kunnen vertellen. Ik vindt het zeer teleurstellend als dit niet opgelost kan worden. Ik heb het scherm aangesloten middels de DVI kabel op een Leadtek PX6600 GT TDH Extreme.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 06:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 12:03 ]
Verwijderd
Dat heeft er net nog gestaan. Ik (als graficus) zag geen enkel verschil *op het eerste zicht*, maar ik ben wel een TFT-newbie...Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:38:
Kunnen 970P gebruikers me vertellen of de beeldkwaliteit van DVi beter is dan de andere aansluiting. Heb namelijk wel een analoge switch??
Kan je mischien nog een keer zo'n screenshot maken, en die dan opslaan als png-bestand?Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:55:
[...]
[afbeelding]
Nou tis uiteindelijk gelukt, Bedankt Xin, 'k hoop dat dit iets een beeld geeft van wat ik zie bij bepaalde pagina's op het net.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:08:
...Ik heb het scherm aangesloten middels de DVI kabel op een Leadtek PX6600 GT TDH Extreme.
Heb je mischien deze image sharpening aangezet?Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:08:
...letters zijn geen letters meer en worden weergegeven als een vaag tekstblok...
fullscreen laten spelen voor paar uur. wel schermbeveiliging afzetten natuurlijk. En na die paar uur even wrijven met een doekje over je pixel. That did it for me. Hopelijk werkt het bij jou ookRumaNoV schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:01:
[...]
Hmm dan kan ik dat ook eens proberenHeb je dat filmpje in full screen laten afspelen of enkel op de plek van de dode pixel? Op welke manier heb je met dat doekje gewreven?
Hopelijk werkt hiet hier ook
Nee dit kan niet. Er kan maar 1 bron tegelijk op het 'kastje' waar je het videosignaal de monitor in laat gaan.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:38:
Heb ook wel interesse in de 970P maar heb 2 pc's.
Is het mogelijk om de 970P enerzijds met dvi en anderzijds met analoge aansluiting aan te sluiten op beide pc's zodat ik 1 scherm voor 2 pc's kan gebruiken??
...
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Heb gezocht naar image sharpening wat je aangaf, maar kan dat niet vinden.XiN schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:41:
[...]
Kan je mischien nog een keer zo'n screenshot maken, en die dan opslaan als png-bestand?
jpeg-bestanden zijn namelijk op zo'n manier gecomprimeerd dat het plaatje vager wordt...
Ik heb trouwens(nadat ik die site van de consumentenbond wat beter bekeken heb) ontdekt dat de letters in die blauwe balken eigenlijk plaatjes zijn, en dat dleartype daar dus geen effect op heeft.
Ook heb ik met de instelling ´image sharpening´ in de drivers van mijn (nvidia) videokaart zitten spelen toen ik dit las:
[...]
[...]
Heb je mischien deze image sharpening aangezet?
probeer eens of het beeld er beter uitziet wanneer je dat uitzet...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 20:31 ]
Probeer eens verschillende achtergrondkleuren waarover je je muiscursor beweegt.Deathchant schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:23:
hehe,
ja binnenkort is hier in het MECC Maastricht de PC Discount XXL. Maar ja, veel soeps is dat ook nooit. Binnen 1 uur heb je alles gezien.
Maar wel mooie schermpjes daar hoor!
Ik heb ook de 930BF, maar ik zie geen verschil tussen 60HZ en 75HZ. Ik weet niet wat aanbevolen is...
Als je het verschil al ziet dan is het inderdaad alleen in bewegende dingen, bij stilstaande dingen maakt het niks uit omdat het beeld van een LCD niet knipperd...THW Arie schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:54:
[...]
Probeer eens verschillende achtergrondkleuren waarover je je muiscursor beweegt.
De overdrive van mijn 770P werkt beter op 75Hz, minder ghosting en overdrive artifacts.
Verwijderd
De 970P heeft (samen met alle andere PVA schermen) het hoogste contrast en een vrij grote kijkhoek.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:58:
Weet er iemand wanneer de zwarte versie van de 970p verkrijgbaar zal zijn in nederland of belgie?
En is dit nu werkelijk het beste scherm voor kleuren enz...? Want ik ben nogal wat bezig met photoshop enzo en ik werk nu op een crt waarbij de kleuren zo goed als perfect zijn.
?
Alvast bedankt,
Jonas
Verwijderd
De 970P heeft inderdaad alleen een DVI-aansluiting, maar er wordt een DVI > D-sub kabel meegeleverd zodat je hem ook analoog kan gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:26:
damn, mail naar codima.be liet me weten dat 970p niet over een analoge connector beschikt, enkel een dvi aansluiting ...
Mijn droomscherm kan dus niet op mijn laptopje aangesloten worden => afgeschreven zucht ik dacht dan eindelijk beslist te hebben
grtz Bart
Samsung 930BF (maar die kleuren zijn nie wa het moet zijn) of sonyken 19inch xblack (maar die reflectie)
Toch moeilijk hoor voor een deftig scherm te kiezen
Gemberthee: water met een smaakje.
[ Voor 23% gewijzigd door Sir_G-nius op 28-11-2005 16:09 ]
Verwijderd
Is er misschien ook zoiets voor de 970PSir_G-nius schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:46:
Ik zit nu al een tijdje moeilijk te doen met het instellen van m'n Contrast, Brightness en Gamma.![]()
Is er ezelsbruggetje of iets dergelijks waarmee ik dit makkelijk kan doen?
In Deel 8 van dit topic stond een link naar zo iets dergelijks, maar die link is dood...
Ik maak gebruik van de Samsung 930BF.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 16:22 ]
[ Voor 24% gewijzigd door n-i-x op 28-11-2005 16:40 ]
Je bedoelt de twee grijze balkjes in het zwarte(rechter) vlak?terwijl het donkergrijze balkje rechts in het volgende plaatje nog net zichtbaar is bij de 2,2.
[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 28-11-2005 17:13 ]
Caloriemeter, das in de sportschoolHelaas heb ik geen caloriemeter om dit te testen.
Mja, het is inmiddels bekend dat je compressie (in ieder geval blokvorming) op een goede TFT beter ziet dan bij de meeste CRT's. Als straks de nieuwe cpu kracht slurpende codec (voor HD-DVD/blueray, ben de naam kwijt) een beetje standaard wordt hebben we daar hopelijk minder/geen last meer van.(Door de overdrive in combinatie met compressie vermoedelijk)
[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 28-11-2005 17:19 ]
Hehe, je hebt gelijk, het moet een colorimeter zijnYokozuna schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:15:
[...]
Nee, die gebruik je ook heel ergens anders voor
Hier stond er ook nog een bureaulamp op te schijnen dus je kan wel zien dat je geen last heb van reflectie.Yokozuna schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:15:
Contrast ziet er, voor zover de foto representatief is, ook erg goed uit. Dank voor je review.
[ Voor 32% gewijzigd door anonimoes op 28-11-2005 17:23 ]
Ik bedoel inderdaad die twee donkergrijze balken in het zwarte vlak.Yokozuna schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:11:
[...]
Je bedoelt de twee grijze balkjes in het zwarte(rechter) vlak?
Het grijze "black level A" balkje rijkt bij mij omhoog tot aan gamma 1.8 en "black level B" tot aan gamma 1.4. Een van de twee moet tot aan gamma 2.2 rijken?
Ziet er goed uit, minstens even snel als 8ms AUO MVAanonimoes schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:13:
... 4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
In spellen (UT 2004 en NFS U) heb ik in elk geval geen last van ghosting, ik ben echter geen doorgewinterde gamer en niet super critisch wat dit betreft. In DVD films is alles dik in orde. Ga je echter DivX films kijken of Mpegjes dan heb je al heel snel last van enorme blokkerigheid.... (Door de overdrive in combinatie met compressie vermoedelijk)
Ik heb in PixPerAn zo'n tien foto's genomen van dat wagentje op volle snelheid en hieronder staat de beste en slechtste foto:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hierbij heb ik een sluitertijd gebruikt van 1/340 seconde. Van de foto's die ik genomen heb waren er iets meer die naar de slechte neigden dan naar de goede maar het zat er over het algemeen redelijk tussenin...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq