[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 14

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.968 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
zelfs op mijn CRT niet eens zo wit
TFT's hebben standaard een veel hogere maximale helderheid dan CRT's en kunnen dus een veel feller wit weergeven, dat is niet zo bijzonder ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 25-11-2005 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jullie forum letterlijk 10 keer te hebben gelezen ben ik de trotse eigenaar geworden van een 970P. En in België is dit niet zo evident. Ik wou het scherm eerst eventjes in het echt zien maar dat bleek onmogelijk. Ik heb 10 ( zogezegde ) Samsung-dealers opgebeld en geen 1 had het scherm staan, laat staan van gehoord. Ook de splinternieuwe gigantische mediamarket vlak bij mijn woonplaats gaat dit scherm voorlopig niet verkopen ?!?

Dan maar via online shop en afhaling ( gelukkig ) niet zo ver van mijn woonplaats. 532 eurotjes neergeteld zonder pixelgarantie ( want dat kennen ze niet in België ).

Gisterenavond het scherm uitgepakt en jongens wat is hij mooi. Ik hoef echt geen zwarte, ik vind de combinatie gelakt wit en zilver hééél mooi.

Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd aangezien mijn nieuwe PC nog in de maak is ( jaja ik zit volledig in het nieuw ). een beetje zenuwachtig nog om dode pixels te ontdekken maar ik zal nog een beetje geduld moeten hebben.

Van zodra ik kan schrijf ik een review dat is wel het minste dat ik kan doen voor alle goede raad dat ik via jullie forum heb gekregen.

Groeten uit Belgenland

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 10:03:
Ook de splinternieuwe gigantische mediamarket vlak bij mijn woonplaats gaat dit scherm voorlopig niet verkopen ?!?
Zeker van de kanten van Gent :) .

Jammer om te horen wel, niet dat ik van plan was hem te kopen maar dat belooft toch niet veel goeds voor de toekomst. Het is wel bekend dat België altijd een beetje achterloopt op z'n buren, maar dat ze er zelfs nu nog niet van gehoord hebben gaat wel erg ver.

Mag ik vragen waar je hem dan hebt gekocht?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei: ik ben ook Belg, ook van Gent en heb de 970P gekocht in Duitse webshop, betaling en levering geregeld op 5 dagen.
Als je deze monitor wilt, gewoon bestellen waar ze hem op voorraad hebben, met die pixelgarantie kom je echt niet ver, want na aankoop kan er nog altijd een dode pixel opkomen.
In België zal het idd nog een hele poos duren eer ze hem binnenhebben, daarom heb ik ook niet getwijfeld en gewoon besteld.

Al moet ik wel zeggen dat je hem bij een pc winkel in Gent: microforce, codima kan bestellen en zij beloven levering op 5 dagen tijd. Of ze zich daaraan kunnen houden is een andere zaak natuurlijk. Prijs zou ongeveer 535€ bedragen

Aangezien ik van die mening uitging heb ik hem in het buitenland besteld, opgestuurd betaalde ik 510€. Daar was ik best tevreden mee, snelle levering, goeie service en geen dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inderdaad van de kanten van Gent :)

Ik heb hem gekocht op www.2Compute.net met afhaling in Gentbrugge. Ben hem gisterenavond gaan ophalen ( winkel is soms open tot 22h! ). Prima service. Hadden het scherm in hun catalogus maar was de eerste keer dat ze zo 1 zagen !?!

Morgen ga ik mijn Pc gaan ophalen bij www.vdhsoft.com, zij zitten ergens op de Kortrijkse steenweg. Zij hadden de 970p echter niet in hun produktportfolio staan.

En dan zijn we vertrokken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb tijdje terug de 930BF gehaald. _/-\o_

Mooi beeld, geen dooie pixels= superding! Zit stiekem al aan een tweede te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Samsung 930BF voor 249 bij Mycom

Helaas al uitverkocht. Het is imho geen geld, ja, het is een demo model. Maar een vergelijkbaar nieuwe kost minimaal 100 meer :) En neem aan dat je wel gewoon garantie hebt bij samsung zoals je die ook hebt wanneer je een nieuwe koopt. Alleen zijn ze dus al op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:08
Ik heb zelf nu sinds ongeveer een jaar (geloof ik) een prima TFT'tje. Een Acer AL1914. Echt zware games heb ik er nog niet mee gespeeld, omdat m'n videokaart dat niet aankan. Maar tot nu toe werkt hij prima, ik heb één zieke pixel. Ja, een zieke. Het ene moment is hij rood en het volgende moment werkt hij gewoon, erg maf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:14

RumaNoV

Folding

Heb deze week ook de Samsung 930BF aangekocht. Zeer mooi en scherp beeld en absoluut geen ghosting in games. Voor films is het mss wat minder, omdat er toch wel wat backlight leakage te zien is en zwart is niet echt zwart.

Nu heb ik helaas één dode pixel (blijft altijd zwart), het is bijna niet te merken maar hij is er toch. Zou ik mijn exemplaar kunnen inruilen bij Samsung of moet is het scherm terugsturen naar Duitsland, plaats van aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 22:50
RumaNoV schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:19:
Voor films is het mss wat minder, omdat er toch wel wat backlight leakage te zien is en zwart is niet echt zwart.
Klopt, zeker als je met zwarte balken (16:9 ofzo) kijkt.
Nu heb ik helaas één dode pixel (blijft altijd zwart), het is bijna niet te merken maar hij is er toch. Zou ik mijn exemplaar kunnen inruilen bij Samsung of moet is het scherm terugsturen naar Duitsland, plaats van aankoop?
Hangt er vanaf of je pixelgarantie hebt, anders krijg je helemaal geen andere. Ik ga er vanuit dat je dat hebt en dan moet je hem terugsturen naar de plaats van aankoop, daar heb je immers die garantie afgesloten en niet bij Samsung.

[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 25-11-2005 15:35 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:43

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb de Belinea 101920 gekocht in de Cash & Carry in Duitsland en na nog geen 2 weken had ik een defecte pixel...

Ik heb toen gebeld naar het Belinea service nummer maar ze zeiden dat 1 pixel te weinig is en dat ze pas bij ten hoogste 2 defexte pixels iets kunnen ondernemen.
Nu heb ik hier geen probleem mee omdat dit ook zo is volgens hun gehanteerde ISO-2 norm.

Maar nu vraag ik mij iets anders af.
Ik heb op mijn scherm 3 jaar garantie. Wil dit nu ook zeggen dat als ik binnen pakweg een jaar nog 2 defecte pixels bijkrijg ik een nieuw scherm krijg volgens die ISO-2 norm?

Voor de rest zeer tevreden van het scherm :+

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
daffie82 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:38:
Ik heb de Belinea 101920 gekocht in de Cash & Carry in Duitsland en na nog geen 2 weken had ik een defecte pixel...

Ik heb toen gebeld naar het Belinea service nummer maar ze zeiden dat 1 pixel te weinig is en dat ze pas bij ten hoogste 2 defexte pixels iets kunnen ondernemen.
Nu heb ik hier geen probleem mee omdat dit ook zo is volgens hun gehanteerde ISO-2 norm.

Maar nu vraag ik mij iets anders af.
Ik heb op mijn scherm 3 jaar garantie. Wil dit nu ook zeggen dat als ik binnen pakweg een jaar nog 2 defecte pixels bijkrijg ik een nieuw scherm krijg volgens die ISO-2 norm?

Voor de rest zeer tevreden van het scherm :+
we mogen aannemen van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
daffie82 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:38:
...Ik heb op mijn scherm 3 jaar garantie. Wil dit nu ook zeggen dat als ik binnen pakweg een jaar nog 2 defecte pixels bijkrijg ik een nieuw scherm krijg volgens die ISO-2 norm?...
Lijkt me wel, die 'ISO-2' nrom hoort namelijk bij de garantie van Belinea.
Als je pixelgarantie bij de winkel zou hebben gekocht dan was het anders geweest, maar in jouw geval mag je hopen dat er nog eentje bij krijgt.

Wat je ook kan doen is hopen dat deze weggaat.
Heb je al gekeken of het een stofje is(sommige stofjes lijken heel erg op een dode pixel)?
heb je al het knipperfilmpje gedraaid(zie startpost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:26:
[...]

Heb je al gekeken of het een stofje is(sommige stofjes lijken heel erg op een dode pixel)?
neen het is helaas geen stofje. En met het tooltje om defecte pixels te testen zie je duidelijk dat het een defecte pixel is :(

EDIT: dat filmpje gaan we wel eens proberen, thanks voor de tip. Zal je laten weten of het hielp :)

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 25-11-2005 16:46 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je hem gehaald, want ik stuit tegen hetzelfde probleem (enkel ik wil wel pixelgarantie)

iemand idee waar in belgië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik al sinds de zomervakantie een Benq FP937s+ naar volle tenvredenheid,ik heb maar 1 lichtgrijze pixel die als ik hem wil zien eerst moet opzoeken,dus totaal niet storend.

wat me wel opvalt is dat als ik hem aanzet als hij koud is of een tijdje uit heeft gestaan de backlight iets minder fel brand....dit word geleidelijk iets feller en na 3 minuten ofzo brand hij op volle sterkte.

is dit een normaal verschijnsel?
moet de backlight dan nog even opwarmen ofzo? .....er zit 3 jaar garantie op deze monitor dus echt druk maak ik me er niet om,maar wel even leuk om te weten als er iets niet goed is :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat de weerstand(en daarmee ook de stroom door-) van een meeste stoffen afhangt van de temperatuur is vrij normaal.
Meestal wordt de weerstand hoger(en de stroom dus lager) bij een hogere temperatuur, maar het omgekeerde is ook mogelijk.

Ik zou me er in ieder geval niet echt druk om gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook "door jullie schuld" daarstraks mijn 970P aangekregen en nog niet durven opzetten ;-) Staat nog wat op temperatuur te komen.
Was in België toch op minstens 2 plekken te vinden. Ofwel speciaal aanvragen bij www.mpl.be ofwel bij http://shop.pc-connect.be
Bij beiden aan €538, levertijd was 5 dagen. Ik vrees dat de centrale voorraad nu wel even op is.

Slechts één dingetje verrast mij nog (wegens kennisgebrek). Waarom moet ik de normale D-SUB uitgang nemen van mijn videokaart ipv de digitale? Tenminste, dat lijken ze te adviseren in de handleiding. Ik dacht dat ik de DVI uitgang had moeten nemen?? (voor mogelijk beste resultaat tenminste)

Misschien is het een standaardadvies omdat bij sommige monitors geen DVI - DVI kabel bij is?
Ik neem aan dat het toch op beide manieren mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Tuurlijk en voor het beste beeld is een DVI kabel aan te raden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
een misschien wel hele domme vraag
maar ik wil wat weten over de DVI kabel
ik zit met een videokaart van asus deze heeft een dvi-i aansluiting
nu is mijn belinea uitgerust met een dvi-d aansluiting

ik heb nu thuis een dvi-i naar dvi-i maar die past dus niet op mijn tft

past een dvi-d kabel wel op een dvi-i aansluiting?
want wat voor kabel moet ik nu hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:26:

OMG i love this forum...

Ik heb dat filmpje een 3tal uur laten lopen en ik zag de pixel nog steeds... Dus ik wou al teleurgesteld het filmpje afsluiten totdat ik me herinnerde dat iemand hier iets zei over aanwrijven. Ik besloot dus voordat ik het filmpje afsloot even met een doekje erover te wrijven... En ja hoor, hij was gewoon weg!!

Hopelijk ben ik nu voor een tijdje zonder defecte pixel :)

Nog eens bedankt voor de tip XiN!

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 25-11-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

zomaar jb schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:30:

dat past ja... Een dvi-i aansluiting is namelijk eigenlijk gewoon een dvi-d met ook nog de analoge functies erbij. Dus een dvi-d zal altijd op een dvi-i passen maar een dvi-i past nooit op een dvi-d aansluiting omdat de dvi-d aansluiting het analoge gedeelte dus niet ondersteund.

If that made any sense ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Beste mede-TFT-liefhebbers :)

Nadat ik in juni van dit jaar al een TFT wilde aanschaffen besloot ik op dat moment te wachten op de nieuwe Samsung serie: 970P en de 770P. Ik wilde 'de beste' beeldkwaliteit, omdat ik regelmatig grafisch bezig ben, maar ik wilde ook een fatsoenlijke reactiesnelheid zodat ik ook nog kon gamen.

Vorige week zaterdag ging ik over tot aankoop van een 770P bij 4launch in Eindhoven. Vandaag (vrijdag) werd ik gebeld met de mededeling dat 4launch de 770P NIET zonder dode pixels kon leveren. Ze hadden meerdere schermen besteld en allemaal hadden ze kapotte pixels. Die jongen zei ook dat ze meerdere mensen moesten bellen met ditzelfde slechte nieuws, want ze konden natuurlijk geen schermen blijven bestellen. Ik had 3 keuzes: (a) een ander scherm nemen, (b) een 770P nemen met een kapotte pixel, (c) mijn geld terug. Ik had niet voor niks zo lang gewacht en een gegarandeerd "kapot" scherm wil ik niet, dus ik heb voor optie C gekozen. En nog geen 2 uur later had ik mijn geld terug. Dat was dus erg netjes geregeld van 4launch. (Ik weet niet precies hoe dat zit, maar ik heb het gevoel als je nu een 770P bij 4launch besteld zonder pixelgarantie dat je dan een scherm met een kapotte pixel krijgt, want die hebben ze genoeg.... dus kijk ermee uit)

Anyway, ik baalde wel want ik had me al behoorlijk verheugd op het scherm. Toen heb ik mij vanavond richting het centrum van Eindhoven begeven om bij de Media Markt zo'n scherm op de kop te tikken. Nadat ik eens goed had rondgekeken kwam ik alsnog tot de conclusie dat ik toch wel een 19" scherm wilde. Dat was toch wat groter en toch ook weer wat gaver/spectaculairder. De 770P hadden ze sowieso niet en de 970P alleen het showmodel. En we weten allemaal hoe dat gaat bij de Media Markt: geen kortingen :) Dan maar met lege handen naar huis, al is het vanwege het principe :P

Eenmaal thuis ben ik weer het internet op gedoken en nu heb ik de 970P besteld bij Zercom in Eindhoven. Daar hebben ze hem op voorraad en natuurlijk heb ik me wel even extra ingedekt met hun pixelgarantie..... Nu maar hopen dat er geen subpixel kapot gaat/is, want dat valt niet binnen de garantie :( (vind ik raar). Anyway, ik hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat ik een trotse bezitter wordt van een 970P....... ik heb het scherm bij de Media Markt gezien, en het is echt mooi. En als je de 930 (dat 4ms TN paneel) erlangs ziet, dan zie je toch dat de 970P een iets mooier beeld heeft.

Heeft er nog iemand zoveel "pixelpech" gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zomaar jb schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:30:
een misschien wel hele domme vraag
maar ik wil wat weten over de DVI kabel
ik zit met een videokaart van asus deze heeft een dvi-i aansluiting
nu is mijn belinea uitgerust met een dvi-d aansluiting

ik heb nu thuis een dvi-i naar dvi-i maar die past dus niet op mijn tft

Een DVI-D kabel past inderdaad ook op een DVI-I aansluiting.

Verder worden de verschillende DVI-'namen' nogal eens verkeerd gebruikt(DVI-A -> D-sub kabels worden bijvoorbeeld vaak DVI-I kabels genoemd), dus mischien is jouw 'DVI-I->DVI-I' kabel wel eigenlijk gewoon een DVI-D kabel.
Hier kan je zien welke pinindelingen bij de verschillende DVI-soorten horen.
de bovenste 5 figuurtjes stellen de stekker van de kabel voor, de 2 daaronder stellen de poort op de monitor of computer voor, en de andere twee heb je niet nodig.

Je hebt trouwens altijd een Single-link DVI-D kabel nodig om een LCD-monitor aan te sturen(ok, bij een 30" heb je een dual-link kabel nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Trax_Digitizer schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:06:
...
Heeft er nog iemand zoveel "pixelpech" gehad?
Iedereen die in de afgelopen paar maanden een LCD-monitor bij 4launch besteld heeft met pixelgarantie(en in dit topic of het 17" topic komt) kreeg te horen dat de monitor naar keuze niet zonder dode pixels geleverd kon worden(niet alleen de 970P en 770P, ook andere merken).

Ik begin dus sterk te vermoeden dat 4launch hardnekkige vuiltjes voor dode pixels aanziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Pffffffff...." Uurtje geleden 970P aangesloten met de D_SUB naar DVI kabel momenteel.

Welke eventuele foutjes heb ik hierbij hoogstens gemaakt (zou ik denken):
- tijdens opstarten Samsung CD in lader
- alvorens opstarten met 970P, terug verwisseld van videokaart-uitgang (tov de uitgang waar ik de CRT had aanhangen)

Wat is er gebeurd?
- Ik herkende mijn Windows niet meer... Stond plots in totaal andere modus. Zowat alle voorkeuren zijn verwijderd, favorites weg uit Firefox, Outlook opent met niets van mail, enz. enz. Een halve ramp. Ik ken niks van login-gedoe, maar ik vermoed/hoop dat het iets daarmee te maken heeft, want ik kom soms "administrator" tegen, terwijl ik dat zelf nooit zo heb ingesteld. Ik zie nu bv ook enkele programma's wel staan in het Software controlepaneel, maar ik vind ze niet terug met de verkenner. Gewoon verdwenen. Of hier wel te zien en elders weer niet... Hopelijk krijg ik dat allemaal wat terug in orde... "PFFFFF!!!" :-( Gelukkig was ik nog niet lang bezig op deze partitie of ik had een week werk om alle voorkeuren te herstellen.

Ik ben *wel* erg onder de indruk van het beeld en heb op het eerste zicht geen pixelproblemen :-)
Enigste dat mij stoort is dat je naast sommige volzwarte lijnen of letters een erg wit lijntje ziet. Dat is hopelijk een instelling of krijg ik weg door de DVI kabel te gaan gebruiken.

Heb ook geen MagicTune geïnstalleerd. Kleuren waren terstond perfect met mijn Gainward GeForce 4. Ik zou hoogstens de heldergheid willen bijregelen van 100 naar 95 of zo. Ik zie allerlei details die ik nog nooit zag :-) Straks eens de DVI kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Zat er geen juiste DVI kabel bij de 970P bijgeleverd? Ben ook van plan om deze monitor binnenkort te gaan halen :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die zit erbij. Ik gebruik hem nu, maar ik zie "zeker geen" verbetering ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:49:
[...]

Iedereen die in de afgelopen paar maanden een LCD-monitor bij 4launch besteld heeft met pixelgarantie(en in dit topic of het 17" topic komt) kreeg te horen dat de monitor naar keuze niet zonder dode pixels geleverd kon worden(niet alleen de 970P en 770P, ook andere merken).

Ik begin dus sterk te vermoeden dat 4launch hardnekkige vuiltjes voor dode pixels aanziet...
Daar wil ik even het volgende tegenin brengen.

Ik heb enige tijd geleden een 770P met pixelgarantie besteld. De eerste lading had allemaal dode pixels, maar een week later kwam er een nieuwe, en hier zat wel een perfect scherm bij.
Deze staat hier nu dus ook op m'n bureau.

Het kan dus wel! :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:25:
Ja, inderdaad van de kanten van Gent :)

Ik heb hem gekocht op www.2Compute.net met afhaling in Gentbrugge. Ben hem gisterenavond gaan ophalen ( winkel is soms open tot 22h! ). Prima service. Hadden het scherm in hun catalogus maar was de eerste keer dat ze zo 1 zagen !?!

Morgen ga ik mijn Pc gaan ophalen bij www.vdhsoft.com, zij zitten ergens op de Kortrijkse steenweg. Zij hadden de 970p echter niet in hun produktportfolio staan.

En dan zijn we vertrokken :*)
Hehe, Gent en omstreken is hier goed vertegenwoordigd.
Ik woon zowat tussen Mediamarket en 2Compute en vdh-soft in,.. lees Heusden,....

Vraagje,.. staat de Samsung 930BF in mediamarket ten toon,.... ik ga anders eens een kijkje nemen daar.

tuytje,... VDH is gelokaliseerd net na de Massive winkel, het smal straatje in als je van de Sterre komt,... ter info, .. goed opletten,.. je rijd er zo voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:49:
Ja, die zit erbij. Ik gebruik hem nu, maar ik zie "zeker geen" verbetering ermee.
Ik geloof best dat een DVI-kabel je probleem niet verhelpt, maar ik denk eigenlijk dat het een software-probleem is.

Hoe het dan komt dat het verschijnt als je een nieuwe monitor aansluit zou ik niet weten, maar aan de andere kant gebeuren er wel eens vaker vreemde dingen met MS-software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:47:
zou je misschien foto willen posten :9~ Wil hem wel eens op een bureau zien
Ik heb wel een foto maar merk dat je alleen plaatjes via een url kan plaatsen, dat gaat niet lukken vrees ik, of doe ik iets verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Plaatjes moet je inderdaad eerst uploaden naar het internet voor je ze hier(of op een ander forum/webpagina) kan gebruiken.
Als je niet weet hoe dat moet of er geen zin in hebt, dan kan je dit mischien gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:11:
[...]
Ik geloof best dat een DVI-kabel je probleem niet verhelpt, maar ik denk eigenlijk dat het een software-probleem is.
Tuurlijk, het account-probleem gaat daarmee niet weg... Maar de hele witte contrastlijntjes vlak naast hele zwarte zijn ook niet veranderd, maar ik heb één en ander toch al bij al wel ZEER bevredigend afgesteld gekregen. Ik ben geen mierenneuker; het is een zeer felle verbetering voor mij tgo de 17 inch CT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:11:
... Maar de hele witte contrastlijntjes vlak naast hele zwarte zijn ook niet veranderd...
Heb je toevallig(toen je nog een CRT had ofzo) aan de 'image sharpening'(of de nederlandse naamdaarvoor) in je nVidia drivers gezeten?
dat kan namelijk witte lijnen naast zwarte lijnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:23:
Heb je toevallig(toen je nog een CRT had ofzo) aan de 'image sharpening'(of de nederlandse naamdaarvoor) in je nVidia drivers gezeten?
dat kan namelijk witte lijnen naast zwarte lijnen veroorzaken.
Toen niet, maar nu wel. En het is dat dat wel iets lijkt te veranderen. Ik heb het nog niet uitgebreid geprobeerd, want ik was al snel tevreden met de schijnbaar subtiele verbeteringen, al vroeg ik me af of het niet enkel voor 3D was... Ik heb de nVidia Anti-aliasing gewoon uitstaan momenteel en de ClearType terug op (want dat had "de CD" blijkbaar ook afgezet). Ik ga het zo even aanzien en opkomende "klachten" afwachten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Tip: zet die 'image sharpening' niet aan op een LCD monitor die via DVI aangesloten is.

Volgens mij is die optie gemaakt om de onscherpte die door de analoge verbinding ontstaat ongedaan te maken, maar TFT's geven met een DVI-aansluiting al perfecte scherpte, dus ga je die vreemde effecten(witte lijnen naast zwarte lijnen) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 00:42:
Tip: zet die 'image sharpening' niet aan op een LCD monitor die via DVI aangesloten is.
Daar deed het effect mij idd ook "scherp" aan denken. Maar in mijn oudere driver heb ik enkel "scherpstelling patroon", en dat stond al af. [als ik een nieuwere driver installeer, begint de koelfan v/d graphics card gelijk luid op volle snelheid te draaien, hetgeen ik nergens af kan krijgen, ook niet door de prestaties op minimum te zetten]

Ik zie ook juist dat ik "True colors" kwijtben, maar ja... Pech met mijn Geforce4 zeker hé. Kan er juist niet aan wellicht, ook niet op 60Hz, maar wil de kaart wel behouden voor de excellente VIVO. Even aankijken maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 22:59:
[...]

Hehe, Gent en omstreken is hier goed vertegenwoordigd.
Ik woon zowat tussen Mediamarket en 2Compute en vdh-soft in,.. lees Heusden,....

Vraagje,.. staat de Samsung 930BF in mediamarket ten toon,.... ik ga anders eens een kijkje nemen daar.

tuytje,... VDH is gelokaliseerd net na de Massive winkel, het smal straatje in als je van de Sterre komt,... ter info, .. goed opletten,.. je rijd er zo voorbij ;)
Bedankt voor de wegbeschrijving !
Ik heb enkel de 730BF zien staan in de MM. En een heleboel andere schermen uiteraard. De winkel is wel de moeite waard om eens te bezoeken maar verwacht geen koopjes, ik vond de prijzen eerder aan de duurdere kant.

Mvg

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Gisteren op de HCC de Samsung 930BF gehaald, bij de MyCom stand voor 339 euro.
Thuis gelijk uit de doos gehaald "test-tft" gedraaid. Heb het 3x gedaan, maar heb gelukkig nog nergens dode (sub)pixels gevonden. >:)

Vandaag even alles goed instellen, contrast en RGB. Ik vind standaard de kleuren nog niet helemaal lekker over komen.

Ik stap trouwens van een CRT IIyama VisionMaster Pro 21" over naar deze Samsung 19". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
dat is een mooi prijsje zeg
dat heb je niet verkeerd gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
hmm ik zit dan nu ook te twijfelen om daar vandaag even langs te gaan :/

bij paradigit zijn ze dus 379, en 40 euro per scherm vind ik best veel. dat scheelt me 80 euro in totaal! t enige is dat ik ze dan niet kan testen natuurlijk. hoe zit mycom in de pixelgaranties /prijzen?

edit: zijn dat de standaard prijzen daar op de stand?

[ Voor 10% gewijzigd door jeehaa op 26-11-2005 11:35 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd mediamarkt is zeker niet van de goedkoopste, ik trof er een sony 19" xblack aan => 650 euro! Nu bij sony winkels zelf staat dat scherm 600 en bij comtechnology.be 570 ...

De meeste kreefels in belgie hebben ook wel een ruime keuze van schermen, ook de samsung 930BF stond daar tentoon, ik zou daar wel geen scherm kopen maar toch leuk om eens scherm te bezichtigen

Grtz Bart

Btw: de 970p aan analoge grafische kaart hangen, kan dit? want ik heb een laptop met enkel analoog dus niet gemakkelijk om dvi uitgang te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Een LCD monitor op een D-sub(analoge) aansluiting aansluiten kan altijd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:34:
hmm ik zit dan nu ook te twijfelen om daar vandaag even langs te gaan :/

bij paradigit zijn ze dus 379, en 40 euro per scherm vind ik best veel. dat scheelt me 80 euro in totaal! t enige is dat ik ze dan niet kan testen natuurlijk. hoe zit mycom in de pixelgaranties /prijzen?

edit: zijn dat de standaard prijzen daar op de stand?
MyCom geeft 8 dagen niet goed-geld terug garantie en 30 dagen omruilgarantie. Dus je hebt daar geen pixelgarantie nodig.

De 970p stond nergens op de HCC trouwens, maar dat was eigenlijk ook wel te verwachten. Kheb 'm nu maar online besteld bij cool-prices (25 euro voor pixelgarantie waardoor ie verreweg het goedkoopst werd). Aangezien het geld overmaken wel even zal duren (heb nog geen girotel voor me zakelijke rekening + tis van giro naar bank) moeten jullie nog wel even geduld hebben voor een user review :+.

Wel jammer trouwens dat ik gisteravond nog allemaal mensen in Tweakers/GoT shirtjes in Stairway zag met laptopjes en draadloos internet. Voelde me beledigd in me nerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
zo mijn DVI-I dual link kabel zo gemaakt dat hij dus nu op DVI-D past
gewoon alle analoge pinnen eruit getrokken.
en dit werkt!
of dit verstandig is is een ander verhaal, maar ik denk zelf dat het niet zo belangrijk is
wat denken jullie ?
zo heb je voor 9 euro een dvi-D dual link kabel :)

nu alleen nog checken of dit wel echt goed werkt
want ook de brede pin die ook op de DVI-D kabel zit (maar weer smaller is dan de I) heb ik eruit getrokken

Tsjaa eigenlijks zie ik heel weinig of geen verschil met vga kabel of DVI kabel
hoe kan ik checken of hij wel goed werkt.
Kan je ergens zien of je in een native mode bent.
Hoe kan ik dit het beste controleren??

[ Voor 42% gewijzigd door zomaar jb op 26-11-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Volgens THG is dat de 'analog ground', dus ik denk dat je die niet nodig hebt voor het digitala signaal.

Maar een dual-link DVI-I kabel voor €9,-? waar heb je die vandaan?
Controleer ook op die site even of je inderdaad alle pinnen hebt, en of je eerst geen single link DVI-I of zelf een DVI-A connector had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:22:
Volgens THG is dat de 'analog ground', dus ik denk dat je die niet nodig hebt voor het digitala signaal.

Controleer ook op die site even of je inderdaad alle pinnen hebt, en of je eerst geen single link DVI-I of zelf een DVI-A connector had.
deze heb ik bij alternate vandaan
24 pins+ 5 voor analoog
op de kabel staat duidelijk dual-link

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=RDVC11&#tecData

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
OSD van scherm geeft aan DVI mode
op 1280*1024@ 59,9 hz
dat is ook het enigste waar je het aan kan zien neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ok, dan gebruikt ie inderdaad DVI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
HAHA even een dag verslagje :)

toen ik vanmiddag dus die reply zag van de HCC en Mycom ben ik in de auto gesprongen naar utrecht. Kaartje halen duurt lang als je geen contant geld bij je hebt (!) maar ben zeer doel gericht naar binnen gegaan. De mycom stand is best gestructureerd; aan de ene zijde kan je bestellen, aan de dwars liggende zijde kan je betalen met pin etc. Dus ik stond 5 min aan de eerste zijde en vroeg naar die 930BF. er stond er nog 1 in het rek en hij ging nog even zoeken naar een tweede achter. die vond hij en vertelde dat dat de laatste 2 waren :D. 339 per stuk incl btw. Meteen een 320 gb meegenomen en een dvd brander. Was erg tevreden. Maar er moest nog afgerekend worden. dus ik met mijn nummertje naar de dwarszijde en ik liet 1 man voor mij gaan uit beleefdheid. deze meneer gaf zijn bonnetje en een van de meisjes kwam met zijn bon aanlopen en een tft scherm. op de bon zag ik staan 930bf en in haar hand had ze een philips scherm. dus die meneer zei: hoho ik had een samsung besteld. Naast haar stond mijn bestelling a 2 schermen en een tasje met die HD en DVD. Dus ze kon niet zien dat daar die schermen onder stonden. het meisje vertelde dat de schermen helaas zijn uitverkocht. manager erbij geroepen; sorry meneer we kunnen geen schermen toveren, onze excuses. Onder tussen stond ik op mijn lip te bijten :) meneer: weet je mycom, HIER (met het welbekende middelvinger gebaar) voor jullie, ik kom nooit meer bij jullie!

meneer droop af en ik stond peinzend met mijn bonnetje tot de afstand tussen mij en die meneer groot genoeg was. dat meisje kwam niet meer bij toen ze merkte dat ik 2 schermen had besteld en die er wel stonden :D wat een top dag, tot dusver. Ik ga de schermen nu uitpakken, aansluiten en checken op dode pixels. Ik mag de schermen idd binnen 8 dagen terug brengen onder hun policy en dan krijg ik een nieuwe. Goed geregeld :D

Sir_G-nious: held :D!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

jeehaa schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:18:
HAHA even een dag verslagje :)

...blabla...

Sir_G-nious: held :D!!!
Dan heb je mooi geluk gehad. >:)
Toen ik er vrijdag was op de HCC, gingen de Samsung 930BF ook al als warme broodjes over de MyCom toonbank.

En een held wil ik me zelf niet noemen. ;) :9 Ik heb gewoon verteld dat ik het scherm daar gehaald heb... voor een leuk prijsje. :Y)

Mijn 930BF had in ieder geval geen dode (sub)pixels. Ben nu Windows opnieuw aan het installeren, en daarna gelijk het scherm goed instellen.
Ik hoop voor je dat je geen dode pixels heb. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:22:

de DVI-I kabel die ik bij cash & carry had gekocht kwam ook 9€ ;)
heb die wel voor niks gekocht maar dat is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 18:10
Ik heb ook een 930BF meegenomen, gelukkig nog op tijd zo te zien...

ben er erg blij mee... geen pixelfouten enzo... perfect gewoon

echt een aanrader, ga er binnenkort nog een halen voor m'n dualdesktop dat werkt heerlijk,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 11:56:
Idd mediamarkt is zeker niet van de goedkoopste, ik trof er een sony 19" xblack aan => 650 euro! Nu bij sony winkels zelf staat dat scherm 600 en bij comtechnology.be 570 ...

De meeste kreefels in belgie hebben ook wel een ruime keuze van schermen, ook de samsung 930BF stond daar tentoon, ik zou daar wel geen scherm kopen maar toch leuk om eens scherm te bezichtigen

Grtz Bart

Btw: de 970p aan analoge grafische kaart hangen, kan dit? want ik heb een laptop met enkel analoog dus niet gemakkelijk om dvi uitgang te maken ;-)
MAKRO in Belgie is er ook zo één,.. ik passeer de vestiging in Eke steeds voor mijn woon-werkverkeer,.. ik er eens binnen en zag de 930BF er staan voor ...... meer dan 460€ OINK 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Laatst online: 15-03 18:43
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een TFT halen. Mijn oog is gevallen op de samsung 913V (19" ), omdat die voor 269€ in de aanbieding is bij ons in de buurt. Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met het scherm.Bovendien heeft het scherm geen DVI-aansluiting. Heeft dat veel invloed op de beeldkwaliteit? Of weten jullie een betere TFT (hoeft niet persé 19" 17" is ruim voldoende) die ook nog goedkoper is?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
na toch de nodige onzekerheid om een 19 inch TFT aan te schaffen
ben ik er zeer zeer blij mee!
Iedereen bedankt voor de vele info
Ik weet nu wat ik altijd heb gemist met gamen enz. :)
De Belinea is echt toppie voor alle appz en games
Maar dat zullen zoveel 19 inch TFT's zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
zo de schermen werken :D wat een beeld. Heb de brightness van beide van 75 naar 50 moeten zetten omdat er zoveel meer licht vanaf komt... Op de primaire monitor heb ik geen defecten, maar dat programmaatje werkt alleen op monitor 1. Hor kan ik die testen voor monitor 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
vogelaarke schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:14:
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een TFT halen. Mijn oog is gevallen op de samsung 913V (19" ), omdat die voor 269€ in de aanbieding is bij ons in de buurt. Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met het scherm.Bovendien heeft het scherm geen DVI-aansluiting. Heeft dat veel invloed op de beeldkwaliteit? Of weten jullie een betere TFT (hoeft niet persé 19" 17" is ruim voldoende) die ook nog goedkoper is?
DVi heeft een beetje invloed op de beeldkwaliteit, het maakt het beeld iets scherper.

Verder zijn er(natuurlijk) genoeg goedkopere 17" monitoren, maar daar kan je in de pricewatch naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jeehaa schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:43:
zo de schermen werken :D wat een beeld. Heb de brightness van beide van 75 naar 50 moeten zetten omdat er zoveel meer licht vanaf komt... Op de primaire monitor heb ik geen defecten, maar dat programmaatje werkt alleen op monitor 1. Hor kan ik die testen voor monitor 2?
Eventjes alleen monitor 2 aansluiten?(de kabel er natuurlijk pas uittrekken als je PC uitstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:35:
Plaatjes moet je inderdaad eerst uploaden naar het internet voor je ze hier(of op een ander forum/webpagina) kan gebruiken.
Als je niet weet hoe dat moet of er geen zin in hebt, dan kan je dit mischien gebruiken.
Bedankt, het is me gelukt :)
Hier dus mijn Belinea 101920 ref 111919 in de (rommelige) kast

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/9840/belinea1019203ar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Heb vanmiddag zo'n beetje de laatste Samsung 930BF van de gehele beurs gekocht.

Ik zal later deze week een review schrijven.

In ieder geval geen dooie (sub)pixels. Wel beetje backlight leakage zoals verwacht, maar niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Worden die Samsung 930BF's morgen weer aangeleverd of is het nu echt afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:19

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb vandaag nog een Samsung 930BF gehaald bij Mycom, er werd mij wel verteld dat ze nog maar een paar van hadden en dit was om een uur of 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27
vogelaarke schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:14:
Hallo allemaal,

Volgens mij wordt dit scherm in de topicstart ook wel genoemd. De 913N in ieder geval wel, da's de 8ms versie van dit scherm, voor zover ik weet. Op de 913N zit ook geen DVI, maar het beeld ziet er wat mij betreft zo ook wel haarscherp uit.
Als je een 17" zoekt, kun je beter even naar de Ultieme 17" TFT thread kijken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk nu inmiddels twee weken met mijn Fujitsu Siemens P19-2. Op zich een erg mooi scherm, maar zoals ik al eerder gepost heb, 'k ben absoluut niet tevreden met de kwalitiet hoe sommige pagina's worden weergegeven, een voorbeeld 'k weet niet of andere mensen dit probleem ook hebben, " als ik naar de site van de consumentenbond ga, is het alsof ik twee dagen achter elkaar aan de drank ben geweest, tis verschrikkelijk, letters zijn geen letters meer en worden weergegeven als een vaag tekstblok. De ene pagina is wel ok maar de ander weer niet. 'k Heb inmiddels het internet afgezocht maar kan niks vinden om dit probleem te verhelpen. Cleartype heb ik al geinstalleerd ( en font smoothing) maar het mag niet baten. Zijn er misschien mensen die de optimale instelling hebben gevonden voor dit scherm en dit mij kunnen vertellen. Ik vindt het zeer teleurstellend als dit niet opgelost kan worden. Ik heb het scherm aangesloten middels de DVI kabel op een Leadtek PX6600 GT TDH Extreme.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Heb je ook eens gekeken hoe het er uit ziet zonder cleartype(en zonde font smoothing enzo)?
cleartype maakt de letters namelijk alleen maar waziger, en dus moet je het eigenlijk alleen maar gebruiken als je last hebt van de 'te' scherpe letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
MaxPoweR schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:43:
Ik heb vandaag nog een Samsung 930BF gehaald bij Mycom, er werd mij wel verteld dat ze nog maar een paar van hadden en dit was om een uur of 12.
ik was er om 2 uur en had de laatste 2 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:25:
Heb je ook eens gekeken hoe het er uit ziet zonder cleartype(en zonde font smoothing enzo)?
cleartype maakt de letters namelijk alleen maar waziger, en dus moet je het eigenlijk alleen maar gebruiken als je last hebt van de 'te' scherpe letters.
Dat heb ik ook gedaan maar helaas geen verbetering. 'k Heb een screenshot gemaakt maar 'k weet helaas niet hoe ik die hier kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Laatst online: 17:14

RumaNoV

Folding

daffie82 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 20:38:
[...]

OMG i love this forum...

Ik heb dat filmpje een 3tal uur laten lopen en ik zag de pixel nog steeds... Dus ik wou al teleurgesteld het filmpje afsluiten totdat ik me herinnerde dat iemand hier iets zei over aanwrijven. Ik besloot dus voordat ik het filmpje afsloot even met een doekje erover te wrijven... En ja hoor, hij was gewoon weg!!

Hopelijk ben ik nu voor een tijdje zonder defecte pixel :)

Nog eens bedankt voor de tip XiN!
Hmm dan kan ik dat ook eens proberen :) Heb je dat filmpje in full screen laten afspelen of enkel op de plek van de dode pixel? Op welke manier heb je met dat doekje gewreven?

Hopelijk werkt hiet hier ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:56:
[...]

Dat heb ik ook gedaan maar helaas geen verbetering. 'k Heb een screenshot gemaakt maar 'k weet helaas niet hoe ik die hier kan posten.
XiN schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 23:35:
Hopelijk lukt het hiermee wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 23:08:
Werk nu inmiddels twee weken met mijn Fujitsu Siemens P19-2. Op zich een erg mooi scherm, maar zoals ik al eerder gepost heb, 'k ben absoluut niet tevreden met de kwalitiet hoe sommige pagina's worden weergegeven, een voorbeeld 'k weet niet of andere mensen dit probleem ook hebben, " als ik naar de site van de consumentenbond ga, is het alsof ik twee dagen achter elkaar aan de drank ben geweest, tis verschrikkelijk, letters zijn geen letters meer en worden weergegeven als een vaag tekstblok. De ene pagina is wel ok maar de ander weer niet. 'k Heb inmiddels het internet afgezocht maar kan niks vinden om dit probleem te verhelpen. Cleartype heb ik al geinstalleerd ( en font smoothing) maar het mag niet baten. Zijn er misschien mensen die de optimale instelling hebben gevonden voor dit scherm en dit mij kunnen vertellen. Ik vindt het zeer teleurstellend als dit niet opgelost kan worden. Ik heb het scherm aangesloten middels de DVI kabel op een Leadtek PX6600 GT TDH Extreme.
Schroef je contast eens een eind terug terwijl je naar zo'n "slechte" pagina kijkt.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook wel interesse in de 970P maar heb 2 pc's.

Is het mogelijk om de 970P enerzijds met dvi en anderzijds met analoge aansluiting aan te sluiten op beide pc's zodat ik 1 scherm voor 2 pc's kan gebruiken?? Of is een switch noodzakelijk??

Kunnen 970P gebruikers me vertellen of de beeldkwaliteit van DVi beter is dan de andere aansluiting. Heb namelijk wel een analoge switch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:37:
[...]

[...]

Hopelijk lukt het hiermee wel...
Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/9914/screenshot6qv.jpg

Nou tis uiteindelijk gelukt, Bedankt Xin, 'k hoop dat dit iets een beeld geeft van wat ik zie bij bepaalde pagina's op het net.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:38:
Kunnen 970P gebruikers me vertellen of de beeldkwaliteit van DVi beter is dan de andere aansluiting. Heb namelijk wel een analoge switch??
Dat heeft er net nog gestaan. Ik (als graficus) zag geen enkel verschil *op het eerste zicht*, maar ik ben wel een TFT-newbie...
Ik geloof niet dat hij automatisch kan switchen, nee; meen ik hier ook al meermaals gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:55:
[...]

[afbeelding]

Nou tis uiteindelijk gelukt, Bedankt Xin, 'k hoop dat dit iets een beeld geeft van wat ik zie bij bepaalde pagina's op het net.
Kan je mischien nog een keer zo'n screenshot maken, en die dan opslaan als png-bestand?
jpeg-bestanden zijn namelijk op zo'n manier gecomprimeerd dat het plaatje vager wordt...

Ik heb trouwens(nadat ik die site van de consumentenbond wat beter bekeken heb) ontdekt dat de letters in die blauwe balken eigenlijk plaatjes zijn, en dat dleartype daar dus geen effect op heeft.

Ook heb ik met de instelling ´image sharpening´ in de drivers van mijn (nvidia) videokaart zitten spelen toen ik dit las:
...Ik heb het scherm aangesloten middels de DVI kabel op een Leadtek PX6600 GT TDH Extreme.
...letters zijn geen letters meer en worden weergegeven als een vaag tekstblok...
Heb je mischien deze image sharpening aangezet?
probeer eens of het beeld er beter uitziet wanneer je dat uitzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

RumaNoV schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:01:
[...]

Hmm dan kan ik dat ook eens proberen :) Heb je dat filmpje in full screen laten afspelen of enkel op de plek van de dode pixel? Op welke manier heb je met dat doekje gewreven?

Hopelijk werkt hiet hier ook :*)
fullscreen laten spelen voor paar uur. wel schermbeveiliging afzetten natuurlijk. En na die paar uur even wrijven met een doekje over je pixel. That did it for me. Hopelijk werkt het bij jou ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik vraag me trouwens af hoe iedereen zijn contrast en brightness heeft ingesteld op zijn belinea 101920... Ik vond die namelijk standaard VEEL te bright zeker in een donkere omgeving.

Hier staat brightness op 35 en contrast op 25 @ 1280x1024 60Hz DVI

Heb wel gamma redelijk fel verlaagd met men gfx kaart. Kleuren zijn zeer nice zo vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 11:38:
Heb ook wel interesse in de 970P maar heb 2 pc's.

Is het mogelijk om de 970P enerzijds met dvi en anderzijds met analoge aansluiting aan te sluiten op beide pc's zodat ik 1 scherm voor 2 pc's kan gebruiken??

...
Nee dit kan niet. Er kan maar 1 bron tegelijk op het 'kastje' waar je het videosignaal de monitor in laat gaan.
Je kan dus niet gelijktijdig een analoge en een digitale kabel aansluiten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdorie.. De Samsung 930BF zijn als zoete broodjes over de toonbank gegaan bij de HCC... Wij dachten, we gaan laatste dag (vandaag), dan zijn er niet zo veel mensen... Enorm druk, ook bij de computerland was de samsung 930BF 339 €, maar ook daar... Uitverkocht.. Zit nu te twijfelen of ik hem gewoon bij de mycom voor 399€ zal halen of toch maar wacht.. Ik doe het nu op een LG CRT 19", die gaat dus sowieso de deur uit.. Verder, wat was de HCC ongelovelijk ruk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe,

ja binnenkort is hier in het MECC Maastricht de PC Discount XXL. Maar ja, veel soeps is dat ook nooit. Binnen 1 uur heb je alles gezien.
Maar wel mooie schermpjes daar hoor!

Ik heb ook de 930BF, maar ik zie geen verschil tussen 60HZ en 75HZ. Ik weet niet wat aanbevolen is...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:41:
[...]

Kan je mischien nog een keer zo'n screenshot maken, en die dan opslaan als png-bestand?
jpeg-bestanden zijn namelijk op zo'n manier gecomprimeerd dat het plaatje vager wordt...

Ik heb trouwens(nadat ik die site van de consumentenbond wat beter bekeken heb) ontdekt dat de letters in die blauwe balken eigenlijk plaatjes zijn, en dat dleartype daar dus geen effect op heeft.

Ook heb ik met de instelling ´image sharpening´ in de drivers van mijn (nvidia) videokaart zitten spelen toen ik dit las:

[...]

[...]

Heb je mischien deze image sharpening aangezet?
probeer eens of het beeld er beter uitziet wanneer je dat uitzet...
Heb gezocht naar image sharpening wat je aangaf, maar kan dat niet vinden.

Heb nog wel een screenshot gemaakt, nu op de site van leadtek, 'k dacht dat ik daar misschien iets zou kunnen vinden. Zoals je ziet is de ene tekst wel strak en goed leesbaar en de ander weer niet, misschien dat dit met de grootte van de tekst te maken heeft ? Dit is maar een voorbeeld, 'k heb meedere pagina's en o.a. ook in windows xp dat sommige menu's niet goed worden weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/2295/screenshot9di.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Deathchant schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:23:
hehe,

ja binnenkort is hier in het MECC Maastricht de PC Discount XXL. Maar ja, veel soeps is dat ook nooit. Binnen 1 uur heb je alles gezien.
Maar wel mooie schermpjes daar hoor!

Ik heb ook de 930BF, maar ik zie geen verschil tussen 60HZ en 75HZ. Ik weet niet wat aanbevolen is...
Probeer eens verschillende achtergrondkleuren waarover je je muiscursor beweegt.

De overdrive van mijn 770P werkt beter op 75Hz, minder ghosting en overdrive artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
'image sharpening' kan je als volgt vinden:
• ga naar het bureaublad
• klik met rechts op je achtergrond
• zet je muiswijzer op 'nvidia display'
• klik op de naam van je monitor
• kies in het uitklapmenu van het venster dat dan verschijnt 'color correction'
En dan staat rechtsonder in dat venster de optie 'image sharpening'

Ik heb trouwens engelse drivers, als jij nederlandse drivers hebt dan kunnen de namen van de menu's en instellingen iets anders zijn.

Als ik 'image sharpening' aanzet, dan komen er witte lijntjes om zwarte tekst op een grijze achtergrond, en op die laatste screenshot van je komen er groene lijntjes om de tekst heen bij de iets grotere letters, en allerlei kleuren om de kleinste letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
THW Arie schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:54:
[...]

Probeer eens verschillende achtergrondkleuren waarover je je muiscursor beweegt.

De overdrive van mijn 770P werkt beter op 75Hz, minder ghosting en overdrive artifacts.
Als je het verschil al ziet dan is het inderdaad alleen in bewegende dingen, bij stilstaande dingen maakt het niks uit omdat het beeld van een LCD niet knipperd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wanneer de zwarte versie van de 970p verkrijgbaar zal zijn in nederland of belgie?

En is dit nu werkelijk het beste scherm voor kleuren enz...? Want ik ben nogal wat bezig met photoshop enzo en ik werk nu op een crt waarbij de kleuren zo goed als perfect zijn.

?

Alvast bedankt,

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 21:58:
Weet er iemand wanneer de zwarte versie van de 970p verkrijgbaar zal zijn in nederland of belgie?

En is dit nu werkelijk het beste scherm voor kleuren enz...? Want ik ben nogal wat bezig met photoshop enzo en ik werk nu op een crt waarbij de kleuren zo goed als perfect zijn.

?

Alvast bedankt,

Jonas
De 970P heeft (samen met alle andere PVA schermen) het hoogste contrast en een vrij grote kijkhoek.
Wat de kleurechtheid betreft deed de 770P het vrij goed, dus hopelijk de 970P ook, maar als je zonder te kalibreren al zowat perfecte kleuren wilt dan oet je bij Eizo zijn, alleen dan betaal je er wel weer dik voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, mail naar codima.be liet me weten dat 970p niet over een analoge connector beschikt, enkel een dvi aansluiting ...

Mijn droomscherm kan dus niet op mijn laptopje aangesloten worden => afgeschreven zucht ik dacht dan eindelijk beslist te hebben :(

grtz Bart

Samsung 930BF (maar die kleuren zijn nie wa het moet zijn) of sonyken 19inch xblack (maar die reflectie :( )

Toch moeilijk hoor voor een deftig scherm te kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2005 @ 10:26:
damn, mail naar codima.be liet me weten dat 970p niet over een analoge connector beschikt, enkel een dvi aansluiting ...

Mijn droomscherm kan dus niet op mijn laptopje aangesloten worden => afgeschreven zucht ik dacht dan eindelijk beslist te hebben :(

grtz Bart

Samsung 930BF (maar die kleuren zijn nie wa het moet zijn) of sonyken 19inch xblack (maar die reflectie :( )

Toch moeilijk hoor voor een deftig scherm te kiezen :(
De 970P heeft inderdaad alleen een DVI-aansluiting, maar er wordt een DVI > D-sub kabel meegeleverd zodat je hem ook analoog kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook wel sterk dat ze dat bij codima.be er niet bij zeggen...

Grtz en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Helaas is er inmiddels op mijn 970P toch een dode subpixel ontstaan, het betreft een always on groene pixel (dus eigenlijk een dode subpixel). Ik draai nu al een tijdje dat filmpje en heb al wat 'gemasseerd' maar hij wil niet echt weg gaan helaas..... Ik zal Euromaxi eens mailen (heb pixelgarantie van 5 werkdagen) over de verdere afhandeling hiervan.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Ik zit nu al een tijdje moeilijk te doen met het instellen van m'n Contrast, Brightness en Gamma. :/
Is er ezelsbruggetje of iets dergelijks waarmee ik dit makkelijk kan doen?
In Deel 8 van dit topic stond een link naar zo iets dergelijks, maar die link is dood...
Ik maak gebruik van de Samsung 930BF.

Edit: Ik bedoel niet MagicTune wat Samsung standaar mee leverd. Ik bedoel iets waar ik vanuit moet gaan. Dus iets waarmee ik aan de hand van dat het in kan stellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_G-nius op 28-11-2005 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_G-nius schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:46:
Ik zit nu al een tijdje moeilijk te doen met het instellen van m'n Contrast, Brightness en Gamma. :/
Is er ezelsbruggetje of iets dergelijks waarmee ik dit makkelijk kan doen?
In Deel 8 van dit topic stond een link naar zo iets dergelijks, maar die link is dood...
Ik maak gebruik van de Samsung 930BF.
Is er misschien ook zoiets voor de 970P
weet iemand of je de 970 p kan ophangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
http://www.normankoren.com/makingfineprints1A.html
scroll naar beneden tot het kopje 'Black level (brightness)'
Daar staat uitgelegd in welke volgorde je het moet doen, maar jammer genoeg gebruiken niet alle fabrikanten dezelfde termen voor dezelfde instellingen.
Je moet in ieder geval met de instellingen 'contrast' en 'brightnes' zorgen dat het zwart zo diep mogelijk is, terwijl het donkergrijze balkje rechts in het volgende plaatje nog net zichtbaar is bij de 2,2.
Afbeeldingslocatie: http://www.normankoren.com/Gamma_black_new.png
vervolgens kan je bij het twede plaatje met de gamma-instelling spelen(haal eventueel je videokaartdrivers erbij zodat je een gamma-waarde per primaire kleur in kan stellen) tot het één egaal grijs vlak is.
Afbeeldingslocatie: http://www.normankoren.com/monitor_test_txt22.png

[ Voor 24% gewijzigd door n-i-x op 28-11-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
terwijl het donkergrijze balkje rechts in het volgende plaatje nog net zichtbaar is bij de 2,2.
Je bedoelt de twee grijze balkjes in het zwarte(rechter) vlak?

Het grijze "black level A" balkje rijkt bij mij omhoog tot aan gamma 1.8 en "black level B" tot aan gamma 1.4. Een van de twee moet tot aan gamma 2.2 rijken?

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 28-11-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Hier dan mijn review van de Samsung 970P:

Allereerst deze opmerking: Dit is mijn eerste tft en ik kan dus ook niet vergelijken met andere tft's, verder ben ik ook geen grafisch specialist ofzo dus ik zal hier mijn persoonlijke mening geven.

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een 17" Eizo F520 CRT scherm. Op zich een prima scherm wat goed scherp was en volgens mij een algeheel goed beeld gaf. Op het eerste gezicht deed de tft hier niet voor onder. Scherp is hij natuurlijk sowieso (via DVI aangesloten op mijn Radeon 9600 pro).

2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Het scherm is aangeschaft bij Euromaxi.nl met een pixelgarantie en werdt snel en goed afgeleverd. In eerste instantie kon ik geen pixeldefecten ontdekken maar ik heb inmidddels toch last van een dode subpixel waardoor een pixel in de 3e pixelrij van rechts altijd groenig (cyaan?) weergeeft. Op zich heb ik natuurlijk recht op een pixelperfect scherm vanwege de pixelgarantie maar ik ben nog in overleg met Euromaxi over wel of niet terugsturen. Misschien vraag ik gewoon (een gedeelte van) de pixelgarantie terug, ik vind deze subpixel namelijk in het geheel niet storend, je ziet hem niet/nauwelijks. Alleen op een hele donkere achtergrond zie je hem ech duidelijk. En daarnaast heb ik weinig zin in het gedoe van heen en weer sturen van de monitor.

3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleuren heb ik afgesteld middels magictune en naar mijn idee zijn deze zeker even goed als op mijn CRT het geval was. Helaas heb ik geen coloriemeter om dit te testen.

4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
In spellen (UT 2004 en NFS U) heb ik in elk geval geen last van ghosting, ik ben echter geen doorgewinterde gamer en niet super critisch wat dit betreft. In DVD films is alles dik in orde. Ga je echter DivX films kijken of Mpegjes dan heb je al heel snel last van enorme blokkerigheid.... (Door de overdrive in combinatie met compressie vermoedelijk)
Ik heb in PixPerAn zo'n tien foto's genomen van dat wagentje op volle snelheid en hieronder staat de beste en slechtste foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.kasper/minste%20ghosting.png
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.kasper/meeste%20ghosting.png
Hierbij heb ik een sluitertijd gebruikt van 1/340 seconde. Van de foto's die ik genomen heb waren er iets meer die naar de slechte neigden dan naar de goede maar het zat er over het algemeen redelijk tussenin.

5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Het contrast is naar mijn idee net zo goed als die van mijn CRT, het zwart is niet helemaal zwart (als je een verduisterde kamer hebt kan je dit goed zien) maar over het algemeen vind ik het prima. Wit is, zoals te verwachten is, gewoon super wit en ik heb de helderheid dan ook flink teruggebracht (is zo'n 35% nu). Wat ik een handige functie van magictune vind is de optie om de scherpte in te stellen, hierdoor kan je met een schuifbalkje heel goed de leesbaarheid van tekst instellen.

6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Het wit is goed uniform, in een volledig zwart scherm zitten zeer, zeer lichte nuances maar dit is echt heel miniem. Ik heb geen duidelijke backlight leakage kunnen zien.

7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoek is beter dan ik van tevoren verwacht had, het beeld verkleurd wel wat natuurlijk (op zo'n 45 graden iets gelig) maar het beeld blijft gewoon goed te lezen.

8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
De voet is goed zwaar uitgevoerd en je verplaatst de monitor niet zomaar op je bureau. De ergonomie is uiteraard prima in orde en het verstellen van de monitor gaat niet te stroef of te makkelijk. Roteren gaat ook goed en is erg handig, wat wel jammer is, is dat er geen aanslagpunt op 0 en 90 graden zit waardoor je hem zelf echt recht moet zetten. Het beeld zelf roteren doe ik gewoon via shortcuts in mijn Ati drivers en niet via Magic-rotation. Het scherm blijft verder goed staan in de stand die je hem gezet hebt en zakt dus niet ineens in.

9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Hier een foto van mijn huidige setup:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/s.kasper/970p%20foto%20%5Bklein%5D.png
Zoals je kan zien is de monitor verreweg het mooiste van wat er op mijn bureau staat :) Het plaatje is alleen niet erg mooi geworden, dit ligt aan mijn foto-skills die niet zo goed zijn.
Ik vind het een erg mooie monitor, het ledje (blauwe knopje op de voet) is niet erg fel en ik stoor me er niet aan.

10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
+ mooi uiterlijk
+ goede ergonomie
+ snel genoeg (voor mij)

+/- Ontbreken OSD (niet zo heel erg omdat magictune ook heel aardig functioneerd)

- geen aanslagpunten voor rotatie
- geen mogelijkheid twee pc's aan te sluiten (maar dat vind ik personlijk niet zo'n groot nadeel)
- het extra kastje voor de aansluitingen, ik had het handiger gevonden als de aansluitingen gewoon achter op de voet hadden gezeten en zo lelijk is dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Helaas heb ik geen caloriemeter om dit te testen.
Caloriemeter, das in de sportschool ;)
(Door de overdrive in combinatie met compressie vermoedelijk)
Mja, het is inmiddels bekend dat je compressie (in ieder geval blokvorming) op een goede TFT beter ziet dan bij de meeste CRT's. Als straks de nieuwe cpu kracht slurpende codec (voor HD-DVD/blueray, ben de naam kwijt) een beetje standaard wordt hebben we daar hopelijk minder/geen last meer van.

Contrast ziet er, voor zover de foto representatief is, ook erg goed uit. Dank voor je review.

[ Voor 81% gewijzigd door Yokozuna op 28-11-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Yokozuna schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:15:
[...]

Nee, die gebruik je ook heel ergens anders voor })
Hehe, je hebt gelijk, het moet een colorimeter zijn :) (zie: Behardware )
Yokozuna schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:15:
Contrast ziet er, voor zover de foto representatief is, ook erg goed uit. Dank voor je review.
Hier stond er ook nog een bureaulamp op te schijnen dus je kan wel zien dat je geen last heb van reflectie.

[ Voor 32% gewijzigd door anonimoes op 28-11-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Yokozuna schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:11:
[...]

Je bedoelt de twee grijze balkjes in het zwarte(rechter) vlak?

Het grijze "black level A" balkje rijkt bij mij omhoog tot aan gamma 1.8 en "black level B" tot aan gamma 1.4. Een van de twee moet tot aan gamma 2.2 rijken?
Ik bedoel inderdaad die twee donkergrijze balken in het zwarte vlak.
de A-balk zou ongeveer tot 2,2 zichtbaar moeten zijn(als ik die site een beetje begrijp), maar het is vast niet erg als ie al eerder zichtbaar is(zolang dat tweede plaatje maar mooi egaal grijs is) aangezien het begrip 'net zichtbaar' vrij rekbaar is.

Hier kan ik trouwens(als ik heel goed mijn best doe) de A-balk al bij 1,5 zien, en de B-balk vanaf 1,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
anonimoes schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:13:
... 4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
In spellen (UT 2004 en NFS U) heb ik in elk geval geen last van ghosting, ik ben echter geen doorgewinterde gamer en niet super critisch wat dit betreft. In DVD films is alles dik in orde. Ga je echter DivX films kijken of Mpegjes dan heb je al heel snel last van enorme blokkerigheid.... (Door de overdrive in combinatie met compressie vermoedelijk)
Ik heb in PixPerAn zo'n tien foto's genomen van dat wagentje op volle snelheid en hieronder staat de beste en slechtste foto:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hierbij heb ik een sluitertijd gebruikt van 1/340 seconde. Van de foto's die ik genomen heb waren er iets meer die naar de slechte neigden dan naar de goede maar het zat er over het algemeen redelijk tussenin...
Ziet er goed uit, minstens even snel als 8ms AUO MVA
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.