[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 14

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.967 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 21:12
videokaart: geforce 6800LE, pipelines geopend met rivatuner etc.. prima driver als vermeld.

De vraag is alleen Waar je op moet letten. Of is dat puur een kwestie van smaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

Dark Angel

Corvette LS Power

XiN schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:03:
[...]

uhm...
Het idee is dat je het tempo gewoon op 16 laat staan(zoals bij het tweede plaatje), dan een aantal foto's neemt, en daarvan die met de minste ghosting en die met de meeste ghosting uitzoekt.

jouw eerste plaatje zegt eigenlijk niet zo heel veel over de ghosting omdat ie doordat je em op tempo 1 hebt gezet heel langzaam gaat.
Je tweede plaatje, dat is dan zeker gewoon 'een' plaatje(dus niet met de minste of de meeste ghosting) met tempo 16?
In dat geval is die ongeveer zoals we van een Overdrive *VA mogen verwachten.

ps. Welke sluitertijd heb je gebruikt?
Ik heb een sluitertijd van 200ste gebruikt.
en met die laaste foto waar je duidelijk ghosting ziet. is wel een beetje het gemiddelde wordt niet minder voor mijn gevoel maar ook niet meer.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

Maxow

Hidden Sound System

Vraagje, wordt de Samsung 970p met DVI kabel geleverd? Of moet deze zelf nog aangeschaft worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Maxow schreef op zondag 20 november 2005 @ 13:33:
Vraagje, wordt de Samsung 970p met DVI kabel geleverd? Of moet deze zelf nog aangeschaft worden?
Zoals een aantal mensen hier al vermeldt hebben wordt hij gewoon met DVI kabel geleverd.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:56

garathane

l'enfer, c'est les Autres

jipjo schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:01:
videokaart: geforce 6800LE, pipelines geopend met rivatuner etc.. prima driver als vermeld.

De vraag is alleen Waar je op moet letten. Of is dat puur een kwestie van smaak?
Inderdaad. Je hebt je vorige monitor tenslotte ook met bepaalde instellingen "afgeregeld". Als je de instellingen mooi vindt, zijn ze goed.

[ Voor 8% gewijzigd door garathane op 20-11-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Is er al iets bekend over de zwarte versie van de 970P? Bij salland staat die wel op de site, maar ik kan er nog geen plaatjes van vinden op internet. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

krouwen schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:21:
Is er al iets bekend over de zwarte versie van de 970P? Bij salland staat die wel op de site, maar ik kan er nog geen plaatjes van vinden op internet. Heel vaag.
Op de voor westerlingen onleesbare site PC pop staan plaatjes van de zwarte versie. Laat je niet misleiden door de schijnbare USB hub die erop zit want die hebben ze er in het productiemodel dus uitgehaald. (De site is wel behoorlijk traag btw)

edit:
Voordat ik gekapitteld wordt voor het stelen van andermans link: deze site is een aantal delen terug al eens voorbij gekomen, ik kan echter zo gauw niet vinden wie hem als eerste gepost heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door anonimoes op 20-11-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
anonimoes schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:33:
Op de voor westerlingen onleesbare site PC pop staan plaatjes van de zwarte versie. Laat je niet misleiden door de schijnbare USB hub die erop zit want die hebben ze er in het productiemodel dus uitgehaald. (De site is wel behoorlijk traag btw)
De rode en blauwe versie zijn nog veel illusionairder dan de zwarte, die is - behalve op die plaatjes dacht ik - nog helemaal nergens te vinden. Ook in USA shops nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/7746/black970p1thumb0xo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/8753/black970p2thumb6un.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/5696/black970p3thumb7wp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/9648/black970p4thumb8rh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/9280/black970p5thumb1ci.jpg

dus. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krouwen schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:21:
4Launch zij dat hij in December kwam in het zwart. Maar dat zij 4Launch, Ik weet niet of het bij Salland anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:49:
[...]

Ik heb wel gehoord van de vernieuwde F419(de F419 R12), maar de specs die je neergezet hebt horen bij de oude.(Klik!).

De oude heeft een MVA paneel en zal dus traag zijn, maar met grote inkijkhoek.
De nieuwe gebruikt een Lg.Philips TN paneel, en heeft daardoor een iets grotere kijkhoek hebben dan de FP937S+ maar het paneel schijnt ook een klein beetje minder snel te zijn.

De F419 R12 ziet er dus uit als een goedkope game-monitor...
Maar welke is nou de nieuwste van die website van jou? Ik wil voornamelijk een monitor voor video en beeldbewerking. Dan kan ik toch het beste 16,7 miljoen kleuren hebben inplaats van 16,2 ofniet?
Wat is het echte verschil hiertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Display Type:
Neovo F-419W Neovo F-419
Image:
Manufacturer: Neovo Neovo
Prize: 261,00 EUR* (18.11.2005)
Prize see guenstiger.de 265,00 EUR* (18.11.2005)
Prize see guenstiger.de
Buy this Display at:
Panel Technology: MVA MVA
Panel Manufacturer: - -
Screen Size: 19,0 Zoll (inch) 19,0 Zoll (inch)
Pixel Error Class: 2 2
Pixel Pitch: 0.294 mm 0.294 mm
Response Time (rise + fall): 25 ms 25 ms
Response Time (grey-to-grey): - -
Native Resolution: 1280 x 1024 1280 x 1024
Brightness: 300 cd/qm 300 cd/qm
Contrast Ratio: 700:1 700:1
Viewing Angle vertical (10:1): 170° 170°
Viewing Angle horizontal (10:1): 170° 170°
Viewing Angle vertical (5:1): - -
Viewing Angle horizontal (5:1): - -
Color depth: 16,70 Mio. 16,70 Mio.
Net dimensions (WxHxD): 422 x 412 x 200 mm 422 x 412 x 200 mm
Housing Color: cream black
Input Video Signal: D-Sub (analog)
DVI-D (digital)
D-Sub (analog)
DVI-D (digital)

Inputs (quantity): 2 2
S-Video Input: no no
Base (swiveling): no no
Base (height adjustment): no no
Display slanting: yes yes
Pivotable: no no
Integrated Speakers: no no
USB-Hub: no no
Weight: 6,5 kg 6,5 kg
Color management: RGB
Color Temperature
RGB
Color Temperature

Interpolation settings: no no
Wall Mount (VESA compliance): yes yes
TCO compliance: TCO99 TCO99
Power supply unit: internal internal
Special features: DVI-Cable
DVI-Cable

Limited Warranty: 3 Years 3 Years
PDF data sheet (german): Neovo F-419 Neovo F-419

Is dit de nieuwe? Zou namelijk heel mooi voor mij uitkomen :) Beste specs voor mijn doeleinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:57:
...
Response Time (rise + fall): 25 ms 25 ms
...

Is dit de nieuwe? Zou namelijk heel mooi voor mij uitkomen :) Beste specs voor mijn doeleinden denk ik.
25ms, dus de oude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
hallo allemaal,
ik ben aan het rondkijken voor een 19 inch TFT voor mijn vader en ik wil jullie even vragen om advies. Hij wil de monitor gebruiken voor office, videobewerking en photoshop. Het budget is ongeveer 600-700 euro. Mijn oog is inmiddels gevallen op de Eizo L778, de Dell 2005FPW (iets groter natuurlijk) en de Samsung 970p. De Eizo lijkt me qua kleur en contrast echt fantastisch en zeer geschikt, maar misschien is de Dell of de Samsung net zo geschikt. De Eizo is natuurlijk wel flink prijzig en misschien is er voor wat minder geld iets gelijkwaardigs te vinden? Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
nog even iets: mijn vader heeft op dit moment een Geforce 4 ti 4200 128mb en het leek mij verstandig om, als je een goede TFT wilt benutten, deze te vervangen voor een recentere kaart. Ik heb namelijk begrepen dat de 2D kwaliteit van de geforce 4 serie te wensen over laat. Delen jullie deze mening? En zo ja, welke kaart zou geschikt zijn, voor ca 100-130 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:15:
Ik heb hier een IIYAMA E481S 19" TFT staan en er viel me iets op. Ik kan met de knop Input kiezen tussen DVI en DSUB. Is het niet mogelijk om 2 machines aan te sluiten en zo te switchen ? Dat zou pas echt idiaal zijn namelijk...
Dat lijkt me mogelijk, als het niet kan dan zou die knop er namelijk voor niks zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:52:
[...]

Maar welke is nou de nieuwste van die website van jou? Ik wil voornamelijk een monitor voor video en beeldbewerking. Dan kan ik toch het beste 16,7 miljoen kleuren hebben inplaats van 16,2 ofniet?
Wat is het echte verschil hiertussen?
De oude is de F419(25ms 16,7miljoen kleuren MVA) en de nieuwe is de F419 R12(12ms 16,2 miljoen kleuren TN)

Voor video en beeldbewerking zal je met een MVA inderdaad beter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jipjo schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:01:
...Maar nu: het tweaken en tunen vind ik niet zo eenvoudig. Er zijn vele opties: de nvidia driver (forceware 78.11), magictune (vind ik lang niet zo slecht als elders op dit forum wordt geroepen) , adobe gamma loader, pixperan (daar snap ik helemaal niet veel van) en andere programmaatjes als cleartype wizard.

In Quake 4 ziet alles er na wat geploeter in magic tune (De wizard) er veel mooier uit, maar het scherm vind ik bij firefox wel erg fel. De filmpjes in 3dmark zijn dan weer wat flets. Iemand een suggestie alhoe het best een monitor in te stellen?
Dat hangt er een beetje van af wat je wilt.
Als je alleen wilt dat jij het mooi vindt dan mag je met de instellingen spelen tot je tevreden bent, maar als je de Srgb-standaart wilt volgen(en dus wilt dat foto's zo realistisch mogelijk zijn en webpagina's en zo er ongeveer net zo uitzien als op een gecalibreerde monitor dan moet je je op een gamma van 2,2 richten.
Met behulp van het volgende plaatje kan je zorgen dat je voor die gamma 2,2 zorgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.normankoren.com/monitor_test_txt22.png
De bedoeling is dat je met de gamma-correctie speelt tot dat plaatje er als zo egaal mogelijk grijs uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
AjodokusK schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:24:
hallo allemaal,
ik ben aan het rondkijken voor een 19 inch TFT voor mijn vader en ik wil jullie even vragen om advies. Hij wil de monitor gebruiken voor office, videobewerking en photoshop. Het budget is ongeveer 600-700 euro. Mijn oog is inmiddels gevallen op de Eizo L778, de Dell 2005FPW (iets groter natuurlijk) en de Samsung 970p. De Eizo lijkt me qua kleur en contrast echt fantastisch en zeer geschikt, maar misschien is de Dell of de Samsung net zo geschikt. De Eizo is natuurlijk wel flink prijzig en misschien is er voor wat minder geld iets gelijkwaardigs te vinden? Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Alvast bedankt.
De Dell zou ik af laten vallen.
Die heeft namelijk door zijn IPS paneel een vrij laag contrast en een paarse gloed door de kleuren heen.(en hij schijnt behoorlijke backlight leakage te hebben)
De 970P hebben allebei een S-PVA paneel van Samsung, dus daarbij zal het contrast wel goed zitten.

Het voordeel van de Eizo is dat de kleuren(zelfs voor de kalibratie) al vrij precies zijn.
Samsung deed het met de 770P(en hopelijk ook met de 970P?) niet slecht op dat punt, maar nog niet zo goed als de Eizo.
Als je vader een kalibrator gebruikt dan maakt het niks uit, als hij wel een kalibrator gebruikt dan hebben de goede kleuren van de Eizo meerwaarde en moet je de keuze af laten hangen van hoe serieus hij met fotobewerking bezig gaat.

Een vergelijking tussen een Eizo en een Samsung: Voor de kalibratie, na de kalibratie, en hoe erg je het verschil nou ziet(voor de kalibratie)
AjodokusK schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:28:
nog even iets: mijn vader heeft op dit moment een Geforce 4 ti 4200 128mb en het leek mij verstandig om, als je een goede TFT wilt benutten, deze te vervangen voor een recentere kaart. Ik heb namelijk begrepen dat de 2D kwaliteit van de geforce 4 serie te wensen over laat. Delen jullie deze mening? En zo ja, welke kaart zou geschikt zijn, voor ca 100-130 euro?
Als je vader de monitor op DVI aan wilt sluiten(Geforce 4 kaarten hebben een DVI uitgang toch?) dan schiet hij niks op met een andere videokaart.
Als men het heeft over slechte 2d-kwaliteit dan bedoelt men meestal het analoge signaal dat de videokaart kan uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:34:
[...]

Dat lijkt me mogelijk, als het niet kan dan zou die knop er namelijk voor niks zitten.
Ik ga het is proberen.. Alleen kan ik alleen maar DVI-I stekkers vinden ( Heb er 8 ) maar geen 1 DVI-D verloop van DSUB naar DVI-D.. Bij alle kaarten zitten DVI-I verloopstekkers :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DVI-D -> D-sub gaat ook vrij lastig aangezien over D-sub alleen maar een analoog signaal kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik wil niet lullig doen, maar ik denk dat een dergelijke foto weinig zegt. Je kan tenslotte niet zien hoe het beeld is als je er recht voor zit.
Ik geloof wel dat het contrast een stuk hoger is als je er recht voor zit, maar ik kan zo ook wel zeer duidelijk verschil zien met TN paneeltjes, daar heb ik niet meer foto's voor nodig. Verkleuring kun je trouwens gewoon op foto's zien, die zie ik hier nauwelijks, misschien dat je die aan de andere kant wel ziet. Maak meer foto's zou ik zeggen.

Dat je met drie mensen niet fatsoenlijk een film kan kijken op een 970P vind ik wel erg vreemd. Dan is er volgens mij iets mis met het paneel of je vergelijkt de kijkhoek met die van een CRT.

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 21-11-2005 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jipjo schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:01:
Gisteren mijn 970P opgehaald (hardware discount a´dam, bijna 500 euro). De doos was duidelijk al eens open geweest maar mijn angstige vermoeden (2 dode pixels of zo) werd niet bevestigd, ik had geen pixel garantie genomen. Dus of ik zie ze niet of ze zijn er niet.

De pivot voet bevalt me VEEL beter dan ik had verwacht. Ook magic rotation is iets wat ik zeker zal gebruiken, vnl bij Word.

Maar nu: het tweaken en tunen vind ik niet zo eenvoudig. Er zijn vele opties: de nvidia driver (forceware 78.11), magictune (vind ik lang niet zo slecht als elders op dit forum wordt geroepen) , adobe gamma loader, pixperan (daar snap ik helemaal niet veel van) en andere programmaatjes als cleartype wizard.
volgens mij is er een nieuwe driver uit voor nvidia
ik gebruik de rotation mode van de driver (zit ook bij jouw driver versie btw)
en heb nog niet de samsung software geinstalld

ook ik vind het pivotten geweldig
maar dat was dan ook een sub eis van mij en ik ben daar wel bekend mee (17" fujit-siem op mn werk)
het scherm is gewoon zo! groot (ben ik niet gewend, kom van een 17" crt)
even breed als mijn oude iiyama dus maar wel bijna 45% hoger
ghosting is 0,0 bij CS:S en ook geen problemen met letters die onleesbaar worden tijdens scrollen van text

anyway mijn review volgt nog
ps dan zal ik ook gelijk de kijkhoek van mijn 970p testen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

you sexy animal! _/-\o_
tja ik heb de zilver/witte ook mooi, maar ik heb geen zin om te gaan wachten op de zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

bij salland staat nu levertijd 1-5 werkdagen, zal eens bellen of hij nu echt op voorraad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 07:50:
[...]

you sexy animal! _/-\o_
tja ik heb de zilver/witte ook mooi, maar ik heb geen zin om te gaan wachten op de zwarte
ik wacht wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Laatst online: 25-03 22:21
sander815 schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:56:
bij salland staat nu levertijd 1-5 werkdagen, zal eens bellen of hij nu echt op voorraad is
Al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:22:
[...]

Ik ben ook geinteresseerd in deze Belinea, maar als ik op de site van Alternate kijk, dan zie ik de specs van de oude 101920, en niet de 111919 uitvoering. Ik begrijp dat de info niet klopt en dat het echt de 111919 is?
Oude en nieuwe type staan beiden vermeld op de Alternate site, echter niet echt duidelijk wat de verschillen zijn. Geef bij je bestelling duidelijk door dat je de 111919 wilt hebben (schijnt bij Alternate personeel een romeinse II achter het typenr te staan ter herkenning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvangent schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:00:
[...]

Oude en nieuwe type staan beiden vermeld op de Alternate site, echter niet echt duidelijk wat de verschillen zijn. Geef bij je bestelling duidelijk door dat je de 111919 wilt hebben (schijnt bij Alternate personeel een romeinse II achter het typenr te staan ter herkenning)
Ik heb toch voor de Philips 190X6 gekozen. Bij Dynabyte (hier vlakbij) was die 449. Ik heb ook nog naar de Acer al1951ms gekeken, maar in vind de plips een rustiger beeld geven en de 3 jaar perfect pixel garantie is natuurlijk ook niet verkeerd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ruik ik een userreview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien, maar waar kan ik review-profiel vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Lichtelijk offtopic, maar ik denk dat dit voor velen weer positief nieuws is:
nieuws: Samsung gaat $450 miljoen investeren in OLED-productielijn
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:02:
Misschien, maar waar kan ik review-profiel vinden?
Startpost -> stap 3 -> Userreview schrijven :)

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 21-11-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent me net voor, ik zag het reeds staan. Ik zal er wat tijd insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ja, maar ga maar uit van een levertijd van +14 dagen, voor de rest wist ie er weinig over te vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vorige week heb ik bij de funprice een Samsung 930BFaangeschaft nadat mijn vorige beeldscherm een Iiyama 19" VM 452 kuren begon te vertonen.

Toen ik het scherm voor de eerste keer aan deed was het voor mij echt even schrikken met een redelijk witte achtergrond, het verschil tussen crt en tft vond ik toch wel erg groot maar na het contrast en de brightness stukken lager gezet te hebben vond ik het er al een stuk beter uitzien.

Nu bijna een week later ben ik erg blij met het scherm, het was zeker wel even wennen aangezien dit mijn eerste tft is maar ik heb zeker geen spijt nu.

Ik speel veel counter-strike source en vind de kleuren een stuk mooier dan van mijn oude crt, van ghosting heb ik nauwlijks last en vind dat hele kleine beetje wat er is niet echt storend.

Enige nadeel tot nu toe vind ik dat de backlite bovenin bij een zwart beeld een beetje oplicht, onderin is het ook wel zo alleen een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 22:56

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Yokozuna schreef op maandag 21 november 2005 @ 01:59:
[...]

Dat je met drie mensen niet fatsoenlijk een film kan kijken op een 970P vind ik wel erg vreemd. Dan is er volgens mij iets mis met het paneel of je vergelijkt de kijkhoek met die van een CRT.
Inderdaad, ik ben een voormalig CRT'er. Dat is ook mijn enige referentie. Misschien hebben andere TFT's een veel slechtere kijkhoek, daar kan ik niets over zeggen. Ik kan alleen iets over de 970p zeggen, en die kijkhoek is, laten we dan maar zeggen, "effe wennen".
Overigens gebruik de monitor niet om gezellig met z'n allen een filmpje te kijken, dus maakt het niet zoveel uit...voor mij. Maar ik denk dat andere overstappers (van CRT naar TFT) dit gegeven wél voor ogen moeten houden, anders schrikken ze zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou daar is die dan, de review van de Philips 190X6

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)

Mijn vorige scherm was een CTX720A, een 17" TFT.

2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)

Gekocht bij Dynabyte. Ik heb ook naar de Acer AL1951ms staan kijken. Op het eerste gezicht weinig verschil, alleen vond ik de Acer door het spiegelende scherm iets onrustiger kijken. De Acer zou 24 bit zijn (kan dat met een TN scherm?) maar ik zag geen kleurverschil op het eerste oog. Wat de Philips extra aantrekkelijk maakt is dat er standaard 3 jaar perfect pixel garantie op zit.

3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)

Omdat ik al een TFT had kan ik dit niet bepalen.

4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Bij het scrollen met gewone text zie ik de letters niet wazig worden. Dat was met de CTX wel anders. Bij Sniper Elite geen enkele ghosting kunnen ontdekken.

5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)

Eigenlijk dé reden om een andere monitor te kopen was dat het contrast van de CTX gewoon te laag was. (350:1) Bij Myst V verloor ik details in het donker. Het contrast van deze monitor is uitstekend, ik kan alles zien en hoef daarvoor niet de helderheid of contrast te verhogen. Wit is prima wit (vind ik wel moeilijk te bepalen) en zwart is goed zwart. De philips "oogt" zeer rustig; de helderheid is iets minder dan van de Acer. Het is net als met luidsprekers, de betere vallen vaak in eerste instantie minder op.

Ik heb de 3 kleuren op 75 staan en de helderheid en contrast op 50.

6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)

Zeer uniform moet ik zeggen, er is nauwelijks blacklight leaking en het wit is prima.

7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)

De kijkhoek is ook aardig groot vind ik, veel beter dan de CTX. Ik zie wel wat verkleuring als ik vanuit een hoek kijk maar dat is minimaal.

8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )

De monitor is stevig gebouwd en prima afgewerkt, alles voelt solide.

9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)

In één woord geweldig. (maar smaak is persoonlijk) Ik vind hem gigantisch mooi. zeker geen 13 in een dozijn behuizing. Alles straalt rust uit. Geen felle blauwe powerled maar een bescheiden groen tiptoetsje om de monitor aan en uit te zetten.

10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

Belangrijkste voordelen zijn voor mij de standaard 3 jaar pixelgarantie en de vormgeving.
Belangrijkste nadelen weet ik zo niet te zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of de pivot van de Samsung SyncMaster 913N los leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:41:
...De Acer zou 24 bit zijn (kan dat met een TN scherm?)...
Ja dat kan(de meeste TN schermen voor de 16ms schermen waren echt 24 bits), maar tegenwoordig komt het echt nooit meer voor.
Sommige fabrikanten proberen het je te laten geloven, maar bij Zcer gebruiken ze toch echt panelen van andere bedrijven(mmenteel AUO dacht ik), dus zitten ze aan dezelfde beperkingen vast.

Je userreview is trouwens toegevoegd aan de TS in het stukje over de 190B6C.
Dat heb ik gedaan omdat die monitor hetzelfde paneel gebruikt(en de backlight leakage, de kleurweergave, het contrast, de snelheid, en de inkijkhoek dus praktisch gelijk zijn) en omdat ik de 190X6FB ook in dat stukje heb genoemd als alternatief als je waarde aan het uiterlijk hecht.

Schrik dus niet omdat ik je userreview bij een andere monitor heb neergezet...

[ Voor 32% gewijzigd door n-i-x op 21-11-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:41:
[...]

Nou daar is die dan.

...

Het aller belangrijkste...WELK SCHERM :?

edit: mensen, wen je nou eens aan dat heel groot boven je review te zetten...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zijn ze daar in de Computer Totaal van november ook ingetrapt. Daar werd de Acer 1951 als 24 bit monitor aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel bericht verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik had de edit knop in gedachten ipv de quote knop. 8)7 Helaas kun je hier niet je eigen berichten verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:44:
Sorry ik had de edit knop in gedachten ipv de quote knop. 8)7 Helaas kun je hier niet je eigen berichten verwijderen.
Kan je hem dan misschien wel even editen zodat er niet meer zo'n lap tekst staat? Dat staat gewoon wat opgeruimder imho.

Edit 1:
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en een 970P besteld, ik heb echt geen zin meer om te wachten totdat er reviews zijn verschenen en de snelheid zal voor mij toch wel goed zijn, (ben niet zo enorm veeleisend wat dat betreft) de uniformiteit / contrast zullen wel goed zitten (ook afgaande op reviews hier) en het uiterlijk is gewoon erg goed! Ik heb besteld bij euromaxi.nl en voor 25 euro een pixelgarantie erbij genomen. Al met al ben ik klaar voor een bedrag net onder de 500 euro.

Edit 2:
Inmiddels heb ik al een betaalbevestiging en een verzendbevestiging binnen, erg snel zeg! (zeker aangezien ik vooruit betaald heb maar het geld was kennelijk erg snel overgeboekt) Met een beetje geluk en als ik op het moment dat de postbode komt thuis ben kan ik hem dus morgen al uitpakken! Ik zal natuurlijk een review(tje) schrijven.

[ Voor 63% gewijzigd door anonimoes op 22-11-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ga binnenkort een nieuwe TFT'tje aanschaffen en zit te twijfellen tussen de Belinea 101920 en de Samsung 970p.

Even wat vraagjes;
#1: Heeft de Samsung EN OF de Belinea een 'crystal clear' scherm? Deze schermen zie vooral bij de nieuwste laptops.... Hopelijk weten jullie wat ik bedoel.
#2: Beide van deze schermen hebben 24Bits kleuren?!
#3: Final Verdict. Ik ben grafische bewerker en game veel... werke van deze 2 raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:55:
Hallo allemaal, ik ga binnenkort een nieuwe TFT'tje aanschaffen en zit te twijfellen tussen de Belinea 101920 en de Samsung 970p.

Even wat vraagjes;
#1: Heeft de Samsung EN OF de Belinea een 'crystal clear' scherm? Deze schermen zie vooral bij de nieuwste laptops.... Hopelijk weten jullie wat ik bedoel.
#2: Beide van deze schermen hebben 24Bits kleuren?!
#3: Final Verdict. Ik ben grafische bewerker en game veel... werke van deze 2 raden jullie mij aan?
Zijn er uberhaupt wel TFT schermen voor PC's met die crystal clear schermen. Ik heb ze nog nooit gezien in iedergeval. Bij laptops wel uiteraard. Je moet van het beeld houden, maar ik vind het wel wat hebben. :)

Edit:
Ik persoonlijk zou voor de Belinea gaan.
Mijn voornaamste reden is de prijs, en de kwaliteit die je er voor krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Sir_G-nius op 22-11-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_G-nius schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:00:
[...]

Zijn er uberhaupt wel TFT schermen voor PC's met die crystal clear schermen. Ik heb ze nog nooit gezien in iedergeval. Bij laptops wel uiteraard. Je moet van het beeld houden, maar ik vind het wel wat hebben. :)

Edit:
Ik persoonlijk zou voor de Belinea gaan.
Mijn voornaamste reden is de prijs, en de kwaliteit die je er voor krijgt.
Jep die zijn er wel zeker... Laatst in de Media Markt gezien... Een 19inch Sony voor 600euri bijvoorbeeld (weet het typenummer niet uit mijn hoofd :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Even wat vraagjes;
#1: Heeft de Samsung EN OF de Belinea een 'crystal clear' scherm? Deze schermen zie vooral bij de nieuwste laptops.... Hopelijk weten jullie wat ik bedoel....
Je bedoelt zo'n spiegelend laagje dat de inkijkhoek(vooral bij TN's) een beetje vergroot?
Geen van beide heeft zo'n laagje, maar geen van beide heeft het ook nodig omdat ze allebei een *VA paneel hebben.
...
#2: Beide van deze schermen hebben 24Bits kleuren?!...
Ja. (zoals elke *VA gelukkig).
...
Zowel de 101920 als de 970P zouden vrij snel moeten zijn, dus qua snelheid staan ze ongeveer gelijk.
Verder is het contrast van de 970P hoger(1000:1 tegenover zo'n 700:1) en blijkt de 101920 soms een beetje last te hebben van backlight leakage.
Ik denk dat de 970P dus het meeste voor je bied, dus als je het geld ervoor over hebt dan kan je die het beste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

XiN schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:16:
[...]
Verder is het contrast van de 970P hoger(1000:1 tegenover zo'n 700:1) en blijkt de 101920 soms een beetje last te hebben van backlight leakage.
Ik denk dat de 970P dus het meeste voor je bied, dus als je het geld ervoor over hebt dan kan je die het beste doen.
De Belinea 101920 heeft ook een contrast van 1000:1, volgens de startpost.
En Belinea zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Sir_G-nius schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:25:
[...]

En Belinea zelf. ;)
Klopt maar in de praktijk halen ze die opgegeven waarde niet en blijven ze steken rond de 700:1, Samsung heeft de reputatie opgegeven contrasten goed te benaderen of zelfs te overtreffen, van de 970P hebben we (volgens mij) nog geen contrastmeting gezien maar mijn verwachting is dat ze dus die 1000:1 wel zullen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[...]

En Belinea zelf. ;)
Het is wel leuk dat Belinea dat zegt, maar jammer genoeg wist Behardware er maar 600:1 uit te krijgen...
Verder haalde de VP191(die heeft een paneel van dezelfde fabrikant dat heel erg op het paneel van de 101920 lijkt) zo'n 700:1 in de reviews van Behardware, en PVA panelen halen over het algemeen zo'n 1000:1(soms 1000nogwat en soms900nogwat).
In praktijk(dat is dus iets anders dan de specs) is er dus wel een aardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

^
Hier heb je idd gelijk in, ik heb net de review zitten lezen... :)
Ik zelf ben namelijk ook op zoek naar een nieuw scherm (wil er een op de HCC gaan kopen).
Mijn budget is rond de 400 euro, maar nu begin ik toch sterk te twijfelen over de Belinea.
Ik zoek wel een "all-round" scherm, aangezien ik af en toe een spelletje speel en foto bewerking doe.
Hebben jullie misschien nog andere schermen die niet in de startpost staan waar ik naar zou kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als all-round scherm voor rond de €400,- is de Belinea prima(er zijn geen andere overdrive *VA's met DVI voor minder), en TN's zou ik als allrounder helemaal niet doen omdat die een kleinere inkijkhoek hebben en omdat daarbij het contrast ook maximaal ergens rond de 700:1 ligt(bij Samsung TN's).

De enige die echt beter is als all-rounder is de 970P, maar je moet zelf maar bedenken of je het geld ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Nadeel van die 970P is alleen dat deze externe aansluitingen voor DVI en electriciteit heeft. Ook jammer van die 970P vind ik dat hij geen OSD heeft.
Voor de rest vind ik de 970P qua design wel mooier. (en heeft dus hoger contrast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Wat is OSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

On screen display. De knopjes op je monitor om dingen in te stellen ontbreken bij de 970P. Deze instellingen kunnen met het bijgeleverde programma worden ingesteld. (of gewoon met je videokaart drivers) Het meegeleverde programma wordt alleen niet bij iedereen evenveel gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 15:49
Wat is de beste 19 inch tft om te gamen die niet meer dan 400 euro mag kosten? :7

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Daar heb ik inderdaad over gelezen. Ik vindt wel dat dit het design ten goede komt. Helemaal knoploos zit er wel heel erg strak uit.

Het instellen kan nu via de drivers van zowel nvidia en ati heb ik begrepen, dus dat moet dan toch absoluut geen probleem meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
[...]De Belinea 101920 heeft ook een contrast van 1000:1, volgens de startpost.
En Belinea zelf. ;)
De startpost gebruikt de specificaties van de fabrikant. Wil dus niet zeggen dat ze in de praktijk altijd kloppen, maar daarvoor blaim je de fabrikant natuurlijk :) Ik ga ook echt niet meer op de specificaties van de fabrikant af, vooral niet bij Viewsonic of AUO zelf. Meerdere reviews lezen is, buiten zelf het scherm bekijken, nog altijd de beste infobron.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 23-11-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de link naar het programma om contrast in de tstellen die staat in deel 8, waarnaar verwezen wordt in de startpost, werkt niet.

Het gaat hier om de monitor-test van IBM. heeft iemand dat programma nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Y3LLoW schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:42:
Wat is de beste 19 inch tft om te gamen die niet meer dan 400 euro mag kosten? :7
Alle monitoren in de startpost staan er omdat ze iets bieden dat de andere monitoren niet bieden, ze zijn dus allemaal de beste op een bepaalde manier.
Jij moet je dus eigenlijk niet afvragen welke de beste is, maar welke de beste is voor jou.
Kort samengevat zit het ongeveer zo:
Hoogste snelheid zonder fratsen? -> 930BF.
Hoogste snelheid en goede ergonomie? -> 960BF
Goede snelheid en grote inkijkhoek en ergonomie? -> 101920
Goede snelheid en pixelgarantie + hoogte verstelbaarheid? -> 190B6C
Goede snelheid en goede ergonomie? -> L90D+(of H481)
Goede snelheid en te lui om de helderheid aan te passen en de monitor uit te doen als je wegloopt? -> X486
Goede snelheid zonder fratsen? -> FP937S+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede alles -> 970p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de startpost, ook technisch is de philips 190x6 is niét gelijk aan de 190b6. Het contrast is hoger (700:1 ipv 600:1), helderheid ook (300 ipv 250) en het audiovermogen (3W ipv 2W)
Misschien een aparte vermelding?

Ter aanvulling op mijn review: ik heb hem nu dvi aangesloten, contrast en helderheid op 20. Om te smullen wat een mooi beeld. Contrast is nogmaals subliem, de monitortest van Myst V slaagt met vlag en wimpel, zonder het contrast of helderheid te moeten opschroeven. Contrast blijft goed ook als je het beeld vrij donker zet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen gaf mijn IIyama VM Pro 450 na 7 jaar trouwe dienst het op...
Weliswaar heb ik er 2, maar ook de tweede heeft zijn beste tijd gehad, tijd voor een nieuw scherm dus!

Aangezien ik veel game zit ik te kijken naar de 930BF, zijn er nog mensen die van een IIyama 19"CRT naar een 930BF zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik ben minder dan 2 weken geleden van een iiyama VM Pro 452 19" maar een 930BF gegaan en het bevalt me zeer goed !, op de vorige pagina staat een stukje tekst over wat ik er precies van vind.

Ben er vrij zeker van dat je er niet van zal gaan balen als je voor de 930BF gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
ik zit nu nog met een IIyama LS902UT (19" crt), gekocht in july 2002, welke perfect werkt maar gewoon te veel ruimte inneemt op mijn werkblad. ik heb bijna geen ruimte voor mijn armen om op te steunen en zit veel te dicht op de monitor. Daarnaast heb ik een oude 15" Laser crt staan als secundaire monitor. Ik wil deze gaan vervangen door 2 TFT's die geschikt zijn voor BF2, DoD:S, FS2004. Mijn huidige videokaart is een Sapphire x800pro vivo en die kan nog geupgrade worden naar xt. Deze kaart is AGP en heeft 1 dvi uitgang. ik heb nu mijn oog laten vallen op de 930BF.

het enige waar ik mee zit is die pixelgarantie. Als je in de winkel de monitor kan testen dan heb je die pixelgarantie misschien niet nodig, maar ik wil ze, met het oog op kostenbesparing, via internet halen. Er staan aardig wat goede shops in de pricewatch, maar bij sommigen is die pixelgarantie maar geldig voor 2 dagen(??).

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:05:
ik zit nu nog met een IIyama LS902UT (19" crt), gekocht in july 2002, welke perfect werkt maar gewoon te veel ruimte inneemt op mijn werkblad. ik heb bijna geen ruimte voor mijn armen om op te steunen en zit veel te dicht op de monitor. Daarnaast heb ik een oude 15" Laser crt staan als secundaire monitor. Ik wil deze gaan vervangen door 2 TFT's die geschikt zijn voor BF2, DoD:S, FS2004. Mijn huidige videokaart is een Sapphire x800pro vivo en die kan nog geupgrade worden naar xt. Deze kaart is AGP en heeft 1 dvi uitgang. ik heb nu mijn oog laten vallen op de 930BF.

het enige waar ik mee zit is die pixelgarantie. Als je in de winkel de monitor kan testen dan heb je die pixelgarantie misschien niet nodig, maar ik wil ze, met het oog op kostenbesparing, via internet halen. Er staan aardig wat goede shops in de pricewatch, maar bij sommigen is die pixelgarantie maar geldig voor 2 dagen(??).
Dat is inderdaad nog een heikel punt, laat ons vooral je ondervindingen weten!!!

PS.
Zijn er al mensen met een 930BF met dode pixels???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
...het enige waar ik mee zit is die pixelgarantie. Als je in de winkel de monitor kan testen dan heb je die pixelgarantie misschien niet nodig, maar ik wil ze, met het oog op kostenbesparing, via internet halen. Er staan aardig wat goede shops in de pricewatch, maar bij sommigen is die pixelgarantie maar geldig voor 2 dagen(??).
Ik zou niet weten hoe het met die winkels zit(dat zal je wel op hun site kunnen vinden), ik weet alleen dat het volgende uit de startpost wel handig is:
* Paradigit.nl: 14 dagen 'niet goed, geld terug'.
* Mediamarkt.nl: 14 dagen 'niet goed, geld terug'.
* Mycom.nl: Binnen 8 dagen ruilen.
Als je je monitor bij één van die winkels koopt dan heb je dus meteen een soort van pixelgarantie(je moet alleen de verzendkosten betalen als je em terugstuurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Goede alles ja, maar niet rond de €400,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:52:
Dat is inderdaad nog een heikel punt, laat ons vooral je ondervindingen weten!!!

PS.
n Vriend van me had er eentje in de rechter onderhoek, maar ik zag m enkel als ik een effen witte achtergrond nam en de startbalk verborg... niet echt hinderlijk imo.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dagen pixelgarantie is meestal ook ruim voldoende. Als er in het begin nog geen dode pixels inzitten komen ze hoogstwaarschijnlijk ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PS.
Ik heb geen enkele dode pixel op mijn 930BF, heb em ook niet gekocht met pixel-garantie dus wel mazzel mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik zal morgen eens langsgaan bij paradigit om te kijken naar de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mijn geduld wordt flink getest, helaas :( Een nieuwe PC besteld (in onderdelen) met twee Belinea 101920 Ref 111919 monitoren. Vandaag de onderdelen ontvangen en de eerste monitor. Ik had gevraagd vast te verzenden, want met 1 monitor kan ik tenslotte aan de slag. Maar helaas.. er zat een ref 111912 in de post |:( en die is nu dus weer onderweg terug.

Nu 3x iets besteld bij Salland en 3x een foute levering gekregen. 8)7 Moet toch maar 'ns langs de shopsurvey, denk ik. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit aan dit schermpje te denken die binne kort leverbaar moet zijn in NL, mischien op de HCC al verkrijgbaar.
SyncMaster 931MP
type beeldscherm TFT/PVA
beelddiagonaal 19"
dotpitch 0,294
aantal kleuren 16,7M
kijkhoek h/v 178°/178°
contrast ratio max. 1000:1
helderheid 250 cd/?
responstijd 8 ms ( GtoG)
max. resolutie 1280x1024
Electrische data horizontale frequentie 30-81 kHz
verticale frequentie 56-75 Hz
max. energieverbruik 58 W
standby mode <2 W
Signaal input connector VGA / DVI-D
S-Video / SCART
composiet / RF
component
Features functies Worldwide Tuner Teletekst MagicColor PiP / HDTV Ready

Gaat zo rond de 480 kosten. De 910MP kost zo 400 bij de Mycom, en de 930MP is 25ms waardoor ik daar geen intresse in heb.
Op dit momement heb ik de Samsung 192T 25ms

Mocht dit hem niet worden, welke kan ik beter neme die de meest geschikt is voor films ?
Belinea 101920
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/14/IMG0014384.jpg
of Samsung 930BF ?
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/13/IMG0013463.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 101920 lijkt me beter geschikt voor films dan de 930BF vanwege de inkijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Birdie schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:03:
Mijn geduld wordt flink getest, helaas :( Een nieuwe PC besteld (in onderdelen) met twee Belinea 101920 Ref 111919 monitoren. Vandaag de onderdelen ontvangen en de eerste monitor. Ik had gevraagd vast te verzenden, want met 1 monitor kan ik tenslotte aan de slag. Maar helaas.. er zat een ref 111912 in de post |:( en die is nu dus weer onderweg terug.

Nu 3x iets besteld bij Salland en 3x een foute levering gekregen. 8)7 Moet toch maar 'ns langs de shopsurvey, denk ik. :>
Zou ik zeker doen, om anderen voor dit stelletje incompetente prutsers te waarschuwen. :r
Ja ik spreek uit ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de kleuren weergaven en de donkere tinten ook beter bij de Belinea 101920 tot zo ver de samsung 192T (25ms 500:1 250 cd/m2 PVA). Dat is namelijk iets waar ik echt niet op achteruit wil gaan. Het liefst vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het contrast bij de 101920 is ergens tussen de 600:1 en 700:1, en dat van de 930BF 700:1...
Maar bij de 101920 zal het contrast bij een andere inkijkhoek dan 0 graden(een paar graden heb je altijd, ook als je er recht voor zit) dan zal de 101920 waarschijnlijk weer een hoger contrast hebben de de 930BF.

De plaatjes die je in je post hebt neergezet gelden trouwens alleen na kleurkalibratie(met zo'n kleursensor).
Aangezien de meeste mensen niet zo'n kleursensor hebben denk ik dat je meer hebt aan de volgende plaatjes:
930BF:
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/13/IMG0013462.jpg
101920:
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/14/IMG0014385.jpg

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Het klinkt misschien raar, ben nooit zo'n dell/hp o.id. man geweest maar heb vandaag een
Packard Bell Virtuoso 190 gekocht. 385e bij de Media Markt.

Wat een :9~ beeld heeft dit ding. Met spellen zie je niet eens dat het een TFT is en is het beeld mooier dan op mijn Sony 19" crt.

Ik zag hem in 17" versie staan tussen 30 modellen in de winkel van MM en hij sprong er qua beeld en kleur gewoon echt meteen tussenuit. Heb hem naast een Samsung 930BF gehad en ik vond hem beduidend mooier. Het design is erg strak en de specs zijn ook echt prima waar voor je geld.

Ik heb me alleen laten vertellen dat er een 3d party scherm in zit en de verkoper dacht van Samsung, van een model van 500/550e. Weet iemand dit?

Ben hem nog niet tegengekomen op inet, alleen de 17" versie, maar op de site van PB staat ie al wel:
http://nl.packardbell.be/products/node1858.asp

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• n-i-x
Domus schreef op donderdag 24 november 2005 @ 01:04:
...
Ik heb me alleen laten vertellen dat er een 3d party scherm in zit en de verkoper dacht van Samsung, van een model van 500/550e. Weet iemand dit?

Ben hem nog niet tegengekomen op inet, alleen de 17" versie, maar op de site van PB staat ie al wel:
http://nl.packardbell.be/products/node1858.asp
Volgens de specs heeft die monitor een 8ms paneel met een contrast van 600:1.

De 8ms Lg.Philips panelen komen wat specs betreft precies hiermee overeen, maar het zou ook kunen dat PB een Samsung paneel heeft en voorzichtig is geweest met de contrastratio opgeven, of mischien is er wel een 8ms AUO paneel gebruikt en is de contrastratio een beetje overdrijven.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat het van alles kan zijn, maar gelukkig is het goed als je maar plezier van je monitor hebt toch?

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 14:27

MikeWazowski

Look into my eye

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:18:
Zijn er nog mensen die van een IIyama 19"CRT naar een 930BF zijn gegaan?
Yep, sinds gisteren heb ik een (tijdelijke) dual-screen opstelling: mijn nieuwe 930BF naast mijn oude VMPro452. De directe verschillen: 930BF is veel helderder, randen van bijv letters zijn veel strakker (die op de 452 zijn nu zelfs een beetje wazig!), kleuren zijn ook iets anders dus ik moet even gaan calibreren (nog even zoeken hoe dat moet). Ik moet alleen even wennen aan het feit dat de 930BF niet te tilten is....

Ik heb de mijne bij de MediaMarkt gehaald voor € 399,-. Ondanks dat de prijs wat hoger is dan op webshops heb ik 2 voordelen: geen extra betaling voor pixelgarantie en direct in huis :9~ . Overigens heb ik geen dode pixels, dus das mooi! Ik heb nog over de prijs onderhandeld (dat lukt meestal wel bij de MediaMarkt) maar had een Chinese meneer en die zijn nooit zo vrijgevig met korting :| ...

Mijn vrouw is ook helemaal weg van de 930 (dat grote bakbeest gaat van het bureau af). Zij ging mee en vond het qua design de mooiste. Toen ik het over de leuke dual-screen opstelling had die ik nu heb staan zei ze: "Dan ga je er toch nog gewoon een 2e TFT bij halen? Natuurlijk wel dezelfde anders staat het niet". Je kan niet anders dan volledig houden van zo'n vrouw :).

Iemand nog interesse in een VMPro452? :9

edit:
Ik verplaats net mijn 930 en stootte tegen de bovenkant aan .... en kwam er achter dat hij wel kan tilten 8) . Ik had gelezen over het gebrek aan ergonomie en dus vanzelf aangenomen dat je niets kon verstellen 8)7.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeWazowski op 24-11-2005 11:22 . Reden: Foutje! ]

Verwijderd

Ik denk dat ik beter toch voor de samsung 970 met contract van 1000:1 al zit ik te twijfelen of ik mischien liever voor de 931MP zal gaan waar ook tv tuner en voledig scart op zit die maar iets je meer kost. Die heeft namelijk ook een contrast van 1000:1, maar heeft als nadeel iets tragere respons time van 8ms.
Alleen zijn e rnog helemaal geen revieuws te vinden over de 931MP, mischien moet ik nog even wachten.

Verwijderd

wat betreft pixelgarantie + thuis onderzoeken + bij afhalen onderzoeken dit alles 7 dagen lang
kan ik www.bestelict.nl ten zeerste aanraden
je kan hun producten elders voor gemiddeld 10 euro minder vinden
maar wat is 10 euro op een monitor van 250 tot 500 ?

Verwijderd

Kreeg gisteren mail van computer verdeler: SDM-HS95PB is niet langer leverbaar en is vervangen door de SDM-HS95PRB 8ms X-Black. De prijs is hetzelfde.

Iemand die hier al reviews van gezien heeft? of is gewoon ne milisecond naar omlaag.
Verwarring bij de specs op verschillende sites :s

TFT 19inch SONY SDM-HS95PRB TCO 03

Color: Black
Response time: 8ms
Visual Area: 376,3x301,1mm, 433mm diag.
Pixel Pitch: 0.294x0.294mm
Viewing Angle: 170 Hor./170 Vert.
Luminance: 450 cd/m2
Contrast Ratio: 550:1
Max res.: 1280x1024 75Hz
Hor freq: 28-80 kHz
Vert freq: 48-75 Hz
Connectors: 1x D-sub 15 connector / 1x DVI
Dim(WxHxD): 435x217x418mm, 6Kg
Power :
Form Factor: Internal
Power Consumption: Operational 36 Watt
Power Consumption: Stand by / Sleep 1 Watt
Limited Warranty: 3 years
For warranty: The dealers need to contact SONY at 070/22.21.26 (NL/FR)

TFT 19inch SONY SDM-HS95PB TCO 03 Ultra Bright

Color: Black
Response time: 12ms
Visual Area: 376x301mm, 433mm diag.
Pixel Pitch: 0.264mm
Viewing Angle: 160 Hor./160 Vert.
Luminance: 450 cd/m2
Contrast Ratio: 1000:1
Max res.: 1280x1024
Hor freq: 28-80 kHz
Vert freq: 48-75 Hz
Connector: 1x DVI-D / 1x D-sub 15 connector
Dim(WxHxD): 43.4 cm x 38.1 cm x 15.5 cm, 6Kg
Power :
Form Factor: Internal
Power Consumption: Operational 36 Watt
Power Consumption: Stand by / Sleep 1 Watt
Features: X-BRITE
Limited Warranty: 3 years
For warranty: The dealers need to contact SONY at 070/22.21.26 (NL/FR)

Contrast ratio is anders :s iemand hier een verklaring voor, ze spreken over identiek hetzelfde scherm maar de contrast ratio is veranderd?

Grtz Bart

• Largamelion
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:38:
Contrast ratio is anders :s iemand hier een verklaring voor, ze spreken over identiek hetzelfde scherm maar de contrast ratio is veranderd?

Grtz Bart
Wel, het lijkt erop dat ze de snelheid verhoogd hebben ten koste van het contrast. Jammer want anders was het wel een deftig schermpje geweest.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:24:
wat betreft pixelgarantie + thuis onderzoeken + bij afhalen onderzoeken dit alles 7 dagen lang
kan ik www.bestelict.nl ten zeerste aanraden
Linkje naar die info? Ik kon het helaas niet vinden op hun site - die er verder gelikt uitziet.

• anonimoes

anonimoes

Inmiddels is mijn 970P binnen! Ik zal nog even een paar dagen wachten met een uitgebreide review maar wilde toch in elk geval mijn eerste ervaringen hier al vast posten.

Aangezien ik een pixelgarantie had afgesloten en euromaxi daar van tevoren naar kijkt (de doos was ook duidelijk al eens open geweest) verwachtte ik dat ik een pixelperfect scherm had en dit blijkt ook zo te zijn gelukkig. De monitor is inderdaad zwaarder dan je zou denken, hij staat erg stevig en is gemakkelijk, maar niet te makkelijk, te draaien/tilten/pivotten etc. De kijkhoek vind ik ruim in orde, ik moet flink naar links/rechts gaan wil het beeld echt verkleuren. Dan het door velen gewraaktje programma magictune: dit viel mij erg mee, er zou wat uitleg bij de verschillende schuifbalkjes mogen dat wel. Als je echter gewoon een beetje probeerd vind ik het wel goed werken. De voet is in tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten helemaal niet zo lomp groot in vergelijking met de rest van het scherm en is naar mijn idee wel goed in balans met de rest, als hij kleiner zou zijn denk ik dat ik het idee zou krijgen dat het scherm zomaar om kan vallen.

Voor wat ik in windows gezien heb is het vooral erg lekker om meer ruimte te hebben (van 1024 x 768 op een 17" CRT naar 1280 x 1024 op de 970P) Verder heb ik even snel getest met UT2004 en een dvd film en dat zag er eigenlijk best goed uit vond ik maar daar zal ik dit weekend nog even beter naar kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door anonimoes op 24-11-2005 15:02 ]

• n-i-x
sweeper schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:58:
...
edit:
Ik verplaats net mijn 930 en stootte tegen de bovenkant aan .... en kwam er achter dat hij wel kan tilten 8) . Ik had gelezen over het gebrek aan ergonomie en dus vanzelf aangenomen dat je niets kon verstellen 8)7.
tilten kan zo ongeveer op elke monitor, met vbeperkte ergonomie bedoelen we dat je niet kunt pivotteren en de hoogte niet aan kunt passen.

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:38:
...Contrast ratio is anders :s iemand hier een verklaring voor, ze spreken over identiek hetzelfde scherm maar de contrast ratio is veranderd?

Grtz Bart
Als ik Behardware en Thomshardware mag geloven, dan haalt de HS95PB de beloofte 1000:1 niet, dus mischien heeft Sony dat toegegeven en de specs eerlijker gemaakt?

Verwijderd

idd van in het begin was er al twijfel over de contrast ratio...

zou het niet kunnen dat het scherm zonder die plaat ervoor die x-black oplevert, 550 contrast ratio heeft... daarom nu de echte specs inplaats van de specs die voor het oog zo lijken met de plaat ervoor...

allé het is maar een ideetje :-)

Maar het blijft een prachtig scherm, wanneer je in de winkel gaat kijken steken deze sony's echt wel af tov andere scherms, die x-black is gewoon lekker ;-)...

Grtz Bart

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 17:03 ]

• n-i-x
Die nieuwe heeft toch ook X-black? dan kan het verschil daar niet echt aan liggen lijkt me...

• jeehaa
zo kom net bij paradigit vandaan. de 930BF kost daar 379 euro. tov de webshops scheelt dat 30 euro. maar ik hoef nu geen pixelgarantie te hebben omdat ik de schermen aanstaande woensdag ga testen in de winkel. scheelt me ook verzendkosten. al met al denk ik dat het best prijswaardig is.

Verwijderd

Die nieuwe heeft toch ook X-black? dan kan het verschil daar niet echt aan liggen lijkt me...
Ja maar volgens mij waren de specs van de 1ste versie (PB) een beetje vaag, blijkbaar hebben ze idd toegegeven dat de specs er een beetje over waren :)

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
Net de de Belinea 101920 (ref. 111919) binnen

mijn vorige scherm was een LG Flatron 795FT+ (17 inch CRT)
dit scherm bijna 5 jaar gehad en veel plezier aan beleeft

Ik heb de Belinea gekocht bij Alternate, inclusief 1 jaar pixelgarantie voor 35 euro
en een DVI kabel, in totaal 460 euro incl. transport
het enigste wat jammer is van Alternate is dat ze een DVI kabel erbij gedaan hebben waar ik niks mee kan.
Het is een DVI-I kabel en die past niet.
Nu is het wel een beetje mijn eigen schuld ook want het is wel degene die ik heb besteld (omdat ik dat niet doorhad) maar heb bij de order er bijgetikt of dit wel de goede kabel was!
Maar ze snappen toch daar wel dat ik een DVI kabel nodig heb voor deze TFT. (Minpunt)
Nu kan je zo'n kabel weer opsturen en dan wachten tot je een nieuwe krijgt.

Ghosting

tijdens Quake 4 en FEAR niks geen nare dingen ontdekt.
Eigenlijks gewoon top.

Contrast & helderheid

Ik moet nog wat wennen aan het scherpe beeld.
Mijn wit is witter dan wit en dat was zelfs op mijn CRT niet eens zo wit :)

backlight leakage heb ik niet kunnen ontdekken alles is gewoon goed.

Kijkhoek

de kijkhoek is prima je kunt van alle kanten lekker kijken zonder vage vlekken te gaan zien

Looks

Het hele apparaat voelt stevig aan en heeft een goede zware poot.
Pivot is heel erg handig.
Qua lelijkheid valt te twisten, was hier het meest bang voor bij aanschaf.
na alle verhalen dacht ik straks is ie echt lelijk.
Maar boven verwachting vind ik dit dus heel erg mee vallen!
Ik vind hem zelfs heel rustig aandoen, ook door de kleur van de rand.
Alleen die speakertjes hadden van mij niet gehoefen.

belangrijkste voor- en nadelen.

Voordelen:
zeer goed paneel
lage prijs
pivot
games zeer goed
Scherp beeld

Nadelen:

geen DVI kabel meegeleverd

Over Alternate:

scherm is dan wel wat duurder dan bij andere web winkels 409 euro ipv. 375
Maar door de pixelgarantie van 35 euro voor 1 jaar ipv 1 of 2 dagen had ik dat er graag voor over.
ik ben een op zeker gaan type :)
Verder was verzending heel snel en goed ingepakt
Alleen jammer van die DVI kabel (beetje inpakken zonder nadenken)

Verwijderd

zou je misschien foto willen posten :9~ Wil hem wel eens op een bureau zien

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:47:
zou je misschien foto willen posten :9~ Wil hem wel eens op een bureau zien
dit had ik graag voor je willen doen.
maar ik heb geen mogelijkheid om een foto te nemen
misschien iemand anders met dezelfde TFT ?

• n-i-x
@ zomaar jb: bedankt voor de userreview, hij is toegevoegd aan de startpost.

ps: Ik kwam er net achter dat het meer dan een jaar geleden is dat het eerste topic van deze serie geopend werd... we zijn zomaar onze verjaardag vergeten...

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

zomaar jb schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:55:
[...]

dit had ik graag voor je willen doen.
maar ik heb geen mogelijkheid om een foto te nemen
misschien iemand anders met dezelfde TFT ?
Mijn 101920 besteld bij Bestelict.nl en kan ik morgen ophalen, zal dan wel even een uitgebreide fotoreportage maken :)

Verwijderd

Maxow schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:54:
[...]

Mijn 101920 besteld bij Bestelict.nl en kan ik morgen ophalen, zal dan wel even een uitgebreide fotoreportage maken :)
alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.