Performance probleem NFS Most Wanted

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Proxy schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 03:48:
Wel leuk dat ik met mijn XP2200+, 256MB PC2700 en Geforce 4, het spel aardig goed kan spelen (wat volgens diverse mensen onmogelijk zou zijn). Weliswaar op 640x480 en niet alle details aan, maar aangezien sommige mensen met een nieuwere kaart ook op 640x480 problemen hebben, is dat wel opvallend. Ik gebruik BTW Forceware 56.72.
even een tipje koop ingodsnaam minimaal 256MB erbij :| Liever 512, 768 of 1 gig :P (kost echt geen drol)
btw ik had laatst ff me geforce 4 Ti4600 erin op me XP2200+ met 1024MB, en liep wel goed 800x600 (tenminste met het gekende probleem)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10 15:04

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
er schijnt vandaag een patch te komen v1.3 maar in de changelog staat niets over performance issues ofzo. maar misschien helpt het wel. meer info in het grote NFSMW topic

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stop zoveel mogelijk services (en progs) met bv. FSAutostart (tooltje voor FlightSimulator geschreven maar zelf aan te passen voor alles en nog wat).
Dit was voor mij de oplossing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 16-10 11:02
Heb dr bij mij onlangs een extra 512 Mb geheugen bij geprikt waardoor het schokken minder vaak voorkomt, maar het is er nog steeds wel en dan vaak ook een behoorlijke tijd.
Ik maak me dr maar niet al te druk meer om, ben bij #7, speel hem uit en pleur hem gewoon weer van me PC af. Heb geen zin meer uren aan het probleem te besteden eerlijk gezegd.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen verbeteringen met de 1.3 patch (gamershell) helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
HaseMike schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:36:
Geen verbeteringen met de 1.3 patch (gamershell) helaas :(
Same here :( word maar wachten op nieuwe videokaart drivers (nvidia) of een fatsoenlijke patch

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, voor al diegenen die het nog niet weten: Nvidia is 9 december met een update gekomen van release 81.95, waarin het 'rendering problem' met NFS:MW opgelost zou zijn. Ik heb het gedownload en krijg het vage idee dat de stotteringen iets minder zijn geworden, maar niet veel.
Zo langzamerhand begin ik het vermoeden te krijgen dat het toch met mijn geheugen te maken heeft: ik denk dat als je het spel op vol vermogen wilt spelen, 1GB toch geen overbodige luxe is. Maar ja, extra geheugen is zo duur... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 14:50
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:54:
Goed, voor al diegenen die het nog niet weten: Nvidia is 9 december met een update gekomen van release 81.95, waarin het 'rendering problem' met NFS:MW opgelost zou zijn. Ik heb het gedownload en krijg het vage idee dat de stotteringen iets minder zijn geworden, maar niet veel.
Zo langzamerhand begin ik het vermoeden te krijgen dat het toch met mijn geheugen te maken heeft: ik denk dat als je het spel op vol vermogen wilt spelen, 1GB toch geen overbodige luxe is. Maar ja, extra geheugen is zo duur... :(
Altijd als ik in het spel naar windows ga en ik kijk bij Taakbeheer...komt NFS nooit boven de 406 Mb uit bij mij...dus ofhet daar aan ligt....
Ik heb namelijk genoeg....1.5 Gb :? Dus hij zou het kunnen gebruiken als het nodig was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
G-SuPRuuB schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:38:
[...]

Altijd als ik in het spel naar windows ga en ik kijk bij Taakbeheer...komt NFS nooit boven de 406 Mb uit bij mij...dus ofhet daar aan ligt....
Ik heb namelijk genoeg....1.5 Gb :? Dus hij zou het kunnen gebruiken als het nodig was
dus?? Als ik system info doe dan verbruikt mijn windows al zo'n 350MB als ik niks aan het doen ben :? dus 350 + 400 = 750 :) Kan meer zijn.. Dus 1 gig is zker geen overbodige luxe tegenwoordig.. Eigenlijk het minimale als je alles uit je systeem wilt halen..
Niet voor niks raden ze 2 gig aan

[edit] Memory Usage: /Usage: 380/1024MB (37.11%)\ º /|||||||||||||||||||-------------------------------\
Dit is als ik in windows zit met explorer msn en irc enzo.. niks interresant..

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 13-12-2005 22:12 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Ohw srry niet goed gelezen |:( ...Ik dacht dat je zelf al 1 gig had en zei dat je nog wel meer nodig had :X Srry...Mjah volgens mij is 1 gig meer als genoeg voor NFS, maarja wieben ik omdat te beoordelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook nog wel eens op het nfs-planet.de forum (mag dat hier, verwijzen naar andere fora?), en daar staat dat de huidige update alleen voor SLI-configuraties geldt. Iedereen met een dergelijke config en problemen, zou nu dus enige verbetering moeten merken. De werkelijke oplossing (???) komt pas bij de eerstvolgende release (81.95+ dus).
En ja: ik heb 'maar' 512MB. Toen ik begin dit jaar mijn nieuwe systeem kocht, moest dat wel voldoende zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:59:
Ik zit ook nog wel eens op het nfs-planet.de forum (mag dat hier, verwijzen naar andere fora?), en daar staat dat de huidige update alleen voor SLI-configuraties geldt. Iedereen met een dergelijke config en problemen, zou nu dus enige verbetering moeten merken. De werkelijke oplossing (???) komt pas bij de eerstvolgende release (81.95+ dus).
En ja: ik heb 'maar' 512MB. Toen ik begin dit jaar mijn nieuwe systeem kocht, moest dat wel voldoende zijn... 8)7
Haha ja had ik ook, maarja voor de herfstvakantie toch maar 1 gig erbij gepropt....hij ging me iets teveel naar de schijf schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 22:59:
Als je alles uit je systeem wilt halen is nu het minimaale wel 1 gig ;) En in het komende jaartje kan je er het beste nog is 512 of 1 gig bij proppen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ehrm dit haal ik net uit een ander topic :? Geen idee of dit helpt.. Ik zit nu op me werk namelijk
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 12:24:
Tussen haakjes: het schokken met NFS MW heeft niets te maken met je videokaart. Via PCI Latency tool de latency op je PCI-e of AGP slot veranderen naar 128.
[edit]
Sjaakmeister schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:01:
[...]

Volgens Guru 3d is PCI Latency Tool alleen voor AGP kaarten
Nog ff een editje
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:22:
Hoi,

Ikzelf heb geen probleem met het schokken van NFS MW. En idd, zoals Sjaakmeister zei, heb ik dit van guru3d.
De prioriteit van de WMA codec aanpassen lijkt ook te helpen.
Morgen wordt mijn Ti4200 vervangen door 6600GT (natuurlijk agp) en dan hopelijk geen schokken...

linkje:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=160862&page=4

[ Voor 64% gewijzigd door KappeNou op 14-12-2005 13:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is die latency-tool nutteloos voor PCI-e kaarten (zoals de mijne). Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
ik hebt een AGP kaart, ik zal later vanaaf es kijken of die latency tool wat uitmaakt, ik houdt iedereen op de hoogte ;)

//edit:

net ff geprobeerd. Maakte niets uit, ik had zelfs ht idee dat het nou nog minder soepel liep (latency van me videokaart stond op 248 en dus verzet naar 128)

[ Voor 42% gewijzigd door mokumouse op 14-12-2005 21:15 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...complex probleem dit. Begin toch het vermoeden te krijgen dat EA hier gewoon een behoorlijke fout heeft gemaakt. Of zoals iemand op het Guruforum stelt: het spel per se hebben willen uitbrengen vóór de Kerst, alle glitches etc. voor lief nemend. En nu zitten wij er dus mee...:(

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:25:
Hmmm...complex probleem dit. Begin toch het vermoeden te krijgen dat EA hier gewoon een behoorlijke fout heeft gemaakt. Of zoals iemand op het Guruforum stelt: het spel per se hebben willen uitbrengen vóór de Kerst, alle glitches etc. voor lief nemend. En nu zitten wij er dus mee...:(
Mja mijn redenering is dat microsoft veel druk heb uitgeoefend omdat het een launch titel voor de 360 was. Daardoor zou de PC versie "afgeraffeld" zijn

Blaat...

• HaseMike
  • Niet online
mokumouse schreef op donderdag 15 december 2005 @ 08:35:
Mja mijn redenering is dat microsoft veel druk heb uitgeoefend omdat het een launch titel voor de 360 was. Daardoor zou de PC versie "afgeraffeld" zijn
Ik heb hier de demo van nfsmw op de 360, en die is net zo rampzalig als op de pc.
In vergelijk tot pgr3 zien de graphics er slecht uit, en het geheel stottert alle kanten op qua framerate. Jammer toch dat EA zo'n goede game niet eens even bekijkt voor ze hem verkopen.

Gelukkig kunnen we op de pc nog patches verwachten, zodat we misschien over een paar maanden het spel eens kunnen spelen. Dit i.t.t. de 360 waar beslist geen patches voor komen, of ik moet me vergissen.

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
HaseMike schreef op donderdag 15 december 2005 @ 09:10:
[...]

Ik heb hier de demo van nfsmw op de 360, en die is net zo rampzalig als op de pc.
In vergelijk tot pgr3 zien de graphics er slecht uit, en het geheel stottert alle kanten op qua framerate. Jammer toch dat EA zo'n goede game niet eens even bekijkt voor ze hem verkopen.

Gelukkig kunnen we op de pc nog patches verwachten, zodat we misschien over een paar maanden het spel eens kunnen spelen. Dit i.t.t. de 360 waar beslist geen patches voor komen, of ik moet me vergissen.
hehe ok, mja ik heb hier geen 360 staan dus dat kon ik niet weten 8)7 maar inderdaad wat jij zegt voor pc valt het misschien nog te verhlpen , voor de 360 word dat erg lastig lijkt mij

Blaat...

Verwijderd

Hallo,

ik heb zonet mijn 6600GT AGP geplaatst. Voordien had ik een Ti4200, waarbij NFS MW vlot liep (weliswaar zonder detail). Met de 6600GT schokte het als gek.

Heb PCI Latency tool 2.7 gedraaid, latency van videokaart zelf van 32 naar 128 gezet en draait nu perfect soepel.

Bus 001 - Beeldschermadapter NVidia 6600GT - 128 latency

Raar dat het bij mokumouse niet werkt.

Verwijderd

Ik heb ook de 6600GT, maar dan de PCI-e versie. En daar werkt dat verdomde Latency Tool niet bij!!! :X :'(

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:49:
Hallo,

ik heb zonet mijn 6600GT AGP geplaatst. Voordien had ik een Ti4200, waarbij NFS MW vlot liep (weliswaar zonder detail). Met de 6600GT schokte het als gek.

Heb PCI Latency tool 2.7 gedraaid, latency van videokaart zelf van 32 naar 128 gezet en draait nu perfect soepel.

Bus 001 - Beeldschermadapter NVidia 6600GT - 128 latency

Raar dat het bij mokumouse niet werkt.
Mijn 6800GE staat standaard op latency 248 :? Dus dit betekent dat het bij mij niet werkt? Het lijkt me niet dat ik het lager moet zetten, of wel? Of moet ik het nog hoger zetten??
Zoizo wat is dat latency??

>PC specs<

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
KappeNou schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:45:
[...]

Mijn 6800GS staat standaard op latency 248 :? Dus dit betekent dat het bij mij niet werkt? Het lijkt me niet dat ik het lager moet zetten, of wel? Of moet ik het nog hoger zetten??
Zoizo wat is dat latency??
ik had dus het zelfde mijn latency stond al op 248, dus ik moest hem naar beneden shroeven, geen wonder dat het bagger draaide..

Blaat...

Verwijderd

wat een flut spel zeg x850xt kaart agp en nog haperen af en toe het beeld :( al die aa zooi uit zettn helpt ook niks

Verwijderd

Net een ander trucje toegepast: de Audio Codecs openen, daar bij Windows Media Audio de prioriteit van 7 naar 1 veranderd. Helpt geen reet. Wat wel hielp: taskmanager openen tijdens het programma en de prioriteit op 'Hoog' zetten. Het stottert nog wel, maar een stuk minder. Maar gezien het feit dat mét NFS:MW mijn totale geheugengebruik zo rond de 700MB schommelt, lijkt bij mij het probleem al verholpen met extra geheugen... :(

Verwijderd

ik denk dat het ook met de hd te maken heeft ik hang er morgen even een raptor aan mischien is het dan beter 8)7

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:46:
ik denk dat het ook met de hd te maken heeft ik hang er morgen even een raptor aan mischien is het dan beter 8)7
whahahhaa dies is goed :9~

>PC specs<

Verwijderd

Ik heb een raptor waar NFSMW op draait, met dezelfde problemen....

Volledige specs:

Asus P4C800 Deluxe
Intel P4 2,6 Ghz
1 gig geheugen (Kingston)
Raptor 72gb
Maxtor 120gb opslag ding
Sapphire ATI Radeon 9800pro @ XT

Verwijderd

ehm het was geen humor ? ik hier een raptor in een ander systeem dus . maar ik lees nu dat het niet de oorzaak is . Toch vreemd dit somige hebben er geen last van andere weer wel
8)7

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:31:
[...]

ehm het was geen humor ? ik hier een raptor in een ander systeem dus . maar ik lees nu dat het niet de oorzaak is . Toch vreemd dit somige hebben er geen last van andere weer wel
8)7
een spel heeft niet zo snel data nodig dat een raptor of een 7200Rpm verschillend is in performens van een spel.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ik vind het wel komisch dat iedereen blijft zoeken naar een oplossing, overigens inclusief mijzelf, voor een probleem dat gewoon duidelijk bij EA ligt. ;)

Als cod2 / nfsu2 / quake4 enz enz goed draaien en Most wanted niet, dan is het dus een slechte release van ea...

Goed te zien ook aan de 360 demo die minimaal net zo slecht is als de full op de pc.

Ik denk dat we er mee bezig blijven omdat het spel op zich een beetje een klassieker lijkt en we het allemaal graag eens goed willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies op het ea forum zelf is ook zat te vinden ...
Ik had is even nfs underground 2 gestart nou dat gaat zo soepel niks geen schokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de een of ander manier loopt het spel niet zo soepel op m'n geforce2u :Y) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het weg het schokken na een mem upgrade nu heb ik weer wat anders , als ik scherpe bochten maak dan lijkt het wel alsof de omgeving niet snel genoeg laad soort van vertraging dit had ik eerst niet . Erg vaag , in nfs underground 2 nergens last van ik speel op n tft . 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb fraps aan gezet een movie gemaakt daar zie ik het niet , mischien ligt aan mn tft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 16-10 11:02
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:40:
Ik heb fraps aan gezet een movie gemaakt daar zie ik het niet , mischien ligt aan mn tft :/
Staat Vsync toevallig aan?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee die heb ik uit staan net zoals aa in nfs mw :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het schokken was bij mij heel erg toen ik een paar dagen terug nog me XP2200+ had.
Nu heb ik een AMD 64 3700+ met 2x512MB dual channel, en het loopt nu "perfect" het ergste schokken is weg. Heel af en toe misschien iets in de richting van schokjes maar dat is echt minimaal.. Het is dus nu niet meer merkbaar en irritant :)
Ik draai op bijna de hoogste instellingen en 1024x768. Ik heb net ook op 1280x1024 gedraaid en ik vondt dat kwa hoeveel mooier het werdt niet echt veel op vooruit gaan, de performens is ook ietsje beter op 1024x768..
Dus ik denk dat me tip is: koop een AMD64 minimaal 3700+ :D En natuurlijk minimaal een 6800GE ;)

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 00:05 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is onzin heb een p4 3.0 ghz op 3.6 ghz 1 gig mem ati x850xt en hij loopt perfect nu vsync aan en haal bijna 80 frames per sec :X 1280x 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:44:
Is onzin heb een p4 3.0 ghz op 3.6 ghz 1 gig mem ati x850xt en hij loopt perfect nu vsync aan en haal bijna 80 frames per sec :X 1280x 1024
Mja er zijn af en toe als je goed op let wel spikes te zien in de frame rates.. Maar bij mij is het nu echt niet meer zo irritant als voorheen met mijn 2200+ :P
Dus de mensen die hierzo posten met een soortgelijk systeem kwa performens.. Dan is er toch wat mis imo :? vooral die gene die hier post met een 7800GTX :D

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 10:50 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie niks 8)7

loopt echt goed nu het spel heeft gewone hele hoge systeem eisen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:45:
ik zie niks 8)7

loopt echt goed nu het spel heeft gewone hele hoge systeem eisen :/
ja maar dan snap ik niet dat iemand hier post met zijn 7800GTX... Die heeft minimaal wel een 2x sneller systeem dan mij :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 21:53
Vreemd hoor. het enige probleem dat ik had was dat het beeld af-en-toe schokte, sinds ik er 1GB geheugen bij geplaatst hebt (had maar 512Mb) draait ie als een zonnetje op 1280x1024 met alles hoog. Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik mijn rempedaal niet kan mappen bij de controls.

Zie hieronder voor mijn specs, die zijn echt niet super, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bart_NL schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:12:
Vreemd hoor. het enige probleem dat ik had was dat het beeld af-en-toe schokte, sinds ik er 1GB geheugen bij geplaatst hebt (had maar 512Mb) draait ie als een zonnetje op 1280x1024 met alles hoog. Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik mijn rempedaal niet kan mappen bij de controls.

Zie hieronder voor mijn specs, die zijn echt niet super, zou ik zeggen.
Mja das logisch met maar 512MB :P volgens mij had ik jou ook al een extra 512MB aangeraden? of niet?
Maja het loopt nu goed genoeg voor mij! :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:14:
[...]

Mja das logisch met maar 512MB :P volgens mij had ik jou ook al een extra 512MB aangeraden? of niet?
Maja het loopt nu goed genoeg voor mij! :)
Kan me dat advies niet herinneren, zeker niet omdat ik dat schok-probleem nooit echt gemeld heb.. Maar ja, met 1,5GB draait nu alles weer een stuk lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:05:
[...]

ja maar dan snap ik niet dat iemand hier post met zijn 7800GTX... Die heeft minimaal wel een 2x sneller systeem dan mij :P
Het probleem waar veel mensen (waaronder ik) het over hebben heeft niets te maken met het systeem, maar alles met het spel zelf.
Als het aan mijn systeem zou liggen zouden de kleine haperingen weg moeten zijn op 640x480 low detail. Er is echter geen verschil met 1024x768 full detail. Het maakt ook niet uit of ik mijn systeem overklok of niet. Dus ligt het imo aan het spel en niet aan het systeem.
Het maakt ook niet uit of je AMD of Intel hebt, een ATi of nVidia, een 9800Pro of een 7800GTX, 1GB of 2GB geheugen. Het probleem blijft gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Muse schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:00:
[...]

Het probleem waar veel mensen (waaronder ik) het over hebben heeft niets te maken met het systeem, maar alles met het spel zelf.
Als het aan mijn systeem zou liggen zouden de kleine haperingen weg moeten zijn op 640x480 low detail. Er is echter geen verschil met 1024x768 full detail. Het maakt ook niet uit of ik mijn systeem overklok of niet. Dus ligt het imo aan het spel en niet aan het systeem.
Het maakt ook niet uit of je AMD of Intel hebt, een ATi of nVidia, een 9800Pro of een 7800GTX, 1GB of 2GB geheugen. Het probleem blijft gewoon.
welke haperingen in het spel dan? Ik had eerst die haperingen toen ik nog een 2200+ had een paar dagen geleden.. Maar nu zijn ze weg.. Dus schijnbaar ligt het toch echt aan je systeem dan :)
En ik heb de full version ook op de normale Xbox gespeeld en daar ook geen haperingen. Ik weet niet of dat te maken heeft met de "happeringen" van de demo op de 360..

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 19-12-2005 14:08 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:08:
[...]

welke haperingen in het spel dan? Ik had eerst die haperingen toen ik nog een 2200+ had een paar dagen geleden.. Maar nu zijn ze weg.. Dus schijnbaar ligt het toch echt aan je systeem dan :)
En ik heb de full version ook op de normale Xbox gespeeld en daar ook geen haperingen. Ik weet niet of dat te maken heeft met de "happeringen" van de demo op de 360..
Daar is het hele topic om begonnen. Het zijn gewoon hele kleine haperingen die om de 10-15 secs plaatsvinden, waardoor het spel net niet echt vloeiend is. Beetje jammer, aangezien bijvoorbeeld Quake4 als een tiet draait op 1024x768, 4xAA, 8xAF. Beetje raar dat NFS dan zelfs op 640x480 low detail niet fatsoenlijk wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Muse schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:01:
[...]

Daar is het hele topic om begonnen. Het zijn gewoon hele kleine haperingen die om de 10-15 secs plaatsvinden, waardoor het spel net niet echt vloeiend is. Beetje jammer, aangezien bijvoorbeeld Quake4 als een tiet draait op 1024x768, 4xAA, 8xAF. Beetje raar dat NFS dan zelfs op 640x480 low detail niet fatsoenlijk wil draaien.
mja uhmm die kleine "haperingen" die jij noemt merk ik niet op als ik normaal het spel speel.. Sorry.. Met me XP2200+ was het gewoon irritant. Dus als je dat bedoeld is het gewoon mieren ne*ken imo :)
Met F.E.A.R. heb je veel ergere frame drops.. Dat is gewoon niet meer normaal.. Dus een echt performens probleem met NFS vindt ik uitgesloten soz

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:21:
[...]

mja uhmm die kleine "haperingen" die jij noemt merk ik niet op als ik normaal het spel speel.. Sorry.. Met me XP2200+ was het gewoon irritant. Dus als je dat bedoeld is het gewoon mieren ne*ken imo :)
Met F.E.A.R. heb je veel ergere frame drops.. Dat is gewoon niet meer normaal.. Dus een echt performens probleem met NFS vindt ik uitgesloten soz
Laten we het er dan maar op houden dat jij iets minder kritisch bent dan ik? Ik vindt het dus wél irritant en gezien dit topic ben ik niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Muse schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:40:
[...]

Laten we het er dan maar op houden dat jij iets minder kritisch bent dan ik? Ik vindt het dus wél irritant en gezien dit topic ben ik niet de enige.
mja ok.. maar ik had de indruk dat mensen erge schokken hadden.. Wat ik hiervoor met me XP2200+ had :? snappie.. Nu is het gewoon zo minimaal dat als ik aan het racen ben niet merkbaar is :) Tuurlijk als ik alleen op de frames ga letten zie ik well een beetje iets.. Nouja dat moet je dan maar accepteren ;) Halo was wel ff wat erger.. en FEAR vindt ik nou ook niet je van het :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Jij hebt waarschijnlijk niet de problemen die de meeste in dit topic met most wanted hebben.
Het is niet iets van overdreven kritiek, de game staat gewoon even helemaal stil op steeds dezelfde locaties op een track.

Het speelt dus als volgt : raceeeeee STOP raceeeeee STOP enz.

Leuk heh voor 40+ euro. De game is gewoon gerushed en als je op de EA forum leest doet EA er voorlopig kennelijk helemaal niets aan.

Game --> winkel --> 40 euro ---> ik

Ik weiger dit soort rommel langer te betalen. Als hij over een jaartje eindelijk gepatched is dan koop ik hem wel weer terug voor 9,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
HaseMike schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 07:55:
Jij hebt waarschijnlijk niet de problemen die de meeste in dit topic met most wanted hebben.
Het is niet iets van overdreven kritiek, de game staat gewoon even helemaal stil op steeds dezelfde locaties op een track.

Het speelt dus als volgt : raceeeeee STOP raceeeeee STOP enz.

Leuk heh voor 40+ euro. De game is gewoon gerushed en als je op de EA forum leest doet EA er voorlopig kennelijk helemaal niets aan.

Game --> winkel --> 40 euro ---> ik

Ik weiger dit soort rommel langer te betalen. Als hij over een jaartje eindelijk gepatched is dan koop ik hem wel weer terug voor 9,95.
Uhm ja dat had ik dus ook.. Ik ben er achter dat dit spel erg Processor gebonden is.. Ik weet niet wat jou specs zijn, maar toen ik nog mijn XP2200+ had, was er bij mij het zelfde probleem..
Die gasten met die extreme high end systemen die hier posten hebben dus niet dat probleem.. Die lopen te mieren ne*ken over soort van niet perfecte frames :? maar wat zou je anders verwachten :P ze geven een hoop geld uit aan hun systeem ;)
Maarja in iedergeval.. Mijn 3Dmark scores etc zijn niet "extreem" veel hoger dan toen ik die XP2200+ had (van 4700 naar 5100) De spellen zoals FEAR, quake4 etc liepen ook gewoon goed.. Maar NFS:mw totaal niet.. Ik had het zelfde als wat jij verteld. Gewoon zulke erge haperingen dat het gewoon niet leuk meer te spelen valt..
Nu heb ik een 64 3700+ en het is weg :) Als je goed oplet loopt hij niet volledig vloeiend, maar als je gewoon aan het spelen bent is het niet meer merkbaar.
Dit spel heeft dus hele hoge Systeem eisen kwa processor :( Dat is een beetje jammer, aangezien dit spel erg populair is bij een breedt publiek die niet zo'n high end systeem hebben..

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 09:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Tja, ik zou het niet nomen mierenneuken over niet perfecte frames, het is voor veel van ons (high end of niet) gewoon onspeelbaar. het lagt en schokt er op los. zet je hem op 640x480 met alles low, dan doet hij dat nog steeds, ook al heb je volgens fraps dan rond de 90fps.

Als ik m'n vriendin dan op de xbox die ernaast staat wel vloeiend zie spelen, dan weet ik dat er gewoon iets fout zit, en dat ligt niet aan m'n pc.

Ach, ik wacht nog steeds op een patch of nieuwe drivers voor m'n videokaart. heb nu al ene paar weken niet naar het spel omgekeken. We wachten rustig af, ooit gaat het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
milenko79 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:01:
Tja, ik zou het niet nomen mierenneuken over niet perfecte frames, het is voor veel van ons (high end of niet) gewoon onspeelbaar. het lagt en schokt er op los. zet je hem op 640x480 met alles low, dan doet hij dat nog steeds, ook al heb je volgens fraps dan rond de 90fps.

Als ik m'n vriendin dan op de xbox die ernaast staat wel vloeiend zie spelen, dan weet ik dat er gewoon iets fout zit, en dat ligt niet aan m'n pc.

Ach, ik wacht nog steeds op een patch of nieuwe drivers voor m'n videokaart. heb nu al ene paar weken niet naar het spel omgekeken. We wachten rustig af, ooit gaat het wel werken.
Wat voor PC heb jij dan (processor, videokaart en geheugen) :) want ik heb dat nu totaal niet meer. En met me vorige CPU, mobo en geheugen wel. Dus het licht Zker niet alleen aan het spel.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 11:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49

Harrie

NederVlaming

Het vergroten van de AGP aperature size van 64M naar 256M in de bios deed bij mij de hick-ups al voor een groot deel wegnemen. Volgens mij komen de hick-ups vooral door het steeds inladen van textures. Misschien dat dit voor jullie ook helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen. Maar denkt iedereen er wel aan om zijn drivers (mobo en graka) up-to-date te hebben?

Bovendien, als hij schokt @ high quality, zet hem dan lager. Als hij schokt met je videokaart van 500 euro kun je klagen, maar een kaartje van 100 euro die high niet aan kan is niet echt een verassing. (Prijzen zoals ze NU zijn, niet aankoop)

Bij mij werkt NFS MW perfect @ high. Het is zelfs zo dat als ik alles op low zet hij een error geeft en ik weer opnieuw kan beginnen :(

Edit: sommige mensen geven het spel de schuld, dit is totale onzin. Als je een GF 2 pakt en daarmee NFS MW @ high gaat spelen moet je eens in je kast kijken, ipv bij EA aankloppen. Zij rushen geen games en alles word uitvoerig getest.
Minimum systeem specs zijn over het algemeen voor de laagste instellingen met een fps van rond de 30-40.

[ Voor 25% gewijzigd door WingsOfFury op 21-12-2005 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
WingsOfFury schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:19:
Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen. Maar denkt iedereen er wel aan om zijn drivers (mobo en graka) up-to-date te hebben?

Bovendien, als hij schokt @ high quality, zet hem dan lager. Als hij schokt met je videokaart van 500 euro kun je klagen, maar een kaartje van 100 euro die high niet aan kan is niet echt een verassing. (Prijzen zoals ze NU zijn, niet aankoop)

Bij mij werkt NFS MW perfect @ high. Het is zelfs zo dat als ik alles op low zet hij een error geeft en ik weer opnieuw kan beginnen :(

Edit: sommige mensen geven het spel de schuld, dit is totale onzin. Als je een GF 2 pakt en daarmee NFS MW @ high gaat spelen moet je eens in je kast kijken, ipv bij EA aankloppen. Zij rushen geen games en alles word uitvoerig getest.
Minimum systeem specs zijn over het algemeen voor de laagste instellingen met een fps van rond de 30-40.
Het gaat meer om je processor.. Ik heb een GE.. waarmee ik spellen zoals FEAR perfect op speelde.. en dat was toen met me XP2200+.. En ineens met NFS liep het kut :? is toch duidelijk iets mis met dat spel.
Nu heb ik een 3700+ en mja nu is het ergste weg. Maar als nog loopt die game niet helemaal lekker.. Terwijl ik veel zwaardere spellen perfect speel.. en nee de details naar beneden gooien etc veranderd niks

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 21-12-2005 01:35 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij spreek je je zelf nu tegen ? het gaat om je proc. zeg je en later zeg je weer dat jet nog steeds een beetje hebt alleen bij nfsmw en niet bij andere games .. 8)7

Tuurlijk een snelle proc. is zeker handig maar de meeste die hier zeuren hebben geen gf2 kaart erin hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:04:
[...]

Wat voor PC heb jij dan (processor, videokaart en geheugen) :) want ik heb dat nu totaal niet meer. En met me vorige CPU, mobo en geheugen wel. Dus het licht Zker niet alleen aan het spel.
Mijn specs zijn al eerder voorbij gekomen in dit topic geloof ik, maar goed, ik heb een :

asus a8n sli premium, met een amd64 3200, 2 gig ddr400 geheugen en een gf6800gt. Mijn geluidskaartje is een alweer ouderwetse audigy, maar die zou het probleem niet mogen zijn.

AGP aperture size heb ik niet (pci express)

verder heb ik van alles de nieuwste drivers, en bij andere spellen niet echt problemen (behalve dan framedrops op sommige nieuwe battlefield 2 maps (special ops), maar da's ook een algemeen probleem, crappy niet optimized maps, weer van EA).

quake 4, f.e.a.r, hl2, cod2, d.o.d. source, WOW en vele anderen geven mij totaal geen problemen.

Ik vind zelf dat ik dus een redelijke pc heb, die nfsmw in ieder geval op 640x480 vloeiend moet kunnen spelen. aan het aantal frames ligt het dan niet, volgens fraps haal ik er gemiddeld 90 bij 640x480 en toch schokt het, lagt het. da's het probleem met dit spel. Ja, als je een crappy pc hebt, moet je niet zeuren of e settings lager zetten, maar als ik 90 fps haal, 100% zeker weet dat er geen andere processen draaien die het spel in de weg (zouden mogen) zitten en verder geen problemen heb met andere software, dan geef ik de schuld aan het spel. Aangezien ik niet de enige ben met deze problemen, dan ik dat die beschuldiging nog steeds terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
milenko79 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:47:
[...]

Mijn specs zijn al eerder voorbij gekomen in dit topic geloof ik, maar goed, ik heb een :

asus a8n sli premium, met een amd64 3200, 2 gig ddr400 geheugen en een gf6800gt. Mijn geluidskaartje is een alweer ouderwetse audigy, maar die zou het probleem niet mogen zijn.

verder heb ik van alles de nieuwste drivers, en bij andere spellen niet echt problemen (behalve dan framedrops op sommige nieuwe battlefield 2 maps (special ops), maar da's ook een algemeen probleem, crappy niet optimized maps, weer van EA).

quake 4, f.e.a.r, hl2, cod2, d.o.d. source, WOW en vele anderen geven mij totaal geen problemen.

Ik vind zelf dat ik dus een redelijke pc heb, die nfsmw in ieder geval op 640x480 vloeiend moet kunnen spelen. aan het aantal frames ligt het dan niet, volgens fraps haal ik er gemiddeld 90 bij 640x480 en toch schokt het, lagt het. da's het probleem met dit spel. Ja, als je een crappy pc hebt, moet je niet zeuren of e settings lager zetten, maar als ik 90 fps haal, 100% zeker weet dat er geen andere processen draaien die het spel in de weg (zouden mogen) zitten en verder geen problemen heb met andere software, dan geef ik de schuld aan het spel. Aangezien ik niet de enige ben met deze problemen, dan ik dat die beschuldiging nog steeds terecht is.
Ik heb een vergelijkbaar systeem:
DFI Lanparty NF3 250Gb
A64 2800+ @ 2.0GHz (overklokken naar 2.25GHz maakt geen verschil, terug naar 1.8GHz ook niet)
1 GB pc3200 @ 225MHz 2.5-3-3-8-1T (Opnieuw maakt verder of niet overklokken geen enkel verschil)
XFX 6800GT (Naar Ultra of meer overklokken maakt weer geen verschil)
Spel draait vanaf een Maxtor DM10 sata schijf.

Mijn broertje heeft weer het probleem dat het spel af en toe in slowmotion springt, hij heeft:
Abit NF7-S
XP 2800+
1GB pc3200 @ 200MHz
9800Pro
Ook dit probleem is al vaker naar voren gekomen in dit topic. Er zijn meerdere problemen met het spel op de meest uiteenlopende systemen. Er waren zelfs klachten van mensen met een 7800GTX die op 1024 nog geen 40 fps draaiden, wat natuurlijk belachelijk is, aangezien die mensen er meestal ook wel een A64 X2 of een A64 3700-4000+ bij hebben zitten.
Maar goed, ik was ondertussen al bijna bij het duel met Razor, maar ik heb het spel nu al 2-3 weken niet meer aangeraakt. Dit is me nog nooit gebeurd bij een NFS spel, want ik speelde ze altijd in één ruk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
  • Laatst online: 15-11-2024
Heeft er ook iemand problemen met de filmpjes en intro's want dat schokt wel als de ziekte bij mij.

Het spel zelf speelt perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

Heb jij dan het probleem dat het spel echt zo haperd dat die min of meer "vast loopt"? Of is het minimaal dat het gewoon speelbaar is?
Want als het heel erg is dan leunt dit spel gewoon heel veel op je CPU.. Heb je je processor stock of overgeclocked lopen?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Het spel loopt niet helemaal vast, het hapert niet, het voelt gewoon met horten en stoten laggy als je rijd. dus, de ene keer reageert ie goed in een bocht, en als je dan wil bijsturen reageert ie opeens trager. het beeld loopt ook niet vloeiend, het stopt niet, hapert niet, tís meer als een golf, snel traag snel traag snel traag.

je kan me niet vertellen dat m'n cpu het te zwaar heeft, tenzij ea echt heel kut geprobrammeerd heeft. lijkt me dat bijvoorbeeld fear veel meer van de cpu vraagt, en die loopt ook gewoon netjes constant.

met constant bedoel ik trouwens niet het aantal fps, want dat is bij nfsmw ook constant, maar toch neem je telkens seedup slowdown speedup slowdown enz enz waar, in cycles van 1 tot 2 seconden.

[ Voor 16% gewijzigd door milenko79 op 21-12-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
milenko79 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:22:
Het spel loopt niet helemaal vast, het hapert niet, het voelt gewoon met horten en stoten laggy als je rijd. dus, de ene keer reageert ie goed in een bocht, en als je dan wil bijsturen reageert ie opeens trager. het beeld loopt ook niet vloeiend, het stopt niet, hapert niet, tís meer als een golf, snel traag snel traag snel traag.

je kan me niet vertellen dat m'n cpu het te zwaar heeft, tenzij ea echt heel kut geprobrammeerd heeft. lijkt me dat bijvoorbeeld fear veel meer van de cpu vraagt, en die loopt ook gewoon netjes constant.
NFS:mw vraagt zoizo veel meer van je CPU dan elke andere high end game van tegenwoordig.. Maarja dat probleem wat jij hebt heeft iedereen met een snel systeem :( Ik ook.. En het kan niet verholpen worden.. Maybe na een nieuwe patch, dus laten we afwachten

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:06:
Volgens mij spreek je je zelf nu tegen ? het gaat om je proc. zeg je en later zeg je weer dat jet nog steeds een beetje hebt alleen bij nfsmw en niet bij andere games .. 8)7

Tuurlijk een snelle proc. is zeker handig maar de meeste die hier zeuren hebben geen gf2 kaart erin hoor :O
Tegen wie heb jij het nou? Ik heb nooit gezegt dat het om je proc gaat, maar wel dat iedereen hier zeurt een slechte videokaart heeft.

Ik heb een A8N-E, ongeveer zelfde mobo dus, zijne is iets beter.
Ik heb ook een a64 3200
Ik heb maar 512 mb ddr400
En ik heb een x850pro 256mb.

Bij mij werkt alles perfect, filmpjes, rijden in free, races, alles. Ook 30 plitie autos achter me aan levert geen enkel probleem. En ik heb dezelfde cpu als milenko, iets minder mobo en VEEL minder geheugen, alleen mijn videokaart is beter.

Wie durft er nu nog te beweren dat het om je cpu gaat??

Degene die dat zeggen hebben totaal geen verstand van hardware en games. Cpu laad ALLES wat er is, daarom is een goede cpu belangrijk bij AOE 3, bijv. Je videokaart laad alles wat je ZIET, wat dus op je monitor verschijnt, als hij dus schokt op bepaalde stukken, dan zijn daar veel meer kleuren/pixels/hoe je het ook wilt noemen, dan een stukje terug en ligt het dus aan je videokaart. NFS MW is geen zwaar spel voor je cpu, wel voor je videokaart, want milenko schokt wel en ik niet, terwijl we dezelfde cpu hebben, maar een andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
WingsOfFury schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:33:
[...]

Tegen wie heb jij het nou? Ik heb nooit gezegt dat het om je proc gaat, maar wel dat iedereen hier zeurt een slechte videokaart heeft.

[...]

Ik heb ook een a64 3200

Bij mij werkt alles perfect, filmpjes, rijden in free, races, alles. Ook 30 plitie autos achter me aan levert geen enkel probleem. En ik heb dezelfde cpu als milenko, iets minder mobo en VEEL minder geheugen, alleen mijn videokaart is beter.

Degene die dat zeggen hebben totaal geen verstand van hardware en games. Cpu laad ALLES wat er is, daarom is een goede cpu belangrijk bij AOE 3, bijv. Je videokaart laad alles wat je ZIET, wat dus op je monitor verschijnt, als hij dus schokt op bepaalde stukken, dan zijn daar veel meer kleuren/pixels/hoe je het ook wilt noemen, dan een stukje terug en ligt het dus aan je videokaart. NFS MW is geen zwaar spel voor je cpu, wel voor je videokaart, want milenko schokt wel en ik niet, terwijl we dezelfde cpu hebben, maar een andere videokaart.
Jij kan zoizo nergens over mee praten omdat jij niet met meerdere systemen hebt getest :) dus al je conclusies vallen in het niets.. Sorry m8
www.tmf.nl/chat voor jou imo

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
ja, er zal niet veel meer opzitten dan wachten, maar goed, een beetje discussie om het probleem echt duidelijk te krijgen kan nooit kwaad, want het is dit keer geen standaard fps probleem (en daarom ook moeilijker te fixen denk ik, lijkt meer een timing probleem in de engine ergens ).

gelukkig voel ik me altijd erg gestuend als ik niet de enige ben met een probleem. wat mijn pc betreft ben ik een echte mierenneuker. hij moet doen wat ik wil wanneer ik het wel, en als het ens niet werkt blijf ik kloten tot de onderste steen boven is. helaas is het dit keer niet iets dat door tweakes simpel opgelost kan worden lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Ben ik het niet mee eens, als je kijkt dat het op een Radeon 9700 goed draait en op een X850 XT PE slecht, dan is er meer aan de hand. Allebei met de nieuwste Catalyst Drivers.

Het licht gewoon aan het spel, het overbekende "hick-ups" probleem. Als het spel goed draait heb je geluk, anders heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
WingsOfFury schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:33:
[...]

[...]

Ik heb ook een a64 3200

uhm, sorry, maar ik denk zelf dat jou videokaart echt niet heel vele sneleer is dan een 6800gt. heb hiervoor zelf een x800pro gehad en het verschil is nihil, soms is de x800 beter, soms de 6800 (ter verduidelijking, ik ging van agp nar pci-e, en wilde dan meteen maar een volledige dx9 kaartje)
ik ken de benchmarks niet uit mijn hoofd, maar snelle kaart of niet heeft er niks mee te maken, zeker niet op 640x480 waar hetzelfde probleem zich voor blijft doen.

de 6800gt is GEEN slechte kaart. Er zijn trouwens ook zat mensen met ati kaarten die hetzelfde probleem ondervinden.

is het nou zo moeilijk te geloven dat EA gewoon een slecht product heeft afgeleverd. ja, voor veel mensen werkt het wel goed, maar voor minstens zoveel mensen lijkt het niet te werken. dan heeft EA toch iets fout gedaan. mijn pc is best.

Edit: heb net even wat benchmarks gekeken en zoals ik al dacht, de x850pro en de 6800gt ontlopen elkaar bijna niets, soms is de 6800gt sneller, soms de x850pro, je kan dus niet stellen dat jou kaart sneller is. Je kan hooguit stellen dat jouw kaart geen directx9 rendering path kan gebruiken en daarom minder instructies te verwerken heeft, maar dan nog is dat discutabel omdat zoals anderen zeggen het bij sommigen op een 9700pro wel goed werkt. .

[ Voor 10% gewijzigd door milenko79 op 21-12-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter

je zegt zelf al dat je alleen de laatste pagina hebt gelezen. Als je nou die moeite ff had genomen om de pagina's die daarvoor zitten ook te lezen had een heleboel zooi die er in je post staat niet nodig geweest. (drivers up to date enzo).

Daarnaast had je ook kunnen lezen dat er al een aantal mensen bezig waren geweest om een oplossing te vinden. Dan ken je wel gaan zueren over dat wij niet moeten zeuren als we een geforce2 hebben, maar waar het op neer komt is dat het allemaal PC's zijn waarvan de specs (ruim) boven de minimum specs zijn. Dan mogen wij toch wel verwachten dat het fatsoenlijk draait.

Ook had je dan kennuh weten dat het ging om inconsistente hickups en niet over een lage frame rate, waar jij op doelt met die minimum specs

Jah ik heb zelf ook op de laagste settings geprobeerd (zie specs in sig.). En dan nog heb ik last van hickups.

Dus neem voortaan ff de moeite voordat je mening neerkalkt zonder het hele topic door te lezen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mokumouse op 21-12-2005 17:41 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kindokolo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 01:09
81.98 is uit!!. ftp://download.nvidia.com/Windows/81.98/

Snel even een testrun gedraaid........ helaas, schokt nog steeds op een 6800gt 128mb :'( . Huisgenoot van mij draait wel gewoon zonder schokken op een laptop met ati x300 nota bene 8)7 .

Btw kent iemand het probleem dat wanneer je overchakeld naar 4xAA en dan het spel opniew opstart je geen beeld meer hebt? Geen AA en 2xAA werken wel met een resolutie van 1280x1024. Op een resolutie van 1024x786 werkt is er wel beeld met hogere AA instellingen. (Ingame of via de nvidia instellingen AA aanzetten maakt niks uit)

[ Voor 6% gewijzigd door kindokolo op 21-12-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
81.98 drivers lossen alle problemen op : Het spel draait namelijk nu helemaal niet meer :(
Na de half naakte dame en de het intro-filmpje komt hij nog even met game loaded en hoppa ; terug naar de desktop zonder enige foutmelding.

<EDIT> : Reinstall heeft geholpen, spel draait weer. Maar wel met exact hetzelfde gestotter als de oude drivers. Ook op exact dezelfde plaatsen natuurlijk. </EDIT>

Overigens voor de niet lezers onder ons : ik heb een 3ghz p4 met een 6800gt ook nog 1gb ram en god mag weten hoeveel GB op diverse hd's. En ter correctie : een cpu is niet voor het laden, echter, de primaire taak van de cpu is het verwarmen van mijn kamer. De grafische kaart doet dat ook, maar daar is het hoofddoel het maken van zoveel mogelijk herrie. Het uitvoeren van programmatuur alsmede het laten zien van beelden is slechts een bijkomstigheid.

Erg leuk overigens dat niet lezen, zo gaat het xbox-360 topic al 6.439 pagina's over :

-- Vga/scart/hd/composiet kabel verwarring
-- Hoe moet ik de 360 aan mijn pc koppelen
-- En 1800 boodschappen in de trant van "ik heb hem" of "ik heb hem niet"

Back on topic : ik probeer wel even een nieuwe install van mw om te zien of die dan nog crashed met de nieuwe drivers.

[ Voor 9% gewijzigd door HaseMike op 21-12-2005 19:42 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Btw kent iemand het probleem dat wanneer je overchakeld naar 4xAA en dan het spel opniew opstart je geen beeld meer hebt? Geen AA en 2xAA werken wel met een resolutie van 1280x1024. Op een resolutie van 1024x786 werkt is er wel beeld met hogere AA instellingen. (Ingame of via de nvidia instellingen AA aanzetten maakt niks uit)
Inderdaad, heb hetzelfde 'probleem' met een 6600 (non gt).

Heb overigens wel een iets betere performance gekregen met de patch, minder tot geen schokken meer.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 19:13
Er is een nieuwe driver uitgekomen van nVidia 81.98. Ben 'm nu aan het downloaden.
In de release notes staat dat de rendering problems in het spel zijn opgelost. We zullen zien.. :P

Mijn Systeem.....

• KappeNou
Voodooforever schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:15:
Er is een nieuwe driver uitgekomen van nVidia 81.98. Ben 'm nu aan het downloaden.
In de release notes staat dat de rendering problems in het spel zijn opgelost. We zullen zien.. :P
Waar zie jij dan staan need for speed most wanted?? Pls link ofzo
Bij nVidia kunnen vanaf vandaag nieuwe ForceWare-drivers worden opgehaald. Deze hebben rugnummer 81.98 meegekregen en zijn voorzien van een WHQL-certificering. De drivers zijn verkrijgbaar voor de 32-bits versie van Windows 2000 en XP of voor de 64-bits versie van Windows XP en 2003 Server. Beide versies zijn dan weer verkrijgbaar met alleen de Engelse taal aan boord of, voor een kleine negen megabyte extra, een mix van maar liefst 29 talen. Het changelog van deze release laat de volgende veranderingen zien:
Release Highlights:
WHQL Certified
Application compatibility fixes. For a full list of fixed and known issues please view the Release Notes.
Mixed vendor support for nVidia SLI.

>PC specs<

• WingsOfFury
KappeNou schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:36:
[...]

Jij kan zoizo nergens over mee praten omdat jij niet met meerdere systemen hebt getest :) dus al je conclusies vallen in het niets.. Sorry m8
www.tmf.nl/chat voor jou imo
Wat is dat voor een onzin? Ga jij maar lekker naar tmf chat, stumpertje. Dat je die site kent zegt al meer over jou dan over mij...

Ik ken minstens 10 mensen waarbij hij het vloeiend doet, allemaal verschillende systemen, dus hoezo heb ik het niet op meerdere systemen getest? "Testen" is niet eens nodig.

Wat jullie eigenlijk beweren is dat EA sommige videokaarten heeft geblokt om het spel te spelen. Het ligt duidelijk aan de videokaarten bij degenen met problemen, en een aantal kennen anderen met mindere kaarten waarbij hij het wel doet.
Waarom zou EA nou weer een aantal kaarten blokkeren? En hoezo is ea nou weer gelijk een kut bedrijf als jullie een spel niet kunnen spelen? Ik heb in 8 jaar (ongeveer) nog nooit problemen met ea gehad. Als er iets was, was het altijd een hardware of driver probleem.
Hoe kan ea nou zo groot zijn als ze alleen maar slechte spellen maken en "niet kunnen coderen". Kijk eens in je portomonee en koop een kaart die wel 100% werkt.

Heeft er iemand wel aan gedacht om ea een mail te sturen? Mss is er wel gewoon een oplossing voor hoor. iemand zegt dat er net zoveel mensen met problemen zijn, als zonder. Stel dat dat beide 1 miljoen man betreft, dan hebben bij de 1 miljoen met problemen heus wel de helft al een klacht ingediend, en er is nog geen patch: oftewel het percentage zal eerder 90/10 zijn.

• HaseMike
  • Niet online
WingsOfFury schreef op donderdag 22 december 2005 @ 01:14:
[...]Heeft er iemand wel aan gedacht om ea een mail te sturen? Mss is er wel gewoon een oplossing voor hoor. iemand zegt dat er net zoveel mensen met problemen zijn, als zonder. Stel dat dat beide 1 miljoen man betreft, dan hebben bij de 1 miljoen met problemen heus wel de helft al een klacht ingediend, en er is nog geen patch: oftewel het percentage zal eerder 90/10 zijn.
Heb je al gekeken bij de forums van EA, die staan vol met het probleem dat hier besproken wordt. Het probleem is natuurlijk niet bij iedereen, dat is het "fijne" van pc's. Als jij en een aantal mensen die je kent het probleem niet hebben, betekend het niet dat andere mensen het probleem verzinnen.

Ontzettend veel games worden met bugs onder tijdsdruk gereleased, en de klantenservice van ea staat bekend om het negeren van klachten. Het probleem lijkt zich niet te beperken tot een bepaalde soort grafische kaarten (hoewel de 9700/9800 reeks geen problemen lijkt te hebben).

Waarom post je uberhaupt in dit topic als je geen problemen hebt en niet wilt meewerken aan het zoeken naar een oplossing ? ;)

• milenko79
Wingsoffury, waarom wil je Ea zo graag verdedigen de hele tijd?
Ik zeik Ea niet af, ik constateer alleen een probleem met een engine die zij gemaakt hebben. na al het testen dat iedereen hier gedaan heeft concluderen we dat het niet aan onze pc's ligt (voor sommigen misschien wel, maar die zijn daar onderhand wel achter).

Leer eerst eens je feiten voordat je gaat zeggen dat mensen zeuren. Probeer eens me te denken naar een oplossing aan de hand van de aangedragen feiten als je hier alleen bent om je ego op te vijzelen omdat dit monster van een spel het wel bij jou doet, dan kan je beter niet reageren.

Als een ander dan EA een spel waar ik voor betaald heb zo zou afleveren, dan zou ik trouwens net zo hard zeuren.

Vanavond maar eens de nieuwe drivers testen.

[ Voor 4% gewijzigd door milenko79 op 22-12-2005 09:31 ]

• KappeNou
WingsOfFury schreef op donderdag 22 december 2005 @ 01:14:
[...]

Wat is dat voor een onzin? Ga jij maar lekker naar tmf chat, stumpertje. Dat je die site kent zegt al meer over jou dan over mij...

Ik ken minstens 10 mensen waarbij hij het vloeiend doet, allemaal verschillende systemen, dus hoezo heb ik het niet op meerdere systemen getest? "Testen" is niet eens nodig.

Wat jullie eigenlijk beweren is dat EA sommige videokaarten heeft geblokt om het spel te spelen. Het ligt duidelijk aan de videokaarten bij degenen met problemen, en een aantal kennen anderen met mindere kaarten waarbij hij het wel doet.
Waarom zou EA nou weer een aantal kaarten blokkeren? En hoezo is ea nou weer gelijk een kut bedrijf als jullie een spel niet kunnen spelen? Ik heb in 8 jaar (ongeveer) nog nooit problemen met ea gehad. Als er iets was, was het altijd een hardware of driver probleem.
Hoe kan ea nou zo groot zijn als ze alleen maar slechte spellen maken en "niet kunnen coderen". Kijk eens in je portomonee en koop een kaart die wel 100% werkt.

Heeft er iemand wel aan gedacht om ea een mail te sturen? Mss is er wel gewoon een oplossing voor hoor. iemand zegt dat er net zoveel mensen met problemen zijn, als zonder. Stel dat dat beide 1 miljoen man betreft, dan hebben bij de 1 miljoen met problemen heus wel de helft al een klacht ingediend, en er is nog geen patch: oftewel het percentage zal eerder 90/10 zijn.
Zucht jij snapt het niet helemaal heh :?

De kunst van spellen op PC's maken is.. Ja idd dat het op zoveel mogelijk systemen werkt.
Ik heb een 6800GE en kan alle andere high performens spellen op high settings spelen. Er zijn mensen die hier posten met top of the line 7800GTXen!!
Waar licht het aan? Ja idd aan EA!

Het zou idd kunnen dat het op andere videokaarten wel goed loopt, of hun zijn niet zo critisch als andere.. Ik vindt het persoonlijk zelf nu wel speelbaar sinds ik een andere processor heb. Maar als nog loopt het langerna niet lekker zoals alle andere nieuwe spellen (FEAR, Far Cry, Quake4 etc)

Ze hebben dus gewoon een klein foutje gemaakt, aangezien alle vorige games van EA echt perfect lopen op werkelijk elk systeem (voorbeeld: underground 1&2)

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 22-12-2005 10:31 ]

>PC specs<

• ron_stultiens
KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 00:24:
Waar zie jij dan staan need for speed most wanted?? Pls link ofzo
Staat in de release notes! Moet je eventjes op de site van nVidia kijken..of wacht..kzal wel ff linkje posten ;)
klik

Mijn Systeem.....

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10 09:00
HaseMike schreef op donderdag 22 december 2005 @ 08:12:
[...]

Ontzettend veel games worden met bugs onder tijdsdruk gereleased, en de klantenservice van ea staat bekend om het negeren van klachten. Het probleem lijkt zich niet te beperken tot een bepaalde soort grafische kaarten (hoewel de 9700/9800 reeks geen problemen lijkt te hebben).
Ik heb met mijn 9700pro, p4 2,8ghz, 1gb ram ook de hier beschreven problemen. Is het bij jullie trouwens ook dat als je met alt-tab het spel even minimaliseert, het dan weer een poosje goed loopt?
Het loopt bij mij met alles op high, 1024x768 vrijwel altijd vloeiend, op die hickups na, die na het minimaliseren zijn opgelost.

Ben benieuwd of de 5,13 catalysts het oplossen...
meuktracker: ATi Catalyst 5.13 final

[ Voor 6% gewijzigd door thesystem op 22-12-2005 10:50 ]

• KappeNou
Voodooforever schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:38:
[...]
Staat in de release notes! Moet je eventjes op de site van nVidia kijken..of wacht..kzal wel ff linkje posten ;)
klik
Sorry maar als nog zie ik het nergens staan :? op welke pagina zie jij hun iets zeggen over need for speed? Ik zie ze alleen wat zeggen over Quake en MoH..

>PC specs<

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Entity

9000rpm

thesystem schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:43:
[...]

Ik heb met mijn 9700pro, p4 2,8ghz, 1gb ram ook de hier beschreven problemen. Is het bij jullie trouwens ook dat als je met alt-tab het spel even minimaliseert, het dan weer een poosje goed loopt?
Het loopt bij mij met alles op high, 1024x768 vrijwel altijd vloeiend, op die hickups na, die na het minimaliseren zijn opgelost.

Ben benieuwd of de 5,13 catalysts het oplossen...
meuktracker: ATi Catalyst 5.13 final
Heb een 9800 Pro, ook met dezelfde problemen. Het zou me verbazen als 5.13 de problemen oplossen overigens, ik heb 5.11, 5.12 en de respectievelijke Omega drivers geprobeerd, zonder oplossing. De ALT-TAB truc werkt ook bij mij, erg vreemd vind ik het.

• ron_stultiens
KappeNou schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:54:
Sorry maar als nog zie ik het nergens staan :? op welke pagina zie jij hun iets zeggen over need for speed? Ik zie ze alleen wat zeggen over Quake en MoH..
Staat op pagina 3 onder 't kopje Issues Resolved in Version 81.98. Om precies tezijn 't vierde puntje :)

Mijn Systeem.....

• WingsOfFury
Heeft iedereen ook oudere drivers geprobeerd?
Ik had eerst ook een spel (oud spel) dat niet werkte, toen zei iemand dat ik ff 3 versies eerder moest installeren en deed hij het wel.
De meeste klachten komen van nVidia, en als je die nieuste driver release notes bekijkt zijn er veel problemen met de 7800/6800 opgelost, maar er zullen er vast meer zijn.

Ik probeer ea helemaal niet te verdedigen, maar om nou gelijk hun de schuld te geven, terwijl het ook aan nVidia KAN liggen is een beetje overdreven. Grote kans dat de fout idd bij ea ligt, maar ik zou als ik jullie was ff oude drivers proberen, tot 10 versies terug.
Denk ik nu wel mee?

• Bart©
WingsOfFury schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:13:
Ik probeer ea helemaal niet te verdedigen, maar om nou gelijk hun de schuld te geven, terwijl het ook aan nVidia KAN liggen is een beetje overdreven.
Er zijn ook ATI gebruikers met de problemen, dus het probleem zal denk ik niet aan NVidia liggen.

• KappeNou
Voodooforever schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:50:
[...]
Staat op pagina 3 onder 't kopje Issues Resolved in Version 81.98. Om precies tezijn 't vierde puntje :)
hehehe nu zie ik het eindelijk :p
Nouja als ik thuis ben dan maar even proberen :) btw heb jij het niet al uitgeprobeerd? ik dacht te lezen dat het bij 1 iemand niet werkte..
WingsOfFury schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:13:
Heeft iedereen ook oudere drivers geprobeerd?
Ik had eerst ook een spel (oud spel) dat niet werkte, toen zei iemand dat ik ff 3 versies eerder moest installeren en deed hij het wel.
De meeste klachten komen van nVidia, en als je die nieuste driver release notes bekijkt zijn er veel problemen met de 7800/6800 opgelost, maar er zullen er vast meer zijn.

Ik probeer ea helemaal niet te verdedigen, maar om nou gelijk hun de schuld te geven, terwijl het ook aan nVidia KAN liggen is een beetje overdreven. Grote kans dat de fout idd bij ea ligt, maar ik zou als ik jullie was ff oude drivers proberen, tot 10 versies terug.
Denk ik nu wel mee?
Het is een nieuw spel.. Dus met oudere drivers gaat het zoizo niet lukken :)

[ Voor 52% gewijzigd door KappeNou op 22-12-2005 12:40 ]

>PC specs<

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Ik zal 1 dezer dagen ook es ff de nieuwe nvidia drivers testen kijken of het uitmaakt bij mij...i'll keep u posted

Blaat...

Verwijderd

Bij mij heeft het in ieder geval geen effect gehad. Maar ik begin sowieso hoe langer hoe meer tot de conclusie te komen, dat ik eerst maar eens wat meer geheugen moet gaan aanschaffen. NFSMW verbruikt veel geheugen: het totale verbruik ligt bij mij tussen de 700-800 MB (en dat met 512 MB geheugen). Da's voor mij dus al te veel, en een uitbreiding zou al moeten helpen.
Kijk ik nu naar het geheugenverbruik van NFSU2 (alles grafisch op 'vol vermogen'), dan komt het nooit boven de 420 uit...da's toch wel vreemd: in nauwelijks één jaar tijd weet EA een opvolger op de markt te zetten die twee keer zoveel geheugen verbruikt... 8)7

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:39:
Bij mij heeft het in ieder geval geen effect gehad. Maar ik begin sowieso hoe langer hoe meer tot de conclusie te komen, dat ik eerst maar eens wat meer geheugen moet gaan aanschaffen. NFSMW verbruikt veel geheugen: het totale verbruik ligt bij mij tussen de 700-800 MB (en dat met 512 MB geheugen). Da's voor mij dus al te veel, en een uitbreiding zou al moeten helpen.
Kijk ik nu naar het geheugenverbruik van NFSU2 (alles grafisch op 'vol vermogen'), dan komt het nooit boven de 420 uit...da's toch wel vreemd: in nauwelijks één jaar tijd weet EA een opvolger op de markt te zetten die twee keer zoveel geheugen verbruikt... 8)7
wtf? ik kom nooit boven de 400 mb uit voor NFS:MW! Misschien dattie daarom zo schokt bij mij..kun je dat niet vergroten ofzow? Ik heb 1.5 GB dus dat kan wel :?
Dat hij meer gebruik maakt/kan maken van het geheugen? :?

Verwijderd

Ik heb het overigens over totaal geheugenverbruik, dus ook alle programma's die ernaast nog draaien (XP vreet geheugen...). NFSMW zélf verbruikt bij mij zo'n 400 à 500 MB. Da's nog veel te veel voor mij - en ik kan natuurlijk niet alle andere programma's stopzetten.

Verwijderd

Heb het spel net, en zal mijn 7800GTX ook es aan het werk zetten met de nieuwste drivers...Bevindingen komen later..

• KappeNou
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:04:
Ik heb het overigens over totaal geheugenverbruik, dus ook alle programma's die ernaast nog draaien (XP vreet geheugen...). NFSMW zélf verbruikt bij mij zo'n 400 à 500 MB. Da's nog veel te veel voor mij - en ik kan natuurlijk niet alle andere programma's stopzetten.
idd.. XP en zijn programmatjes verbruikt al zo'n 300 tot 350MB.. dus laten we zeggen als je NFS draaid verbruik je bij elkaar zo'n 750MB..
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:10:
Heb het spel net, en zal mijn 7800GTX ook es aan het werk zetten met de nieuwste drivers...Bevindingen komen later..
ben benieuwd :) ik laat die nieuwe drivertjes zo ook ff los op mijn 6800 :P

[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 22-12-2005 15:18 ]

>PC specs<

• ron_stultiens
Ik heb die nieuwe driver meteen vannacht al uitgeprobeerd, maar het schokken is nog steeds aanwezig! Haalt dus niets uit.. :|

Mijn Systeem.....

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Voodooforever schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:00:
Ik heb die nieuwe driver meteen vannacht al uitgeprobeerd, maar het schokken is nog steeds aanwezig! Haalt dus niets uit.. :|
Same here :(

Blaat...

Verwijderd

Hier zelfde probleem,
GF6800 GT @ Ultra+
Nforce 2 mobo
1Gig Dual DDR 400
Athlon 3000 XP.

• WingsOfFury
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:39:
Ik heb ook 512 mb, merkloos zelfs, en bij mij werkt hij goed. Natuurlijk is meer geheugen fijner (512 is wel erg weinig tegenwoordig), maar als je het alleen koopt voor NFS MW zou ik het niet doen.

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
hmm raar. Hier een 6800 en werkt perfect, heb het net uitgespeeld :P
Hebben jullie allemaal 1.3 patch al?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Pagina: 1 2 3 Laatste