Performance probleem NFS Most Wanted

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:04

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
allereerst de specs ff

Pentium 2,53 GHz
1 Gb PC2700 ram (2x 512 mb dane elec)
Asus V9999GE 256 mb (6800 chipset, met shaders en pipeline unlocked en draait @ 440/1150)
Soundblaster Live! platinum 5.1
Realtek NIC
1 x 40 Gb HDD
1 x 60 Gb HDD
1 x 120 Gb HDD
Aopen 12x DVD rom speler
Samsung CD writer

Sinds vandaag druk in de weer geweest met de demo van NFS most wanted, erg vet en alles alleen loopt het niet lekker bij mij. Ik speel hem @ 1024x768 high quality. dit resulteert in een FPS tussen de 20 en 30 over een race genomen. Maar vaak hapert ie flink tijdens het spelen. Op bepaalde stukken van een baan (altijd dezelfde plekken) freezed ie gewoon voor ~0,5 sec en gaat daarna weer verder. Niet echt lekker speelbaar dus. |:(

Terwijl ik in het grote NFS most wanted topic replies lees van mensen die de demo vloeiend spelen op hun bak die een minder CPU en videokaat hebben (bijv. een athlon 2100+ XP met een fx5900 vidkaart). Dus mijn vraag is...iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken??

Wat ik al geprobeerd hebt:

- verschillende combi's qua resoluties en bepaalde features aan/uit (reflection, refelction update speed, world detail, FAA, etc.)
- HDD gedefragmenteerd
- demo opnieuw geinstalleerd.
- videokaart weer op standaards snelheden gezet.
-google gebruikt op zoek naar soortgelijke gevallen.

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 16-10 11:02
Ja dit heb ik dus ook; op zich heb ik een speelbare framerate, maar er zijn momenten dat ie gewoon hapert... Mijn harde schijf ratelt op dat moment dus ik dacht dat het een geheugen probleem was, maar jij hebt 1 Gb en het lijkt erop dat je hetzelfde probleem hebt als ik.

Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-10 22:17
Ik heb geen problemen met de demo op mijn laptop(
pentium M 740 (1,73ghz)
1gig ddr2
100gig @4200
x700 met catalist 10.0
(geen overklock aanwezig)

Edit: ik speel hem ook volledig op high detail, alles dus vol open

Maar zijn bij julie de hardeschijf continu hard bezig? dat heb ik namelijk niet? en wat als je taakbeheer langs laat lopen? terkt het spel 100% van je processor kracht?
Oftewel meer info is wel makkelijk ( oke oke, je systeem info is goed, en zo aardig goed moeten werken, mischien wel een bug ofzo)

In ieder geval kunnen jullie wat meer posten over het probleem? of is er niet meer?

@mokumouse
Erg raar, en andere instelling hadden geen nut?
Ik heb gehoord (weet dus niet o het waar is) dat je geluidskaart wel eens moeilijk kan doen bij bepaade geluids instelingen, probeer daar die (volgens mij eax, ofzoiets) uit te zetten).
Wat mischien handig om te weten is: geeft hij nog steeds dat probleem als je alles op het laagst instelt? dus ook v-synq uit en op 640X480.

[ Voor 35% gewijzigd door cossy nl op 13-11-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
cossy nl schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:11:
Ik heb geen problemen met de demo op mijn laptop(
pentium M 740 (1,73ghz)
1gig ddr2
100gig @4200
x700 met catalist 10.0
(geen overklock aanwezig)

Edit: ik speel hem ook volledig op high detail, alles dus vol open

Maar zijn bij julie de hardeschijf continu hard bezig? dat heb ik namelijk niet? en wat als je taakbeheer langs laat lopen? terkt het spel 100% van je processor kracht?
Oftewel meer info is wel makkelijk ( oke oke, je systeem info is goed, en zo aardig goed moeten werken, mischien wel een bug ofzo)

In ieder geval kunnen jullie wat meer posten over het probleem? of is er niet meer?

@mokumouse
Erg raar, en andere instelling hadden geen nut?
Ik heb gehoord (weet dus niet o het waar is) dat je geluidskaart wel eens moeilijk kan doen bij bepaade geluids instelingen, probeer daar die (volgens mij eax, ofzoiets) uit te zetten).
Wat mischien handig om te weten is: geeft hij nog steeds dat probleem als je alles op het laagst instelt? dus ook v-synq uit en op 640X480.
Het rare is dat ie niet van de harde schijf aan het cachen is ofzo tijdens de haperingen, dus daar kan het niet aan liggen. Het zijn gewoon steeds vast punten in het spel (bij het windmolenpark en tunnelsecties bijvoorbeeld.

net op 640x480 op low geprobeerd (v-sync heb ik standaard uitstaan in m'n drivers) en de CPU belasting is tussen de 80 en 90 procent, met af en toe uitschieters naar de 99%

op 1024x768 op high detail is dat precies het zelfde. (trouwens raar had blur al disabled via de registry alleen nadat ik alles op low had gezet stond ie opeens weer aan :? )

EAX ofzo kun je niet aanzetten in de demo volgens , ik zal nog es proberen om de hardware acceleratie van me sound kaart naar beneden te schroeven misschien dat dat nog wat uitmaakt.

//Edit: Hardware acceleratie lager zetten maakt ook niets uit.

Voor de volledigheid:

* ik heb alle achtergrond programma's uitgezet / staan. Maakt niets uit qua CPU belasting Mem usage van HFS is ronde de 350 a 400 mb.

* Videokaart draait op de 77.77 drivers. Ook geprobeerd met de 81.85 drivers (dat is de laatste versie, werkt sowieso niet goed met mijn dual monitor setup) maakt ook geen verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door mokumouse op 13-11-2005 14:44 . Reden: updated info ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
Ik heb zelf ook net gecheck, maar mijn proc draait ookop 100% maar geen haperingen of iets aanwezig, loopt lekker soepel. eenigste wat ik me nog kan bedenken is dat er nog wat troep van oude drivers aanwezig zijn, of dat je bepaalde drivers niet up-to-date hebt (al lijkt me dat sterk).
En anders komen we gewoon uit bij het verhaal van een bug.

Mischien handig: link naar de officele nfs thread over deze game met de zelfde problemen http://forums.easports.co...=0&threadID=17191&start=0 de gene onder aan de pagina heeft een oplossing gevonden op het probleem bij hem, mischien werkt het ook bij jullie

[ Voor 25% gewijzigd door cossy nl op 13-11-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
cossy nl schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:22:
[...]

Ik heb zelf ook net gecheck, maar mijn proc draait ookop 100% maar geen haperingen of iets aanwezig, loopt lekker soepel. eenigste wat ik me nog kan bedenken is dat er nog wat troep van oude drivers aanwezig zijn, of dat je bepaalde drivers niet up-to-date hebt (al lijkt me dat sterk).
drivers leek mij ook al dus daar ben ik mee bezig geweest. zoals gezegt de videodrivers had ik al gechecked en daar lag het niet aan. net gekeken naar me chipset drivers (mobo is msi 845e max2 mobo, dus intel845 chipset). De drivers die ik er op heb staan zijn ook allemaal up to date (wel beetje maf meest recente drivers van de intel site af hebben soms een datum uit 2001 terwijl de datum van uitgave op eind juni van dit jaar staat...

voor de zekerheid ook me voedingslijnen en temps na gekeken, niets vreemd (CPU rond de 52 graden, videokaart ook zoiets zowel mem als GPU).

ik zat nog ff te denken dat het aan de cpu lag maar aangezien jij ook een volledige belasting hebt valt dat ook af...

tis dan maar te hopen dat ze die bug op lossen....zou het erg jammer vinden als die er in blijft zitten...

Ik zal dat progje nhancer es downloaden en proberen thnx voor de link cossy

//edit:

helaas maakt die oplossing op het officiele forum ook niet uit. Voor de gene die het willen proberen, t komt er op neer dat je een nieuw profiel aan maakt in je profile manager van nvidia (of je gebruikt het tooltje nhancer) waarin je anti aliasing op 2xQ zet.

[ Voor 31% gewijzigd door mokumouse op 13-11-2005 16:31 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lijkt erop dat het gewoon aan de game ligt, heb hier nl. exact hetzelfde probleem.

Athlon64 3200+
msi k8neo2
1gb ddr 400 twinmos
9800pro@xt
drivers: omegadriver 5.8, nforce unifieddriver 5.1

Zelfs als ik alle instellingen op low zet en res. 640x480, blijf het probleem aanwezig.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
maar het is wel raar dat het allemaal verschillende video kaarten er last van hebben, het is niet dat alleen ATI of alleen Nvidia er last van heeft. De drivers zijn dus ook uitgeslote, cpu belasting is het ook niet. Gpu evenmin, geheugen problemen is het ook niet. Mischien, heel mischien een moederbord probleem/bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:58

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Xadeon schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:22:
Lijkt erop dat het gewoon aan de game ligt, heb hier nl. exact hetzelfde probleem.

Athlon64 3200+
msi k8neo2
1gb ddr 400 twinmos
9800pro@xt
drivers: omegadriver 5.8, nforce unifieddriver 5.1

Zelfs als ik alle instellingen op low zet en res. 640x480, blijf het probleem aanwezig.
Ik heb hetzelfde systeem (9800 pro dan, en kingston geheugen) en kan alles gewoon op high spelen @ 1280x1024, dus het ligt toch op de een of andere manier aan het systeem..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
Angeloonie schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:01:
[...]

Ik heb hetzelfde systeem (9800 pro dan, en kingston geheugen) en kan alles gewoon op high spelen @ 1280x1024, dus het ligt toch op de een of andere manier aan het systeem..
Heb je ook het zelfde moederbord? (zou mooi zijn)
Maar dan kunnen we ook uitsluiten dat het aan de video kaart ligt, dat is mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
cossy nl schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:07:
[...]

Dat kan volgens mij al, want het komt zowel bij ATI als bij Nvidia kaarten voor...

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
mokumouse schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:11:
[...]

Dat kan volgens mij al, want het komt zowel bij ATI als bij Nvidia kaarten voor...
Ik bedoelde meer dat het niet een bepaalde serie van kaarten waren die het niet deden, zoals de 9800pro van en bijvoorbeeld een nvidia kaart, om dat die mischien ergens toch anders zijn dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

cossy nl schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:07:
[...]

Ik heb de MSI K8N Neo Platinum, geen 2 maar wel een K8N Neo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
iedereen die het probleem heeft weet zeker dat zijn drivers niet geforceert lopen met 2xaa of hoger? of dat de drivers buit het spel om alles aan zetten? (daar zijn instellingen voor zoals jullie weten)Waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn, maar voor de zekerheid toch even vragen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik heb het op een X800 Pro gespeeld met een 2.6 ghz A64 S939 + 1 gb ram.

Daar liep het goed op 1024-768 zonder aa en af wel max quality dus echt die andere sliders vol uit gegooit. En op me laptop met 1 gb en 3000+ A64 met 9700 mobility op 1024 low detail.

Maar mensen wacht nog even op het origneel dat zal wel iets beter werken dan de demo.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Astennu schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:24:
Maar mensen wacht nog even op het origneel dat zal wel iets beter werken dan de demo.
Inderdaad :)

Een demo is meestal gewoon een vermomde béta test :) De laatste bugs en verbeteringen worden door gamers ontdekt, en gefixed voordat ie Gold gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
cossy nl schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:18:
iedereen die het probleem heeft weet zeker dat zijn drivers niet geforceert lopen met 2xaa of hoger? of dat de drivers buit het spel om alles aan zetten? (daar zijn instellingen voor zoals jullie weten)Waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn, maar voor de zekerheid toch even vragen :X
weet ik zeker ;) aangezien dat linkje naar het ea forum wat je poste daar op in ging :)

anyway ik vond deze link: http://www.tweakguides.com/NFSMW_1.html

misschien zijn er mensen die er wat aanhebben er staat in iedergeval dat Nvidia gebruikers de 81.87 drivers (beta) zouden moeten proberen. Ik zal dat vanavond als ik thuis ben es proberen (hopende dat ze niet zo klotuh zijn als de 81.85 drivers want die gooide me dual monitor setup helemaal aan gort).

btw, link naar de beta drivers staat in die tweakguide link

[ Voor 4% gewijzigd door mokumouse op 14-11-2005 11:10 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
mooie link inderdaad, staan wat handige tips op. Voor de mensen met een ATI kaart, de catalist 10.0 werkt goed bij mij, er is ook al een 10.0a uit voor de lief hebbers (zie menu tracker )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
mokumouse schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:31:
[...]

weet ik zeker ;) aangezien dat linkje naar het ea forum wat je poste daar op in ging :)

anyway ik vond deze link: http://www.tweakguides.com/NFSMW_1.html

misschien zijn er mensen die er wat aanhebben er staat in iedergeval dat Nvidia gebruikers de 81.87 drivers (beta) zouden moeten proberen. Ik zal dat vanavond als ik thuis ben es proberen (hopende dat ze niet zo klotuh zijn als de 81.85 drivers want die gooide me dual monitor setup helemaal aan gort).

btw, link naar de beta drivers staat in die tweakguide link
Zo ik heb net wat tests gedaan met de 81.87 drivers. Helaas word het probleem erdoor niet verholpen :/ hij blijft nog steeds net als met de oudere drivers (77.77) ff hangen op bepaalde plekken. Misschien hebben anderen er meer geluk mee

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
je hebt hem ook niet overgeklockt gehad of wel? (als het goed is moet dat niet uit maken, maar ik merkte vandaag toen ik mijn video kaart overklockt dat ik soms kleine lock-ups kreeg. en als ik de video kaart snelheid naar beneden doe geen problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
cossy nl schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:35:
je hebt hem ook niet overgeklockt gehad of wel? (als het goed is moet dat niet uit maken, maar ik merkte vandaag toen ik mijn video kaart overklockt dat ik soms kleine lock-ups kreeg. en als ik de video kaart snelheid naar beneden doe geen problemen heb.
ik heb hem wel overgeclocked maar t ook al op stock snelheden geprobeerd maar dat hielp ook niet. Staat ook al in m'n startpost ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mokumouse op 15-11-2005 00:13 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
oops over heen gelezen, wie zet het dan ook in één van de laatste regels :P
Ik denk nu dat het gewoon wachten word op EA wat ze verzinnen, of er een patch voor uitkomt (is wel vaker voor gekomen) of dat ze het leker laten zitten en dat we moeten wachten op 17 novembre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Hm, bij mij heb ik het probleem weten te verhelpen, misschien dat het bij jullie ook werkt. Ik heb dus AA en FSAA allebei op 2x gezet, en heb ineens geen last meer van haperingen. :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Xadeon schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:42:
Hm, bij mij heb ik het probleem weten te verhelpen, misschien dat het bij jullie ook werkt. Ik heb dus AA en FSAA allebei op 2x gezet, en heb ineens geen last meer van haperingen. :/
FSAA in most wanted en AA in je drivers, of beide via je drivers???

(drivers = je eigenschappen vna je graka in windows ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door mokumouse op 15-11-2005 15:14 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

lol, ja gewoon in windows, en ingame heb ik alles op max staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4 3,0GHZ HT
Sapphire ATI RADEON 9600XT
2 x 512MB DDR ram (dual channel) van Corsair
Asus P4P800-E Deluxe mobo
Directx 9.0C
(Niet overclocked)

Werkt heel snel bij mij met alles op zijn hoogste instellingen (zelfs anti aliasing op zijn hoogst).

(Heel even off topic, vond het onzinnig om hierover een nieuwe topic te beginnen)

Alleen wat ik niet mooi vind en vond het trouwens bij NFS underground 2 ook al is dat de grond (wegdek enz) helemaal niet mooi is, heel blokkerig enzo, maar zodra je bent begonnen met racen zie je niks meer van de blokkerige grond en ziet er dan ook weer goed uit.

Zijn er meer mensen die de grond niet mooi vinden?

(Dit bovenstaande is trouwens ook bij andere computers waar ik gespeeld heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:43:
P4 3,0GHZ HT
Sapphire ATI RADEON 9600XT
2 x 512MB DDR ram (dual channel) van Corsair
Asus P4P800-E Deluxe mobo
Directx 9.0C
(Niet overclocked)

Werkt heel snel bij mij met alles op zijn hoogste instellingen (zelfs anti aliasing op zijn hoogst).

(Heel even off topic, vond het onzinnig om hierover een nieuwe topic te beginnen)

Alleen wat ik niet mooi vind en vond het trouwens bij NFS underground 2 ook al is dat de grond (wegdek enz) helemaal niet mooi is, heel blokkerig enzo, maar zodra je bent begonnen met racen zie je niks meer van de blokkerige grond en ziet er dan ook weer goed uit.

Zijn er meer mensen die de grond niet mooi vinden?

(Dit bovenstaande is trouwens ook bij andere computers waar ik gespeeld heb)
Is niet echt een probleem toch dat je de grond niet mooi vind, ken je misschien beter in het grote NFS:MW topic vragen?? :?

@ Xadeon:

ik zal es kijken of dat hier wat uitmaakt enig nadeel is dat ik bij me graka niet de FSAA kan vast zetten in windows.

Blaat...

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
cossy nl schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:22:
[...]

Mischien handig: link naar de officele nfs thread over deze game met de zelfde problemen http://forums.easports.co...=0&threadID=17191&start=0 de gene onder aan de pagina heeft een oplossing gevonden op het probleem bij hem, mischien werkt het ook bij jullie
Mja een bug die dus ook in de volledige versie nog zit :( kheb er nog steeds last van

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Astennu schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:24:

Da's een beetje bull natuurlijk he, je brengt een demo uit om verkoop van je product te triggeren. Als de demo zuigt dan zal het niet veel verkoop genereren, lijkt me logisch.

Ik wordt een beetje moe van de spelletjesmakers de laatste tijd. Hoe haal je het in je stomme 8)7 om een spel uit te brengen wat niet eens soepel draait op het zwaarste wat er nu aan hardware te krijgen is.
Ik vind persoonlijk de NfS:MW performance dik zuigen. :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Huigie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:49:
[...]

Da's een beetje bull natuurlijk he, je brengt een demo uit om verkoop van je product te triggeren. Als de demo zuigt dan zal het niet veel verkoop genereren, lijkt me logisch.

Ik wordt een beetje moe van de spelletjesmakers de laatste tijd. Hoe haal je het in je stomme 8)7 om een spel uit te brengen wat niet eens soepel draait op het zwaarste wat er nu aan hardware te krijgen is.
De full version loopt bij mij veel beter dan de demo met dezelfde instellingen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dus hetzelfde probleem, af en toe hapert het gewoon even. Ik heb al zoveel geprobeerd:
- instellingen maken niets uit, of ik nu 640x480 draai of 1024x768
- low/high detail maakt ook geen verschil
- 77.72, 81.85 en 81.94 drivers geven hetzelfde resultaat
- Kaart is niet overgeklokt
- Bepaalde programma's al afgesloten
- virus/spyware scan gedaan
- schijven gedfragmenteerd

Niets helpt, ik had het bij de demo ook al en bij de full dus ook. Vreemde is dat ik op 1024x768 met alles op high (ook de AA) gewoon tussen 50 en 60 fps draai en het toch af en toe gewoon heel kort even hapert. Het is gewoon bloedirritant aangezien het er tussendoor gewoon super loopt.

Mijn systeem btw:
A64 2800+ @ 2.0 GHz (zonder overklok is het ook)
DFI lanparty NF3 250Gb
1024 MB
XFX 6800GT
OS draait op 40GB pata
NFS:MW draait van een Maxtor DM10 200GB Sata

Voor mijn mobo gebruik ik de meest recente beta's voor de NF3. Daarvoor moet ik de WHQL nog een keer proberen, maar dat kost een flinke bak performance hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
[...]

Amen _/-\o_

mja ik gaat strax nog ff de nieuwe drivers proberen voor mijn graka, al heb ik weinig hoop als ik de post hierboven lees.

Een ander iets wat ik gister nog heb geprobeerd maar volgesn mij niet uitmaakte is het volgende. komt van tweakguides.com:

CacheSize

This setting appears to control the amount of memory NFS:MW allocates for caching game-specific information. On my system this value is 906289152. Since 8 bits = 1 Byte, 1024 Bytes = 1KB, and 1024KB = 1MB, dividing this number by 8388608 (1024x1024x8) should give you the amount in MB that the game is using for a cache. On my system this appears to be around 109MB (I have 2GB of RAM). Raising this value to 300MB (2516582400) appears to slightly smooth out gameplay performance on my system. Experiment with values up to around half your system RAM to see if it helps smooth out your framerate

misschien dat het voor 1 van jullie wel veel uitmaakt.

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Angeloonie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:51:
[...]

De full version loopt bij mij veel beter dan de demo met dezelfde instellingen hoor
Veel beter klinkt als 10 tot 15 fps meer... :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 13:45
Ik heb ook het probleem dat het niet helemaal vloeiend loopt. Hier en daar kleine schokjes, heb bovenstaande tweaks al geprobeerd. Ik heb gemiddeld een framerate tussen de 35 - 50 fps.

Ik de laatste nvidia drivers. Iemand een andere suggestie?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-10 21:13
[...]

Ik vind dat persoonlijk een beetje een onzin opmerking. Ik heb zelf het volgende:
AMD64 3200+
Asrock 939 DUAL-SATA
768 MB DDR (Corsair)
PNY GeForce 6600GT

Nix geen overklok of wat dan ook en ik kan em op 1280x1024 met die details-bar voluit gewoon helemaal soepel spelen. Dus de opmerking dat ie niet te spelen is met het beste wat er te krijgen is, is nogal een onzin. Okay er zitten wat specifieke bugs in, de bug waar ik last van had was dat hij niet wilde installeren doordat ie dacht dat DX 9.0c niet geinstalleerd was. Maar die kon ik oplossen door de installer in Windows 2000 Compatibility Mode te draaien. Het spel zelf deed het perfect vanaf het begin. Die bug had ik overigens bij de Demo al....

Maar verder is het een super spel vindt ik.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Clueless schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:04:
[...]

Ik vind dat persoonlijk een beetje een onzin opmerking. Ik heb zelf het volgende:
AMD64 3200+
Asrock 939 DUAL-SATA
768 MB DDR (Corsair)
PNY GeForce 6600GT

Nix geen overklok of wat dan ook en ik kan em op 1280x1024 met die details-bar voluit gewoon helemaal soepel spelen. Dus de opmerking dat ie niet te spelen is met het beste wat er te krijgen is, is nogal een onzin. Okay er zitten wat specifieke bugs in, de bug waar ik last van had was dat hij niet wilde installeren doordat ie dacht dat DX 9.0c niet geinstalleerd was. Maar die kon ik oplossen door de installer in Windows 2000 Compatibility Mode te draaien. Het spel zelf deed het perfect vanaf het begin. Die bug had ik overigens bij de Demo al....

Maar verder is het een super spel vindt ik.
mja of je het nou leuk vind of niet niet iedereen heeft dush het "geluk" dat ie zo soepel draait, dus die vlieger gaat niet voor niets op, misschien dat je wat constructiever ken zijn en meehelpen zoeken naar een oplossingen die wel plast hebben van lag en niet vloeiende game play ondanks dat ze dik boven de minimum specs zitten ;)

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

mokumouse schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:51:
[...]

mja of je het nou leuk vind of niet niet iedereen heeft dush het "geluk" dat ie zo soepel draait, dus die vlieger gaat niet voor niets op, misschien dat je wat constructiever ken zijn en meehelpen zoeken naar een oplossingen die wel plast hebben van lag en niet vloeiende game play ondanks dat ze dik boven de minimum specs zitten ;)
Amen _/-\o_

;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Exact dezelfde problemen hier met een p4p800 moederbord en 6800gt.
Ook al geprobeerd om zonder HT te draaien, maar helaas ook geen verschil.
Wat me wel opvalt is dat als de game die 0,2 seconde stilstaat, net de harddisk een ratel geeft.

Aan de andere kant dat doet hij wel meer in de game zonder dat het stilstaat.
Ook de 2xaa en 2xaf veranderen niets aan het probleem.

Ik hou voorlopig maar op met zoeken en wacht op een patch.

Het is wel de zoveelste keer dat er een buggy pc game op de markt komt van EA.
Misschien toch maar eens de dure onderdelen van de pc verkopen en straks een xbox360 halen, bij consoles heb je (dacht ik en hoop ik) een stuk minder bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
ik heb gisteren nog eens zitten testen met fraps. als ik nfs underground 2 draai, met echt alles open, op 1280X1024, dan heb ik 37 frames stabiel, en loopt het spel gewoon heel vloeiend, is perfect te spelen.

bij nfs most wanted maakt het niet uit wat ik doe. al speel ik die op 1024x768, met ALLES UIT, het spel blijft haperig en laggy aanvoelen. ik heb dan wel 70 tot 80 fps, maar het voelt ronduit slecht en haperig. soms heb ik dan ook opeens een framedrop naar 30 fps die helemaal nergens op slaat (maar dit is niet waar het expliciet traag en laggy is, want dat voelt het ook nog met 80 fps)

en is naar mijn mening dus iets echt heel buggy aan dit spel, en ik geef het even op voor nu. ik pak het spel over een maandje wel weer uit de kast als het hopelijk gepatched is.

ik geloof het ook niet als ze zeggen de nfs most wanted zovel anders is dan nfsu2, ze hebben heus niet de engine helemaal opnieuw geschreven, maar er alleen een paar extra features in gebakken (hdr), dus als ik dat uit zou zetten zou ik een gelijke performance als nfsu2 moeten hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door milenko79 op 19-11-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het met een p4 2.53 Ghz
512mb pc 2100.
Ti 4200 128mb
Met bijna alles op high.
Alleen als er bijv veel politie naast me rijd en ga heel hard en ga om een scherpe bocht ( rare zin )
Dan gaat het ff een halfe seconde wat trager traag maar verder niet. Maar ik heb nu mn kaart op
300/555 gezet ipv 250/460 en nu heb ik nergens meer last van.
Heb je al virus scan gedaan of drivers opnieuw? ofzo. En heb je wel een goede 3dmark score?
En anders de demo es opniew downen en instaleren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
ja, m'n systeem draait verder perfect, scores zijn goed, en da's het probleem ook niet denk ik, want bij 80fps voelt het nog laggy aan , terwijl ik alle andere spellen vloeiend speel (hl2, fear, cod2, quake4) het is dus echt een specifiek probleem met nfs most wanted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
milenko79 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:02:
ja, m'n systeem draait verder perfect, scores zijn goed, en da's het probleem ook niet denk ik, want bij 80fps voelt het nog laggy aan , terwijl ik alle andere spellen vloeiend speel (hl2, fear, cod2, quake4) het is dus echt een specifiek probleem met nfs most wanted.
same here, voor de rest geen prob's ofzo maar dat stond ook in al m'n vorige posts ;)

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

TS
Zett met rivatuner de snelheden van je core allemaal op 440. dus idle, low power en 3d op 440. De drivers clocken je kaart waarschijnlijk terug waardoor die stotteringen. En ik moet zeggen dat NFSMW erg op het videogeheugen leunt. Dus klok die ook even iets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
MindedRaptor schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 13:59:
TS
Zett met rivatuner de snelheden van je core allemaal op 440. dus idle, low power en 3d op 440. De drivers clocken je kaart waarschijnlijk terug waardoor die stotteringen. En ik moet zeggen dat NFSMW erg op het videogeheugen leunt. Dus klok die ook even iets terug.
dank voor de tip ik zal dat eens proberen. echter sinds de nieuwste forceware drivers 81.94 is er alleen nog maar een verschil tussen 2D en 3D. Dus geen low performance 3D en high performance 3D. maar ik zal ze sowieso allemaal gelijk trekken en kijken of het wat uitmaakt :)

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:42

Entity

9000rpm

hmm, vandaag ook problemen gehad. Het spel draait een uur lang prima op 1024x768 met redelijk wat details aan, maar vervolgens gaat het spel ineens extreem schokken en reageert het spel heel slecht. Saven en afsluiten gaat met wat moeite, maar verder is het niet te doen. Als ik het spel vervolgens weer start, werkt hij weer perfect! Erg vreemd, ik heb dit probleem alleen met MW, Quake4 bijvoorbeeld draait prima voor langere tijd...

Specs: Athlon XP 3000+ / 1GB RAM / Radeon 9800 Pro 128MB / 2x80GB SATA Raid0. Geen idee waar het aan ligt, m'n systeem is niet overgeclockt en loopt niet warmer dan normaal, dus daar ligt het niet aan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Iedereen zoekt het maar in zijn hardware, maar als alle andere games het prima doen dan ligt het toch echt aan de buggy need for speed. Laat dat ding een maand in de kast liggen tot er een patch uit is. Of breng het wanproduct terug naar de winkel en verlang je geld terug.

Voor rond de 40-50 euro verwacht ik een product dat gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 13:30

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Om het verhaal te bevestigen, hier heb ik ook problemen met performance drops. Meeste van de tijd draait het vloeiend, maar zo eens per 10 seconde schokt of hapert het even. Naar mijn idee gebeurt er dan helemaal niets extra's in het scherm. Kijk, als er ineens even 3x zoveel gerenderd moet worden dan begrijp ik een performance drop wel, maar nu gebeurt het 'willekeurig' lijkt het wel.

1280*1024 -> bijna alles op medium of high, niets op max! met dit systeem:

Xeon 3.2GHz (HT aan)
2 GB DDR ECC
6800GT @ Ultra

[ Voor 12% gewijzigd door Se7enth_son op 20-11-2005 11:41 ]

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
mokumouse schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:23:
[...]

dank voor de tip ik zal dat eens proberen. echter sinds de nieuwste forceware drivers 81.94 is er alleen nog maar een verschil tussen 2D en 3D. Dus geen low performance 3D en high performance 3D. maar ik zal ze sowieso allemaal gelijk trekken en kijken of het wat uitmaakt :)
Hmmz dit maakt ook niets uit..

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Nog maar even aan het neuzen geweest in het register :
Onderstaande modificatie helpt een beetje, het af-en-toe stilstaan komt nog wel voor maar wel een stuk minder. :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA GAMES\Need for Speed Most Wanted\CacheSize

stond op 3.044.530.176 , ik heb hem op het 3 voudige gezet : 9.133.590.528

De puntjes niet invoeren (misschien overbodig maar je weet maar nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Had het zelfde probleem als de meeste hier, dat ie af en toe stottert. Ik heb het opgelost:
ea-trax tijdens het racem uitzetten, dus dat ie de liedjes niet afspeelt als je rijdt. Bij mij doet ie het perfect nu.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb het geprobeerd, maar met de muziek uit heb ik nog steeds die vage haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als de meesten hier. Al vanalles geprobeerd, maar helpt allemaal niets.
Tot mijn grote teleurstelling is de retail niet veel beter dan de demo.

Maakt niet uit wat je met de resolutie doet, al zet ik hem op 640x480 met alle settings op low, krijg ik wel een wat hogere framerate, maar blijft hij hicken. Het lijkt echter niet op het haperen bij te lage specs/te hoge settings, het zijn hele korte freezes met een interval van een seconde of 5, waarna het beeld een heel klein stukje vooruit springt. Heeft meer weg van lagging bij een online game. Ook kom ik veel te vaak onverwachte framedrops tegen, waarvan ik me ook afvraag waar die dan door komen.

Ik draai het op een A64 3200+ met een ATi X800 GTO Fireblade en 2x512 PC3200 RAM, met de nieuwste catalyst drivers, nieuwste chipset/mobo drivers en DirectX 9.0c.
PC is wel iets overclocked, maar standaardclock/nog hogere clock geven geen enkele verbetering in de prestatie.

Ik verbaas me erover dat zoveel mensen dergelijke klachten hebben. Ik vind dit echt een zware misser van EA, waarvan je mag verwachten dat er op gameplay/stabiliteit helemaal nix valt aan te merken. Helemaal als je een trouwe NFSU2-er bent waarbij dit alles zeer goed zat.

Kortom, Ik hoop dat ze heel spoedig een patch gaan releasen. Ik geloof best dat ik heel gelukkig kan zijn met deze game maar ben dat op dit moment nog absoluut niet...

Edit/
Ik heb nog even de cachesize verhoogt naar zo'n 700MB, maar meer dan de framerate met een heel klein beetje verhogen doet dat niet...

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik heb precies hetzelfde probleem. af en toe gaat ie naar een tijdje spelen haperen. ik haal dan 1 a 2 FPS niet normaal meer.dan kun je er maar beter meteen mee stoppen, want dan wordt het niks meer :( hopelijk komen ze idd snel met een patch ofzo

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Wat bij mij meestal wel eventjes helps is om het spel te pauzeren, ALT-Tab te doen en ff in Windows wat gaan browsen of email checken ofzo. Vervolgens weer terug het spel in en het werkt weer even prima... Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het spel opstart en speel is er niets aan de hand, maar na meestal een half uur spelen begint het erg te stotteren, en loopt mijn comp meestal vast (zonet al toen ik 3 minuten racete). Kan dit aan mijn videokaart (msi 6600nx 256mb) liggen die te heet wordt? Ik heb er nu ff om te testen een fan onder gelegt, en het stottert wel minder. Ik heb soms ook last van rare strepen of van die soort pilaren die helemaal tot de hemel gaan? Hoe kan ik dit verhelpen???

edit: zonet startte ik het spel op, en toen ik op continue career klikte, liep hij daarna al vast.. 8)7
waar kan dit aan liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier met een 6800LE unlocked en licht overgeklokt. Ik heb ook al vanalles geprobeerd. Soms draait het uren goed, soms is het echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
HaseMike schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:32:
Nog maar even aan het neuzen geweest in het register :
Onderstaande modificatie helpt een beetje, het af-en-toe silstaan komt nog wel voor maar wel een stuk minder. :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA GAMES\Need for Speed Most Wanted\CacheSize

stond op 3.044.530.176 , ik heb hem op het 3 voudige gezet : 9.133.590.528

De puntjes niet invoeren (misschien overbodig maar je weet maar nooit).
Hoveel geheugen heb je in je computer hangen, want op verschillende sites lees ik dat je dit niet veel hoger dan de helft van je hoeveelheid ram moet zetten?

zie ook de link naar tweakguides die ik eerder heb gepost

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
mokumouse schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:34:[...]
Hoveel geheugen heb je in je computer hangen, want op verschillende sites lees ik dat je dit niet veel hoger dan de helft van je hoeveelheid ram moet zetten?

zie ook de link naar tweakguides die ik eerder heb gepost
Ik heb 1gb, maar dat is verder niet zo belangrijk.
Mijn opzet was om te zien of het lag aan het bijladen van scenery wat nfsmw doet.
Als dan na 1gb de swapfile moet worden aangesproken dan doet het OS het ipv de applicatie.
Het scheelt wel iets, maar de 0,2 seconde bevriezing gebeurt nog steeds.

Na Betafield-2 :( had ik iets meer van ea verwacht maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst de specs :

AMD 64 4600+ x2 dual core (niet geclocked what so ever)
DFI LANPARTY UT Ultra-D (mobo) (niet geclocked what so ever)
Asus NVIDIA GeForce 7800 GTX (niet geclocked what so ever) (drivers geupdate!)
Maxtor 6L250S0 250 gb sata schijf
Win xp pro + sp2

Ok ik heb dus het tegenovergesteld wat ik allemaal gelezen heb, als ik nfs: mw een tijdje speel gaat het allemaal goed geen problemen maar na ongeveer na 45 min dan start ik een nieuwe race en zodra de race start gaat het super snel de helegame lijkt wel op hyper mode te draaien, en als ik mn pc reboot dan is er weer nix aan de hand TOT ik weer rond 45 minuten kom en dan begint het heleverhaal op nieuw. Dit is niet de enige game waar bij het gebeurd b.v ook counter-strike 1.6 (niet source die loopt prima) eveneens als bij Serious Sam 2, en cronicles of ridick.

maar games zoals F.E.A.R, Quake4, BF2, HL2, CSS lopen prima en maakt het niet uit hoelang ik speel. Heeft iemand enig idee waar aan dit kan liggen?

Greets motoko.

========================================================================
Hmm ik heb mijn probleem al gevonden het bleek een amd driver update te zijn die via amd web site te downloaden is voor dual core amd cpu's hier ist topic voor de mensen die ook dual core amd's hebben en nog niet de driver hebben -> Vreemd probleem met spellen: ze lopen te snel *
========================================================================

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja.. ik zit dus ook met die probleem.. Voor specs kijk mijn sig. Ik snap er werkelijk niks aan.. Lijkt wel alsof er een framelimitter inzit ofzo..

Mijn stuur werkt trouwens ook niet in het spel.. Het speel geef steeds aan dat alles een Z-axis is.. Die helemaal niet bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier het probleem dat mijn schaduw er gewoon niet uit zien. het zijn allemaal blokken. wat kan ik hier aan doen

specs : amd 3500+ <default>
ati radeon 9800pro <default>
2gig ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:03:
ik heb hier het probleem dat mijn schaduw er gewoon niet uit zien. het zijn allemaal blokken. wat kan ik hier aan doen

specs : amd 3500+ <default>
ati radeon 9800pro <default>
2gig ram
Dat heb ik ook (ook Radeon 9800 Pro). Ik heb het dan ook maar uitgeschakeld :P

[ Voor 6% gewijzigd door Entity op 22-11-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Zie mijn specs onderin videokaart is net geflashed naar de 6800GT \/

CPU load@ 100% niet gek, is bij alle zware games
Mem load@ 340MB :?
Swapload@ 70MB :?

640*480@low = haper stotter haper :?
1280*1024@high = haper stotter haper

AA en FSAA @ 2x of 2xQ = haper stotter haper

In registry cache @ 109, 300, 512, 768 en 1536MB = geen verschil
In registry cache, swapsize, enzo weghalen = geen verschil

VSync in spel ON heeft eindelijk reden tot spelen maar is niet helemaal wat ik wil

[my thought]
in vergelijking tot NFSU2
- Rot engine (net als BF2) aangezien zelfs een 7800GTX maar 50FPS haalt
- Teveel geluiden?
- Lelijke textures van de weg en schaduwen zijn blokkerig
- Tijdens rijden Overbright uit, wilt hij toch gaan gebruiken
- Framelimiter?
- Langzame reactie op controls
[/my thought]

EA heeft samengespand met alle hardware fabrikanten om iedereen nieuwe hardware aan te smeren.
-of-
EA heeft de game gemaakt/getest op een veels te dikke machine en niet nagedacht over de rest van de systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Maximilian schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:56:EA heeft samengespand met alle hardware fabrikanten om iedereen nieuwe hardware aan te smeren.
EA lijkt meer gericht op console games, zit meer winst in. Misschien hopen ze met buggy releases je richting een xdoos360 te sturen.

Overigens probeer dit eens, maakt bij mij toch wel aardig verschil uit het is zelfs enigzins speelbaar geworden : Draai Nfsmw in windows 2000 comp. mode.

(Rechtklik op icoon, properties, Tabblad compatibility, vink "run this programm..." en select windows 2000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem!!

wanner ik ga spelen, is mjn HORIZON zegmaar een stroboscoop, het flikkert van wit naar zwart? soms dan zie 2 sec de horizon zoals het hoort, maar daarna begint de stroboscoop weer.

Ik speel met een

Intel Pentium 2,4 ghz
Ati Radeon 9700
512 RDram

Heb de nieuwste drivers van Ati geïnstalleerd...

Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

HaseMike schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:56:
[...]

EA lijkt meer gericht op console games, zit meer winst in. Misschien hopen ze met buggy releases je richting een xdoos360 te sturen.

Overigens probeer dit eens, maakt bij mij toch wel aardig verschil uit het is zelfs enigzins speelbaar geworden : Draai Nfsmw in windows 2000 comp. mode.

(Rechtklik op icoon, properties, Tabblad compatibility, vink "run this programm..." en select windows 2000).
Die tip van compatibility mode werkt bij mij helaas averechts: het spel is niet meer vooruit te branden...

Verwijderd

Hmm ik heb ook weer wat nieuws, sinds ik windows opnieuw heb geinstalleerd zijn de schaduw's van de auto's super blokkerig, en dat had ik daarvoor niet??

settings alles op het max gezet helpt niet

iemand een oplossing hiervoor? want mijn schaduw pixels zijn 20x zo groot als de rest van de level

• Fallout
  • Laatst online: 22-09 11:48
Ik heb/had het stotterprobleem ook. Het lijkt wel of de harde schijf I/O dé bepalende factor is. Bij mij kwam de stottering door het draaien van een bittorrent client.
Hoewel mijn systeem/games op 3 raptors in raid 0 draaien en azureus gebruik maakt van een aparte data schijf gaf het toch problemen.

Hebben jullie ook allemaal een torrentclient draaien? :o

• Muse
  • Niet online
-Fallout- schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:47:
Ik heb/had het stotterprobleem ook. Het lijkt wel of de harde schijf I/O dé bepalende factor is. Bij mij kwam de stottering door het draaien van een bittorrent client.
Hoewel mijn systeem/games op 3 raptors in raid 0 draaien en azureus gebruik maakt van een aparte data schijf gaf het toch problemen.

Hebben jullie ook allemaal een torrentclient draaien? :o
Nee, niet echt. Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk dingen te killen, maar dat mag ook niet baten.

• milenko79
nope, een torrent draai ik ook niet, is niet echt slim tijdens games, omdat hij toch wat cpu time op eet en elk spel langzamer zal laten lopen (en ik heb trouwens een aparte pc voor dat soort werk).
probeer voor de gein maar eens 50 torrents tegelijk aan te zetten, dat gaat je cpu niet leuk vinden.

anyway, als ik speel heb ik ook zo min mogelijk processen lopen. virusscanner uit, antispyware uit, activesync uit. het schiet gewoon niet op met dit spel. ik heb gisteren ook evne met de compatibility mode getest en het maakt geen verschil. ik heb de xbox versie ernaast gehad, en alhoewel die minder frames p/s haalt, loopt hij veel soepeler (ziet er alleen echt niet uit).

• HaseMike
  • Niet online
Omdat we hier allemaal verschillende systemen hebben is het lastig om een oorzaak aan te wijzen voor het gestotter van NFSMW (behalve dan ea bugs natuurlijk).

Heeft iedereen hier misschien een audigy geluids kaart ? Ik heb er een in de pc zitten.
Ga zo maar eens het kaartje eruit halen en even kijken of er verbetering is met de onboard sound chipset. Je weet maar nooit.

• Muse
  • Niet online
Ik gebruik de onboard audio van mijn nForce 3, dus aan die audigy zal het waarschijnlijk ook niet liggen.

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 14:50
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 08:27:
Hmm ik heb ook weer wat nieuws, sinds ik windows opnieuw heb geinstalleerd zijn de schaduw's van de auto's super blokkerig, en dat had ik daarvoor niet??

settings alles op het max gezet helpt niet

iemand een oplossing hiervoor? want mijn schaduw pixels zijn 20x zo groot als de rest van de level
Ik ken het probleem...geen idee wat ik eraan moet doen...wel bomlelijk...de lijnen van de rook als je wegrijdt zie ik nu ook :X |:(

• Fallout
  • Laatst online: 22-09 11:48
Yes ik heb een Audigy 2 (welke ik volgende week ga vervangen voor een X-Fi :))
Volgens mij moet NFS gewoon met een patch komen.

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik heb net even de nieuwste ATI drivers geinstalleerd en na alle problemen draait het hier nu werkelijk als een mega trein! ik heb AA in het spel uit en in windows op 4x en haal altijd iets van 45 FPS :D super dit!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• cadamink
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-11-2020
oh oow...... heb ook een Audigy 2 >:) , maar ligt daar niet aan want een maat van me heeft dezelfde geluidskaart en die heeft dit probleem niet. Echt supervaag en superirritant, fps is op zich ok, maar het voelt gewoon niet goed, en af en toe schokt het behoorlijk.

Specificatie systeem: http://specs.tweak.to/13313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 11:12

Francois

Dus...

Het hetzelfde probleem. Heb overigens met NFSU2 ook exact hetzelfde probleem.

msi 875p mobo
P4 3ghz HT
1GB PC3200
X800XL 256mb AGP (daarvoor een 9700pro, ook zelfde probleem)
2x160Gb 7200rpm sata raid0
audigy 2

NFSU2 op laptop vlekkeloos, NFSMW nog niet getest. (laptop is Pentium M 1.7Ghz en mobility radeon 9600)

Denk dat een oplossing niet gaat komen, die is er voor NFSU2 ook niet gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel vandaag ook binnengekregen, en alhoewel ik er een vrij hoge fps uitkrijg op hoge resolutie/detailsettings, heb ik dezelfde haperproblemen. Nu heb ik via andere sites inmiddels vernomen dat het probleem ws. toch met het spel zelf te maken heeft.

Mijn (korte) specs:

P4 2,67 GHz
512 MB DDR SDRAM
Videokaart: 128 MB Asus GeForce 6600GT (toch een redelijke kaart, lijkt mij zo)
Ik speel met een resolutie van 1280x1024 en heb de detailsettings op één na hoogst staan.

Nou ja, laten we hopen dat er een oplossing voor het probleem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Misshien is dit (tweakguides.com) een oplossing voor sommigen.

Ik heb het zelf ook even aangepast zoals uitgelegt in de link hierboven.
Ik heb 2gig geheugen en heb 1gig ingesteld als cache (hij stond op 362mb), maar volgensmij maakt het voor mij niet veel uit, misschien 1 of 2 fps ofzo.
Ik heb trouwens wel de demo.

Met ALLES op het hoogste kwaliteit ingesteld:
1024x768: +/- 40 fps avg
1280x1024 +/- 30 fps avg

Heb de resolutie het liefst op 1280x1024 gezien ik 21" monitor heb ;)

Mijn specs:

AMD64 3500+
Msi Neo 2 Platinum
2gig ddr
X800XT PE
Audigy 2 ZS

Driver: Ati Catalyst 5.11

[ Voor 13% gewijzigd door RAZORDUDE op 26-11-2005 03:38 ]

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf draai em op dit

P4 1,8 Ghz Willamette
geforce 4 mx 420 64 mb
256 mb ddr-400 PC3200
200 GB Western Digital

Draait volgens mij hetzelfde als bij jullie, ook haperig op bepaalde stukken, verder lekker vloeiend.
Maar hou er rekening mee dat dit de demo is (ik weet niet of het ook bij de full version is..)
Maar hoe dan ook, EA komt waarschijnlijk met een patch :).
Ook is het zo, dat toen ik bij NFSU2 op mn max resolutie speelde het veel vlotter en vloeiender ging dan met een lagere! Dus misschien dat effe proberen?
Want bij NFSU2 begon ie op 640x480 te haperen, maar 1280x1024 niet meer 8)7 :P
Volgens mij zit het in de resolutie (misschien, is bij mij wel het geval), maar die brakke demo of zelfs het spel ondersteunt maximaal 1024x768 :?
Dat vind ik wel behoorlijk genakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAZORDUDE schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 03:34:
Misshien is dit (tweakguides.com) een oplossing voor sommigen.

Ik heb het zelf ook even aangepast zoals uitgelegt in de link hierboven.
Ik heb 2gig geheugen en heb 1gig ingesteld als cache (hij stond op 362mb), maar volgensmij maakt het voor mij niet veel uit, misschien 1 of 2 fps ofzo.
Ik heb trouwens wel de demo.

Met ALLES op het hoogste kwaliteit ingesteld:
1024x768: +/- 40 fps avg
1280x1024 +/- 30 fps avg

Heb de resolutie het liefst op 1280x1024 gezien ik 21" monitor heb ;)

Mijn specs:

AMD64 3500+
Msi Neo 2 Platinum
2gig ddr
X800XT PE
Audigy 2 ZS

Driver: Ati Catalyst 5.11
En hoe kan jij nou een 1280x1024 resolutie instellen in het spel en ik niet, terwijl ik dik een 1280x1024 beeldscherm heb!? :( :r :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Laatst online: 06:54
Had flinke problemen, bij het begin van de career mode waarbij je het filmpje met achtervolging had ging de eerste paar seconden vloeiend en daarna 1 frame per seconde.. Door te switchen naar bureaublad met Alt-Tab was het even weer goed waarna het weer traaaag ging. Zelfde probleem in Quick Race.

Na het updaten van mijn nForce drivers (nu 6.70) en nVidia videokaart driver (nu 81.95) draait het spel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44

Polycom

Poes van goud

Volgens mij is het een dikke render fout van EA.

Als je in het begin weg rijdt, heb ik 10 fps maar als ik dan afstand neem van de andere deelnemers heb ik opeens 40 fps. Het lijkt net als of de auto's van de andere deelnemen full gerenderd worden en in je videokaart geheugen worden gepropt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah het ligt dus niet aan mij... Na net kwaad most wanted uit gedaan te hebben ben ik gaan zoeken naar een oplossing en kwam ik hier terecht. Precies hetzelfde probleem wat jullie ook hebben,
na 45 minuten spelen lijkt de game gewoon 2x zo snel met veel gehaper en gezeik.

Resolutie: 1280 x 1024
Alles op hoogst met aa enzo aan, alleen vsync uit.

Pc:
amd 4400+ x2,
nvidia 7800 gtx 256mb,
a8n premium,
1gb ocz gold vx,
western digital 10k 74gb + maxtor 250gb DM10

Kzit rond de 40 fps...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
@ razordude:

als je ff het topic had doorgebladerd had je gezien dat hier ook al naar verwezen was ;)

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier mijn specs:

amd xp64 3000+
512mb pc3200
radeon 9800pro@9800xt
creative audigy2
nforce3 chipset

en hier ook heel veel haperingen :(

heb al van alles geprobeerd maar helaas

enige dat werkt is op 640x480 met alles uit!

hoop dat er snel een oplossing voor komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het nuttig is, maar in het pdf-bestand van de 81.95 driver van Nvidia staat op p. 13 dat 'rendering problems occur in Need for Speed: Most Wanted; this issue will be fixed in the next Nvidia driver release'. We moeten dus gewoon even geduldig wachten op release 81.96 (ofzo?)...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:37:
Ik weet niet of het nuttig is, maar in het pdf-bestand van de 81.95 driver van Nvidia staat op p. 13 dat 'rendering problems occur in Need for Speed: Most Wanted; this issue will be fixed in the next Nvidia driver release'. We moeten dus gewoon even geduldig wachten op release 81.96 (ofzo?)...;)
laten we dan hopen dat dat de oplossing biedt

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het meer de vraag is: wanneer komt die nieuwe driver uit? Deze maand? Volgend jaar? Iemand die enig idee heeft hoe vaak Nvidia zijn drivers updatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Specs: XP2200+
1024MB DDR
Asus v9999GE
MSI KT3 Ultra2

Ik speel NFSmw op 1024x768 op redelijk hoge settings.. En haperd ook af en toe :? maar echt op moment dat je denkt van waarom haperd hij hier wel en daarvoor niet :? Maja hopelijk komen er binnenkort goede drivers uit :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat de haperingen voorkomen op de volgende momenten:

- wanneer het spel net is opgestart;
- wanneer tegenstanders in beeld komen;
- wanneer je in Camden Town rondrijdt (bij de flats);
- wanneer je op hoge snelheid rijdt (helaas, helaas... ;( ) en
- wanneer je flink in bochten gaat hangen (ook: helaas, helaas... ;( ).

Wanneer je op een 'normale snelheid' (zeg 100-150 kmh) rechtdoor rijdt, zijn er nauwelijks tot geen haperingen. Overigens helpt het bij mij zelfs niet wanneer ik de laagste settings gebruik, dus het probleem heeft (gelukkig) niets te maken met het 'te zwak' zijn van mijn videokaart (mag ook wel voor die prijs... ;) ). Alle berichten hier én de mededeling op de website van Nvidia bewijzen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
In ieder geval zijn we er dankzij Mokumouse, die de pdf wel gelezen heeft, uit :)

Lekker NFSMW laten liggen en wachten op de 82.xx driver.
Of toch maar een xbox 360 halen en daar nfsmw op spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Topicstarter
HaseMike schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:28:
In ieder geval zijn we er dankzij Mokumouse, die de pdf wel gelezen heeft, uit :)

Lekker NFSMW laten liggen en wachten op de 82.xx driver.
Of toch maar een xbox 360 halen en daar nfsmw op spelen ;)
ten eerste dank voor de credits maar ik hebt het pdfje niet gevonden ;) heb alleen het topic ff gekicked :P

ten tweede kun je je afvragen wat ze bedoelen met graphical glitches. Dit kan net zo goed een paar schoonheidsfoutjes zijn tijdens het renderen en niets met performance te maken hebben. (Jaja, ik is een doemdenker >:) )

Ten derde ik zou bijgod niet weten wanneer nvidia met nieuwe drivers op de proppen komt.... (helaas) ik hop snel want nu heb ik hem bijna uitgespeeld

[ Voor 3% gewijzigd door mokumouse op 29-11-2005 16:39 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dat laatste ben ik nog lang niet (druk met andere dingen)... ;) Maar ja, je weet niet wat voor update het gaat zijn. Hopelijk is het een goede - zo niet, dan zullen we nog eventjes moeten wachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KI2000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Hellow,

Ik heb eveneens problemen met NFS: Most Wanted.
Ik heb al zowat alles geprobeerd. Momenteel speel ik het spel met alles open op een resolutie van 1024-*768.
Af en toe hapert het spel echter enkele seconden. Dit is heel vervelend. En zoals de meesten zeggen, lijkt het altijd op hetzelfde ogenblik te zijn. Is hier al een oplossing voor?
Ik heb trouwens geprobeerd met een lage resolutie, en alle opties op minimum, maar met hetzelfde resultaat.
Mijn specs:

- PIV 650 @ 3,2 Ghz
- 1 gig dual channel Kingston DDR2
- Asus Geforce 7800GTX 256mb ram
- 2 HDD WD 120 gig @ raid 0
- 480W PSU

One Man Can Make A Difference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Wel leuk dat ik met mijn XP2200+, 256MB PC2700 en Geforce 4, het spel aardig goed kan spelen (wat volgens diverse mensen onmogelijk zou zijn). Weliswaar op 640x480 en niet alle details aan, maar aangezien sommige mensen met een nieuwere kaart ook op 640x480 problemen hebben, is dat wel opvallend. Ik gebruik BTW Forceware 56.72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het is geen superconstructieve bijdrage, maar ik merk het hier dus ook... Battlefield 2 trekt mijn PC zonder problemen op native resolutie (1280*1024) en met medium settings. Far Cry is evenmin een probleem. Stronghold 2 kan ik op medium settings spelen ook.

Alleen NFS:MW doet lastig :(. OP 1280*1024, op 1024*768. Geen merkbare verbetering wanneer de resolutie verlaagd wordt; na een tijdje heb ik de settings op z'n laagst gezet, dat lijkt te helpen. Virusscanner is er net afgezwierd. Daemon Tools en firewall draaien op de achtergrond, net als Motherboard Monitor. Bij andere games geeft dat geen problemen (nog niet uitgeschakeld om te zien wat voor effect het op deze rommel van EA heeft) ;(.

Hardware:
Xp 3200+
2x 1 GB PC 3200 Corsair XMS Pro dual channel
9700 Pro
2x Maxtor S-ATA

Mijn hardware zou toch moeten voldoen lijkt me...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

hier draait hij prima op 1280 x 1024 (xp 64 3,2 / 1 gb ram / 9800 pro) ik had met de eerdere nf's games ook vaak stotteringen. Bij mij is het over sinds ik in raid 0 draai. Lijkt wellicht raar maar hier is het probleem daardoor verholpen, wellicht dat hij anders toch niet snel genoeg kan laden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ik dacht even het probleem opgelost te hebben, maar helaas het haperen in de game bleef. Tot dat ik gisteravond de nieuwe omegadriver (Ati 5.11) had geinstalleerd voor mijn 9800pro@xt. En ja idd heb geen last meer van haperingen. Heb het spel meerdere opnieuw gestart en een paar uurtjes de game gedraait om zeker te zijn dat het ook echt weg is. Hoop dat dit ook voor andere ati-gebruikers dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Xadeon schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 07:39:
Ik dacht even het probleem opgelost te hebben, maar helaas het haperen in de game bleef. Tot dat ik gisteravond de nieuwe omegadriver (Ati 5.11) had geinstalleerd voor mijn 9800pro@xt. En ja idd heb geen last meer van haperingen. Heb het spel meerdere opnieuw gestart en een paar uurtjes de game gedraait om zeker te zijn dat het ook echt weg is. Hoop dat dit ook voor andere ati-gebruikers dit de oplossing is.
Dat heb ik al meer gehoord inderdaad, ik ga het vanavond ook eens proberen.
Pagina: 1 2 3 Laatste