HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 13.546 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik kan toch zeggen dat ik mijn Vario meer dan gemiddeld gebruik... Veel bellen, veel internetten en heel veel MP3 luisteren... toch gaat mijn accu zeker 2 dagen mee... heb hem vooral in het begin goed behandeld, lang opgeladen, volledig ontladen, weer lang opgeladen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

MichaelDell schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:30:
[...]

BT staat wel aan, maar geen verbinding. Scherm staat op zwart en heb geen programma's op de achtergrond lopen (daar zorgt SmartButoon voor). In ieder geval goed te horen dat er meer mensen problemen mee hebben. Ga T-Mobile maar eens bellen....
BT vreet batterij zoals ik bier drink.. need I say more..? :+

cq zet BT gewoon uit als je het niet gebruikt. het gebruikt ook stroom als je het niet gebruikt namelijk

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Ik zoek:
- een werkende pocket putty.cab (iemand ?)
- een ander hoesje. de magneten in het hoesje hebben mijn lease-tank-pas en mijn bank pinpas gesloopt!
- een autolader OF een non BT gps muis (uiteraard tegen redelijke prijzen)

verder houd ik van het ding! echt super. Ik kan alleen mijn msn niet afmelden. ik meldt m netjes af en 1 minuut later begint mijn telefoon te piepen dat er geen connectie gemaakt kan worden met pocketmsn (er lijken geen applicaties actief in het geheugen :S)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op zondag 20 november 2005 @ 22:47:
Die eerste thumbnail is clickable, het kan echter zijn dat je wel moet registreren op dat forum. De tweede skin is er momenteel alleen nog maar in VGA resolutie, de QVGA versie is nog niet af maar zal wel hier gepost gaan worden:

http://www.lakeridgesoftware.com/forum/viewtopic.php?t=2798

De WM5 versie van Wisbar Advance is momenteel nog in Beta fase dus daarvoor moet je even in het forum zoeken. Wanneer hij klaar is zet ik hem samen met WA Desktop in de startpost.
Ik snap er werkelijk niks van, hoe zon skin te instaleren? En op dat forum kan ik ook niks vinden? Ik ben nu dus bezig met Just Another Vista QVGA maar werkend krijg ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:40:
[...]

Ik snap er werkelijk niks van, hoe zon skin te instaleren? En op dat forum kan ik ook niks vinden? Ik ben nu dus bezig met Just Another Vista QVGA maar werkend krijg ik het niet.
ziet

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:34:
Waarom zou je BlueTooth constant aan willen hebben??
Omdat ik het onhandig vind om als ik in de auto stap ik BT weer aan moet zetten. Bij m'n vorige toestel (SE t610) had ik continue BT aanstaan en die accu ging met gemak vier dagen mee. Dan vind ik 8 uurtjes voor de Vario echt schandalig weinig.

Wat vreet nou echt stroom bij zo'n ding?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

k ga binnesnel een stroomtest doen. dan ga ik alle verbruiken meten en hier posten.. maar heb er nu nog geen tijd voor due to exams... dus nog ff wachten.. eind van de week ben ik klaar

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Laatst online: 28-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat je dit bedoelt:
1. je download een skin/theme (.tsk) bestandje
2. je zet 'm in je windows directory (op de vario dus he?)
3. onder Instellingen - Vandaag zie je 'm dan verschijnen

Er zijn ook animated themes maar daar moet je wel meer voor installeren, zie http://www.pocketpcthemes.com/animated.asp

[ Voor 3% gewijzigd door MichaelDell op 21-11-2005 15:01 ]

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Wat ik wel irritant vind van de skins is dat als je in landscape modus kijkt de skin niet stretched over het hele scherm, is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelDell schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:55:
[...]

Er zijn ook animated themes maar daar moet je wel meer voor installeren, zie http://www.pocketpcthemes.com/animated.asp
Beste gewoon een nieuw mapje aanmaken in mydocuments, noem dat skin of theme en plaats het *tsk-bestandje daarin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
MichaelDell schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:55:
[...]

Dat zal niet werken bij de theme die hij wilt installeren. Hier moet hij Wisbar Advance (WM5 versie is als beta te vinden in de forums) voor hebben en bij een aantal themes zal hij zelfs de Wisbar Advance Desktop plug-in voor nodig hebben.

Andere themes draaien weer op PocketBlinds welke ook in de startpost staat.

Edit: Voor de Vista QVGA skin is de Desktop plug-in dus ook nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Eggy op 21-11-2005 15:39 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:48
heb vandaag me vario aan de pc gehangen. en active sync geinstalleerd.
heb office 2003 met outlook 2003 geinstalleerd en wou syncen... hij synct wel maar geeft dan een uitroepteken en op de vario staat niets.

wie heeft dit ook gehad?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coo_tjai
  • Laatst online: 08-09 17:52
iemand al met Skype geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 02:37
woot, je kunt vanaf vandaag de m3000 bestellen bij de orange shop :D

een tip trouwens voor alle mensen die gmail willen gebruiken op hun apparaatje: http://pocket.gmailwireless.com , deze site werkt uitstekend en gebruikt ook niet zoveel data als de gewone versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orange spv m3000

kan iemand mij vertellen wat ik precies nodig heb om er bijvoorbeeld tom tom mee te gebruiken?

Moet ik dan een standaard tom tom pakket kopen met een gps muis of kan ik ook wat anders gebruiken wat goedkoper is?

heb zelf al wel de software van tom tom in mijn bezit, hoor graag als je me kan helpen met advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Wat met Skype geprobeerd?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:33:
Orange spv m3000

kan iemand mij vertellen wat ik precies nodig heb om er bijvoorbeeld tom tom mee te gebruiken?

Moet ik dan een standaard tom tom pakket kopen met een gps muis of kan ik ook wat anders gebruiken wat goedkoper is?

heb zelf al wel de software van tom tom in mijn bezit, hoor graag als je me kan helpen met advies!
Voor zover ik het begrijp kun je met een speciale installatieprocedure (zie startpost) TomTom Nav 5.0 op je M3000 zetten. Dan heb je alleen nog een GPS Device nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eggy bedankt, ik begin het te snappen.

Hebben jullie ook last van oude snelkoppelingen, die heel lelijk in je startmenu staan? Hoe krijg je deze weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:55:
@eggy bedankt, ik begin het te snappen.

Hebben jullie ook last van oude snelkoppelingen, die heel lelijk in je startmenu staan? Hoe krijg je deze weg?
Icoontjes staan in \windows\startmenu\programma's als je dat bedoelt

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06-2021
Wil je van die nare lege batterij waarschuwingen af? Dat kan:

Ga met een reg-editor (REco, PHM oid) naar:

HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Notifications/A877D663-239C-47A7-9304-0D347F580408

Voeg hier een string toe met als value name "default" en als value data "batterijwaarschuwing". Soft reset en je vindt een nieuw item in je geluiden en meldingen menu.

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coo_tjai
  • Laatst online: 08-09 17:52
Qris schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:36:
[...]
Wat met Skype geprobeerd?
Natuurlijk met bellen via gprs of WIFI. Niet teksten uitwisselen iedergeval, daar heb je MSN voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand verstand van skins?

Ik heb nu dus Wisbar Advance (WM 5.0) en Wisbar Advance Desktop.

Ik heb nu Just Another Vista QVGA geinstaleerd. Met Wisbar Advance gaat alles goed, de bovenste balk is de goede kleur etc. Tenzij ik op de desktop ben, dan heb ik de standaard achtergrond van wisbar advance, met die grote batterij rechts etc.

Doe ik dan via het vandaag scherm, die nieuwe skins, dus de .tsk file, krijg ik wel een andere achtergrond maar niks meer. Dus geen agenda, of de contacten button oid.

Ik denk dat het iets te maken heeft met theme manager, die automatisch de default theme pakt in root/thems. Verander ik deze na de theme die ik gedownload heb, andere locatie krijg ik weer hetzelfde. Dus wel de juiste wallpaper maar verder niks.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Zo blijft ActiveSync zichzelf niet steeds opnieuw opstarten:

Go to activeSync
1 .[In ActiveSync Menu]Add server source(Type space or anything in the server address)
2 .then go next next nest
3. [In ActiveSync Menu]Schedule - change both peak/off peak value to "Manually"
more tweaks X50/WM5 will be constantly added here
http://www.aximsite.com/b...ds/show...66&page=1&pp=20

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

coo_tjai schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:16:
[...]

Natuurlijk met bellen via gprs of WIFI. Niet teksten uitwisselen iedergeval, daar heb je MSN voor.
Ow.. ik ging er natuurlijk van uit dat je al een search had gedaan in dit topic naar skype >:)

Ik heb skype getest maar het werkte niet (ook niet via wifi). Er zou waarschijnlijk in de toekomst een aanpassing komen die skype wel mogelijk maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Qris op 21-11-2005 18:36 ]

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:34:
Weet iemand hoe je sms'jes kunt backuppen???
Met Jeyo Mobile Companion!

Kun je 'n trial van downloaden of ja zoek goed op internet O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

michielvdp schreef op maandag 21 november 2005 @ 17:03:
Wil je van die nare lege batterij waarschuwingen af? Dat kan:

Ga met een reg-editor (REco, PHM oid) naar:

HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Notifications/A877D663-239C-47A7-9304-0D347F580408

Voeg hier een string toe met als value name "default" en als value data "batterijwaarschuwing". Soft reset en je vindt een nieuw item in je geluiden en meldingen menu.
Welke item wordt er toegevoegd in de 'geluiden en meldingen menu'?
Ik heb eerst het bovenstaande uitgevoerd, maar was vergeten om eerst te kijken welke items er al stonden :P

[edit] Ik zie net dat de waarde die ik toegevoegd had in de register weer weg is (na de soft reset), hoort dit?

[ Voor 11% gewijzigd door Elroy op 21-11-2005 19:43 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:39:
[...]

Met Jeyo Mobile Companion!

Kun je 'n trial van downloaden of ja zoek goed op internet O-)
dankje ik had 'm inmiddels gevonden op internet jah..
offtopic:
doet bij jullie gmail het nog gewoon?????

heb inmiddels wat extended rom dingen weggegooig (zie vorige post) maar nu heb ik bij al m'n sms'jes een datum en grootte (kb) staan heel vreemd iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 15-09 23:48
dunkt mij dat de startpost weer bijgewerkt kan worden...... hehehe alleeen de games en apps mogen iets uitgebreider.. ik zal van het weekend ook ff wat leuks proberen te posten

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_ly
  • Laatst online: 08-03-2023
Hebben inmiddels misschien al meer mensen succes gehad met secureW2 ? Ik heb het vandaag geprobeerd op VU, maar hij wilde niet :(

En een vraagje aan mede m3000 gebruiker, kunnen jullie orange world gebruiken, al mn gprs enzo doet het gewoon (dus ik kan wel alle normale sites bekijken) maar als ik krijg geen links te zien op orange world...hij zegt dat er geen services zijn voor mijn toestel. (een toestel dat ze n.b. zelf hebben uitgebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Elroy schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:36:
[...]

Welke item wordt er toegevoegd in de 'geluiden en meldingen menu'?
Ik heb eerst het bovenstaande uitgevoerd, maar was vergeten om eerst te kijken welke items er al stonden :P

[edit] Ik zie net dat de waarde die ik toegevoegd had in de register weer weg is (na de soft reset), hoort dit?
Hij zal wel als "batterijwaarschuwing" in het lijstje komen te staan. Wijzig de registry entry ff opnieuw zoals beschreven in die post maar voer geen soft reset uit. Zet het toestel gewoon uit en weer aan in plaats van deze handeling. Uit zetten doe je door de uit knop 5 seconden ingedrukt te houden.
remcoXP schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:48:
dunkt mij dat de startpost weer bijgewerkt kan worden...... hehehe alleeen de games en apps mogen iets uitgebreider.. ik zal van het weekend ook ff wat leuks proberen te posten
Hoezo weer? Ik update hem de laatste tijd haast elke dag :p

De games en apps kunnen inderdaad nog wel wat uitgebreider maar ik wil ook weer niet teveel informatie in de startpost gaan zetten omdat het overzicht dan kwijtraakt. Met 10 Today plugins zien de meeste mensen door de bomen het bos niet meer en krijgen we allerlei vragen over welke het beste is.

Verder wil ik apps & games die niet als WM5 compatible zijn aangegeven door de developer er liever ook nog niet in zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Eggy op 21-11-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Laatst online: 22-11-2024
Iemand enig idee hoe ik de achtergrond van een today screen ook streched in beeld kan krijgen als ik in portrait mode zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwacht trouwens verder maar geen updates tijdens dit deel... de topicstart is te lang en ik mag hem niet meer editen :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Eggy op 21-11-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:43
Dan dus een linkje in het 2e bericht van dit topic naar je nieuwste post zetten waarin de rest van de updates is vermeld :P

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
DT-PiSanG schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:06:
Dan dus een linkje in het 2e bericht van dit topic naar je nieuwste post zetten waarin de rest van de updates is vermeld :P
Als post #2 van mij was kon ik hem sowieso opsplitsen, dat was wel mooi geweest. Ik zal wel even aan een modje vragen of er een andere oplossing is en anders wordt het gewoon wachten op deel 4 :p

(Even tijdelijk veel en snel posten dus ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Eggy op 21-11-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik er een MMS naar mijn Vario wordt gestuurd krijg ik een SMS met het bericht dat ik de MMS op internet kan inzien.

Hoe regel ik dat ik gewoon de mms ontvang?? Moet ik dat ergens instellen bij T-Mobile??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

In het nwe topic dus meteen 3 posts onder elkaar voor de nodige ruimte ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mda Vario. Kan iemand mij helpen?

1) Tomtom 5.1 doet het wel. Maar elke keer als ik weer Tomtom opstart krijg ik de melding" RD BS 100 wil met behulp van bluetooth verbinding maken met uw apparaat. Wilt u RD BS 1100 toevoegen aan uw apparaatlijst". Als ik JA klik, dan moet ik weer mijn wachtwoord sleutel invoeren, uitgaande port 7 instellen etc. De oude werkende instellingen ben ik dan volledig kwijt, ik had al een werkende pairing !!!.

2)Thuis kan ik via WIFI internetten ( met WEP ( de lange key invullen, dhcp met dns adressen !!) via mijn draadloos netwerk. Maar op mijn werk met een andere draadloze router krijg ik het echt niet aan de praat. Weet iemand precies hoe het moet? ( meerder plekken willen internetten via draadloos router bedoel ik)

3) Op mijn werk heb ik ook een bluetooth device (acces point) die aan ons netwerk verbonden is. Daar kan ik wel een pairing mee maken. Maar ik kan met WM5 niet connecten, die groene verbinding mis ik. Met mijn ipaq met WM2003 kan streamen en werkmail syncrhoniseren. Kan iemand mij vertellen wat er nog veranderd is. Com poorten instellen?

4) Heeft er iemand info/documenten over het synchroniseren van de mail via Internet met Exchange 2003 mail server? Ik bedoel dan via WIFI bij bijvoorbeeld de Mac, en VPN verbinding maken met de VPN router en dan naar de Exchange server voor de synchronisatie.

Please help. Je mag me ook mailen!

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:16:
Als ik er een MMS naar mijn Vario wordt gestuurd krijg ik een SMS met het bericht dat ik de MMS op internet kan inzien.

Hoe regel ik dat ik gewoon de mms ontvang?? Moet ik dat ergens instellen bij T-Mobile??
Heb je wel GPRS, want dit is typisch een melding voor een toestel dat geen grps aan heeft staan. Of je hebt het vinkje aanstaan bij de beperking voor alleen de eigen provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Eggy, bedankt voor je geweldige startpost en vele bijdragen hier _/-\o_

Hoewel de tweaks die ik tot nu uitprobeerde perfect werkten, moest ik nu toch voor de eerste keer een hard reset uitvoeren na de install van de MSN-notify.cab. Jammer... na alle aanpassingen was mijn Vario een soort kindje van me geworden ;)
Ik vraag me wel af of dit door mijn onhandigheid kwam of dat er meer zijn met dit probleem na de install van deze cab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de OP staat dat je het scherm versnellen door het meer geheugen te laten gebruiken..
Hoe werkt dit want het klinkt mij nogal tegenstrijdig.. Als je meer geheugen gaat gebruiken wordt het toestel toch juist trager?
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt en of het goed werkt (voor de ervaringsdeskundgen ondedr ons) en wat dan een omfortabele instelling is en wat het nadeel is van meer geheugen of juist minder????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:21:
in de OP staat dat je het scherm versnellen door het meer geheugen te laten gebruiken..
Hoe werkt dit want het klinkt mij nogal tegenstrijdig.. Als je meer geheugen gaat gebruiken wordt het toestel toch juist trager?
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt en of het goed werkt (voor de ervaringsdeskundgen ondedr ons) en wat dan een omfortabele instelling is en wat het nadeel is van meer geheugen of juist minder????
Ik denk als als je dus veel programma's draait die in het geheugen zitten dat het idd minder presteert,
maar als je nog geheugen vrij hebt, en er wat meer naar toe wijst voor je scherm, dat het gewoon sneller werkt... dus het Ram geheugen en niet het flash geheugen, omdat het waarschijnlijk een swap bestand maakt op de Flash, wat vast en zeker langzamer is dan de interne ram.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:27:
Mda Vario. Kan iemand mij helpen?

3) Op mijn werk heb ik ook een bluetooth device (acces point) die aan ons netwerk verbonden is. Daar kan ik wel een pairing mee maken. Maar ik kan met WM5 niet connecten, die groene verbinding mis ik. Met mijn ipaq met WM2003 kan streamen en werkmail syncrhoniseren. Kan iemand mij vertellen wat er nog veranderd is. Com poorten instellen?
Synchronisatie loopt nu via TCP/IP (ook als je USB-kabel gebruikt) en dat interfereert met firewalls, sommige virusscanners, vpn en wat dies meer zij. Ik kan op mijn laptop ook alleen via BT syncen. Het moet wel kunnen, via de USB-kabel, maar het is mij niet gelukt met die laptop. Op mijn werkpc lukte syncen via USB wel in 1 keer.
4) Heeft er iemand info/documenten over het synchroniseren van de mail via Internet met Exchange 2003 mail server? Ik bedoel dan via WIFI bij bijvoorbeeld de Mac, en VPN verbinding maken met de VPN router en dan naar de Exchange server voor de synchronisatie.
Hier heb ik ook lang aan zitten prutsen. Ik krijg niet eens een werkende VPN verbinding tot stand gebracht. De VPN client van WM5 wordt niet geaccepteerd door onze VPN concentrator en een third party client voor WM5 heb ik nog niet weten te vinden. Verder is rechstreeks met Exchange syncen problematisch voor velen. Vooral als het een corporate Exchange server is met toeters, bellen en beveiligingen. Zelfs als ik het vanaf mijn werkplek probeer, achter de firewall en dus zonder VPN, lukt het niet. Er zijn talloze internetfora waar mensen worstelen met dit probleem. Ik heb zelf nog een call uitstaan bij onze IT-afdeling. Wellicht binnenkort meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 22:27
Sorry, ik krijg transcriber 1.51 maar niet werkend op mijn SDA VARIO. Heb al de search functie gebruikt maar het lukt mij niet de optie te kiezen (anderen hebben dit probleem ook).

Weet iemand al een oplossing?

Ik heb het programma gewoon in het interne geheugen opgeslagen
als ik het toetsenbordicoontje selecteer komt hij wel tevoorschijn maar hij blijft gewoon op het toetsenbordje staan. Als ik opties selecteer komt hij ook tevoorschijn maar als ik dan opties bij trancriber selecteer krijg ik een foutmelding: can't open the configuration dialog. Transcriber options are available only when transcriber is selected as the active input method.

nou dat doe ik de hele tijd maar hij blijft maar terugspringen op het toetsenbordje :(

Dacht eindelijk een opvolger van mijn palm treo te hebben gevonden ........ is er trouwens een programma dat graffiti zoals op je palm precies op je pocketpc kan nabootsen ?

[ Voor 13% gewijzigd door danda op 22-11-2005 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvos schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:33:
woot, je kunt vanaf vandaag de m3000 bestellen bij de orange shop :D

een tip trouwens voor alle mensen die gmail willen gebruiken op hun apparaatje: http://pocket.gmailwireless.com , deze site werkt uitstekend en gebruikt ook niet zoveel data als de gewone versie.
of je gmail poppen, gebruikt nog minder data...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Even klein beetje offtopic

Heb nu alweer een paar weken de vario. Afgelopen tijd wel eens wat mms'jes binnengehad wat ook prima altijd is gegaan. Maar heel gek..sinds gister krijg ik geen mms'jes meer binnen en krijg ik een tekstbericht van T-mobile dat ik hem op een site moet kijken.

OVerigens werkt die site ook niet (hij zegt dat het bericht niet bestaat) maar het meest gekke is dat het gewoon in 1 keer niet meer werkt! Het lijkt erop of al mijn mms instellingen gewoon goed staan want bij het testen van het versturen van een mms werkt het wel gewoon!

Iemand zelfde ervaringen? T-mobile behandelt mijn vario dus als een niet gprs telefoon...kan dat nou??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus ook... Ik ben niet aan de instellingen geweest dus neem aan dat alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26
Heej. ik zit te denken om er een bluetooth headset bij te kopen (heb er geen bij gekregen bij de tell me). De vraag is kan ik daar ook muziek op luisteren of is het echt alleen voor telefoneren? En hoe zit dan met zo'n bluetooth koptelefoon (stereo), zit daar ook een mic in?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie geen aanpassingen gedaan in de registry of zo (logo's eruitgegooid of zoiets). Op de duitste site las ik dat enkele t-mobile logo's gekoppeld waren aan de mms-instellingen. Vraag mij niet hoe dit kan

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

Kezmaster -- > werkte het wel bij jou? Want het is bij mij in 1 keer gegaan.

en nee ik heb helemaal niks veranderd in de registry..vorige week werkte het nog en nu in 1 keer niet meer. Wat helemaal raar is dat ik de foto ook niet te bekijken is op de t-mobile site (krijg foutmelding).

Dit is wel heeeeel gek...zou het bij T-mobile mis gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook nergens aangeweest. Mijn Vario is nog helemaal in orginele staat :D

Het is wel erg vaag in elk geval... Ik zal dalijk misschien ff klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52
De regedit om de GPS in het start-instellingen-verbindingen menu te krijgen werkt bij mij niet. op xda dev vond ik de volgende regedit:
Go to: HKEY_LOCAL_MASCHINE\ControlPanel\GPS Settings
Delete the DWORD marked "hide"
Add a DWORD called "Group" and give it the value of "2" (dec)
The GPS panel will now show up in your connection settings.

Ik heb de String "redirect" verwijderd, omdat ik geen String"hide"had, maar ook dat werkt niet. Heeft iemand het wel werkend gekregen, zodat GPS op het genoemde tabblad zichtbaar werd?

edit: Bovenstaande werkt nu wel. Ik heb de "redirect" string verwijderd, de nieuwe Dword aangemaakt en na goed afsluiten van de reg editor en een soft reset heb ik nu eindelijk de GPS applet in mijn settings staan.

Tevens werkte de regedit om een geluid bij een nieuw MSN bericht te kunnen instellen niet. DIt komt omdat (zoals de poster ook meldde) de tekst van de "nieuw bericht" edit in het Nederlands moet zijn! Eggy, kun jij de startpost aanpassen, zodat de edit niet "Messenger: New Message" is, maar "Messenger: Nieuw Bericht", anders werkt het niet op onze Nederlandse Vario's en M3000's.

edit 2:Onderstaande trucs heeft mijn Vario flink sneller gemaakt, minder tijd nodig voor progs opstarten en ook nog sneller scherm (bijv bij switchen van programma en openen van start menu). beide regedits vergroten het cache, dus kost meer geheugen en wellicht batterij...

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS\CacheSize=0x1000(4096)

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS\EnableCache=0x1(1)

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\Filters\fsreplxfilt\ReplStoreCacheSize=0x1000(4096)

Increase cache for display and speed up graphics:

1) Go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE
2) Change the value of 'limit' from 8192 to 32768
3) Soft reset.

[ Voor 43% gewijzigd door koksie op 22-11-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06-2021
koksie schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:55:

Tevens werkte de regedit om een geluid bij een nieuw MSN bericht te kunnen instellen niet. DIt komt omdat (zoals de poster ook meldde) de tekst van de "nieuw bericht" edit in het Nederlands moet zijn! Eggy, kun jij de startpost aanpassen, zodat de edit niet "Messenger: New Message" is, maar "Messenger: Nieuw Bericht", anders werkt het niet op onze Nederlandse Vario's en M3000's.
Bij mijn nederlandse vario werkt het wel gewoon in het engels. Ik denk dat het goed aflsuiten van je reg editor en het aan en uitzetten van je telefoon ervoor zorgt dat het wel goed gaat!

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:10

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Het ziet d'r allemaal veelbelovend uit hiero... Kan niet wachten tot vanmiddag, dan ga ik mijn M3000 ophalen bij de Orange shop (ze hebben em aan de kant gelegd voor me 8) )

Klein vraagje echter, kan ik alle apps die ik op mijn M1000 draai, dus normale PPC 2002(?) gewoon hierop draaien, of is WM5 niet backwards compatible?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist even de klantenservice gebeld, maar die wisten ook niet echt hoe dat kan.... Maar ik kom er zojuist ook achter dat mijn MMSjes niet aankomen bij de ontvanger :S Erg vaag.... Iemand nog meer last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Mijn SMSjes duurde wel erg lang voordat ik ze binnen had (ruim een kwartier), MMS zou ik niet weten, daar heb ik mail voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:52
Bij mijn nederlandse vario werkt het wel gewoon in het engels. Ik denk dat het goed aflsuiten van je reg editor en het aan en uitzetten van je telefoon ervoor zorgt dat het wel goed gaat!
Hmmm, bij mij dus echt niet. Ik sluit mijn reg edit altijd op de juiste manier af ( via het progje zelf) en zet de Vario op de juiste manier met de power knop uit. Heb het 4 x geprobeerd, maar hij slikte echt alleen de Nederlandse versie. Ach, het werkt nu iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKeeper schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:24:
Mijn SMSjes duurde wel erg lang voordat ik ze binnen had (ruim een kwartier), MMS zou ik niet weten, daar heb ik mail voor :P
Ach ik zal er ook niet wakker van liggen :D

Leuke zin trouwens: @home: "...zodat u tijd overhoud voor andere dingen" -> Ja, tijdens het wachten op een pagina :d:d _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend dit toestel voor het eerst gezien en was meteen verkocht.
Nu heb ik al een abbo bij T-mobile en zal ik dus het toestel los moeten aanschaffen. Maar welke versie raden jullie mij aan?

De T-mobile versie (MDA vario) heeft:
- Simlock
- T-mobile instellingen
- extra software (Toch?)
- extra 512mb geheugen kaart
Kost: € 445 ( http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=75 )

Dan de Qtek 9100:
- Simlock vrij
- geen t-mobile instellingen
- nauwelijks extra software (toch?)
- geen extra geheugen kaart
Kost: € 531 ( http://www.sallandautomat...fault.php?pid=17871&ref=2 )

Zijn er argumenten om de duurdere Qtek te nemen ipv de t-mobile variant?
Op "gewone" telefoons vind ik vaak de t-mobile software/instellingen erg vervelend. En vaak ook vertragend. Is dat bij dit toestel ook het geval, of is Windows mobile niet te vergelijken wat dat betreft?

Ik krijg graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Als ik jou was zou ik de T-Mobile versie halen, aangezien je nu toch bij T-Mobile zit kun je je gewone sim d'r in doen, je krijgt een sd kaart en nog eens bijna honderd euro goedkoper. Da's met geheugenkaart d'r bij een verschil van 150 euro?

Zoals eerder in dit topic beschreven kun je een hoop (of alles?) van die T-Mobile gein d'r af knikkeren, en als die sim-lock je probleem is, dat is er altijd wel een keer af te halen... ;) Op xda-developers.com zijn ze d'r al een progje voor aan het schrijven...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 22:27
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:56:
Ik heb dit weekend dit toestel voor het eerst gezien en was meteen verkocht.
Nu heb ik al een abbo bij T-mobile en zal ik dus het toestel los moeten aanschaffen. Maar welke versie raden jullie mij aan?

De T-mobile versie (MDA vario) heeft:
- Simlock
- T-mobile instellingen
- extra software (Toch?)
- extra 512mb geheugen kaart
Kost: € 445 ( http://www.smartphonestunts.nl/index.php?tid=75 )

Dan de Qtek 9100:
- Simlock vrij
- geen t-mobile instellingen
- nauwelijks extra software (toch?)
- geen extra geheugen kaart
Kost: € 531 ( http://www.sallandautomat...fault.php?pid=17871&ref=2 )

Zijn er argumenten om de duurdere Qtek te nemen ipv de t-mobile variant?
Op "gewone" telefoons vind ik vaak de t-mobile software/instellingen erg vervelend. En vaak ook vertragend. Is dat bij dit toestel ook het geval, of is Windows mobile niet te vergelijken wat dat betreft?

Ik krijg graag advies.
Dit is wel een persoonlijke kwestie wat betreft uiterlijk:
De Vario ziet er luxer uit door dat echte grijze metalen frame om het schermpje. Die van De Qtek is van zwart/anthraciet plastiek. Verder zijn beiden apparaten dus bijna precies hetzelfde, het achterklepje van de Qtek heeft een windows stickertje, die van de vario niet en op de vario zit een T-logo (t-zones: maar hij start gewoon op wat jij onder die knop wil instellen) bij de qtek een E-logo (van explorer).Je hebt ook de k-jam, volgens mij had die een rode toetsenbordverlichting ..... (ipv blauw bij de qtek en vario).

Ik zou ook voor t-mobile kiezen als ik jou was, het toestel is er speciaal voor gemaakt (PIT)

[ Voor 38% gewijzigd door danda op 22-11-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

@Danda, welke kleur heeft de toetsenbord verlichting van de M3000?

Edit:
@Elefino: Ik weet niet of dit een legale manier\site is, maar
Modbreak:Knip. Lees Policy m.b.t. Ringtones/Games/Apps/etc. & unlocken/firmware nog eens goed door s.v.p.

[ Voor 102% gewijzigd door F_J_K op 23-11-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee, bedankt voor de reacties.
Ik ga deze week dan toch maar even kijken voor een MDA Vario.

@Rowdy.nl: Ik denk dat dat linkje niet mag :) Maar unlocken is nou net niet nodig omdat ik toch een t-mobile abbo heb lopen. Het ging me meer om het gebruik van het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danda schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 14:23:
[...]

Dit is wel een persoonlijke kwestie wat betreft uiterlijk:
De Vario ziet er luxer uit door dat echte grijze metalen frame om het schermpje. Die van De Qtek is van zwart/anthraciet plastiek. Verder zijn beiden apparaten dus bijna precies hetzelfde, het achterklepje van de Qtek heeft een windows stickertje, die van de vario niet en op de vario zit een T-logo (t-zones: maar hij start gewoon op wat jij onder die knop wil instellen) bij de qtek een E-logo (van explorer).Je hebt ook de k-jam, volgens mij had die een rode toetsenbordverlichting ..... (ipv blauw bij de qtek en vario).

Ik zou ook voor t-mobile kiezen als ik jou was, het toestel is er speciaal voor gemaakt (PIT)
K-Jam heeft ook blauwe toetsenbordverlichting. De Jasjar (9000) heeft rood/oranje. Persoonlijk vind ik de Qtek het minst mooi maar dat kunsttof grijs randje om het beeldscherm. Dat rvs bij K-Jam/Vario kijkt wat degelijker en mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:04:
...

@Rowdy.nl: Ik denk dat dat linkje niet mag :) Maar unlocken is nou net niet nodig omdat ik toch een t-mobile abbo heb lopen. Het ging me meer om het gebruik van het toestel zelf.
Zo'n vermoeden had ik al, dat het niet nodig was, het schijnt in de UK wel legaal te zijn, maar gewoon sneller en iets goedkoper te gaan als via de telecom maatschappij. Neem aan dat je hem na een x aantal maanden ook wel gratis (of tegen een kleine vergoeding) kunt laten unlocken door T-Mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een proggie om de bluetooth headset mogelijkheden te vergroten? ik wil bv mp3 kunnen luisteren via mijn headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 15:24:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al, dat het niet nodig was, het schijnt in de UK wel legaal te zijn, maar gewoon sneller en iets goedkoper te gaan als via de telecom maatschappij. Neem aan dat je hem na een x aantal maanden ook wel gratis (of tegen een kleine vergoeding) kunt laten unlocken door T-Mobile...
Na 1 jaar dus. Wat in het buitenland legaal is, is niet per definitie hier ook legaal. In Duitsland rijd ik regelmatig 180 km/uur, moet je hier eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_ly
  • Laatst online: 08-03-2023
Heeft iemand misschien het probleem dat het toestel niet zelf switcht tussen wifi en gprs? Ik mis bij instellingen->verbindingen->geavanceerd> netwerkselectie de optie automatisch.. oid.
Mn wifi verbinding op school met secureW2 doet het namelijk alleen als ik instel dat ie verbinding moet maken met werk en vervolgens bij netwerkselectie: mijn werkverbinding kies..

(voor de belangstellenden....)
Het is dus trouwens wel gelukt om met securew2 in te loggen (zoals eerder in dit topic beschreven) en te internetten, mailen, streamen etc.

Ik heb trouwens de m3000

[ Voor 4% gewijzigd door sebas_ly op 22-11-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strangestman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07-2012
Ik heb zojuist m'n Vario binnengekregen. Doosje uitgepakt, eerst ActiveSync installeren volgens de instructies. Ok...
The wizard was interrupted before Microsoft ActiveSync 4.0 could be completely installed.
Die melding krijg ik dus. Zowel met meegeleverde versie als met versie van MS site, zowel NL als US-international versie. Temp directory geleegd, Outlook 2002 gedeïnstalleerd: geen soelaas. Heb admin rechten op dit account, weet werkelijk niet meer waar de oorzaak ligt. Via Google geen oplossing kunnen vinden, MS knowledge base niet, ook niet op dit forum. Wie geeft me de gouden tip?

Voor de volledigheid: Windows XP SP2, alle patches/updates geïnstalleerd. MS Office XP (2002), minus Outlook nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand enig idee of en zoja hoe het mogelijk is om die 2 symbooltjes onderin het beeldscherm (van me vario) voor comm manager en accu weg te halen.. Dan houd ik meer ruimte over voor agenda punten..
En bestaat er een optie om een max aantal agenda punten op je vandaagscherm te laten zien? Nu kan ik alleen maar 1 of een heleboel doen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:27:
Dit weekend een Qtek 9100 gehaald in combinatie met PIT.
Wat een prachtig ding zeg! Okay, het is een dikkertje maar verder helemaal niets op aan te merken.

MP3's streamen via shoutcast over wifi gaat perfect! Net een stream gehad van 256kbit en dat ging prima.

Ik las in eerdere berichten iets over gmail, en problemen met uitgaande berichten. Er werd geadviseerd om dan de smtp server van je provider te gebruiken. Het is echter ook gewoon via gmail mogelijk. Ik heb hier even de stappen neergezet die je dan moet volgen. Aangezien ik de engelse versie heb is dit, ja in het engels.

Instellen van gmail op je HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000)

• Ten eerste moet je POP enabelen via je gmail account op internet.
  • Ga vervolgens naar outlook op je PDA en dan naar "Menu" > "Tools" > "New Account"
  • Enter e-mail address: naam@gmail.com
  • Klik op "next"
  • Your name : naam
  • User name : naam@gmail.com
  • Password: *******
  • vink "Save password" aan
  • Klik op "next"
  • Account type: POP3
  • Name: gmail
  • Klik op "next"
  • Incomming mail: pop.gmail.com
  • Outgoing mail: smtp.gmail.com
  • Domein: <leeg laten>
  • Klik op "Options"
  • "Connect and check for messages every:" mag je zelf weten..
  • Connection: "The Internet"
  • Klik op "next"
  • Vink "Require SSL connection" aan
  • Vink "Outgoing mail requires authentication" aan
  • Vink "Use separate settings" aan
  • Klik op "Outgoing Settings"
  • User name: naam@gmail.com
  • Password: ******
  • Domain: <leeg laten>
  • Vink "Save password" aan
  • Vink "Require SSL for outgoing mail" aan
  • klik op "ok" (rechts boven)
  • Klik op "next"
  • Eventueel hier "Get full copy of messages" selecteren als je flat-free GPRS hebt
  • Klik op "finish"

dank mr jinx,
Hij lijkt het inderdaad beter te doen nu... De mailtjes blijven ook op m'n vario gewoon staan waar ze horen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:38
Hey allemaal,

Ik heb sinds gister ook deze telefoon gekocht en ben er echt superblij mee! Echt een topdingetje! Nu wil ik alleen thuis ook op inet kunnen via wifi. Nu had ik in dit topic iets gelezen over een access point die je na een router kan aansluiten. Nu ben ik dus een behoorlijke n00b op het gebied van netwerken en al helemaal de draadloze. Dus nu had ik een paar vraagjes.
Kan ik met zo'n access point op inet als ik hem achter een router heb (dus ipc als een extra pc)?
En is dit zo'n access point? http://nl.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=41&l3=0&model=60&modelmenu=1

alvast bedankt _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Die melding krijg ik dus. Zowel met meegeleverde versie als met versie van MS site, zowel NL als US-international versie. Temp directory geleegd, Outlook 2002 gedeïnstalleerd: geen soelaas. Heb admin rechten op dit account, weet werkelijk niet meer waar de oorzaak ligt. Via Google geen oplossing kunnen vinden, MS knowledge base niet, ook niet op dit forum. Wie geeft me de gouden tip?

Voor de volledigheid: Windows XP SP2, alle patches/updates geïnstalleerd. MS Office XP (2002), minus Outlook nu dus.
Ik had een soortgelijk probleem. Ik had ook alle AS-versies geprobeerd, maar niets kon voorkomen dat AS tijdens de installatie of tijdens het syncen bleef crashen. Totdat ik een bluetooth-dongle had geprobeerd. Daarna kon ik AS wel installeren. Die BT-dongle downloadde en installeerde enkele drivers, misschien dat het daaraan heeft gelegen... :? Wellicht een idee?? (zo'n dongle kost ca 15 euro of je leent er eentje van een vriend). Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ KOKSIE

Kun je dit ff uitleggen:

edit 2:Onderstaande trucs heeft mijn Vario flink sneller gemaakt, minder tijd nodig voor progs opstarten en ook nog sneller scherm (bijv bij switchen van programma en openen van start menu). beide regedits vergroten het cache, dus kost meer geheugen en wellicht batterij...

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\Filters\fsreplxfilt\ReplStoreCacheSize=0x1000(4096)

Verander je hier de waarden of iets dergelijks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:41:
[...]

dank mr jinx,
Hij lijkt het inderdaad beter te doen nu... De mailtjes blijven ook op m'n vario gewoon staan waar ze horen!!!
wanneer ik het zo allemaal instel krijg ik bij verzenden de volgende melding: "Er kan geen Secure Sockets Layer (SSL)- verbinding tot stand worden gebracht."
heeft iemand een suggestie???
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal !

TomTom 5 loopt nog steeds met mij te bitchen :S
Ik heb al het mogelijke wat hier op t forum genoemd staat al geprobeerd om tomtom aan de praat te krijgen. Zo ook die update naar 5.1 maar niks wil mijn MDA Vario of PC dan ook maar installeren !

Bij beide installatie bestanden van Tomtom 5 en 5.1 loopt de install vast en overkopieren volgens die handleiding werkt ook van geen ene meter... nu ben ik echt de wanhoop nabij en weet ik niet meer wat ik verder nog kan doen. Heeft iemand een oplossing voor mij ?

Bedankt !!

Groeten Wouter

P.s. melding bij het los installeren van die .cab files : Alleen ttn.Cab file doet moeilijk met installeren bij mij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:20:
Hey allemaal !

TomTom 5 loopt nog steeds met mij te bitchen :S
Ik heb al het mogelijke wat hier op t forum genoemd staat al geprobeerd om tomtom aan de praat te krijgen. Zo ook die update naar 5.1 maar niks wil mijn MDA Vario of PC dan ook maar installeren !

Bij beide installatie bestanden van Tomtom 5 en 5.1 loopt de install vast en overkopieren volgens die handleiding werkt ook van geen ene meter... nu ben ik echt de wanhoop nabij en weet ik niet meer wat ik verder nog kan doen. Heeft iemand een oplossing voor mij ?

Bedankt !!

Groeten Wouter

P.s. melding bij het los installeren van die .cab files : Alleen ttn.Cab file doet moeilijk met installeren bij mij !
Ik heb zondag ook TT5.0 geinstalleerd op de M3000 van mn pa. Gaf geen enkel probleem eerlijk gezegd.

Gewoon de hele zooi op de SD card gezet vanaf mn PC, de .CAB files installeren vanaf de Vario/M3000/9100 en de GPS.CAB als laatste. Update naar 5.1 was niet nodig om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg die TTN.CAB maar niet geinstalleerd :S
heb nu alles al geprobeerd wat er maar mogelijk is....
voor de rest wil de rest wel installen, heb ooit eens in t begin die gps.cab geinstalleerd, deze deed t ook gewoon. maar daarna wel een hardreset gedaan want toen ben ik aan t sleutelen gegaan met t register en sindsdien die gps.cab niet meer geinstalleerd.

dus wie heeft er tips of aanwijzingen ? kun je tomtom ook weer echt heelemaal weggoien uit je pocketpc ? zoja waar zitten de install bestanden en hoe heten ze op de vario ?

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Je kunt TomTom onderdelen gewoon deinstalleren vanuit instellingen.

Is je TTN.CAB niet gewoon corrupt? Misschien even opnieuw kopieren naar je SD of Vario zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de laatste mogelijkheid geprobeerd.
En dat is het overzetten van de 4 .cab files op de MDA zelf, maar nog steeds die hardnekkige ttn.cab heb maarliefst 3 uitvoeringne daarvan ! :S

iemand nog meer tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wat voor melding krijg je dan met het installeren van TTN.CAB?

De versie die ik heb is iig 2,63 MB, ik wist niet dat er meerdere versies waren buiten misschien de 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:07:
@ KOKSIE

Kun je dit ff uitleggen:

Verander je hier de waarden of iets dergelijks??
Ik heb dit voor deel 4 geschreven maar staat dus nog niet in de startpost omdat die aan de maximale grootte zit:

• Hiernaast bestaat er nog een dergelijke reg edit waarmee je je HTC Wizard sneller kunt maken.
1) Ga naar de volgende registry entry:

"HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS\"

2) Klik op de CacheSize waarde en verander de Dword value hiervan van "0" naar "4096".

"HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS\CacheSize=0x1000(4096)"

3) Klik nu op de EnableCache entry en controleer of de Dword value op "1" staat ingesteld.

"HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\FATFS\EnableCache=0x1(1)"

4) Ga nu naar de volgende registry entry:

"HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\Filters\fsreplxfilt\"

5) Stel de Dword waarde van de ReplStoreCacheSize entry in op 4096.

"HKEY_LOCAL_MACHINE\System\StorageManager\Filters\fsreplxfilt\
ReplStoreCacheSize=0x1000(4096)"
Hoop dat het hiermee lukt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Eggy op 22-11-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 3 versies die ik heb zijjn allemaal 2,58mb excl .ini file
zou het mogelijk zijn als iemand mij die van 2,63mb mailt ? hilbrink*at*gmail.com ?
thnx alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerV
  • Laatst online: 12:22
Net als meerdere mensen heb ik ook last er van dat mijn MMS mappen niet zichtbaar zijn na een custom installatie... Ook het installeren van de .cab werkt niet... Mijn MMS heeft wel gewerkt toen ik een volledige installatie deed, dus nu wil ik dat weer gaan doen.. Laat ik nou alles van de originele extended rom nog hebben behalve de config.txt.. :S

Zou iemand mij misschien de originele config.txt uit de extended rom van de mda vario kunnen mailen? Mijn dank is zeer groot! Mailen kan naar: brommer_jv (at) hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn config.txt is naar je onderweg !

Nu zoek ik nog iemand die mij verder kan helpen met mijn tomtom .Cab file probleem !
wie heeft een werkende ttn.cab file a 2,63mb ?
Mailmaar !

adres staat op pagina 28

Bedankt !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien staat het al ergens maar dan heb ik het toch echt gemist maar is de bluetooth niet V2.0? Ik zie het op een aantal site's staan maar ook op een aantal weer juist 1.2 kan iemand hier 100% zekerheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt het jullie ook op da dat ding erg krasgevoelig is? Ik doe hem in mijn jaszak, net als mijn oude T610 die na 2j nog bijna krasvrij is. Maar de Vario bevat nu toch al aardig wat kleine krasjes ;(

Terwil ik zelf altijd erg voorzichtig ben met mijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:39:
Mijn config.txt is naar je onderweg !

Nu zoek ik nog iemand die mij verder kan helpen met mijn tomtom .Cab file probleem !
wie heeft een werkende ttn.cab file a 2,63mb ?
Mailmaar !

adres staat op pagina 28

Bedankt !
Toch niet alles geprobeerd blijkbaar..

check dit:
Qris typte:

Kleine toevoeging voor het installeren van ttn.cab (mocht dit niet op de hierboven beschreven manier lukken: Installeer dit programma en open vervolgens ttn.cab. Kopieer de bestanden uit deze cab in de volgende directories:
Program Files\Navigator\data.chk
Program Files\Navigator\TomTom Navigator.exe
My Documents\TomTom\CurrentMap.dat

deze mappen staan op je vario en niet op je SD kaart!

softreset en there you go

special thnx 2 kafmees en pocketinfo.nl

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelmerV
  • Laatst online: 12:22
'k heb inmiddels de ttn.cab versie 5.1 naar je gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 12:28
Op de Qtek9100 (misschien ook op de andere varianten) zit een licht verslavend spelletje Bubble Breaker. Het lijkt wat suf maar toch heb je de neiging steeds weer een potje te doen en een hogere score te halen.

- Wat is jullie high score? (Ik heb de 550 gehaald)
- Bestaat het spel uit 1 of meerdere levels? (Het is me nog nooit gelukt alle bubbles weg te spelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAT SUPERGAAF dat er zulke topmensen op Tweakers zitten !!!!
Ik heb de files in ieder geval geript voor de mensen die ze ook nodig mogen zijn !
Nu bezig met mijn softrest !

Zag tomtom net alwel staan !

Hopen dat alles goed gaat....

JAAAAAAAAAAAAAA HIJ WERKT !!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
trekker22 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:16:
Op de Qtek9100 (misschien ook op de andere varianten) zit een licht verslavend spelletje Bubble Breaker. Het lijkt wat suf maar toch heb je de neiging steeds weer een potje te doen en een hogere score te halen.

- Bestaat het spel uit 1 of meerdere levels? (Het is me nog nooit gelukt alle bubbles weg te spelen)
Ja vertel mij wat, echt verschrikkelijk verslavend.
Ik ben tot 1330 gekomen (1125 ofzo in 1 break).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je leest dat er links en rechts nogal wat problemen zijn met de Wizard, maar als jedan terugzoekt blijkt dat veelal voor te komen bij mensen die hebben liggen klungelen in de registry. Op zich niks mis mee als je er verstand van hebt. Betekent dit wel dat je, als je eventueel een beroep doet op latere garantie, dat die vervallen is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
trekker22 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:16:

Mijn topscore in de Standard gamemode is 1872

Alle bubbles heb ik helaas ook nog niet weggespeeld gekregen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 15-09 18:57
Heeft iemand misschien al een progje gevonden waarmee je je dataverkeer/datagrbuik continu in beeld ziet zodat je het een beetje beter de kosten in de hand kan houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Eggy schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:35:
[...]

Mijn topscore in de Standard gamemode is 1872

Alle bubbles heb ik helaas ook nog niet weggespeeld gekregen ;(
Toen ik 1330 scoorde had ik er nog 4 over. Het kan wel denk ik, maar je hebt ook veel geluk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello ppl,
i was wondering if any body has managed to get an remote conroll software to run on mda vario?
i have tried out a couple and havent manged to make it work..

tnx

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
ZAMoRANo schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:52:
[...]

Toen ik 1330 scoorde had ik er nog 4 over. Het kan wel denk ik, maar je hebt ook veel geluk nodig.
Denk ik? Ik hoef toch geen screenshot te maken om het te bewijzen of wel? :P

Je moet zeker ook geluk hebben maar die laatste paar bubbles geven je ook nog wel heel erg veel extra punten. Volgens mij had ik alle bubbles waarmee ik begon van een kleur aan elkaar gekoppeld die ene keer. Ik ben hierna nog maar 1 maal in de buurt gekomen en verder kom ik meestal ook niet boven de 1400 score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Eggy schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:58:
[...]

Denk ik? Ik hoef toch geen screenshot te maken om het te bewijzen of wel? :P

Je moet zeker ook geluk hebben maar die laatste paar bubbles geven je ook nog wel heel erg veel extra punten. Volgens mij had ik alle bubbles waarmee ik begon van een kleur aan elkaar gekoppeld die ene keer. Ik ben hierna nog maar 1 maal in de buurt gekomen en verder kom ik meestal ook niet boven de 1400 score.
Nee, ik had het niet over je score, dat geloof ik wel, maar over alle bubbles wegspelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Ah ok :)

Ik had er een keer 1 of 2 over. M'n score was toen verder niet hoog maar dat is ook niet nodig wanneer je alle bubbles wilt wegspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me post word weggeblazen door een spelletje :P

maar kan iemand mij met 100% zekerheid zeggen of er bluetooth 1.2 of 2.0 opzit?

Op gsm arena staat die namenlijk als 2.0 en dat vind ik een betrouwbare site maar tweakers toch ook
:D

http://www.gsmarena.com/qtek_9100-1257.php

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2005 22:12 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.