HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 13.550 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:53:
Is het iemand al gelukt om op een andere computer je MDA te laten herkennen als USBMassStorage device?
heb mijn wizard nog niet binnen, maar hier heb ik al een stukje software voor gevonden...

http://www.softick.com/pocket-pc/cardexport2/#compatibility

heb alleen geen idee of het werk, iemand zin om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:12:
Vario, MDA, Qtek 9100, ........

Ik zit met een probleem. Ik heb mijn vario nu al 3 dagen en ben menig uur beziggeweest om wifi aan de praat te krijgen. Ik krijg wel steeds verbinding, IP door dhcp toegewezen, maar kan vervolgens niet op internet. Hij zegt dat hij pagina´s niet kan vinden. Heb de volgende stappen ondernomen:

-harde reset met toetsen en softwarematig
-vervolgens zachte reset tijdens installatie van t-mobile software
gegevens van wireless netwerk invullen WPA-PSK, netwerksleutel. Accuverbruik op max. IE opstarten en precies dezelfde foutmelding!

Toegevoegde waarde van deze telefoon is juist wifi, als dat niet werkt dan is er niet veel aan.

Hopelijk zie ik iets belangrijks over het hoofd en werkt hij straks als een tierelier. Bij voorbaat dank voor info.
gr.
Thijs
Hier hetzelfde verhaal, alleen blijft ie bij mij steken op 'pagina openen' ...

Daarnaast is het me nog steeds niet gelukt om PIT te gebruiken op mijn laptop. Laat me dat even corrigeren: het is me even gelukt, via BT, maar krijg het nu niet meer aan de praat...

Is er iemand die hier een goede tutorial voor heeft? BT, IrDA of USB?

[ Voor 14% gewijzigd door king_bass op 18-11-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
//edit

[ Voor 96% gewijzigd door king_bass op 18-11-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

king_bass schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:22:
...mis de mogelijkheid op posts te editten...
Die mogelijkheid is er gewoon hoor, even op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif klikken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:29:
[...]

Die mogelijkheid is er gewoon hoor, even op [afbeelding] klikken.
Ja nu wel :P

Daarnet even niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de SPV M3000 is vanaf morgen beschikbaar bij de Orange shops! prijzen zijn duurder dan bij T-Mobile maar het apparaat ziet er IMHO ook wel wat beter uit! zie ook de Orange Shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 10:08
Alleen jammer dat Orange er geen mini SD bij doet...
Prijs is trouwens lager dan van T-Mobile.

T-Mobile kost het ding € 270 eurie met een € 31 abo (relax 150 /pit) 1 jaar.
Orange kost het ding € 154 met een € 32,50 abo....

Jammer dat Orange World niet verder gaat dan 2 Mb GPRS...
Voordeel is wel dat je na 6 maanden naar een € 22.50 abo mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:10:
De HTC Wizzard heeft een dual core processor, en werkt daardoor anders dan de 'oude' processoren. Benhmarks zijn daardoor niet echt betrouwbaar en verklaren de slechte prestaties op mobile-review.com.

Windows Mobile 5.0 gaat ook anders om met de afhandeling van de instructies.Hierdoor is de 200Mhz van de Wizard voldoende om er lekker mee te werken.

Lees anders deze review maar eens door ;)
Volgens mij had het verschil in geheugen omgang van WM5 er ook nog wat mee te maken. Het ROM geheugen zou namelijk sneller zijn dan het RAM geheugen?

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 19:44
Xato schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:57:
Heeft iemand hier een config van duke nukem voor de MDA want ik snap helemaal geen kl*te van hoe je die orginele aanpast naar die van de MDA. Spel draait overigens goed. :*)
Niemand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand technische tips hoe ik een wifi netwerk met mijn labtop op kan zetten met mijn Pocket PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas_ly
  • Laatst online: 08-03-2023
4Reload schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:29:

Weet iemand of de gprs van orange en t-mobile even snel zijn? Op mn c500 van orange valt het soms een beetje tegen...

En voor de studenten onder ons, orange geeft bij een nieuw contract 1 jaar lang 20% korting op je bundel. Dus ik zit nog steeds te twijfelen welke ik ga halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Heeft iemand toevallig een transparante carrierlogo.gif gebruikt voor het wijzigen van de dialer? Als iemand even zo vriendelijk zou kunnen zijn deze hier te posten zet ik hem even in de startpost, scheelt anderen ook weer wat werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Eggy schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:09:
Heeft iemand toevallig een transparante carrierlogo.gif gebruikt voor het wijzigen van de dialer? Als iemand even zo vriendelijk zou kunnen zijn deze hier te posten zet ik hem even in de startpost, scheelt anderen ook weer wat werk :)
carrierlogo.gif ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Thanks _/-\o_

Edit: Startpost updated :)

[ Voor 60% gewijzigd door Eggy op 19-11-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een kabeltje die je onder i de qtek steekt zodat je daar geluid en usb op kunt aansluiten.

Dit kabeltje wil ik gaan gebruiken voork in de auto zodat ik een soort van cradle krijg. Dat ik dus het kabeltje in de qtek steek en aan de andere kant weer aansluit op de radio en de sigarette aansteker (via usb)

of zijn er al goeie houders te krijgen die dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht weet iedereen dit al, maar ActiveSyn 4.1 is nu officieel beschikbaar via Microsoft:

http://www.microsoft.com/windowsmobile/downloads/activesync41.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Inderdaad, sinds vanmorgen ook in de startpost te vinden onder Tips :)

[ Voor 21% gewijzigd door Eggy op 19-11-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog een n00b vraagje, heb m'n Vario sinds gisteren... kan het niet terugvinden zo 1-2-3. Gaat een wifi verbinding altijd boven een gprs verbinding? Ik kan namelijk nergens vinden welke verbinding er voor internet gebruikt moet worden als je gprs en wifi aan hebt staan. En jammer dat Hitchhiker niet werkt bij mij, crasht bij het opstarten.. ik zou erg graag per accespoint een IP adres en key in willen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Reload schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:29:

Heb de M3000 sinds vanmiddag en er zit dus wel degelijk een 512MB mini SD bij.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:10:
de SPV M3000 is vanaf morgen beschikbaar bij de Orange shops! prijzen zijn duurder dan bij T-Mobile maar het apparaat ziet er IMHO ook wel wat beter uit! zie ook de Orange Shop
beetje lame van orange, ze hebben de foto grayscale gemaakt, en daarna het orange logo er in kleur opgezet. (kijk maar eens naar de afbeelding op het schermpje van de phone)
Geen wonder dat ie er dan vetter uitziet...

Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/2991/spvm3000g6kl.jpg

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan een foto van de inhoud van de m3000 doos
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/1028/m30005mo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 15:48

sds

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:10:
OMFG ik heb ze gisteren nog gebeld om te vragen wanneer de M3000 beschikbaar kwam en ze konden er "helaas geen informatie over geven". Ik heb echt nog nooit een fatsoenlijk antwoord gekregen van die orange mensen op wat voor simpele vraag dan ook. Mijn volgende contract gaat naar alles behalve orange :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Laatst online: 16-09 10:08
@Merl,

Zit er geen tasje bij de Orange M3000 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Reload schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:41:
@Merl,

Zit er geen tasje bij de Orange M3000 ???
Zit er wel bij, door de spanning ;) vergeten erbij te doen.....bij deze
Afbeeldingslocatie: http://img313.imageshack.us/img313/9105/m300027uw.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:56:
[...]

Zit er wel bij, door de spanning ;) vergeten erbij te doen.....bij deze
[afbeelding]
Dezelfde als bij de MDA Vario :D

@ FRANK-NL: Naar mijn weten staat WiFi boven GPRS. Als je WiFi aan hebt staan dan kun je volgens mij gaan GPRS aanzetten..... Valt de WiFi weg, dan vraagt het toestel om verbinding te maken met GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

:'( ik heb net een m500 gehaald omdat ze niet wisten wanneer m3000 uit zou komen :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar, heb vandaag enkele orange shops aan de lijn gehad en ze vertelden me allemaal dat de m3000 vandaag of maandag a.s. binnen zou komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vanaf nu ook de trotse eigenaar van een SPV M3000 _/-\o_

Eén ding valt me meteen op.. ..je kan SIM-contacten niet verbergen :( heb ik dus eerst verwijderd om vervolgens alle contacten te syncen met Oulook.

Verder een gaaf toestel! In mijn ogen mooier dan die Candy Vario :D

Tip: Verberg die Orange balk op je homescreen, wordt het toestel echt sneller van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan me helpen??

1.
Als ik op me vario een sms verstuur en hij is daadwerkelijk verstuurd (nog niet aangekomen) dan krijg ik een geluidje te horen en wanneer in trilfunctie dan begint ie enorm te trillen... Dit zou ik graag uitzetten want dat ie em verzendt lijkt me vrij logisch (tenzij je geen bereik hebt ofzo) maar kan dit nergens terug vinden..

2.
Ik heb bij pocket plus ook een repeating alarms functie welke er erg handig uitziet wanneer ik 'm start vanuit options (van pcket plus) deze kan namelijk ook de wekker op laten lopen (steeds harder) maar dit werkt niet als ik m'n wekker zet vanuit klok... iemand enig idee hoe dit werkt?

3.
Er wordt gesproken over die reg aanpassing dat je gprs altijd aan kunt zetten? wat is hier het voordeel van? Ik heb dit namelijk niet gedaan.. maar gprs gaat niet uit ofzo??? En tast gprs nou je batterijverbruik aan of niet?

4.
Zou toch zweren dat ik vier problemen had... |:( naja volgende post maar weer dan ;)

alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:57:
wie kan me helpen??

1.
Als ik op me vario een sms verstuur en hij is daadwerkelijk verstuurd (nog niet aangekomen) dan krijg ik een geluidje te horen en wanneer in trilfunctie dan begint ie enorm te trillen... Dit zou ik graag uitzetten want dat ie em verzendt lijkt me vrij logisch (tenzij je geen bereik hebt ofzo) maar kan dit nergens terug vinden..

Dat zal niet gaan volgens mij... misschien iemand anders die daar een tip over heeft.

3.
Er wordt gesproken over die reg aanpassing dat je gprs altijd aan kunt zetten? wat is hier het voordeel van? Ik heb dit namelijk niet gedaan.. maar gprs gaat niet uit ofzo??? En tast gprs nou je batterijverbruik aan of niet?

Naar mijn weten kun je GPRS gewoon uitzetten. Als ik klaar met internetten via GPRS, dan klik op die G (met pijltjes), en vervolgens kies ik uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat je 't uit kan zetten weet ik, dat kan trouwens ook gewoon via de rode ophang knop als je in today bent dan gat gprs ook uit. Maar ik vroeg me af wat het voordeel is van die registry tweak? waarom zou je 'm altijd aan willen als ie toch niet automatisch uit gaat? en of het dus je accuverbruik aantast???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:05:
[...]

ja dat je 't uit kan zetten weet ik, dat kan trouwens ook gewoon via de rode ophang knop als je in today bent dan gat gprs ook uit. Maar ik vroeg me af wat het voordeel is van die registry tweak? waarom zou je 'm altijd aan willen als ie toch niet automatisch uit gaat? en of het dus je accuverbruik aantast???
Daar kan ik je een simpel antwoord opgeven:

"Dat weet ik niet" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn windows map een heleboel progjes (of snelkoppelingen daarheen) dubbel staan volgens mij is dat dan een engelse en een nederlandse komt dit omdat het een vertalin gis van wm5 engels? en heeft iedereen dit?

verder zou ik het leuk vinden als ik mijn smsjes etc ook kon backuppen is dit mogelijk? zodat ik een hardreset kan uitvoeren zonder dat ik alles kwijt ben...
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
Voor msn messenger die je hekel aan trillen als iemand op het online komt ..
en nieuwe bericht van je msn-vriend ...

Ik heb nu veranderd zodat ik alleen neiuwe bericht van iemand kan krijgen dan pas trillen.

MSN messenger for Pocket PC ..

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877D65E-239C-47a7-9304-0D347F580408}]
"Options"=dword:00000008
@="Messenger: Contact Online"
"Wave"="notify"
"Duration"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877D65F-239C-47a7-9304-0D347F580408}]
@="Messenger: New Message" (Nieuwe bericht ) als Nederlands versie van windows Mobile 2005
"Wave"="notify"

Msn messenger werkt dan precies hetzelfde als emailen ..
Elk email of msn-bericht komt dan trilt mijn apparaat pas.... het werkt precies als sms komt.

[ Voor 35% gewijzigd door comprobot op 19-11-2005 21:09 ]

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:49:
In mijn ogen mooier dan die Candy Vario :D
Zal wel aan mij liggen, maar hoe kan een toestel dat precies hetzelfde is, mooier zijn?
Die logo's vind ik bij zowel T-Mobile als Orange niet heel mooi (alleen valt het bij T-mobile nauwelijks op) maar kun je simpel verwijderen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
edwtie schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:42:
Voor msn die je hekel aan trillen als iemand op het online komt ..
Ehh, zeg wat jij? Snap van niet ik er niets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
edwtie schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:42:
Voor msn messenger die je hekel aan trillen als iemand op het online komt ..

Ik heb nu veranderd zodat ik alleen neiuwe bericht van iemand kan krijgen dan pas trillen.

MSN messenger for Pocket PC ..

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877D65E-239C-47a7-9304-0D347F580408}]
@="Messenger: Contact Online"
"Wave"="notify"

[HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\{A877D65F-239C-47a7-9304-0D347F580408}]
@="Messenger: New Message" (Nieuwe bericht ) als Nederlands versie van windows Mobile 2005
"Wave"="notify"

Msn messenger werkt dan precies hetzelfde als emailen ..
Elk email of msn-bericht komt dan trilt mijn apparaat pas.... het werkt precies als sms komt.
Krijg je op deze wijze ook geen popup meer wanneer iemand online komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zeer gelikt dingetje die Vario, maar hoe zit het met de praktische bruikbaarheid? Dan bedoel ik niet zozeer de talloze features, maar meer het alledaagse meeslepen van de telefoon. Ik heb nu een Nokia 3650, herhaaldelijk gevallen, zit in weer en wind in mijn jaszak, kan alles hebben. En onderin een tas met boeken doet zo'n telefoon ook niet veel, hooguit een krasje. Dit zijn dingen die je volgens mij met een Vario niet kan doen. Of gebruiken jullie een beschermhoes? Nadeel daarvan is dat het apparaat daar steeds uitgehaald moet worden bij gebruik.
Die Vario is qua features en prijs enorm aantrekkelijk, maar ik vraag mij af hoe aantrekkelijk is om altijd (mobiele telefoon heb ik altijd bij me) zo'n kwetsbaar apparaat mee te moeten dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Ik heb vandaag T-Mobile gebeld omdat mijn abbo over 3 maandjes afloopt en heb dus de MDA Vario genomen. Erg veel vragen die ik erbij had zijn beantwoord, maar misschien kan iemand mij nog inlichten m.b.t. Java? Ik had namelijk begrepen dat Sun geen Java VM voor Windows Mobile 5.0 (voor PPC) heeft. Zijn er andere oplossingen om Java programma's te runnen? Thanks alvast.

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:05:
[...]

Tuurlijk tast het je accuverbruik aan aangezien er continu een verbinding wordt gehouden. Ik weet niet in welke mate je dit moet zien. Ik zou zeggen test het is uit:)

Pfoe na een avondje drinken wordt dat typen niet makkelijker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
Eggy schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:17:
[...]

Krijg je op deze wijze ook geen popup meer wanneer iemand online komt?
ja klopt daar heb ik aangepast ja.

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetRipper schreef op zondag 20 november 2005 @ 02:56:
Ik had namelijk begrepen dat Sun geen Java VM voor Windows Mobile 5.0 (voor PPC) heeft. Zijn er andere oplossingen om Java programma's te runnen? Thanks alvast.
Ik heb hier niet echt verstand van, maar in WM5 zit iets dat heet Midlet Manager, en dat kan Java apps draaien. De specificatie daarvan heet MIDP 2.0. Zie: hier.

Ik heb inmiddels Google Local Mobile hierop draaien. Het werkt redelijk, al heb je er voor Nederland nog niet veel aan. Zie ook: http://digital-lifestyles.info/display_page.asp?section=cm&id=2763

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:15
schiffeb schreef op zondag 20 november 2005 @ 03:24:
Tuurlijk tast het je accuverbruik aan aangezien er continu een verbinding wordt gehouden. Ik weet niet in welke mate je dit moet zien.
Ik heb continu de GPRS-verbinding aanstaan en ik kan je vertellen dat het verschil hooguit 2% per dag zal zijn. Het ligt er alleen aan of je er dan ook daadwerkelijk gebruik van maakt.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een verzoek voor de uber-wijze tweakers die ongetwijfeld regelmatig in dit topic komen.

Zou iemand een tutorial kunnen schrijven over het instellen van WIFI op de vario? Ik heb zelf zitten kijken in de COM manager en ik kan mijn draadloze netwerk wel vinden maar internetten lukt niet via die verbinding. Ik meen dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem.

Dus als iemand het aan ons n00bs kan uitleggen, heel graag.

Ik kan bijvoorbeeld in de wifi instellingen bij SSID: ...... niets invullen. Ik gebruik WPA-PSK als beveiliging voor mijn wifi, is dat goed? kan de vario daar wat mee of moet ik mijn acces point anders instellen, via WEP bijv?

Wie o wie kan hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

GPRS staat voor General Packet Radio Service. GPRS is een nieuwe techniek in het GSM-netwerk, die het mogelijk maakt om meer data te verzenden en te ontvangen dan tot nu toe mogelijk was met GSM-telefoons. Dit komt omdat bij GPRS de data niet in één keer over het netwerk wordt verstuurd, maar in stukjes. Op die manier wordt het netwerk efficiënter gebruikt en wordt het ook mogelijk om andere, grotere delen informatie te versturen.

Met GPRS kunt u met een speciale GPRS mobiele telefoon een permanente internetverbinding hebben. Hierbij betaalt u niet - zoals normaal - per seconde dat u verbinding hebt, maar voor de overgedragen data. Een voorbeeld: als u vier uur online bent en enkele kleine chat berichten ontvangt van een paar kilobyte, worden slechts die paar kilobyte in rekening gebracht en niet vier uur aan belkosten.

Hoe werkt GPRS? Ongeveer zo: Een GSM mast heeft bepaalde ruimte (radioruimte) om data door te versturen, dit is een bepaalde bandbreedte. Data kan bijvoorbeeld computerdata zijn, maar ook telefoongesprekken. Voor elk actief gesprek (data of spraak) is een vaste hoeveelheid ruimte (bandbreedte) op de mast nodig. Alle ruimte die overblijft is voor GPRS. Alle GPRS gebruikers delen dus de bandbreedte. Daarom is het ook zo dat als er veel mensen bellen op een mast GPRS traag is. Belt er bijna niemand en zit er een GPRS gebruiker op de mast dan is de verbinding van die gebruiker erg snel. Wat ook kan voorkomen is dat er (bijna) geen ruimte vrij is op de mast voor GPRS. Dan kan het dataverkeer stilvallen. Omdat slechts het dataverkeer in rekening gebracht wordt kost dit gelukkig helemaal niets. bron
Ik zou zeggen dat wanneer gprs 24/7 aanstaat dat dit niet echt veel stroom vreet omdat gprs alleen zendt/ontvangt als je aan het internetten/msnen oid bent. dus wanneer jij geen gprs related dingen doet dan zal er ook niet veel stroom verbruikt worden

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik vind dit programma echt geweldig: Mortplayer
http://www.sto-helit.de/m...wnloads/viewcat.php?cid=4

het heeft verschillende mooie skins, goede playlistondersteuning, alarmklokfuntie, todayscreenplugin, en nog heel veel meer. En... is helemaal gratis

Iets voor in de startpost?

[ Voor 5% gewijzigd door michielvdp op 20-11-2005 11:28 ]

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:19:
[...]

Ik heb hier niet echt verstand van, maar in WM5 zit iets dat heet Midlet Manager, en dat kan Java apps draaien. De specificatie daarvan heet MIDP 2.0. Zie: hier.
Thanks, dit is inderdaad wat ik wilde weten. Dan hoef ik geen .NET te gaan leren als ik weer een simpele app schrijf voor m'n telefoon. :)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier eens te klooien om met mn MDA Vario via bluetooth op internet te komen maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Ik heb hier een Wanadoo Livebox staan (de variant zonder Wifi). Wat wil het geval: ik stel de vario in om een modemverbinding op te zetten via bluetooth, hij vind mn livebox wel, maar daarna moet ik kiezen voor een service, helaas is deze lijst leeg dus er valt weinig te selecteren. Nu lees ik in een andere draadje over de Wanadoo Livebox dat je een REG knopje in moet drukken tijdens het pairen, dat heeft bij mij geen effect. Verder lees ik ook nog dat mensen met een MDA Compact een Toshiba Bluetooth Stack proggie van internet hebben gedownload en geinstalleerd om het werkend te krijgen, is dit ook nodig bji de Vario (cq WM 5.0)?. Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die al met hun vario / wizard via de bluetooth verbinding met de livebox op internet zijn gekomen, en zo ja, hoe hebt je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdmeer schreef op zondag 20 november 2005 @ 02:51:
Zeer gelikt dingetje die Vario, maar hoe zit het met de praktische bruikbaarheid? Dan bedoel ik niet zozeer de talloze features, maar meer het alledaagse meeslepen van de telefoon. Ik heb nu een Nokia 3650, herhaaldelijk gevallen, zit in weer en wind in mijn jaszak, kan alles hebben. En onderin een tas met boeken doet zo'n telefoon ook niet veel, hooguit een krasje. Dit zijn dingen die je volgens mij met een Vario niet kan doen. Of gebruiken jullie een beschermhoes? Nadeel daarvan is dat het apparaat daar steeds uitgehaald moet worden bij gebruik.
Die Vario is qua features en prijs enorm aantrekkelijk, maar ik vraag mij af hoe aantrekkelijk is om altijd (mobiele telefoon heb ik altijd bij me) zo'n kwetsbaar apparaat mee te moeten dragen?
Ik gebruik idd altijd mn hoes. Als ik thuis ben ligt ie gewoon op tafel (of meestal in mn handen :)) Maar als ik weg ben dan gaat ie in het hoesje en dan aan mn broek. Gelukkig nog niet laten vallen :) Ik denk dat de Vario minder stootjes kan hebben dan bijvoorbeeld een gewone Nokia. Ook wel logisch op zich. Daarom heb ik toch ook maar een aparte verzekering afgesloten tegen vallen/waterschade etc..... 3,75 extra p/maand via Dixons. Wel te doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Ik heb nu twee registry tweaks toegevoegd aan de startpost. Een is voor het wijzigen van de functies van de soft keys en de ander voor het aanpassen van de MSN Messenger notifications (heerlijk, geen popups meer om de andere minuut wanneer mensen online komen).

Het zijn echter wel twee lange stukjes geworden en dus is de kans op foutjes wat groter. Als iemand dus even wilt posten of het gelukt is of niet aan de hand van deze tutorials, dit zou ik zeer op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noob q: hoe verzend je bestanden naar andere foons via infrarood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:03:
noob q: hoe verzend je bestanden naar andere foons via infrarood?
Stylus vasthouden op een bestand in File Explorer. Kies nu de optie Beam File uit het pop-up menu. Als je de poorten bij elkaar houdt zal het andere apparaat daar komen te staan neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
Eggy schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:40:
Ik heb nu twee registry tweaks toegevoegd aan de startpost. Een is voor het wijzigen van de functies van de soft keys en de ander voor het aanpassen van de MSN Messenger notifications (heerlijk, geen popups meer om de andere minuut wanneer mensen online komen).

Het zijn echter wel twee lange stukjes geworden en dus is de kans op foutjes wat groter. Als iemand dus even wilt posten of het gelukt is of niet aan de hand van deze tutorials, dit zou ik zeer op prijs stellen :)
Werkt perfect! dit is echt de beste tweak tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 18:49:
Ben vanaf nu ook de trotse eigenaar van een SPV M3000 _/-\o_

Eén ding valt me meteen op.. ..je kan SIM-contacten niet verbergen :( heb ik dus eerst verwijderd om vervolgens alle contacten te syncen met Oulook.

Verder een gaaf toestel! In mijn ogen mooier dan die Candy Vario :D

Tip: Verberg die Orange balk op je homescreen, wordt het toestel echt sneller van!
Wholy shit is die al uit dan! Post is wat live-pics dan!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al die Worms helemaal werkend heeft gekregen? Ik kan alle kopen aanwijzen, behalve de schietknop? Iemand een idee of tip over jullie het gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
CLB schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:51:
[...]

Wholy shit is die al uit dan! Post is wat live-pics dan!
Check pagina 21 :)

@dady

Bij mij werkte het mappen van knoppen ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm dankje, maar dat is maar 1 pic O-)

Iemand 'n SPV M500 kopen :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van Worms, ik heb overigens nog een vraagje ik kom er niet uit. Hoe kan ik een MP3 als ringtoen gebruiken? Ik kan alleen die standaard ringtones gebruiken, ik kan de MP3 wel selecteren, in het "selecteer ringtone scherm", maar gebruiken werkt echter niet en springt terug op de oude standaard ringtone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:15:
Jammer van Worms, ik heb overigens nog een vraagje ik kom er niet uit. Hoe kan ik een MP3 als ringtoen gebruiken? Ik kan alleen die standaard ringtones gebruiken, ik kan de MP3 wel selecteren, in het "selecteer ringtone scherm", maar gebruiken werkt echter niet en springt terug op de oude standaard ringtone?
Ik hoop toch niet dat, T-mobile dat er uit gesloopt heeft, zodat je bij hun ringtones gaat kopen?

was namelijk wel bij die andere toestellen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht; Eggy geeft dat allemaal al keurig aan in de startpost:

Hoe stel ik een custom ringtone in?

--------------------------------------------------------------------------------

Plaats het door jou gekozen bestand in de map "Application Data > Sounds". Ga vervolgens naar "Start > Settings > Phone" en selecteer het door jou toegevoegde bestand uit het "Ring tone" selectie balkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:19:
Zucht; Eggy geeft dat allemaal al keurig aan in de startpost:

Hoe stel ik een custom ringtone in?

--------------------------------------------------------------------------------

Plaats het door jou gekozen bestand in de map "Application Data > Sounds". Ga vervolgens naar "Start > Settings > Phone" en selecteer het door jou toegevoegde bestand uit het "Ring tone" selectie balkje.
Dat werkt dus niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dit weekend een Qtek 9100 gehaald in combinatie met PIT.
Wat een prachtig ding zeg! Okay, het is een dikkertje maar verder helemaal niets op aan te merken.

MP3's streamen via shoutcast over wifi gaat perfect! Net een stream gehad van 256kbit en dat ging prima.

Ik las in eerdere berichten iets over gmail, en problemen met uitgaande berichten. Er werd geadviseerd om dan de smtp server van je provider te gebruiken. Het is echter ook gewoon via gmail mogelijk. Ik heb hier even de stappen neergezet die je dan moet volgen. Aangezien ik de engelse versie heb is dit, ja in het engels.

Instellen van gmail op je HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000)

• Ten eerste moet je POP enabelen via je gmail account op internet.
  • Ga vervolgens naar outlook op je PDA en dan naar "Menu" > "Tools" > "New Account"
  • Enter e-mail address: naam@gmail.com
  • Klik op "next"
  • Your name : naam
  • User name : naam@gmail.com
  • Password: *******
  • vink "Save password" aan
  • Klik op "next"
  • Account type: POP3
  • Name: gmail
  • Klik op "next"
  • Incomming mail: pop.gmail.com
  • Outgoing mail: smtp.gmail.com
  • Domein: <leeg laten>
  • Klik op "Options"
  • "Connect and check for messages every:" mag je zelf weten..
  • Connection: "The Internet"
  • Klik op "next"
  • Vink "Require SSL connection" aan
  • Vink "Outgoing mail requires authentication" aan
  • Vink "Use separate settings" aan
  • Klik op "Outgoing Settings"
  • User name: naam@gmail.com
  • Password: ******
  • Domain: <leeg laten>
  • Vink "Save password" aan
  • Vink "Require SSL for outgoing mail" aan
  • klik op "ok" (rechts boven)
  • Klik op "next"
  • Eventueel hier "Get full copy of messages" selecteren als je flat-free GPRS hebt
  • Klik op "finish"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:15:
Dat komt waarschijnlijk door het koppelen van het bestandstype aan een 3rd party music player. Als je bijvoorbeeld bij TCPMP ingesteld hebt dat je .MP3 bestanden altijd met TCPMP wilt afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:55:
Iemand al die Worms helemaal werkend heeft gekregen? Ik kan alle kopen aanwijzen, behalve de schietknop? Iemand een idee of tip over jullie het gedaan hebben?
heb je de demo versie? ik heb de volledige versie, die werkt perfect...

@eggy: tnx en als ik nu een bestand wil ontvangen via bluetooth waar/hoe zet ik dan mn bluetooth aan?

iemand al een goede remote controll gevonden voor oa philips deawoo tv, dvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:49:
[...]

heb je de demo versie? ik heb de volledige versie, die werkt perfect...

@eggy: tnx en als ik nu een bestand wil ontvangen via bluetooth waar/hoe zet ik dan mn bluetooth aan?

iemand al een goede remote controll gevonden voor oa philips deawoo tv, dvd?
Ik heb de volledige versie v1.0.4. Jij?

Je moet je bluetooth aanhebben, zodra iemand jou iets wel versturen, krijg je een melding. Je hebt echter geen progress bar oid. Dit vind ik vrij vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de beugel al van het standaardhoesje afgepeuterd? En heeft er iemand al een custom-hoesje gekocht waarover hij/zij tevreden is? Ik heb even naar die Piel Frama hoesjes gekeken, maar wat me niet bevalt is dat die hoesjes permanent aan je toestel zitten. Tenminste zo lijkt het -- ik kan niet zien hoe ze vast zitten. Ik wil alleen maar iets simpels voor onderweg, liefst iets dat ik met 1 hand kan openen voor het opnemen van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met m'n gps muis in combinatie met tomtom 5. Heb onlang een adapt 300 gekocht. Tomtom 5 geinstalleerd, en het programma functioneert (zonder de gps; kan bijvoorbeeld wel alvast een route berekenen). Nu wil ik echt gaan navigeren. Heb de adapt 300 aangezet en gepaired met m'n telefoon. De telefoon ziet de BT GPS, vervolgens de sleutel ingevoerd. Tot nu toe gaat alles goed (er staat trouwens wel een vraagteken voor de BT GPS) Nu kan ik een uitgaande compoort aanmaken. In mijn geval alleen Com 7 of Com 6. Vervolgens probeer ik in TT5 bij de gps status in te stellen. Ik selecteer 'ander draadloze gps' vervolgens kan ik kiezen uit Com 9; Com 3; Com 0; en Com 2. DUS GEEN COM 6 OF COM 7. TomTom geeft dan vervolgens het volgende aan: 'Geen GPS-apparaat!'.

Wat doe ik fout en moet ik veranderen om de Adapt 300 wel functionerend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedenk met net, dat ik uit de extended rom dit bestand ook gehaald heb:

Ringtone_NLD_0811_signed.CAB >>> Ondersteuning voor MP4, Midi, 3GP, M4A, AMR, AWB, WMA, WMV en MP3 als ringtone.

Waarschijnlijk ligt het dus hieraan, als iemand met de MDA Vario, dit bestandje even online zou kunnen zetten zou ik hem heel dankbaar zijn, zodat ik ook met MP3 kan worden gebeld ;)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kan toch gewoon over Wifi en een draadloose router internetten?

Las namelijk net in een review dat het niet mogelijk was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Er zijn wel een paar zeer leuke skins voor Wisbar Advance (Desktop) moet ik zeggen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/Vista_QVGA.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pieterstroink/GoT_startpost/wa_preview1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.lakeridgesoftware.com/forum/files/tigerdemo3_173.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Eggy op 20-11-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:41:

Ja, dit gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eggy heb je ook download links van deze skins? Ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Die eerste thumbnail is clickable, het kan echter zijn dat je wel moet registreren op dat forum. De tweede skin is er momenteel alleen nog maar in VGA resolutie, de QVGA versie is nog niet af maar zal wel hier gepost gaan worden:

http://www.lakeridgesoftware.com/forum/viewtopic.php?t=2798

De WM5 versie van Wisbar Advance is momenteel nog in Beta fase dus daarvoor moet je even in het forum zoeken. Wanneer hij klaar is zet ik hem samen met WA Desktop in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:18:
Ik heb een probleem met m'n gps muis in combinatie met tomtom 5. Heb onlang een adapt 300 gekocht. Tomtom 5 geinstalleerd, en het programma functioneert (zonder de gps; kan bijvoorbeeld wel alvast een route berekenen). Nu wil ik echt gaan navigeren. Heb de adapt 300 aangezet en gepaired met m'n telefoon. De telefoon ziet de BT GPS, vervolgens de sleutel ingevoerd. Tot nu toe gaat alles goed (er staat trouwens wel een vraagteken voor de BT GPS) Nu kan ik een uitgaande compoort aanmaken. In mijn geval alleen Com 7 of Com 6. Vervolgens probeer ik in TT5 bij de gps status in te stellen. Ik selecteer 'ander draadloze gps' vervolgens kan ik kiezen uit Com 9; Com 3; Com 0; en Com 2. DUS GEEN COM 6 OF COM 7. TomTom geeft dan vervolgens het volgende aan: 'Geen GPS-apparaat!'.

Wat doe ik fout en moet ik veranderen om de Adapt 300 wel functionerend te krijgen?
Je moet ff die GPS registry edit doen zodat je bij instellingen -> verbindingen een nieuw icoontje genaamd GPS krijgt.. daar stel je als uitgaande poort COM7 in en vink je tevens aan: automatisch verbinding maken.. vervolgens doe je dit:
herstart vario
zet adapt aan en wacht op signaal
laat BT ten alle tijden gewoon uitstaan.. tomtom zet zelf BT aan dus
start tt @ vario
ga naar instellingen -> gps status bekijken -> stel in -> ander gps apparaat -> kies nu com7
ff wachten...
nog ff wachten (duurt echt lang soms met die adapt 300 van mij)
na een tijdje krijg je dan satellieten te zien en kun je op ok klikken om terug te keren naar beginscherm van tomtom

hier is de reg edit:
In HKLM\ControlPanel\GPS Settings een DWORD aanmaken met de naam "Group" en waarde 2 meegeven. dan ff Soft reset..

ps. vliegtuig modus betekent GEEN zend modules actief.. dus ook niet BT... zelf niet als je BT aanzet in vliegtuig modus. dan knippert lampje wel maar tomtom werkt niet met BT

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je sms'jes kunt backuppen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij een verontrustende link over alle bezitters van een Wizard die geen Imate K-Jam hebben, de andere varianten hebben alleen maar 11Mbit (b) wireless en geen 54Mbit (g) wireless...... :(

ik ben zelf Vario bezitter, niet te best nieuws dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:44:
Hierbij een verontrustende link over alle bezitters van een Wizard die geen Imate K-Jam hebben, de andere varianten hebben alleen maar 11Mbit (b) wireless en geen 54Mbit (g) wireless...... :(

Ik heb zelf ook de Vario, mijn collega's een K-Jam, maar zie in snelheid geen verschil met downloaden via het Wifi-netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:41:

Geen probleem, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Gb minisd te koop voor ongeveer 160$......Check deze site _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 15:19
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 23:34:
Weet iemand hoe je sms'jes kunt backuppen???
Op mijn MPX220 gebruikte ik het programma SMS Cool. Kost 10 dollar of 10 euro en dan kun je met het programma mbv ActiveSync al je smsjes beheren. Vind het een ideaal programma!

Kan niet wachten totdat ik mijn Qtek 9100 krijg.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FoxzMan schreef op maandag 21 november 2005 @ 09:44:
[...]

Op mijn MPX220 gebruikte ik het programma SMS Cool. Kost 10 dollar of 10 euro en dan kun je met het programma mbv ActiveSync al je smsjes beheren. Vind het een ideaal programma!

Kan niet wachten totdat ik mijn Qtek 9100 krijg.
ok dan dankjewel ga het proberen,
In de OP staat dat je een aantal dingen uit de extended rom zonder probleem weg kunt halen maarr ik wil wel graag de instellingen etc behouden. (internetinst. mmsinst. etc) Wat zijn dan nou precies de dingen die niet nodig zijn? Wat zijn bijvoorbeeld de dingen die andere vario bezitters (met pit) hebben laten staan?

ik ga nu namelijk deze verwijderen, klinken namelijk mij als niet nodig in de oren.. Zit hier ook al die t-mobile vandaag plugin bij?
•TMO_NL_Browser_Signed.CAB >>> Instellingen zoals favorieten en startpagina
•TMO_NL_pIEDefaultPage_Signed.CAB >>> default.htm + T-Mobile logo
•TMO_NL_UXC_Signed.CAB >>> snellkoppelingen, registry vermeldingen van today plugins, softkeys, T-Mobile geluid
•TMO_NL_WallPaper.bmp >>> T-Mobile wallpaper
•cusTSK.exe >>> T-Mobile theme (\Windows\T-Mobile.tsk)
•Nederlandse providers
CAB-DATEamil-Wizard-TMONL-24jul05-DataBase.CAB >>> E-mail instellingen voor

alvast bedankt

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 08:44:

Stel je voor zeg.. batterij nog sneller leeg.. wees blij dat je maar 802huppeldepup.B hebt ipv G ;)

ik denk niet dat je dat merkt op je telefoon of je nu B of G hebt. De vario ondersteund G iig wel.

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe je met het on-screen keyboard een uitroepteken of vraagteken in typt?

Kan het alleen maar op het keyboard zelf vinden, maar niet op m'n touchscreen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:33:
Wie weet hoe je met het on-screen keyboard een uitroepteken of vraagteken in typt?

Kan het alleen maar op het keyboard zelf vinden, maar niet op m'n touchscreen :(
SHIFT toets wellicht indrukken?....

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shift + 1 = !
shift + / = ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qris schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:12:
[...]
Stel je voor zeg.. batterij nog sneller leeg.. wees blij dat je maar 802huppeldepup.B hebt ipv G ;)

ik denk niet dat je dat merkt op je telefoon of je nu B of G hebt. De vario ondersteund G iig wel.
Dat is het m juist, de vario heeft geen G in huis, waar de Imate K-Jam het wel heeft. Met een K-Jam kwam ik wel op mijn netwerk via G, maar met mijn vario niet, daar kwam ik er alleen op via B.
Dat vond ik dus het vreemde, je zou namelijk zeggen dat het dezelfde hardware is..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook allemaal geprobeerd, lijkt erop dat het niet op de M3000 staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:44:
[...]

Dat is het m juist, de vario heeft geen G in huis, waar de Imate K-Jam het wel heeft. Met een K-Jam kwam ik wel op mijn netwerk via G, maar met mijn vario niet, daar kwam ik er alleen op via B.
Dat vond ik dus het vreemde, je zou namelijk zeggen dat het dezelfde hardware is..... 8)7
En wat zou de reden kunnen zijn voor het disablen van 802.11g ervan uitgaande dat de hardware hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben van plan straks een hard reset uit te voeren en wat dingen van mijn extended rom te verwijderen. In principe kan ik alles van mijn extended rom afhalen en moet de telefoon nogsteeds kunnen hard resetten toch (ookal ben ik dan al mijn t-mobile settings kwijt)

Raak ik hiermee ook logo's kwijt in het dialer menu enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb m'n Vario zo ingesteld dat ie elke 60 minuten naar m'n mail popt via GPRS. Heel mooi, maar na het poppen blijft GPRS aanstaan en dat zuigt m'n batterij hartstikke snel leeg. Weet iemand of je ergens een instelling kunt maken dat na de mailpop de verbinding weer wordt verbroken?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:33
Qtek 9100 ook binnen. Mooie apparaatje, wifi werkt meteen, zowel WEP als WPA. Alleen batterijverbruik valt beetje tegen, misschien dat de batterij nog op vol vermogen moet komen.

2 vraagjes:
- Terminal Services: klopt het dat je nog steeds geen poort nummer kan opgeven en dus alleen standaard 3389 (in register is dit kennelijk wel aan te passen), veel computers die ik beheer zit op een ander poortnummer (bv 15000 geNAT naar 3389)

- iemand ervaring met synchroniseren van meerdere agenda's en emailboxen? (Ik heb outlook 2003 thuis op pop account + agenda. Op werk exchange server met outlook mailbox + agenda + public agenda). is dit allemaal te beheren in de Qtek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

MichaelDell schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:02:
Ik heb m'n Vario zo ingesteld dat ie elke 60 minuten naar m'n mail popt via GPRS. Heel mooi, maar na het poppen blijft GPRS aanstaan en dat zuigt m'n batterij hartstikke snel leeg. Weet iemand of je ergens een instelling kunt maken dat na de mailpop de verbinding weer wordt verbroken?
GPRS zuigt je batterij niet leeg, alleen als je ook daadwerkelijk verkeer over GPRS hebt. Zie het net als bellen. Als je belt, gaat je batterij snel leeg, als je niet belt, maar standby bent, kan de batterij lang mee.

Nu we het toch over GPRS hebben:
Ik kan de registry entry voor GPRS helemaal niet vinden. De enige 2 die ik kan vinden en bewerken zijn T-Mobile Internet en T-Mobile MMS.
Ook staat in de startpost een registry nummer, maar deze is niet compleet. Hij stopt bij een 3, maar nu heb ik er 2 die zo beginnen. De een gaat verder met 7 en de ander met 8, voor de rest zijn ze weer gelijk.

En wat misschien in de startpost toegevoegd meot worden is dat als je de dialer van T-Mobile disabled, je ook niet meer gebruik kan maken van Smart-dialing. Althans dat was bij mij het geval. (2 keer getest)

[ Voor 20% gewijzigd door TheKeeper op 21-11-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eggy schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:46:
[...]

En wat zou de reden kunnen zijn voor het disablen van 802.11g ervan uitgaande dat de hardware hetzelfde is.
Geen idee, misschien batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
Eggy schreef op zondag 20 november 2005 @ 14:40:

Hier ( http://rapidshare.de/files/7942507/MSN-notify.zip.html ) is een cab-bestand (in een zipje) die de reg-edits om je msn meldingen uit te zetten automatisch installeert. Download dit bestand naar je Vario, draai 'm en in je geludien en meldingen menu zijn de opties toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michielvdp schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:28:
[...]

Hier ( http://rapidshare.de/files/7942507/MSN-notify.zip.html ) is een cab-bestand (in een zipje) die de reg-edits om je msn meldingen uit te zetten automatisch installeert. Download dit bestand naar je Vario, draai 'm en in je geludien en meldingen menu zijn de opties toegevoegd!
Top, bedankt!!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11Mbit (b) is echt wel snel genoeg hoor...

Denk alleen dat het met grotebestanden wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
TheKeeper schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:18:
[...]

GPRS zuigt je batterij niet leeg, alleen als je ook daadwerkelijk verkeer over GPRS hebt. Zie het net als bellen. Als je belt, gaat je batterij snel leeg, als je niet belt, maar standby bent, kan de batterij lang mee.
Hoe kan het dan dat bij mij de batterij als een idioot leegloopt? Om 7 uur 's ochtends 100%, na twee korte belletjes staat-ie nu al weer op 30%! :?

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

MichaelDell schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:14:
[...]

Hoe kan het dan dat bij mij de batterij als een idioot leegloopt? Om 7 uur 's ochtends 100%, na twee korte belletjes staat-ie nu al weer op 30%! :?
Mss wifi aanstaan of BT? of veel programma's op de achtergrond lopen? t klopt volgens mij er gezegd wordt.. grps is net als gsm.. bel je niet, dan gaat je batterij normaal langer mee.. aan de andere kant.. als je geen netwerk hebt met je telefoon dan loopt hij de hele tijd netwerk te zoeken.. gaat batterij ook sneller leeg van.. zou hij dan de hele tijd gprs verbinding proberen te maken?

maar ik moet zeggen dat de batterij me steeds minder bevalt.. ding gaat echt super kort mee. lijkt wel of het kwadratisch gaat hey.. int begin gaat het redelijk maar opeens.. zoef.. leeg :(

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
Qris schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:22:
[...]
Mss wifi aanstaan of BT? of veel programma's op de achtergrond lopen? t klopt volgens mij er gezegd wordt.. grps is net als gsm.. bel je niet, dan gaat je batterij normaal langer mee.. aan de andere kant.. als je geen netwerk hebt met je telefoon dan loopt hij de hele tijd netwerk te zoeken.. gaat batterij ook sneller leeg van.. zou hij dan de hele tijd gprs verbinding proberen te maken?

maar ik moet zeggen dat de batterij me steeds minder bevalt.. ding gaat echt super kort mee. lijkt wel of het kwadratisch gaat hey.. int begin gaat het redelijk maar opeens.. zoef.. leeg :(
BT staat wel aan, maar geen verbinding. Scherm staat op zwart en heb geen programma's op de achtergrond lopen (daar zorgt SmartButoon voor). In ieder geval goed te horen dat er meer mensen problemen mee hebben. Ga T-Mobile maar eens bellen....

Tis Top in Tukkerland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je BlueTooth constant aan willen hebben??
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.