Maar de rest gebruikt IPX wat ook nog een heel gedoe is.FnF schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:47:
Niet alle, alleen van RA1 en C&C.
het leuke is dat op de site van winkels staat dat ie de 16de uitkomt.
terwijl EA zelf zegt : http://www.eagames.nl/news.read.asp?id=6589 dat ie dus de 10de is uitgekomen.
iemand hem al in de winkel zien liggen
en voor diegene die vragen of ze het ook op xp doen : lees de support van ea eens
Question
Will all the games included in The First Decade be playable on Windows XP?
Answer
One of the main features of The First Decade is that all of the games will now run on Windows XP. In the past, some of the older games had problems running on XP, if at all.
As always, make sure you have the latest patches and drivers for your operating system and computer hardware to ensure optimal performance.
terwijl EA zelf zegt : http://www.eagames.nl/news.read.asp?id=6589 dat ie dus de 10de is uitgekomen.
en voor diegene die vragen of ze het ook op xp doen : lees de support van ea eens
Question
Will all the games included in The First Decade be playable on Windows XP?
Answer
One of the main features of The First Decade is that all of the games will now run on Windows XP. In the past, some of the older games had problems running on XP, if at all.
As always, make sure you have the latest patches and drivers for your operating system and computer hardware to ensure optimal performance.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Misschien is die alleen in de VS vanaf de 10e beschikbaar.chucky666 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:38:
het leuke is dat op de site van winkels staat dat ie de 16de uitkomt.
En onder XP werkte alles al, zei het met wat omwegen.
Het belangrijkste/enige issue is/was eigenlijk network ondersteuning.
in de VS was ie al uit.OlafvdSpek schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:42:
[...]
Misschien is die alleen in de VS vanaf de 10e beschikbaar.
En onder XP werkte alles al, zei het met wat omwegen.
Het belangrijkste/enige issue is/was eigenlijk network ondersteuning.
en dit bericht is van de europese tak van EA bij schiphol.
en staat er ook bij dat ie op de 10 de in europa is uitgebracht.
en dat ze het doen met een omweg weet ik , maar nu hoef je er niets voor te doen behalve te installeren
Verwijderd
Ok, ik heb hem binne, 30 euro bij Future Zone te Zoetermeer.
Wat krijg je? Een luxe doosje met zilveren letters, Engelse uitleg.
In luxe doosje zit een standaard dvd-doosje.
In dvd-doosje zit een boekje, poster, en 2 dvd's: een game-dvd en een bonus-dvd.
Achterop het boekje... jawel... 7 keys: eentje voor The First Decade, rest voor alle afzonderlijke games vanaf Tiberian Sun...
En je mag ze allemaal invoeren in 1 jumbo-venster tijdens setup.
Het boekje van ruim 60 bladzijden bevat eigenlijk alleen maar een korte uitleg van alle units en structures in alle games, verder geen uitleg of zo... Beetje sumier dus.
En nu ga ik even een stukje historie herbeleven (of herschrijven, in het geval van Red Alert...)
-- tijdje later --
Eerste bevindingen: handig dat alles op 1 dvd zit, achter 1 menu. Erg netjes. RA2 doet het vlekkeloos. Maar C&C (1) en RA1 hebben problemen met mijn monitor, een 19" lcd op dvi, ik denk dat de resolutie gewoon te laag is. Onwijs veel geflikker, kan ik niet mee gamen, maar ik denk dat het puur komt door de digitale aansluiting en de te lage resolutie.
Multiplayer is helaas inderdaad uit C&C en RA1 gesloopt... beiden zeuren over dat je de Westwood Chat Client moet installeren en vertikken het verder. Je kunt wel met een modem spelen kennelijk, want ik mag weer als vanouds modem-instellingen inkloppen.
Doen we dus niet.
In dvd-doosje zit een boekje, poster, en 2 dvd's: een game-dvd en een bonus-dvd.
Achterop het boekje... jawel... 7 keys: eentje voor The First Decade, rest voor alle afzonderlijke games vanaf Tiberian Sun...
Het boekje van ruim 60 bladzijden bevat eigenlijk alleen maar een korte uitleg van alle units en structures in alle games, verder geen uitleg of zo... Beetje sumier dus.
En nu ga ik even een stukje historie herbeleven (of herschrijven, in het geval van Red Alert...)
-- tijdje later --
Eerste bevindingen: handig dat alles op 1 dvd zit, achter 1 menu. Erg netjes. RA2 doet het vlekkeloos. Maar C&C (1) en RA1 hebben problemen met mijn monitor, een 19" lcd op dvi, ik denk dat de resolutie gewoon te laag is. Onwijs veel geflikker, kan ik niet mee gamen, maar ik denk dat het puur komt door de digitale aansluiting en de te lage resolutie.
Multiplayer is helaas inderdaad uit C&C en RA1 gesloopt... beiden zeuren over dat je de Westwood Chat Client moet installeren en vertikken het verder. Je kunt wel met een modem spelen kennelijk, want ik mag weer als vanouds modem-instellingen inkloppen.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 18:01 ]
Ik denk dat ik hem ook maar ga halen.. (woon (ook) in zoetermeer)Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:34:
Ok, ik heb hem binne, 30 euro bij Future Zone te Zoetermeer.
Achterop het boekje... jawel... 7 keys: eentje voor The First Decade, rest voor alle afzonderlijke games vanaf Tiberian Sun...En je mag ze allemaal invoeren in 1 jumbo-venster tijdens setup.
-- tijdje later --
Multiplayer is helaas inderdaad uit C&C en RA1 gesloopt... beiden zeuren over dat je de Westwood Chat Client moet installeren en vertikken het verder. Je kunt wel met een modem spelen kennelijk, want ik mag weer als vanouds modem-instellingen inkloppen.Doen we dus niet.
De spellen voor Teberian Sun hebben geen serial...
Maar zit er bij RA1 nog serial/nul-moden mogelijkheid?
[ Voor 3% gewijzigd door TheTMC op 13-02-2006 18:51 ]
Valt mij een beetje om eerlijk te zijn, ik had verwacht dat ze wel *iets* hadden veranderd aan de games, bijvoorbeeld resolutie (ik had echt geen nieuwe levels / units etc verwacht hoor, ik snap ook wel dat ze dit gewoon als extra'tje uitbrengen voor de fans)... maar ik had dit geld liever uitgegeven aan de muziek die ik dus nergens kan vinden (alleen op iTunes, en daar doe ik niet aan).
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Ik had eerst wel een site waar je volgens mij (illegaal) de muziek van RA1 kan downloaden. Volgens mij ging dit wel erg sloom, maar het kon wel, zal wel eens zoeken. (heb ze zelf nietScorperito schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:58:
Valt mij een beetje om eerlijk te zijn, ik had verwacht dat ze wel *iets* hadden veranderd aan de games, bijvoorbeeld resolutie (ik had echt geen nieuwe levels / units etc verwacht hoor, ik snap ook wel dat ze dit gewoon als extra'tje uitbrengen voor de fans)... maar ik had dit geld liever uitgegeven aan de muziek die ik dus nergens kan vinden (alleen op iTunes, en daar doe ik niet aan).
en kan je bij de eerste C&C en Red Alert de CD niet gewoon in je CD-speler stoppen, dat ie dan de muziek afspeelt.. (werkt soms wel eens bij oudere spellen)
de goedkoopste heb ik hier gevonden:
http://www.gameconcurrent.nl/product.php?productid=22508# 26 euro zonder verzendkosten
http://www.gcshop.nl/details.php?id=1822 en daarna deze, 25,50 +2 euro verzendkosten
paar overzichten
http://www.budgetgaming.n...+the+first+decade_PC.html
http://www.kieskeurig.nl/...and+decade&pcode=games_pc
http://www.gameconcurrent.nl/product.php?productid=22508# 26 euro zonder verzendkosten
http://www.gcshop.nl/details.php?id=1822 en daarna deze, 25,50 +2 euro verzendkosten
paar overzichten
Proxis: 48.99 EURpowerguy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:02:
de goedkoopste heb ik hier gevonden:
paar overzichten

Nee, de audio zit in MIX container bestanden en gebruikt de relatief slechte IMA ADPCM compressie.TheTMC schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:02:
Ik had eerst wel een site waar je volgens mij (illegaal) de muziek van RA1 kan downloaden. Volgens mij ging dit wel erg sloom, maar het kon wel, zal wel eens zoeken. (heb ze zelf niet)
en kan je bij de eerste C&C en Red Alert de CD niet gewoon in je CD-speler stoppen, dat ie dan de muziek afspeelt.. (werkt soms wel eens bij oudere spellen)
Verwijderd
De optie is er, en als ik erop klik krijg ik een window met modem-opties. Of het ook daadwerkelijk werkt, weet ik niet, ik heb geen modem, weet niet meer wat dat is.TheTMC schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:49:
Maar zit er bij RA1 nog serial/nul-moden mogelijkheid?
Leuke bijkomstigheid: op Generals (en 0H) na, heb je de dvd niet nodig om ze te spelen.
Dat is leuk voor netwert, ken je zonder kopietjes te maken met veel mensen via LAN spelen, en het is voor het gewoon spelen natuurlijk ook wel makkelijkVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:50:
[...]
De optie is er, en als ik erop klik krijg ik een window met modem-opties. Of het ook daadwerkelijk werkt, weet ik niet, ik heb geen modem, weet niet meer wat dat is.
Leuke bijkomstigheid: op Generals (en 0H) na, heb je de dvd niet nodig om ze te spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door TheTMC op 13-02-2006 20:08 ]
Lees de FAQ nog even door. Dit valt onder een van de verboden.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 22:15 ]
Ik dacht dat deze box al te koop was in de winkel, dus niet alleen online, maar bij de FRS zie ik staan bij de releasedatum: 16-02-2006
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Waar ik de box voor ga kopen?
voor het geluid die het kanon van de medium tank produceert uit C&C1
echt een zwaar kanonschot zoals het hoort! ik ga echt weer de tijden herleven dat ik dit spel op me 386 speeldde.. wat een genot
echt een zwaar kanonschot zoals het hoort! ik ga echt weer de tijden herleven dat ik dit spel op me 386 speeldde.. wat een genot
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Command & Conquer op je 386? Uit ervaring weet ik dat dat voor geen meter draait.OMD schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:18:
Waar ik de box voor ga kopen?
(maar het draait wel)
'k Speelde het in '96 op een 486DX33 en dat ging eigenlijk maar net, 66MHz is het opgegeven minimum. RA was al eigenlijk gewoon niet meer te doen op 33MHz.
Saved by the buoyancy of citrus
klopt, wij hadden toentertijd niet beter, een 386SX met 4mb ram! dat was toen wel heel veel, ik was ook een van de weinige die serf city (settlers 1) kon draaienCyphax schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:25:
[...]
Command & Conquer op je 386? Uit ervaring weet ik dat dat voor geen meter draait.
(maar het draait wel)
'k Speelde het in '96 op een 486DX33 en dat ging eigenlijk maar net, 66MHz is het opgegeven minimum. RA was al eigenlijk gewoon niet meer te doen op 33MHz.
het draaide wel, maar niet van harte.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
edit:
spuit 12381293
spuit 12381293
[ Voor 98% gewijzigd door Rhapsody op 14-02-2006 14:33 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
klopt, ik kocht hem ook in November '95Rhapsody schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:32:
Volgens Westwood.com: http://www.ea.com/officia...news.jsp?src=announcement
[...]
O nee he!!
Me pa begon met speletjes in 1996 met onze eerste echte PC een Compaq Presario 4xxx series.
RA1 met maar liefts JBL boxen aan je monitor.. Pentium MMX op 233Mhz en 16MB video ram me pa zit in de bouw dus moest hij vroeg op.. ongeveer 5 uur. maar hij speelde meestal door tot 3 uur..
Voordeel me pa kocht gewoon Alle C&C games
nadeel. kon amper spelen omdat me pa de gehele dag achter de PC zat.
NET BESTELD.. ga hem vanmidag ff ophalen
Me pa begon met speletjes in 1996 met onze eerste echte PC een Compaq Presario 4xxx series.
RA1 met maar liefts JBL boxen aan je monitor.. Pentium MMX op 233Mhz en 16MB video ram me pa zit in de bouw dus moest hij vroeg op.. ongeveer 5 uur. maar hij speelde meestal door tot 3 uur..
Voordeel me pa kocht gewoon Alle C&C games
nadeel. kon amper spelen omdat me pa de gehele dag achter de PC zat.
NET BESTELD.. ga hem vanmidag ff ophalen
[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 14-02-2006 15:07 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik neem aan dat je 119,95 gulden bedoeld??OMD schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:34:
[...]
klopt, ik kocht hem ook in November '95€119,95 toen.
ik ben vandaag even langs de Future Zone in Zoetermeer geweest, en daar ligt hij al gewoon in de winkel.
Ik wacht alleen nog even met kopen, misschien komt hij goedkoper bij de mediamarkt. Ik heb toch geen haast, heb bijna alle spellen toch al origineel liggen

Welke C&C is het eigenlijk, de eerste of de betere Windows 95 versie?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik dacht de Windows 95 versieAngeloonie schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:02:
Verwijderd
Het is de Windows 95 versie, hoewel ik die niet perse beter vindt: ik vind de units te klein geworden om comfortabel te kunnen selecteren (hoewel dat nu met 19" weer minder problematisch is), en als je het ion cannon op de onderste helft van je scherm klikt, zie je maar een halve straal (omdat dat op 320x200 altijd wel binnen het beeld viel).Angeloonie schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:02:
Maar de build-knopjes zijn dan weer wel mooier (ook al is de helft gejat uit RA1).
Daarom vind ik het ook niet erg dat EA de resolutie niet heeft verhoogd (zoals eerder in dit topic wel eens is bekritiseerd). Het is nu al klein genoeg. Ga Total Annihilation maar op 2048x1024 spelen... Het wordt gewoon te klein, vind ik.
EA reageert op Command & Conquer 3 plaatje
Een paar dagen geleden verscheen er een plaatje van Command & Conquer 3 op het internet, het spel dat mogelijk de opvolger van Tiberian Sun zou moeten zijn. Vandaag heeft Electronic Arts wat meer duidelijkheid geschept de vrij wazige foto. Het blijkt hier namelijk niet om de definitieve vorm van het spel te gaan, maar om een stukje concept-art dat op de monitors bij EALA getoond werd, om een beetje te experimenteren met de sfeer en het uiterlijk van het spel:
What Mark said is true. What you saw was a concept / inspirational piece of art that we did over a year ago that displays on our internal EA monitors here at EALA. Concept art is our "What if?" avenue to explore things we may or may not want to do in the future with game content, a certain look, or atmosphere / tone.
FYI, it's an image of a Scrin Primal defending against a GDI attack on a Scrin base. Obviously, the primal is winning. =)
And yes, there are still a bunch of us ex-westwood guys here.
Hieruit valt dus wel te concluderen dat er een derde Command & Conquer in de maak is, maar dat is eigenlijk niet meer dan logisch, net als dat er nog een FIFA, een NHL en een Lord of the Rings zal volgen na hetgeen er nu al aangekondigd is. Het plaatje geeft ons echter helaas nog geen inkijk in hoe het spel er uiteindelijk uit zal gaan zien, maar dat doen zelfs echte screenshots niet altijd.

http://www.gamer.nl/nieuws/22501
Een paar dagen geleden verscheen er een plaatje van Command & Conquer 3 op het internet, het spel dat mogelijk de opvolger van Tiberian Sun zou moeten zijn. Vandaag heeft Electronic Arts wat meer duidelijkheid geschept de vrij wazige foto. Het blijkt hier namelijk niet om de definitieve vorm van het spel te gaan, maar om een stukje concept-art dat op de monitors bij EALA getoond werd, om een beetje te experimenteren met de sfeer en het uiterlijk van het spel:
What Mark said is true. What you saw was a concept / inspirational piece of art that we did over a year ago that displays on our internal EA monitors here at EALA. Concept art is our "What if?" avenue to explore things we may or may not want to do in the future with game content, a certain look, or atmosphere / tone.
FYI, it's an image of a Scrin Primal defending against a GDI attack on a Scrin base. Obviously, the primal is winning. =)
And yes, there are still a bunch of us ex-westwood guys here.
Hieruit valt dus wel te concluderen dat er een derde Command & Conquer in de maak is, maar dat is eigenlijk niet meer dan logisch, net als dat er nog een FIFA, een NHL en een Lord of the Rings zal volgen na hetgeen er nu al aangekondigd is. Het plaatje geeft ons echter helaas nog geen inkijk in hoe het spel er uiteindelijk uit zal gaan zien, maar dat doen zelfs echte screenshots niet altijd.

http://www.gamer.nl/nieuws/22501
Dat item is alweer bijna twee jaar oud he?StormingSoul schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:13:
Hieruit valt dus wel te concluderen dat er een derde Command & Conquer in de maak is, maar dat is eigenlijk niet meer dan logisch,
119,95 gulden jaTheTMC schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:01:
[...]
Ik neem aan dat je 119,95 gulden bedoeld??
ik ben vandaag even langs de Future Zone in Zoetermeer geweest, en daar ligt hij al gewoon in de winkel.
Ik wacht alleen nog even met kopen, misschien komt hij goedkoper bij de mediamarkt. Ik heb toch geen haast, heb bijna alle spellen toch al origineel liggen![]()
leek me al zo duur voor dat spel alleenOMD schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:49:
[...]
119,95 gulden jatis ook alweer een tijdje geleden
Ik had hem volgens mij in dezelfde periode voor 80 gulden bij de V&D gehaald.OMD schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:34:
[...]
klopt, ik kocht hem ook in November '95€119,95 toen.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik heb hem gehaald bij de FRS op station Zwolle, ik neem aan dat ie dan ook wel bij andere FRS-fillialen ligt.Jozz schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 13:24:
Ik dacht dat deze box al te koop was in de winkel, dus niet alleen online, maar bij de FRS zie ik staan bij de releasedatum: 16-02-2006
Grr. Ik heb hem hier liggen met een prijs van 129,- er op
Het zijn altijd de leuke discusies (ik als anti-leecher)
Waarom download je games, en koop je ze niet gewoon?
Pff, Games zijn tegenwoordig veel te duur. Hufters, vroeger waren games veeeel goedkoper

bepaalde games gun je de makers daarvan om het orgineel te kopen! althans dat is mijn mening.PWM schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:58:
[...]
Grr. Ik heb hem hier liggen met een prijs van 129,- er op
Het zijn altijd de leuke discusies (ik als anti-leecher)
Waarom download je games, en koop je ze niet gewoon?
Pff, Games zijn tegenwoordig veel te duur. Hufters, vroeger waren games veeeel goedkoper
Ik heb nagenoeg elke C&C orgineel gekocht, same as half-life's, Warcrafts etc etc
sommige spellen waar jij een enorme fan van bent zal je eerder orgineel kopen dan downloaden!
Weet je hoe vet het hoesje was van Phantasmagoria 2, daarvoor wilde ik em orgineel
Precies. Ik heb ook meerdere spellen origineel, maar dat zijn allemaal spellen die ook gewoon egt vet zijn. Soms download ik weleens een spel, speel je het een week en daarna nooit meer, dan ben ik blij dat ik er geen 50 euro voor betaald hebOMD schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:28:
[...]
bepaalde games gun je de makers daarvan om het orgineel te kopen! althans dat is mijn mening.
Ik heb nagenoeg elke C&C orgineel gekocht, same as half-life's, Warcrafts etc etc
sommige spellen waar jij een enorme fan van bent zal je eerder orgineel kopen dan downloaden!
Weet je hoe vet het hoesje was van Phantasmagoria 2, daarvoor wilde ik em orgineel
De C&C serie heb ik kapot gespeeld, dus dat is het vind ik de moeite wel om geld aan een origineel te besteden!
Same here, de Red alert 2 CD's waren verwoest, Gelukkig hadden ze nog een combat pack bij intertoysTheTMC schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:50:
[...]
Precies. Ik heb ook meerdere spellen origineel, maar dat zijn allemaal spellen die ook gewoon egt vet zijn. Soms download ik weleens een spel, speel je het een week en daarna nooit meer, dan ben ik blij dat ik er geen 50 euro voor betaald heb
De C&C serie heb ik kapot gespeeld, dus dat is het vind ik de moeite wel om geld aan een origineel te besteden!
Speel al 8 jaar C&C's
Ik speel nog steeds Ra2
[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 14-02-2006 19:53 ]
Moet je 'em in België bestellen, kost ie maar 26.99 euros :d
http://oas2000.proxis.be/...LS&mi=5846789&si=74554292
Wat is je rank op de ladder?MensionXL schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:52:
Ik speel nog steeds Ra2iemand in voor een potje?
contact me!
Dat combat pack heb ik ook.. Heb jij daarmee eens geprobeerd Renegade online te splen? BIj iedereen die ik ken werkt dat alleen via Westwood Online, en niet via GamespyMensionXL schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 19:52:
[...]
Same here, de Red alert 2 CD's waren verwoest, Gelukkig hadden ze nog een combat pack bij intertoys![]()
![]()
![]()
Speel al 8 jaar C&C'sEn ja, C&C's hoor je gewoon te kopen, dat zijn gewoon heilige spellen.
Ik speel nog steeds Ra2iemand in voor een potje?
contact me!
Ik heb de meeste wel legaal, maar hoe zit het met de speelbaarheid van 'deze' Red Alert in Windows XP. Bij mij (Zowel PIV 3 GHZ als Athlon 64 3200) gaat het scrollen veel te snel (spel zelf is bij een lagere spelsnelheid nog wel speelbaar.
Ik wilde namelijk laatst weer eens Red Alert (I) gaan spelen, maar dat was een koude kermis waar ik van thuis kwam.
Ik wilde namelijk laatst weer eens Red Alert (I) gaan spelen, maar dat was een koude kermis waar ik van thuis kwam.
Met de scrollrate op het laagste is RA1 best nog wel te spelen, het gaat niet té snel op een X2 5200+ (-->in theorie)
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Je kan het ook via XWIS doen: http://xwis.net/TheTMC schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:01:
[...]
Dat combat pack heb ik ook.. Heb jij daarmee eens geprobeerd Renegade online te splen? BIj iedereen die ik ken werkt dat alleen via Westwood Online, en niet via Gamespy
Verwijderd
Heeft iemand toevallig een win98 bootdisk met de onderstaande stuff/ondersteuning?:
- NTFS
- CD-rom
- Soundblaster
Dan trek ik m'n C&C dos versie weer es uit de kast :-)
- NTFS
- CD-rom
- Soundblaster
Waarom de DOS versie? De win95 versie krijg je veel makkelijker aan de praat.
dosbox.sourceforge.netVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:09:
Heeft iemand toevallig een win98 bootdisk met de onderstaande stuff/ondersteuning?:
- NTFS
- CD-rom
- Soundblaster
edit:
http://dosbox.sourceforge...t.php?showID=234&letter=C
[ Voor 11% gewijzigd door DeMoN op 15-02-2006 11:35 ]
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Ik heb de orginele game geinstalleerd maar geen ipx optie ?
Heb wel nieuwst patch 1.22 ( kuck
) geinstalleerd maar kan alleen via null-modem of modem?
Wat zie ik over het hoofd? hellup.. readme file biedt helaas geen uitkomst
het is gelukt
dat wordt vanavond ouderwets C&C over het netwerk
Heb wel nieuwst patch 1.22 ( kuck
het is gelukt
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 12:29 ]
En hoe is het je dan gelukt ??Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:21:
Ik heb de orginele game geinstalleerd maar geen ipx optie ?
Heb wel nieuwst patch 1.22 ( kuck) geinstalleerd maar kan alleen via null-modem of modem?
het is geluktdat wordt vanavond ouderwets C&C over het netwerk
Knoop net maar even doorgehakt, moet gewoon Red Alert hebben
(1 of 2)
totaal incl verzenden 27,50 bij GCShop.nl
Nou maar hopen dat ik hem vrijdag nog kan hebben.
totaal incl verzenden 27,50 bij GCShop.nl
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Heb ik geluk dat ik nog een oude 15inch monitor heb! C&C zal het vast wel goed doen.
hoezo gelukPuDy schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:57:
Heb ik geluk dat ik nog een oude 15inch monitor heb! C&C zal het vast wel goed doen.
ik heb hem net ook gehaald bij de MM en ik speel c&c gewoon op me 19inch tft scherm.
is goed te doen.
Oeh, ik ga het pack ook bestellen denk ik.
Er is dus een fatsoenlijke onlineplay voor RA2 en via LAN is nogsteeds een IPX-hel?
Er is dus een fatsoenlijke onlineplay voor RA2 en via LAN is nogsteeds een IPX-hel?
Verwijderd
Nou, dat is dus het vervelende (voor zover bij mij bekend): in de nieuwe uitgaven zit geen LAN support voor deze gameYapser schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:58:
Oeh, ik ga het pack ook bestellen denk ik.
Voor RA2 niet? wtf? ze hebben m'n favo game ooit gesloopt?
Verwijderd
1. zorg ervoor dat je beide cd's hebt van C&C
2. installeer DosBox --> dosbox.sourceforge.net (dos emulatie programma)
3. mount je Harddisk (erg simpel)
4. mount je cd-rom (erg simpel)
5. Installeer C&C
6. Start C&C
Tip:
Stel DosBox i.i.g in op
[ipx]
# ipx -- Enable ipx over UDP/IP emulation.
Met dank aan DeMoN
Nadeel; je hebt een stevige pc nodig om alles goed te emuleren, mijn advies:
probeer een bootdisk te bemachtigen anders is het spel waarschijnlijk niet te spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 14:51 ]
wat noem jij een stevige pc?Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:10:
[...]
1. zorg ervoor dat je beide installatie bestanden hebt van C&C
2. installeer DosBox --> dosbox.sourceforge.net (dos emulatie programma)
3. mount je Harddisk (erg simpel)
4. mount je cd-rom (erg simpel)
5. Installeer C&C
6. Start C&C
Tip:
Stel DosBox i.i.g in op
[ipx]
# ipx -- Enable ipx over UDP/IP emulation.
Met dank aan DeMoN
Nadeel; je hebt een stevige pc nodig om alles goed te emuleren, mijn advies:
probeer een bootdisk te bemachtigen anders is het spel waarschijnlijk niet te spelen.
C&C zelf heeft niet zo veel nodig dus ik neem aan dat wanneerje bijvoorbeeld een 1.5ghz met 512MB ram hebt dat dit meer dan voldoende moet zijn?
Verwijderd
oww srry ik bedoeld iig C&C1, maar red alert 2 zal denk ik wel goed zitten.Yapser schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:07:
Voor RA2 niet? wtf? ze hebben m'n favo game ooit gesloopt?
eff voor je opgezocht:
http://forums.easports.co...a?threadID=42498&tstart=0
Verwijderd
Op dit moment maak ik gebruik van:mschol schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:12:
[...]
wat noem jij een stevige pc?
C&C zelf heeft niet zo veel nodig dus ik neem aan dat wanneerje bijvoorbeeld een 1.5ghz met 512MB ram hebt dat dit meer dan voldoende moet zijn?
Amd Athlon 64 - 3400+
2x 512 intern
Maar daarbij moet ik wel zeggen dat mijn windows installatie 2 jaar oud is, dus dat zal de boel ook wel enigzins vertragen
Maar als het mogelijk is dan zou ik absoluut 100% voor een bootdisk kiezen als dat mogelijk zou zijn!
Zijn hier nog lieve tweakers
Dit topic bestaat al een tijdje zie ik al wel. Jammer dat ik hem over het hoofd heb gezien, anders had ik die box al veel eerder gekocht. Ik ga hem zeker kopen. Damn, RA2, wat een geweldig spel.
Flink lompe basis bouwen (met skirmish) en dan de ander niet aanvallen, alleen verdedigen. En dan met volle macht de tegenstander slopen.
En dan met vol vedriet je basis ten onder zien gaan, omdat je gewonnen hebt.
Dat waren leuke tijden.
argghh doordat de nieuwe verzekeringsmaatschappij 2 maanden heeft afgeboekt en de oude (die ik had afgezegt) ook nog eens een keertje een maand heeft afgeboekt kan ik de box nu niet halen.
Zo wordt een student snel arm
wordt nog minimaal 1,5 week wachten
Zo wordt een student snel arm
wordt nog minimaal 1,5 week wachten
[ Voor 8% gewijzigd door _avalanche_ op 15-02-2006 14:25 ]
Hij is pas een paar dagen te koop hoor.eghie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:22:
Dit topic bestaat al een tijdje zie ik al wel. Jammer dat ik hem over het hoofd heb gezien, anders had ik die box al veel eerder gekocht.
3 weken geleden 700'ste (ik heb niet meer verder gespeeld)
maar nu 2500 ste, ik ga vanmiddag ff mn rank weer beter maken... 25 wins, 4 losses
Wat is jouw rank?
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 15-02-2006 14:34 ]
Ik heb Renegade alleen via Westwood online gespeeld, ik gebruikte GS vaak vroeger, GS is toch bagger imo, gare spam berichten die je pas na 10sec kan wegklikken...TheTMC schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:01:
[...]
Dat combat pack heb ik ook.. Heb jij daarmee eens geprobeerd Renegade online te splen? BIj iedereen die ik ken werkt dat alleen via Westwood Online, en niet via Gamespy
[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 15-02-2006 14:34 ]
Waar was de tijd met maps dat je een olieding moest cappen en dat je dan duizenden kreeg.. en een ontiechelijke basis kon bouwen 
Iemand die die maps nog heeft?
Ik weet wat je bedoeld, ik heb wel zo'n map geloof ik, dan heb je 5000 per keerYapser schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:36:
Waar was de tijd met maps dat je een olieding moest cappen en dat je dan duizenden kreeg.. en een ontiechelijke basis kon bouwen
ik zal hem op een servertje voor je zetten als ik hem vind in mn ra2 map.
Ik daag je zelfs persoonlijk uit voor als ik m'n game binnen heb in die map.
Ik kan niet wachten tot ik de dvd binnen heb. Heb gelijk maar een DVD speler erbij gekocht, ook wel handig.
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Verwijderd
hm Ja, ik heb de Dos versie legaal, en de win95 minder legaal, maar daar werkt de netwerk optie nietJozz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:21:
Waarom de DOS versie? De win95 versie krijg je veel makkelijker aan de praat.
Ik heb 2 maps met dat soort derricks...Yapser schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:47:
Ik daag je zelfs persoonlijk uit voor als ik m'n game binnen heb in die map.
Add me op MSN; mension5 <at> hotmail <dot> com
Als je gek bent op de originele C&C en RA, kan ik ook Act of War: Direct Action aanbevelen. Superspel en ook met allerlei filmpjes en verhalen omgeven...
Dr. Phil himself!
Moet je hier even lezen: http://www.planetcnc.com/...htroopers/tibdawnovertcp/ (emuleren van COM port via TCP/IP)Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:50:
[...]
hm Ja, ik heb de Dos versie legaal, en de win95 minder legaal, maar daar werkt de netwerk optie niet
En deze is misschien nog wel beter, pas uitgekomen: http://www.forumplanet.co....asp?fid=1913&tid=1735265 (C&C95 over TCP/IP
en de link naar het te downloaden bestand
http://www.planetcnc.com/...inglefile=yes&fileid=1654
[ Voor 34% gewijzigd door evaarties op 15-02-2006 15:48 ]
Ik heb hem ook zojuist besteld. Ik kijk ook uit naar het online geweld van RA2. Dus wellicht binnenkort een keer online met andere GoT'ers als het aan mij ligt
ik heb ff gekeken voor je maar inet doet het in ieder geval.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:55:
Kan iemand bevestigen of RA2/YR op Lan en Internet werkt?
is er alleen bij c&c en ra uit gehaald maar niet bij de rest
In januari ben ik geeindigd met #53 61 / 19 932p.
w00t, niceOlafvdSpek schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:12:
[...]
In januari ben ik geeindigd met #53 61 / 19 932p.
MensionXL werkt zn rank nu bij.
YES.. gisteren binnen gekregen via BOL.com 
Gelijk maar geïnstalleerd en weer diverse uurtjes achter m'n PC doorgebracht
Het gevoel is weer helemaal terug. Al die diverse stemmetjes en filmpjes.. Helemaal geweldig
Het gevoel is weer helemaal terug. Al die diverse stemmetjes en filmpjes.. Helemaal geweldig
Bleh, Postbank takes ages to maak the money over
Heb jij geluk, ik ook besteld bij BOL.com maar nog steeds niets binnennextware schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:27:
YES.. gisteren binnen gekregen via BOL.com
Wanneer heb je het besteld ? Ik bijna drie weken geleden..PhoeniXnr1 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:57:
[...]
Heb jij geluk, ik ook besteld bij BOL.com maar nog steeds niets binnen
Mooie DVD-box. 2 DVD's, waarvan 1 met alle games en de andere heeft bonus content (movies, etc). Daarnaast een handleiding, met de basic handelingen van de spellen.
Alleen heb ik een kleine "fout" gevonden: tijdens de installatie wordt er om de CD-key gevraagd. Dan wordt er verteld, dat je achterop het doosje van de DVD's moet kijken voor de codes, maar deze staan achterop het boekje, maar ja, welke pietlut let hier nou op
Totale installatie ruimte: ruim 9 GB, als je alle spellen installeert. Dat wordt dus ruimte vrijmaken op me HD. Gelukkig kun je ook de afzonderlijke pakketten installeren.
ik zit nog te twijfelen of ik hem zou kopen...
ik wilde hem vooral kopen zodat ik C&C en RA1 over het netwerk kon doen in W-XP, maar helaas hebben ze die er (voorlopig) uitgesloopt.
verder las ik ook op planetcnc.com dat de Sovjet filmpjes niet werken in RA1.
maar ik ben ook weer een grote fan van deze series, maar heb weinig vertrouwen in de patches van EA
ik wilde hem vooral kopen zodat ik C&C en RA1 over het netwerk kon doen in W-XP, maar helaas hebben ze die er (voorlopig) uitgesloopt.
verder las ik ook op planetcnc.com dat de Sovjet filmpjes niet werken in RA1.
maar ik ben ook weer een grote fan van deze series, maar heb weinig vertrouwen in de patches van EA
PSN: Leech1984
Mochten mensen overigens nog interesse hebben in RA 1.
Deze ligt voor 1,99 bij het Kruidvat (in elk geval filiaal Maarssenbroek)
Wellicht ook in andere Kruidvat-filialen...
Deze ligt voor 1,99 bij het Kruidvat (in elk geval filiaal Maarssenbroek)
Is dat inclusief Counterstrike en Aftermath?Warfare schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:05:
Mochten mensen overigens nog interesse hebben in RA 1.
Deze ligt voor 1,99 bij het Kruidvat (in elk geval filiaal Maarssenbroek)![]()
Zitten alle soundtracks er ook bij?nextware schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:23:
Mooie DVD-box. 2 DVD's, waarvan 1 met alle games en de andere heeft bonus content (movies, etc). Daarnaast een handleiding, met de basic handelingen van de spellen.
nope...
helaas niet.. had gehoopt dat die er ook bij zaten, had er graag wat meer voor betaald
Ik ongeveer 2 weken geleden, naja straks als ik thuis ben maar eens kijken of er pakketje is voor mijnextware schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:23:
[...]
Wanneer heb je het besteld ? Ik bijna drie weken geleden..
Is er btw nog een grafische vooruitgang of is het echt zo als het was?
Grafisch is er niets veranderd. Ook de resoluties zijn nog zoals ze waren.
Ik heb het nu ook gekocht. Ik wilde met red alert 1 weer eens een eigen map maken, maar dan vraagt die om de cd in de cdspeler te doen. Hebben jullie dit ook?
Zitten de
die waren zooooooooo vet!!
spoiler:
nog steeds in RA1?Ant missions
Ja, heel vreemd. Ik heb RA1 al op m'n pc, dus ik weet niet hoe het daar zit, maar ik heb RA2 vanaf de dvd geïnstalleerd. Vervolgens starte ik RA2 op, dat ging probleemloos. Ik heb het verder niet gespeeld. Toen startte ik Yuri's Revenge op en had ik ineens de cd nodig.Liquid schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:40:
Ik heb het nu ook gekocht. Ik wilde met red alert 1 weer eens een eigen map maken, maar dan vraagt die om de cd in de cdspeler te doen. Hebben jullie dit ook?
C&C95 draait wel probleemloos zonder cd/dvd.
Iemand enig idee hoe dat zit dat sommige spellen met en sommige zonder de dvd draaien? Wat mij betreft hadden ze alles zonder de dvd laten draaien. Bijna alles word op je pc geïnstalleerd volgens mij, waarom heb je anders bijna 10GB nodig als je alles wilt installeren?
Dat was alleen bij ra counterstrik..... Die zullen er nog wel gewoon inzittenleech1984 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:57:
Zitten despoiler:nog steeds in RA1?Ant missions
Heb hem hier net zelf ook even gehaald bij de Intertoys(Ze hadden er een stuk of 6) en de installer zegt dat ze of op de handleiding, of op het doosje staan.nextware schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:23:
[...]Alleen heb ik een kleine "fout" gevonden: tijdens de installatie wordt er om de CD-key gevraagd. Dan wordt er verteld, dat je achterop het doosje van de DVD's moet kijken voor de codes, maar deze staan achterop het boekje, maar ja, welke pietlut let hier nou op
Wel geinig dat je 7 serienummers moet invullen trouwens.
Verwijderd
Misschien kunnen met Hamachi Red Alert aan het werken krijgen?
Of misschien ook zowieso een hamachi netwerkje opzetten zodat we de rest ook makkelijker met elkaar kunnen doen?
Of misschien ook zowieso een hamachi netwerkje opzetten zodat we de rest ook makkelijker met elkaar kunnen doen?
Lan-support zit ook niet meer in Red Alert helaas. Het is dus echt wachten tot ze bij EA is wat actie ondernemen en ze er een patch voor uitbrengen.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:59:
http://strike-team.net/nuke/html/Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:59:
mja ik kan ze gewoon allemaal spelen zonder dvd behalve generals en zero hour.Jozz schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:03:
[...]
Ja, heel vreemd. Ik heb RA1 al op m'n pc, dus ik weet niet hoe het daar zit, maar ik heb RA2 vanaf de dvd geïnstalleerd. Vervolgens starte ik RA2 op, dat ging probleemloos. Ik heb het verder niet gespeeld. Toen startte ik Yuri's Revenge op en had ik ineens de cd nodig.![]()
C&C95 draait wel probleemloos zonder cd/dvd.
Iemand enig idee hoe dat zit dat sommige spellen met en sommige zonder de dvd draaien? Wat mij betreft hadden ze alles zonder de dvd laten draaien. Bijna alles word op je pc geïnstalleerd volgens mij, waarom heb je anders bijna 10GB nodig als je alles wilt installeren?
maar dat is ook weer opgelost dus heb de dvd niet meer nodig.
soms vraagt ie wel om een cd/dvd maar als je dat wegklikt en weer aanklikt doet ie het gewoon
Hm, vreemd. Ik heb het probleem ook opgelost en zelf een image gemaakt met Alcohol 120%. Werkt prima.