Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
IPX, ze hebben daar nog niets aan verbeterd.qless schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:10:
Werkt bij deze versies Red Alert wel met TCP/IP over LAN, of nog steeds IPX?
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
wat is de ramp dat het over ipx gaat?
en aanpassen daarvan zullen ze niet snel doen, geen enkele programmeur daar zal ooit met de code hebben gewerkt en zal het dus te veel tijd/geld kosten om ipx naar tcp/ip om te zetten...
waartom hoor ik dan mensen zeggen dat ze RA1 in c&c:td wanneer ze ipx installeren prima tegen elkaar kunnen spelen?evaarties schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:35:
De ramp is dat XP een andere IPX implementatie heeft en dat RA1 niet via LAN is te spelen.
en waarom staat er een * achter de naam van het topic ?
[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 27-04-2006 14:44 ]
Daar geloof ik niks van (onder 2000/XP).mschol schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:43:
waartom hoor ik dan mensen zeggen dat ze RA1 in c&c:td wanneer ze ipx installeren prima tegen elkaar kunnen spelen?
en waarom staat er een * achter de naam van het topic ?[/quote]
Omdat de naam gewijzigd is.
Verwijderd
Bij de filmpjes is het heel erg, zie je allemaal ligt geel.groen door de film heen, en tijdens het spelen alleen bij RA dat het misvormd is, zie je ook weer die zelfde verkleuring in het beeld, vooral om gebouwen en units.
Heb een geforce 6800 met een van de laatste drivers. Gewoon 32bit platform onder XP pro.
Oh nou met IPX installeren (is niet standaard onder XP) lukte het met RA2 wel altijdevaarties schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:35:
De ramp is dat XP een andere IPX implementatie heeft en dat RA1 niet via LAN is te spelen.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Het zal toch moeten, zowel via lan als via internet (Hamachi -> ipx installeren) werkt het superOlafvdSpek schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:05:
[...]
Daar geloof ik niks van (onder 2000/XP).
en waarom staat er een * achter de naam van het topic ?
Laatst hele dag zowel RA1 als C&C95 via lan gespeeld op IPX
[ Voor 6% gewijzigd door Breaker op 27-04-2006 17:02 ]
das idd hier ook het enige probleem, maar met regelmatig saven kwam ik een heel eind...Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:57:
correctie, bij mij werkt het ook niet 100% C^C en RA zijn van beide de kleuren "verneukt". Als ik het zo mag uitdrukken![]()
Bij de filmpjes is het heel erg, zie je allemaal ligt geel.groen door de film heen, en tijdens het spelen alleen bij RA dat het misvormd is, zie je ook weer die zelfde verkleuring in het beeld, vooral om gebouwen en units.
Heb een geforce 6800 met een van de laatste drivers. Gewoon 32bit platform onder XP pro.
(overigens ook een 6800 met 32bit XP
Verwijderd

geen gedownloade versie oid gewoon echt legaal gekocht
Iets als -cd. op de command line zou kunnen helpen.Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:09:
weet iemand hoe je de map editor van RA werkend krijgt.... hij blijft bij mij janken om de cd, terwijl de dvd er wel degelijk inzit
geen gedownloade versie oid gewoon echt legaal gekocht
Gebruik je dan echt de netwerk optie? Of de null-modem optie?Breaker schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:02:
[...]
Het zal toch moeten, zowel via lan als via internet (Hamachi -> ipx installeren) werkt het super
Laatst hele dag zowel RA1 als C&C95 via lan gespeeld op IPX
Ben net aardig aan het zoeken geweest met google maar heb er geen kunnen vinden.
Gewoon de network optie. Als je IPX goed instelt dan draait hij primaOlafvdSpek schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:40:
[...]
Gebruik je dan echt de netwerk optie? Of de null-modem optie?
Maar ik dacht dat je die IPX DLL (thipx32.dll) moest vervangen door een dummy DLL onder 2000/XP. Met die dummy DLL werkt LAN niet.Breaker schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:43:
Gewoon de network optie. Als je IPX goed instelt dan draait hij prima
http://planetcnc.gamespy....w=Utilities.Detail&id=108
Category_Name Tiberian Dawn
Description This package includes a modified thipx32.dll and multiplayer hosting system that allows up to 4 players to play together over TCP/IP in Windows 2000 or XP - including across the Internet (ensure that the host opens UDP port 5000 on their router).
dat betreft dus C&C 1
Verwijderd
thnx! het werktOlafvdSpek schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:40:
[...]
Iets als -cd. op de command line zou kunnen helpen.
AlsjeblieftPilatuS schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:43:
Is er iemand die voor mij misschien een full save game heeft voor command and conquer 1 ?
Ben net aardig aan het zoeken geweest met google maar heb er geen kunnen vinden.
Die ken ik, maar dat is dus geen IPX.mschol schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:21:
ik kon alleen dit vinden:
http://planetcnc.gamespy....w=Utilities.Detail&id=108
What about Network play though?
Disastrously, it is as yet impossible to play Red Alert over a Local Area Network on Windows XP [1]. The best idea is to do what I do and have a dual boot setup with WinXP and Win98. Anyway, the problem is something to do with the IPX protocol, and if you really want to be able to play LAN games on XP (and probably future Windows versions) you should sign the petition to Westwood for a patch.
For Windows 95/98/ME users who are wondering how to get Network play going here is a brief run through. Go into the Control Panel and open Network. Now go to install and select protocol. Select the IPX one and it should ask for your Windows disc. When it's installed, restart and the Network option in the Multiplayer menu should have appeared. Do the same on the other computers you also wish to play with.
If you're looking for the latest version of Westwood Chat you can also download that here > wc4221u.exe
[1] This may not be the case. Someone on the RA Forum explains how he managed it:
What I did was install the 3.03e patch (you can get this from the Red Alert Archive), made sure I had ipx/spx protocol(s), and screwed around with the settings in the protocol. To get to the settings, right click on 'My Network Places', right click on the ipx/spx nwlink protocol to get to the settings. Change them as follows...
Set the frame type to ethernet 802.2. Set the first computers network numbers (internal and the 802.2 one) to 000000001. Do the same for the other computers on the LAN who want to play but set the network numbers to 100000000 on one, and then 20000000 on the next, then 30000000 one the next and so on... (I think this will work, but I've only played with two computers.)
[ Voor 4% gewijzigd door Jozz op 28-04-2006 13:35 ]
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Enorm bedankt
Edit : Damn, ze werken niet. Hij geeft aan obsolete saved game
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 28-04-2006 16:13 ]
Hmm, het lijkt me niet dat er nog andere bestanden nodig zijn om de saves te gebruiken. Ik heb First Decade wel onder een ander pad geïnstalleerd, misschien dat het hard gecodeerd is per save... Heb je trouwens beide patches geïnstalleerd?PilatuS schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:57:
[...]
Enorm bedankt
Edit : Damn, ze werken niet. Hij geeft aan obsolete saved game
Sorry, dan kan ik je ook niet verder helpen.PilatuS schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 19:45:
Ik heb niet the first decade maar de orginele van heel wat jaartjes terug, denk dat het daar wel aan zou liggen.
Had je deze ook al geprobeerd?
Verwijderd
oke, ik heb de oplossing bij m'n eigen PC. FRAPS ! ik had de hele tijd FRAPS aanstaan. Nu zette ik het uit, gooide laatste patch eroverheen en meteen kon ik het zonder 1 crash spelen. Heb nu Firestorm met NOD en GDI gespeeld, en allebei liepen ze weer super ! Dus als je FRAPS hebt aanstaan, kun je die beter uitzettenRostvertol-Mil schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:37:
[...]
Ik heb hier ook nogal last van ja, Alleen Renegade en Generals lopen volledig stabiel, C&C crasht af en toe, Red Alert 2 en Tiberium Sun houden het geen 10 minuten vol zonder te creashen helaashoop dat EA hier nog wat aan doet.
Mijn specs:
AMD Athlon 64, 6600 GT
Verwijderd
Typisch iets voor EA, het spel Battle for Middle Eath (deeltje 1) start op mijn pc ook niet op.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 13:33 ]
De map-editor van RA1 heb ik wel aan de praat gekregen trouwens. niks is zo leuk als je eigen map bouwen en testen. van uit cmd gaat dit zo
ga naar de dir van het spel en tik edwin /-cd. e voila je kunt je eigen map maken
bij C&C gdi krijg ik trouwens te maken met een vreemde bug. bij missie 5 of 6 moet je met een commando een bepaald gebouw op blazen(vliegveld). alleen nu komt ik kan niet bij het gebouw komen. elke keer zodra ik in de bovenste 3 rijen van de kaart loop het spel vast. weet iemand hier een oplossing voor.
de oudere spellen werken trouwens het beste als je zoveel mogelijk programma's in het systeem vak afsluit. vooral programma's die pop-up's produceren(msn,skype,virusscan) zijn de de veroorzakers van vast lopers
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Jij moet het vliegveld opblazen? Als we het over dezelfde missie hebben (en dat moet haast wel) dan kun je gewoon de construction yard opblazen en heb je de missie gehaald. CY staat op andere plaats, dus misschien dat je het zo wel kunt halen?virus.elektro schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:18:
is het trouwens nog steeds mogelijk om met/tegen dino's te spelen bij C&C. Bij RA1 zit net zo iets alleen dan met mieren. ik weet dat het een trucje met de opdrachtregel was, weet alleen niet meer hoe.
De map-editor van RA1 heb ik wel aan de praat gekregen trouwens. niks is zo leuk als je eigen map bouwen en testen. van uit cmd gaat dit zo
ga naar de dir van het spel en tik edwin /-cd. e voila je kunt je eigen map maken
bij C&C gdi krijg ik trouwens te maken met een vreemde bug. bij missie 5 of 6 moet je met een commando een bepaald gebouw op blazen(vliegveld). alleen nu komt ik kan niet bij het gebouw komen. elke keer zodra ik in de bovenste 3 rijen van de kaart loop het spel vast. weet iemand hier een oplossing voor.
de oudere spellen werken trouwens het beste als je zoveel mogelijk programma's in het systeem vak afsluit. vooral programma's die pop-up's produceren(msn,skype,virusscan) zijn de de veroorzakers van vast lopers
In de missie briefing wordt duidelijk dat je een gebouw moet opblazen, maar welk gebouw is niet duidelijk door de slechte verbinding.Wmm schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:38:
[...]
Jij moet het vliegveld opblazen? Als we het over dezelfde missie hebben (en dat moet haast wel) dan kun je gewoon de construction yard opblazen en heb je de missie gehaald. CY staat op andere plaats, dus misschien dat je het zo wel kunt halen?
Bij ieder gebouw dat je opblaast krijg je daarom "mission accomplished" te zien, maar als je niet het goede gebouw opblaast moet je een extra missie spelen. Eigenlijk zou ik gewoon het verkeerde gebouw opblazen, want dan krijg je dus die extra missie cadeau!
virus.elektro, heb je de patches geïnstalleerd? Misschien helpt dat.'
Voor die dino's moet je het volgende doen:
How to access the Fun Park missions in Command & Conquer:
Creating a shortcut for Command & Conquer and adding on 'funpark –cd.' (without quotes) to the end of the 'Target' will allow the funpark missions to be accessed when the user selects 'New Game' from the Command & Conquer in game menu.
The funpark missions can also be accessed by typing the following into the 'Run' window if Command & Conquer is installed in the default location:
"C:\Program Files\EA Games\Command & Conquer The First Decade\Command & Conquer(tm)\C&C95.exe” funpark –cd.
[ Voor 33% gewijzigd door Henry86 op 01-05-2006 00:30 ]
inmiddels heb ik de truc voor de mieren ook gevonden.
Shift inhouden en dan op het logo linksboven klikken vanuit het mainmenu
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Hmz, wist niet dat elk gebouw voldoende was. Moest erna wel die extra missie spelen idd, had CY dus opgeblazen. Naja, niet erg. Cool spel dus een extra missie is geen ramphenry86 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:24:
[...]
In de missie briefing wordt duidelijk dat je een gebouw moet opblazen, maar welk gebouw is niet duidelijk door de slechte verbinding.
Bij ieder gebouw dat je opblaast krijg je daarom "mission accomplished" te zien, maar als je niet het goede gebouw opblaast moet je een extra missie spelen. Eigenlijk zou ik gewoon het verkeerde gebouw opblazen, want dan krijg je dus die extra missie cadeau!
Je moet Advanced Text Input Services uitzetten, zodat het proces ctfmon.exe niet meer draait.virus.elektro schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:18:
Verwijderd
Schijnt dat het dus niet uit te voeren valt onder een beperkt Useraccount, het moet persé als Administrator (in mijn geval tevens het account waaronder het geïnstalleerd is).
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 20:22 . Reden: opgelost ]
Verwijderd
Heb geen flauw idee waar het aan ligt. Voordat ik mijn pc geformateerd had deed het spel het wel. Maar wat ik toen anders heb gedaan weet ik niet??
Een paar dagen geleden heb ik een mailtje naar EA gestuurd met mijn vraag.
Ook stond er inde mail de foutmelding die ik steeds krijg. (zie hieronder)
Als reactie krijg ik terug dat mijn videokaart te oud is
Het is een X1800XT, hoezo te oud??

Aplication Error: C:\Progra~1\EAGAME~1\COMMAN~1\enz enz
The instruction at 004c9d7f referenced memory at 0df30800
The memory could not be written
Click on OK to terminate the application
Als 1 van jullie een oplossing heeft, graag!
Heb alle patches al geinstalleerd en de laatste updates van mijn geluidskaart en videokaart.
Maar elke keer na het 'splash' screen gaat het spel terug van een zwart scherm naar windows.
Het moet aan de pc liggen want ik heb het spel wel kunnen spelen.
Ik heb ook al 2 leuke probleempjes gevonden in deze box.
Nummer 1: In red alert1, die mieren missies. Ik vrolijk al die mieren vergast enzo, mission acomplished, en toen sloeg ie vast. Is de oplossing hier voor dat proces Killen?
Nummer 2: In red alert2 met yuri's revenge, als ik een skirmisch doe duurt het enorm lang voordat hij eindelijk geladen is. zonder revenge heb ik nergens last van
Thnx
Ps. Verder heel erg leuke box
Verwijderd
Om überhaupt te kunnen beginnen met spelen hebben we alle computers als volgt moeten configureren:
- IPX protocol geïnstalleerd.
- 802.2 frame geselecteerd en daaronder bij netwerknummer 00000001 ingevuld
- Kijken wat het MAC-adres is en vervolgens de juiste selecteren in Red Alert 2 Network Options (dan wel het Hamachi adres, dan wel de echte interface-kaart adres)
Maak er maar 1 op 2 van
Nog meer informatie: Het lijkt erop dat de kleine potjes (1vs1, weinig units) niet crashen, en de grotere (1vs2 / 2vs2, grote mappen) wel na een variabele tijd crashen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 22:51 ]
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:32:
Heb net gezocht in dit topic maar niet genoeg informatie gevonden. Het betreft Red Alert 2 (versie 1.006) en tijdens het spelen op een LAN (zowel over Hamachi als over een echte LAN) krijgen we af en toe een Internal server error voorgeschoteld. Laten we zeggen één op de vijf potjes staakt met zo'n vervelende fout. Iedereen heeft dezelfde versie (The First Decade) en nog geen patches want bij RA2 en RA2:Yuri's Revenge wordt er nog niks fixt.
Om überhaupt te kunnen beginnen met spelen hebben we alle computers als volgt moeten configureren:Uiteindelijk kunnen we dus spelen met deze specifieke instellingen, maar zoals gezegd met af en toe zo'n irritante vastloper. Wie kan ons hiermee helpen?
- Kijken wat het MAC-adres is en vervolgens de juiste selecteren in Red Alert 2 Network Options (dan wel het Hamachi adres, dan wel de echte interface-kaart adres)
edit:
Maak er maar 1 op 2 van![]()
![]()
Nog meer informatie: Het lijkt erop dat de kleine potjes (1vs1, weinig units) niet crashen, en de grotere (1vs2 / 2vs2, grote mappen) wel na een variabele tijd crashen.
Verwijderd
Hangt het misschien samen met het aantal units dat je hebt? Zodra het teveel wordt, plat?Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:32:
Heb net gezocht in dit topic maar niet genoeg informatie gevonden. Het betreft Red Alert 2 (versie 1.006) en tijdens het spelen op een LAN (zowel over Hamachi als over een echte LAN) krijgen we af en toe een Internal server error voorgeschoteld. Laten we zeggen één op de vijf potjes staakt met zo'n vervelende fout. Iedereen heeft dezelfde versie (The First Decade) en nog geen patches want bij RA2 en RA2:Yuri's Revenge wordt er nog niks fixt.
Om überhaupt te kunnen beginnen met spelen hebben we alle computers als volgt moeten configureren:Uiteindelijk kunnen we dus spelen met deze specifieke instellingen, maar zoals gezegd met af en toe zo'n irritante vastloper. Wie kan ons hiermee helpen?
edit:
Maak er maar 1 op 2 van![]()
![]()
^ Wat hij zegt.
Verwijderd
Dat zou inderdaad een factor kunnen zijn, grote mappen duren langen, en daarmee hangt samen dat er meestal meer meedoen, en meer units worden gebouwd. Kleinere, korte potjes lopen bijna nooit vast. Maar ja, om daarom nu maar minder units te gaan bouwen, lijkt me niet echt een oplossingZ-Dragon schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:31:
[...]
Hangt het misschien samen met het aantal units dat je hebt? Zodra het teveel wordt, plat?
Verwijderd
ik heb gehoord dat niet alle games online werken. Nou heb ik in dit topic gelezen dat vooral de oudere games problemen opleveren. Mij gaat het vooral om Generals + ZH. Krijg je daarvoor wel gewoon een legale key, en werkt dat gewoon? First decade is namelijk goedkoper dan generals en zh los kopen of deluxe pack (
Bedankt voor jullie hulp
nou bij mij floept hij er wel eens in 1 keer eruit , naar de windows scherm.LifeTecH schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:01:
Zero Hour is iig goed online te spelen met First Decade. Generals weet ik niet zeker maar lijkt me wel.
Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
In dit bericht staan 2 screenshots, en ik zie op het onderste screenshot iig 2 C&C units/gebouwen, guardtower en stealthtank... Hoe krijg je die in RA1?? Zit deze bij aftermath of counterstrike? Voor zover ik weet niet, teslatank teslatroopers ed wel, maar die oude C&C units niet...
Iemand die raad weet?
Dat zal wel een mod geweest zijn.BigFast schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:51:
Jozz in "Command & Conquer: The First Decade*"
In dit bericht staan 2 screenshots, en ik zie op het onderste screenshot iig 2 C&C units/gebouwen, guardtower en stealthtank... Hoe krijg je die in RA1?? Zit deze bij aftermath of counterstrike? Voor zover ik weet niet, teslatank teslatroopers ed wel, maar die oude C&C units niet...
Iemand die raad weet?
2 Posts daarboven staat je antwoordBigFast schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:51:
Iemand die raad weet?
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Ff gebeld met de helpdesk, via mail een scan opgestuurd naar EA en een half uurtje later een serial via mail
[Nostalgiemodus] Ben nu bezig met C&C en RA. Er komen weer veel herinneringen omhoog, wat een tijd was dat toen! Uren achter mijn 486DX2, vooral de Covert Operations slokten veel tijd op. Voor mijn idee was het toen veel scherper en mooier qua graphics, wat zijn we nu eigenlijk verwend... [/nostalgiemodus]
Ik ben in het bezit van First Decade en wil nu graag Generals ZH online gaan spelen.
Ik heb alle poorten die nodig zijn (wordt hier ergens in dit topic genoemd geloof ik) open gezet, maar ik blijft maar de foutmelding: "Could not establish connection blablabla" krijgen wanneer ik op multiplayer klik in het menu.
Ik zit achter een router, daar zit ook een firewall in, maar de poorten heb ik dus wel open staan. Lokaal draai ik hier, tot zover ik weet, niets wat het online gamen kan verhinderen.
Is er hier iemand die weet hoe ik dit op moet lossen?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Nu probeer ik Renegade op te starten en vraagt hij om de CD, hetzelfde bij Tiberian sun.
Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb gister verder niets verandert, en kon gister nog wel renegade spelen (niet online omdat de Yuri versie van SIC niet compatible is ofzo.)
edit: ik heb nu de nieuwste patch er overheen gegooid en het probleem blijft. ook een herinstallatie helpt niet. iemand nog suggesties?
[ Voor 16% gewijzigd door flessuh op 03-07-2006 13:47 ]
Verwijderd
Nou heb ik ook FD gehaald en alle spellen werkte behalve Ra2 (de voornaamste rede waarvoor ik hem heb -_-) Ik krijg het eerste opstart scherm, dan wordt het zwart en komt ik weer terug op het bureaublad.
Weet ik hieraan kan doen?
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 11:34 ]
Ik kan helaas nog steeds niet online spelen met Renegade, hij geeft nog steeds aan dat mijn serial invalid is, en ik heb al alles al geprobeerd (reinstall, serial opnieuw invoeren met tool, Woldata.key ernamen) en nog een aantal oplossingen,
wie had dit probleem ook en heeft Renegade wel aan de praat gekregen?
Ze kunnen ongelofelijk ver schieten en doen veel damage. Het zijn volgens mij gewoon Rocket Soldiers. Zou het door de rank komen ?

Ik heb ook een leuke computer..
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:44
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Als je hem niet gekocht hebt, is dit vragen om een hack, en dat is op GoT niet toegestaan (kunnen ze troubles mee krijgen).Banzaibunny schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:06:
mmm...TFD uitgestorven ofzow?
Ik kan helaas nog steeds niet online spelen met Renegade, hij geeft nog steeds aan dat mijn serial invalid is, en ik heb al alles al geprobeerd (reinstall, serial opnieuw invoeren met tool, Woldata.key ernamen) en nog een aantal oplossingen,
wie had dit probleem ook en heeft Renegade wel aan de praat gekregen?
Verwijderd
Heb nog wel ergens de originele RA liggen maar zou eigenlijk RA2 willen kopen. Is alleen lastig te vinden bij mij in de buurt.
Voor 30 euro heb je The First Decade met bijna alle C&C games op een DVD.Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:32:
hmm lijkt me idd dat het de rank is. Ik zal weer eens het spel installeren, tijd niet gespeeld.
Heb nog wel ergens de originele RA liggen maar zou eigenlijk RA2 willen kopen. Is alleen lastig te vinden bij mij in de buurt.
Verwijderd
Dus ook C&C TFD weer opnieuw erop.
Nu wil de patch niet installeren.
Ik dubbelklik op TFD-102en.exe en dan moet ik op run klikken (dat wat je bij windows xp vaak krijgt).
Hierna doet hij niets.
TDF-101.exe daarentegen werkt perfect.
Tips/suggesties?
Verwijderd
Hij komt wel een x-aantal seconden in m'n taskmanager erbij te staan maar dan gaat ie ook vanzelf weer weg.
Heb ook alle Anti Virus/Anti Spyware/etc al ff uitgezet, maar niks helpt.
-edit-
Behalve dan 600x op enter rammen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 17:06 ]
Verwijderd
Zit er overal een key bij om op Westwood online te spelen ? Of werkt alles via TCP IP...
Hoe werkt dat nou precies, ik heb er nog nooit wat mee gedaan?We Are Borg schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:25:
laser lock waarschijnlijk
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Missile defender selecteren -> L indrukken of op het icoontje van laserlock in de balk klikken -> cursor verandert -> doel aanklikken.kieltju schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:15:
[...]
Hoe werkt dat nou precies, ik heb er nog nooit wat mee gedaan?
Ik heb de guide gevolgt en bij mij werkt het perfect.
link : http://ra-tech.planetcnc..../index.php?showtopic=1481
Vandaag probeerde ik bovenstaand spel te installeren, echter vraagt deze steeds om een PocketPC.
Ik krijg dus niet, zoals in het boekje staat, een scherm waarin de activatiecode’s ingevuld dienen te worden. Op het moment dat je verder wil gaan blijft hij hangen op het stukje dat er een PocketPC aangesloten dient te worden en kan verder niets installeren.
Heb zelf geen PocketPC, dus kan ook niet aan de vraag voldoen.
Wat is dit voor iets?
Hoe kan ik het spel wel normaal geïnstalleerd krijgen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Dan ben je niet Command & Conquer aan het installeren, maar iets anders. Wat staat er op de disc zelf?Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:32:
Wie kan me helpen met onderstaande??
Vandaag probeerde ik bovenstaand spel te installeren, echter vraagt deze steeds om een PocketPC.
Ik krijg dus niet, zoals in het boekje staat, een scherm waarin de activatiecode’s ingevuld dienen te worden. Op het moment dat je verder wil gaan blijft hij hangen op het stukje dat er een PocketPC aangesloten dient te worden en kan verder niets installeren.
Heb zelf geen PocketPC, dus kan ook niet aan de vraag voldoen.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Als ik de disc in de DVD drive doe, dan krijg ik meteen het opstartschermpje om het spel te installeren, registreren en die dingen.
Bij verkennen geeft deze de volgende mappen aan;
acrobat7
autorun
directx
support
en nog een aantal bestanden
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
autorun
setup
Autorun geeft dit aan;
[autorun]
open=Autorun.exe
icon=Autorun.exe,0
Setup geeft dit aan;
[Startup]
AppName=Command & Conquer The First Decade
ProductGUID=
CompanyName=Electronic Arts
CompanyURL=http://www.EAGames.com/
ErrorReportURL=http://www.installshield.com/isetup/ProErrorCentral.asp?ErrorCode=%d : 0x%x&ErrorInfo=%s
MediaFormat=1
LogMode=1
Skin=setup.isn
Resource=_Setup.dll
SmallProgress=N
SplashTime=5
CheckMD5=Y
CmdLine=
ShowPasswordDialog=N
EngineVersion=11.0.0.28844
EngineBinding=1
[Languages]
Default=0x0009
count=1
key0=
Zo werkt deze idd wel.
Wat een omslachtige manier van installeren zeg :-S
Verwijderd
Bij de volgende spellen is het:
- Tiberian Sun + Firestorm (bij de campain, 1ste level, meteen wanneer ik controle krijg over het spel)
- Red Alert 2 + Yuri's Revenge(bij Skirmish, als ik net een basis heb gebouwd)
En als ik bij de details van de Microsoft fout ga kijken, staat er dxdiag.exe. Maar ik weet echt niet wat ik hiermee moet.
Verwijderd
Installeer ook meteen even de laatste videokaart drivers
Verwijderd
De nieuwste DirectX is toch 9.0C? Die heb ik geintalleerd, en als ik hem opnieuw wilt installeren zegt die dat ik dat niet kan.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:21:
Installeer directX eens opnieuw, nieuwste versie
Installeer ook meteen even de laatste videokaart drivers
En ik heb de laatste videokaart drivers
EDIT:
Voor de duidelijkheid hieronder mijn systeemeisen:
- AMD Athlon 2700+ (2,18 Ghz)
- Point-of-view Nvidia Geforce FX 5700 LE (256 MB)
- Gateway 2000 EV700 (17")
- 1024 MB DDR333
- WD 80 GB 7200RPM (windows enz) + Maxtor 120 GB 7200RPM (daar staan de spellen op)
- WinXP Pro
- WinVista Ultimate
En ik heb dit probleem niet met C&C Generals, Renegade, Red Alert 1, C&C
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 14:58 ]
Zorg dat je het volgende proces killed:Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:01:
Als ik sommige spellen uit dit pakket wil opstarten, gaat het even goed. Tot een bepaald moment en dan gaat die uit het spel, en krijg ik zo'n Microsoft fout met verzenden en niet verzenden.
Bij de volgende spellen is het:
- Tiberian Sun + Firestorm (bij de campain, 1ste level, meteen wanneer ik controle krijg over het spel)
- Red Alert 2 + Yuri's Revenge(bij Skirmish, als ik net een basis heb gebouwd)
En als ik bij de details van de Microsoft fout ga kijken, staat er dxdiag.exe. Maar ik weet echt niet wat ik hiermee moet.
ctfmon.exe
Dit is van Advanced Text Input Services en kan evt ook compleet worden uitgeschakeld. Het proces wordt standaard weer herstart na een half uur - uur of bij een herstart van je windows.
Verwijderd
Ik heb hem gekilled. Maar het helpt niks, hij gaat nu uit het spel zonder foutmelding. Kan hemnog steeds dus nie spelenevaarties schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:59:
[...]
Zorg dat je het volgende proces killed:
ctfmon.exe
Dit is van Advanced Text Input Services en kan evt ook compleet worden uitgeschakeld. Het proces wordt standaard weer herstart na een half uur - uur of bij een herstart van je windows.
To be determined...
Verwijderd
Ik hoor van een paar mensen dat de online / LAN functie niet beschikbaar is.. Kun je met deze set Renegade onder XP draaien, + online / lan functie? Dan wil ik er wel 3 tientjes voor neertellen
U got mail, volgens mij heb ik wel zo'n programma dat dat voor elkaar krijgt.MaNdM schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:22:
Ik heb slechts een simpel vraagje, kon het zo met de zoeck niet vinden. Het punt is namelijk dat ik graag Tiberian Sun of Red Alert 2 in een venster zou draaien. Iemand een idee hoe dat zou moeten?
Verwijderd
Alvast bedankt
Saved by the buoyancy of citrus
Ik ben begonnen met het spelen van C&C '95, omdat die bovenaan het lijstje van het opstartscherm staat. Maar, wat is eigenlijk de 'beste' keuze om te beginnen als je het C&C-verhaal wilt volgen? Volgens mij zou je dan bij RA1 moeten beginnen, dan RA2, dan C&C '95 en Renegade, dan Tiberian Sun (en dan C&C3). Of zijn het toch echt twee losstaande verhaallijnen?
wild mutant space hamsters
Ja klopt..of eigenlijk zijn het er 3, Generals kun je niet echt aan een verhaallijn knopen en staat meer op zichzelf. Eerst C&C was ook de route die ik me had ingedacht, vooral omdat ik al bijna klaar ben met C&C '95. Ik vroeg me af of meer mensen zich af vroegen bij welk deel te beginnenevaarties schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:58:
Het zijn uiteindelijk 2 losse verhaallijnen geworden.. dus ik zou eerst C&C doen en dan RA.
Tussen C&C en C&C2 speelt zich nog ergens Renegade af. Ook een leuk spel.
Saved by the buoyancy of citrus
RA moest verklaren waarom de wereld van C&C afwijkt t.o.v. onze 'echte' wereld.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Leuk om te zien dat meer mensen zich wel druk kunnen maken over een 'verhaallijn' in TFD.
En Renegade is idd ook een leuk spel!Best knap dat die jongens van Westwood dat toch even zelf gemaakt hebben. Ben ook benieuwd naar de RA-mod (A Path beyond)!
http://www.deezire.net
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.