The chronicles of Project 205 CTI

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 00:10

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik he het dan niet over de draadboom van de motor, maar juist over _alle_ bedrading in de auto.. en nee... dat is niet makkelijk :P

De 205 van mijn ex-huisgenoot had een doorgefikte kabelboom... Het vervangen heeft drie maanden geduurd :X (de dealer kon ook wel een nieuwe draadboom leveren: €1500 ex. inbouw :X 8)7 ... dacht het niet :w )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, jah, dat zijn geen prijzen...

Maareh... De zekering zou toch al een aanwijzing moeten geven?

Zit de kabel nergens flink klem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Alle onderdelen die op die zekering zitten, zijn al losgekoppeld 8)7

Er wordt ergens niet goed massa gemaakt, waardoor er ergens anders massa wordt getrokken.. De vraag is alleen waar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meten is weten, zeggen ze he...

Fatsoenlijke multimeter scoren en aan de gang met die handel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96240

Dikke massakabel op de bak wel aangesloten? :+

Anyway, erg kut voor je, Wok! Maar nu niet opgeven, dat zou echt zonde zijn. Waarschijnlijk is het maar een klein probleempje, maar heb je effe tijd nodig om erachter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57

Destruction

(ex-)Automonteur

Inderdaad, gewoon eraan blijven denken waar je straks als eerste heenscheurt :P

Volhouden!

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Startonderbreker :X |:(

Achter de linkerkoplamp zit een kastje wat we niet thuis konden brengen. Totdat we de draden nog eens goed naliepen: aansluitingen op de bobine, het relais van de brandstofpomp en zelfs op de gaskleppositiesensor... Dat ding heeft waarschijnlijk een optater gekregen waardoor dat ding nu massa trekt op de + van de bobine... Morgen dat ding er maar eens tussen weg trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mag ik lachen?

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Lachen is gezond ;)

Tja, dan lijkt het ineens heel simpel te zijn :P MAAR.... nog niet te vroeg juichen... hoewel alles er nu op wijst dat dat kastje de boosdoener is (wat op zich toch vreemd is, aangezien dat ding er altijd al in zat en met de oude motor gewoon werkte. Lees: ik heb geen aparte zenders of sleutels o.i.d. die op dat ding werkten), ben ik pas gerust gesteld als de zekering niet meer klapt als dat ding er tussenuit is...

Het blijft een Peugeot en de electronica daarvan blijft een bitch :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, vooruit, ik hou me nog maar even in dan... ;)

Enne, over die peugeots... Tell me about is...

Honderden carkits ingebouwd... Maar een keer in een 406 echt iets bizars meegemaakt...
Auto wou niet starten als de telefoon in de houder zat :X

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
hahaha, dat is pas een vette startonderbreking. Geen autodief die eerst op het idee komt de telefoon uit de houder te halen... :+

die telefoon zou trouwens toch eerst gejat worden door een junk... dus laat maar... :X

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Driewerf k*t... :(

Het lijkt erop dat de complete draadboom vervangen moet worden. Dat is echter niet het ergste... met het prutsen aan de bekabeling kwam ik echter iets veel ergers tegen.... er zit serieuze rotterij in de carrosserie :( Het ding gaat de APK niet halen op deze manier, aangezien de bodemplaat ook is aangetast...

Ik ga de motor nog proberen weer aan de praat te krijgen, zodat de auto weer kan rijden, maar ik denk dat ik daarna het project ga staken en de auto ga verkopen (al dan niet in onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dude, dat zuigt :/.

Waar zit die roest dan? Heb je daar foto's van? 'k Ben toch wel benieuwd wat er zo erg kan zijn dat je heel het project moet staken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50

Meneer aard

Porsche rulez!

Hoeft niet perse einde oefening te zijn :) Zou wel jammer zijn mjah. Keertje met de schroevendraaier er onder door en steken en evt vervangen met plaat staal.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Anoniem: 96240 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 02:41:
Dude, dat zuigt :/.

Waar zit die roest dan? Heb je daar foto's van? 'k Ben toch wel benieuwd wat er zo erg kan zijn dat je heel het project moet staken...
De auto is an sich wel te redden hoor :) Probleem is alleen dat dat toch weer flink wat geld gaat kosten en mijn financiële reserves ook niet oneindig zijn ;) Bovendien zit ik nu een 'onzekere' periode qua woonuimte (waarschijnlijk binnenkort verhuizen naar het zuiden des lands) en derhalve dus ook stalling voor de auto.

't Beroerde is dat ik al flink wat geld in de auto heb zitten en dat ik sowieso veel verlies maak als ik de auto nu zou verkopen. Aan de andere kant moet ik mezelf ook de vraag stellen hoe ver ik het verlies wil laten oplopen. Het opknappen van de carroserie (platen inlassen en overspuiten) gaat me zeker €3000 kosten (maar dan is de carro ook weer helemaal spic and span) en dat schud ik niet zomaar uit mijn mouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Is het niet mogelijk om de carrosserie zover op te lappen zonder torenhoge kosten dat hij door de apk komt? Heb je er weer een jaar plezier van en tijd om te sparen of alsnog te verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Clithopias op 26-08-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik ga in ieder geval uitzoeken wat het me gaat kosten om de rotte plek in de bodemplaat bij de dorpel aan te pakken (want dat zal waarschijnlijk een APK-punt zijn). Dan hoop ik het ding in ieder geval weer door de APK te krijgen en dan moest ik maar eens even op een rij ga zetten hoe nu verder.

Mijn hart zegt dat ik hoe dan ook door moet gaan met het project, maar als ik mijn verstand laat spreken wordt het denk ik toch de APK fixen en dan verkopen (en mijn verlies te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:54
Aaaaaaaai balen wok! Balen zeg, toch altijd listig he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik stem ook voor... Tis niet voor niks een hobby he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wok, hoe staat het er nu mee? Al iets wijzer mbt de rotterij?

en heeft-ie heel stiekem al gelopen?

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Project ligt nu nog even stil (druk, druk, druk... ;) ). Als we deze week geen progressie kunnen boeken met de electronica, gaan we de kabelboom vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik schop een topic wakker, i know.. maar hoe staat het ervoor? Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Nieuw kabelboompje is onderweg als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zo.. de donorauto is gearriveerd (een Dimma waarvan de techniek nog goed is, maar de carrosserie volledig doorgeroest). Zondag gaan we eens even een kabelboompje omleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goedzo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Toch jammer altijd dat die Dimma's roesten bij het leven door de gare opbouw :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hoe staat het verder met de rotterij? Daar nog iets wijzer in geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
't Is er vandaag helaas niet van gekomen om te klussen. Hopelijk later deze week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/CTI/goodbye.jpg

:w :'(

Vanavond gingen we aan de slag met het eruit halen van de kabelboom. Toen zagen we ook (weer) de rotterij zitten in de linker wielkast. Daarop besloten we dat ook meteen af te steken om te kijken hoe ver het doorgeroest was... al snel hadden we dus een gat in de wielkast zitten :(

Vervolgens ook de linkerkoplamp eruit gehaald... de droom om ooit nog weer met de auto te rijden ging toen in rook op :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/CTI/rot.jpg

't Is zo goed als gedaan met de CTI... Zondag komt er nog een lasser kijken om een inschatting te maken of en hoe eventueel nog gelast zou kunnen worden tegen welke kosten, maar dit is vrijwel zeker einde CTI. :(

De frontplaat en de wielkast links moeten in ieder geval uitgeslepen worden en daarvoor moeten andere exemplaren ingelast worden. Daarnaast zit er een gat in de linkerdorpel en zijn de deuren (op termijn) ook aan vervanging toe. Nu weet ik dat de lasser veel voor weinig doet (en ook goed), maar dit is denk ik de genadeklap...

Ik wacht nog even af wat de lasser zondag zegt, maar de kans is heel groot dat het project nu echt stopt en dat de CTI in onderdelen verkocht gaat worden... Godvergeten ##^$$%-zooi :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht nog maar effe af wat die lasser zegt. En is het echt pure rotterij, of is het oppervlakkige roest? Je gaat volgens mij niet veel 205'jes tegenkomen, zonder roest in de motorruimte... Dat hoort er gewoon bij. Roest aan de dorpels, daar zou ik me eerder zorgen om maken. Is ook véék moeilijker om mooi te herstellen.

Ik heb dit aan de hand:
Afbeeldingslocatie: http://i139.photobucket.com/albums/q284/Geeraard86/GTi%20P0WT/DSCN0249kl.jpg

Dat hoeft echt niet meer te kosten dan een spreekwoordelijk kratje bier. Deuren kosten ook geen drol en als je sowieso een volledige paintjob in de planning hebt, dan boeit dat vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Wok schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:45:
De frontplaat en de wielkast links moeten in ieder geval uitgeslepen worden en daarvoor moeten andere exemplaren ingelast worden. Daarnaast zit er een gat in de linkerdorpel en zijn de deuren (op termijn) ook aan vervanging toe.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een frontplaat en wielkast vervangen hoeft voor een ervaren metaalbewerker geen probleem te zijn, is imho gewoon uitslijpen, goed exemplaar op maat maken en weer vast lassen.
Dorpels wordt al iets lastiger maar dat is ook op te lossen.

Ik hoop echt voor je dat je lasser er wat mee kan zonder gelijk een godsvermogen kwijt te zijn, zou zonde zijn als je hem moet slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een kickje..

Ik weet niet of er bekend mee bent, maar heb je al eens op www.winparts.nl gekeken?
Imitatieplaatwerk kost geen drol. Goed, de kwaliteit is ook minder, maar je kan voor niet al te veel geld weer verder.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dank! :) Prijzen vallen inderdaad mee (zijn in lijn met wat ik al van andere aanbieders heb gezien).
Goed, de kwaiteit is ook minder,...
Is slechts ten dele waar :) Een veel gehoorde klacht is dat imitatieplaatwerk sneller gaat roesten (met name spatborden), maar dat is heel goed te voorkomen. Een fout die vaak gemaakt wordt, is dat men alleen de buitenkant (lees: zichtbare deel) spuit. Als je het plaatwerk aan beide kanten goed behandeld en spuit, gaat het vrijwel net zo lang mee als origineel plaatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:50

Meneer aard

Porsche rulez!

Ook een voorkomend probleem bij imitatie spul is dat het niet altijd even goed past en aansluit. Enige bewerking met de hamer is vereist.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb je Mini weer gespot (hortensiabrug, zat zelf op die scooter die afsloeg.. moest ff dat hok rijdend houden..), dacht gelijk aan dit topic.. Hoe staat het ermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
't Is rustig ;) Nog geen vorderingen geboekt, omdat ik momenteel andere zaken (qua wonen en werk) te regelen heb. Vanochtend wel weer het apparaat opnieuw geschorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Vaarwel lieve CTI :w :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/vaarwel_cti.jpg

De stekker gaat eruit... De CTI gaat sterven en wordt waarschijnlijk in onderdelen verkocht...

Ik kan het financieel niet meer opbrengen, omdat ik vanuit Zwolle ga verhuizen naar Eindhoven. In Eindhoven kan ik de auto niet kwijt en aangezien er nog (heel) veel werk te verzetten is om de auto weer rijdend te krijgen, ben ik tot dit besluit gekomen...

Ik post dit bericht serieus met tranen in mijn ogen, maar het is onbegonnen werk om dit project voort te zetten :'( Het is tijd om afscheid te nemen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Is er geen vraagprijs voor de gehele auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Balen wok! Jammer van al de moeite maar so be it, zolang je bezig was was er hoop.
Succes met verhuizen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Zoals mijn bovenbuurman ook al zegt, balen! Maar gezien de omstandigheden misschien ook wel het beste. Wie weet kun je in Eindhoven tegen weinig euro's een garagebox/stalling huren en kruist er dan nog een knappe CTI je pad :)

Succes met verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balen, Wok! :'(
Ik weet hoe het voelt. Heel pijnlijk allemaal, maar je kan niet bezig blijven hé, zeker als de financiën niet willen meewerken.

Succes met de verhuis! Er komt vast wel weer ooit een 205 in de plaats... En je woont dan binnenkort niet heel ver hiervandaan, dus dan kom ik wel een keertje loeren als je een nieuwe aanwinst hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 23:27:
Is er geen vraagprijs voor de gehele auto ?
Ik ga binnenkort even om de tafel met een vriend (is ook de jongen die me heeft geholpen met het sleutelen) over wat het beste is. Natuurlijk zou het mooi zijn als de auto in zijn geheel wordt verkocht en door de nieuwe eigenaar wordt opgeknapt. Anderzijds brengt de auto in zijn geheel op dit moment niet veel op, omdat er nog veel werk te verzetten is. In onderdelen kan-ie flink meer opleveren. Hierin moet ik gewoon nog even een afweging maken.

Maar mocht je interesse hebben, stuur me dan maar eens een mailtje of voeg me even toe op de MSN (zie profiel). Praten kan altijd natuurlijk :)

@allen: bedankt! Verhuizen gaan wel goedkomen ;)

@Geeraard: als ik gesettled ben in Eindhoven, moeten we eens biertje doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wok op 17-11-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Echt balen voor je wok...
Sterkte ermee. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Wok schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:36:
[...]
@Geeraard: als ik gesettled ben in Eindhoven, moeten we eens biertje doen :)
Witte peug 205 meet! haha dus hophop opknappen die GTI :D
Ja ik weet het, zal nog wel even duren.
Mijn lijstje voor komend weekend:
Gescheurd uitlaatspruitstuk eraf en een mooi zwart hittebestendig geverfd spruitstuk erop :)
+ nieuwe Bougies/verdeeldkap/olie/bakolie/accu
En verder nog misschien de L/A remleiding die er gaar uitziet en de benzineleidingen zagen er ook niet top uit :X
Achteras eens checken, wellicht toch onderhanden nemen en de demping/vering wat soepeler maken want het is me te gortig.
Daarna de roest achter de deuren onderaan... hoe bedoel je bekend fenomeen :')

Hoeveel mm is die vierkante dop voor de (bak)olie drains?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het bij jou ook geen zeskant met een vierkante inbus erin? Die zeskant is 20 of 22mm. Van de inbus heb ik geen idee.
Vandread schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:23:
Gescheurd uitlaatspruitstuk eraf en een mooi zwart hittebestendig geverfd spruitstuk erop :)
Have fun! 't Is best een kutklus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Het is een vierkant, zal nog eens rondvragen, misschien kan ik ff de juiste tool lenen.

En wat betreft de kutklus.... luchttol gaat m'n vriendje zijn hopenlijk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Wellicht dat ik nog voor de jaarwisseling definitief afscheid neem van de CTI. Heb de auto in zijn geheel te koop gezet op het clubforum en waarschijnlijk komt zondag iemand kijken. Leuk detail: Het 1.9 blok wat er nu in ligt heb ik van die persoon destijds gekocht :D

Mocht we tot zaken komen, dan weet ik in ieder geval dat de auto goed terecht komt en waarschijnlijk een nieuw leven gaat krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Bij deze is het officieel gebeurd: de auto is verkocht. Over twee weken wordt-ie opgehaald en is een tijdperk echt ten einde gekomen. Waarom voel ik me nou zo leeg? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Blijft jammer, maar beter verkocht aan een liefhebber dan gedumpt op de sloop..

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 31-12-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Het boek is definitief gesloten :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.wmuller.info/web/CTI/einde.jpg

Vaarwel... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Ze zijn zeker bang dat hij eraf valt :9

Ach... komt wel weer wat nieuws man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Ik mag g*dverdomme bidden dat het ding heelhuids is aangekomen :(

De jongen die hem gekocht heeft, had een vriend meegenomen met E-rijbewijs, omdat hij dat zelf niet heeft... Bij het wegrijden snapte ik meteen waarom de auto zo goed vastgezet is.. :X F*cking malloot die vriend van 'em.

't Is dat ik de knaken al heb, maar ik heb met de koper ook nog de afspraak staan dat ik hem nog weer een keer een weekend mee mag nemen als hij hem klaar heeft... 't Was toch een beetje mijn kindje ;( Het viel me dan ook erg zwaar om de auto te zien verdwijnen...

Pagina: 1 2 3 Laatste