Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56

jerry_a

doei

SeatRider schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:44:
[...]

Niet bij iedereen, klaarblijkelijk. De optie zit ergens verstopt onder de speciale Orange opties, niet bij Bluetooth iig.
Vreemd. Ik heb er gewoon de Orangerom erop en een paar programmaatjes en het is toch echt een fluitje van een cent geweest. Ik heb een Adapt 300 mischien gaat het hiermee wat gemakkelijker als bij de anderen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie anders nix in m'n inbox hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 21:11
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:37:
[...]

ik zie anders nix in m'n inbox hoor?
Er staat een Yahoo adres in je profiel, die heb ik gebruikt. Klopt die wel dan?
Dan resend ik m ff.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08 23:20
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:27:
[...]

Ik heb gezocht tot ik een ons woog, maar kan het echt niet vinden, ik weeg gelukkig nu weer normaal btw.

Zou iemand mij willen helpen met mijn telfort probleem en C500?

Thanks a lot!!
Zoek anders op gebruikersnaam motorolampx200.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLass schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:21:
[...]

Er staat een Yahoo adres in je profiel, die heb ik gebruikt. Klopt die wel dan?
Dan resend ik m ff.
ik heb nog steeds geen mail van jou ontvangen, het emailadres in mijn profiel klopt wel. Jou profiel bevat geen email, dus ik kan jou ook niet mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 21:11
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:45:
[...]

ik heb nog steeds geen mail van jou ontvangen, het emailadres in mijn profiel klopt wel. Jou profiel bevat geen email, dus ik kan jou ook niet mailen..
Nou, ik heb je wederom een mail gestuurd. Kijken of die wel aankomt. Hou ook ff je ongewenste post o.i.d. in de gaten. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Ik heb onlangs een bluetooth headsetje aan de C500 gekoppeld. Dat werkt op zich prima, maar vandaag belde ik een instelling waar je je eerst door zo'n keuzemenu moest worstelen: Wilt u Pietje, druk dan op 1, Wilt u Miepje, druk dan op 2 enzovoort. Dus ik druk op een cijfer maar toen was meteen de verbinding verbroken. Heeft dat te maken met een bepaald profiel wat ik vergeten ben te koppelen?

Uiteraard heb ik eerst het bluetooth gedeelte van de manual bekeken, maar daar kon ik niets hieromtrent vinden. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een spv c500 en ik wil graag msn'en, maar weet niet hoe ik het erop krijg.
Wie kan mij helpen?

>:) :)

Please..... wie kan mij helpen????

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Bij mij begint de microfoon het ook te begeven...
Nu ga ik waarschijnlijk een Qtek 8300 kopen (WIFI :9 )...
Nu durf ik het wel aan om WM5 erop te zetten, maar blijft TOMTOM dan wel werken of niet, ik las ergens van niet, maar misschien is dat nu anders?

Ik wil de C500 nu als bluetooth 'PDA' gaan gebruiken vooral in de auto dus en misschien wat andere meuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
3 kleine vraagjes;

1. SMS Backup
Is het mogelijk een backup te maken van alle SMS die ik heb verstuurd en ontvangen? Ik kan dat nergens vinden namelijk. Wellicht via een separaat programma? Of toch via Activesync?

2. Versturen / ontvangen MMS
Heb je voor het ontvangen van MMS (op je foon en geen SMS met link) Orange World nodig? Ik ontvang namelijk altijd MMS'jes van mijn vriendin maar wil deze liever op mijn foon direct ontvangen dan via een internetlink openen. Iemand enig idee? Overigens, het heeft wel goed gewerkt (dit was voor een wijziging van mijn Orange World).

3. Toets 8 (letters TUV)
Deze toets doet bij mij erg vervelend; lees: regelmatig geheel niet en alleen pas na herhaaldelijk indrukken. Hebben meer mensen hier last van? Valt dit op te lossen?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
En ik vraag me af waar je vervangende covers / toetsenbord voor deze foon kunt krijgen. Bij de C500 van m'n broertje laat nl. de verf los op het frontje, en is het display licht bekrast. Nu ben ik op zoek gegaan naar nieuwe frontjes hiervoor maar ik kan ze nergens vinden. Op ebay en cnn.cn is niets te vinden van de SPV C500, weet hier iemand waar je eventueel nieuwe covers kunt krijgen voor dit toestel? Of het zwart of zilver is maakt nix uit... maar mijn zoektocht door google begint langzaam leeg te lopen...

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Leut schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:04:
3. Toets 8 (letters TUV)
Deze toets doet bij mij erg vervelend; lees: regelmatig geheel niet en alleen pas na herhaaldelijk indrukken. Hebben meer mensen hier last van? Valt dit op te lossen?
Bij mij is het * die niet meer goed werkt. Heel vervelend, aangezien je daarmee schakelt tussen hoofdletters in een sms. Dus ben ook benieuwd of hier een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Extra vraag;

4. Bereikbaarheid
Wie heeft nog meer grote problemen met de bereikbaarheid met deze telefoon? Op kantoor (in de stad Groningen) 60% van de dag melding 'bezig met zoeken', thuis (in Emmen) ook regelmatig dezelfde melding. Ligt het aan een verouderde versie welke ik heb wellicht of is de dekking van Orange in de noordelijke provincies nu bar en boos?

Ter info; softwareversie min SPV: windows CE 4.21 (build 1088)

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Leut schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 12:29:
Wie heeft nog meer grote problemen met de bereikbaarheid met deze telefoon? Op kantoor (in de stad Groningen) 60% van de dag melding 'bezig met zoeken', thuis (in Emmen) ook regelmatig dezelfde melding. Ligt het aan een verouderde versie welke ik heb wellicht of is de dekking van Orange in de noordelijke provincies nu bar en boos? Ter info; softwareversie min SPV: windows CE 4.21 (build 1088)
Ik woon in de stad Groningen en de verbinding is gewoon overal prima, altijd 4 streepjes. In een gebouw misschien een enkel keertje 3 streepjes, maar eigenlijk nooit dat hij bezig is met zoeken. Ik denk dat het aan dat kantoor van je ligt, misschien zit daar extra ijzer in de muren of staat het op een ongunstige plaats, of werk je misschien in de kelder?
Je buildnummer lijkt me onjuist. Bij mij staat er 4.21.1088 (build 14132).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
grun schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

Ik woon in de stad Groningen en de verbinding is gewoon overal prima, altijd 4 streepjes. In een gebouw misschien een enkel keertje 3 streepjes, maar eigenlijk nooit dat hij bezig is met zoeken. Ik denk dat het aan dat kantoor van je ligt, misschien zit daar extra ijzer in de muren of staat het op een ongunstige plaats, of werk je misschien in de kelder?
Je buildnummer lijkt me onjuist. Bij mij staat er 4.21.1088 (build 14132).
Ik werk aan de Verlengde Hereweg, direct achter het Martini Ziekenhuis. Geen idee of het werkelijk aan het kantoor ligt; collega's hebben minder last (schijnbaar?). Opmerkelijk blijft in mijn ogen ook de slechte ontvangst bij mij thuis. Is er een manier om iets dergelijks te testen?

PS
Khad idd een fout gemaakt met mijn buildnummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leut schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:46:
[...]

Ik werk aan de Verlengde Hereweg, direct achter het Martini Ziekenhuis. Geen idee of het werkelijk aan het kantoor ligt; collega's hebben minder last (schijnbaar?). Opmerkelijk blijft in mijn ogen ook de slechte ontvangst bij mij thuis. Is er een manier om iets dergelijks te testen?

PS
Khad idd een fout gemaakt met mijn buildnummer ;)
Met celltrack kan je informatie over de sterkte van alle zendmasten binnen jouw bereik krijgen.
De weergave van de sterkte is alleen wat onduidelijk, loopt van 0 tm 70 ofzo? Maar het is sowieso een stuk nauwkeuriger dan 'de balkjes'.

Wellicht kan je daarmee iets gedetailleerdere info vergaren, een oplossing is het uiteraard niet.

Website: http://celltrack.spv-developers.com/
Forum: http://www.spv-developers.com/forum/forumdisplay.php?f=20

Op het forum staat vast wel meer info over de toepassing van de signaalsterkte etc.

Ken je geen andere mensen met dezelfde provider, en eventueel dezelfde telefoon? Dat test natuurlijk het makkelijkste.
Zie je direct of het aan jouw ligt, of aan Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Leut schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:04:

1. SMS Backup
Is het mogelijk een backup te maken van alle SMS die ik heb verstuurd en ontvangen? Ik kan dat nergens vinden namelijk. Wellicht via een separaat programma? Of toch via Activesync?
Na wat speurwerk op internet een goed programma gevonden waarmee je kinderlijk eenvoudig je SMS kunt backuppen: Jeyo Mobile Companion

Er bestaat ook een plug-in voor Outlook: Jeyo Mobile Extender for Outlook

Beide programma's installeren zichzelf vrij simpel op je systeem, waarna je via het programma direct contact legt met je phone. Vervolgens kun je je SMS (zowel inkomend als uitgaand) zo bewerken zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand ook waar je een los scherm voor de c600 kan krijgen?

orange klantenservice vertelde mijn 80 tot 140 euro kosten

bel later nog eens en sturen me door naar dynafix hun reparateur en die zeggen me 150 tot 200 euro

stelletje prutsers...

dit was voor mij de laatste spv-htc-qtek toestel want er zat ook alweer stof achter het scherm en een toets deed ook al moeilijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Hier nog wat c500 probleempjes.

Had al langer problemen met de opneem-toets en de 8/tuv maar stevig doordrukken werkt meestal wel, dus daar kan ik niet echt mee zitten. Maar nu is ook bij mij de microfoon er van de ene op de andere dag mee opgehouden. Gebruik normaal nooit een headset dus dat kan het probleem niet zijn. Met de bijgeleverde headset en een bluetooth motorola hs820 doet ie het prima dus het lijkt me ook geen software-probleem. Heb het toestel in december 2004 bij de orange-shop gekocht dus in principe valt het nog binnen de garantie maar heeft iemand er ervaring mee of ze moeilijk doen bij orange? En of reparatie binnen een redelijke termijn gebeurt?

En ten aanzien van bereikbaarheid: ik woon ook in Groningen, buiten altijd goed bereik, binnenshuis wel maar 1 of 2 streepjes. En bij de Makro (waar ik werk) meestal 0 maar dat is ook 1 groot stalen blok :'(

Nog even voor de volledigheid mijn software-versie (nooit geupdatet): 4.21.1088 (build 14132)

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stranger
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2021
Voor de liefhebbers, ik heb een zeer mooie SPV C500 Zilver te koop, unlocked, sim vrij en orgineel in zeer goede staat, met lader, usb en 2x headset. Weinig gebruikt! zonder stof achter het scherm, heeft altijd in een hoesje gezeten.

[ Voor 21% gewijzigd door The Stranger op 03-09-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Stranger schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:24:
Voor de liefhebbers, ik heb een zeer mooie SPV C500 Zilver te koop, unlocked, sim vrij en orgineel in zeer goede staat, met lader, usb en 2x headset. Weinig gebruikt! zonder stof achter het scherm, heeft altijd in een hoesje gezeten.
Dat stof heeft niets met het hoesje te maken! in V&A ben je te duur. Die dingen gaan weg voor 70 a 80 euro.Overigens heb ik wel interesse in een headsetje:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 19:55 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:24
Sorry dat ik dit "stoffige" (leuke woorspeling mbt stofprobleem:P ) topic weer even opfris:
Ik heb de C500 nog liggen alleen de opneem knop doet het wat lastig, iemand daar suggesties voor?
En ik word er niet wijs uit wat nou de allerlaatste rom versie is van deze telefoon.
De link in de starterspost werkt niet en die gare orange site word je ook niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het niet goed reageren van de "opneem knop" raad ik je aan om de toesten schoon te blazen. Er zijn wel wat how-to-disassemble-my-c500 tutorials te vinden op internet (modaco).

Mijn broer heeft de compressor gebruikt, werkt geweldig, maar die keuze laat ik aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Ik heb m'n C500 gemod, door het 'frame' van een silver C500 in m'n eigen toestel over te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0a169053e065410cc40a0c1d457f3bf5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ee3e3bd8c736db1f4766d8c1e80231ba/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b6475c6b298382b6224c7a90a9e34fb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fded3336d03ecf3088aa0da4381d7f2d/full.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Kaspers op 15-09-2006 23:59 ]

• GeeMoney
Ziet er goed uit!
persoonlijk vind ik de zilvere versie wel mooier, echter toen ik de mijn hadbesteld was ie alleen maar in het zwart beschikbaar (wat donkerblauw is :S )

• Kaspers
Donkderblauw ?
Die van mij is echt zwart hoor..

• GeeMoney
Kaspers schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:48:
Donkderblauw ?
Die van mij is echt zwart hoor..
Ik heb zelf nu ook de 8310 van Qtek en ik moet toch zeggen dat die pas ech zwart is hoor :)
Maar maakt ook niet uit, van mijn C500 is de beltoets stuk en dat is ERG vervelend.
Ik heb hem al eens wegebracht naar zo'n telefoon shoppie maar ook die wist het niet te maken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, ik heb wat problemen met m'n active sync, (SPV-c500) als ik een film van 700 mb ofzo wil verzenden, dan doet ie dat netjes, tot een mb of 160, en dan hoor ik het geluidje dat m'n tel niet meer geconnect is. *terwijl ie nog wel gewoon oplaad etc* echt zwaar irritant, ik krijg die film er dus nooit goed op nu. en als ik upload via een cardreader, dan lukt het prima, maar zodra ik hem in de telefoon stop, krijg ik een waslijst van vage mappen en bestandsnamen, ook is de totale grote dan van al die mappen, 91 gb ongv ???? :s :d

heel vaagg.. meer mensen met dit probleem? en waar bewaart de SPV c500 de smsjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, heeft er iemand voor mij nog de laatste NL Orange Rom voor mijn spv c500?
Ik heb echt overal gezocht maar kan hem niet (meer) vinden.
Op de orange site staat ie niet meer

maste376@planet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:05:
Hallo, heeft er iemand voor mij nog de laatste NL Orange Rom voor mijn spv c500?
Ik heb echt overal gezocht maar kan hem niet (meer) vinden.
Op de orange site staat ie niet meer
Hij staat er nog wel, je moet alleen HEEL goed zoeken. Ik heb hem vorige week gedownload en geinstalleerd, wereld van verschil! Heb hem je zojuist gemaild, scheelt weer zoeken :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik ga even een hele andere vraag stellen:

Als ik een applicatie start kom ik naar 10 seconden terug in het beginscherm. Als ik een spraaknotitie maak stopt deze dus naar 10 seconden. Erg irritant is dat! Het is vermoedelijk een instelling maar ik kan het niet terug vinden. Weten jullie het?

Nah, na deze post stuit ik er bij toeval op 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Pascal Saul op 11-10-2006 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:36:
[...]

Hij staat er nog wel, je moet alleen HEEL goed zoeken. Ik heb hem vorige week gedownload en geinstalleerd, wereld van verschil! Heb hem je zojuist gemaild, scheelt weer zoeken :)
Helaas kan ik hem niet vinden, en is er bij het mailen iets mis gegaan (ik kreeg 40 dezelfde mailtjes???)
Moet ik misschien bij 'mijn orange' ingelogd zijn om hem te downloaden? Heeft er misschien iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:06:
[...]

Helaas kan ik hem niet vinden, en is er bij het mailen iets mis gegaan (ik kreeg 40 dezelfde mailtjes???)
Moet ik misschien bij 'mijn orange' ingelogd zijn om hem te downloaden? Heeft er misschien iemand een link?
Ja, het versturen was helaas mislukt. Je moet inderdaad bij Mijn Orange ingelogd zijn. Misschien werkt deze direkte link ook? http://www.mijnorange.ora...rangeNL_v4.2.3.3_Ship.exe

Edit: linkje aangepast :)

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 11-10-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep werkt! Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet helemaal, maar door zelf wat te knippen en te plakken in de link toch gevonden, die andere was voor de m500, deze voor de c500:

www.mijnorange.orange.nl/...rangeNL_v4.2.3.3_Ship.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
SeatRider schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:36:
Ik heb hem nu ook opgehaald, als je het niet erg vindt. ;) Probleem is dat ik niet precies weet hoe nu verder. Dit is een officiele ROM, dan hoef ik toch niet allerlei dingen te gaan hexen enzo? Ik heb het volgende al gevonden:
- c500 uitzetten, en de usb kabel losmaken
- de exe file op de pc ergens neerzetten
- de c500 aanzetten met de cameraknop ingedrukt en dan de usb kabel aansluiten...

... en dan? Een guide mag ook natuurlijk. Ben een noob op het gebied van firmware upgraden. Moet ik bijvoorbeeld ook activesync opstarten of gaat het via de Windows Explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Het gaat via activesync. Ik heb er niet eens over nagedacht; maar gewoon de telefoon aangesloten en de exe opgestart. Hij vertelt je wat er gaat gebeuren, je hoeft niks moeilijks te doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
grun schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:14:
- c500 uitzetten, en de usb kabel losmaken
- de exe file op de pc ergens neerzetten
- de c500 aanzetten met de cameraknop ingedrukt en dan de usb kabel aansluiten...
Haha jij bent zeker ook bezig geweest met WM5 op je c500 te flashen, als ik dit zo hoor :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kaspers schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 07:12:
Haha jij bent zeker ook bezig geweest met WM5 op je c500 te flashen, als ik dit zo hoor :*).
Nee, dat is me allemaal wat te ingewikkeld. Maar ik lees er wel van alles over, waarschijnlijk heb ik daar die instructies opgepikt.

Op zich is er eigenlijk ook geen probleem met de spv, hooguit begin ik nu te merken dat hij langzaam begint te slijten. Zo werken de volumetoetsen aan de zijkant alleen nog maar als ik ze langdurig en stevig indruk. Voor de rest is het een prima toestel gebleken, zelfs nooit last van stof gehad. _/-\o_ Al wordt m'n volgende phone waarschijnlijk de nieuwe Nokia N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
grun schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 11:54:
Op zich is er eigenlijk ook geen probleem met de spv, hooguit begin ik nu te merken dat hij langzaam begint te slijten. Zo werken de volumetoetsen aan de zijkant alleen nog maar als ik ze langdurig en stevig indruk. Voor de rest is het een prima toestel gebleken, zelfs nooit last van stof gehad. _/-\o_ Al wordt m'n volgende phone waarschijnlijk de nieuwe Nokia N95.
Ja dat is jullie opgolger eigenlijk ?

Ik ga straks voor de iMate SPL !

[ Voor 76% gewijzigd door Kaspers op 12-10-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
SeatRider schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:25:
Het gaat via activesync. Ik heb er niet eens over nagedacht; maar gewoon de telefoon aangesloten en de exe opgestart. Hij vertelt je wat er gaat gebeuren, je hoeft niks moeilijks te doen verder.
Ik heb er inmiddels tijd voor gevonden en het flashen bleek inderdaad een fluitje van een cent. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiepa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08 21:28

Wiepa

Notoriously ...

Mijn probleem is dat ik mijn wekker (reveile.wav) niet in het lijstje heb staan bij alarm, maar ik wil hem tog als wekker in stellen. Iemand een idee hoe?

7800 X3D | Phanteks Glacier One 360D30 | Corsair Vengeance RGB 32GB DDR5 6000Mhz | RX 7800 XT Phantom Gaming | Samsung 990 Pro 2TB | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | be quiet! Pure Power 12M 1000W | Phanteks NV5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Gooi hem eens in de My Documents folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

bestaat er nou eigenlijk een goed programma om je gesprekken op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik heb een oude Orange SPV C500 gevonden (in de keukenla :)) Na het "Orange" scherm, krijg ik het Windows opstartscherm, hierna loopt ie vast. Bij het indrukken van de knopjes hoor ik wel de toetstonen, maar hij start niet door. Toetsverlichting ligt nog wel op. Met / zonder SIM / Geheugenkaartje maakt niet uit.

Nu wou ik dus een harde reset doen. Dus ik beide softkeys indrukken en de aan/uit schakelaar 1.5 seconde ingedrukt houden. Ding gaat wel aan, maar laat niets zien van "Reset to factory settings" o.i.d.

Verschilt deze procedure per firmware? Heb geen idee welke versie er nu op draait, is nooit geupdate in de 2 jaar.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Probeer eens een hard reset te doen met de camera-button methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de search kon ik niet vinden wat ik zocht in dit topic maar weet iemand of je de download locatie van bluetooth kunt veranderen?

Bekijk Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Me vader heeft ook een Orange SPV C500 en wil deze nu verkopen alleen we weten nu nog niet precies wat we ervoor kunnnen krijgen? Weet iemand van jullie wat een redelijke prijs is voor deze telefoon (paar kleine gebruikerskrasje op de achterkant maar zie je bijna niet volgens mij )

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik zou er ongeveer 120 voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Kaspers schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 19:38:
Ik zou er ongeveer 120 voor vragen.
Ja dat is wel een mooie prijs op zich en nog wel redelijk ook. Dank je wel!

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infinitytron schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:42:
[...]

Ja dat is wel een mooie prijs op zich en nog wel redelijk ook. Dank je wel!
120 euro krijg je er niet voor!

Ik kan van de mijne nog geen afstand doen, vanwege het prima scherm o.a Ik hou hem gewoon totdat ie uitelkaar valt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Infinitytron schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:41:
Me vader heeft ook een Orange SPV C500 en wil deze nu verkopen alleen we weten nu nog niet precies wat we ervoor kunnnen krijgen? Weet iemand van jullie wat een redelijke prijs is voor deze telefoon (paar kleine gebruikerskrasje op de achterkant maar zie je bijna niet volgens mij )
Ik heb misschien wel interesse... neem eventjes contact op via de mail!geen interesse meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb hem voor 90 van m'n kameraad overgenomen:P maja:P moest wel zelf ff het stof 8er scherm weghalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Maar dan zal je dus rond de €100 zitten voor de SPV C500 als je hem wilt verkopen? Ik ga zien wat ik er voor kan krijgen.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja 100 euro is zeker geen verkeerde prijs als het toetsel verder nog in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik hier wel goed zit voor het volgende: Heb nu bijna 2 jaar de c500 maar door mooi intensief gebruik red ik de laatste maandjes niet meer met m'n huidige toetsenblok. Vooral de joystick is het probleem..alle richtingen zijn dood of hij vind dat ik naar links druk :P wat niet waar is ;)
Dr bennen vast wel mensen hier met een dood toestel dat ze niet slijten kunnen. Ik heb wel interesse in het toetsenblokje (wat apart uit de phone te halen is) voor een paar centen.

Wie helpt mij de winter door ? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owh.. en zie ik nu op op orange.nl staan dat de c500 tegenwoordig 1.3mp heeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een spv c500, nu heb ik het volgende probleem.
Het toestel aanschakelen met de aan/uit knop gaat goed maar ik kan het toestel niet uitschakelen met die knop en ook geen profielen kiezen.
Wie weet wat dit kan wezen er zit helaas geen garantie meer op.
Opnieuw een rom erop geplaatst heb ik al maar dat mocht niet helpen...

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:03:
Ik heb een spv c500, nu heb ik het volgende probleem.
Het toestel aanschakelen met de aan/uit knop gaat goed maar ik kan het toestel niet uitschakelen met die knop en ook geen profielen kiezen.
Wie weet wat dit kan wezen er zit helaas geen garantie meer op.
Opnieuw een rom erop geplaatst heb ik al maar dat mocht niet helpen...

Alvast bedankt...
Probeer het volgende maar eens:
- toestel volledig opladen.
- hard reset uitvoeren.
- nogmaals de nieuwe ROM erop zetten.
! vergeet niet tijdens het upgraden de beveiligingssoftware van je pc uit te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de software lock van je SPV C500 te verwijderen, kun je gebruik maken van
HTCUnlock-CVS

- ZIP uitpakken
- SPV aan PC verbinden
- HTCUnlock-CVS.exe starten (op PC)
- volg de aanwijzingen op. (dut installeert HTCunlock op je SPV)
- koppel SPV los van PC
- start het programma vanaf je SPV door naar BEGIN>BUREAU-ACCESSOIRES>HTCUNLOCK te gaan.
- druk UNLOCK.

Als het goed is krijg je na een poosje "done :)".
Anders gewoon nogmaals UNLOCK drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft niet mogen helpen, het toestel gaat wel aan maar nog steeds niet uit met de knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik heb op m'n C500 onder WM5 de taskmanager 'Celetask'

en die heeft ook een optie 'shutdown':

Afbeeldingslocatie: http://www.efficasoft.com/celetask/celetask_utilities.gif

misschien kun je die eens proberen..

(ow ik zie nu dat het shareware is, nouja misschien heb je er nog wat aan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over editen van nk.nbf:

Ik kan de romupdate wel openen met een uitpakprogramma en vervolgens het nk.nbf bestand eruit halen.
het editen gaat ook goed, maar hoe krijg ik het nk.nbf bestandje weer terug in de .exe file?

EN is de UK rom niet ouder dan de NL versie:
NL 4.2.3.3:
Secondary version 2.5.3.56
Operator ORANGE05

UK 4.2.1.4
Secondary version 2.5.1.130
Operator ORANGE01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, het is me geluikt!

Maar terug kan ik niet meer, dan krijg ik een melding over een verouderd NBF bestand.
Als ik de SECONDARY VERSION verander, bijvoorbeeld naar 2.5.3.130 (in de nederlandse versie) updat hij wel maar zodra het toestel klaar is en opgestart.staat er nog steeds de UK versie op.

Hoe krijg ik 4.2.3.3 er weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Misschien de NL taal nog ff selecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al geprobeerd, maar via instellingen>info blijft hij versie 4.2.1.4 aangeven.
dus hij zet 4.2.3.3 er niet meer overheen.

Er moet toch ook een tooltje bestaan om hem te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe ik fout?
Ik krijg Windows Mobile 5 er ook niet op.

- register aangepast met regeditSTG om toestel app-lock vrij te maken
- cert.cab geinstalleerd
- nu zou je volgens de handleiding de patchedRUU.exe (bootloader) erop moeten kunnen zetten, maar als de installatie klaar is staat nog steeds de oude bootloader erop.

Ben ik een stap vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:31:

Oja? license eerste regel in rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Jazeker ! bewijs.

$ 7,95

Maar aangezien we nu over twee verschillende producten praten met hetzelfde doel, maar van 2 makers is het inderdaad een beetje verwarrend.

[ Voor 19% gewijzigd door Kaspers op 11-01-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een hard-reset met de UK rom krijg je altijd de UK settings, maar kan ik dat ook ergens aanpassen?

of kent iemand een progje dat een goede backup maakt van de huidige staat van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:43:
[...]

Jazeker ! bewijs.

$ 7,95

Maar aangezien we nu over twee verschillende producten praten met hetzelfde doel, maar van 2 makers is het inderdaad een beetje verwarrend.
Nix twee verschillende producten, zelfde programmeur.
Het is versie 2.2 die nu betaald moet worden.
Versie 2.0 is nog steeds gratis.

van jouw link

"CeleTask is written by Yonsm, and is distributed and fully supported by Efficasoft."
zie deze link op "Yonsm.net" :+

Effica verkoopt VOOR "Yonsm" zoals ook voor anderen.

@geleidehond, woef!:)

ja, regional settings (regionale instellingen) ook wel "landeninstellingen"
Backup link Er is ook nog SunnySoft backup.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe eindelijk weer terug bij versie 4.2.3.3!
Ik had WM5 op mijn C500 gezet en kon niet meer terug omdat ik geen backup had gemaakt.
Ik kan trouwens nog steeds geen backup maken van de SPV.

Voor die mensen die ook terug willen, hier staat hoe je het moet doen.

Het enige probleempje wad ik tegenkwam was bij het formatteren van de BINFS.
Ik kreeg een "not allow operation" foutmelding.

De truc is om voordat je het commando "format BINFS" uitvoert een "info 2" commando gevolgd door <enter> te geven, daarna "format BINFS".
NL updat erover, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Niet tevreden over WM5 op je C500 dan ?
Draait hier nog steeds prima, alleen de bootloader is niet erg aardig aangezien je met 1 knop je hele partitie weer kaal hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik ben niet tevreden over WM5 op de C500.

Het is best een mooi systeem hoor, en als ik de onderstaande problemen niet gehad zou hebben zou ik het systeem nog steeds gebruiken. In de 4.1 versie hebben de programma's veel meer mogelijkheden en hebben een betere layout. Het leek zelfs of de SPV sneller reageerde dan onder wm2003.

Het eerste probleem valt nogal mee:
Als je een website bezocht hebt en je gaat dan weer terug naar het beginscherm d.m.v. het lang ingedrukt houden van de "einde gesprek"-toets, blijft het G-tekentje rechtsboven bij het ontvangstsymbool staan.

Het tweede probleem deed mij besluiten om terug te gaan naar WM2003, namelijk:
Mensen konden mij niet bereiken. Als mensen mij belden hoorden zij niets bijzonders en leek het of de telefoon bij mij gewoon overging. Maar ik hoorde niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 22:49
Kaspers schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:31:
Ik heb op m'n C500 onder WM5 de taskmanager 'Celetask'

en die heeft ook een optie 'shutdown':

[afbeelding]

misschien kun je die eens proberen..

Werkt dat ook met de Orange SPV M600 (QTEK S200) of heb je daar een andere tool voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:40:
[...]

Werkt dat ook met de Orange SPV M600 (QTEK S200) of heb je daar een andere tool voor nodig?
De S200 aka M600 is een PocketPC Phone Edition en daarvoor kun je MagicButton of pBar voor gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:35:
Het tweede probleem deed mij besluiten om terug te gaan naar WM2003, namelijk:
Mensen konden mij niet bereiken. Als mensen mij belden hoorden zij niets bijzonders en leek het of de telefoon bij mij gewoon overging. Maar ik hoorde niets.
Dat is inderdaad wel zwaar vervelend, bij mij werkt het nog steeds super gelukkig, alleen laat de snelheid soms wel wat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik een .mmf (samsung ringtone) converteren naar een formaat dat de SPV C500 aankan?
Het liefst een gratis progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 22:49
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:49:
[...]

De S200 aka M600 is een PocketPC Phone Edition en daarvoor kun je MagicButton of pBar voor gebruiken.
Hoe werkt dat dan, hoe unlock ik het teostel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 15:41:
[...]

Hoe werkt dat dan, hoe unlock ik het teostel?
Unlocken? ff zoeken. De juiste de thread heb ik je al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een nieuwe vraag. Ik heb dus een C500 die tot nu toe (bijna 2 jr) naar volle teverdenheid heeft gewerkt. Probleem nu is echter dat ik het toestel niet meer aan kan zetten :( . dit is van de ene op de andere dag gebeurt, niets bijzonders mee gedaan maar door dit probleem kan ik tomtom niet meer draaien wat toch wel erg vervelend is :'( . Is er hier iemand die een oplossing weet die niet al te veel geld kost (nog beter: helemaal geen geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Die van mij ging laatst ook niet meer aan, ff aan de power did the trick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was het maar zo simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk m'n Tom Tom werkend op m'n c500, na heel veel gepruts om m'n Adapt GPS ontvanger gekoppeld te krijgen lijkt het toch aan de COM poorten te liggen...maar doet het nu geweldig !!! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even weer leven in de brouwerij brengen hier,

Ik heb de search gebruikt, maar ben er niet uitgekomen,

Ik wil m'n SPV C500 van Windows mobile 2003, naar mobile 5 overzetten. Nu is mijn vraag, blijven m'n smsjes op de telefoon staan(wat ik niet verwacht) zoniet, is er dan een mogelijkheid dat ik deze kopieer naar de pc? Ik heb wel al vaker gezocht, maar kan het nergens vinden. Of staan de smsjes ergens in een bestand? want ik zit nu op 1956 stuks, en die wil ik wel houden als het kan....

En tijdens het rommen, waar moet ik op letten?? En als het fout gaat, kan ik dan nog terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:58:
En tijdens het rommen, waar moet ik op letten?? En als het fout gaat, kan ik dan nog terug?
Zolang je nog in de bootloader kunt komen, kun je nog terug.
Helaas ging mijn C500 elke keer naar de bootloader, dat heb ik toen gefixt met een sd-card install.

Die SMSjes ben je kwijt, of je die terug kan zetten weet ik niet, je hebt wel te maken met een verschil in OS versie en of afhandeling van de SMSjes (bestand / database).

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ubergoed programma gevonden voor het backuppen van smsjes
Ook kun je ze markeren als gelezen/ongelezen en nog veel meer functies!

Het programma heet:

SMS Cool!

Erg simpel en zeer nuttig, kheb m'n 2000 smsjes nu mooi op m'n computer staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Iemand activesync met de C500 en Vista aan de gang? Bij mij herkent ie 'm alleen als storage card, en niet als Windows Mobile device :(

Edit: Of ik U even TFS: http://www.pocketinfo.nl/...center-hoe-werkt-het.html

:)

[ Voor 32% gewijzigd door SeatRider op 15-05-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Even een flinke kick:

Windows Mobile 6 is uit voor de Typhoon!!

Een handleiding over het installeren kan je hier vinden: klik
Daarbij moet ik de opmerking maken dat er momenteel twee bootloaders zijn met versie 1.01.0109! De oude versie had je al nodig om naar bijvoorbeeld WM5 te upgraden. Echter als je deze oude versie gebruikt zal je tijdens het flashen met mtty1.4 een error krijgen ivm een te kleine buffersize.
Volg dus de gehele tutorial zoals beschreven in de bovenstaande link. Ik heb het zelf geprobeerd, en het werkt goed. Dat wil zeggen WM6 boot keurig, verder heb ik nog weinig geprobeerd.

Verder is er een dikke maand geleden een nieuwe release van Linux voor de Typhoon uitgegeven. Informatie over het project staat hier: klik
De nieuwe versie heeft o.a. een vernieuwe bootloader, deze moet het in de toekomst mogelijk maken om te kiezen wat je wilt booten (linux of windows). Kiezen voor windows werkt nog niet, maar je krijgt een idee van hoe het eruit moet komen te zien. De linux versie zelf is nog vrij nutteloos net zoals de vorige versies.
Om te proberen kan je het image bijvoorbeeld op je 16mb SDkaartje zetten (met psdwrite) en daar vanaf booten, het heeft dus geen enkele impact op je huidige OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Bedankt d:)b.
Zal m'n C500 eens even van het stof ontdoen en deze tutorial eens volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Kaspers schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:19:
Bedankt d:)b.
Zal m'n C500 eens even van het stof ontdoen en deze tutorial eens volgen.
Ik denk inderdaad niet dat er nog heel veel mensen met een C500 rondlopen, mijne doet het nog altijd prima moet ik zeggen. :)
Je kunt wel goed zien dat dit toestel enorm goed verkocht is, er wordt nog altijd flink voor ontwikkeld.

Het staat overigens niet in de tutorial, maar je toestel moet wel volledig unlocked zijn. Met SPVservices kan dit bijvoorbeeld, het past je CID aan naar 'superCID'. Daardoor krijg je toegang om de bootloader te vervangen. Het is inmiddels wel een jaar of 3 geleden dat ik dat unlocken allemaal gedaan heb, dus het fijne weet ik er niet meer van. :)

Wanneer je bezig bent met het flashen van de bootloader kun je het toestel ook prima om zeep helpen, let dus goed op wat je doet. Het OS heb ik zelf al wel vaak per ongeluk verwijderd zonder een nieuwe te flashen, dat is geen probleem, zolang je maar een bootloader hebt die USB connectie ondersteunt! De 1.01.0064 en de 1.01.0109 kunnen dit allebei.

Edit:
De snelheid is trouwens niet optimaal met WM6. Het lijkt nog wat trager zelfs dan WM5. Ik heb nu de processor een beetje overgeklokt met omapclock. Daardoor verbetert het wel, maar het zal zijn weerslag hebben op de batterij. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rutje! op 29-07-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mm ik zat net even te kijken, maar ik had nadat ik van WM5 naar WM2003 wilde gaan m'n toestel helemaal kapot geflashed. Bootloader en alles was stuk:P. Heb het toen weer werkend gekregen met een paar tricks met files op de SD-kaart. Heb eigenlijk niet zin om m'n reserve toestel weer om zeep te helpen :P.

• The Stranger
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2021
:) ik heb sinds kort weer een Orange SPV C500 nieuw kunnen kopen voor slechts 75 euro :)

Dus gelijk weer aan de slag gegaan met deze leuke telefoon.

Vreemd, na de ROM update van > naar NL Orange V4.2.3.3 heb ik een vreemde tik in mijn telefoon gekregen, net voor de verbinding met een gesprek hoor ik een irritante tik in mijn luidspreker en daarna begint het overgaan van de telefoon!

Ik heb geprobeerd met terug te flashen om de tik weg te halen maar de tik blijft!

Wie heeft daar ook last van? of weg kunnen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 08:20
Jaja...tijdje geleden alweer dat dit topic is gebruikt.

Maar geloof het of niet ik heb een c500 overgekocht van mijn vader, wou toch heel graag weer een toestel met WM vanwege de Agenda functies.
Dus de freak zoals ik ben, heb ik gelijk alles uit de kast gehaald wat er mogelijk is met de C500.
App unlock, simlock eraf en gaan met die banaan.

Dus wil nog even wat dingen melden/toevoegen aan het topic.
Voor degene die er nog 1 in bezit heeft of er nog steeds 1 gebruikt en er WM6 er op willen hebben, het volgende.

Deze ervaringen zijn met verschillende WM6 versie's.

- Het flashen is geen probleem, als je er de goede bootloader op hebt natuurlijk. (1.01.0109 in mijn geval)
- Als het draait merk je gelijk op dat alles een stuk langzamer is dan WM3 of WM5.
- T9 problemen, de meeste roms die er zijn te vinden hebben geen T9 onboard dus moet je die zelf erin knutselen dmv. regedit etc. en geloof me hier heb ik wat uurtje's ingestopt om erachter te komen dat ik toch net iets verkeerd had staan :|
- Camera functie, drama...is meestal niet standaard geinstalleerd en als je hem aan de praat krijgt merk je na de eerste restart op dat je C500 30-40 seconden nodig heeft om op te starten + je hele WM6 nog trager is geworden.

Verder (zonder camera functie) draait hij prima maar toch traag, de cpu is toch echt te traag om WM6 vlot te laten draaien.
Nadat ik hem weer na WM5 had draaide alles weer als een zonnetje...

Conclusie: Voor degene die WM6 eens willen proberen op een C500, ik zou het zonde vinden van je tijd...want uiteindelijk knal je hem er weer af geloof me.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Die van mij ligt stof te happen, heb er ook WM6 op gehad, toen wilde ik terug maar toen heb ik de bootloader kapot te flashed. Toen ff een avondje zitten kloten, in VM's dat ding zitten flashen omdat ik op een mac werk :P en weer aan de praat gekregen.

Nouja ik mot em maar eens verkopen, kan er opzich best nog wel wat voor vangen, met bureaulader en custom black cover (middenframe van zo'n imate sp3 ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quenda
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Quenda

(overleden)
Rutje! schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:40:

Ik denk inderdaad niet dat er nog heel veel mensen met een C500 rondlopen, mijne doet het nog altijd prima moet ik zeggen. :)
Ik ben ook tevreden maar wil graag via vodafone internetten en krijg de instellingen niet voorelkaar. Vodafone helpdesk weet het ook allemaal niet een stuurde vandaag via mail de *algemene instellingen* voor onbekende toestellen, helaas, dat lukt dus niet.

Weten de SPV experts hier misschien hoe je het stap voor stap moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quenda
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Quenda

(overleden)
Enfin, thread doorgespit en de juiste instellingen gevonden.
Alles werkt behalve mijn outlookmail van mijn normale provider (@home)
Hoe stel ik dat fatsoenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Quenda schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:25:
Enfin, thread doorgespit en de juiste instellingen gevonden.
Alles werkt behalve mijn outlookmail van mijn normale provider (@home)
Hoe stel ik dat fatsoenlijk in?
De email van/bij je provider moet je kunnen benaderen door een account aan te maken met de juiste account/pop3/smtp instellingen.
Of wil je de email die je lokaal hebt staan via active sync naar je telefoon syncen? Dan heeft het meer met ActiveSync te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
wimmetje schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:42:
Jaja...tijdje geleden alweer dat dit topic is gebruikt.

Maar geloof het of niet ik heb een c500 overgekocht van mijn vader, wou toch heel graag weer een toestel met WM vanwege de Agenda functies.
Dus de freak zoals ik ben, heb ik gelijk alles uit de kast gehaald wat er mogelijk is met de C500.
App unlock, simlock eraf en gaan met die banaan.

Dus wil nog even wat dingen melden/toevoegen aan het topic.
Voor degene die er nog 1 in bezit heeft of er nog steeds 1 gebruikt en er WM6 er op willen hebben, het volgende.

Deze ervaringen zijn met verschillende WM6 versie's.

- Het flashen is geen probleem, als je er de goede bootloader op hebt natuurlijk. (1.01.0109 in mijn geval)
- Als het draait merk je gelijk op dat alles een stuk langzamer is dan WM3 of WM5.
- T9 problemen, de meeste roms die er zijn te vinden hebben geen T9 onboard dus moet je die zelf erin knutselen dmv. regedit etc. en geloof me hier heb ik wat uurtje's ingestopt om erachter te komen dat ik toch net iets verkeerd had staan :|
- Camera functie, drama...is meestal niet standaard geinstalleerd en als je hem aan de praat krijgt merk je na de eerste restart op dat je C500 30-40 seconden nodig heeft om op te starten + je hele WM6 nog trager is geworden.

Verder (zonder camera functie) draait hij prima maar toch traag, de cpu is toch echt te traag om WM6 vlot te laten draaien.
Nadat ik hem weer na WM5 had draaide alles weer als een zonnetje...

Conclusie: Voor degene die WM6 eens willen proberen op een C500, ik zou het zonde vinden van je tijd...want uiteindelijk knal je hem er weer af geloof me.

Groeten
Die ROM die ik poste was inderdaad niet super, deels omdat die net gelekt was. Inmiddels zijn er wel betere, bijvoorbeeld de onderstaande:
http://karhoe.byethost33.com/content/view/35/1/
Aanvullende T9: http://melgurth.ovh.org/index.php?page=downloads

Bij die ROM kun je de 'oude' camera/video driver & applicatie installeren welke volgens mij ook op WM2003 zat. Verder staat daar een versie zonder ClearType, wat de interface iets sneller maakt. Het aan en uitzetten daarvan kon volgens mij ook met het Orange Developer tooltje, of die voor WM6 ook werkt weet ik niet.
Verder vind je daar een MMS editor, deze integreert met de normale message applicatie itt de andere ROM waar er een aparte applicatie voor was.

Een voordeel van WM6 is dat de USB driver bugvrij is, waardoor WM5Storage werkt. Daarmee kun je de telefoon als USB stick gebruiken, wat handig wanneer je geen activesync hebt.

De ROM blijft zeker trager dan WM2003, dat zal ook nooit veranderen denk ik. Voor bepaalde applicaties zou je het kunnen opvangen door de telefoon tijdelijk te overklokken met OmapClock. Permanent overklokken is niet echt handig ivm de batterij.
Als snelheid je enige wens is dan moet je gewoon bij WM2003 blijven. :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste