Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:48:
veelste duur.. kijk op marktplaats: voor zo'n 100 euro kun je daar al splinertnieuwe kopen.

voor 175 euro zit je al aan een c550!
Deze post was misschien niet helemaal terecht :P

[ Voor 16% gewijzigd door Criminelis op 13-02-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3ga-Man schreef op maandag 13 februari 2006 @ 20:58:
[...]

Dan wil ik wel weten waar! 175 euro voor een C550 is echt gelul.
2ehands natuurlijk wel he!
kijk maar op marktplaats.nl .. sinds de sp5 en de c600 er zijn, zijn die orange krengen van de c500 en c550 serie niet zo bar veel meer waard.
Had zelf m'n c500 ruim een jaar geleden voor 160 euro 2ehands gekocht in nieuwstaat. Om er nu nog 175 voor te geven is echt absurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
oke, we gaan er een hoop vanaf lullen :-) We maken er wel 100 euro van ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47
Ding is zo goed als nieuw en + 256mb mini sd dus is nie egt duur vink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik maak net echt wat superwazigs mee. Ik leg net mijn c500 naast mijn notebook neer en ineens krijg ik de popup "found new hardware c500"!

Ik heb het nog een paar keer geprobeerd en hij blijft het maar doen. Mijn computer heeft geen bluetooth en het staat ook uit op mijn c500. Verder is er ook geen kabel verbonden tussen de c500 en de notebook. Het enige dat wel zo is is dat als ik hem op zijn kant neerleg op een usb kabel (die niet is aangesloten op iets!) dat hij het het beste doet. Is dit een soort magie ofzo? Ultrasensitive notebook met dat kabeltje dat als versterker werkt?

Lama, ik weet het al, het is de IR! Had ik niet aan gedacht en de sensor zit ook aan de kant waar ik mijn telefoon had neergelegd. Kennelijk staat de IR standaard aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-02-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Hehe... ik wilde inderdaad net replyen.... 'INFRAROOD' }) maar gelukkig heb je het al gevonden.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Rutje! schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:32:
Wellicht een interessant tooltje voor sommigen:
http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=1831

Originele clockspeed:
TCPMP Version 0.71 Benchmark Results

Average Speed                  118.68%
Video Frames                   886
Audio Samples                  435345
Amount of Data                 2464 KB

Bench. Time                    0:29.861
Bench. Frame Rate              29.67
Bench. Sample Rate             14578
Bench. Data Rate               676 kbit/s

Original Time                  0:35.439
Original Frame Rate            25.00
Original Sample Rate           11025
Original Data Rate             570 kbit/s

URL                            \Storage Card\Media\zlatan-ajax-nac-5-1.avi
Size                           2523136
Platform                       SmartPhone
OS Version                     5.01
OEM Info                       HTC
Clock speed                    173 Mhz
Video output                   GAPI 176x220 16bits Lookup
Video zoom                     320x240 -> 166x220
Audio output                   Wave Output 11025Hz 16Bits 1Ch.

Iets verhoogde clockspeed:
TCPMP Version 0.71 Benchmark Results

Average Speed                  142.26%
Video Frames                   886
Audio Samples                  443672
Amount of Data                 2464 KB

Bench. Time                    0:24.912
Bench. Frame Rate              35.56
Bench. Sample Rate             17809
Bench. Data Rate               810 kbit/s

Original Time                  0:35.439
Original Frame Rate            25.00
Original Sample Rate           11025
Original Data Rate             570 kbit/s

URL                            \Storage Card\Media\zlatan-ajax-nac-5-1.avi
Size                           2523136
Platform                       SmartPhone
OS Version                     5.01
OEM Info                       HTC
Clock speed                    206 Mhz
Video output                   GAPI 176x220 16bits Lookup
Video zoom                     320x240 -> 166x220
Audio output                   Wave Output 11025Hz 16Bits 1Ch.

Resulaten spreken wel voorzich lijkt me. Je telefoon moet wel (volledig) unlocked zijn volgens mij.

En uiteraard alles op eigen risico etc... ;)

Edit:
Nieuwe benchmark neergezet.
Zou je je batterij ook kunnen benchmarken, dat is natuurlijk wel handig hierbij?
Als ik dit programmaatje gebruik dan knippert mijn scherm telkens van normaal naar groe beeld (lijkt net of ie dan ipv 32 bits, 16 bits kleuren krijgt) iig niet goed :? ik heb de clock gezet op 204 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij mij werkt het prima, versie 0.2.

Ik heb WM5 op mijn C500. En volgens mij alle locks eraf.
De twee registry keys gewijzigd en daarna de SDA unlock tool gedraait.
Ook simlock verwijderd en de CID gewijzigd met SPV-Services, maar ik denk niet dat dat van invloed is.

Het enig nadeel bij mij is dat de clockspeed telkens word terug gezet als de telefoon in standby valt.
Maar het is pas versie 0.2, wie weet vinden ze daar nog wat op. In TCMP merk je bij 'zware' videos duidelijk verschil in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutje! schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:15:

Oja ;) En hoe draait dat? Ik kan mij er niets bij voorstellen op 200MHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
In Windows merk je oa dat de menus wat sneller reageren, verder weinig speciaals. Maar met zwaardere programmas als TomTom is de invloed wat groter.

Je kan met OmapClock ook handige shortcuts maken zodat de clocksnelheid enkel tijdens het uitvoeren van een specifiek programma verhoogd word.
Voorbeeldje:
30#"\Program Files\OmapClock.exe" -clock 216 -launch "\Program Files\TCPMP\player.exe" -restore

Voor de mensen die WM5 draaien;
Er is een nieuwe rom met de camera software van WM2003!!!
Het is mij ook gelukt om Nederlandse T9 erop te zetten, kan ook wel met de oude rom, maar ik had de juiste files niet.
Info is wel te vinden op het spv-developers forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Rutje! op 28-02-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Ik wil dit topic even omhoog schoppen vanwege het volgende:
Mijn C500 wil op dit moment niet meer uit de "stille modus" springen als ik de headset erin stop. Ik weet dat dit vaker voorgekomen is, en heb ook met een tandenstoker het euvel al proberen te verhelpen. Morgen geef ik hem een hard reset, maar dat zal waarschijnlijk niet helpen.

Mijn vraag is nu, kan ik proberen hem via Orange te laten maken (toestel is 1 jaar en 3 maanden oud) en claimen onder fabricagefout omdat het een veelvoorkomend probleem is. Of is het raadzaam hem direct naar Dynafix ter reparatie op te sturen? Heeft er iemand een zelfde ervaring, zodat ik een kostenplaatje in gedachten kan houden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Niemand ervaringen met bovengenoemd probleem?
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:45:
Al enige tijd maak ik dankbaar gebruik van mijn orange smartphone c500. Nou heb ik laatst hier een headset voor gekocht zodat ik ook tijdens het autorijden op een legale manier van de belfunctie gebruik kan maken.
Dit werkt allemaal prima. Alleen het aanzetten van de bluetooth duurt mij een beetje te lang, aangezien je allerlei menu's door moet scrollen om bij de funtie te komen.

Mijn vraag is:

Is het mogelijk om voor de bluetoothfunctie een snelkoppeling op mijn bureaublad/startblak te plaatsen en hoe moet dit?

alvast bedankt
Ik was al aan het replyen maar die drommelse Eggy sloot het topic voordat ik klaar was met tikken. Daarom heb ik hem hier maar even beantwoord. Neem http://www.modaco.com/index.php?showtopic=99493 hier even een kijkje

[ Voor 3% gewijzigd door Jerome! op 15-03-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Rutje! schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:15:

De twee registry keys gewijzigd en daarna de SDA unlock tool gedraait.
Ook simlock verwijderd en de CID gewijzigd met SPV-Services, maar ik denk niet dat dat van invloed is.

Het enig nadeel bij mij is dat de clockspeed telkens word terug gezet als de telefoon in standby valt.
Maar het is pas versie 0.2, wie weet vinden ze daar nog wat op. In TCMP merk je bij 'zware' videos duidelijk verschil in performance.
Even een vraagje aan jou.
Heb je WM5 dmv mtty erop gezet of via sd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
MindedRaptor schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 11:37:
[...]

Even een vraagje aan jou.
Heb je WM5 dmv mtty erop gezet of via sd?
mtty, gedetailleerde beschrijving staat wel in één of meerdere van de vorige delen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Ik heb nu WM5 draaien. Moet zeggen draait veel beter dan WM2003. Msn en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd maak ik dankbaar gebruik van mijn orange smartphone c500. Nou heb ik laatst hier een headset voor gekocht zodat ik ook tijdens het autorijden op een legale manier van de belfunctie gebruik kan maken.
Dit werkt allemaal prima. Alleen het aanzetten van de bluetooth duurt mij een beetje te lang, aangezien je allerlei menu's door moet scrollen om bij de funtie te komen.

Mijn vraag is:

Is het mogelijk om voor de bluetoothfunctie een snelkoppeling op mijn bureaublad/startblak te plaatsen en hoe moet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:13:

Mijn vraag is:

Met WM2003 zit er een soort van snelkoppeling onder de home-knop (huisje), als je deze lang inhoud komt er d8 ik een menu voor bluetooth en het verbreken van de GPRS verbinding.
Ik heb al heel lang geen gebruik meer gemaakt van WM2003 dus hoe het precies zit weet ik niet meer.

Heel deftig is die oplossing niet in jouw geval, maar het scheelt net ietsje denk ik.

Edit:
Dit is voor jouw een betere oplossing denk ik:
This utility provides a very quick and easy way to turn Bluetooth on and off.
Run it and it will toggle BT from off to on and from on to off as appropriate.

The only indications of it working are a) The word BTToggle appears in the title bar at the top of the screen (briefly) B) the bluetooth icon will appear/disappear in the title bar as appropriate.

If you use a home screen with the mru plugin or the orange shortcut plugin you can have this easily accessible.
Installs a shortcut to Accessories section of start menu.
http://www.modaco.com/Sim...th_Toggle_App-t99493.html

Die snelkoppeling kun je dan weer aan een sneltoets koppelen.

Edit2:
We vallen in herhaling zie ik nu :D

[ Voor 30% gewijzigd door Rutje! op 16-03-2006 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Jerome! schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:57:
Ik wil dit topic even omhoog schoppen vanwege het volgende:
Mijn C500 wil op dit moment niet meer uit de "stille modus" springen als ik de headset erin stop. Ik weet dat dit vaker voorgekomen is, en heb ook met een tandenstoker het euvel al proberen te verhelpen. Morgen geef ik hem een hard reset, maar dat zal waarschijnlijk niet helpen.

Mijn vraag is nu, kan ik proberen hem via Orange te laten maken (toestel is 1 jaar en 3 maanden oud) en claimen onder fabricagefout omdat het een veelvoorkomend probleem is. Of is het raadzaam hem direct naar Dynafix ter reparatie op te sturen? Heeft er iemand een zelfde ervaring, zodat ik een kostenplaatje in gedachten kan houden...?
Ik ken iemand die hetzelfde probleem had. Volgens mij had deze het toestel laten reparen via Orange (buiten de garantie). Ik kan wel is vragen hoe het precies zat.
Het probleem komt inderdaad TE vaak voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutje! schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:46:
[...]
Met WM2003 zit er een soort van snelkoppeling onder de home-knop (huisje), als je deze lang inhoud komt er d8 ik een menu voor bluetooth en het verbreken van de GPRS verbinding.
Ik heb al heel lang geen gebruik meer gemaakt van WM2003 dus hoe het precies zit weet ik niet meer.

Heel deftig is die oplossing niet in jouw geval, maar het scheelt net ietsje denk ik.

Edit:
Dit is voor jouw een betere oplossing denk ik:

[...]
http://www.modaco.com/Sim...th_Toggle_App-t99493.html

Die snelkoppeling kun je dan weer aan een sneltoets koppelen.

Edit2:
We vallen in herhaling zie ik nu :D
Bedankt.

Super link. Dat is precies wat ik zoek.

top!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:42:
[...]

Bedankt.

Super link. Dat is precies wat ik zoek.

top!
Mooi zo!
Jerome! gaf trouwens gister al hetzelfde antwoord, daar had ik even overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08 23:20
Volgend probleem met de c500.Het werkt niet met de bluetooth car kit welke in de nieuwe seat leon zit grrrr. Nou ja het telefoonboek word niet overgenomen, nog niet mee gebeld. Vermoed dat dat wel werkt. Maar zonder telefoonboek kan je niemand selecteren vanaf je stuur en worden de nummers niet herkent etc. M.a.W zwaar irritant!!! Begin onderhand echt spijt te krijgen van dit toestel. Iemand een oplossing. Ik weet niet van welk merk de carkit is.
Iemand al een soortgelijk probleem gehad?
Iemand een idee/oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door ShinAkuma op 17-03-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hoi, ik krijg het niet voorelkaar om wm5 erop te krijgen.

Ik heb al geprobeerd met typhoonNFBtool 0.3 (nadat ik erachter kwam een "dll" nodig te hebben) de SPL terug te flashen van 2.05.x naar 1.x maar dat lukt niet.

Eerst had ik de dll niet, toen moest ik "rapi policy reset" ofzo hebben, dat gedraaid.
Toen kreeg ik wel de "flash functie" maar crashde nfbtool bij de "test run".

Ik heb voor zover ik weet alle nodige tools om hem te flashen naar wm5 maar om de 1 of andere reden wil hij maar niet.

Ik heb het eerst voor een maat van me gedaan die dus de oude spl 1.x had en er was geen probleem gelijk werken en draaide als een trijn.

hier kleine greep uit de "howto"

ROM:
1) Extract all files
2) Check your bootloader version shown in tri-color mode by 1) turning off the phone 2) holding down the camera button and while holding it down 3) inserting the usb cable and checking SPL version. If this is < 2.x continue, if it's above 2.x you need to flash down to 1.x with TyphoonNbfTools's "Emergency Flash" option (Google for more information, link here: http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=263)
3) Run Patched_RUU.exe from the Bootloader-1.01.0109 folder and follow the instructions to install the UI bootloader
4) Install Activesync 4.0
5) Terminate the wcescomm.exe process
6) Put your phone into the tri-color boot mode as explained above and press 0 when prompted on the white screen to place the phone in UI mode
7) Take the ROM and place it in your root directory (C:\) and rename it something easy to type (ROM.bin)
8) Start mtty1.42.exe from the ROM folder and select USB as the connection
9) If a CMD> prompt does not appear hit enter and it will
10) Type l <root>\<filename>.bin (so if you renamed it ROM.bin and placed it in C:\ then type l C:\ROM.bin, where l is a lowercase "L")
11) Mtty will say "Start flashing new image!" and will take a minute to flash. Leave it alone to do this until it informs you that it's finished flashing.

mtty komt met een error en doet niets mogelijk omdat ik niet in de "dev UI" kom.
als ik dus de bootloader flash doet loopt hij die wel helemaal af, op telefoon krijg ik netjes te zien "100%" hij restart maar spl blijft 2.05.x

Als iemand me kan vertellen waarom nfbtool het vertikt hoor ik dat graag.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
prutser001 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 01:05:
Hoi, ik krijg het niet voorelkaar om wm5 erop te krijgen.

Ik heb al geprobeerd met typhoonNFBtool 0.3 (nadat ik erachter kwam een "dll" nodig te hebben) de SPL terug te flashen van 2.05.x naar 1.x maar dat lukt niet.

......

.....

Als iemand me kan vertellen waarom nfbtool het vertikt hoor ik dat graag.
Heb je de cert.cab op je telefoon gedraait? Alvorens de bootloader te flashen.

[ Voor 69% gewijzigd door Rutje! op 27-03-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Voor de liefhebber:
Nieuwe versie van WM5 voor de Typhoon, met als speerpunt werkende MMS(MMS Composer)!!
http://opencodesolutions.com/~ronswens/

Bijven weinig nadelen meer over toch? Java/MMS/Camera/T9Dutch werkt :D

Weet wat je doet; Info over hoe te flashen etc. staat wel op www.spv-developers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Rutje! schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:39:
Voor de liefhebber:
Nieuwe versie van WM5 voor de Typhoon, met als speerpunt werkende MMS(MMS Composer)!!
http://opencodesolutions.com/~ronswens/

Bijven weinig nadelen meer over toch? Java/MMS/Camera/T9Dutch werkt :D

Weet wat je doet; Info over hoe te flashen etc. staat wel op www.spv-developers.com
Goed bezig Rutje!
Zijn er al mensen die hem geprobeerd hebben? Dit klinkt namelijk zeer interessant!
Heb alleen geen zin om weer veel te rotzooien op dit moment.. Vooral omdat het nu nog goed gaat met WM2003 en ik al 2x geswitcht hebt om uit te proberen.. De allereerste versie was 3x nix.. maar mocht deze geupdate versie door tweakers beter uit de verf gaat en zoals je (Rutje) zegt dat camera beter werkt... dan gaat deze versie de beter kant op! De camera vond ik nog vrij crapy namelijk!

Ben benieuwd... dit gaat de leukere kant op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Ik heb em er momenteel opstaan.

Deze versie is nogsteeds dezelfde build als de eerste, maar aangepast door "Ronswens".
http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=2196

T9Dutch werkt prima, moet je nog wel even handmatig installeren, niet erg moeilijk.
Bij de camera is de enige kanttekening die je kan plaatsen de weergave van de tekst in menus etc. Omdat de software voor WM2003 is ziet de tekst er slecht uit, maar is nog goed leesbaar. Alle functies van de camera zijn (exact?) hetzelfde als bij WM2003.

Java heb ik nog niet getest, maar schijnt te werken.

MMS heb ik zo snel nog niet aan de praat, omdat je met een 'losse' MMS client werkt moet je zelf een GPRS verbinding maken met de juiste instellingen. Die Ronswens heeft er een Russische ingezet :) Maar als het bij anderen werkt lijkt me dat een kwestie van de instellingen afstemmen op OrangeNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Rutje! schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:13:
Ik heb em er momenteel opstaan.

Deze versie is nogsteeds dezelfde build als de eerste, maar aangepast door "Ronswens".
http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=2196

T9Dutch werkt prima, moet je nog wel even handmatig installeren, niet erg moeilijk.
Bij de camera is de enige kanttekening die je kan plaatsen de weergave van de tekst in menus etc. Omdat de software voor WM2003 is ziet de tekst er slecht uit, maar is nog goed leesbaar. Alle functies van de camera zijn (exact?) hetzelfde als bij WM2003.

Java heb ik nog niet getest, maar schijnt te werken.

MMS heb ik zo snel nog niet aan de praat, omdat je met een 'losse' MMS client werkt moet je zelf een GPRS verbinding maken met de juiste instellingen. Die Ronswens heeft er een Russische ingezet :) Maar als het bij anderen werkt lijkt me dat een kwestie van de instellingen afstemmen op OrangeNL.
Zit MSN en Hotmail er nog op zoals in de vorige WM5?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Speedfight schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:30:
[...]

Zit MSN en Hotmail er nog op zoals in de vorige WM5?
Ja, Pocket MSN zit er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Rutje! schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:01:
[...]

Ja, Pocket MSN zit er op.
Heb het erop, ff alles testen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Speedfight op 31-03-2006 00:48 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Speedfight schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:21:
[...]

Heb het erop, ff alles testen :)
En hoe bevalt het je? Beter als de 1e "release" van de beta van WM5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 00:56
Wie kan me even duidelijkheid geven over hoe ik de SPL versie naar < 2.x flash, ik snap echt geen hout van TyphoonNBFtools, en ik wil mijn telefoon liever niet slopen natuurlijk. Ik heb een originele Qtek 8020, met dus de >2.x SPL versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Acid_Schnitzel op 31-03-2006 15:35 ]

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
josvg schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:34:
Wie kan me even duidelijkheid geven over hoe ik de SPL versie naar < 2.x flash, ik snap echt geen hout van TyphoonNBFtools, en ik wil mijn telefoon liever niet slopen natuurlijk. Ik heb een originele Qtek 8020, met dus de >2.x SPL versie.
Je moet er idd erg voorzichtig mee zijn! Als je dingen doet waarvan je niet zeker bent loop je een risico!!

Het is voor mij inmiddels alwel 1,5 jaar geleden dat ik de SPL geflashed heb, volgens mij kan het inmiddels een stuk simpeler dan toen, dankzij spv-services.

1. Zorg dat je SuperCID krijgt (spv-services) (ook nodig om weer 'simpel' terug naar wm2003 te komen)
2. Flash de juiste SPL (met UI, zoals 1.01.0109) met TyphoonNBFtools (Emergency Flash)
3. Flash een WM5 image mbv mtty1.42

Bestanden:
SuperCID met spv-services:
http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=236

TyphoonNBFtools:
http://sourceforge.net/projects/nbftools/

TyphoonNBFtools remote client:
http://arisme.free.fr/TyphoonNBFTools/

SPL 1.01.0109:
http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=273

mtty1.42:
ftp://spv:spv@ftp.spv-developers.com/Utils/mtty1.42.zip

Om WM5 te flashen hanteer ik altijd de volgende stappen:
start Patched_RUU.exe
installeer active sync 4
Kill wcescomm.exe in de taskmanager
Druk de camera knop in en hou deze vast terwijl je de SPV boot (mag niet aan de usb hangen!)
Druk 0 op de SPV in de witte UI box
Hang de SPV aan je usb
Start mtty1.42.exe (niet copy/pasten in mtty!)
Selecteer USB
l c:\magneto.bin (Eerste teken is een kleine L, geen hoofdletter i! Deze stap duurt lang, rustig wachten tot je weer een "cmd>" ziet in mtty)
sluit mtty, haal je spv van de usb en reboot hem
Start ActiveSync
Wie dat precies heeft opgesteld weet ik niet, staat vast wel ergens in deel 1 van dit topic.

Het gedeelte om de juiste SPL te krijgen ben ik niet zeker van, wellicht weet iemand anders dat?!
Ik zou er niet mee gaan prutsen totdat je zeker bent van je zaak. Zeker wanneer je nog een SPL zonder UI hebt kun je je volgens mij aardig wat problemen op de hals halen.

Op spv-developers.com staat extreem veel informatie over dit soort zaken! Zeker moeite waard om vooraf jezelf wat 'in te lezen'.
Bijvoorbeeld wat te doen als het misgaat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rutje! op 31-03-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Ik heb SPV-developers.com uitgebreid bekeken, maar echt wijs van het forum wordt ik niet. Hoe zeker ben je er van dat je de juiste links hebt gegeven? (ik zal natuurlijk nooit bij jou aankloppen als het fout gaat, ik snap de risico's en weet waar ik aan begin!). Ik ben gewoon iemand die graag experimenteerd.

Wat moet ik doen met de DLL file die samen met de cert.cab file in het archief zit? Waar moet ik die ergens neerzetten.

Ik ga het straks gewoon uitproberen, ik wil dit werkend hebben :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
josvg schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:14:
Ik heb SPV-developers.com uitgebreid bekeken, maar echt wijs van het forum wordt ik niet. Hoe zeker ben je er van dat je de juiste links hebt gegeven? (ik zal natuurlijk nooit bij jou aankloppen als het fout gaat, ik snap de risico's en weet waar ik aan begin!). Ik ben gewoon iemand die graag experimenteerd.

Wat moet ik doen met de DLL file die samen met de cert.cab file in het archief zit? Waar moet ik die ergens neerzetten.

Ik ga het straks gewoon uitproberen, ik wil dit werkend hebben :)
Ik voel me ook niet verantwoordelijk hoor, maar help mensen ook niet graag in de problemen ;)
Kheb overigens zelf al genoeg fouten hiermee gemaakt, en telkens kunnen herstellen. Probeer tegenwoordig ook rustig alles uit.

Voor TyphoonNbfTool remote client:
De DLL moet je in dezelfde directory als TyphoonNbfTool.exe zetten. Hierdoor krijg je het rechtermuis menu met de emergency flash "enabled".
De cert.cab moet je op je telefoon uitvoeren om een juist certificaat te verkrijgen, deze kun je achteraf door disable.exe uit te voeren (op je foon) weer ongedaan maken.
(tip: .cab bestanden in je "windows\start menu" zetten, voert makkelijk uit en word toch automatisch verwijderd)

Edit//
Je bedoeld zeker voor SPV services?
Maar volgens mij geldt daar hetzelfde voor, anders geeft SPV services wel een foutmelding.

Ik lees nu trouwens dat je telefoon geen applicatielock mag hebben, had je die al verwijderd?

[ Voor 11% gewijzigd door Rutje! op 31-03-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Ik heb een Qtek 8020 die niet provider-branded is, dus ik heb nooit een applicatielock gehad.

edit:
Ik krijg geen rechtermuisknop menu als ik die DLL in dezelfde map als de applicatie pleur :/ (ik heb cert.cab nog niet gedraaid, is dat belangrijk om dat menu te krijgen?)

[ Voor 50% gewijzigd door Acid_Schnitzel op 31-03-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
josvg schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:47:
Ik heb een Qtek 8020 die niet provider-branded is, dus ik heb nooit een applicatielock gehad.

edit:
Ik krijg geen rechtermuisknop menu als ik die DLL in dezelfde map als de applicatie pleur :/ (ik heb cert.cab nog niet gedraaid, is dat belangrijk om dat menu te krijgen?)
Als je cert.cab op je telefoon gedraait hebt.
En TyphoonNBFTools + remote client hebt.
De SPL geladen hebt, en je telefoon aan de pc verbonden hebt.
Dan hoor je emergency flash te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/9213/emergencyflash0lu.jpg

Voordat je hier uberhaupt aan begint moet je je telefoon SuperCID gegeven hebben via spv-services!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Rutje! op 01-04-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Het rechtermuisknop menu krijg ik niet, maar dat is dan niet zo belangrijk want ik krijg heel die SuperCID niet op mijn telefoon.

Als ik die applicatie van SPV-services opstart, dan krijg ik RAPI-init succesfull. Als ik dan naar "CID tool (Alpha)" ga, dan sluit hij af met een error.

Als ik probeer die pagina via Firefox te benaderen (www.spv-developers.com/services/cid_1.php) dan zegt hij "Encrypted checksum not found :("

Ik heb de cert.cab die in dat archief zat ook meegeïnstalleerd, moet ik ook nog iets met die TyphoonNBFtools.dll die in dat archief zit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
SPV Services crashed echt? Daar heb ik geen ervaring mee :(

Of geeft ie een error als dit:
"Unknown error -2147467259 in read operation"
Dat zou waarschijnlijk betekenen dat je telefoon nog niet volledig applicatie unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.v.genugten/screen3.JPG

Dit zegt hij, terwijl de telefoon toch echt gewoon gevonden wordt, hij zegt aan het begin gewoon "RAPI init succesfull :)"

Misschien moet ik maar stoppen met proberen. Het wil allemaal niet echt vlotten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Acid_Schnitzel schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:10:
[afbeelding]

Dit zegt hij, terwijl de telefoon toch echt gewoon gevonden wordt, hij zegt aan het begin gewoon "RAPI init succesfull :)"

Misschien moet ik maar stoppen met proberen. Het wil allemaal niet echt vlotten zo.
Je zou misschien je SPV hiermee kunnen unlocken... het is iig het proberen waard..

Link

Je moet dus eerst ergens in het register een paar dingen aanpassen (dit kan heel handig met Total Commander, maar een link van een register editor staat erbij dusja: keuzes maken! :Y) ) en daarna het tooltje draaien.. ik heb het ooit eens geprobeerd en volgens mij lukte het toen wel... maarja dat is voor mij ook een tijdje geleden dat ik dit gedaan heb... ;)

Daarna dus die cert.cab draaien op de SPV (als je dat nog niet gedaan had) en daarna dan SPV services...

[ Voor 46% gewijzigd door DaJohn op 01-04-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Ik wil mijn telefoon niet unlocken, ik wil er een oude bootloader opzetten zodat ik hem naar Windows Mobile 5 kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Acid_Schnitzel schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:10:
[afbeelding]

Bij mij werkte het niet door Sygate Firewall, probeer jouw software (tijdelijk) uit te zetten.
Of anders kun je het proberen op een andere pc natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn bro heeft ook een SPV C500 en ik zag dat hij een erg handige applicatie heeft in zijn today screen, namelijk die horizontale scrollbare iconbalk om zijn apps mee te starten.

Kan iemand mij vertellen hoe die app heet? misschien kan ik hem ook gaan gebruiken met mijn Qtek S200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Dat is volgens mij gewoon de standaard windows Theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Skillz schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:45:
Mijn bro heeft ook een SPV C500 en ik zag dat hij een erg handige applicatie heeft in zijn today screen, namelijk die horizontale scrollbare iconbalk om zijn apps mee te starten.

Kan iemand mij vertellen hoe die app heet? misschien kan ik hem ook gaan gebruiken met mijn Qtek S200 :)
Volgens mij is dat SBSH Facade. Kijk maar op :http://www.sbsh.net/products/facade/
Ik gebruik hem ook en bevalt me prima. Je moet wel in xml wat zaken naar behoefte aanpassen, maar dat wijst zichzelf wel.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Rutje...Kan ik met de file manager, die in update 4 gebakken zit, via bluetooth bestanden verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
DaJohn schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:53:
Rutje...Kan ik met de file manager, die in update 4 gebakken zit, via bluetooth bestanden verzenden?
Ik heb het nog niet geprobeerd (gebruik zelf SmartExplorer daarvoor), maar volgens mij moet het wel kunnen. Als je bluetooth aanzet, en vervolgens in de file manager kiest voor beam?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Hey peeps,
Ik heb hier een vaag probleem. MN tel komt niet meer verder dan de bootloader. Als ik hem opstart krijg ik meteen na het orange start screen de bootloader te zien. Ongeacht welke update ik er ook overheen gooi. Updat gaat helemaal goed tot en met 100 procent na reboot van Tel; geen Windows.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Welke Bootloader heb je erop? En welke update probeer je erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Rutje! schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:41:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd (gebruik zelf SmartExplorer daarvoor), maar volgens mij moet het wel kunnen. Als je bluetooth aanzet, en vervolgens in de file manager kiest voor beam?!
Heb het geprobeerd! En idd het werkt! Gebruikte voorheen ook SmartExplorer, maar als deze ook werkt hoef ik geen andere omdat deze goed genoeg is om te gebruiken!

Mooie image iig! Alles werkt naar behoren. Enige kantlijn is wel dat de memory bijna volloopt, maarja je kunt niet alles hebben! Ik ben in iedergeval nu wel tevreden dan de eerste beta release!

Klein vraagje is wel, hoe kan ik zelf pocketMSN wegflikkeren of andere programmaatjes die ik niet wil gebruiken zodat het helemaal naar mijn behoren kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Het geheugen is inderdaad wat voller maar ik merk er niet zoveel van mbt de snelheid, tenzij je echt extreme apps gebruikt.
Door home lang in te houden kom je trouwens in een taskmanager, hier kun je dan snel de onnodige applicaties sluiten.

Die Ronswens heeft ook wel is een image gemaakt zonder PocketMSN, moet dus goed mogelijk zijn. Ik weet daar alleen het fijne niet van.

edit//
Ronswens heeft ook de tutorial en tips onderdelen van zn nieuwe site aangepast. Erg handig voor mensen die willen flashen, of dat net gedaan hebben.
http://opencodesolutions.com/~ronswens/Tutorials.htm
http://opencodesolutions.com/~ronswens/Tips.htm

Verder is er bij downloads een versie bijgekomen, speciaal voor de HTC Amadeus (SDA Music, XphoneIIm, Qtek 8100)

[ Voor 34% gewijzigd door Rutje! op 07-04-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Rutje! schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:58:
Het geheugen is inderdaad wat voller maar ik merk er niet zoveel van mbt de snelheid, tenzij je echt extreme apps gebruikt.
Door home lang in te houden kom je trouwens in een taskmanager, hier kun je dan snel de onnodige applicaties sluiten.

Die Ronswens heeft ook wel is een image gemaakt zonder PocketMSN, moet dus goed mogelijk zijn. Ik weet daar alleen het fijne niet van.

edit//
Ronswens heeft ook de tutorial en tips onderdelen van zn nieuwe site aangepast. Erg handig voor mensen die willen flashen, of dat net gedaan hebben.
http://opencodesolutions.com/~ronswens/Tutorials.htm
http://opencodesolutions.com/~ronswens/Tips.htm

Verder is er bij downloads een versie bijgekomen, speciaal voor de HTC Amadeus (SDA Music, XphoneIIm, Qtek 8100)
Idd heb zijn tutorials en tips al nagekeken en wat uitgeprobeerd... hij is in ieder geval goed bezig _/-\o_

Wat er nog wel velt is dat het opladen in de auto niet goed werkt... Als ik hem erin plug geeft ie aan dat ie al vol is, en af en toe knippert hij van groen naar oranje... das niet zo mooi eigenlijk maarja... kweet iet wat de fout kan zijn... heb programmaatjes gebruikt om te proberen de C500 als Mass Storage drive te kunnen gebruiken (wat overigens (nog) niet werkt, zal waarschijnlijk ook niet het geval zijn dat het zal gaan werken omdat de hardware wat anders is). Het kan zijn deze programma's mijn opladen verneuken in de auto. Normaal laden doet ie vreemdgenoeg wel goed... Dat is eigenlijk niet zo mooi vooral als je icm TomTom op de weg zit :P maarja...

Misschien hebben meerdere mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 10:56

jerry_a

doei

Skillz schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:45:

Bedoel je dit:

Afbeeldingslocatie: http://i2.tinypic.com/t98bie.jpg

Omega One Batterypack Pro

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijd maak ik gebruik van Windows mobile 2003 versie 4.2 op mijn Orange SPV c500.

Dit werk perfect, maar als ik een sms wil sturen met behulp van T9. Is het woordenboek niet goed. Nu moet ik elk nederlandstalig woordje toevoegen aan mijn woordenboek.

Is er geen bestandje waar de meest voorkomende woorden instaan die ik in mijn telefoon kan kopieren? Net zoals bij mijn vorige versie.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:14:
Sinds een tijd maak ik gebruik van Windows mobile 2003 versie 4.2 op mijn Orange SPV c500.

Dit werk perfect, maar als ik een sms wil sturen met behulp van T9. Is het woordenboek niet goed. Nu moet ik elk nederlandstalig woordje toevoegen aan mijn woordenboek.

Is er geen bestandje waar de meest voorkomende woorden instaan die ik in mijn telefoon kan kopieren? Net zoals bij mijn vorige versie.

Alvast bedankt!
Niet per ongeluk de taal van je T9 veranderd naar iets anders dan NL?
Als je tijdens het typen de *t9 toets lang inhoud krijg je het menu hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Iemand nog oplossingen voor het oplaad probleem in de auto met WM5? Opladen via USB met de comp doet ie wel normaal... opladen via het netadapter doet ook gewoon goed... maar via de auto niet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
DaJohn schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:40:Iemand nog oplossingen voor het oplaad probleem in de auto met WM5? Opladen via USB met de comp doet ie wel normaal... opladen via het netadapter doet ook gewoon goed... maar via de auto niet :s
Daar heb ik nog nooit van gehoord, ook geen oplossing voor dus. Zeker weten dat het aan WM5 ligt?

Iets heel anders:
Voor degene die Ronswens WM5 v4.0 gebruikt, om mms aan de praat te krijgen doe je het volgende:
1/ Add a new GPRS Connection
In Start>Settings>Connections>GPRS, add a new account (Menu, Add))

Description : Orange MMS
Connects to : Secure WAP Network
Access Point : mms
User Name : nothing
Password : nothing
DNS & IP : nothing

2/ MMS Composer settings
- Run MMS Composer
- Go to 'Settings'
- In "Select network" section, choose 'Secure WAP Network'
- Press "Menu" button and select "Message Center"
- Modify the existing account, or delete it and create a new one.

Name : Orange MMS
Message center Website : http://mms.orange.nl/
WAP gateway : 10.250.255.183

Ik heb er pas vandaag naar gekeken, geen idee of mensen er problemen mee hebben, maar tis ff prutsen dus misschien dat dit helpt.
Ook nog niet uitgebreid getest trouwens, maar ik ontving 1 mmsje, dus zal wel goed zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rutje! op 11-04-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DaJohn schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:40:
Iemand nog oplossingen voor het oplaad probleem in de auto met WM5? Opladen via USB met de comp doet ie wel normaal... opladen via het netadapter doet ook gewoon goed... maar via de auto niet :s
Ligt niet aan WM5. Dat probleem is al heel lang bekend,apart kabeltje aanschaffen bij bijv. Orange-shop ong. 15 euro

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
funske schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:43:
[...]

Ligt niet aan WM5. Dat probleem is al heel lang bekend,apart kabeltje aanschaffen bij bijv. Orange-shop ong. 15 euro
Weer een kabeltje kopen à 15 Euro? Ik heb al ee USB lader die voor de C500 bedoelt is... of is dit een andere kabel!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DaJohn schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:58:
[...]
Weer een kabeltje kopen à 15 Euro? Ik heb al ee USB lader die voor de C500 bedoelt is... of is dit een andere kabel!?
Die USB lader kun je gebruiken bij je PC. Ik heb zelfs een GPS waarbij een autolader zit waarin een USB kabeltje kan met aan het andere uiteinde een plugje om mijn GPS op te laden in de auto.
Zelfs met dat dingetje en mijn USB kabeltje om de C500 aan de PC te laten laden, lukt het me niet op dat in de auto ook voor elkaar te krijgen. Dus het is of een carkit (van tig euro) óf een kabeltje van 15 euro. :'(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
funske schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 16:05:
[...]

Die USB lader kun je gebruiken bij je PC. Ik heb zelfs een GPS waarbij een autolader zit waarin een USB kabeltje kan met aan het andere uiteinde een plugje om mijn GPS op te laden in de auto.
Zelfs met dat dingetje en mijn USB kabeltje om de C500 aan de PC te laten laden, lukt het me niet op dat in de auto ook voor elkaar te krijgen. Dus het is of een carkit (van tig euro) óf een kabeltje van 15 euro. :'(
Het rare vindt ik dat de C500 bij WM2003 wel goed deed laden dus dan denk ik dat het wel ergens aan WM5 moet liggen... hij geeft netjes in het begin een oranje lampje aan dat ie aan het laden is en een paar seconden later geeft ie een groene dat hij vol is... Mijn accu van mijn Swiftje is sterk, maar zo sterk nou ook weer niet dat ie binnen 10 seconden volgeladen is terwijl hij al een streepje minder had... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Niet online
Ik was dit weekend zo'n 24 uur onbereikbaar, niemand kon mij bereiken (sms/bellen). Zelf bellen werkte wel. Na een herstart werkt alles weer zoals het hoort. Komt dit vaker voor?
Het toestel is een i-mate SP3 met firmware 2.4.33.11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd maak ik gebruik van het vodafonenetwerk via mijn SPV c500. Dit werk prachtig ook met mijn internetverbinding. Nou is het zo dat vodafone de gprs koste niet meer per data, maar per kwartier rekent.
Voor € 0,75 per kwartier kan je zolang je onder de 1 MB blijft, "kostenloos" internetten.

Het wordt een probleem op het moment dat je iexplorer aan blijft staan, zonder dat je het door hebt.

MIJN VRAAG: Is er een app. of een instelling zodat mijn iexplore na bijvoorbeeld een 15 min automatisch uitschakeld?

Alvast heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:27:
MIJN VRAAG: Is er een app. of een instelling zodat mijn iexplore na bijvoorbeeld een 15 min automatisch uitschakeld?

Alvast heel erg bedankt!!
Eeen instelling ken ik niet, maar met het programma quickclose sluit je alle openstaande applicaties af, dus ook je IExplorer.
Kijk maar eens op deze site: http://www.surrealservices.co.uk/

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:41:
[...]

Eeen instelling ken ik niet, maar met het programma quickclose sluit je alle openstaande applicaties af, dus ook je IExplorer.
Kijk maar eens op deze site: http://www.surrealservices.co.uk/
Bedankt,

Maar op dit programma zit naar mijn mening geen timer. Want met mijn taskmanager kan ik het zelfde.

Ik wil graag dat mijn telefoon Iexplore automatisch afsluit voor als ik het vergeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zo'n programma om IE af te sluiten zal ivm de GPRS kosten niet nodig zijn (en meestal ook niet werken, immers blijft de verbinding actief als IE wordt afgesloten), stel de verbinding zo in, dat deze automatisch wordt verbroken als er langer dan bv 10minuten geen data activiteit meer is (bij gegevensverbinding, opties, "verbinding inactief na:" 10 minuten
Na deze tijd zal de verbinding automatisch verbroken worden. (als er geen verse pagina's worden opgevraagd)

Bij vodafone is het ook geen probleem als de verbinding langer dan 15 minuten open blijft, het volgende kwartier gaat pas weer in als er opnieuw data activiteit is..

De SPV C500 werkt idd ook prima met Vodafone GPRS, zolang je maar geen gebruik maakt van MMS, De SVP gebruikt hiervoor steeds de "internet"verbinding, hierdoor wordt MMS wel erg duur. Zowel bij verzenden, als ontvangen betaal je € 0,75 voor de verbinding (plus de kosten voor verzenden van MMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Ik ben op zoek naar een teletekst programma voor de C500 zodat ik via Orange World teletekst kan kijken op mijn C500. Ik heb hiervoor een programma gevonden op internet (nosttnet) maar het werkt helaas niet.

Heeft iemand een tip hoe ik dit werkend kan krijgen of een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Timrek schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:20:
Ik ben op zoek naar een teletekst programma voor de C500 zodat ik via Orange World teletekst kan kijken op mijn C500. Ik heb hiervoor een programma gevonden op internet (nosttnet) maar het werkt helaas niet.

Heeft iemand een tip hoe ik dit werkend kan krijgen of een goed alternatief?
Surf met je C500 naar http://teletekst.mobile.nob.nl/xda-teletekst/index.jsp

Bij mij werkt het perfect icm met de proxy wijziging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReBr schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:06:
Zo'n programma om IE af te sluiten zal ivm de GPRS kosten niet nodig zijn (en meestal ook niet werken, immers blijft de verbinding actief als IE wordt afgesloten), stel de verbinding zo in, dat deze automatisch wordt verbroken als er langer dan bv 10minuten geen data activiteit meer is (bij gegevensverbinding, opties, "verbinding inactief na:" 10 minuten
Na deze tijd zal de verbinding automatisch verbroken worden. (als er geen verse pagina's worden opgevraagd)

Bij vodafone is het ook geen probleem als de verbinding langer dan 15 minuten open blijft, het volgende kwartier gaat pas weer in als er opnieuw data activiteit is..

De SPV C500 werkt idd ook prima met Vodafone GPRS, zolang je maar geen gebruik maakt van MMS, De SVP gebruikt hiervoor steeds de "internet"verbinding, hierdoor wordt MMS wel erg duur. Zowel bij verzenden, als ontvangen betaal je € 0,75 voor de verbinding (plus de kosten voor verzenden van MMS)
Top!

Dit is precies waar ik naar opzoek was :D

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:29:
[...]

Top!

Dit is precies waar ik naar opzoek was :D

tnx
Welke proxy wijzigingen bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Ik probeer de software lock op mijn spv c500 af te halen. Maar op het moment dat ik AEConfig.exe start krijg ik deze melding: Toegang is geweigerd. Het programma kan niet worden gestart, omdat het niet digitaal is ondertekend met een vertrouwd certificaat. :S

Heeft iemand enig idee hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:14:
Ik probeer de software lock op mijn spv c500 af te halen. Maar op het moment dat ik AEConfig.exe start krijg ik deze melding: Toegang is geweigerd. Het programma kan niet worden gestart, omdat het niet digitaal is ondertekend met een vertrouwd certificaat. :S

Heeft iemand enig idee hoe ik het kan oplossen?
Het handigst is, als je WM2003 draait, om even een mailtje te sturen naar developers@orange.com.

Je geeft ze het imei nr van je telefoon, en vraagt om de "unlock tool" ofzo.
Ze sturen je dan een tooltje waarmee je kan kiezen uit 3? niveau's van beveiliging, onder andere helemaal geen.

Als je WM5 draait hoef je enkel de 2 registry keys te veranderen, en (eventueel) de SDA unlock tool draaien.

Over beide mogelijkheden is veel gepraat in de vorige delen, dus de details kun je zo opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb ff het mailtje gestuurd naar orange. Ik hoop dat ze er iets mee doen :)

ze willen niet echt reageren :(

[ Voor 19% gewijzigd door Limbeckx op 10-05-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Wat is het druk hier zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
ECiftci schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 11:12:
Ik heb ff het mailtje gestuurd naar orange. Ik hoop dat ze er iets mee doen :)

ze willen niet echt reageren :(
Ik weet niet meer precies hoe het met WM2003 zit mbt de software lock.

Heb je het tooltje/site uit de topic start al geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ja het tooltje werkt op d een of andere hele rare manier ook niet. Daar krijg ik dus die foutmelding die ik boven opschreef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Kijk ff op modaco.com daar vind je een reg edit die werkt ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Boukehaarsma heb je toevallig telfort netwerk? Zo ja ga naar modaco.com nederlands forum en lees mijn posts. Ik had ook zo een probleem.

Je zou haast denken dat ik reclame maak voor modaco :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn spv 500 naar de grootjes .
als ik hem inschakel krijg ik een wit scherm, Ik had hem naar orange gedaan krijg hem terug met de mededeling dat er derden aan gewerkt hebben en zij hem dus niet repareren.

Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn ik kan wel met een USB kabel in de telefoon "Kijken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn C500 heeft ook kuren. De microfoon is kapot dus mensen kunnen me niet verstaan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Heb hem al open gehad en wat stof verwijderd, dit mocht niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:33:
ik heb mijn spv 500 naar de grootjes .
als ik hem inschakel krijg ik een wit scherm, Ik had hem naar orange gedaan krijg hem terug met de mededeling dat er derden aan gewerkt hebben en zij hem dus niet repareren.

Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn ik kan wel met een USB kabel in de telefoon "Kijken"
Hoe bedoel je kijken, welke actie heb je uitgevoerd om hem tot een wit scherm te laten komen? Activesync werkt dus nog? Anders gewoon een hard reset, of in bootloader modus een Rom upgrade eroverheen proberen te flashen.
mowgli schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:22:
Mijn C500 heeft ook kuren. De microfoon is kapot dus mensen kunnen me niet verstaan. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Heb hem al open gehad en wat stof verwijderd, dit mocht niet baten...
Opsturen naar Dynafix lijkt me de meest handige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

mowgli schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:22:
Is de mic wel echt kapot? Ik had het ook een keer, maar kwam er toen achter dat de telefoon niet doorhad dat ik de headset verwijderd had. Dus nadat ik de headset er een paar keer in en uit had gedaan, werkte dat mechanisme weer en de mic dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de update wil opslaan op mijn spv, in welk mapje moet ik hem dan opslaan alvorens ik hem uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:03:
Als ik de update wil opslaan op mijn spv, in welk mapje moet ik hem dan opslaan alvorens ik hem uitvoer?
Welke update? Als je het over een rom upgrade hebt raad ik je aan deze op de computer op te slaan ;) en vergeet niet de instucties aandachtig te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dus ik sla het bestand op mijn computer op, vervolgens klik ik op uitvoeren? Hoe komt het dan in mijn telefoon? Of komt dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens nog een vraag. Ik probeer nu een back up te maken met mijn telefoon, maar dit duurt superlang en krijg steeds netwerk error. Is er ook een andere manier hoe dit kan? Via orange site ofzo en dan met kabeltje?
Sorry hoor, ik ben echt leek der leken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:23:
Ik heb trouwens nog een vraag. Ik probeer nu een back up te maken met mijn telefoon, maar dit duurt superlang en krijg steeds netwerk error. Is er ook een andere manier hoe dit kan? Via orange site ofzo en dan met kabeltje?
Sorry hoor, ik ben echt leek der leken!!
Die update loopt via de bijgeleverde USB kabel, waarmee je ook mee synct. Als je gesynct bent maakt je telefoon gebruik van de internet verbinding van de computer, en zou je opnieuw kunnen proberen te backuppen. Anders even zoeken naar een backupproggie van Sprite Software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Back up is inmiddels gelukt.

Geldt dat trouwens altijd, dan als ik gesynct bent met mijn computer dat internet gratis is via mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik bij de back up die ik net heb uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:40:
Back up is inmiddels gelukt.

Geldt dat trouwens altijd, dan als ik gesynct bent met mijn computer dat internet gratis is via mijn telefoon?
Ja.
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:46:
Hoe kom ik bij de back up die ik net heb uitgevoerd?
Hoe heb je die nu uitgevoerd, met Sprite Backup? Dan zal het wel C:/ProgramFiles/SpriteSoftware zijn.

k heb je een eind op weg geholpen, graag zelf wat initiatief tonen om zelf het probleem te willen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowgli
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zondag 28 mei 2006 @ 12:38:
[...]

Is de mic wel echt kapot? Ik had het ook een keer, maar kwam er toen achter dat de telefoon niet doorhad dat ik de headset verwijderd had. Dus nadat ik de headset er een paar keer in en uit had gedaan, werkte dat mechanisme weer en de mic dus ook.
Ik gebruik nooit een headset, dus dit lijkt me vrij onmogelijk. Als ik het profiel hoofdtelefoon wil selecteren in het menu pakt hij hem ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShinAkuma schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:19:
Voor mensen die problemen hebben met telfort (b.v Bastituta) ff naar modaco.com surfen en dan naar de ned topic gaan daar zie je al mijn bevindingen en oplossingen.
Keito je moet je toestel met een origineel orange sim eerst registreren bij orange ook dit kan je op modaco lezen, daarna wordt hij unlocked en kan je los op de c500. Advies koop een prepaid kaartje voor 10 euro heb ik ook gedaan juist om deze reden.
:*)
Ik heb gezocht tot ik een ons woog, maar kan het echt niet vinden, ik weeg gelukkig nu weer normaal btw.

Zou iemand mij willen helpen met mijn telfort probleem en C500?

Thanks a lot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
Help ik heb een probleem! Ik probeer TTM5 te installeren op mijn C500, maar de optie SerialPortSetup heb ik helemaal niet in mijn menu staan!!! Hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:17:
Het werkt alweer gelukkig. Het ging er om dat ik geen pairing had gemaakt en dus kon ik op mijn spv ok geen uitgaande poort instellen
Hoe hoe hoe?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 10:56

jerry_a

doei

Config schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 01:24:
Help ik heb een probleem! Ik probeer TTM5 te installeren op mijn C500, maar de optie SerialPortSetup heb ik helemaal niet in mijn menu staan!!! Hoe kan dit??
Je hoeft dat helemaal niet te hebben. Je moet je BT-muis gewoon pairen en bij TT instellen Orginele of andere muis. Bij mij deed alles het meteen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 22:27
Bij mijn SPV C500 is mn groene opneem-knop ermee opgehouden.
Een heel enkele keer werkt deze nog.

Er zit geen garantie meer op, die is er helaas net af. :|

Weet iemand of er reserve-toetsenbordjes ergens te koop zijn voor de C500?

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een kapotte spv c500 liggen (werkt 100%, alleen scherm gebroken :p). Mocht je intresse hebben voor donor-onderdelen mail dan gerust. zit ook nog goede accu + accesoires bij

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:19:
ik heb nog een kapotte spv c500 liggen (werkt 100%, alleen scherm gebroken :p). Mocht je intresse hebben voor donor-onderdelen mail dan gerust. zit ook nog goede accu + accesoires bij
Gemailed. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
jerry_a schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:13:
[...]

Je hoeft dat helemaal niet te hebben. Je moet je BT-muis gewoon pairen en bij TT instellen Orginele of andere muis. Bij mij deed alles het meteen.
Dan krijgt hij wel een verbinding met de dongle, maar geen fix!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

jerry_a schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:13:
[...]

Niet bij iedereen, klaarblijkelijk. De optie zit ergens verstopt onder de speciale Orange opties, niet bij Bluetooth iig.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1 2 3 4 Laatste