Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
Het Orange SPV C500 / Qtek 8010 / I-Mate SP3 / HTC Typhoon topic deel 5.

Inleiding:

Welkom in deeltje 5 alweer. Dit topic gaat over de SPV C500 / Qtek 8010 / I-Mate SP3 / HTC Typhoon, dit zijn veel verschillende namen voor dezelfde telefoon.
Deze smartphone is samen met enkele andere modellen (waarvan het grootste gedeelte allemaal gemaakt door HTC) dé smartphone van dit moment. Hij heeft dit voornamelijk te danken aan de lange batterijlevensduur en aan zijn formaat die subliem zijn aan zijn voorgangers.

In dit topic kun je onder andere specificaties, FAQ's, tips & truuks, links, pics, update's, bugs, ervaringen van andere C500 gebruikers, problemen en de oplossingen daarvoor en meer vinden.

Als je iets nuttigs heb toe te voegen aan de startpost kun je dit het beste doen door een mail te sturen naar het adres dat in mijn profiel vermeld staat.

Het vorige deel kun je vinden op: De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C500) (deel 4)

In dit topic graag niet over de T-Mobile SDA Posten, dit hoort in De HTC Feelers (Qtek 8020 / T-Mobile SDA). Voor informatie over GPRS diensten van Orange kun je terecht in [rml][ GPRS] Orange World[/rml] en voor TomTom Mobile hebben we TomTom Mobile BeNeLux Je kunt ook klikken op de plaatjes hier onder :P
Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/sda.gifAfbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/orange.jpgAfbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/got/991429/tomtom.jpg

Specificaties:

Advanced features
Operating System: Windows Mobile 2003 2nd Edition
Pocket Outlook (Email, Calendar and Contacts)
Pocket Internet Explorer (HTML and WAP)
Integrated one click camera
Packet Video player (allowing progressive download)
Windows Media Player
Email (pop3 / IMAP 4, Exchange 2003)
Instant Messaging (MSN Messenger)
Java games (MIDP 2.0)

Cool Sounds
Polyphonic ringtones
MP3, WMA, WAV, AMR
Integrated handsfree speaker

Useful Connectivity Options
Bluetooth
Infrared
USB
External mini-SD slot (Orange Try card included)

Technical specifications
Dimensions: (108 x 46 x 16mm)
Volume: 80 cc
Weight: 100g
Tri-band: 900+1800+1900
Memory: 64mb internal, mini SD external
Screen colours: 65k TFT display (220x176 pixels)
Screen size: 45.8 x 36.6mm
Standby time: Up to 4 days
Talk Time: Up to 8 hours
WAP browser v 2.0
HTML v 4.0
WML, xHTML, Wap push, Wap OTA provisioning

What's in the box?
Handset
Battery
Mains charger
Headset
CD (including Microsoft Outlook 2002 and active sync software)
Orange Try (mini-SD) card
Sync cable (USB – mini-USB adaptor)
Orange user guide

Pictures:
Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/images/mijnorange/visual_spv_c500.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.smartphone-web.com/modules/wysiwyg_editor/upload/SPV_C500.jpg

Pictures gemaakt met de C500:
Met dank aan Artz die de foto's gemaakt en gehost heeft.

Enkele foto's gemaakt met de SPV op een vieze grijze dag..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_104.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_106.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/got/spv/image_108.jpg

Frequently asked questions:
Q: Werkt TomTom Mobile op de C500?
A: Ja en nee. Sommige zeggen dat het werkt en sommige niet, het is wel zeker dat het mogelijk is maar vaak is het wel moeilijk. Zelf werkt TomTom prima op mijn QTek 8020/T-Mobile SDA die bijna identiek is aan de C500. Ik heb (nog) geen GPS kastje dus dat kan ik niet testen.
Voor vragen over TomTom kun je beter zijn in het desbetreffende topic hier op GoT, daar kun je beter worden geholpen en houd je zo alles netjes ;)

Q: Hoe zit het met de locks op de SPV C500?
A: Op de SPV zit net als de andere SPV's 2 soorten locks.
De eerste is de applicationlock. Deze lock zorgt ervoor dat alleen programma's geïnstalleerd kunnen worden die zijn goedgekeurd door Orange. Bij de C500 hebben ze echter deze lock wat minder streng gemaakt maar hij zit er nog wel op en kan dus met een paar programma's niet meteen werken (of sommige grote Themes). Voor dit kun je legaal gebruikmaken van de ORange developer site of d.m.v een tooltje (http://www.xs4all.nl/~lammers/got/c500/unlock-all.zip )

De tweede lock is een normale simlock zoals bijna elke telefoon heeft. Deze is er helaas (nog) niet makkelijk er zelf af te halen.
Let op: het bespreken van unlocken is niet toegestaan op het forum, zie Internet & Telefonie - policy en FAQ

Als je een telefoon zonder locks wilt kun je ook overwegen om een QTek 8010/8020, een I-Mate SP3/SP3i of een T-Mobile SDA te kopen, waar de SDA het voordeligst is (Ongeveer 320 euro met gratis 256MB MiniSD).

Q: Hoe voor ik een hard reset uit?
A: Volg de volgende stappen (De telefoon moet hierbij uit staan ;)):
1. Houd de beide softkeys ingedrukt.
2. Druk de powerbutton 1 tot 1,5 sec ingedrukt en blijf de softkeys ingedrukt houden.
3. Op een gegeven moment word er gevraagd 0 in te drukken om de fabrieks instellingen terug te zetten.
4. Druk op de 0 zo snel mogelijk.
5. Als er geen instructie op het scherm te zien is herhaal dan de stappen en wees sneller ;)

Q: Heeft de SPV nu bluetooth en/of radio?
A: De SPV C500 heeft geen radio maar wel bluetooth.

Q: Hoe verstuur ik iets via bluetooth?
A: Download SmartExplorer op http://www.binarys.com en installeer hem. Je kan hem registreren maar is niet noodzakelijk (je krijgt dan alleen om de 5 keer dat je hem opstart een schermpje waar je op done moet drukken). Nu moet je drukken op File -> Send fil by BT/IR en wacht tot hij klaar is met zoeken en druk dan op de device naar wie je iets wilt sturen.

Reviews:
CoolSmartPhone
NieuweMobiel.nl

Tips & Tricks:
Bluetooth op je SPV C500
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21760914
Mapopolis instellingen
Verwijderd in "Orange SPV C500 / HTC Typhoon"
Tips voor beginnende SmartPhone gebruikers
http://www.coolsmartphone...rticle&artid=336&Itemid=3

Heb je wat mail ze dan (of post ze) ;)

Games:
SuperNES Emulator
DoomSPV

Programma's
RJV Tweaks
SmartExplorer
BETA Player
PocketDiVXencoder: Verwijderd in "Orange SPV C500 / HTC Typhoon"
Mobiluck (bluejacking)
PocketMusic

Links:
Modaco forum
Orange site
CoolSmartPhone (theme's en progs)
Site met allerlei progjes etc

Update's
Er is een update, deze is te downloaden op www.orange.nl of direct hier:
http://www.orange.nl/medi...v_sofware_update_c500.exe

De volgende dingen zijn opgelost in de update:
- Video's ! Kunnen nu verstuurd worden via MMS.
- GAPI / Flickering probleem is nou opgelost !!!
- Packet video full screen mode en backlight opgelost.
- Verbeterd gegeuhenbeheer voor de camera en video.
- Verbeterde GPRS snelheid (van GPRS 8 naar 12)

Bugs:
Ik heb dit schaamteloos van Modaco gejat. Ik zal dit later nog vertalen of iemand moet zich aanbieden... ;)

Stof onder het scherm
Sommige schijnen nog al last te hebben van stof onder hun scherm. Dit is optelossen door een stofzuiger op de bovenkant te zetten.
Zie ook Stof-probleem met SPV C500?

Problems with GAPI
Many games flicker or run incorrectly, GAPIdraw games are particularly badly affected.
Opgelost met nieuwe rom!

Problem with URL entry in IE
When entering a URL in IE, there is a nice function which means when you delete a URL in the address box, 'http://' is left. However, it seems to buffer an extra 'back' press, so you are left with 'http:/'. What makes this more annoying is the fact that on pressing the '1' key, the '/' symbol is no longer one of the first to cycle as it was on E200.

Loud beeping when entering a symbol
When symbol input is selected by holding down the '#' key, when it has popped up, it then proceeds to beep loudly a number of times until you release the '#' key.

Per-contact tones are not picked up from the SD card
Per contact tones are not listed if they are on the SD card. In the normal 'Sounds' menu however, they DO appear. There is inconsistency here.

352 x 288 video capture is no longer available
The 352x288 video capture resolution no longer seems to be available.

Problem when selecting particular mailbox type on homescreen plugin
The new homescreen plugin offers the ability to click directly on 'unread SMS', 'unread MMS' or 'unread eMail'. However, when either of these is clicked it launches into the messaging application presenting you with the mailbox menu, rather than going to that mailbox directly.

No voicedial available from the headset
There is no way to initiate voicedial from the headset without touching the phone itself.

'Favorites' not localised correctly in PIE
Despite the fact that the UK english localisation is being used, 'Favorites' is listed in PIE instead of 'Favourites'. Those crazy Americans

ClearType disabled
ClearType is disabled by default, which is a fair choice (although I prefer it on!), I am disappointed to see however that there is no option in the GUI to turn it on.

When creating MMS and adding a video, Camera (still) is launched
When creating a new MMS, selecting 'add video' launches IA Camera, but in still picture mode, with no way to switch it to video.

Text disappears when near the right hand side of the screen
When composing a mail or an SMS, words in the content can sometimes 'disappear'. They are actually still there, but a blank space is just shown. Going back and editing them will make them appear.

Text goes under scroll bar
When working with an SMS or email which is more than 1 page in size, the right hand side of text can disappear underneath the scroll bar.

No way to record sounds for MMS
There seems to be no way to record sounds on the handset for inclusion in MMS, despite the fact this can be done for e-mail.

SMS import does not delete from SIM
When 'import messages from SIM' is used, this does not delete the messages from the SIM.

T9 engine displays words in a strange order
I've had this a couple of times, the words in the T9 dictionary are sometimes in a very odd order. Instead of a perfectly normal word, you will type the letters and end up with a random word with a number in the middle!

Caps doesn't work after full stops in PIE
When inputting text in a PIE text box, auto capitalisation after a full stop does not occur.

Disappearing SMS when restarted
If an SMS is received and the phone is restarted before the inbox is opened, the SMS disappears.

New messages soft key doesn't reset
When a new message comes in, the soft key on the right changes to 'message'. If the user sparks up the inbox app and reads the message, the soft key doesn't reset.

Updates:
Enige info over roms aangepast, Thanks to DaJohn

Disclaimer: Ik heb de hele startpost van Erik1 uit deel 4 overgenomen en deze heeft hem weer overgenomen van Zeak.

[ Voor 3% gewijzigd door Boboga op 04-11-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 23:18
Ik heb m'n C500 nu in combinatie met de Web&Walk van T-mobile, en dat werkt echt perfect. Lekker in de auto webradio luisteren via gprs B)

Alleen een vraagje:
Als ik met m'n pda via bluetooth ga bellen krijg ik een heel ander icoontje bij de verbinding, meer twee pijltjes ipv de G van GPRS. Verbind ik dan wel goed? Of verbind ik dan met WAP oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Kix@$$ op 01-11-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
Die 2 pijltjes houden volgens mij in dat er communicatie is tussen je devices. Voor zover ik me kan herinneren betekend het dat er op de "achtergrond" gebeld wordt. (Er zitten ook vast wel andere functies aanvast maar dit is er 1 volgens mij ;))

Dus dat zou inderdaad betekenen dat je gewoon belt met je pda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 23:18
Oke das mooi, hij doet het alleen nog niet... Nou ja, heeeeeel soms wel opeens maar over het algemeen zegt IE op m'n pda dat tie de server nie kan vinden. Rare is dat tie em wel kan pingen, ook op hostname... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Sinds ik gebruik maak van de Nederlands rom update hoor ik van steeds meer mensen dat zij mij niet goed kunnen verstaan/ geluid blikkerig.
Deze klachten zijn verholpen na het installeren van de UK update 4.2.1.4 die afgelopen week uitgekomen is. Mocht je de klachten herkennen, is het misschien een idee om deze te installeren.
Als je gebruik maakt van de TyphoonNBF tools kun je de header wijzigen zodat deze ook installeert op een Nederlandse C500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg een Illegal Vender ID fout bij het installeren van de engelse update.
Heb ik dan die TyphoonNBF Tools nodig?
Ik heb er op gegoogled maar ik kan er geen downloadsite voor vinden?

Nog een keer gegoogled op Typhoon[spatie]NBF :z
en gevonden: Typhoon NBF Tools

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Jerome! schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:07:
Sinds ik gebruik maak van de Nederlands rom update hoor ik van steeds meer mensen dat zij mij niet goed kunnen verstaan/ geluid blikkerig.
Deze klachten zijn verholpen na het installeren van de UK update 4.2.1.4 die afgelopen week uitgekomen is. Mocht je de klachten herkennen, is het misschien een idee om deze te installeren.
Als je gebruik maakt van de TyphoonNBF tools kun je de header wijzigen zodat deze ook installeert op een Nederlandse C500.
Ik heb de nieuwe update uitgevoerd omdat m´n telefoonverbindingen altijd heel slecht waren ook al had ik vol bereik. Ik heb hem zelfs teruggestuurd naar Orange, maar daarna og steeds problemen met de verbinding. Mensen zeggen dat ik ver weg te horen ben of soms juist niet.

Na de update heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Kan het misschien zijn dat het aan mijn sim ligt en niet aan de phone?

BTW voor de TS van deel 5: er staat een kleine fout in, er is namelijk wel een update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Topicstarter
DaJohn schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:59:

BTW voor de TS van deel 5: er staat een kleine fout in, er is namelijk wel een update uit.
Thanks! Had ik overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
DaJohn schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:59:
[...]

Ik heb de nieuwe update uitgevoerd omdat m´n telefoonverbindingen altijd heel slecht waren ook al had ik vol bereik. Ik heb hem zelfs teruggestuurd naar Orange, maar daarna og steeds problemen met de verbinding. Mensen zeggen dat ik ver weg te horen ben of soms juist niet.
Bij mij ging het juist om blikkerig en haperend en niet ver weg. Maar nog steeds vervelend natuurlijk. Heb je wel de nieuwe UK update in plaats van de NL update te pakken?
Na de update heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Kan het misschien zijn dat het aan mijn sim ligt en niet aan de phone?
Hoewel het mij erg onwaarschijnlijk lijkt, er is maar een manier om erachter te komen en de sim in een andere phone stoppen. Denk toch dat het aan je SPV ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Jerome! schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:13:
[...]

Bij mij ging het juist om blikkerig en haperend en niet ver weg. Maar nog steeds vervelend natuurlijk. Heb je wel de nieuwe UK update in plaats van de NL update te pakken?

Ja, ik heb de rechtstreekse link te pakken gehad die je gepost had. Deze eropgezet middels de typhoonnbf tools

[...]
Hoewel het mij erg onwaarschijnlijk lijkt, er is maar een manier om erachter te komen en de sim in een andere phone stoppen. Denk toch dat het aan je SPV ligt.
Ik zal thuis proberen om met een KPN simkaartje te bellen... kijken of dat verschil maakt. Als dat zo is laat ik het hier weten en bel ik Orange op voor een andere Sim-kaartje mocht het zo blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Eind deze week mag mijn SPV door Orange Simlockvrij worden gemaakt, het jaarcontract zit erop. Ik neem aan dat dit ook met een telefoontje naar de klantenservice te doen is? Heeft iemand hier al ervaring mee?

(mijn toestel moet deze week naar Dynafix voor het stof-probleem en als nu blijkt dat het toestel ook voor het unlocken naar Dynafix moet, wat me niet logisch lijkt maar goed, doe ik het liever in 1 moeite...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
hemiparo schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:47:
Eind deze week mag mijn SPV door Orange Simlockvrij worden gemaakt, het jaarcontract zit erop. Ik neem aan dat dit ook met een telefoontje naar de klantenservice te doen is? Heeft iemand hier al ervaring mee?

(mijn toestel moet deze week naar Dynafix voor het stof-probleem en als nu blijkt dat het toestel ook voor het unlocken naar Dynafix moet, wat me niet logisch lijkt maar goed, doe ik het liever in 1 moeite...).
Mijn ervaring is dat het unlocken via Orange zelf gaat. Mocht het erg lang duren, of moet je hem daarvoor opsturen, mail dan even naar me, dan heb ik een snellere methode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Jerome! schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:46:
[...]
Mijn ervaring is dat het unlocken via Orange zelf gaat. Mocht het erg lang duren, of moet je hem daarvoor opsturen, mail dan even naar me, dan heb ik een snellere methode ;)
Komt ie nu mee aan... had ik dat maanden geleden maar geweten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een tijdje met mijn headset aan de slag ben en ik trek deze eruit blijft de c500 in het headset profiel staan.
Niets helpt om deze hieruit te halen behalve aan en uit doen.
Is hier iets aan te doen? :/

laatste firmware dutch staat er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:16:
Als ik een tijdje met mijn headset aan de slag ben en ik trek deze eruit blijft de c500 in het headset profiel staan.

Al geprobeerd om met een tandenstoker om in het hoofdtelefoon-aansluiting te frotten?
Dat was bij mij namelijk wel gelukt toen hij bij mijn c500 in het headset profiel bleef 'hangen'
Dus ff proberen zal ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
hemiparo schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:47:

Serieus? Ik had toen ik de SPV 1 had het probleem dat mijn telefoon niet meer aanging. Alleen maar wit schermpje. Hij was al een x eerder opgestuurd geweest, maar mijn jaarcontract was dus ook bijna afgelopen (duurde nog 1 maandje ongeveer). Toen zeiden ze tegen mij dat ik die niet meer kon repareren en toen probeerde ze me een andere foon aan te smeren.

Hmmmm... mja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Serieus :) maar eerlijk is eerlijk heb ik ook veel moeite moeten doen om het stof-probleem onder de aandacht te krijgen (zie ook het stof-topic). Maar, stof of kapotte telefoon, garantie is toch garantie? Zou ook niet akkoord gaan met zo'n opmerking denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:32
Orange deed bij mij niet moeilijk over het stof probleem en erkende het ook.
Ik had binnen 2 werkdagen mijn telefoon al terug met een nette brief erbij dat het probleem voor altijd verholpen zou zijn. (we wachten af :P )
echt een wereld toetstelletje al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet iemand of het al mogelijk is om de (wm5) c600 rom in een c500 te plaatsen.
Ik draai nu al een aantal maanden met de beta wm5, maar misschien dat die uit de c600 een stuk stabieler is. Qua harwdware zijn de telefoons toch nagenoeg identiek?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08 23:20
Ik heb ook dat mensen mij niet goed verstaan, ze hebben darth vader aan de lijn of denken dat ik "out" ergens in de goot lig?!

Ik hoorde dat er een update voor beschikbaar is 4.2.1.4 maar:

Ik heb operator versie 4.2.3.3
Microsoft : 4.21.15045.0
Taal : 2.5.3.56
Zit WMP 10 in, een paar maanden geleden toestel omgewisseld en deze c500 van orange gekregen.

Is dit hoger of juist lager dan 4.2.1.4 (Ik zou zeggen hoger maar niemand heeft deze versie?!!!) En er zijn volgens mij geen updates na 4.2.1.4 uitgekomen.

Kan iemand mij uitleg geven ik denk trouwens persoonlijk dat mijn slechte stemgeluid komt omdatik gebruik maak van persoonlijke beltonen voor contactpersonen >storage>application data>sounds en sommige files mp3 van 2 mb zijn. Ik heb het een paar dagen geleden weggehaald kijken of dat help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShinAkuma schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:32:

Is dit hoger of juist lager dan 4.2.1.4 (Ik zou zeggen hoger maar niemand heeft deze versie?!!!) En er zijn volgens mij geen updates na 4.2.1.4 uitgekomen.
Het derde getal is de taal, het laatste de versie.
4.2.3.3 is versie drie van de Nederlandse versies (3 is NL)
4.2.1.4 is versie vier van de Engelse (1 is UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het proberen van unlocken van C500 (op software gebied) met het tooltje in de starttopic loop ik tegen het volgende aan:

Waar moeten de bestanden heen? Als ik het uitpak zie ik een map Temp en een map 'StartMenu'
Als ik 'StartMenu' aanpas naar 'Start Menu' en plaats in de map \Storage\windows\Start Menu
dat staat de snelkoppeling daar... dat is goed toch?

En de files in de map Temp zet ik direct op Mijn Smartphone\Temp.

Is dit bovenstaande goed..want ik zie totaal niets unlocked.. kan dat kloppen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:57:
Bij het proberen van unlocken van C500 (op software gebied) met het tooltje in de starttopic loop ik tegen het volgende aan:

Waar moeten de bestanden heen? Als ik het uitpak zie ik een map Temp en een map 'StartMenu'
Als ik 'StartMenu' aanpas naar 'Start Menu' en plaats in de map \Storage\windows\Start Menu
dat staat de snelkoppeling daar... dat is goed toch?

En de files in de map Temp zet ik direct op Mijn Smartphone\Temp.

Is dit bovenstaande goed..want ik zie totaal niets unlocked.. kan dat kloppen? :/
Deze link bedoel ik dus:
d.m.v een tooltje (http://www.xs4all.nl/~lammers/got/c500/unlock-all.zip )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Laatst online: 10-09 20:35
ShinAkuma schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:32:
Ik heb ook dat mensen mij niet goed verstaan, ze hebben darth vader aan de lijn of denken dat ik "out" ergens in de goot lig?!

Microsoft : 4.21.15045.0
Taal : 2.5.3.56
Zit WMP 10 in, een paar maanden geleden toestel omgewisseld en deze c500 van orange gekregen.

Kan iemand mij uitleg geven ik denk trouwens persoonlijk dat mijn slechte stemgeluid komt omdatik gebruik maak van persoonlijke beltonen voor contactpersonen >storage>application data>sounds en sommige files mp3 van 2 mb zijn. Ik heb het een paar dagen geleden weggehaald kijken of dat help!
Ik heb hetzelfde probleem met de C500. Mensen kunnen mij soms heel slecht of zelfs helemaal niet verstaan. Bel ik ze hierna direct weer op, is het weer goed. Ik gebruik geen persoonlijke beltonen. Het upgraden van de firmware heeft bij mij niks geholpen. 1 op de 5 telefoongesprekken is onverstaanbaar. Het gebeurt trouwens nooit wanneer mensen mij bellen.

De medewerker van Orange kon mij ook niks duidelijker maken. Hij wilde mijn telefoon wel innemen, dan zou ik een refurbished model terug krijgen. Lekkere service hoor. :(

[ Voor 5% gewijzigd door AttiX op 15-11-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
AttiX.SkategoaT schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:51:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de C500. Mensen kunnen mij soms heel slecht of zelfs helemaal niet verstaan. Bel ik ze hierna direct weer op, is het weer goed. Ik gebruik geen persoonlijke beltonen. Het upgraden van de firmware heeft bij mij niks geholpen. 1 op de 5 telefoongesprekken is onverstaanbaar. Het gebeurt trouwens nooit wanneer mensen mij bellen.

De medewerker van Orange kon mij ook niks duidelijker maken. Hij wilde mijn telefoon wel innemen, dan zou ik een refurbished model terug krijgen. Lekkere service hoor. :(
Vermeld even welke update jullie gebruikt hebben. De laatste Nederlandse gaf bij mij dus dezelfde problemen (De Darth Vader vergelijking is wel op zijn plaats) Sinds de laatste UK (4.2.1.4) update waar ik het al eerder over had waren zijn problemen opgelost.

Dat wat betreft die refurbished toestellen: dat is bijna altijd het geval. Logischerwijs geeft een telco je bij ieder akkefietje geen nieuw toestel mee, de kosten zouden dan natuurlijk uit de klauwen lopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jerome! op 15-11-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Dan ga ik zeker de nieuwste UK update even proberen! Bedankt voor de tip. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.

Ik heb nu trouwens de laatste NL update.

[ Voor 17% gewijzigd door AttiX op 15-11-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je nog wel even op je telefoon via BEGIN (startmenu) het tooltje activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX.SkategoaT schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:43:
Dan ga ik zeker de nieuwste UK update even proberen! Bedankt voor de tip. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.

Ik heb nu trouwens de laatste NL update.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
De NL-update zuigt apen-ballen, de UK-update is stukken beter! Mede dankzij het verschil met verstaanbaarheid met bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
DaJohn schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:10:
[...]

De NL-update zuigt apen-ballen, de UK-update is stukken beter! Mede dankzij het verschil met verstaanbaarheid met bellen.
Heb je dan nog wel de nederlandse T9 en alle menu's ook nederlands?
Misschien een domme vraag van me, maar me c500 werkt eindelijk eens lekker.

• DaJohn
The_Dart schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:10:
[...]

Heb je dan nog wel de nederlandse T9 en alle menu's ook nederlands?
Misschien een domme vraag van me, maar me c500 werkt eindelijk eens lekker.
Yep alles is hetzelfde... Gewoon ff instellen onder landinstellingen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Na de update nog geen klachten gekregen van mensen die mij slecht verstonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:28
Over welke UK update gaat het hier?
Ik heb de laatste tijd ook last van het probleem dat sommige mensen (niet allemaal) me slecht kunnen verstaan. Dat laatst een vriend van mij zei dat ik als een monster klonk was de druppel.
Ik gebruik de nieuwste NL update nu..

Maar ik wil wel eigenlijk even zeker weten dat updaten het probleem verhelpt, want ik moet weer een hele pleuriszooi aan software opnieuw installeren als ik update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Hoe zit het met importeren van SMS berichten op de simkaart? Voor het verwijderen van het stof is mijn SPV een paar dagen bij Dynafix geweest en heeft mijn simkaart in een Nokia 1100 gezeten.

De SMS berichten (die op de simkaart zijn opgeslagen) wil ik importeren in de SPV (Begin, Berichten, SMS-berichten, Opties, SIM-berichten imp.) maar op het moment als ik de opdracht geef komt er op het scherm de tekst 'Importeren...' en krijg ik een minuut of 5 de zandloper.
Als dit klaar is: geen berichten in het geheugen. Op de simkaart staan 19 berichten in de Inbox, 15 in de Verzonden items.

Kan ik op een of andere manier deze berichten toch van de sim naar de SPV krijgen?

(in een eerdere actie, van Qtek 9100 naar SPV ging het zonder problemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Jerome! schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:07:
Dat ben ik ook van plan om te doen. Ik krijg ook veel klachten van anderen.
Kun je mij uitleggen hoe ik dat dan moet doen? En wat je dan precies moet veranderen?
Of kun je een aangepaste goed werkende versie zetten op www.yousendit.com? Dat zou nog mooier zijn en help je meer mensen hier denk ik.
Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door funske op 21-11-2005 12:34 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Weet iemand hoe ik een andere toon instel voor als ik SMS ontvang. Ik heb een mapje met een heleboel wma-tjes, mp3-tjes en wav-bestanden. Ik kan ze wel instellen als ringtone, maar niet als toon bij het ontvangen van SMS.

Een volgende vraag is of het mogelijk is om aan iedere contactpersoon een andere ringtone te hangen. Ook dit heb ik nog nergens kunnen vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door nathalia op 21-11-2005 13:44 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
funske schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:15:
[...]

Dat ben ik ook van plan om te doen. Ik krijg ook veel klachten van anderen.

[...]

Kun je mij uitleggen hoe ik dat dan moet doen? En wat je dan precies moet veranderen?
Of kun je een aangepaste goed werkende versie zetten op www.yousendit.com? Dat zou nog mooier zijn en help je meer mensen hier denk ik.
Alvast bedankt! _/-\o_
De truc is hetzelfde als bij andere roms, knip daarom even een post van mij een paar maanden terug.
Buitenlandse update op de C500

Hieronder volgt de procedure om een buitenlandse ROM te installeren op de C500
LET OP! Het uitvoeren van onderstaande procedure is geheel voor eigen risico.
Garantie kan ook vervallen!
---

Stap 01 - download de ROM-update (van de Orange Site).
Stap 02 - download de NBFTool.
Stap 03 - open de update.
Stap 04 - open het NBF* bestand met de NBFTool.
Stap 05 - Pas de gegevens als volgt aan:
Versie: van 4.2.1.4 naar 4.2.3.4
Language DUTCH
(operator laten staan, indien het niet werkt weghalen)
Header CRC (rits data)
Stap 06 - selecteer nu in het menu: "Recalculate de header".
Stap 07 - save het NBF bestand op dezelfde locatie als het origineel.
Stap 08 - vervolg de update

* Het NBF bestand vind je in je TEMP map, deze vind je meestal hier:
C:\Documents and Settings\GebruikersNaam\Local Settings\Temp\hier-moet-je-even-zoeken\
Deze bestanden zijn standaard niet zichtbaar.
Dit kun je instellen bij Mapopties en vervolgens Weergave.

[ Voor 22% gewijzigd door Jerome! op 21-11-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Laatst online: 08:10

KSH

Ik heb sinds kort mn orange abonnement om laten zetten in een vodafone abonnement. Heb onlangs de vodafone instellingen voor internet in mn C500 gezet. Dit aan de hand van de volgende post van iemand op modaco.nl.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zo heb ik me instellingen voor Vodafone Live in de C500 Staan:

Bij gegevens verbinding druk je op Menu, vervolgens (1)"verbinding bewerken" kies hier (4)Gprs verbindingen. Hier druk je weer op (1)menu, dan (1)toevoegen:
beschrijving: Vodafone Live!
Maakt verbinding met: Internet
Toegangspunt: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone
De rest mag leeg blijven, sla de verbinding op en je ziet vodafone live! in het rijtje toegevoegd (bij Orange Word, Internet, Orange MMS)

Ga weer naar gegevens verbinding, druk op menu, vervolgens (1)verbinding bewerken, kies hier (3) proxy verbindingen, druk in dit scherm weer op menu en (1)toevoegen.
Beschrijving: vodafone live
Maakt verbinding van: internet
Maakt verbinding met: WAP-netwerk
Proxy(naam:poort); 192.168.251.150
Type: WAP
De rest mag je weer leeg maken, sla het op, nu zie je in het scherm naast wap-proxy ook Vodafone live staan.

Nu moet je er voor zorgen dat deze nieuwe verbinding gebruikt gaat worden,
Ga weer naar gegevensverbinding, in dit venster ga je naar WAP-Verbinding, (waar nu nog Orange World sta) en selecteer hier Vodafone Live!

Start nu Pocket internet Explorer en Voila.

PS: in internet explorer druk je op Menu, opties, verbindingen. In dit menu vink je "instellingen automatisch selecteren" uit, en bij netwerk selecteren, selecteer je wap netwerk.
Dit voorkomt dat het toestel automatisch verbinding probeert te maken met Het internet APN (welke niet beschikbaar is via vodafone Live!) en welke dan die bekende errors oplevert,

Suc6,
(je kan zelf diverse settings aanmaken met de C500, ik heb Orange world, Vodafone Live, KPN I-Mode, en telfort wap werkend naast elkaar

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na dit allemaal ingesteld te hebben, loopt perfect behalve.........MSN.
Hij geeft de volgende foutmelding aan:

'Kan geen verbinding maken. Controleer of u toegang hebt tot het netwerk en probeer het opnieuw'.

Ik vermoed dat hij nog steeds via orange instellingen online wilt gaan.
Wie o wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
hemiparo schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:52:
Hoe zit het met importeren van SMS berichten op de simkaart? Voor het verwijderen van het stof is mijn SPV een paar dagen bij Dynafix geweest en heeft mijn simkaart in een Nokia 1100 gezeten.

De SMS berichten (die op de simkaart zijn opgeslagen) wil ik importeren in de SPV (Begin, Berichten, SMS-berichten, Opties, SIM-berichten imp.) maar op het moment als ik de opdracht geef komt er op het scherm de tekst 'Importeren...' en krijg ik een minuut of 5 de zandloper.
Als dit klaar is: geen berichten in het geheugen. Op de simkaart staan 19 berichten in de Inbox, 15 in de Verzonden items.

Kan ik op een of andere manier deze berichten toch van de sim naar de SPV krijgen?

(in een eerdere actie, van Qtek 9100 naar SPV ging het zonder problemen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:16:

In je aansluiting (in de telefoon) zit een lipje wat door je headphonestekker naar binnen wordt gedrukt. Dit blijt contact maken. Voorzichtig met een horlogeschroevedraaier terugbuigen helpt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:28
Na een herstart van mijn C500 met laatste NL Rom heb ik dus al geen last meer van slechte geluidskwaliteit...
Dus ik wacht nog even met die UK update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:44
Ik heb de nieuwe NL ROM op m'n C500 geinstalleerd, maar kan nu met geen mogelijkheid het BT serialport menu meer vinden.

Ik ben al een dag aan het klooien om connectie te maken met een Adapt GPS ( die zeker werkt ). Op alle forums ( heb heel wat gezocht op google en binnen tweakers ) wordt verwezen naar dat serialport menu.

Wel kan ik in het Bluetooth Setup menu ( waar je bluetooth aan zet ) in het menu kiezen uit :
1 apparten
2 com-poorten
1. nieuwe uitgaande poort ( hier kan dan BT GPS gekozen worden )
2. nieuwe binnenkomende poort

Kan bij beide alleen uit COM6 of COM7 kiezen.

Maar goed, heb nog geen GPS verbinding kunnen krijgen.

Zit er ergens anders zo'n menutje verstopt ?

En is er ook ergens een oude NL rom te vinden, die ik evt. terug kan zetten voor het BT serial port menu.

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
kapser schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:27:
Ik heb de nieuwe NL ROM op m'n C500 geinstalleerd, maar kan nu met geen mogelijkheid het BT serialport menu meer vinden.

Ik ben al een dag aan het klooien om connectie te maken met een Adapt GPS ( die zeker werkt ). Op alle forums ( heb heel wat gezocht op google en binnen tweakers ) wordt verwezen naar dat serialport menu.

Wel kan ik in het Bluetooth Setup menu ( waar je bluetooth aan zet ) in het menu kiezen uit :
1 apparten
2 com-poorten
1. nieuwe uitgaande poort ( hier kan dan BT GPS gekozen worden )
2. nieuwe binnenkomende poort

Kan bij beide alleen uit COM6 of COM7 kiezen.

Maar goed, heb nog geen GPS verbinding kunnen krijgen.

Zit er ergens anders zo'n menutje verstopt ?

En is er ook ergens een oude NL rom te vinden, die ik evt. terug kan zetten voor het BT serial port menu.
Hij zit niet meer bij configuraties maar in het bluetooth menu zelf. Dus Begin --> 4 Instellingen --> 8 Bluetooth --> 1 Bluetooth --> Menu 2 Compoorten.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapser
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:44
Ok, die had ik gevonden. Toch raar dat ik de GPS niet aan de praat krijg, nog andere instellingen of opties die veranderd zijn ?

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Active sync en bluetooth wil bij mij maar niet werken nadat ik mijn c500 heb geupdate. Heb toch al aardig wat handleidingen gezien op het net en ook got al afgezocht. Maar een duidelijke verklaring heb ik nog niet kunnen vinden. Ik heb het gevoel dat het te maken heeft met de instellingen van de com poorten op de spv. Waar ik eerst een uitgaande poort kon instellen kan ik dat nu niet meer.

Maar wat ik nu precies verkeerd doe? Misschien dat iemand het kan toelichten. Ik gebruik overigens de sp2 bt drivers. Heb ook de widcomm drivers wel, maar heb ooit gelezen dat die met bt activesync niet werken?!?!

• GeeMoney
Ik ben op zoek naar een klein programma voor op mijn SPV C500, die ervoor zorgt dat als ik hem onder de lader heb dat dan de backlight altijd aanstaat.
Zo kan ik ook savonds in mijn carkit zien wie er mij belt.
En ik vind het gewoon een handige functie.
Is iemand zoiets tegen gekomen?? (het komt wel veel voor op PDA's)

Verwijderd

Het werkt alweer gelukkig. Het ging er om dat ik geen pairing had gemaakt en dus kon ik op mijn spv ok geen uitgaande poort instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
The_Dart schreef op donderdag 24 november 2005 @ 07:32:
Ik ben op zoek naar een klein programma voor op mijn SPV C500, die ervoor zorgt dat als ik hem onder de lader heb dat dan de backlight altijd aanstaat.
....
Ik gebruik het programma Automatic Keylock. (http://maniac.fschreiner.de/en/index_en.htm). Dit doet o.a. wat jij graag wil. Maar zoals de manual aangeeft, doet hij dit alleen zolang de gsm echt aan het laden is. Als hij vol is werkt het niet meer, maar dat ligt aan het OS:
There are several cases in which the program can optionally behave diferently:

- The phone is charged. Charging via USB is not detected if the battery is fully charged. This is an OS limitation!
....
Er zit ook een screensaver bij die de tijd aangeeft. Werkt prima en is donationware!!
Dus hoeft het niet veel te kosten. :*)

[ Voor 47% gewijzigd door funske op 25-11-2005 09:08 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Weet iemand een goed functionerende en mogelijk gratis programma dat als wekker dient?

En nog een vraagje: met welke programma kan ik zelf programma's programmeren voor de spv?
Ik heb ooit met Pascal en Delphi gewerkt maar dat wil natuurlijk niks zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:17:
Weet iemand een goed functionerende en mogelijk gratis programma dat als wekker dient?

En nog een vraagje: met welke programma kan ik zelf programma's programmeren voor de spv?
Ik heb ooit met Pascal en Delphi gewerkt maar dat wil natuurlijk niks zeggen...
4. Instellingen
9. Meer
3. Datum en Tijd
Alarm: Aan
Tijd: 07.00

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 08:37:
[...]

Ik gebruik het programma Automatic Keylock. (http://maniac.fschreiner.de/en/index_en.htm). Dit doet o.a. wat jij graag wil. Maar zoals de manual aangeeft, doet hij dit alleen zolang de gsm echt aan het laden is. Als hij vol is werkt het niet meer, maar dat ligt aan het OS:
Even een kleine aanvulling. Als je deze laatste versie wil installeren krijg je een melding dat dit niet mag. Om dit op te lossen moet je een beetje kennis hebben van het aanpassen van de registry en het volgende doen:
Download bijv. deze "signed registry editor" http://www.modaco.com/ind...78&view=findpost&p=671323
Hiermee kun je de volgende wijzigingen aanbrengen:
HKLM\Security\Policies\Policies\00001001 = 1 (van 2 dus naar 1)
HKLM\Security\Policies\Policies\00001005 = 40 (van 16 dus naar 40)

Na deze aanpassing kun je het programma wel installeren.
Overigens is dat Automatic Keylock een schitterend programma, zelfs vertaald in het nederlands.

[ Voor 3% gewijzigd door funske op 26-11-2005 11:51 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:27:
[...]

4. Instellingen
9. Meer
3. Datum en Tijd
Alarm: Aan
Tijd: 07.00

:p
Haha! Grapjas :+
Maar die is niet fijn... Je moet de alarm telkenshandmatig weer uitzetten met een hele gedoe.. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om direct vanaf de SPV te printen met infrarood? Mijn printer heeft een infrarood port, maar lukt me niet om te printen. Foto's verzenden vanuit de bestandbeheer naar de printer werkt niet. Zijn hier programma's voor?
Groeten Pepijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 18:24

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Niemand anders problemen met opladen? Mijn telefoon pakt geen enkele oplader meer. Ik kan enkel nog opladen door de telefoon aan mn pc te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 10:52:
Is het ook mogelijk om direct vanaf de SPV te printen met infrarood? Mijn printer heeft een infrarood port, maar lukt me niet om te printen. Foto's verzenden vanuit de bestandbeheer naar de printer werkt niet. Zijn hier programma's voor?
Groeten Pepijn
Yes you can
Kijk even op http://www.fieldsoftware.com/smartphoneprintfull.htm
Bintmeister schreef op woensdag 30 november 2005 @ 21:27:
Niemand anders problemen met opladen? Mijn telefoon pakt geen enkele oplader meer. Ik kan enkel nog opladen door de telefoon aan mn pc te hangen...
Denk toch echt dat het een telefoon specifiek probleem is. Heb je een andere batterij om te testen?
Controleer meteen ook even of de aansluiting niet onder het stof/rommel zit zowel op je adapter als onderaan je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 18:24

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Jerome! schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:39:
[...]

Yes you can
Kijk even op http://www.fieldsoftware.com/smartphoneprintfull.htm

[...]

Denk toch echt dat het een telefoon specifiek probleem is. Heb je een andere batterij om te testen?
Controleer meteen ook even of de aansluiting niet onder het stof/rommel zit zowel op je adapter als onderaan je telefoon.
Nee, ik heb geen andere batterij. Denk dat ik vanmiddag dan maar even langs de Orange-shop ga, want het is niet het enige probleem wat ik heb.. Afgezien van wat stof onder het schermpje (wat me gezien de berichten hier nog heel erg mee valt), kraakt het gelduid aaan mijn kant met gesprekkken en doet mijn backspace het 9 van de 10 keer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:57:
[...]

Beetje late reactie maar ik snap nu eindelijk waar die 3 opslaat tnx. Als ik alles goed begrepen heb kan ik dus mijn nederlandse v3 upgraden met de engelse v4 upgrade i.c.m de tool?!
Nog 1 vraag blijft mijn menu dan nederlands of wordt het engels???
Niet dat dat heel veel uitmaakt engels is zelfs relaxer.
Als dat spraakprobleem maar opgelost word!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
ShinAkuma schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:54:
[...]

Beetje late reactie maar ik snap nu eindelijk waar die 3 opslaat tnx. Als ik alles goed begrepen heb kan ik dus mijn nederlandse v3 upgraden met de engelse v4 upgrade i.c.m de tool?!
Nog 1 vraag blijft mijn menu dan nederlands of wordt het engels???
Niet dat dat heel veel uitmaakt engels is zelfs relaxer.
Als dat spraakprobleem maar opgelost word!!!
Kan je niet garanderen dat het spraak probleem opgelost wordt, maar je kunt altijd terug.
Wat wel zeker is, is dat je een Nederlands menu kunt kiezen + T9 nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Handig die edit functie :)
Wat is het verschil tussen 4.2.1.4 en 4.2.3.3 ?
En begrijp ik het dan goed dat 4.2.1.3 eigenlijk hetzelfde is als 4.2.3.3?
Waarom is er dan nooit een 4.2.3.4 uitgekomen?
Zo een hele rits aan vragen maar dan is iedereen weer helemaal up to date :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Nu ik er over na zit te denken, nog maar een paar handige vragen.

Stel ik upgrade hem van 4.2.3.3 naar 4.2.1.4.

Wat gebeurt er na een hard reset? Blijft het 4.2.1.4?
Werkt de modaco simlock toolkit nog na de upgrade?
Hoe downgrade je het toestel? Ik gok nederlandse 4.2.3.3 rom upgrade downloaden en nbf toolkit 4.2.1.5 invullen?

Ik heb eigenlijk alleen maar problemen gehad met de c500 ALLE 3 (komt voornamelijk door het geweldige netwerk van Telfort grrrrr) vandaar al deze lastige? vragen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:25:
[...]

Haha! Grapjas :+
Maar die is niet fijn... Je moet de alarm telkenshandmatig weer uitzetten met een hele gedoe.. Vandaar...
Ik heb de standaard agenda vervangen door Papyrus van SBSH, dit is echt een geweldig programma.
Dit programma gebruik ik dus ook als wekker. Je kunt bijv voor een heel jaar al je wekdata inprogrammeren. Of per dag, net wat je wilt.
Het is dus niet echt een wekkerprogramma maar een geweldige agenda die hier ook geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk programma gebruiken jullie eigenlijk als alternatief op msn, over agile messenger was ik altijd heel tevreden, maar dit is sinds kort betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShinAkuma schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:45:
Nu ik er over na zit te denken, nog maar een paar handige vragen.

Stel ik upgrade hem van 4.2.3.3 naar 4.2.1.4.

Wat gebeurt er na een hard reset? Blijft het 4.2.1.4?
Werkt de modaco simlock toolkit nog na de upgrade?
Hoe downgrade je het toestel? Ik gok nederlandse 4.2.3.3 rom upgrade downloaden en nbf toolkit 4.2.1.5 invullen?

Ik heb eigenlijk alleen maar problemen gehad met de c500 ALLE 3 (komt voornamelijk door het geweldige netwerk van Telfort grrrrr) vandaar al deze lastige? vragen.

_/-\o_
Hmmm, ook ik heb problemen sinds ik Telfort heb op de spv_C500. Ook al heb ik vaak vol bereik, dan wordt een gesprek direct omgeleid naar mijn voicemail. Erg irritant. Daarnaast heb ik vaak een zeer irritante zoem tijdens het bellen en hoor ik vaak van de mensen met wie ik bel dat ik slecht (o.a. zacht) te verstaan ben...

Zijn hier oplossingen voor?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje..

ik krijg als het goed is deze week een Qtek 8010..

nu heeft de persoon van wie ik hem koop er tomtom navigatie software bij, maar geen GPS ontvanger...

kan ik zomaar een GPS ontvanger er op aansluiten, of moet ik eentje van een bepaald merk hebben die compatible zijn met tomtom..

en wat ik eigenlijk ook wil weten, waar kun je voor een beetje een schappelijke prijs zon gps ontvanger kopen, aangezien ik ze overal zie voor rond of meer dan 100 euro.... of is dat een normale prijs voor die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even om het verhaal uit te leggen.

Toen ik mn c500 kreeg was er geen vuiltje aan de lucht. Standaard software en TomTom werkte prima.

Toen die nieuwe software update kwam met Media Player 10 etc, toch maar die update uitgevoerd.

Apocalypse!

Ik krijg HEEL erg moeilijk contact met andere mensen, soms moet ik 4 keer bellen voordat ik contact krijg. Anders 3 piepjes alsof het netwerk bezet is.

Continu een geluid alsof je te dicht met je gsm bij een speaker komt. Microfoon valt uit, mensen verstaan me niet meer. Verbinding wordt continu verbroken.

TomTom werkt ERG langzaam, alsof de systeemeisen te hoog zijn voor het toestel.

Voor de software update was er niets aan de hand.

Downgraden is geen optie.

Die nieuwe engelse rom moet dus een uitkomst kunnen bieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SPV C500 komt net terug uit de reparatie, waardoor ook alle data is gewist. Ik wil nu de app-lock er weer van af gooien, maar met het tooltje in de start-post werkt dit niet.

Als ik het programma wil starten zegt het toestel dat de toegang is geweigerd omdat het programma niet digitaal is ondertekent.

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Voor mensen die problemen hebben met telfort (b.v Bastituta) ff naar modaco.com surfen en dan naar de ned topic gaan daar zie je al mijn bevindingen en oplossingen.
Keito je moet je toestel met een origineel orange sim eerst registreren bij orange ook dit kan je op modaco lezen, daarna wordt hij unlocked en kan je los op de c500. Advies koop een prepaid kaartje voor 10 euro heb ik ook gedaan juist om deze reden.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShinAkuma schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:19:
Keito je moet je toestel met een origineel orange sim eerst registreren bij orange ook dit kan je op modaco lezen, daarna wordt hij unlocked en kan je los op de c500. Advies koop een prepaid kaartje voor 10 euro heb ik ook gedaan juist om deze reden.
:*)
Ik heb een Orange sim en als het goed is is de telefoon geregistreerd bij Orange...

Ik zal nog eens rondkijken op modaco - ik kon er gister niks vinden betreffende dit probleem. Zo niet ga ik naar de Orange Shop om te kijken of ik wat kan regelen - ik wil graag zelf programma's schrijven, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:27:
[...]

Ik heb een Orange sim en als het goed is is de telefoon geregistreerd bij Orange...

Ik zal nog eens rondkijken op modaco - ik kon er gister niks vinden betreffende dit probleem. Zo niet ga ik naar de Orange Shop om te kijken of ik wat kan regelen - ik wil graag zelf programma's schrijven, vandaar :)
Je haalt sim- en applicatielock door elkaar. Wat jij moet hebben is een tooltje wat door orange developers wordt aangeboden aan de hand van je IMEI.
En dit is hier by the way en op modaco al honderd zo niet duizend keer besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:55:
[...]
Je haalt sim- en applicatielock door elkaar. Wat jij moet hebben is een tooltje wat door orange developers wordt aangeboden aan de hand van je IMEI.
En dit is hier by the way en op modaco al honderd zo niet duizend keer besproken.
Laat mij even mijzelf quoten, jet hebt volgens mij iets verkeerd opgevat;
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:54:
Mijn SPV C500 komt net terug uit de reparatie, waardoor ook alle data is gewist. Ik wil nu de app-lock er weer van af gooien, maar met het tooltje in de start-post werkt dit niet.

Als ik het programma wil starten zegt het toestel dat de toegang is geweigerd omdat het programma niet digitaal is ondertekent.
[...]
Het tooltje uit de startpost werkt niet - ik heb het al eerder gebruikt dus ik weet in welke mappen het zou moeten staan, dit heb ik ook allemaal correct gedaan. Toch geeft mijn toestel deze error.

De ROM die ik heb is van Orange NL 4.21.1088.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:48:
[...]

Laat mij even mijzelf quoten, jet hebt volgens mij iets verkeerd opgevat;

[...]

Het tooltje uit de startpost werkt niet - ik heb het al eerder gebruikt dus ik weet in welke mappen het zou moeten staan, dit heb ik ook allemaal correct gedaan. Toch geeft mijn toestel deze error.

En toch denk ik dat je mij verkeerd begrijpt ;) Want anders zou je niet over orange-sim en dergelijke hebben denk ik. Anyway, zoals ik je al aanraadde moet je even een mailtje sturen naar de Orange Developers welke je binnen een dag een tooltje sturen met unlockgegevens.
edit:
schaamteloze copy&paste pocketinfo forum credit naar Jagger

Voor een prima unlocker moet je een e-mailtje sturen naar developers@orange.com met bijv de volgende tekst:

Dear Sirs
I just bought an SPV C500, at the smartphonestunts.nl, but I'm unable to
software unlock via your OTA site. I've tried the register app, but to
no avail. I've read on several forums, that there is still an issue
concerning SPV C500's, and that the only way to get it unlocked, is
with a special tool from you.

Phone..........: SPV C500
Name...........: Jagger xxxxxxxxx
Occupation...: Student
Mobile..........: +31628xxxxx
Telephone.....: +3135xxxxxxxx
IMEI number..: 3565xxxxxxx84400

Thanks in advance and best regards
Jager Tilroe.

Uiteraard met voor jou specifieke gegevens.
Vervolgens krijg je meestal binnen een dag een programmaatje specifiek voor jouw telefoon waarmee je de security kunt instellen ( software-unlocken)

[ Voor 39% gewijzigd door Jerome! op 08-12-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met mn qtek 8010...

ik heb deze vandaag gekregen, maar het blijkt dat het alleen beschikt over buitenlandse talen... (engels duits etc...)

is het mogelijk om nederlands ook toe te voegen aan de telefoon?? een vriend van me heeft de SDA, en daar zit gewoon wel NL op..

misschien een paar files overtrekken, of is het niet zo simpel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 17:48:
[...]

Da's de windows versie. Overigens heb ik windows versie 4.21.14132.0
De ROM versie is aangeduid als x.x.x.x bijv. 4.1.3.0

Trouwens wat is de laatste stabiele ROM upgrade? Ik draai nog steeds op bovenstaande versie, 4.1.3.0 wel zonder problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Hebben jullie ook het probleem dat sommige knoppen ermee kappen :?

Bij mij doen 3 knoppen het al niet meer, valt dat onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Config schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:55:
Hebben jullie ook het probleem dat sommige knoppen ermee kappen :?

Bij mij doen 3 knoppen het al niet meer, valt dat onder de garantie?
Bij mij was hetzelfde het geval. De knoppen zijn bij mij vervangen. Dus ik denk dat het wel onder de garantie valt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toestel vanavond laten vallen.. scherm kapot :(
het was zeker geen perfect toestel, maar hij belde tenminste wel netjes.. nu moet ik een nieuw toestel gaan zoeken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Ik gebruik de C500 sinds enkele dagen in combinatie met de Pioneer DEH-P70BT autoradio/BT carkit. Dat werkt prima. Alleen wil ik graag de inhoud van mijn adresboek via BT overzenden naar de radio, zodat ik vanuit de radio kan bladeren en een gesprek kan initieeren. Volgens mij kan dat op de C500 alleen per contact, en niet in 1 klap. Zijn daar tooltjes voor?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Hoelang zit er eigenlijk garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op donderdag 08 december 2005 @ 19:33:
[...]

En toch denk ik dat je mij verkeerd begrijpt ;) Want anders zou je niet over orange-sim en dergelijke hebben denk ik. Anyway, zoals ik je al aanraadde moet je even een mailtje sturen naar de Orange Developers welke je binnen een dag een tooltje sturen met unlockgegevens.
edit:
schaamteloze copy&paste pocketinfo forum credit naar Jagger

Voor een prima unlocker moet je een e-mailtje sturen naar developers@orange.com met bijv de volgende tekst:

Dear Sirs
I just bought an SPV C500, at the smartphonestunts.nl, but I'm unable to
software unlock via your OTA site. I've tried the register app, but to
no avail. I've read on several forums, that there is still an issue
concerning SPV C500's, and that the only way to get it unlocked, is
with a special tool from you.

Phone..........: SPV C500
Name...........: Jagger xxxxxxxxx
Occupation...: Student
Mobile..........: +31628xxxxx
Telephone.....: +3135xxxxxxxx
IMEI number..: 3565xxxxxxx84400

Thanks in advance and best regards
Jager Tilroe.

Uiteraard met voor jou specifieke gegevens.
Vervolgens krijg je meestal binnen een dag een programmaatje specifiek voor jouw telefoon waarmee je de security kunt instellen ( software-unlocken)

Wat ook een leuke ervaring is is het volgende:

Je prutst een eindje weg met de C500 en na veel te veel prutsen heb je een C500 van buiten en een QTek van binnen.. conclusie er staat dan een QTek ROM op met Orange Update eroverheen. Als je de telefoon dan start is het eerst een QTek.. tot na het inloggen met al die andere schermpjes ipv dat Orange logo. en dan begint het Orage ellende verhaal weer.. alles is dicht, gelocked en niet gehoorzaam.. Je krijgt van Orange (omdat je zo veel belt) een nieuw C600 model aangeboden, dus is het dan handig om die toch al stoffige C500 eens op te sturen voor repairs..

aangemeld:
Stof onderscherm verwijderen
Backspace knop fixen
Nieuwe image eroverheen pompen met ALLE defaults

gaat 5 werkdaajes duren ongeveer.. uhuh met de kerst zeker?? na goed, de C600 doet het toch ook)
Uiteindelijk ging hij 17 dec 05 weg en kwam hij 5 jan 06 retour.. ik hem halen (vergeet nog mijn batterij en klepje, want die moet je houden als je hem opstuurt) dus ik thuis de c500 inelkaar gefietst en starten maar.. ik denk nog "ziet er netjes uit, hij lijkt wel gepoetst (en het was de mijne, want ik TAG ze altijd om stiekume omruil te voorkomen).. 1e scherm: QTEK!! naaahhjaaa zeg! goede service hoor!

ken ik alsnog zelf verder prutsen..

bovenstaand nog niet geprobeerd, dus nooie gelegenheid.

By the Way. de garantie dekt de knoppen failures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even (erg goed) contact gehad met Developers van Orange. Schappelijke gasten daar.

Ik verkreeg de op IMEI gebasseerde unlock tool (3 standen mogelijk) toegestuurd en kon deze netjes op de phone zetten. echter het runnen ervan gaf een foutmelding. ik heb toen wat gecommuniceerd met Developers@Orange en bij nader onderzoek van hun kant, bleek dat wanneer je geen Orange Bootloader draait, de tool dus ook neit meer werkt.

Ik moet dus eerst echt aan de sloop/firmware downgrades voor ik die tool kan gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Klopt het dat er een nieuwe update uit is voor de c500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
ja ik heb ook zoiets gelezen, de NL update is er nog niet volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
ShinAkuma schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:19:
Klopt het dat er een nieuwe update uit is voor de c500?
Ja dat klopt.
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/5889/updatech4un.th.jpg

Ik lees het net op modaco, maar de rom lijkt anders opgebouwd te zijn ofzo? De Typhoon NBF tool ziet 12 sections?? Heb hem op 2 verschillende computers geprobeerd hier, misschien ligt het aan de connectie?

[ Voor 12% gewijzigd door Jerome! op 19-01-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Hmm had niet verwacht dat ze er nog een update voor zouden uitbrengen, was wel nodig daar niet van aangezien ik alles perfect kan met dit toestel behalve bellen !!??!! Geluidskwaliteit geef ik gewoon een 3 voor de rest perfect toestel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
Is er toevallig iemand hier die SmartSS gebruikt? Zo'n progje waarmee je screendumps kunt maken... Volgens het beginscherm moet je op * (sterretje) drukken om een afdruk te maken, maar dat lijkt niet te werken? Ik kan op de hele telefoon nergens de bitmaps terug vinden. Ik doe vast wat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Jerome! schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:32:
[...]

Ja dat klopt.
[afbeelding]

Ik lees het net op modaco, maar de rom lijkt anders opgebouwd te zijn ofzo? De Typhoon NBF tool ziet 12 sections?? Heb hem op 2 verschillende computers geprobeerd hier, misschien ligt het aan de connectie?

Als ik op het plaatje kijk, lijkt het eerder een oudere dan een nieuwere versie
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:57:
[...]

Op het plaatje zie ik 2 versies: 4.2.1.4; de Engelse laatste versie en die download-link wijst naar het bestand RuuOCHv2.5_v4.2.5.2_ship.exe. Oftewel versie 2 (nog ouder dus dan de huidge NL-versie) van Zwitserland, denk ik.
Ik zou hem niet gebruiken. Zelf heb ik van 4.2.1.4. een NL versie gemaakt en die geïnstalleerd.
En die bevalt prima.
De beschrijving hoe je dit moet doen vind je hier:
Jerome! in "De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C..."

[ Voor 9% gewijzigd door funske op 19-01-2006 17:42 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
grun schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:02:
Is er toevallig iemand hier die SmartSS gebruikt? Zo'n progje waarmee je screendumps kunt maken... Volgens het beginscherm moet je op * (sterretje) drukken om een afdruk te maken, maar dat lijkt niet te werken? Ik kan op de hele telefoon nergens de bitmaps terug vinden. Ik doe vast wat fout.
Net nog even geprobeerd en hij werkt prima. :*)
Als je SmartSS opstart moet je niet op exit klikken, maar met de home-toets naar het beginscherm gaan en daarna naar het scherm waarvan je een screendump wilt maken. Dan klik je op het * (sterretje) en wordt de dump aangemaakt. Deze is daarna te vinden in My Document op Storage (en dus niet op de Storage Card) en heet ss00x.
Daarna kun je met de backspace toets terug naar SmartSS en op exit drukken.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
funske schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:23:
[...]

Net nog even geprobeerd en hij werkt prima. :*)
Als je SmartSS opstart moet je niet op exit klikken, maar met de home-toets naar het beginscherm gaan en daarna naar het scherm waarvan je een screendump wilt maken. Dan klik je op het * (sterretje) en wordt de dump aangemaakt. Deze is daarna te vinden in My Document op Storage (en dus niet op de Storage Card) en heet ss00x.
Daarna kun je met de backspace toets terug naar SmartSS en op exit drukken.
Ja, zo ongeveer had ik het ook begrepen en ook uitgevoerd. Als ik op het sterretje klik hoor ik een luide klik. Maar vervolgens is nergens iets van ss00x terug te vinden. Vreemd.

[edit] Een dag later... ik weet het al. Ik had v1.0 maar die doet het niet. Je moet v1.1 hebben, die werkt prima.

[ Voor 8% gewijzigd door grun93 op 20-01-2006 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
funske schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:18:
[...]

Als ik op het plaatje kijk, lijkt het eerder een oudere dan een nieuwere versie

[...]

Op het plaatje zie ik 2 versies: 4.2.1.4; de Engelse laatste versie en die download-link wijst naar het bestand RuuOCHv2.5_v4.2.5.2_ship.exe. Oftewel versie 2 (nog ouder dus dan de huidge NL-versie) van Zwitserland, denk ik.
Ik zou hem niet gebruiken. Zelf heb ik van 4.2.1.4. een NL versie gemaakt en die geïnstalleerd.
En die bevalt prima.
De beschrijving hoe je dit moet doen vind je hier:
Jerome! in "De HTC Typhoon (Qtek 8010 / Orange SPV C..."
Dat betwijfel ik. In Zwitserland zijn er dus niet zoveel upgrades uitgebracht, en omdat er in Engeland 5 zijn geweest wil dat dus niet zeggen dat update nummer 2 van Zwitserland ouder is. Tevens is de operatorversie wel een stuk hoger, maar ook dat hoeft nog niet veel te zeggen,
hoewel ik moet zeggen dat het changelog verdacht veel lijkt op 4.1.1.4 :/

Echter de rominhoud is weer anders verdeeld, en dat stuk snap ik niet helemaal, zal dadelijk eens posten op modaco en vragen aan die kerel die al geflashed heeft of 'ie zijn info scherm even kan noteren.

Enne owja, thanx dat je me even verwijst naar mijn eigen geschreven upgrade tutorial >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Jerome! schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:49:
[...]

Enne owja, thanx dat je me even verwijst naar mijn eigen geschreven upgrade tutorial >:) :P
Graag gedaan ;) Het was ook iets meer bedoeld voor anderen, die dit misschien niet gelezen hebben vanaf het begin.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Zo, de mensen van Modaco hebben gereageerd, het ziet er tot nu toe naar uit dat de laatste rom van Zwitserland gelijk is aan de laatste UK rom. Als er meer bekend wordt laat ik het nog wel weten, of je kunt de thread hiervolgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerome! op 20-01-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Laatst online: 10-09 20:58
Ik heb problemen met activesync en mijn SPV C500. Ik moest mijn PC wijzigen van domein en PC-naam.

Activesync geeft de melding 'attention required' bij synchronisatie. En als ik klik op 'resolve items' dan krijg ik de geweldige melding: 'Items of one or more information types cannot be synchronized. Disconnect en reconnect your device. To view all error messages and dialog boxes that require your input, you must connect to this computer via infrared or serial/USB cable'. Dit natuurlijk terwijl ik verbonden ben via de USB.

Activesync schrijft een logfile genaamd wcesmgr.log. Hierin staat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2006-01-20 13:12:54 00000E28 - ActiveSync second instance started, Cmd line: '/onconnect'
2006-01-20 13:12:54 00000E28 - ActiveSync second instance exiting
2006-01-20 13:12:54 00000684 - Checking existing partnership on device 0x1F4F374D.
2006-01-20 13:12:56 00000240 - DTPT: Setting DTPT network to {A1182988-0D73-439E-87AD-2A5B369F808B}
2006-01-20 13:12:56 00000240 - DTPT: Send DTPT Network={A1182988-0D73-439E-87AD-2A5B369F808B}.  Result=0x00000000
2006-01-20 13:12:58 00000240 - Server sync version: 1.1
2006-01-20 13:12:58 00000240 - Found PIM at 'C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\OUTLOOK.EXE'
2006-01-20 13:12:58 00000240 - Notes Sync not available for device type: 'SmartPhone'
2006-01-20 13:12:58 00000684 - Connected to device 0x1F4F374D (SmartPhone, SPV_C500) [partner 0]
2006-01-20 13:12:58 00000684 - **** Starting synchronization engine
2006-01-20 13:13:00 00000B1C - Remote object: 'Appointment', SSPId: 0x00002710 [0 items]
2006-01-20 13:13:00 00000B1C - Remote object: 'Contact', SSPId: 0x00002711 [8 items]
2006-01-20 13:13:00 00000B1C - Remote object: 'Task', SSPId: 0x00002712 [0 items]
2006-01-20 13:13:00 00000B1C - Remote object: 'Merlin Mail', SSPId: 0x00002713 [0 items]
2006-01-20 13:13:01 00000684 - ERROR: Initialization of SSP 'Microsoft Outlook' failed. Error: 0x8018000B.
2006-01-20 13:13:01 00000684 - ERROR: Unable to start SSP 'Microsoft Outlook'. Error code: 0x8018000B
2006-01-20 13:13:01 00000684 - **** Synchronization engine started

Ik heb het volgende geprobeerd:
  • verwijder profielen van activesync
  • herinstallatie van activesync 3.71 and 3.8 en dat verschillende keren.
  • outlook 2003 gerepareerd via help -> detect and repair.
  • harde reset van de spv c500.
  • systrem restore naar oude domein, nu werkt het weer, activesync verwijderd, opnieuw naar nieuwe domein, activesync geinstalleerd
Niets heeft gewerkt.

Ik raak zo langzamerhand door mijn ideeen heen. Een herinstallatie van office is een laatste optie.

Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt? Een oplossing misschien?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Wie van de C500 gebruikers gebruikt nog WM5 op zijn phone? Hier ben ik nog benieuwd naar hoe de applicaties en dergelijke nog draaien... ik gebruik voornamelijk veel TomTom, internet, muziek afspelen, foto's maken niet zo meer, maar weet dat daar problemen mee was... maar zijn daar oplossingen voor gevonden en dergelijke?

Hier ben ik dus erg benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik gebruik al vanaf het begin dat de beta van wm5 uitkwam, wm5 op mijn gsm. Ben er nog steeds erg tevreden mee. Minpunt is dat tomtom (5.2) heel enkele keer vast loopt op bepaalde punten, erg vreemd maar heb er nog geen oplossing voor. En de camera werkt langzaam en de kwaliteit is slecht. Voor de rest is het alleen maar vooruitgang! Ik ga in iedergeval niet meer terug wm2003.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Speedfight schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:37:
Minpunt is dat tomtom (5.2) heel enkele keer vast loopt op bepaalde punten, erg vreemd maar heb er nog geen oplossing voor. En de camera werkt langzaam en de kwaliteit is slecht.
Met TomTom die ik nu heb, heb ik dit ook... Maar je moet zeker 5.2 gebruiken of is dit allee omdat je het nieuwste va het nieuwste wilt hebben? Ik weet niet of je TomTom 5.2 moet installeren omdat je WM5 hebt... of moet dit juist wel?

Verder over de camera was ik al beked... heb WM5 ook op m'n telefoon gehad alleen nog voordat ik TomTom ging gebruiken... Maar zijn er geen particuliere programma's gemaakt die het wel beter kunnen doen of een betere driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
-- opgelost :) --

[ Voor 98% gewijzigd door ironx op 31-01-2006 17:26 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:21:
[...]

Volgens mij moet je nog wel even op je telefoon via BEGIN (startmenu) het tooltje activeren.
Ik heb het idee dat de app unlock niet meer werkt met de nieuwste rom update. Ik wilde mijn telefoon (opnieuw) unlocken, maar dat werkt mooi niet meer. Krijg de melding dat de toegang is geweigerd :(

edit: Deze werkt beter Klik hier! Schijn bedriegt.

Uiteindelijk gelukt via het tooltje van de devs!

[ Voor 57% gewijzigd door The_Bash op 04-02-2006 01:51 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wellicht een interessant tooltje voor sommigen:
http://www.spv-developers.com/forum/showthread.php?t=1831

Originele clockspeed:
TCPMP Version 0.71 Benchmark Results

Average Speed                  118.68%
Video Frames                   886
Audio Samples                  435345
Amount of Data                 2464 KB

Bench. Time                    0:29.861
Bench. Frame Rate              29.67
Bench. Sample Rate             14578
Bench. Data Rate               676 kbit/s

Original Time                  0:35.439
Original Frame Rate            25.00
Original Sample Rate           11025
Original Data Rate             570 kbit/s

URL                            \Storage Card\Media\zlatan-ajax-nac-5-1.avi
Size                           2523136
Platform                       SmartPhone
OS Version                     5.01
OEM Info                       HTC
Clock speed                    173 Mhz
Video output                   GAPI 176x220 16bits Lookup
Video zoom                     320x240 -> 166x220
Audio output                   Wave Output 11025Hz 16Bits 1Ch.

Iets verhoogde clockspeed:
TCPMP Version 0.71 Benchmark Results

Average Speed                  142.26%
Video Frames                   886
Audio Samples                  443672
Amount of Data                 2464 KB

Bench. Time                    0:24.912
Bench. Frame Rate              35.56
Bench. Sample Rate             17809
Bench. Data Rate               810 kbit/s

Original Time                  0:35.439
Original Frame Rate            25.00
Original Sample Rate           11025
Original Data Rate             570 kbit/s

URL                            \Storage Card\Media\zlatan-ajax-nac-5-1.avi
Size                           2523136
Platform                       SmartPhone
OS Version                     5.01
OEM Info                       HTC
Clock speed                    206 Mhz
Video output                   GAPI 176x220 16bits Lookup
Video zoom                     320x240 -> 166x220
Audio output                   Wave Output 11025Hz 16Bits 1Ch.

Resulaten spreken wel voorzich lijkt me. Je telefoon moet wel (volledig) unlocked zijn volgens mij.

En uiteraard alles op eigen risico etc... ;)

Edit:
Nieuwe benchmark neergezet.
Zou je je batterij ook kunnen benchmarken, dat is natuurlijk wel handig hierbij?

[ Voor 4% gewijzigd door Rutje! op 07-02-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga deze telefoon voor 175 euro van een klasgenoot overkopen. Is toch een leuke koop lijkt mij. Hij is simlock vrij dus ik kan gewoon me eigen sim erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veelste duur.. kijk op marktplaats: voor zo'n 100 euro kun je daar al splinertnieuwe kopen.

voor 175 euro zit je al aan een c550!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste