Ja, maar hoeveel meer ?? Ik heb geen idee..plakbandrol schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:38:
[...]
Ik kan nergens vinden dat ze dikker zijn, je kunt toch meer mAh in dezelfde grootte proppen?
Waarom niet? Nieuwere batterij, nieuwere technieken. Kijk naar de gewone oplaadbare baterijen. Bijvoorbeeld die AA GP Powerbanks. Altijd dezelfde maat en toch gingen die van 1600 naar 2500.plakbandrol schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:38:
[...]
Ik kan nergens vinden dat ze dikker zijn, je kunt toch meer mAh in dezelfde grootte proppen?
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Bij mij functioneerd het extern display goed, wel een iets smaller lettertype.Frash schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 18:59:
[...]
Dat is erg gunstig nieuws!
Is het overigens zo dat het externe display niet meer goed functioneert met WM2005?
http://www.kingstalk.com/mpx200/2005.zipplakbandrol schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:33:
[...]
blijkbaar, als je even op die link had geklikt had je onder Tutorial kunnen lezen "Komt binnenkort"
Using the motorola mobile upgrade wizard, do the following:
1. remove SD and SIM and connect device
2. flash with part1.img
3. disconnect and remove battery
4. replace battery
5. master reset
6. device ID should be displayed along with an error message
7. remove battery
8. replace battery
9. put in SD card (you need at least 32MB) and reconnect
10. flash with part2.img
11. flash with part3.img
12. disconnect device and remove battery
13. replace battery
14. master reset, but options are different now (choose clean reg hive and format storage)
15. wait until complete
16. enjoy
[ Voor 16% gewijzigd door zx9r_mario op 08-01-2006 12:26 ]
Haha je neemt die gast met zn adsense paginatje letterlijk het brood uit de mond 
Btw replace moet worden vertaald als "herplaats" en niet "vervang" (om verwarring te voorkomen ala "ik heb maar 1 batterij")
Btw replace moet worden vertaald als "herplaats" en niet "vervang" (om verwarring te voorkomen ala "ik heb maar 1 batterij")
Ach ja, ik heb de procedure zo van zijn website geplukt.
[ Voor 76% gewijzigd door zx9r_mario op 08-01-2006 12:24 ]
Je kunt na een flash naar WM2005 een andere sd kaart gebruiken. Stop een (lege) sd kaart erin, zet de telefoon aan. WM2005 doet nu een 'hard reset' en maakt zelf de nodige files aan op de sd kaart.
Bij mij ging de telefoon eerst niet aan, hard reset werkte ook niet. Ik hield toen de linker navigatie key in en sloot de usb aan (zelfde handeling als bij het flashen). Daarna weer de usb kabel losgemaakt, toen ging de telefoon aan.
Misschien dat iemand een andere procedure heeft maar bovenstaande heb ik 2 getest en werkt goed. Dus de eerste keer niet schrikken. Reflashen hoefde ik niet trouwens.
Op howardforums las ik dan men ook de inhoud van de sd kaart naar een nieuwe kopieerde, dit heb ik nog niet getest.
Bij mij ging de telefoon eerst niet aan, hard reset werkte ook niet. Ik hield toen de linker navigatie key in en sloot de usb aan (zelfde handeling als bij het flashen). Daarna weer de usb kabel losgemaakt, toen ging de telefoon aan.
Misschien dat iemand een andere procedure heeft maar bovenstaande heb ik 2 getest en werkt goed. Dus de eerste keer niet schrikken. Reflashen hoefde ik niet trouwens.
Op howardforums las ik dan men ook de inhoud van de sd kaart naar een nieuwe kopieerde, dit heb ik nog niet getest.
Een vraagje over WM5:
Want ik las dus dat je de sd kaart deel van je besturingssysteem wordt, en dat je dus niet zomaar een andere erin kan doen, maar kan je hem er nog wel uit halen terwijl je mobiel aan staan?
Want ik haal mijn geheugenkaart er meestal uit om bestanden over te zetten, want in een cardreader gaat dat 10 keer zo snel...
Of loopt windows helemaal vast als je die kaart eruit haalt? Want dat is dan wel een nadeel van WM5.
Bij WM2003 is dit toch niet het geval?
En weet iemand over tomtom5 of die op WM5 met een mpx200 wel werkt? En met WM2003? Want onder WM2002 start die niet bij mij
Want ik las dus dat je de sd kaart deel van je besturingssysteem wordt, en dat je dus niet zomaar een andere erin kan doen, maar kan je hem er nog wel uit halen terwijl je mobiel aan staan?
Want ik haal mijn geheugenkaart er meestal uit om bestanden over te zetten, want in een cardreader gaat dat 10 keer zo snel...
Of loopt windows helemaal vast als je die kaart eruit haalt? Want dat is dan wel een nadeel van WM5.
En weet iemand over tomtom5 of die op WM5 met een mpx200 wel werkt? En met WM2003? Want onder WM2002 start die niet bij mij
Verwijderd
Tomtom5 werkt prima met WM2003
Overigens kan ik de geheugenkaart met WM2003 niet hotswappen, de telefoon valt dan uit.
Overigens kan ik de geheugenkaart met WM2003 niet hotswappen, de telefoon valt dan uit.
Dan is ie er dus mee bezig.Ik had het ook al gezien dat de tutorial binnenkort komt.plakbandrol schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:33:
[...]
blijkbaar, als je even op die link had geklikt had je onder Tutorial kunnen lezen "Komt binnenkort"
Het ging mij erom dat het dus al bezig was.
Verwijderd
a) Je GSM uitzetten-DG- schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:32:
Een vraagje over WM5:
b) Niet zo moeilijk doen, en gewoon via Active Sync je bestanden overzetten.
a in dat geval.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:18:
[...]
a) Je GSM uitzetten
b) Niet zo moeilijk doen, en gewoon via Active Sync je bestanden overzetten.
(Krusher ook bedankt
Weet ik alleen nog niet of ik 2003 of 5 neem...
Gaat dat upgraden trouwens wel als je geen ActiveSync 4 of hoger hebt? (dus met bijv. 3.8)
Want ik heb geen zin om XP sp2 te installeren voor alleen maar ActiveSync
En qua T9.. hoe zit het dan met de nederlandse taal als je een engelse WM hebt gedownloadkocht?
Na, de upgrade naar wm5 heb je activesync 4.1 nodig. T9 weet ik niet. Net zoals onder 2003 is wm5 met SD niet hot swotable, dus je kan wel een cardreader gebruiken, maar dan moet je eerst je foon uit doen.-DG- schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:45:
[...]
a in dat geval.![]()
(Krusher ook bedankt)
Weet ik alleen nog niet of ik 2003 of 5 neem...
Gaat dat upgraden trouwens wel als je geen ActiveSync 4 of hoger hebt? (dus met bijv. 3.8)
Want ik heb geen zin om XP sp2 te installeren voor alleen maar ActiveSync![]()
![]()
En qua T9.. hoe zit het dan met de nederlandse taal als je een engelse WM hebt gedownloadkocht?
De T9 bevat alleen engels en duits (ook als taal) van WM2005robert-630 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:57:
[...]
Na, de upgrade naar wm5 heb je activesync 4.1 nodig. T9 weet ik niet. Net zoals onder 2003 is wm5 met SD niet hot swotable, dus je kan wel een cardreader gebruiken, maar dan moet je eerst je foon uit doen.
Ik had daar ook last van. De oplossing was bij mij:Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:30:
Klote ActiveSync 4.1![]()
Hij zit om de 5 minuten gewoon ff lekker te syncen, hij heeft er duidelijk zin in! En dat terwijl er helemaal niets is om te syncen![]()
[...]
Haal alle connecties weg in het file menu
deinstalleer activesync
installeer activesync
en voila, na de 1e synchronisatie (duurt lang!) geen onzin elke 5 minuten meer, en de syncs zijn sneller!
[ Voor 3% gewijzigd door birdibird op 08-01-2006 16:44 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Het volgende programma schijnt het T9 probleem te verhelpen: http://www.smartphone2000.tv/2000/t9config101.zipzx9r_mario schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:36:
[...]
De T9 bevat alleen engels en duits (ook als taal) van WM2005
Kan iemand het uitproberen op WM5?
Nog een interessante link: http://www.modaco.com/Sol..._to_SPV_C500-t199368.html
Hier kun je de NL T9 dll downloaden: http://www.modaco.com/ind...Attach&type=post&id=12038
[ Voor 24% gewijzigd door AirX op 08-01-2006 21:32 ]
Helaas werkt dat niet. Hij pikt de dll niet, ik krijg bij elke toets die ik indruk een piepje. Wellicht omdat ie van de C500 komt?
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ik zal eens proberen om de dll van mijn mpx200 (win2k3) te rippen.birdibird schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:37:
Helaas werkt dat niet. Hij pikt de dll niet, ik krijg bij elke toets die ik indruk een piepje. Wellicht omdat ie van de C500 komt?
Verwijderd
Thanx voor het snelle antwoord. Wel vreemd eigenlijk, je zou verwachten dat MMS haast een vast onderdeel is geworden van het OS. Moet je voor MMS weer dat belachelijke ArcSoft MMS Composer gaan installeren. Niet dat ik veel MMS, maar toch...Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:19:
In iedergeval niet standaard.
Heeft iemand TomTom 5 werkend op wm5?
Verwijderd
Sorry to say, maar MMS is gewoon 1 grote flop.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:23:
[...]
Thanx voor het snelle antwoord. Wel vreemd eigenlijk, je zou verwachten dat MMS haast een vast onderdeel is geworden van het OS. Moet je voor MMS weer dat belachelijke ArcSoft MMS Composer gaan installeren. Niet dat ik veel MMS, maar toch...
MMS zijn toch smsje maar dan als videoclips ofzoiets?Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:46:
[...]
Sorry to say, maar MMS is gewoon 1 grote flop.
* anandus is niet zo op de hoogte van de MMS/Realtone-jeugd...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ja, maar waarom:Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:46:
Sorry to say, maar MMS is gewoon 1 grote flop.
Géén compatabiliteit tussen providers, onduidelijke tarieven.
Als dat vanaf het begin goed geregeld was, vooral de garantie dat de mmsjes gewoon aankomen op plaats van bestemming net als sms, was het een veel groter succes geweest zoals bv in Japan.
Verwijderd
Het is SMS met de M van Multimedia. Volgensmij is het met name voor afbeeldingen, maar je kunt er volgens mij ook geluiden mee versturen.anandus schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:49:
[...]
MMS zijn toch smsje maar dan als videoclips ofzoiets?
* anandus is niet zo op de hoogte van de MMS/Realtone-jeugd...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 13:58 ]
Verwijderd
MMS is inderdaad een soort sms, maar je kunt dan ook binaire bestanden zoals afbeeldingen, geluiden en video's meesturen. Zolang de telefoon van de ontvanger het maar ondersteunt. Eigenlijk is het een soort pseudo-email, want je kunt MMS- berichten ook naar e-mailadressen sturen.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:57:
[...]
Het is SMS met de M van Multimedia. Volgensmij is het met name voor afbeeldingen, maar je kunt er volgens mij ook geluiden mee versturen.
Inderdaad, MMS is niet bepaald de 'killer app' geworden waar de providers op gehoopt hadden. Ik denk dat vooral het instellen van MMS bij de meeste telefoons echt een ramp is, terwijl bij SMS de instellingen gewoon standaard op je SIM- kaart staan. Daarnaast heb je altijd het probleem dat wanneer je een MMS verstuurt, je nooit weet of de ontvanger het wel ondersteunt.
Desalniettemin krijg ik wel eens MMS- berichten, en om nu tegen de ontvanger te moeten zeggen "sorry, maar mijn MPX met Windows Mobile 5 ondersteunt dit niet" klopt natuurlijk ook niet echt...
Verwijderd
Ik had vandaag tijdens kantoorwerk de telefoon de hele dag op silent in mijn broekzak gedaan. Op het einde van de dag doe ik hem open: 5 missed calls!
4x voicemail, 1x private. Op mijn voicemail staat: "Wij kunnen u aan deze kant van de lijn niet horen, we bellen zo even terug. (en nog wat kantoorgerommel op de achtergrond)".
WTF! Dat ding is dus niet afgegaan, en dat voicemail bericht is al helemaal ubervaag
Dus ik klap hem dicht, loop weg, doe hem op weg naar huis weer open, en zie dat ik wéér een bericht gemist heb??
Ik snap er echt even de klote meer van.
4x voicemail, 1x private. Op mijn voicemail staat: "Wij kunnen u aan deze kant van de lijn niet horen, we bellen zo even terug. (en nog wat kantoorgerommel op de achtergrond)".
WTF! Dat ding is dus niet afgegaan, en dat voicemail bericht is al helemaal ubervaag
Dus ik klap hem dicht, loop weg, doe hem op weg naar huis weer open, en zie dat ik wéér een bericht gemist heb??
Verwijderd
Vaag. Ik ga er vanuit je in je 'silent' profiel wel gewoon vibrate aan hebt staan? Of misschien is dit wel het addertje onder het gras van WM5....Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:08:
Ik had vandaag tijdens kantoorwerk de telefoon de hele dag op silent in mijn broekzak gedaan. Op het einde van de dag doe ik hem open: 5 missed calls!
Hier ben ik ook wel in geinteresseerd. Krijg je een GPS muis nu wel aan de praat op de usb poort? Nieuw OS, dus nieuwe rondes, nieuwe kansen.birdibird schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:32:
Heeft iemand TomTom 5 werkend op wm5?
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Verwijderd
k geloof dat t meer aan de hardware lag, dan aan de software...?RudiVader schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:28:
[...]
Hier ben ik ook wel in geinteresseerd. Krijg je een GPS muis nu wel aan de praat op de usb poort? Nieuw OS, dus nieuwe rondes, nieuwe kansen.
adios,
Hansie
Verwijderd
Grappig, ik lees dit vaker over WM2003 maar bij mij lukt dit wel. Moet wel zeggen dat ik MMC- kaarten gebruik ipv SD, misschien dat het daar aan ligt?Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:38:
Verwijderd
Ik heb bij mijn profile mijn "Ring type" van Silent naar Vibrate gezet, nu werkt het welVerwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:21:
[...]
Vaag. Ik ga er vanuit je in je 'silent' profiel wel gewoon vibrate aan hebt staan? Of misschien is dit wel het addertje onder het gras van WM5....
Raar dat dit standaard niet zo ingesteld is
Ik heb hier iemand gevonden die een irda - serieel koppeling maakt voor GPS. Ik ben benieuwd of dat werkt, want WM5 ondersteunt compoorten via irda en activesync via irda. Ik heb hem een mailtje gestuurd.RudiVader schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:28:
[...]
Hier ben ik ook wel in geinteresseerd. Krijg je een GPS muis nu wel aan de praat op de usb poort? Nieuw OS, dus nieuwe rondes, nieuwe kansen.
Iemand hier al mee geëxperimenteerd?
Update Startpost
| De I&T policy in het kort: Geen zaken die in strijd zijn met licentie- of copyright regelgeving, hieronder vallen o.a. - warez, cracks, etc - (hulp bij) het unlocken van telefoons - (hulp bij) het flashen/firmware aanpassen van telefoons ( onderstaand uitleg) Policy m.b.t. firmware aanpassen (voor leesbaarheid bewerkt) Zie: Policy m.b.t. unlocken en firmware aanpassen voor onbewerkte policy Het geven en vragen van informatie over gemodificeerde firmwares wordt op het forum niet toegestaan. Zaken die copyright schenden worden uiteraard geweerd van het forum. Aangezien ook dit soort modificaties aanpassingen doen in copyrighted materiaal kunnen ook deze niet toegestaan worden. Verwijzingen naar methoden en tools zijn tevens niet toegestaan. |
[ Voor 4% gewijzigd door robert-630 op 09-01-2006 21:58 ]
Voordat ik nu überhaupt aan een upgrade ga beginnen,ff dit nog.
Kan ik mijn verzameling 2002/2003 software blijven gebruiken?
Of is dit na een upgrade naar WM5 overbodige schijf inname?
Oftewel,kan ik het daarna weggooien?
(dikke 300MB aan allerlei
)
Kan ik mijn verzameling 2002/2003 software blijven gebruiken?
Of is dit na een upgrade naar WM5 overbodige schijf inname?
Oftewel,kan ik het daarna weggooien?
(dikke 300MB aan allerlei
Ik vraag me ook af of er een SDIONOW! driver bij de WM5 zitbirdibird schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:37:
[...]
Ik heb hier iemand gevonden die een irda - serieel koppeling maakt voor GPS. Ik ben benieuwd of dat werkt, want WM5 ondersteunt compoorten via irda en activesync via irda. Ik heb hem een mailtje gestuurd.
Iemand hier al mee geëxperimenteerd?
Ik vond toevallig op een blog ook een paar SDIO drivers. Weet niet of je hiermee verder komt, wellicht het proberen waard.AirX schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:11:
[...]
Ik vraag me ook af of er een SDIONOW! driver bij de WM5 zit..... als dat het geval is kunnnen we gebruik gaan maken van bluetooth SD kaartjes
..... iemand die zo'n kaartje heeft en het uit wil proberen?
Verwijderd
Ja maar... Dat kan toch niet, want om die Bluetooth- kaart er in te proppen moet je de SD- kaart er toch uithalen? Ik lees overal dat het toestel zichzelf dan afsluit...AirX schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:11:
[...]
Ik vraag me ook af of er een SDIONOW! driver bij de WM5 zit..... als dat het geval is kunnnen we gebruik gaan maken van bluetooth SD kaartjes
..... iemand die zo'n kaartje heeft en het uit wil proberen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 13:01 ]
Verwijderd
Mkay.... Dat wist ik niet. Net ff gegoogled op SDIO- kaarten met ingebouwd geheugen, maar die lijken maar schaars te zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:03:
Daarom heb je SDIO-kaarten met ingebouwd geheugen
Wifikaarten zijn er inderdaad met geheugen, nog wel van Sandisk maar bluetooth met geheugen ben ik nog niet tegen gekomen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:32:
Er zijn anders zat wifi-kaarten met 256-512 megabyte geheugen
Wat is een goed werkend navigatie programma? TomTom 4.4 heeft niet de mogelijkheid loop/fietsroutes te doen. Hebben jullie ervaring met andere pakketten?
Ik heb het Inet nog even afgezocht... maar ik ben er zo goed als zeker van dat de MPX200 SDIO ondersteund. Heel veel toestellen die op dezelfde chipset gebasseerd zijn, zijn het namelijk ook
.... Ik denk dan ook dat ik waarschijnlijk één van die roms moet zien te bemachtigen en dan de SDkaart controller driver van die ROM in de mpx200 ROM moet stoppen. (heb nu alleen tentamens... dus over een week kan ik pas echt er mee aan de slag
)
EDIT: dat hij SDIO ondersteund is zo goed als zeker.... nu nog ergens de SDIO Now! software weg zien te rippen
EDIT: dat hij SDIO ondersteund is zo goed als zeker.... nu nog ergens de SDIO Now! software weg zien te rippen
[ Voor 23% gewijzigd door AirX op 10-01-2006 14:04 ]
Ik weet er niet heel veel van, maar ik weet wel bijna zeker dat de camera die je voor de mpx200 hebt ook SDIO is, hij moet in ieder geval in de geheugenkaart. Maar elk SDIO-apparaat heeft een andere driver, dus dat is de bottleneck??AirX schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:44:
Ik heb het Inet nog even afgezocht... maar ik ben er zo goed als zeker van dat de MPX200 SDIO ondersteund. Heel veel toestellen die op dezelfde chipset gebasseerd zijn, zijn het namelijk ook.... Ik denk dan ook dat ik waarschijnlijk één van die roms moet zien te bemachtigen en dan de SDkaart controller driver van die ROM in de mpx200 ROM moet stoppen. (heb nu alleen tentamens... dus over een week kan ik pas echt er mee aan de slag
)
Vaak is het niet dat de hardware het niet aankan maar er moeten drivers in Windows Mobile zelf zitten die het aankunnen. Bij die Medion Navigatie aanbieding van Scapino was dat het probleem. Nu is de vraag of het ook in deze rom zit ingebakken.AirX schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:44:
Ik heb het Inet nog even afgezocht... maar ik ben er zo goed als zeker van dat de MPX200 SDIO ondersteund. Heel veel toestellen die op dezelfde chipset gebasseerd zijn, zijn het namelijk ook.... Ik denk dan ook dat ik waarschijnlijk één van die roms moet zien te bemachtigen en dan de SDkaart controller driver van die ROM in de mpx200 ROM moet stoppen. (heb nu alleen tentamens... dus over een week kan ik pas echt er mee aan de slag
)
Verwijderd
Tomtom 5 heeft het wel, bovendien kan ie ook de route doorlopen met aanwijzingen op een door jou ingesteld tempo..birdibird schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:44:
Wat is een goed werkend navigatie programma? TomTom 4.4 heeft niet de mogelijkheid loop/fietsroutes te doen. Hebben jullie ervaring met andere pakketten?
En anders gaan we toch zelf de benodigde drivers proberen toe te voegen? Een ROM is ook maar een bestand waar je mee uit kunt vreten wat je wiltVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:25:
Aangezien het een develop-rom was, om dingen uit te testen, zou ik haast zeggen van wel?
En dat was één: http://www.xs4all.nl/~itsme/projects/xda/dumprom.html
En dat was twee: http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=mkrom
[ Voor 25% gewijzigd door AirX op 10-01-2006 15:29 ]
ik weet niet of het aan mijn foon ligt, maar na de win2003 update haperen mp3's niet meer bij het open/dichtklappen van de klep..
Verwijderd
Dat doet die van mij ook niet gelukkig, alleen echt lekker klinken doen de mp3's niet. Maar ja het is dan ook geen dedicated mp3 speler.plakbandrol schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:38:
ik weet niet of het aan mijn foon ligt, maar na de win2003 update haperen mp3's niet meer bij het open/dichtklappen van de klep..
Ow ik heb net dat verloopstukje binnengekregen per post en ik vind het best ok klinkenVerwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:47:
Dat doet die van mij ook niet gelukkig, alleen echt lekker klinken doen de mp3's niet. Maar ja het is dan ook geen dedicated mp3 speler.
[ Voor 8% gewijzigd door plakbandrol op 10-01-2006 16:06 ]
Weet iemand of er software bestaat om makkelijk je SD kaart te vullen met bestanden? Ik loop nu tegen een aantal problemen aan
- overzetten gaat traag, het was beter als je alle files kon 'queuen' zodat ie als je klaar was alles in 1x erop kan zetten (net als met het branden van cd's)
- je kunt niet zien hoeveel ruimte je op je kaart over hebt
ik heb wel een kaartreader maar ik vind het fijner om de kaart er zoveel mogelijk in te laten zitten
- overzetten gaat traag, het was beter als je alle files kon 'queuen' zodat ie als je klaar was alles in 1x erop kan zetten (net als met het branden van cd's)
- je kunt niet zien hoeveel ruimte je op je kaart over hebt
ik heb wel een kaartreader maar ik vind het fijner om de kaart er zoveel mogelijk in te laten zitten
[ Voor 16% gewijzigd door plakbandrol op 10-01-2006 16:53 ]
Verwijderd
Weet iemand toevallig hoelang dat syncen met ACTIVE SYNC 4.1 nou duurt voor de eerste keer. Als ik m'n mpx200 met WM 5 aan de usbkabel leg, hoor ik zo'n herkeningstoon net zoals bij alle andere usb apparaten, maar het tekentje van ACTIVE SYNC 4.1 blijft grijs. Moet ik gewoon 20 minuten wachten ofzo, of doet hij het gewoon niet????
Wordt het tekentje van ACTIVE SYNC 4.1 bij jullie als je voor de eerste keer sync wel gelijk groen maar duurt het hierna heel lang????????
Alvast bedankt.
BB
Wordt het tekentje van ACTIVE SYNC 4.1 bij jullie als je voor de eerste keer sync wel gelijk groen maar duurt het hierna heel lang????????
Alvast bedankt.
BB
bij mij wordt ie gelijk groen.. wel gebeurd het soms dat ie disconnect terwijl de foon er nog wel aanhangt, maar dan kun je hem gewoon opnieuw inpluggen en werkt het wel
Wie weet hoe je Tomtom5 werkend kan krijgen onder WM5. Ik krijg het niet voor elkaar.

(@krusher: you have mail)
update: nou, het is eindelijk gelukt!
-Je moet nml de kaarten in een submap van \Application Data zetten ipv \
-En een map \Program Files\Navigator aanmaken waarin je Data.chk en TomTom MOBILE.exe kopieert (dus die laat je ook nog staan in \TomTom)
-Maak tevens een map \My Documents\TomTom aan waarin een bestandje staat CurrentMap.dat staat met als inhoud de naam van de map waarin je kaart staat ZONDER \Application Data ervoor:
dus bv \Benelux-F-Map
Rest nog het probleem met de backlight van het toestel. Die valt namelijk uit na het inschakelen van Tomtom.
Een omweg is om op de homeknop te drukken, naar settings, Power Management te gaan, Backlight weer aan te zetten, done te kiezen en met een paar keer de terugtoets in te drukken weer in TomTom uit te komen.
Wellicht een registeraanpassing nodig?
(@krusher: you have mail)
update: nou, het is eindelijk gelukt!
-En een map \Program Files\Navigator aanmaken waarin je Data.chk en TomTom MOBILE.exe kopieert (dus die laat je ook nog staan in \TomTom)
-Maak tevens een map \My Documents\TomTom aan waarin een bestandje staat CurrentMap.dat staat met als inhoud de naam van de map waarin je kaart staat ZONDER \Application Data ervoor:
dus bv \Benelux-F-Map
Rest nog het probleem met de backlight van het toestel. Die valt namelijk uit na het inschakelen van Tomtom.
Een omweg is om op de homeknop te drukken, naar settings, Power Management te gaan, Backlight weer aan te zetten, done te kiezen en met een paar keer de terugtoets in te drukken weer in TomTom uit te komen.
Wellicht een registeraanpassing nodig?
[ Voor 78% gewijzigd door birdibird op 11-01-2006 02:45 ]
Ik probeerde net PocketController te installeren, gaf ie een error, ik ga terug naar het homescreen, waren alle iconen veranderd in windows-logo's, na een softreset bleken alle programma's en instellingen weg te zijn 
uitkijken dus met dat programma..
weet er iemand een geschikt programma om vanaf de PC de telefoon te besturen? Het gaat dan vooral om het makkelijk versturen van SMS
uitkijken dus met dat programma..
weet er iemand een geschikt programma om vanaf de PC de telefoon te besturen? Het gaat dan vooral om het makkelijk versturen van SMS
Verwijderd
Jeyo Mobile Companion!
Kun je lekker op je computer alsof het outlook is je SMS'jes ontvangen en versturen

SMS-Inbox

SMS-Chat
Kun je lekker op je computer alsof het outlook is je SMS'jes ontvangen en versturen

SMS-Inbox

SMS-Chat
Benefits
# Extend mobile communication to your PC through your Smartphone or Pocket PC phone
# Exchange SMS messages and organize contacts with ease and speed
# Keep personal data on your Smartphone or Pocket PC phone safe
Features
# Support any Windows Mobile Smartphone or Pocket PC Phone Edition device
# Send, receive and search SMS messages from a Windows PC
# Organize contacts in a Windows Mobile device''s memory or on a SIM card
# Backup and restore SMS messages or contacts
# View call history
# Install applications and homescreen themes on a Windows Mobile device
# Take screenshots of a Windows Mobile device
# View a Windows Mobile device's system information
# 15 day free trial
# Lifetime email support with purchase
# 1 year free upgrades with purchase
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 08:17 ]
Weet iemand of tomtom5 op deze manier ook op WM2002 werkt?birdibird schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:39:
update: nou, het is eindelijk gelukt!![]()
dus bv \Benelux-F-Map
Of moet ik dat zelf maar uitproberen?
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik van de scrollende broadcast tekst een rechts gecentreerde tekst maak? Het gaat om dit stukje tekst:
Mijn skin voor blinden
Maar ik wil dat "Regio 033" dus niet selecteerbaar maken, gecentreerd, en dat rotpijltje weg.
<plugin clsid="{4e822425-a00f-497c-80ff-1c554665a369}" name="cooltext" height="18">
<scrolltext textsource="cellbroadcast" halign="right" />
<background>
<format state="selected" bgcolor="COLOR_HOMEHIGHLIGHT"/>
</background>
</plugin>

Mijn skin voor blinden
Maar ik wil dat "Regio 033" dus niet selecteerbaar maken, gecentreerd, en dat rotpijltje weg.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 13:08 ]
TomTom5 werkt volgens mij nooit op wm2002-DG- schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:10:
[...]
Weet iemand of tomtom5 op deze manier ook op WM2002 werkt?
Of moet ik dat zelf maar uitproberen?
Is iemand al eens tegengekomen hoe je dat vreselijke landschapje
als opstart plaatje van WM5 kunt veranderen?
[ Voor 4% gewijzigd door he3763 op 11-01-2006 15:11 ]
volgens mij wel
Nog even een vraagje: hoe komen jullie aan die regiocode op jullie homescreen?
[ Voor 12% gewijzigd door AirX op 11-01-2006 15:25 ]
Verwijderd
Dat kan alleen met vodafone. Zo uit mijn hoofd: Settings > Phone > Channels > Add > Kanaalnummer 50.
/edit:
9. Settings
1. Phone
6. Channels
Enable channels & Receive channel list aanvinken
Menuknop > Edit Channels
Menuknop > Add
Description: Regiocode / Channel number: 50
Menuknop Done
/edit:
9. Settings
1. Phone
6. Channels
Enable channels & Receive channel list aanvinken
Menuknop > Edit Channels
Menuknop > Add
Description: Regiocode / Channel number: 50
Menuknop Done
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 15:30 ]
Ik heb een of ander "Mac OS X" skin/theme gedownload ergens, waar ook het opstartplaatje veranderd in een mac appel... Stuk leuker om tegenaan te kijken dan dat vreselijke landschapje inderdaad.he3763 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:10:
Is iemand al eens tegengekomen hoe je dat vreselijke landschapjeals opstart plaatje van WM5 kunt veranderen?
Het is dus wel mogelijk om daar zelf een plaatje neer te zetten. vraag me niet hoe
Weet niet in hoeverre dit nog voor WM5 van toepassing is,maar deze link geeft het wel voor de MPX200.-DG- schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:20:
[...]
Ik heb een of ander "Mac OS X" skin/theme gedownload ergens, waar ook het opstartplaatje veranderd in een mac appel... Stuk leuker om tegenaan te kijken dan dat vreselijke landschapje inderdaad.![]()
Het is dus wel mogelijk om daar zelf een plaatje neer te zetten. vraag me niet hoe![]()
Link
Ik ga toch maar weer terug naar WM2003..
In 1 dag is mijn telefoon leeg en ik heb nog niet eens gebeld!
Staat infrarood niet aan en blijft je backlight niet branden ofzo?MarkieNL schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:37:
Nope, auto receive incoming beams staat uit, infrarood zelf staat op inactive en de backlights etc etc staan allemaal laag ingesteld. Dat ze snel uitgaan dus.AirX schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:14:
[...]
Staat infrarood niet aan en blijft je backlight niet branden ofzo?
Verder heb ik wel 1 keer een mp3tje (lees 200kb
Owja, ik heb ook gewoon met een volle accu geflashed
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om het netwerk in te stellen op '900/1800' ipv 'Auto'. (Onder WM2003 via Settings --> Phone --> Networks). Dit leverde onder 2003 wel een lichte verbetering op, wellicht dat het voor wm5 ook werkt.MarkieNL schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:18:
[...]
Nope, auto receive incoming beams staat uit, infrarood zelf staat op inactive en de backlights etc etc staan allemaal laag ingesteld. Dat ze snel uitgaan dus.
Verder heb ik wel 1 keer een mp3tje (lees 200kb) zitten beamen, maar voor de rest niks veels.
Owja, ik heb ook gewoon met een volle accu geflashed
En ook gecheckt of je geen continu openstaande gprs- verbindingen hebt?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 11:52 ]
Dat 900/1800 zal ik eens proberen.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:50:
[...]
Heb je al geprobeerd om het netwerk in te stellen op '900/1800' ipv 'Auto'. (Onder WM2003 via Settings --> Phone --> Networks). Dit leverde onder 2003 wel een lichte verbetering op, wellicht dat het voor wm5 ook werkt.
En ook gecheckt of je geen continu openstaande gprs- verbindingen hebt?
Dat GPRS kan het ook niet zijn, want ik heb geen gprs ingesteld
Verwijderd
Misschien helpt het ook om je telefoon eens te rebooten. Bij mij worden daar sommige (kleine) problemen (zoals het blijven 'hangen' van oude afspraken op het homescreen, synchronisatieproblemen met ActiveSync) in ieder geval mee verholpen.MarkieNL schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:23:
[...]
Dat 900/1800 zal ik eens proberen.
Dat GPRS kan het ook niet zijn, want ik heb geen gprs ingesteld
Maar ja, da's nog steeds onder 2003
Verwijderd
Kan ook met WM2003 gebeuren... door bepaalde programma's op de achtergrond mee te laten draaien of vergeten af te sluiten, dan is het in een paar uur wel gebeurtMarkieNL schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:37:
Even een vraag voor WM5.
Hoe stel ik hem zo in,dat ik via mijn eigen internet verbinding,het internet op kan sturen?
Pass through is dat toch?
Hoe stel ik hem zo in,dat ik via mijn eigen internet verbinding,het internet op kan sturen?
Pass through is dat toch?
Verwijderd
klopt pass trough.
hoe werkt dat wm5 nou op een mpx, is het wel gebruiksvriendelijk aangezien ie niet officieel erop is uitgebracht
hoe werkt dat wm5 nou op een mpx, is het wel gebruiksvriendelijk aangezien ie niet officieel erop is uitgebracht
Vind het wel lekker gaan.Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:03:
klopt pass trough.
2003 kan ik niks over zeggen,want dat heb ik niet geprobeert.
Behalve dak ik nu op 1 of andere manier geen verbinding meer krijg met activesync 4.1.
edit:probleem met AS4.1 gevonden.
Bleek de moving homescreens van phonethemes.com te doen.
die wilde verbinding maken voor activering.
[ Voor 15% gewijzigd door Davidoff_Smoker op 12-01-2006 18:20 ]
Verwijderd
Het is meer een soort van WM2003 service-pack 2 
Het werkt verder bijna hetzelfde als WM2003 dus
Het werkt verder bijna hetzelfde als WM2003 dus
als ik nieuwe progjes wil installeren zegt hij dat er te weinig ruimte is, dit terwijl ik maar een paar tooltjes heb geinstalleerd, wat is de makkelijkste manier om te achterhalen waar die ruimte gebleven is?
Verwijderd
WTF! Ik ben ineens mijn File Manager kwijt na een soft reset. Hij staat niet bij programma's, zowel in rij 1 en 2.. hoe krijgen we die terug?
Bvd.
Bvd.
even een nieuwe snelkoppeling maken? de .exe staat in de windows mapVerwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:36:
WTF! Ik ben ineens mijn File Manager kwijt na een soft reset. Hij staat niet bij programma's, zowel in rij 1 en 2.. hoe krijgen we die terug?
Bvd.
Verwijderd
Heb je je orginele CD nog?Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:36:
Bvd.
Verwijderd
Dat wist ik nog, nu die CD vinden in de rommel
Gevonden
Edit 2 : Hij is er weer, danku allen!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 21:36 ]
Heeft iemand Opera Mobile werkend op WM2003?
Als ik hem installeer wil die bij mij niet op m'n geheugenkaart, en het is zo'n 4 mb, dat past bij mij niet ook nog in het geheugen van de telefoon...
Als ik hem installeer wil die bij mij niet op m'n geheugenkaart, en het is zo'n 4 mb, dat past bij mij niet ook nog in het geheugen van de telefoon...
Nog even over het Hot Swappen van de SDkaart..... dat kan bij mij onder win2k3 gewoon.... echt totaal geen problemen mee gehad
Verwijderd
Grrr, vragen er zojuist 2 gruwelijk mooie vrouwen de weg.... staat TomTom niet meer op mijn SD-card
Ik heb net de headset binnengekregen (Motorola CHYN4516A). Prima geluid, maar......
de aan/uit switch doet het niet!!! Is dit een euvel van WM5 of hebben anderen dat ook?

edit: ook is het volume van de microfoon veel te laag, de andere kant hoort me niet, tenzij ik de microfoon tegen mijn mond houd. Niet echt handsfree dan!
de aan/uit switch doet het niet!!! Is dit een euvel van WM5 of hebben anderen dat ook?
edit: ook is het volume van de microfoon veel te laag, de andere kant hoort me niet, tenzij ik de microfoon tegen mijn mond houd. Niet echt handsfree dan!
[ Voor 33% gewijzigd door birdibird op 13-01-2006 12:29 ]
Ook WM5 neem ik aan?
Verwijderd
Correct. Met WM5.
Laat me raden, je hoort gekraak als je de headset een beetje beweegt?
Laat me raden, je hoort gekraak als je de headset een beetje beweegt?
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 12:33 ]
nee, ik dacht natuurlijk ook aan een los contactje. Wel is het zo dat ik met bellen een lichte gsm zoem erdoorheen hoor, maar bij het luisteren van een mp3 klinkt het ok.
Verwijderd
En hoe is je bas? Met mijn el-cheapo oordopjes kan ik nog beter mijn oor tegen de buitenspeaker houden
Mwa, voor dat ik weet dat ie amper bas heeft, valt het heel erg mee. Ik heb enablelowpassfilter natuurlijk wel op 0 staan. (zou het daar aan kunnen liggen??????)
edit: heb je een el cheapo headset of heb je ook deze motorola chyn4516a?
edit: heb je een el cheapo headset of heb je ook deze motorola chyn4516a?
[ Voor 20% gewijzigd door birdibird op 13-01-2006 12:57 ]