"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Verwijderd
Ik heb nog een aantal andere vragen.
Als ik een sms binnen krijg, hoor ik wel geluid, maar als er een e-mail binnen komt niet! Ik heb er bij de instellingen wel een geluid aangekoppeld en hij zou ook moeten trillen. Dit doet hij ook niet. Wat doe ik fout.
In de mediaplayer kun je onder 'opties' dan naar 'netwerk' de snelheid van de internet verbinding aangeven. Heeft dit enig effect als ik dat verander (staat nu op mobiele telefoon (33,6 kbps).
Klopt het dat de mediaplayer geen mpeg afspeelt? Is er een goed alternatief?
Het gaat weer lekker.
2. ik kan niet inloggen op gathering.tweakers.net... ik zie alleen de headline met knoppen maar die kan ik niet indrukken.. zelfde probleem als bij 1?
verder staat bij mij in mediaplayer de snelheid ook op mobiele telefoon maar hij geeft in de player zelf 48kbps = 6kbyte/sec aan en ik kan goed livestream luisteren en internette dus zou dat zo laten staan.
Deze ruimte is te huur
Alleen nog even wachten op m'n Mini SD kaart, die staat voor 8-11 op de bon..
Zit er default nog geen taskmanager op?
ik kon vanmorgen een zipje niet meer uitpakken ivm onvoldoende geheugen
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Verwijderd
Je kunt via Start->Instellingen->tabblad Systeem->Geheugen->tabblad Actieve programma's kijken welke programma's allemaal runnen en je kunt ze hier ook gelijk stoppen.. maybe this'll helpZit er default nog geen taskmanager op?
Deze ruimte is te huur
Vario lijkt echt het loodje gelegd te hebben. Soft-reset, Hard-reset, batterij eruit, niks helpt. Vario blijft hangen in het bootscherm, en reageert nergens meer op. Tijd voor een variant op het alom bekende DOA.. Zat te denken aan DAODONU: Death After One Day Of Normal Use..
Wie wil er voorganger zijn bij de rouwdienst vanmiddag?
http://www.microsoft.com/typography/ClearTypeInfo.mspxYorick81 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:34:
Ik lees veel over cleartype in landscape mode, ik begrijp echter niet wat hiermee bedoelt wordt, iemand kleine toelichting hierop??
Nog geen infrarood op je nokia zitten? Dan kan je namelijk gewoon alles achter elkaar overgooien.xychix schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:25:
wat een gedoe.. alle nummers uit mijn nokia op de sim zetten per 100 en dan in de vario inladen ... nog 3 rondes te gaan
doa donut Dead After One Day Of Normal Using & TestingC@SP schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:22:
C@SP is tot nader order niet meer mobiel bereikbaar..
Vario lijkt echt het loodje gelegd te hebben. Soft-reset, Hard-reset, batterij eruit, niks helpt. Vario blijft hangen in het bootscherm, en reageert nergens meer op. Tijd voor een variant op het alom bekende DOA.. Zat te denken aan DAODONU: Death After One Day Of Normal Use..
Wie wil er voorganger zijn bij de rouwdienst vanmiddag?
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 10:53 ]
Advienne que pourra..
Die van mij mag zo mee in het vliegtuigVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:53:
Kan je eigenlijk het telefoongedeelte in de Wizard/Windows Mobile 5.0 uitschakelen zodat je in het vliegtuig bijvoorbeeld gewoon van de PDA-functionaliteiten gebruik kan maken???
Als je een werkende hebt kan het ook, dat zet je 'm gewoon op flight-mode. PDA functionaliteit blijft behouden, alleen telefoon staat dan uit.
Vind het dan wel weer raar dat hun voorraad datum weer een dag is doorgeschoven:Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:16:
Sommige mensen haten deze berichten, maar voor de geïnteresseerden: CentralPoint is begonnen met het versturen van de qtek 9100! De mijne is onderweg.
20051107
Misschien omdat ze al uitleveren en dus ook niks meer op voorraad hebben.
Gister heb ik hem wel besteld bij CentralPoint. Afrekenen via iDeal is best wel handig. Kijken wanneer die van mij wordt verzonden!
"Changing the value of "OffOnRotation" from 0 to 1 in registry location HKLM\System\GDI\ClearTypeSettings, followed by a soft-reset, will give the ClearType feature in landscape (keyboard open) mode. ClearType must be enabled in portrait mode first."
bron: http://www.beyondthetech....s-to-know-about-your.html
Deze waarde staat op me vario op 1, maar heb duidelijk geen cleartype in de landscape modus, alleen in portrait.. iemand een idee hoe dit te fiksen is?
[\quote]
Hmmm, bij de Compact moest deze waarde juist van 1 naar 0 gezet worden? wellicht een foutje in de tutorial?
edit: bij werkt het wel, waarde op 0 en CL werkt landscape
[ Voor 7% gewijzigd door koksie op 02-11-2005 11:32 ]
Ik heb hem er nu 4 dagen op gehad. Ik heb nu net mijn brando screenprotector binnen gekregen, maar die kan ik er niet op doen omdat ik het scherm niet meer schoon krijg. Het lijkt wel alsof er allemaal lijmresten op zitten. Iemand enig idee hoe ik dit er het beste af kan krijgen zonder het scherm aan te tasten?
Iemand enig idee waar ik de juiste exes weghaal? ik wil een goede taskmanager en filemanager.
Daarna maar eens ontdekken waarom mijn PocketPutty.exe niet wil connecten
Ik heb m er net op geplaktWorldwide schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:57:
Nog een tip: Gebruik niet de meegeleverde screenprotector van t-mobile. Ook niet tijdelijk tot je een nieuwe hebt. Gooi hem het liefst nog direct de prullenbak in.
Ik heb hem er nu 4 dagen op gehad. Ik heb nu net mijn brando screenprotector binnen gekregen, maar die kan ik er niet op doen omdat ik het scherm niet meer schoon krijg. Het lijkt wel alsof er allemaal lijmresten op zitten. Iemand enig idee hoe ik dit er het beste af kan krijgen zonder het scherm aan te tasten?
Dan bestel ik er ook maar een fatsoenlijke bij
Die meegeleverde zit er toch klote op met allemaal bubbels
[ Voor 4% gewijzigd door xychix op 02-11-2005 12:07 ]
Heb hier nog even iets langer naar gekeken en de plek verandert ook van grootte wanneer de vario warm of koud is. Is er niemand op kantoor of op een universiteit met tl-licht die even zou willen kijken? Of in de trein? Anders kan ik zo even naar de stad; maar geen zin om mijn vario voor 'niets' een paar weken kwijt te zijn met al deze leveringsproblemen.Pewima schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:00:
Wanneer ik mijn toestel onder (geel) tl-licht houd zie ik in het midden van het scherm een soort olievlek. Precies het probleem wat op http://forum.pocketinfo.n...d.php?p=290697#post290697 beschreven wordt. Hebben jullie dit ook of zal ik er mee langs gaan bij de plaatselijke t-mobile shop?? Baal hier als een stekker van
Advienne que pourra..
Verwijderd
Ik zit in de fijne positie dat ik al in het bezit ben van een Brando protector echter ik heb nog geen scherm om 'm op te plakken, de Vario staat in bestelling bij Sitel. Deze zijn echter nog redelijk langzaam met uitleveren heb ik het idee.Worldwide schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:57:
Nog een tip: Gebruik niet de meegeleverde screenprotector van t-mobile. Ook niet tijdelijk tot je een nieuwe hebt. Gooi hem het liefst nog direct de prullenbak in.
?
Tot dan blijf ik het hier nauwlettend volgen

Ik ken het:)Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:09:
[...]
Ik zit in de fijne positie dat ik al in het bezit ben van een Brando protector echter ik heb nog geen scherm om 'm op te plakken, de Vario staat in bestelling bij Sitel. Deze zijn echter nog redelijk langzaam met uitleveren heb ik het idee.
Tot dan blijf ik het hier nauwlettend volgen
Sitel heeft mij maandag aangegeven dat ze donderdag vario's ontvangen ik ga hem zelf denk ik als het mogelijk is vrijdag ff ophalen:)
De tips die hier nu voorbij komen cleartype enz. kunnen die in de start post?
http://www.pdashop.nl/ het is gewoon die voor de mda compact, hij past er wel op, alleen valt ie weg onder alle randen. Het lijkt net alsof die iets te groot is. Ik heb hem er aan een rand langs gelaten en aan de andere kant er onder gestopt zodat ik hem er iig nog een keer af kan krijgen. Deze zit wel beter dan die t-mobile.xychix schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:06:
[...]
Ik heb m er net op geplaktwaar heb jij je brando protector weggehaald ?
Dan bestel ik er ook maar een fatsoenlijke bij
Die meegeleverde zit er toch klote op met allemaal bubbels
Verwijderd
je moet dan via skweezer.net naar die pagina gaan, dan lukt dat prima. Ook kan je naar bv de tweakers-siteQris schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:54:
1. als ik inlog bij t-mobile en vervolgens naar belstatus wil gaan krijg ik een wit scherm. komt dit omdat de vario een bepaald script/protocol niet aankan? kan hij bv flash afspelen?
2. ik kan niet inloggen op gathering.tweakers.net... ik zie alleen de headline met knoppen maar die kan ik niet indrukken.. zelfde probleem als bij 1?
verder staat bij mij in mediaplayer de snelheid ook op mobiele telefoon maar hij geeft in de player zelf 48kbps = 6kbyte/sec aan en ik kan goed livestream luisteren en internette dus zou dat zo laten staan.
Verwijderd
houd er wel rekening mee dat al die oude truukjes lang niet altijd werken met WM 5.0C@SP schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:20:
Iemand nog wat tips die de Vario wat sneller maken? Heb m sinds gisteren, en alleen PocketPlus erop gezet, maar dat ding is duidelijk trager dan mijn Compact. Zal dalijk die registry truuk eens proberen, misschien dat het helpt.
Ik hoop het wel, want dit zuigt.
Verwijderd
Want ik heb gezien dat cookies, internet history en temporary internet files al snel aardig wat ruimte beginnen in te nemen.
Poosje msn.. wat gegoogled, nu.nl etc. paar apps gedownload... paar mb is er vast zo door..
Gelukkig zeggen ze dat niet tegen je als je het telefonisch afsluit..xychix schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:03:
aaarrggg ik was gisteren blij aant spelen met mijn nieuwe vario. Kom er nu net achter dat ik eerst een sms van T-Mobile af had moeten wachten![]()
hoop niet dat data anders errug duur is.
Poosje msn.. wat gegoogled, nu.nl etc. paar apps gedownload... paar mb is er vast zo door..
je kunt via het register makkelijk je cache, cookies en temp files naar je SD kaart zetten. Als je vervolgens eens in de zoveel tijd die directories leegt hou je het een beeje beperkt. Zie hofo of BTT's K-Jam blog voor deze registerinstellingen.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:48:
Weet iemand nog een goede (gratis?) geheugencleaner?
Want ik heb gezien dat cookies, internet history en temporary internet files al snel aardig wat ruimte beginnen in te nemen.
@xychix: .exe betanden moet je meestal op je pc uitvoeren, waarna ze dmv ActiveSync op je PPC geinstalleerd worden. Dus niet de .exe naar je PPC copieren en daar proberen uit te voeren, de .exe zijn desktop installers
is er een manier op een shortcut op mijn desktop te zetten? hehe.. lijkt wel een laptop ofzo als je er zo over praat
voordat ik dadelijk ook torenhoge rekeningen heb... als ik mijn vario aan de pc hang kan ik dan zonder verder iets in te stellen internette op de vario via de pc? want ik was net even aan het surfen alleen weet ik niet via welke manier (wifi stond uit, er was geen GPRS icoontje zichtbaar en ik was mijn vario via de pc aan het opladen)
er knippert wel de hele tijd een groene leds links boven (terwijl bij connections wifi uitstaat)
[ Voor 52% gewijzigd door Qris op 02-11-2005 13:26 ]
Deze ruimte is te huur
Verwijderd
pocket plust kun je volgens mij zoveel snelkoppelingen op je desktop mee zetten als je wil!Qris schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:11:
kost volges mij 2,38 per 1MB...
is er een manier op een shortcut op mijn desktop te zetten? hehe.. lijkt wel een laptop ofzo als je er zo over praatmaar dus.. kan dat? bv een snelkoppeling naar mediaplayer
edit:
voordat ik dadelijk ook torenhoge rekeningen heb... als ik mijn vario aan de pc hang kan ik dan zonder verder iets in te stellen internette op de vario via de pc? want ik was net even aan het surfen alleen weet ik niet via welke manier (wifi stond uit, er was geen GPRS icoontje zichtbaar en ik was mijn vario via de pc aan het opladen)
er knippert wel de hele tijd een groene leds links boven (terwijl bij connections wifi uitstaat)
Paar dingen die me meteen opvallen
- Het is ERG wennen als je nog nooit met een pda en dus ook niet op pocketniveau hebt gewerkt en gewoon een gsm gewend bent. Sterker nog het is vrijwel niet te vergelijken met elkaar. Denk dus als nieuweling die denkt een leuke gsm te kopen niet hij hetzelfde werkt als een gsm. Overigens is dit niet negatief of zo..het is gewoon anders.
- Het is mijn niet gelukt om het internet wpa netwerk via wifi aan te sluiten. De laptop naast me met precies dezelfde instellingen werkt perfect maar mijn vario wil geen IP adres krijgen. Overigens werkt WEP (128b) wel gewoon goed thuis.
- Ik weet niet waarom maar ik had het "internetten" toch anders verwacht. Als je geen site bekijkt die niet is gemaakt voor de pocket pc is het vrijwel niet te doen en moet je continue scrollen. Het KAN ook natuurlijk niet anders met zo'n klein schermpje..je zou dan miniletters krijgen.
- Als je wifi hebt geinstalleerd en daar ook op internet en je vervolgens naar buiten gaat of buiten het bereik van AP dan gaat ie automatisch over naar GPRS. Als je geen pocket internet hebt van T-mobile zit je HEEL snel aan kosten. Vooral omdat er veel in de achtergrond blijft draaien als MSN (werkt perfect trouwens)
- Bij het kijken van een streaming uitzending (WIFI) op bv de talpa site is het beeld ZEER scherp (perfect scherm!) maar gaat beeldje voor beeldje. Ik heb het nog niet vloeiend gekregen. Iemand?
- De Vario werkt perfect op mijn bluetooth carkit (zit ingebouwd in mijn auto maar is een parrot carkit)
YEK. en ik maar hopen dat dit device LOS van een laptop zou kunnen werkenkoksie schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:08:
[...]
je kunt via het register makkelijk je cache, cookies en temp files naar je SD kaart zetten. Als je vervolgens eens in de zoveel tijd die directories leegt hou je het een beeje beperkt. Zie hofo of BTT's K-Jam blog voor deze registerinstellingen.
@xychix: .exe betanden moet je meestal op je pc uitvoeren, waarna ze dmv ActiveSync op je PPC geinstalleerd worden. Dus niet de .exe naar je PPC copieren en daar proberen uit te voeren, de .exe zijn desktop installers
Dacht dat dat een typisch PalmOS tekort koming was. dat eeuwige gesync
[ Voor 6% gewijzigd door xychix op 02-11-2005 13:38 ]
Ik weet niet hoe technisch je bent dus mayb te simpel staat je AP wel ingesteld op WPA als je dit test of had je hem op WEP laten staan?xon schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:36:
- Het is mijn niet gelukt om het internet wpa netwerk via wifi aan te sluiten. De laptop naast me met precies dezelfde instellingen werkt perfect maar mijn vario wil geen IP adres krijgen. Overigens werkt WEP (128b) wel gewoon goed thuis.
Let met WPA goed op op hoofd/kleine letter. Check of er een update is voor je AP mayb is de WPA implementatie niet helemaal geweldig.
Iemand dit al aan het werk met WPA?
Hoe krijg ik die melding weg?????
Verwijderd
Ik ben een hele dag bezig geweest met prutsen voor ik eindelijk wifi werkend had, terwijl ik zeker wist dat alle instellingen goed stonden.
Uiteindelijk na nog meer proberen gevonden, dat het bij mij alleen werkt als ik in de router wireless mode op "mixed" zet (dus zowel b als g verbindingen), ik had hem daarvoor steeds op "g-only" staan omdat dat voor de Vario ook ok zou moeten zijn.
Toch werkte g-only bij mij dus niet, na veranderen in both kon ik meteen internetten via wifi op de Vario.
Lijkt me een Linksys bugje, omdat ik dit meer tegenkwam met googlen.
Helemaal exact weet ik dit niet aangezien ik nog geen vario heb maar op de HP 4150 IPAq kon je altijd je preferred network connection ofzo instellen zoek is naar zon optie.rempx schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:01:
Ik heb net een wireless usb adapter in mijn pc gejast en een ad hoc netwerk (= van apparaat naar apparaat) voor elkaar gekregen. pc en vario zijn nu via wifi verbonden. als ik op de vario een internetpagina opvraag zegt hij steeds er wordt een verbinding (GPRS) tot stand gebracht. dat kan ik annuleren, en dan komt die pagina er razendsnel dus via wifi, icoontje geeft dat ook aan.
Hoe krijg ik die melding weg?????
Verwijderd
was mij keurig verteld hoor, maar sms je was er al binnen 10 minuten na afsluiten van het aboJasper schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:07:
[...]
Gelukkig zeggen ze dat niet tegen je als je het telefonisch afsluit..
Verwijderd
de Vario kiest automatisch eerste Wifi en als er geen signaal beschikbaar is GRRS, staat standaard zo ingesteldschiffeb schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:09:
[...]
Helemaal exact weet ik dit niet aangezien ik nog geen vario heb maar op de HP 4150 IPAq kon je altijd je preferred network connection ofzo instellen zoek is naar zon optie.
Ik heb een Qtek 9100 met Pocket Internet Totaal via T-mobile. Heb de klantenservice hier een paar dagen geleden over gebeld, een SMS-je sturen zou *NIET* nodig zijn om gebruik te maken van Pocket Internet Totaal. Dit zou alleen voor gebruik van Hotspots nodig zijn.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:12:
[...]
was mij keurig verteld hoor, maar sms je was er al binnen 10 minuten na afsluiten van het abo
Nu moet ik wel zeggen dat op mijn factuur ineens 50 euro voor Internet Totaal stond, gelijk maar gebeld. Zou worden gecorrigeerd bij de volgende factuur. Moet het nog zien..
Nog een vraagje...ik heb even zitten kijken op internet, maar ik kan tot op heden alleen een universele houder vinden voor in de auto. Zo'n groot log ding met van die verstelbare zijkanten.
Iemand al meer informatie hierover?
en kunnen van de vario tasjes nog steeds die riemklemmen verwijderd worden? Het lijkt erop dat er nu een popnagel door de houder zit
Vanmorgen gebeld voor pocket totaal..zou binnen 24 uur geregeld moeten zijn..werd later teruggebeld dat het 48 uur werd. Zijn een beetje druk daar ;-)Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:12:
[...]
was mij keurig verteld hoor, maar sms je was er al binnen 10 minuten na afsluiten van het abo
Hele wereld gaat aan de vario natuurlijk
-- Nog even over WPA
Ja alles staat echt goed alleen kan ik niks aan de routerinstellingen doen op mijn werk.
Pocket internet totaal staat als aanbieding op je factuur dus hij wordt eerst voor 50 euro aangegeven dan paar regels verder korting van 41 euro. Schiet me niet af op de exacte bedragen.Senser schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:17:
[...]
Nu moet ik wel zeggen dat op mijn factuur ineens 50 euro voor Internet Totaal stond, gelijk maar gebeld. Zou worden gecorrigeerd bij de volgende factuur. Moet het nog zien..
Ja da's fijn, maar iedere keer die melding wegklikken vind ik irriVerwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:15:
[...]
de Vario kiest automatisch eerste Wifi en als er geen signaal beschikbaar is GRRS, staat standaard zo ingesteld
Verwijderd
leuke speeltje snelheid valt alleen beetje tegen voor de rest geweldig ding.
alleen nog even screenprotector kopen, misschien val ik in herhaling maar wat is een goed merk en hoeveel kost het zo plus minus
De wifi kaart is wel degelijk G-compatible, maar de transfersnelheid is max 11mbps (inderdaad geiljk aan een typeB). Bij clubimate.com staat het omschreven als b/g/e/i compliant.Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:11:
Nee klopt wel de wifi kaart in de vario is van het type B en niet van het type G.
Ik heb geen problemen thuis met de wifi, werkt super. De router staat wel op mixed (nog een ibook die alleen B aankan), dus heb niet getest of er problemen ontstaan als ik alleen G aanzet.
Voor het internetten zijn er wel progjes die ook frames aankunnen zodat je weer meer internetpagina's kan bezoeken, ook kan je dan meerdere internetpagina's openen. Ik weet niet of deze werken met WM5. Heb zo snel even geen voorbeeld (als ik thuis zit te internetten doe ik dat met de laptop) en gebruik dus alleen PIE
Net toch maar even weer gebeld, m'n IMEI nummer moest toch nog in het systeem worden gezet zodat Pocket Internet Totaal kon worden geactiveerd.schiffeb schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:21:
[...]
Pocket internet totaal staat als aanbieding op je factuur dus hij wordt eerst voor 50 euro aangegeven dan paar regels verder korting van 41 euro. Schiet me niet af op de exacte bedragen.
Vreemd, want ik heb dezelfde vraag vorige week aan klantenservice gesteld en toen was het allemaal niet nodig. M'n abonnement stond dus gewoon op Internet Totaal á EUR 50,00 per maand. Zucht..

Gister en vandaag met de technical support gesproken van T-mobile, zij kenden het probleem ook niet en na wat standaard procedures (hard reset e.d.) raden ze me aan de Vario te gaan ruilen.
Ik zag het al aankomen, kom bij de shop aan blijkt hij in Den Haag uitverkocht te zijn. T-mobile shop den haag bellen naar andere vestigingen, 1 vestiging zou hem nog hebben (eentje aan de andere kant van nederland).
Wordt nog gebelt wanneer deze in Den Haag aankomt. Tot die tijd kan ik alleen via een cardreader mp3's toevoegen aan de mini sd kaart, nog geen enkel progje kunnen proberen
Hopelijk is de eerste omruil ook gelijk de laatste.
Verhaal heeft niet echt veel meerwaarde, maar als je dus een Vario hebt die je pc doet rebooten dan is de kans dat ie kaput is.
Brando zijn goede screenprotectors, op pdashop.nl kan je ze al kopen voor de 9100Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:33:
alleen nog even screenprotector kopen, misschien val ik in herhaling maar wat is een goed merk en hoeveel kost het zo plus minus
Ze hebben ze al bij pdashop.nlxon schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:47:
weet je wat ik ook nog mis..een mooie cradle voor op ut bureau
http://www.pdashop.nl/product/19504/18887/21
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Internet Settings\User Agent\
"(Default)" "Mozilla/2.0" -> "Mozilla/4.0"
"Version" "MSIE 4.01" -> "MSIE 6.0"
"Platform" "Windows CE" -> "Windows NT 5.0"
Always On GPRS
HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A3 *****}\Connections\GPRS*****\
"Always On" "0" -> "1"
Bovenste hack werkt perfect kan ik melden.
Als ik vragen mag, waar haal je die hacks vandaan?Worldwide schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
Pocket IE to IE 6.0
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Internet Settings\User Agent\
"(Default)" "Mozilla/2.0" -> "Mozilla/4.0"
"Version" "MSIE 4.01" -> "MSIE 6.0"
"Platform" "Windows CE" -> "Windows NT 5.0"
Always On GPRS
HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\ConnMgr\Providers\{7C4B7A3 *****}\Connections\GPRS*****\
"Always On" "0" -> "1"
Bovenste hack werkt perfect kan ik melden.
Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl
Verwijderd
die melding blijft maar 1 seconde staan en gaat dan vanzelf weg (bij mij)rempx schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:30:
[...]
Ja da's fijn, maar iedere keer die melding wegklikken vind ik irri
Ik heb een Qtek 9100, maar vraag me af of het altijd zo lang duurt voordat hij een WiFi AP/Router heeft gevonden? Uiteindelijk vind hij hem wel maar het kan soms wel even duren. Als ik bv dat WiFiFofum programmatje gebruik en laat scannen dan krijgt hij ze wel in 1x te zien. Iemand hier een oplossing voor of hoort dit gewoon zo?
Heb meerdere usb poorten gebruikt (en dat op meerdere pc's), eigelijk als eerste rechtstreeks op het moederboard, en daarna via een bracket aan de voorkant (is trouwens ook rechtstreeks op moederboard verbonden.
Ben nu geduldig aan het wachten (waarschijnlijk wordt het pas na het weekend dat ik een nieuwe heb)
http://www.beyondthetech....s-to-know-about-your.htmlmichielvdp schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:08:
[...]
Als ik vragen mag, waar haal je die hacks vandaan?
http://www.howardforums.c...48c8b1d753d6880a&t=739128
[ Voor 10% gewijzigd door Worldwide op 02-11-2005 15:38 ]
Verwijderd
ik krijg zo langzamerhand de indruk dat Activesync in heel veel gevallen niet of niet juist werkt. Dit schept weinig vertrouwen voor als ik straks mijn Vario ontvang. Het is nota bene 1 van de 5 "marketing"-slides in de Flash presentatie van de Vario op de T-mobile site dat je gemakkelijk kan syncen. Maar wellicht dat de regel hier ook opgaat dat alleen de slechte verhalen boven komen drijven en dat er heel veel mensen vrolijk kunnen syncen.Erik070 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:26:
@Kafmees
Heb meerdere usb poorten gebruikt (en dat op meerdere pc's), eigelijk als eerste rechtstreeks op het moederboard, en daarna via een bracket aan de voorkant (is trouwens ook rechtstreeks op moederboard verbonden.
Ben nu geduldig aan het wachten (waarschijnlijk wordt het pas na het weekend dat ik een nieuwe heb)
ik ben benieuwd hoe dit in de toekomst wordt opgelost vanuit T-mobile/Qtek/Microsoft... waar ligt het probleem???
Poll: Werkt activesync goed bij jou?Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:37:
Maar wellicht dat de regel hier ook opgaat dat alleen de slechte verhalen boven komen drijven en dat er heel veel mensen vrolijk kunnen syncen.
• Nee
• Ja
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Zo
Onder goed versta ik dat alles werkt, dus niet alleen het installeren van programma's, maar ook het syncen van contacten, toegankelijk zijn van het geheugen van je apparaat e.d.
Bij mij blijft activesync bezig met syncen. Ik kan ook niet op de telefoon komen via de usb kabel. Het enige wat goed werkt is het installeren van programma's. Zo heel erg is dit voor mij niet gezien outlook gewoon te brak werkt. Het is natuurlijk wel handig om je agenda op je pc te hebben, en alle contacten met adres email e.d. maar voor mij werkt dit niet. E-mail op 2 apparaten is al erg genoeg, een agenda bijhouden is helemaal niks, ookal kan je het syncen.
Mocht iemand een agenda programma weten wat net zo simpel is als die op de mda, graag. anders blijf ik mooi bij de MDA alleen.
[ Voor 42% gewijzigd door Worldwide op 02-11-2005 15:52 ]
Het is inderdaad vaak zo dat alleen de problemen naar boven komen (zeker op forums) omdat men weinig heeft aan berichten als: "Hij werkt helemaal goed" of "geen enkel probleem tot nu toe".
Het is natuurlijk wel leuker voor toekomstige bezitters als ook net zoveel goede ervaringen worden gedeelt.
Verwijderd
en een vraag voor de linkshandigen onder ons: kun je de scroll balken ook links plaatsen? ik hou de vario namelijk met mijn rechterhand vast en wil graag links scrollen anders moet ik met mijn hand over het scherm leunen..
voor dat gelezen email probleem is zeker nog geen oplossing he?
Deze ruimte is te huur
Brodit heeft ze al, maar dit zijn passieve houders. Mooi zou zijn als ze ook een actieve houder maken.noize79 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:18:
Ik ga 'm vrijdag halen bij de T-Mobile shop in Rotterdam. Ik neem 'm met 150 belminuten voor twee jaar. Kan ik er nog meer uithalen, dan enkel het toestel? Iemand ervaringen hiermee?
Nog een vraagje...ik heb even zitten kijken op internet, maar ik kan tot op heden alleen een universele houder vinden voor in de auto. Zo'n groot log ding met van die verstelbare zijkanten.
Iemand al meer informatie hierover?
www.brodit.com
http://www.pdaplus.nl/catalog/index.php/cPath/131_201_614
Kijk eens aan, wel mooie houder zo...kan je alleen het toetsenbord niet gebruiken. Ik denk dat ik dan even wacht nog, want dat zou wel handiger zijn icm TT5.Kafmees schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:35:
[...]
Brodit heeft ze al, maar dit zijn passieve houders. Mooi zou zijn als ze ook een actieve houder maken.
www.brodit.com
http://www.pdaplus.nl/catalog/index.php/cPath/131_201_614
Nog een aantal hacks:
Make sure bluetooth is alive during a conversation. If you ever have trouble with bt timing out, try:
HKey_Current_User\Control Panel\Phone
Change the Sleep key from a 1 to 0.
With all the hard resets we have while the Operating system is still unstable You can backup your voice tag database between hard resets by copying the file CommandModel1.bin found under the windows folder to your pc or to the memory card.
changed the place where IE place their temp cache files.
Using a registry editor change the key \HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentV ersion\Explorer\Shell Folders\Cache
from \Windows\Profiles\guest\Temporary Internet Files
to some place in the SD card. In my case \Storage Card\cacheie and soft reset.
Browse a web and you'll see how IE stores the temp files there.
After creating the registry entry called EnableIndicator at \HKCU\ControlPanel\Keybd and assigning the DWORD value of 1 to it , then soft-resetting my device, an indicator appeared next to the keyboard icon on the bottom of the screen! Tapping the Shift key showed a "C" while tapping the Dot key showed a dot!
Datum en tijd in bovenste toolbar: go into hklm\software\microsoft\shell
- add dword called "TBOpt" and give it value 3.. soft reset.
0 = no time or date
1 = time
2 = date
3 = both
of add Binary called TBOpt met value 13 00 00 00
Werkt wel, maar helaas is de datum vetgedrukt en verdwijnt daardoor achter de ok knop.
SMS delivery Botification always on:
[\HKCU\Software\Microsoft\Inbox\Settings]
add SMSDeliveryNotify = Dword (0x000001)
Je kunt ook nog een control panel applet downloaden via xda dev zodat je deze optie aan en uit kan schakelen (nadat je de register hack voor het eerst gedaan hebt) via start-instellingen-system in plaats van dat steeds via het register te doen.
Deze hacks en tips heb ook ik van Hofo en Btt K-Jam blog verzameld. Bij werken ze allemaal, behalve dus de datum+tijd in de toolbar. Jammer, dat was bij de Compact wel goed mogelijk en daar had ik veel plezier van.
Helaas ben ik niet in de positie om mijn outlook te reinstallenIf you are seeing the error 85010014 then try uninstalling and reinstalling Outlook. The error in ActiveSync is actually from the Outlook APIs. You will need to reconfigure Outlook unless you backup your settings. To uninstall Outlook click on the Control Panel -> Add or remove Programs -> Office 2003 and chose to modify the installation by adding or removing components. Uncheck Outlook and updated it to remove Outlook from Office 2003. Then click on Office 2003 again and re-check the option to install Outlook to add it back to Office 2003. You may need your Office 2003 CD. Then reboot.
Mocht iemand ooit op een andere oplossing stuiten hoor ik het graag.
Apps kan ik wel installen dus dat is plezierig. Zal eens een regeditor zoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door xychix op 02-11-2005 17:19 ]
Verwijderd
edit:
nog wat vraagjes hoop dat iemand antwoord heeft...
1. Wat is precies een soft reset is dat eigenlijk hetzelfde als aan uit zetten?
2. Kan het opzich testen hoor maar misschien weet iemand het al doet het alarm (dus de wekker voor sochtendsdvroeg het als de telefoon uit staat?
3. Verbruik je aanzienlijk minder stroom als je in vliegtuigmodus staat of valt het tegen?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 17:27 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Je beseft je dat je dan niet bereikbaar bent?Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:18:
3. Verbruik je aanzienlijk minder stroom als je in vliegtuigmodus staat of valt het tegen?
Verwijderd
lol jah maar voor 's nachts misschien dat je wel de wekker kan gebruikenxychix schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:33:
[...]
Je beseft je dat je dan niet bereikbaar bent?
Ik vind 't er maar 'n appart en raar uitziend 'stokje'
M'n stylus van m'n SPV M500 is lekker simpel, gewoon 'n stokje
maar deze kan ''uitschuiven'' enzo? Waar bevindt de stylus zich in 't toestel?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Net voor eerst een soft-reset gedaan maar verlichting stond gewoon aan... soft reset was na de tip over de key notificatie hierboven.. zeer handig (Y)Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:38:
nog iets..
doe net een soft reset staat m'n scherm verlichting ineens uit.. Is dit standaard bij soft reset of is dit een fout?
Deze ruimte is te huur
Ja hij kan uitschuiven.. hij zit rechtsonder in het toestelCLB schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:45:
maar deze kan ''uitschuiven'' enzo? Waar bevindt de stylus zich in 't toestel?
Deze ruimte is te huur
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Verwijderd
"Change the Comm button to OK/Close in the Buttons applet under Settings, to make it easier than tapping the OK button when in portrait (keyboard closed) mode."
Ja iets meer info is misschien ook wel handig?Qris schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:50:
[...]
Ja hij kan uitschuiven.. hij zit rechtsonder in het toestel
wat schuift eruit? 't puntje of de stylus, dat je 'm helemaal langer kunt maken?
Wat zijn de voor en nadelen tov de stylus bij de MDA-Compact, SPV M500...?
Misschien zelf even naar de winkel lopen of 1 van de 23235234 reviews lezen op internet?CLB schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:02:
[...]
Ja iets meer info is misschien ook wel handig?
wat schuift eruit? 't puntje of de stylus, dat je 'm helemaal langer kunt maken?
Hij schuift in het midden uit. dus puntje gaat naar een kant en het topje naar de andere kant. ik vind het ding vrij klein maar toch nog goed te gebruiken (heb grotere handen dan gemiddeld dus) die andere stylussen ken ik nietCLB schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:02:
ware grootte:
<<<========================|===============||||||||||||
Deze ruimte is te huur
Lol, op mijn resolutie klopt jouw ware grote niet echt meerQris schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:45:
[...]
Hij schuift in het midden uit. dus puntje gaat naar een kant en het topje naar de andere kant. ik vind het ding vrij klein maar toch nog goed te gebruiken (heb grotere handen dan gemiddeld dus) die andere stylussen ken ik niet
ware grootte:
<<<========================|===============||||||||||||
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Lol2Cobra_Lup schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:46:Lol, op mijn resolutie klopt jouw ware grote niet echt meer
Deze ruimte is te huur
Wat is dit nou weer voor raar geflame-shizzle, k vraag toch gewoon netjes iets?xon schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:09:
[...]
Misschien zelf even naar de winkel lopen of 1 van de 23235234 reviews lezen op internet?
Trouwens in de winkels hebben ze niet eens stylussen in de dummy's zitten!
Of deze zitten er nooit bij of ze zijn eruit gejat door mensen die hun stylus kwijtzijn
@ Qris: Thanks! Klinkt opzich wel chill, maarja komt ooit wel
(k wacht wel op de Orange versie van dit apparaatje en dan ga ik wel 'n nieuwe claimen via de verzekering. M'n huidige SPV M500 is supertraag, raar, valt vaak uit en doet 't niet meer zoals in 't begin. Als de M3000 uit is, gaat de M500 er misschien wel uit en als ik dan 'n nieuwe eis, krijg ik (met bijbetaling) misschien wel 'n M300)
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 02-11-2005 19:58 ]
Verwijderd
vasthangen. Harde reset helpt niet.
stel je zit in de trein een film te kijken.. op een gegeven moment moet je uitstappen dus je zet de film stop.. vervolgens wil je hem verder afkijken maar je hebt per ongeluk op stop gedrukt.. cq hele film opnieuw kijken? want ik kon geloof ik niet scrollen in de film (iig niet veel)
Deze ruimte is te huur
Verwijderd
Voor de liefhebber een kort filmpje hoe de stylus er uit ziet en hoe je hem gebruikt (inschuiven en uitschuiven)CLB schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:02:
[...]
Ja iets meer info is misschien ook wel handig?
http://upload.luppie.net/uploaded/vario.wmv
Er zijn geen telefoons gewond geraaktCobra_Lup schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:11:
een kort filmpje hoe de stylus er uit ziet en hoe je hem gebruikt...
Deze ruimte is te huur
Als ik ga naar naar pda.t-mobile.nl >> streaming video. >> journaal 24 uur >> klik op LOW..
dan hoor ik wel geluid maar zie gewoon 0.0 beeld! Daarvoor zit een reclamefilmpje..daar zie ik 2 frames van en thats it.
Ik gebruik internet totaal van tmobile..en aangezien ie wel gewoon netjes buffert zou je zeggen dat ik toch wel beeld moet hebben. Iemand al eens geprobeerd?
Deze ruimte is te huur
Bij mij stoptie dan bv op de helft, naja dat weet ik dan. Dan gaat de film weer opnieuw afspelen idd, maar als ik dan m'n balkje op de helft zet, is m'n beeld even zwart en speeltie vanaf dat punt verder!Qris schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:06:
orb vraagje:
stel je zit in de trein een film te kijken.. op een gegeven moment moet je uitstappen dus je zet de film stop.. vervolgens wil je hem verder afkijken maar je hebt per ongeluk op stop gedrukt.. cq hele film opnieuw kijken? want ik kon geloof ik niet scrollen in de film (iig niet veel)
EDIT: Cobra_lup nice filmpje gek! Haha hoe je dat ding uitschuift, 't lijkt wel een of andere kernkop ofzo die je aan 't ontmantelen bent! Maar nogmaals thanks, nu weet ik wat die stylus inhoudt!
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 02-11-2005 20:45 ]
het krast inderdaad niet.. en ja het lijkt wel te krassen
maar het haalt ook het logo niet weg.
werkt wel ik heb net herdenking schipholrampt streaming gekeken op de Vario. wel over WiFIQris schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:28:
nou, ik kan je vertellen dat het je ook niet zal lukken.. heb net ff via de pc naar die site gesurft en ik zie idd alleen maar een reclame.. daarna stopt ie
nu de high kwalitie 367 Kpbs ... gaat ook nog redelijk goed in het nieuws item 2 schokjes
heb de headphone aangesloten... eens ff een filmtrailer kijken.. VET dat was gaaf ... fullscreen high quality SAW II teaser met headphone in... echt cool. (serenity is een aan te raden trailer.. lang mooi en goede kwaliteit)
ik wil een tool op mijn eigen server (die redelijk snel is) die on the fly divx omzet naar 320*240 zodat mijn MDA niets hoeft te calculeren maar t meteen uit kan zenden. is er zo'n on the fly resizing streaming server ?
ik ga dat orb.com nog eens lezen mogelijk dat dat precies doet wat ik wil.... ik wil nl wel de max kwaliteit.. dus de stream moet perfect afgesteld zijn op de verbinding (evt een VETTE buffer) en de kwaliteit die dit ding aankan...
nog iets... stroom over usb.... ziet iemand al een kans om een battery pack me maken voor aan usb ??????
[ Voor 66% gewijzigd door xychix op 02-11-2005 21:42 ]
Dit topic is gesloten.
We willen allemaal graag iets schrijven, maar aantal dingen zijn echt overbodig en ongewenst zoals: status van verzending, goedkoopste winkels etc etc. Dat hoort hier niet thuis in dit topic!