HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 2

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.710 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:48

DDX

iemand enig idee of er voor deze devices al een update is met MSFP (Messaging and Security Feature Pack) zodat je push email kan aanzetten met exchange sp2 ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Erik070 schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:31:
@Pewima
Heb zojuist even Zonealarm weg gehaald, nu doet de pc er 30 seconden langer over voordat hij ineens reboot.

Active sync heeft toen nog wat dingen kunnen vragen, maar tot het syncen ben ik helaas niet gekomen.
Hij lijkt inderdaad een software probleem, maar welke software is dan de boosdoener?

Ik heb ook via msconfig een keer alle auto start programma's uitgezet, alleen dat gaf eigelijk hetzelfde resultaat als gewoon alles aan laten staan.

Maar ik houd jou, en de rest uiteraard op de hoogte van de voorderingen.
(ga vanmiddag maar lekker klooien hiermee, goeie opvulling van me dag vrij)
Op een van de computers hier beneden kreeg ik dus ook herhaaldelijk een spontane reboot. Deze vond plaast zodra ik in de setup (waarbij je kunt instellen wat je wilt syncen; ie contacts enzo) op next drukte. Wanneer ik echter op cancel drukte kon ik wel gewoon explore device kiezen. Kort hierna werd de verbinding echter wel verbroken.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 14:44
Zouden deze reboots ook gebeuren als je via Bluetooth gaat syncen?

Wilde toch al een bluetooth dongel halen voor het gemak, kan ik tenminste adressen en agenda syncen
en dan kan ik misschien eindelijk aplicaties installeren op me Vario (hijs nog best kaal zo met alleen Pocketplus).

Ik had trouwens ook reboots als active sync niet eens geinstallerd is :'( .
De boosdoener is nog steeds niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:53:
[...]

Misschien moet je even bij de instellingen van je wifi-verbinding kijken of je een ip-adres hebt toegewezen gekregen. In de engelse versie: klik op comm manager knopje (aan de zijkant linksboven), zet wifi aan en kies dan rechtsonder settings - wifi settings. Klik dan op tab advanced settings. Daar moet een ipadres staan dat je router heeft toegewezen. Je kan nog even op renew ip klikken.
Ik krijg telkens wel een ipadres toegewezen dat is ook het vreemde eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
weet iemand waar ik een connector kan halen om mijn GPS met usb op mijn vario aan te sluiten?
dus van usb kabel mannetje naar 'kleine' usb. ?

[ Voor 7% gewijzigd door Zandor op 07-11-2005 19:03 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

Zandor schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:02:
weet iemand waar ik een connector kan halen om mijn GPS met usb op mijn vario aan te sluiten?
dus van usb kabel mannetje naar 'kleine' usb. ?
Dat kan helaas niet. Het is geen standaard USB poort dus je kunt geen USB GPS dongle erop aansluiten

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Laatst online: 11-03 23:22
Dat kan helaas niet. Het is geen standaard USB poort dus je kunt geen USB GPS dongle erop aansluiten
oh man, das jammer.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:06
het spijt me dat ik jullie met deze vraag moet lastig vallen die wellicht al gesteld is of makkelijk terug te vinden maar ik kan het niet vinden.

Gaarne zou ik voor ik tot aanschaf van deze beauty over ga het verschil weten tussen internet en t-zones.

Wat is nou precies het verschil?, Wat is het verschil in de kosten?, Wat is het verschil tussen beide diensten?
Is het uberhaupt mogelijk bij de branded vario om in internet explorer te komen omdat die ene fastbutton is gekoppeld aan t-zones?

bij voorbaat heel erg veel dank voor het beantwoorden van deze vragen

mvg,
Silvos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Silvos schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:43:
Wat is nou precies het verschil?, Wat is het verschil in de kosten?, Wat is het verschil tussen beide diensten?

mvg,
Silvos
Nou, via t-zones kun je maar beperkte sites bezoeken en het kost een hoop geld
of belminuten. Als je een GRPS Flat fee abonnement neemt betaal je 9,95 per maand en kun
je onbeperkt internetten. Dit gaat gewoon via die knop wat jij net zei. Je gaat dan via internet
explorer het internet op. Ik heb nu een tijdje de vario in mijn bezit en heb meerdere malen
geinternet via wifi maar ik ga denk ik ook een flat fee abonnement nemen. moet eerst even zien
hoe snel dat werkelijk is.

dus, tzones is zeer beperkt en kost aanzienlijk veel geld. met een gprs flat fee abonnement kun je
voor 9,95euro/maand 24/7 internetten (mits je accu dit toelaat :) )

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:27:
[...]

Ik krijg telkens wel een ipadres toegewezen dat is ook het vreemde eraan.
Dan zou ik het toch in de routerinstellingen zoeken. Krijg je een lokaal ip adres? Of krijg je externe ip adres dat je ook voor je vast pc gebruikt? Soms is het delen daarvan een probleem.
Niet dat ik er echt verstand van heb;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even met Wififofum zitten spelen en het is een bruikbaar tooltje. Wel een vraag: hoe krijg ik een shortcut naar het programma ergens in het Programs menu? Ik ga nu met de explorer naar de exe file en start die, maar je moet toch dingen aan je programs toe kunnen voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al wat meer informatie over de transcriber voor de Vario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:54:
[...]

Dan zou ik het toch in de routerinstellingen zoeken. Krijg je een lokaal ip adres? Of krijg je externe ip adres dat je ook voor je vast pc gebruikt? Soms is het delen daarvan een probleem.
Niet dat ik er echt verstand van heb;)
Mijn labtop werkt wel gewoon. Ik krijg een ip die ik hoor te krijgen. Het toestel kan wel op internet met activesync, maar daar heb ik weinig aan. Ik wil draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhon
  • Laatst online: 14-02 10:55
king_bass schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:52:
[...]

'k Vind het allemaal ook maar een vaag gebeuren... PocketPlus en Magic Button vertonen beide kuren. Misschien nog niet (100%) geschikt voor WM5?
SPB Pocket Plus 3.0.4 werkt bij mij voor 99,9% goed, alleen het achtergrond verlichting schuifje werkt niet.
SPB GPRS Monitor 2.4.1 werkt ook voor 99.9%, zelfde verhaal, het achtergrond verlichting shuifje werkt hier ook niet.

Overigens werkt SPB Sodukan 2.11 uitstekend onder WM5.. (verslavend spel, pas op!) misschien 1 voor in de start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
wellicht oud nieuws maar ik heb net ontdekt dat de orange spv m3000 (de orange versie van de wizard) volgens diverse sites maar 350 tot 400 euro gaat kosten. aanzienlijk goedkoper dan qtek of zelfs t-mobile.... en de provider is dan misschien iets duurder, maar wel goed in mijn ogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bornsloppy.co.uk/cool/albums/album27/spv_m3000_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Jhon schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:38:
SPB Pocket Plus 3.0.4 werkt bij mij voor 99,9% goed, alleen het achtergrond verlichting schuifje werkt niet.
Het schuifje werkt idd niet zoals het hoort, maar het werkt wel. Volgens mij is het slechts een indicator. kijk maar eens wat er gebeurd met het schuifje als je zelf de verlichting uitzet. je ziet het schuifje dan helemaal links staan. wanneer je nu de verlichting aan zet zie je het schuifje ook naar rechts gaan al is het 3 mm ofzo. dus de schaal van het schuifje klopt niet.

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Qris schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:25:
weet iemand hoe ik een certificaat vanuit het tabblad basis in het tabblad persoonlijk kan krijgen? anyone?
Ik zit nog steeds met een probleem als ik wil inloggen op de TU/e. Ik krijg alle gegevens te zien (signaal sterkte, snelheid etc. ) alleen wanneer ik een certificaat wil ophalen krijg ik een melding dat er geen persoonlijk certificaat gevonden is. hoe kan ik een certificaat ophalen zodat dit in het tabblad persoonlijk komt te staan? het benodigde certificaat staat dus in het tabblad basis.

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een S100 maar vind dit apparaat vanwege WiFi & het toetsenbord wel gers.

Hoe ligt het met de performance ? In de review van geek.com staat dat ie langzamer is dan de S100, ze gebruiken hier toch een ander soort processor ?

Hoe zit het met het batterij verbruik zodra je wifi gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
HekkeySE schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:31:
[...]

Nee volgens mij niet. www.qtek.nu is wel officiele website van de fabrikant.
Maar dat wordt dus erg lastig om aan ROM updates of andere updates te komen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:44:
Hoe zit het met het batterij verbruik zodra je wifi gebruikt ?
Nou ik moet helaas melden dat het bij mij vrij hard gaat als wifi aanstaat. laatst een dag wat liggen klooien en toen was de batterij leeg :(

bij normaal gebruik (dus niet de hele tijd wifi) gaat hij aanzienlijk langer mee. maar ik ga binnekort alle applicaties op stroomverbruik meten en dan post ik hier wel een tabel van hoe en wat

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 15-09 23:31
Aangezien ik gisteren wat problemben had met ActiveSync, heb ik mijn MDA Vario gisteren hard gereset. Mijn ActiveSync werkt inmiddels weer, maar ik heb nu nog wat andere t-mobile gerelateerde problemen en ik hoop dat iemand mij kan helpen:
  • Voor mijn harde reset had ik bovenin mijn 'Today'-scherm een extra balk met een t-mobile, contacts en agenda knop. Deze is nu weg en ik krijg hem niet meer terug.
  • Normaal gesproken als ik via GPRS verbonden was kon ik op het gprs icoontje bovenin klikken zodat er een menuutje (tekst wolkje) verscheen waarin ik de verbinding kon verbreken. Het wolkje komt wel, maar niet de optie om te verbreken
  • Verder vroeg de MDA voorheen altijd of bijvoorbeeld IE verbinding mocht maken met internet, dat doet ie nu niet meer, hij verbind gewoon. dit in combinatie met het niet kunnen verbreken levert denk ik toch wat lange gprs tijden op
zijn er mensen die mij kunnen helpen met mijn problemen?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:16:
dat kun je zelf instellen hoevaak er gesynct moet worden. dit doe je (bij de engelse versie) als je naar het sync prog gaat onder menu, schedule. Dan kun je piek en daluren instellen en de sync-freqentie
Als ik in de handleiding kijk van mijn vario (dus nederlands) zie ik idd dat je dit zou moeten kunnen instellen via menu->schema... probleem is echter dat "schema" grijs gedrukt is cq niet clickable.. is er mss een andere manier om sync uit te zetten?

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

GroteBozewolf schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:56:
  • Voor mijn harde reset had ik bovenin mijn 'Today'-scherm een extra balk met een t-mobile, contacts en agenda knop. Deze is nu weg en ik krijg hem niet meer terug.
Via start->instellingen->vandaag->tabblad items kun je instellen wat er allemaal op je desktop (of liever pockettop :) ) komt te staan.. of had je dat al geprobeerd maar werkte dat niet?

verder wil ik graag van jou weten hoe je die melding van "verbinding maken?" heb weggekregen.. dat wil ik ook weghebben :+

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand het al voor elkaar gekregen om GMail correct en werkend te installeren in zijn of haar Wizard?

Zo ja, zou diegene of iemand daarvan even een gedetailleerde walk-through kunnen maken van hoe dat zou moeten? Ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Mag weg

[ Voor 94% gewijzigd door Yorick81 op 08-11-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Silvos schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:03:
wellicht oud nieuws maar ik heb net ontdekt dat de orange spv m3000 (de orange versie van de wizard) volgens diverse sites maar 350 tot 400 euro gaat kosten. aanzienlijk goedkoper dan qtek of zelfs t-mobile.... en de provider is dan misschien iets duurder, maar wel goed in mijn ogen.

[afbeelding]
Welke sites bedoel je dan? Ik ben nog geen nederlandse sites tegen gekomen...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

weet iemand welk bestand je moet openen om het apparaat te vergrendelen? ik wil "apparaat vergrendelen" namelijk bij pocket plus hebben staan en niet apart als een functie op mijn today scherm

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Qris schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:09:
[...]
Via start->instellingen->vandaag->tabblad items kun je instellen wat er allemaal op je desktop (of liever pockettop :) ) komt te staan.. of had je dat al geprobeerd maar werkte dat niet?

verder wil ik graag van jou weten hoe je die melding van "verbinding maken?" heb weggekregen.. dat wil ik ook weghebben :+
Ik had al bij 'start->instellingen->vandaag->tabblad items' gekeken, maar daar staat het niet meer bij. Tsja, wat betreft die 'verbinding maken' melding. Het enige wat ik gedaan heb is een Hard Reset. En toen was ie weg (maar ik wil het weer terug, of de mogelijkheid om mijn GPRS weer te disconnecten).

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Qris schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:28:
weet iemand welk bestand je moet openen om het apparaat te vergrendelen? ik wil "apparaat vergrendelen" namelijk bij pocket plus hebben staan en niet apart als een functie op mijn today scherm
Dat is een goede, ben er ook al mee aan prutsen geweest maar het is nergens te vinden. Ook zou ik het handig vinden dat hij na x minuten automatisch vergrendeld, kan dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-06-2021
GroteBozewolf schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:29:
[...]

Ik had al bij 'start->instellingen->vandaag->tabblad items' gekeken, maar daar staat het niet meer bij. Tsja, wat betreft die 'verbinding maken' melding. Het enige wat ik gedaan heb is een Hard Reset. En toen was ie weg (maar ik wil het weer terug, of de mogelijkheid om mijn GPRS weer te disconnecten).
Van een andere site gehaald, ik heb dit gedaan, werkt perfect:

"Ik heb na een harde reset voor het installeren van de T-Mobile applicaties nogmaals een soft-reset gedaan.

Je hebt dan een kale Vario.

Vervolgens heb ik een aantal cab files uit de extended_rom handmatig gedraaid:
- Signed_WifiSSID.sa.cab
- Signed_Version.sa.CAB
- Signed_TMO_CameraDriverPatch.sa.CAB
- Signed_BeepMode_Longtones.sa.CAB
- Ringtone_NLD_0811_signed.CAB
- Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.CAB

Hierna heb je wel de T-Mobile internet settings, maar geen aanpassingen in je IE (er wordt ook niet continue aangegeven dat er een verbinding opgezet wordt).

Nu is ie lekker snel en heb ik uitsluitend die T-Mobile meuk die ik nodig heb!

Extended_Rom kom je bij d.m.b. TotalCommander voor PocketPC.
Je opent dan '\Extended_Rom\'"

Ontwerp je eigen achterkant van glas voor iPhone 4 of 4S op iPersonalize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
Nog even een vraag voor de mensen die hotmail hebben:

Als je op de vario berichten verwijderd uit je inbox, staan ze als je op de pc inlogt gewoon weer in je inbox (bij mij althans). Ook als ik me opnieuw aanmeld bij messenger op de vario staan ze weer in m'n inbox. Iemand een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door michielvdp op 08-11-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08
Nou toch ff klagen over Central Point: de levertijden blijven maar doorschuiven
6 november
7 novemver
9 november
12 november
en nu is het al mooi 19 november geworden

Hun reactie:
Het product dat u heeft besteld is een nieuw product, vandaar dat de levertijd kan wijzigen.

Of je vermeld geen "verwachte datum", of je pakt een verwachte datum die ook echt reeel is.

Ze hebben toch ook afspraken/voorwaarden/condities met hun leveranciers...

Had hem beter ergens anders kunnen bestellen, kijken of ik eventueel mijn order kan annuleren, moet gewoon nog minimaal 2 weken wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Yorick81 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:21:
Ik heb een "vraag" O-) over pocketpc plus 3.0.4, wie zou mij daar even een mailtje over kunnen sturen???
We kunnen alleen maar raden wat voor een vraag dat is, maar ik heb denk ik wel enig idee. Op deze manier is ook lekker doorzichtig. Als he tprogramma bevalt, koop het dan, zo duur is het niet...

Gezien ik het telefoon gedeelte nog niet kan gebruiken omdat mijn abonnement nog niet in is gegaan gebruik ik de vario nu vooral als agenda. Het valt me wel op hoe lang deze met de batterij doet. Ik haal met gemak een dag of 4 als, en dan zit ik in totaal een half uurtje via wifi te klooien (dat vreet echt stroom) en kan ik nog een complete film kijken, en een uurtje of wat mijn agenda bijwerken. Dit is echt stukken beter dan de MDA compact waarmee ik hooguit 2 dagen kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om een bluetooth stereo headset aan te sluiten op de vario. Ik wil namelijk erg graag de anycom bestellen ( http://www.expansys.nl/product.asp?code=119597 ) maar twijfel of de vario nu al de juiste support heeft. Volgens verschillende reviews moet de vario het wel aankunnen maar is er dus waarschijnlijk een rom update nodig.

Zo'n headset is handig voor muziek en voor telefenoie en nauwelijks duurder dan goede headsets (en die doen alleen telefonie).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:55
Voor degene die een probleem heeft met ActiveSync icm ZoneAlarm: Op pagina 11 van dit topic staat een shortcut naar een page van Microsoft met een tutorial hoe je ActiveSync en ZoneAlarm Pro kan laten samenwerken. helaas werkt dat bij mij niet omdat ik geen ZoneAlarm Pro heb, maar als ik ZoneAlarm uitschakel synct ie prima. Dit heeft ook te maken met de netwerkverbinding die hij opzet zodra ik de vario aan de compu hang. Daar moet je ff een protocol uitschakelen.Kijk zeker ff op de link in die post, heb ik igg de boel mee aan de praat gekregen.

@Qris en Wheeler: Heb ik me ook suf naar gezocht, maar is me niet gelukt. Ik gebruik daarom Mortsaver (www.sto-helit.de), is freeware en geeft een vergrendelde screensaver vol opties. Zonder een hardware button voor de ingebouwde lock applicatie is het niet echt handig om mp3 te luisteren op de fiets oid. Eerst WMP starten, dan weer naar today, dan locken...Nu gewoon WMP starten, knop drukken en alles is vergendeld. Ik zou het ook liever zonder externe software doen, maar het is ff niet anders, tot een slimmerd het progje vindt waarvan de Vairo gebruik maakt, ik heb het iig nergens kunnen vinden op het apparaat.

Het backlight schuifje in SPB PP vertoont bij mij trouwens dezelfde kuren, heb ik er dus maar afgehaald.

@manuelb: op de meegeleverde CD zouden drivers staan waarmee je de vario als modem voor laptop ect kunt gebruiken, weet echter niet of dat ook via USB en BT kan, dus als het alleen via IrDA kan: sorry voor deze nutteloze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

wat doet "vandaag timeout" ? heb hem een uur geleden ingesteld op 1 uur maar ik zie nix spannends gebeuren. de backlight is uit maar ik zie het vandaag scherm wel nog.

btw het bestand "keylock.exe" ofzoiets dergelijks in de map windows is niet wat ik zoek. deze
blokkeert volgens mij de gsm functie (weet niet zeker). ik (en anderen) wil(len) echt die apparaat vergrendel functie die op het vandaag scherm staat..

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
michielvdp schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:42:
[...]
Van een andere site gehaald, ik heb dit gedaan, werkt perfect:

"Ik heb na een harde reset voor het installeren van de T-Mobile applicaties nogmaals een soft-reset gedaan.

Je hebt dan een kale Vario.

Vervolgens heb ik een aantal cab files uit de extended_rom handmatig gedraaid:
- Signed_WifiSSID.sa.cab
- Signed_Version.sa.CAB
- Signed_TMO_CameraDriverPatch.sa.CAB
- Signed_BeepMode_Longtones.sa.CAB
- Ringtone_NLD_0811_signed.CAB
- Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.CAB

Hierna heb je wel de T-Mobile internet settings, maar geen aanpassingen in je IE (er wordt ook niet continue aangegeven dat er een verbinding opgezet wordt).

Nu is ie lekker snel en heb ik uitsluitend die T-Mobile meuk die ik nodig heb!

Extended_Rom kom je bij d.m.b. TotalCommander voor PocketPC.
Je opent dan '\Extended_Rom\'"
Eggy, iets voor de start-post? Zelf nog niet geprobeerd, maar was al tijden hiernaar op zoek.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Qtek 9100 gaan aanschaffen (ben afgestapt van de Nokia N70). Ik wil hierbij een Hi abonnement af gaan sluiten met een imode bundel van 10 mb.

Als ik het goed begrijp kan ik dan internetten via gprs (imode) en kan gewoon elke site bekijken via de internet explorer.

Verder is het toestel geweldig. Ik kan niet wachten tot de Ned versie uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

michielvdp schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:42:
"Ik heb na een harde reset voor het installeren van de T-Mobile applicaties nogmaals een soft-reset gedaan."
Hoe zie je dat hij bezig is met t-mobile applicaties? dus wanneer moet ik een softreset uitvoeren? niet dat ik dalik onder de windows installatie softreset :9

[edit]
waar staan de installatie bestanden van de overige programma's? bv die pdf viewer, spellen, mediaplayer etc. ? kan ik die ook verwijderen zodat er helemaal nix geinstalleerd wordt behalve wat ik zelf in de extended rom zet?

[ Voor 25% gewijzigd door Qris op 08-11-2005 11:10 ]

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik heb mijn probleem opgelosd door de start.exe nogmaals te runnen vanuit mijn extended_rom. Alle t-mobile zut staat er nu weer op, dus eigenlijk helemaal zoals ie zou moeten zijn. Maar ja, je wilt iets goed doen of niet natuurlijk, vandaar dat ik graag zou willen weten waar elke cab voor dient. dit staat op mijn MDA Vario Extended_rom:
  • autorun.exe --> installeert het volledige T-Mobile software pakket
  • CAB-Customization-TMNL-Wizard-01-04-03oct05.CAB
  • CAB-Customization-WapPush-TMO-Wizard-Aug11.CAB
  • CAB-DATEamil-Wizard-TMONL-24jul05-DataBase.CAB
  • cab-shortcut-tmonl-23sep05.cab
  • config.txt --> script dat wordt gebruikt voor installatie icm. autorun.exe
  • cusTSK.exe --> parser/executer voor config.txt
  • Ext_Version_2.CAB
  • OemExtDll.dll
  • Ringtone_NLD_0811_signed.CAB
  • Signed_BeepMode_Longtones.sa.CAB
  • Signed_DiscoButton8.sa.CAB
  • Signed_TMO_CameraDriverPatch.sa.CAB
  • Signed_TMO_EU_UA_051003.sa.CAB
  • Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.CAB
  • Signed_UNI_TMONL_Set_111101.CAB
  • Signed_Version.sa.CAB
  • Signed_WifiSSID.sa.cab
  • Signed_Wiz_NoGPRSAutoattach.CAB
  • Signed_Wiz_TM_STK.sa.CAB
  • SmartDailing_enable_0915_signed.CAB
  • TMO_NL_Browser_Signed.CAB
  • TMO_NL_pIEDefaultPage_Signed.CAB
  • TMO_NL_UXC_Signed.CAB
  • TMO_NL_WallPaper.bmp --> lelijke T-Mobile wallpaper
  • UNI_BrowserPerformance.sa.CAB
  • VMail.cab
  • WifiTempOff.exe
  • WifiTempOn.exe
Wie kan er nog meer identificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

Default_Backgammon_PPC_IMAM001.CAB >>> Backgammon
Default_CAAVPPC_IMEI_Wiz_range.CAB >>> THE DREADED ANTI VIRUS STUFF
Default_CAB-shortcut-CDL-08Sep05.CAB >>> Clearview PDF
Default_cdl_wwe_version.cab >>> Some Imate stuff (Harmless)
Default_ie_view.sa.cab >>> Some Imate stuff (Harmless)
Default_Imate_PPC_SA_V5.5.03.cab >>> Some Imate stuff (Harmless)
Default_SkypeForPocketPCnonxScale.CAB >>> SKYPE FOR NONE XSCALE !!!
Default_SmartDialing_enable_0915_signed.CAB >>> The pretty Dialer and smart-dialer stuff
Install_Tsk.exe >>> This Installs all the “Default_” Files
Setup.exe >>> This allows for Selection of the “Operator Settings”

http://www.howardforums.com/showthread.php?t=739128

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopdRob
  • Laatst online: 02-03 08:32
GroteBozewolf schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:09:
Ik heb mijn probleem opgelosd door de start.exe nogmaals te runnen vanuit mijn extended_rom. Alle t-mobile zut staat er nu weer op, dus eigenlijk helemaal zoals ie zou moeten zijn. Maar ja, je wilt iets goed doen of niet natuurlijk, vandaar dat ik graag zou willen weten waar elke cab voor dient. dit staat op mijn MDA Vario Extended_rom:
  • autorun.exe --> installeert het volledige T-Mobile software pakket
  • cab-shortcut-tmonl-23sep05.cab
  • config.txt --> script dat wordt gebruikt voor installatie icm. autorun.exe
  • cusTSK.exe --> parser/executer voor config.txt
  • Ext_Version_2.CAB
  • OemExtDll.dll
  • Ringtone_NLD_0811_signed.CAB
  • Signed_TMO_CameraDriverPatch.sa.CAB
  • Signed_Version.sa.CAB
  • Signed_WifiSSID.sa.cab
  • TMO_NL_pIEDefaultPage_Signed.CAB
  • TMO_NL_UXC_Signed.CAB
  • TMO_NL_WallPaper.bmp --> lelijke T-Mobile wallpaper
  • VMail.cab
  • WifiTempOff.exe
  • WifiTempOn.exe
Wie kan er nog meer identificeren?
  • autorun.exe --> Installatiebestand voor bestanden in de Extended_Rom
  • cab-shortcut-tmonl-23sep05.cab -->Toevoegen van links naar PDF prog e.t.c. in Programma's
  • config.txt --> Bestand met taken voor autorun.exe
  • cusTSK.exe --> HET VERSCHRIKKELIJKE T-MOBILE THEMA
  • Ext_Version_2.CAB
  • OemExtDll.dll
  • Ringtone_NLD_0811_signed.CAB -->aanpassing dat allerlei geluidsbestanden gebruikt kunnen worden als beltoon
  • Signed_TMO_CameraDriverPatch.sa.CAB --> Camera patch
  • Signed_Version.sa.CAB
  • Signed_WifiSSID.sa.cab -->Toevoegen van de T-mobile hotspots
  • TMO_NL_pIEDefaultPage_Signed.CAB -->aanpassing van t-mo voor internet explorer
  • TMO_NL_UXC_Signed.CAB
  • TMO_NL_WallPaper.bmp --> installatieachtergrond die te zien is tijdens autorun.exe
  • VMail.cab
  • WifiTempOff.exe --> tijdelijk uitschakelen van wifi (na toevoegen hotspots)
  • WifiTempOn.exe --> tijdelijk inschakelen van wifi (voor toevoegen hotspots)

[ Voor 7% gewijzigd door TopdRob op 08-11-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:55:
Ik wil de Qtek 9100 gaan aanschaffen (ben afgestapt van de Nokia N70). Ik wil hierbij een Hi abonnement af gaan sluiten met een imode bundel van 10 mb.

Als ik het goed begrijp kan ik dan internetten via gprs (imode) en kan gewoon elke site bekijken via de internet explorer.

Verder is het toestel geweldig. Ik kan niet wachten tot de Ned versie uitkomt :)
Zo ver ik weet is die imode bundel alleen voor imode sites bedoeld. werkt wel idd via gprs. maar alle andere sites vallen daar niet onder. je zult dan een gprs bundel nodig hebben. 10mb=23euro
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:15:
heeft iemand het al voor elkaar gekregen om GMail correct en werkend te installeren in zijn of haar Wizard?

Zo ja, zou diegene of iemand daarvan even een gedetailleerde walk-through kunnen maken van hoe dat zou moeten? Ik krijg het vooralsnog niet voor elkaar.
UIt het MDA compact topic. een simpele versie van gmail. Heb zelf nog geen MDA, ben alleen zoekende ;-)

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij iedereen werkt de wlan verbinding gewoon op een Imate Kjam? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Blijft maar op Locating... staan. Echt kut.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

HKEY_LOCAL_MACHINE -> HARDWARE -> DEVICEMAP -> KEYBD

hier staan 2 keys ContMoreVKey en ContLessVKey.. zou dat over het
contrast van het keyboard gaan?.. beide waarden staan op 0

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
@Qris: Dat Keytraylock.exe (oid) bestandje geeft je in de tray (naast het wifi en batterij symbooltje) een icoontje dat aangeeft of toetsen gelockt zijn als je de vario uitzet ( sleep mode) met de powerknop. Als je een rode streep+cirkel door het symbooltje ziet is alles gelocked, als je een icoontje zonder rode streep ziet is niets gelocked en als je dan dus het app via de power toets uitzet kun je hem met een druk op knop weer wakker maken. Geeft dus eigenlijk aan of de optie "vergrendel alle knoppen na uitzetten dmv power knop"aan of uit staat. Het symbooltje kan verder niets, alleen die opties wisselen en laten zien. Dat is dus niet wat we zoeken, want werkt alleen als je het toestel in sleep mode zet. Ik ( en volgens mij ook jij) zoek een snelkoppeling naar de today plug-in om die vervolgens aan een knop te binden.

autorun.exe --> Installatiebestand voor bestanden in de Extended_Rom
CAB-Customization-TMNL-Wizard-01-04-03oct05.CAB
CAB-Customization-WapPush-TMO-Wizard-Aug11.CAB
CAB-DATEamil-Wizard-TMONL-24jul05-DataBase.CAB
cab-shortcut-tmonl-23sep05.cab -->Toevoegen van links naar PDF prog e.t.c. in Programma's
config.txt --> Bestand met taken voor autorun.exe
cusTSK.exe --> HET VERSCHRIKKELIJKE T-MOBILE THEMA
Ext_Version_2.CAB --> geeft de Ext ROM versie onder apparaat info weer, is niet belangrijk
OemExtDll.dll
Ringtone_NLD_0811_signed.CAB -->aanpassing dat allerlei geluidsbestanden gebruikt kunnen worden als beltoon
Signed_BeepMode_Longtones.sa.CAB --> iets met alarm tonen of keypress tonen?
Signed_DiscoButton8.sa.CAB
Signed_TMO_CameraDriverPatch.sa.CAB --> Camera patch
Signed_TMO_EU_UA_051003.sa.CAB --> MMS applicatie
Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.CAB --> settings voor de connections(gprs etc)
Signed_UNI_TMONL_Set_111101.CAB --> zelfde als boven, welke wat doet weet ik niet, maar lijkt me wel belangrijk
Signed_Version.sa.CAB --> geeft versie van ROM etc weer in device info.
Signed_WifiSSID.sa.cab -->Toevoegen van de T-mobile hotspots
Signed_Wiz_NoGPRSAutoattach.CAB --> iets over attachments bij email ophalen over gprs?
Signed_Wiz_TM_STK.sa.CAB --> SIMToolKit progje van T-Mobile, om contacts van SIM kaart te kopieren etc, staat in Start-Programma's.
SmartDailing_enable_0915_signed.CAB --> SmartDial programmaatje in de dialer.
TMO_NL_Browser_Signed.CAB --> ????????
TMO_NL_pIEDefaultPage_Signed.CAB -->aanpassing van t-mo voor internet explorer
TMO_NL_UXC_Signed.CAB -->????????
TMO_NL_WallPaper.bmp --> installatieachtergrond die te zien is tijdens autorun.exe
UNI_BrowserPerformance.sa.CAB -->????
VMail.cab --> ik denk het voicemail nummer wat standaard in je speed dial komt en je doorgeschakelde oproepen.
WifiTempOff.exe --> tijdelijk uitschakelen van wifi (na toevoegen hotspots)
WifiTempOn.exe --> tijdelijk inschakelen van wifi (voor toevoegen hotspots)

Kijk eens aan, we zijn al een heel eind. iemand nog meer info? Dan kan het grote EXT ROM tweak spel snel beginnen en kan ik van de overbodige meuk af!

[ Voor 3% gewijzigd door koksie op 08-11-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee probleempjes met mijn MDA Vario:

- de snelkoppeling "vandaag" in het start menu werkt niet

- smart dail heb ik niet(?) wanneer ik naar "start -> telefoon -> menu -> opties smart dailing" ga, gebeurd er helemaal niets

Ik heb terug gegaan naar de originele dailer zoals in de topic start beschreven staat. Kan het tweede probleem daar iets mee te maken hebben? En weet iemand hoe je het T-Mobile logo weg kan halen onder de originele dailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik wil eigenlijk geenzins domme vragen stellen, maar dit is er ongetwijfeld toch één. :+
Bij dat 9,50 abo van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/pe...ndelijk_echt_internet.asp) he, is het dan ook écht zo dat je deze telefoon gratis krijgt, samen met 9,50 per maand?

Want als ik dat wil bestellen, moet ik er altijd nog een abonnement bij doen ofzo, heel raar..

Owja, en ik vind mijn vraagje anders dan die beschreven in de quickreply:
We willen allemaal graag iets schrijven, maar aantal dingen zijn echt overbodig en ongewenst zoals: status van verzending, goedkoopste winkels etc etc. Dat hoort hier niet thuis in dit topic!
Want dit is gewoon een vraag over t-mobile.

Als het 9,50 per maand zou zijn, zou dat wel kewl zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:10:
Hallo allemaal,

Ik wil eigenlijk geenzins domme vragen stellen, maar dit is er ongetwijfeld toch één. :+
Bij dat 9,50 abo van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/pe...ndelijk_echt_internet.asp) he, is het dan ook écht zo dat je deze telefoon gratis krijgt, samen met 9,50 per maand?

Want als ik dat wil bestellen, moet ik er altijd nog een abonnement bij doen ofzo, heel raar..

[...]

dat is Telefoon+abo = gratis en dan kan je voor 10 euro per maand "gratis" internetten :)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
michielvdp schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:44:

Als je op de vario berichten verwijderd uit je inbox, staan ze als je op de pc inlogt gewoon weer in je inbox (bij mij althans). Ook als ik me opnieuw aanmeld bij messenger op de vario staan ze weer in m'n inbox. Iemand een oplossing?
Nog maar een keer, dit is echt een irritant 'probleempje'

[ Voor 3% gewijzigd door michielvdp op 08-11-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hallo allemaal,

[...]

Sorry je moet er toch echt een belbundel bij doen en dan minimaal een 150 abbo.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:15:
[...]

dat is Telefoon+abo = gratis en dan kan je voor 10 euro per maand "gratis" internetten :)
He jammer, dan word het iets te duur voor me..
*zoekt verder naar andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Laatst online: 02-06 19:05
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:03:
Bij iedereen werkt de wlan verbinding gewoon op een Imate Kjam? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Blijft maar op Locating... staan. Echt kut.
heb je hier al naar gekeken aangezien je het over een 54mbps router hebt en de vario communiceert op 11mbps
Verwijderd in "HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA V..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonOfSam schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:40:
[...]

Zo ver ik weet is die imode bundel alleen voor imode sites bedoeld. werkt wel idd via gprs. maar alle andere sites vallen daar niet onder. je zult dan een gprs bundel nodig hebben. 10mb=23euro
Ja dat zou wel logisch zijn idd. Lijkt me dan beter om een GPRS bundel te pakken van KPN. Maar weet iemand misschien die prijzen van de bundels. Op de kpn.com vind ik het maar vaag aangegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

michielvdp schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:44:

Als je in je inbox naar Menu -> verzenden/ontvangen gaat dan zal ie de wijzigingen die je op je MDA hebt gedaan ook op de server gaan verwerken.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
koksie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:20:

autorun.exe --> Installatiebestand voor bestanden in de Extended_Rom
CAB-Customization-TMNL-Wizard-01-04-03oct05.CAB
CAB-Customization-WapPush-TMO-Wizard-Aug11.CAB
[...]
VMail.cab --> ik denk het voicemail nummer wat standaard in je speed dial komt en je doorgeschakelde oproepen.
WifiTempOff.exe --> tijdelijk uitschakelen van wifi (na toevoegen hotspots)
WifiTempOn.exe --> tijdelijk inschakelen van wifi (voor toevoegen hotspots)

Kijk eens aan, we zijn al een heel eind. iemand nog meer info? Dan kan het grote EXT ROM tweak spel snel beginnen en kan ik van de overbodige meuk af!
Ik wil best nog wel wat experimenteren, maar dan zou ik graag willen weten hoe ik mijn instellingen (voicelabels, ontvangen SMS-jes en zo) kan backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
GroteBozewolf schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:42:
[...]

Ik wil best nog wel wat experimenteren, maar dan zou ik graag willen weten hoe ik mijn instellingen (voicelabels, ontvangen SMS-jes en zo) kan backuppen.
Ik ben nu op mijn werk. Ik heb thuis een lijst met de instellingen van de cabjes..
Voor de geïnteresseerden. Ga ik zo meteen een lijstje posten van wie wat doet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:15:

Gmail kan je gewoon gebruiken via het programma "berichten":

Als je de email wizard opent (ga naar berichten via startmenu, email wizard is de enige andere optie naast berichten) vraagt hij eerst je email adres (lijkt me duidelijk), daarna vraagt hij of de provider bekend is, kies hier nee en vul bij inkomende mail server "pop.gmail.com" in, account naam is "blabla@gmail.com" (blabla=je eigen naam) en wachtwoord lijkt me duidelijk.
Kies onderaan voor server type "pop3".
Volgende scherm vraagt om de uitgaande mailserver, als je t-mobile hebt is dat "smtp.gprs.t-mobile.nl".
En klaar is Kees, of Jaapie.

[ Voor 7% gewijzigd door Erik070 op 08-11-2005 14:23 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhon
  • Laatst online: 14-02 10:55
michielvdp schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:15:
[...]

Dit probleem heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
Cobra_Lup schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:38:
[...]

[...]

Als je in je inbox naar Menu -> verzenden/ontvangen gaat dan zal ie de wijzigingen die je op je MDA hebt gedaan ook op de server gaan verwerken.
Top. bedankt. Weet je toevallig ook hoe je instelt dat de vario automatisch verzend en ontvangt na het verwijderen. (of elk kwartier ofzo.) Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wifi aan de praat gekregen. Enige wat ik nu heb veranderd is het signaalsterkte. Het kost me nu wat meer stroom maar het werkt tenminste. Trouwens is de K-jam niet gewoon 54mbps dacht dat ik dat ergens heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Eureka!

Kaspersky anti virus was de boosdoener bij het syncen, reboots zijn verleden tijd.
Nu alleen nog een andere goede scanner vinden.

Hoor graag of bij andere de reboots ook aan Kaspersky liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Appie_NL schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:54:
[...]

Eggy, iets voor de start-post? Zelf nog niet geprobeerd, maar was al tijden hiernaar op zoek.
Ik heb wel de hard > soft reset methode beschreven. Ik zal ook nog wel een tutorial er in zetten zoals deze er voor de i-mate K-JAM staat met beschrijving van bestanden uit de Extended ROM. Dan moet de functie van al deze bestanden natuurlijk wel eerst bekend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Ik had net ook voor de eerste keer een WSOD (Witte bsod) Normaal kom ik er wel weer uit en kan ik mijn mda gewoon blijven gebruiken, echter zat er deze keer niks anders op dan een soft reset. Best vervelend eigenlijk als je net bezig bent wat dingen in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Erik070 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:22:
[...]

Gmail kan je gewoon gebruiken via het programma "berichten":

Als je de email wizard opent (ga naar berichten via startmenu, email wizard is de enige andere optie naast berichten) vraagt hij eerst je email adres (lijkt me duidelijk), daarna vraagt hij of de provider bekend is, kies hier nee en vul bij inkomende mail server "pop.gmail.com" in, account naam is "blabla@gmail.com" (blabla=je eigen naam) en wachtwoord lijkt me duidelijk.
Kies onderaan voor server type "pop3".
Volgende scherm vraagt om de uitgaande mailserver, als je t-mobile hebt is dat "smtp.gprs.t-mobile.nl".
En klaar is Kees, of Jaapie.
Bij mij werkte dit nog niet goed, maar aan de hand van dit verhaal lukte het wel:
Since I am using Gmail as my primary mail now I would like to access this using my Pocket PC (and Pocket Outlook). Since Pocket IE renders web pages no better than the original Mosiac browser and can not comprehend how to display Gmail, we will need to use Pocket Outlook, an equally crap application. The following are the steps to take to access Gmail on your i-mate or XDA pocket PC

We will get Gmail access by enabling POP access in Gmail and then using Pocket Outlook to access this email

Enabling POP in Gmail

Log into your Gmail account and click on 'settings'.
In 'mail settings', click on the 'forwarding and POP' tab
Under 'POP Download', either select to have access to all email, or email that arrives from now on. If you would like access to your mail archive you will need to select 'Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)'
Save your settings
Setting up Gmail POP access on the Pocket PC

Start the 'messaging' application, and click 'New Account'.
In the first step, enter your full Gmail email address (eg. user@gmail.com)
In the second step ('User Information') enter your full name in the first box, your full Gmail email address as your username, and your Gmail password as the password. You may select to save the password so that you are not prompted for it every time you check your email.
For account type, select POP3 and type in a meaningful account name (eg. 'gmail')
For incoming mail, specify the server to be pop.gmail.com and the outgoing mail server must be the mail server of your internet connection provider. For example, if you are connected to the net via Telstra GPRS then your outgoing mail server is mail.bigpond.com. If you are connected via TPG internet (as I am with my Wireless at home) then your outgoing mail server is mail.tpg.com.au. You will need to contact your service provider and obtain their outgoing email server name, or check your existing mail setup that you have on the same connection to check what it is (ie. check your settings in Outlook). On this page leave the 'domain' option empty as it is not required.
Under options, You have to tick the option Require SSL connection as the Gmail server requires this. All other options may be left/changed according to your preferences. I recommend if you are in Australia and using GPRS not to check your email automatically at intervals since your GPRS bill will suddenly become very large (for eg. with Telstra ad-hoc GPRS checking your email every 15 minutes will cost you about $5 a day, and that does not include downloading any actual email!).
You should now have the account setup, and you can click on 'yes' to check your account immediately.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
is was vergeten te vermelden dat je in Gmail via settings/inbstellingen pop met inschakelen, anders werkt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Hieronder een lijst met mijn extended rom cabjes

cusTSK.exe \Windows\T-Mobile.tsk <---------- timo skin

Signed_UNI_TMONL_Conn_112101.CAB<---------- mms en internet instellingen.

UNI_BrowserPerformance.sa.CAB<---------- deze past het volgende twee instellingen aan
MaxRequestThreads MaxConnectionsPerServer (deze zouden effect hebben op je internet ervaring.

Signed_DiscoButton8.sa.CAB <---------- GPRS Disconnect button(rode knopje)

Signed_Wiz_NoGPRSAutoattach.sa.CAB<---------- GPRS always on (ook in standby)

Signed_TMO_EU_UA_051003.sa.CAB<---------- IE settings (user agent enz)

Signed_UNI_TMONL_Set_111101.CAB<---------- land instellingen + CacheTime and SuspendResume

CAB-Customization-WapPush-TMO-Wizard-Aug11.CAB<---------- ik gok op wap(push) instellingen.

Signed_Wiz_TMO_STK.sa.CAB<---------- stk.exe (sim tool kit)

VMail.CAB<---------- Voicemail nummer

Signed_BeepMode_Longtones.sa.CAB<---------- keypress geluidje

Signed_TMO_CameraDriverPatch.sa.CAB <---------- twee dlltjes naar windows map(zoals eerder werd voorgesteld camera driver patch

Ext_Version_2.CAB<---------- extended rom versie -> registry

Signed_Version.sa.CAB<---------- rom en of system versie

CAB-Customization-TMNL-Wizard-01-04-03Oct05.CAB<---------- nog een keer MMS instellingen dit keer alles van mms. wat mij opvalt er zitten
ook vemeldingen voor "Spb Software House GPRSMonitor" (heeft iemand deze programma terug kunnen vinden?

CAB-DATEamil-Wizard-TMONL-24Ju105-DataBase.CAB<---------- email wizard instellingen(nl providers)

cab-shorcut-tmonl-23sep05.cab<---------- wat snelkoppelingen in het start menu + een registry vermedling van email2

Ringtone_NLD_0811_signed.CAB<---------- de volgende "Instellen als beltoon" mp4, midi, 3gp, m4a, amr, awb, wma, wmv, mp3.

TMO_NL_Browser_Signed.CAB<---------- dit heeft te maken met webstub.exe(Er wordt een verbinding tot stand gebracht)
er zitten ook andere instellingen in, zoals favorieten en startpagina.
ook wordt "PIEPlug.dll" in het register vermeld. iemand een idee van wat deze precies doet.

SmartDialing_enable_0915_signed.CAB<---------- er worden hier en daar wat dllltjes in het register gegooid voor smartdialing

TMO_NL_pIEDefaultPage_Signed.CAB<---------- default.htm + timo logo

TMO_NL_UXC_Signed.CAB<---------- veel snelkoppelingen+ registery vermeldingen van today plugins, softkeys, timo geluidje,

Signed_WifiSSID.sa.cab<---------- accesspoints

correcties zijn altijd welkom.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
renzo4000 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:28:
[...]

Welke sites bedoel je dan? Ik ben nog geen nederlandse sites tegen gekomen...
Dat is juist, maar dit wordt aangekondigd op verscheidene gb nieuwssites. bovendien staat het ook in een officieel nieuwsbericht van orange wat hier valt te lezen; http://www.orange.com/English/media/pressarticle.asp?id=163, hier staan ook richtprijzen e.d. in. Wat ik wel bijzonder spijtig vind is dat er nog steeds staat dat hij de eerste week van november komt maar hij is er nog niet, en geen enkel informatie onderdeel van orange nederland kan mij daarover duidelijkheid verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:08:
Ik heb twee probleempjes met mijn MDA Vario:

- de snelkoppeling "vandaag" in het start menu werkt niet

- smart dail heb ik niet(?) wanneer ik naar "start -> telefoon -> menu -> opties smart dailing" ga, gebeurd er helemaal niets

Ik heb terug gegaan naar de originele dailer zoals in de topic start beschreven staat. Kan het tweede probleem daar iets mee te maken hebben? En weet iemand hoe je het T-Mobile logo weg kan halen onder de originele dailer?
Dit komt idd door de registry wijziging naar de default skin. Zet je hem weer op T-Mobile, dan is je smartdialing ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ BadBoy18

Welke cabjes zijn verplicht om te installeren zodat m'n vario goed functioneert. Ik wil eigenlijk het minimale op m'n vario zetten, dus wel de mms sms gprs internet instellingen, maar geen t-mobile kleuren, dialers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom staan er nergens telefoonnummers van de t-mobile winkels... ik wil weten waar hij op voorraad is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curuedhel
  • Laatst online: 16-09 14:56
Erik070 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:52:
Eureka!

Kaspersky anti virus was de boosdoener bij het syncen, reboots zijn verleden tijd.
Nu alleen nog een andere goede scanner vinden.

Hoor graag of bij andere de reboots ook aan Kaspersky liggen.
Raar ik Kaspersky Anti-Virus Personal versie 5.0.158 en mijn K Jam sync gewoon al vanaf het begin met versie 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
BadBoy18 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:51:

CAB-Customization-TMNL-Wizard-01-04-03Oct05.CAB<---------- nog een keer MMS instellingen dit keer alles van mms. wat mij opvalt er zitten
ook vemeldingen voor "Spb Software House GPRSMonitor" (heeft iemand deze programma terug kunnen vinden?
Dit programma staat op de meegleverde CD. En

@WKienhuis: het forum teruglezen kan af en toe ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:36:
waarom staan er nergens telefoonnummers van de t-mobile winkels... ik wil weten waar hij op voorraad is!
ik heb begrepen dat sitel wat overenthousiast heeft ingekocht de afgelopen week. bovendien zijn zij bij mijn weten een van de goedkoopste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
Sorry, overbodig...

[ Voor 91% gewijzigd door Yorick81 op 08-11-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:43:
[...]
ik heb begrepen dat sitel wat overenthousiast heeft ingekocht de afgelopen week. bovendien zijn zij bij mijn weten een van de goedkoopste...
Hmm..ik zit al vanaf 15 okt te wachten op de vario die ik bij sitel bestelt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qris

Qris

Captain Obvious

dan nog >:)
Je krijgt uiteraard niet de Vario gratis bij een gprs abonnement van 9,50 per maand.. als je dat bedoelt.. de Vario is naar mijn weten pas gratis bij een 2-jarig 150minuten abonnement. Daarnaast kun je dan een gprs flat fee abon. afsluiten voor 9,50/maand. totaal betaal je dan 21,50+9,50=ehm.. 31 euro/maand

Deze ruimte is te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Qris schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:13:
[...]
Je krijgt uiteraard niet de Vario gratis bij een gprs abonnement van 9,50 per maand.. als je dat bedoelt.. de Vario is naar mijn weten pas gratis bij een 2-jarig 150minuten abonnement. Daarnaast kun je dan een gprs flat fee abon. afsluiten voor 9,50/maand. totaal betaal je dan 21,50+9,50=ehm.. 31 euro/maand
Dan kost ie welgeteld 39 euro! Pak je het volgende abo dan is ie voor niets :)

Zijn er al mensen die de 9100 gebruikt hebben met een gps unit en een car kit?
Zoja zouden die dan hun ervaringen hier willen neerzetten? thx

[ Voor 13% gewijzigd door PesaH op 08-11-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvdp
Iemand er al achter hoe je hotmail (pocket msn) in kan stellen zodat ie eens in het kwartier oid je mail ophaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57
Qris schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:13:
[...]
Kleine moeite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Ondersteunt de Vario (en dus de IE erop) ook protocollen als .asp en .php
En hoe gaat hij om met frames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer gprs continu aanstaat kost dit dan erg veel stroom? ;(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
PesaH schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:18:
[...]

Zijn er al mensen die de 9100 gebruikt hebben met een gps unit en een car kit?
Zoja zouden die dan hun ervaringen hier willen neerzetten? thx
Yup natuurlijk!

Heb een Leadtek Bluetooth GPS muis + Sony Ericsson Bluetooth carkit en ze werken perfect samen. Soms als je gebeld hebt wilt de gps opnieuw verbinden waardoor je signaal er 10 sec afligt. Maar niet storend. Ben er in ieder geval tevreden over!

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKeeper schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:54:
Ondersteunt de Vario (en dus de IE erop) ook protocollen als .asp en .php
En hoe gaat hij om met frames?
ik heb nog geen vario, maar php en asp zijn server site scripts en spuggen gewoon html/css of wat je ook wilt uit.
Voor frames moet je andere programmatjes gebruiken begreep ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
2 (misschien domme) vragen;

is het mogelijk om lichte applicaties bedoeld voor hte gewone windows platform te installeren op het qtek 9100 platform.

zijn er richtlijnen/lijsten wat betreft games die je kunt doen op dit apparaat en waar ze te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
BadBoy18 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:51:
Hieronder een lijst met mijn extended rom cabjes

*knip*
Bedankt! Grotebozewolf, TopdRob en koksie natuurlijk ook _/-\o_

In de startpost staat het overzicht nu ook onder tutorials alhoewel deze wellicht niet helemaal juist is :p

Ik weet alleen nog niet waar "OemExtDll.dll" voor is.

[ Voor 9% gewijzigd door Eggy op 08-11-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:43:
[...]

hebben ze de officiele qtek te veel ingekocht, of de t-mobile versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik doe een HBO opleiding en zou graag software willen hebben die mijn punten/huiswerk enzo bij kan houden, een rooster invoegen zou ook leuk zijn maar hoeft niet per sé, weet iemand goede software? Het liefst NL software, gezien de UK/US universiteiten anders van opzet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:08:
Vraagje, ik doe een HBO opleiding en zou graag software willen hebben die mijn punten/huiswerk enzo bij kan houden, een rooster invoegen zou ook leuk zijn maar hoeft niet per sé, weet iemand goede software? Het liefst NL software, gezien de UK/US universiteiten anders van opzet zijn.
excell mobile zit er standaard op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

PesaH schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:18:
[...]

Je kan hem ook gratis krijgen ;)
Bij een Relax 150 (2 jaar) is het toestel €39
Bij een Relax 150 (2 jaar) + onbeperkt internet (€9,5) dan is het toestel gratis :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopdRob
  • Laatst online: 02-03 08:32
:9 Altijd handig

http://lieveronline.t-mobile.nl/hotspotp3/

180 minuten gratis hotspotten bij t-mobile

:Y) Bij McDonalds bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Curuedhel schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:39:
[...]

Raar ik Kaspersky Anti-Virus Personal versie 5.0.158 en mijn K Jam sync gewoon al vanaf het begin met versie 4.0
Inderdaad erg vreemd, misschien toch iets anders in combo met kaspersky wat problemen veroorzaakt. Ik ben in elk geval blij dat ik nu eindelijk kan syncen.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:26:
wanneer gprs continu aanstaat kost dit dan erg veel stroom? ;(
Heb dit niet constant aanstaan (waarom zou ik), maar elke 15 minuten wordt de email gechecked en ik zie niet echt drastische batterij teruggang.

Heb zelf ook nog 2 vragen:

Hoe kan je in resco explorer precies in het register komen (heb elke knop ingedrukt om progje te ontdekken, maar het register zat er niet tussen), gaat dit via een functie van het programma of is het een lokatie op het vaste geheugen?

en

Is er een manier om een wallpaper in full color in te stellen? Op dit moment als ik via instellingen>today een wallpaper kies komt hij met een lelijke witte waas op het beeld, soms inclusief nare strepen door het plaatje heen. (krijg dit zowel met 240x320 wallpapers als andere formaten plaatjes). Zou wel leuk zijn om een heldere en mooie wallpaper neer te zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Erik070 op 08-11-2005 20:37 . Reden: zelf nog wat vragen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuperke
  • Laatst online: 25-06-2021
ik ben aan het proberen tom tom te installeren op me vario mbv de hier eerder geposte handleiding (http://www.beyondthetech....of-installing-tomtom.html)

de installatie verloopt goed tot het moment dat ik ttn.cab moet installeren, dit wil hij met geen mogelijkheid doen, ook niet na verschillende soft resets :'(

heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Erik070 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:21:
Heb zelf ook nog 2 vragen:

Hoe kan je in resco explorer precies in het register komen (heb elke knop ingedrukt om progje te ontdekken, maar het register zat er niet tussen), gaat dit via een functie van het programma of is het een lokatie op het vaste geheugen?

en

Is er een manier om een wallpaper in full color in te stellen? Op dit moment als ik via instellingen>today een wallpaper kies komt hij met een lelijke witte waas op het beeld, soms inclusief nare strepen door het plaatje heen. (krijg dit zowel met 240x320 wallpapers als andere formaten plaatjes). Zou wel leuk zijn om een heldere en mooie wallpaper neer te zetten.
1) Je kan er op verschillende manieren komen: Start > Programs > Resco Registry

of: Resco Explorer > Root, hier staan My Device, My Network, My Registry en My FTP Locations waarvan je de derde moet hebben :)

2) Browse naar een image met file explorer. Klik op de rechter soft key en kies set as today background. Stel de Transparency in op 0% en vervolgens op OK.

[ Voor 14% gewijzigd door Eggy op 08-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:44:
[...]

hebben ze de officiele qtek te veel ingekocht, of de t-mobile versie...
t-mobile volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jhon schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:38:
[...]

SPB GPRS Monitor 2.4.1 werkt ook voor 99.9%, zelfde verhaal, het achtergrond verlichting shuifje werkt hier ook niet.

Overigens werkt SPB Sodukan 2.11 uitstekend onder WM5.. (verslavend spel, pas op!) misschien 1 voor in de start post.
Hoe kom je aan Sodukan ?? Kan het nergens vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 14:17
Iemand een idee of je je contacts ook kan sync'en (en misschien beheren) zonder gebruik te maken van Outlook?

[ Voor 5% gewijzigd door Jasper op 08-11-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 14:17
Post ff een 'close request' in SM :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper op 08-11-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We willen allemaal graag iets schrijven, maar aantal dingen zijn echt overbodig en ongewenst zoals: status van verzending, goedkoopste winkels etc etc. Dat hoort hier niet thuis in dit topic!