Gefeliciteerd Antipode
Net een vrindelijke TPG beambte 110 eurie overhandigd en mijn Vario gekregen! Hoera, precies 1 maand en 1 dag na mijn verlenging! Eerste korte indruk: superapparaat. Gelukkig geen dode pixels, alles ziet er stevig en goed uit. Eventjes meegespeeld, nu aan de lader. Helaas zo werken, maar morgen vrij, dus morgen eens uitgebreid de zaak gaan inrichten.
eerste opmerkingen:
-de stylus is een stuk minder dan die van de Compact, klein en slap. Plaats in de Vario ook onhandig, ik blijf proberen het ding in de rechterbovenhoek te stoppen.Kwestie van wennen denk ik.
- WM5 is geweldig, veel beter te gebruiken met 1 hand dan WM2003 SE door oa de softkeys. ben ik erg gelukkig mee.
- camera kwaliteit stukken beter dan de compact, althans in daglicht, zoals nu. Nachtmodus geeft wat problemen. Als je nl in nachtmodus op de camera knop drukt en een opname maakt duurt het erg lang voordat het sluitergeluid komt. Als je tussen de tijd dat je de knop indrukt en dat geluid de Vario beweegt kan ie blijkbaar geen goed beeld maken en geeft ie dus de melding dat ie de foto niet kan opslaan. Als je de camera echter neerlegt (of heeeel stil houdt, is mij slechts 1 x gelukt, zo uit de losse pols) komt het sluitergeluid sneller en slaat ie de foto wel op. Het lijkt erop dat hij in de nachtstand probeert om meer licht te krijgen door de sluiter lang open te houden (is vaak zo bij digi cams, alleen de echt goede passen ook diafragma aan dacht ik). Als het toestel dan teveel bewogen wordt en de foto dus bewogen zal worden, geeft ie aan dat ie niet kan opslaan. Is het toestel echter stil gehouden, dan kan ie er wel mee uit de voeten en slaat ie de foto gewoon op.
- Ook ik heb geen handschriftherkenning, slechts phone pad en keyboard. Aangezien ik de FM nog niet gelezen heb zal ik daar nog eens dieper induiken.
Batterij van de compact past niet in de Vario, die in de Vario is veel kleiner.