[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 13

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Beetlejuise schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:48:
Ik heb een 970p bij 4launch weg en kan er geen enkele fout aan ontdekken met betrekking tot de pixels...
Vraag 1: Had je em met pixelgarantie besteld, of zonder?
Vraag 2: Zou je ons willen trakteren op een userreview? Wat je daar allemaal in mag zetten staat onderaan in de startpost.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 30-10-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:33:
Toch blijf ik me afvragen of 4launch niet toevallig stofjes voor dode pixels aanziet.
Want als ik de 17" en 19" topics even doorblader, dan lijkt het wel alsof elke TFT die bij hun met pixelgarantie besteld is niet leverbaar is omdat er teveel dode pixels voor zouden komen...
stof lijkt heel snel op een dode pixel.. Ik zit zelf ook weleens te kijken.

Mijn belinea was eerst ook niet leverbaar zonder dode pixels. Ik moest eerst een week wachten, totdat ze belden/mailden dat ze toch nog een exemplaar hadden gevonden.

Kan dus maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Samsung 930BF gehaald , was eerst van plan om voor de 970p te gaan.
Maar stond in de winkel en had toch wel zin in een scherm.
Dus heb die 930BF mee genomen ,en echt ik vind het een pracht scherm.
Zeer mooi desing , en de kleuren alles helemaal naar me wens.
Me pa heeft een Eizo 19'' tft die was een stuk beroerder dan deze.
Echt de 930BF ik vind het een topper , dik tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:14:
Gisteren de Samsung 930BF gehaald , was eerst van plan om voor de 970p te gaan.
Maar stond in de winkel en had toch wel zin in een scherm.
Dus heb die 930BF mee genomen ,en echt ik vind het een pracht scherm.
Zeer mooi desing , en de kleuren alles helemaal naar me wens.
Me pa heeft een Eizo 19'' tft die was een stuk beroerder dan deze.
Echt de 930BF ik vind het een topper , dik tevreden _/-\o_
Ja als je er eenmal helemaal inzit, dan wil je ook zo snel mogelijk zo'n ding hebben he.
Ik zit ook maar te wachten totdat het morgen is en dan morgenochtend gelijk de 970p zwart bestellen. Hopelijk komt ie een beetje snel, zonder al te veel rompslomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:29:
Ik weet niet of ik dit hier moet vragen, maar ik doe het toch 8)

De Duitse mediamarkt heeft een paar beeldschermen in de aanbeiding

En ik twijfel tussen de Acer AL1916ws, niet te vinden op de acer-site deze wel, en de Phillips 190V6FB.

Specs Acer:
Breedbeeld
Reaktietijd: 8ms
Contrast: 500:1
Helderheid: 300 cd/m2

Specs Philips:
Reaktietijd: 12ms
Contrast: 500:1
Helderheid: 204 cd/m2

Heeft iemand ervaring met een breedbeeldscherm voor dagelijkse gebruik en welke zouden jullie mij adviseren? En geld maakt niks uit ;)
Ik voel me genegeerd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Wij allemaal wel eens. ;)

Die Acer is zo te zien een widescreen, dus zou ik voor dagelijks gebruik de Philips aanraden.
Voor dagelijks gebruik(kantoorwerk en internet?) heb je namelijk meer aan hoogte dan aan breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku :)

Internet, chat, en video en fotobewerking. Maar geen spelletjes :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Hier nog een interessante gebruikerreview van de 970P: http://www.epinions.com/content_208997617284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort samengevat: die is best positief dus. Alleen met films is ie wat minder tevreden, maar in het verhaal zelf geeft hij aan dat er ook wat met z'n videokaart drivers aan de hand kon zijn. Maarja, voor films heb ik persoonlijk toch al een tv :P en nog een 19 inch crt. Het blijft toch wel opvallend dat het afspelen van films nu al vaker genoemd is als probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik heb die userreview toegevoegd aan de startpost, daar is ie volgens mij wel uitgebreid genoeg voor.

Hier trouwens nog een voorproefje op de 970P, 6ms PVA maar dan 24".
Het lijkt er eigenlijk best op dat 6ms(GTG) PVA eigenlijk een 16ms(of 8ms GTG) paneel is, maar dan met sterkere overdrive.
Op zwart->wit->zwart doen ze het namelijk ongeveer hetzelfde, en Samsung zegt dat dat ACER-scherm eigenlijk hetzelfde paneel gebruikt met andere electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
XiN schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:24:
[...]

Volgens de review van Behardware is het contrast erg laag(250:1)...
Met de snelheid blijkt het wel goed te zitten, en de inkijkhoek is zoals je van een TN verwachten kan.

Eigenlijk denk ik dat je met de 930BF beter zit, omdat die iets sneller is en omdat het contrast hoger is.
hoe zit het met die 960BF, hij is wel wat duurder, maar ik doe het liever gelijk goed dan fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 970P is dus Echt zwart. jippie.
Alleen diegene waarbij ik wil bestellen (korting:P) is ziek.... gloeiende gloeiende....

ff wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
quote: review
For instance, a scene in Attack of the Clones the Jedi Council is consulting the senator in his office and the clolors on the dark red curtains in the background seem to flow like slow moving lava even though the curtains are not being moved at all. This was slightly disappointing.
Is dit nu het twinkling effect waar Behardware het steeds over heeft?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks for the review

ziet er heel interessant uit, vooral het stuk over gaming. :Y)

had bij icomputers besteld, maar de volgende levering komt pas binnen binnen 3 weken.
Kent er nog iemand een shop met pixelgarantie ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Wel unieke feature, gratis flowende gordijnen in films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:05:
[...]

Heb je deze met of zonder pixelgarantie besteld? Ik heb 3 weken terug 2 van dezelfde monitoren proberen te bestellen bij 4Launch, met pixelgarantie. Na 2,5 week bleek uiteindelijk dat ze er niet 1 (van de 7) hadden binnengekregen zonder dode (sub)pixels. Daarbij de melding dat de schermen niet met pixelgarantie leverbaar waren. Toen kreeg ik het aanbod om de 2 beste met 1 defecte subpixel te kopen, alleen zou ik slechts de helft van mijn pixelgarantie terug krijgen, dus heb ik de bestelling maar geannuleerd.

Ik geloof dat er in heel NL maar 1 leverancier is van die dingen, dus de kans dat je die monitor hier kan krijgen zonder defecten lijkt me vrij klein eigenlijk. Erg jammer, want op papier is het een ideaal dingetje, overdrive PVA, goede inkijkhoek, kleuren, snel en nog eens niet te duur ook. Een vergelijkbaar scherm (qua specificaties) is de Samsung 970p, alleen die is 100 euro duurder en in de TS staat dat 4Launch ook daar al een lading met dode pixels van binnen heeft gehad.
Met. Maar erg bedankt voor je advies. Ik ga nu duimen voor de kleine kans die ik heb... Op papier/beeldscherm ideaal, daarom heb ik em ook besteld. Nu ben ik wel erg bang geworden dat ik voor een of mindere of duurdere optie moet gaan kiezen, mocht ik inderdaad geen dodepixel-vrije monitor kunnen krijgen.

Er wordt zeker geen DVI kabel bij geleverd?
Op dat gebied nog advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondanks wat soms wordt gezegd wordt, wordt er WEL een dvi kabel geleverd bij de 970P.

ik durf hem alleen niet bestellen zonder pixelgarantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Jorde89 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 07:36:
[...]

hoe zit het met die 960BF, hij is wel wat duurder, maar ik doe het liever gelijk goed dan fout.
De 960BF heeft hetzelfde paneel als de 930BF, en zal dus ongeveer dezelfde snelheid en beeldkwaliteit weergeven.
Voor reviews van de 930BF kan je in de startpost kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:50:
...Er wordt zeker geen DVI kabel bij geleverd?
Op dat gebied nog advies?
Joni schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:13:
[...]

Hoewel in de Nederlandse handleding op de Samsung USA site stond dat een DVI kabel apart verkrijgbaar is en niet meegeleverd wordt, zit er wel een DVI kabel bij, :)
En als jij er toevallig niet eentje bijgeleverd krijgt, neem dan een Single-link DVI-D kabel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Ik ben aan het kijken voor een nieuw TFT-tje. Nu was mijn keus eigenlijk gevallen op de Samsung 930BF, alleen vind ik dat die erg laag staat, oftewel, je kan de hoogte niet instellen. Toen viel mijn oog op de Samsung 960BF. Hetzelfde scherm maar met hoogteverstellen.

Nu is alleen mijn vraag, wat heeft die voor een kleur. Ik kan het niet goed zien op de foto's en bij de info staat wit. Is dit dan ook echt wit of misschien licht zilver of zo. Vind dat wel belangrijk aangezien het wil bij de setup moet passen :P

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is volgens de productpagina maar in 1 kleur verkrijgbaar, "Glossy White":

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/au/products/monitors/tft/images/l_960bf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Tsunami schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:49:
Is volgens de productpagina maar in 1 kleur verkrijgbaar, "Glossy White":

[afbeelding]
hmmm... dat past niet echt in een zwart met zilveren setup he ;) Hoezo maken ze die nu ook in het wit... Is het een apple of zo ( no pun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetlejuise
  • Laatst online: 13-01 20:38
XiN schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:45:
[...]

Vraag 1: Had je em met pixelgarantie besteld, of zonder?
Vraag 2: Zou je ons willen trakteren op een userreview? Wat je daar allemaal in mag zetten staat onderaan in de startpost.
Afbeeldingslocatie: http://product.samsung.com/SamsungUSA/Attachment/20050826/b2c_l_970p_wht.jpg

Hier even snel een userreview. Dit is mijn eerste TFT en ik kan het scherm dus niet met andere TFT's kan vergelijken.

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm?)
Dit is dus mijn allereerste TFT scherm. Hij komt te hangen aan mijn gamebak, Waar hij mijn 19" liteon CRT vervangt.

Waarom de 970P?
Ik vond mijn crt iets in kwaliteit afnemen en aangezien ik vrij veel achter de pc zit wilde ik eindelijk wel eens een echt goed scherm.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb het scherm gekocht bij 4 launch zonder pixelgarantie voor totaal €502,50. inclusief rembours.
(Waarbij opgemerkt mag worden dat ik een zwarte had besteld en er werd een witte gelever, aangezien ik aan de kleur niet zo veel waarde hecht heb ik niet besloten om hem terug te sturen.)
Verder is het scherm helemaal pixelperfect.
Er zat netjes 2 kabels bij voor analoge en digitale aansluiting verder word.
Er werd eerder in posts gesuggereerd dat er een usb hubje op aangesloten zat maar dit is niet het geval. Op het bakje zit een aansluiting voor beeld en stroom meer niet.

Weergave (natuurgetrouw?)
In vergelijking met mijn crt's zijn de kleuren minstens even goed te noemen.
Out of the box was het allemaal naar mijn smaak erg licht afgesteld maar na wat strubbelingen met de osd heb ik dat verholpen.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld)
Ghosting is naar mijn mening wel aanwezig in BF2 maar niet zodanig dat het mijn spel beinvloed.
In single player had ik na mijn mening minder last dan multi player maar dat kan ook even het moment geweest zijn.

Het "twinkling effect" heb ik niet kunnen waarnemen enerzijds doordat ik niet precies weet waar op te letten anderzijds misschien omdat het er niet is?

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Zwart is net zo zwart als op een CRT en wit is wit. Met de instellingen heb ik weinig gedaan anders dan de brightness wat naar beneden gesteld..

Uniformiteit van het scherm (backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Backlight leakage is totaal niet aanwezig bij dit scherm.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Als je het scherm van opzij bekijkt komen bepaalde kleuren iets duidelijker naar voren dan andere maar toch is het nog erg goed te zien.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking)
De bouwkwaliteit is goed. De monitor is naar alle kanten te draaien en in hoogte te verstellen. Het ontbreken van een hardware matige OSD vind ik een groot gemis.

Vormgeving
Echt geweldig door de voet en manier van scherm ophanging lijkt het scherm niet een slap goedkoop prutsding maar meer een kwaliteitscherm

Conclusie
Naar mijn mening helemaal een prachtscherm.
Enigste nadeel tot nu toe vind ik de software matige OSD die mijn cpu stressed naar 100% op een moment dat je lekker wat aan het uitproberen bent waardoor de hele pc vastloopt.
Ik zal het scherm nog eens aansluiten op een andere pc om te zien of het probleem dan ook op treed.

[edit] Aangesloten op een andere pc en ondanks dat daar ook spikes in het cpu gebruik zitten loopt die pc niet vast. Magictune is niet het meest soepel lopende programma dat bestaat maar doet dus wel waar het voor ontworpen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Beetlejuise op 01-11-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:49:
En als jij er toevallig niet eentje bijgeleverd krijgt, neem dan een Single-link DVI-D kabel .
Thanks voor de tip. Ik heb een Belinea 101920 (101919) besteld, dus geen Samsung - alhoewel de Samsung 930BF mijn eerste keus was, maar ik uiteindelijk toch voor de 101920 ben gegaan. Overigens zie ik bij het shcrijven van deze reply nu pas dit regeltje staan:
"Aanraders van dit deel: Allround: Belinea 101920 ref. 111919 + Samsung 970P. Gaming: Samsung 930BF"
De 970 is buiten mijn prijs range die ik eigenlijk al met 100 euro heb opgeschroefd om de Belinea te kunnen kopen. Lijkt me wel een geweldige monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bedankt voor de userreview, ik heb em toegevoegd aan de startpost.
Kan je trouwens voor de duidelijkheid nog even de kopjes vetgedrukt maken?
Dat doe je zo: [ b ] kop [ / b ]
Als je dan de spaties weghaald dan wordt het zo: kop

[ Voor 4% gewijzigd door n-i-x op 31-10-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Goeie review Beetlejus, zonder fratsen en duidelijk ;) In ieder geval weer een reden voor mij om de 970P nog zeker niet links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 10-09 23:06

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

de zwarte is nog niet leverbaar? 970p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
sander815 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:15:
de zwarte is nog niet leverbaar? 970p
Inderdaad, is dat al iets meer over bekend?
En dan ook nog: Weet iemand een 'echte' winkel (dus geen webwinkel) waar je de monitor zou kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:32:
De 970P is dus Echt zwart. jippie.
Alleen diegene waarbij ik wil bestellen (korting:P) is ziek.... gloeiende gloeiende....

ff wachten dus
...
Het is dus mogelijk om een zwarte te krijgen.
Wil slacky ons mischien vertellen bij welke winkel ie besteld en hoe ie zeker weet dat het om een zwarte gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wederom voor de tweede maal de Samsung 970P besteld. Nu bij Zercom Eindhoven, ze adverteerden al enkele weken met de zwarte versie. Net een telefoontje gehad dat ze toch niet de zwarte versie leveren maar de zilver/witte 8)7 Dus uiteindelijk maar weer geannuleerd. Toch raar dat je als bedrijf niet weet wat je uiteindelijk op voorraad zult hebben en gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:05:
[...]

...
Het is dus mogelijk om een zwarte te krijgen.
Wil slacky ons mischien vertellen bij welke winkel ie besteld en hoe ie zeker weet dat het om een zwarte gaat?
Ik weet zeker dat het een zwarte is. Het is gecontroleerd bij de leverancier. Ik zal van de week ff een link plaatsen voor dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Belinea 111919 was tot vandaag in voorraad bij 4luanch, maar de website geeft nu aan dat dit niet meer het geval is. Oftewel dodepixel(s) ontdekt?
Thanks nogmaals voor de adviezen mbt de pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:43:
Vandaag wederom voor de tweede maal de Samsung 970P besteld. Nu bij Zercom Eindhoven, ze adverteerden al enkele weken met de zwarte versie. Net een telefoontje gehad dat ze toch niet de zwarte versie leveren maar de zilver/witte 8)7 Dus uiteindelijk maar weer geannuleerd. Toch raar dat je als bedrijf niet weet wat je uiteindelijk op voorraad zult hebben en gaat verkopen.
Damn, 'k heb net de zwarte 770P besteld bij Zercom. In de prijslijst van Zercom staat nochtans niets van een zwarte 970P, wel een zwarte 770P, hopelijk hebben ze die dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 970P normale kleur Zilver... Ook echt zilver, het lijkt mij zo veel naar wit /grijs nijgen.

Heeft iemand nog leuke foto's hiervan ipv van die www.samsung foto's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Op de Foto's ziet het er uit als glanzend wit in plaats van zilvergrijs...
Voor Foto's die niet van Samsung zijn kan je kijken in de review van Behardware van de 770P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

informatique bied de 970p nu ook aan voor €526 dus zal eer deze dagen daar ook wel op de plank liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus het typische voorbeeld waarbij een internet aankoop goed misgaat. Ik heb 2 weken geleden de Belinea 101920 (ref. 111919) gekocht via OBCS. De eerste monitor had 3 zwarte pixels en een rode sub. OBCS stuurde me meteen door naar de fabrikant, die kwam een dag later langs met een busje (aardige service dacht ik).
Echter de 2 monitor had een kapotte DVI ingang. Weer omruilen.
De 3e had WEER een niet werkende DVI ingang en de kleuren waren rot, zwart was eerder grijs/groen
Nu heb ikdus de vierde monitor en gelukkig zijn de kleuren goed 1 kapotte pixel opgemerkt (oftwel 1 op de 2 schermen heeft kapotte pixels) maar die DVI ingang werkt nog steeds niet. Dit vind ik heel raar dus ik met het scherm naar een vriend van me. Zijn samsung met dvi werkte wel met mijn pc en mijn kabel. Zijn computer werkte ook al niet met die Belinea 101920 monitor. Ligt dus echt aan de monitor. Echter als ik mijn pc opstart met de samsung (videokaart scant de dvi poort en merkt een monitor op en geeft voortaan signaal) en trek dan tijdens windows de kabel eruit en wissel de monitor met de Belinea dan werkt hij WEL. Oftwel het ligt aan het opstarten dat die monitor niet goed aangeeft dat er een apparaat op de DVI ingang zit. OBCS wil niet dat ik de koop terug draai oftwel: OBCS sucks. Ik regel wel een advocaat omdat ik een ondeugelijk product nu heb gekocht dus die koop mag ik zo terug draaien. Belinea heeft goede service want ze komen steeds langs maar blijkbaar maken ze slechte monitoren. Zij zijn bezig met een onderzoek en laten me vandaag weten welke oplossing ze geven. (5e monitor).

Oftewel, koop geen monitor bij OBCS :r maar gewoon bij mediamarkt, kun je alles zonder gezeur terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Belinea ref.111919) Ik wilde daar [bij 0bcs] eerst bestellen, maar heb op basis van de goed aangeschreven aftersales bij 4launch voor hun gekozen. Bij Obcs schenen die minder goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel 111919 ipv 101919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
We hebben ook een EDIT-knopje ;)

Ik heb in het verleden een Acer 17" TFT en een Acer laptop gekocht bij OBCS en ik vind het juist een hele goede en vooral goedkope zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:32:
Ik ben dus het typische voorbeeld waarbij een internet aankoop goed misgaat. Ik heb 2 weken geleden de Belinea 101920 (ref. 111919) gekocht via OBCS. De eerste monitor had 3 zwarte pixels en een rode sub. OBCS stuurde me meteen door naar de fabrikant, die kwam een dag later langs met een busje (aardige service dacht ik).
Echter de 2 monitor had een kapotte DVI ingang. Weer omruilen.
De 3e had WEER een niet werkende DVI ingang en de kleuren waren rot, zwart was eerder grijs/groen
Nu heb ikdus de vierde monitor en gelukkig zijn de kleuren goed 1 kapotte pixel opgemerkt (oftwel 1 op de 2 schermen heeft kapotte pixels) maar die DVI ingang werkt nog steeds niet. Dit vind ik heel raar dus ik met het scherm naar een vriend van me. Zijn samsung met dvi werkte wel met mijn pc en mijn kabel. Zijn computer werkte ook al niet met die Belinea 101920 monitor. Ligt dus echt aan de monitor. Echter als ik mijn pc opstart met de samsung (videokaart scant de dvi poort en merkt een monitor op en geeft voortaan signaal) en trek dan tijdens windows de kabel eruit en wissel de monitor met de Belinea dan werkt hij WEL. Oftwel het ligt aan het opstarten dat die monitor niet goed aangeeft dat er een apparaat op de DVI ingang zit. OBCS wil niet dat ik de koop terug draai oftwel: OBCS sucks. Ik regel wel een advocaat omdat ik een ondeugelijk product nu heb gekocht dus die koop mag ik zo terug draaien. Belinea heeft goede service want ze komen steeds langs maar blijkbaar maken ze slechte monitoren. Zij zijn bezig met een onderzoek en laten me vandaag weten welke oplossing ze geven. (5e monitor).

Oftewel, koop geen monitor bij OBCS :r maar gewoon bij mediamarkt, kun je alles zonder gezeur terug geven.
Ik ben benieuwd wat de uitkomst is zeg. Dit is wel erg raar. Ook voor het eerst dat ik iets hoor over de slechte kwaliteit van de afwerking van een Belinea. Veel sterkte er iig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 18:16
Mijn pa heeft de Benq FP91V+ gekocht en Oh My Fokking God wat een super mooie schermpje :9~ Dat Crystal Clear gebeuren is schitterend om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de Samsung 960BF besteld bij 4launch. Eens kijken hoe dit schermpje is t.o.v. mijn Samsung 710T.

Ik heb geen pixelgarantie gepakt, vond 49,- euro wat duur, nu maar hopen dat ik de goede keus gemaakt heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fritske schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:10:
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en de Samsung 960BF besteld bij 4launch. Eens kijken hoe dit schermpje is t.o.v. mijn Samsung 710T.

Ik heb geen pixelgarantie gepakt, vond 49,- euro wat duur, nu maar hopen dat ik de goede keus gemaakt heb...
1 tip. Als je ziet dat de doos open is gemaakt en weer is afgeplakt met plakband. Dan weet je bijna zeker dat er een dode pixel in zit, aangezien 4 launch de schermen controleert voor de mensen met pixelgarantie. Dus niet openen en meteen terugsturen. Dan val je zeker nog onder de wet koop op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hebt me 970P zwart dan ook eindelijk besteld.
ik hoop hem deze week, anders maandag of dinsdag in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die schermen mogen toch niet meer worden doorverkocht. Welke website las ik dat men schermen met dode pixels niet meer doorverkocht? 4launch? Nog maar eens even kijken of ik dat nog kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij 4launch wordt de 111919 doorgelinkt naar deze monitor:
http://www.belinea.com/in...&landid=81&monitorid=1042
besef wel dat dit dus niet het juiste model is.

Overigens lees ik dit bij obcs (17 euro goedkopere pixelgarantie dan 4launch):

Garantie:

- Indien pixelgarantie niet binnen de bepalingen van de Fabrikant vallen, staat deze garantie-uitbreiding garant voor garantie tot 0 dode pixels.

Uitsluitingen:

- subpixels vallen niet binnen de garantie

Aanspraak op Garantie:

- Aanspraak op garantie dient binnen 2 dagen na ontvangst van het product aangemeld te worden.
- Hierna komt de extra garantie te vervallen, en is alleen de gewone garantie-bepaling van de Fabrikant nog van toepassing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Uitsluitingen:

- subpixels vallen niet binnen de garantie
Waardeloze garantie dus, gezien de meeste defecte pixels defecte SUBpixels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Inderdaad. Ik lees altijd de "kleine" lettertjes om te zien wat de "pixelgarantie" bij het betreffende bedrijf inhoud. Ik heb ook geen belang bij kapotte subpixeltjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:59:
[...]

Waardeloze garantie dus, gezien de meeste defecte pixels defecte SUBpixels zijn.
en defecte subpixels vind ik irritanter dan een zwarte pixel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ergens gelezen dat je veel monitoren door middel van software insteld. Hoe zit dat met de Mac? Zijn daar ook programma's voor of heb je helemaal niks aan je dure monitor, omdat je niks kan instellen zonder windowssoftware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:38:
[...]

1 tip. Als je ziet dat de doos open is gemaakt en weer is afgeplakt met plakband. Dan weet je bijna zeker dat er een dode pixel in zit, aangezien 4 launch de schermen controleert voor de mensen met pixelgarantie. Dus niet openen en meteen terugsturen. Dan val je zeker nog onder de wet koop op afstand.
Als je je doos opent dan kan je deze ook gewoon terugsturen volgens de wet 'kopen op afstand'
Die regel dat de verpakking nog gesloten moet zijn geld namelijk alleen voor audio, video, en computerprogrammatuur, of met andere woorden: dingen die je kan kopiëren.
En als de doos toch al geopend en dichtgeplakt is met plakband, dan kan je em zelf ook gewoon weer sluiten met plakband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:29:
ik heb ergens gelezen dat je veel monitoren door middel van software insteld. Hoe zit dat met de Mac? Zijn daar ook programma's voor of heb je helemaal niks aan je dure monitor, omdat je niks kan instellen zonder windowssoftware?
Dat 'veel' kan je vervangen door 'sommige'
Samsung met zijn P-monitoren is een voorbeeld, maar Samsung maakte tegenwoordig(dacht ik) ook software voor Mac's.
En voor Linux is er in het 17"-topic dacht ik een keertje een link naar een proggie langsgekomen waarmee je de meeste monitorn zonder OSD in kon stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door n-i-x op 02-11-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Even een vraagje. Over de Samsung 930BF heb ik veel positieve ervaringen gelezen mbt gamen. Nu zie ik ook de 960BF staan die nieteens zo heel veel duurder is. Echter vind ik hier nog maar heel weinig info over. Op de Samsungsite zijn dit de verschillen: (boven=930bf onder=960bf)

Panel Type:
a-si TFT/TN
a-si TFT/LCD

Brightness (Typical): >> zie quote
270 cd/m2
300 cd/m2 >>
achtergrondinfo:
Candelas per meter squared, or cd/m², is a unit of measure that used to be called "nits." Broken down, candela, abbreviated as cd, is a term that originated in the days when candles were used in theaters.
For our purposes, candelas per meter squared measures the light properties radiating from a one-meter-square surface, providing a technical frame of reference for the performance of a display's black level, peak brightness, grayscale and gamma readings.
Aspect Ratio:
4:3
5:4

Input Video Signal:
Analog RGB, DVI Digital Link
Analog RGB, DVI Digital Link, TMDS

Input Connectors:
15-Pin D-Sub, DVI-D
DVI-I

Special Features: (alleen de verschillen)
930:
MagicBright™
MagicTune
Built-in Power
Fast Response Time (4ms G-to-G),
Safe Mode

960:
MagicBright II™
MagicTune™ with asset management
MagicZone™
MagicRotation™ with auto pivot,
Safe Mode (downscaling to UXGA)

Wat concluderen jullie hieruit? Is deze monitor beter/mooier om mee te gamen. De verschillen lijken mij minimaal maar ik kan me diep vergissen in bovenstaande betekenissen.

Voor de mensen die ook een gaming TFT willen hebben hierbij de verschillen tussen de 2 4ms Samsung TFT's mooi op een rijtje staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals eerder gezegd is de 930BF gelijk aan de 960BF, behalve het uiterlijk. De 960BF's voet is beter in te stellen. Dat magicbright gedoe enzo is gewoon de software. Ik neem aan dat je die zo van internet kan plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
---rrr--- schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:17:
Even een vraagje. Over de Samsung 930BF heb ik veel positieve ervaringen gelezen mbt gamen. Nu zie ik ook de 960BF staan die nieteens zo heel veel duurder is. Echter vind ik hier nog maar heel weinig info over. Op de Samsungsite zijn dit de verschillen: (boven=930bf onder=960bf)

Panel Type:
a-si TFT/TN
a-si TFT/LCD...
Allebei zijn TN en LCD, Alle tegenwoordige TFT's zijn LCD, en de snelste LCD's zijn TN.
Maar eigenlijk is dit dus niet echt een verschil.
Een van de twee is fout, ze zijn allebei 5:4(marketing-mensen maken wel eens fouten).
...Input Video Signal:
Analog RGB, DVI Digital Link
Analog RGB, DVI Digital Link, TMDS

Input Connectors:
15-Pin D-Sub, DVI-D
DVI-I...
Wat TMDS is zou ik niet weten...
Wat ik wel weet is dat DVI-I een DVI-poort is waar zowel een analoog als een digitaal signaal over gezonden kan worden, en over DVI-D kan alleen digitaal(daarom zit er ook nog een D-sub op de 930BF voor het analoge gebeuren).
De 960BF heeft dus een connector minder, maar kan toch hetzelfde(dit heeft dus geen invlode op de game-prestaties).
...Brightness (Typical): >> zie quote
270 cd/m2
300 cd/m2 >>
(knip)
Special Features: (alleen de verschillen)
930:
MagicBright™
MagicTune
Built-in Power
Fast Response Time (4ms G-to-G),
Safe Mode

960:
MagicBright II™
MagicTune™ with asset management
MagicZone™
MagicRotation™ with auto pivot,
Safe Mode (downscaling to UXGA)

Wat concluderen jullie hieruit? Is deze monitor beter/mooier om mee te gamen. De verschillen lijken mij minimaal maar ik kan me diep vergissen in bovenstaande betekenissen.

Voor de mensen die ook een gaming TFT willen hebben hierbij de verschillen tussen de 2 4ms Samsung TFT's mooi op een rijtje staan. :P
Die 'Magicbright !!' zal wel slaan op de 300 nits tegenover de 270 nits, wat dus betekent dat de 960BF (nog) feller beeld geeft.
Maar aangezien 270 nits al vrij hoog is vraag ik me af of het echt iets toevoegd.

Het gebruikte paneel is verder hetzelfde 4ms TN paneel van Samsung, dus de snelheid zal wel gelijk zijn.
Het verschil zit dus in het uiterlijk en de ergonomie(zoals je ook in de startpost kan lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Hey allemaal,

Ik heb dus de Samsung930BF. Ik heb het forum erop nageslagen en deze topics ook gevolgd al voor aanschaf.

Maar nu heb ik hem geinstalleerd en ben tevreden. Echter na het installeren van Cleartype tuner vind ik het beeld nog altijd niet super. Heb ook al met contrast etc gewerkt maar niet tevreden. Ik heb hem op DVI aangesloten en heb een 256MB GT6600 PCI-E videokaart.

Heeft iemand misschien zijn perfecte settings voor de monitor setup? De link naar het IBM monitor-test programma werkt niet meer en ik kan hem ook nergens vinden via google.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damocles.NL schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:23:
Hey allemaal,

Ik heb dus de Samsung930BF. Ik heb het forum erop nageslagen en deze topics ook gevolgd al voor aanschaf.

Maar nu heb ik hem geinstalleerd en ben tevreden. Echter na het installeren van Cleartype tuner vind ik het beeld nog altijd niet super. Heb ook al met contrast etc gewerkt maar niet tevreden. Ik heb hem op DVI aangesloten en heb een 256MB GT6600 PCI-E videokaart.

Heeft iemand misschien zijn perfecte settings voor de monitor setup? De link naar het IBM monitor-test programma werkt niet meer en ik kan hem ook nergens vinden via google.

Bedankt alvast
Zitten er eigelijk een auto adjustment settings op die monitoren zonder osd.
Hp heeft ook zo'n monitor utility (pattern utility). die je kan downloaden en daarop een auto adjustment doen. Ik weet alleen niet ofsow iets ook werkt met dit soort monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Waarschijnlijk kan je de kleuren wel aardig oppoetsen met gammacorrectie in de videokaartdrivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ja, het probleem is dat ik dat al heb geprobeerd. Maar daar speel ik wat met de settings, maar dat leverd gewoon niet het beeld op wat ik wil. Met mijn LCD tv beneden van Sony had ik eens wat settings gekregen via internet wat perfect was. Weet iemand dat IBM tooltje te vinden evt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mischien kan je dit gebruiken?:
[rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml]
Dat topic is eigenlijk ooit gemaakt voor CRT-monitoren die te donker zijn, maar er staat wel ongeveer beschreven in welke volgorde je bepaalde dingen moet instellen enzo...

[ Voor 41% gewijzigd door n-i-x op 02-11-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb gisteren de BenQ FP91V+ aangeschaft, mijn pa had hem al en ik was er helemaal gek van.

Beeld is schitterend!

Alleen doen de speakers het om 1 of andere reden niet. Nou is dat niet altijd zo belangrijk, zij het niet dat ik helemaal geen speakers heb en altijd een koptelefoon gebruik, dus ik dacht das wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 23:25
Kaap schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:14:
Alleen doen de speakers het om 1 of andere reden niet. Nou is dat niet altijd zo belangrijk, zij het niet dat ik helemaal geen speakers heb en altijd een koptelefoon gebruik, dus ik dacht das wel handig.
Je hebt de speakers toch apart aangesloten en het volume open gezet? Klinkt dom, maar ik heb het allemaal al gezien :) .

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Largamelion schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:40:
[...]
Je hebt de speakers toch apart aangesloten en het volume open gezet? Klinkt dom, maar ik heb het allemaal al gezien :) .
Jah volume stond open en kabeltje in de monitor geprikt en de front lineout aansluiting maar niks. Sluit ik koptelefoon op front lineout aan dan werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:08:
[...]
Jah volume stond open en kabeltje in de monitor geprikt en de front lineout aansluiting maar niks. Sluit ik koptelefoon op front lineout aan dan werkt dat wel.
Misschien moet je ze nog aanzetten in je OSD van je monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik iemand nog verblijden met een me eigen user-review ?

Ik heb 2 x Samsung 970p besteld en zijn vandaag binnen gekomen ... Kan ze dus vanavond al testen :)

De 2 schermen worden een vervanging van de Hitachi CML174SXW 17inch(TFT) en de Samsung 907MB 19inch(CRT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2x 970p dat is echt ziek ga snel testen jij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Natuurlijk willen we een userreview, met vergelijking met die die Hitachi(dat was een van de eerste 16ms monitoren toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ga in ieder geval nog ff wachten, ik weet dat ik jullie allen met de 970P lekker heb gemaakt, toen nog niemand dit scherm kende. Maar ik vind de kwaliteit mbt filmkijken niet goed genoeg. En ik zal namelijk ook het scherm hier ook veel voor gebruiken.

Tegen de tijd dat ik er dan 1 wel koop is de response tijd ook weer wat lager en komt het voor mij allemaal meer richting perfectie. Het blijft namelijk een groot bedrag en heb dus gekozen om nu eerst voor een laser te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
¿
hoe kan je de kwaliteit voor films niet genoeg vinden als je de monitor nog nooit gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:26:
[...]

Misschien moet je ze nog aanzetten in je OSD van je monitor.
Ook niet...

Ik was zo slim om dat kabeltje in de koptelefoonaansluiting op de monitor te steken. Achterop zat er ergens verborgen een echte audioaansluiting

/shame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:53:
[...]

Ook niet...

Ik was zo slim om dat kabeltje in de koptelefoonaansluiting op de monitor te steken. Achterop zat er ergens verborgen een echte audioaansluiting

/shame
Tukker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier mijn review over de Samsung 970P :)

Ik ben altijd gewend geweest om met 2 schermen tegelijk te werken. Dit werkt nou eenmaal veel makkelijker en sneller. Mijn monitoren waren een Samsung 907MB en een Hitachi CML174SXW. Ben inmiddels verhuist en heb niet zo heel veel ruimte meer voor een CRT scherm. Ook vond ik het niet echt mooi om 2 verschillende schermen te hebben.

Wat doe ik met mijn schermen:
Ik doe veel programmeer werk en moet vaak vele grote stukken tekst lezen. Verder ben ik fanatieke (vind ik) Battlefield 2 gamer :)

Bestelling:
Ik heb dus 2 schermen besteld bij icomputers.nl. Deze zijn volledig zonder dodepixels geleverd. Ik had gelukkig de pixelgarantie niet nodig.

Eerste indruk:
Bij het openen van de doos begreep ik meteen waarom er verwarring is of het nu een wit scherm of zilver scherm is. Het scherm is van de achterkant wit en de voet ook. Verder is het scherm dus zilver. Alle kabels worden netjes meegeleverd. Zowel de analoge DSUB als de digitale DVI stekker.De DSUB stekker is een verloop van DVI naar VGA. Bij het eerste beeld viel me gelijk op dat deze schermen HEEL erg diep zwart heeft. Dieper als mijn Samsung CRT scherm en helemaal als mijn Hitachi TFT.

Installatie
Ik had moeite om in Windows te komen. De WHQL 81.85 drivers vond 2 schermen niet erg leuk en bleef zwart of crashde met een blauwscherm. Ik heb geprobeerd de driver opnieuw te installeren maar Windows XP bleef vast lopen. Iedere keer als ik de driver 81.85 installeerde liep Windows vast op het moment dat ik mijn 2de scherm ging gebruiken. Gelukkig bood de Nvidia Forceware 81.87 uit komst. Gek dat bij mij de beta drivers altijd beter draaien als de WHQL :?

Ik vind het erg jammer dat ze de voeding en kabels niet in de voet konden verwerken maar dit wist ik al voor de bestelling. Je zit nu dus met een externe voeding en een kastje van het scherm zelf.

Weergave:
De schermen hebben allebei out of the box goede kleuren. Het contrast is erg mooi.

Je ziet meteen het verschil tussen VGA en DVI in kleuren. Ik heb de kabels nog omgewisselt en je ziet dat het DVI scherm wat beter de witte kleur toont als het VGA scherm. Het VGA scherm gaat een beetje richting blauw.

Dit kun je oplossen met het programma van Samsung. Helaas is dit programma SLECHT geschreven. De help staat soms in het chinees? japans ? en is lastig te gebruiken. Wat ook niet slim is dat er dus GEEN multimonitor support in zit en ik dus telkens de schermen in Windows moet omdraaien om het programma op beide monitoren te kunnen gebruiken. Ik kon de kleuren op het VGA scherm niet goed ingesteld krijgen .. Het scherm blijft richting blauw kleuren.

Voor het feit dat het MagicTune programma 160MB groot is |:( krijg je er weinig voor terug.

Backlight leakage is niet aanwezig met dit scherm. Kijk hoek bij dit scherm is goed te noemen. De kleuren verbleken wel maar is vanaf iedere hoek goed te zien.

Games
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand bij dit scherm serieus ghosting merkt. Je hebt absoluut GEEN trail van kleuren bij snelle bewegingen. Wat wel interresant is dat het VGA scherm dus wel ghosting heeft. Met perpixeran is de tekst via het VGA scherm is moeilijk te lezen terwijl het op het DVI scherm scherp is. Het scherm heeft in ieder geval een veel sneller beeld opbouw als de Hitachi CML174SXW.

Films
Ik had bij dit scherm van te voren gehoord over het twinkling effect. Dit zou erg hinderlijk zijn bij dit scherm. Ik heb een aantal films bekeken en vind dat het erg mee valt. Soms is het helemaal niet te zien en alleen in erg donkere beelden zie je lichtelijk in de achtergrond de gevreesde twinkling effect. Je moet er wel echt op letten anders valt het niet op. Ook hier zie ik weer een duidelijk verschil met VGA. VGA heeft hier veel meer last van.

Kwaliteit
Ik was bang dat de voet gammel zou zijn en was ook voorzichtig te werk gegaan toen ik het uit pakte. Achteraf dus onzin want de voet is erg stevig en kan alle kanten opdraaien. Wel heb ik een hekel aan het externe kastje. Ik ben met dit soort dingen altijd bang dat ik de aansluiting sloop en zo dus het hele scherm sloop.

Vormgeving
Nadat ik de bekabeling had weggewerkt ziet het natuurlijk erg mooi uit om 2 schermen naast elkaar te hebben :) De voet is een design waar je van moet houden. De 1 vind hem mooi de ander vind het maar gek. Het externe kastje is lelijk. Je hebt het gevoel dat het niet hoort. Ik had eigenlijk meteen al zin om hem met een schaar er af te knippen.

Mijn Conclusie:
Pluspunten:

Mooie kleuren
Mooi design
Geen/Tot weinig ghosting (VGA heeft dus wel ghosting)
Geen merkbaar Twinkling effect.

Minpunten:

Kleuren kunnen alleen met dat flut programma van Samsung ingesteld worden.
Externe voeding en externe DVI/VGA aansluiting

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette review! Mag er zeker bij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste stand van zaken Belinea 101920 (ref 111919):

4launch heeft 2 ladingen beeldschermen gehad en beiden geen enkele monitor zonder dode pixel.
Maw: ik kan voor zo.n monitor kiezen met korting,
en anders houdt het op wat betreft de Belinea.

Andere winkel proberen?
Nog adviezen wat te doen?

Ik zoek een monitor waarop ik:
-kan gamen (C:SS)
-films kan kijken
-kan Fotosoepen
-19``
-DVI
sub eisen:
-Pivot
-In hoogte verstelbaar

Design van de monitor zelf vind ik totaal niet belangrijk, alhoewel het wel leuk is als die er ook nog goed uitziet.

Maw een allround monitor. 400 euro is eigenlijk mn budget.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de kleuren van de 970P niet met de drivers van je videokaart bewerken? Bij mij gaat het met de ATI drivers, 3 schuifjes voor RGB, een voor brightness en een voor contrast. Meer heb je toch niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:16:
...Maw een allround monitor. 400 euro is eigenlijk mn budget.
Andere winkel(met pixelgarantie weer) proberen zou ik zeggen.
De Belinea past precies binnen je eisen en je budget namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:16:
Laatste stand van zaken Belinea 101920 (ref 111919):

4launch heeft 2 ladingen beeldschermen gehad en beiden geen enkele monitor zonder dode pixel.
Maw: ik kan voor zo.n monitor kiezen met korting,
en anders houdt het op wat betreft de Belinea.

Andere winkel proberen?
Nog adviezen wat te doen?

Ik zoek een monitor waarop ik:
-kan gamen (C:SS)
-films kan kijken
-kan Fotosoepen
-19``
-DVI
sub eisen:
-Pivot
-In hoogte verstelbaar

Design van de monitor zelf vind ik totaal niet belangrijk, alhoewel het wel leuk is als die er ook nog goed uitziet.

Maw een allround monitor. 400 euro is eigenlijk mn budget.
Wel raar dat 4launch van bijna elk merk tegenwoordig brakke monitoren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bedankt voor de review Gijs 370, hij is al toegevoegd aan de startpost.
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:41:
...Dit kun je oplossen met het programma van Samsung. Helaas is dit programma SLECHT geschreven. De help staat soms in het chinees? japans ? en is lastig te gebruiken...
Gokje: Koreaans?(Samsung is Koreaans)
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:41:
...Wat ook niet slim is dat er dus GEEN multimonitor support in zit en ik dus telkens de schermen in Windows moet omdraaien om het programma op beide monitoren te kunnen gebruiken. Ik kon de kleuren op het VGA scherm niet goed ingesteld krijgen .. Het scherm blijft richting blauw kleuren.

Voor het feit dat het MagicTune programma 160MB groot is |:( krijg je er weinig voor terug..
Ga bij Samsung erover klagen en laat het hier weten als je er een reactie op krijgt.
Je bent eigenlijk een dubbele klant van ze, dus ze doen er slim aan om naar je te luisteren lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:47:
[...]

Andere winkel(met pixelgarantie weer) proberen zou ik zeggen.
De Belinea past precies binnen je eisen en je budget namelijk...
Hoe zit het met de pixelgarantie van Samsung? Is die dekkend genoeg om geen pixelgarantie te nemen bij de winkel? Of zou ik ook voor een Samsung toch een pixelgarantie moeten afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Idd erg vreemd... als het echt zo is lopen ze best wel een flinke strop op... klinkt eigenaardig... er moet wel meer achter zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:06:
[...]

Hoe zit het met de pixelgarantie van Samsung? Is die dekkend genoeg om geen pixelgarantie te nemen bij de winkel? Of zou ik ook voor een Samsung toch een pixelgarantie moeten afsluiten?
De pixelgarantie van Samsung is imho niet voldoende: [rml]SPEEDMAN in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 13"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Alleen Philips bied voor zijn niet-budget monitoren voldoende pixelgarantie(omruilen als je 1 dode subpixel hebt), voor de rest vindt ik geen een voldoende dekking geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de antwoorden.

Dit lees ik op kieskeurig.nl:

21-06-2004 10-4: [...] Allereerst had ik 'm aangesloten via de bijgeleverde VGA
adapter: goed beeld, maar wel minder geschikt voor snelle games (ghosting). Nu
heb ik een DVI-D dual link erop aangesloten: eerst dacht ik dat er maar weinig
veranderd was, maar de beeldkwaliteit tijdens het spelen van games is
aanzienlijk verbeterd. Het scherm is perfect in hoogte te verstellen, erg
makkelijk! Ook de service is perfect voor mekaar bij MAXDATA/Belinea: er bevond
zich een hinderlijke rode subpixelfout in het centrum vh scherm en tevens een
grijze diagonaal (meerdere subpixelfouten) linksonder in het scherm. Niet erg
storend maar toch contact opgenomen met de maxdata helpdesk: binnen 1 week een
nieuw exemplaar thuis omgeruild gekregen!!! Hulde! Belinea heeft er dus een
tevreden klant bij! (een paar weken in bezit)

___

Ik heb inmiddels http://www.bestelict.nl een mail gestuurd met de vraag naar pixelgarantie. De monitor is daar wel 22 euro duurder, maar ik bespaar 8 euro verzendkosten aangezien Delft aan mijn vast A13 file-rijden-route ligt. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:35:
Kan je de kleuren van de 970P niet met de drivers van je videokaart bewerken? Bij mij gaat het met de ATI drivers, 3 schuifjes voor RGB, een voor brightness en een voor contrast. Meer heb je toch niet nodig?
Ja dat kan maar zijn dingen die je moeilijker aan kunt passen zoals contrast en brightness.. Als je dit via de videokaart gaat doen dan was je alles uit en krijg je een lelijke waas over het scherm ...Bovendien je wilt graag het 1 malig instellen niet telkens afvragen of het wel werkt in een game, film, foto of desktop

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Is er misschien iemand met de Samsung 930BF die zijn instellingen hier neer kan zetten? Zou me echt helpen, ook met test programma's hou ik een onrustig beeld.

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:11:
[...]

Ja dat kan maar zijn dingen die je moeilijker aan kunt passen zoals contrast en brightness.. Als je dit via de videokaart gaat doen dan was je alles uit en krijg je een lelijke waas over het scherm ...Bovendien je wilt graag het 1 malig instellen niet telkens afvragen of het wel werkt in een game, film, foto of desktop
Als je een lelijke waas krijgt, dan komt dat waarschijnlijk doordat in plaats van zwart donkergrijs weer wordt gegeven, en het contrast dus eigenlijk achteruit gaat.
Als je nou eens de kleuren aan gaat passen door punten te kiezen waar de zo'n soort lijn dan door heen gaat('advanced mode' bij nVidia), dan kan je dat voorkomen.

Verder kan je met nVidia bij 'Aply color changes to' kiezen voor 'All', waardoor je er zeker van kan zijn dat ie het overal toepast(heb ik uitgeprobeerd, een tijdje geleden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de 970p binnen (geen zwart :(, het was nog wel zo nagevraagd, en bevestigd.. IK vet balen.

Nu heb ik hem aangesloten (van dvi naar analoog (dsub). Maar ik start alles. de monitor en pc.. En het logo van windows XP ziet er niet uit..
En in windows is alles vrij donker maar dat is nog niet het ergste.. Alle plaatjes en tekst zijn uitgeveegd. en de kleuren zijn heel vaag.
De iconen in de tray lopen met witte of zwarte uitlopers.. (vegen)..

Wat is dit.. Ik was al depri om de kleur.. nu dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gare versie gekregen, gewoon retourneren naar de winkel. Zij hebben een verkeerd en defect product geleverd dus wettelijk gezien moet dit kostenloos teruggestuurd kunnen worden en ook vervangen en anders je geld terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:52:
Gare versie gekregen, gewoon retourneren naar de winkel. Zij hebben een verkeerd en defect product geleverd dus wettelijk gezien moet dit kostenloos teruggestuurd kunnen worden en ook vervangen en anders je geld terug
hoe weet je dat ie gewoon gaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik zag vandaag ook een 970P staan bij de Mediamarkt in Eindhoven. Mooi scherm! Even kunnen spelen met de voet en dat zag er ook fijn uit. Maar toch fiks boven mijn budget en ze hadden geen 770P :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:53:
[...]

hoe weet je dat ie gewoon gaar is?
Omdat dit niet hoort :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( Inderdaad hij is gaar.
Samsung zegt het ook (heb gebeld)
Godsamme eerst geen zwarte en nou een witte die nog gaar is ook.
Ik ben niet zo positief meer vandaag. :'( .
Er lopen ook strepen doorheen van beneden naar boven.. over de hele monitor
zoals:

----------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------
ZO dus. en nu ik dit typ. hebben de streepjes een mooi wit felle veeg erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:10:
[...]

:'( Inderdaad hij is gaar.
Samsung zegt het ook (heb gebeld)
Godsamme eerst geen zwarte en nou een witte die nog gaar is ook.
Ik ben niet zo positief meer vandaag. :'( .
Er lopen ook strepen doorheen van beneden naar boven.. over de hele monitor
zoals:

-----------------------------------------------------------
ZO dus. en nu ik dit typ. hebben de streepjes een mooi wit felle veeg erachter.
Ja wel klote, bel gelijk die winkel op!!! (ik hoop niet dat je ook nog pixelgarantie hebt betaald voor een product die jij niet gekregen hebt? anders moet je dit gewoon terugeisen als ze voorlopig geen zwarte kunnen leveren!
(heb je de bevestiging van de kleur in je email staan?)

ps: de 970P heeft echt VEEL uitval niet normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:12:
[...]

Ja wel klote, bel gelijk die winkel op!!! (ik hoop niet dat je ook nog pixelgarantie hebt betaald voor een product die jij niet gekregen hebt? anders moet je dit gewoon terugeisen als ze voorlopig geen zwarte kunnen leveren!
(heb je de bevestiging van de kleur in je email staan?)

ik heb geen pixelgarantie.
Op de site staat dat ie zwart is
http://www.misco.nl/productinformation/~768898~WW~/index.htm
En de productmanager heeft gezegd dat ie zwart is aan de medewerker waar ik hem heb besteld.
En nu is mn monitor nog gaar ook.
Zijn er echt veel gevallen bekend hierover.. dat ze stuk zijn e.d.
Ik weet niet of er uberhaupt wel dit model in zwart gaat komen dan.
Ich bin pissed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:12:
[...]

Hoezo VEEL uitval? De rest van de mensen in dit topic met een 970P hadden allemaal in één keer een perfect scherm zonder dode (sub)pixels gekregen. Alleen 4Launch had naar eigen zeggen veel schermen met dode pixels, maar dat hebben ze getuige dit topic nu ook met Belinea en Iiyama schermen. Tot nu toe vind ik dus wel meevallen. Of heb ik wat gemist? :)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:32:
[...]

ik heb geen pixelgarantie.
Op de site staat dat ie zwart is
http://www.misco.nl/productinformation/~768898~WW~/index.htm
En de productmanager heeft gezegd dat ie zwart is aan de medewerker waar ik hem heb besteld.
En nu is mn monitor nog gaar ook.
Zijn er echt veel gevallen bekend hierover.. dat ze stuk zijn e.d.
Ik weet niet of er uberhaupt wel dit model in zwart gaat komen dan.
Ich bin pissed.
Dat het toch een witte zou worden was te verwachten. Uit dit topic blijkt dat er ergens foutief op een prijslijst bij een leverancier staat / stond dat de 970P zwart is. Toen jij belde hebben ze bij die winkel waarschijnlijk gewoon op die prijslijst gekeken en aan de hand daarvan bevestigd dat het om een zwart scherm ging. Maar goed, het blijft natuurlijk erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

XiN schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:32:
Alleen Philips bied voor zijn niet-budget monitoren voldoende pixelgarantie(omruilen als je 1 dode subpixel hebt), voor de rest vindt ik geen een voldoende dekking geven.
Daarom heb ik dus laatst een philips 19" gekocht, om van al dat gel*l af te zijn, en het is een perfect schermpje, maar daar betaal je ook voor >:)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joni schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:44:
[...]

Hoezo VEEL uitval? De rest van de mensen in dit topic met een 970P hadden allemaal in één keer een perfect scherm zonder dode (sub)pixels gekregen. Alleen 4Launch had naar eigen zeggen veel schermen met dode pixels, maar dat hebben ze getuige dit topic nu ook met Belinea en Iiyama schermen. Tot nu toe vind ik dus wel meevallen. Of heb ik wat gemist? :)
[...]

Dat het toch een witte zou worden was te verwachten. Uit dit topic blijkt dat er ergens foutief op een prijslijst bij een leverancier staat / stond dat de 970P zwart is. Toen jij belde hebben ze bij die winkel waarschijnlijk gewoon op die prijslijst gekeken en aan de hand daarvan bevestigd dat het om een zwart scherm ging. Maar goed, het blijft natuurlijk erg vervelend.
Er zijn hier misschien nu op dit topic 4-5 970P schermen, dat is NIET representatief... 4 launch had er veel meer en op andere fora is hier ook over te lezen. Blijkbaar heeft Samsung gewoon een probleem met de productie van de panelen.

Dat in dit topic ERGENS staat dat de kleur wit is, heeft hij niets aan. Hij doet zaken met die winkel niet met GOT. Die winkelier had gewoon de doos moeten openen en hun werk zorgvuldig doen.

Ik zou gewoon dat ding retour zenden en geld terugvragen en ergens anders kopen. (buitenland)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o