[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 13

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:04:
Arrgh ik ben het helemaal zat. Ik ben net naar de mediamarkt gegaan om daar schermen te gaan bekijken. Alles stond natuurlijk weer op een filmpie dus windows en tekst kon ik er niet op zien.

Ik hoop dat iemand mij merk + typenummers kan aanraden van tft 19 inch schermen tussen een prijs van max 450.

De eisen heb ik al iets bijgeschroeft
- Liefst verstelbaar in hoogte (ook de zonder wil ik graag weten).
- grote kijkhoek
- perfect voor windows office en internet gebruik.
- liefst niet een met een spiegel erop.
- op me werk hebben we HP 1905/02 19 inch schermen. opzich zijn deze kwa kijkhoek en verstelbaarheid prima. Wat zou ik hier verder over moeten weten. of de benq FP91G+, op alternate staat een grote kijkhoek, maar ene kijkhoek van 140/135 is toch niet veel ? :S

Please geef mij advies met types.

PS die 970p van samung waar jullie het over hebben. Wat een gruwelijk mooi ding zeg, en die specs zien er ook super uit... Hij is rond de 500 euro.. of is die ergens nog wel goedkoper. Ik vind hem wel mooi. Is het te overdreven voor mijn eisen?
Ik ben wel een voorstander van de Belinea uit de startpost. Maar ja, ik ben dan ook bevooroordeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
970P kost 480-500 ja. De Belinea 101920 past het beste bij je eisen en is goed betaalbaar (400 euro).
op alternate staat een grote kijkhoek
Klopt, kijkhoek van TN panelen (zoals in die Benq) is gewoon niet groot. Fabrikanten willen nog weleens overdrijven, en alternate neemt dat blijkbaar over.

[ Voor 58% gewijzigd door Yokozuna op 26-10-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet dat dit een beetje offtopic is ;)

Maar bij de lidl hebben ze de 31e een aanbieding van o.a. een 30" LCD TV van Targa voor 599 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:59:
970P kost 480-500 ja. De Belinea 101920 past het beste bij je eisen en is goed betaalbaar (400 euro).

[...]

Klopt, kijkhoek van TN panelen (zoals in die Benq) is gewoon niet groot. Fabrikanten willen nog weleens overdrijven, en alternate neemt dat blijkbaar over.
Op alternate staan er 2 soorten 1 met geluid erbij en 1 zonder
Die zonder heeft : Contrast 1000 : 1

Ik neem aan dat dat de goede is?

hier een link van diegene met sound: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=V3LB05&
en die zonder sound: http://www.alternate.nl/h...rue&artno=V3LB14&#tecData

Graag nog even een bevestiging dat ik hiermee voor mijn eisen de beste monitor in zijn prijsklasse heb.;)... ik wil niet falen bij mijn schoonouder (ken ze nog niet zo heel goed;))...

ik zal dan deze belinea als optie en de 970p als optie geven, dan mag hij kiezen of hij die 100 euro voor die duurdere met extra opties het waard vind. Btw heeft iemand de 970p al in het zwart gezien. Op de samsung site staat als kleur wit. Is die echt wit :|, ich wolle swartz.... zien

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:09:
[...]

Op alternate staan er 2 soorten 1 met geluid erbij en 1 zonder
Die zonder heeft : Contrast 1000 : 1

Ik neem aan dat dat de goede is?

hier een link van diegene met sound: http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=V3LB05&
en die zonder sound: http://www.alternate.nl/h...rue&artno=V3LB14&#tecData

Graag nog even een bevestiging dat ik hiermee voor mijn eisen de beste monitor in zijn prijsklasse heb.;)... ik wil niet falen bij mijn schoonouder (ken ze nog niet zo heel goed;))...

ik zal dan deze belinea als optie en de 970p als optie geven, dan mag hij kiezen of hij die 100 euro voor die duurdere met extra opties het waard vind. Btw heeft iemand de 970p al in het zwart gezien. Op de samsung site staat als kleur wit. Is die echt wit :|, ich wolle swartz.... zien
Bij Zercom Computers wordt hij in het zwart aangeboden http://www.zercom.nl//ind...p=30&c=53&f=1&s=1&a=13387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:57:
[...]
...Maaaar, ook de acer is helemaal niet verstelbaar, zelfs niet kantelbaar.

En 400€ voor een 8 ms scherm, en niet verstelbaar in welke richting dan ook, dat is teveel. (als het nu nog de laatste generatie van AUO of samsung was, dan misschien, maar de 8 ms periode voor 400€ is toch ook al wat voorbij)

Anyway, mooi schermpkes.
Over de Acer AL1951AS
Echt heel positief kan ik dat ook niet noemen, dus de 1951AS lijkt me eigenlijk een afrader...

[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 26-10-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:04:
Arrgh ik ben het helemaal zat. Ik ben net naar de mediamarkt gegaan om daar schermen te gaan bekijken. Alles stond natuurlijk weer op een filmpie dus windows en tekst kon ik er niet op zien.

Ik hoop dat iemand mij merk + typenummers kan aanraden van tft 19 inch schermen tussen een prijs van max 450.

De eisen heb ik al iets bijgeschroeft
- Liefst verstelbaar in hoogte (ook de zonder wil ik graag weten).
- grote kijkhoek
- perfect voor windows office en internet gebruik.
- liefst niet een met een spiegel erop.
- op me werk hebben we HP 1905/02 19 inch schermen. opzich zijn deze kwa kijkhoek en verstelbaarheid prima. Wat zou ik hier verder over moeten weten. of de benq FP91G+, op alternate staat een grote kijkhoek, maar ene kijkhoek van 140/135 is toch niet veel ? :S

Please geef mij advies met types.

PS die 970p van samung waar jullie het over hebben. Wat een gruwelijk mooi ding zeg, en die specs zien er ook super uit... Hij is rond de 500 euro.. of is die ergens nog wel goedkoper. Ik vind hem wel mooi. Is het te overdreven voor mijn eisen?
Voor een grote kijkhoek moet je een *VA of een IPS hebben, en die herken je aan een opgegeven kijkhoek van 170/170 of nog groter.

De 970P heeft inderdaad alles wat je vraagt, maar aangezien je niks zegt over de snelheid(en die dus blijkbaar niet zo belangrijk is?) heb je de 6ms GTG waarschijnlijk niet nodig.

Een intressante optie is de Belinea 101920 van €375,- die al eerder genoemd is.
Maar je kan ook een Samsung 193P kopen voor €466,- met als voordeel boven de Belinea 101920 dat deze geen backlight bleeding heeft en dat het contrast hoger is(en het uiterlijk natuurlijk).
De 193P is ook langzamer, maar omdat ik niks over games in je post zie denk ik niet dat dat een echt probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:51:
[...]

Voor een grote kijkhoek moet je een *VA of een IPS hebben, en die herken je aan een opgegeven kijkhoek van 170/170 of nog groter.

De 970P heeft inderdaad alles wat je vraagt, maar aangezien je niks zegt over de snelheid(en die dus blijkbaar niet zo belangrijk is?) heb je de 6ms GTG waarschijnlijk niet nodig.

Een intressante optie is de Belinea 101920 van €375,- die al eerder genoemd is.
Maar je kan ook een Samsung 193P kopen voor €466,- met als voordeel boven de Belinea 101920 dat deze geen backlight bleeding heeft en dat het contrast hoger is(en het uiterlijk natuurlijk).
De 193P is ook langzamer, maar omdat ik niks over games in je post zie denk ik niet dat dat een echt probleem is.
Games gaan niet gespeeld worden.

Backlight bleeding , hebben alle schermen van dat type het. of is dat net als bij dode pixels pech hebben :S...

Anders zou de optielijst dus vergroot kunnen worden met 1 stuks.
1e 970p (alternate 401)
2e 193p (heeft alternate niet, 466 dus ongeveer)
3e bel. 101920 (alternate 501)

ik ga de verdere hardware bij alternate halen, en wil dan ook graag 1 winkel aanhouden. voor hun en mijn eigen makkelijkheid. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:41:
[...]

Over de Acer AL1951AS
Echt heel positief kan ik dat ook niet noemen, dus de 1951AS lijkt me eigenlijk een afrader...
1. Dat is so far één persoon die dit meld
(nuanceren: er zijn er niet veel die deze acer gekocht hebben dat is waar. Maar ik hoef jou niet te zeggen hoe je zelf zei dat behardware ongeloofwaardig was over de FS. P19-2)

2. In de shop heb je geen keuze over wat je afbeeldt, ze staan allemaal ofwel af, ofwel displayen ze een of ander promo filmpje in slechte kwaliteit waarop je geen inschatting kan maken van backlight bleeding. Dus daar kon/kan ik geen uitspraak over doen.

Ik wil maar zeggen, het scherm springt door zijn coating wel redelijk uit tov van de andere waar het tussen staat. (en door het design.)

Dan zal de sony idd wel de betere aankoop zijn, maar ook veel duurder. En door wat afgebeeld wordt in de winkels kan je geen vergelijking maken (op inkijkhoek na misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 20:59:
...Backlight bleeding , hebben alle schermen van dat type het. of is dat net als bij dode pixels pech hebben :S...
PVA´s schijnen er nooit last van te hebben.
MVA´s van AUO hebben soms lichte backlight bleeding, en soms weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
[...]

1. Dat is so far één persoon die dit meld
(nuanceren: er zijn er niet veel die deze acer gekocht hebben dat is waar. Maar ik hoef jou niet te zeggen hoe je zelf zei dat behardware ongeloofwaardig was over de FS. P19-2)...
Het is inderdaad maar 1 bron die dat zegt, maar er zijn geen bronnen die het tegendeel beweren)er zijn gewoon geen andere bronnen'.
Bovendien doe die bron meer dan ialleen zeggen, maar er zit zelfs een foto bij, en hij heeft het bij 2 1951AS´s gehad.

Bij de FSC P19/2 was alleen Behardware negatief over de snelheid en de inkijkhoek, terwijl Prad.de en alle gebruikers positief waren.
...2. In de shop heb je geen keuze over wat je afbeeldt, ze staan allemaal ofwel af, ofwel displayen ze een of ander promo filmpje in slechte kwaliteit waarop je geen inschatting kan maken van backlight bleeding. Dus daar kon/kan ik geen uitspraak over doen...
Ik krijg zowat het idee dat je je persoonlijk aangesproken voelt...
Ik bedoelde het als waarschuwing, en ik heb jou toevallig gequote omdat jij het het laatst over die monitor hebt gehad.
Backlight leakage lijkt me inderdaad vrij moeilijk te ontdekken als het niet donker is en de monitor geen zwart weergeeft, dus waarschuw ik zodat je er niet achteraf achterkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Zoals belooft ben ik nu aan het kijken of ik iets aan de TS ga veranderen...
Yokozuna schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:15:
...Heb alvast een toevoeging aan de TS voor je, zoals gezegd, de Samsung 960BF; 930BF met 970P behuizing.
Samsung 960BF:
Paneel van de 930BF = oké.
Uiterlijk van de 970P? -> zeker niet.
Het is ook niet helemaal het uiterlijk van de 193P, eerder dat van de CX915T.
Hij heeft een snel paneel, heeft een mooi uiterlijk(subjectief, maar ik denk dat de meesten dit wel vinden...), en hij heeft een handvat waardoor ie voor Lan-party's wel geschikt zou zijn.
Maar nu het minpunt: de prijs
€417,- tegenover €359,- voor de 930BF die precies hetzelfde paneel heeft vindt ik een vrij groot verschil, maar aan de andere kant heeft ie weer een ander uiterlijk en betere ergonomie, dus ik zal em er in zetten en kijken hoe ie aanslaat.

Over of een Philips het tot in de startpost kan schoppen:
Philips 190B6C S/G
8ms Lg.Philips paneel, hoogte is verstelbaar maar geen pivot, en klasse 1-pixelgarantie.
Prijs
€412,- lijkt me een redelijke prijs voor een monitor met een 8ms paneel en pixelgarantie.
Review THG(frans) -> Vertaalt naar het engels
Review van de LG 1980U(die hetzelfde paneel gebruikt.)
Firinsquad zegt dat 8ms Samsung TN net iets meer ghosting oplevert dan 8ms Lg.Philips TN, en het grafiekje van THG zegt het omgekeerde.
Hij is dus ongeveer even snel als een 8ms Samsung TN lijkt me.
Heeft iemand er iets tegen als ik deze in de TS zet?

[ Voor 19% gewijzigd door n-i-x op 26-10-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
THG test de VP930.
Het contrast is iets gegroeid maar blijft ver van de beloofte waarde, de latency die ze gemeten hebben was iets hoger, maar de overshoot was verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:33:
[...]
Ik krijg zowat het idee dat je je persoonlijk aangesproken voelt...
Nee hoor, helemaal niet. (toen ik mijn post herlas vreesde ik al dat je dat zou denken, maar niet zo bedoeld dus, gewoon neutraal)

Het is idd onmogelijk om in een verlichte winkel (waar alle schermen brol promo staan af te beelden op een splitter van 30 schermen of zo, meters verwijderd van de beeldbron) ook maar iets nuttig te zeggen over backlight bleeding bvb. Vandaar heb ik me er ook niet over uitgesproken. Maar het is idd wel een afknapper als je er later mee thuis komt en het blijkt te zijn zoals in de post die jij aangaf :?

Dus ik zou me idd behoorlijk bekocht voelen in dat geval (en het is zeker ook geen goedkoop scherm voor een TN )

Maar ik blijf erbij dat het scherm erg de aandacht trekt tussen andere 'saaiere' schermen. Tot als je er op afstapt en merkt dat het niet verstelbaar is.

Andere opmerking was ook dat men zich niet moet laten afschrikken door de coating. Het is niet zoooo erg. Als je ermee kan leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Even een klein vraagje aan de samsung 970P bezitters: Zit die vermeende USB hub er nu uiteindelijk wel of niet op?

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:35:
Zoals belooft ben ik nu aan het kijken of ik iets aan de TS ga veranderen...

Over of een Philips het tot in de startpost kan schoppen:
Philips 190B6C S/G
8ms Lg.Philips paneel, hoogte is verstelbaar maar geen pivot, en klasse 1-pixelgarantie.
Prijs
€412,- lijkt me een redelijke prijs voor een monitor met een 8ms paneel en pixelgarantie.
Review THG(frans) -> Vertaalt naar het engels
Review van de LG 1980U(die hetzelfde paneel gebruikt.)
Firinsquad zegt dat 8ms Samsung TN net iets meer ghosting oplevert dan 8ms Lg.Philips TN, en het grafiekje van THG zegt het omgekeerde.
Hij is dus ongeveer even snel als een 8ms Samsung TN lijkt me.
Heeft iemand er iets tegen als ik deze in de TS zet?
Persoonlijk vind ik van wel.

Philips is nu eenmaal ook een belangrijk merk als het op monitoren aankomt, dus verdienen ze toch zeker de vermelding van één scherm in de startpost.

Toegegeven, vernieuwing zoals de andere grote merken nu doen, is bij philips misschien wat ver zoek, maar dat neemt niet weg dat wat ze hebben gewoon kwalitatieve monitoren zijn die voor veel mensen zeker gaan voldoen. De gemiddelde snelheid van een 8ms samsung paneel is voor velen in orde. Als een dergelijk scherm geleverd wordt in een nette behuizing, met in de prijs inbegrepen een 'pixelgarantie' (gewoon de scherpste norm). Dan is duidelijk dat philips zijn zaakjes beter op orde heeft dan de rest (want zij slagen er blijkbaar wel in om te voorzien in wat de andere moeten ontbreken, pixelperfecte schermen). Dus geen gedoe met al dan niet nemen van de garantie via de winkeliers, garantie, terug nemen al dan niet. Moeilijk doen, whatever.

Gewoon niet in orde? garantie, philips brengt u een andere. Zo simpel.

Over het uiterlijk kan gediscussieerd worden, maar van de meeste schermen met geïntegreerde luidsprekers is het toch wel één die het netjes gedaan heeft (itt tot bvb een iiyama uit de startpost, waar je twee cheapass 'gaten' ziet zitten in de behuizing)

Wat wel is met philips is dat ze een heel uitgebreid aanbod hebben. Kies daar gewoon één of max twee van de beste uit, of plaats een vermelding bij de beschrijving van deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

XiN schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:54:
THG test de VP930.
Het contrast is iets gegroeid maar blijft ver van de beloofte waarde, de latency die ze gemeten hebben was iets hoger, maar de overshoot was verdwenen.
Hé, mooie vondst. Wist niet eens dat er een aparte Tomshardware site was voor Frankrijk. Hij is dus blijkbaar een ietsje beter, maar zo weining eigenlijk dat het bijna niet de moeite is om dat betere te vermelden... Nu ja, dan is mijn vp191 toch nog niet echt verouderd na 2-3 maanden. En dus is de 970p waarschijnlijk een stuk beter. Maar niet genoeg beter dat ik spijt heb dat ik die 191 2 maanden terug gekocht heb en niet gewacht op de 970p. Ik veronderstel dat de volgende generatie wel weer nog beter zal zijn, enz...

Nu ja, mocht het dus nog niet duidelijk zijn: DE monitor van het moment is de 970P van Samsung!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 01:03:
...Wat wel is met philips is dat ze een heel uitgebreid aanbod hebben. Kies daar gewoon één of max twee van de beste uit, of plaats een vermelding bij de beschrijving van deze
Ik had al de Philips monitor uitgekozen die in mijn ogen de beste was:
• De 190S6F en de 190C6F hebben geen DVI en geen klasse 1 pixelgarantie.
• De 190X6F heeft wat slechtere ergonomie(kan alleen kantelen) en is een paar tientjes duurder.(wel ander uiterlijk...)
• De 190P6E is ook een paar tientjes duurder, en heeft als enige extra optie de pivor mode, die de meeste mensen niet schijnen te gebruiken.

Waarschijnlijk maak ik morgen(of noem je dat dan vandaag?) een stukje over de 190B6C met een opmerking over de 190X6F en de 190P6E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
anonimoes schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:22:
Even een klein vraagje aan de samsung 970P bezitters: Zit die vermeende USB hub er nu uiteindelijk wel of niet op?
Ik heb geen USB hub kunnen ontdekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Joni schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:26:
[...]

Ik heb geen USB hub kunnen ontdekken. :)
Helaas, zou natuurlijk wel leuk geweest zijn. Wel maf dat die USB hub dan wel her en der op de plaatjes van de monitor staat......

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:57
XiN schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 02:11:
[...]

Ik had al de Philips monitor uitgekozen die in mijn ogen de beste was:
• De 190S6F en de 190C6F hebben geen DVI en geen klasse 1 pixelgarantie.
• De 190X6F heeft wat slechtere ergonomie(kan alleen kantelen) en is een paar tientjes duurder.(wel ander uiterlijk...)
• De 190P6E is ook een paar tientjes duurder, en heeft als enige extra optie de pivor mode, die de meeste mensen niet schijnen te gebruiken.

Waarschijnlijk maak ik morgen(of noem je dat dan vandaag?) een stukje over de 190B6C met een opmerking over de 190X6F en de 190P6E.
Bedankt! ik vind het tof dat er nu Philips monitor(en) in de startpos komen. Keep up the good work _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icomputers.nl reageren wel traag op de mails, heb nog geen reply gehad op mijn mail van gisterenmiddag... :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:26:
icomputers.nl reageren wel traag op de mails, heb nog geen reply gehad op mijn mail van gisterenmiddag... :-s
Ik denk dat ze een probleem hebben gehad met de mailserver.. Mijn bericht was niet eens aangekomen. Ik heb hem opnieuw gestuurd toen ik ze aan de telefoon had en toen kregen ze hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat ze een probleem hebben gehad met de mailserver.. Mijn bericht was niet eens aangekomen. Ik heb hem opnieuw gestuurd toen ik ze aan de telefoon had en toen kregen ze hem wel.
Ik ga die 970P zwart regelen voor een prijs onder de 474 euro inclusief.
Ik hoor vandaag wat de prijs definitief gaat worden.

Ik neem aan dat ik daar gewoon voor moet gaan he. voor zo'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:48
Gistermiddag mailtje verstuurd naar icomputers, vanochtend heb ik een mail teruggehad. Binnen 24h respons dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Sjowhan op 27-10-2005 11:30 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik belde namen ze niet op... maar goed ik heb nog eens een mailtje gestuurd...

*edit*

heb nog es gebeld, hebben mij vriendelijk geantwoord, gaan mij terugbellen/mailen met levertermijn. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast 700:1 . De prijs zal er ook naar zijn.

6ms is wel genoeg denk ik en met een contrast van 1000:1 en 16,7 m kleuren kan je beter de 970p nemen denk ik.

Al is het wel een hele evolutie! 2ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik let echt totaal niet meer op die responstijd de laatste tijd. Soms is het de gemiddelde grey-grey responstijd, soms de laagste grey-grey responstijd. Er zijn zoveel verschillende soorten grey-grey overgangen, dat je gewoon niets aan dat getal hebt. Het enige dat je eruit kunt afleiden is dat de ene TFT waarschijnlijk/misschien/soms net wat sneller is dan de ander, maar daar koop ik niets voor.

En het blijven TN paneeltjes, dus die vallen voor mij zoieso al af. Liever een heel klein beetje ghosting en dikke beeldkwaliteit dan een superheelminikleinbeetje ghosting en niet meer dan aardige beeldkwaliteit.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 27-10-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben een fanatiek gamer, is ongeveer het enige wat ik doe op mn pc maar toch wil ik het liefste een tft die alles perfect weergeeft, dus ook kleuren. Ik was eerst aan het wachten op de 193p+ en toen op de 970p, maar vraag me nu steeds meer af of de 930bf niet iets voor mij is. Al wil ik toch liever een allround scherm. Zou het verschil tussen de 4ms(930bf) en 6ms(970p) nu echt zichtbaar zijn. Nu ook weer met de nieuwe 2ms schermen. Is het marketing of toch wel functioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd.
Kunnen we dan concluderen wat betreft de specs, dat de 970P het meeste biedt ?

ik denk aan contrast, kleuren en verstelbare voet ?

zoals men eerder zei: die 2 miliseconden zal je niet merken, ook niet tijdens het gamen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Er zijn genoeg mensen die vinden dat de 930BF prima presteert in alle soorten gebruik (ook voor films en photoshop), het hangt er puur vanaf hoe kritisch je bent. Gewoon zelf een keer gaan kijken in een winkel waar hij opgesteld staat, MediaMarkt bijv.
Kunnen we dan concluderen wat betreft de specs, dat de 970P het meeste biedt ?

ik denk aan contrast, kleuren en verstelbare voet ?
Jep, als je let op alle kenmerken van een TFT, dan scoort de 970P gewoon het beste gemiddelde.

Ik had trouwens gisteren bij Vi Computers in Tilburg de IIyama H481s gezien (8ms TN paneel met verstelbare voet), en ieuw, wat een vies zwart. Ik heb op het OSD nog even de brightness en contrast op 50% gezet, maar het bleef blauw-grijs-zwart, de rest van de schermen waren waarschijnlijk ook TN panels, maar dat was wel een afknapper zeg :) Waren telkens 2 TFT's per PC aangesloten. En dat was nog in een goed verlichtte ruimte, kun je nagaan als het donker is, dan zie je nog beter hoe ondiep het zwart zou zijn.

Denk dat calibratie de zwart diepte ook wel positief kan beinvloeden. Vooral als je een blauw gloed over het zwart heen hebt.

[ Voor 80% gewijzigd door Yokozuna op 27-10-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Yokozuna schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:44:
Er zijn genoeg mensen die vinden dat de 930BF prima presteert in alle soorten gebruik (ook voor films en photoshop), het hangt er puur vanaf hoe kritisch je bent. Gewoon zelf een keer gaan kijken in een winkel waar hij opgesteld staat, MediaMarkt bijv.

[...]
Zou je bij de mediamarkt je illegale halflife cd ff mogen installeren en een potje mogen csen om te kijken hoeveel ghosting die heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:50:
[...]
Zou je bij de mediamarkt je illegale halflife cd ff mogen installeren en een potje mogen csen om te kijken hoeveel ghosting die heeft? :P
Nee...maar als je niet tevreden bent kun je 'm bij de MM binnen 14 dagen altijd terugbrengen, om wat voor reden dan ook :).

[ Voor 33% gewijzigd door PromoX op 27-10-2005 14:01 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Misschien wordt dit wat :)

Benq komt met supersnelle lcd-monitor
Door René Wichers - donderdag 27 oktober 2005 - 13:04 - Bron: DigiTimes - Views: 5.687

Benq heeft voor november van dit jaar de 19 inch grote FP93GX aangekondigd. De volgens de fabrikant 'snelste lcd-monitor ter wereld' zou een reactietijd van slechts 2ms hebben. De huidige snelste platte monitoren hebben nog dubbel zoveel tijd nodig om van kleur te verschieten. Door toepassing van Benq's AMA-technologie, die erop neerkomt dat de vloeibare kristallen onder een hogere spanning dan gebruikelijk geplaatst worden, komt de snelheid van de nieuwe schermen steeds dichter in de buurt van die van conventionele crt-displays. De afgelopen twee jaar is de snelheid van de schermen ongeveer verzesvoudigd.

De nieuwe flatpanel is van het S-XGA-type en meet dus 1280 bij 1024 beeldpunten; verder is de contrastverhouding 700:1 en de helderheid bedraagt 300 candela per vierkante meter. Het scherm, dat uiteraard vooral voor gamers interessant is, zal eerst in het verre oosten worden uitgebracht. Over de prijs is nog niets bekend, maar die zal niet laag zijn: de verkoop in de Pacific Rim-landen krijgt wel vaker de voorkeur omdat daar relatief hoge prijzen voor de nieuwste elektronica gevraagd kunnen worden. Toch is veiligheidshalve naast een DVI-connector ook een klassiek D-Sub-plugje gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Laatst online: 23:25
Hé, ik heb een nieuwtje... de Benq komt met een 2ms scherm... 8)7 .

Dit is zelfs vorige week al gepost in het vorige topic... als het al niet langer geleden was.

[ Voor 13% gewijzigd door Largamelion op 27-10-2005 14:25 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:01:
[...]

Nee hoor, helemaal niet. (toen ik mijn post herlas vreesde ik al dat je dat zou denken, maar niet zo bedoeld dus, gewoon neutraal)

Het is idd onmogelijk om in een verlichte winkel (waar alle schermen brol promo staan af te beelden op een splitter van 30 schermen of zo, meters verwijderd van de beeldbron) ook maar iets nuttig te zeggen over backlight bleeding bvb. Vandaar heb ik me er ook niet over uitgesproken. Maar het is idd wel een afknapper als je er later mee thuis komt en het blijkt te zijn zoals in de post die jij aangaf :?

Dus ik zou me idd behoorlijk bekocht voelen in dat geval (en het is zeker ook geen goedkoop scherm voor een TN )

Maar ik blijf erbij dat het scherm erg de aandacht trekt tussen andere 'saaiere' schermen. Tot als je er op afstapt en merkt dat het niet verstelbaar is.

Andere opmerking was ook dat men zich niet moet laten afschrikken door de coating. Het is niet zoooo erg. Als je ermee kan leven...
Ik heb toevallig afgelopen week dit scherm gekocht ... eigenlijk tegen mijn principes in (niet eerst naar tests/reviews gezocht op internet) maar hij zag er tussen de andere schermen echt vreselijk mooi uit.

Toch zit ik nu te twijfelen om hem terug te brengen. Ik kan niet echt wennen aan het beeld, zeker niet in vergelijking met het scherm op mijn werk. Daar heb ik een 17" scherm en in vergelijking lijkt alles op mijn 19"Acer heel grof. Ik ga vanavond maar eens wat finetunen, misschien valt daar nog wat te halen ... Overigens valt de bleeding bij mij heel erg mee.

Iemand nog een goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:01:
[...]

Nee...maar als je niet tevreden bent kun je 'm bij de MM binnen 14 dagen altijd terugbrengen, om wat voor reden dan ook :).
Scheelt ook weer een veel te dure pixelgarantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:23:
contrast 700:1 . De prijs zal er ook naar zijn.

6ms is wel genoeg denk ik en met een contrast van 1000:1 en 16,7 m kleuren kan je beter de 970p nemen denk ik.

Al is het wel een hele evolutie! 2ms
De prijs zal best meevallen.
Als ze em echt duurder maken dan dat de 930BF nu is dan prijst Benq zich uit de markt.

Als die nieuwe Benq echt sneller blijkt te zijn en de 700:1 contrast wordt echt gehaald dan zet ik em mischien in de startpost, maar dat zien we dus wel als er reviews komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:45:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen week dit scherm gekocht ... eigenlijk tegen mijn principes in (niet eerst naar tests/reviews gezocht op internet) maar hij zag er tussen de andere schermen echt vreselijk mooi uit.
Precies wat ik zei, ik ben dus niet de enige die het opmerkte, daarom verkoopt dit scherm goed en is die in iedere zaak te koop. Maar 400€ voor een niet verstelbare TN is teveel, hoe goed die er ook mag uitzien.

Kan je zelf je scherm niet ruilen? Van die acer die je hebt is er ook een 17" versie als je die liever zou hebben. Zo hou je nog wat euros over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:58:
[...]

Precies wat ik zei, ik ben dus niet de enige die het opmerkte, daarom verkoopt dit scherm goed en is die in iedere zaak te koop. Maar 400€ voor een niet verstelbare TN is teveel, hoe goed die er ook mag uitzien.

Kan je zelf je scherm niet ruilen? Van die acer die je hebt is er ook een 17" versie als je die liever zou hebben. Zo hou je nog wat euros over.
Hij is inderdaad niet goed verstelbaar in hoogte, alleen een stukje kantelbaar ... Glasplaat ervoor is wel een pluspuntje.

Ik vind het lastig om een keuze te maken, ik ben bang dat ik met een andere 19" hetzelfde probleem krijg als bij deze acer; te duidelijk zichtbare/groffe pixels. Terug naar een 17" lijkt me dus de beste oplossing maar dan kom ik al gauw in een segment waar een hoop andere goede schermen te vinden zijn ... Ik had gehoopt dat zo'n testopstelling in een winkel goed duidelijk zou maken welke schermen eruit sprongen maar er komt toch een stuk meer bij kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gingen ze mij terugbellen/mailen over de levertijd van de 970P bij icomputers, nog niks gehoord, ook bellen helpt niet, er wordt niet meer opgenomen (nochtans open tot 19u).

Ik wil toch eerst weten wanneer ze kunnen leveren alvorens ik ga storten hoor. Kan er zo een eeuwigheid op wachten... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:05:
[...]

Hij is inderdaad niet goed verstelbaar in hoogte, alleen een stukje kantelbaar ... Glasplaat ervoor is wel een pluspuntje.

Ik vind het lastig om een keuze te maken, ik ben bang dat ik met een andere 19" hetzelfde probleem krijg als bij deze acer; te duidelijk zichtbare/groffe pixels. Terug naar een 17" lijkt me dus de beste oplossing maar dan kom ik al gauw in een segment waar een hoop andere goede schermen te vinden zijn ... Ik had gehoopt dat zo'n testopstelling in een winkel goed duidelijk zou maken welke schermen eruit sprongen maar er komt toch een stuk meer bij kijken.
Idd, velen hebben schrik van de reflecties, maar de coating maakt het beeld alleen maar mooier, als je een beetje voorzichtig bent met hoe je het scherm opstelt. Een crt heeft ook reflecties en daar hoor ik er weinig over klagen.

Bij het kijken van een film kan je de kamer verduisteren (en meestal kijk ik toch alleen 's nachts films) en reflecties maken bij gewoon office werk geen zak uit. (en het wordt nogal overdreven)

En het scherm is idd wel mooi, dat vind ik ook wel (geen speakers, knopjes in de voet) maar wel slechte ergonomie.

Heb je trouwens al eens geprobeerd je scherm verder te zetten. Ik heb zelf ook al achter 19" schermen gezeten (60-70-80 tal centimeter, soms iets meer) en wat jij beschrijft valt me niet zozeer op. Als je idd vrij weinig plaats hebt om op een normale afstand te gaan zitten raad ik 17" aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
De 19" BenQ T905 tft heeft toch wel een érg interessante prijs-kwaliteit verhouding.. Hoe zijn de ervaringen met dit scherm? Ik lees er érg weinig over + serach levert ook niet veel op.

Specs:
BenQ T905 - vlak scherm - TFT - 19"
Responstijd: 12 ms
Afmetingen (BxDxH): 49.5 cm x 15.7 cm x 41.9 cm
Gewicht: 7 kg
Diagonale afmeting: 19"
Dot Pitch / Pixel Pitch: 0.294 mm
Max. resolutie: 1280 x 1024
Kleurondersteuning: Up to 16.2 million colors
Beeldhelderheid: 250 cd/m2
Beeldcontrastverhouding: 450:1
Digitale videonorm: Digitale Visuele Inerface (DVI)
Interface: DVI, VGA (HD-15)

Pricewatch:
http://tweakers.net/pricewatch/121140

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.computergoodies.ca/usrimage/benq_t905.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Symphony-X op 27-10-2005 21:32 ]

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Symphony-X schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:30:
De 19" BenQ T905 tft heeft toch wel een érg interessante prijs-kwaliteit verhouding.. Hoe zijn de ervaringen met dit scherm? Ik lees er érg weinig over + serach levert ook niet veel op.

Specs:

Pricewatch:

Plaatje:
[afbeelding]
Alleen jammer dat de T-serie van Benq als enige klasse 3 pixelgarantie bied, wat dus behoorlijk veel foute pixels toelaat.
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
Vraagje ik heb nu een Acer 1715ms en ben hier heel tevreden over.
Ik speel wel games maar ben geen die-hard gamer.
Ben van plan evt. een Acer 1916s te kopen kan iemand mij vertellen of daar een zelfde soort panel inzit als bij mijn huidige TFT dus TN of MVA of whatever ?
Ik kom er zelf via de Acer website en Google niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:01:
Vraagje ik heb nu een Acer 1715ms en ben hier heel tevreden over.
Ik speel wel games maar ben geen die-hard gamer.
Ben van plan evt. een Acer 1916s te kopen kan iemand mij vertellen of daar een zelfde soort panel inzit als bij mijn huidige TFT dus TN of MVA of whatever ?
Ik kom er zelf via de Acer website en Google niet helemaal uit.
Lang leve prad.de: 1715ms & 1716s (neem aan dat er in de 1916s hetzelfde paneel zit, iig kan je op de Acer site vinden dat de 1916s een TN-paneel heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Tsunami schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:45:
[...]

Lang leve prad.de: 1715ms & 1716s (neem aan dat er in de 1916s hetzelfde paneel zit, iig kan je op de Acer site vinden dat de 1916s een TN-paneel heeft)
Ik denk eerlijk gezegd niet dat een 19" hetzelfde paneel heeft als een 17"...
Verder kan je met Prad.de ook de 1916S opzoeken natuurlijk:
(klik)
Ziet er uit als 'ongeveer hetzelfde' (met uitzondering van het formaat dan...)
Allebei 12 ms TN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
XiN schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:10:
[...]

Alleen jammer dat de T-serie van Benq als enige klasse 3 pixelgarantie bied, wat dus behoorlijk veel foute pixels toelaat.
(bron)
Yeah, maar als je em koopt bij Euromaxi (momenteel goedkoopste in pricewatch) koop je pixelgarantie erbij voor 25 euro.. dus das wel flex. Maar wat zijn de nadelen van dit scherm? Aangezien ik niets lees over het scherm.

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Symphony-X schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:43:
[...]

Yeah, maar als je em koopt bij Euromaxi (momenteel goedkoopste in pricewatch) koop je pixelgarantie erbij voor 250 euro.. dus das wel flex. Maar wat zijn de nadelen van dit scherm? Aangezien ik niets lees over het scherm.
Ik neem aan dat je 25 euro bedoelt.

Ik zit er zelf ook zeer sterk aan te denken om de 970P te kopen, hij is gewoon zoveel mooier dan de andere tft's op de markt. Ik zit alleen te wachten op nog wat meer reviews, en op goeie exemplaren bij de webwinkels, ik denk dat ik het liefst de zwarte wil.
Denken jullie dat een 'echte' winkel ze ook nog gaat verkopen? Zou de monitor heel graag even in het echt zien om te kijken of hij nou ook echt zo mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Ik heb gister de Samsung 930BF aangeschaft. Mooi schermpie. Alleen heb ik het volgende probleem:

Punt 1:

Ik heb de monitor aangesloten op mijn XFX GeForce 6600 GT met een DVI single kabel. (meegeleverd)
Het beeld ziet er wel strak uit in Windows, een beetje erg vel is wit, maar dat doet er nu even niet toe. Het probleem is dat de Auto configuratie knop het niet doet, hij geeft namelijk de volgende fout melding:
"Auto Configuration Not available". Zeer storend.

Punt 2:

Met mijn vorrige 19" CTR kon ik mijn resolutie (World Of Warcraft, Never Winter Nights) tot het maximale halen van mijn videokaart (Als ik het goed heb: 2048 x 1536)
Met mijn nieuwe TFT max.: 1280x1024. Nu weet ik niet of dat niet uitmaakt, maar ik vind het zo raar.
Ook zijn de details (Glow om een wapen (WoW)) echter minder gedetailleerd met mijn nieuwe TFT.
Door het startpost te hebben gelezen heb ik geconstateerd dat je met DVI-D (Dual) wel de 2048 x 1536 kan behalen. Maar is dit de oplossing op mijn probleem?

Kan iemand mij verdere uitleg geven over Punt 1 en 2. Namens Computer Totaal was dit de ultime Gamer TFT.

Alvast Bedankt ;)

- EDIT -

Ik heb net naar Samsung gebeld, en hij wordt binnen 24 uur vervangen met een nieuwe. Ik kan lekker thuis blijven.

Hopelijk heb ik het (detail) probleem niet meer met mijn nieuwe.

Ervaringen en tips worden nog steeds erg gewaardeerd!

[ Voor 12% gewijzigd door whiteclear op 28-10-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even gebeld naar samsung betreffende de pixelgarantie voor de 970P, vermits de belgische winkels hier verwijzen naar de fabrikant voor garantie.

Samsung zegt het volgende:

3 hele pixels als ze aan elkaar vastzitten óf 7 pixels los over het scherm

vind ik wel veel eerlijk gezegd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 16:16
Heeft misschien een van de 970p bezitters de mogelijkheid om hem eens via de analoge aansluiting aan te sluiten en te kijken of het (veel) slechter is? Ben er toch wel erg benieuwd naar... heb zelf namelijk helaas geen mogelijkheid om iets via dvi aan te sluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:34:
Ik heb gister de Samsung 930BF aangeschaft. Mooi schermpie. Alleen heb ik het volgende probleem:

Punt 2:

Met mijn vorrige 19" CTR kon ik mijn resolutie (World Of Warcraft, Never Winter Nights) tot het maximale halen van mijn videokaart (Als ik het goed heb: 2048 x 1536)
Met mijn nieuwe TFT max.: 1280x1024. Nu weet ik niet of dat niet uitmaakt, maar ik vind het zo raar.
Ook zijn de details (Glow om een wapen (WoW)) echter minder gedetailleerd met mijn nieuwe TFT.
Door het startpost te hebben gelezen heb ik geconstateerd dat je met DVI-D (Dual) wel de 2048 x 1536 kan behalen. Maar is dit de oplossing op mijn probleem?

Kan iemand mij verdere uitleg geven over Punt 1 en 2. Namens Computer Totaal was dit de ultime Gamer TFT.

Alvast Bedankt ;)
lcd schermen hebben een vast pixelrooster. Dus allen moeten ze (liefst) draaien op native resolutie.

Native: dus de resolutie eigen aan het paneel. Het vast aantal puntjes van de matrix dus.

Dus nee, met een 1280*1024 zal je nooit hoger kunnen draaien dan precies die resolutie.
Dus een dual link dvi kabel is volledig nutteloos. Er zijn heel weinig schermen die deze kabel nodig hebben. Namelijk een 30" van apple (en andere schermen met die 30") die effecief een resolutie hebben van boven de 2000 op de horizontale.
Maar voor 1280*1024 is single link dus genoeg (single link kan tot 1920*1200 weergeven, eigenlijk iets minder, maar 1920*1200 kan toch nog)

Verder moet je mij niet vertellen dat je WoW op 2048 x 1536 kan draaien met een 6600GT

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:05:
[...]

Wat denk je nu zelf? Als je ook maar iets hoort te weten over lcd schermen is dat ze een vast pixelrooster hebben. Dus allen moeten ze (liefst) draaien op native resolutie.

Native: dus de resolutie eigen aan het paneel. Het vast aantal puntjes van de matrix dus.

Dus nee, met een 1280*1024 zal je nooit hoger kunnen draaien dan precies die resolutie.
Dus een dual link dvi kabel is volledig nutteloos. Er zijn heel weinig schermen die deze kabel nodig hebben. Namelijk een 30" van apple (en andere schermen met die 30") die effecief een resolutie hebben van boven de 2000 op de horizontale.
Maar voor 1280*1024 is single link dus genoeg (single link kan tot 1920*1200 weergeven, eigenlijk iets minder, maar 1920*1200 kan toch nog)

En als je zelf wat gezocht had, of gewoon een beetje je gezond verstand gebruikt had je dat zeker ook kunnen vinden 8)7 |:(

Verder moet je mij niet vertellen dat je WoW op 2048 x 1536 kan draaien met een 6600GT
Ten eerste: Bedankt voor je "vriendelijke" reply, erg snel aangebrand als je het mij vraagt. Uiteraard respecteer ik je uitleg. Als je goed lees staat er niet dat ik WoW twijfelloos draaide op die resolutie (er staat: als ik het goed heb) Maar dat doet er niet toe.

Uiteraard wil ik wel graag antwoord over het feit dat de "Glow" minder scherp is met mijn nieuwe beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Symphony-X schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:43:
[...]

Yeah, maar als je em koopt bij Euromaxi (momenteel goedkoopste in pricewatch) koop je pixelgarantie erbij voor 25 euro.. dus das wel flex. Maar wat zijn de nadelen van dit scherm? Aangezien ik niets lees over het scherm.
De nadelen zijn de ruime pixelgarantie die te verhelpen is door pixelgarantie bij een winkel te kopen, en de kleine inkijkhoek(maar daar hebben alle TN's mee te maken).
Verder is 12ms niet helemaal het snelste van het znelste, maar dat hoef je voor dat geld ook niet te verwachten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Punt 1:

Ik heb de monitor aangesloten op mijn XFX GeForce 6600 GT met een DVI single kabel. (meegeleverd)
Het beeld ziet er wel strak uit in Windows, een beetje erg vel is wit, maar dat doet er nu even niet toe. Het probleem is dat de Auto configuratie knop het niet doet, hij geeft namelijk de volgende fout melding:
"Auto Configuration Not available". Zeer storend...
Als je een monitor via DVI aansluit, dan stelt ie het beeld helemaal vanzelf in(zonder dat je op auto drukt).
AUTO is dus niet beschikbaar omdat het beeld al meteen perfect uitgelijnd wordt.
Als je dus gewoon niet meer op die knop drukt, dan is je probleem opgelost.
...Punt 2:

Met mijn nieuwe TFT max.: 1280x1024. Nu weet ik niet of dat niet uitmaakt, maar ik vind het zo raar...
Alle 19" TFT's zijn 1280x1024, een andere kabel verandert daar niks aan.
...Ook zijn de details (Glow om een wapen (WoW)) echter minder gedetailleerd met mijn nieuwe TFT...
Als je beweegt, of ook als je stilstaat?

Als je beweegt dan zou het ghosting kunnen zijn, maar de 930BF zou eigenlijk nauwelijks moeten ghosten.

Als je het ook hebt terwijl je stilstaat, dan heeft het mischien te maken met dit:
Is het alleen fel, of zien de kleuren er ook een beetje wittig uit?
Als de kleuren echt wat wittig zijn, dan kan je wat gaan spelen met de gamma correctie van je videokaart, probeer deze bijvoorbeeld iets onder de 1 in te stellen.

[ Voor 1% gewijzigd door n-i-x op 28-10-2005 15:36 . Reden: typo. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang uitzoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de Samsung 173P en 193P de beste schermen zijn voor mijn gebruik (beiden zelfde behuizing, beiden 1000:1 contrast, beiden goed getest door diverse sites).

Nu komt het probleem: er zijn geen computerwinkels die beide schermen kunnen leveren in het zwart. Ze vertellen me dat deze schermen oud zijn en dat er nieuwe modellen zijn gekomen. Is er iemand die me kan zeggen welke modellen hetzelfde prijs-segment/kwaliteits-niveau hebben als deze schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Kan ik er van uitgaan dat het je om de statische beeldkwaliteit gaat?
Dan leverren de 910T, 920T, 940T, 194T, 193P, 193P+, en de 970P allemaal dezelfde kwaliteit.(ze zijn alleen niet allemaal in nederland te koop).
Bij 17" monitoren kan je naar een 173P+ of een 770P kijken, die in plaats van 1000:1 een contrast van 1500:1 hebben.
Ik denk alleen niet dat je gauw zwarte Samsung's in Nederland zult vinden.
Samsung voert namelijk geen zwarte monitoren in nederland in omdat iemand een keer heeft bedacht dat die een ouder ECO - kenmerk krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:55:
Na lang uitzoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de Samsung 173P en 193P de beste schermen zijn voor mijn gebruik (beiden zelfde behuizing, beiden 1000:1 contrast, beiden goed getest door diverse sites).

Nu komt het probleem: er zijn geen computerwinkels die beide schermen kunnen leveren in het zwart. Ze vertellen me dat deze schermen oud zijn en dat er nieuwe modellen zijn gekomen. Is er iemand die me kan zeggen welke modellen hetzelfde prijs-segment/kwaliteits-niveau hebben als deze schermen?
Van vrijwel alle nieuwe Samsung schermen worden in Nederland (of zelfs Europa) de zwarte modellen niet geleverd. Dit is iig tot nu toe het geval van de 770P, 970P, 213T en 214T, plus volgens jouw ook nog de 173P en 193P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
XiN schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:32:
[...]

Als je een monitor via DVI aansluit, dan stelt ie het beeld helemaal vanzelf in(zonder dat je op auto drukt).
AUTO is dus niet beschikbaar omdat het beeld al meteen perfect uitgelijnd wordt.
Als je dus gewoon niet meer op die knop drukt, dan is je probleem opgelost.

[...]

Alle 19" TFT's zijn 1280x1024, een andere kabel verandert daar niks aan.

[...]

Als je beweegt, of ook als je stilstaat?

Als je beweegt dan zou het ghosting kunnen zijn, maar de 930BF zou eigenlijk nauwelijks moeten ghosten.

Als je het ook hebt terwijl je stilstaat, dan heeft het mischien te maken met dit:

[...]

Is het alleen fel, of zien de kleuren er ook een beetje wittig uit?
Als de kleuren echt wat wittig zijn, dan kan je wat gaan spelen met de gamma dcorrectie van je videokaart, probeer deze bijvoorbeeld iets onder de 1 in te stellen.
Hartelijk dank voor je steun. Hier kan ik wat mee!

- EDIT -

Scherm werkt perfect! Wat instellingen veranderd en het werkt naar behoren.
Samsung tevens afgebeld.

[ Voor 7% gewijzigd door whiteclear op 28-10-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit er eigenlijk een DVI kabel bij het Samsung-970P pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:18:
[...]

Ten eerste: Bedankt voor je "vriendelijke" reply, erg snel aangebrand als je het mij vraagt. Uiteraard respecteer ik je uitleg. Als je goed lees staat er niet dat ik WoW twijfelloos draaide op die resolutie (er staat: als ik het goed heb) Maar dat doet er niet toe.

Uiteraard wil ik wel graag antwoord over het feit dat de "Glow" minder scherp is met mijn nieuwe beeldscherm
Reply aangepast, misschien een beetje te hard, maar geef toe dat 2048 x 1536 willen draaien op een 19" tft nogal ... onverstandig was ;)

en ik vraag me ook af of je vorige crt wel die resolutie kon draaien.

En ik denk dat het beter is dat je nu een 1280*1024 scherm hebt. Want er is tenminste een kans dat je je games op die resolutie kan spelen.

Een game op lagere resolutie, maar met een paar keer AA en wat eyecandy/effecten aan ziet er veel mooier uit dan een hoge resolutie op low, zonder shadows of weet ik wat. Dus normaal zou je WoW er mooier moeten uitzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:55:
zit er eigenlijk een DVI kabel bij het Samsung-970P pakket?
Hoewel in de Nederlandse handleding op de Samsung USA site stond dat een DVI kabel apart verkrijgbaar is en niet meegeleverd wordt, zit er wel een DVI kabel bij, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Symphony-X schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:30:

Specs:

Pricewatch:

Plaatje:
[afbeelding]
Zit hier voor dat geld ook een DVI kabel bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Laatst online: 05-06 16:39
Joni, jij sadist plaats eens wat foto van dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:05:
[...]

Reply aangepast, misschien een beetje te hard, maar geef toe dat 2048 x 1536 willen draaien op een 19" tft nogal ... onverstandig was ;)

en ik vraag me ook af of je vorige crt wel die resolutie kon draaien.

En ik denk dat het beter is dat je nu een 1280*1024 scherm hebt. Want er is tenminste een kans dat je je games op die resolutie kan spelen.

Een game op lagere resolutie, maar met een paar keer AA en wat eyecandy/effecten aan ziet er veel mooier uit dan een hoge resolutie op low, zonder shadows of weet ik wat. Dus normaal zou je WoW er mooier moeten uitzien ;)
Thnx voor de uitleg, en het herstellen :9~

- EDIT -

Ik heb trouwens geen review gezien van de Philips 190C6 (19" 8MS) in de startpost. Ik heb dit beeld in mijn kantoor staan. Misschien zal ik binnenkort er een review van schrijven.

Nog geintresseerde ?

[ Voor 25% gewijzigd door whiteclear op 28-10-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Mijn Dilemma of de Acer 1916s 19" ( D-Sub ) of de Benq T905 19" ( DVI & D-Sub ) ?
Wie o wie komt er met overtuigende argumenten voor 1 van beide... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joni schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:13:
[...]

Hoewel in de Nederlandse handleding op de Samsung USA site stond dat een DVI kabel apart verkrijgbaar is en niet meegeleverd wordt, zit er wel een DVI kabel bij, :)
Cool!

ik las op een duitse webshop dat je een dvi kabel moet bijkopen, maar dat is dus gelogen. (waarschijnlijk uit onwetendheid eropgezet)
ik zag trouwens verschillende soorten dvi kabels (algemene vraag), klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerox schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:58:
Joni, jij sadist plaats eens wat foto van dat ding :)
:9 ja man, en ter compensatie voor de vertragingschade de familie er omheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
ik ga een BenQ FP91V halen, heeft iemand hier negatieve ervaringen mee? ik heb een review gelezen, daaruit bleek het een goed scherm te zijn. ik hoop dat dat ook zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:00:
[...]

Van vrijwel alle nieuwe Samsung schermen worden in Nederland (of zelfs Europa) de zwarte modellen niet geleverd. Dit is iig tot nu toe het geval van de 770P, 970P, 213T en 214T, plus volgens jouw ook nog de 173P en 193P.
Ik ga maandag de 970p bestellen voor 480 euro incl... en toch echt de zwarte versie...
Zit hier nou een dvi kabel bij ? >

Goed, in de manual staat dat er in de verpakking een dvi > d-sub kabel zit. Eronder wordt een dvi kabel afgebeeld met de tekst " apart verkrijgbaar" . Ik denk dat die vanaf samsung er in iedergeval niet bij zit.... das weer jammer

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:48:
[...]

Ik ga maandag de 970p bestellen voor 480 euro incl... en toch echt de zwarte versie...
Zit hier nou een dvi kabel bij ? >
Waar heb je 'm besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misco. Maar ik krijg daar korting omdat ik daar voor me werk ook bestel..
maargoed ze hebben hem zowiezo in het zwart, dat was het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah thanx. Hij is daar idd wel een stuk duurder en ik zie niets over pixelgarantie. Nog ff wachten dan maar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:05:
Ah thanx. Hij is daar idd wel een stuk duurder en ik zie niets over pixelgarantie. Nog ff wachten dan maar ;).
ja officieel is ie 510 euro das wel prijzig... pixelgarantie weet ik ook niet.. maar als ik er 1 dode pixel in zou hebben dan ruil ik hem gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Jorde89 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:12:
ik ga een BenQ FP91V halen, heeft iemand hier negatieve ervaringen mee? ik heb een review gelezen, daaruit bleek het een goed scherm te zijn. ik hoop dat dat ook zo is :)
Volgens de review van Behardware is het contrast erg laag(250:1)...
Met de snelheid blijkt het wel goed te zitten, en de inkijkhoek is zoals je van een TN verwachten kan.

Eigenlijk denk ik dat je met de 930BF beter zit, omdat die iets sneller is en omdat het contrast hoger is.

[ Voor 11% gewijzigd door n-i-x op 29-10-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:15:
[...]

Misco. Maar ik krijg daar korting omdat ik daar voor me werk ook bestel..
maargoed ze hebben hem zowiezo in het zwart, dat was het belangrijkst.
Dat is dan de eerste zwarte Samsung in jaren hier in Nederland...
Wel mooi dat de zwarte 970P hier dan ook beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:03:
Mijn Dilemma of de Acer 1916s 19" ( D-Sub ) of de Benq T905 19" ( DVI & D-Sub ) ?
Wie o wie komt er met overtuigende argumenten voor 1 van beide... :+
De Benq heeft een DVI ingang, dus dat is de betere lijkt me.
Verder zijn de specs namelijk vrij gelijk.

Daarbij zou je nog een pixelgarantie kunnen nemen.
Benq levert zijn T-serie met een klasse 3 pixelgarantie, wat dus inhoud dat er heel veel pixels dood moeten zijn voor ze je een nieuw monitor geven.(en ze zullen niet voor niks bij de T-serie klasse 3 toepasssen en voor de FP-serie klasse 2.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
whiteclear schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:12:
...
Ik heb trouwens geen review gezien van de Philips 190C6 (19" 8MS) in de startpost. Ik heb dit beeld in mijn kantoor staan. Misschien zal ik binnenkort er een review van schrijven.

Nog geintresseerde ?
Tuurlijk.
Er is nog maar 1 review van de 190B6C, en hoe meer hoe beter lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:27:
[...]

Dat is dan de eerste zwarte Samsung in jaren hier in Nederland...
Wel mooi dat de zwarte 970P hier dan ook beschikbaar is...
Als ik hem binnen heb, dan kan ik het je met 100% garantie laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:57:
Kan ik er van uitgaan dat het je om de statische beeldkwaliteit gaat?
Dan leverren de 910T, 920T, 940T, 194T, 193P, 193P+, en de 970P allemaal dezelfde kwaliteit.(ze zijn alleen niet allemaal in nederland te koop).
Bij 17" monitoren kan je naar een 173P+ of een 770P kijken, die in plaats van 1000:1 een contrast van 1500:1 hebben.
Ik denk alleen niet dat je gauw zwarte Samsung's in Nederland zult vinden.
Samsung voert namelijk geen zwarte monitoren in nederland in omdat iemand een keer heeft bedacht dat die een ouder ECO - kenmerk krijgen...
Ik kreeg reacties van bedrijven dat de 193P en 173P niet MEER leverbaar waren omdat ze bij Samsung een compleet nieuwe serie hebben. Ik wil graag een 17" en 19" scherm met hetzelfde uiterlijk omdat ze op hetzelfde bureau komen te staan. En inderdaad, het gaat me om statische kwaliteit; een goed scherm als je geen spellen speelt.

Ik zal me nog eens verder verdiepen in de mogelijkheden van Samsung en de bedrijven eens vragen welke alternatieven ze me eventueel kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik heb uiteindelijk een Belinea 111920 versie 111919 besteld. Zodra ik hem heb zal ik hem testen met wat toepassingen(Office, Photoshop) en spellen (Doom3, Brothers in Arms, Call Of Duty2, NFSU2, Enemy Territory, Battlefield 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mickman schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:14:
Ik heb uiteindelijk een Belinea 111920 versie 111919 besteld. Zodra ik hem heb zal ik hem testen met wat toepassingen(Office, Photoshop) en spellen (Doom3, Brothers in Arms, Call Of Duty2, NFSU2, Enemy Territory, Battlefield 2)
Let op. Bij het instellen brightness op 40-50 en dan de rest corrigeren met de Gamma van je videokaart driver. Anders krijg je het beeld niet mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik dit hier moet vragen, maar ik doe het toch 8)

De Duitse mediamarkt heeft een paar beeldschermen in de aanbeiding

En ik twijfel tussen de Acer AL1916ws, niet te vinden op de acer-site deze wel, en de Phillips 190V6FB.

Specs Acer:
Breedbeeld
Reaktietijd: 8ms
Contrast: 500:1
Helderheid: 300 cd/m2

Specs Philips:
Reaktietijd: 12ms
Contrast: 500:1
Helderheid: 204 cd/m2

Heeft iemand ervaring met een breedbeeldscherm voor dagelijkse gebruik en welke zouden jullie mij adviseren? En geld maakt niks uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:58:
[...]

Ik kreeg reacties van bedrijven dat de 193P en 173P niet MEER leverbaar waren omdat ze bij Samsung een compleet nieuwe serie hebben. Ik wil graag een 17" en 19" scherm met hetzelfde uiterlijk omdat ze op hetzelfde bureau komen te staan. En inderdaad, het gaat me om statische kwaliteit; een goed scherm als je geen spellen speelt.

Ik zal me nog eens verder verdiepen in de mogelijkheden van Samsung en de bedrijven eens vragen welke alternatieven ze me eventueel kunnen bieden.
De 193P en 173P gaan er inderdaad uit vanwege de 970P en de 770P, maar het lijkt me sterk dat er echt geen winkel meer is waar ze de 193P en 173P verkopen, want in de pricewatch(moet je nog even 19" / 17" aanklikken) staan nog zat winkels.
Ik zie net dat je de zwarte versies wilt...

Je kan natuurlijk ook voor de 970P + 770P gaan, maar dan betaal je weer zo'n €100,- meer.(je krijgt daarvoor wel een 17" met hoger contrast...)

[ Voor 5% gewijzigd door n-i-x op 29-10-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:24:
[...]

De 193P en 173P gaan er inderdaad uit vanwege de 970P en de 770P, maar het lijkt me sterk dat er echt geen winkel meer is waar ze de 193P en 173P verkopen, want in de pricewatch(moet je nog even 19" / 17" aanklikken) staan nog zat winkels.
Ik zie net dat je de zwarte versies wilt...

Je kan natuurlijk ook voor de 970P + 770P gaan, maar dan betaal je weer zo'n €100,- meer.(je krijgt daarvoor wel een 17" met hoger contrast...)
Ja ik kan niet wachten totdat ik de 970P Black edition in me handen heb....
Willen jullie er tegen die tijd (volgende week is ie wel binnen), nog iets over weten.

let me know, dan post ik dat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:53:
...Willen jullie er tegen die tijd (volgende week is ie wel binnen), nog iets over weten.

let me know, dan post ik dat hier.
Wij willen natuurlijk een uitgebreidde userreview(ook van de 770P in het 17"-topic), waarin je ook iets zegt over de verschillen tussen de 970P en de 770P.
Wat mij namelijk wel intressant lijkt is of de 970P echt de 770P is maar dan 19", of dat er nog andere verschillen zijn.

Voor de richtlijnen voor zo'n userreview kan je in de startpost(de eerste post van het topic) kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
De Philips 190C6 (Ook wel 190C, 190C6FS genoemd) 3 Dagen in bezit. Aangeschaft voor: € 299,-

Afbeeldingslocatie: http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200508/31/008/190c6.jpg

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Hiervoor had ik de Philips CTR 107T "Flat" LightFrame' 2. Ongeveer meer dan 2 jaar geleden aangeschaft. Was toen erg prijzig voor een CTR (rond de 300 euro). Mijn reden voor een nieuwe
was, net als vele andere: ruimte. Ook vond ik de TFT's vanaf heden steeds goedkoper en beter worden.
Nou, niet echt goedkoper, maar méér voor minder geld. Ik snuffelde al zeker een jaar lang in reclame folders voor een TFT scherm. 3 dagen geleden zag ik een perfect TFT scherm voor mijn kantoor.
Hij kwam overeen met al mijn wensen: goedkoop, strak design, redelijke responsetime, 19", geen troep, zoals veel knopjes. Geen speakers vond ik ook belangrijk. Na te hebben gebeld of hij nog op vooraad was heb ik hem meteen opgehaald. Uiteraard moet ik het verschil vertellen tussen mijn oude en de 190C6. Daar ben ik natuurlijk erg kort in. Een wereld van verbetering.

Wat zit er in de doos?
Uiteraard het beelscherm zelf :P, voedingskabel, aansluiting, gebruiksaanwijzing op cd, de voet en wat andere aanwijzingen voor het aansluiten.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Na een praatje te hebben gehad met de verkoper, zijn wij tot een deal gekomen dat ik mijn beeldscherm mocht ruilen binnen 8 dagen in geval met een (dode)(sup)pixel. Toen ik thuis kwam en de monitor aangesloten had, bleek dat ik 1 Rode (luie)sup-pixel had. Deze kon je pas zien als je echt goed keek. Natuurlijk had ik een goeie deal met de verkoper en ging de volgende dag de monitor omruilen. Ik heb gevraagd aan de verkoper of hij zo aardig wilden zijn om mijn monitor te testen op doode pixels. De verkoper had hier echter geen problemen mee en deed het direct. Na lang te hebben zitten staren naar een zwart, wit, groen, rood, blauw enz. scherm kwamen wij tot de conclusie dat er geen dodepixel aanwezig waren. Uiteraard heb ik thuis het programmatje gebruikt die je in de startpost kan downloaden "DPB". Hieruit kon ik ook geen dodepixels uithalen. Mooi dus ;)
Speciale features heeft het scherm niet echt. Uiteraard wel auto config en dergelijke.

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Dankzij de 8MS valt dit reuze mee in vergelijking met mijn LCD in de woonkamer. Maar toch is het wel een beetje te zien. Gelukkig heb ik zelf om te gamen de Samsung 930BF (4MS). Ik heb toch voor jullie even WoW getest. Het is echt 10x scherper dan mijn vorrige scherm. Het lijkt net alsof ik een vele beter videokaart erin heb zitten. Met WoW zelf heb je niet echt veel te maken met snelle beelden, maar als je de camera van links naar rechts beweegt, kan je toch een klein beetje Ghosting zien. Met films is dit veel minder. Ook als je een venster kleiner maakt en het beweegt, word het duidelijk wazig.

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)

Het scherm is op het begin (standaard instellingen) veel te vel. Door de gamma te veranderen scheelt dit heel erg veel. OP het begin kreeg ik hoofdpijn als ik in Windows bezig was (mappen waren wazig). Dit is echter wel een minpunt vind ik. Ik raad dus zeer aan dat iedereen die van plan is dit schermpje aanteschaffen ook even met de instellingen gaat zitten spelen van zowel de beeldscherm als de videokaart. Over de kleuren gesproken ben ik zeer tevreden. Ik zie niet echt een afwijking. Wat mij wel opvalt is dat er boven aan het beeld een soort van donkere (licht aan de achtergrond) lichte vlek zit. Ook heb ik dit gemerkt bij mijn 930BF.

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Als je aan de zijkant het beeld gaat bekijken wordt het wel wat donkerder. Je kan wel zonder problemen meekijken. Wit wordt dan geel/rood achtig.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Afwerking is duidelijk van goede kwaliteit. Ook de voet zit erg stevig. Deze hoeft trouwens niet inelkaar gezet worden bij aankoop.
Frame: Het frame is iets waar ik erg trots op bent. Het is werkelijk een prachtig beeldscherm om te zien. Duidelijk veel mooier dan de 930BF (meningen verschillen)
Led: De aanknop is ook wel leuk om te zien, niet lelijk groen, maar mooi licht groen. (bij standby oranje). Wat ik ook duidelijk een min punt is, is dat de knoppen voor de instellingen niet echt snel reageren. Soms moet je 3 keer goed drukken voordat hij reageert.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen:
- Design
- Responsetime
- 19"
- Duidelijk menu
- Scherpte
- Geen dode pixels
- Geen voedingsblok (built-in)
- Milieu vriendelijker (lood vrij)

Nadelen:
- Menu reageert soms traag
- Knopjes drukken niet echt comfertabel
- lichte vlek boven aan het beeld
- Standaard instellingen laten duidelijk niet zien wat dit beeldscherm kan

Opmerkingen/Vragen
Duidelijk een aan te raden scherm voor een kleine prijs

Eindcijfer
7 (vergeleken met mijn Samsung 930BF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:02:
[...]

Wij willen natuurlijk een uitgebreidde userreview(ook van de 770P in het 17"-topic), waarin je ook iets zegt over de verschillen tussen de 970P en de 770P.
Wat mij namelijk wel intressant lijkt is of de 970P echt de 770P is maar dan 19", of dat er nog andere verschillen zijn.

Voor de richtlijnen voor zo'n userreview kan je in de startpost(de eerste post van het topic) kijken.
Oke zodra ik hem binnenheb zal ik proberen die vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine opmerking, de user-reviews worden nu slechts betiteld met naam. Voorheen stond er ook bij in welk deel de review staat.
Dit kleine beetje extra informatie vind ik eigenlijk best handig. Je kunt namelijk in 1 oogopslag vanalles afleiden inzake de populariteit van het scherm onder GoT-gebruikers.
Mijn vraag of het weer hersteld kan worden, nu springen de reviews er trouwens ook minder uit.

Oja, misschien kan de eerste review over de 970 dan direct worden bijgevoegd. Verder bedankt voor de zorg.

Super :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 11:44 . Reden: reactie op XiN hieronder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik had dat er uit gegooid omdat dat wat overzichtelijker was tijdens het editten(tussen de UBB-code dus) en omdat ik dacht dat het niet echt nodig was, maar ik denk dat ik het dan toch maar terugdraai...
edit:
Klaar! precies 5 minuten over gedaan.

Maar ik denk dat ik die 970P-userreview dan even gemist heb, kan je me vertellen waar die ongeveer staat?
edit:
Al gevonden. Lang leve de search-functie!

[ Voor 17% gewijzigd door n-i-x op 30-10-2005 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Herstel mij als ik het fout heb:

Het beeldscherm waar mijn revieuw over gaat is een ander type dat waar die nu staat (startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat klopt, maar het gaat over hetzelfde paneel, dus de snelheid en beeldkwaliteit zullen ongeveer gelijk zijn.
Omdat het Philips-stukje eigenlijk over meer dan 1 monitor gaat heb ik achter elke (user-)review tussen haakjes gezet over welke monitor het precies gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de 101920 (101919) besteld bij 4launch.

Zodra die binnen is zal ik mn ervaringen posten. Ben een fervent CS:S speler die veel Photoshopt en regelmatig een filmpje kijkt.

M'n huidige scherm: 17" Iiyama Vision Master Pro 400 uit ... 1998 ofzo? Nooit problemen mee gehad, uitstekend scherm, maar ik wil naar een lichter, minder ruimte innemend, zuiniger, grotere display dus vandaar 19" LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:53:
Ook ik heb de 101920 (101919) besteld bij 4launch.

Zodra die binnen is zal ik mn ervaringen posten. Ben een fervent CS:S speler die veel Photoshopt en regelmatig een filmpje kijkt.

M'n huidige scherm: 17" Iiyama Vision Master Pro 400 uit ... 1998 ofzo? Nooit problemen mee gehad, uitstekend scherm, maar ik wil naar een lichter, minder ruimte innemend, zuiniger, grotere display dus vandaar 19" LCD.
Heb je deze met of zonder pixelgarantie besteld? Ik heb 3 weken terug 2 van dezelfde monitoren proberen te bestellen bij 4Launch, met pixelgarantie. Na 2,5 week bleek uiteindelijk dat ze er niet 1 (van de 7) hadden binnengekregen zonder dode (sub)pixels. Daarbij de melding dat de schermen niet met pixelgarantie leverbaar waren. Toen kreeg ik het aanbod om de 2 beste met 1 defecte subpixel te kopen, alleen zou ik slechts de helft van mijn pixelgarantie terug krijgen, dus heb ik de bestelling maar geannuleerd.

Ik geloof dat er in heel NL maar 1 leverancier is van die dingen, dus de kans dat je die monitor hier kan krijgen zonder defecten lijkt me vrij klein eigenlijk. Erg jammer, want op papier is het een ideaal dingetje, overdrive PVA, goede inkijkhoek, kleuren, snel en nog eens niet te duur ook. Een vergelijkbaar scherm (qua specificaties) is de Samsung 970p, alleen die is 100 euro duurder en in de TS staat dat 4Launch ook daar al een lading met dode pixels van binnen heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Toch blijf ik me afvragen of 4launch niet toevallig stofjes voor dode pixels aanziet.
Want als ik de 17" en 19" topics even doorblader, dan lijkt het wel alsof elke TFT die bij hun met pixelgarantie besteld is niet leverbaar is omdat er teveel dode pixels voor zouden komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetlejuise
  • Laatst online: 13-01 20:38
Ik heb een 970p bij 4launch weg en kan er geen enkele fout aan ontdekken met betrekking tot de pixels.
Enige nadeel vind ik de osd van samsung dat is software matig geregeld en doe mijn hele pc vastlopen.
:(

[edit] @ n00bs ik zal het eens op een andere pc proberen maar hoewel deze windows install best wel oud is geloof ik haast niet dat het daaraan ligt

[ Voor 27% gewijzigd door Beetlejuise op 30-10-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk eerder dat je gewoon eens Windows opnieuw moet installeren, want vastlopers komen absoluut niet door die software, maar eerder door een foutief ingericht systeem.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o