Aangezien de kijkhoek op papier 170/170 is, heb je geen TNDopdeDouwer schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:53:
[...]
Als dat zo is is het toch een MVA
[afbeelding]
Dan ga ik nog maar eens extra mn best doen om mn kleuren beter te krijgen.
Want nu heb ik mi de 2 nadelen van de verschillende soorten displays gecombineerd: lage reactietijd (MVA) en slechte kleuren (TN).
Even een reactie van de moi, aangezien sommige mensen mijn vraag een beetje verkeerd oppikte en gelijk dachten dat ik zo arrogant was te denken dat mijn systeempje wel ff games@1600x1200 zou draaien (met een XP2600+ en 6800LE
)
Mij lijkt dit niet zozeer voor gamen of tekst handig (een resolutie van 1600x1200), maar wel voor bv Photoshop met al die venstertjes die je beeld opslokken, of Dreamweaver waar je code nogal uitgestrekt staat, gewoon net ff wat fijner.
Kijken naar een 20" vind ik niet echt interessant, omdat die gelijk een stuk duurder zijn.
/edit: en zo blijf je bezig: ik zat eerst te kijken naar een 17" tft
Mij lijkt dit niet zozeer voor gamen of tekst handig (een resolutie van 1600x1200), maar wel voor bv Photoshop met al die venstertjes die je beeld opslokken, of Dreamweaver waar je code nogal uitgestrekt staat, gewoon net ff wat fijner.
Kijken naar een 20" vind ik niet echt interessant, omdat die gelijk een stuk duurder zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Neok_ op 14-11-2005 17:18 ]
Natuurlijk zijn er wel toepassingen voor een hogere resolutie, maar de meeste mensen houden zich thuis meer met tekst en games bezig dan met dat soort programma's denk ik.Neok_ schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:14:
...Mij lijkt dit niet zozeer voor gamen of tekst handig (een resolutie van 1600x1200), maar wel voor bv Photoshop met al die venstertjes die je beeld opslokken, of Dreamweaver waar je code nogal uitgestrekt staat, gewoon net ff wat fijner.
20" monitoren zijn inderdaad duurder, maar dat is ook wel te verwachten aangezien ze groter zijn en meer pixels hebben.
Ik denk niet dat als een of ander bedrijfje een 1600x1200 19" monitor maakt dat die dan veel goedkoper wordt dan een 20".
Als het je alleen om het aantal pixels gaat dan kan je kiezen tussen 17" en 20", en als je ook nog wat geeft om de beeldoppervlakte en de pixelgrootte dan is een 19 "prima.
Anoniem: 108024
XIN of iemand anders wat weet je vd AMW M197TD
330 euro en 3e in de PCM achter een F-siemens(55) en een Eizo. (850)
Probeer [url=javascript:popup('2point2.htm','v')]dit[/url] eens.DopdeDouwer schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:53:
[...]
[afbeelding]
Want nu heb ik mi de 2 nadelen van de verschillende soorten displays gecombineerd: lage reactietijd (MVA) en slechte kleuren (TN).
Het is de bedoeling dat je de vlakjes allemaal zo grijs mogelijk maakt door een beetje met de gamma correctie te spelen.(waarschijnlijk moet je ook de aparte schuifjes voor de primaire kleuren erbij halen, want veel goedkopere monitoren geven grijs een beetje blauwig weer).
Waarschijnlijk hangt de stand waarop de vlakjes mooi grijs zijn behoorlijk af van de kijkhoek, als dat zo is dan kan je het het beste op een kijkhoek van zo'n 20 graden(10 uit het midden) afstellen zodat het beeld er ook nog aardig uitziet als je een klein beetje opzij gaat.
De kijkhoek op die foto's is best goed en redelijk normaal voor VA panels, gele gloed ontstaat wel vaker bij grote kijkhoeken (alleen bij die linkerfoto is het wel erg...). Ik zeg het even zodat mensen geen gedachten hebben van "oh kijkhoek van 170 of 178 graden, zal wel net zo goed als bij CRT's zijn".DopdeDouwer schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:53:
[afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 14-11-2005 17:41 ]
Hij is 8ms?Anoniem: 108024 schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:34:
XIN of iemand anders wat weet je vd AMW M197TD
Hij heeft een TN paneel en is ook voor €250 te krijgen
Dat kon ik met google vinden...
Anoniem: 104097
Ik moet zeggen dat ik daar nu niet zo'n last van heb,.... BF2 loopt hier makkelijk aan min. 70fr/sec. met de settings op medium,..... benieuwd wat dat geven op mijn allereerste 19" TFT,... het zal hier waarschijnlijk ook de Samsung 930BF worden want een beter duurder scherm past niet echt meer in mijn budget.Anoniem: 108024 schreef op maandag 14 november 2005 @ 08:48:
[...]
helemaal mee eens en ik heb een 6800GE agp en die krijgt echt zwaar moeite met zwaardere spellen in 1280! het is een ruk kaart btw.
Het zal wel allemaal zo slecht niet zijn zeker aan dat scherm,.... ik zal al héél blij zijn als ik dat bakbeest hier voor mijn neus zal kwijt zijn,....
nochthans een goede 19" CRT,.. Samsung SyncMaster 900P
Anoniem: 108024
11 ms getest door PCM.XiN schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:40:
[...]
Hij is 8ms?
Hij heeft een TN paneel en is ook voor €250 te krijgen
Dat kon ik met google vinden...
M'n 970P staat geinstalld. En is geweldig!
Een review volgt na langer gebruik. (plus/min week)
Monitoren die volgens de specs 8ms zijn maar in metingen 11 of 10 ms halen komen wel vaker voor...Anoniem: 108024 schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:00:
[...]
11 ms getest door PCM.
M'n 970P staat geinstalld. En is geweldig!
Een review volgt na langer gebruik. (plus/min week)
Mag ik iedereen hier trouwens aan het volgende herinneren:
Een userreview zou leuk zijn, maar wel graag in het nieuwe deel.
Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.
POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.
Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.
POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.
Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o