[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 13

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Anoniem: 131051 schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:26:
Kunnen de personen met een 930BF eens hun mening geven over volgende foto, en in hoeverre dat irl toch duidelijk/storend is of niet? bron: klik

[afbeelding]
Misschien dat mijn ervaring met mijn 730BF ook telt?
Ik vind het foto toaal niet realistisch. Het lijkt wel een printje welke op het scherm is geplakt; er straalt totaal geen licht vanaf.

Mijn helderheid staat op 40 ingesteld, omdat ik het beeld anders te helder vind worden. Magicbright staat uit, een optie welke het beeld nog veel lichter maakt. Het beeld wat ik op mijn 730BF zie komt totaal niet overeen met wat ik op de foto zie. De linker foto is zelfs nog doffer dan het beeld van mijn 730. Ik denk dus dat het of een bijzonder slechte foto is, of deze niet correct is ingesteld. Maar zelfs de factory defaults zijn helderder.

//Edit
De 730/930 BF heeft een grijze omlijsting, welke op deze foto nauwlijks te herkennen valt. Duidelijk iets mis met de foto dus.

[ Voor 6% gewijzigd door frickY op 08-11-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ineens een dode subpixel op mijn 970P. Het is echt pas sinds gisteren, want ik heb in de eerste week dat ik het scherm had dat ding wel 100 keer gecontroleerd. Daarnaast valt de dode subpixel het meest op bij de standaard Windows desktop, dus dat was mij echt wel opgevallen. Ik had wel pixelgarantie genomen, maar die is maar tot 8 dagen na aankoop geldig. Ik heb het nog wel geprobeerd bij iComputers, maar daar wilde ze (logischerwijs) niet aan. Het is verder niet storend, maar ik baal hier toch behoorlijk van. :(

Ik dacht altijd dat dode pixels alleen konden ontstaan tijdens de fabricage, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Weet iemand hoe dit kan?

Overigens hadden ze het bij iComputers over een programma dat zelf controleert of een scherm dode pixels bevat. Dat is toch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-07 20:47
Anoniem: 104627 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:37:
@XiN

Ik had t al eens voorgesteld, ik doe het nog eens om te peilen hoe t zit. Is een dode-pixel-poll van toevoegende waarde?
Lijkt me eigenlijk wel een goed plan, dan kunnen we mischien hier een klein beetje meer vergelijken om te zien of er vooruitgang is.
Ik plaats em ook even in de andere actieve TFT topics...

Poll: Heb jij een dode pixel op je LCD-monitor?
Nee :)
Ja, maar hij is gereanimeerd.
Ja, maar ik kreeg een nieuwe monitor.
Ja :(
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=99470&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Met 'gereanimeerd' bedoel ik trouwens een dode pixels die het nu weer doet, of dat door toeval of het knipper filmpje of massage komt maakt niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door n-i-x op 08-11-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niemand ervaringen met een LG Flatron L1950SQ uit DE?

Gaat om een 19" TFT met 8ms en een kantelbaar scherm..

Meer informatie:

Klik Hier

Heb er zelf dan 1tje gekocht, 2de onderweg, maar heb geen last van ghosting en heb geen dooie/subpixels.

Verder heb ik een heeeel klein beetje bleeding bovenin, maar daar merk je totaal niets van.
Zwarte dingen zijn ook echt zwart.

Heb getest in HL2, Doom3, CS:source en heb daar geen vertragingen ondervonden.
Zoals de website aangeeft, ze zeggen zelf 4ms, maar toch staat er 8ms op het scherm.

Hij is 350 euro bij de Mediamarkt.
Er zit wel een draaibaar plateau onder de voet, zodat hij wat makkelijker kan draaien.

Afbeeldingslocatie: http://de.lge.com/download/product/L/L1950SQ/L1950S-f_350_lge.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104627

XiN schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:25:
[...]

Lijkt me eigenlijk wel een goed plan, dan kunnen we mischien hier een klein beetje meer vergelijken om te zien of er vooruitgang is.
Ik plaats em ook even in de andere actieve TFT topics...
Als er dan inderdaad een pixel-poll komt kunnen we het misschien direct goed doen. Mijn voorstel is dan om de meest voorkomende tft's in dit topic op te nemen in deze poll, zodat we enigszins vergelijkend materiaal hebben. Dat zou betekenen dat het veel ruimte in beslag neemt, misschien dat daarom slechts de resultaten in de topicstart worden weergegeven en je doorverwijst naar de poll zelf.
Als dit lastig, omslachtig of onnodig is, dan volstaat een algemene pixel-poll ook wel. Wat je zegt, je hebt dan direct een kleine indicatie van de huidige pixeldefecten.

Overigens hoef je t allemaal niet alleen te doen, dus schroom niet en vraag om hulp als dat wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 104627 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:14:
[...]

Als er dan inderdaad een pixel-poll komt kunnen we het misschien direct goed doen. Mijn voorstel is dan om de meest voorkomende tft's in dit topic op te nemen in deze poll, zodat we enigszins vergelijkend materiaal hebben. Dat zou betekenen dat het veel ruimte in beslag neemt, misschien dat daarom slechts de resultaten in de topicstart worden weergegeven en je doorverwijst naar de poll zelf.
Als dit lastig, omslachtig of onnodig is, dan volstaat een algemene pixel-poll ook wel. Wat je zegt, je hebt dan direct een kleine indicatie van de huidige pixeldefecten...
Het leek mij persoonlijk wel handig om gewoon een algemene dode pixel-poll te maken, omdat je dan veel stemmen krijgt en dus in ieder geval een betrouwbaar resultaat hebt.
Als je het per monitor zou willen doen dan moet je eigenlijk al voor elke monitor een aparte poll maken om het een beetje overzichtelijk te houden, en dat kan je dan eigenlijk alleen doen bij de echt populaire monitoren(930BF, 101920, VP191, in de toekomst waarschijnlijk de 970P)
Die Poll's per monitor kunnen later dus mischien toegevoegd worden, maar deze algemene poll lijkt me niet verkeerd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is inderdaad zo dat je met een algemene poll meer stemmen hebt. Of je zou wel heel veel schermen op moeten nemen. Een handige middenweg is wellicht een poll met slechts onderscheid tussen de fabrikanten (alleen 19" uiteraard). Komt er een nieuw scherm, dan valt ie er meteen onder en hoef je niet te wijzigen. Dus Samsung, Hyundai, Belinea, Philips, IIyama, BenQ....

Edit:
Ik bedenk me zo, dat het ene paneel eerder kans heeft op dode pixels dan het andere paneel van hetzelfde merk. Onterecht zou je dan dus een kwaliteitspaneel in een verkeerd hokje plaatsen.. Maarja als je een algemene poll doet, dan heb je wel een beeld, maar geen beeld waar je echt keuzes mee kunt maken...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 104627 op 08-11-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

in een duitse webshop zei men mij dat men een pixelgarantie kan geven, MAAR dat na een tijdje er altijd dode pixels kunnen opduiken...... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het idee om per (belangrijk)merk een poll te maken lijkt me wel handig/bruikbaar.(behalve dat het ook van het paneel afhangt)
Maar ik denk niet dat het handig is als we alle merken in één poll gooien, want dan kan je niet echt in één oogopslag zien welk merk veel dode pixels heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door n-i-x op 08-11-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 76476 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:46:
in een duitse webshop zei men mij dat men een pixelgarantie kan geven, MAAR dat na een tijdje er altijd dode pixels kunnen opduiken...... !
In deze poll uit 2003 kan je zien dat het inderdaad voor kan komen, maar de kans is heel klein.
als die winkel gratis pixelgarantie wilt geven dat is het een behoorlijk voordeel boven de andere winkels lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Ik ga toch mijn vraag even hier stellen.
Een maand geleden heb ik bij Komplett een Sony HS95PB besteld. Helaas niet op voorraad maar wel binnen 2 weken weer.. Dat was tenminste de bedoeling. Ik ben nu een maand verder en er is een zeer interessante monitor beschikbaar: de Samsung 970P, en de Sony moet nu over (weer) twee weken wel binnen zijn, al heeft Sony dat nog niet bevestigd.
Nu zit ik dus heel erg te twijffelen wat ik zal doen:
1) Wacht ik af tot de Sony geleverd wordt? Ik had deze monitor gekozen om zijn heldere kleurweergave en beetje zijn vormgeving.
2) Ik annuleer nu de Sony en heb binnen 3 dagen een Samsung 970P op mijn buro staan. Deze is qua design helemaal mijn smaak en de kwaliteit zou goed zijn :)
Ik gebruik mijn computer veel voor fotografie en design-doeleinden en minder voor spelletjes. Films komen ook nog wel eens voorbij en verder heeeeeeeel soms een spelletje. Verder natuurlijk veel "gewoon" desktop werk.
Kunnen jullie tips geven wat betreft mijn keuze? Ik hoop het! Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 970P lijkt me een prima monitor voor je:
• De beeldkwaliteit is prima(zoals bij alle PVA's)
• Hij is een stuk sneller dan de HS95PB(niet dat je het echt nodig zal hebben als je nauwelijks spelletjes speelt, maar het is ook niet slecht lijkt me)
• Het design springt er best wel uit.

De 193P doet het wat beeldkwaliteit betreft net zo goed, en is alleen langzamer(in de buurt van die Sony HS95PB), maar omdat het prijsverschil maar 5 euro is kan je net zo goed meteen naar de 970P gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-07 12:17
Slasher schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:22:
[...]

Ik zal van het weekend ff een review in elkaar rammelen.
Ik wacht nog steeds hierop... aangezien ik er serieus over zit te denken om de 190X6 aan te schaffen.

Wil je ook een paar foto's maken?
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

frickY schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:05:
[...]

Misschien dat mijn ervaring met mijn 730BF ook telt?
Ik vind het foto toaal niet realistisch. Het lijkt wel een printje welke op het scherm is geplakt; er straalt totaal geen licht vanaf.

...

//Edit
De 730/930 BF heeft een grijze omlijsting, welke op deze foto nauwlijks te herkennen valt. Duidelijk iets mis met de foto dus.
dank voor de reply en de vergelijking. Ik had ook wel zo een vermoeden dat het niet zooo erg kon zijn. (want geef toe, op deze foto ziet het er toch wat bedenkelijk uit, niet?)

Maar uw opmerkingen zijn geruststellend. (wel vreemd dat behardware dan nogal rare conclusies trekt, maar dat is ook niet echt de eerste keer :) )

Verder denk ik gewoon mij te houden bij een TN (ik weet het, ben hier fameus tegen eerdere opmerkingen aan het inrijden, maar het is nu zo).

Ten eerste, het geld groeit me niet op de rug, en 100 of meer euro uitgespaard is weer wat meer budget voor de pc. Een prijs van rond de 500€ voor een 19" scherm is zowieso aan de dure kant. 350-400€ vind ik al genoeg voor een pc scherm. Meer heb ik niet echt met veel plezier over voor een 19"

Verder is het ook zo dat het merendeel van de gebruikers gewoon tevreden is van zn 730/930BF, waarom zou ik dat dan niet zijn. Nogmaals, ik zag vroeger het verschil tussen mva en TN in kleuren, misschien is daar nu ook al wat vooruitgang in geboekt. In de kleuren bedoel is dan, de kijkhoeken zijn wat ze zijn. Maar het hoeft niet per se een nadeel te zijn... Ik doe toch niets met fotos of wat dan ook.

En ze zijn rap, en vermits ik graag een spelletje speel... liever ook geen toegevingen daarop.

Dus ik wacht nog heel effe, en dan wordt het de 930BF ofwel de benq FP93GX. De redenering is ook een beetje van: nu een tft scherm kopen, gewoon om van die logge bak vanaf te zijn, om de overgang te maken tot de periode waarin sed en oled betaalbaar geproduceerd worden. Een schermpje dat dus het een tweetal jaar moet doen bij mij. Vandaar ook niet te duur.

Ter info, in een duitse shop ergens (via verkooppunten op de benq site gevonden) staat de FP93GX te koop (als pre-order) voor 350€ ongeveer, btw inclusief. Nu weet ik wel niet of die ook naar belgië zenden, en vermits ik geen duits kan... Nu vind ik die prijs wat raar. Danis die wel van bij het begin in een redelijk laag segment geplaats. Is dat een indicatie over hoe benq zelf over de kwaliteit en de prestaties van deze monitor denkt? Reviews zullen het moeten uitwijzen...

Ook besef ik wel dat die 2ms pure marketing is, en dat alleen de meest gunstige overgang uit de curve is. Wat zelfs bijna altijd helemaal rechts ligt (op die typische curves van tomshardware bvb), wat toch, als ik het goed heb, eigenlijk bijna een zwart wit overgang is (zogezegd grey to grey dan).

Maar 2ms, hoe loos dat cijfer ook is, zegt mogelijk wel iets over hoe het scherm, relatief tov de andere presteert, en daar verwacht ik toch dat het rapper is (dus de hele curve die wat naar beneden is getrokken, anders is er toch relatief slecht werk geleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Op Tomshardware staat weer een nieuwe review van negen 19" panelen, leek me wel interessant om hier te posten.

http://graphics.tomshardware.com/display/20051104/index.html

De vp191b redux komt er het beste uit van de negen en de 930bf valt maar tegen volgens hen.
Als de link al gepasseerd is, m'n excuses, maar dan heb ik 'm gemist :) ..

[ Voor 4% gewijzigd door Largamelion op 09-11-2005 12:50 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Largamelion schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:50:
Op Tomshardware staat weer een nieuwe review van negen 19" panelen, leek me wel interessant om hier te posten.

http://graphics.tomshardware.com/display/20051104/index.html

De vp191b redux komt er het beste uit van de negen en de 930bf valt maar tegen volgens hen.
Als de link al gepasseerd is, m'n excuses, maar dan heb ik 'm gemist :) ..
Dan vraag ik me toch af waarom ome Tom de 970P niet heeft meegenomen in deze test, het zou wel mooi zijn als we nu langzamerhand eens wat meer revieuws gingen zien.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 13-07 12:35

TetsuoShima

low energy output

anonimoes schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:15:
[...]

Dan vraag ik me toch af waarom ome Tom de 970P niet heeft meegenomen in deze test, het zou wel mooi zijn als we nu langzamerhand eens wat meer revieuws gingen zien.
idd die review van tomshardware was al verouderd voordat hij gepubliceerd werd... review van de VP191, kom nou...

De vp930 and de 970p dat zijn zowat de enige panelen imo die nog nut hebben om degelijk gereviewd te worden...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
TetsuoShima schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:35:idd die review van tomshardware was al verouderd voordat hij gepubliceerd werd... review van de VP191, kom nou...

De vp930 and de 970p dat zijn zowat de enige panelen imo die nog nut hebben om degelijk gereviewd te worden...
Idd jammer dat de 970P er niet tussen staat maar de review dateert van 04/11 dus de schermen zullen enkele weken eerder getest zijn en toen was de 970P nog moeilijk verkrijgbaar.

Ivm de vp191:
quote: Tomshardware
Just to refresh your memory - and make this rundown as complete as possible - here's our test of the VP191b. This is a reworking of the test we did for our tech article on the Overdrive Technology.
Vandaar dus... ze wouden hem gewoon tegen de overdrive schermen testen om de vergelijking zo volledig mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
frickY schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:05:
...De 730/930 BF heeft een grijze omlijsting, welke op deze foto nauwlijks te herkennen valt. Duidelijk iets mis met de foto dus.
Correctie:
De 730BF en 930BF hebben in nederland een grijs randje om aan de nieuwste eco-norm te voldeon.
In de meeste andere landen is ie gewoon compleet zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

970P is zonet bij me aangekomen. Op het eerste zicht geen dode pixels, maar wel een ander probleem.

de cd met programma's erop werkt niet. Hij blijft lezen en zegt dan: geen schijf in de lezer. Ligt heus niet aan m'n lezer, want andere cd's werken wel en in mijn dvd drive blokkeert ie ook.

Kan iemand me de programma's eens doorsturen ofzo?

laat maar iets weten, misschien kunnen we het doorsturen naar elkaar.
Op de site van samsung vond ik enkel de drivers, maar niet de programma's om alles goed in te stellen.

Wat wel stoort is dat het scherm enorm wiebelt, mijn tafel is zowizo al wiebelachtig, maar met zo een tft erop werkt het echt wel storend...

*EDIT*

http://www.samsung.com/Pr...gictune/magictune_05s.htm

deze link is al iets, ik zoek nog even verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 76476 op 09-11-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
TetsuoShima schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:35:
[...]

idd die review van tomshardware was al verouderd voordat hij gepubliceerd werd... review van de VP191, kom nou...

Die review van Tomshardware.com was inderdaad meteen verouderd(het duurde een tijd voor ie uit het frans vertaalt was, want op tomshardware.fr stond ie al veel eerder met meer schermen).
Maar de VP191 hebben ze al een tijd geleden getest, en ter vergelijking ook in die review gestopt, dus zo oud is ie ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Laatst online: 13-07 12:35

TetsuoShima

low energy output

XiN schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:09:
[...]
Maar de VP191 hebben ze al een tijd geleden getest, en ter vergelijking ook in die review gestopt, dus zo oud is ie ook weer niet.
Klopt, heb er zelf ook één waarover ik zeer tevreden ben, dus ik heb zeker niks tegen dat scherm of zo, ik vond het gewoon gek om die review nu nog te zien te krijgen... Maar idd, ter vergelijking kan ik daar wel inkomen, het was een paar maanden geleden nl nog altijd DE standaard...

Ik vind het trouwens gek dat ze die review van de vp930 die je een tijdje geleden hebt gepost (van de Franse tomshardware) nog altijd niet op de globale site hebben uitgebracht... :?

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het koste ze een maand(- 2 dagen) om die review van een aantal 19" monitoren te vertalen naar het engels, en de franse review van de VP930 kwam 26 oktober, dus eind november is ie er wel in het engels.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 09-11-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96647

Iemand die een winkel weet waar ze de samsung 970p verkopen in belgie aan deftige prijs + pixelgarantie, bijna geen enkele store heeft die al binnen :s

Waarom zit nl zo voor? :-) op alle vlak blijkbaar, tft broadband etc etc :-)

Grtz Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 23:24

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Morgen kan ik mijn Samsung 970 p ophalen bij Encycue. Nu zijn er al aardig wat reviews verschenen over dit apparaat,maar als er behoefte aan nóg eentje bestaat wil ik die wel schrijven. Zeggut maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

garathane schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:54:
Morgen kan ik mijn Samsung 970 p ophalen bij Encycue. Nu zijn er al aardig wat reviews verschenen over dit apparaat,maar als er behoefte aan nóg eentje bestaat wil ik die wel schrijven. Zeggut maar.
Hoe meer hoe beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96647 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:20:
Iemand die een winkel weet waar ze de samsung 970p verkopen in belgie aan deftige prijs + pixelgarantie, bijna geen enkele store heeft die al binnen :s

Waarom zit nl zo voor? :-) op alle vlak blijkbaar, tft broadband etc etc :-)

Grtz Bart
ik woon in België, heb in buitenland besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 14:01
Er is wederom een review van de Samsung 930BF verschenen op een website: http://www.techspot.com/reviews/hardware/samsung_930bf-lcd/

Ik kan me geen andere monitor herinneren die zoveel gereviewed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58
Ik moet zeggen dat er wel heel veel verschil in de reviews zit over de Samsung 930BF. De een vindt de kleuren geweldig voor een TN, anderen ronduit bagger. In de computertotaal was ie "Onze Keuze", omdat er weinig extra's bijzaten (die ik persoonlijk niet hoef, zoals usb hubs. ranzige speakertjes en audio aansluitingen). Wel een DVI én VGA kabel meegeleverd, dus ik vind het wel best :) Monitor bevalt me goed, en ik kan mn games goed spelen :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Precies, we zijn (mischien) pas tevreden als er zoveel userreviews van zijn als van de 930BF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Ik heb een vraagje over de Samsung 930BF want ik ben aan het overwegen om mij dit scherm binnenkort aan te schaffen :?

Velen hier vertellen dat er wat back-light bleeding op dit scherm zou te zien zijn,..... kan je dat verhelpen door de intensiteit van deze TFT te verminderen :?
Ik zit toch meestal in een duistere omgeving achter mijn PC te interetten/gamen dus die helderheid zal alvast zeker en vast véél lager komen te staan dan dat hij standaard staat. Overdag mag de helderheid wel naar omhoog en ik veronderstel dat er dan van die back-light bleeding niet veel te zien zal zijn.

Klopt mijn redenering :?

Anoniem: 27389

Anoniem: 104097 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:31:
Ik heb een vraagje over de Samsung 930BF want ik ben aan het overwegen om mij dit scherm binnenkort aan te schaffen :?

Velen hier vertellen dat er wat back-light bleeding op dit scherm zou te zien zijn,..... kan je dat verhelpen door de intensiteit van deze TFT te verminderen :?
Ik zit toch meestal in een duistere omgeving achter mijn PC te interetten/gamen dus die helderheid zal alvast zeker en vast véél lager komen te staan dan dat hij standaard staat. Overdag mag de helderheid wel naar omhoog en ik veronderstel dat er dan van die back-light bleeding niet veel te zien zal zijn.

Voor zover ik in al de reviews heb gezien (ik ben ook van plan om dit scherm te kopen), is het niet echt storend.

• n-i-x
Anoniem: 104097 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:31:
...Velen hier vertellen dat er wat back-light bleeding op dit scherm zou te zien zijn,..... kan je dat verhelpen door de intensiteit van deze TFT te verminderen :?

Gedeeltelijk.
Het gedeelte dat je backlight bleeding met daglicht minder zal zien klopt wel aardig.
Maar als je de monitor minder fel maakt(door de backlight minder fel te laten branden) dan wordt het zwart wel dieper(dus ook op de plaatsen waar er bleeding is), maar de verhouding tussen de helderheid en de zwartdiepte(contrast) verandert niet.
Dat neemt niet weg dat het mischien wel handig is je monitor 's avonds iets minder fel te setten omdat het anders zeer kan gaan doen aan je ogen, maar tegen backlight bleeding zal het denk ik niet echt helpen.

over de 970P
ik moet wel zeggen dat ik de de kleuren en de brightness moeilijk af te stellen vind !

langs de ene kant zijn de kleuren vaak te donker, langs de andere kant is het wit dan weer te bright waardoor het overbelicht lijkt...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 76476 op 10-11-2005 07:28 ]

Anoniem: 108024

garathane schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:54:
please :)

Anoniem: 159352

Vandaag me 193P+ weer terug mogen krijgen, meteen even gecontroleerd met de tip die XiN gaf op blz 13. Nu kon ik uit die chase test niet helemaal opmaken welke snelheid het paneel heeft, ik heb een print screenshotje gemaakt van de autotest van me scherpste foto en de rest dat op dat moment over mij beeld aan het schieten was, ik hoop dat jullie kunnen zien wat de snelheid van het paneel is...
Heb wat met de instellingen zitten spelen totdat de foto wat mooier werd, weet niet of dit helemaal de bedoeling is..
Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/s1pZ8pl_R1n1zGGiLWobu9I90el9Yb9_mvwFxDl8iX9-3rxY2vUWnSDpEVZRwXwgLE2ouXmAfzcPyg3ZI-kaSZRUg/00.jpg?MdToken=422526286603065
Ben benieuwd of jullie hier iets mee kunnen

• n-i-x
Anoniem: 159352 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:28:
...ik heb een print screenshotje gemaakt van de autotest van me scherpste foto en de rest dat op dat moment over mij beeld aan het schieten was, ik hoop dat jullie kunnen zien wat de snelheid van het paneel is...
Heb wat met de instellingen zitten spelen totdat de foto wat mooier werd, weet niet of dit helemaal de bedoeling is...
De idee achter de autotest is ongeveer het volgende:
Er is een plaatje(het autotje), dit is links afgebeeld.
Ditzelfde plaatje(autotje) racet in de blauwe balk erboven van rechts naar links over het scherm.
Met de schuifjes moet je dan gaan schuiven tot het rechter plaatje zo goed mogelijk lijkt op het bewegende plaatje.
Het is dus niet de bedoeling dat je het rechterplaatje zo mooi mogelijk krijgt, maar zo dat het de ghosting van de monitor weergeeft.

Omdat het vrij moeilijk is om met de schuifjes het rechter plaatje precies zo te krijgen als het bewegende plaatje(omdat niet alle kleurovergangen even snel zijn, zelfs niet bij overdrive monitoren) en omdat er ook nog een klein beetje subjectieve waarneming in zit maken sommige reviewsites(en sommige mensen met een monitor) gewoon een paar foto's van het bewegende autotje.
Aan so'n foto kan je namelijk aan de hand van het aantal ghosts en de duidelijkheid ervan zien hoe snel een monitor ongeveer is.
Op deze site kan je je plaatje dan vergelijken met andere monitoren.

Anoniem: 111971

Anoniem: 76476 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:07:
970P is zonet bij me aangekomen. Op het eerste zicht geen dode pixels, maar wel een ander probleem.

de cd met programma's erop werkt niet. Hij blijft lezen en zegt dan: geen schijf in de lezer. Ligt heus niet aan m'n lezer, want andere cd's werken wel en in mijn dvd drive blokkeert ie ook.

Kan iemand me de programma's eens doorsturen ofzo?

laat maar iets weten, misschien kunnen we het doorsturen naar elkaar.
Op de site van samsung vond ik enkel de drivers, maar niet de programma's om alles goed in te stellen.

Wat wel stoort is dat het scherm enorm wiebelt, mijn tafel is zowizo al wiebelachtig, maar met zo een tft erop werkt het echt wel storend...

*EDIT*

http://www.samsung.com/Pr...gictune/magictune_05s.htm

deze link is al iets, ik zoek nog even verder.
Ik heb dat ook gehad, het duurde lang voordat de iconen van de executables opkwamen, uiteindelijk draait hij wel gewoon, maar het is heel raar. Die software is toch zowiezo al ruk

Ik heb trouwens momenteel een leenmonitor een 910t zilver/zwart omdat me 970p bij samsung ligt, voor een nieuwe. als iemand nog iets over dat scherm wilt weten... say it

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 111971 op 11-11-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 08:03

SLeddert

SLeddert

In de inleiding van dit topic staat:
TN panelen zijn door hun snelheid vooral geschikt voor gamers, de beeldkwaliteit is wel slechter dan bij andere panelen, zo hebben TN panelen slechts een beperkte kijkhoek, diep zwart maar niet superdiep, slechts 262.000 kleuren (18bit) wat met trucjes (interpolatie) wordt opgekrikt naar 16,2 miljoen kleuren

Nu twijfel ik tussen een Samsung940B met 16.2M kleuren en een Hyundai L90D+ met 16.7M kleuren. Is het gemis van die 0.5M kleuren zichbaar voor iemand die gewoon allround op zijn pc werkt ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SLedder schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:07:
16.2M kleuren en 16.7M kleuren. Is het gemis van die 0.5M kleuren zichbaar voor iemand die gewoon allround op zijn pc werkt ?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALFfx
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
wat is allround?
tekstverwerken?
beetje foto's opleuken?
zodra je maar iets met foto's doet vind ik dat je een kleurechte monitor moet hebben.
Die heb je altijd al gehad met je crt en als je terug gaat naar 262.000 ECHTE kleuren is dat achteruitgang hoe mooi de erbij verzonnen kleuren ook lijken.
Maar als je het zelf ok vindt moet je gewoon een TN nemen.
Het zijn 16.2 geinterpoleerde kleuren vergeet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Laatst online: 24-06 08:03

SLeddert

SLeddert

Het 'allround' werken is in mijn geval veel internetten, programmeren, beetje gamen maar ook foto´s bewerken. Momenteel heb ik nog een CRT en ik wil er qua kleur liever niet achteruit gaan.
Dus dan kan ik toch maar beter voor 16.7M kleuren gaan ?

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
SLedder schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:07:
In de inleiding van dit topic staat:
TN panelen zijn door hun snelheid vooral geschikt voor gamers, de beeldkwaliteit is wel slechter dan bij andere panelen, zo hebben TN panelen slechts een beperkte kijkhoek, diep zwart maar niet superdiep, slechts 262.000 kleuren (18bit) wat met trucjes (interpolatie) wordt opgekrikt naar 16,2 miljoen kleuren

Nu twijfel ik tussen een Samsung940B met 16.2M kleuren en een Hyundai L90D+ met 16.7M kleuren. Is het gemis van die 0.5M kleuren zichbaar voor iemand die gewoon allround op zijn pc werkt ?
1. De LD90+ heeft ook 16,2 miljoen kleuren, alle monitoren met een TN paneel(te herkennen aan de inkijkhoek<170 graden in beide richtingen) hebben 16,2 miljoen kleuren, maar de monitorfabrikanten liegen wel eens.

Verder hangt je vraag(heb je 16,7 miljoen kleuren nodig voor allround gebruik?) heel erg af van wat jij 'allround gebruik' noemt.
Voor tekstverwerken en internetten maakt het helemaal niets uit.
Foto's kan je er wel op bekijken, maar je kan beter geen kleurcorrectie proberen uit te voeren, en games hebben er volgens mij ook niet zo erg last van.
SLedder schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:57:
Het 'allround' werken is in mijn geval veel internetten, programmeren, beetje gamen maar ook foto´s bewerken. Momenteel heb ik nog een CRT en ik wil er qua kleur liever niet achteruit gaan.
Dus dan kan ik toch maar beter voor 16.7M kleuren gaan ?
Inderdaad.
Je kan eens kijken naar de 101920 en de 970P(allebei staan ze in de startpost).

[ Voor 17% gewijzigd door n-i-x op 11-11-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Review Samsung 970p

Waarom dit scherm ? Ik wilde a) een DVI-aansluiting en b) en .VA-scherm vanwege de betere kleuren. De SP was en is erg positief over dit scherm, en de goedkoopste winkel zit ongeveer 700 meter van mijn woning vandaan....Dus...

Dinsdag heb ik de Samsung besteld bij Encycue te Amersfoort; donderdag kon ik hem afhalen. Dat was snel...De prijs ? E 473,88. Ook wel netjes vond ik.
In de doos zat een monitor (duh), twee kabels (een analoge en een DVI kabel) een adapter, een stroomkabel, een CD en wat garantie papier.

Uiterlijk
Smaken verschillen, maar hij viel me eigenlijk erg mee. De foto in de SP gaf mij vooraf het idee van een lompe voet, maar dat klopt zeker niet. De voet, of beter bodemplaat, is plat (circa 2,5 cm hoog) en zwaar, met een "aluminium" draaivoet erop. De zwenkarmen zijn van glanzend kunstof met eveneens een aluminium zijkant erin verwerkt. Ze bewegen soepel. Ook het draaien gaat erg makkelijk. Aan de achterkant van de bodemplaat zit een kort snoer met een klein doosje, waarin de DVI-kabel en de stroomtoevoer gaan. Ik vind het mooi verwerkt, maar wie ben ik ? Er zitten (gelukkig) geen speakertjes in de zijkanten.

Ik gebruik de PC voor "kantoorgebruik", internet, games en eenvoudig fotowerk. DVD's bekijk op de TV, daar heb ik een bank en een DTS-versterker bij nodig, geen bureaustoeltje !!!

Mijn vorige monitor was een iiyama VisionMaster Pro 411, een CRT. Ik kan (dus) geen vergelijking maken met andere TFT's, behalve dan met de eenvoudige BenQ's op mijn werk, maar dat is niet helemaal dezelfde kwaliteit...... Vandaar dat ik hem vergelijk met mijn CRT.

Pivoting
Gaat prima. De A4-tjes passen er dan keurig op. Via de rechtermuisknop kan je op elk moment de boel draaien. Van plat naar rechtop naar ondersteboven. Dan staat het woord Samsung ondersteboven op de bovenkant. Wat daar nou het nut van is...Overigens: een leuke muisoefening voor hen die zich écht vervelen: draai je scherm 90 of meer graden, en probeer je muis te besturen. Leuk, joh !

Kleur
Zo uit de doos schrok ik me naar ! Wat een ellende. Het wit was letterlijk oogverblindend. Gauw de drivers geïnstalleerd, en even op internet gezocht naar updates. De CD deed het niet automatisch, maar via de verkenner kwam ik er wél in. Magic Tune is een matig progje,Natural color doet écht niks, Magic Rotation is beter. Via de videokkaart (een MSI GeForce 6800 GT) is e.e.a. veel beter in te stellen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben een tijd bezig geweest om alles naar mijn smaak in te stellen, en ben eigenlijk nóg niet tevreden.Nu wel, na een aantal weken. De kleuren zijn wel iets fletser dan ik gewend was.

Dode pixels
Hier kan ik kort over zijn: nul, nada, zero. (pfoeh...).Ik was hier vooraf erg bezorgd over, gezien de eerdere berichten, maar dat is (nog) niet aan de orde.

Scherpte
De scherpte is goed. Zowel foto's, internetsites alswel geschreven teksten in Word zijn prima. Scrolling levert geen vervaging op.

Ghosting
Ik ben geen FPS'er, ik speel vooral RPG's (maar dan wel veel :9 ) en enkele strategy-games. In Morrowind werkt alles goed. Wat mij opviel was een vreemd, niet goed te benoemen verschijnsel, wat misschien met ghosting te maken heeft. Als je in First Person loopt is de onderste 5 centimeter van het beeld betrekkelijk vaag. Dat hoort. Wat nieuw was, was een soort, hoe zal ik het noemen, bloksgewijs opschuiven van die gehele onderrand tijdens het lopen. Dat gebeurde niet constant, maar ik kon het een aantal keer waarnemen. Ik moet dat nog even testen in andere games; misschien is het een Morrowind-verschijnsel. Dat is uiteindelijk een wat ouder spel, dat opeens in een veel grotere resolutie voorbij komt schuifelen.
Vampire: the Masquerade zag er prima uit; ik kon hier geen vreemde verschijnselen ontdekken.

Backlight-leakage
Als Windows afsluit, wordt het scherm lichtblauw. Dat is echter niet egaal. De buitenranden zijn lichter dan het centrale deel. Die randen zijn circa een centimeter breed en worden snel naar het midden toe donkerder, totdat de goede kleur bereikt is. Is dat backlight-bleeding ? Ik weet het niet. Het is iig niet egaal gekleurd. In drukker gekleurde schermen valt het niet op.

Kijkhoek
Die valt mij erg tegen ! Je moet echt recht voor het scherm zitten om de kleuren goed te zien. Staand of vanaf 10 cm naast het midden zittend worden de kleuren snel geler. Ik had een grotere kijkhoek verwacht.

Al met al ben ik nog niet helemaal blij; de overstap van CRT naar TFT is groter dan ik dacht. Ik zal deze review nog wel eens editen, bijv. wanneer ik veranderingen opmerk of iets nieuws te melden heb.

+ de grootte van het scherm. 19" TFT ziet er toch wel beter uit als 17" CRT.
de ruimtebesparing
het uiterlijk en de afwerking
erg goed zwart

- (voorlopig) de kleuren. Dat komt misschien nog wel. Je mot effe wennuh, tenslotte.
kijkhoek.
instellingen alleen via muis aan te passen; er zijn geen knopjes

Edit: kleur: het zwart is eigenlijk toch wel zwart, écht zwart. Ik vind het vergelijkbaar met een CRT.
snelheid: ghosting speelt geen rol. Dat wat ik in Morrowind opmerk, herhaalt zich niet in andere spellen. Nogmaals: ik oordeel niet over echte FPS's.
Wat mij ook opvalt is het feit dat je alleen op het scherm zelf kan instellen, er zijn geen knopjes of schuifjes of zo. Voor de één een plus, voor de ander een min. Voor mij het laatste: je zal naar het bureaublad terugmoeten om e.e.a. te veranderen aan de instellingen.

[ Voor 13% gewijzigd door garathane op 22-11-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
garathane schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:37:
...Backlight-leakage
Als Windows afsluit, wordt het scherm lichtblauw. Dat is echter niet egaal. De buitenranden zijn lichter dan het centrale deel. Die randen zijn circa een centimeter breed en worden snel naar het midden toe donkerder, totdat de goede kleur bereikt is. Is dat backlight-bleeding ? Ik weet het niet. Het is iig niet egaal gekleurd. In drukker gekleurde schermen valt het niet op...
Als je windows aan het afsluiten bent(en hij dus nog beeld geeft) of als je windows al afgesloten heeft en probeert zwart weer te geven?
Als het voorkomt wanneer je monitor zwart probeert weer te geven, en het ziet er ongeveer zo uit, dan is het backlight leakage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

XiN schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:52:
[...]

Als je windows aan het afsluiten bent(en hij dus nog beeld geeft) of als je windows al afgesloten heeft en probeert zwart weer te geven?
Als het voorkomt wanneer je monitor zwart probeert weer te geven, en het ziet er ongeveer zo uit, dan is het backlight leakage.
Het eerste (dus bij het afsluiten). Zoals op het plaatje is het beslist niet.
Zwart is overigens antraciet, geen zwart, maar dat wisten we al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 12:39
ik heb een vraagje, ik kijk veel films / series op mijn pc en nu ben ik van plan de BF930 aan te schaffen van Samsung, dus is mijn vraag , is dit prima te doen of moet ik een ander scherm gaan nemen (ik cs ook dus wil ook goed FPS games kunnen spelen)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51
hmm...ik zat zwaar te twijfelen om mijn IIyama 903DTA (vm pro 454) om te ruilen voor een 930BF of 970P maar naar aanleiding van de diverse reviews begin ik nu toch ernstig te twijfelen of ik niet achteruit ga in kwaliteit ipv vooruit. Ik krijg het idee dat er nog steeds geen gelijkwaardig of beter (reeel betaalbaar) tft scherm te krijgen is die op kan tegen mijn scherm :'( .

Is er iemand die van mijn huidig type scherm overgestapt is op één van deze 2 schermen en zijn ervaring wil delen? Ik kan me nl voorstellen dat voor iemand die afstapt van een 17" goedkope crt overstapt naar een dergelijke tft het tft scherm enorm veel beter vind, maar een ander die van een wat andere klasse crt af komt het toch vind tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Sc0tTy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:07:
ik heb een vraagje, ik kijk veel films / series op mijn pc en nu ben ik van plan de BF930 aan te schaffen van Samsung, dus is mijn vraag , is dit prima te doen of moet ik een ander scherm gaan nemen (ik cs ook dus wil ook goed FPS games kunnen spelen)
[rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 13[/rml]
Dan krijg je vanzelf antwoorden.
Als je nog meer meningen over dat onderwerp wilt lezen, voer dan dezelfde zoekopdracht in een van de vorige delen uit.

[ Voor 40% gewijzigd door n-i-x op 11-11-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

[b]FreeMen schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:12:[/

Is er iemand die van mijn huidig type scherm overgestapt is op één van deze 2 schermen en zijn ervaring wil delen? Ik kan me nl voorstellen dat voor iemand die afstapt van een 17" goedkope crt overstapt naar een dergelijke tft het tft scherm enorm veel beter vind, maar een ander die van een wat andere klasse crt af komt het toch vind tegen vallen.
Zoals ik schreef in mijn review ben ik overgestapt van een Iiyama pro 411 naar een CRT. Ik moet even wennen. De Iiyama is nog in huis (staat bij mijn zoon op de kamer), dus ik kan er nog naar kijken ;) Ik heb geen spijt, maar er zijn wel degelijk voordelen van een (goede) CRT boven een TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105660

Ik heb net mijn oude belinea 18" tft weggedaan en ben op zoek gegaan naar een tft met mooie kleuren/snelheid en die er leuk uitziet.

Dan ben ik uitgekomen bij de volgende:

Samsung 193P
Samsung 193P+
Samsung 970P

De laatste (Samsung 970P) valt af, want na wat research kwam ik erachter dat je wel dvi en vga kunt aansluiten, maar ze niet tegelijkertijd kunt gebruiken en switchen. Ik heb dat wel nodig i.v.m. regelmatig een 2e pc aansluiten en ik heb geen zin om voor 200+ euro een kvm-switch te kopen.

Tussen de 193P en de 193P+ zijn bijna geen verschillen (naar mijn weten), behalve dat de 193P+ sneller is. Nu heb ik her en der gelezen dat de kleuren van de + versie slechter zijn. Dat tekst er minder uitziet en dat sommige foto's er donkerder en lelijker eruitzien. Ik heb dit voornamelijk bij een review van pcworld gelezen.

Mijn vraag aan de mensen met een 193p+ :

Hebben jullie last van bovengenoemde of dergelijke?

edit:
Mijn vraag gaat dus over kleur enz.. en niet over vga en dvi.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105660 op 12-11-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreeMen schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:12:
hmm...ik zat zwaar te twijfelen om mijn IIyama 903DTA (vm pro 454) om te ruilen voor een 930BF of 970P maar naar aanleiding van de diverse reviews begin ik nu toch ernstig te twijfelen of ik niet achteruit ga in kwaliteit ipv vooruit. Ik krijg het idee dat er nog steeds geen gelijkwaardig of beter (reeel betaalbaar) tft scherm te krijgen is die op kan tegen mijn scherm :'( .

ik kom van een 903DTA, nu 970P, en het beeld is VEEeeeel beter! veel helderder (is dit wel juist nederlands?) en veel scherper beeld.
In games is het echt genieten van de beeldkwaliteit. Ook is het beeldoppervlak veel groter dan de 903DTA en heb je niet die irritante lijnen van de diamondtron beeldbuis.

Ook leuk is dat je de monitor kan draaien om zo verticaal webpagina's te lezen. Echt leuk !

een aanrader ! Ik zou al na een paar dagen niet meer terugwillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102812

Vandaag de Samsung 970 P binnengekregen. Hiervoor had ik een Samsung 172X en een Ilyama E431. Ik heb het nieuwe scherm eigenlijk vooral aangeschaft omdat ik een 19 inch scherm nodig had. Maar wat een verschil. Wanneer ik dezelfde applicaties draai op deze 970P die ik eerder op de 172X draaide (en dat scherm was goed een jaar geleden toch top of the bill), dan ontdek ik allerlei nuances die ik eerder niet zag, en dat niet bij langdurig zoeken en staren, maar tegelijk, bij de eerste oogopslag. Wat dat betreft overtreft dit scherm mijn verwachtingen fors. Superieur beeld.

Wie twijfelt: kopen - een prachtscherm.

(En 4Lauch bracht hem snel en keurig, met pixelgarantie, al weet ik niet of ik die nodig gehad had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 105660 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:01:
...De laatste (Samsung 970P) valt af, want na wat research kwam ik erachter dat je wel dvi en vga kunt aansluiten, maar ze niet tegelijkertijd kunt gebruiken en switchen. Ik heb dat wel nodig i.v.m. regelmatig een 2e pc aansluiten en ik heb geen zin om voor 200+ euro een kvm-switch te kopen...
Waar heb je eigenlijk precies gelezen dat dat bij de 970P niet kan?
En weet je zeker dat de 193P(+) het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 12:09
Ben vanmiddag 'even' naar alternate geweest met het OV. Gut wat een ramp, reisplanner die aangeeft in Rotterdam Lombardijen uit te stappen en vervolgens de bus te pakken.. Dan de bus missen en gokken welke richting die uitging en richting Ridderkerk lopen.. toen we na een uurtje nog niet in de buurt waren, maar even gevraagd.. Alternate lag, zoals ik me al dacht te herinneren aan de andere kant van de snelweg.. naja lopend gaat dat niet echt dus dan maar terug naar lombardijen en nu de goede richting op lopen.. Uiteindelijk na nogmaals een uur lopen daar aangekomen.. en.....

een Samsung Syncmaster 930BF meegenomen!

Heb hem net pas aangesloten en moet zeggen.. _/-\o_ Mooi strak design, superbeeld en grooooot.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik een firsttime tft en 19''er ben, dus dat zal er ook wel bij helpen.
Heb al wel wat backlight bleeding gezien, maar kan niet zeggen dat ik het storend vind. Mocht er animo voor zijn, schrijf ik wel even een iets uitgebreider reviewtje hoor!

en toen weer naar huis... zucht.. lopend over het drassige (geen trottoirs) industrieterrein richting Barendrecht, waar er volgens een kaartje zowaar een station was.. Uiteindelijk voor niks da hele end gelopen :( , maarja toch mn schermpje :9, heb m zoveel geknuffeld in de trein dat mn vriendin jaloers werd :X

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Zeg jongens, willen jullie effe niet allemaal Belinea's bestellen. ;) Ik bestelde er woensdag (wederom) twee (bij Salland) om een tweede werkplek met twee van die schermen in te richten en moet helaas al tot 24 november geduld hebben voordat ze (als alles volgens verwachting gaat) daar binnen komen.

Die eerste twee, nu goed afgesteld, doen het dus goed. :) Afgesteld: minder fel, gamma op 0,85. Bovendien heb ik één scherm permanent op z'n kant gezet. Gek genoeg komt dit scherm net een tikje fletser over.

Wel wat triest dat er geen DVI-kabel bij in de doos zit. Los betaal je daar toch forst voor bij - zeker als korte nog eens moeilijk leverbaar blijken ook :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Birdie schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:57:
...Gek genoeg komt dit scherm net een tikje fletser over...
Mischien is de onder/boven kijkhoek net iets kleiner dan de links/rechts kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Laatst online: 16-08-2023
even over Pixel garantie !
Alternate bied 1 jaar pixelgarantie aan voor 35 euro
is dit nu echt overbodige luxe of toch wel het overwegen waard
De Monitor die ik op het oog heb is namelijk daar wel een stukje duurder dan in andere winkels

gaat om de belinea 101920

In totaal kom ik 20 euro duurder uit dan bij OBCS incl. DVI Kabel

maar die bied maar 2 dagen pixel garantie voor 27 euro

wat is slim??

460 euro bij alternate incl bezorging of 442 euro bij OBCS

[ Voor 8% gewijzigd door zomaar jb op 12-11-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Anoniem: 102812 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:46:
Vandaag de Samsung 970 P binnengekregen. Hiervoor had ik een Samsung 172X en een Ilyama E431. Ik heb het nieuwe scherm eigenlijk vooral aangeschaft omdat ik een 19 inch scherm nodig had. Maar wat een verschil. Wanneer ik dezelfde applicaties draai op deze 970P die ik eerder op de 172X draaide (en dat scherm was goed een jaar geleden toch top of the bill), dan ontdek ik allerlei nuances die ik eerder niet zag, en dat niet bij langdurig zoeken en staren, maar tegelijk, bij de eerste oogopslag. Wat dat betreft overtreft dit scherm mijn verwachtingen fors. Superieur beeld.

Wie twijfelt: kopen - een prachtscherm.

(En 4Lauch bracht hem snel en keurig, met pixelgarantie, al weet ik niet of ik die nodig gehad had)
De 172x heeft ook een TN paneel. Deze monitor was inderdaad een tijdje op GoT enorm popular zoals nu de 930BF. Maar sinds die monitor ben ik erachter dat je gewoon niet een TN paneel moet hebben...(no offense, ieder z'n ding :P)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159354

Ik ben op zoek naar een goede 19 inch monitor de 970P spreekt mij wel aan
maar nu zag ik de L1980Q van LG en is ook wel een leuk ding
heeft iemand ervaringen met deze monitor
en is er iemand die informatie heeft van de LG L1980Qplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
zomaar jb schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 09:38:
...wat is slim??

Hier zie je de uitslag van een poll over dode pixels, daar kan je kijken hoe groot de kans ongeveer is dat je er eentje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 159354 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:09:
Ik ben op zoek naar een goede 19 inch monitor de 970P spreekt mij wel aan
maar nu zag ik de L1980Q van LG en is ook wel een leuk ding
heeft iemand ervaringen met deze monitor
en is er iemand die informatie heeft van de LG L1980Qplus
Op de productpagina van de 1980Q staat ook iets over de 1980Gplus, en in dit PDFje staat ook nog wat informatie over LG monitoren.
Let alleen wel op dat beide van LG zijn, en dus wel eens reclame zouden kunnen zijn. :+

De 1980G ziet er uit als een game-monitor met goed uiterlijk en heel erg goede ergonomie, maar hij heeft wel een TN paneel dus de inkijkhoek is kleiner dan bij de 1970P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:53:
[...]

Hier zie je de uitslag van een poll over dode pixels, daar kan je kijken hoe groot de kans ongeveer is dat je er eentje krijgt.
Je kunt er nog niet veel waarde aan hechten denk ik.

Is dit een test-poll? Zodat er later in de startpost polls komen per merk als t loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Hij is nog niet echt heel precies, maar het is wel handig om een idee te hebben van hoe vaak het nou eigenlijk voorkomt.

Verder over andere Polls:
Ik denk dat het mischien handig is dat per monitor te doen, want de kans op dode pixels wordt volgens mij vooral bepaald door het paneel.

Omdat je een aantal stemmen nodig hebt voor zo'n poll iets zegt lijkt het me handig het alleen bij de populaire monitoren te doen.
Ik dacht aan de volgende monitoren: Belinea 101920, Samsung 930BF, Samsung 970P
Verder heeft de VP191 ook wel aardig wat gebruikers, maar ik vraag me af of die nog in dit topic komen...

Als je nog een monitor weet die volgens jou populair genoeg is(of wordt) om ook een aparte poll voor te maken wees dan niet bang om dat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60864

Ik ben eruit in zoverre dat ik de 970P wil hebben. Ik wel echter wel de zwarte versie, die nog nergens verkrijgbaar is. Heeft iemand al kunnen achterhalen wanneer dit model naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105660 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:01:
De laatste (Samsung 970P) valt af, want na wat research kwam ik erachter dat je wel dvi en vga kunt aansluiten, maar ze niet tegelijkertijd kunt gebruiken en switchen. Ik heb dat wel nodig i.v.m. regelmatig een 2e pc aansluiten en ik heb geen zin om voor 200+ euro een kvm-switch te kopen.
sinds wanner kost een kvm switch 200 euro? ik weet het niet hoor, maar een vga-kvm switch kost niks. Hoe dat zit met een dvi-kvm switch weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 60864 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:37:
Ik ben eruit in zoverre dat ik de 970P wil hebben. Ik wel echter wel de zwarte versie, die nog nergens verkrijgbaar is. Heeft iemand al kunnen achterhalen wanneer dit model naar Nederland komt?
De 770P zou in december moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zomaar jb schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 09:38:
even over Pixel garantie !
Alternate bied 1 jaar pixelgarantie aan voor 35 euro
is dit nu echt overbodige luxe of toch wel het overwegen waard
De Monitor die ik op het oog heb is namelijk daar wel een stukje duurder dan in andere winkels

gaat om de belinea 101920
In totaal kom ik 20 euro duurder uit dan bij OBCS incl. DVI Kabel
maar die bied maar 2 dagen pixel garantie voor 27 euro
wat is slim??
zoals ergens eerder in dit topic uitvoerig beschreven, heb ik flink gezocht naar een betaalbare 101920 met pixelgarantie
maar geen enkele kunnen vinden: allemaal dode pixel(s)
btw: pas op de pixelgarantie van obcs. lees em goed door

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 108024 op 12-11-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:25:
[...]

Waar heb je eigenlijk precies gelezen dat dat bij de 970P niet kan?
En weet je zeker dat de 193P(+) het wel kan?
De 193p heb ik zelf thuis gehad en die kan dat zeker, maar vanwege een lichte beschadiging heb ik die weer teruggestuurd. Bij de 970p leek me het al logisch, maar ik heb voor de zekerheid samsung gebeld en die zeiden dat er inderdaad maar 1 interface tegelijk aan te sluiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ok.
Als de 193P het kan, dan kan de 193P+ het ook wel.
Van de 193P+ weet ik alleen van deze userreview op hardforum af.(hardforum lijkt ofline te zijn, mischien kan je het later wel lezen.)
In die userreview wordt een 193P+ vergeleken met een VP191, en daar wordt gezegd dat de kleuren van de 193P+ beter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:00:
Ok.
Van de 193P+ weet ik alleen van deze userreview op hardforum af.(hardforum lijkt ofline te zijn, mischien kan je het later wel lezen.)
In die userreview wordt een 193P+ vergeleken met een VP191, en daar wordt gezegd dat de kleuren van de 193P+ beter zijn...
Bedankt voor de info, maar ik bedoelde alleen de kleuren. Ik weet dat de 970p niet kan schakelen en de 193p en de + versie het wel kunnen. Mij gaat het specifiek om de kleurverschillen tussen de twee versies van de 193p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117922

XiN schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:00:
Ok.
Helaas had de schrijver van de review bij de vp191b de gamma-waarde niet op 0,85 gezet want op 1(standaard waarde) komen de kleuren erg flets over(bij AO-overdrive panelen iig) waarschijnlijk zijn de kleuren dus eigenlijk evengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als de kleuren 193P+ zonder enige vorm van correctie beter zijn dan die van de VP191 zonder correctie, en even goed als die van de VP191 met gamma 0,85 dan gaat het voordeel denk ik naar de Samsung uit.
Maar die userreview geeft denk ik in ieder geval aan dat de kleuren niet slecht zijn op de 193P+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84254

Naar maanden lange onderzoek ben ik er toch uitgekomen, ik heb zaterdag de samsung 930BF gekocht bij de mediamarkt.
De kleuren zien er erg realistisch uit, het beeld is strak en scherp, dankzij MagicTune 3 kan je makkelijk je kleuren bepalen, geen geklooi meer met die instellingen, dit is erg makkelijk ,
Daarna heb ik nog wat filmpjes afgespeeld, het leek wel alsof ik in de bioscoop zit :P .
Voor mensen die zitten te twijfelen, gewoon een samsung 930BF halen, je zult er geen spijt van hebben.

PS. dit is mn eerste tft monitor

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 84254 op 13-11-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27389

Anoniem: 84254 schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:01:
Naar maanden lange onderzoek ben ik er toch uitgekomen, ik heb zaterdag de samsung 930BF gekocht bij de mediamarkt.
De kleuren zien er erg realistisch uit, het beeld is strak en scherp, dankzij MagicTune 3 kan je makkelijk je kleuren bepalen, geen geklooi meer met die instellingen, dit is erg makkelijk ,
Daarna heb ik nog wat filmpjes afgespeeld, het leek wel alsof ik in de bioscoop zit :P .
Voor mensen die zitten te twijfelen, gewoon een samsung 930BF halen, je zult er geen spijt van hebben.

PS. dit is mn eerste tft monitor
Ik ben het met je eens, ik ben van plan om eind dit jaar/begin volgend jaar een TFT the halen.
Op dit moment zal dat een 930BF zijn, maar wie weet dat er in de tussentijd nog een betere TFT op de markt verschijnt (voor gamen, surfen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Medion 19"monitor MD41979FF
Afbeeldingslocatie: http://www.siba.se/images/articles/4/SE81299.jpg
Waarom dit scherm ? Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen nadat ik had gezegd geld te willen om een TFT te kopen. Het was een aanbieding bij de Kruidvat van een week of wat geleden.

Uiterlijk en ergonomie
Smaken verschillen, maar hij viel me eigenlijk erg mee. In het krantje stond een andere die eigenlijk lelijker was. Degene die ik nu heb is best redelijk mooi. Helaas is hij wel helemaal van platic, er zit geen metalen onderdeeltje op. Hij is ook niet zo heel stevig hij staat op een plattte voet waar het beeld direct opstaat waarop het beeld kan kantelen. Erzit dus geen arm aan. Waardoor ik de ergonomie dus erg slecht vind. Het beeld zelf staat namelijk ongeveer 5cm van je bureau af 8)7
Daarom heb ik m gelijk op een voetgezet waardoor hij wat hoger staat. Het lichtje lijkt heel fel als je m aanzet, maar zodra het beeld daadwerkelijk aanstaat, dimt yhij automatisch, dat vind ik dan wel weer goed.

Pivoting
niet van toepassing

Kleur
Ik heb geen software voor de monitor geinstalleerd. Maar direct aan sluiten gaf een redelijk resultaat. Later ga je er toch steeds meer opletten en zie je dat het wit meer geel is en dat got een beetje rara kleuren heeft.

Dode pixels
geen dode pixels, ook geen garantie voor afgsloten, bij kruidvat kan je m daarom wel ruilen.

Scherpte
De scherpte vind ik niet helemaal goed. de letters lijken een beetje een soort rare schaduw te hebben. Dat vind ik niet echt mooi. Het wit is ook niet echt rustig. De aansluiting is dan ook alleen Sub-d en DVI is niet mogelijk. Mijn videokaart is overigens best oud maar daar moet het niet aan liggen lijkt mij (Geforce3 ti200)

Ghosting
Dit is het meest vervelende van het scherm. Ik kon eerst nergen vinden wat de specificatie was dus ben blij GTA gaan doen en het mannetje was een soort schim tijdens het lopen, je zit precies de uiterste beweegruimte van de armen en benen. Ik kom er ook net achter dat dit niet zo verwonderlijk is aangezien het een 24ms scherm is :X
Ook in word of tijdens surfen is dit ook vrij irritant, tijdens het scrollen komt er een groene waas over het de text heen. Het is ook zichtbaar als je de muis snel over een zwart achtergron beweegt, er zit dan een groene schim achter de muis aan (soort echo zeg maar)

Backlight-leakage
Hier lijkt het scherm geen last van te hebben al moet ik zeggen dat ik het contras en brightness aardig heb terug geschroefd. Volgens mij zijn overigens contrast en brightness omgedraaid bij dit scherm.

Kijkhoek
Die is goed. Hoe ik ook achter mijn bureau zit, ik zie geen echte verschillen in kleur oid. Met andere schermen ben ik wel anders gewend, al waren die maar 15".

Ik ben achteraf dan ook niet zo tevreden met deze monitor. Hiervoor had ik een Hansol 720, een CRT dus. Vooral de gohsting en niet mooie kleuren irriteren me. Met name omdat het scherm 290 euro heft gekost vind ik dit zonde. Voor het zelfde geld kan je een BenQ kopen met DVI en een 2x zo snelle reactie tijd. Ik zelf dacht aan een iiyama 481 (evt met dode pixel voor die prijs te kopen).
Ik vraag me eigenlijk nog af of het een *va panel is of een gewone TSpanel, aangezien ik dan de kleuren misschien nog mooier kan krijgen. Ik geef het een kans dat het er eentje is aangezien de kijkhoek behoorlijk goed is. Aan de andere kant wijzen de kleuren weer op een TS panel :'(

Omdat hij redelijk onbekend is denk ik, nog even de specs:
max res.: 1280x1024
Kijkhoek horizontaal/vert: 170/170
Reactie tijd: 25ms
Contrast: 600:1
Helderheid: 250cd/m2
Inclusief speakers, TCO99 keur, kabels etc.

[ Voor 6% gewijzigd door DopdeDouwer op 13-11-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DopdeDouwer schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:05:
...
Scherpte
De scherpte vind ik niet helemaal goed. de letters lijken een beetje een soort rare schaduw te hebben. Dat vind ik niet echt mooi. Het wit is ook niet echt rustig. De aansluiting is dan ook alleen Sub-d en DVI is niet mogelijk. Mijn videokaart is overigens best oud maar daar moet het niet aan liggen lijkt mij (Geforce3 ti200)
...
Bij monitoren die analoog(met D-sub) aangesloten zijn wordt de scherpte bepaal door een combinatie van de DAC(Digital -> Analog Converter) van de videokaart en de ADC van de monitor.
Het kan dus met je videokaart te maken hebben.
...
Ghosting
Dit is het meest vervelende van het scherm. Ik kon eerst nergen vinden wat de specificatie was dus ben blij GTA gaan doen en het mannetje was een soort schim tijdens het lopen, je zit precies de uiterste beweegruimte van de armen en benen. Ik kom er ook net achter dat dit niet zo verwonderlijk is aangezien het een 24ms scherm is :X
Ook in word of tijdens surfen is dit ook vrij irritant, tijdens het scrollen komt er een groene waas over het de text heen. Het is ook zichtbaar als je de muis snel over een zwart achtergron beweegt, er zit dan een groene schim achter de muis aan (soort echo zeg maar)
...
Kijkhoek
Die is goed. Hoe ik ook achter mijn bureau zit, ik zie geen echte verschillen in kleur oid. Met andere schermen ben ik wel anders gewend, al waren die maar 15".
...
Omdat hij redelijk onbekend is denk ik, nog even de specs:
max res.: 1280x1024
Kijkhoek horizontaal/vert: 170/170
Reactie tijd: 25ms
Contrast: 600:1
Helderheid: 250cd/m2
Inclusief speakers, TCO99 keur, kabels etc.
Lijkt me vrij duidelijk een MVA paneel.
MVA's met slechte kleuren bestaan, want de electronica en de moeite die de fabrikant heeft gedaan om de kleuren goed te krijgen tellen minstens net zo zwaar(waarschijnlijk veel zwaarder) dan het soort paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138634

Van de 970 P afgestapt en inmiddels de Fujitsu Siemens op mijn bureau staan. Aangezien er genoeg revieuws van zijn geschreven zal ik dat niet doen. Maar heb toch nog een paar vraagjes aan diegene die deze monitor ook heeft. Cleartype heb ik inmiddels aan staan en 'k moet zeggen dat dit zeer zeker een verbetering is. Maar de tekst is nog niet naar mijn zin, sommige woorden zijn een beetje blurry, achter b.v een blauwe tekst lijkt het alsof er een rode tekst achter zit, alsof ze niet goed over elkaar heen liggen. In bepaalde menu's lijkt het alsof cleartype uitstaat en wordt ie erg vaag. De brightness heb ik terug gezet naar 50 want er komt me een bak licht uit. Wat me opviel nadat ik de monitor had geinstalleerd was dat hij scheef stond, hij neigde in beide standen heel iets naar rechts. Verder is het met de instellingen uitproberen lijkt me. Maar als er nog iemand is die me goeie tips kan geven qua instellingen, bij voorbaat dank. 'k Blijf dit topic volgen ondanks dat ik nu een TFT heb, o.a de perikelen rond de 970 P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138634

Anoniem: 138634 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:57:
Van de 970 P afgestapt en inmiddels de Fujitsu Siemens op mijn bureau staan. Aangezien er genoeg revieuws van zijn geschreven zal ik dat niet doen. Maar heb toch nog een paar vraagjes aan diegene die deze monitor ook heeft. Cleartype heb ik inmiddels aan staan en 'k moet zeggen dat dit zeer zeker een verbetering is. Maar de tekst is nog niet naar mijn zin, sommige woorden zijn een beetje blurry, achter b.v een blauwe tekst lijkt het alsof er een rode tekst achter zit, alsof ze niet goed over elkaar heen liggen. In bepaalde menu's lijkt het alsof cleartype uitstaat en wordt ie erg vaag. De brightness heb ik terug gezet naar 50 want er komt me een bak licht uit. Wat me opviel nadat ik de monitor had geinstalleerd was dat hij scheef stond, hij neigde in beide standen heel iets naar rechts. Verder is het met de instellingen uitproberen lijkt me. Maar als er nog iemand is die me goeie tips kan geven qua instellingen, bij voorbaat dank. 'k Blijf dit topic volgen ondanks dat ik nu een TFT heb, o.a de perikelen rond de 970 P.
ff vergeten erbij te vermelden tis dus de P19-2 geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:10
--WaaZaa-- schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:38:
Ben vanmiddag 'even' naar alternate geweest met het OV. Gut wat een ramp, reisplanner die aangeeft in Rotterdam Lombardijen uit te stappen en vervolgens de bus te pakken.. Dan de bus missen en gokken welke richting die uitging en richting Ridderkerk lopen.. toen we na een uurtje nog niet in de buurt waren, maar even gevraagd.. Alternate lag, zoals ik me al dacht te herinneren aan de andere kant van de snelweg.. naja lopend gaat dat niet echt dus dan maar terug naar lombardijen en nu de goede richting op lopen.. Uiteindelijk na nogmaals een uur lopen daar aangekomen.. en.....

een Samsung Syncmaster 930BF meegenomen!

Heb hem net pas aangesloten en moet zeggen.. _/-\o_ Mooi strak design, superbeeld en grooooot.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik een firsttime tft en 19''er ben, dus dat zal er ook wel bij helpen.
Heb al wel wat backlight bleeding gezien, maar kan niet zeggen dat ik het storend vind. Mocht er animo voor zijn, schrijf ik wel even een iets uitgebreider reviewtje hoor!

en toen weer naar huis... zucht.. lopend over het drassige (geen trottoirs) industrieterrein richting Barendrecht, waar er volgens een kaartje zowaar een station was.. Uiteindelijk voor niks da hele end gelopen :( , maarja toch mn schermpje :9, heb m zoveel geknuffeld in de trein dat mn vriendin jaloers werd :X
Ik ben van de zomer ook eens met OV naar Alternate gegaan, Wat een ramp was dat idd. Stap je uit bij een halte. Moet je het hele industrietterrein over. En maar zoeken! Maarja als je dan eenmaal je aankoop hebt gedaan..

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 138634 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:57:
...Cleartype heb ik inmiddels aan staan en 'k moet zeggen dat dit zeer zeker een verbetering is. Maar de tekst is nog niet naar mijn zin, sommige woorden zijn een beetje blurry, achter b.v een blauwe tekst lijkt het alsof er een rode tekst achter zit, alsof ze niet goed over elkaar heen liggen...
Cleartype maakt de letters eigenlijk iets vager, maar als de letters te sterk vaag gemaakt worden dan kan je het echt als 'blurry' gaan zien en dan krijg je die rare verkleuringen waar je het over hebt.
Als je cleartype tuner download, dan kan je instellen hoe erg de letters vervaagt moeten worden, zodat de letters niet meer te hard voor je zijn maar je ook een stuk minder last hebt van de problemen die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Medion 19"monitor MD41979FF
[afbeelding]
Waarom dit scherm ? Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen nadat ik had gezegd geld te willen om een TFT te kopen. Het was een aanbieding bij de Kruidvat van een week of wat geleden.

...
Ik snap dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, maar laat nooit iemand iets kopen waar die persoon geen verstand van heeft :/ daarnaast zijn meestal van die goedkope electronica spullen bij kruidvat, aldi, lidl etc gewoon troep en heb je voor een paar 10tjes meer echt iets heel goeds.

Als ik jou was, gewoon teruggaan en zeggen dat je niet tevreden bent en je geld terugwil en dan een goede TFT kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

n00bs schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:14:
[...]

Ik snap dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken, maar laat nooit iemand iets kopen waar die persoon geen verstand van heeft :/ daarnaast zijn meestal van die goedkope electronica spullen bij kruidvat, aldi, lidl etc gewoon troep en heb je voor een paar 10tjes meer echt iets heel goeds.

Als ik jou was, gewoon teruggaan en zeggen dat je niet tevreden bent en je geld terugwil en dan een goede TFT kopen
Klopt ik heb het ook voorzichtig ter sprake gebracht. Ik denk dat ik zeg dat ik er niet tevreden mee ben, en vanzelf wel geld terug krijg (bij de winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:32
DopdeDouwer schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:18:
[...]

Klopt ik heb het ook voorzichtig ter sprake gebracht. Ik denk dat ik zeg dat ik er niet tevreden mee ben, en vanzelf wel geld terug krijg
Ik denk dat ik de Benq heb waar jij op doelde in je eerdere post de 19" Benq T905 ( met DVI ) voor
€ 259,00 bij b.v OBCS.nl Ik moet zeggen ik vind de Benq T905 een keurig budget scherm voor die prijs _/-\o_ De Benq FP937S+ is voor +/- € 315,00 een beter scherm als je een Die Hard Gamer bent...

[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-11-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

waren er een aantal in die klasse van benQ
die zijn alleen tn (misschien die ik nu heb ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat is het toch met de (gamers)tft's, dat deze allemaal nog geen 1600x1200 resolutie maar 1280x1024 ondersteunen?
Vooral bij een 19" tft lijkt met dat toch een resolutie die wat aan de lage kant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Neok_ schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:38:
Wat is het toch met de (gamers)tft's, dat deze allemaal nog geen 1600x1200 resolutie maar 1280x1024 ondersteunen?
Vooral bij een 19" tft lijkt met dat toch een resolutie die wat aan de lage kant is?
Of 1280x1024 aan de lage kant is hangt ervan af hoe dicht bij je bij je monitor zit en hoe veel je met windows-tekst(die je niet groter kan maken) te maken krijgt.

1280x1024 op een 19" levert ongeveer even grote letters op als 1024x768 op een 15"

1600x1200 zorgt volgens mij alleen wel voor heel erg kleine lettertjes op een 19".
Neem even een kijkje op deze site om te zien hoe bepaalde resoluties en formaten invloed hebben op de pixelgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
DopdeDouwer schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:34:
waren er een aantal in die klasse van benQ
die zijn alleen tn (misschien die ik nu heb ook wel)
Om er achter te komen of je huidige monitor een MVA of een TN is:
Wordt het beeld als je van onder kijkt donker en als je van boven kijkt licht? dan is het een TN
Als het bij allebei een klein beetje lichter wordt dan is het een MVA.

De T905 en de FP937S+ zijn inderdaad allebei TN monitoren, wat dus betekent dat ze vrij weinig ghosting hebben maar wel een beperkte kijkhoek(vooral naar boven en naar onderen).
Of je een TN-monitor of een overdrive MVA of zoiets moet kopen hangt van je gebruiksdoelen af, maar daarover kan je meer lezen in de [message=http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/resolutie2.htm]startpost[/message].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:22

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb ook een 19" scherm, CRT dat wel... maar draai ook op 1024x768. Vind het op 1280 gewoon te klein allemaal en daarnaast ook onscherp. Maar 1280x1024 zou voor mij precies goed zijn op een 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiN schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:50:
[...]

Of 1280x1024 aan de lage kant is hangt ervan af hoe dicht bij je bij je monitor zit en hoe veel je met windows-tekst(die je niet groter kan maken) te maken krijgt.
Absoluut. Stel je hebt een redelijk diepe bureau (say 80cm) en je zit wat onderuit op je stoel ;) , dan is dit echt ideaal zonder moeite te moeten doen om te lezen. (leesbaarheid is ook een vorm van ergonomie, en om nu vele uren per dag op die minieme letterjes te moeten lezen)

Wachten op windows vista!...

dank voor het vermelden van mijn 'dot pitch sheet' ;)
(er is wel iets misgelopen in een link in je laatste berichtje, snelle copy paste waarschijnlijk, je bedoelt een link naar de starpost)
Zoals Xin zei, 19" 1280*1024 is net ietsjes kleiner dan 1024*768 op een 17" crt (bij mij 16" viewable). En dat is wat voor de komst van 17" en 19" tft"s echt wel door een grote meerderheid werd gedraaid om te gamen en te werken.

Verder, wat velen met uw argument lijken te vergeten. Er ZIJN 1600*1200 schermen, ga naar 20", keuze genoeg (en nu boomt het zelfs nog wat meer: zie een topic hier van DaCoTa) keuze genoeg, je betaalt er alleen wat meer voor, en dat is ook relatief, want voor sommigen valt die prijs zelfs nog redelijk mee. Zodus: ga daar eens kijken ;)

Verder snap ik de fascinatie van gamers niet voor 1600*1200... Dat is echt een mega performance hit op uw grafische kaart. Dus tenzij ge een mooie SLI/Crossfire opstelling hebt, of echt wel een high end kaart, is die res nergens goed voor. Zo maar eventjes 600.000 beeldpunten meer om te renderen+ AA en weet ik veel wat nog op die beeldpunten. Dus om zomaar te komen beweren dat 1600*1200 bij gamers de standaard is, is nogal voorbarig en zelfs een beetje arrogant. Jij kan het je misschien veroorloven om op die res te spelen, maar ik en velen met mij hebben daar echt niet die budgetten te besteden voor gpu opstellingen. (hebben/willen/kunnen, kies maar uit). Een kleine selectie die hard tweakers gamet op 1600*1200 (hoeveel procent zou dat zijn denk je, en voor die paar man gaan de groten in de lcd wereld eens effe een nieuw paneel maken, dacht het niet)

Ik weet wel wat ik wil: liever wat meer eyecandy en effectjes op 1280*1024, vlot, dan een steriele 1600*1200 wat maar net lukt. En daarenboven zijn alle next gen consoles tevreden met 720p: 1280*720, en opeens zou 1280*1024 niet goed genoeg meer zijn voor de game fanaat?
n00bs schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:10:
[...]

Ik heb ook een 19" scherm, CRT dat wel... maar draai ook op 1024x768. Vind het op 1280 gewoon te klein allemaal en daarnaast ook onscherp. Maar 1280x1024 zou voor mij precies goed zijn op een 19" TFT
ik heb ook effe 1280*1024 geprobeerd op mijn crt (17" dan nog) en alles was inderdaad onscherp (kan aan de kwaliteit van de monitor liggen, heel waarschijnlijk). That aside (zal op een tft wel niet onscherp zijn) was het ook gewoon te klein. En ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt, als zelfs 1280*1024 als redelijk klein wordt ervaren op een 19" crt (18" viewable laat ons zeggen)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 14-11-2005 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:44
Ik ben juist blij dat mijn 19" TFT (930BF) een native res heeft van 1280x1024 en niet 1600x1200.. Anders moet ik zorgen dat ik elk jaar de nieuwste super high-end videokaart heb om al mijn games in die res te kunnen draaien (interpolatie naar lagere res is echt ruk, wil je niet).. Met mijn huidige 6800GT red ik het nog wel op 1280x1024 in de allernieuwste games, maar ik zal in de loop van volgend jaar waarschijnlijk alweer naar iets snellers moeten.. 1600x1200 hoef ik nu al niet meer aan te denken in de nieuwste games met die kaart (als ik het zou kunnen draaien op mijn monitor).. Voor de rest is 1024x768 nog altijd zo'n beetje de standaard voor de meeste gamers (met CRTs etc) denk ik, daar zit 1280x1024 dus ook nog boven..

Ook vind ik 1280x1024 trouwens een prima res voor in Windows, kleiner kan ik niet meer zo goed lezen als ik een beetje achterover hang in m'n stoel..

Ieder z'n ding dus, maar ik vind 1280x1024 dus juist wel een goede res voor 19" TFT schermen..

[ Voor 23% gewijzigd door Inflatable op 14-11-2005 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inflatable schreef op maandag 14 november 2005 @ 03:35:
[...]

Ieder z'n ding dus, maar ik vind 1280x1024 dus juist wel een goede res voor 19" TFT schermen..
helemaal mee eens en ik heb een 6800GE agp en die krijgt echt zwaar moeite met zwaardere spellen in 1280! het is een ruk kaart btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 108024 op 14-11-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
n00bs schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:14:
daarnaast zijn meestal van die goedkope electronica spullen bij kruidvat, aldi, lidl etc gewoon troep en heb je voor een paar 10tjes meer echt iets heel goeds.
Dat is niet altijd waar, ik heb m'n laatste 2 pc 's in de Aldi gekocht en ik vind ze top voor hun prijs, verder krijg je er nog een garantie bij die je in geen enkele winkel terugvindt... 3 jaar aan huis en 1 maand 'niet content geld terug'. Dat is eigenlijk de enigste reden waarom ik ze daar koop, niet zitten zoeken en naar 3 winkels rijden voor aan een gelijkaardige prijs te komen met slechtere garantie voorwaarden... dat is uiteraard mijn ervaring en mening.

Een scherm heb ik echter nog nooit gekocht in dergelijke zaak en zou ik ook niet zo snel doen, er komen er normaal weer in de Aldi op t eind van de maand en ga zeker wel eens checken. M'n vriendin heeft er ook een digitale camera gekocht en dat ding werkt perfect voor een zeer mooie prijs.

Over de 1280x1024 res, vind ik prima voor Windows gebruik maar voor games is het wel ff wennen... alles lijkt vrij groot als je 1280x1024 gewoon bent op een 17" CRT... 1600x1200 vraagt idd wat van je systeem, maar daar hebben 'die hard' gamers geen probleem mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Largamelion op 14-11-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

@ XiN: Misschien is het een idee om de kwestie 1600 x 1200 pixels tegenover het gangbare formaat van 19" schermen even kort in de startpost aan te halen aangezien hier toch af en toe nog wel vragen over zijn?

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7765

Topic is bijna vol trouwens, zal zo vast wel weer een ijverige mod met een slotje komen. Dus heren TS, wees voorbereid :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Die hele discussie van 19 inch 1600*1200 is toch niet zo interessant, lijkt me. Als je namelijk één inch groter koopt, dus 20 inch, heb je ongelofelijk veel keus uit 1600*1200 panelen (of breedbeeld 1680 *1050).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27389 schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:49:
[...]

Ik ben het met je eens, ik ben van plan om eind dit jaar/begin volgend jaar een TFT the halen.
Op dit moment zal dat een 930BF zijn, maar wie weet dat er in de tussentijd nog een betere TFT op de markt verschijnt (voor gamen, surfen etc.)
Idem voor mij, voorlopig zou dat een 930BF zijn, maar ik wacht nog even op één monitor.

(zelfde idee als jij waarschijnlijk, voor een 19" TFT wil ik gewoon een degelijk scherm zonder er te veel voor te betalen, het is tenslotte 19" he. Enige scherm waar ik meer voor zou willen neertellen is een samsung 214t, maar dat is dan ook een 21")

Om op je vraag te antwoorden er is er nog één die het misschien waard is om op te wachten. Het ligt in de lijn van de 930BF (zelfde categorie, ook qua prijs)

Benq FP93GX ofwel dus de 930BF. Dat zijn voorlopig mijn keuzes in het 19" segment. (TN, ik weet het, maar goed, prijs en zo...)

Ik heb die benq in pre-order zien staan voor rond de 370€. Maar blijkbaar is de release datum van november die voor azie. Dus ik vrees dat het nog wat wachten wordt hier in europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hoedje schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:46:
Die hele discussie van 19 inch 1600*1200 is toch niet zo interessant, lijkt me. Als je namelijk één inch groter koopt, dus 20 inch, heb je ongelofelijk veel keus uit 1600*1200 panelen (of breedbeeld 1680 *1050).
Ja, alleen in de 20" zone zijn er nog niet zoveel overdrive-VA panelen, zelfde voor overdrive-TN panelen, alle technieken worden eerst in 19" TFT's toegepast, daarna in 17/20" TFT's, zo blijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

XiN schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:54:
[...]

Om er achter te komen of je huidige monitor een MVA of een TN is:
Wordt het beeld als je van onder kijkt donker en als je van boven kijkt licht? dan is het een TN
Als het bij allebei een klein beetje lichter wordt dan is het een MVA.

De T905 en de FP937S+ zijn inderdaad allebei TN monitoren, wat dus betekent dat ze vrij weinig ghosting hebben maar wel een beperkte kijkhoek(vooral naar boven en naar onderen).
Of je een TN-monitor of een overdrive MVA of zoiets moet kopen hangt van je gebruiksdoelen af, maar daarover kan je meer lezen in de [message=http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/resolutie2.htm]startpost[/message].
Als dat zo is is het toch een MVA
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~dobbe178/internet/MedionMVA.jpg
Dan ga ik nog maar eens extra mn best doen om mn kleuren beter te krijgen.
Want nu heb ik mi de 2 nadelen van de verschillende soorten displays gecombineerd: lage reactietijd (MVA) en slechte kleuren (TN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7765

DopdeDouwer schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:53:
[...]

Als dat zo is is het toch een MVA

Dan ga ik nog maar eens extra mn best doen om mn kleuren beter te krijgen.
Want nu heb ik mi de 2 nadelen van de verschillende soorten displays gecombineerd: lage reactietijd (MVA) en slechte kleuren (TN).
Is dat beeld echt zo slecht of komt dat ook door de foto? :o Zo ziet het er wel erg bagger uit.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Er worden teveel basic vraagjes gesteld in grote topics als dit. De GoT Huisregels gelden ook in grote topics. Als je vraag te simpel is voor in een aparte topic, is hij ook te simpel voor hier.

POST DUS GEEN 'SIMPELE VRAAGJES' MAAR DOE EVEN ZELF DE MOEITE IETS UIT TE ZOEKEN.

Doe je dat niet en post je hier alsnog, dan riskeer je sancties :o