Elk nieuw bord heeftt wel zijn problemen. Denk gewoon een kwestie van tijd maar potentie heeft hij wel denk ik.
Ik heb vandaag mijn Opteron 165 binnen gekregen!!!
Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om een socket 939 Opteron met 2 core's op 1.8GHz en met bijelkaar 2MB cache!
Stepping: CCBWE 0534SPMW
Er zullen vast wel een aantal geintereseerden zijn in het oc potentieel van deze cpu
Vooralsnog draait alles goed stabiel op 2.7GHz en 1.5 V (cpu net een paar uur in huis, koeling nog verre van optimaal) Dus dat ziet er in ieder geval aardig uit! Geen wondercpu, maar dat ik hoopte op zo'n 2700MHz, dus dat is in ieder geval gelukt!
Dit is trouwens met een DFI Lanparty UT NF4 Ultra D en 2x 512MB Winbond BH-5 op 225MHz 2-2-2-2
Er is nog een hoop te testen en te tunen en morgen ben ik vrij dus dat komt wel goed!
Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om een socket 939 Opteron met 2 core's op 1.8GHz en met bijelkaar 2MB cache!
Er zullen vast wel een aantal geintereseerden zijn in het oc potentieel van deze cpu
Vooralsnog draait alles goed stabiel op 2.7GHz en 1.5 V (cpu net een paar uur in huis, koeling nog verre van optimaal) Dus dat ziet er in ieder geval aardig uit! Geen wondercpu, maar dat ik hoopte op zo'n 2700MHz, dus dat is in ieder geval gelukt!
Dit is trouwens met een DFI Lanparty UT NF4 Ultra D en 2x 512MB Winbond BH-5 op 225MHz 2-2-2-2
Er is nog een hoop te testen en te tunen en morgen ben ik vrij dus dat komt wel goed!
[ Voor 4% gewijzigd door Da_Bink op 09-11-2005 20:57 ]
zeer goed resultaat, vooral omdat het een dual core is. Morgen ook prime screens??Da_Bink schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:45:
Ik heb vandaag mijn Opteron 165 binnen gekregen!!!
natuurlijk!BvK P4 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:57:
[...]
zeer goed resultaat, vooral omdat het een dual core is. Morgen ook prime screens??
M'n vriendin zit er nu achter met een aantal opdrachten voor d'r studie dus ik kan er nu niet zo veel mee, maar morgen alle tijd! (Ik heb trouwens nog geen schreeuwen of boze blikken gekregen dus hij draait nog steeds goed op 2.7GHz
ach jaBar-Le-Duc schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:04:
1800mhz naar 2700mhz en jij noemt het GEEN wonder CPU?
ik krijg mijn 2000 net naar 2400
[ Voor 66% gewijzigd door Da_Bink op 09-11-2005 22:10 ]
Misschien is het al gepost in de vorige 15 topics, maar ik had echt geen zin om het allemaal na te gaan zoeken..
Vroegah
toen had ik een XP proc, als ik daar mee ging overclocken veranderde de CPU snelheid/benaming als ik de PC opstarte, dan stond er dus bijv. ipv XP1800 --> XP2000, of je kon zien dat de proc op [insert]mhz liep.
Tegenwoordig heb ik een AMD64 3000+ en als ik die ga overcloken komt er niet meer te staan op welke snelheid hij loopt.. Dus ook al loopt dat ding op ~2200mhz, hij blijft aangeven AMD643000+ wanneer ik de PC opstart. Dit vind ik eigenlijk wel jammer.. Ik had liever gezien dat er AMD64 3500+ zou staan.
Weet iemand of dit zo hoort? Of kan ik hier iets aan veranderen?
De processor loopt op een A8N-e bordje..
Vroegah
Tegenwoordig heb ik een AMD64 3000+ en als ik die ga overcloken komt er niet meer te staan op welke snelheid hij loopt.. Dus ook al loopt dat ding op ~2200mhz, hij blijft aangeven AMD643000+ wanneer ik de PC opstart. Dit vind ik eigenlijk wel jammer.. Ik had liever gezien dat er AMD64 3500+ zou staan.
Weet iemand of dit zo hoort? Of kan ik hier iets aan veranderen?
De processor loopt op een A8N-e bordje..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik vermoed dat het juist extra is ingebakken zodat bijvoorbeeld winkels niet een 3000+ in een pc kunnen zetten deze kunnen verkopen als 3500+St@m schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:38:
Stukje over getoonde cpu ratings
Overigens doet mijn athlon xp dat ook nog altijd, tot een bepaalde frequentie komt er xp 2400+ te staan (iets van 22xx mhz) en daarna geeft hij gewoon aan hoeveel mhz hij draait.
Hm. Net ff geprobeerd over te clocken. "CPU Frequency" op mijn ASUS A8N-SLI Deluxe ingesteld van 200 naar 220 (zie ik veel meer mensen halen), meteen reboot bij opstarten Windows 
Nu op 210 MHz, nu draait m'n processor op 2310 MHz volgens CPU-Z. Iemand nog tips om nog hoger te komen ?
Nu op 210 MHz, nu draait m'n processor op 2310 MHz volgens CPU-Z. Iemand nog tips om nog hoger te komen ?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
pci locken op 33Mhz, want 220 moet je over het algemeen gemakkelijk kunnen halen. Eventueel de divider van je geheugen veranderen. Het kan zijn dat je geheugen de 40Mhz extra niet lekker vindt.Arfman schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:15:
Hm. Net ff geprobeerd over te clocken. "CPU Frequency" op mijn ASUS A8N-SLI Deluxe ingesteld van 200 naar 220 (zie ik veel meer mensen halen), meteen reboot bij opstarten Windows
Epox mobo aanschaffen.Arfman schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:15:
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Daar heeft ie wat aan
nou idd
leg mij dan maar eens uit hoe die dividers werken met een a8v-e deluxe mobo
doe je iig wat nuttigers
leg mij dan maar eens uit hoe die dividers werken met een a8v-e deluxe mobo
doe je iig wat nuttigers
Eerst de LDT multiplier verlagen, naar 4x ofzo waardoor je CPU dus ERG ondergeklokt word.
Vervolgens ga je je HTT ophoog schroeven om te kijken of je geen brakke geheugen controller op je AMD cpu hebt zitten.
Daarna ga je je geheugen op bijvoorbeeld 100 mhz zetten waardoor je er achter kan komen wat de max voor je cpu is, dan kun je gaan kijken naar dividers etc.
succes mensen
Vervolgens ga je je HTT ophoog schroeven om te kijken of je geen brakke geheugen controller op je AMD cpu hebt zitten.
Daarna ga je je geheugen op bijvoorbeeld 100 mhz zetten waardoor je er achter kan komen wat de max voor je cpu is, dan kun je gaan kijken naar dividers etc.
succes mensen
Ik heb die multiplier oko wel eens extreem verlaagd dacht ook naar 4x en moest toen me bios hard resetten omdat die helemaal niks meer deed. Kan op zich niet zo'n kwaad maar weet wat er kan gebeuren dat je niet in paniek raakt dat die niks meer doeet.knights16 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:18:
Eerst de LDT multiplier verlagen, naar 4x ofzo waardoor je CPU dus ERG ondergeklokt word.
succes mensen
Bar-Le-Duc schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:17:
of jij gaat jezelf even inlezen in dit topic, en je pakt even het boekje van je moederbord erbij.

moederbord boekje staat niks interesants in: daar staat NIET in wat een mem divider is en ook niet HOE je het moet gebruiken... lees het boekje zelf eens dan kom je er achter dat er niks in staat damn hoe vaak moet ik dat nog uitleggen....
en ik weet niet hoe het in jou bios staat maar in mijn bios staat helemaal niks over dividers of memory geheugen wat syngroon loopt met je HTT
en misschien staat het bij jullie allemaal wel heel mooi uitgelegt in je bios boekje of hoef je die niet eens te lezen omdat het al duidenlijk in de bios is... BIJ MIJ NIET (asus a8v-e deluxe!!!)
In het boekje van mijn asus a8n-e staan dat soort dingen ook niet. Maar het is wel een lekker makkelijk antwoord als je geen zin hebt het uit te leggen "staat in het boekje", alleen jammer dat het er bij lang niet iedereen instaatkoekoek2003nl schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:59:
[...]
![]()
moederbord boekje staat niks interesants in: daar staat NIET in wat een mem divider is en ook niet HOE je het moet gebruiken... lees het boekje zelf eens dan kom je er achter dat er niks in staat damn hoe vaak moet ik dat nog uitleggen....
en ik weet niet hoe het in jou bios staat maar in mijn bios staat helemaal niks over dividers of memory geheugen wat syngroon loopt met je HTT
en misschien staat het bij jullie allemaal wel heel mooi uitgelegt in je bios boekje of hoef je die niet eens te lezen omdat het al duidenlijk in de bios is... BIJ MIJ NIET (asus a8v-e deluxe!!!)
ja iddsilencedead schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:49:
[...]
In het boekje van mijn asus a8n-e staan dat soort dingen ook niet. Maar het is wel een lekker makkelijk antwoord als je geen zin hebt het uit te leggen "staat in het boekje", alleen jammer dat het er bij lang niet iedereen instaat
ik heb ook al lopen zoeken op google maar daar komen nou niet echt resultaten uit die ik nodig heb/ of die van toepassing zijn op mijn bios
3.0GHz met STOCK Vcore
nieuwe voeding is binnen, en bevalt beter dan barebone voeding

Ach kom, er zijn duizenden amd64 overclock guides te vinden via Google. Doe nu eens niet zo moeilijk en kies er eentje uit, ga deze lezen en verbaas ons met je resultatenkoekoek2003nl schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:21:
[...]
ja idd
ik heb ook al lopen zoeken op google maar daar komen nou niet echt resultaten uit die ik nodig heb/ of die van toepassing zijn op mijn bios
Jammer, heb nu toch denk ik echt mn max bereikt met mijn Venice 3000+
Heb hem nu lopen @ 2430Mhz (270x9) Geheugen wel teruggezet naar DDR333..
Maarja, gewoon een overclock van meer dan 600Mhz.. ik vind het best veel..
Vind het wel jammer dat ie bij de boot aan blijft geven dat het een 3000+ is..
Heb hem nu lopen @ 2430Mhz (270x9) Geheugen wel teruggezet naar DDR333..
Maarja, gewoon een overclock van meer dan 600Mhz.. ik vind het best veel..
Vind het wel jammer dat ie bij de boot aan blijft geven dat het een 3000+ is..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
ach, het gaat er bij mij om hoe hij presteerd in games. Zet je toch silentboot oid. aan zie je helemaal niets. Of je gaat op zoek naar een Fx-51-57 o.i.d. labeltje...kan je em op je kast plakken...
| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|
* Ubernerd is jaloersBvK P4 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:02:
3.0GHz met STOCK Vcorenieuwe voeding is binnen, en bevalt beter dan barebone voeding
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Anoniem: 60095
BvK P4 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:02:
3.0GHz met STOCK Vcorenieuwe voeding is binnen, en bevalt beter dan barebone voeding
![]()
[afbeelding]
offtopic:
waar heb je die vandaan ?
ik zoek namelijk een winkel die beetje goede steppings verkoopt
voor ipv mijn 3000 venice.
waar heb je die vandaan ?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 10-11-2005 22:02 ]
netjesBvK P4 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:02:
![]()
[afbeelding]
Zou iemand nog eens naar mijn post hierboven willen kijken ? dank u
weet jij wat voor stepping je hebt? dan kan je googlen naar resultaten van anderen, voor een idee hoe hard je cpu zoal kan gaan...t!mP schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:07:
Volgens mij had ik daarnet een verkeerd topic te pakken hehe..
Nu ben ik sindskort overgestapt op de AMD64, aangezien ik nog niet veel geld overhad voor een snelle dualcore cpu heb ik eerst een 3000+ venice aangeschaft. Mijn waterblok (frigus) past hier gelukkig ook nog op.
Ik zie dat er niet meer met FSB wordt gewerkt maar met HTT. Na wat research en proberen kom ik tot de volgende prestaties.
mp x9
HTT 265
mem divider 333 (levert 424 Mhz op)
vcore 1.525
HTT x 3 (795)
resultaat: 1800@2385 Mhz
[afbeelding]
(Mem kan het niet aan liggen, op 266 kom ik niet verder.
Pifast runt goed, en de pc lijkt prima te werken. Later test ik wel dmv prime oid.
Hoe zit het met de vcore? Max kan ik instellen 1.550, hoeveel prik kan zo'n cpu'tje hebben?
Kan ik een beetje tevreden zijn met deze prestaties?
En tips zijn uiteraard welkom
vcore kan nog wel hoger met water. Hangt ook af van te temp.
wat gebeurt er als je hoger clockt met de 266 divider?
Draai mijn 3500+ venice nu 2200@2700 Mhz
geheugen op 333 Mhz -> 450 Mhz
3dmark05: 8633
pifast: 45.88 sec
Denk dat ik nog wel iets hoger kan
geheugen op 333 Mhz -> 450 Mhz
3dmark05: 8633
pifast: 45.88 sec
Denk dat ik nog wel iets hoger kan
Ik kan opzich wel booten op 2500 Mhz met een lagere mem divider, maar Pifast geeft wel direct een error, wat dus een teken van instabiliteit is.Jack schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:58:
[...]
weet jij wat voor stepping je hebt? dan kan je googlen naar resultaten van anderen, voor een idee hoe hard je cpu zoal kan gaan...
vcore kan nog wel hoger met water. Hangt ook af van te temp.
wat gebeurt er als je hoger clockt met de 266 divider?
Stepping weet ik eigenlijk niet, dom dom dom. Staat zeker ook niet heel toevallig op de retail verpakking zoals bij Intel, nja ga ik nu wel ff snel checken. Anders haal ik wel even me blok eraf.
Temps zijn eigenlijk laag, 29 C overgeklokt en dat is IDLE. Temp verschil tussen idle en stressed zijn hier eigenlijk niet zo groot, heb een groot rad voor alleen me cpu. Hoe hoog kan ik de Vcore doen zonder dat het schade veroorzaakt? Mijn cpu hoeft echt geen 10jaar mee... dus die 'schade' die het volgens sommigen veroorzaakt op 0.00001 extra V hoef je geen rekening mee te houden.
Volgens mij moet ook iets van een jumper omzetten om hogere Vcore te kunnen krijgen nu is max in de bios 1.550 (zal ik wel even controleren in 't boekje).
stepping is de beruchte 0530APMW, en heb het behaalt met luchtkoelingJack schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:03:
[...]
netjesmet welke stepping met welke koeling is dat gedaan?
Ik heb bij een plaatselijke computer hardware shop wat nieuwe hardware gekocht,
waaronder uiterraard een venice 3200+.
Ik heb de keuze uit zo'n +/- 20 athlon venice 3200+ cpu's waar ik uit kan kiezen.
Allereerst zie ik dat de BW stepping (2e rivisie
) een kleine verbetering geeft op overclockbaarheid.
Verder hoor en lees ik dat de stepping (batch nr
) zo laag mogelijk dient te zijn voor een betere processor.
Zou iemand aan de hand van de volgende processor wellicht aanwijzingen kunnen geven waarop ik moet leten bij een aankoop en om welke cijfers dit betreft op het plaatje.
Zoiezo zou het om een Venice BW core moeten gaan en dan een zo laag mogelijk nummer waar nu 0536MPM staat?
http://members.chello.nl/jmoot/venicecore.jpg
offoptic: het plaatje komt van een vriend van mijn en gebruik ik alleen als voorbeeld
Ik heb de keuze uit zo'n +/- 20 athlon venice 3200+ cpu's waar ik uit kan kiezen.
Allereerst zie ik dat de BW stepping (2e rivisie
Verder hoor en lees ik dat de stepping (batch nr
Zou iemand aan de hand van de volgende processor wellicht aanwijzingen kunnen geven waarop ik moet leten bij een aankoop en om welke cijfers dit betreft op het plaatje.
Zoiezo zou het om een Venice BW core moeten gaan en dan een zo laag mogelijk nummer waar nu 0536MPM staat?
code:
1
2
3
| ADA3200DAA4BW LBBWE 0536MPM 4412626J50387 |
offoptic: het plaatje komt van een vriend van mijn en gebruik ik alleen als voorbeeld
Ik weet niet of iemand het al weet, maar die site (http://www.athlon64ocdb.tk) doet het niet
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Nou ik ben er maar mee gestopt
mn CPU is weinig succesvol
Op 10x240 @ 1,55v (hoger komt mn mobo niet) boot hij, draait pifast maar geeft fouten in Prime95 (verwachtte 1,4 maar kreeg 1,5 blabla) had HTT op 4x, PCI 33, mem laag.
Maar ok, nu 10x200, 1,3 volt C&Q weer aan en stille kast
Over half jaartje eens naar betere OC cpu kijken
Op 10x240 @ 1,55v (hoger komt mn mobo niet) boot hij, draait pifast maar geeft fouten in Prime95 (verwachtte 1,4 maar kreeg 1,5 blabla) had HTT op 4x, PCI 33, mem laag.
Maar ok, nu 10x200, 1,3 volt C&Q weer aan en stille kast
Over half jaartje eens naar betere OC cpu kijken

woei me DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR is binnen + een DFI shirt en folders
/me Mydogisgone vind DFI echt goed!!!
[ Voor 22% gewijzigd door mydogisgone op 11-11-2005 14:18 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Post je bevindingen even graag (oc results, wat bios settings perhaps?), ik krijg hem volgende week ookmydogisgone schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu alleen nog een goede venice
Ben benieuwd naar je resultaten !mydogisgone schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ben zelf ook heel benieuwd, ben eigenlijk nog even op zoek naar een x850xt crossfire editionTerraNova schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:47:
[...]
Ben benieuwd naar je resultaten !Moet eerlijk zeggen dat ik die dfi dozen er niet echt mooier op vind worden
Anoniem: 129961
Vind dat roze varkentje wel leuk op de achtergrond
Mooi bordje , ben benieuwd naar de resultaten
Anoniem: 142912
Hallo, ik weet niet of het gepast is voor dit topic, maar kom,
Ik heb net men systeempje in elkaar geknutseld:
Amd 3800 X2
corsair twinx platanium C2 -> 2x1gig dual channel
zalman 9500LED
mobo: ASUS A8V-E SE (wou eigenlijk een WIFI deluxe bord, maar was net uitverkocht :d)
en voor de rest wat harde schijf en CD-rom
Nu dacht ik jihaa de boel effe overclocken, kom ik in het bios menu (nogal ZWAAR gereduceerde bios) en bleek dat mijn jumperfree settings niet hoger konden dan een multiplier van 10 en aan mijn cpu bus speed van 200mhz kon ik ook al niet prutsen!!! nogal klote! Voor de rest heb ik niet zo veel verstand van overklocking, maar dit leek me wel mager...
Nog iemand met een ASUS A8V-E se?
Ik heb net men systeempje in elkaar geknutseld:
Amd 3800 X2
corsair twinx platanium C2 -> 2x1gig dual channel
zalman 9500LED
mobo: ASUS A8V-E SE (wou eigenlijk een WIFI deluxe bord, maar was net uitverkocht :d)
en voor de rest wat harde schijf en CD-rom
Nu dacht ik jihaa de boel effe overclocken, kom ik in het bios menu (nogal ZWAAR gereduceerde bios) en bleek dat mijn jumperfree settings niet hoger konden dan een multiplier van 10 en aan mijn cpu bus speed van 200mhz kon ik ook al niet prutsen!!! nogal klote! Voor de rest heb ik niet zo veel verstand van overklocking, maar dit leek me wel mager...
Nog iemand met een ASUS A8V-E se?
lol ja das wat versiering in me kamertjeAnoniem: 129961 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:54:
Vind dat roze varkentje wel leuk op de achtergrond![]()
Ben benieuwd tegenover je Ultra-d
ja ik denk wel dat die ultra-d heel stiekem wel sneller is. maar ja das natuurlijk afwachten.
ik heb een 0523dpew (geloof ik) 3000+
2400mhz op 1,4v, best netjes, jammer dat me airflow bagger is en boxed koeler ook niet zo super (voldoet dat zeker).
2400mhz op 1,4v, best netjes, jammer dat me airflow bagger is en boxed koeler ook niet zo super (voldoet dat zeker).
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Da_Bink schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:27:
....
Ook even het maximum er uit gehaald:
[afbeelding]
...
offtopic:
Hey! Is dat Nieuw Zeeland op jou achtergrond?
5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671
van welke shop komt dieBvK P4 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:02:
![]()
[afbeelding]
veel plezier met het bordje, ben erg benieuwd naar de resultatenmydogisgone schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:06:
[...]
ja ik denk wel dat die ultra-d heel stiekem wel sneller is. maar ja das natuurlijk afwachten.2700mhz was max @ standard voltage
dus je weet het niet he
[ Voor 37% gewijzigd door PhuSioN op 12-11-2005 01:08 ]
Anoniem: 146722
Ben benieuwd naar de resultaten. Temeer ik zelf zit te twijfelen of nu 2 * GTX kopen of dit mobo met een cf 850 kaart kopen.mydogisgone schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bovendien las ik onderstaande review, waar ik niet echt vrolijk van werd. Hoop dat je meer geluk hebt dan de gasten van hardocp.
http://www.hardocp.com/article.html?art=ODg4
Dat klopt!Yuri_de_Jager schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:12:
[...]
offtopic:
ontopic:
heb hem nu al een keer overnacht 2x prime95 laten draaien, en dat ging uitstekend op 2700MHz en met 1.5V dus stabiel is ie zeker!
Ik ben dit weekend niet thuis dus kan hem nu niet verder testen, maar volgende week ga ik verder! 1 probleem waar ik al tegenaan loop is dat hij toch wel wat warmpjes wordt... met een Zalman 7700CU krijg ik hem onder volle belasting nauwelijks onder de 60 graden, ik heb zo het vermoeden dat daar nog wel wat te winnen valt! Misschien toch maar weer waterkoeling...
Zo en dan nu het slechte nieuws
Aan de goed overclockende E4 core Opterons komt waarschijnlijk binnenkort een eind.
Er komen nieuwe part numbers aan, dus dat wil zeggen of AMD gaat over op E6 cores.
En de E6 cores lijken lang niet zo goed over te clocken. Of AMD stopt met de s939 single cores en gaat alleen nog maar dual cores produceren...
In ieder geval zijn dit de geruchten...
Aan de goed overclockende E4 core Opterons komt waarschijnlijk binnenkort een eind.
Er komen nieuwe part numbers aan, dus dat wil zeggen of AMD gaat over op E6 cores.
En de E6 cores lijken lang niet zo goed over te clocken. Of AMD stopt met de s939 single cores en gaat alleen nog maar dual cores produceren...
Denk dat ze over gaan op E6...Jack schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:01:
single cores is nog steeds grote markt voor
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Nice result GarrettGarrett schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:44:
Ik heb gisteren bij Alternate een cpu gehaald, Opteron 146 CAB2E 0540 FPMW en die doet dit:
[afbeelding]
Ik ben, op zijn zachtst gezegd, niet ontevreden
Damn, wat een lekkere oc's
maybe moet ik ook maar eens een opteron kopen
Garrett, wat voor koeling gebruik jij oid? wc toch?
Garrett, wat voor koeling gebruik jij oid? wc toch?
Bl44t
Yes.... Alphacool NexXxoS HP Pro met een Swiftech MCP655 pomp en een Airplex Evo 240 rad
I love watercooling
hé ff een vraagje
ik heb 200 euro voor een ocerclock procesoor.
Welke kan ik het beste halen?
Ik d8 aan de opteron 146, maar heeft iemand een tip in welke winkel ik hem het beste kan halen ?
mvg
Ik d8 aan de opteron 146, maar heeft iemand een tip in welke winkel ik hem het beste kan halen ?
mvg
Alternatebatman73 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:47:
hé ff een vraagje
mvg
OpterOWN
zeggen ze bij altenate dan ook welke stepping en batches ze hebben liggen dan?
Ik heb ze een paar weken terug gebeld voor een 148, na een beetje smeken gaf hij de stepping.Jazekerrrrr schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:22:
zeggen ze bij altenate dan ook welke stepping en batches ze hebben liggen dan?
Anoniem: 131133
Als dat gaat gebeuren hoop ik wel dat dat nog een paar weekjes gaat duren want ik heb nu een week geleden mijn Opteron besteld en hoop nog wel dat het een CABYE 0540 FPMW is.Jack schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:01:
Achja... dat wordt gewoon afwachten
Zo die gaat lekker
Wat kun je max benchable doen?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 131133 op 13-11-2005 09:33 ]
0530APMW krijg je toch niet meer
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Anoniem: 124681
True, maar die 0540 FPMW's gaan net zo hard, zo niet harder

Ik ga er ook eentje halen denk ik, is wel fun om mee te klooien
Anoniem: 131133
Waar ga je hem bestellen, of weet je dat nog niet? Bij alternate waren de FPMW's op voorraad hoorde ikAnoniem: 124681 schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:02:
[...]
True, maar die 0540 FPMW's gaan net zo hard, zo niet harder![]()
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 131133 op 13-11-2005 18:23 ]
ik heb een vraagje is het slim om te wachten op de hcc dagen met het kopen van een opteron?Of heb je dan weinig kans op een goede stepping.
kun je bij de opterons net zoals bij de athlon64 ook de nummers enzo zien vanuit de doos?Want aan de plaatjes die ik heb gezien van de verpakking van de opterons kun je dat niet zien.Maar ik heb natuurlijk niet de hele verpakking gezien.
kun je bij de opterons net zoals bij de athlon64 ook de nummers enzo zien vanuit de doos?Want aan de plaatjes die ik heb gezien van de verpakking van de opterons kun je dat niet zien.Maar ik heb natuurlijk niet de hele verpakking gezien.
[ Voor 49% gewijzigd door Jazekerrrrr op 13-11-2005 19:21 ]
Om die rede zou ik er ook wel een willen.Anoniem: 124681 schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:02:
[...]
En kijken welke dan harder gaat m'n 3700+ San Diego of de Operton.
Ik zat ook aan de HCC te denken om em te halen... Zullen de prijzen daar van de Operton dan ook veel lager liggen?Jazekerrrrr schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:17:
ik heb een vraagje is het slim om te wachten op de hcc dagen met het kopen van een opteron?Of heb je dan weinig kans op een goede stepping.
Ik zat ook aan de HCC te denken om em te halen... Zullen de prijzen daar van de Operton dan ook veel lager liggen?[/quote]
nou bij mijn 3500+ scheelde het wel veel in geld ik had hem toen in utrecht bij mycom gekocht en daar had ik toen 269 euro voor betaalt terwijl die bij mycom normaal iets van 360 euro was toen.
nou bij mijn 3500+ scheelde het wel veel in geld ik had hem toen in utrecht bij mycom gekocht en daar had ik toen 269 euro voor betaalt terwijl die bij mycom normaal iets van 360 euro was toen.
Laat mij nou in de buurt wonen van Alternate, morgen vrij hebben, EN net mijn rijbewijs gehaald hebben!Anoniem: 131133 schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:23:
[...]
Waar ga je hem bestellen, of weet je dat nog niet? Bij alternate waren de FPMW's op voorraad hoorde ik
* Anoniem: 124681 gaat morgen een bezoekje aan Alternate brengen
Alternate heeft m'n Opteron 146 op de post gedaan, morgen binnen als het goed is. Hopelijk een CABYE 0540 FPMW
http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting
gefeliciteerd all_starAnoniem: 124681 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:29:
[...]
Laat mij nou in de buurt wonen van Alternate, morgen vrij hebben, EN net mijn rijbewijs gehaald hebben!![]()
* Jazekerrrrr gaat morgen een bezoekje aan Alternate brengen
zou je dan ook morgen even kunnen posten welke steppings ze nog allemaal hebben liggen bij alternate tenminste als je om de steppings gaat vragen dan.
Als je zin heb vraag dan nog even welke steppings ze hebben... Dan kan ik morgen uit school ook even de auto pakken en er langs cruisen.Anoniem: 124681 schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:29:
[...]
Laat mij nou in de buurt wonen van Alternate, morgen vrij hebben, EN net mijn rijbewijs gehaald hebben!![]()
* Sir_G-nius gaat morgen een bezoekje aan Alternate brengen
Mooi resultaat!Da_Bink schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:27:
't is nog niet zo'n lange run geweest, maar al wel een teken dat 2700MHz geen probleem is:
[afbeelding]
Ook even het maximum er uit gehaald:
[afbeelding]
Let niet op de gehaalde tijd, er liepen nog een aantal achtergrondprocessen.
Hierna ook nog even voor de grap prime95 opgestart, maar dat was snel voorbij
Ongeveer 3.12GHz. Dan kan ik nog pifast en superpi draaien. Zit nu met lucht aan de grens helaasAnoniem: 131133 schreef op zondag 13 november 2005 @ 09:30:
Zo die gaat lekker![]()
Wat kun je max benchable doen?
Helaas..de APMW's zijn nog steeds de beste. Tot nu toe nog geen 0540FPMW gezien die het zo doet als de mijne. De meesten hebben minstens 1.5V nodig voor 3GHz.Anoniem: 124681 schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:02:
[...]
Ik quote mezelf even en hoop hiermee dat ik wellicht dit keer antwoord krijgMorph666 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:25:
Ik heb bij een plaatselijke computer hardware shop wat nieuwe hardware gekocht,
Allereerst zie ik dat de BW stepping (2e rivisie) een kleine verbetering geeft op overclockbaarheid.
Verder hoor en lees ik dat de stepping (batch nr) zo laag mogelijk dient te zijn voor een betere processor.
code:
1 2 3 ADA3200DAA4BW LBBWE 0536MPM 4412626J50387
Waaraan is nou te zien dat een core beter is?
Er zijn zelf die beter doen dan een 0530APMW. Een gast in XS heeft 3.2GHz OCCT stabiel met een CABYE 0540FPMW op Water.BvK P4 schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:40:
[...]
Ongeveer 3.12GHz. Dan kan ik nog pifast en superpi draaien. Zit nu met lucht aan de grens helaas![]()
[...]
Helaas..de APMW's zijn nog steeds de beste. Tot nu toe nog geen 0540FPMW gezien die het zo doet als de mijne. De meesten hebben minstens 1.5V nodig voor 3GHz.
Ok mensen dit zijn mijn specs:
AMD athlon 64 3500+ venice rev. E6
ADA3500DAA4BW
LBBWE 0525GPJW
stock 11*200=2200 MHz @ 1,4 V
Ik heb de heatspreader verwijderd.
Hij zit in een DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D bordje met 1 GB GeIL ONE BH-5 geheugen
Ik watercool hem met een Alphacool NexXxoS XP blokje (en een autorad)
Ik zit nu op een overclock van 249*11=2739 MHz bij een voltage van 1,65 V stabiel. Mijn temps zijn 19 graden idle en 35 graden load.
Op het DFI forum melden ze dat een voltage van 1,6 tot 1,65 max aangeraden is voor de venice cores... betekend dat dit ik nu beter kan stoppen met verhogen van het voltage? Of kan ik nog even verder tot mijn CPU temp 40+ graden wordt...
ADA3500DAA4BW
LBBWE 0525GPJW
Hij zit in een DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D bordje met 1 GB GeIL ONE BH-5 geheugen
Ik zit nu op een overclock van 249*11=2739 MHz bij een voltage van 1,65 V stabiel. Mijn temps zijn 19 graden idle en 35 graden load.
Op het DFI forum melden ze dat een voltage van 1,6 tot 1,65 max aangeraden is voor de venice cores... betekend dat dit ik nu beter kan stoppen met verhogen van het voltage? Of kan ik nog even verder tot mijn CPU temp 40+ graden wordt...
[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 13-11-2005 23:31 . Reden: iets verhoogd...toch niet stabiel. ]
U vraagt, wij antwoorden.
De mijne doet 3.1GHz op lucht prime stabiel. Die van hem 3.2GHz op water met OCCT. Bij mij is het vaak zo dat prime niet stabiel is maar OCCT wel. Ik denk dat de mijne met waterkoeling de 3.2GHz ook wel haalt OCCT stable..helaas heb ik geen waterkoelingKakaroto schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:42:
[...]
Er zijn zelf die beter doen dan een 0530APMW. Een gast in XS heeft 3.2GHz OCCT stabiel met een CABYE 0540FPMW op Water.
hoeveel Volt draait die van hem op 3.2GHz?
[ Voor 6% gewijzigd door BvK P4 op 13-11-2005 23:14 ]
Dus alles ik het nu goed begrijp over de Opertons zijn de APMW's niet meer te krijgen. Maar de FPMW's nog wel (als het goed is op voorraad bij Alternate).
Als ik dus gewoon zorg dat ik er een te pakken krijg met FPMW moet dat voldoende zijn? Of moet de 0540 er ook voor staan om een goede core te hebben?
Als ik dus gewoon zorg dat ik er een te pakken krijg met FPMW moet dat voldoende zijn? Of moet de 0540 er ook voor staan om een goede core te hebben?
0540FPMW is wel top. Voor zover ik weet hoort 0540 nog steeds bij FPMW.Sir_G-nius schreef op maandag 14 november 2005 @ 06:24:
Dus alles ik het nu goed begrijp over de Opertons zijn de APMW's niet meer te krijgen. Maar de FPMW's nog wel (als het goed is op voorraad bij Alternate).
GVD KLOTE ALTERNATE
Ze hebben er nog 3 . . . . CABYE 0540 FPMW . . . maar er zijn ook 3 bestellingen
GVD
Ze hebben er nog 3 . . . . CABYE 0540 FPMW . . . maar er zijn ook 3 bestellingen
GVD
[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 124681 op 14-11-2005 10:58 ]
Wat is dat nou voor kinderachtige reactie.....Anoniem: 124681 schreef op maandag 14 november 2005 @ 10:43:
GVD KLOTE ALTERNATE
Ze hebben er nog 3 . . . . CABYE 0540 FPMW . . . maar er zijn ook 3 bestellingen![]()
![]()
GVD![]()

Post dan niet ofzo

Pff, je snapt toch ook wel hoe ik t bedoel . . . doe niet zo serieus manVandread schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:19:
[...]
Wat is dat nou voor kinderachtige reactie.....![]()
Post dan niet ofzoof op een volwassen manier.
Uhm....hier iemand die echt hulp nodig heeft? Kan iemand me vertellen of het voltage of de temperatuur bepaald wanneer je moet stoppen?MeMoRy schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:46:
Ok mensen dit zijn mijn specs:
ADA3500DAA4BW
LBBWE 0525GPJW
Anoniem: 125106
Ik heb een 3000+ venice op een Asus A8N-E mobo met 1gb Twinmos value kit.
Op dit moment draai ik stabiel met deze settings:
Ram CL2.5, 1T
220Mhz FSB
-> 1980 Mhz CPU.
Na deze geringe overclock wou ik het wat groffer gaan proberen.
Ik zet de FSB op 245mhz, verlaag de HT multiplier naar 3x, en zet de RAM speeds op PC266.
En dan wilt hij dus niet meer het OS booten...
Daarna had ik de ram timings wat losser gezet (CL3 ipv CL2.5, 2T command rate ipv 1T) maar nog wou hij niet booten...
Wat doe ik hier mis dan?
Edit: Nevermind, probleem opgelost, hij draait nu Prime-stable op 250 x 9 = 2250 mhz
Op dit moment draai ik stabiel met deze settings:
Ram CL2.5, 1T
220Mhz FSB
-> 1980 Mhz CPU.
Na deze geringe overclock wou ik het wat groffer gaan proberen.
Ik zet de FSB op 245mhz, verlaag de HT multiplier naar 3x, en zet de RAM speeds op PC266.
En dan wilt hij dus niet meer het OS booten...
Daarna had ik de ram timings wat losser gezet (CL3 ipv CL2.5, 2T command rate ipv 1T) maar nog wou hij niet booten...
Wat doe ik hier mis dan?
Edit: Nevermind, probleem opgelost, hij draait nu Prime-stable op 250 x 9 = 2250 mhz
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 14-11-2005 14:17 ]
Opteron 146 aangeschaft
. Hoop dat ik deze week nog tijd heb om hem te proberen. CABYE 0540FPMW
[ Voor 12% gewijzigd door Viss op 14-11-2005 13:34 ]
Anoniem: 99584
Deze gast mag je gerust rekenen onder Chilled Water omdat zijn radiator ergens onder de grond hangt in een put met koudwater.Kakaroto schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:42:
[...]
Er zijn zelf die beter doen dan een 0530APMW. Een gast in XS heeft 3.2GHz OCCT stabiel met een CABYE 0540FPMW op Water.
Waar heb je deze Operton vandaan... (als ik vragen magViss schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:05:
Opteron 146 aangeschaft. Hoop dat ik deze week nog tijd heb om hem te proberen. CABYE 0540FPMW
Aangezien ze bij Alternate de laatste drie in verkoop staan.
De bedoeling is dat je wil laten zien dat je niveau niet zo hoog is?Anoniem: 124681 schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:52:
Pff, je snapt toch ook wel hoe ik t bedoel . . . doe niet zo serieus man![]()
![]()
Op XS staan een paar mooie 165 overclock reslutaten (die van de 170 zijn nog mooier), zit te twijfelen om er 1 te halen, maar ik heb hem bij nog geen 1 winkel op voorraad gevonden, misschien op de HCC, kan ik meteen naar de stepping kijken.
Ik ben bang dat je dan geen goeie steppings meer zult vinden..Gaming247 schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:26:
[...]
De bedoeling is dat je wil laten zien dat je niveau niet zo hoog is?
Op XS staan een paar mooie 165 overclock reslutaten (die van de 170 zijn nog mooier), zit te twijfelen om er 1 te halen, maar ik heb hem bij nog geen 1 winkel op voorraad gevonden, misschien op de HCC, kan ik meteen naar de stepping kijken.
Bij Alternate.Sir_G-nius schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:24:Waar heb je deze Operton vandaan... (als ik vragen mag)
Aangezien ze bij Alternate de laatste drie in verkoop staan.
Nice!Viss schreef op maandag 14 november 2005 @ 13:05:
Opteron 146 aangeschaft. Hoop dat ik deze week nog tijd heb om hem te proberen. CABYE 0540FPMW
Hoe werkt boostertje?
wat doe je met je 4000+ (je had toch ook nog 3700+?)
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Booster werkt goed maar dit bord doet het slecht met iets in de gele sloten..... Heb geen 3700 helaas. Eerst even de tijd hebben om te kijken of die opteron wil. Als die het goed doet overweeg ik 4000 te verkopen.
ik wou hem dus ook op de hcc dagen kopen maar als jij denkt dat je dan weinig kans hebt op een goede stepping dan wil ik hem deze week nog ergens halen maar waar zeggen ze nog meer wat voor stepping ze hebben ligenDesertShooter schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:29:
[...]
Ik ben bang dat je dan geen goeie steppings meer zult vinden..
en hoe doet de 148 het eigenlijk?Want als ik de 146 nie meer kan aankomen
en wat doet je 4000+ trouwens viss
[ Voor 5% gewijzigd door Jazekerrrrr op 14-11-2005 15:07 ]
zo eerst fftjes mijn (nieuwe
) systeem vorostellen
amd 3200+
asus a8n sli
2x512 dual channel geil (value)
x800 gto 2
Nu draai ik al netjes op 2500mhz. en geheugen op 200 (2500/12 = 208)
Een stapje joger naar 2600 wil niet echt lukken, ook niet als ik mijn voltage omhoog krik. Ligt dit meer aan mijn voeding ? Aangezien dit een 360 W Enhacne is (heeft wel 19A op 12 volt lijn !!!)
( Zitten nog 3 hardeschijven in dvd speler)
Tevens vind ik het raar dat mijn geheugen er echt mee kapt bij 220mhz, terwijl er mensen zijn die met dit geheugen makkelijk 240-250 halen.
amd 3200+
asus a8n sli
2x512 dual channel geil (value)
x800 gto 2
Nu draai ik al netjes op 2500mhz. en geheugen op 200 (2500/12 = 208)
Een stapje joger naar 2600 wil niet echt lukken, ook niet als ik mijn voltage omhoog krik. Ligt dit meer aan mijn voeding ? Aangezien dit een 360 W Enhacne is (heeft wel 19A op 12 volt lijn !!!)
( Zitten nog 3 hardeschijven in dvd speler)
Tevens vind ik het raar dat mijn geheugen er echt mee kapt bij 220mhz, terwijl er mensen zijn die met dit geheugen makkelijk 240-250 halen.
Het zou je voeding kunnen zijn, moet je ff de 12v lijn meten (liefst multimeter). Maar dat verwacht ik niet. Het is wrs gewoon de max van je CPU..
Een programma als OCCT monitors je voltage tijdens de test en laat die achteraf in een grafiek zien. Misschien kan je eens kijken hoe je voeding reageert op je standaard werkende overklok... als je voltlijnen dan al erg inzakken, ligt het waarschijnlijk aan je voeding...
BTW... je hebt een monitorprogramma erbij nodig, zoals speedfan en je moet de gewone 30 minuten test runnen, niet de torture optie...
BTW... je hebt een monitorprogramma erbij nodig, zoals speedfan en je moet de gewone 30 minuten test runnen, niet de torture optie...
148 is ook niet veel soeps meer, ik zou kijken voor een Opteron 146. Alternate krijgt ze morgen volgens mij weer.Jazekerrrrr schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:06:
[...]
ik wou hem dus ook op de hcc dagen kopen maar als jij denkt dat je dan weinig kans hebt op een goede stepping dan wil ik hem deze week nog ergens halen maar waar zeggen ze nog meer wat voor stepping ze hebben ligen
en hoe doet de 148 het eigenlijk?Want als ik de 146 nie meer kan aankomendan ga ik voor de 148 of de 3700+.
en wat doet je 4000+ trouwens viss
mjah ik heb inmiddels wel ontdekt dat mijn timings van mijn geheugen te strak stonden.DesertShooter schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:12:
Het zou je voeding kunnen zijn, moet je ff de 12v lijn meten (liefst multimeter). Maar dat verwacht ik niet. Het is wrs gewoon de max van je CPU..
Haha tis wel ff wennen van een celeron 667@1000 naar zoiets nieuws, sjees wat een opties
Mjah ik denk dat ik dit keer niet zoveel geluk heb als bij die celeron
Dit topic is gesloten.