Citeerde hij de halve wereldbevolking..
Jammer alleen dat er al een patch uit is. Haal die dvd dus maar weer tevoorschijneperon schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 23:41:
spoiler:net mn eerste onzichtbare knakker gehad, enge shit! maar er komen er dus meer?........
er is ook eindelijk een no-cd.exe uit (gamecopyworld), mag de dvd weer netjes in zn doosje
Niet perse. In veel gevallen is de patch overbodig aangezien die vooral op multiplayer gericht is.Benotti schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:03:
[...]
Jammer alleen dat er al een patch uit is. Haal die dvd dus maar weer tevoorschijn
Verwijderd
Wat een toffe game. Het spel kwa leveldesign/gfx heeft idd veel weg van D3 (plastic laagje). Veel puzzels die je bij HL2 tegenkwam kom je op 1 of andere manier ook wel tegen. En die slowmo in combinatie met shotgun alla Max Payne.
Prachtige grafics
Super uitgewerkte AI (zeker op extreme difficult heel realistisch)
Heerlijk leveldesign
En niet te vergeten, een perfecte sfeer.
Meer valt er niet over te zeggen.
Het is vooral de combinatie van dit alles wat deze game zo compleet maakt. Het is niet dat 1 van die onderdelen er heel erg uitblinkt of het beste is. Het is vooral het feit dat alles gewoon aanwezig is.
( Het spel heeft qua grafics iets weg van Doom 3, met wat je inderdaad noemt "het plastic laagje", ik noem het altijd droge en natte grafics. Er zou eigenlijk een woord voor moeten zijn. Zo vindt ik dat HL2 hele droge grafics heeft en Doom 3 hele natte
[ Voor 30% gewijzigd door krouwen op 20-10-2005 00:30 ]
Ik vind wel dat HL2 een hele nette engine heeft aangezien dat gewoon prima draaide op mijn systeem en dit is toch wat te zwaar. En ik kan nou niet echt zeggen dat ik dit spel mooier vind dan HL2.krouwen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:27:
( Het spel heeft qua grafics iets weg van Doom 3, met wat je inderdaad noemt "het plastic laagje", ik noem het altijd droge en natte grafics. Er zou eigenlijk een woord voor moeten zijn. Zo vindt ik dat HL2 hele droge grafics heeft en Doom 3 hele natte. Geen van de 2 is beter ofzo trouwens.)
Heb trouwens wel eens gehoord dat 'natte' graphics makkelijker zijn om er beter uit te laten zien.
Citeerde hij de halve wereldbevolking..
http://wildfire.tweakdsl.nl/GoT/fearani.gif
Zoals je ziet was een animated GIF beter om het einde van de game tot z'n recht te doen komen dan enkel een paar screenshots
Ook van het einde, gaaf om te zien omdat het weer zo'n moment was die je aan The Grudge deed denken:
http://wildfire.tweakdsl.nl/GoT/fearend.jpg
[ Voor 47% gewijzigd door Wildfire op 20-10-2005 01:14 ]
[ Voor 100% gewijzigd door pingkiller op 20-10-2005 11:04 ]
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Kun je aangeven hoe lang het spel is (aantal intervals)? Dan weet ik een beetje hoe ver ik zitWildfire schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:34:
Animated GIF van het einde (resolutie 512x384, iets minder dan 1 megabyte):
tomtiedom en pingkiller: lees eens de topicwarning onderaan
[ Voor 14% gewijzigd door sewer op 20-10-2005 09:32 ]
Eensch is.krouwen schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:27:
Speel al mijn hele leven FPS-games en ik moet zeggen, dit is echt een aanrader:
Prachtige grafics
Super uitgewerkte AI (zeker op extreme difficult heel realistisch)
Heerlijk leveldesign
En niet te vergeten, een perfecte sfeer.
Meer valt er niet over te zeggen.
Het is vooral de combinatie van dit alles wat deze game zo compleet maakt. Het is niet dat 1 van die onderdelen er heel erg uitblinkt of het beste is. Het is vooral het feit dat alles gewoon aanwezig is.
( Het spel heeft qua grafics iets weg van Doom 3, met wat je inderdaad noemt "het plastic laagje", ik noem het altijd droge en natte grafics. Er zou eigenlijk een woord voor moeten zijn. Zo vindt ik dat HL2 hele droge grafics heeft en Doom 3 hele natte. Geen van de 2 is beter ofzo trouwens.)
Wil er nog aan toe voegen dat het geluid ook super is.
Wat mij opvalt in dit spel is dat geluid en sublieme graphics (de realistische schaduwen en ligthning implementatie) op een masterlijke manier integreert waardoor het spel tot leven komt.
In dit spel zie je echt het nut van een high end grafische kaart / systeem. Het leveldesign is wat mij betreft op zich vrij basic. Maar juist doordat de ontwerpers de lightning en schaduwen zo subliem hebben toegepast komt het toch enorm tot leven.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Before me there were many, after me there will be none
Verwijderd
Ga de MP demo eens downloaden ...Jay-K schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:56:
Hoe zit het met de multiplayer, is dit net zoals bij CS etc.. dat je twee teams hebt, of meer zoals UT dat je elke keer respawned?

Verwijderd
Aantal intervals:sewer schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 09:30:
[...]
Kun je aangeven hoe lang het spel is (aantal intervals)? Dan weet ik een beetje hoe ver ik zit
edit:
tomtiedom en pingkiller: lees eens de topicwarning onderaan![]()
Nou, ik heb zojuist Quake IV maar 's geprobeerd: same as with Doom 3... eng.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:50:
[...]
Hmm raarIk heb de hele Doom 3 reeks dus _echt_ niet eng gevonden, en de add-on vond ik ook niet eng.. meer schrikmomenten, maar niet echt eng..
FEAR daarentegen, vind ik door de sfeer en de belichting dus wel eng, zeker diespoiler:.Onzichtbare klojo's die je dus altijd verassen
En zoals ik eerder al zei, F.E.A.R. vond ik niet eng. Wel zeer spannend en sfeervol, maar eng... nee.
In Doom 3 en Quake IV zitten erg veel donkere gebieden... hebben die buitenaardsen nooit geleerd licht te gebruiken? Ik word er gewoon moe van... weer een game die voor het merendeel uit donkere levels bestaat.
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 20-10-2005 16:22 ]
Verwijderd
Heb ik bij films enzo ook wel. Veeeeeeeeeeel bloed en afgehakte ledematen boeit me totaal niet, maar films van bv Stephen King enzo, horror met een verhaal noem ik het, vindt ik veel en veel enger. Dat onvoorspelbare. The Ring vond ik ook behoorlijk eng haha. Maar ik ben in proncipe niet zo'n grote horror-fan.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 16:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Bij Doom3 weet je anders ook niet waar ze weg komenVerwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:39:
Bij Doom3 en QuakeIV hoor je je tegenstander praktisch aankomen. In FEAR wordt je totaal onverwachts geconfronteerd met iets.. en je weet eigenlijk nooit wat er op je afkomt. Bij Doom weet je dat altijd wel. Dat zal weer zo'n monstertje zijn.
Mijn god almachtig wat een stoer spannend spel.
Ik ga het spel niet midden in de dag spelen, moet donker zijn vind ik, en vlak voor bedtijd
Echt een onverwachte topper!
Verwijderd
Ik had er wel van gehoord, maar me er totaal niet in verdiept.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:10:
Haha nou zo onverwachts was het niet hoor. De hype machine heeft op volle toeren gedraaid naar mijn weten
Pas dinsdag besloten de SP demo te spelen en een preview te lezen naderhand.
Voor mij dus wel totaal onverwacht
In iedergeval het feit dat de game zonder patch niet wou starten bij mij.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:53:
wat is er veranderd in patch 1.1?
Ik vind het zowieso een slechte zaak dat fabrikanten maar spellen uitgeven die niet klaar zijn en dan maar denken die patchen we later wel. Zo ook met Gta etc. Spellen die ik niet zou kunnen hebben spelen zonder internet verbinding. Ik vind dat er dan achter op het doosje bij de specs, het hebben van een internetverbinding moet komen te staan.
http://raptr.com/Doppert/about
Voorbeelden: de warning messages (die op de muren hangen) zijn gekopieerd uit half life 1, wanneer je de commando's nadert hoor je ze praten; de geluiden die ze maken en wat ze zeggen lijkt toch verdacvht veel op hl 1.
Ik vond het persoonlijk minder dat hl 2 de ai van de commando's had veranderd. De tegenstanders in hl 1 hadden naar mijn mening een beter AI. Die aI van hl 1 is in FEAR verder verbetert met als uitkomst een top spel met interessante trekjes.
Verwijderd
Wees blij dat er al zo snel een patch is voor de MP. Er is verder niks verandert aan de SP game.Doppert schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:21:
[...]
In iedergeval het feit dat de game zonder patch niet wou starten bij mij.
Ik vind het zowieso een slechte zaak dat fabrikanten maar spellen uitgeven die niet klaar zijn en dan maar denken die patchen we later wel. Zo ook met Gta etc. Spellen die ik niet zou kunnen hebben spelen zonder internet verbinding. Ik vind dat er dan achter op het doosje bij de specs, het hebben van een internetverbinding moet komen te staan.
Verwijderd
Als we op die manier gaan opsommen, weet ik ook nog wel een rijtje ...The Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:47:
Het spel is echt mooi. Inderdaad een hele goeie spel. Het spel heeft zijn succes te danken aan de gemodde half life 1 versie (in mijn ogen dan). Het spel heeft erg veel elementen qua gameplay die mij doen denken aan half life 1, die ik overigens meerdere malen had uitgespeeld.
Voorbeelden: de warning messages (die op de muren hangen) zijn gekopieerd uit half life 1, wanneer je de commando's nadert hoor je ze praten; de geluiden die ze maken en wat ze zeggen lijkt toch verdacvht veel op hl 1.
Ik vond het persoonlijk minder dat hl 2 de ai van de commando's had veranderd. De tegenstanders in hl 1 hadden naar mijn mening een beter AI. Die aI van hl 1 is in FEAR verder verbetert met als uitkomst een top spel met interessante trekjes.

Het is in dit genre erg moeilijk om orgineel te zijn, dus er worden altijd wel dingen gekopieerd. Dit heeft dus niets te maken met het feit dat ze het "succes" (waar overigens nog geen sprake van is) aan HL1 te danken hebben, dat slaat helemaal nergens op. Dat is hetzelfde om te zeggen dat Porsche z`n succes aan Ford te danken zou hebben.
Sorry voor dubbelpost, had niet gezien dat er nog niet weer gereplied was
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 19:07 ]
F.E.A.R. Draait op een eigen engine van Monolith. Wat heeft dat nou te maken met de Half-Life 1 engine?The Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:28:
Slash wat jij zegt, verandert niks aan het feit dat het spel is gebaseerd op de (gemodde) hl 1 engine. En geloof me, dit spel is daarom succesvol.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
gebruik eens een argument met een BRON. en niet alleen je mening plzThe Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:28:
Slash wat jij zegt, verandert niks aan het feit dat het spel is gebaseerd op de (gemodde) hl 1 engine. En geloof me, dit spel is daarom succesvol.

Verwijderd
Ja, jij hebt waarschijnlijk soft shadows aan staan, waardoor AA niet werkt.WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:07:
is de full version anders als de SP demo? want bij de demo krijg ik AA niet aan de praat, en zonder speel ik NIX![]()
Monolith maakt al jaren zijn eigen engines (SHOGO, NOLF 1 en 2 en nu FEAR). En het is zeker niet gebaseerd op een engine uit 1998 die op elk vlak niet kan matchen met de high-tech engine die ze voor FEAR gebruiken. Als jij er zo van overtuigd bent, wil ik wel eens een artikel zien waarin dit "feit" staat.The Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 19:28:
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 20:12 ]
gezien het door sierra is uitgebracht gok ik op HL2 engine (met modded shadows ala New world order (waar je trouwens ook je eigen benen zag))Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:07:
[...]
Ja, jij hebt waarschijnlijk soft shadows aan staan, waardoor AA niet werkt.De SP demo is gewoon een verzameling van dingen die je in de full game gaat tegenkomen.
[...]
Monolith maakt al jaren zijn eigen engines (SHOGO, NOLF 1 en 2). En het is zeker niet gebaseerd op een engine uit 1998 die op elk vlak niet kan matchen met de high-tech engine die ze voor FEAR gebruiken. Als jij er zo van overtuigd bent, wil ik wel eens een artikel zien waarin dit "feit" staat.
Verwijderd
Ik citeer mezelf: "Monolith maakt al jaren zijn eigen engines (SHOGO, NOLF 1 en 2 en nu FEAR)"WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:10:
[...]
gezien het door sierra is uitgebracht gok ik op HL2 engine (met modded shadows ala New world order (waar je trouwens ook je eigen benen zag))
[ Voor 4% gewijzigd door The Mystic op 20-10-2005 20:16 ]
Verwijderd
Hier ga ik niet verder op in ...The Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:15:
Het is gewoon mijn ervaring met FEAR. Ik vind de engine op hl 1 lijken. Als ze de engine opnieuw hebben gebouwd: klasse. Geloof er echter geen bal van. Ze hebben naar mijn mening de hl 1 engine verbetert. En oh ja: de game is van Sierra mensen...

Omdat ik de collega highendbezitter niet nodeloos iets wil laten missen derhalve het volgende:
Ik heb ingame getest en tegelijkertijd AA & Softshadows is itt wat Anand beweert dus wel gewoon mogelijk. Het is zelfs goed speelbaar in singleplayer mits je een behoorlijke highendset hebt.
Ik heb nu een 7800GTX maar veronderstel dat hetzelfde geldt voor de X1800XT.
Mijn settings:
Hardware:
4000+ @2604mhz dmv 12*217@ 2.5-3-6-3 @1T (2*1gb)
7800gfx @ 475core en 1290mem
Audigy2 value
Ingame:
1280*960@85hz
FSAA 2 (4 is overkill en te grote performancehit)
AF 16
Rest maximaal/on
7800GFX driver:
81.85
High Quality
Gamma correct AA aan
Transparency AA op Supersampling
Triple Buffering op aan
Negative LOD bias op Allow
Alle optimizations op off.
Op resolutie en AA na zijn dat de maximaal mogelijke IQ settings en ik kan iedereen (incl. de toekomstige X1800XT bezitters) aanraden dat te proberen.
Ik denk dat, voor TFT bezitters, het verschil tussen mijn reso en 1280*1024 niet significant zal zijn maar eerlijk is eerlijk, dat heb ik niet getest.
Laat Anand maar lullen want als ik die shadows uit zet wordt de game echt een stuk minder mooi. Het enige waar hij gelijk in heeft is dat SoftShadows er zonder AA niet uitziet.
Echt erg mooi spel. Echt een spel dat zonder de grafische pracht een stuk sfeer mist wat het nodig heeft om te overtuigen.
Heb net even de ingametest gedaan met de 1.01 retailversie:

[disclaimer]Wat wel en niet speelbaar is altijd een subjectief onderwerp. Ik reken mezelf echter tot FPS miereneuker.
[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 20-10-2005 21:14 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
als ze nou een goede engine licenties kopen die al redelijk bug vrij is heb je niet al dat gekloot.
zo ben je als betalende koper, gewoon een beta tester.
En? HL1 is van Valve...The Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:15:
En oh ja: de game is van Sierra mensen...
En als jij even een paar screenshots van HL1 en FEAR wilt nemen van de stukken waar jij de engines op elkaar vindt lijken.
@WSaeNoTSoCK
Ik denk dat mensen hun eigen engines maken omdat de goede engine erg veel kosten om te licenseren. En ik zie liever zelf ook nieuwe engines, ik vind bijvoorbeeld Doom 3 en Quake 4 teveel op elkaar lijken. En bij veel spellen die de UT2k4 engine gebruikt hebben krijg ik nog steeds een soort van UT gevoel
[ Voor 36% gewijzigd door Chester op 20-10-2005 20:33 ]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
CreditsThe Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:15:
Het is gewoon mijn ervaring met FEAR. Ik vind de engine op hl 1 lijken. Als ze de engine opnieuw hebben gebouwd: klasse. Geloof er echter geen bal van. Ze hebben naar mijn mening de hl 1 engine verbetert. En oh ja: de game is van Sierra mensen...
Published by: Sierra
Developed by: Monolith Productions
Zoek 'publish' even op in je woordenboek.
En waarom steeds een nieuwe engine? Hey, waarom steeds een nieuwe model auto. Hey, WTF waarom niet voor de rest van me leven die fsckin zwartwit TV?? HAA yea, je hebt gelijk man. Waarom niet???
Verwijderd
screenshot
Specs:
s754 A64 3200+
6800 256mb @ 400/1100 12x1.6
1g pc3200 (2x512)
Download nvidia 81.85 beta drivers.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:33:
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, tot nu toe doet het zich voor bij ruiten van heli, en helmen van die soldaten.
screenshot
Specs:
s754 A64 3200+
6800 256mb @ 400/1100 12x1.6
1g pc3200 (2x512)
Idd.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:32:
[...]
Credits
En waarom steeds een nieuwe engine? Hey, waarom steeds een nieuwe model auto. Hey, WTF waarom niet voor de rest van me leven die fsckin zwartwit TV?? HAA yea, je hebt gelijk man. Waarom niet???
The Mystic is erg eigenwijs aan het doen. De engine van F.E.A.R. is compleet door Monolith zelf ontwikkeld en heeft dus *niets* met Half-Life 1 te maken. Is meerdere generaties computergames verschil zelfs...
Als 'ie bedoelt dat sommige elementen uit de game 'm aan Half-Life 1 doen denken, tsja dat heb je zo ongeveer met elke shooter. Het is zo ontzettend gruwelijk moeilijk om compleet origineel voor de dag te komen, je hebt al snel dat sommige elementen aan andere games doen denken.
Fout!Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:32:
[...]
Credits
De game is geproduceerd door VU games en Monolith. Vu games heeft ook meegedaan met de productie van half life 2. En sierra heeft meegedaan met de productie van Half life 1.... ooooooh wat een toeval allemaal
De reden dat ik zei dat het een game is van Sierra is dat ik even in mijn start menu heb gekeken en daar stonf Sierra! Bovendien komt ook het logo van Sierra aan het begin van de game.
[ Voor 3% gewijzigd door The Mystic op 20-10-2005 20:49 ]
Verwijderd

Verwijderd
LOL nice tryThe Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:48:
[...]
Fout!![]()
De game is geproduceerd door VU games en Monolith. Vu games heeft ook meegedaan met de productie van half life 2. En sierra heeft meegedaan met de productie van Half life 1.... ooooooh wat een toeval allemaal![]()
. Best grappig hoe jullie reageren trouwens. Gewoon een mening van mij: ik vind de engine op half life 1 lijken.
De reden dat ik zei dat het een game is van Sierra is dat ik even in mijn start menu heb gekeken en daar stonf Sierra! Bovendien komt ook het logo van Sierra aan het begin van de game.
En volgens mij is het gewoon een verbeterde half life 1 engine. Zeg maar een Bmw (half life 1) maar dan een m3 uitvoering (FEAR)

volgens mij hebbe ze de doom1 engine gebruikt, ff softshadows toevoegen en wat ragdoll physics + wat hogere resoluties hoppa klaar uitbregen die game.The Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:15:
maar ff serieus, de hl1 engine is een beetje te oud om dit soort graphics op je scherm te toveren, ookal hebben ze hem 500% verbetert. dit is gewoon een compleet nieuwe engine
http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting
o-m-gThe Mystic schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:05:
Ik vind van wel en het is helemaal niet erg. Het is gewoon een pluspunt. Ik heb altijd al een game willen spelen na hl1 die minimaal net zo' n goede ai had. Nou FEAR dus bij deze.
En volgens mij is het gewoon een verbeterde half life 1 engine. Zeg maar een Bmw (half life 1) maar dan een m3 uitvoering (FEAR)
Ja, hou maar halstarrig vol. In F.E.A.R. zit geen regel code uit Half-Life 1. Nogal logisch als het een compleet nieuwe, van de grond-af-aan nieuw gebouwde engine is.
De Half-Life 1 engine is dusdanig oud, zelfs bijgewerkt kan 'ie dit niet aan.
http://www.xs4all.nl/~vervoor1/lol.JPG
Doe voortaan aub ff resizen
[ Voor 22% gewijzigd door Crash op 20-10-2005 23:24 ]
Daar waren we dus al achterDeepSeven schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:38:
Weet niet of dit al gepost is maar, ROFLMAO :
[afbeelding]
Verwijderd
ik heb het al gepost ja een paar postjes terug.....DeepSeven schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:38:
Weet niet of dit al gepost is maar, ROFLMAO :
[afbeelding]
edit: dat gepost van mystic was meer dan ik dacht, is dus al geen paar postjes meer geleden
[rml]Mr TweaK in "[ PC] F.E.A.R. - Deel 2"[/rml]
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 21:43 ]
DeepSeven schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 22:31:
Heb hem ook net uitgespeeld. Erg goed spel, maar hier en daar wat opmerkingen.
spoiler:Ik vondt dat het verhaal erg slecht was uitgewerkt, je krijgt eigenlijk helemaal niks te horen, pas de laatste paar uur ofzo begin je wat echte info te krijgen. Ze hadden het beter over het hele spel kunnen uitstrekken. Kan iemand misschien kort het verhaal uitleggen want ik snap er maar de helft van. Hoe zit het bijv. met jou (je char). Wie is de moeder van alma?
Verwijderd
Ennuh, over de graphics... Echt super gewoon. FEAR heeft de mooiste binnenlevels die ik ooit in een spel heb gezien. Vooral de manier van belichting spreekt me erg aan. De effecten tijdens het schieten zijn ook fantastisch. Tel daarbij de super AI op en het is bijna een klassieker. FarCry is mijn favoriete out-door shooter en F.E.A.R. maakt het zeker waar qua in-door shooter. Echt top dit spel!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 00:17 ]
Super game met enorm veel spanning.
Tip: Kijk de eind sequence helemaal af
Niet?
[Specs]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Niet?
[Specs]
Verwijderd
het verhaal gaat door! is al genoemd: http://panics.roosterteeth.com/archive/SiGNe schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:23:
Het F.E.A.R. Machinima filmpje op de DVD is trouwens ook super humor
Anders denk je even na voor je de plot gaat liggen verklappen zonder spoiler tags
[ Voor 28% gewijzigd door Fuelke op 21-10-2005 13:30 ]
Apoc_Ownz
En bedankt maat. Hele idee van het spel weg.Fryske_Apoc schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:48:
kheb um net uitgespeeld en vond het einde toch een beetje lame
Verwijderd
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Je hebt er maar 1 als het goed is... Druk op 6 om hem te selecteren en gooi hem vervolgens weg met "G" . Dan kan je hem af laten gaan met de knop die je in je hand houdt. Daarnaast heb je ook nog de mines onder knop nummer 5. Die gaan af als er vijanden in de buurt komen. Gewoon voor een lift droppen als je weet dat er een paar soldaten uit komen.Timocos schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:56:
Bij de verschillende granaten heb je ook een granaat met een ding om hem af te laten gaan .. alleen ik snap er geen hol van hoe ik die moet gebruiken. Ik krijg dan dat ding om in te drukken in mijn handen maar gooi niksHeb wel geloof ik 4 van die dingen
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Thx was idd helemaal vergeten die ''g'' knop te gebruiken met die mijn.Shailesh schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:02:
[...]
Je hebt er maar 1 als het goed is... Druk op 6 om hem te selecteren en gooi hem vervolgens weg met "G" . Dan kan je hem af laten gaan met de knop die je in je hand houdt. Daarnaast heb je ook nog de mines onder knop nummer 5. Die gaan af als er vijanden in de buurt komen. Gewoon voor een lift droppen als je weet dat er een paar soldaten uit komen.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ja dat vind ik ook raar, overal stond eerst powered bij ati ofzo...Aight! schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:42:
Wat ik wel raar vind, eerst was het een pro ati game, en nu staat overal Nvidia?
Heb op de forum van vu games geloof ik gelezen dat ook mensen met een geforce 6800 onwijs veel problemen ondervinden. Voor o.a. mensen met een ati kaart wordt wel netjes op de site van vu games aangegeven wat ze moeten doen als ze problemen ondervinden.
http://support2.vugames.com/fear/search.aspx
[ Voor 4% gewijzigd door The Mystic op 21-10-2005 16:02 ]
Verwijderd
Ik heb zelf ook een X800XT en het zou ook goed moeten draaien, maar in sp lijkt het wel goed te draaien maar mp niet.The Mystic schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:01:
Zowel nvidia als ati kaarten hebben problemen met de game. Het is maar de vraag of het spel wel "pro" iets is. Heb zelf een ati x 800 xt. Normaal zou hij goed moeten spelen. Ik kies gewoon de optimale settings maar dan nog wil hij af en toe schokkerig doen.
Heb op de forum van vu games geloof ik gelezen dat ook mensen met een geforce 6800 onwijs veel problemen ondervinden. Voor o.a. mensen met een ati kaart wordt wel netjes op de site van vu games aangegeven wat ze moeten doen als ze problemen ondervinden.
http://support2.vugames.com/fear/search.aspx
Ik kan het goed merken bij het stukje van de dm level van de demo waar je in een ruimte bent met ramen en daar ligt wat vloeistof op de grond en daar staat een geel bord boven op en er ligt ook een medkit, daar schokt het nogal.
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Verwijderd
ik vind het zo eigenlijk wel onhandig
Verwijderd
Volgens mij kan dat niet.. heb zelf ook al uitgezocht..k ost je onnodig kogels.. 1 kogel voor n headshot is genoeg.. maarjah.. is genoeg ammo te vinden in t spelVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:06:
hoe kun je in het spel eigenlijk instellen dat de sub-machine gun 1 i.p.v. 3 kogels afvuurt
ik vind het zo eigenlijk wel onhandig
Verwijderd
maar het blijft irritant
vanavond maar weer eens lekker spelen
ik zit nu in interval 3
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 17:57 ]
Verwijderd
Voor de mensen met een ati kaart, welke drivers gebruiken jullie? ik heb net de 5.10 drivers geinstalleerd maar ik heb het idee dat het beter liep met de 5.7 drivers (al kan dat ook komen omdat ik nu in gebieden kom met meer vijanden en detail).
http://support2.vugames.com/fear/answer.aspx?ID=7321
Een aanrader voor ATi kaart bezitters.
Verwijderd
Ja jezus gewoon de gfx naar beneden zetten noem ik geen oplossing. Zo kan je iedere kaart wel beter laten lopen. Van een x800xt-pe mag je toch wel verwachten dat je textures niet op medium etc moet gaan zetten. En sinds wanneer is er bijna geen verschil tussen 4x aa en triliniarThe Mystic schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:37:
Ik heb tot nu toe geen hick ups meer denk ik. Ik heb de graphics aangepast zoals hier beschreven
http://support2.vugames.com/fear/answer.aspx?ID=7321
Een aanrader voor ATi kaart bezitters.

Verwijderd
Prachtige sfeer, mooie leveldesign, goede AI en niet vergeten een vet einde.
Best leuk die componenten van The Ring in FEAR en dat je daarbij soms in haar droom (?) terecht komt alla Max Payne.
En iemand nog een screenshot gemaakt van die bol? Als je alles op high hebt is dat zeker 1 van de beste eye candy die ik totnu toe gezien heb.
Ik denk dat je AF bedoeltVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:14:
[...]
Ja jezus gewoon de gfx naar beneden zetten noem ik geen oplossing. Zo kan je iedere kaart wel beter laten lopen. Van een x800xt-pe mag je toch wel verwachten dat je textures niet op medium etc moet gaan zetten. En sinds wanneer is er bijna geen verschil tussen 4x aa en triliniar
En idd, van zo een kaart mag je verwachten dat je alles op high hoort te zetten. Ik kan met mn 6600GT bijna alles op high spelen

ik vind het spel niet lekker lopen...
ik heb een AMD3000+
2x 512mb dual
x800xt @ 550/540
maar het loopt gewoon niet echt lekker, niet zo dat ik maar 10 fps heb ofzo dat zit wel goed en ik heb ook niet alles op high staan (meer alles op medium) maar het loopt gewoon niet soepel, zijn er meer mensen met dit probleem?
als ik een optie aanzet die veel van je kaart vreed (doorzichtige schaduws ofzo?) het was iig iets met schaduws, dan krijg je een extra schermpje dat het een extra zwaare optie is die je pc veel zal belasten.
Als ik die aanzet word het wat beter..... ja beterrrrr
edit: in de zin van dat het spel dus beter loopt....
[ Voor 34% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-10-2005 22:12 ]
misschien texture reso en/of water resolution omlaag zetten? aangezien fear geheugen vreet bij de vleet, iig als ik jou zo hoor lijkt het meer swap haperen te zijnkoekoek2003nl schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:09:
hey ik heb een probleempje
ik vind het spel niet lekker lopen...
ik heb een AMD3000+
2x 512mb dual
x800xt @ 550/540
maar het loopt gewoon niet echt lekker, niet zo dat ik maar 10 fps heb ofzo dat zit wel goed en ik heb ook niet alles op high staan (meer alles op medium) maar het loopt gewoon niet soepel, zijn er meer mensen met dit probleem?
als ik een optie aanzet die veel van je kaart vreed (doorzichtige schaduws ofzo?) het was iig iets met schaduws, dan krijg je een extra schermpje dat het een extra zwaare optie is die je pc veel zal belasten.
Als ik die aanzet word het wat beter..... ja beterrrrr
edit: in de zin van dat het spel dus beter loopt....

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 21-10-2005 22:41 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Op 1024 * 768 met alle details op maximum en AA op 4* met de laatste nvidia drivers (athlon64 3400+ en 1 GB mem, Geforce 6800 GT)
Vind wel multiplayer deathmatch een beetje erg chaotisch, kwestie van even wennen denk ik.
Absoluut een toppertje hoor
dan heb je softshadows seker uit aangezien je 4x AA draait? of loopt full wel met beide tegelijk aan? (heb wel full maar niet echt op gelet).harryvos schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:39:
prachtige game, Ik had in het begin ook last van dat stotteren (of hoe je het ook wil noemen) nu heb bij het geluid de AEX hardware uitgezet en nog ene paar dingen van het geluid, wat ik zo uit mijn hoofd even niet op kan noemen,en nu heb ik er geen last meer van. draait nu gewoon goed.
Op 1024 * 768 met alle details op maximum en AA op 4* met de laatste nvidia drivers (athlon64 3400+ en 1 GB mem, Geforce 6800 GT)
Vind wel multiplayer deathmatch een beetje erg chaotisch, kwestie van even wennen denk ik.
Absoluut een toppertje hoor
en uhm idd multiplay deathmatch is met veel man in 1 server echt super chaotisch, spawnkiller en dergelijke bij de vleet en al die gasten die rocket en zon particle ding ofso gebruiken
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
nee ook die heb ik aan staan, gewoon alles op max alleen zag ik Vsyn uit staan, geen idee wat dat is,maar goed. en iets met directx8 zag ik nog staan en double pixels ofzo die staan ook uit.blmp schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:44:
[...]
dan heb je softshadows seker uit aangezien je 4x AA draait? of loopt full wel met beide tegelijk aan? (heb wel full maar niet echt op gelet).
en uhm idd multiplay deathmatch is met veel man in 1 server echt super chaotisch, spawnkiller en dergelijke bij de vleet en al die gasten die rocket en zon particle ding ofso gebruiken
maar draait als een zonnetje, ben wel geen echte frames per second freak, draait het dan draait het, dus dat heb ik nog niet gecheckt.
--
Verwijderd
Ik zal proberen dit zo duidelijk mogelijk te beargumeneteren
- De levels vind ik tot nu toe (area 6 oid) erg saai, flauwe textures en weinig sfeer (muv de horror-invloeden)
- De wapens schieten niet lekker, een keer klikken == 3 kogels weg, voor mij not done (je wapen schiet langer dan dat jij je schietknop ingedrukt houdt)
- De geluidseffecten van de wapens vind ik simpelweg slecht (ligt niet aan mij, op meerdere systemen gespeeld, zelfde mening)
- Het gehele spel komt chaotisch op me over door bovengenoemde "irritaties" zoals geluid + wapenreactie op input
Ik ga m wel uitspelen omdat ik benieuwd ben in hoeverre er een goede verhaallijn in de game zit, dat vind ik leuk te weten bij shooters en als hij later goed blijkt dan vind het de game wel het spelen waard!
Toch jammer dat bovengenoemde punten mij storen... Wat ik wel erg tof vind zijn de toepassingen van het horror-genre, die weten mij nog wel eens de haren recht overeind te zetten
http://hardware.gamespot.com/Story-ST--2661-x-x-x
Een FEAR hardware guide by Gamespot.
[ Voor 40% gewijzigd door The Mystic op 22-10-2005 01:50 ]
die ga ik posten maar zit nu niet thuis! maar het was idd heeeel mooiVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:46:
En uitgespeeld.. 1 van de beste games zoniet de beste game uit 2005 imho.
En iemand nog een screenshot gemaakt van die bol? Als je alles op high hebt is dat zeker 1 van de beste eye candy die ik totnu toe gezien heb.
alleen niet de beste pics

[ Voor 40% gewijzigd door darkphoenix op 22-10-2005 14:40 ]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Verwijderd
En als ik het spel wil starten zegt hij dat ik de originele cd/dvd in de drive moet doen en die zit er toch echt in! Vond de installatie zowiezo al vreemd, ik heb DirectX 9c handmatig moeten installeren!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Verwijderd
Das wel vreemd. bij het maken van het spel hebben ze zich juist gericht op het realistisch houden van de wapens en de geluiden ervan. argh, ik vind de wapens wel relaxed als je bursts kan schieten. voor mij is het geen irritatie, want de game zorgt ervoor dat het 'voelt' alsof je de kickback hebt. maar goed, de horror in de game is meesterlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:23:
Het lijkt wel alsof ik een van de weinige ben die (als groot van van shooters zoals Doom 3, Half-Life 2 etc..) F.E.A.R. eigelijk helemaal niet zo boeiend vindt..
Ik zal proberen dit zo duidelijk mogelijk te beargumeneteren
- De levels vind ik tot nu toe (area 6 oid) erg saai, flauwe textures en weinig sfeer (muv de horror-invloeden)
- De wapens schieten niet lekker, een keer klikken == 3 kogels weg, voor mij not done (je wapen schiet langer dan dat jij je schietknop ingedrukt houdt)
- De geluidseffecten van de wapens vind ik simpelweg slecht (ligt niet aan mij, op meerdere systemen gespeeld, zelfde mening)
- Het gehele spel komt chaotisch op me over door bovengenoemde "irritaties" zoals geluid + wapenreactie op input
Ik ga m wel uitspelen omdat ik benieuwd ben in hoeverre er een goede verhaallijn in de game zit, dat vind ik leuk te weten bij shooters en als hij later goed blijkt dan vind het de game wel het spelen waard!
Toch jammer dat bovengenoemde punten mij storen... Wat ik wel erg tof vind zijn de toepassingen van het horror-genre, die weten mij nog wel eens de haren recht overeind te zetten
Begeef je niet op 'grijs' gebied en hou het legaal!
Techvragen over dit spel of vragen ivm problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis!