Nee, ik voel me nu echt zwaar klote man... echt... ik heb er buikpijn van.
Ik zat nog even te denken: ik heb het meetpunt voor de Vgpu verbonden met de aarde... zou het misschien het proberen waard zijn de voltageregulator voor de GPU te vervangen? Misschien heb ik die opgeblazen.
Toen ik de Vgpu het laast meette, las ik 400 mVolt ofzo... dat kan denk ik twee dingen betekenen:
- GPU is doorgebrand: er is een kortsluiting ontstaan en die trekt zoveel stroom, dat de stroombegrenzing inschakeld.
- de voltageregulator is kapot en geeft een te laag voltage..
Ik ga zodadelijk maar even iets anders doen... ik wordt hier helemaal depressief van...
over die voltmod... ik heb een cruciale fout gamaakt, die voorkomen kan worden als er een goede walkthrough zou zijn geweest (en ik wat beter had opgelet): Ik heb alles te dicht bij elkaar gepropt.. Als je zo klein kan solderen is het geen probleem, mijn soldeerpunten op het bordje klopten. Ik heb de kortsluiting veroorzaakt op mijn break-out bordje. Je moet een apart bordje maken voor de meetpunten, liefst met meetbussen, zodat ze elkaar nooit zou kunnen raken, en een apart bordje voor de instelweerstanden...
Misschien ook handig om veel nietgeleidende siliconenkit te gebruiken om alles te isoleren...
[
Voor 32% gewijzigd door
MeMoRy op 10-11-2005 17:37
]
U vraagt, wij antwoorden.