[OC] Sapphire X800 GTO² --> x850xt PE topic

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ja we hadden het topic al helemaal doorgespit lang voordat we begonnen, plus de handleiding van die site erbij gehouden via de andere pc. Eigenlijk kregen we slechts één foutmelding die je kunt verhelpen door de -f parameter te gebruiken, daarna ging het eigenlijk perfect (wel een paar biepjes op het einde van verschillende toonhoogte maar dat hoorde er vast bij). Dan sta je toch raar te kijken als de pc daarna helemaal niets meer doet.

Enige waar ik een heel klein beetje aan twijfel: zou de voeding (Q-tec 360W) sterk genoeg zijn? Toen de kaart net uit de doos kwam wilde hij ook al niet starten, maar dat was omdat we de extra voedingsconnector nog niet hadden aangesloten. Toen geen foutmelding op het scherm (wat mijn eigen 9800pro in zo'n geval dan automatisch wel aangeeft op het beeldscherm) maar exact dezelfde symptonen, een zo goed als dode pc, alleen fan's die draaien en verder reageert niets inclusief het toetsenbord. Het aansluiten van de connector was toen wél voldoiende om hem te laten starten.

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 06-11-2005 23:11 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou die Qtec meteen uit het raam gooien !!!!

Een van de slechtste voedingen ooit.. 360W Qtec geeft mss net 300W effectief en ik denk niet dat dat genoeg is voor zo'n systeem.. Kan dus idd aan je voeding liggen.

edit: volgens sapphire levert die sjink van je zels mss maar 250W :P

[ Voor 16% gewijzigd door h3ll op 06-11-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Ligt denk ik niet aan de voedig, ik heb een thermaltake purepower butterfly 480 watt,
En bij mij gaat de monitor dus ook niet aan.
Komende week maar ff een pci kaartje zoeken.
En dan maar proberen het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die na het flashen en clocken het aangedurfd hebben om hun kaartje een 3d mark'05 loop van een uurtje of 4 voor de kiezen te geven.

Zijn er al mensen die de Zalman Vf700 cu hebben gemonteerd? en werden de temps beter?
Mijn kaartje komt volgende week, ik zit te denken om die cd iso te gaan gebruiken om te flashen, een hoop mensen op het techPowerUp! Forum kregen het daarmee ook voor elkaar. Al meer mensen die deze cd hebben gebruikt?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn kaartje heeft nou 2 uur met de tool om op antifacts te controleren voor de kiezen gehad zonder problemen op een snelheid van 530/610. bij een temperatuur van 42 graden stressed voor de core en 36 graden voor het geheugen (geheugen tijdelijk gekoeld met een grote fan ervoor).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
psy schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:10:
Enige waar ik een heel klein beetje aan twijfel: zou de voeding (Q-tec 360W) sterk genoeg zijn? Toen de kaart net uit de doos kwam wilde hij ook al niet starten, maar dat was omdat we de extra voedingsconnector nog niet hadden aangesloten. Toen geen foutmelding op het scherm (wat mijn eigen 9800pro in zo'n geval dan automatisch wel aangeeft op het beeldscherm) maar exact dezelfde symptonen, een zo goed als dode pc, alleen fan's die draaien en verder reageert niets inclusief het toetsenbord. Het aansluiten van de connector was toen wél voldoiende om hem te laten starten.
Normaal gesproken zou je ook bij deze kaart een melding moeten krijgen dat je de 12V stekker bent vergeten. Die kreeg ik namelijk wel. Mijn voeding is een Qtec 650W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
Omdat me monitor niet meer aan ging.
Heb ik het geprobeerd met een pci kaartje.
Maar gaf een of andere vage foutmelding.
Dus ik dacht misschien zit me graka er niet goed in.
Maar toen kwam ik erachter dat mijn fan van me graka niet eens meer draaid.
Dus nu is die echt dood he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Welke foutmelding?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Heb je alles wel aangesloten van stroom enzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
Weet niet meer welke foutmelding.
Wil er ook niet meer aan denken.
Vind het al rot genoeg dat dit mij gebeurt maarja.
Wel een waarschuwing voor de mensen die nog willen gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Laatst online: 28-05 08:29
Peter_italia schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:25:
Omdat me monitor niet meer aan ging.
Heb ik het geprobeerd met een pci kaartje.
Maar gaf een of andere vage foutmelding.
Dus ik dacht misschien zit me graka er niet goed in.
Maar toen kwam ik erachter dat mijn fan van me graka niet eens meer draaid.
Dus nu is die echt dood he?
En waarom zou je kaart nu gelijk dood zijn? Gewoon nog een keer proberen of misschien in een andere computer. En die vage melding is op zich wel van belang als je t nog goed wilt krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door The Godsha op 07-11-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je kan beter gewoon kijken wat je foutmelding is zodat je kaart misschien nog te repareren valt. zolang er nog geen rook uit is gekomen kun je het altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
Nee hij word niet meer herkent door me pc.
Monitor gaat niet aan enzo. Maar als ik dan een pci vga kaart er in duw kom ik wel met die opstartdiskette maar dan zegt ie iets van destination not found. Heel wazig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zou je de foutmelding exact kunnen overnemen en hier neer zetten. waarschijnlijk is het uiteindelijk toch gewoon jou videokaart die opnieuw geflasht moet worden. probeer anders eens op te starten vanaf een windows 98 cd als je die hebt en dan via de diskette opnieuw proberen te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
Hij is dood.
Ik haal het pci kaartje eruit.
Om het nog eens te proberen.
Maar toen begon de graka te stinken.
Alleen ik zie geen brandsporen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Ik leef met je mee. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij hoeveel kaarten is de flash nou al mislukt.......er zit blijkbaar nogal een groot risico aan vast......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:56

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

valt wel mee, alleen flashfouten mislukken. maar vrij veel mensen hebben toch de kaart en niet iedereen let zo erg op goede als op slechte verhalen.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:52
Peter_italia schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:47:
Hij is dood.
Ik haal het pci kaartje eruit.
Om het nog eens te proberen.
Maar toen begon de graka te stinken.
Alleen ik zie geen brandsporen. :(
Vreemd heel vreemd. Vind het erg sneu voor je. Elke keer als je van Videokaart wisselde stond de PC neem ik aan wel uit met voedingskabel eruit ? Zou als ik jou was het wel nog een keer zien te proberen in een andere PC,succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DualDevil schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:13:
valt wel mee, alleen flashfouten mislukken. maar vrij veel mensen hebben toch de kaart en niet iedereen let zo erg op goede als op slechte verhalen.
Ja maar hij is niet de enige van wie zn kaart stuk is. toch erg ''toevallig'' dat er bij meerdere mensen in 1 topic het probleem speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Tja je hebt mensen die er slecht mee omgaan, mensen die de stroomkabel niet erin proppen, mensen die fout flashen, mensen die tehoog clocken ofzo..

Zo'n verhalen vallen idd meer op dan goede verhalen..
Samsung mem = 1.6ns kan dus 625MHz aan
De core is n R480, kan dus 520 - 540 aan..

Als je het hierbij houdt en verder die kaart goed aansluit, goed flasht en goed ermee omgaat, ben je toch zeker ervan dat je geen problemen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die mensen waren er toch ook van overtuigd dat ze het exact op de goede manier deden. Het ging toch mis....(Niet dat ik tegen flashen ben ofzo, ik ben er wel voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightningWave
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 23:48
even een vraagje over de bios mod,

als je hem heb geflashed wordt de kaart dan met std drivers van ati gewoon herkend als x850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
Ryan666 schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:57:
Tja je hebt mensen die er slecht mee omgaan, mensen die de stroomkabel niet erin proppen, mensen die fout flashen, mensen die tehoog clocken ofzo..

Zo'n verhalen vallen idd meer op dan goede verhalen..
Samsung mem = 1.6ns kan dus 625MHz aan
De core is n R480, kan dus 520 - 540 aan..

Als je het hierbij houdt en verder die kaart goed aansluit, goed flasht en goed ermee omgaat, ben je toch zeker ervan dat je geen problemen hebt?
Er kunnen toch ook slechte cores tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik heb EINDELIJK de Topicstart kunnen aanpassen... ik zal nog proberen een foto te maken van het eindresultaat.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ryan666 schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:57:

Even nuanceren...jouw opmerking slaat kant noch wal.
Ik heb in mijn tien jaar pc ervaring al heel wat afgeflashed, en heb het nog geen enkele keer fout zien gaan. Kwestie van goed voorbereiden en weten wat je doet. Er is, in ons geval, voor 100% zeker op een correcte manier geflashed, en toch is het fout gegaan. Natuurlijk zullen er mensen zijn zoals jij zegt, maar ik durf toch keihard te beweren dat het niet 100% zeker goed gaat. En ik ben zeker geen noob die eventjes denkt laten we eens gaan flashen, laat dat duidelijk zijn. Een stroomkabel er niet insteken, dat heeft niets met "slecht omgaan" te maken, laat me niet lachen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ iedereen die succesvol de (pencil) voltmod heeft toegepast en er het fijne van weet:

Welke held zorgt er binnenkort voor een duidelijke, nederlandse voltmod guide (liefst met een foto van het eindresultaat en gedetailleerde info over wat te doen) zodat de mensen die zich eraan willen wagen het niet hoeven te doen met de nogal onduidelijke guide van techPowerUp? Ik heb nog nooit een pencilmod gedaan, maar wil het bij de GTO2 (inmiddels x850xt :X ) wel proberen mits ik precies weet wat ik doe. Heb namelijk een goede waterkoeling set waarmee de x800 gto2 op x850xt speeds niet boven de 35 graden komt (super stressed jah) :9 dus die voltmod moet qua temps wel gaan lukken. Ik krijg 'm op dit moment niet hoger dan 530/560 en dan zit'ie ook echt aan z'n max met hier en daar soms al een artifact. Ik hoop dus dat er iemand bereid is zijn kennis en ervaringen te delen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit er ook met geduld op te wachten want mijn temps zijn 42 graden voor de core en 37 graden voor het geheugen stressed. op 531/610. dit kan dus duidelijk meer hebben. en dit met mijn reserator set :P

hoeveel gaat de temperatuur eigenlijk omhoog bij de voltmod?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Heb nu de PCI kaart erbij gedaan en hij start gelukkig weer gewoon op.
Als ik de bootdisk daarna weer probeer, en "flashrom -i" opgeef, dan zie ik wel slechts één kaart (zijnde "0"). Klopt het dat het programma flashrom alleen de ATI kaart ziet en niet de oude PCI kaart? Ik wil namelijk niet de PCI kaart foutief gaan flashen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
psy schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:19:
Heb nu de PCI kaart erbij gedaan en hij start gelukkig weer gewoon op.
Als ik de bootdisk daarna weer probeer, en "flashrom -i" opgeef, dan zie ik wel slechts één kaart (zijnde "0"). Klopt het dat het programma flashrom alleen de ATI kaart ziet en niet de oude PCI kaart? Ik wil namelijk niet de PCI kaart foutief gaan flashen natuurlijk...
Yep is correct gaan met die banaan,succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Oh yes, hij doet het weer (met originele bios, dat wel...)

wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:19:
hoeveel gaat de temperatuur eigenlijk omhoog bij de voltmod?
Veel! Onderschat dit niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn max temp voor de gpu is 43 graden en voor het geheugen 40 graden. dit is echt de absolute max na 2 uur antifact scanning te hebben gedraait. is een voltmod met deze temps te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Is dat na overklokken???? Ik krijg zelf artifacts bij de 65 graden... Dat is pas als ik overklok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pardonlul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Lord of the Lints schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:10:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die na het flashen en clocken het aangedurfd hebben om hun kaartje een 3d mark'05 loop van een uurtje of 4 voor de kiezen te geven.

Zijn er al mensen die de Zalman Vf700 cu hebben gemonteerd? en werden de temps beter?
Mijn temps zijn 10/15 graden omlaag gegaan onder stressed omstandigheden.
Van 65 graden op 500/590 op stockcooler.
Naar 50 graden op 540/625 met een Zalman Vf700 cu.
Een goede airflow in de kast is dan wel wenselijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand een luchtkoeling met betere temps @ oc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Stressed @16 pipes Core@540MHz en Mem@590MHz is die 57 graden met stock cooler op 100 %.

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-11-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
hoe bedoel je? een bepaald type luchtkoeler dat je zoekt ofzo?

Ik kom er trouwens achter dat er een of andere ring rond de core is geplakt: Ik hoop dat mijn waterblokje genoeg kontact maakt met de core...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@memory: denk je dat er bij mij genoeg speling is voor een voltmod kwa temps?

de temps van mij zijn met overklok.
@ stock komt het niet boven de 35 graden uit.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Met nu 16 pipes enabled krijg ik met 3dmark2005 nu 4925 punten. Alles werkt perfect nu.

Enige verschil qua flashen is dat ik nu de bios uit de startpost heb gebruikt, en gisteren de bios van techpowerup (Sapphire.X800GTO2_16P.Samsung16.bin). Die werkt bij mij dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door psy op 07-11-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
psy schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:38:
Met nu 16 pipes enabled krijg ik met 3dmark2005 nu 4925 punten. Alles werkt perfect nu.

Enige verschil qua flashen is dat ik nu de bios uit de startpost heb gebruikt, en gisteren de bios van techpowerup (Sapphire.X800GTO2_16P.Samsung16.bin). Die werkt bij mij dus niet.
Mooi man nu nog even in stapjes naar X850XT(PE) speeds, hou de temperatuur in de gaten en kijk goed dat je geen artifacts krijgt, en viola 6500 points in 3Dmark2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat gaan we iig van de week proberen, in ieder geval bedankt voor de opbeurende reply's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:21:
@memory: denk je dat er bij mij genoeg speling is voor een voltmod kwa temps?

de temps van mij zijn met overklok.
@ stock komt het niet boven de 35 graden uit.
er gaat pas een alarmpje af bij je videokaart als ie zo rond de 100 graden wordt (die dingen kunnen best veel hebben) dus 35 is prima hoor :).

@ memory: ik zoek een goede luchtkoeling waarmee ik redelijk tot goed kan oc-en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
psy schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:50:
[...]

Even nuanceren...jouw opmerking slaat kant noch wal.
Ik heb in mijn tien jaar pc ervaring al heel wat afgeflashed, en heb het nog geen enkele keer fout zien gaan. Kwestie van goed voorbereiden en weten wat je doet. Er is, in ons geval, voor 100% zeker op een correcte manier geflashed, en toch is het fout gegaan. Natuurlijk zullen er mensen zijn zoals jij zegt, maar ik durf toch keihard te beweren dat het niet 100% zeker goed gaat. En ik ben zeker geen noob die eventjes denkt laten we eens gaan flashen, laat dat duidelijk zijn. Een stroomkabel er niet insteken, dat heeft niets met "slecht omgaan" te maken, laat me niet lachen.
Dat een stroomkabel slecht omgaan ermee is heb ik ook niet gezegd, vandaar die komma's ertussen, dat waren opgesomd de voorbeelden van mensen waarbij t soms fout gaat :)
Ik geloof je wel als jij zegt dat je het 100% zo gedaan hebt als dat je het hier vertelt,
maar snap dan alleen niet waarom er nu opeens 2 mensen zijn waarbij de flash niet doet, en n stuk of 40 anderen waarbij t wel werkt? :?
Is niet persoonlijk voor jou bedoeld, maar als het maar zo weinig misgaat (t flashen) lijkt het er ook aan te kunnen liggen hoe de mensen lezen, en hoe ze em flashen, aangezien hij t na n 2e flash weer opeens doet..

Magoed; weer ontopic. Je kaart doet het gelukkig weer dus :D

@memory; ben je er niet zeker van of je blokje goed zit? wat zijn je temps dan? :O

[ Voor 10% gewijzigd door h3ll op 08-11-2005 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Nou Psy mag ik je feliciteren met het reanimeren van je kaart? je zult wel zo blij als een kind zijn.

'k heb trouwens gemerkt dat het overklokken van je kaart meer invloed heeft op 3DMark2005 dan het opengooien van de extra 4 pipelines.

Maar samen zorgt het toch voor een leuke score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ryan666 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:27:
[...]

Dat een stroomkabel slecht omgaan ermee is heb ik ook niet gezegd, vandaar die komma's ertussen, dat waren opgesomd de voorbeelden van mensen waarbij t soms fout gaat :)
Ik geloof je wel als jij zegt dat je het 100% zo gedaan hebt als dat je het hier vertelt,
maar snap dan alleen niet waarom er nu opeens 2 mensen zijn waarbij de flash niet doet, en n stuk of 40 anderen waarbij t wel werkt? :?
Is niet persoonlijk voor jou bedoeld, maar als het maar zo weinig misgaat (t flashen) lijkt het er ook aan te kunnen liggen hoe de mensen lezen, en hoe ze em flashen, aangezien hij t na n 2e flash weer opeens doet..

Magoed; weer ontopic. Je kaart doet het gelukkig weer dus :D
Bak zand erover :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ryan666 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:27:
@memory; ben je er niet zeker van of je blokje goed zit? wat zijn je temps dan? :O
De metalen ring rond de core (zie foto in TS) is even hoog als je GPU. Ik hoop dus dat het precies even hoog is, zodat de koelpaste voor het benodigde contact zorgt. De stockkoeler heeft een uitstulping om contact te maken met de core.

@psy: nu het werkt, moet je wel je stem bij de poll veranderen, he? Ik bedoel, je hebt je kaart niet gesloopt bij het flashen. Nu klopt de poll niet meer. Slagingspercentage is nog steeds 100%.
Overigens is die bios uit de startpost dezelfde als van de TechPowerUp pagina... ik heb hem alleen hernoemd voor het lange bestandsnamen probleem. Ik denk dat je probleem daar lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:04:
[...]

er gaat pas een alarmpje af bij je videokaart als ie zo rond de 100 graden wordt (die dingen kunnen best veel hebben) dus 35 is prima hoor :).

@ memory: ik zoek een goede luchtkoeling waarmee ik redelijk tot goed kan oc-en
dus een voltmod zou bij mij geen extreme temperaturen gaan opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
MeMoRy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:40:
[...]

De metalen ring rond de core (zie foto in TS) is even hoog als je GPU. Ik hoop dus dat het precies even hoog is, zodat de koelpaste voor het benodigde contact zorgt. De stockkoeler heeft een uitstulping om contact te maken met de core.

@psy: nu het werkt, moet je wel je stem bij de poll veranderen, he? Ik bedoel, je hebt je kaart niet gesloopt bij het flashen. Nu klopt de poll niet meer. Slagingspercentage is nog steeds 100%.
Overigens is die bios uit de startpost dezelfde als van de TechPowerUp pagina... ik heb hem alleen hernoemd voor het lange bestandsnamen probleem. Ik denk dat je probleem daar lag.
lange bestandsnaam kan niet het probleem zijn geweest want we hadden het een nieuwe, kortere, naam gegeven. ( ik was erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

hij zegt dus dat het dezelfde is. En jij zegt daar kan het niet aan liggen. Ehm...toch is het bij jou fout gegaan, en bij de rest niet....misschien toch een fout bij jou...heel misschien.. :X

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
@DualDevil
Nee, je redeneert verkeerd.
a) het is bij meerdere mensen in 1e instantie ook niet gelukt. Soms moest er meerdere malen geflashed worden, zo ook bij mij.
b) het was niet de bestandsnaam. hier ben ik 100% zeker van.
c) ik zou weten wat anders. alle dingen die fout konden gaan hebben we nagelopen en we hebben geen gebruikersfout kunnen ontdekken.

kan ook gewoon domme pech zijn natuurlijk.(of corrupte download, of onstabiele voeding tijdens flashen)

Het maakt iig niet meer uit want nu doet hij het gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

MeMoRy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:40:
[...]
Ik heb nog geen stem uitgebracht...
Misschien is de bios bij ons foutief uitgepakt, of de download niet helemaal goed gegaan. Ze waren wel exact even groot. Ik kan het i.i.g. niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Mja daar was ik ook bang voor bij t flashen van mn kaart.. Zoveel dingen bevatten op de een of andere manier foutjes na het downloaden, bij n mp3tje valt dit natuurlijk meteen op als je er naar luistert maar aan zo'n bios file kun je niks direct zien he :P
Btw psy; ben je al verder aan de slag gegaan met je kaart?

@ memory; bestaat er niks (wat goed geleidt) wat je tussen de core en koeler in kan duwen zodat je zeker contact ertussen hebt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Volgens mij hebben die webshops dat ook wel in de gaten met die GTO2, eerst empc dik op de fp van de site, en nu alternate bij de videokaartensectie die dikke banner d'r boven, en hij kost nu 239 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

ik heb hem besteld hoor, dikke banner en hoge prijs of niet. hij's mine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
hoge prijs? 8)7 een X850 XTPE voor 240 is niet veel...

Ben de mijne overigens licht aan het modificeren >:)
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~memory/modsap1.jpg

edit:ja, ik weet dat hij onscherp is... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door MeMoRy op 08-11-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gehaald. Morgen krijg ik waarschijnlijk de rest van mijn nieuwe onderdelen! Ik laat het zsm weten en ook in de poll! (X2 3800+, 2GB ram, DFI Ultra-D)

Edit:
LOOOL, sorry daarvoor. Was het maar zo :9~ :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
X23800? Heeft die 23800 cores? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
LOL :P

Wel nice memory, wat doe je met de std. koeler? :P

Kvind dat n mooi plaatje, op zo'n ander forum hadde ze die sticker meteen eraf gereten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Mijn x800gto2 heb ik ook net ff opgehaald, ziet eruit als zeer leuk kaartje.

Morgen results!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@memory: zou je ongeveer kunnen aangeven wat de temperatuur stijging is na een voltmod? want ik zit er echt hard over na te denken omdat te doen maar ik wil niet voor verassingen komen te staan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MeMoRy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:00:
hoge prijs? 8)7 een X850 XTPE voor 240 is niet veel...

Ben de mijne overigens licht aan het modificeren >:)
[afbeelding]

edit:ja, ik weet dat hij onscherp is... |:(
Jah, maar als je die 16 pipes open hebt, waar je een hele hoge kans op hebt, dan zit je nog niet op XT PE snelheden... maar haalt iedereen die stap van 400 -> 540 wel ? En Voor het geheugen van 490 -> 590 ?

Is het verstandig om een 7800GTX kaartje te verkopen voor rond de 400 euro, voor 227 euro een GTO2 te kopen en naar een XT PE te halen, die de 7800gtx nog enigzins benaderd? Scheelt wel bijna 200 euro en een lagere afschrijving dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 7800gtx benadert hij niet. en de xt-pe snelheden halen er ook maar weinig dus meeste halen de x850 xt (zonder PE) snelheid. bij het geheugen wordt de 590 meestal wel gehaald voor de core 520-530.

@memory: ben je daar een voltmod aan het doen :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Mja we moeten een tabelletje maken met de mensen hier die deze kaart hebben.. Ik wil nou wel eens weten wie, wat haalt..
Ben ik voor het eerst eens iemand die geluk heeft qua overclocken :)

544/625 ftw ;)

LOL gek, als ik em op 545 zet krijg ik meteen n error @ atitool :P
HmZ en nu zelfs op 540 artifacts terwijl hij dat eerst gewoon draaide :?

[ Voor 27% gewijzigd door h3ll op 08-11-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ryan666 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:51:
Mja we moeten een tabelletje maken met de mensen hier die deze kaart hebben.. Ik wil nou wel eens weten wie, wat haalt..
Ben ik voor het eerst eens iemand die geluk heeft qua overclocken :)

544/625 ftw ;)

LOL gek, als ik em op 545 zet krijg ik meteen n error @ atitool :P
Ik 16 Pipes @540/590 steady met stock cooler :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Hehe, nice.. Nu je dat zo zegt heb ik ff in die paar minuten wat liggen kloten ermee..

Als ik 540/610 draai krijgk artifacts.. 540/590 niet, en 500/620 ook niet..

Ligt zeker aan de combinatie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Doe ik iets verkeerd? Op 540mhz core loopt atitool vast bij de artifact check.. Als ik de boel handmatig op 540mhz zet krijg ik gewoon arties en vastlopers. Heb ik nou gewoon een mindere core of is Atitool de boosdoener? Heeft iemand anders dit ook?

btw: Heeft een andere bios (die ook zorgt voor de 4 additionele pipes) ook invloed op je overklok?

[ Voor 19% gewijzigd door Brainless-NL op 09-11-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ha! Zie TS ;)
Kreeg artifact bij GPU 560 en Ram 640... moet ff voltmodden...

edit: @Ryan666: Leger des heils ;) Misschien kan ik hem op mij CPU schroeven...
beter dan mijn oude koelblokje
Afbeeldingslocatie: http://elektron.ewi.tudelft.nl/~memory/CPUcool.jpg
:+

[ Voor 127% gewijzigd door MeMoRy op 09-11-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Nice dat haal ik nog net niet :P

Ben ff n tabelletje aant bouwen waar we allemaal onze stats in kwijt kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Echt bizar die snelheden die STIMPPPYY met zijn kaart haalde... 590/640 met stock koeling... jammer dat die brak was... Ik wil vanavond eigenlijk gaan voltmodden, kijken of ik daar tijd voor heb...

Ben ook aan het kijken naar de rest van mijn systeem. Dat GeIL ONE BH-5 geheugen staat standaard op 2-3-2-6 T2 ofzo, terwijl het 1,5-2-2-5@400 en 2-2-2-5@500 aankan (vreet hij wel 3,5 volt!)... en die 3500+ venice kan ook wel sneller... zeker nu ik de IHS eraf heb gesloopt...
Mijn watertemp is nog niet boven de 30 graden geweest...fannetjes draaien nu wel op vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ryan666 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:33:
Nice dat haal ik nog net niet :P

Ben ff n tabelletje aant bouwen waar we allemaal onze stats in kwijt kunnen :)
Reserveer dan ook wat ruimte voor de temperatuur van GPU en geheugen.. Altijd interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
temp van geheugen? 8)7 Vinger-opleg methode:
-Koud
-warm
-Auw
-3e graads brandwonden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ja of gewoon in graden? :P

Mja Stimpyyy's kaart is dan nu ook dood ofzo?? Kzie hem hier iig nix meer posten :/

Zit nu op school, als ik thuis kom fix ik dat wel ff met die tabel, mss leuk om in de TS te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

MeMoRy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:17:
Echt bizar die snelheden die STIMPPPYY met zijn kaart haalde... 590/640 met stock koeling... jammer dat die brak was... Ik wil vanavond eigenlijk gaan voltmodden, kijken of ik daar tijd voor heb...
Op zich is hij geen uitzondering... Er zijn genoeg gasten die 620 halen met een zalman erop :/ Daarom vind ik mijn max van 540 behoorlijk vervelend ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal maar 530 met een zalman erop bij 42 graden stressed. zijn toch behoorlijke verschillen voor 1 soort core bijna 100mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Een andere vraag: De modbios uit de TS is toch precies hetzelfde als die van TechPowerup? Ik hoorde namelijk iemand zeggen dat dat niet zo was. De ene werkte wel voor hem (die van de TS) en de andere niet... Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de bestandsgrote is in iedergeval hetzelfde volgens mij heeft techpowerup de enigste aangepaste bios. en waarschijnlijk is alleen de bestandsnaam in de topicstart aangepast zodat daar geen problemen meer mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Het staat er gewoon bij! |:( |:( |:( |:( Beter lezen, jongens:
Ik heb ook de gemodificeerde bios hernoemd naar 'sap16p.bin' omdat dos niet goed met lange bastandsnamen om kan gaan.
edit: oh wel direct een spelfoud gevonden ;)
Ga jij dan even bij iedereen langs met je thermometer? :?

[ Voor 50% gewijzigd door MeMoRy op 09-11-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

MeMoRy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:48:
Ik snapte dat de bios gerenamed was, maar er werd niet vermeld dat dit de bios van techpowerup was. Hoewel dat natuurlijk wel enigzins logisch zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

[...]

[...]

Ik bedoelde GPU en board, niet memory....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online

[...]

edit: oh wel direct een spelfoud gevonden ;)

[...]

Lol iedereen moet zn temp invullen, en ik neem toch wel aan dat iedereen zn temps kan uitlezen in ATI tool :P

@blueone wat bedoel je met die 530 mhz? das ongeveer een snelheid die iedereen haalt hoor

[ Voor 10% gewijzigd door h3ll op 09-11-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Is het eigenlijk mogelijk om met 2 geflashte GTO² @ X850XT(PE) CrossFire te realiseren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Je moet een master card hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
http://www.team-ktc.nl/GoT/

Komop mensen, INVULLEN :D

Als er nog iets bij moet ofzo moet je t ff zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een foutje gemaakt bij het invullen. 431 moet 531 zijn zou je dit even kunnen veranderen :) 431 is wel erg weinig

• h3ll
  • Niet online
Done :D

@ Mem; nee ik kan het wel aanpassen dan :)

[ Voor 78% gewijzigd door h3ll op 10-11-2005 00:23 ]

• MeMoRy
Damn! tijdje NSFU2 aan het spelen, loopt die bak opeens vast! Weet niet of het het overgeklokte geheugen, CPU, GPU of vid-geheugen is... kreeg hele mooie fractels (wie nog weet wat dat is.. herhalend 8 bit achtig patroon) in beeld. Denk dus vidgeheugen...

• h3ll
  • Niet online
Welcome to the club, maar ik weet niet of het mn cpu/mem is, k heb geheugen nu in de andere 2 sloten geduwd en t lijkt te werken :P

Verwijderd

Ik weet even niet waar ik dit moet vragen behalve hier, maar bij Alternate is dus een GTO en een GTO2 te krijgen. Een GTO staat bij AGP in de lijst en de GTO2 bij PCI-e. Alleen staat er in de tabel bij AGP kaarten pci-e. Bij de specs staat wel weer AGP :?
http://www.alternate.nl/h...en&Level2=AGP&Level3=ATI&

Ook bij Alternate.de het zelfde met een plaatje van de pci-e uitvoering.
Op de site van Sapphire zie ik dat de GTO zowel voor AGP als PCI-e moet zijn.
Alleen gaat het hier wel over een Power Color X800GTO
Is deze Power Color GTO nou AGP of niet, want er staan genoeg andere GTO's bij PCI-e

Heb nog een plaatje gevonden van een Sapphire X800GTO AGP
Afbeeldingslocatie: http://labs.anandtech.com/img/merchants/3803_5.jpg

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 01:44 ]

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

MeMoRy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:25:
Damn! tijdje NSFU2 aan het spelen, loopt die bak opeens vast! Weet niet of het het overgeklokte geheugen, CPU, GPU of vid-geheugen is... kreeg hele mooie fractels (wie nog weet wat dat is.. herhalend 8 bit achtig patroon) in beeld. Denk dus vidgeheugen...
DAng, ik krijg ook vastlopers ;( Vanmiddag de boel geflashed en daarna (alleen in games, 3dmark doet et prima) vastlopers :/ Eerst krijg ik een soort geflitst van textures en daarna de vastloper. Heb ik weer... :(

Btw: Terug flashen helpt niet! Ook een driver re-install had geen nut. Morgen maar eens een formatje doen :'(

De kaart van het plaatje is iig een AGP (te zien aan de aansluiting)

[ Voor 15% gewijzigd door Brainless-NL op 10-11-2005 02:08 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een X800Pro ViVo @ Volwaardig XT, en kwam erachter dat door ook de flash de Fan speed omlaag was gegaan, en dus na verloop van tijd een dikke reboot veroorzaakte.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/coolingx800.jpg

Dat was dus een kleine tijd met de Stock cooler testen via AtiTool.

En ja dat is dus veels te warm... Er hangt nu ook een Zalman vf700CU aan :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 02:53 ]

• MeMoRy
Ryan666 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:46:
Welcome to the club, maar ik weet niet of het mn cpu/mem is, k heb geheugen nu in de andere 2 sloten geduwd en t lijkt te werken :P
't was mijn mem... draait natuurlijk niet op 230 MHz als je het voltage niet omhoog gooit... was iets te overenthousiast...draai nu al een tijdje memtest (handig, die ingebouwde memtest in mijn mobo!)

• DualDevil

DualDevil

whoohoo mijne komt vandaag of morgen, overmorgen op zijn laatst. maar geleverd word hij zeker. Ben ik die zorg ook maar kwijt.

Verwijderd

@memory: had je de voltmod nu eigenlijk al wel of nog niet gedaan?

• MeMoRy
ben druk aan het solderen... als jullie me niet steeds zouden storen was ik al klaar geweest :(

;)

Verwijderd

zoals ik het nu lees lukt de flash wel bij velen maar geeft het toch wat problemen met de textures?
of klokken degene die de problemen hebben de kaart gewoon te ver over?

ik heb ook sinds kort een x800gto² maar als ik dit zo lees allemaal word ik toch een beetje bang

Verwijderd

MeMoRy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:00:
ben druk aan het solderen... als jullie me niet steeds zouden storen was ik al klaar geweest :(

;)
voor voltmod solderen?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Kan met VR's (solderen) maar kan ook met potlood.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:25:
zoals ik het nu lees lukt de flash wel bij velen maar geeft het toch wat problemen met de textures?
of klokken degene die de problemen hebben de kaart gewoon te ver over?

ik heb ook sinds kort een x800gto² maar als ik dit zo lees allemaal word ik toch een beetje bang
Er is 1 iemand geweest die toch een gare kaart had (of het aan het flashen lag weet niemand) en ikzelf ondervind nu weer geen problemen met flitsende textures en vastlopers |:( De pc heeft alleen een nachtje uitgestaan en hij doet et weer naar behoren 8)7 Ik ga verder investigeren!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
Hey,

ik wou net mijn bios flashen maar ik kreeg de volgende error:

Serial ROM
abc.bin file open ERROR

ERROR 0FL01

in dit geval is "abc.bin" mijn nieuwe bios.

weet iemand wat voor probleem dit is en wat ik hier tegen kan doen?
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste