GoT II Alliance: Ogame - Universum

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.488 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-07 13:10

Steffy

Ayreonaut

Snowwie schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:08:
[...]

Verdedigingswerken vanaf een bepaald niveau schieten ook spionagesondes neer.
Ik denk zelf dat het de 2 kruisers waren die nog bij mijn planeet hingen, want volgens de gegevens
vuren kruisers met een snelvuur van 5 tegen spionagesondes.

Eh Steffy, met hoeveel schepen ga jij maximaal op pad dan als je zo'n goudmijntje gevonden hebt?
Ik altijd met 14 vrachtschepen (heb er nu 16), en een paar gevechtsschepen :)
Meestal 2 Kruiser en alle KV's, de rest laat ik achter omdat ik verder over weinig verdediging beschik. Straks ff wat lasers maken zodra ik GV kan bouwen zodat ik nog meer kan meenemen.

En er is weer een vloot terug, 15K aan grondstoffen voor extra uitbreidingen en onderzoek :Y) _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Steffy op 22-10-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:08
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
1 Metaal, 1 Kristal en 1 Deuterium

wtf? stuur iknog een spionage en dan heeft hij nog genoeg.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:37
heb je misschien bij het versturen van je vrachtschip bij de grondstoffen allemaal 1en gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Devian schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:28:
Hij steelt
1 Metaal, 1 Kristal en 1 Deuterium

wtf? stuur iknog een spionage en dan heeft hij nog genoeg.
Mischien laad hij al zijn grondstoffen in zijn vloot en die stuurt die weg? Als je dat 10 seconde voor de aanval doet en roept hem meteen terug zou die op de volgende scan al zijn resources weer hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Cryonist op 22-10-2005 14:34 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
hij heeft geen vloot, en ik heb aangegeven dat alles maximaal ingeladen moet worden, en vor de optie aanvallen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:? Wat aangeven, hij laad zichzelf wel helemaal vol na een aanval, volgens mij heb je zelf je schip helemaal vol gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
hmm,

*tralala*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 15:59

Cramthabam

Leef en laat leven

Hoe kun je eigenlijk nu het beste aanvallen. Ik heb iemand geraid maar die heeft nu verdediging er staan. Als ik sppedsim erop los laat win ik het gevecht wel maar ben ik mijn vrachtschepen kwijt en dat is niet de bedoeling dacht ik. Moet ik nu eerst gevechtschepen sturen en dan een schip voor goederen?

Hoe zit het trouwens met de snelheden van de schepen? Die van mij doen er 4 tot 6 uur over voor dat ze terug zijn. Die vier uur is zelfs het stelsel naast mij! kan dit niet sneller zodat ik wat meer kan raiden?

[ Voor 27% gewijzigd door Cramthabam op 22-10-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-07 08:28
Zo het begint na 2 dagen eindelijk eens een beetje op gang te komen... Zit nu op: 10-8-6-11 En ben 2 raketlanceerders aan het bouwen (ja ik weet het niet slim) omdat ik niet meer defenceless wil zijn en daarbij had ik verhoudings gewijs iets teveel metaal. Ik ben echter al wel op weg naar Lasers maar dat duurt nog even. Ook kan ik kleine gevechts schepen bouwen maar dat lijkt me risicovoller als verdediging, aangezien deze totaal vernietigd kunnen worden.

Maar telt verdediging eigenlijk mee aan je velden?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 04:09
Ik begin een beetje te twijfelen aan het nut van kolonies. Je moet zo'n kolonie ook weer beschermen en dat kost ook grondstoffen. Het lijkt er dan op dat je hoofdplaneet nooit baten heeft van een kolonie.

Wie heeft er inmiddels al een kolonie? Ik moet nog even wachten met resources om dat schip te bouwen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Snowwie schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:42:
Ik begin een beetje te twijfelen aan het nut van kolonies. Je moet zo'n kolonie ook weer beschermen en dat kost ook grondstoffen. Het lijkt er dan op dat je hoofdplaneet nooit baten heeft van een kolonie.

Wie heeft er inmiddels al een kolonie? Ik moet nog even wachten met resources om dat schip te bouwen.
Je kunt een kolonie toch opbouwen voor bepaalde grondstoffen, als je het ding uitbouwd tot een kristal of metaal planeet kun je elke zoveel uur alle grondstoffen wel vervoeren naar je hoofdplaneet, misschien was het leuker geweest als er een soort auto trade route in het spel zat die het elk uur naar je hoofd planeet stuurt.

Edit: wie zit er de hele tijd te spioneren bij mij, het is iemand van hier, melden want anders moet ff een strafexpeditie organiseren om dat af te leren :P

[ Voor 11% gewijzigd door Steffy op 22-10-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Steffy schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:58:
[...]
Je kunt een kolonie toch opbouwen voor bepaalde grondstoffen, als je het ding uitbouwd tot een kristal of metaal planeet kun je elke zoveel uur alle grondstoffen wel vervoeren naar je hoofdplaneet, misschien was het leuker geweest als er een soort auto trade route in het spel zat die het elk uur naar je hoofd planeet stuurt.
Doe dan maar Metaal en Kristal. :)
Edit: wie zit er de hele tijd te spioneren bij mij, het is iemand van hier, melden want anders moet ff een strafexpeditie organiseren om dat af te leren :P
Post z'n coordinaten es.. je kunt toch zelf wel zien wie je bespioneert?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

StefanF van de GOT Aliantie: Zou je zo vriendelijk willen zijn niet [474] Grand2000 aan te vallen? Dank je wel.

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 19-07 22:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Skimmer schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:43:
StefanF van de GOT Aliantie: Zou je zo vriendelijk willen zijn niet [474] Grand2000 aan te vallen? Dank je wel.
Waarom stuur je hem geen ingame bericht? De kans dat juist hij dit leest met de huidige snelheid waarmee dit topic de active topic-lijst bestormd is relatief klein.

Voor de mensen die al aanvallen: hoeveel verdediging hadden jullie ongeveer, voordat je het risico dat je een 'counter' kon krijgen voor lief nam? Of sturen jullie gewoon losse kleine vrachtschepen in de hoop dat ze niet dood gaan?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

PromWarMachine schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:48:
[...]

Waarom stuur je hem geen ingame bericht? De kans dat juist hij dit leest met de huidige snelheid waarmee dit topic de active topic-lijst bestormd is relatief klein.
Je hebt gelijk, en dat heb ik ook gedaan, maar misschien maakt het meer indruk als hij weet dat ik ook op tweakers kom :) 'Common grounds' so to speak.

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
FF mijn andere buurman geraid: :)

Hij steelt
9082 Metaal, 18337 Kristal en 5801 Deuterium
De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 18000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 0 Metaal en 2400 Kristal.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:05
Ik kan nog lang niet raiden, heb altijd te weinig metaal :(

metaal 9
kristal 8
deuterium 6
energie 11

Ben nu bezig met verdediging bouwen, voornamelijk kleine lasers maar moet er wel even voor sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Skimmer schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:43:
:P Is ie bij jou ook al, naja het is duidelijk wie er bij mij zit, 2e keer vandaag al, vertrouw die gast voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 19:51

makje

Professioneel prutser

harry64 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:48:
Ik kan nog lang niet raiden, heb altijd te weinig metaal :(

metaal 9
kristal 8
deuterium 6
energie 11

Ben nu bezig met verdediging bouwen, voornamelijk kleine lasers maar moet er wel even voor sparen.
Waarom moet jij verdediging hebben dan? Als je gewoon 2 a 3 keer per dag je voorraden uitgeeft aan mijnen en spul dan ben je echt geen interessant doelwit hoor, je hebt veel te weinig om te jatten.

2k metaal voor rocket en 1.5k metaal en 0.5k kristal voor lasers in combinatie met de research daarvoor is nog veel te duur om er 'voor de lol' even bij te doen, besteed het liever aan nog een paar mijnen en energie centrales en begin over een paar dagen eens met wat verdediging als je dan grotere voorraden hebt liggen en qua punten ook meer begint op te vallen.

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
makje schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:04:
[...]

Waarom moet jij verdediging hebben dan? Als je gewoon 2 a 3 keer per dag je voorraden uitgeeft aan mijnen en spul dan ben je echt geen interessant doelwit hoor, je hebt veel te weinig om te jatten.

2k metaal voor rocket en 1.5k metaal en 0.5k kristal voor lasers in combinatie met de research daarvoor is nog veel te duur om er 'voor de lol' even bij te doen, besteed het liever aan nog een paar mijnen en energie centrales en begin over een paar dagen eens met wat verdediging als je dan grotere voorraden hebt liggen en qua punten ook meer begint op te vallen.
Heb misschien geen tijd om 3 keer per dag mijn voorraad uit te geven, en als ik zo iemand naast me zou hebben dan zou ik hem ook aanvallen. Maar ik zal eens kijken wat de kosten/voordelen/nadelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-07 20:08
1:02:32
Een van jouw vloten van planeet darkdragon [3:103:5] bereikt planeet Martis [3:103:9]. De missie is aanvallen
2:15:46
Een van jouw vloten van planeet darkdragon 3:103:5 komt van planeet Martis [3:103:9] terug naar jouw planeet.De missie is aanvallen

dat was niet zo slim :P

[ Voor 14% gewijzigd door dragon9114 op 22-10-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is raiden een ander woordt voor stelen in dit spel?
Wat heb ik er voor nodig om het bij mijn buurman te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 19:51

makje

Professioneel prutser

Raid is een gewoon bestaand woord in het engels, en betekend inval. Dit is een vrij algemeen woord zonder een specifieke lading, maar als iemand een Raider is dan heeft het en iets andere betekenis dan alleen maar "invaller" en daarvoor hebben we in het Nederlands geen echt goede vertaling. Hier wordt Raider uitgelegd als "someone who takes spoils or plunder (as in war)"en word zwak vertaald met flibustier, vrijbuiter, zeeschuimer.

Een piraat is een simpele crimineel en valt iedereen aan en wordt door iedere zeemacht aangevallen. Een Raider had toestemming van een bepaald land (bijv Engeland) om schepen van een andere land (bijv Spanje) aan te vallen voor haar lading en werd daarom ook niet door de schepen van andere landen aangevallen en kan gewoon bevriende havens binnenvaren en de gewonnen lading daar verkopen.

Raiding gaat dus altijd en alleen om het stelen van de rijkdommen en niet om politieke of persoonlijke redenen, purely business ;)

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Wanneer ga je opvallen qua punten?
(ik zit opeens ruim boven de 150, moet ik me zorgen gaan maken?)

Ik heb een vlootje, maar durf nauwelijke meer iets uit te geven of te sparen voor gebouwen. Het vrije spul gaat in lasers en raketlanceerders. Hoe doen jullie dat en is 5 raketlanceerders en 11 kleine laser een beetje veel?

(laat he, was nog op en toch ff checken en weer een kleine laser erbij :))

Oh ja, kleine lasers en raketlanceerders kosten metaal en kristal. Wat doe ik met mijn deut, want daar heb ik 5K van over waar ik niets mee kan.?

[ Voor 16% gewijzigd door Silent7 op 23-10-2005 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 22-07 21:36

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Silent7 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 02:53:
Wanneer ga je opvallen qua punten?
(ik zit opeens ruim boven de 150, moet ik me zorgen gaan maken?)
nee

Ik heb nu 748 en nog niks meegemaakt :) anderen wel :+
Ik heb een vlootje, maar durf nauwelijke meer iets uit te geven of te sparen voor gebouwen. Het vrije spul gaat in lasers en raketlanceerders. Hoe doen jullie dat en is 5 raketlanceerders en 11 kleine laser een beetje veel?
Ik heb 6 raketlanceerders, 8 kl. lasers, 2 grote lasers ..... en een kleine planetaire schildkoepel 8-)
(laat he, was nog op en toch ff checken en weer een kleine laser erbij :))
tjah, wat is laat? :/
10-23 03:08:40 vloot commando Gevechts rapport (2,16) [x:xx:x] (V:26000,A:4000)
Hij steelt
20.423 Metaal, 13.453 Kristal en 6.565 Deuterium
:+
Oh ja, kleine lasers en raketlanceerders kosten metaal en kristal. Wat doe ik met mijn deut, want daar heb ik 5K van over waar ik niets mee kan.?
onderzoeken ;)

P.s. raiden kan met slechts 1 vrachtschip, zorg er alleen voor dat je een doelwit kiest zonder verdediging en een (i) achter zijn naam (inactief) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-10-2005 03:36 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Sorry, kan het niet laten :P
ing._Buttje schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 03:33:
Ik heb nu 748 en nog niks meegemaakt :) anderen wel :+
997, en tot dusver 1x aangevallen, was een aanval van niks, gastje kwam er aan met 1 kleine vrachtschip en 1 klein gevechtsschip. Het puin ervan draait nog steeds om mijn planeet :P
Ik heb 6 raketlanceerders, 8 kl. lasers, 2 grote lasers ..... en een kleine planetaire schildkoepel 8-)
40 raketlanceerders, 28 kl. lasers, 4 grote lasers en een kleine planetaire schildkoepel
P.s. raiden kan met slechts 1 vrachtschip, zorg er alleen voor dat je een doelwit kiest zonder verdediging en een (i) achter zijn naam (inactief) ;)
Zorg wel dat hij voldoende spionagetechniek heeft, met slechts 1 sonde zie je niet altijd alles.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Afbeeldingslocatie: http://www.topgokkasten.nl/overig/kolonie.png

Mijn 1e kolonie is nu over minder dan 1 uur een feit.

Hoofdplaneet "Xanadu" zit op 2:266:6
Kolonie "Xanadu II" komt op 2:266:8

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Waarom in hetzelfde solar-system? Lijkt me niet zo handig, als je aangevallen word weten ze ook direct waar je 2e basis zit. (al is verderdigen wel weer makkelijker natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Omdat die 2e basis geen noemenswaardige verdediging zal krijgen. Er komen enkel metaal -en kristalmijnen en uiteraard een zonnecentrale. Maar meer ook niet. Verder hangen er ten alle tijden minimaal 2 vrachtschepen boven de kolonie om grondstoffen af te voeren naar de hoofdplaneet. Aangezien de mijnen zelf niet verwoest kunnen worden zullen de meeste aanvallers wel afhaken omdat de hoeveelheid grondstoffen nooit echt groot zal zijn. Uiteraard hangen er ook een aantal zware gevechtsschepen boven de kolonie.

[ Voor 13% gewijzigd door Snowwie op 23-10-2005 07:09 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 06:23

CyeZ

Vroem vroem!!!

10-23 05:03:16 Vloot beheer Thuiskomst van een vloot
Een van je vloten (Klein vrachtschip:4 Licht gevechtsschip:2 ) keert terug van 3:xxx:x naar CyezFleetControl [3:173:8] . De vloot levert 10611 metaal, 4561 kristal en 1014 deuterium af
:-) Eindelijk fatsoenlijke bedragen. Zo gaat de ontwikkeling opeens met sprongen vooruit.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ

CyeZ

Vroem vroem!!!

Hmm, nu heb ik inmiddels zoveel sappige targets gevonden dat ik geen idee heb waar ik overal transport schepen vandaan moet halen :+
Ik merk trouwens wel dat deuterium steeds lastiger wordt om in voldoende hoeveelheid te krijgen. Om computer techniek en verbrandings motor 1 level omhoog te brengen heb ik voor elk inmiddels 4800 deut nodig. Helaas nog geen echte deuterium farms gevonden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Dat wachten duurt altijd zo tering lang.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Je gaat toch niet zitten wachten. Je ziet en rekent hoe lang het ongeveer duurt, komt later dan dat eens kijken en je kan weer wat doen. Dit vind ik juist één van de dingen die het zo relaxed maken. Zelfs al wil je een planeet vlak naast je aanvallen duurt het nog twee uur. En ook grondstoffenopbow duurt lang, heerlijk man, geen stress (er alleen even bijblijven als een alliantie je begint te bedreigen want dan is er natuurlijk wat diplomatie via berichten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Zeg als je iets opwaardeert terwijl je vloot onderweg is, merk je dat dan?
Bijv verbrandingsmotot en de vloot is sneller thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:( He bah op 1 iemand na ie iedereen ineens een noob-status gekregen in mijn system, nu kan ik targets met veel grondstoffen niet maar raiden, wat wat jammer nou. Ik zit natuurlijk weer verkeerd :r

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 23-10-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ

CyeZ

Vroem vroem!!!

Hmm, ik had een mooi target gevonden met 40k resources. Is mijn schip bijna aangekomen is er nog maar 10k over. :/ Schijnbaar iemand me voor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Silent7 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 09:39:
Zeg als je iets opwaardeert terwijl je vloot onderweg is, merk je dat dan?
Bijv verbrandingsmotot en de vloot is sneller thuis.
Nee, lvl 2 verbrandingsmoter is zelfde snelheid als lvl 1, het maakt alleen mogelijk grotere motoren te bouwen voor nieuwe schepen. foutje :+ Bij mijn kl vrachtschip staat wel dit:
De basissnelheid van je kleine vrachtschepen wordt verhoogd wanneer niveau 5 van de impulsmotor is onderzocht, aangezien ze dan worden uitgerust met impulsmotoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Cryonist op 23-10-2005 11:53 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ

CyeZ

Vroem vroem!!!

GoUdViS schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:43:
[...]

Nee, lvl 2 verbrandingsmoter is zelfde snelheid als lvl 1, het maakt alleen mogelijk grotere motoren te bouwen voor nieuwe schepen. Bij mijn kl vrachtschip staat wel dit:

[...]
Nee hoor:
Onderzoek naar hogere niveaus zorgt voor steeds snellere motoren alhoewel elk niveau slechts voor een 10% verhoging in snelheid zorgt, gebaseerd op de basis snelheid van een gegeven schip.
Het heeft dus wel degelijk invloed op de snelheid, maar of het ook meteen invloed heeft op een vloot die ergens midden in de ruimte dobbert weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Ik ben nu een dag of 2 bezig en na wat rond te hebben geneusd begin ik me nu wel af te vragen wat ik het beste kan doen.
Op dit moment heb ik:

Metaal Niveau 7
Kristal Niveau 6
Deut Niveau 4
Zon Niveau 10
Robt Niveau 1
Onderzoek Niveau 1

Iemand een goede suggestie waar ik mij eerst het beste op kan richten?

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Steffy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:05:
:( He bah op 1 iemand na ie iedereen ineens een noob-status gekregen in mijn system, nu kan ik targets met veel grondstoffen niet maar raiden, wat wat jammer nou. Ik zit natuurlijk weer verkeerd :r
Jij bent de laatste tijd al te goed verwend... dus zo erg is ut ook weer niet :P :P
Loque schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:52:
Iemand een goede suggestie waar ik mij eerst het beste op kan richten?
Meer verdediging op je planeet bouwen, wees niet te zuinig met de hoeveelheid kleine lasers die plaatst. (tientallen als het even kan).

[ Voor 30% gewijzigd door Snowwie op 23-10-2005 13:02 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer metaal en kristal? Lijkt me het aller belangrijkste in het begin. Verdediging en onderzoek kunnen wel even wachten, eerst zorgen dat je de productie wat op orde hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Snowwie schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 07:08:
Omdat die 2e basis geen noemenswaardige verdediging zal krijgen. Er komen enkel metaal -en kristalmijnen en uiteraard een zonnecentrale. Maar meer ook niet. Verder hangen er ten alle tijden minimaal 2 vrachtschepen boven de kolonie om grondstoffen af te voeren naar de hoofdplaneet. Aangezien de mijnen zelf niet verwoest kunnen worden zullen de meeste aanvallers wel afhaken omdat de hoeveelheid grondstoffen nooit echt groot zal zijn. Uiteraard hangen er ook een aantal zware gevechtsschepen boven de kolonie.
:P nou dat zou ik niet doen
ik heb met allle kolonistatie planeten toch een aardig duit met 300k metal 150k kristal en 45 kdeut

per anderhalve dag

(8> nou dan moet je een vlinke verdedging hebben als je rescourcen wil behouden
ikw acht nog 2 daagjes en dan ga ik ook koloniseren :9 eerst nog wat onderzoeken afronden

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 23-10-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Zeg ace ik snpa je bericht niet, of je hebt kolonies en een gruwelijke inkomsten of je gaat snel koloniseren.
(Of ga je snel opnieuw koloniseren.?)
En als je wat kwijt moet en toch je vloot wilt behouden dan mahg je me altijd wat sturen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:? Mensen zien dus dat er een vloot naar ze onderweg is, zo ja dan knijpt deze um aardig want mijn hele vloot is onderweg en hij begint aardig op te bouwen. Ik hou het ff in de gaten, zodra de verdediging de aanval te boven gaat trek ik me maar terug, wel klote dat ik uren en uren moet vliegen voordat ik ergens kom omdat in mijn eigen zonnestelsel niks meer te krijgen is. Binnenkort maar ff een 2e planeet in een drukker stelsel bevolken en daar een nieuwe thuishaven te bouwen zodat ik lekker kan raiden en de grondstoffen kan doorsluizen naar mijn hoofdplaneet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 16:26
Zo lang je binnen de zelde melkweg blijft (2:1-2.500 ofzo) maakt het kwa reistijd niet zo heel erg veel uit. En wil je me nu echt vertellen dat je tot nu toe alleen in je eigen zonnenstelsel hebt geraid? Dan ben je echt een mazzelpik want in mijn zonnenstelsel is helemaal niemand het raiden waard :P (3 geblokeerde spelers + 1 noob + 1 lid van een alliantie + 1 iemand met teveel defense)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

aapenootjes schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:17:
Zo lang je binnen de zelde melkweg blijft (2:1-2.500 ofzo) maakt het kwa reistijd niet zo heel erg veel uit. En wil je me nu echt vertellen dat je tot nu toe alleen in je eigen zonnenstelsel hebt geraid? Dan ben je echt een mazzelpik want in mijn zonnenstelsel is helemaal niemand het raiden waard :P (3 geblokeerde spelers + 1 noob + 1 lid van een alliantie + 1 iemand met teveel defense)
Ik had zo mijn 3 adresjes, om om de 2 uur ff te plunderen, nu is er nog 1 iemand die ik kan plunderen maar als ik ff kijk wat ie heeft zie ik alleen grondstoffen maar geen gebouwen of iets, is mijn spionage level dan te laag ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Onderstaande leden worden zijn uit de alliantie verwijderd. Ze hebben geen gehoor gegeven aan het verzoek hun GoT gegevens aan mij door te sturen, ondanks verscheidene oproepen vanaf GoT, het Ogame forum en een aantal keren via rondgaande post in Ogame zelf.

- Qui-Gon Jinn
- Imation
- Kanter
- Boomz
- GJ-tje
- Bangkirai
- InFra-WiZ
- Cheizz
- Similar

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 23-10-2005 18:07 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Zie je wel de kopjes van de andere onderdelen (dus zie je wel "gebouwen" staan maar verder niets daaronder?)
Volgens mij is het namelijk zo dat als je de kopjes wel ziet maar er niets onder staat dat ze dat simpelweg niet hebben. Zie je de kopjes niet dan kun je het niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hmm, ik zit een beetje klem door het lange wachten maar vraag me een paar dingen af -->

Ik kan die spionage sondes nergens vinden, beetje irritant. Waar moet ik op letten zonder die dingen? En wat betekenen die aantal minuten achter de leden in onze alliance? Die minuten zie ik ook in andere galaxies ... zijn jullie/zij dan aan het bouwen en waarom zie ik dat? Of komt er dan binnen die tijd een vloot aan/terug?

Ook nog, ik vraag me af hoeveel 1 vrachtschip aan resources mee kan nemen en hoeveel een klein gevechtssschip aan resources mee kan nemen. Ik heb 3 kleine vrachtschepen en 3 kleine gevechtsschepen, kan ik dan het beste 6 vlootjes op weg sturen naar 6 planeten (met een (i) :/ ?) of beter 3 vlootjes met 1 KV en in KG voor maximale raiding?

* Cassius zwaait nog naar MauS o/ :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die aantal minuten betekent hoelang iemand al idle is, maar nog wel ingelogd is geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Snowwie schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 07:08:
Omdat die 2e basis geen noemenswaardige verdediging zal krijgen. Er komen enkel metaal -en kristalmijnen en uiteraard een zonnecentrale. Maar meer ook niet. Verder hangen er ten alle tijden minimaal 2 vrachtschepen boven de kolonie om grondstoffen af te voeren naar de hoofdplaneet.
Hoe wil je die daar hangen? Dan moet je er wel een werf maken :D

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik zou eerst maar eens zorgen dat je spy probes kunt bouwen, klik in het menu op technologie en je kunt zien wat je er voor nodig hebt. Zonder die probes ben je wel gelimiteerd aan inactieve spelers aangezien het risico te groot is om @ random iemand aan te vallen.

Verder kunnen kleine vrachtschepen 5000 recources meenemen en kleine gevechtsschepen 50 recources. Dus altijd vrachtschepen meesturen als je ook recources mee terug wilt nemen. Deze info staat trouwens ook onder technologie.

Maar zoals ik al zei, zorg eerst dat je spy probes kunt maken en gebruik die ook. Het is ook zonde als je een vrachtschip naar een inactieve speler stuurt waar net alle recources weg zijn gehaalt. En mocht je een actieve speler aanvallen, dan is het aan te raden om een paar minuten voordat je eigen vloot aankomt nog een keer te scannen voor het geval dat hij in de tussentijd verdediging heeft opgebouwt. Dat laatste heeft mijn vloot als eens een keer gered ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
seamus21 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:21:
[...]

Hoe wil je die daar hangen? Dan moet je er wel een werf maken :D
Je kunt je bestaande vloot gewoon stationeren boven je kolonie als je dat wilt. :)
Daarvoor hoef je niet apart een werf te bouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 23-10-2005 18:08 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ok ik zie het al, moest alleen de verbrandingsmotor bijspijkeren, zal er zo even twee sondes bouwen en snel vooruit sturen, hopen dat er geen enorme verdediging staat, eek :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Zo hehe ben nu eindelijk mij eerstte KV en Spionage sonde aan het bouwen.
Ben nu een beetje aan het rond kijken voor mijn eerstte raid (poging) wat betekend eigenlijk een T achter de planeet nummer.
1 speler heeft dat namelijk daar staan in mijn zonnestelsel

[ Voor 18% gewijzigd door napp op 23-10-2005 20:25 ]

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-07 08:28
Snowwie schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:08:
[...]

Je kunt je bestaande vloot gewoon stationeren boven je kolonie als je dat wilt. :)
Daarvoor hoef je niet apart een werf te bouwen.
Kan je dit ook doen bij een vijandige planeet? Zo kan je iemand eigenlijk zijn voortgang in het spel ontnemen, want als jij een sterke vloot hebt komt hij telkens maar met 1 verdediging of scheepje... Die blaas jij natuurlijk zo op. Je schiet er zelf natuurlijk niet veel mee op, kost alleen maar geld maar je zou dus iemand wel echt kunnen irriteren...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als ik nou iemand wil raiden, wat neem ik dan mee? Ok, een vrachtschip, maar ook gevechtsschepen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Hacku schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:56:
Als ik nou iemand wil raiden, wat neem ik dan mee? Ok, een vrachtschip, maar ook gevechtsschepen?
Hangt er vanaf, als die gene geen verdediging heeft niet nee maar hou er rekening mee dat ze dit wel kunnen maken. Ik dacht dat het eerst wel zonder kon maar dat heeft me ook een keer 2 KV gekost wat een dure grap is maar eenmaal die gevechtschepen klein/groot geeft het je veel meer mogelijkheden want er valt vaak meer te stelen bij mensen die verdedigingen hebben dus het betaald zich wel terug, het is trouwens zonde om het met 1 te doen, neem altijd meerdere KVs mee zodat je veel, heel veel grondstoffen kunt meenemen, vaak geven spelers je namelijk geen 2e kans ben ik wel achter om te stelen, alleen de non actieve leden laten je lekker plunderen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zie je ook wie je aanvalt? Zoniet, hoef ik geen schrik te hebben dat iemand wraak komt nemen :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
is er iemand die Ogame speelt op zijn Smartphone via GPRS of 9,95/maand onbeperkt internet bij T-mobile? Ik ben beniewd of dat werkt.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Hacku schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:32:
Zie je ook wie je aanvalt? Zoniet, hoef ik geen schrik te hebben dat iemand wraak komt nemen :p
:P Dat helaas wel maar als je zorgt dat er niks te halen valt komen ze je vast niet achterna, en met verdediging erbij laten ze dat wel uit hun hoofd. Ik heb soms toch wel 20K in de voorraad en merk regelmatig dat ze bij mij spioneren maar nog nooit gehad dat iemand durfde aan te vallen :)

Waarom heeft iedereen bij mij trouwens een noob-status? Ze hadden het eerst niet of ben ik naar verhouding te sterk geworden ten opzichte van deze lui ofzo, 1 ervan had zelfs verdediging is is nog achtief maar kan er niks meer tegen doen zelfs niet spioneren om te kijken wat ie allemaal aan het doen is |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Steffy op 23-10-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:33

Turfschipper

Hup NAC

Hoe zie je dat je bespioneerd wordt? Moet je dan spionagetechniek (welk lvl?)al hebben of zie je dat sowieso? Of heb je spionage techniek alleen nodig om zelf te bespioneren?

(wat een vraag....)

Ik heb nog een vraag. Als je via de zoekfunctie een naam op zoekt. En je hebt een naam gevonden, dan zie je dus ook meteen zijn coordinaten. Dus als je iemand zijn naam weet, kom je er ook altijd achter waar dat die zit.

Klopt dit? Als dat idd klopt ben je wel erg makkelijk te vinden. Zou jammer zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Turfschipper op 23-10-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Steffy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:40:
[...]

:P Dat helaas wel maar als je zorgt dat er niks te halen valt komen ze je vast niet achterna, en met verdediging erbij laten ze dat wel uit hun hoofd. Ik heb soms toch wel 20K in de voorraad en merk regelmatig dat ze bij mij spioneren maar nog nooit gehad dat iemand durfde aan te vallen :)
Ik probeer m'n grondstoffen altijd zo laag mogelijk te houden, maar soms kan je niet anders dan veel hebben. Bv als je moet sparen voor een impuls motor niveau 3, kost 16k aan kristal.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd. Je bent nu een lid van de alliantie [GoT II]

Speel met de naam Cruel Man en zit op de Planeet Dimi ;)

Druk bezig met grondstoffen

7 van de 15 planeten bezet in mijn zonnestelsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borsky
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05-2021
Hmm , das balen ...

Wordt ik geattendeerd op een interessante game, laat ik me verleiden om mee te doen.....ff bouwen en proberen en zo, en dan dus aanmelden bij de GoT II Alliance....is dit het antwoord.
-------------------------------------------------------------------------------------

10-23 12:45:59 Allianz [GoT II] Aanvraag [GoT II] afgewezen
Sorry, helaas.

Ik zie in je profiel dat je je vandaag aangemeldt hebt op GoT en op die manier is jouw aanmelding niet toegestaan.

Je moet eerst actief deelgenomen hebben op het forum om bij deze alliantie te kunnen.

Probeer het over 1 week nog eens.

-----------------------------------------------------------------------------------
Moet ik nog geduld hebben ook.....LoL..

8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
stalscu schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:46:
Hoe zie je dat je bespioneerd wordt? Moet je dan spionagetechniek (welk lvl?)al hebben of zie je dat sowieso? Of heb je spionage techniek alleen nodig om zelf te bespioneren?
Nee, je hebt geen aparte techniek nodig om te zien of je bespioneerd wordt. Het werkt zo: een andere planeet stuurt een spionagesonde op je af en zodra deze is gepasseerd krijg jij een bericht in de trent van "een buitenlandse vloot van die en die is gesignaleerd bij jouw planeet". Klinkt heel dreigend maar het is slechts een scan van een spionagesonde. :)
Ik heb nog een vraag. Als je via de zoekfunctie een naam op zoekt. En je hebt een naam gevonden, dan zie je dus ook meteen zijn coordinaten. Dus als je iemand zijn naam weet, kom je er ook altijd achter waar dat die zit.
Klopt dit? Als dat idd klopt ben je wel erg makkelijk te vinden. Zou jammer zijn.
Ja, maar dan moet je wel weten wie je zoekt. :)
Banjy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:50:Kun je dit ook doen bij een vijandige planeet? Zo kan je iemand eigenlijk zijn voortgang in het spel ontnemen, want als jij een sterke vloot hebt komt hij telkens maar met 1 verdediging of scheepje... Die blaas jij natuurlijk zo op. Je schiet er zelf natuurlijk niet veel mee op, kost alleen maar geld maar je zou dus iemand wel echt kunnen irriteren...
Nee, je kunt geen schepen stationeren bij een vijandelijke planeet. Alleen maar bij je eigen kolonies.
Maar die opties zie je ook wel als je schip naar je eigen kolonie stuurt. Je kunt dan kiezen uit "transport" en "plaatsing".

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borsky schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:02:
Hmm , das balen ...

Wordt ik geattendeerd op een interessante game, laat ik me verleiden om mee te doen.....ff bouwen en proberen en zo, en dan dus aanmelden bij de GoT II Alliance....is dit het antwoord.
-------------------------------------------------------------------------------------

10-23 12:45:59 Allianz [GoT II] Aanvraag [GoT II] afgewezen
Sorry, helaas.

Ik zie in je profiel dat je je vandaag aangemeldt hebt op GoT en op die manier is jouw aanmelding niet toegestaan.

Je moet eerst actief deelgenomen hebben op het forum om bij deze alliantie te kunnen.

Probeer het over 1 week nog eens.

-----------------------------------------------------------------------------------
Moet ik nog geduld hebben ook.....LoL..

8)7 :D
Ja, volgens mij is het inderdaad een GoT alliance. Hoe kunnen we weten dat je niet gewoon een spion bent? :+

Als iemand van GoT kan vertellen dat je 'te vertrouwen' bent heb je meer kans om toegelaten te worden, maar ook hierover is nog een discussie gaande op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 17:14
help ik word bespioneerd :|
wat moet ik doen ?
hoe vernietig ik diej spionage sonde van de persoon die mij bespioneert ?:|
ik krijg dit bericht :
Een buitenlands vloot van planeet DC [3:116:4] werd opgemerkt bij je planeet blaarde [x:xxx:xx]. Kans op contra espionage: 0 %
offtopic: ik laat zijn coördinaten staan miss leuk doelwit voor iemand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke ik ben een spoin mensen :P jullie zouden me moet raiden, ik heb jullie coordinaten allemaal vrijgevem voor een leuk prijsje dus LAterzzz })

O+ tuurlijk niet befaamde got vrienden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

andyy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:35:
help ik word bespioneerd :|
wat moet ik doen ?
hoe vernietig ik diej spionage sonde van de persoon die mij bespioneert ?:|
ik krijg dit bericht :
Een buitenlands vloot van planeet DC [3:116:4] werd opgemerkt bij je planeet blaarde [x:xxx:xx]. Kans op contra espionage: 0 %
offtopic: ik laat zijn coördinaten staan miss leuk doelwit voor iemand O-)
>:) Ik zal eens kijken, wel wat ver weg voor mij maar vanacht heeft mij vloot momenteel geen doelwit dus misschien is het wat :Y)

Edit: Zie weer geen gebouwen, vreemd bij de ene zie ik ze wel maar bij sommige ook niet, spionage niet hoog genoeg zeker 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Steffy op 23-10-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158243

Ik probeer te joinen...

maar 2 lui van got vallen me heletijd aan :(

stop plies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:33

Turfschipper

Hup NAC

@Demonfreak

[...]

Ja, maar dan moet je wel weten wie je zoekt. :)

[...]

Dat begrijp ik. Maar je mag op dat forum wel namen noemen maar geen coordinaten. Dat heeft toch geen zin, want als je de naam hebt kan je die coordinaten dus gewoon opzoeken.

Het lijkt me ook leuker, en beter, dat als je een naam van iemand hebt, je nog niet zo makkelijk achter de coordinaten kan komen. Maar dat je hem echt moet gaan zoeken in het universum. Zo kan je ook een beetje bluffen en/of schrik aanjagen met berichten. Nu is het bv ook mogelijk om bv rotterdam in te tikken in de search, in de lijst staat alles plus de coordinaten, en alles wat rotterdam heet aan te vallen. Niks mis mee, maar andersom kan dus ook. Verstoppen gaat niet. Jammer, want een beetje stealth zou deze game echt supervet maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Turfschipper op 23-10-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steffy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:39:
[...]

>:) Ik zal eens kijken, wel wat ver weg voor mij maar vanacht heeft mij vloot momenteel geen doelwit dus misschien is het wat :Y)

Edit: Zie weer geen gebouwen, vreemd bij de ene zie ik ze wel maar bij sommige ook niet, spionage niet hoog genoeg zeker 8)7
Om spionage zondes te vernietgen moet je onderzoek level even hoog zijn en spionage zondes, de spionage zondes die je bekijken, raken in gevecht met die van jouw. En hangt vanaf of ze worden vernietgd ,als je het goed doet worden ze gelijk in de eerste ronden vernietigd en of in 2 (maar dan hebben ze nog steeds informatie kunnen verzenden naar de tegenpartij)

oeps foute quato

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 23-10-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stalscu schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:46:

(wat een vraag....)

ja en wat dacht je van die ander 8 planeten en je kan iemand coordinaten zien als je wordt aangevallen dus maakt niet veel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

[...]

Ik kan ook geen gebouwen zien met lvl 3 spionage :(. Wel zijn defence en daar kom ik nog niet doorheen, maar dan nog hij heeft maar weinig resources.

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borsky
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-05-2021
Anoniem: 147126 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:14:
[...]

Ja, volgens mij is het inderdaad een GoT alliance. Hoe kunnen we weten dat je niet gewoon een spion bent? :+

Als iemand van GoT kan vertellen dat je 'te vertrouwen' bent heb je meer kans om toegelaten te worden, maar ook hierover is nog een discussie gaande op het forum.
Ja ik begrijp het ook wel :D ,maar kun je dat ooit zeker weten?.

ach het komt wel goed ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Borsky schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:55:
[...]

ach het komt wel goed ..
Totdat we iemands gedachten kunnen lezen kunnen we het nooit zeker weten..het heet vertrouwen ;-)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borsky schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:55:
[...]

Nouja, als iemand al 2 jaar actief is op dit forum, toen bestond de alliance nog niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[...]

ff mijn spierballen gebruiken >:)
10-23 23:24:07 Vloot beheer Spionage rapport van DC [3:116:4]

Grondstoffen op DC [3:116:4] op 10-23 23:24:07
Metaal: 2566
Kristal: 536
Deuterium: 2036
Energie: 1037

Vloten
Spionage sonde 4

Verdediging
Raket lanceerder 6
Kleine laser 4

Gebouwen
Metaal Mijn 12
Kristal Mijn 11
Deuterium fabriek 8
Zonne-energie centrale 13
Fusie centrale 3
Robot fabriek 3
Werf 4
Onderzoeks lab 4

Kans op contraspionage:3%
Helaas totaal geen resources .. verder was het wel een leuke target geweest :/

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Kan iemand mij trouwens vertellen hoeveel energie een KL nodig heeft of andere gebouwen. Kan dat namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Gaat lekker:

5+ GoT
18* GoT II

Zelf heb ik nu

9/9/5/11

en 28 punten :)

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Maakt het uit of je mensen in je eigen melkweg aanvalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
4Real schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:37:
Nee maakt niet uit maar wel uitkijken wie je aanvalt. Zijn ze lid van een alliantie kun je nog wel wat problemen krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4Real schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:37:
Ik neem aan dat je zonnenstelsel bedoelt? Melkweg is namelijk het eerste nummer van de coördinaten: X:XXX:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Laatst online: 11-07 16:19
Dus, ben nu ook net gestart :) Start met bijzonder weinig grondstoffen, heb nu een niveau 3 mijn en een niveau 2 energie centrale... het lange wachten is begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

harry64 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:41:
[...]

Nee maakt niet uit maar wel uitkijken wie je aanvalt. Zijn ze lid van een alliantie kun je nog wel wat problemen krijgen :P
:P Valt wel mee, tot 2 keer toe iemand van een Allientie aangevallen maar meer dan een spionage sonde heb ik niet op mijn dak gekregen :Y)

Zit trouwens compleet aan de grond, alles kost zoveel en geen mensen meer om te raiden, ik ben alleen al 9 uur kwijt om een planeet aan te vallen en dan hebben ze zoveel tijd dat ze makkelijk defence kunnen bouwen, beetje jammer dat er zoveel noobs in mijn stelsel zitten :(

[ Voor 28% gewijzigd door Steffy op 24-10-2005 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Anoniem: 147126 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:41:
[...]

Ik neem aan dat je zonnenstelsel bedoelt? Melkweg is namelijk het eerste nummer van de coördinaten: X:XXX:X
Wat jij wil ik ben net wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 147126 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:41:
[...]

Ja, leg dat eens uit ..

We zitten in universum 2, dus ik d8 2:xxx:xx .. maar nu heb ik gisteren een sonde verzonden naar 3.xxx.xx ... ik wist geeneens dat, dat kon! :o

Dus, dan kan ik ook aanvallen in 1.xxx.xx en 3.xxx.xx ?! En gaat dat nog verder dan? 6.xxx.xx ?? :?

En qua afstand, wat is dichterbij?
... vanaf waar ik zit, 2.16.10 naar 2.300.xx of naar 1.16.10?! :? (opzij zegmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ing._Buttje schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:10:
[...]

Ja, leg dat eens uit ..

We zitten in universum 2, dus ik d8 2:xxx:xx .. maar nu heb ik gisteren een sonde verzonden naar 3.xxx.xx ... ik wist geeneens dat, dat kon! :o

Dus, dan kan ik ook aanvallen in 1.xxx.xx en 3.xxx.xx ?! En gaat dat nog verder dan? 6.xxx.xx ?? :?

... vanaf waar ik zit, 2.16.10 naar 2.300.xx of naar 1.16.10?! :? (opzij zegmaar)
er zijn meer dan 6 galaxy's :P hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Maar uhm, ik kom nog even terug op het raiden. (en ik moet nog even speedsim terug vinden, winnen 2 kleine gevechtschepen het van 1 laser en 1 raketwerper :p ?) -->

Alle targets die ik vind met een (i) of een (I) hebben maar 4 of 5k metaal, 2 of 3k crystal en 0 of 1k deut. Dat is dus geen leuke target, maar ik heb er wel 19 afgescand (heb de reports nog) en allemaal hetzelfde. Al een stel aangevallen maar dan krijg ik 1000 resources ... dikke hap :( . Hoe vinden jullie nou van die juicy targets? Dat kan me echt enorm helpen (plus die fusie centrale die eraan komt). Verder heb ik best veel punten voor iemand met 4 scheepjes :D (super veel research gedaan). Al boven de 150, hoera enzo.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

marzzman schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:00:
Maar uhm, ik kom nog even terug op het raiden. (en ik moet nog even speedsim terug vinden, winnen 2 kleine gevechtschepen het van 1 laser en 1 raketwerper :p ?) -->

Alle targets die ik vind met een (i) of een (I) hebben maar 4 of 5k metaal, 2 of 3k crystal en 0 of 1k deut. Dat is dus geen leuke target, maar ik heb er wel 19 afgescand (heb de reports nog) en allemaal hetzelfde. Al een stel aangevallen maar dan krijg ik 1000 resources ... dikke hap :( . Hoe vinden jullie nou van die juicy targets? Dat kan me echt enorm helpen (plus die fusie centrale die eraan komt). Verder heb ik best veel punten voor iemand met 4 scheepjes :D (super veel research gedaan). Al boven de 150, hoera enzo.
Je moet ook niet alleen degene met een i scannen. Hoe ik het doe ik kijk gewoon van 3:200 tot 3:220 en noteer alle planeten die ik kan aanvallen en niet in een alliance zitten. Dan stuur ik naar al deze planeten een spionage sonde tot ik er een gevonden heb die interesante resources heeft.
ing._Buttje schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:10:
[...]

Ja, leg dat eens uit ..

Als jij in 3:200:1 zit betekent dat je de kortste reisteid hebt in 3:200 ofwel je eigen systeem, en je reisteid is het langst als je buiten 3:xxx komt, dus 2:200:2 zoals ik het begrepen hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Cryonist op 24-10-2005 12:24 ]

D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik denk eigenlijk vooral heel veel scannen :P

Ik heb het geluk gehad een planeet te vinden van iemand die pas een paar dagen inactief is (of misschien is ie op vakantie) die ook nog eens redelijke mijnen heeft. Maar dat is dan ook alles wat ik tot nu toe heb gevonden wat noemenswaardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-07 15:16

evaarties

Powerball @ 12.582

hoeveel galaxy's en zonnestelsels kunnen er eigenlijk zijn?

1:001 t/m 9:999 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

(en ik moet nog even speedsim terug vinden, winnen 2 kleine gevechtschepen het van 1 laser en 1 raketwerper :p ?) -->
http://www.ogame162.de/ph...hilight=speedsim+download ;)
Die leuke snoepjes bij mij waren juist mensen die wel actief waren, maar GEEN verdediging hadden .. en ze zaten ook niet bij een alliantie !

En nee, die vind je niet bij bosjes, daar moet je echt even een uurtje naar zoeken ..

1 nadeel aan bovenstaande gasten ... na 3x raiden vallen ze weer onder de n00b protection :( of ik groei te snel ... ;)

/me ook weer druk zoekende is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Je moet een beetje geluk hebben met planeten, ik had er 3 in mijn stelsel maar momenteel allemaal een noobstatus gekregen, denk dat ik in 2 dagen van elke grondstof wel 100K gejat heb, sommige waren echt rijk hoor, 40K metaal enzo dan vlieg je 2 keer met 4KV en je bent binnen _/-\o_ Maar helaas nu zit ik met een te sterk persoon in een stelsel en is het weer sparen, ga bijna een 2e planeet beginnen om wat extra resources te krijgen, hoop binnen korte tijd die planeet ook alles op level 15 te krijgen zoal nu bij mijn hoofdplaneet zodat het lekker snel gaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ALS JE JE WILT AANMELDEN, DIEN JE BIJ DE OMSCHRIJVING JE GOT USERNAME + GOT ID NUMMER TE VERMELDEN !!

Heb me net geregistreerd..en wil graag de Alliantie joinen, maar wat betekent bovenstaande precies? Waar vind ik mn 'Omschrijving'?

/edit

Sorry heb t al gevonden..

[ Voor 10% gewijzigd door japsai op 24-10-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Noem het trouwens alsjeblieft geen noobstatus, dat slaat nergens op :) . Dat kan ook zijn omdat jij ze "bashed" constant, heeft ook een negatieve context en klinkt nietszeggend stoer.

Overigens heb ik net mn eerste gevecht afgeleverd. 3 kleine gevechtsschepen en 3 kleine vrachtschepen verslaan 2 raketwerpers en nemen ongeveer 4k metaal, 6k crystal en 1k mee. Vooral dat crystal was ik enorm blij mee. Ik probeer ruilcontacten aan te leggen met Esvier (MauS) uit de GoT alliance, maar hij lijkt niet te reageren. Mn kolonisten van catan idee moet wel ff uitkomen :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 16:38
Ik heb me ook ff aangemeld daar, zal zometeen eens ff wat gaan bouwen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

marzzman schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:58:
Noem het trouwens alsjeblieft geen noobstatus, dat slaat nergens op :) . Dat kan ook zijn omdat jij ze "bashed" constant, heeft ook een negatieve context en klinkt nietszeggend stoer.

Overigens heb ik net mn eerste gevecht afgeleverd. 3 kleine gevechtsschepen en 3 kleine vrachtschepen verslaan 2 raketwerpers en nemen ongeveer 4k metaal, 6k crystal en 1k mee. Vooral dat crystal was ik enorm blij mee. Ik probeer ruilcontacten aan te leggen met Esvier (MauS) uit de GoT alliance, maar hij lijkt niet te reageren. Mn kolonisten van catan idee moet wel ff uitkomen :) .
:P aaaaaah zelf ook nog je naam in het groen, sommige mensen kunnen echt geen humor waarderen he maar goed omdat mensen zich aangesproken voelen zal ik het wel een andere benaming geven.

Ben er trouwens achter dat er hele stelsels leeg zijn, daar kan ik mooi in beginnen, ideaal alles voor jezelf, misschien geen planeten om te raiden maar wel keuze uit mooi planeetjes :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Steffy op 24-10-2005 15:38 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.